[3D] Contest V29: Lego Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.669 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:53:
veel offtopic, maar contest begint te stagneren. Nieuwe update dan maar. Ben afgestapt van mijn eerste ideetje. Oorspronkelijk ging ik zelf iets ontwerpen, maar tijd zal er nu al niet te veel zijn, dus ben ik maar een bestaand model aan het nabouwen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is onmogelijk om met een geodriehoekje op goed geluk te gaan afmeten. Kleinschalig gaat het nog, maar nu is het echt een zootje aan het worden. Niets past goed op elkaar :)

edit: zie net dat de voorste balkjes nog afgewerkt moeten worden,...
cool, gaat dat niet die onderzeeer worden? :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
XLerator schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:58:
[...]

Of je selecteert alle polies en drukt (bij smoothinggroups) op clear all ;)
Dat kan niet als het losse objecten zijn, dan zou je eerst edit mesh op alle objecten tegelijk toe moeten passen.
[...]

euh...??? ditte...???? :| :/ 8)7 meen je dit? Dit klinkt wel heel appart
Denk je echt dat ik dit meen? Dat ik 3dsmax heb geleerd door tutorials te doen die ik zelf heb geschreven!??

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb hier namelijk geen lego staan en ik zit met de afmetingen van een aantal steentjes....

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/3040b.png

hoe hoog is het randje onder de schuine helling hier....ik weet me te herrinneren dat dit niet de hoogte is van een plat steentje, maar net iets lager...

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/4070.png

het randje wat bij dit steentje uitsteekt is denk ik 1,6mm hoog, zodat er precies een 1x1 blokje van (8x8mm) op past...maar hoever steekt dit randje uit? ook 1,6 mm?

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/32028.png

Dit is het meest onduidelijke blokje voor mij....ik heb geen ide van de maten van het 'uitsteeksel' van dit blokje, het is niet echt belangrijk voor het model aangezien het enkel uitsteekt. ik het best op de gok maken, maar ik doe het graag precies...dus als iemand even wil meten voor mij....graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@Oogst
Dat kan niet als het losse objecten zijn, dan zou je eerst edit mesh op alle objecten tegelijk toe moeten passen.
Zo heb ik het dus wel gedaan....De meeste blokjes die ik gebruik zijn gemaakt m.b.v. 'Chamferbox' dus daar moest ik toch nog een 'edit-poly' op los laten....simpel al mijn blokjes geselecteerd vervolgens 'edit-poly' er op en dan bij 'polygon' op 'clear all' gedrukt en dat ging inderdaad lekker snel :) en dan ziet het er inderdaad een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

okay, een tikke ander blauw
schuine blokjes aangepast
2-sided glass
iets meer chamfer
en antenne's ;)

wip 6:
Afbeeldingslocatie: http://www.seesharp.nl/Portals/6/TTTGallery/Work%20In%20Progress%20(W.I.P.)/lego_wip6.jpg

en nu carnaval ;)
C&C welkom

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanwege mijn wintersportvakantie zal ik nu mijn FINAL al bij deze al moeten inleveren.
Ik had er graag nog wat dingen bijgemaakt, maar helaas, geen tijd meer
Ik hoop dat ik aan het einde van de contest een scorelijst kan maken vanuit het hotel, maar dat weet ik dus niet zeker.
FINAL Got Contest v29: lego

Afbeeldingslocatie: http://84.244.132.41/~koen/contestv29/final-lowres.jpg
en de wire
Afbeeldingslocatie: http://84.244.132.41/~koen/contestv29/wire-final.jpg
En HIER is de link naar de grootte versie (om de foutjes te vinden)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
De koplampjes lijken wat problemen te hebben. Het ziet er een beetje bijzonder uit. voor de rest mooi hoor! :) Wat mij betreft al één van de betere modellen.

[ Voor 18% gewijzigd door HawVer op 05-02-2005 14:29 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisO schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:54:
ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb hier namelijk geen lego staan en ik zit met de afmetingen van een aantal steentjes....

[afbeelding]

hoe hoog is het randje onder de schuine helling hier....ik weet me te herrinneren dat dit niet de hoogte is van een plat steentje, maar net iets lager...

[afbeelding]

het randje wat bij dit steentje uitsteekt is denk ik 1,6mm hoog, zodat er precies een 1x1 blokje van (8x8mm) op past...maar hoever steekt dit randje uit? ook 1,6 mm?

[afbeelding]

Dit is het meest onduidelijke blokje voor mij....ik heb geen ide van de maten van het 'uitsteeksel' van dit blokje, het is niet echt belangrijk voor het model aangezien het enkel uitsteekt. ik het best op de gok maken, maar ik doe het graag precies...dus als iemand even wil meten voor mij....graag :)
die eerste 2 is idd 1,6 mm, die andere zou ik zo niet weten (heb jaren terug is de hele lego bende bemeten om zo tot allerlei rare constructies te kunnen komen)

als je 5 platte stenen op elkaar zet is dat precies even hoog als de breedte van een blokje van 2, dus dat maakt de hoogte van zo'n platte (2*8)/5 = 3,2 mm

een normaal blokje is dus 3 x 3,2 = 9,6 hoog
voor zo'n "lamphouder' heb je dus onderaan 1,6 mm over, verder is een de dikte van het plastic ook 1,6 mm

tussen 2 nopjes past een plat steentje op z'n kant, dat maakt de breedte van de nopjes dus 8-3,2 = 4,8 mm (iets kleiner dan 5 dus, wat hier genoemd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:08
Als 1/3 blokje 3,2mm hoog is en er tussen 2 nopjes 1 blokje op zijn kant past... dan is de ruimte daartussen toch 3,2mm? (ok, allicht -iets- meer) maar geen 4,8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
De breedte van de nopjes is 4,8mm bedoelt hij...dat wist ik dus al en ze zijn volgens mijn figuurtje dus 1,6 mm hoog....even hoog dus als de dikte van het plastic (wist niet dat het plastic zo dik was) heb hier helaas niet 1 steentje lego....maar bedankt voor de info...ik had al aangenomen dat dat uitsteeksel 1,6mm was...had geen zin om te wachten en wou graag doorwerken :)
nu enkel dat rare steentje nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 07:59:
[...]

