• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb nog een setje EX-71's liggen van een half jaar oud in perfecte conditie, iemand interesse?

michielblom AT gmail PUNT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Vandaag mijn E888's binnengekregen vanuit Hong Kong, levertijd van nog geen week vind ik heel netjes.
Ze klinken nu al subliem en ze moeten nog ingespeeld worden!
Ten opzichte van m'n E51's klinken ze een stuk natuurlijker, met een stuk minder dreunende bas. Nog niet mee gefietst dus ik weet niet of ze blijven zitten. Maar de geluidskwaliteit is beter dan de E51.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:48
Goed nieuws voor KOSS liefhebbers! In de Free Record Shop liggen er zeker weten KOSS spullen! (IIG in de almeerse), de The Plugs voor 24,95 (Oftewel 25 eurie), en nog 3,50 dopjes (die er goed uit zien maar brak zullen klinken, denk ik), en drie geweone koptelefoonsetjes. (deze heb ik niet gecheckt op naam of hoe ze er uit zagen)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Crusader schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:48:
Vandaag mijn E888's binnengekregen vanuit Hong Kong, levertijd van nog geen week vind ik heel netjes.
Ze klinken nu al subliem en ze moeten nog ingespeeld worden!
Ten opzichte van m'n E51's klinken ze een stuk natuurlijker, met een stuk minder dreunende bas. Nog niet mee gefietst dus ik weet niet of ze blijven zitten. Maar de geluidskwaliteit is beter dan de E51.
Ik wacht al 10 dagen op een bestelling van hun, zal dan ook wel snel komen.
Hoe is het verpakt? in een envelop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie heb je besteld ?
de LP of de SP ?

Ik heb de SP besteld, maar het is mij nu niet helemaal duidelijk of daar een verlengkabel bij zit of niet. Anders kan ik die nog gaan kopen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 17:49:
Welke versie heb je besteld ?
de LP of de SP ?

Ik heb de SP besteld, maar het is mij nu niet helemaal duidelijk of daar een verlengkabel bij zit of niet. Anders kan ik die nog gaan kopen... :|
Ik dnek dat je dan de SL moet hebben, welke denk ik niet verkocht wordt. Ook kosten verlengkabeltjes dus echt bijna niks.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De originele Sony verplakking met dopjes zat verpakt in zo'n bruine "bubbeltjesplastic" envelop. Achterop zat een groene sticker van de douane met "gift" aangevinkt. Verder geen kosten aan gehad dus. Ik heb de LP.
Anyway, waanzinnig goede doppies vind ik ze. Ze liggen nu in te spelen, m'n iAudio G3 doet 40 uur op een batterij, het is een begin :)

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 11-02-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Crusader schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:38:
De originele Sony verplakking met dopjes zat verpakt in zo'n bruine "bubbeltjesplastic" envelop. Achterop zat een groene sticker van de douane met "gift" aangevinkt. Verder geen kosten aan gehad dus. Ik heb de LP.
Anyway, waanzinnig goede doppies vind ik ze. Ze liggen nu in te spelen, m'n iAudio G3 doet 40 uur op een batterij, het is een begin :)
Lucky you! :P Deze zou ik ook graag willen hebben, al is het om de set completer te maken (Beroemde dopjes: Senny MX400, Sony EX-71, Sony E888, The Plugs (binnenkort) en eigenlijk zou ik nog de Shures, de Ety's, en de UE's moeten hebben)

Edit: Plus dat ik de Philips standaard 5-6 euro dopjes heb, voor het hoesje (daar gaan de EX-71's goed in, ebter dan zo'n wikkeletui welke draadbreuk veroorzaakt)

[ Voor 14% gewijzigd door coptician op 11-02-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Heb vorige week Sennheiser MX500's gehaald, maar vind er geen zak aan. Waardeloos vind ik ze, als ik ze vergelijk met de EX51 en E888. Helaas ligt er bij mij inmiddels ook een verzameling.
Ook de Cresyn's die standaard door iAudio worden geleverd. Doe er dus niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Crusader schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:57:
Heb vorige week Sennheiser MX500's gehaald, maar vind er geen zak aan. Waardeloos vind ik ze, als ik ze vergelijk met de EX51 en E888. Helaas ligt er bij mij inmiddels ook een verzameling.
Ook de Cresyn's die standaard door iAudio worden geleverd. Doe er dus niets mee.
Ik krijg mijn 400tjes niet eens meer in ^^.

Ik heb dus gewoon twee verlengsnoeren, twee setjes oordopjes, en een splitter.

Aansluiten op de TV, met z'n tweeën SSBM'en, OMG teh pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Crusader schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:57:
M'n MX400 doe ik ook echt niet meer in. Naast dat ze voor geen meter zitten, klinken ze echt stukken minder.

Ben erg benieuwd hoe de E888 je zullen bevallen, vertel ook vooral even hoe ze op de fiets zijn. Want de EX71 vind ik nog niet helemaal ideaal dan, qua verkeersveiligheid (eigenlijk sowieso geen muziek luisteren op de fiets als je veilig wilt zijn, maar ja, je moet toch wat hè..).

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik laat weten hoe die E888's op de fiets bevallen.
Wordt op z'n vroegst donderdagavond, want heb wat nachtdiensten te gaan en dat doe ik met de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 22:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Even een technisch oordopjes vraagje. Ik fiets vrij veel (vooral naar werk etc.) en het kan nog wel eens voorkomen dat er regen uit de lucht valt. Nu vroeg ik mij af hoe oordopjes tegen vochtig weer bestand zijn. Het kan nml zo zijn dat m'n hoofd helemaal nat is van de regen. Is het in zo'n geval verstandig om cheap-ass koptelefoontjes als back-up bij je tehebben?

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
jonggoud.nl schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 11:26:
Even een technisch oordopjes vraagje. Ik fiets vrij veel (vooral naar werk etc.) en het kan nog wel eens voorkomen dat er regen uit de lucht valt. Nu vroeg ik mij af hoe oordopjes tegen vochtig weer bestand zijn. Het kan nml zo zijn dat m'n hoofd helemaal nat is van de regen. Is het in zo'n geval verstandig om cheap-ass koptelefoontjes als back-up bij je tehebben?
Gebruik inderdaad in dat geval niet je $$$$$$$ phones, want je bent niet vrolijk als er water in komt.

Ik kan je beter aanraden grote headphones te gebruiken, ik weet bijv. dat de Sony Streetware serie hiervoor goed geschikt is, nog nooit problemen met water gehad. en dat is wel rpettig op de fiets, vooral als hij open is. Voorbeeld: http://www.sony.nl/ShowPr...Walkman&product=MDR-G54LP

[ Voor 6% gewijzigd door coptician op 12-02-2005 17:08 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Eigenlijk vroeg ik me dat ook al af.

