[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.895 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:58

Ulti23

Quality Time

Ik volg aandachtig deze draad, en ik ben zelf ook wat aan het clocken geslagen:

Specs:

AMD64 3500+ Newcastle core
2x Corsair Twinx PC3200 LL 512Mb DDR

Nu draai ik prime stabiel (4 uur achter elkaar getest) op 250 x 10, met HTT op 800, mem op cas 2, de rest op auto en 1T. Vcore heb ik nu op 1,55V staan, DDR op 2,8V. De memdivider staat op auto, wat resulteerd in een snelheid van ± 209 Mhz. Dikke 6200 uit de bench van Sandra. Dit alles draait nu op BIOS 1010.003 beta. Alles dus lekker stabiel.

Alleen verhoog ik nu de Vcore naar 1,65 en de HT naar 260, dan boot ie wel naar windows, maar prime klapt er na de 3e test al uit. Niet stabiel dus. Spelen met de divider van het mem werkt ook niet, ook als ik het mem op bijv. 190 ofzo laat draaien, dan is prime niet stabiel. Misschien moet ik toch mijn Vcore nog wat verhogen, maar ik durf dit niet goed, heb al eens eerder een mooie proc (xp 2400) afgefikt, dus ben er een beetje huiverig voor.

Het mooie is dat als ik 260 x 9 doe, alles weer wel stabiel is, maar kom ik boven de 260, dan boot ie niet eens naar windows. Pff, wat een gepuzzel zo om de juiste instellingen te vinden....

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ulti23 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:17:
Ik volg aandachtig deze draad, en ik ben zelf ook wat aan het clocken geslagen:

Specs:

AMD64 3500+ Newcastle core
2x Corsair Twinx PC3200 LL 512Mb DDR

Nu draai ik prime stabiel (4 uur achter elkaar getest) op 250 x 10, met HTT op 800, mem op cas 2, de rest op auto en 1T. Vcore heb ik nu op 1,55V staan, DDR op 2,8V. De memdivider staat op auto, wat resulteerd in een snelheid van ± 209 Mhz. Dikke 6200 uit de bench van Sandra. Dit alles draait nu op BIOS 1010.003 beta. Alles dus lekker stabiel.
Alleen verhoog ik nu de Vcore naar 1,65 en de HT naar 260, dan boot ie wel naar windows, maar prime klapt er na de 3e test al uit. Niet stabiel dus. Spelen met de divider van het mem werkt ook niet, ook als ik het mem op bijv. 190 ofzo laat draaien, dan is prime niet stabiel. Misschien moet ik toch mijn Vcore nog wat verhogen, maar ik durf dit niet goed, heb al eens eerder een mooie proc (xp 2400) afgefikt, dus ben er een beetje huiverig voor.

Het mooie is dat als ik 260 x 9 doe, alles weer wel stabiel is, maar kom ik boven de 260, dan boot ie niet eens naar windows. Pff, wat een gepuzzel zo om de juiste instellingen te vinden....
260x9 is natuurlijk 260MHz minder dan 260x10.
Het lijkt er dus op, ivm informatieverschaffing, dat je CPU de max bereikt heeft.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai nu een paar dagen stabiel:

Newcastle 3500
Corsair value ram (2x512): 2,5-3-3-8
fsb: 236
multiplier: 11
memlock to cpu: 5:3
HT=600
VCore: 1,7 V
DDRvoltage: 2,7V

=> 2596 Mhz

SiSoftSandra Memory Benchmark: 5579 / 5580
GOTPIFast = 49,76 sec

wat vinden jullie ervan ? Wie heeft er nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 20:59:
Draai nu een paar dagen stabiel:

Newcastle 3500
Corsair value ram (2x512): 2,5-3-3-8
fsb: 236
multiplier: 11
memlock to cpu: 5:3
HT=600
VCore: 1,7 V
DDRvoltage: 2,7V

=> 2596 Mhz

SiSoftSandra Memory Benchmark: 5579 / 5580
GOTPIFast = 49,76 sec

wat vinden jullie ervan ? Wie heeft er nog tips ?
Netjes, je zou evt je VCore nog wat kunnen verhogen, en dan de 'FSB (bestaat niet meer, maar goed)' nog wat omhoog krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ehm, fsb bestaat toch gewoon nog wel? dat is toch dat stukje (nu in dit geval) tussen geheugen <-> CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:10:
ehm, fsb bestaat toch gewoon nog wel? dat is toch dat stukje (nu in dit geval) tussen geheugen <-> CPU ?
Nope, FSB bestaat niet meer. Het is nu HTT, maar FSB bestaat niet meer, dat was in de tijd van AMD XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
@Plim: Nog bezig geweest?
Zelf ga ik eens proberen om mijn pc naar buiten te slepen, het vriest hier atm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even bezig geweest. Het lijkt erop dat de processor niet sneller wil dan ongeveer 2600 mhz. Alles er boven leidt tot foutieve berekeningen vn PiFast.

In het vorige scenario liep het geheugen op 185 Mhz. Door een andere combi te selecteren heb ik nu bij dezelfde proc. snelheid mijn geheugen op iets meer dan 200 Mhz draaien.

Instellingen:
geheugen: 2,5-3-3-8
Memory divider: 3:2
HT Bus: 274
multiplier: 9,5
VCore: 1,750V
DDR Voltage: 2,7V

Resultaten:
Proc snelheid: 2603 Mhz
Geheugen: 200,23 Mhz
PiFast: 48,66 sec.
Mem bandwidth in Sandra: 5984/5990

Wat kan ik nog meer doen ? Het lijkt erop dat de processor zijn max heeft bereikt. Het geheugen (Corsair ValueRam) lijkt met de gekozen instellingen niet sneller te willen draaien dan 200Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:20:
Nog even bezig geweest. Het lijkt erop dat de processor niet sneller wil dan ongeveer 2600 mhz. Alles er boven leidt tot foutieve berekeningen vn PiFast.