cool, gaat dat niet die onderzeeer worden? :D
nope, soort van bionisch robot-pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me pakt een raar steentje en een schuifmaat

breedte hele ding: 11,4
breedte gleuf: 2,2
diepte geleuf: 1,1 (dikte tussenstuk dus 1,0)
dikte voorste stuk 1,2

de dikte van het plastic is logischerwijs 1,6 omdat het precies klemt om een rondje op de bovenkant

verdere meet requests hoor ik wel, ik heb nogal wat zooi liggen hier (maar eerst zelf redeneren he :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Dankje Mophor :) nu kan ik Yoda z'n rimpels geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Hier is Yoda weer...en dit keer heeft hij zijn lichaam meegenomen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/LegoYoda.jpg
Click op het plaatje voor een grotere foto

nu moeten de lego nopjes er natuurlijk nog op, en dat zal helaas lang gaan duren en Yoda's ogen en ketting zullen nog even moeten wachten, want deze bestaan namelijk uit ingewikkelde vormpjes (voor mij als beginner dan)j....verder is elk commentaar/opmerkingen welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
chrisO schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:43:
Hier is Yoda weer...en dit keer heeft hij zijn lichaam meegenomen ;)

[afbeelding]
Click op het plaatje voor een grotere foto

nu moeten de lego nopjes er natuurlijk nog op, en dat zal helaas lang gaan duren en Yoda's ogen en ketting zullen nog even moeten wachten, want deze bestaan namelijk uit ingewikkelde vormpjes (voor mij als beginner dan)j....verder is elk commentaar/opmerkingen welkom
Plaatje is niet klikbaar.
Voor de rest: _/-\o_

* Chester is a big SW fan 8)

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modelling along:

Weet niet hoeveel poly's ik in totaal al heb, en ik wil het niet weten ook :), zeker te veel om op ieder nopje nog het legologo te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/update4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/update5.jpg

dit zal mij nog zuur opbreken als ik wil gaan slapen, ik droom, denk en doe lego :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Update, gisteravond en vandaag alleen maar met Lego bezig geweest.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/8858-Achttien%20klein.jpg
Klikbaar
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 07:01:
[knip]

@ZipoBibrok5-108: Ik zie dat je bezig bent met set 8858. Die heb ik zelf ook. Als je problemen hebt met de stickers op de lampen, dan heb ik een mogelijke oplossing. Ik hoor het wel als je meer wilt weten. Wat je tot nu toe hebt ziet er veelbelovend uit.
Thanx! Ik ben nog lang niet aan de stickers toe maar ik zal het in gedachten houden.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:23:

[afbeelding]
Klikbaar

[...]

Thanx! Ik ben nog lang niet aan de stickers toe maar ik zal het in gedachten houden.
Nice... die staat bij m'n ouders thuis nog in het echt.. nu echter wel zeer stoffig.. misschien eens afstoffen :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:09:
modelling along:

Weet niet hoeveel poly's ik in totaal al heb, en ik wil het niet weten ook :), zeker te veel om op ieder nopje nog het legologo te zetten.

[afbeelding]
[afbeelding]

dit zal mij nog zuur opbreken als ik wil gaan slapen, ik droom, denk en doe lego :)
Lego logotje hoeft geen polygonen te kosten. Gewoon een bumpmap gebruiken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chris0: Yoda begint mooi vorm te krijgen. Leuk karwei als je bedenkt dat het origineel uit 1075 steentjes bestaat... ;)

@6K. Veel beter met die aangepaste slopes. Alleen het blauw is het nog net niet voor mijn gevoel en dat gele plaatje in de vleugel mag ook wat geler. Verder 8)

@OxiMoron: Zo'n set laat je toch niet stoffig worden? Snel schoonmaken en in de vitrine ermee... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
4.8mm per dopje, dat verklaart een hoop :) daarom paste mijn 9x32 rij nopjes niet op mijn grondplaat omdat ik een eerder genoemd 5mm aanhield.. en op 32 nopjes is 0,2 mm toch weer 6,4mm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:25:
Vanwege mijn wintersportvakantie zal ik nu mijn FINAL al bij deze al moeten inleveren.
Ik hoop dat ik aan het einde van de contest een scorelijst kan maken vanuit het hotel, maar dat weet ik dus niet zeker.

[afbeelding]
en de wire
[afbeelding]
Mooi, als je nog even 5 minuutjes tijd vindt, zou je nog het een en ander kunnen chamferen. Misschien had je het niet gezien, of is het echt uit tijdsgebrek. Anyway een mooie cleane render.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:47
Oogst schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:56:
[...]