Twee weken terug fietste ik ook met m'n doppen in en toen begon het ook te regenen (was droog weer voorspeld :X ). Het bleef bij wat motregen en een niet al te hard buitje, maar ze werden toch wel wat nattig. Ik merkte toen geen problemen, geen gekraak ofzo en ook later geen problemen. Maar met meer regen zou ik ze sowieso niet indoen en het is ook de vraag of je er op lange termijn niks van merkt. Daarom koop ik voor op de fiets denk ik nog een paar goedkope Phillips dopjes, met zo'n uitstulping. De bass die daar in schijnt te zitten komt me wel goed uit, op de fiets luister ik vaak lekker beukende muziek om mezelf een beetje op te motiveren. En ik hoop dat ze door die uitstulping wat beter blijven zitten dan gewone cheap-ass dopjes.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Ome Bluto heeft nu zijn Shure e5 aan zijn Iriver H-320 hangen.CD's geript met EAC 320 VBR(external lame encoded)..Heb hiervoor de mx500 gehad,daarna geupgrade naar Shure E2c en nu dus de Shure E5...
Ik weet dat ze nogal duur zijn,maar als ik mijn kosten bijelkaar tel van mijn homecinema boxen(IQ front en center,audiopro surround en megavette Tannoy sub 15)dan is de prijs van de E5 peanuts.Ik heb ze wel gebruikt gekocht van iemand uit Amerika met nog 1 jaar garantie.
Geluid is niet te beschrijven zo vet.De bas van de E2 was behoorlijk maar niet te vergelijken met de E5.Je kunt gewoon niet geloven dat er zo'n geluid uit deze kleine dopjes komt.Ik gebruik ze voornamelijk op mijn werk waar het nogal eens lawaaierig is en met deze in ear monitoren sluit je je helemaal van de buitenwereld af.Als je echt van je MP3's wilt genieten,en als je nog ergens wat losse euro's over hebt,kopen dus.Ik heb ze via http://www6.head-fi.org/forums/index.php? gekocht.Vrij betrouwbaar forum over alleen maar headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Bluto schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:28:
Ome Bluto heeft nu zijn Shure e5 aan zijn Iriver H-320 hangen.CD's geript met EAC 320 VBR(external lame encoded)..Heb hiervoor de mx500 gehad,daarna geupgrade naar Shure E2c en nu dus de Shure E5...
Ik weet dat ze nogal duur zijn,maar als ik mijn kosten bijelkaar tel van mijn homecinema boxen(IQ front en center,audiopro surround en megavette Tannoy sub 15)dan is de prijs van de E5 peanuts.Ik heb ze wel gebruikt gekocht van iemand uit Amerika met nog 1 jaar garantie.
Geluid is niet te beschrijven zo vet.De bas van de E2 was behoorlijk maar niet te vergelijken met de E5.Je kunt gewoon niet geloven dat er zo'n geluid uit deze kleine dopjes komt.Ik gebruik ze voornamelijk op mijn werk waar het nogal eens lawaaierig is en met deze in ear monitoren sluit je je helemaal van de buitenwereld af.Als je echt van je MP3's wilt genieten,en als je nog ergens wat losse euro's over hebt,kopen dus.Ik heb ze via http://www6.head-fi.org/forums/index.php? gekocht.Vrij betrouwbaar forum over alleen maar headphones.
Oiit gewonnen bij weekend millionaires? :P Man, ik wil de helft van die troep (en een beetje aanpassing aan mijn kamer om 5.1 neer te kunnen zetten)!

Oké, even on topic: Wie hier heeft The Plugs? En wat vind men hier van die dopjes? Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Sportapro's of The Plugs, maar ik denk dat ik voor de Sportapro's ga. Want ik denk niet dat Thje Plugs mijn EX-71tjes kunnen surpassen. Maar wel dat de Sportapro's mijn Sony Streetwear's kunnen surpassen. Maar ja, da's niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de shops i-shopping4u en audiocubes een beetje te vertrouwen?
Aangezien ik de Sony 71 in het wit wil in verband met m'n iPod.
Je moet daar betalen met Paypal, wat is dat eigenlijk?

Of zijn ze inmiddels al in nederland in het wit te verkrijgen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb bij i-shopping4u besteld en netjes binnen een week geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Kan iemand mij vertellen wat de snoerlengte is van de EX71SL zónder verlengsnoer? Dus met de standaard "rechte" 3,5mm plug. Ik kan enkel vinden dat er een verlengsnoer van 1 meter bij geleverd wordt, maar niet wat de "standaard" snoerlengte is.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
B_O_S_S schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:28:
Kan iemand mij vertellen wat de snoerlengte is van de EX71SL zónder verlengsnoer? Dus met de standaard "rechte" 3,5mm plug. Ik kan enkel vinden dat er een verlengsnoer van 1 meter bij geleverd wordt, maar niet wat de "standaard" snoerlengte is.
+- 50 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
coptician schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:02:
[...]

Oiit gewonnen bij weekend millionaires? .
gewoon wat overuurtjes maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
B_O_S_S schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:28:
50 cm, Misschien voortaan eerst de topicstart lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand ook van Cresyn gehoord? Schijnt ook hele goede oordopjes te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die dopjes worden bij Cowon iAudio producten meegeleverd, ongeveer vergelijkbaar met de Sennheisers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Laatst online: 03-01 17:22
Wat adviseren jullie: Sennheiser MX 400 of Koss The Plug ?

Ben enorm noob,... heb altijd sennheiser gehad, maar wil nu andere dopjes voor op m'n Gmini 400 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
kheb zelf al een tijdje die MX400 en vind ze echt super relaxed

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik ben afgelopen weekend één dopje van mijn sony ex71 verloren (kleinste maat). De large gebruik ik nooit dus misschien is er iemand die wil ruilen (jij krijgt de large dopjes en ik de small)?

Mail me op Op verzoek verwijderd

[ Voor 18% gewijzigd door DeeD2k2 op 21-11-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
lavalamp schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:42:
Wat adviseren jullie: Sennheiser MX 400 of Koss The Plug ?