In het vorige scenario liep het geheugen op 185 Mhz. Door een andere combi te selecteren heb ik nu bij dezelfde proc. snelheid mijn geheugen op iets meer dan 200 Mhz draaien.

Instellingen:
geheugen: 2,5-3-3-8
Memory divider: 3:2
HT Bus: 274
multiplier: 9,5
VCore: 1,750V
DDR Voltage: 2,7V

Resultaten:
Proc snelheid: 2603 Mhz
Geheugen: 200,23 Mhz
PiFast: 48,66 sec.
Mem bandwidth in Sandra: 5984/5990

Wat kan ik nog meer doen ? Het lijkt erop dat de processor zijn max heeft bereikt. Het geheugen (Corsair ValueRam) lijkt met de gekozen instellingen niet sneller te willen draaien dan 200Mhz.
Je kan nog proberen VDDR op 2.8V te zetten, maar denk niet dat je mem verder wil, ValueRam clocked niet het beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die instelling niet kiezen..... gebruik Bios 1010.003 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh, foutje. VDDR staat op 2,8V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A8V Deluxe Icm 3500+ Newcastle Hier })

250x11 Benchstable
275x10 Benchstable
290x9 Benchstable
290x8 Benchstable
290x7 Benchstable

Boven de 290 krijg ik myn HTT niet :( Ook al verlaag ik hem mega. Ik heb de htt al van 1000 naar 600 gezet zonder resultaat. Ook werk ik met divider dat het geheugen maar rond de 190 mhz te verdragen heeft §ook al weet ik zeker dat het 260 mhz aankan) dus daar ligt het niet aan. Iemand? Ook heb ik het voltage al tot 1.8V gedaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:19:
A8V Deluxe Icm 3500+ Newcastle Hier })

250x11 Benchstable
275x10 Benchstable
290x9 Benchstable
290x8 Benchstable
290x7 Benchstable

Boven de 290 krijg ik myn HTT niet :( Ook al verlaag ik hem mega. Ik heb de htt al van 1000 naar 600 gezet zonder resultaat. Ook werk ik met divider dat het geheugen maar rond de 190 mhz te verdragen heeft §ook al weet ik zeker dat het 260 mhz aankan) dus daar ligt het niet aan. Iemand? Ook heb ik het voltage al tot 1.8V gedaan. :(
Netjes, maar Benchstable, denk niet P95 stable, tenzij je dat ermee bedoeld :)
Iig, het kan idd zijn dat het niet lukt op boven de 290 uit te komen, zelf red ik wel 300HTT...
Bij het HTT menu staat ook iets met waarde 16 (weet het ff niet uit het hoofd), probeer die eens op 8 te zetten. Geen idee of dat werkt, aangezien die bij mij wel op 300HTT werkt, maar je kan het altijd eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
@ThunderH, al eens geprobeerd?
Ik heb nog een aantal keren geprobeerd (en op verschillende standen), maar ik kreeg er hoe dan ook wel 300HTT uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee , ik ga nu eens proberen. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net uitvoerig getest en geeft eerder nadelige effecten voor myn overclock. :( Heb ook al gemerkt als ik in bios myn fans aan en afsluit de voeding op de 12V lijn eerst 11.9V geeft en met fans aan 11.776. Zou myn voeding te zwak zijn? Case master 450 watt dual fan true power ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:54:
Net uitvoerig getest en geeft eerder nadelige effecten voor myn overclock. :( Heb ook al gemerkt als ik in bios myn fans aan en afsluit de voeding op de 12V lijn eerst 11.9V geeft en met fans aan 11.776. Zou myn voeding te zwak zijn? Case master 450 watt dual fan true power ..
VOlgens mij moet de voeding wel sterk genoeg zijn. Wel vreemd dat door een paar fans de spanning zoveel kan dalen, maar 11,776v is nog ruim binnen de grens.

Je kunt anders ook eens proberen met een multimeter aan een molexstekker.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey tweakers er is nu ook bios 1011.02 uit beta weet iemand hoe die draait en sorry als ik iets stoms 8)7 vraag ik ben nog een noob met clocken, maar tips zijn altijdt welkom want ik loop nog altijd te vechten met die reken sommen van htt en mp * en delen, dus iemand met tips is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 02:20:
Hey tweakers er is nu ook bios 1011.02 uit beta weet iemand hoe die draait en sorry als ik iets stoms 8)7 vraag ik ben nog een noob met clocken, maar tips zijn altijdt welkom want ik loop nog altijd te vechten met die reken sommen van htt en mp * en delen, dus iemand met tips is altijd welkom.
Ben die nog niet tegengekomen, leek me een beetje vreemd van ASUS om niet eerst een officiele 1010 uit te brengen...
* Phyxion gaat zoeken naar 1011.002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanochtend het volgende probleem bij mijn a8v. Ik heb 3 hd's in mijn pc, allemaal sata. Aan de via sata zit een wd raptor, aan de promise twee maxtors (werken dus niet in ide raid mode, maar als losse hd's).

Het heeft me destijds behoorlijk wat moeite gekost om het bios deze combinatie juist te laten detecteren; pas na stuk voor stuk aansluiten (en schuiven) bleek alles te werken. Bios is de nieuwste versie (1003).
Vanochtend gaf de pc, na 2 weken goed gewerkt te hebben, voor het eerst een bsod (kernel foutmelding). Nu herkent het bios bij het opstarten de hd's niet meer. Soms geen 1, soms 1, maar nooit meer.
Ik kan natuurlijk de hd's weer loskoppelen en opnieuw stuk voor stuk aansluiten, of ik kan het bios flashen, maar is er ook een andere oplossing of is dit een bekend probleem? Systeem is niet overclocked, koeling is prima, voltages zijn ook oke, hd's zijn qua temperatuur niet meer dan lauw.