Ik heb het geleerd van de Nederlandstalige 3D Studio MAX tutorials voor beginners van Oogst, die zijn erg goed. Je kunt ze hier vinden:
http://home.hccnet.nl/w.vdongen/Oogst/Tutorials.html
HAHA, dude, je bent wel erg bescheiden... Op welke school heb je eik in oss gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/8.jpg
Een kleine WiP van een vrachtwagentje...
Dit wordt, hopelijk, een project dat ik wel af ga maken.
Eerdere Lego dingen zijn mislukt, omdat ze te moeilijk voor me waren.
Nu heb ik nog wel een aantal vraagjes.
Dit word een vrachtwagen, en een vrachtwagen zonder wielen kan natuurlijk niet.
Daarom vraag ik jullie hoe je zo'n mooi wiel kunt maken??
Alvast bedankt!! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/9.jpg

Another WiPz0r!
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Cylinder, met 2 "breedte segmenten" hoe noem je die ook al weer :)

vervolgens tig omtrek segmenten, en de vlakken die naar buiten moeten steken selecteren, zo om en om ala lego wielen dus..

en extruden maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:33:
Cylinder, met 2 "breedte segmenten" hoe noem je die ook al weer :)

vervolgens tig omtrek segmenten, en de vlakken die naar buiten moeten steken selecteren, zo om en om ala lego wielen dus..

en extruden maar!
Ojah, zo moest het.
:? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
tja zit niet thuis momenteel maar op de UPC technische helpdesk en kan 3dmax nog niet dromen :)

pas maar op als je met mij spot, als jij chello hebt heb je zo geen verbinding meer ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 19:44:
tja zit niet thuis momenteel maar op de UPC technische helpdesk en kan 3dmax nog niet dromen :)

pas maar op als je met mij spot, als jij chello hebt heb je zo geen verbinding meer ;) :P
Laat ik nu net Chello hebben. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
ah zo lang alsdat ik geen klantennummer, IP, postcode naam of mail adres heb kan ik weinig hoor :)

zal je sparen ;) zijn al genoeg mensen met hun modem op stanby die ik moet helpen |:(

maar ontopic, gewoon 2x2x1 segments ofzo moet je kiezen bij de cylinder en dan extruden dan kom je al een heel eind in de buurt. Met een tube kan het natuurlijk ook dan kan je later dat binnenste gele dingetje er in modelen met een andere cylinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:48:
ah zo lang alsdat ik geen klantennummer, IP, postcode naam of mail adres heb kan ik weinig hoor :)

zal je sparen ;) zijn al genoeg mensen met hun modem op stanby die ik moet helpen |:(

maar ontopic, gewoon 2x2x1 segments ofzo moet je kiezen bij de cylinder en dan extruden dan kom je al een heel eind in de buurt. Met een tube kan het natuurlijk ook dan kan je later dat binnenste gele dingetje er in modelen met een andere cylinder.
Ik zal vanavond wel ff wat uitproberen.
Hier in ieder geval nog een wippie van m'n vrachtauto'tje. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:25:

[afbeelding]
en de wire
[afbeelding]
Ik moet zeggen, SUPER!
Als je nog een aanpassing kan doen, dan zou ik eens goed naar de wielen kijken. Volgens mij is het bij echt lego ook niet zo dat de zwarte rubberen noppen van de banden rechtstreeks op het grijs van de wielen zit. Volgens mij hoort daar nog een klein randje zwart tussen. Ben niet helemaal zeker, maar het lijkt mij niet mogelijk zo.
Als rechtgeaard lego liefhebber op mijn 34e kan ik dit topic alleen maar geweldig vinden. Ik blijf het knap vinden wat mensen zoals jullie met een render/tekenprogramma kunnen maken. Chapeau!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:02:
[...]

Ik moet zeggen, SUPER!
Als je nog een aanpassing kan doen, dan zou ik eens goed naar de wielen kijken. Volgens mij is het bij echt lego ook niet zo dat de zwarte rubberen noppen van de banden rechtstreeks op het grijs van de wielen zit. Volgens mij hoort daar nog een klein randje zwart tussen. Ben niet helemaal zeker, maar het lijkt mij niet mogelijk zo.
Als rechtgeaard lego liefhebber op mijn 34e kan ik dit topic alleen maar geweldig vinden. Ik blijf het knap vinden wat mensen zoals jullie met een render/tekenprogramma kunnen maken. Chapeau!
Inderdaad, respect!
Alleen zou ik nog eens goed naar de lichten voor kijken...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hawver: bedankt, en ik ben ook niet tevreden over de koplampen (en de zwaailichten, maar heb er nu echt geen tijd meer voor om het aan te passen, moet morgen weer vroeg op!

@c70070540: wederom bedankt, en ook jij hebt gelijk, ik heb vandaag nog eens een paar referenties bekeken, en het klopt niet helemaal.

@ReD_FlaMe: ook bedankt, maar zie de reactie bij Hawver....

Allen succes nog met de contest, en zal als het mogelijk is nog eens een keertje kijken als ik de mogelijkheid heb!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/11.jpg

Alweer een update!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Zo, mijn eerste wipje;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/lego2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/lego1.jpg

Nee hoor, dit heeft een ouwe vriend van me een paar jaar terug gemaakt :P
Kon ik het maar ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:03:
Zo, mijn eerste wipje;

[afbeelding]

[afbeelding]

Kon ik het maar ;)
jezus hoe doe je dat zo snel??? :9 :9

***edit*** hmmm, nu zie ik het...... weer eens sneller een reactie geplaatst dan dat ik kan lezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Weer een update van m'n Yoda...deze keer met ruinm 600 nopjes...missen er nog een 'paar' aan de achterkant en een aantal op z'n hoofd...z'n hoofd is nog steeds niet af...

