[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.892 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een divider van 3:2 wordt het dan de fsb gedeeld door 3 maal 2?
En bij een divider van 5:3 de fsb gedeeld door 5 maal 3?

Het eerste deel zie ik nergens meer trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:35:
Bij een divider van 3:2 wordt het dan de fsb gedeeld door 3 maal 2?
En bij een divider van 5:3 de fsb gedeeld door 5 maal 3?

Het eerste deel zie ik nergens meer trouwens.
Ja, zo ongeveer, en als je de SP ook echt had gelezen, kon je ook de link vinden naar Deel 1 :) Staat in de eerste alinea. Maar goed, ik zal eens aardig zijn: hier is deel 1 :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank U voor Uw goedmoedigheid _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 09:25
Hee ik heb ook sinds 2 dagen mijn A8V en 3000 winchester binnen. Nu ben ik aan het overklokken gegaan en heb nog een vraagje.

Ik draai nu op een bus van 260 op 1.6 Vcore, en 600 HHT met Bios 1010.003. Pifast draait zonder fouten (op 261 met fouten :) )

Ik wil graag weten hoe ver ik (veilig) kan gaan met de Vcore.. Ik draai nu met de boxed cooler op 34 Idle, 42 stressed, mainboard op 18 graden (terwijl het hier in de kamer 20 graden is, zal wel een foutje zijn)

[ Voor 41% gewijzigd door 2xdehelft op 15-02-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:27:
Hee ik heb ook sinds 2 dagen mijn A8V en 3000 winchester binnen. Nu ben ik aan het overklokken gegaan en heb nog een vraagje.

Ik draai nu op een bus van 260 op 1.6 Vcore, en 600 HHT met Bios 1010.003. Pifast draait zonder fouten (op 261 met fouten :) )

Ik wil graag weten hoe ver ik (veilig) kan gaan met de Vcore.. Ik draai nu met de boxed cooler op 34 Idle, 42 stressed, mainboard op 18 graden (terwijl het hier in de kamer 20 graden is, zal wel een foutje zijn)
Ach, je wat is veilig, ik draai ook wel eens 1.7V zonder problemen... Je moet gewoon wat op de temps letten, ik zou niet boven 60 graden stessed willen komen. Als je dat niet red, kan je het rustig verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
FnF schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 08:36:
[...]

Ach, je wat is veilig, ik draai ook wel eens 1.7V zonder problemen... Je moet gewoon wat op de temps letten, ik zou niet boven 60 graden stessed willen komen. Als je dat niet red, kan je het rustig verhogen...
Je hebt zelf ook een Winchester? Ik kom namelijk niet hoger dan 260. Daarboven begint Pifast te ijlen. Ga het vanavond ff proberen op 1.65 en mischien op 1.7. Temp. is geen probleem. Kom nu niet boven de 41 graden. (en mobo nog steeds op 17-18 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:54:
[...]

Je hebt zelf ook een Winchester? Ik kom namelijk niet hoger dan 260. Daarboven begint Pifast te ijlen. Ga het vanavond ff proberen op 1.65 en mischien op 1.7. Temp. is geen probleem. Kom nu niet boven de 41 graden. (en mobo nog steeds op 17-18 graden)
Jup, zelf ook een Winnie. Gewoon VCore verhogen, en op de temps letten ;)

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 09:54:
[...]

Nou, heb je het al ff getest?

• 2xdehelft
FnF schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 12:40:
[...]

Nou, heb je het al ff getest?
Jah maar kom niet veel verder. Heb nu 267 bus, vcore 1.675, htt 800 en draait dus op 2.4.... als ik hoger ga begint pifast weer te ijlen. Temp. stressed is nu 49 graden. Ik denk dat ik de max van mijn CPU gehaald heb. Maar toch een mooie prestatie... 2.4 voor een 1.8...

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
2xdehelft schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:59:
[...]

Jah maar kom niet veel verder. Heb nu 267 bus, vcore 1.675, htt 800 en draait dus op 2.4.... als ik hoger ga begint pifast weer te ijlen. Temp. stressed is nu 49 graden. Ik denk dat ik de max van mijn CPU gehaald heb. Maar toch een mooie prestatie... 2.4 voor een 1.8...
Je HTT staat hierbij wel hoog, misschien even op 600 zetten en dan weer es verder testen??

Vcore op 1.7?

• 2xdehelft
HTT eerst op 600 gehad... zonder problemen op 800....

Ik denk dat vcore op 1.7 niet veel meer uitmaakt... Bij de laatste 0.05 verhoging haalde ik er maar 7mhz meer uit. dus nog verder verhogen zal (denk ik) niet meer helpen.

Maar hoe hoog hebben jullie de vcore (gehad)? ik vind het op 1.7 wel erg hoog worden. das 0.3v meer dan normaal. Kan de core dit wel hebben? Bij andere CPU's heb ik wel eens gehoord van "sudden death", dus dat het in 1 keer afgelopen is met de pret...

[ Voor 36% gewijzigd door 2xdehelft op 17-02-2005 17:37 ]

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:34:
HTT eerst op 600 gehad... zonder problemen op 800....

Ik denk dat vcore op 1.7 niet veel meer uitmaakt... Bij de laatste 0.05 verhoging haalde ik er maar 7mhz meer uit. dus nog verder verhogen zal (denk ik) niet meer helpen.

Maar hoe hoog hebben jullie de vcore (gehad)? ik vind het op 1.7 wel erg hoog worden. das 0.3v meer dan normaal. Kan de core dit wel hebben? Bij andere CPU's heb ik wel eens gehoord van "sudden death", dus dat het in 1 keer afgelopen is met de pret...
Zoals ik zei, zolang de temps maar niet te hoog worden, heb je niet echt een probleem. Zolang alles goed draait, is het oké. Je kan ongeveer van uit gaan dat als het 1 week goed loopt, het ook langer goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij eens uileggen hoe het overklokken met dit moederbord in zijn werk gaat aangezien ik gisteren dit moederbord gekocht hebt in combinatie met een AMD 3500+ en ik totaal nog geen overklok ervaringen heb.

Moet je gewoon de AI Overklocking in de bios aan zetten? Of zeg ik nu iets 8)7

Verder zou ik gaarne weten hoeveel performance gain (max) je kunt krijgen met het overklokken?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:48:
Kan iemand mij eens uileggen hoe het overklokken met dit moederbord in zijn werk gaat aangezien ik gisteren dit moederbord gekocht hebt in combinatie met een AMD 3500+ en ik totaal nog geen overklok ervaringen heb.

Moet je gewoon de AI Overklocking in de bios aan zetten? Of zeg ik nu iets 8)7

Verder zou ik gaarne weten hoeveel performance gain (max) je kunt krijgen met het overklokken?
Het laatste kan niemand zeggen, hangt van je overige hardewaren af.

Over AI Overclocking: Je kan hem op bv 10% zetten, dan clocked de pc 10% over. Je kan echter beter op manual zetten, zodat je het zelf in kan stellen. Maar aangezien het niet echt nut heeft om je de basis van overclocken te gaan vertellen, kan je denk ik beter even een aantal guides op het internet doorlezen, ook staat er in de SP een groot stuk over overclocking, wat je natuurlijk ook even goed door kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Plaats maar een advertentie in de krant.

Geen spam aub dus.

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 19-02-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Apoca

Array Technology Industry

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:18:
http://www. Ja dit is dus spam he .nl/
Hallo is dit nog normaal :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@FnF; kunnen we geen modje inschakelen om die zooi weg te laten halen en de persoon in kwestie gelijk ff een IP-ban te geven :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:37:
@FnF; kunnen we geen modje inschakelen om die zooi weg te laten halen en de persoon in kwestie gelijk ff een IP-ban te geven :?
Goed idee, zal wel ff een topic openen _/-\o_
EDIT: Topic opened.