In dit topic kan ik weinig hieromtrent vinden.

Specs: fx53, enermax 550 w, x800 pro, asus a8v rev 2.0, 2 x 512 mb ocz pc3700eb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:43:
Ik heb sinds vanochtend het volgende probleem bij mijn a8v. Ik heb 3 hd's in mijn pc, allemaal sata. Aan de via sata zit een wd raptor, aan de promise twee maxtors (werken dus niet in ide raid mode, maar als losse hd's).

Het heeft me destijds behoorlijk wat moeite gekost om het bios deze combinatie juist te laten detecteren; pas na stuk voor stuk aansluiten (en schuiven) bleek alles te werken. Bios is de nieuwste versie (1003).
Vanochtend gaf de pc, na 2 weken goed gewerkt te hebben, voor het eerst een bsod (kernel foutmelding). Nu herkent het bios bij het opstarten de hd's niet meer. Soms geen 1, soms 1, maar nooit meer.
Ik kan natuurlijk de hd's weer loskoppelen en opnieuw stuk voor stuk aansluiten, of ik kan het bios flashen, maar is er ook een andere oplossing of is dit een bekend probleem? Systeem is niet overclocked, koeling is prima, voltages zijn ook oke, hd's zijn qua temperatuur niet meer dan lauw.

In dit topic kan ik weinig hieromtrent vinden.

Specs: fx53, enermax 550 w, x800 pro, asus a8v rev 2.0, 2 x 512 mb ocz pc3700eb.
Met alle respect, maar dit is dus een OC-topic... en vooralsnog heeft dit niet echt veel met overclocken te maken.... is er algemeen topic voor dit probleem? Asus A8V algemeen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, excuses dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biosje toegevoegd aan de repository (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Waarschuwing
Nadat ik de BIOS 1011.002 geflashed had, deed mijn computer helemaal niks meer, hij bootte niet, en helemaal niks, kreeg geen beeld e.d. Als ik de speakers aansluitte, hoorde ik ook helemaal niks meer. CMOS clear werkt ook niet. Heb andere graka, geheugen, HDs afgekoppeld, DVDRoms afgekoppeld, maar niks werkte. Ook terugflashen werkte niet meer door middel van een diskette of de ASUS CDRom erin stoppen.
Ik raad dus ook aan om deze niet te gebruiken!
Mijn moederbord gaat vanmiddag/morgen terug, en hoop dat meteen een nieuwe mee te krijgen.
Wat een kutBIOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:52:
Waarschuwing
Nadat ik de BIOS 1011.002 geflashed had, deed mijn computer helemaal niks meer, hij bootte niet, en helemaal niks, kreeg geen beeld e.d. Als ik de speakers aansluitte, hoorde ik ook helemaal niks meer. CMOS clear werkt ook niet. Heb andere graka, geheugen, HDs afgekoppeld, DVDRoms afgekoppeld, maar niks werkte. Ook terugflashen werkte niet meer door middel van een diskette of de ASUS CDRom erin stoppen.
Mijn moederbord gaat vanmiddag/morgen terug, en hoop dat meteen een nieuwe mee te krijgen.
Wat een kutBIOS...
FnF? Damn dat meen je niet :S 8)7 lekker van Asus.... En laat je winkeltje ff aardig zijn ;)

Mijn CPU gaat trouwens vrij hard krijg mijn 3000+ wel op 2400 MHz alleen dan heb ik het idee dat hij wat te warm wordt door die HTT op 267 en HTT-bus 800 Mhz. Ik ga dus denk ik betere cooling kopen. Ik zit te twijfelen tussen lucht en water... Maar welke loont meer? Ik heb wel flink rondgekeken enzo, maar een second opinion is altijd handig. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 12:16 . Reden: vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:10:
[...]

FnF? Damn dat meen je niet :S 8)7 lekker van Asus.... En laat je winkeltje ff aardig zijn ;)

Mijn CPU gaat trouwens vrij hard krijg mijn 3000+ wel op 2400 MHz alleen dan heb ik het idee dat hij wat te warm wordt door die HTT op 267 en HTT-bus 800 Mhz. Ik ga dus denk ik betere cooling kopen. Ik zit te twijfelen tussen lucht en water... Maar welke loont meer? Ik heb wel flink rondgekeken enzo, maar een second opinion is altijd handig. :+
Dat meen ik dus wel... Ben al bij de winkel geweest, en kon het omruilen (had moederbord niet mee).
En had geen zin om er meer naar toe te gaan, en zou dus morgen gaan.
Aangezien ik me ff verveelde, wou ik ff verder testen, en zien of ik het aan de praat kan krijgen _/-\o_

Dus ik alle rotzooi eruit gehaald (PCI Extention Cards e.d.), niks. Dus ik dacht, wel echt een RMA geval dus. Maar toen was ik zo slim geweest om even na te denken over "Winchester" ondersteuning :) Dus ik mijn RAM in bankje 3, en huppatee, daar loopt ie weer heen :) Ik typ dit dus ook vanaf mijn eigen pc :9
Ga direct weer terug flashen, en het eerst wat ik ga doen is ASUS een hele boze brief schrijven. Who the f*ck vergeet nou Winchester ondersteuning 8)7 |:( (Iig die van mij)
Ik de BIOS stond dus ook geen Winchester meer.
Wel viel me op dat de complete memorytimings in de BIOS veranderd zijn. In plaats van AUTO staat nu overal de timing die het op dit moment is. Wel een voordeel natuurlijk, maar dan wel graag even ondersteuning voor Winchesters :) Thnx meneer ASUS, weer een halve dag hiermee verkloot :(

En om even op jou verhaal terug te komen, veel zin heeft beter luchtkoeling niet, zal hooguit een paar MHzjes opleveren...