Ben enorm noob,... heb altijd sennheiser gehad, maar wil nu andere dopjes voor op m'n Gmini 400 .
Koss The Plugs zullen waarschijnlijk beter blijken dan de Mx400tjes, de 500tjes zijn, imo, erg saai, niets speciaals aan. The Plugs zijn zo niet, die stralen gewoon coolheid uit :P En qua geluid zijn The Plugs waarschijnlijk ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, bij sommigen doen de Sennheiser MXjes pijn, bij anderen de Koss the Plug. Het hangt er nu vanaf of jij in-ear of nietin-ear wilt, sommigen kunnen er maar niet aan wennen. Qua geluidskwaliteit zal het niet al teveel uitmaken, maar de bass zal bij de Koss beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Ik heb van de week mijn Sharp HP-MD33 binnen gekregen ter vervanging van mij bijna versleten Sennheiser MX500, en ik moet zeggen dat ze goed bevallen. De muziek klinkt dynamischer, en er lijkt wel een subwoofer in te zitten. Vergeleken met de MX500, klinkt de muziek veel ruimer en breder, veel meer dynamiek. Het enige nadeel van de MD33 is dat ze, omdat ze in je oor zitten je ze hoort bewegen in je oor als je ze net indoet, maar een beetje oorsmeer doet wonderen.

/edit
Heb ze via www.audiocubes.com uit Japan, voor 53 US dollar, ongeveer 40 euro, incl. P&P, ze waren er binnen een week via EMS.

[ Voor 13% gewijzigd door tHe_BiNk op 15-02-2005 12:58 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
Bedankt voor het advies guys! Ik zie wel ff wat 't wordt... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb net vanmiddag deze opgehaald: Philips SBCHE580
En ze geven idd echt keiharde bass :) Voor de rest wel lekkere dopjes, kan ze iedereen aanraden die van bass houd

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik heb nu The Plugs gekocht, extreem veel problemen met het indoen van die dingen. Ik hoop dit nog te fixen. Er zitten 8 verschillende koppen bij, maar ze zijn. Zo. GROOT. Het is echt iets anders dan de EX71tjes. Ik ga nog wel oefenen met verschillende doppen...Maar ze zijn echt groot. Eentje door de midden knippen, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Ik had vorig jaar 2 setjes ex-71 gekocht maar nu zijn van beide setjes al de linker oordopjes kapot... Die gaan dus terug naar Japan (audiocubes). Iemand ervaring et hun RMA procedure?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-09 17:29
Na lezing van dit (zeer informatieve) topic heb ik besloten om de Sharp HP-MD33 aan te schaffen. Ik overwoog eerst sterk om de Shure E2c te kopen bij Feedback in Rotterdam maar de negatieve berichten over het draagcomfort van de E2c hebben mij uiteindelijk hiervan weerhouden. Ook speelde mee dat de E2c hier zo'n 100 euro kost terwijl de Shure E3(c) in de VS voor 119 dollar verkijgbaar is, en die lijkt echt méér dan een tandje beter dan de E2c óók wat betreft het draagcomfort. Dus, mocht ik toch de behoefte hebben om te upgraden naar de E3(c) dan kan ik dat altijd nog doen (via een vriendin in Chicago).

Maar voorlopig ben ik meer dan tevreden met m'n HP-MD33 :) Ik heb 'm gekocht bij Bluetin.com, een kleine 39 euro (incl. verzend- en PayPalkosten) en binnen een week binnen, prima :) Voor het geld krijg je echt een goede oortelefoon met een uitstekende geluidskwaliteit, ik vind 'm zeer allround, ik heb diverse muziekstijlen geprobeerd van house tot klassiek en alles klinkt eigenlijk even goed. Meer dan voldoende bas, voor een oortelefoon opvallend goede middentonen en de hoge tonen zijn, hoewel een tikje scherp, ook goed. Na 48 uur te hebben ingespeeld klinkt hij overigens duidelijk beter, het laag komt meer los en het ietwat metaalachtige van de hoge tonen is nagenoeg verdwenen. Hoewel dat ook kan komen doordat ik de equalizer van m'n iRiver IMP-400 heb gebruikt om de hoge tonen ietsje af te zwakken. Hiervoor had ik een vrij goede 11 jaar oude Sony oortelefoon (inmiddels overleden) en de HP-MD33 klinkt absoluut beter. Het laag klinkt dieper en de middentonen klinken natuurlijker. Stemmen klinken heel natuurlijk, Sarah McLachlan is echt een genot om naar te luisteren met dit ding. Ook blazers en Hammond orgels spatten echt uit de dopjes :) Als ik 'm vergelijk met boxen zoals bijvoorbeeld Infinity Reference MK71's kleurt de HP-MD33 wel wat meer en klinkt het laag wat minder strak gedefinieerd, maar ja wat wil je...
Ik zou het geluid willen karakteriseren als stevig en eigenlijk is dat precies wat ik verlang van een oortelefoon. Uiteindelijk is een oortelefoon vooral bedoeld voor onderweg en dat stelt andere eisen dan wanneer je thuis op de bank zit/ligt.

En, last but not least: hij zit heerlijk! Ik gebruik de grootste maat oordopjes en dat past echt heel goed. De dopjes zijn van zacht en soepel materiaal en rollen zich inderdaad op tot een soort balletje in je oor. Zesmaal comfortabeler dan m'n vorige Sony oortelefoon! Natuurlijk ligt dit wel heel persoonlijk, ongetwijfeld zullen er mensen zijn die de HP-MD33 niet lekker vinden zitten.

Als minpunten kan eigenlijk alleen aanmerken het iets te agressieve hoog (player met equalizer aanbevolen), het feit dat er geen opbergdoosje wordt bijgeleverd en het gedoe met het verlengsnoer en de 4-polige plug. Maar dat is gedeeltelijk te ondervangen door eventueel dat extra korte verlengsnoertje erbij aan te schaffen óf de tip van mno toe te passen. Want die tip blijkt inderdaad te werken: als ik een minijacksplitter er tussen zet heb ik zónder het verlengsnoer toch een 100% goed stereogeluid :)
(@ mno: ontzettend bedankt voor deze geweldige tip!!! Ik had hier ook zo'n splitter liggen maar ik had er niet aan gedacht om dat eens proberen _/-\o_ )