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 19-02-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
IK heb hier momenteel 2 systemen staan met dit bordje, beide systemen zijn stabiel met bijvoorbeeld Superpi en 3dmark etc.

Echter, hoe harder het mem loopt bij beide systemen, des te sneller komt er bijvoorbeeld een mem write fout bij beide systemen in spellen zoals wc3 of WoW na een gemiddelde van eens per 2 a 3 uur.
Welke drivers/ biossen maakt niet veel uit.

Het rare is dat wanneer ik het geheugen terugklok ze dermate stabieler worden, met mijn G-Skill mem op 275 wordt het al iig een stuk instabieler en krijg ik het bijvoorbeeld al eens per uur.
Op hoeveel mhz de processoren lopen of het HTT maakt iig geen reet uit, de fout ligt puur bij de mem controller.

PS, met memtest krijg ik er absoluut geen fouten uit, blijkbaar ontstaan de fouten alleen bij bepaalde geheugen bitjes met een bepaald geheugen patroon. Dit is puur een bug.

Nou vroeg ik mij af wie soortgelijke fouten heeft?, of 3dmark of andere cpu testen urenlang draaien boeit mij niet zoveel(die zijn immers wel stabiel), het gaat puur eventjes om games denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47
Ook ik heb een klein probleem met betrekking tot overclocken en ik weet niet echt waar dit nu aan kan liggen...
Vermoedelijk mijn cpu of board, maar misschien kan 1 van jullie daar wat over zeggen.

Mijn 3500+ winny draait nu op 11x250. Mijn corsair kan echter niet 250 met 1T aan, dus heb ik de divider op 5:3 staan. Jammer genoeg zit mijn mem nu op 196... |:(

Ga ik naar 11x255, dan loopt mijn mem netjes mee op 200mhz. SuperPi is stabiel en ook 3Dmark werkt perfect. Echter als ik een spel probeer te spelen, dan gaat het fout en krijg ik een lock. Geen rare schermen, alleen maar een vast zittende pc...

10,5x262 is ook perfect stabiel in 3Dmark of superPi, maar ook hier gaat het weer fout in games als CS.
Voltage verhogen heeft geen enkele zin en het verlagen van HT naar 600 ook niet.

Eigenlijk komt het erop neer dat alles boven de 250 niet stabiel is in games. Zelfs als ik 251 probeer heb ik het probleem al...

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik gebruik overigens het 1009 bios, maar het 1010.002 of 003 heeft hetzelfde probleem en de cpu en gpu zijn watergekoeld.
Met clockgen heb ik hem al even op 10x280 gehad, maar niet stabiel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Carel schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:20:
IK heb hier momenteel 2 systemen staan met dit bordje, beide systemen zijn stabiel met bijvoorbeeld Superpi en 3dmark etc.

Echter, hoe harder het mem loopt bij beide systemen, des te sneller komt er bijvoorbeeld een mem write fout bij beide systemen in spellen zoals wc3 of WoW na een gemiddelde van eens per 2 a 3 uur.
Welke drivers/ biossen maakt niet veel uit.

Het rare is dat wanneer ik het geheugen terugklok ze dermate stabieler worden, met mijn G-Skill mem op 275 wordt het al iig een stuk instabieler en krijg ik het bijvoorbeeld al eens per uur.
Op hoeveel mhz de processoren lopen of het HTT maakt iig geen reet uit, de fout ligt puur bij de mem controller.

PS, met memtest krijg ik er absoluut geen fouten uit, blijkbaar ontstaan de fouten alleen bij bepaalde geheugen bitjes met een bepaald geheugen patroon. Dit is puur een bug.

Nou vroeg ik mij af wie soortgelijke fouten heeft?, of 3dmark of andere cpu testen urenlang draaien boeit mij niet zoveel(die zijn immers wel stabiel), het gaat puur eventjes om games denk ik.
Ik heb ook wel eens errors in de read/write van het geheugen. Echt gruwelijk irritant, maar als je een beetje lager clocked werkt het al een stuk beter, maar goed, nu ik mijn no-name eruit heb, zijn alle errors met het no-name memory vertrokken, en alles draait nu prima :)
Pirelly schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:23:
Ook ik heb een klein probleem met betrekking tot overclocken en ik weet niet echt waar dit nu aan kan liggen...
Vermoedelijk mijn cpu of board, maar misschien kan 1 van jullie daar wat over zeggen.

Mijn 3500+ winny draait nu op 11x250. Mijn corsair kan echter niet 250 met 1T aan, dus heb ik de divider op 5:3 staan. Jammer genoeg zit mijn mem nu op 196... |:(

Ga ik naar 11x255, dan loopt mijn mem netjes mee op 200mhz. SuperPi is stabiel en ook 3Dmark werkt perfect. Echter als ik een spel probeer te spelen, dan gaat het fout en krijg ik een lock. Geen rare schermen, alleen maar een vast zittende pc...

10,5x262 is ook perfect stabiel in 3Dmark of superPi, maar ook hier gaat het weer fout in games als CS.
Voltage verhogen heeft geen enkele zin en het verlagen van HT naar 600 ook niet.

Eigenlijk komt het erop neer dat alles boven de 250 niet stabiel is in games. Zelfs als ik 251 probeer heb ik het probleem al...

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik gebruik overigens het 1009 bios, maar het 1010.002 of 003 heeft hetzelfde probleem en de cpu en gpu zijn watergekoeld.
Met clockgen heb ik hem al even op 10x280 gehad, maar niet stabiel genoeg.
Je moet eerst eens gaan kijken waar die ECHT stabiel op is, dus eerst minimaal 8 uren Prime95 runnen. En dan moet je kijken of je nog vastlopers hebt :)
offtopic:
Is die game soms R.O.S.E.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Jep, echt stabiel is ie op 11x250 (2750mhz) op 1.6V
Maar 10,5x262 (2751mhz) is dus niet stabiel, zelfs niet op 1.7V
Het lijkt wel alsof ik tegen een muur oploop als ik boven de 250 wil komen...

Aan mijn geheugen kan het niet liggen, want dat draait dan onder de 220 en tot 220 werkt alles op 2-2-2-5 timings (zonder memtest errors).

Ik zal eens 10x260 (ofzo) proberen. Maar ik weet haast wel zeker dat dat ook niet werkt...

EDIT:

Waaaaaaaahh, schiet mij maar lek......... 8)7
Net even mijn mem op DDR266 gezet om er zeker van te zijn dat dat niet het probleem veroorzaakt.
Wat blijkt... Kan nu zonder problemen 10,5x262 draaien...
Er is dus iets met mijn geheugen....
Zal wel wat andere slots proberen en timings, etc.

Raar, want dit is Corsair XL geheugen wat eigenlijk zonder problemen 200mhz 2-2-2-5 moet kunnen draaien...

[ Voor 33% gewijzigd door Pirelly op 20-02-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Pirelly schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:01:
Jep, echt stabiel is ie op 11x250 (2750mhz) op 1.6V
Maar 10,5x262 (2751mhz) is dus niet stabiel, zelfs niet op 1.7V
Het lijkt wel alsof ik tegen een muur oploop als ik boven de 250 wil komen...

Aan mijn geheugen kan het niet liggen, want dat draait dan onder de 220 en tot 220 werkt alles op 2-2-2-5 timings (zonder memtest errors).

Ik zal eens 10x260 (ofzo) proberen. Maar ik weet haast wel zeker dat dat ook niet werkt...

EDIT:

Waaaaaaaahh, schiet mij maar lek......... 8)7
Net even mijn mem op DDR266 gezet om er zeker van te zijn dat dat niet het probleem veroorzaakt.
Wat blijkt... Kan nu zonder problemen 10,5x262 draaien...
Er is dus iets met mijn geheugen....
Zal wel wat andere slots proberen en timings, etc.

