[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.224 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:31
Hmm.. de layout duidt op een gewone SLI-configuratie. Er lopen volgens mij allemaal banen van de GPU's naar de PCI-E interface, maar geen lijntjes tussen de twee GPU's.

Het zal dus vast wel werken, net als de 3D1, maar de indeling van het PCB is niet echt optimaal te noemen voor gewoon gebruik. Misschien gaat Asus toch een Dual 6800 neerzetten, maar met "de nieuwe generatie" op komst hoeft dat niet slim te zijn. Ik denk niet dat er een grote markt voor zou zijn. Als je het snelste wil hebben, kun je ook gewoon SLI gebruiken. Als je later wil upgraden via een tweede kaart om nieuwe spellen nog steeds snel te kunnen spelen, dan zal tegen die tijd de 6800U wel een stukje goedkoper zijn dan nu. Het wordt wel erg interessant als op de Dual-kaartjes een SLI-connector komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Tenzij zo iets goedkoper is als 2 aparte SLI kaarten natuurlijk. Stel 2x 6800 Ultra SLI kost 900 euro normaal, en zij bieden hem op deze manier voor 750 - 800 euro met zelfde prestaties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:42
Nou ben in na een paar avonden lezen, lezen en nog eens lezen helemaal de weg kwijt. Als ik een moederbord met SLI en PCI-express zou aanschaffen en voorlopig enkel 1 videokaart zou willen aanschaffen, welke kaart is dan de juiste keus met een budget van €.375-€.475 euro? Dat de Ultra wat sneller is als de GT begrijp ik wel maar tussen al die verschillende merken zie ik het bos niet meer.

Verder zag ik dat Gainward Golden Samples in de markt heeft. Zijn deze beter geschikt voor SLI dan andere kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

De golden sample is niet persee beter geschikt voor sli. Je kan ze vaak beter over klokken dacht ik, misschien nog wat andere extra's. Maar heeft niets met Sli te maken verder (tenzij de golden sample de enige sli kaart van dat bedrijf is.

Voor het bedrag dat je noemt kun je het beste een 6800GT SLI kopen (1x +- 350 to 400 euro) en er op een later tijdstip (wanneer de 6800 GT flink in prijs is gedaald) er één bij zetten. Als je dat tegen die tijd nog de moeite vind...

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 09-03-2005 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

een goldensample is een certificaat dat gainward kaarten krijgen als ze alle stresstests op ultra niveau hebben gehaald. Daarom geef gainward dan ook een garantie op die ultra overklok.

En by the way, bijna elke GT kan zonder problemen op Ultra draaien..... de Leadtek bijvoorbeeld, ook een mega goeie kaart. Draait standaard op 370/1000 en het materiaal is echt goed! Ze hebben niet zuinig gedaan met een koel oplossing: Alles koper, koper laagje over de core waarin een heatpipeje loopt, daarboven op dat koper laagje nog een koperen koelrib.....geheugen wordt ook door koper gekoeld......volgende keer zal mijn keuze op Leadtek vallen

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Idd, ik zie tegenwoordig veel posts van teleurgestelde SLi bezitters omdat de games die ze spelen geen gebruikt maakt (of nauwelijks) van Sli. Als je een SLi mobo koopt zou ik het in eerste instantie voorzien van 1 kaart.

Gainward UK is niet meer. Opgekocht door het Amerikaanse Pallit. Komplett.nl verkoopt wel nog gewoon Gainward kaarten. Ik ben zelf heel tevree met m'n goldensample GT btw. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Weet iemand eigenlijk wanneer de XFX GeForce FX 6800GT 256 MB (PCI-E) versie binnenkomt?

Ik heb hem besteld, maar ik krijg het gevoel dat dat nog wel even kan duren..... :'(

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

spk2go schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:13:
Weet iemand eigenlijk wanneer de XFX GeForce FX 6800GT 256 MB (PCI-E) versie binnenkomt?

Ik heb hem besteld, maar ik krijg het gevoel dat dat nog wel even kan duren..... :'(
Die dingen zijn zo vaak op vooraad bij Alternate,...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Elitebastards heeft een interessant artikel geschreven over forceware vs catalyst: http://www.elitebastards....id=9412&head=1&comments=1

Conclusie:
I can only say that at present, NVIDIA have a faster and more streamlined set of drivers. That said, ATI’s drivers are also good and have only a negligible effect on overall system performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419

NVIDIA heeft vandaag de GeForce 6800ULTRA van 512MB officieel aangekondigd.
http://www.nvidia.com/object/IO_19395.html

Ik wil dit jaar een nieuwe videokaart kopen. Is die 256MB extyra bovenop de gewone 6800ULTRA het extra geld waard?
Maakt het bijvoorbeeld games als Doom 3 en het toekomstige AoE 3 sneller dan de 256MB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125419 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:50:Is die 256MB extyra bovenop de gewone 6800ULTRA het extra geld waard?
Imo ; nee. Nividia zou er beter aan doen als ze binnen korte tijd met een hogere core clock refresh komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:25:
Elitebastards heeft een interessant artikel geschreven over forceware vs catalyst: http://www.elitebastards....id=9412&head=1&comments=1
wel grappig stukje idd, zegt alleen verder niet zo veel
zelfde verschil had je waarschijnlijk ook gezien in een vergelijking tussen ATi+CP en ATi+CCC

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

3DMark05: 6457 http://service.futuremark.com/compare?3dm05=657662
3DMark03: 13847 http://service.futuremark.com/compare?2k3=3783350

Dit is met de Forceware 66.93 drivers, overklokt met coolbits 2. Alles werkt perfect op 1 ding na, WoW wordt nog niet ondersteund als SLI game met deze drivers.
Als ik een van de beta drivers installeer dan kan ik niet meer overklokken, en haal ik lagere scores/fps dan met 66.93. (71.84 beta's gaven in 3DMark05 4400 punten, wat normaal 5300 oid moet zijn met SLI en kaarten @stock)

Weet iemand waarom de kaarten gaan onder presteren met de beta drivers, of waarom ik dan niet kan overklokken.

Zijn er meer mensen met SLI die deze problemen hebben? Zo ja heb je ze opgelost, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12
maar eh nog ff die ASUS 6800U 2 in 1, dat past toch nooit in je kast zo??? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.matbe.com/images/biblio/cebit_2005/000000004242.jpg

:o

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:23

Pimmuz

Roar

Volgens het stuk op de FP word de sli 6800u uitgebracht met 512meg...
Iets wat je dus niet terug leest op de nvidia site vaagjes...