Concluderend durf ik wel te stellen dat, mits je geen high-end audio verwacht, je eigenlijk geen buil kunt vallen aan de HP-MD33 :) Daarbij hou ik ook de prijs in gedachten die ik alleszins redelijk vind voor het gebodene. Zeker omdat ik nog helemaal geen ervaring had met het in-ear principe schrok ik er toch wel van terug om gelijk 100 euro te dokken voor een oortelefoon. Maar voor een kleine 40 euro was ik wél bereid om de gok te wagen...
En ik moet zeggen: ik heb er geen spijt van gekregen 8)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
Ik heb vanmiddag sony mdr ex-51's gehaald, toch maar geen MX 400 of The Plugs. Ze waren bij de Media Markt in Groningen te koop voor €69 :X 8)7 gauw naar beneden geluld naar €34,95. >:) Ze moeten nog ingespeeld worden, maar ik ben nu al onder de indruk. VETTE bas, en ze zitten verbazend goed (middel dopjes) ondanks een paar slechte berichten hierover. Comfort is dus echt persoonsgebonden. Ook blokkeren ze de omgeving erg goed. Binnenkort test ik ze op de fiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net m'n E3c's (via ebay) voor 140 euro afgehaald: fantastisch geluid en buitengewoon comfortabel! Ik had sennheiser mx 400's en daar kon ik echt maar een half uurtje naar luisteren, daarna stonden mijn oren in de hens. Ik gebruik(te) ook vaak een AKG K240DF (maatje satelliet schotel op je hoofd) maar daar loop je niet mee over straat en de Pilips hdd 100 heeft maar een zwak versterkertje dus kwam er erg zacht geluid uit. De gevoeligheid van de shure's is fantastisch: met maar een 5 miliwatt versterkertje heb je een >heel< erg luid maximaal volume, bovendien voel ik niet meer dat ik oortelefoontjes draag. Wat is de wereld weer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tallstoi schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 19:28:
Na lezing van dit (zeer informatieve) topic heb ik besloten om de Sharp HP-MD33 aan te schaffen. Ik overwoog eerst sterk om de Shure E2c te kopen bij Feedback in Rotterdam maar de negatieve berichten over het draagcomfort van de E2c hebben mij uiteindelijk hiervan weerhouden.
Heb nu een tijdje de e2's en vind ze best makkelijk hoor. Ik krijg ze zeer makkelijk in met de small foamies met een goede seal. Ze zijn verder super en klinken bijzonder goed. enig nadeel is de doorzichtige flex sleeves, vind ze behoorlijk irritant en krijg die niet goed in me oren.

Maar dat zal binnenkort hopelijk opgelost worden, omdat shure; ultra soft sleeves heeft aangekondigd voor de e2's, die nu alleen nog voor de e3/e5 beschikbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

http://www.shure.com/earphones/eseries_accessories.asp
onderaan de grijze dopjes; die bedoelt N0torious dus.
5 paar voor ~ €10,-

edit:
Tis nog vroeg, de E2 ultra-flex staan er nog niet bij, al zou 15 feb de presentatie dag ervan zijn geweest

[ Voor 34% gewijzigd door LightYears op 16-02-2005 09:30 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Na al deze topics doorgelezen te hebben, en nog wat research gedaan te hebben, heb ik de Sony MDR-EX71SL op eBay gekocht....
ZIjn vanmiddag binnengekkomen, moet ze nog laten inspelen, maar heb ze al even getest op m'n iRiver H-320... Maaan, wat 'n sound komt daaruit...
Hiervoor gebruikte ik Sony MDR-ED238, die 'k toen ook al best goed vond klinken, maar in vergelijking met de 71's schieten ze echt te kort :)
Mooie volle bass, hoog en mid lekker zuiver <-- beetje dezelfde ervaring als tHe_BiNk hier een paar posts hoger, lijkt wel of er 'n sub in je oor zit.

[ Voor 28% gewijzigd door dodge_911 op 16-02-2005 17:53 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Modbreak:Ruilen/handelen/verkopen kan in de vernieuwde V&A

[ Voor 81% gewijzigd door Canaria op 16-02-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een medium en large paar foamies over voor de e2c's die ik graag zou willen ruilen voor small foamies. Ze zijn beide alleen een keer gebruikt om te testen. en dus nog perfect en schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet waar je gewoon via nederlandse sites oordopjes kunt krijgen met een halssnoer. Oftewel zo'n neckstrap o.i.d. Mijn setje van de I-bead is kapot..

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:04:
Wie weet waar je gewoon via nederlandse sites oordopjes kunt krijgen met een halssnoer. Oftewel zo'n neckstrap o.i.d. Mijn setje van de I-bead is kapot..

THX
http://www.mmport.nl

Die hebben 2 soorten meen ik.

[ Voor 69% gewijzigd door Wutroe op 16-02-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heeft iemand ervaring om de EX71SL te gebruiken icm een iPod zonder het verlengsnoer. Is dit te kort, of is het nog goed te doen? Ik wil de EX71SL bestellen in Japan, maar wil hem per se niet met het verlengsnoer gebruiken (onhandig). Bij alle reviews wordt geklaagd over de lengte (40-50 cm) maar is het nu echt te kort?

Anders bestel ik de Apple In-Ears, waar de snoerlengte zeker weten geen problemen geeft (hetzelfde als de standaard iPod oordopjes).

[ Voor 18% gewijzigd door [BoSS] op 16-02-2005 23:15 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dat hangt ervan af waar je de iPod bij je draagt. Heb je hem altijd in de broekzak zitten, dan moet je of erg klein zijn of je broek erg hoog optrekken, anders is het snoertje zeer zeker te kort. Heb je hem (of elke willekeurige speler) echter in je borstzakje (of op die hoogte), dan is (voor mij; ~1.80 m) het snoer precies lang genoeg.

Waarom wil je trouwens "perse" geen verlengsnoer gebruiken? Het kwaliteitsverlies door de overgang is namelijk nihil, ik denk dat de dopjes het zelfs niet weer kunnen geven. Verder kan je nog (ook letterlijk) over de lengte struikelen, maar daar zijn oplossingen voor. Rol hem bijvoorbeeld een beetje op en zet dat vast met een (boterhamzak)klipje, dan heb je een mooi knotje, vlak bij de speler. Ik zelf prop het gewoon wat in mijn binnenzak, hoewel dat een rotzooi geeft. Als je de speler in je broekzak bet, dan vind ik het juist een mooie lengte om de speler nog wel makkelijk te kunnen gebruiken terwijl het snoer onder je kleren zit.
Ik vind het namelijk zonde om, om deze reden, de veel slechtere en belachelijk dure, Apple dopjes te kopen. (Toen ik het verschil gehoord had, wou ik die krengen nooit weer in mijn oren...)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• coptician
B_O_S_S schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:15:
Heeft iemand ervaring om de EX71SL te gebruiken icm een iPod zonder het verlengsnoer. Is dit te kort, of is het nog goed te doen? Ik wil de EX71SL bestellen in Japan, maar wil hem per se niet met het verlengsnoer gebruiken (onhandig). Bij alle reviews wordt geklaagd over de lengte (40-50 cm) maar is het nu echt te kort?