Raar, want dit is Corsair XL geheugen wat eigenlijk zonder problemen 200mhz 2-2-2-5 moet kunnen draaien...
Dat is inderdaad vreemd, maar ik heb ook wel eens problemen gehad met memoryspeeds. Ik heb hier ook wel eens gehad dat hij net niet stabiel is op 200MHz, maar dat hij het op 199MHz prima doet. Probeer dat eens, dat het net op 199MHz draait, toen was ie bij mij namelijk wel stabiel, maar op 200MHz niet. Het schijnt dat dit mobo dat niet erg leuk vind...
Iemand hier misschien een oplossing voor? Anders moet iemand, of ik, ASUS maar eens mailen hierover, toch wel vreemd, maar goed, die 1MHz maakt het verschil nou ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Ben even aan het knoeien gegaan.
Draait nu al de hele nacht stabiel op 10,5x262 (1,625V) en het geheugen op 211,7 2-3-2-5!!
Zelfs 10x280 gaat prima, maar dan op 1.675V.
Jammer dat ik dit geheugen heb, wat betere sticks zou wel leuk zijn om 1:1 te draaien ;)

Toch raar, want 2-2-2-5 deed ie prima op mijn NF7-S board.
Ga nu even geheugen slots uitproberen en kijken of daar wat extra's te behalen zijn.

Oh, hier trouwens een SuperPi van 31s (1M) op 10,5x264:
http://www.pirelly.nl/x/superpi.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Pirelly op 21-02-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je bijvoorbeeld dit niet doen om 3.3 of meer vdimm te krijgen? ;
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=29178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Volgens mij kan dit niet vanwege de overvoltage protection op het A8V board... Deze slaat in bij 3.1V.

Ik heb in ieder geval het probleem gevonden. Alles boven de 200 trekt mijn geheugen niet (maakt niet uit welk voltage).
Dit is behoorlijk jammer, want ik dacht goed geheugen te hebben.

Nu ga ik dus maar op zoek naar beter geheugen voor dit board.
Dus als iemand aanraders heeft................

Het moet in ieder geval 250mhz kunnen draaien 1:1, 2.8V max, op iets van 2.5-3-3-8 1T timings. Beter is natuurlijk altijd goed.
2x512mb. Alle suggesties zijn welkom (als het maar makkelijk te krijgen is in Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Skills kunnen dat wel, alleen de vraag is of je mobo het ook trekt; ik heb PC4000 certified mem (tot 250MHz/DDR500 dus), alleen dat krijg ik niet hoger dan ~220MHz - en dat ligt dan weer aan m'n bord.

Overigens kost asynch draaien je niet zoveel performance, van wat ik zo lees - en daar sluit ik me op basis van mn benchscores wel bij aan :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 12:17:
G.Skills kunnen dat wel, alleen de vraag is of je mobo het ook trekt; ik heb PC4000 certified mem (tot 250MHz/DDR500 dus), alleen dat krijg ik niet hoger dan ~220MHz - en dat ligt dan weer aan m'n bord.

Overigens kost asynch draaien je niet zoveel performance, van wat ik zo lees - en daar sluit ik me op basis van mn benchscores wel bij aan :)
Jep, hoorde dat GSkill wel goed is, maar op het overclockers forum zei zelfs een sales representative van GSkill dat TCCD memory niet aan te raden is op een A8V board (hier is de link voor de geinteresseerden: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=332591).

Wat denken jullie van TWINX1024-4400C25 / DDR-550 (XMS-4400) / 2.5-4-4-8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Pirelly schreef op maandag 21 februari 2005 @ 13:05:
[...]

Jep, hoorde dat GSkill wel goed is, maar op het overclockers forum zei zelfs een sales representative van GSkill dat TCCD memory niet aan te raden is op een A8V board (hier is de link voor de geinteresseerden: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=332591).

Wat denken jullie van TWINX1024-4400C25 / DDR-550 (XMS-4400) / 2.5-4-4-8?
Ik denk dat daar ook TCCD op zit, ik denk zelfs dat op je huidige mem TCCD zit...
Wat voor revisie heb van je Corsair heb je nu?
* Phyxion is best wel benieuwd hoe jou mem in mijn A8V loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
FnF schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:15:
[...]

Ik denk dat daar ook TCCD op zit, ik denk zelfs dat op je huidige mem TCCD zit...
Wat voor revisie heb van je Corsair heb je nu?
* Pirelly is best wel benieuwd hoe jou mem in mijn A8V loopt :)
Je hebt gelijk, op de XMS4400 van corsair zit TCCD geheugen van samsung:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/memory/Corsair_XMS4400_CAS2-5/pics/1003.jpg

Nu eens even vinden wat er op dat 3200XL zit...

EDIT.
Hier zit dus ook TCCD geheugen van samsung op... Hmm.

Even een leuk vraagje:
Zijn er mensen die een heel erg hoge geheugen snelheid hebben gehaald op goede timings op het A8V board?
En dan bedoel ik 250+ rond 2,5-3-3-7 1T
Zo ja, welke settings en welk merk geheugen?

[ Voor 21% gewijzigd door Pirelly op 21-02-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timings maken niet zo heel veel uit btw - en 250+ op CAS 2.5 heb ik volgens mij nog niet gezien op een a8v. Ik heb zelf nog ff gestoeid met CAS 3 en CAS 2.5 - en de verschillen waren marginaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:15:
timings maken niet zo heel veel uit btw - en 250+ op CAS 2.5 heb ik volgens mij nog niet gezien op een a8v. Ik heb zelf nog ff gestoeid met CAS 3 en CAS 2.5 - en de verschillen waren marginaal.
Ok, dan elke timing en een htt van 250+ 1:1 maar wel 1T.
Volgens mij zijn die er ook niet...
Als dat zo is, dan is mijn streven naar 275 eigenlijk kansloos |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zo na een nachtje bios tweaking ( bios 1009.007 ) is dit mijn snelste score en meer zal der ook nooit meer uitkomen. Aangezien het geheugen PC3200 is en niet sneller dan dit kan draaien.

Plaatje weg gehaald als de vraag naar is, maar ff een PM sturen :)

Heb der ook nog aantal van 49.73 gehaald door de HTT met nog 2Mhz te verhogen, maar SuperPi 1M heeft daar de zelfde score. Boven de 273 HTT geeft alles een restart. Meer Vcore / Vdimm heeft geen zin heb ik al allemaal getest. Ik heb de cpu nu op 2400Mhz / HTT 267 / 2,5 - 3 - 3 - 7 1T @ FSB 200Mhz / 1,45 Vcore in combo met alle bios tweaks die door FnF in de SP zijn gegeven. Afgelopen nacht Prime 10 uur laten draaien en 0 foutjes dus denk ik dat ik wel kan zeggen dat mijn 130 euri zijn geld waard is geweest :)

Heb der ook maar gelijk een mooie Coolermaster Northbridge Freezer op gezet, wel een mooie zwarte. Past beter bij het moederbord dan die blauwe Zalman :P

[ Voor 51% gewijzigd door Apoca op 04-03-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:44:
Zo na een nachtje bios tweaking ( bios 1009.007 ) is dit mijn snelste score en meer zal der ook nooit meer uitkomen. Aangezien het geheugen PC3200 is en niet sneller dan dit kan draaien.

[afbeelding]

Heb der ook nog aantal van 49.73 gehaald door de HTT met nog 2Mhz te verhogen, maar SuperPi 1M heeft daar de zelfde score. Boven de 273 HTT geeft alles een restart. Meer Vcore / Vdimm heeft geen zin heb ik al allemaal getest. Ik heb de cpu nu op 2400Mhz / HTT 267 / 2,5 - 3 - 3 - 7 1T @ FSB 200Mhz / 1,45 Vcore in combo met alle bios tweaks die door FnF in de SP zijn gegeven. Afgelopen nacht Prime 10 uur laten draaien en 0 foutjes dus denk ik dat ik wel kan zeggen dat mijn 130 euri zijn geld waard is geweest :)

Heb der ook maar gelijk een mooie Coolermaster Northbridge Freezer op gezet, wel een mooie zwarte. Past beter bij het moederbord dan die blauwe Zalman :P
Mooie score, zoiets heb ik ook, mijn Pifast zat ook ergens in die richting, zal die wel eens even opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn ocz 3700eb wel eens 260 1t, met de genoemde timings bereikt, op 2.8 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:14:
Ik heb met mijn ocz 3700eb wel eens 260 1t, met de genoemde timings bereikt, op 2.8 volt.
Idd, daarom, het is best wel mogelijk op dit moederbord, ik heb ook wel eens 296MHz gezien met G.Skill op dit mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
Ik heb nu een vreemd probleem...