Update
Zit inmiddels weer op de stabiel BIOS 1008, en alles draait weer als eerst _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 08-03-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, inderdaad dat lijkt me niet de bedoeling dat ie winchester niet ondersteund. Maar het was ook wel vreemd dat er een BIOS 11 versie uitkwam voordat de BIOS 10 officieel was... Maarja je kan het altijd proberen natuurlijk. })

Maar levert het geen temperatuurdalings winst met zich mee, door betere luchtkoeling? :9~ Mijn luchtkoeling op mijn CPU haalt maar 3100 rpm ofzo :O ... En als ik hem op 2400 Mhz laat draaien wordt ie wel 56 graden...

Gelukkig doet je pctje het weer !!!

Greetz FiNaLTiM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg nooit meer :X dat er een nieuwe bios is, straks heb ik het nog gedaan maar wel heel achterlijk van asus dat ze zoiets een bios durfen te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwach, beta biossen gebruiken heeft nou eenmaal z'n risico's, dus blijf gewoon melden.

Anyway, ik heb in de repository een waarschuwing opgenomen - dat wilde ik eigenlijk even rapporteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:52:
O, inderdaad dat lijkt me niet de bedoeling dat ie winchester niet ondersteund. Maar het was ook wel vreemd dat er een BIOS 11 versie uitkwam voordat de BIOS 10 officieel was... Maarja je kan het altijd proberen natuurlijk. })

Maar levert het geen temperatuurdalings winst met zich mee, door betere luchtkoeling? :9~ Mijn luchtkoeling op mijn CPU haalt maar 3100 rpm ofzo :O ... En als ik hem op 2400 Mhz laat draaien wordt ie wel 56 graden...

Gelukkig doet je pctje het weer !!!

Greetz FiNaLTiM
Zeker zit er wel een tempdaling in, maar echt veel MHz zullen er dan jammergenoeg niet inzitten nee, of je moet de IHS verwijderen :) Misschien dat je een 20MHz meer eruit kan halen, maar veel meer zal het niet zijn...
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:14:
Ik zeg nooit meer :X dat er een nieuwe bios is, straks heb ik het nog gedaan maar wel heel achterlijk van asus dat ze zoiets een bios durfen te noemen
Absoluut niet :) Je kan alles gerust melden, want zelf zoek ik ook regelmatig op de FTP Server daar,
en had hem dan ook geflashed :) Maar jou de schuld ervan geven, nee, was er niet eens
opgekomen _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:19:
mwach, beta biossen gebruiken heeft nou eenmaal z'n risico's, dus blijf gewoon melden.

Anyway, ik heb in de repository een waarschuwing opgenomen - dat wilde ik eigenlijk even rapporteren :)
Thnx! Scheelt toch altijd weer even, een gewaarschuwd persoon telt voor twee is volgens mij het spreekwoord :)

Ik heb ASUS er ook even een mailtje over gestuurd, ik verwacht dan ook dat de BIOS binnenkort verwijderd wordt :9

[ Voor 18% gewijzigd door Phyxion op 08-03-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even iets offtopic: ik wil een screen pic posten met mijn systeem specs, maar ik krijg het niet gedaan met die ubb codes. Hoe zie ik wat de url van mijn foto is en wat moet ik nou eigenlijk intypen?
of een link naar de specs
ik kom trouwens ook niet op de pagina om mijn specs in tevullen
ik kan mij niet inloggen want m'n naam of wachtwoord is niet goed ik kan ook geen nieuwe opvragen :? wat nu

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:00:
Heel even iets offtopic: ik wil een screen pic posten met mijn systeem specs, maar ik krijg het niet gedaan met die ubb codes. Hoe zie ik wat de url van mijn foto is en wat moet ik nou eigenlijk intypen?
of een link naar de specs
ik kom trouwens ook niet op de pagina om mijn specs in tevullen
Heeft idd niks met de thread te maken, maar naar alle tegenslag vandaag zal ik eens ff helpen :)

Hier kan je je specs invullen:
http://specs.tweak.to/
Als je een foto wilt plaatsen:
[img]http://www.watjemaarwilt.xx(x)[/img]
Als je een link wilt plaatsen:
[url]http://www.watjemaarwilt.xx(x)[/url] (dan zie je de url ook)
[url=http://www.watjemaarwilt.xx(x)]hier[/url] (dan zie je het woordje hier)

En http://specs.tweak.to werkt prima hier :)
En dus ff op de view knop klikken, dan zie je hoe het moet zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 08-03-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:05:
[...]

Heeft idd niks met de thread te maken, maar naar alle tegenslag vandaag zal ik eens ff helpen :)

Hier kan je je specs invullen:
http://specs.tweak.to/
Als je een foto wilt plaatsen:
[[url=http://www.watjemaarwilt.xx(x)]afbeelding[/url]]
Als je een link wilt plaatsen:
[url]http://www.watjemaarwilt.xx(x)[/url] (dan zie je de url ook)
[url=http://www.watjemaarwilt.xx(x)]hier[/url] (dan zie je het woordje hier)

En http://specs.tweak.to werkt prima hier :)
En dus ff op de view knop klikken, dan zie je hoe het moet zijn :)
b
Bedankt ik hoop dat het lukt
ik heb mij geregistreerd maar ik krijg geen mail

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 19:15:
[...]

b
Bedankt ik hoop dat het lukt
ik heb mij geregistreerd maar ik krijg geen mail
Mail mij of iemand anders daar ff over, want dit is wel heel erg offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Na dit probleem is mijn OC ook behoorlijk gedaald :(
Eerst met 1008 nog maar 2350MHz...
Nu zit ik op 1009.006, waar ik erg goede ervaringen mee had, en trekt nu (nog) door naar 2400MHz...
Eerst 2530MHz...
Misschien dat het toch maar eens tijd wordt voor een nieuwe CPU...
Mijn CBBFD bevalt toch niet helemaal zoals ik wil, en CBBID is helemaal niks, zien of ik ook ergens een CBBHD kan opdoen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook net bios 1011.002 gedownload en geflasht.. en meteen weer terug naar 1009.