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/yoda3.jpg

zie nu zelf ook, dat de schuine 3x1 blokjs bij z'n voet en de hogere (tweede van links) nog niet de goede maat hebben (rechte randje aan het eind van het schuine is 3,2 ipv 1,6mm)...

ik kan nog een beetje hulp gebruiken bij de maten van een tweetal steentjes....eentje is niet zo makkelijk, aangezien je het niet met een geodriehoek of schuifmaat kan meten...

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/4073.png

nopje boven op is een standaard nopje neem ik aan. grootste cylinder in het midden heeft een diameter van 1 steentje...8mm...en is 1,6 mm dik/hoog? dan de onderste holle cylinder heeft een diameter die groter is dan 4,8mm aangezien er een nopje in past...de vraag is hoe dik is het randje ervan. en dan zit er binnen in nog een heel klein rond 'putje' ja dat is een detail...maar het worden Yoda's pupillen dus ze zijn goed te zien

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/3308.png

een moeilijke.....wat is de diameter van de circkel waarvan er een stuk uit dit poortje is....iemand met een scanner en dit steentje die hem even voor mij wil scannen? ;)

[ Voor 87% gewijzigd door chrisO op 05-02-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

chrisO schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:41:
Weer een update van m'n Yoda...deze keer met ruinm 600 nopjes...missen er nog een 'paar' aan de achterkant en een aantal op z'n hoofd...z'n hoofd is nog steeds niet af...

[afbeelding]

zie nu zelf ook, dat de schuine 3x1 blokjs bij z'n voet en de hogere (tweede van links) nog niet de goede maat hebben (rechte randje aan het eind van het schuine is 3,2 ipv 1,6mm)...
waaahhh!! Dies vet!! :D :D

Ik ben net zelf ook maar eens begonnen aan een Lego Model :)
K volg die topic al een tijd en het leek me heel vet, maar tot nu toe nog geen tijd gehad om er wat mee te doen... nu ben ik net toch maar begonnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Lego/thumb_1.jpg

zo was t een kwartiertje geleden, inmiddels ziet het er zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Lego/thumb_2.jpg

ga maar een beetje zitten speculeren over wat het word :) zal nog wel niet te zien zijn voor de meeste :P k zal wel verklappen dat het in de zelfde categorie stijl valt als het bouwwerk van chrisO :)

[edit]

Nou nou... k ga hard, al zeg ik het zelf :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Lego/thumb_3.jpg

En?

wie ziet het al? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Spike_wolf op 05-02-2005 23:33 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
@Spike_Wolf

Volgens mij word het een Naboo Fighter ;)
En die schuine steentjes van je....die lopen niet uit tot een punt aan het einde (wist je vast wel)
de hoogte aan het eind is 1,6mm

Nee ik heb hem hier niet staan....heb geen enkel lego steentje hier...maar toen je zei dat ie in de zelfde catagorie thuishoorde heb ik even alle lego modellen van lego opgezocht en dan zie je vanzelf dat dat een Naboo Fighter wordt ;)

[ Voor 39% gewijzigd door chrisO op 05-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

chrisO schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:30:
@Spike_Wolf

Volgens mij word het een Naboo Fighter ;)
En die schuine steentjes van je....die lopen niet uit tot een punt aan het einde (wist je vast wel)
de hoogte aan het eind is 1,6mm
:| WTF.. dat was wel snel zeg :P
_/-\o_ je hebt er zelf zeker ook een staan of nie? ;)
Ikke wel iig... heb hem hier half uit elkaar liggen om hem goed na te kunnen bouwen :P
maar die schuine stukjes moet ik idd nog een beetje aanpassen :)

[edit]

Aangepast! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Lego/thumb_4.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 05-02-2005 23:52 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spike_wolf: Die groene schuine konusjes moeten ook wat korter en minder scherp aan het einde. En de noppen op de schuine plaatjes onder die groene konusjes staan niet op 1 lijn met de noppen op rest van de vleugel, dus die moeten nog wat verschoven worden. En op de ene vleugel ligt dat gele plaatje ook niet in 1 lijn met de nopjes op de vleugel. Verder lijkt ie wel goed...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Okay, k ben bezig met het corrigeren van de nopjes, en hier misschien een hele n00bish vraag.... maareuh.. k heb perongeluk m'n top vieuw een beetje gedraaid (camera arc rotate)... en WTF is dat irritant zo zeg :( maareuh... hoe krijg ik dat venstertje weer terug naar top vieuw??? :?

Laatmaar... anders kijk ik eerst ff voor ik ga roepen hier :P ...k heb t gevonden :P B)

[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 06-02-2005 10:39 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Spike_wolf schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 23:18:
[...]

waaahhh!! Dies vet!! :D :D

Ik ben net zelf ook maar eens begonnen aan een Lego Model :)
K volg die topic al een tijd en het leek me heel vet, maar tot nu toe nog geen tijd gehad om er wat mee te doen... nu ben ik net toch maar begonnen:

[afbeelding]

zo was t een kwartiertje geleden, inmiddels ziet het er zo uit :

[afbeelding]

ga maar een beetje zitten speculeren over wat het word :) zal nog wel niet te zien zijn voor de meeste :P k zal wel verklappen dat het in de zelfde categorie stijl valt als het bouwwerk van chrisO :)

[edit]

Nou nou... k ga hard, al zeg ik het zelf :)

[afbeelding]

En?

wie ziet het al? :P
Volgens mij klopt er van jouw maten echt niets. De blokjes lijken breder dan dat ze hoog zijn. Maar de breedte is 8mm terwijl de hoogst 9,6 (+2mm voor nokje) is.