Heb eergisteren op mijn A8V mijn 2x120 sata maxtor schijven in RAID aangesloten. Na test bleek de VIA controller sneller te zijn. Nu komt het vreemde probleem dat ik geheel willekeurig verschillende snelheden kreeg in Sisoft Sandra. De ene keer 66 MB/s, en willekeurig na een reboot weer 93MB/S. (ongeveer 8 opde 10 keer 66MB/s)

Ik had het systeem overgeklokt op 267Mhz (Athlon64 3000) zonder errors in pifast enz. Nu heb ik voor test de bus teruggezet op 260Mhz en het probleem is opgelost. Ik haal nu continu 93MB/s. Ik draai trouwens de nieuwste 1010.003 Beta BIOS. (en uiteraard de nieuwste drivers voor chipset/raid ed)

Komt dit bovenstaande nou door een niet goed werkende PCI-Lock of? (ik heb een revisie 2.0 boardje) Het vreemde is dat ik geen enkele waarden er tussen kreeg. Het was iedere keer of 66MB/s, of 93 MB/s. Als sisoft sandra 93MB/s aangaf bleef alles ook goed werken tot de volgende reboot. Ik heb het uiteraard ook even getest door een bestand van 3Gb te kopieren van partitie naar partitie. Dit ging ook een stuk sneller wanneer sisoft 93MB/s aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:23:

Heb eergisteren op mijn A8V mijn 2x120 sata maxtor schijven in RAID aangesloten. Na test bleek de VIA controller sneller te zijn. Nu komt het vreemde probleem dat ik geheel willekeurig verschillende snelheden kreeg in Sisoft Sandra. De ene keer 66 MB/s, en willekeurig na een reboot weer 93MB/S. (ongeveer 8 opde 10 keer 66MB/s)

Ik had het systeem overgeklokt op 267Mhz (Athlon64 3000) zonder errors in pifast enz. Nu heb ik voor test de bus teruggezet op 260Mhz en het probleem is opgelost. Ik haal nu continu 93MB/s. Ik draai trouwens de nieuwste 1010.003 Beta BIOS. (en uiteraard de nieuwste drivers voor chipset/raid ed)

Komt dit bovenstaande nou door een niet goed werkende PCI-Lock of? (ik heb een revisie 2.0 boardje) Het vreemde is dat ik geen enkele waarden er tussen kreeg. Het was iedere keer of 66MB/s, of 93 MB/s. Als sisoft sandra 93MB/s aangaf bleef alles ook goed werken tot de volgende reboot. Ik heb het uiteraard ook even getest door een bestand van 3Gb te kopieren van partitie naar partitie. Dit ging ook een stuk sneller wanneer sisoft 93MB/s aangaf.
Zo goed ik weet zijn er nog geen PCI-Locks op een Rev 2.0 uitgevallen... Misschien dat de ene keer de HD wat meer gebruikt wordt dan de andere keer...
En je hebt natuurlijk nog een gemiddelde snelheid en een burstspeed, het is maar net wat ieder proggie afleest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
2xdehelft schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:23:

Voor het meten van harddisk snelheden kun je ook veel beter HdTach gebruiken!

Bij mij ziet het er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pirelly.nl/x/hdtachVIA.jpg
Bij Sandra haal ik de ene keer rond de 86, de andere keer rond de 71... :r
Het moet een strakke lijn vormen. Is dit niet zo, maar ziet het er bijvoorbeeld zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pirelly.nl/x/hdtach.jpg
Dan is er iets mis met je stripe size. Je zult dan een andere stripe size moeten proberen.
Handigst is dan met norton ghost van je hele disk een image te maken, dan de stripe size te veranderen (waarbij je altijd al je data verliest) en met norton ghost dan alles weer terug te zetten.

De VIA controller is inderdaad sneller dan de promise als je raid 0 gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Pirelly op 23-02-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
zelfde situatie, meerdere tests, ook handmatig een bestandje kopieren, dan haal ik de ene keer 93, dan weer 66 met sisoft. Ook de andere progs geven een vergelijkbaar beeld. en IEDERE keer het zelfde. Na een reboot is het ineens weer anders. Het is dus niet zo dat de snelheid steeds veranderd. Na de ene boot haal ik 93, en dat blijft dan zo. Start ik de PC opnieuw op, is het 66. En dan blijft dan ook weer zo tot ik de pc reboot. Na het terugzetten van de busklok loopt alles wel altijd op 93. Het kan dus naar mijn idee niet zo zijn dat de block size te groot is. Het varieerd dus niet steeds maar het is of het 1 of het ander, en het is duidelijk gerelateerd aan het overklokken.

Is er nog een programma dat de PCI snelheid uitleest. Dan kan ik eens kijken of die veranderd wanneer ik de bus op 267 zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
2xdehelft schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:21:
zelfde situatie, meerdere tests, ook handmatig een bestandje kopieren, dan haal ik de ene keer 93, dan weer 66 met sisoft. Ook de andere progs geven een vergelijkbaar beeld. en IEDERE keer het zelfde. Na een reboot is het ineens weer anders. Het is dus niet zo dat de snelheid steeds veranderd. Na de ene boot haal ik 93, en dat blijft dan zo. Start ik de PC opnieuw op, is het 66. En dan blijft dan ook weer zo tot ik de pc reboot. Na het terugzetten van de busklok loopt alles wel altijd op 93. Het kan dus naar mijn idee niet zo zijn dat de block size te groot is. Het varieerd dus niet steeds maar het is of het 1 of het ander, en het is duidelijk gerelateerd aan het overklokken.

Is er nog een programma dat de PCI snelheid uitleest. Dan kan ik eens kijken of die veranderd wanneer ik de bus op 267 zet.
Ja, die is er zeker weten, in de SP staat zo'n leuk programmatje volgens mij, als dat er niet staat moet ik het nog ff toevoegen, het heet iig ClockGen. Is wel op het www te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ook ff mijn amd 64 winnie 3000+ op een A8V Deluxe overclocked op FSB 245 en vcore op 1,5v. Maar ik heb ff een paar vragen!!!

1)
Als ik prime95, pifast of superpi draai is mijn winnie stressed 46 graden celsius... Dit is goed voor 24/7 gebruik?

2)
Tijdens deze zware belasting fluctueert mijn vcore tussen de 1,488 en 1.536... Is dit goed?

3)
En tijdens deze belasting fluctueert mijn mhz tussen de 2204.9 Mhz en de 2205.4 Mhz... Is dit goed?

Verder loopt ie niet vast, heb hem 2 dagen prime 95 laten draaien en een constante temperatuur van 45~46!

Greetz the tweak noob FiNaLTiM |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt me allemaal bekend voor, dus no worries. Eigenlijk is geen van die dingen een probleem als je geen stabiliteitsissues hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:22:
1)
Als ik prime95, pifast of superpi draai is mijn winnie stressed 46 graden celsius... Dit is goed voor 24/7 gebruik?
2)
Tijdens deze zware belasting fluctueert mijn vcore tussen de 1,488 en 1.536... Is dit goed?
3)
En tijdens deze belasting fluctueert mijn mhz tussen de 2204.9 Mhz en de 2205.4 Mhz... Is dit goed?
Zo, eerst ff inkorten :)

1: Geen probleem, mooie lage temps.
2: Zolang het stabiel is, maakt het niks uit, heeft iedereen last van, komt omdat hij op full-load meer trekt dan op idle.
3: Heeft ook iedereen, en maakt helemaal niks uit, die 0.5MHz verschil is weg te strepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Overklokken of niet, ik begin nu toch wel doodziek te worden van dit mobo, ik blijf gewoon die error memory could not be written error houden.
Heeft iemand enig idee waar dit nou over gaat, want met zo ondertussen 4 verschillende typen geheugen en vrijwel alle andere hardware anders kan ik iig geen oplossing vinden in zowel software als hardware.

