[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nou, ik heb ook even BIOS 1011.005 geflashed, maar bij mij werkt de 1T timing prima...
Ik heb even SiSoft Sandra getest, en werkt echt prima, maar volgens mij heb ik nu de 2T Timing in de BIOS op Enable staan, dus misschien dat ASUS het verkeerd om heeft gezet :)

//EDIT:
Post 400 alweer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 18-03-2005 11:28 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je score dan met Sandra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
Is het al iemand opgevallen dat naarmate de CPU-temp hoger wordt, de CPU-fan automatisch steeds harder gaat draaien? Ongeacht het gebruik van Q-Fan of Speedfan.

Als mijn cpu idle is, en via speedfan laat ik de fan op 100% draaien (Q-fan staat bij mij altijd uit), dan draait ie zo'n 3100 rpm. Als ik vervolgens mijn cpu laat stressen dan draait de fan na verloop van tijd dik 4500 rpm. Het viel me ineens op dat soms na het spelen van games de cpu-fan zo'n klereherrie maakte.

Is dat standaard bij iedereen zo? Ik heb nu via speedfan de cpu-fan op max. 80% ingesteld, dan maakt hij in iedergeval niet meer zo'n herrie, en qua temp maakt het niets uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Therion309 op 18-03-2005 11:53 . Reden: Idle CPU-temp is 32 graden, stressed max. 55 graden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:40:
Is het al iemand opgevallen dat naarmate de CPU-temp hoger wordt, de CPU-fan automatisch steeds harder gaat draaien? Ongeacht het gebruik van Q-Fan of Speedfan.

Als mijn cpu idle is, en via speedfan laat ik de fan op 100% draaien (Q-fan staat bij mij altijd uit), dan draait ie zo'n 3100 rpm. Als ik vervolgens mijn cpu laat stressen dan draait de fan na verloop van tijd dik 4500 rpm. Het viel me ineens op dat soms na het spelen van games de cpu-fan zo'n klereherrie maakte.

Is dat standaard bij iedereen zo? Ik heb nu via speedfan de cpu-fan op max. 80% ingesteld, dan maakt hij in iedergeval niet meer zo'n herrie, en qua temp maakt het niets uit.
Ik gebruik een Zalman die het zelf regelt, dus dat weet ik niet, maar toen ik mijn Boxed nog gebruikte had ik nergens last van. Welke BIOS gebruik je?
Aangezien ik nu ff aan het P95en ben, wordt dat hem ff niet, maar ik had net een score van bijna 6400. Maar ik moet de timings nog ff veranderen (Nu alles BIOS-standaard), dus denk wel op een 6600 te kunnen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
FnF schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik een Zalman die het zelf regelt, dus dat weet ik niet, maar toen ik mijn Boxed nog gebruikte had ik nergens last van. Welke BIOS gebruik je?
Op aanraden van jou: 1009.6
Maar daarvoor (met 1009) was het ook al.

Ik vind het eigenlijk wel een mooie ingebouwde extra veiligheid :)

Zelfs als ik speedfan keihard instel op max 50%, dan krijg ik m'n cpu niet warmen dan 55 graden, omdat toch automatisch de fan steeds harder gaat draaien. Nadeel is wel, dat als ik op dat moment speedfan van 50% naar 100% zet, dat m'n kast bijna opstijgt... B)
Het lijkt wel of speedfan niet naar het huidige aantal rpm kijkt, maar klakkeloos het voltage met 50% verhoogt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:52:
[...]

Op aanraden van jou: 1009.6
Maar daarvoor (met 1009) was het ook al.

Ik vind het eigenlijk wel een mooie ingebouwde extra veiligheid :)

Zelfs als ik speedfan keihard instel op max 50%, dan krijg ik m'n cpu niet warmen dan 55 graden, omdat toch automatisch de fan steeds harder gaat draaien. Nadeel is wel, dat als ik op dat moment speedfan van 50% naar 100% zet, dat m'n kast bijna opstijgt... B)
Het lijkt wel of speedfan niet naar het huidige aantal rpm kijkt, maar klakkeloos het voltage met 50% verhoogt ofzo.
Vreemd, ik heb ook 1009.006 gehad met Boxed koeler, nooit geen problemen mee gehad...
Je kan je fanspeed nog wel eens op Ignored zetten in de BIOS, heb ik ook, scheelt weer een milliseconde met opstarten :)

BTW, wou ff zien hoe hoog mijn Winnie gaat op 1.400V (Wisselt tussen 1.374 en 1.39V, in BIOS staat 1.45V, maar BIOS 1011.005 volt een beetje onder geloof ik), nou hier de results :)
Afbeeldingslocatie: http://img168.exs.cx/img168/9145/2320mhz1374v5cn.th.png
Misschien dat ie nog iets hoger wil, maar 2333MHz zat er niet meer in, dus denk dat dit wel wat zijn max
is op dit voltage...

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 18-03-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
Nou, had het zojuist dus ook met bios 1009.6 dat m'n monitor niet aanspringt bij een koude start.

Ik vraag me af of het te maken heeft met het feit dat ik bij het afsluiten van m'n pc de stroom eraf haal via de stekkerdoos. Af en toe als ik de stroom er terug opzet dan springt m'n pc even een seconde aan (fans draaien even, en leds springen even aan). Soms gebeurt dat maar soms ook niet, maar niet iedere keer dat dat gebeurd heb ik last van de koude start probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Therion schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:11:
Nou, had het zojuist dus ook met bios 1009.6 dat m'n monitor niet aanspringt bij een koude start.