Anders bestel ik de Apple In-Ears, waar de snoerlengte zeker weten geen problemen geeft (hetzelfde als de standaard iPod oordopjes).
Meet eens de afstand van de dopjes tot en met je iPod, als die 40-45 cm is, zijn de EX-71tjes perfect. Is ie 1 meter, dan koop je de EX-51, is ie 1.5 meter, dan koop je de EX-71tjes en gebruik je het nekkoord. Maar verspil geen geld aan de Aplle In Ears. Even duur als de Sony's, maar niet het geluid. wel bijna hetzelfde comfort, zelfde materiaal.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:12

mace

Sapere Aude

Ik heb net een half uur geleden de hp33 van sharp op mijn deurmat gekregen :D

eerste indruk:
Goede lage tonen weergave, middentonen zeer helder, maar het hoog is nog een beetje scherp.
Ze moeten natuurlijk nog een beetje inspelen...

I'll keep y'all posted ;)

Verwijderd

Enig idee waneer die Ultra Soft sleeves voor de Shure E2 er aan komen?

Ik heb reeds een reviewtje gepost over de E2's maar wat ik ook doe, het draagcomfort blijft beneden alle peil. Mijn linker oor blijft een probleem en bij het dragen / indoen / uithalen heb ik soms echt last van vreselijk pijnlijk 'steken' aan het begin van de oorgang. Als die Ultra soft sleeves er binnen een redelijk termijn aankomen wil ik ze gerust proberen, anders gaan deze E2's in de verkoop....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:10:

Ik heb reeds een reviewtje gepost over de E2's maar wat ik ook doe, het draagcomfort blijft beneden alle peil. Mijn linker oor blijft een probleem en bij het dragen / indoen / uithalen heb ik soms echt last van vreselijk pijnlijk 'steken' aan het begin van de oorgang. Als die Ultra soft sleeves er binnen een redelijk termijn aankomen wil ik ze gerust proberen, anders gaan deze E2's in de verkoop....
Heb je ook last met de foamies dan? Want die zitten wel super bij mij

Verwijderd

Met de foamsleeves heb ik veel minder last, maar deze zijn bij binnende korste keren vuil en smerig.
Het is niet zo dat ik ze s' morgens indoe voor op de trein. Ze dan heel de dag in mijn tas laat en 's avonds terug in. Ik draag ze de hele dag door (we hebben geen radio op het werk + ik word gek van de telefoons van collega's (die hardop zitten te tateren en te lachen)).

Dus dat wil zeggen dat ik ze per dag wel 20 keer in en uit doe (om zelfs eens te telefoneren, eens iets te vragen, ....) aan dit in en uitdoe tempo zijn ze heel snel vuil....

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
DeeD2k2 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:06:
Waarom wil je trouwens "perse" geen verlengsnoer gebruiken? Het kwaliteitsverlies door de overgang is namelijk nihil, ik denk dat de dopjes het zelfs niet weer kunnen geven. Verder kan je nog (ook letterlijk) over de lengte struikelen, maar daar zijn oplossingen voor. Rol hem bijvoorbeeld een beetje op en zet dat vast met een (boterhamzak)klipje, dan heb je een mooi knotje, vlak bij de speler. Ik zelf prop het gewoon wat in mijn binnenzak, hoewel dat een rotzooi geeft.
Als je de Sony EX71's hebt, kan je het verlengsnoer ook in/rond je kleine case winden.
Afbeeldingslocatie: http://www.1337.be/MDR-EX71SL_Case.png

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:38:
Met de foamsleeves heb ik veel minder last, maar deze zijn bij binnende korste keren vuil en smerig.
Het is niet zo dat ik ze s' morgens indoe voor op de trein. Ze dan heel de dag in mijn tas laat en 's avonds terug in. Ik draag ze de hele dag door (we hebben geen radio op het werk + ik word gek van de telefoons van collega's (die hardop zitten te tateren en te lachen)).

Dus dat wil zeggen dat ik ze per dag wel 20 keer in en uit doe (om zelfs eens te telefoneren, eens iets te vragen, ....) aan dit in en uitdoe tempo zijn ze heel snel vuil....
Ik heb zelf 6 setjes comply tips waarvan ik er precies 3 gebruik (3 setjes dus); 1 in de was;1 in de reserve; 1 in mn oren :)

Wat ik typen wil ... die dingen kan je uitwassen!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:27
ik heb sinds kort mijn 2e setje ex71's, maar alweer heb ik het probleem dat het snoer gaat draaien. dus het is een soort schroefdraad geworden :? Ik probeerde het vandaag een beetje terug te draaien maar de beschermlaag scheurde, waardoor ik nu de geluidskabeltjes voor een deel bloot heb liggen.

Weet iemand of dit onder de garantie valt? Ik heb ze bij i-shopping4u.com besteld btw.

Hier een foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bouwcom/ex71snoer.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door heuker op 19-02-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:10:

Ik heb mijn e2 verkocht aan een collega ivm een upgrade naar de e5.Bij de e5 zitten triple flange sleeves.Die zitten perfect,ook als je eet,gaapt, headbangd,whatever.
Maar mijn collega heeft ook zo'n soort sleeves gemod voor zijn e2.Het waren van die dopjes die ze normaal gebruiken voor het motorrijden.Ik zal hem eens navragen waar hij ze vandaan heeft als ie terug is van zijn karwei in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

dodge_911 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Als je de Sony EX71's hebt, kan je het verlengsnoer ook in/rond je kleine case winden.
[afbeelding]
Dit werkt enorm irritant vind ik. Je hebt vaak nogal wat kabel over en als je dat er allemaal tussen rolt, wil het dingetje niet meer dicht. En je krijgt ook een relatief zwaar iets wat heel erg aan je linker oordop gaat trekken. Ik prop het gewoon in m'n broekzak, hoef ik ook niet steeds de lengte te wijzigen wanneer ik hem van m'n broekzak naar m'n jaszak doe oid.
heuker schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:01:
ik heb sinds kort mijn 2e setje ex71's, maar alweer heb ik het probleem dat het snoer gaat draaien. dus het is een soort schroefdraad geworden :? Ik probeerde het vandaag een beetje terug te draaien maar de beschermlaag scheurde, waardoor ik nu de geluidskabeltjes voor een deel bloot heb liggen.

Weet iemand of dit onder de garantie valt? Ik heb ze bij i-shopping4u.com besteld btw.

[afbeelding]
Of het onder de garantie valt kan ik je niet vertellen, maar hoe krijg je dit _in vredesnaam_ voor elkaar?? :?
Je zou hun gewoon eens kunnen mailen, fotootje bijvoegen en afwachten. Want het hoort natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
NrG_82 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:22:
Of het onder de garantie valt kan ik je niet vertellen, maar hoe krijg je dit _in vredesnaam_ voor elkaar?? :?
Je zou hun gewoon eens kunnen mailen, fotootje bijvoegen en afwachten. Want het hoort natuurlijk niet!
Ik weet zelf ook echt niet hoe het komt. Ik rol het snoer rond mijn hand en stop het dan in mijn tas. Misschien dat er iets op gedrukt heeft gedurende langere tijd :?