Misschien is het weer offtopic, maar er is nergens een fatsoenlijk a8v topic in de non DOC range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo jongens wat was ik vanmiddag blij dat ik die 2205 stabiel haalde prachtig met 46 graden.

Maar nu komt het volgende: Ik ging mijn memory timings veranderen... Alle timing veranderingen gingen goed... Totdat ik de TWCL timing veranderde in 1...

--->>TWCL [Auto] en [1-2 CLK]
TWCL staat voor Write CAS Latency. Het meeste geheugen draait prima op 1 CLK. Mocht dat niet zo zijn, dan is 2 CLK geschikt voor jou geheugen.<<---

Hierna starte ik mijn pc op en boem... Hij zei dat er een bios fout was en dan hou ging zoeken op de floppy drive naar A8V.ROM... deze vond hij niet.. en ook niet op de CD-ROM. Nu stopte ik het originele bios-cd erin van Asus en hij begon met reading en programming... Nu zei hij dat ik mijn pc uit en weer aan moest doen om het systeem weer terug te krijgen.. Maar helaas!!! MIJN PC GAAT NU HELEMAAL NIET MEER AAN... Het blijft nu zwart scherm.... kan er niks meer mee...

En nu? Ik heb het CMOS al gereset.. hielp niks.

Groeten Tim

• Phyxion
  • Niet online
Carel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:47:
Overklokken of niet, ik begin nu toch wel doodziek te worden van dit mobo, ik blijf gewoon die error memory could not be written error houden.
Heeft iemand enig idee waar dit nou over gaat, want met zo ondertussen 4 verschillende typen geheugen en vrijwel alle andere hardware anders kan ik iig geen oplossing vinden in zowel software als hardware.

Misschien is het weer offtopic, maar er is nergens een fatsoenlijk a8v topic in de non DOC range.
Zoals ik al eerder gezegd heb, wat je nodig hebt is dit:
1: Alles op AUTO zetten (Je kan wel gewoon overclocken, maar zorg dat mem onder de rated speed blijft)
2: Windows opnieuw installeren
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 21:57:
Zo jongens wat was ik vanmiddag blij dat ik die 2205 stabiel haalde prachtig met 46 graden.

Maar nu komt het volgende: Ik ging mijn memory timings veranderen... Alle timing veranderingen gingen goed... Totdat ik de TWCL timing veranderde in 1...

--->>TWCL [Auto] en [1-2 CLK]
TWCL staat voor Write CAS Latency. Het meeste geheugen draait prima op 1 CLK. Mocht dat niet zo zijn, dan is 2 CLK geschikt voor jou geheugen.<<---

Hierna starte ik mijn pc op en boem... Hij zei dat er een bios fout was en dan hou ging zoeken op de floppy drive naar A8V.ROM... deze vond hij niet.. en ook niet op de CD-ROM. Nu stopte ik het originele bios-cd erin van Asus en hij begon met reading en programming... Nu zei hij dat ik mijn pc uit en weer aan moest doen om het systeem weer terug te krijgen.. Maar helaas!!! MIJN PC GAAT NU HELEMAAL NIET MEER AAN... Het blijft nu zwart scherm.... kan er niks meer mee...

En nu? Ik heb het CMOS al gereset.. hielp niks.

Groeten Tim
Ik had dit met de tRP timing. Het is een beetje jammer dat je de CDRom gepakt hebt, en niet je huidige BIOS op een floppy had gezet (wel gerenamed naar A8V.ROM).
Maar goed, even wat oplossingen:
1: Op je moederbord zit een jumper, zet je jumper minimaal 1 minuut op de rechter twee pinnetjes, en daarna weer terug.
2: Sloop de batterij er minstens zo lang uit.
Dit heb ik geprobeerd, en toen deed hij het weer :)
Nu nog even wat extra oplossingen:
3: Haal al je geheugen eruit, en druk de pc aan, dan gaat ie bliepen omdat er geen memory inzit, daarna weer je geheugen erin doen.
4: Of probeer eens 1 bankje geheugen erin te laten, en de rest eruit.
5: Draai met zo weinig mogelijk hardewaren.
En wat je ook kan doen, hoort eigenlijks nog boven 1 :) Stop je boxen in de onboard geluidsaansluiting, zo'n vrouw zal dan de error vertellen wat het probleem is.
Mocht het nu nog niet willen, dan zal ik nog eens nadenken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
@FinalTim
Al gelukt? Doet je pc het alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 07:33:
@FinalTim
Al gelukt? Doet je pc het alweer?
O wat ben ik blij :D

Ik heb dus alle hardewaren eraf gehaald, cmos-jumper en batterijtje verschillende keren gereset en toen opnieuw aangedaan en ja ik hoorde wat! Ze vertelde dat er een 'System failed VGA test' was. Dit was ook zo omdat ik ff snel dat stekkertje vergeten was voor mw 6800 LE. Maar nu starte hij dus weer op, prachtig. Dus ik doe het 2e geheugen bankje erin... en boem hij deed weer niks meer :S Ik het 2e geheugen bankje eruit gesloopt en pc weer gestart. Wat nou bleek was dat er hij vanaf de CD-ROM BIOS 1002.013 had geinstalleerd en die trekt 2 geheugen bankjes blijkbaar niet. Dus ik heb snel bios 1009.007 gedowned en nu doet alles het weer perfect!

Thanks FnF!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:25:
[...]

O wat ben ik blij :D

Ik heb dus alle hardewaren eraf gehaald, cmos-jumper en batterijtje verschillende keren gereset en toen opnieuw aangedaan en ja ik hoorde wat! Ze vertelde dat er een 'System failed VGA test' was. Dit was ook zo omdat ik ff snel dat stekkertje vergeten was voor mw 6800 LE. Maar nu starte hij dus weer op, prachtig. Dus ik doe het 2e geheugen bankje erin... en boem hij deed weer niks meer :S Ik het 2e geheugen bankje eruit gesloopt en pc weer gestart. Wat nou bleek was dat er hij vanaf de CD-ROM BIOS 1002.013 had geinstalleerd en die trekt 2 geheugen bankjes blijkbaar niet. Dus ik heb snel bios 1009.007 gedowned en nu doet alles het weer perfect!

Thanks FnF!!!!
Geen probleem, daar zijn we hier natuurlijk voornamelijk voor :) Om anderen uit de problemen te helpen _/-\o_
En hoe zit het met je overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik het het nu net weer klaar. 15 minuten geleden maar mijn Memory liep op 2-2-3-6 en had me fsb op 245 x 9 = 2205. Zonder enige problemen. Ga het straks ff allemaal terug zetten :D Moet nu namelijk ff naar me vriendin in de stad.

Nogmaals bedankt, en ik post mijn nieuwe clock resultaten wel!