En nee dat showmodelkaartje zal niet uitgebracht worden lijkt me ding valt buiten de officiele afmetingen van pci-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 18:01
spk2go schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:13:

Paradigit, 403 euro, vorige week gehaald.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jezus komen ze nu weer met een of andere kaart met 2x6800U cores erop. Over 10 jaar is het normaal dat je 2000 euro per videokaart gaat uitgeven. SLi heeft ook nog niet eens zo'n grote marktplaats nu. Ik blijf lekker bij 1 videokaart. En ik hoop idd dat ze met CORE verbeteringen komen, niet met 10 cores op 1 kaart pleuren en dat je er daar dan maar 2 van moet kopen voor SLI.
En dan 512MEG op een kaart, wie speelt er nou Doom3 op ultra quality en met 16xAFen 4xFSAA en dat de hele tijd? Dat is het enige spel waarbij ik me die 512MB kan voorstellen.
Iedereen weet toch oko dat core overclock de performance veel meer ten goede komt dan memory overclock of extra mem....

BTW, wanneer komt nou eens eindelijk dat nForce4 AGP moederbord? Het zou uitkomen, maar wanneer? Leuke upgrade voor mensen met een 6800 op AGP.

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 11-03-2005 16:23 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:06
Deathchant schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:19:
BTW, wanneer komt nou eens eindelijk dat nForce4 AGP moederbord? Het zou uitkomen, maar wanneer? Leuke upgrade voor mensen met een 6800 op AGP.
nForce4 heeft geen native ondersteuning voor AGP. MSI heeft een nForce4 met een soort van AGP slot uitgebracht, maar dat is maar socket 754 en echt snel schijnt het niet te zijn. Meer een noodoplossing: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=642

Officiele nVidia 71.84 WHQL drivers: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:35

Bever!

3

sowieso het verschil tussen nf4 en nf3 is zo miniem.
enkel pci-e is een verschil wat ik me zo kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Sneller geheugen is helemaal niet verkeerd, lijkt mij? :) Je kunt wel je core donders hard laten lopen, maar zonder snel geheugen heb je er niet zoveel aan. TurboCache op een 6800 heeft ook niet zoveel zin lijkt me...

Dat er meerdere cores op een bord gedouwd worden is niet erg, maar wat wel belangrijk is, is dat de developers spellen maken voor de laatste single-core oplossingen zeg maar. Nu is High-End een 500 euro enkele GPU-kaart. Als High-End over een tijdje een 1000 euro dual-GPU-kaart wordt, dan is er een probleem ja. Want dan is het de bedoeling dat je als Enthusiast twee keer zo veel geld gaat uitgeven... Nu is het alleen voor de gekken en gekkeren onder ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
IK wil een Leadtek 6800 GT 256DDR3 kopen en heb er een gevonden bij :

http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/jagl21.html

Alternate Computerversand Nederland C.V.
Wagenmakerstraat 2
2984 BD Ridderkerk

Zij verkopen hem voor 359 euro en hebben deze ook nog op voorraad.
Vinden jullie het niet TE goedkoop of denken jullie dat er iets mis is met de kaart?

[ Voor 13% gewijzigd door lazrambo op 11-03-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceEyz schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:48:
Sneller geheugen is helemaal niet verkeerd, lijkt mij? :) Je kunt wel je core donders hard laten lopen, maar zonder snel geheugen heb je er niet zoveel aan. TurboCache op een 6800 heeft ook niet zoveel zin lijkt me...
Toch blijf ik van mening dat Nvidia bij volgende refresh een relatief hogere core clock moet gaan proberen te halen.

Sneller geheugen ? Hmm, ik denk dat Rambus' XDRAM daar een mooie rol gaat vervullen. De samenwerking ivm de Playstation 3 zal daar wellicht z'n vruchten van af werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

lazrambo schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:12:
IK wil een Leadtek 6800 GT 256DDR3 kopen en heb er een gevonden bij :

http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/jagl21.html

Alternate Computerversand Nederland C.V.
Wagenmakerstraat 2
2984 BD Ridderkerk

Zij verkopen hem voor 359 euro en hebben deze ook nog op voorraad.
Vinden jullie het niet TE goedkoop of denken jullie dat er iets mis is met de kaart?
nee staat bij dat het een actie is, en m'n broer heeft zijn pc in onderdelen daar besteld, top service, een vriend van me zijn pc met pc builder, zijn broer een kant en klare, alle bij ook top service

ps, is wel agp he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Anoniem: 119772 schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:15:
Toch blijf ik van mening dat Nvidia bij volgende refresh een relatief hogere core clock moet gaan proberen te halen.

Sneller geheugen ? Hmm, ik denk dat Rambus' XDRAM daar een mooie rol gaat vervullen. De samenwerking ivm de Playstation 3 zal daar wellicht z'n vruchten van af werpen.
Yup, alleen hardere SM3.0 of 512MB zou ik een zwakke zet vinden. Op z'n minst moet ie wat harder lopen, anders mag ie de prullenbak in.

XDRAM lijkt me ook wel redelijk leuk, maar het is nog maar de vraag wat dat gaat kosten. 512bit lijntjes zou ook leuk zijn, maar dat zal wel lastig/duur worden kwa layout. Deze dingen zullen waarschijnlijk pas in 2006 aan bod komen met NV50, of NV60, wat 't ook maar gaat worden. Een refresh heeft zo'n mega upgrade niet nodig natuurlijk.

ForceWare 71.84 WHQL (XP/2000) is trouwens nu de nieuwe officiële driver.
Ook beschikbaar voor 64bit.

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 11-03-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
GoldenSample schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:57:
[...]

nee staat bij dat het een actie is, en m'n broer heeft zijn pc in onderdelen daar besteld, top service, een vriend van me zijn pc met pc builder, zijn broer een kant en klare, alle bij ook top service

ps, is wel agp he ;)
Yep, ik weet dat het de AGP versie is. Die moet ik ook hebben, heb maar een Asus PB533 :9
Ik heb hem net besteld, nou maar hopen dat deze beter werkt dan mijn vorige XFX 6800LE :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nieuws/Gerucht: G70 komt in April uit en is een snellere NV40/45

Volgens een Duitse site wordt G70 de opvolger van de NV40/45. G70 is qua architectuur hetzelfde als de NV40/45, maar zal dit keer door TSMC ipv IBM gemaakt worden. Dit heeft tot gevolg dat G70 op 0,13u met low-k gemaakt wordt. Het gebruik van low-k zal tot hogere kloksnelheden leiden. Verwacht wordt dat er misschien nog 1 of 2 quads extra bij worden geplakt waardoor er tenminste 20 pipelines te verwachten zijn. Dit zou in lijn zijn met de uitspraak van nVidia dat er dit jaar voornamelijk speedbumps van hun SM3.0 kaarten uit zouden komen. Aan het eind van het jaar wordt de GeForce7 serie verwacht (die ook in de PS3 gebruikt gaat worden).