Ik vraag me af of het te maken heeft met het feit dat ik bij het afsluiten van m'n pc de stroom eraf haal via de stekkerdoos. Af en toe als ik de stroom er terug opzet dan springt m'n pc even een seconde aan (fans draaien even, en leds springen even aan). Soms gebeurt dat maar soms ook niet, maar niet iedere keer dat dat gebeurd heb ik last van de koude start probleem.
Ik gebruik al jaren een stekkerdoos, en dat werkt altijd prima :) Daar ligt het dus niet aan. Je kan BIOS 1008 nog eens proberen, is ongeveer hetzelfde als 1009.006.
Ik draai nu nog steeds op 1011.005, en dit vind ik ook een goede BIOS, nog geen vastlopers e.d. gehad, en een feit is en blijft dat de 1011 serie erg goed clocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
FnF schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:15:
[...]

Ik draai nu nog steeds op 1011.005, en dit vind ik ook een goede BIOS, nog geen vastlopers e.d. gehad, en een feit is en blijft dat de 1011 serie erg goed clocked.
En 1T loopt nu wel stabiel ?

PS, waar haal ik de bios vandaan ?, ik zie hem niet op de asus site meer staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/8561/ddd9tx.jpg })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Carel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:54:
PS, waar haal ik de bios vandaan ?, ik zie hem niet op de asus site meer staan ?
/me mept Carel naar de A8V bios repository uit z'n sig :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Carel schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:54:
[...]

En 1T loopt nu wel stabiel ?

1T loopt goed hier, en de BIOS is te vinden op ftp.asuscom.de/pub/bios/socket_939/via_chipset/
de rest moet je zelf nog ff intikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
FnF schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 08:46:
[...]

1T loopt goed hier, en de BIOS is te vinden op ftp.asuscom.de/pub/bios/socket_939/via_chipset/
de rest moet je zelf nog ff intikken :)
Heb de bios nu ook:
De 1T instelling is bij mij idd nog andersom , op gewoon 400 haal ik zonder 1T 4700 punten in sandra, met 1T aan(2T enabled dus) haal ik windows niet eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Dat was hem :) Verder wist ik het uit het hoofd zo 123 niet :P
Carel schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 12:45:
[...]

Heb de bios nu ook:
De 1T instelling is bij mij idd nog andersom , op gewoon 400 haal ik zonder 1T 4700 punten in sandra, met 1T aan(2T enabled dus) haal ik windows niet eens :)
Idd, dat zei ik, de 1/2T Timing hebben ze ongedraaid, dus eigenlijks zoals het moet :) ASUS leert het wel eens :) Nu nog 2T->1T en dan klopt alles :)

[ Voor 47% gewijzigd door Phyxion op 19-03-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Hm, ik heb nu Enabled en Disabled geprobeerd, maar beide geven ze dezelfde waarden in SiSoft Sandra. Misschien dat AUTO nu 2T is, en 1T Enabled en Disabled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik zit met een probleem bij het installeren van windows xp pro nl

hij loopt helemaal standaard.. en is spiksplinter nieuw

ik krijg mijn hitachie deskstar 160gig sata niet aan de praat.

als ik de diskette met de raid driver er op zet dan druk ik tijdens de install op F6
dan laadt hij de driver (windows xp)

dan gaat hij verder als ik de hardeschijf moet selecteren waar windows op moet komen staan

staat de hitachi deskstar er niet bij. (er zit verder geen hardeschijf in, dus het vakje is helemaal leeg)

iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Welleweerd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:29:
ik zit met een probleem bij het installeren van windows xp pro nl

hij loopt helemaal standaard.. en is spiksplinter nieuw

ik krijg mijn hitachie deskstar 160gig sata niet aan de praat.

als ik de diskette met de raid driver er op zet dan druk ik tijdens de install op F6
dan laadt hij de driver (windows xp)

dan gaat hij verder als ik de hardeschijf moet selecteren waar windows op moet komen staan

staat de hitachi deskstar er niet bij. (er zit verder geen hardeschijf in, dus het vakje is helemaal leeg)

iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Check de Waarschuwing hierboven eens :P
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.
Dus misschien ff in PMG een nieuwe topicje openen? Google raadplegen, etc?
Maar om toch nog ff een hint in de goede richting te geven, probeer eens een andere SATA poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Deze post niet eens gezien |:(
Mooie overclock. Maar op wat voor timings e.d. heb je je geheugen? Aangezien ik al de 35 seconden red met 2400/2500MHz...
En is ie ook P95 stable?
Of Act of War stable? :P Jaja, deze game flikkerde er hier wel even sneller uit dan Prime95 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 21-03-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bios 11.06 geprobeerd, maar bij mij werkt 1T niet. Ik haal zowel met enabled als disabled een bandbreedte van ongeveer 5400 mb.

Verder kom ik met deze bios wel veel hoger qua overclock. Met eerdere biossen kwam ik niet boven de 270 hht. Met deze kan ik zelfs booten op 300 htt. Waar zou dat aan kunnen liggen.

Ik haal nu 9 x 270 htt 2430 mhz op 1.475 vcore, maar als ik de htt op 271 zet boot hij niet eens. Instellingen als htt frequency en memory timmings en dividers hebben totaal geen effect. Dit alles met bios 9.006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:55:
Ik heb bios 11.06 geprobeerd, maar bij mij werkt 1T niet. Ik haal zowel met enabled als disabled een bandbreedte van ongeveer 5400 mb.