Greetz Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Heb hier ook een A8V samen met een 3000+ gekocht. Nu wou beginnen met eens over te clocken en keek eerst naar cpuz en zag dat er bij mb rev 1.xx stond http://users.telenet.be/eecky/cpuz.jpg. Op het bordje zelf staat A8V Deluxe rev 2.00 geschreven tss de pci sleuven en in de manual staat ook rev2. Welke verzie heb ik nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
eecky schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:19:
Heb hier ook een A8V samen met een 3000+ gekocht. Nu wou beginnen met eens over te clocken en keek eerst naar cpuz en zag dat er bij mb rev 1.xx stond http://users.telenet.be/eecky/cpuz.jpg. Op het bordje zelf staat A8V Deluxe rev 2.00 geschreven tss de pci sleuven en in de manual staat ook rev2. Welke verzie heb ik nu?
Je hebt versie 2.00 als het op het bord staat. Ga niet uit van proggies, wat je zelf ziet, moet je geloven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 26-02-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Update
De SP is geupdate. Dit keer met de allang beloofde AGP/PCI/PnP/Southbridge informatie en uitleg.
Alle waarden zijn uitgelegd, en de beste waarden neergezet.
Als iemand nog tikfouten of fouten tegenkomt, meldt het gerust even, zodat ik aan het verbeteren kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
De SP is weer ff geupdate, kwam nog wat tikkos tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
leuk om bij de koelers de thermalright xp-120 te doen? Aangezien deze koeler op niet veel mobo 's past, en 100% wel op de a8v :)

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_xp120.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:21:
leuk om bij de koelers de thermalright xp-120 te doen? Aangezien deze koeler op niet veel mobo 's past, en 100% wel op de a8v :)

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_xp120.htm
Goed idee, zal hem meteen ff toevoegen :)

Want zoals ik al zei: Als iemand leuke ideeen heeft om toe te voegen, graag, dan hebben anderen er ook wat aan ;)
//EDIT: Toegevoegd _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 27-02-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik volg jullie topic al geruime tijd. Ik heb een winnie 3000 en die draait op 9 x 267 stabiel. Ik heb echter ddr 500 geheugen van Adata Vitesta en dat kan ik boven de 200 mHz niet stabiel op 1T krijgen. Heb het geheugen getest met memtest op 250 mHz en toen geen foutmeldingen gehad. Draai nu 5:3 op 3-4-4-7 218 mHz 2T, waarom kan ik dit niet op 1T stabiel krijgen. Voltage geheugen 2,7v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen met adata's waren al bekend, zie ook http://www.ocforums.com/s...hp?p=3266951&postcount=10

Zijn dat dezelfde als die jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:59:
Hallo ik volg jullie topic al geruime tijd. Ik heb een winnie 3000 en die draait op 9 x 267 stabiel. Ik heb echter ddr 500 geheugen van Adata Vitesta en dat kan ik boven de 200 mHz niet stabiel op 1T krijgen. Heb het geheugen getest met memtest op 250 mHz en toen geen foutmeldingen gehad. Draai nu 5:3 op 3-4-4-7 218 mHz 2T, waarom kan ik dit niet op 1T stabiel krijgen. Voltage geheugen 2,7v.
Je kan je geheugenvoltage nog eens op 2.8V zetten.
Maar zoals DaButcha al zei, het zal inderdaad hetzelfde geheugen zijn, wat helaas niet op volledige snelheid wil draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo heb inmiddels het geheugen getest op een ander moederbord enwel de MSI k8n neo2. Op dit moederbord draait het stabiel op 1T op 250 mHz. Op ons moederbord krijg ik dat echt niet voor elkaar. Ben nu weer aan het testen op 218 mHz 1T, maar meestal crasht hij dan na ongeveer 1 uurtje. Verder bedankt voor jullie reactie, maar volgens mijn bevindingen ligt het niet aan het geheugen maar aan het moederbord zelf of zijn er mensen die hun geheugen wel op 1T kunnen laten draaien boven de 220 mHZ bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:11:
Hallo heb inmiddels het geheugen getest op een ander moederbord enwel de MSI k8n neo2. Op dit moederbord draait het stabiel op 1T op 250 mHz. Op ons moederbord krijg ik dat echt niet voor elkaar. Ben nu weer aan het testen op 218 mHz 1T, maar meestal crasht hij dan na ongeveer 1 uurtje. Verder bedankt voor jullie reactie, maar volgens mijn bevindingen ligt het niet aan het geheugen maar aan het moederbord zelf of zijn er mensen die hun geheugen wel op 1T kunnen laten draaien boven de 220 mHZ bijv.
Dat laatste zal ik zsm controleren wanneer mijn nieuwe mem binnenkomt, maar je kan ASUS altijd eens meelen of ze ook een BIOSupdate kunnen bakken voor je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:11:
Volgens mij is er niemand die uberhaubt 1T stabiel kan met dit mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Hmmz als dat zo is, dat met die 1T kan dat eenhoop verklaren, ik zal het vanavond eens gaan testen, kijken of me games dan nog crashen, videokaart heb ik al uitgesloten... CPU en RAM nog niet 100%...

Ik draaide gisteren op 270x10 met geheugen op 5:3 1T (corsair VALUE) :) Maar het is zo zonde om op 2T te draaien, 1T is zoveel sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Nieuw memory is binnen :9
Draai nu 2-2-2-5-1T op 200MHz, en is rete stabiel. Dus 1T is prima te draaien :)
Ga direct testen ff op 250MHz.

[ Voor 13% gewijzigd door Phyxion op 01-03-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ik heb:

AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394) bios 1010.03
2 * 512MB PC3200 DDR, CL3 (Infineon)

Met welke overklock instellingen kan ik het beste beginnen B) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
FnF schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:47:
Nieuw memory is binnen :9
Draai nu 2-2-2-5-1T op 200MHz, en is rete stabiel. Dus 1T is prima te draaien :)
Ga direct testen ff op 250MHz.
Zo, is getest, draai hier @250MHz. Weinig tijd om te testen, maar 1T was wel in Memtest86+ stabiel, maar Windows rammelde nog wat, maar zal daar nog ff mee gaan testen :)
Timings: 2.5-2-3-5 @ 250MHz @ 2.8V atm, zal later nog wel eens ff wat screens posten.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:13:
Vraagje ik heb:

AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed)
Asus A8V Deluxe/Wifi, K8T800Pro (Sound, LAN, W-LAN, SATA-RAID, 1394) bios 1010.03
2 * 512MB PC3200 DDR, CL3 (Infineon)

Met welke overklock instellingen kan ik het beste beginnen B) ?
Ik zou zeggen: probeer eens maar eens met de CPU, alhoewel ik eerst de SP eens doorlezen misschien wel eens handig is :) Nuttige tips e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:59:
Aanvulling op dit bericht. Draai inmiddels 10 uur 9 x 250 en geheugen op 250 1T. Prime 95 heeft geen fouten gemeld. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is waarom wel 250 mHz 1T 2:1 en geen 218 mHz 1T met divider op 5:3. Geheugenvoltage 2,7v. Verder FNF is de bios voor mij in de maak!
Ook FERRARI wint niet alle wedstrijden!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:31:
[...]

Aanvulling op dit bericht. Draai inmiddels 10 uur 9 x 250 en geheugen op 250 1T. Prime 95 heeft geen fouten gemeld. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is waarom wel 250 mHz 1T 2:1 en geen 218 mHz 1T met divider op 5:3. Geheugenvoltage 2,7v. Verder FNF is de bios voor mij in de maak!
Ook FERRARI wint niet alle wedstrijden!!!!
Is de BIOS bij ASUS in de maak? Mooi dat ze dan iig een BIOS beschikbaar stellen dan :) Zodra je hem binnenhebt, laat het dan even weten, denk nml dat jij hem eerder binnen hebt, dan die bij ASUS op de FTP staat _/-\o_
En voltage op 2.7V, misschien dat je die nog eens naar 2.8V op kan krikken, scheelt misschien nog iets :)
offtopic:
En let op: Het is FnF :) , niet FNF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik snap het niet meer, er is een Bios in de maak met de fix..... ?
Laten we hopen de fix, waarmee 1T eindelijk wel gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:12:
[...]