Bron: http://www.computerbase.d...05_nvidia_g70_ende_april/

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:37

koe161

koe(c)

Anoniem: 111783 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:49:
Ik heb nu een geForce 4 TI4200 met een engine snelheid van 250 MHz, geen goede overklokker, en een mem snelheid van 512 MHz.

Nou wil ik upgraden naar een geForce 6200 AGP voor rond de 100 euro.

Mijn vraag is is dat het wel waard?
Is de prestatiewinst voor die prijs goed genoeg?

Ik wil hem in het begin niet meteen overklokken.
hmmm, zie net een ASUS N6600GE /TD voor 100 euro.
AGP 8x 128MB.
staat nog als pre-order, maar lijkt mij toch een betere keuze,

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IceEyz schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:27:
[...]

Yup, alleen hardere SM3.0 of 512MB zou ik een zwakke zet vinden. Op z'n minst moet ie wat harder lopen, anders mag ie de prullenbak in.

XDRAM lijkt me ook wel redelijk leuk, maar het is nog maar de vraag wat dat gaat kosten. 512bit lijntjes zou ook leuk zijn, maar dat zal wel lastig/duur worden kwa layout. Deze dingen zullen waarschijnlijk pas in 2006 aan bod komen met NV50, of NV60, wat 't ook maar gaat worden. Een refresh heeft zo'n mega upgrade niet nodig natuurlijk.
Rambus heeft een heel goeie oplossing imo

"FlexPhase is a technology that allows for on-chip data and clock alignment for signals that don't all arrive at the same time, allowing for traces that aren't matched in length on the PCB."

Ik denk dat dat ervoor zal zorgdragen dat de PS3 iig geen grote bak wordt. Wellicht worden Nvidia's next gen kaarten hierdoor ook wat kleiner/korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
ik heb al problemen ondervonden met de nieuwe drivers van nvidia .

ik draai sli 2 x 6800Nu (msi)

en hij wisselt nu de temp meeting om ---->

card temp word ambient temp en zo ook andersom ,

met als gevolg dat oc niet meer mogelijk is .

66.93 terug geinstalleerd en het probleem is gelijk weg .

erg vaag |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:13:
Nieuws/Gerucht: G70 komt in April uit en is een snellere NV40/45

Volgens een Duitse site wordt G70 de opvolger van de NV40/45. G70 is qua architectuur hetzelfde als de NV40/45, maar zal dit keer door TSMC ipv IBM gemaakt worden. Dit heeft tot gevolg dat G70 op 0,13u met low-k gemaakt wordt. Het gebruik van low-k zal tot hogere kloksnelheden leiden. Verwacht wordt dat er misschien nog 1 of 2 quads extra bij worden geplakt waardoor er tenminste 20 pipelines te verwachten zijn. Dit zou in lijn zijn met de uitspraak van nVidia dat er dit jaar voornamelijk speedbumps van hun SM3.0 kaarten uit zouden komen. Aan het eind van het jaar wordt de GeForce7 serie verwacht (die ook in de PS3 gebruikt gaat worden).

Bron: http://www.computerbase.d...05_nvidia_g70_ende_april/
En wat voor iets zal die GeForce7 zijn? Nieuw architectuur zoals ATI's R600 ?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
Heb een vreemd probleempje...
Heb nu anderhalve dag mn nieuwe hardware, waaronder een 6800GT
maar nu staat er geen menutje meer bij voor de Refreshrate Override (bij het instellings gedeelte onder display properties) (kon bij mn oude TI4400 wel)
Is een beetje lastig in games...

Weet iemand hoe ik dit terug kan krijgn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:17
Ik heb de nieuwe kaart van Asus ook op de foto genomen:

Afbeeldingslocatie: http://slashhead.homestead.com/files/CeBIT_2005/HPIM4737.JPG
Boven de 2x NV45 op een PCB, daaronder de kaart met de twee NV43 core's

dat ding is dus geen 1 april grap, maar of hij daadwerkelijk te koop is straks lijkt me sterk, denk zelf niet dat hij uit gaat komen

Leadtek heeft overigens een 3D1 cloon:

Mijn contact persoon van Leadtek was zo vriendelijk om de kaart uit de vitrine te halen zodat ik er betere fotos van kon maken:

klik hier

Klik hier again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105667

Hello
Heb 71.84 drivers geïnstalleerd.
Iemand een idee wat te doen als je een blauw scherm krijgt telkens je far cry wil starten?

Hij zegt:
Probleem gevonden. Windows is afgesloten om problemen te vermijden....
Voer geheugencontrole uit of verwijder eventueel beeldschermadapter.
Verwijder onlangs geïnstalleerde stuurprogramma's.
STOP: 0x0000007F (0x000000 ,... Allemaal 0'en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

oude drivers die het deden er weer overheen pleuren? en gaan googlen op die stopcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
@oorworm. Dit is wel een cross post. Je hebt je eigen topic openstaan, lijkt me niet dat het de bedoeling is dat je het op 2 plekken tegelijk vraagt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik dacht echt dat nForce4 met agp uitkwam.....echt balen man.
Ik blijf hopen in ieder geval, want ik denk eigenlijk niet dat ze het kunnen maken om het niet te doen. Als je eens wist hoeveel mensen dat nog zouden kopen.....

Dat AGR moederbord van MSI (nForce4-x met agp ondersteuning) is niks. idd lang niet zo snel als dat een nforce 4 met agp moest zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59347

Ik ben van plan de MSI 6200 128mb AGP te kopen, heeft iemand deze al in zijn bezit? Ik kan er bar weinig qua tests over vinden op internet.

Het gaat me er ook om dat de koeler een beetje stil is. Welk proggie gebruik je trouwens om die pipelines te unlocken, rivatuner ofzo? Zijn er eigenlijk al testen verschenen voor het opklokken van de kaart / heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 11:08

Aapje

Opel-beun
Ok nu heb ik een klein probleem met de nieuwste drivers, hij wilt in game (openGL) niet op 75hz lopen, en gaat dus vrolijk op 60hz zitten :/
Nu kon ik met me GF440mx dit wel in de drivers changen kweenie of dit de 64.x dets waren, of hoger
Maar ik zit nu met 74.84, en daarin zit dat mooie schermpje van refresh rates niet :(
Heeft iemand een piep kleine hint hier voor mij om dit te fixen? (Krijg koppijn van 60 ;()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:26
Nieuwe OC met mijn 6800 Ultra PCI-E:

bijna 15K :) met stock air allemaal.