Verder kom ik met deze bios wel veel hoger qua overclock. Met eerdere biossen kwam ik niet boven de 270 hht. Met deze kan ik zelfs booten op 300 htt. Waar zou dat aan kunnen liggen.

Ik haal nu 9 x 270 htt 2430 mhz op 1.475 vcore, maar als ik de htt op 271 zet boot hij niet eens. Instellingen als htt frequency en memory timmings en dividers hebben totaal geen effect. Dit alles met bios 9.006
1011.006? De laatste die ik zie is 1011.005... Waar heb je die weg? Of is het gewoon een tikfout :)

Maar idd, zoals ik al eerder heb gezegt, de 1011 serie is echt goed met overclocken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd een tikfout het moet dus 11.05 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
echt vaag, ik heb minimaal 1.65v nodig om stabiel op 2600MHz te zitten, en zelfs 1.7v nodig voor 2700 (niet helemaal stabiel, wel game-able, sisoft loop-able, dpc koe-able, etc)...

Echt raar dat ik zo hoge vcore nodig heb... had ik met me barton 2500 ook al (1.85->2.4ghz)...

nahja zal wel aan moi liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:44:
echt vaag, ik heb minimaal 1.65v nodig om stabiel op 2600MHz te zitten, en zelfs 1.7v nodig voor 2700 (niet helemaal stabiel, wel game-able, sisoft loop-able, dpc koe-able, etc)...

Echt raar dat ik zo hoge vcore nodig heb... had ik met me barton 2500 ook al (1.85->2.4ghz)...

nahja zal wel aan moi liggen :)
Bij Winchesters heeft een enorm hoog voltage nagenoeg geen nut meer... Vandaar dat ie op 1.7V ook niet stabiel is... Hooguit een paar MHzjes verschil...
Maar goed, hopelijk clocken de Venices nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Die nieuwe betabios 1011.005 heeft mijn floppy uitgeschakeld. Schijven worden niet meer herkend. Ik kan nu dus niet eens de bios terugflashen. :( Heeft iemand daar ook last van?

@ FNF: Asusupdate werkt niet met oudere biossen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kadance074 op 22-03-2005 17:33 ]

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Kadance074 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:32:
Die nieuwe betabios 1011.005 heeft mijn floppy uitgeschakeld. Schijven worden niet meer herkend. Ik kan nu dus niet eens de bios terugflashen. :( Heeft iemand daar ook last van?
Vreemd, het diskettestation werd hier prima op 1011.005...
Maar waarom zou je niet terug kunnen flashen?
Je kan prima met AsusUpdate naar een andere BIOS flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

als ik over de 250Mhz heen kom blijft hij bij het booten hangen:

bij het A8V deluxe scherm.

iemand enig idee waar door dat komt?

specs:

bios 1011.005 beta
winchester 3500+
vcore 1.6v

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Welleweerd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:54:
als ik over de 250Mhz heen kom blijft hij bij het booten hangen:

bij het A8V deluxe scherm.

iemand enig idee waar door dat komt?

specs:

bios 1011.005 beta
winchester 3500+
vcore 1.6v
Misschien je HTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

waar moet die op?
voor de beste prestaties

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Welleweerd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:02:
waar moet die op?
voor de beste prestaties
Ach, over beste prestaties kan je niet echt spreken, maar hij moet iig 800 draaien. Maar als jij 250MHz doet, en je HTT nog op 1000 hebt, komt ie op 1250MHz, dus niet stabiel, want de max is 1000MHz. Dus zet je hem op 800MHz, dan is het 4x250=1000MHz, en is het wel weer goed. Voor meer info: lees de SP eens even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
oh, en dat bios die je hebt is ook niet helemaal zuivere koffie! (probeer 1010.002 eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

wat is nu de allerbeste bios. ik gebruik nu de nieuwste beta.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 07:53:
oh, en dat bios die je hebt is ook niet helemaal zuivere koffie! (probeer 1010.002 eens!
1011.005 is wel een goede BIOS hoor. Alleen kan je nu alleen nog maar 1T draaien, en 2T is onmogelijk. Voor de rest is het de best BIOS die er is vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Net 1011.005 even geprobeerd en wat bleek?
Ineens de hele Via raid met mijn 2 raptors 74gb in raid 0 verdwenen, nergens terug te vinden in het bios en tijdens het opstarten..
Alleen de Promise was er nog waar ik 2 WD schijven van 250gb aan heb hangen in raid 0.

Na terug flashen naar 1009 final was mijn Via raid gelukkig weer terug en nog intact..

Ik weet dat het een beta bios is maar dit vind ik wel heel erg vreemd gedrag...

En ja het hele bios heb ik doorgespit en sata bootrom stond aan..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Occy74 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:57:
Net 1011.005 even geprobeerd en wat bleek?
Ineens de hele Via raid met mijn 2 raptors 74gb in raid 0 verdwenen, nergens terug te vinden in het bios en tijdens het opstarten..
Alleen de Promise was er nog waar ik 2 WD schijven van 250gb aan heb hangen in raid 0.

Na terug flashen naar 1009 final was mijn Via raid gelukkig weer terug en nog intact..

Ik weet dat het een beta bios is maar dit vind ik wel heel erg vreemd gedrag...