Is de BIOS bij ASUS in de maak? Mooi dat ze dan iig een BIOS beschikbaar stellen dan :) Zodra je hem binnenhebt, laat het dan even weten, denk nml dat jij hem eerder binnen hebt, dan die bij ASUS op de FTP staat _/-\o_
En voltage op 2.7V, misschien dat je die nog eens naar 2.8V op kan krikken, scheelt misschien nog iets :)
offtopic:
En let op: Het is FnF :) , niet FNF.
Geheugenvoltage opvoeren naar 2,8v werkt niet. Heb inmiddels alweer getest op 9 x 267 en geheugen op 5:3 1T, maar binnen 5 minuten hield prime ermee op. Jij hebt hebt nu nieuw geheugen hoever ben je daarmee met testen. Maar waar het mij eigenlijk om gaat is waarom wel 1T 250 mHz divider 2:1 en geen 218 mHz 1T divider 5:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja!

Na allemaal problemen gehad te hebben met het bios en windows, gaat mijn Winchestertje perfect!

Mijn AMD Athlon 64 3000+ Winchester uit week 50 loopt nu op FSB 260x9 en draait dus 2340 Mhz. Dit allemaal met de boxed cooler en dan is de temperatuur idle 34~36 en de temperatuur stressed 49~51. En dit in een mijn kleine kamer van 23 Graden :D Heb Prime95, 3 uur en 13 minuten laten draaien zonder problemen en Pifast doet hij in 52 seconden en Superpi 1MB in 38 seconden.

Mijn geheugen loopt op 2,5-3-3-6. Deze staat nog niet uitmuntend omdat je pc vaak echt blijft hangen als het geheugen het niet trekt. Wel heb ik 2T Command op 1T staan. en geheigen op 2:3 dus net iets onder de 400 Mhz. Dit omdat ik denk ik geen goed overclockbaar setje van Kingston PC3200 2x512 MB heb.

Zo te zien is alles goed... Alleen 51 graden is niet te warm toch? En moet ik oppassen voor andere dingen die het nu kunnen gaan begeven? Ik heb de zalman al op me northbridge zitten. Is die backplate wel goed nu enzo? Voorderest ben ik zeer tevreden.

Winchester Owned!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:54:
[...]

Geheugenvoltage opvoeren naar 2,8v werkt niet. Heb inmiddels alweer getest op 9 x 267 en geheugen op 5:3 1T, maar binnen 5 minuten hield prime ermee op. Jij hebt hebt nu nieuw geheugen hoever ben je daarmee met testen. Maar waar het mij eigenlijk om gaat is waarom wel 1T 250 mHz divider 2:1 en geen 218 mHz 1T divider 5:3.
Ik heb al op 267MHz gedraaid ermee, maar dat was niet stabiel meer, daarvoor zal ik wat meer voltjes nodig hebben. Ik draai nu op 2.5-2-3-5 @ 250MHz. Heb nog niet met de 1T Timing zitten klooien, geen tijd voor gehad, maar dat zal ik het weekend ff doen, dan heb ik wat meer tijd :)
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:19:
Oja!

Na allemaal problemen gehad te hebben met het bios en windows, gaat mijn Winchestertje perfect!

Mijn AMD Athlon 64 3000+ Winchester uit week 50 loopt nu op FSB 260x9 en draait dus 2340 Mhz. Dit allemaal met de boxed cooler en dan is de temperatuur idle 34~36 en de temperatuur stressed 49~51. En dit in een mijn kleine kamer van 23 Graden :D Heb Prime95, 3 uur en 13 minuten laten draaien zonder problemen en Pifast doet hij in 52 seconden en Superpi 1MB in 38 seconden.

Mijn geheugen loopt op 2,5-3-3-6. Deze staat nog niet uitmuntend omdat je pc vaak echt blijft hangen als het geheugen het niet trekt. Wel heb ik 2T Command op 1T staan. en geheigen op 2:3 dus net iets onder de 400 Mhz. Dit omdat ik denk ik geen goed overclockbaar setje van Kingston PC3200 2x512 MB heb.

Zo te zien is alles goed... Alleen 51 graden is niet te warm toch? En moet ik oppassen voor andere dingen die het nu kunnen gaan begeven? Ik heb de zalman al op me northbridge zitten. Is die backplate wel goed nu enzo? Voorderest ben ik zeer tevreden.

Winchester Owned!!!
Nee, valt wel mee, ziet zo heel warm. Backplate bij Boxed is prima zo, mooi houden :)
Mooie Pifast score, ik heb met een ongelovelijke brakke Windows installatie 49 Pifast en SuperPi 1M 35 seconden. Maar met nieuwe Windows zal daar nog wel een seconde van af kunnen denk ik :)
En niks is nog geoptimaliseerd wegens tijdgebrek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
bios? waar? wat ? welk? 1T draait bij mij ook stabiel tot (getest) 225mhz (450) met corsair value (2x512mb)...

Nieuwe bios zou cool zijn! (hogere vcore's >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:33:
bios? waar? wat ? welk? 1T draait bij mij ook stabiel tot (getest) 225mhz (450) met corsair value (2x512mb)...

Zou kunnen, maar het hoeft niet, ASUS hoeft niet hogere VCore's in te planten voor stabiliteit denk ik :'(
* Phyxion hoopt daar stiekem toch een beetje op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Mister_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:33:

Speel je ook stabiel urenlang games met 1T ?, petje af, zelfs met G-Skill mem lukte me dat niet eens op 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
denk dan dat het eerrder te maken heeft met compatibiliteit (ook al zit geheugen controller in cpu...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Mister_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:07:
denk dan dat het eerrder te maken heeft met compatibiliteit (ook al zit geheugen controller in cpu...)
Ik heb 4 verschillende mem modules geprobeerd, met geen van allen is het feest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey jongens, bij welke instelling moet je je geheugen op 1T zetten dan? Bij TWCL of 2T Command? :D Of iets ander :)

Greetz FiNaLTiM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:40:
Ey jongens, bij welke instelling moet je je geheugen op 1T zetten dan? Bij TWCL of 2T Command? :D Of iets ander :)

Greetz FiNaLTiM
2T Command op disabled helemaal onderin het menu.

[ Voor 9% gewijzigd door Kadance074 op 02-03-2005 20:20 ]

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Carel schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:06:
[...]

Speel je ook stabiel urenlang games met 1T ?, petje af, zelfs met G-Skill mem lukte me dat niet eens op 200
Ik kan prima stabiel draaien op 2-2-2-5-1T @ 208MHz. Op 250MHz @ 2.5-2-3-5-1T kan ik het wel/niet stabiel krijgen (te weinig test tijd :'( )
En met de eerste stabiel bedoel ik ook Memtest 86+ 1.51 voor 6 uren, en iets van 10 uur Prime95.
Das dus geen probleem, maar het hoort op 250MHz ook @ 1T te moeten kunnen, weet niet of het nou wel of niet stabiel is, maar goed.
* Phyxion zit er over na te denken om eens een andere AMD 3200+ te halen, en zien of het daar wel mee werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:36:
[...]

Ik kan prima stabiel draaien op 2-2-2-5-1T @ 208MHz. Op 250MHz @ 2.5-2-3-5-1T kan ik het wel/niet stabiel krijgen (te weinig test tijd :'( )
En met de eerste stabiel bedoel ik ook Memtest 86+ 1.51 voor 6 uren, en iets van 10 uur Prime95.
Das dus geen probleem, maar het hoort op 250MHz ook @ 1T te moeten kunnen, weet niet of het nou wel of niet stabiel is, maar goed.
/me zit er over na te denken om eens een andere AMD 3200+ te halen, en zien of het daar wel mee werkt...
Draai al stabiel op 250mHz 1t wel met de timings 3-4-4-8 en kan dan vloeiend half life 2 spelen.Toch niet verkeerd dacht ik. Ga nog verder testen om de timings omlaag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:59:
[...]