Ik ga ze inderdaad even mailen. Toen ik mijn eerste set zwarte ex71's kocht, zei de verkoper dat draadbreuk niet onder de garantie valt, maar ik weet niet of dit hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Technisch gezien is dit natuurlijk geen draadbreuk. Ik hoop dat je geluk hebt en dat je een nieuwe setje kunt krijgen.

Misschien kun je om dit in de toekomst te voorkomen de doppen na het afrollen even bij de plug pakken en de de oordopjes laten hangen, zo gaan de draaiingen die eventueel in het snoer zitten eruit. Weet niet of het daardoor veroorzaakt wordt maar misschien helpt 't er wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stop ze altijd in het bijgeleverde zakje voor in ze in mijn tas mik :)

BTW hoe staat het met de IA? :*)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 11:09 . Reden: oeps typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De IA is dood en mensen bestellen nu bij mij ;)

Afbeeldingslocatie: http://kiddyl.spymac.net/oor/oordopjes.jpg

Worden direct verzonden vanuit Japan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:41:
Ik stop ze altijd in het bijgeleverde zakje voor in ze in mijn tas mik :)

BTW hoe staat het met de IA? :*)
Maar ik bedoel wanneer ik snoer over heb tijdens het dragen. Het overtollige stop ik dan in m'n zak. Als ik hem wegstop rol ik hem zo netjes mogelijk rond m'n iRiver-case, als je hem onder de riemclip doorrolt blijft dat redelijk goed zitten.

@kiddyl:
Is er ook ergens info te vinden, of gelden dezelfde voorwaarden, producten en prijzen als voor de inmiddels overleden IA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
heuker schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:11:
[...]

Ik weet zelf ook echt niet hoe het komt. Ik rol het snoer rond mijn hand en stop het dan in mijn tas. Misschien dat er iets op gedrukt heeft gedurende langere tijd :?

Ik ga ze inderdaad even mailen. Toen ik mijn eerste set zwarte ex71's kocht, zei de verkoper dat draadbreuk niet onder de garantie valt, maar ik weet niet of dit hetzelfde is.
Ik vrees dat je het aan jezelf te danken hebt. Als je het snoer rond je hand oprolt en daarna weer uit elkaar trekt zal het snoer gedraaid zijn. Doe je dit vaak, dan krijg je inderdaad wat je op de foto ziet. Als je dit in de toekomst wilt voorkomen moet je bij het afrollen even de draad weer in zijn 'natuurlijke' vorm laten komen. Even je speler beet pakken en de oordopjes er los aan laten bungelen. Deze draaien dan vanzelf weer terug.

Ik zou wel even terug gaan naar de winkel, wie weet heb je mazzel en valt het onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
NrG_82 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:08:
[...]

@kiddyl:
Is er ook ergens info te vinden, of gelden dezelfde voorwaarden, producten en prijzen als voor de inmiddels overleden IA?
Stuur mij een email voor details.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kiddyl schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:58:
De IA is dood en mensen bestellen nu bij mij ;)

[afbeelding]

Worden direct verzonden vanuit Japan.
Rechtsonder is de mijne :Y) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
heuker schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:01:

[afbeelding]
Bij mijn doppen zat een roze papiertje daarop met 'Warranty only valid in Japan' of zoiets, dus weet niet of je recht hebt op garantie :) Wel wazig probleem trouwens, als ik de kabel van de mijne zo bekijk kan ik me niet voorstellen hoe dat zo komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels ook weer gedwongen om nieuwe koptelefoontjes te kopen, maar ik kan in dit topìc voornamelijk informatie vinden over in-ear-telefoontjes. Ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke informatie over die grote hoofdtelefoons die je achter je oren moet haken en die tegen de oorschelp aan zitten. Ik heb er momenteel 1tje van Phillips die je kan "opvouwen" en ben altijd zeer tevreden geweest over zijn prestaties. Iemand misschien suggesties? (of links naar het goede topic natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De Sennheiser PMX40 schijnt ook wel goed te zijn.. maar verder ben ik er niet echt in thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Sennheiser PMX60 hoor je ook goede verhalen over, klasgenoot van mij heeft die ook en er komt er strak geluid uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3spelers.nl/images/produkten/61_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 14:55
Vraagje :

Ik heb voor de zoveelste keer kabelbreuk :S. ( cheap-ass phillps dopjes ) En dit word me eigenlijk een beetje te veel :?
Ben op zoek naar dopjes of nekband(weet dat t hier niet thuis hoort maar ok ;) ) die :
  • Niet snel kabelbreuk hebben.
  • Degelijk zijn.
  • Liefst in ear.
  • Lekkere bass.
  • Max. 35 eur.
danku :*)

En eventueel tips om kabelbreuk tegen te gaan ?

[ Voor 7% gewijzigd door FDMK op 21-02-2005 11:33 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spyros schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:32:
Vraagje :

Ik heb voor de zoveelste keer kabelbreuk :S. ( cheap-ass phillps dopjes ) En dit word me eigenlijk een beetje te veel :?
Ben op zoek naar dopjes of nekband(weet dat t hier niet thuis hoort maar ok ;) ) die :
  • Degelijk zijn.
  • Liefst in ear.
  • Lekkere bass.
  • Max. 35 eur.

Koop de Sony EX71, is net iets duurder dan 35euro. Ik had bij m'n iPod oordopjes naar 1 maand al een kabelbreuk, de EX71's heb ik nu al ongeveer 3 maanden, en nog steeds geen kabelbreuk.

TIP: Doe voorzichtig met je dopjes, laat ze niet overal slingeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:15:
[...]

Koop de Sony EX71, is net iets duurder dan 35euro. Ik had bij m'n iPod oordopjes naar 1 maand al een kabelbreuk, de EX71's heb ik nu al ongeveer 3 maanden, en nog steeds geen kabelbreuk.

TIP: Doe voorzichtig met je dopjes, laat ze niet overal slingeren!
Ik lees hier juist wel vaker over draad breuk met de : MDR-EX71SL,
hoewel ik ze zelf ook heb en me niet echt kan voorstellen hoe je dat voor elkaar krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Vraagje :

• Degelijk zijn.
  • Liefst in ear.
  • Lekkere bass.
  • Max. 35 eur.

Ik zou zeggen neem de sharps, 35 euro incl. verzend bij kiddyl,
[list]
• Stevig rubber om de kabel
• tja, het blijven kleine rotdingen, maar heel goed vind ik, beter dan apple's originele dopjes.
• in ear ;)
• ZEER lekkere bass >:)
• zoals gezegd, 35 euro incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
MaCe1337 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:43:
[...]