De opties voor de memory timings zijn nogal veranderd, dit heet nu MCT Timing mode. Bij manual krijg je de gebruikelijk opties te zien. Ook is er een ander item toegevoerd: Software Memory Hole.. geen idee wat het is

in ieder geval kelderde de geheugenbandbreedte enorm en werkte de 1T timing niet meer. Niet gebruiken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:25:
ook net bios 1011.002 gedownload en geflasht.. en meteen weer terug naar 1009.

De opties voor de memory timings zijn nogal veranderd, dit heet nu MCT Timing mode. Bij manual krijg je de gebruikelijk opties te zien. Ook is er een ander item toegevoerd: Software Memory Hole.. geen idee wat het is

in ieder geval kelderde de geheugenbandbreedte enorm en werkte de 1T timing niet meer. Niet gebruiken dus
Idd, waardeloos, heb ASUS daar ook overgemaild.
En wat vond ik net in mijn inbox, ja, een mailtje van ASUS, wat een snelheid, heb dat nog nooit eerder meegemaakt _/-\o_

Dit kreeg ik toegestuurd:

Dear Friend :
Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Ailon and I would be assisting you today

Sir, OK ! Thanks a lot for your valuable information , i will arrange a test with issue as soon as possible , then i will pass this issue to our webteam to deal .

Best regards!

Beetje vreemd mailtje, maar goed, ze zullen iig zo snel mogelijk een test uitvoeren, begint erop te lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
FnF schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 09:52:
Waarschuwing
Wat een kutBIOS...
Dit kan wel eens helpen (eigen risico) als je bios vern**kt is:

Doe de clear-CMOS jumper er helemaal af. Als het goed is kan je dan wel je pc opstarten.
Als je in windows/dos/whatever zit zet je die jumper terug. Vervolgens flash je je bios met een waarvan je weet dat die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:10:
[...]

Dit kan wel eens helpen (eigen risico) als je bios vern**kt is:

Doe de clear-CMOS jumper er helemaal af. Als het goed is kan je dan wel je pc opstarten.
Als je in windows/dos/whatever zit zet je die jumper terug. Vervolgens flash je je bios met een waarvan je weet dat die werkt.
Tuurlijk, altijd eigen risico :)
Maar dit had ik al geprobeerd, en had geen effect, maar nadat ik een module in DIMM3 deed werkte het weer, ze zijn gewoon Winchester compatabiliteit vergeten ...

Heb trouwens net een aanbod gekregen van een 3200+ CBBID 0451 MPM, schijnt op XS 2.75 te doen @ 1.56v @ Air :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via AsusUpdate is een nieuw bios beschikbaar (1011.003, datum 9-3-5) en even slecht als zijn voorganger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 19:01:
via AsusUpdate is een nieuw bios beschikbaar (1011.003, datum 9-3-5) en even slecht als zijn voorganger
Thnx voor het melden :)
* Phyxion wacht eerst even af tot iemand het getest heeft met een Winchester :)
Maar misschien ook wel niet :P Ben wel benieuwd eigenlijk...
//EDIT: Heb hem al gedownload inmiddels :)
//EDIT2: Er is zo te zien veel aan de file veranderd :) En de BIOS is kleiner geworden (open maar eens met teksteditor) ...
//EDIT3: Zoals jullie gewend zijn, kan ik nooit wachten met BIOSSEN, en heb dus maar geprobeerd te flashen, en zoals jullie zien werkt het dit keer wel :)

Er zijn mijn enkele dingen opgevallen:
Als je naar ECC toegaat, kan je niet meer Enabled/Disabled kiezen, is gewoon weg...
Bij Memorytimings moet je nu eerst MCT Timing Mode op Manual zetten voordat je wat timings krijgt.
Er zit een optie bij SoftWare Memory Hole Enabled/Disabled. Heb maar op Enabled gezet, geen idee wat het is.
En er zijn enkele timings verwijderd (of gerenamed) en wat bijgekomen (of gerenamed). Dit zijn de nieuwe timings dus:
CAS
TRAS
TRP
TRCD
TRRD (Nieuw dacht ik)
TRC
TRFC
TRWT
TWCL
TWR
Volgens mij had de oude BIOS toch echt meer mogelijkheden. Ga direct eens op stabiliteit checken, is het belangrijkste :)

//EDIT4:
Nu we toch aan het editten zijn :P
Deze BIOS schijnt toch een uitermate goede BIOS te zijn... Erg stabiel. Waar ik met 1008 en 1009.006 nog geen 10 seconden kon primen op 2450MHz, loopt deze CPU al weer een hele tijd. Met
1008/1009.006 kon ik maximaal 2350MHz eruit halen, maar tot nu toe is deze nog steeds stabiel op 2450MHz.
* Phyxion begint langzaam maar zeker weer naar zijn 'oude' overclock terug te lopen :)

Maar om even op dit terug te komen:
en even slecht als zijn voorganger
Dat wil ik absoluut niet zeggen. Mijn CPU wordt weer ondersteund, weer een hogere OC. Dus IMHO alles behalve een 'slechte' BIOS :)

[ Voor 83% gewijzigd door Phyxion op 09-03-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Nog steeds stabiel :) Ga direct weer eens proberen op 2500MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 'm ook geflashed. Loopt op zich prima en stabiel, maar:
- sisoft sandra rapporteert geen dual channel; en
- benches zijn toch lager.

Ik ga weer terug naar 10.003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:14:
Heb 'm ook geflashed. Loopt op zich prima en stabiel, maar:
- sisoft sandra rapporteert geen dual channel; en
- benches zijn toch lager.