[ Voor 9% gewijzigd door lemming_nl op 06-02-2005 10:56 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
Volgens mij is een nopje niet 2mm maar 1,6mm hoog....een plat steentje is namelijk 3,2 mm en de dikte van het plastic ook 1,6mm dus dan zou een nopje van 2mm nooit goed onder passen....
maar ik kan het fout hebben, sinds ik hier geen steentje Lego heb om het na te meten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

ik kan nog een beetje hulp gebruiken bij de maten van een tweetal steentjes....eentje is niet zo makkelijk, aangezien je het niet met een geodriehoek of schuifmaat kan meten...

[afbeelding]

nopje boven op is een standaard nopje neem ik aan. grootste cylinder in het midden heeft een diameter van 1 steentje...8mm...en is 1,6 mm dik/hoog? dan de onderste holle cylinder heeft een diameter die groter is dan 4,8mm aangezien er een nopje in past...de vraag is hoe dik is het randje ervan. en dan zit er binnen in nog een heel klein rond 'putje' ja dat is een detail...maar het worden Yoda's pupillen dus ze zijn goed te zien

[afbeelding]

een moeilijke.....wat is de diameter van de circkel waarvan er een stuk uit dit poortje is....iemand met een scanner en dit steentje die hem even voor mij wil scannen? ;)
ik ben nog niet gaan meten, maar eerst even gaan nadenken (kan je zelf ook he)

zo'n rond steentje past precies tussen 4 nopjes he, dus dat maakt de hoogte van de het onderste stuk 2 mm (hoogte nopje), het stukje erboven 1,2 (rest) en de diameter van het onderste stukje lukt wel met pythagoras: 6,5 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
dat had ik inderdaad ook zelf kunnen bedenken...ik kon me enkel niet meer herrineren dat zo'n rond steentje precies tussen 4 nopjes paste...(kan je vergeten als het meer dan 8 jaar geleden is sinds je voor het laatst Lego hebt aangeraakt)
dus die nopjes zijn 2mm hoog huh....ik dacht dus 1,6mm....ben ik bij dat al m'n nopjes instances zijn van 1 nopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/12.jpg

Oepdeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Laatst online: 08:55
Sluuut schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 22:03:
[...]

Kon ik het maar ;)
Kun je niet vragen of hij hem nog heeft, is wel handig om al die verschillende stenen te hebben lijkt mij. Kun je zelf blijven ontwerpen, heb zelf niet zo veel zin om AL die steentjes in max te maken of een ander proggie er voor te gebruiken.

Ik was hier mee bezig om in max te zetten beetje veel helaas.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/vginkel02/2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Dagg schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:38:
[...]

Kun je niet vragen of hij hem nog heeft, is wel handig om al die verschillende stenen te hebben lijkt mij. Kun je zelf blijven ontwerpen, heb zelf niet zo veel zin om AL die steentjes in max te maken of een ander proggie er voor te gebruiken.

Ik was hier mee bezig om in max te zetten beetje veel helaas.
[afbeelding]
Moet toch prima lukken om dat te maken? Ik heb nu ook al een paar duizend blokjes gemaakt (weet niet precies, 3dmax werkt niet meer (daarom ook even geen updates) zie post in software algemeen) in minder dan een week.
[edit]
Ik heb nog een rendertje gevonden die ik nog niet gepost had:
Afbeeldingslocatie: http://img218.exs.cx/img218/9285/stardestroyer192sy.th.jpg
De toren moet nog 'geknikt' worden maar daar heb ik nog wat probleempjes mee (weet niet hoeveel graden ie moet knikken.

[ Voor 20% gewijzigd door lemming_nl op 06-02-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi hoor! Voor de LEGO-feel is het alleen wel jammer dat je de randjes van de blokjes amper hebt gechamfered. Als je geinstanced hebt, kun je dat nu nog zo toevoegen, maar anders gaat dat denk ik niet meer handig lukken nu.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op zondag 06 februari 2005 @ 14:52:
[...]

Mooi hoor! Voor de LEGO-feel is het alleen wel jammer dat je de randjes van de blokjes amper hebt gechamfered. Als je geinstanced hebt, kun je dat nu nog zo toevoegen, maar anders gaat dat denk ik niet meer handig lukken nu.
Hij kan toch gewoon alle blokjes selecteren in de 'edges' mode, en dan allemaal tegelijk chamferen, ookal zijn het geen instances..?

Of bega ik nu een grote denkfout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Hij kan toch gewoon alle blokjes selecteren in de 'edges' mode, en dan allemaal tegelijk chamferen, ookal zijn het geen instances..?

valt wel mee maar ik zou alleen chamferen wat zichtbaar is scheelt snelheid..en daarbij wil je denk ik niet alles chamferen (de onderkant is bijv wel strak (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Euh, ja, nog niet eens aan gedacht. Echter: met de cylinders erbij kan dat goed foutgaan, als die teveel edges hebben. Als hij alle blokjes kan selecteren zonder de cylinders erbij te pakken, dan heb je idd helemaal gelijk. Ik had er nog niet aan gedacht dat ie de cylinders nog los kan hebben. Anders is het trouwens ook nog wel te doen: gewoon de cylinders deselecteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Oogst op 06-02-2005 15:23 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Oogst schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:22:
[...]