Ik zou zeggen neem de sharps, 35 euro incl. verzend bij kiddyl,
[list]
• Stevig rubber om de kabel
• tja, het blijven kleine rotdingen, maar heel goed vind ik, beter dan apple's originele dopjes.
• in ear ;)
• ZEER lekkere bass >:)
• zoals gezegd, 35 euro incl verzendkosten
welke shop??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scroll een paar posts omhoog en je ziet z'n gebruikersnaam (Kiddyl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Ik heb nu al drie keer op een rij problemen met sennheiser mx300 oordopjes gehad.
Na ongever 3 maanden houd een dopje er mee op, en heb ik dus maar een oordopje waar geluid uit komt. :(
Weet iemand hoe dit komt?
ik gebruik een iriver 190-tc met het geluid op 20 (v/d 40)
Is het gewoon slechte kwaliteit of blaas ik mijn oordopjes gewoon op?

(ik heb nu overigens al 3 maanden mx-400 oordopjes, dus hopen dat het beter gaat :)
graag een normale reactie, en niet zoiets van "wat wil je met die el-cheapo oordopjes" ik ga gewoon niet verder dan 25 euro voor oordopjes, en de sennheiser's vind ik lekker klinken)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
@Huig
Het kan komen doordat je er draadbreuk mee hebt gekregen, en als het met 1 dopje gebeurd is dat het meest logische. Draadbreuk kán komen doordat je er te ruig mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Vraagje :

• Degelijk zijn.
  • Liefst in ear.
  • Lekkere bass.
  • Max. 35 eur.

Een goeie tip is om een koptelefoon te kopen met een kabel die omhuld is met een soort plastic gaaswerk (ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen omschrijven). Ik heb er zelf ook een en die kabel is echt vele malen sterker dan een normale kabel. Als voorbeeld hieronder een plaatje van een nokia headset die ook zo'n kabel heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/hs-c1/pic10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Pierz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:42:
[...]

Een goeie tip is om een koptelefoon te kopen met een kabel die omhuld is met een soort plastic gaaswerk (ik weet niet hoe ik het anders zou kunnen omschrijven). Ik heb er zelf ook een en die kabel is echt vele malen sterker dan een normale kabel. Als voorbeeld hieronder een plaatje van een nokia headset die ook zo'n kabel heeft.

[afbeelding]
bedankt maar kan je iets concreter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
spyros schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:00:
[...]

bedankt maar kan je iets concreter zijn?
Ik heb geen idee hoe het heet, dus zoeken op google is niet echt goed gelukt. Ik zal even proberen om het iets duidelijker te beschrijven.

De eigenlijke kabel is omhuld met een doorzichtig plastic weefsel dat bestaat uit minuscule draadjes die in elkaar gevlochten zijn. Die draadjes kan je denk ik het beste vergelijken met vissnoer. Het omhulsel is erg hard, maar door zijn gevlochten structuur toch flexibel. Ik heb zelf deze koptelefoon van Philips, waar ook zo'n kabel aan zit. Misschien dat meer koptelefoons van Philips deze kabel hebben.

De kabel is te herkennen aan zijn grijzige kleur waarin je duidelijk een zwarte kern ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

sleeving heet dat, wordt ook wel nylon mesh genoemd.

Is idd erg stevig, maar vind maar eens een goed stel dopjes met dat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Nog even over die sharps die hebben een 4-Pole Earphone Plug maar hoe werkt dat dan met mijn speler? ( creative zen touch)
Hoe werkt dat 4-Pole Earphone Plug überhaupt? er word nl niet zoveel over verteld in de TS

[ Voor 13% gewijzigd door FDMK op 22-02-2005 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Waarom zijn er helemaal geen phillips dopjes meegenomen in de TS ??
bv. SBCHN060/00

[ Voor 99% gewijzigd door FDMK op 22-02-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Toch staat eigenlijk alles er... Er zit dus een extra draadje in die kabel, waardoor links en rechts twee eigen draden hebben, en niet, zoals normaal, een delen. Net als de speakers op je radio aangesloten zitten dus. Volgens Sharp zou dit de geluidskwaliteit ten goede komen. Kortom, er valt niet veel meer over de vertellen dan in de TS staat.

Om even terug te komen op de draadbreuk: Dit gebeurd meestal op plaatsen waar het draad makkelijk kan knikken, zoals bij de dopjes zelf en de plug. Nou heb je bij de EXx1 van Sony snel draadbreuk omdat de splitsing van links en recht erg onhandig gekozen is. Het draad naar het rechter dopje gaat namelijk, langs de hoofddraad weer terug. Dit gebeurd echter niet als je ze volgens de verpakking draagt, met het langste draad door de nek. Dan gaat dit draad namelijk ook omhoog ten opzichte van de hoofddraad en moet het draad dus een erg scherpe knik maken.
Om dit te voorkomen kan je ook het hoofddraad door je nek leggen van rechts naar links. Dan loopt het draad naar de rechter kant wel met het hoofddraad mee.

Edit:
Philips is wel meegenomen, maar heel bekompt. Simpelweg omdat ze niet populair zijn. Hier is men op zoek naar goede dopjes, en die kan je, op een forum, alleen vinden door ervaringen van anderen te horen. En die zijn er nauwelijks met specifieke Philips dopjes.
Je hebt het hier overigens ook over ruisonderdrukkende dopjes. Dit is een verhaal appart en raad ik je zeker niet aan. Er worden namelijk digitale aanpassingen aan de muziek gedaan, waardoor je geen controle meer hebt over wat je hoort. Een paar goede in-ear dopjes hebben vaak zelfs een beter onderdrukkend vermogen...

[ Voor 58% gewijzigd door DeeD2k2 op 22-02-2005 12:53 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het handig om ook te vermelden dat YesAsia ook die EX71s verkoopt, Het wordt aangeboden voor rond de 46 USD en er zijn geen shipping costs, dus redelijk voordelig dacht ik?

Linkje hier beneden:
http://global.yesasia.com...ronics/version-all/did-10

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:09:
Misschien is het handig om ook te vermelden dat YesAsia ook die EX71s verkoopt, Het wordt aangeboden voor rond de 46 USD en er zijn geen shipping costs, dus redelijk voordelig dacht ik?