En ja het hele bios heb ik doorgespit en sata bootrom stond aan..
Heel vreemd, maar ja, de 1011 reeks heeft hier en daar wel wat symptonen, maar 1011.005 ben ik iig zeer tevreden over :) Volgens mij heeft ASUS de hele BIOS op de kop gehaald met 1011 serie. Zelf vermoed ik dat het te maken heeft met support voor Venice cores, wat inmiddels ook dichtbij komt. Ik verwacht dan ook redelijk snel van ASUS een nieuwe (beta) BIOS, die alle problemen weghelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 19:00:
Zelf vermoed ik dat het te maken heeft met support voor Venice cores, wat inmiddels ook dichtbij komt.
Dat vermoedde ik ook al, zeker gezien de publiciteit die AMD gaf ten aanzien van "alleen maar een BIOS voor support van dual-core". Altijd goed om te zien dat iemand de puzzel met hetzelfde resultaat heeft opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 22:35:
[...]

Dat vermoedde ik ook al, zeker gezien de publiciteit die AMD gaf ten aanzien van "alleen maar een BIOS voor support van dual-core". Altijd goed om te zien dat iemand de puzzel met hetzelfde resultaat heeft opgelost :)
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen :) Alvast support voor dualcore. Hopelijk krijgen we nog eens een changelog te zien van ASUS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
nou, bij mij is dit beta bios echt brak, 270*10 werkt niet meer, 260*10 is al enorm instabiel, heb het idee dat de pci-lock niet werkt? af en toe kan ie me pci-promise kaartje met me hd's niet vinden? T1 werkt ook helemaal niet, is altijd T2! (dacht dat T1 juist altijd aanstond, maar dus uit).. Overklokken lukt bij mij dus eg nie, maar mak nie uit, ik draai me systeem nu standaart, behalve vcore, en wacht op volgende beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:29:
nou, bij mij is dit beta bios echt brak, 270*10 werkt niet meer, 260*10 is al enorm instabiel, heb het idee dat de pci-lock niet werkt? af en toe kan ie me pci-promise kaartje met me hd's niet vinden? T1 werkt ook helemaal niet, is altijd T2! (dacht dat T1 juist altijd aanstond, maar dus uit).. Overklokken lukt bij mij dus eg nie, maar mak nie uit, ik draai me systeem nu standaart, behalve vcore, en wacht op volgende beta :)
Bij mij is ie altijd 1T :)
De PCI Lock werkt absoluut wel. Dit kan ik met 100% zeker zeggen, want anders had en mijn geluidskaart en mijn tvkaart al zitten zeuren, vooral de geluidskaart, bij 2MHz hoger werkt die al niet goed meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben al lange tijd onderdelen aan het inkopen voor een nieuwe pc, en vanmiddag was hij eindelijk klaar. Nu heb ik alles aangesloten, en wou ik gaan opstarten, maar toen kwam het probleem:

Hij gaat aan, maar dan blijft het beeldscherm zwart, ik zie dus niks dus ik kan ook niet het BIOS in, en ik hoor: System failed due to overclocking. Dit leek me sterk want dit is de allereerste keer dat ik mijn pc opstart. Ik hoop dat iemand mij alstjeblieft hiermee kan helpen.

System Specs:

ASUS A8V Deluxe
AMD Athlon 64 3500
160 Gb HD
512 DDR400
Saphire Radeon 9600XT 256 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:03:
Hallo allemaal,

Ik ben al lange tijd onderdelen aan het inkopen voor een nieuwe pc, en vanmiddag was hij eindelijk klaar. Nu heb ik alles aangesloten, en wou ik gaan opstarten, maar toen kwam het probleem:

Hij gaat aan, maar dan blijft het beeldscherm zwart, ik zie dus niks dus ik kan ook niet het BIOS in, en ik hoor: System failed due to overclocking. Dit leek me sterk want dit is de allereerste keer dat ik mijn pc opstart. Ik hoop dat iemand mij alstjeblieft hiermee kan helpen.

System Specs:

ASUS A8V Deluxe
AMD Athlon 64 3500
160 Gb HD
512 DDR400
Probeer alles eens op AUTO te zetten, en wat voor merk mem, wat voor BIOS etc heb je erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je bedoelt met AUTO, en BIOS weet ik ook niet echt :r , maar Kingston is het merk. Ik hoop dat kje me kunt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 01:08
offtopic: Als je niet weet wat hij bedoelt hoe kan je dan ooit een pc bouwen? niet genoeg ervaring?

[ Voor 33% gewijzigd door keldererik op 25-03-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:35:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met AUTO, en BIOS weet ik ook niet echt :r , maar Kingston is het merk. Ik hoop dat kje me kunt helpen.
Hmz, dan wordt het wel een heel ander verhaal, ik denk dat je dit dan beter in PMG kan plaatsen, en eens even wat goede guids op het internet gaan lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor BIOS ik heb, ik heb hem nog nooit opgestart want dat doet hij dus niet, dat is het probleem waar ik hoop een antwoord op te vinden. Heeft er niet iemand een oplossing op het feit dat mijn monitor gewoon niks doet? Hij gaat wel aan maar hij geeft zwart beeld. Ik weet zeker dat nhij in orde is omdat hij het wel doet op andere computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:58:
Ik weet niet wat voor BIOS ik heb, ik heb hem nog nooit opgestart want dat doet hij dus niet, dat is het probleem waar ik hoop een antwoord op te vinden. Heeft er niet iemand een oplossing op het feit dat mijn monitor gewoon niks doet? Hij gaat wel aan maar hij geeft zwart beeld. Ik weet zeker dat nhij in orde is omdat hij het wel doet op andere computers.
Probeer alleen eens een reepje in DIMM 3 (Misschien heb je nml een Winchester, en is je BIOS versie lager dan 1007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 09:49:
[...]