Euh, ja, nog niet eens aan gedacht. Echter: met de cylinders erbij kan dat goed foutgaan, als die teveel edges hebben. Als hij alle blokjes kan selecteren zonder de cylinders erbij te pakken, dan heb je idd helemaal gelijk. Ik had er nog niet aan gedacht dat ie de cylinders nog los kan hebben. Anders is het trouwens ook nog wel te doen: gewoon de cylinders deselecteren.
meestal heb je meer cylinders dan blokjes dus gewoon blokjes selecteren werkt beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:27:
ben weer wat verder, maar nog alles behalve tevreden over het raam.
C&C toch weer welkom, ik denk overigens dat de gaten van de technische lego inderdaad te groot zijn, maar dat verander ik nog wel effe
[afbeelding]
Volgens mij had ik dat bouwsetje vroeger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
al m'n cylingers zijn inderdaad nog los :) maar ik heb niet meer cylinders dan blokjes....+/- 1000 blokjes vs +/- 850 cylinders....

ok...even ge re-chamfered...op Yoda's hoofd na dan...die gaat wat moelijker. Ik heb z'n ogen gemaakt :) niet met de orginele steentjes van de bouwtekening, want die heb ik nog nooit zelf gezien, dus ik heb zelf maar wat verzonnen met steentjes en die ketting die Yoda normaal om z'n nek heeft hangen....
Yoda is hem verloren...dus als iemand nog een orginele Jedi ketting op straat tegenkomt, dan weet je van wie die is ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisprins.cistron.nl/yoda5small.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door chrisO op 06-02-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
FINAL!!!
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/Timon/ditisemdan2.jpg
Hier is de echte final Veranderde dingen:
-beter zand
-betere schaduwens
-beter raam material
-beter mannetje
-betere lichten material

[ Voor 73% gewijzigd door Rynji op 07-02-2005 16:16 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Je zou je autotje wat schuiner moeten zetten, nu zie je alleen de voorkant en dat is jammer.

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
heb toch nog even tijd gevonden om een lego plaat te maken waarmee straks de stad ook gebouw gaat worden (als dat OOOOOIT afkomt ;))

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eraser/legoplaat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:42:
FINAL!!!
[afbeelding]
-beter zand
-betere schaduwens
-beter raam material
-beter mannetje
-betere lichten material
inderdaad, het zou beter zijn als je wat meer van je wagentje kon zien.
Het zand vind ik persoonlijk niet zo geslaagd. Als je een cartoon-esque render afkomt als deze, met lego dan, kun je net zo goed geen korreltjes hebben. Realistisch zand maken is echt een bitch, dus hou het gewoon simpel. Het raam-materiaal is nog redelijk donker, maar dat zal wel zonnewering zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
maar dan wordt het zijn 3e final.... Wil niet lullig doen, maar final is final :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Laatst online: 18-08 21:08
Oke ik ben ook maar eens wat gaan maken. Het moet een soort ruimteschip achtig iets worden.

Afbeeldingslocatie: http://img189.exs.cx/img189/3489/lego13hy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

MOL-20.000 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:13:
Oke ik ben ook maar eens wat gaan maken. Het moet een soort ruimteschip achtig iets worden.

[afbeelding]
hehe je nopjes zijn niet goed gepositioneert " ofzoiets :P "

[ Voor 3% gewijzigd door Cablekevin op 06-02-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Project LTRA = Canceled!
Project Vrachtwagen = Canceled!

Bah, die vrachtwagen lukt me nu ook al niet meer.
Ik ga nu een tafel maken met wat stoelen, iets wat ik zeker wel kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:34:
Project LTRA = Canceled!
Project Vrachtwagen = Canceled!

Bah, die vrachtwagen lukt me nu ook al niet meer.
Ik ga nu een tafel maken met wat stoelen, iets wat ik zeker wel kan. :)
Zoals gezegd, hier een beginnetje van m'n tafel + stoel (nog geen lego erop!)...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/13.jpg
De tafel en de stoel worden nog wel doorzichtig glas, maar dat heb ik voor de render ff nog eruit gelaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46

Epsilon

ZipoBibrok5-108 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:23:

[afbeelding]
Klikbaar

[...]

Ik ben een dusdanige lego freak geweest (heb dan ook heel veel dozen etc :D) dat ik zo zie welk model je aan het maken bent ;). Deze heb ik destijds ook aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOL-20.000
  • Laatst online: 18-08 21:08
Cablekevin schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:16:
[...]

hehe je nopjes zijn niet goed gepositioneert " ofzoiets :P "
Dat zou goed kunnen ik heb alles op het oog gedaan. Is er mischien een optie zo als "stap herhalen" ofzo dat ik die puntjes netjes op een rij krijg met even groten ruimtes er tussen?(3dMax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:59:
[...]

Zoals gezegd, hier een beginnetje van m'n tafel + stoel (nog geen lego erop!)...
[afbeelding]
De tafel en de stoel worden nog wel doorzichtig glas, maar dat heb ik voor de render ff nog eruit gelaten. :)
Update!
Comments are welcome! :D
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/14.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:59:
[...]