Linkje hier beneden:
http://global.yesasia.com...ronics/version-all/did-10
Die zwarte rubbertjes op die foto van hun, zal wel een foutje zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel aan de foto liggen, want die is niet van een erg hoge kwaliteit. Eronder staat gewoon dat het de MDR-EX71SL/WK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
Ze zijn zeker voordelig, maar er zijn nog geen ervaringen met deze shop. Voordat er (positieve) reacties over zijn, voeg ik hem liever niet toe. Ik wil er namelijk niet op aangekeken worden als er iets mis gaat.
Zodra er wel ervaringen zijn, is er niets meer dat me tegenhoud ze niet toe te voegen.

Het is trouwens een CD/DVD winkel. Een soort Bol.com. Erg veel hebben ze dus ook niet te bieden op het gebied van elektronica. Zelfs maar een vijftal dopjes; enkel van Sony. Daartussen zit echter wel de E888SP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand ook hoe goed de sony mdr-q 25 is want het lijkt me wel een vet goeie??

(staat in het dixons foldertje van 21 februari t/m 20 maart)

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 22:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Ik heb de MDR-NC11A besteld. Krijg ze hopelijk asap binnen. Zodra ik ze heb post ik mijn bevindingen van deze noise-cancelling phones. Ik zal ze veel gebruiken in het vliegtuig, ter vervanging van mijn EX71

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft sinds kort een iPod mini maar heeft problemen met de standaard oordopjes van Apple. Ze zijn voor haar oor veel te groot, ze passen gewoon niet. Nu is ze op zoek naar andere die hopelijk wel passen.

Nu dacht ik aan de witte Sony's MDR-EX71SL. Ik lees dat ze met drie verschillende dopmaten worden geleverd. Maar hoe weet ik nu of die wel passen?
Heeft iemand ook problemen met de afmetingen van de standaard Apple dopjes? Hoe klein is de kleinste maat van de Sony's (ten opzichte van de Apple's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
In-ear dopjes zijn niet echt te vergelijken met 'normale' doppen, aangezien ze echt in je gehoorgang zitten itt de iPod dopjes die er meer 'op' zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Pierz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:45:
[...]

Ik heb geen idee hoe het heet, dus zoeken op google is niet echt goed gelukt. Ik zal even proberen om het iets duidelijker te beschrijven.

De eigenlijke kabel is omhuld met een doorzichtig plastic weefsel dat bestaat uit minuscule draadjes die in elkaar gevlochten zijn. Die draadjes kan je denk ik het beste vergelijken met vissnoer. Het omhulsel is erg hard, maar door zijn gevlochten structuur toch flexibel. Ik heb zelf deze koptelefoon van Philips, waar ook zo'n kabel aan zit. Misschien dat meer koptelefoons van Philips deze kabel hebben.

De kabel is te herkennen aan zijn grijzige kleur waarin je duidelijk een zwarte kern ziet zitten.
Waar had je die dopjes gekocht die jij nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:43:
In-ear dopjes zijn niet echt te vergelijken met 'normale' doppen, aangezien ze echt in je gehoorgang zitten itt de iPod dopjes die er meer 'op' zitten.
De diameter van de plastic behuizing mag dan echter ook niet te groot zijn toch? Anders houd je hetzelfde probleem als met de 'normale' doppen? Hoe verhoudt zich die afmeting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Is het jullie ook opgevallen dat Sony oordopjes vanaf de 12 euro allemaal neckstraps hebben? dat vind ik namelijk 1 van de zware minpunten van de betere oordopjes van sony. De geluidskwaliteit is redelijk ok maar die ver**** neckstrap verpest het draaggemak en comfort. Ik vind persoonlijk dat sony dat soort "innovatieve oplossingen" beter optioneel kan maken. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:56:
Is het jullie ook opgevallen dat Sony oordopjes vanaf de 12 euro allemaal neckstraps hebben? dat vind ik namelijk 1 van de zware minpunten van de betere oordopjes van sony. De geluidskwaliteit is redelijk ok maar die ver**** neckstrap verpest het draaggemak en comfort. Ik vind persoonlijk dat sony dat soort "innovatieve oplossingen" beter optioneel kan maken. |:(
Nee? Hoe kom je daar nu ineens bij? 8)7
De 51's en de 71's zijn zonder neckstrap... de NX1 heeft er echter wel 1.
Welk bedoel je dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over philips oordopjes.

Ze komen niet zo vaak langs hier.. Maar toch even jullie vraag. Vind deze wel leuk voor bij m'n Ipod.

Aanrader??

Philips SBCHE571

Kosten ongeveer € 20 geloof ik.. Dacht dat ik ze hier voor had zien liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:02:
[...]

Nee? Hoe kom je daar nu ineens bij? 8)7
De 51's en de 71's zijn zonder neckstrap... de NX1 heeft er echter wel 1.
Welk bedoel je dan?
Hij bedoelt waarschijnlijk dat het draadje naar je linkerdopje korter is dan naar je rechter. Ik vind het echter wel handig aangezien ik nog wel is een dopje los heb hangen en die op deze manier niet tot mijn riem bungelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Er is niets mis met de Sony oplossing, behalve misschiend at het knikken kan krijgen. als je ze gewoon wilt dragen, leg je het koord niet in je nek, dan bungelt het onder je kin en gaat er 1 draadje naar beneden.

Verwijderd

Even mijn bevindingen over de MDR-E888... :7

Besteld bij ishopping4u:
snel & betrouwbaar (levertijd slechts 1 week en GEEN enkele extra kost)

Verpakking:
De luxe space-ship achtige verpakking is blijkbaar weggevallen, ofwel gaat het om een soort OEM versie. In ieder geval zat er geen doosje bij de oortjes, maar een imitatie lederen zakje.
Maakt ook geen bal uit eigenlijk.

Geluid:
Schitterend, als je terug de originele Apple-dopjes opzet merk je echt een drastisch verschil.
De midden en hoge tonen zijn echt glashelder, waardoor bijv. stemgeluid heel zuiver doorkomt. Tegelijk hoor je hierdoor echter ook wel degelijk artifacts als je een niet al te schitterende mp3 afspeelt.
De bas is goed. Iets zwaarder dan de Apple dopjes, maar net als de middentonen, veel helderder.
Wat me wel opvalt is dat als je heel lichtjes tegen de doppen drukt de bas werkelijk verdubbelt. Met een muts krijg je 2x zoveel bas. }:O Waarschijnlijk komt dit omdat je dan een betere seal met je oren krijgt, maar het is toch wat jammer dat je dit geluid er niet altijd uithaalt (kan deze zomer maar slecht met een muts gaan rondlopen)
De hoesjes die bij de dopjes zitten kan je beter niet gebruiken imho. ze houden teveel tegen en verkleinen de seal met je oren.

Een aanrader dus, zeker voor diegenen die niet van het beklemmende gevoel van in-ear dopjes houden. Voor 42€ kan je niet veel beters kopen denk ik...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.