Probeer alleen eens een reepje in DIMM 3 (Misschien heb je nml een Winchester, en is je BIOS versie lager dan 1007)
EN CHECK OOK HET BEKENDE 12 VOLT STEKKERTJE :D

Greetz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ben ik de enige die dit ziet?
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 19:10:
ben ik de enige die dit ziet?

[...]
Jup, maar aangezien hij de error system failed due overclocking kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de divider op 5:3 krijg ik nu(met bios 1011.005) bij een htt van 266 een geheugenklok van 239 eerst bij de bios 1010 en lager was dat 218. Verder werkt bij mij 1T NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:54:
Met de divider op 5:3 krijg ik nu(met bios 1011.005) bij een htt van 266 een geheugenklok van 239 eerst bij de bios 1010 en lager was dat 218. Verder werkt bij mij 1T NIET.
Die divider werkt niet, alleen 2:1 en 3:2 werkt :) Zelf even uitgetest. En waarom ben ik nou weer de enige waar 1T wel werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Even kort melden. Dat ik na veel OC gesukkel met de A8V Deluxe besloten heb om eens een ander mobo te testen . Met voor de rest dezelfde hardware; 3500 winchester, 2x512mb pc 3200 OCZ,
X800XT PL, super-flower 500watt.
Heb gekozen voor Epox 9NDA3j.
En als ik beide vergelijk moet ik concluderen dat de A8V geen echte OC bordje is.
De Epox daarentegen is zeer makkelijk, simpel en zeer goed te OCen. Om een klein voorbeeld te geven, de melding "CPU overklock faillure" bij een te hoge overclock wordt telken malen bij de A8V getoond na een nieuwe boot. :O Enorm irritant als je regelmatig test en reboot. Dat heb je niet met de Epox, die start onmiddelijk terug op. 8)
Ik heb nu momenteel de 3500 winnie draaien @ 233x11= 2560mhz :9~ zonder crashen, coldboot of een ander probleem. 8) Memory settings @ 2.5-3-3-10 HT 4x
Geen nieuwe bios nodig. Als ik tijd heb ga ik pboberen om nog meer uit dit bordje te halen.
Nog een weetje, dit bordje is zelfs goedkoper dan de A8V. Wil niemand die het Asus bordje al in bezit heeft ontmoedigen hoor. O-) Maar ik heb er lang genoeg mee gesukkeld om goede OC resultaten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:02:
Even kort melden. Dat ik na veel OC gesukkel met de A8V Deluxe besloten heb om eens een ander mobo te testen . Met voor de rest dezelfde hardware; 3500 winchester, 2x512mb pc 3200 OCZ,
X800XT PL, super-flower 500watt.
Heb gekozen voor Epox 9NDA3j.
En als ik beide vergelijk moet ik concluderen dat de A8V geen echte OC bordje is.
De Epox daarentegen is zeer makkelijk, simpel en zeer goed te OCen. Om een klein voorbeeld te geven, de melding "CPU overklock faillure" bij een te hoge overclock wordt telken malen bij de A8V getoond na een nieuwe boot. :O Enorm irritant als je regelmatig test en reboot. Dat heb je niet met de Epox, die start onmiddelijk terug op. 8)
Ik heb nu momenteel de 3500 winnie draaien @ 233x11= 2560mhz :9~ zonder crashen, coldboot of een ander probleem. 8) Memory settings @ 2.5-3-3-10 HT 4x
Geen nieuwe bios nodig. Als ik tijd heb ga ik pboberen om nog meer uit dit bordje te halen.
Nog een weetje, dit bordje is zelfs goedkoper dan de A8V. Wil niemand die het Asus bordje al in bezit heeft ontmoedigen hoor. O-) Maar ik heb er lang genoeg mee gesukkeld om goede OC resultaten te halen.
Die error hangt voornamelijk af van de BIOS die je gebruikt, 1008 en 1009.006 hebben daar beide geen last van. En wat behaalde je met de A8V? Want dat is ook wel leuk om te weten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Heb ik ook gehad met alle biossen. Lijkt me iets van het mobootje zelf.

Het maximum dat de A8V gehaald heeft met de MP op 11x ,HT x4 en dezelfde mem settings is 2400mhz. En dan kreeg die nog af en toe de kuren, zoals een coldboot. Heb toen zelfs alle biossen geprobeerd.
Nu niks gesukkel met biossen uitproberen, alles werkt naar behoren.
Sisoft: 6597
3d mark2003: 13429
3d mark 2005: 6313
VGA @ 533 x 1148 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was dat ook geen geheim hoor :) De beste AGP-based overclocker voor 939 is de MSI Neo2 platinum - en meer in het algemeen de nForce borden. Daar was ik me volledig van bewust toen ik m'n A8V kocht; alleen die keus werd ingegeven door het feit dat [de meeste] nForce bordjes een Northbridgefan (gruwel, gruwel) hebben en/of zo'n achterlijke layout beschikken dat mijn beoogde fluisterstille Zalman 7700 er niet oppaste.

't Moet uit de lengte of de breedte en in dit geval was de keus voor stilte (veel) belangrijker dan overclockpotentieel. Dat ik al tijden 24/7 (letterlijk) op 2412MHz draai, een ruim 33% overclock, is eigenlijk meer een meevaller dan dat het nou zo ingecalculeerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:01:
Volgens mij was dat ook geen geheim hoor :) De beste AGP-based overclocker voor 939 is de MSI Neo2 platinum - en meer in het algemeen de nForce borden. Daar was ik me volledig van bewust toen ik m'n A8V kocht; alleen die keus werd ingegeven door het feit dat [de meeste] nForce bordjes een Northbridgefan (gruwel, gruwel) hebben en/of zo'n achterlijke layout beschikken dat mijn beoogde fluisterstille Zalman 7700 er niet oppaste.