460/1377MHz >:)

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3808559

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Kakaroto schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:06:
Nieuwe OC met mijn 6800 Ultra PCI-E:

bijna 15K :) met stock air allemaal.

460/1377MHz >:)

http://service.futuremark.com/compare?2k3=3808559
welk merk??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jezus wat een core! Heb je gewoon de originele koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:04
Waarom werkt die refreshrate override niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117852

Phew, ff wat topics door zitten spitten maar ik blijf nog ff met 2 vraagjes zitten. Op het moment is m'n systeem het volgende:

P4 3.06GHz
1GB RAM
GF4 ti4200 128MB (AGP 8x)

Ik ben van plan om te upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GT of misschien een Ultra of GE. 2 Vragen heb ik dus nog, in het kort:

-ga ik t redden met n Qtec 350W voeding als ik de Ultra/GE pak ivm hun 2 molex connectors tov de enkele van de GT??
-combo met m'n bord ( ASUS P4S8X) is geen probleem, toch?? Weet iemand waar ik hier wat info over kan vinden? Het zou toch gewoon moeten werken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

bord is geen probleem zolang je maar een agp versie koopt. Voeding KAN een probleem worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:18
Anoniem: 117852 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:53:
Phew, ff wat topics door zitten spitten maar ik blijf nog ff met 2 vraagjes zitten. Op het moment is m'n systeem het volgende:

P4 3.06GHz
1GB RAM
GF4 ti4200 128MB (AGP 8x)

Ik ben van plan om te upgraden naar een ASUS GeForce 6800 GT of misschien een Ultra of GE. 2 Vragen heb ik dus nog, in het kort:

-ga ik t redden met n Qtec 350W voeding als ik de Ultra/GE pak ivm hun 2 molex connectors tov de enkele van de GT??
-combo met m'n bord ( ASUS P4S8X) is geen probleem, toch?? Weet iemand waar ik hier wat info over kan vinden? Het zou toch gewoon moeten werken denk ik...
Ik had een q-teq 450 watt die keihard stuk sloeg bij mijn 2800+ en fx5900. Had wel wat meer fans en 2 caselights, maar lijkt me dat het een probleem bij je kan worden. Probeer het eens dan weet het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 21:11
@ TS: Mischien is het een leuk idee om de PCI-e kaarten ook in de topicstart op te nemen. Ik zie er zowat alleen maar AGP kaarten.

Verder heb ik nog een vraagje. Ik heb een 6800NU op PCI-e van Asus. Nou wordt er in de pricewatch beweert dat er GDDR3 geheugen opzit. Volgens de geheugenchips zit er 2.0ns Hynix geheugen op. Het klokt over tot 828Mhz. Mijn Core klokt tot 440mhz. Het hele zaakje wordt dan met de stock koeler 61 graden max. (tijdens een potje Zero Hour). Nou is mijn vraag. Is dit DDR geheugen of GDDR3 ? Want een OC van 550mhz --> 828mhz vind ik wel vrij veel! Dan heb ik ook nog de vraag wat is de theoretische max van geheugen met 2,0ns of 2,2ns. Is er een lijstje van ergens waar deze snelheden staan?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

je geheugen loopt normaal op 700mhz, niet op 550. Het is dus gewoon DDR1. Diegene die in de pricewatch staat heeft geheugen dat op 1000mhz loopt, en dat is idd gddr3.

De max van het 2.2ns geheugen ligt vaak tussen de 850 en 900mhz. Dit weet ik omdat ik het 6800LE topic al een tijd volg.

[ Voor 20% gewijzigd door Brainless-NL op 20-03-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Mijn oog viel vandaag op deze advertentie:
http://www.geforce-shop.c...79fc7d3cab440b5281965775c

Hierin word een 6800LE aangeboden met 16 pipelines met de garantie van de leverancier dat er geen pixellost is etc. etc.
Het betreft hierbij een gemodde kaart.
Lees het artikel maar eens zelf vind ik het nogal uit de lucht gegrepen maar aan de andere kant wint mijn nieuwsgierigheid het ook stukje bij beetje.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
@ Brainless-NL: Als je hier klikt zie je dat mijn geheugen volgens Asus op 300Mhz moet lopen. Volgens alles Forceware drivers loopt het op 550mhz. Ik neem aan dat met 550mhz (275 x 2) wordt bedoeld?
Als 2,2ns geheugen tot 800/900mhz wil, dan zou 2,0ns dus rond de 900/1000 moeten klokken. Hoe krijg ik dit voor mekaar, in het 6800LE topic voltmodden ze heel wat af, maar dat is alleen de core voor zover ik het kan zien? Het geheugen wordt absoluut niet warm btw.

edit: Dit Hynix geheugen zit er op m`n kaartje. klikkerdeklik

[ Voor 14% gewijzigd door -ErikE- op 20-03-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Overklokken tot je erbij neervalt :P

Ik vind het ECHT vaag in jouw geval. Je hebt dus 2.2ns geheugen dat op 550mhz loopt? Maar eigenlijk hoort de kaart 600mhz mem te hebben volgens de asus site? Ik snap er niets meer van.

In principe hoort het zo te zijn:
-geforce 6800
-Core 325mhz
-Mem 2.2 of 2.8 ns op 350mhz

bij jou zit het dus zo:
-gforce 6800 Pci-e
-350mhz core
-275mhz mem op 2.2 ns

:?

Volgens mij is dit echt weer zon asus "ik wil me niet aan de reference kaart houden " kaart. Erg verwarrend. Hoeveel heb je ervoor betaald?

[ Voor 22% gewijzigd door Brainless-NL op 20-03-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Brainless en Sjek: Thx, ik ga denk ik dinsdag de kaart halen dus dan zullen we zien of t een probleem wordt. ;) Hoop van niet want mij is verteld dat deze voeding een van de stabielste is maar anders komt er gewoon n sterkere voeding in. Als ik dan toch eenmaal aan de gang ben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

Whahaha, wie heeft jou verteld dat die voeding een van de stabielste is??? Qtec maakt de meest crappy voedingen op aarde!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Die 6800LE met 16p loopt wel op maar 300Mhz en je hebt nog steeds natuurlijk 128MB geheugen dat maar op 700Mhz loopt. Dus de claims dat die net zo snel is als een Ultra slaan nergens op. Leuk voor mensen die zelf niet willen klooien met RivaTuner en enige "zekerheid" willen hebben, maar je bent wel weer 50 euro kwijt.