Ik ga weer terug naar 10.003
CPU-Z zegt nog wel dat het Dual Channel is :)
Zie net ook dat mijn mem maar op 125MHz loopt 8)7
Maar 2500MHz is tot nu toe ook nog steeds stabiel :)

//EDIT:
Ben er nu ook achtet waarom benches lager zijn...
2:1 is 1:1, en loopt dus maar op de helft als het ware.
Hoe dan ook, ik kon het niet goed krijgen, en ga dus ook weer terug naar 1009.006 :)

//EDIT2:
En ook hierover ASUS gemaild :) Ze waren erg happig om mij te helpen (er stond nog meer in de mail :P ) Ze vonden het erg jammer dat het zo raar gelopen was e.d. en er stond een heel team voor mij klaar om geholpen te worden :) Kijk, dat is nou eens service ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Phyxion op 09-03-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die 1009.006 ook eens geflashed. Werkt bij mij ook prima; mem bench bij sisoft is bijna 7000 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:21:
[...]

//EDIT2:
En ook hierover ASUS gemaild :) Ze waren erg happig om mij te helpen (er stond nog meer in de mail :P ) Ze vonden het erg jammer dat het zo raar gelopen was e.d. en er stond een heel team voor mij klaar om geholpen te worden :) Kijk, dat is nou eens service ;)
Whehe, ja tuurlijk helpen ze jullie, wij zijn gewoon proefkonijnen voor hun. En dat helemaal voor niks :) Maar wel relaxed want daardoor heb ik straks ook weer een goed biosje voor mijn pctje :9~

Greetz FiNaLTiM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Revisie 2.0 mobo niet hebt kun je dat dan krijgen door je bios te updaten of zit het zo niet in elkaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er zijn hardwarematige verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm kun je het ergens zien in het boekje ofzo heb em hier namelijk liggen dat bordje alleen nog ff wachten op cpu maakt dat nog veel verschil dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 00:44:
Hmm kun je het ergens zien in het boekje ofzo heb em hier namelijk liggen dat bordje alleen nog ff wachten op cpu maakt dat nog veel verschil dan??
Dat staat gewoon op je mobo, ergens tussen de pci-slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kee heb dus die oude nog had ook wifi namelijk maar is dat verschil erg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
Als je geen versie 2.0 hebt, dan heb je geen werkend AGP/PCI-lock. Alleen met bios 1005.020 en 1005.021 heb je een werkend lock. Zie ook de TS ;)
Meer verschillen zou ik eigenlijk niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow das niet zo ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 15:15:
Als je geen versie 2.0 hebt, dan heb je geen werkend AGP/PCI-lock. Alleen met bios 1005.020 en 1005.021 heb je een werkend lock. Zie ook de TS ;)
Meer verschillen zou ik eigenlijk niet weten.
Jup, maar zoals al eerder verteld, dat het in eens mogelijk kan zijn dat de AGP/PCI Lock ermee ophoudt. En dan zit je in een keer met 90MHz op je AGP... ASUS is niet voor niets niet verder gegaan met het supporten van de lock op 1.02 mobo's. Ze konden het niet stabiel krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Heb hier ook een A8V met een winchester 3000+. Bij het overclocken geraakt ik stabiel tot op 280mhz, maar eens boven de 268mhz kan ik mijn pc niet normaal rebooten. Wat ik wil zeggen als ik iets veranderd heb in de bios moet je opnieuw opstarten en dan blijft hij hangen. Als ik dan de pc afzet en opnieuw opstart loopt alles normaal en stabiel met de ingegeven waarden maar ik mag hem dan niet heropstarten want dan blijft hij opnieuw hangen. Enkel normaal opstarten en afsluiten is geen probleem. Heb al alles op auto gezet en htt op 600 en 400. Wat zou er mis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 17:19:
[...]

Jup, maar zoals al eerder verteld, dat het in eens mogelijk kan zijn dat de AGP/PCI Lock ermee ophoudt. En dan zit je in een keer met 90MHz op je AGP... ASUS is niet voor niets niet verder gegaan met het supporten van de lock op 1.02 mobo's. Ze konden het niet stabiel krijgen...
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/finaltim/agp_85mhz.jpg

Mijn AGP loopt op 85 Mhz... Dit is dus meestal niet stabiel? Begrijp ik dat nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:39:
[...]

[afbeelding]

Mijn AGP loopt op 85 Mhz... Dit is dus meestal niet stabiel? Begrijp ik dat nu goed :)
Het hoeft niet altijd onstabiel te zijn... Maar als je de lock gebruik op 1.02 dmv 1005.020/1 dan wordt de lock onstabiel, en valt de lock weg.
Het kan zijn dat alles op 86MHz bij jou nog prima loopt.
Als ik hier alles opschroef, dan vind en de graka het niet leuk meer, en mijn geluidskaart niet meer, en mijn tvkaart ook niet. Mijn SCSIController heeft er geen last van :) Gerate tot 66Mhz :9

Maar goed, heb nieuw CPUtje er ook in. Ben atm druk aan het testen.
Huidige snelheden:
2400MHz@1.55V (Zou denk ik nog wel verder kunnen, heb eerst maar ff een 1.55V genomen (zei Kararoto) en heb eerst maar eens 2400MHz genomen, wel een mooi rond getal :)
Wat stabiel: Pifast, en een kwartier Prime95. Heb nu geen geduld meer, en wil dus verder gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 10-03-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
1011.004 is ook uit :)
Denk dat de memorysnelheids problemen zijn opgelost :)
* Phyxion gaat meteen aan het flashen :)

//EDIT:
Hij werkt hier wel weer, maar nog steeds op de langzame memoryspeeds :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Phyxion op 10-03-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook geflashed.. en m'n geheugensnelheid zakt in van 6450 MB/s naar 2400 MB/s (wel alle timings in het bios goed gezet)
Ook EZ flash via Alt+F2 werkt niet of niet goed met dit beta bios.. weer terug naar 1009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt nu eigenlijk, gemiddeld, beschouwd als het best overclockbare cq snelste bios voor de a8v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
net ook geflashed, blackscreen :(

fuck zooi, geen leven meer in te krijgen :( :( :( u bent gewaarschuwd

pfew ik heb weer beeld, heb daarvoor wel het batterijtje eruit moeten slopen :) (zit er nu nog uit)

oh, hij wekt weer omdat ik er ook een geheugen balk uit heb (zit er alleen nog 1 in bank 4, dat jet het effe weet als ie bij jullie ook kaput gaat)