't Moet uit de lengte of de breedte en in dit geval was de keus voor stilte (veel) belangrijker dan overclockpotentieel. Dat ik al tijden 24/7 (letterlijk) op 2412MHz draai, een ruim 33% overclock, is eigenlijk meer een meevaller dan dat het nou zo ingecalculeerd was.
Gruwelijk Northbridgefan of achterlijke layout, mmmmm. Oke, als jij dat vind. Kan ik wel inkomen.
Maar dat de Zalman 7700 niet past op de Epox mobo klopt niet. Of je hebt op je VGA een Zalman ZM-80 koeler steken dan past die niet. Lees maar op deze link. http://www.zalman.co.kr/p...754-939-940MBlist_eng.htm
Maar kwestie van overclocken daar gaat het toch in deze topic over, dacht ik toch.
Lelijk of niet de Epox mobo doet het toch beter. 8) En zelfs beter dan de MSI neo2. Die heb ik toen terug omgeruild voor de A8V. Maar dat was ook miserie.
Als ik nu in mijn kast kijk dan valt het toch wel best mee hoor. Dat in combinatie met een goede OC. Meer moet dat niet zijn. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en daarom stond er ook [de meeste]. Ik heb overigens al wat teveel Epox, Chaintech en Abit bordjes zien sneuvelen rond me, dus de keus was eigenlijk tussen Asus en MSI.

Die MSI is overigens wel dè overclocker voor 939/AGP, zie bijvoorbeeld ook xtremesystems: alle topscores worden neergezet met de MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
FnF schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:30:
[...]

Die error hangt voornamelijk af van de BIOS die je gebruikt, 1008 en 1009.006 hebben daar beide geen last van. En wat behaalde je met de A8V? Want dat is ook wel leuk om te weten natuurlijk :)
Zoals eerder gepost heb ik die error ook een tijdje gehad na een bios-upgrade.. Bij mij was het opgelost door een keer de Bios-Defaults te laden. Eigelijk moet je dit (geloof ik) sowieso doen als je je bios geupgrade hebt..

Ik draai op het moment overigens op 2250 mhz (winnie).. vanavond gaan we weer verder :).. Hoeveel volt kan je overigens (een beetje save) op je cpu zetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je 't onder de 1.6 houdt, kan je niet zoveel gebeuren. Ik heb trouwens niet het idee dat het bij Winnies nou zo heeel veel uitmaakt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:49:
als je 't onder de 1.6 houdt, kan je niet zoveel gebeuren. Ik heb trouwens niet het idee dat het bij Winnies nou zo heeel veel uitmaakt eigenlijk.
hmmmokay..

Ik probeerde gister even 9x260 te draaien, maar dat trok ie dus niet.. Hij kwam wel door het bios, maar daarna gebeurde er niets. Na een reset verscheen er een bsod (wat tesnel weer verdween om te kunnen begluren)... Dus dacht ik misschien wat verder te kunnen komen door het voltage wat te verhogen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:49:
Boven de 1.6V maakt het idd niet zo heel veel uit meer. Maar als je op 1.7V betere resultaten hebt, is het ook niet echt een probleem. Het enige waar je op moet letten is de temp, zorg dat de temp niet te hoog wordt, dan is er geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje (weet wel niet als dit het goede forum / topic er voor is maar goed)

ik zit nu met de eerste revisie van de a8v deluxe (die met wifi) en helaas met een niet werkende pci/ agp lock , het verste dat ik zonder deze lock kwam was 213mhz*11=2342mhz , met gevaar voor corrupte data en andere narigheid ... heb de 1005.020 bios geprobeerd , daarmee wou de pci/agp lock ook niet werken...

mijn systeem is nu al enkele maanden (van augustus , dus 9 maanden) oud en ik zou graag een 'boost' willen geven hieraan zonder al te veel al te moeten upgraden / veranderen (lees : ander moederbord en graka en naar pci-express ofzo) nu is er iemand die zijn rev 2.0 met WERKENDE pci/agp lock wegdoet , alsook met een gameport (die ik op een of andere manier niet heb op dit moederbord oO) voor 75€ incl verzending , het moederbord is maar 3 maandjes oud...

helaas geraak ik mijn moederbord niet kwijt , dus het is gewoon een investering van 75€ om te kijken hoe hoog ik mijn 3500+ newcastle kan oc'en... is dit de moeite of niet ? of zou ik beter het geld sparan voor een andere / nuttigere upgrade ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 19:03:
Hallo allemaal,

System Specs:

ASUS A8V Deluxe
AMD Athlon 64 3500
160 Gb HD
512 DDR400
Ik heb sinds zaterdag hetzelfde probleem met dit moederbord en een 3000+ winchester. Ik had na 2 dagen andere problemen met andere pc geen zin meer om uit te zoeken waar het probleem aan lag en ik heb hem nu terug bij de pc boer binnengebracht.

Ik had voordien even in het boekje gekeken hoe de bios te flashen , en aangezien ik geen floppy heb , kon ik enkel proberen met flashen via de CD of flashen via ALT + F2. Echter, geen van beiden werkte. :( De optie om te booten met enkel geheugen in bank 3 heb ik hier op tweakers later pas gelezen , dat kon ik ook nog proberen 8)7

Probleem is dus dat flashen met een niet werkende cpu natuurlijk niet werkt op welke wijze dan ook, 't is denk ik hier alsof deze plank helemaal geen cpu heeft op dat moment.