Theoretische snelheden van 2.2ns geheugen kun je zo uitrekenen. "ns" staat voor nanoseconde, ook wel bekend als één miljardste seconde. Als je dus 1 seconde deelt door 0,0000000022 krijg je het aantal Hz. Deel dat door 1.000.000 en je hebt het aantal MHz, in dit geval ruim 454 Mhz. Dat is 909Mhz effectief. 2.0ns is dus effectief maximaal 1000Mhz.

In werkelijkheid haal je dat niet altijd, omdat je het juiste aantal voltjes nodig hebt, misschien met een mindere kwaliteit te maken hebt aangezien ze maar op 550Mhz liepen, warmte of stroomtoevoer... 828Mhz is dus helemaal niet verkeerd.

Trouwens, Qtec is inderdaad niet al te best... Als die het niet trekt, koop dan meteen een goede. Een Tagan 480W bijvoorbeeld :P

[ Voor 9% gewijzigd door IceEyz op 20-03-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

De uitleg is duidelijk. Je moet het gewoon zo onthouden: 1000 delen door het aantal ns geeft het aantal mhz. nu dus 1000/2.2=454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
owkeuj, die uitleg is duidelijk :) . Ik heb de kaart 2e hands gekocht voor 230 euro. Niet verkeerd volgens mij. Ik heb net weer even met de 76.10 drivers 3dmark05 gedraaid en 4723 puntjes binnen gehaald. Een GOT highscore :Y)

zo, nu ff die highscore melden in het 3dmark05 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
welke kaart (merk) en koeling ?

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

oh oh, wel lezen he biobak :P Een aantal posts terug hield hij zijn verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 117852 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:38:
@Brainless en Sjek: Thx, ik ga denk ik dinsdag de kaart halen dus dan zullen we zien of t een probleem wordt. ;) Hoop van niet want mij is verteld dat deze voeding een van de stabielste is maar anders komt er gewoon n sterkere voeding in. Als ik dan toch eenmaal aan de gang ben... ;)
ik raad je zeer aan om een betere voeding te kopen.als je zoveel geld uitgeeft aan een videokaart koop dan ook een fatsoenlijke voeding. een qtec 300 watt zal nooit zo'n systeem kunnen trekken. die 300 watt is in het echt maar 250 ofzo en een p4 en een ultra/gt pakken samen al bijna 200 watt.
koop dus een a-merk voeding. kijk daarvoor in de categorie overige hardware bij het welke voeding heb ik nodig topic. sweex en qtec zijn zeker geen a-merken btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is geen 300W maar een 350W maar je hebt gelijk denk ik, als ik zo'n kaart koop dan moet ik gewoon n goeie voeding erbij hebben. Zal dan denk ik die Tagan 480W worden als die op voorraad is. Wel nog ff een vraagje daarover dan; ik ben niet echt n supertweaker ofzo, RAM en kaarten inbouwen gaat nog ok maar zouden jullie me adviseren om die voeding in te laten bouwen of kan ik daar in principe niet veel aan missen?? Gewoon stekkers van oude voeding nalopen en omwisselen met die van de nieuwe voeding, toch?? (klinkt noob maarja ;) ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

ja gewoon de stekkers erin steken en je bent klaar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Metal schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:13:
[...]

ik raad je zeer aan om een betere voeding te kopen.als je zoveel geld uitgeeft aan een videokaart koop dan ook een fatsoenlijke voeding. een qtec 300 watt zal nooit zo'n systeem kunnen trekken. die 300 watt is in het echt maar 250 ofzo en een p4 en een ultra/gt pakken samen al bijna 200 watt.
koop dus een a-merk voeding. kijk daarvoor in de categorie overige hardware bij het welke voeding heb ik nodig topic. sweex en qtec zijn zeker geen a-merken btw :)
Je moet niet naar het aantal Watts kijken anders zou je denken dat een Qtec 550W nog een goede voeding is. Voor geforce gt/ultra's is het aantal amperes op de 12V lijn belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138204

Ik had even een vraag over die Gainward 6800 Ultra/Extreme AGP, wat is nou het verschil tussen die twee? Is het alleen de extra 20mhz op de core of is er meer? Op sommige sites lees ik dat de Ultra niet die Copper Cooler heeft en op andere sites staat weer dat die er wel op zit, beetje verwarrend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is is het agp/pci-e, maar dat kun je gewoon op de site zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:02:
als het goed is is het agp/pci-e, maar dat kun je gewoon op de site zien
Het is beide AGP:
http://www.sallandautomat...nfo.php?pid=9297&catId=42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Wie kan mij vertellen waarom die Nvidia demos (Nalu, Timbury, etc) allemaal super traag draaien op mijn systeem? Ook Half-Life2 draait niet meer zo best na de format.

Specs:

- Asus K8NE-Deluxe
- AMD 2800 64bit
- 1GB Merkgeheugen
- MSI GF6800

Drivers: 71.84

Wat kan ik doen om eens lekker te genieten van wat mooie graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Heb je de chipset drivers al geinstalleerd, dat was bij mij het probleem. Hij liep op agp 1x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DesertShooter schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:26:
Heb je de chipset drivers al geinstalleerd, dat was bij mij het probleem. Hij liep op agp 1x :+
Weet niet zeker meer of ze erop stonden, dus heb ze maar voor de zekerheid geïnstalleerd.
De demos draaien nog steeds bagger slecht.

En ik heb ook maar eens 3DMark 2005 gedraaid: 3305 punten

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/3DMark2005_info.PNG

Weet niet of dat klopt, maar in de lijst staat AGP 0x /

Heb ik wel de juiste drivers? Of ziet iemand wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:39
atmoz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:10:
[...]

Weet niet zeker meer of ze erop stonden, dus heb ze maar voor de zekerheid geïnstalleerd.
De demos draaien nog steeds bagger slecht.

En ik heb ook maar eens 3DMark 2005 gedraaid: 3305 punten

[afbeelding]

Weet niet of dat klopt, maar in de lijst staat AGP 0x /

Heb ik wel de juiste drivers? Of ziet iemand wat er aan de hand is?
Overduidelijk een driverprobleem.
de K8NE deluxe is een AGP bord. Dit betekend dat er AGP snelheid op minimaal 4x moet staan.

Ik weet het niet zeker, maar met deze drivers:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

Kun je de GART drivers installeren, deze zorgen er voor dat de AGP snelheid wel goed ingesteld word. Tevens moet je niet vergeten dat een NU absoluut geen Ultra is. 3300 punten op de minst snelle Athlon, zonder dual channel geheugen controller in combinatie met deze videokaart (met weinig en langzaam geheugen erop) is nog zeker geen slechte score.