Ok het is nu duidelijk vastgesteld, mijnus werkt niet in dual channel met dit bios! dus hou er rekening mee

[ Voor 127% gewijzigd door Mister_X op 10-03-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF: heb je voor mij de 1011.003 nog even? mik maar naar dabutcha76 (apenstaartje) hotmail.com

Heb de .004 al staan op de schijf hier, maar ik val nu echt om van de slaap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:23:
FnF: heb je voor mij de 1011.003 nog even? mik maar naar dabutcha76 (apenstaartje) hotmail.com

Heb de .004 al staan op de schijf hier, maar ik val nu echt om van de slaap ;)
Zal hem je even mailen :)
Of je ff adden @ MSN (Mocht dat dezelfde zijn) en dan ff oversturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sodeju - jij bent ook wel van het op tijd opstaan ;)

Is goed, zie 'm wel komen op de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 07:59:
sodeju - jij bent ook wel van het op tijd opstaan ;)

Is goed, zie 'm wel komen op de mail.
Hehe, altijd ;) Soms nog wel vroeger, zo rond de half zeven :)
Ben meer een ochtendmens dan een avond mens ;)
Maar jij bent ook nog wel aardig vroeg vind ik.
In het weekend ben ik er meestal rond jou tijd af, maar door de week niet :)
Zit atm beneden achter de pc, zal direct wel ff naar boven lopen en achter mijn pc gaan zitten, en de BIOS mailen ;)
//EDIT: BIOS is inmiddels verstuurd _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 11-03-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit vond ik in de handleiding van het MSI K8 diamond moederbord:

S/W & H/W memory hole Remapping
This field enables software/hardware to remap the physical memory to the
address higher than 00E0. (This item only activities in 64-bit OS)

Dit is waarschijnlijk hetzelfde als Software Memory Hole in de beta biossen van Asus. Nog niet echt bruikbaar dus, behalve bij een 64 bit OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:37:
dit vond ik in de handleiding van het MSI K8 diamond moederbord:

S/W & H/W memory hole Remapping
This field enables software/hardware to remap the physical memory to the
address higher than 00E0. (This item only activities in 64-bit OS)

Dit is waarschijnlijk hetzelfde als Software Memory Hole in de beta biossen van Asus. Nog niet echt bruikbaar dus, behalve bij een 64 bit OS.
Zoiets wist ik al ergens van, ooit eens ergens gelezen, maar mist het niet helemaal zeker meer, denk idd dat het hier om dezelfde setting gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
BTW, heeft iedereen er last van dat met de 1011.00x BIOSSEN dat de memoryspeed maar op 1:1 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
FnF schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:23:
1011.004 is ook uit :)
Denk dat de memorysnelheids problemen zijn opgelost :)
* MrBarBarian gaat meteen aan het flashen :)

//EDIT:
Hij werkt hier wel weer, maar nog steeds op de langzame memoryspeeds :'(
Ik heb die gister ook maar eens erop gezet.. Maar als ik mijn compu aanzet (coldboot dus) doet ie niets.. Vervolgens een reset (via de kast), en dan klaagt ie over een overgeclockte cpu.. vervolgens ctrl+alt+del en dan gaat ie pas opstarten...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
FnF schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:23:
BTW, heeft iedereen er last van dat met de 1011.00x BIOSSEN dat de memoryspeed maar op 1:1 staat?
JA, het maakt ook werkelijk niet uit welke divider je kiest, het is altijd 1:1 leek het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Carel schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:56:
[...]

JA, het maakt ook werkelijk niet uit welke divider je kiest, het is altijd 1:1 leek het wel.
Ja, dat bedoelde ik, je kan wel verzetten wat je wilt, maar het blijft divider 1:1...
Was ff benieuwd of iedereen daar last van had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 14:28:
[...]

Ik heb die gister ook maar eens erop gezet.. Maar als ik mijn compu aanzet (coldboot dus) doet ie niets.. Vervolgens een reset (via de kast), en dan klaagt ie over een overgeclockte cpu.. vervolgens ctrl+alt+del en dan gaat ie pas opstarten...
Vreemd... Maar goed, de hele 1011 reeks zet alle memspeeds op 1:1, dus zowiezo niet aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios repository weer geupdate :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mooi :) Toch altijd makkelijk :) Heb laatst ook nog ff BIOS 1007 eraf gehaald, bleek dat ik nergens 1007 meer had 8)7 Zal misschien nog wel ergens zijn, maar goed, dit was makkelijker te vinden :9
Wou even hoger VCore proberen, had hem ingesteld op 1.8V, maar dat wou die niet, max is echt 1.7, vandaar dat ze denk ik het ook in de latere BIOSSEN verwijderd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
kan je in 1007 dan 1.8 instellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:07:
kan je in 1007 dan 1.8 instellen? :)
Zelfs 1.85V, maar hij gaat toch niet over 1.7V, zal wel een beperking oid zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem ik heb nu een

Asus A8V Deluxe Wifi
3000+ Winchester
2x 3200PC DDR400

Maar nu wil ik hem overclocken maar de multiplier gaat niet verder dan 9 hoe komt dit kan iemand mij helpen bios versie is 1.09