Als iemand me kan bevestigen , dat je met een floppy drive en met een reepje in bank 3 , je alsnog kan flashen , ook al krijg je die cpu overclock speech reporter en geen beeld, dan ga ik hem weer uit de winkel ophalen , en probeer ik het zelf nog eens...

In ieder geval , met 4 geheugenbanken volzet bij mij , doet hij helemaal niets en is booten of flashen helemaal niet mogelijk volgens mijn eerste testen...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
MrBarBarian schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:39:
[...]

Zoals eerder gepost heb ik die error ook een tijdje gehad na een bios-upgrade.. Bij mij was het opgelost door een keer de Bios-Defaults te laden. Eigelijk moet je dit (geloof ik) sowieso doen als je je bios geupgrade hebt..

Ik draai op het moment overigens op 2250 mhz (winnie).. vanavond gaan we weer verder :).. Hoeveel volt kan je overigens (een beetje save) op je cpu zetten?
Natuurlijk moet je bios defaulten voordat je een flash doet. Dat is het probleem niet. Het ligt gewoon aan het mobo, zo simpel is het.
Probeer maar eens een score te halen van 232x11= 2560mhz met de A8V. Dan wordt die onstabiel met eender welke bios. Het is een mobo met kuren bij OCen. Zonder OC is het een zeer goed bordje. Je mag het draaien of keren de A8V is geen OC mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:25:
en daarom stond er ook [de meeste]. Ik heb overigens al wat teveel Epox, Chaintech en Abit bordjes zien sneuvelen rond me, dus de keus was eigenlijk tussen Asus en MSI.

Die MSI is overigens wel dè overclocker voor 939/AGP, zie bijvoorbeeld ook xtremesystems: alle topscores worden neergezet met de MSI.
Sneuvelen kan elk moederbord. Of het nu dit of een ander mobo is, het kan. Maar als je dit Topic volledig leest heb ik de indruk dat iedereen blijft sukkelen met dit mobootje. Bios hier bios daar, foutmelding hier foutmelding daar :X , voltage hoger of lager. Niets helpt wanneer ze een goede OC score willen halen. :'(
Ik verander naar een Epox mobo en oeps probleem opgelost. Tja, wil toch wel iets zeggen.
Moet je weten dat ik het Epox mobo aangeschaft heb op aanraden van mijn broer. Die heeft eerst ook gesukkeld met de A8V en daarna de Epox mobo gekocht. Als ik dan zag welke OC resultaten die haalde zonder problemen, twijfelde ik niet. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:57:
[...]

Ik heb sinds zaterdag hetzelfde probleem met dit moederbord en een 3000+ winchester. Ik had na 2 dagen andere problemen met andere pc geen zin meer om uit te zoeken waar het probleem aan lag en ik heb hem nu terug bij de pc boer binnengebracht.

Ik had voordien even in het boekje gekeken hoe de bios te flashen , en aangezien ik geen floppy heb , kon ik enkel proberen met flashen via de CD of flashen via ALT + F2. Echter, geen van beiden werkte. :( De optie om te booten met enkel geheugen in bank 3 heb ik hier op tweakers later pas gelezen , dat kon ik ook nog proberen 8)7

Probleem is dus dat flashen met een niet werkende cpu natuurlijk niet werkt op welke wijze dan ook, 't is denk ik hier alsof deze plank helemaal geen cpu heeft op dat moment.

Als iemand me kan bevestigen , dat je met een floppy drive en met een reepje in bank 3 , je alsnog kan flashen , ook al krijg je die cpu overclock speech reporter en geen beeld, dan ga ik hem weer uit de winkel ophalen , en probeer ik het zelf nog eens...

In ieder geval , met 4 geheugenbanken volzet bij mij , doet hij helemaal niets en is booten of flashen helemaal niet mogelijk volgens mijn eerste testen...
Ja, dat kan ik bevestigen :) Ik zat het ook niet voor niks in de SP :)
papichulo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:59:
[...]

Natuurlijk moet je bios defaulten voordat je een flash doet. Dat is het probleem niet. Het ligt gewoon aan het mobo, zo simpel is het.
Probeer maar eens een score te halen van 232x11= 2560mhz met de A8V. Dan wordt die onstabiel met eender welke bios. Het is een mobo met kuren bij OCen. Zonder OC is het een zeer goed bordje. Je mag het draaien of keren de A8V is geen OC mobo.
Met bijna alles ben ik het hier eens niet eens :)
Je hoeft je BIOS niet te defaulten voordat je een flash doet, dat is wel het stomste wat ik gehoord heb. Je default alles na een flash. Daarnaast worden de settings altijd al automatisch gewist, tenzij je aangeeft dat je de settings wilt behouden.
En dat je zegt: probeer maar eens een score te halen van 232x11=2560MHz, dat ie dan onstabiel wordt, slaat nergens op. Het hangt compleet van je CPU af hoe ver je komt met OCen. Dat het met jou CPU zo is, hoeft het nog niet zo met een andere CPU te zijn :)
papichulo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:18:
[...]