[afbeelding]
?? euh tja. Is dit lego?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, neeh, niet echt he. :P
Had ik ff niet aan gedacht. ;)

Edit: Bij de update van net zit wel lego. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
yay, wat nieuwe simpele blokjes, een raampje, deurtje (met deurknopje) en die altijd zo handige "Instant muur" paaltjes :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eraser/plaathuis2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een klein beetje verder. Had nog wat willen verderwerken, maar de volgende stap zijn al die klote-tandwielen maken. En daar is het nu net wat te laat voor :). Ga er toch nog een wip-je tussen squeezen als het ware. Ben tevreden met het elastiekje, maar ben er ook al achtergekomen dat het bijna niet zichtbaar zou zijn, net als de meeste van de details feitelijk. De onderkanten van de blokjes zal ik wegens teveel poly's niet gaan modelen. Als ik zie dat het zichtbaar is in het eindresultaat kan ik er mss nog een mouw aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/update7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Tasma schreef op maandag 07 februari 2005 @ 02:11:
yay, wat nieuwe simpele blokjes, een raampje, deurtje (met deurknopje) en die altijd zo handige "Instant muur" paaltjes :)

[afbeelding]
Beetje rare constructie aangezien die ruiten niet echt lang leven zo direct aan de auto weg :P

En verder, heb ik een voorstel:
Vanaf vandaag duurt het contest nog precies één week en ik zie hier diverse mooie projectjes die IMHO niet echt af gaan komen in die tijd (daar zou die van mij ook wel eens bij kunnen horen).
Is het misschien een idee om er een week aan te plakken?
Polletjes hierover mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoniCEVL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Kweenie, das misschien niet helemaal eerlijk tegenover degenen die zo hard gewerkt hebben dat ze het wel binnen de originele periode zouden afhebben. Als er dan nou wat tijd aan wordt geplakt kunnen sommigen er weliswaar langer aan werken, maar die heb dus ook meer gelegenheid om iets veel beters te maken.

"There is no good, only less evil."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Punt aftrek voor diegene :P
@Tasma, die heb ik ook

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
Maar ff een screenshotje gemaakt van mijn update:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~s.wijnja/plaatjes/got/8858-22%20klein.jpg
phaas schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:41:
En verder, heb ik een voorstel:
Vanaf vandaag duurt het contest nog precies één week en ik zie hier diverse mooie projectjes die IMHO niet echt af gaan komen in die tijd (daar zou die van mij ook wel eens bij kunnen horen).
Is het misschien een idee om er een week aan te plakken?
Polletjes hierover mss?
Ben ik op zich wel een groot voorstander van maar DemoniCEVL heeft natuurlijk wel een goed punt, het zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover de mensen die hun best hebben gedaan om wel op tijd klaar te zijn.

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

aan de andere kant, degene die klaar zijn hebben dan wel een week extra om de finishing touch er aan te geven...
betere materials, betere belichting, betere scene, meer objecten etc. etc. waardoor hun inzending alleen maar beter wordt?

voor mij persoonlijk maakt het niet uit, als ik het niet red, lever ik hem gewoon niet in als final (ik maak deze toch helemaal af, desnoods buiten de contest)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
phaas schreef op maandag 07 februari 2005 @ 09:41:
[...]

Beetje rare constructie aangezien die ruiten niet echt lang leven zo direct aan de auto weg :P
Voor iedere echte lego-stad bouwer is dit helemaal geen rare constructie :) ( >:) )anders heb je gen noppen intern in het gebouwtje meer over op je plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FINAL!!!
[afbeelding]
-beter zand
-betere schaduwen
-beter raam material
-beter mannetje
-betere lichten material
Commentaar:

• Zand 1): dit zou je veel mooier kunnen maken met wat betere textures (color/bumpmap, etc)

• Zand 2): maar omdat dit een Lego-contest (en wat simpeler) is, zou je ook kunnen proberen om een Lego-grondplaat te maken in de kleur van dat zand (met gladde bergen zonder nopjes, net zoals op de echte grondplaten) en dan gelijk die boompjes over 4 nopjes heen zetten. Zoals je een paar pagina's terug kon zien in die afbeelding met die starwars Lego-figuurtjes kan dat er erg leuk uitzien.

• Autootje zou ik nog een stukje naar rechts (voor de kijker) toe draaien zodat je de (rechter)zijkant weer wat beter ziet :). Misschien ook nog wat meer naar rechts verplaatsen zodat ie gedeeltelijk voor het eerste boompje komt te staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZipoBibrok5-108 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:56:
Maar ff een screenshotje gemaakt van mijn update:
[afbeelding]

[...]

Ben ik op zich wel een groot voorstander van maar DemoniCEVL heeft natuurlijk wel een goed punt, het zou niet helemaal eerlijk zijn tegenover de mensen die hun best hebben gedaan om wel op tijd klaar te zijn.
Ik ben het met DemoniCEVL eens, het is niet eerlijk. Doorwerken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
het is wel eerlijk :P ik heb er duidelijk te weinig tijd voor om er van te maken wat ik er van wil maken.. (leuke zin).

Maar ik krijg wel -iets- af voor de contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/15.jpg
Commentaar is vanzelfsprekend nog steeds welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:09:
[afbeelding]
Commentaar is vanzelfsprekend nog steeds welkom!
Nou, daar ben ik dan ook mooi klaar mee! :( :( :(
Ik was net lekker aan het editen, toen kapte 3dsMax er opeens mee.
Ik had al redelijk veel ge-edit, en daar baalde ik best wel van.
Toen startte ik 3dsMax weer opnieuw op, en ik edite wat, en sloeg het toen meteen op (voor het geval dat...). Maar opnieuw stopte 3dsMax ermee. Ik nog een keer 3dsMax openen, en ik laadde mijn .max bestand. Maar...3dsMax gaf de error dat het bestand niet goed was?!!
Betekent dit dat al mijn data verloren is?!!!!!!!
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Waarom quoot jij jezelf altijd?
Enneh het is klote, maar de kans is groot dat je het kwijt bent. Gelukkig is in Max7 dat eufel (praktisch) helemaal weg.
Je kan proberen te mergen of importeren, anders is het klote, maar een goede les:
Sla altijd op met het [+] je, of iig onder een nieuwe naam. Ik zit altijd op het laatst bij nummer 100 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:18:
[...]