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Omdat die multiplier naar boven is gelockt op 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke en met een andere bios wil het wel of ook niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:57:
oke en met een andere bios wil het wel of ook niet??
Zucht, neey, dit zijn overigens wel hele basic vragen naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry hoor maar kmag toch wel een vraagje stellen heeft toch ook te maken met overclocken hoe kunnen die andere lui die mp wel hoger hebben dan?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:04:
ja sorry hoor maar kmag toch wel een vraagje stellen heeft toch ook te maken met overclocken hoe kunnen die andere lui die mp wel hoger hebben dan?:S
Nou goed, dit is een beetje basic, maar goed, ik ben zo als altijd bereid om te helpen, want daar zijn we hier met zijn allen voor :)
AMD heeft de AMD64 serie gelocked, dat is alleen omhoog gelocked. Wil je wel omhoog kunnen, dan moet je gaan kijken bij de AMD64 FX CPU's, maar die zijn zo veel duurder, dat dat niet echt aantrekkelijk is.
Jij hebt een 3000+, dat is 9x200. Je kan dus 8,7,6, etc wel doen, maar niet 10.
De mensen die MP10 hebben, hebben een 3200+, dus 10x200.
De mensen met een 3500+ hebben MP11, 11x 200.
ETC.
Hopelijk het zo een beetje duidelijk te hebben gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb hem overclocked van

1800Mhz Naar 2200Mhz
CPU 5.25
HTT800
MP9
Loopt goed
Zalman koeler erop 36graden naar intensief Grand Prix 4 spelen op het hoogst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 09:23:
Nou heb hem overclocked van

1800Mhz Naar 2200Mhz
CPU 5.25
HTT800
MP9
Loopt goed
Zalman koeler erop 36graden naar intensief Grand Prix 4 spelen op het hoogst.
Dat kan je verre weg bij stabiel nomen :) Je moet Prime95 gebruiken voor de stabiliteit, dat is veel betrouwbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dankje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:04:
Gewoon, meer sparen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Vraagje,
Ik gebruik nu bios versie 1010.003 (beta) maar welk is de meest stabiele want zie dat er veel versie 1009 nog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
eecky schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:36:
Vraagje,
Ik gebruik nu bios versie 1010.003 (beta) maar welk is de meest stabiele want zie dat er veel versie 1009 nog gebruiken?
De meest stabiele BIOSSEN zijn 1008 en 1009.006. Zelf ben ik liefhebber van beide BIOSSEN. De hele 1010 serie is IMHO een stuk minder stabiel, en de 1011 series is nog steeds verre van goed te noemen.
Maar ook de 1009 final is minder stabiel (1009.007), vandaar dat 1009.006 er staat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
Wat is dan het verschil tussen 1009 en 1009.6 als ik vragen mag? Ik draai eigenlijk al sinds het begin met 1009 en heb nog geen andere geprobeerd.

Het enige waar ik af en toe last van heb, is dat af en toe mijn monitor niet aanspringt bij een koude start, na een reset komt de melding van 'overclock failed', maar via F1 en F10 start hij dan gewoon door.

[ Voor 3% gewijzigd door Therion309 op 16-03-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 08:00:
Wat is dan het verschil tussen 1009 en 1009.6 als ik vragen mag? Ik draai eigenlijk al sinds het begin met 1009 en heb nog geen andere geprobeerd.

Het enige waar ik af en toe last van heb, is dat af en toe mijn monitor niet aanspringt bij een koude start, na een reset komt de melding van 'overclock failed', maar via F1 en F10 start hij dan gewoon door.
Je noemt het probleem zelf al :) Verder uitleg lijkt mij dus niet nodig :P
1009=1009.007

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 16-03-2005 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
11.05 is uit< net geflashed, ga nu rebooten, wish me luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook net geflashed: de geheugentimings werken nu, behalve 1T. Weer terug naar 1009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:55:
Ook net geflashed: de geheugentimings werken nu, behalve 1T. Weer terug naar 1009
Hoe bedoel je: Behalve 1T?
Werkt het nu wel weer op fatsoenlijke snelheden?
Ga hem iig ff binnenhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het 1T commando werkt niet.. ongeacht de setting, met de vorige 1011 biossen zat ik op 2600 MB/s, nu op 4900 MB/s met dezelfde settingen.. er is dus wel iets verbeterd! Met 1T zit ik op 6100 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:48:
het 1T commando werkt niet.. ongeacht de setting, met de vorige 1011 biossen zat ik op 2600 MB/s, nu op 4900 MB/s met dezelfde settingen.. er is dus wel iets verbeterd! Met 1T zit ik op 6100 MB/s
Dan zitten we dus wel weer op 2:1 te werken :)
Nu de 1T nog, en me is happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
jep, 1T werkt hier ook niet, voor de rest alles wel, ik vraag me af wat ze nou proberen te veranderen, die bios opties? (dus de 'knopjes' zeg maar,volgorde enzo) of extra performance/functionaliteit?

Ook is nameljk de optie voor ECC eruit gehaald... maar het opper knopje om daar te komen zit er nog...

Met andere woorden, veranderen ze de layout van het bios alleen maar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de repository ook weer geupdate :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47
FnF schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:01:
[...]

Dan zitten we dus wel weer op 2:1 te werken :)
Nu de 1T nog, en me is happy :)
Jep... Heb net ook de 1011.005 geprobeerd. Met dezelfde settings als in 1010.002 krijg ik een sandra score die ongeveer 1000 punten lager ligt. Ziet er inderdaad naar uit dat 1T niet werkt.

Hopelijk gaan ze dit gauw verbeteren.
Is er trouwens geen officiele versie van 1010 uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Pirelly schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 11:37:
[...]

Jep... Heb net ook de 1011.005 geprobeerd. Met dezelfde settings als in 1010.002 krijg ik een sandra score die ongeveer 1000 punten lager ligt. Ziet er inderdaad naar uit dat 1T niet werkt.

Hopelijk gaan ze dit gauw verbeteren.
Is er trouwens geen officiele versie van 1010 uitgekomen?
Er is (nog) geen officiele versie van 1010 uitgekomen, maar wat niet is kan nog komen :)

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.