Draai al stabiel op 250mHz 1t wel met de timings 3-4-4-8 en kan dan vloeiend half life 2 spelen.Toch niet verkeerd dacht ik. Ga nog verder testen om de timings omlaag te krijgen.
Idd, CL3, dan lukt het mij ook zonder problemen, maar mijn memory is gerate @ CL2.5, dus dat zou ook moeten werken. Alhoewel ik CL2.5 nog niet echt heb geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn memory loopt op 2,5-3-3-6-T1. Dus ik kan hem wel op Timing 1 laten lopen... en dat met FSB op 260 Mhz. Loopt keurig stabiel. Krijg alleen die andere timings niet lager. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Ik ben het nu zat, ik pleur dat ding op 228x11 (2510mhz) totdat ik nieuw geheugen heb, hoewel 228mhz @ 2.5-3-3-9 T1 totaal niet slecht is, voor corsair value, kan ik maar niet de juiste ram/fsb/cpu keuze krijgen, het is of 2.6ghz met geheugen op 215, (met hele hoop tussen standen, heb al het mogelijk gerpobeert!) of het is 2.5gh met geheugen op 228....

wat is nou beetje rap geheugen wat 1T aankan, andere timings maken niet zoveel uit, als ik maar minimaal 240mhz haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

240@1T kun je zo ongeveer wel shaken op dit bord. Misschien dat het je met TCCD'tjes à la G.Skill lukt, maar met enigszins normaal geprijsd geheugen geef ik je weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:40:
240@1T kun je zo ongeveer wel shaken op dit bord. Misschien dat het je met TCCD'tjes à la G.Skill lukt, maar met enigszins normaal geprijsd geheugen geef ik je weinig kans.
Is wel mogelijk hoor... Ik red hier wel 240@1T stabiel, en 245@1T tot nu toe ook prima. Of 250 het red weet ik niet, te weinig test tijd.
Maar het hangt ook nogal van de CPU af, de ene memorycontroller is de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

240@1T haal je zeker niet met die 4 stickies die volgens je specs erin zitten - misschien wel met 2 van de 4? 256 stickjes zijn altijd wat minder lastig voor hogere snelheden - daar zou het in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
Ik heb ongeveer de zelfde hardware als Kadance074, echter is mijn systeem overgeklokt bijna nooit stabiel, ik snap echt niet meer wat dit is hoor :(

PS, ik heb hier 2 systemen staan... met alleen mobo overeenkomstig.Mijn proc is een 3200+ CBBID, die andere pc heeft een 3000+ CBBHD.

Ik heb 4 soorten mem : hynix pc 3200, MT pc 3200, G-Skill PC 4400(tccd 431), en Mtec pc3200 met winbonds chips.

Hoe dan ook een beetje overgeklokt is huilen met de pet op bij beide systemen, ik weet het niet meer, ik volg dit topic al vanaf het begin en heb nog nooit een fatsoenlijke conclusie kunnen trekken uit deze hardware.

Het maakt ook niet uit welke fsb/ mem divder ik kies, tis gewoon een bizar raadsel aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, elke keer krijg ik, nadat hij een tijdje stabiel is overclock, BAD CMOS SETUP ofzo in beeld en dan moet ik F1 to run Setup of F2 voor de standaard waarden kiezen. Nu ben ik elke keer mijn overclock instellingen kwijt... Heel wazig... Lijkt me een softwarematig probleem. Heb BIOS 1009.007

Greetz FiNaLTiM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

De IDE performance van de Via chipset valt tegen, vooral de burst maar 52 MB/s
Is dit wel normaal?
Ik heb alle chipset drivers geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:25:
Hmm, elke keer krijg ik, nadat hij een tijdje stabiel is overclock, BAD CMOS SETUP ofzo in beeld en dan moet ik F1 to run Setup of F2 voor de standaard waarden kiezen. Nu ben ik elke keer mijn overclock instellingen kwijt... Heel wazig... Lijkt me een softwarematig probleem. Heb BIOS 1009.007

Greetz FiNaLTiM
Ik heb de zelfde bios en heb der ook wel eens heel soms last van als ik aan het rotzooien ben, gewoon F1 indrukken en dan gelijk in de bios save doen en klaar, staat alles zoals het stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:49:
240@1T haal je zeker niet met die 4 stickies die volgens je specs erin zitten - misschien wel met 2 van de 4? 256 stickjes zijn altijd wat minder lastig voor hogere snelheden - daar zou het in kunnen zitten?
Heb nieuw mem, thnx voor de vermelding dat ik het nog niet heb geupdate :)
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:25:

Greetz FiNaLTiM
Heb ik ook gehad, en daar is een oplossing voor: Zet je memorytimings eens allemaal op auto.
alvv schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:39:
Is dit wel normaal?
IDE performance hangt ook van je HD af, wat voor snelheden heb je met andere controllers?

//EDIT:
Heb net ff gezien, mijn HD heeft een burstspeed van 121MB/s volgens HD Tach.
Average Read ligt op 49MB/s.
Dit is alles met de VIA Controller.
Ik denk dus dat je de burstspeed en de average read of write hebt gezien als burst...

[ Voor 9% gewijzigd door Phyxion op 03-03-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
alvv schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:39:
Is dit wel normaal?
Met de HTT anders dan 1000 (dus wanneer je OCed in principe) haal ik ook duidelijk lagere scores met de HD perfomance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

mijn HD haalt meestal 90-100MB/s (burst) dus dat is het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Bios F1 probleem heb ik ook 'weleens' gewon idd F1 en dan saven, mijn raid 0 40gb maxtors halen +/- 65mb/s (hdtach) zitten aan een promise tx2000 controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:21:
Bios F1 probleem heb ik ook 'weleens' gewon idd F1 en dan saven, mijn raid 0 40gb maxtors halen +/- 65mb/s (hdtach) zitten aan een promise tx2000 controller
'Officieel' is 2x F1 achter elkaar, een niet helemaal 100% stabiele overclock.
Wij vinden dat onzin, P95 stabiel = stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje terug had fnf me al geholpen mijn 3000 @ 2400 te laten draaien :D

Ontdekking > ik had alles uit staan (althans veel) zoals mijn gameport ding enz. Ik speel nu af en toe weer fifa :) dus weer aangezet > sindsdien meer hangers gehad in een week als in 2 maand. Tis niet heel erg hoor want eerst hing hij nooit :), maar nu 1 keer per 2 dagen zomaar reboot. Maar ik nu de firewire ook uitgezet stond nog aan misschien nu weer wat beter (ziet er beter uit al 2 dagen)

Althans ontdekking voor mij is dit :), had dit nog niet gelezen hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:00:
Tijdje terug had fnf me al geholpen mijn 3000 @ 2400 te laten draaien :D

Ontdekking > ik had alles uit staan (althans veel) zoals mijn gameport ding enz. Ik speel nu af en toe weer fifa :) dus weer aangezet > sindsdien meer hangers gehad in een week als in 2 maand. Tis niet heel erg hoor want eerst hing hij nooit :), maar nu 1 keer per 2 dagen zomaar reboot. Maar ik nu de firewire ook uitgezet stond nog aan misschien nu weer wat beter (ziet er beter uit al 2 dagen)

Althans ontdekking voor mij is dit :), had dit nog niet gelezen hier :).
Zulke dingen heb ik ook allemaal uitgeschakeld, gewoon omdat je ze toch nooit nodig hebt.
Voor gameport, kan je beter een cheap-ass geluidkaartje kopen waar een gameport bij zit, en die gebruiken (Zo iets van 5€ heb je er al 1). En firewire, ja, moet via het moederbord worden aangesloten, vind ik ook wat onhandig IMHO...
Maar goed, dat kan je nog eens proberen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
FnF schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:50:
[...]

'Officieel' is 2x F1 achter elkaar, een niet helemaal 100% stabiele overclock.
Wij vinden dat onzin, P95 stabiel = stabiel :)
tja, ik vind x aantal uren gamen stabiel (far cry/joint ops, etc)

Mijn pctje draait nu wel stabiel, 6400mb/s in sandra :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.