Vergeet namelijk niet dat de nVidia demo's gemaakt zijn om op een Ultra net goed te kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Atmoz zet je agp-size eens op 256 in de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 138204 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:53:
Ik had even een vraag over die Gainward 6800 Ultra/Extreme AGP, wat is nou het verschil tussen die twee? Is het alleen de extra 20mhz op de core of is er meer? Op sommige sites lees ik dat de Ultra niet die Copper Cooler heeft en op andere sites staat weer dat die er wel op zit, beetje verwarrend zo.
Alle gainward zijn hetzelfde
Ultra
Ultra GS
Ultra Extreme

Lopen allemaal op 400/1100
Je moet handmatig de GoldenSample settings (430/1200) of de Extreme settings (450/1200) overclocken.

Ik heb een 6800GT GoldenSample en die heeft Highperformance copper cooling. Die andere 2 ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owkee, ff verder en nu heb ik dus die nieuwe voeding (Tagan 480W) en de nieuwe ASUS GF6800 GE 256MB erin. Nu heb ik alleen het probleem dat ik bij het meest gespeelde spel (GTR - Simbin) geen vooruitgang merk in fps. Tests op bepaalde stukken die ik met de oude kaart gedaan heb geven nu dezelfde fps en dat is dan met veel opties UIT die ik eigenlijk AAN wilde zetten natuurlijk met deze kaart. Ik las hier iemand die de AGP drivers niet of niet goed geinstalleerd had, waar kan ik ergens zien of dit bij mij het geval is?? Moederbord (ASUS P4S8X) is AGP 8x dus dat zou goed moeten zijn eigenlijk, toch?

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon de drivers opnieuw installen, en in je bios kijken waar de agp transfer rate op staat (gewoon in je manual kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:37

GieltjE

Niks te zien...

Ik heb al 4 maanden een Asus V9570, dit is een FX5700 met 256mb DDR.

Ik heb niks te klagen over deze kaart, behalve dat ik de tv out op geen enkele manier aan de praat krijg. Ik heb al 5 tv's geprobeert en vele kabels, echter de tv gaat op een andere toon piepen (jah ik hoor die irritant hoge tonen), dus hij detecteert dat er iets aanhangt zodra ik tv out activeer. Maar meer als dat krijg ik er niet uit.

Ik heb het al geprobeert met nvidia drivers, asus drivers, tvtool etc.

Toen ik hem de eerste keer probeerde aan te sluiten pakte ik de tulp vast, en daar kreeg ik een grote schok van, zou dit het geweest kunnen zijn?
En zou ik hem kunnen rma'en?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:25:
gewoon de drivers opnieuw installen, en in je bios kijken waar de agp transfer rate op staat (gewoon in je manual kijken).
Drivers heb ik nu allemaal, ook de enhanced op de CD, geinstalleerd. De AGP rate staat blijkbaar op 4x zie ik bij de eigenschappen van de monitor staan. Door een kleine tweak in de game heb ik iets aan fps gewonnen maar t is nog niet superhoog imho. Wel vind ik het vreemd dat ik veel details AAN kan zetten zonder dat m'n fps eraan lijdt, achja misschien verwacht ik gewoon te hoge cijfers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Anoniem: 117852 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:23:
[...]

Drivers heb ik nu allemaal, ook de enhanced op de CD, geinstalleerd. De AGP rate staat blijkbaar op 4x zie ik bij de eigenschappen van de monitor staan. Door een kleine tweak in de game heb ik iets aan fps gewonnen maar t is nog niet superhoog imho. Wel vind ik het vreemd dat ik veel details AAN kan zetten zonder dat m'n fps eraan lijdt, achja misschien verwacht ik gewoon te hoge cijfers...
Als ik naar de specs van je moederboard kijk (P4S8X) dan is dat een single channel max DDR 333 moederboard. Dat zou best wel is de reden van je niet zo veranderende resultaten kunnen zijn.

Het lijkt er immers sterk op dat de kaart wordt opgehouden door de rest van je systeem omdat je (ongeacht de settings) ongeveer dezelfde resultaten blijft houden.

Wellicht een idee om eens te kijken naar een Dual Channel plankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Marcel, je moet die agp drivers een keer installen, klaar. Een vriend van me heeft zelfde mobo, en had de agp-driver gedowned van Asus en voila 8x , daarvoor op 4x dus,agp drivers kunnen veel schelen.Hoe je het kan zien : ff in je systeemeigenschappen kijken bij processor to AGP-controller bijv.... maar als jij x4 hebt mag je aannemen dat ze niet installt zijn. Deze dus. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 23-03-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

GertjanO schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:50:
[...]

Overduidelijk een driverprobleem.
de K8NE deluxe is een AGP bord. Dit betekend dat er AGP snelheid op minimaal 4x moet staan.

Ik weet het niet zeker, maar met deze drivers:

http://www.nvidia.com/object/nforce_udp_winxp_5.10

Kun je de GART drivers installeren, deze zorgen er voor dat de AGP snelheid wel goed ingesteld word. Tevens moet je niet vergeten dat een NU absoluut geen Ultra is. 3300 punten op de minst snelle Athlon, zonder dual channel geheugen controller in combinatie met deze videokaart (met weinig en langzaam geheugen erop) is nog zeker geen slechte score.

Vergeet namelijk niet dat de nVidia demo's gemaakt zijn om op een Ultra net goed te kunnen lopen.
Sjah schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:24:
Atmoz zet je agp-size eens op 256 in de bios.
Oke, beide gedaan ;)

Als ik nu 3DMark2005 draai dan krijg ik bij CPU snelheid maar 1030Mhz te staan. Terwijl bij het "vergelijk-systeem" van iemand anders 2848Mhz staat:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rweltens/Atmoz/3DMark2005_info2.PNG

Weet iemand wat ik moet doen? Waar kan ik checken hoe snel de AGP (4x/8x) staat? En hoe snel de CPU daadwerkelijk is?

[ Voor 5% gewijzigd door Atmoz op 25-03-2005 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjah schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:05:
@Marcel, je moet die agp drivers een keer installen, klaar. Een vriend van me heeft zelfde mobo, en had de agp-driver gedowned van Asus en voila 8x , daarvoor op 4x dus,agp drivers kunnen veel schelen.Hoe je het kan zien : ff in je systeemeigenschappen kijken bij processor to AGP-controller bijv.... maar als jij x4 hebt mag je aannemen dat ze niet installt zijn. Deze dus. ;)
Owkee, ga ik zeker proberen, ben zo terug ;) Thx voor de link.

[edit]Ben ik weer, die drivers zitten er nu op en nu geeft hij ook aan AGP 8x dus da's in ieder geval al een positief ding, thx again. Alleen in dat spel bleef m'n fps helemaal gelijk, ik hoor inderdaad op meerdere plaatsen dat t spel ook veel van t moederbord vraagt. Voordeel is wel dat ik met wat tweaks nog 15fps heb gevonden en dat ik tov m'n oude kaart wel bijna alles op high/full detail heb kunnen zetten met bijna geen fps verlies.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 117852 op 25-03-2005 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00
atmoz schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 09:07:
[...]

[...]
Oke, beide gedaan ;)

Als ik nu 3DMark2005 draai dan krijg ik bij CPU snelheid maar 1030Mhz te staan. Terwijl bij het "vergelijk-systeem" van iemand anders 2848Mhz staat:

[afbeelding]

Weet iemand wat ik moet doen? Waar kan ik checken hoe snel de AGP (4x/8x) staat? En hoe snel de CPU daadwerkelijk is?
cool&quiet bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 14:49:
[...]

Alle gainward zijn hetzelfde
Ultra
Ultra GS
Ultra Extreme

Lopen allemaal op 400/1100
Je moet handmatig de GoldenSample settings (430/1200) of de Extreme settings (450/1200) overclocken.

Ik heb een 6800GT GoldenSample en die heeft Highperformance copper cooling. Die andere 2 ook
Is het t waard om een Extreme te kopen voor alleen die extra 20mhz op de core? De Extreme kost € 661 en de Ultra € 575. Of kan ik net zo goed een Ultra overclocken naar 450mhz... En hoe zit het met het geluid bij jouw kaart? Schijnt nogal erg te zijn. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 138204 op 27-03-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou inderdaad kunnen, mijn mobo (MSI K8N Neo2) vond dat ook niet leuk, en begon ook vreemde meetingen te krijgen |:( Dus heb het nu gewoon uit staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 138204 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:59:
[...]

Is het t waard om een Extreme te kopen voor alleen die extra 20mhz op de core? De Extreme kost € 661 en de Ultra € 575. Of kan ik net zo goed een Ultra overclocken naar 450mhz... En hoe zit het met het geluid bij jouw kaart? Schijnt nogal erg te zijn. :P
NEE, absoluut niet waard. Ten eerste moet je toch zelf overclocken, ten 2e je kunt net zo goed een 6800Ultra pakken. Stuk goedkoper (XFX 6800Ultra = 479 euro).

Maar nog een vraagje naar jou toe, waarom koop je geen 6800GT ? Die kun je meestal altijd wel tot ultra overclocken. Van Ultra naar Ultra Extreme is moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij moet iemand die vraagt of de Ultra Extreme het waard is hem zeker niet kopen. De mensen die die kopen weten wel dat zij juist die moet hebben, en ook wel waarom...... patsfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:42:
[...]

NEE, absoluut niet waard. Ten eerste moet je toch zelf overclocken, ten 2e je kunt net zo goed een 6800Ultra pakken. Stuk goedkoper (XFX 6800Ultra = 479 euro).

Maar nog een vraagje naar jou toe, waarom koop je geen 6800GT ? Die kun je meestal altijd wel tot ultra overclocken. Van Ultra naar Ultra Extreme is moeilijker
Het was mij juist te doen om de koeling die erbij zit(die heeft de GT toch niet?), en de snelheid natuurlijk ook. Ik heb namelijk nog geen geld voor (gpu)waterkoeling, ook al zou ik graag zo'n DD-68 willen :9~ De koeling van Gainward is erg goed (en ook luidruchtig helaas maar dat terzijde) heb ik gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 138204 op 28-03-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 138204 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:56:
[...]

Het was mij juist te doen om de koeling die erbij zit(die heeft de GT toch niet?), en de snelheid natuurlijk ook. Ik heb namelijk nog geen geld voor (gpu)waterkoeling, ook al zou ik graag zo'n DD-68 willen :9~ De koeling van Gainward is erg goed (en ook luidruchtig helaas maar dat terzijde) heb ik gelezen.
Dodenklokje, zie mijn specs. Ik heb dus een gainward 6800GT en die heeft die goeie koeling. Alleen heb ik wel een temperatuur burst gekregen door die 71.84 drivers. Ik ging van 44 naar 55 graden IDLE.
En zet die Ultra Extreme nu maar uit je hoofd. Die is 1: zeer slecht leverbaar, vooral de gainwardjes en 2: veel te duur, die extra 20 MHZ gewoon voor 100 tot 150 euro meer en 3: gainward is overgenomen door PALIT. Dus ik denk niet dat je ze nog krijgt.

Als ik een suggestie mag doen: pak de 6800GT. 1: elke GT kun je tot ultra maken gegarandeerd en 2: stuk goedkoper.
Pak je een Leadtek, die hebben ook zeer zeer goeie koeling. Veel koper, met koelribben inclusief heatsink en koperen mem cooling. mijn neef heeft em. Schitterend ding. Ik zou mijn gainward zo willen ruilen tegen een leadtek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Gainward golden sample GT is nog goed te krijgen bij Komplett.nl (waar ik de mijne vandaan heb).

Nvidia's 76.41 zijn trouwens te dl'en en TADA : de temperatuur bug is weg ! Dus, ik raadt ook Deathchant aan die eens te proberen.

Natuurlijk, als je voor de goedkoopste GT wilt gaan pak je Aopen of Club3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

zijn die whql ? linkje ?.

[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 28-03-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Deathchant schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:32:
[...]

Dodenklokje, zie mijn specs. Ik heb dus een gainward 6800GT en die heeft die goeie koeling. Alleen heb ik wel een temperatuur burst gekregen door die 71.84 drivers. Ik ging van 44 naar 55 graden IDLE.
En zet die Ultra Extreme nu maar uit je hoofd. Die is 1: zeer slecht leverbaar, vooral de gainwardjes en 2: veel te duur, die extra 20 MHZ gewoon voor 100 tot 150 euro meer en 3: gainward is overgenomen door PALIT. Dus ik denk niet dat je ze nog krijgt.

Als ik een suggestie mag doen: pak de 6800GT. 1: elke GT kun je tot ultra maken gegarandeerd en 2: stuk goedkoper.
Pak je een Leadtek, die hebben ook zeer zeer goeie koeling. Veel koper, met koelribben inclusief heatsink en koperen mem cooling. mijn neef heeft em. Schitterend ding. Ik zou mijn gainward zo willen ruilen tegen een leadtek
das nix, mijn 6800GT met standaard koeler is idle 60 graden... (ok wel riante overklock!) denk dat ik hem van de zomer ff wat langzamer moet latenlopen 8)7 stressed is ie 73 graden...

-edit- gegarandeerd tot ultra is niet waar, ok mijne red het met stockkoeling (nvidia reference) makkelijk (425 om 1125) maar ik ken er ook die het niet halen.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 28-03-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.osnn.net/comments.php?shownews=11912

nee , helaas geen whql. wel geen temp bug meer.

kzit nu zelf op de 67.66. Erg lekkere drivers imo. idle 38 tot 44 , load 59.

M'n Gainward is dus nog steeds lekker cool :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:54:
[...]

http://www.osnn.net/comments.php?shownews=11912

nee , helaas geen whql. wel geen temp bug meer.

kzit nu zelf op de 67.66. Erg lekkere drivers imo. idle 38 tot 44 , load 59.

M'n Gainward is dus nog steeds lekker cool :D
Lekker koel maar veel mindere fps. Er is gewoon een andere temperatuursuitlezing in de nieuwe drivers. Je kaart is heus niet warmer van bij de 6x.xx drivers. De 71.xx en hoger geven veel betere prestaties dus ik zie echt waarom je terug naar 67.66 zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ik heb een asus v9999GE. Ik heb de nieuwste WHQL drivers geinstalleerd (71.84). Maar ik zie steeds mensen die bij de nvidia drivers temperaturen kunnen uitmeten. Ik kan dit niet zien bij de drivers, wel als ik asus smart docter op mijn systeem zet. Komt dat omdat dit een asus kaart is? Ik zou het namelijk prettiger vinden om bij de nvidia drivers zelf de temperaturen te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik weer geld van me werk binnen heb koop ik de Gainward 6800 Ultra GS, maar ik heb dus nog een 400watt (Nexus) voeding... en ook nog een losse 350watt (Nexus) voeding. Als ik niet genoeg aan de 400watt heb, is het dan mogelijk om op 2 PSU's te draaien? Dus de 400watt voor PC zelf, en de 350 voor de videokaart? Als tijdelijke oplossing natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
Specs:
AMD 64 3500+
DFI Lanparty nForce 4 SLI-DR
2x 512MB OCZ PC4000 CAS 2,5-3-3-8
2x XFX Geforce 6800 GT
WD Raptor 74GB
2x Maxtor Diamondplus 9 160GB
Thermeltake PurePower 680W
Iiyama LS902UT 19"

Heb ik de volgende problemen mee:
- lage 3DMark05 score van ong. 3500
- out of range melding op me monitor tijdens het opstarten van Windows, vlak voordat je windows login krijgt. Sinds nieuwe hardware zoals hierboven staat pas deze melding.

Enige ideeen wat de problemen kunnen wezen?

Edit: laatste officieele drivers van al mijn hardware geinstalleerd

[ Voor 8% gewijzigd door Paul Hewson op 01-04-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Paul Hewson, voor problemen mag je een nieuw topic openen, dus dat raad ik je ook van harte aan.

Deathclock, zelfde geldt natuurlijk ook voor jou. Het kan wel wat je wilt, kijk hier maar eens.

Verder blijft het angstvallend stil over G70, NV50 en andere chippies. Dat gez**k van TheInq over aantal pipes van R520 e.d. ben ik ondertussen behoorlijk zat; ik wil weer wat (gelekte) dia-presentaties zien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
IceEyz schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 13:48:
Paul Hewson, voor problemen mag je een nieuw topic openen, dus dat raad ik je ook van harte aan.
Wilde ik juist niet onder het mom van houd het forum schoon. Ben door het posten van me problemen in diverse topics en fora al weer een eind verder gekomen. Houd een mens ook bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Anoniem: 138204 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:23:
Als ik weer geld van me werk binnen heb koop ik de Gainward 6800 Ultra GS, maar ik heb dus nog een 400watt (Nexus) voeding... en ook nog een losse 350watt (Nexus) voeding. Als ik niet genoeg aan de 400watt heb, is het dan mogelijk om op 2 PSU's te draaien? Dus de 400watt voor PC zelf, en de 350 voor de videokaart? Als tijdelijke oplossing natuurlijk.
draai een 6800GTO van dell op 16X1 6 met core op 425 en ram op 1125 op een 350 watt Dell! voeding met 18 ampere op de v12 line dus moet lukken, en aan die voeding hangt nog een 3.4 presscot energie te vreten dus moet wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had eerst eenzalman 400 watt voeding met 15A. een 6800GT kan zeker 18A piek stroomsterkte hebben. Mijn zalman had al lage 12V waardes (11.67V) dus ik heb die verpatst en een Tagan480Watt gekocht met 28A op 12V. Ben er uiterst tevreden over. Nexus voedingen heb ik ook mogen bekijken en testen. Zij hebben geloof ik ook iets van 15A op de 12V dacht ik....

Die extra voeding van 350Watt moet dan wel zeker 18A hebben om je videokaart te kunnen trekken. Hij kan die pieken halen hoor. Ik heb het getest met die zalman. Wilde niet zo vlotten......

dus ik zou beide voedingen verpatsen en een tagan 480watt kopen, let erbij wel op dat je niet de U-01 versie koopt (dat is die wat ik heb), die schijnt geen overvoltage protection te hebben. (nog nooit iets van gemerkt, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:28
Waarom ben ik naar mijn idee de enige die problemen heeft met de forceware 71.84 drivers.. Als ik deze drivers installeer krijg ik in 2d de meest vreemde beelden.. De beelden bestaan uit een startknop en icons die allemaal crap zijn.. Installeer ik de forceware 66.93 dan heb ik nergens last van, en draait alles prima.. Dit allemaal met een nieuwe windows installatie..

Ik zit overigens met een Asus V9999GT Geforce 6800GT/TD 128Mb. En heb de volgende verdere specs die van toepassing kunnen zijn:
- AMD Athlon XP 3200+.
- Kingston HyperX 1024mb ddr-sdram.
- Asus A7V880 met bios 1009.
- Enermax EG495AX-VE SFMA 485W Noisetaker voeding.

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neem de 76.41 drivers, ik had ook problemen met de 71.84 drivers (een BSOD bij loginscherm) maar de 76.41 drivers deden het perfect bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deathchant schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:34:
ik had eerst eenzalman 400 watt voeding met 15A. een 6800GT kan zeker 18A piek stroomsterkte hebben.
quote van de maand :P da's wel heel sterk, een videokaart die 216W wegtrekt :D,
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.