Nou, daar ben ik dan ook mooi klaar mee! :( :( :(
Ik was net lekker aan het editen, toen kapte 3dsMax er opeens mee.
Ik had al redelijk veel ge-edit, en daar baalde ik best wel van.
Toen startte ik 3dsMax weer opnieuw op, en ik edite wat, en sloeg het toen meteen op (voor het geval dat...). Maar opnieuw stopte 3dsMax ermee. Ik nog een keer 3dsMax openen, en ik laadde mijn .max bestand. Maar...3dsMax gaf de error dat het bestand niet goed was?!!
Betekent dit dat al mijn data verloren is?!!!!!!!
:(
Als je autoback-up heb aanstaan, dan ga je gewoon ffies naar je 3ds max hoofdmenu en dan naar autoback, en dan hoop k voor je dat ie daar tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik kan niet meer tellen hoeveel keer ik de autoback nodig had. Max (5) geeft er hier ook nog wel eens de brui aan. Nog nooit veel verloren.

En om ontopic te blijven, mijn tandwieltjes waar ik al de hele middag mee aan het fokken ben.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/breyne/tandwielen.jpg

De afmetingen, op de buitendiameter na, zijn nauwelijks of niet afgemeten. Zo ver zal ik er toch wel nooit naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik blijf me verbazen over de dingen die jullie maken

Ik kan zelf totaal niets met MAX oid, om dat maar even voorop te stellen, maar zou het leuk zijn (om toch in de lego sfeer te blijven) een soort lego-tweaktown achtig iets te maken? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
FINAL!!!
[afbeelding]
-beter zand
-betere schaduwens
-beter raam material
-beter mannetje
-betere lichten material
Misschien gaar dat ik mezelf quote maar het plaatje is nieuwe render en ik verander er nu NIETS meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:17:
[...]

Misschien gaar dat ik mezelf quote maar het plaatje is nieuwe render en ik verander er nu NIETS meer aan
Hoevaak heb je wel geen final gepost? :)
Anyway, hier een update van m'n nieuwe tafel met lego!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.vanbeuningen/contestv29/16.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:20:
[...]

Hoevaak heb je wel geen final gepost? :)
Anyway, hier een update van m'n nieuwe tafel met lego!

[afbeelding]
Is die theepot lego?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T!m0n schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:17:
Dat moet jij weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Wipperdewip:

Afbeeldingslocatie: http://img164.exs.cx/img164/4128/stardestroyer222yb.th.jpg

Commentaar welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

wat een ongelovelijk kolere werk moet dat zijn (geweest)

ziet er strak uit al

[ Voor 18% gewijzigd door Guillome op 07-02-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
XLerator schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:50:
wat een ongelovelijk kolere werk moet dat zijn (geweest)

ziet er strak uit al
Is het nog steeds :P De hoek van die platen en alles is een hoop gekloot, ik weet de preciese hoek niet dus moet ik altijd schatten. Wat ook niet echt meewerkt is de snelheid (traagheid) van mijn pc. Met 4mil polygonen (niet allen voor dit, ik heb ook de platen voor de onderkant al en de dingetjes die tussen de platen moeten) trekt mijn pc het niet echt lekker (lees: 0,5 fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is jouw zand Lego?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De nadruk zal bij dit onderwerp vooral liggen op het netjes namaken van de lego en hiervan een mooie render creeëren, en niet zozeer op de complexiteit van het gelego'de object.
Het ligt daarnaast dus ook voor de hand dat het niet toegestaan is prefeb lego-steentjes te gebruiken uit bv. de lego CAD software.
Iedereen heeft het begrepen, en het mag toch ook wel duidelijk zijn dat je iets van Lego moet maken, en niet een scène'tje met Legoblokjes er toevallig in;
kijk, dat autootje met woestijn, daarbij is de woestijn de aankleding, de nadruk ligt op het autootje. In dit geval is het niet duidelijk waar de nadruk op ligt, maar ik persoonlijk zou er bij het stemmen geen punt aan geven...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:21:
[...]

[...]

Iedereen heeft het begrepen, en het mag toch ook wel duidelijk zijn dat je iets van Lego moet maken, en niet een scène'tje met Legoblokjes er toevallig in;
kijk, dat autootje met woestijn, daarbij is de woestijn de aankleding, de nadruk ligt op het autootje. In dit geval is het niet duidelijk waar de nadruk op ligt, maar ik persoonlijk zou er bij het stemmen geen punt aan geven...
Tjah, maar om nou weer een nieuw iets te gaan maken... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

lemming_nl schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:55:
[...]

Is het nog steeds :P De hoek van die platen en alles is een hoop gekloot, ik weet de preciese hoek niet dus moet ik altijd schatten. Wat ook niet echt meewerkt is de snelheid (traagheid) van mijn pc. Met 4mil polygonen (niet allen voor dit, ik heb ook de platen voor de onderkant al en de dingetjes die tussen de platen moeten) trekt mijn pc het niet echt lekker (lees: 0,5 fps)
Hide dan veel dingen, of display als box. Je moet zowizo geen wires laten zien, dat kost ook veel CPU kracht. Probeer eens DirectX.
Je kan de hoek zien dmv in de rotate modus het object selecteren, zorgen dat hij op "Viewport" staat. Dan rechtermuisknop op de rotate knop, dan zie je de hoek van dat object. Dat kan je dan toch overal aanhouden? Of je legt de complete vleugel tijdelijk recht, zolang je er aan werkt. Wel zo handig.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste