Carel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:47:
Overklokken of niet, ik begin nu toch wel doodziek te worden van dit mobo, ik blijf gewoon die error memory could not be written error houden.
Heeft iemand enig idee waar dit nou over gaat, want met zo ondertussen 4 verschillende typen geheugen en vrijwel alle andere hardware anders kan ik iig geen oplossing vinden in zowel software als hardware.
Misschien is het weer offtopic, maar er is nergens een fatsoenlijk a8v topic in de non DOC range.
Zoals ik al eerder gezegd heb, wat je nodig hebt is dit:
1: Alles op AUTO zetten (Je kan wel gewoon overclocken, maar zorg dat mem onder de rated speed blijft)
2: Windows opnieuw installeren
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:57:
Zo jongens wat was ik vanmiddag blij dat ik die 2205 stabiel haalde prachtig met 46 graden.
Maar nu komt het volgende: Ik ging mijn memory timings veranderen... Alle timing veranderingen gingen goed... Totdat ik de TWCL timing veranderde in 1...
--->>TWCL [Auto] en [1-2 CLK]
TWCL staat voor Write CAS Latency. Het meeste geheugen draait prima op 1 CLK. Mocht dat niet zo zijn, dan is 2 CLK geschikt voor jou geheugen.<<---
Hierna starte ik mijn pc op en boem... Hij zei dat er een bios fout was en dan hou ging zoeken op de floppy drive naar A8V.ROM... deze vond hij niet.. en ook niet op de CD-ROM. Nu stopte ik het originele bios-cd erin van Asus en hij begon met reading en programming... Nu zei hij dat ik mijn pc uit en weer aan moest doen om het systeem weer terug te krijgen.. Maar helaas!!! MIJN PC GAAT NU HELEMAAL NIET MEER AAN... Het blijft nu zwart scherm.... kan er niks meer mee...
En nu? Ik heb het CMOS al gereset.. hielp niks.
Groeten Tim
Ik had dit met de tRP timing. Het is een beetje jammer dat je de CDRom gepakt hebt, en niet je huidige BIOS op een floppy had gezet (wel gerenamed naar A8V.ROM).
Maar goed, even wat oplossingen:
1: Op je moederbord zit een jumper, zet je jumper minimaal 1 minuut op de rechter twee pinnetjes, en daarna weer terug.
2: Sloop de batterij er minstens zo lang uit.
Dit heb ik geprobeerd, en toen deed hij het weer

Nu nog even wat extra oplossingen:
3: Haal al je geheugen eruit, en druk de pc aan, dan gaat ie bliepen omdat er geen memory inzit, daarna weer je geheugen erin doen.
4: Of probeer eens 1 bankje geheugen erin te laten, en de rest eruit.
5: Draai met zo weinig mogelijk hardewaren.
En wat je ook kan doen, hoort eigenlijks nog boven 1

Stop je boxen in de onboard geluidsaansluiting, zo'n vrouw zal dan de error vertellen wat het probleem is.
Mocht het nu nog niet willen, dan zal ik nog eens nadenken