Sneuvelen kan elk moederbord. Of het nu dit of een ander mobo is, het kan. Maar als je dit Topic volledig leest heb ik de indruk dat iedereen blijft sukkelen met dit mobootje. Bios hier bios daar, foutmelding hier foutmelding daar :X , voltage hoger of lager. Niets helpt wanneer ze een goede OC score willen halen. :'(
Ik verander naar een Epox mobo en oeps probleem opgelost. Tja, wil toch wel iets zeggen.
Moet je weten dat ik het Epox mobo aangeschaft heb op aanraden van mijn broer. Die heeft eerst ook gesukkeld met de A8V en daarna de Epox mobo gekocht. Als ik dan zag welke OC resultaten die haalde zonder problemen, twijfelde ik niet. :*)
En datzelfde geldt hier :)
Want ook bij de MSI zijn enorm veel problemen, lees ook dat draadje maar eens door :)
Over de Epox hoor je wat oc weinig, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Dat het enkel afhangt van de CPU of je kan OCen of niet. Dat is het stomste dat ik al gehoord heb.
Je mobo heeft er ook alle belang bij hoor.
Ik heb ze allebei kunnen testen met een en "dezelfde" CPU, dan kan ik toch weten welke mobo van de twee het beste OC.
Als de A8V een goede OC mobo was dan had ik het hier ook vermeld, maar spijtig genoeg is dit niet het geval. Ik probeer alleen uit te leggen aan Die Hard OC's dat de Epox veel beter te OCen is.
FNF ik waardeer de tijd en moeite dat je in deze topic steekt. Je antwoord onmiddelijk op de vragen die gesteld worden, echt tof.
Maar je hebt moeite om toe te geven dat de A8V een pruts OC mobo is. Als ik zeg dat de Epox een veel beter OC mobo is dan krijg ik onmiddelijk een antwoord van dat het aan de CPU ligt. Of dat de MSI een beter OC mobo is, enz, enz. En dat ik overal topics moet gaan lezen.
Geloof me, ik maak je geen blaasjes wijs. Mijn broer en ik hebben net dezelfde Epox mobo en allebei hebben we een super OC score. Heeft niets te maken dat het enkel aan de CPU ligt of biossen of iets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:58
Aangezien in de topicstart de koelers vermeld worden wil ik het hier toch even aantippen:

Als ik naar : de zalman site *klik* zie ik dat de 7000alcu NIET compatible is met de a8v? Wie kan me hier wat duidelijkheid op werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Bliep schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:17:
Aangezien in de topicstart de koelers vermeld worden wil ik het hier toch even aantippen:

Als ik naar : de zalman site *klik* zie ik dat de 7000alcu NIET compatible is met de a8v? Wie kan me hier wat duidelijkheid op werpen?
Is wel compatibel. Maar als enig minpunt is dat er achteraan waar de Zalman backplate komt een aantal "capacitors" in de weg staan. Bij het aandrukken van de Zalman koeler, drukken deze "capacitors tegen de Zalman backplate.
De Zalman 7700 vind ik na het vastzetten nog vrij los staan. Op de foto latenze zien dat de tussen- schroeven(steunen) eigenlijk te lang zijn. Je kan best, denk ik, de originele backplate gebruiken en de tussenschroeven(steunen) weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 13:58
kan je niet tussen die capacitors en de backplate een stukje rubber oid doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Bliep schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:08:
kan je niet tussen die capacitors en de backplate een stukje rubber oid doen?
Dat kan je proberen. Maar dan wel een heel smal lapje rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 7000 alcu op mijn a8v. Zit prima en stevig, geen enkel probleem.

Tevens loopt mijn proc (fx53) stabiel, standaard voltage, op 2600 mhz. Dus oc doet het bordje ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wat minder agressieve toonzetting zou je sieren eerlijk gezegd.

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat de A8V geen SUPERoverclocker is, maar als je de keus niet maakt op maximale overclock heb je er gewoon een prima bordje aan. Nogmaals: een 33% overclock is niet slecht (met een multi van 9). Ik heb ook al A8V's 3GHz zien doen met peperduur G.Skill mem - en met maximale investering is "iedere" waarde zo ongeveer wel te halen. Daarnaast is het natuurlijk altijd zo dat overclocken altijd "luck of the draw" is: alle componenten moeten naadloos met elkaar samenwerken om de gewenste (gehoopte) resultaten te halen. Blijkbaar is dat met jouw mem/mobo/proc combinatie niet het geval - en om daar nou algemene conclusies over *alle* A8V's uit te gaan trekken lijkt me niet zo verantwoord. Daar had je dan toch een een stapel verschillende procs en latten voor moeten testen.

In goed nieuws: fijn om te horen dat je Epox het lekker doet, hopen dat-ie het ook lang genoeg volhoudt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
wat voor overklok heb je dan? Het hangt idd met meerdere factoren af, en soms is het gewoon zo dat je kans heb dat je een moederbord hebt en of een kut cpu... Maar ik moet toch echt zeggen dat mijn a8v goed klokt ? 270x10 T1 (225mhz) met corsair value geheugen vind ik echt niet slecht!

zoiezo, als al die EPOX mensen allemaal een A8V kochten, dan zal je zien dat daar ook super oc's mee gehaald worden :) epox heeft ze naam gezet en daarom koopt iedereen die bordjes en laten andere links liggen zonder ze te proberen?

Zoiezo
of dit bord problemen heeft of niet, dat maakt het alleen maar leuker (voor mij althans)... Even voor de duidelijkheid, ik heb een:

Savage 2000
Kyro2
MSI KT266a pro2 met een barton (166*16, terwijl KT266 toch echt max 133 was... ;))

en nog meer van dat soort 'alternatieve' hardware gehad :) en ik heb er nooit spijt van gehad, alles was te tweaken, en omdat de hardware al kut was, was de uitdaging alleen maar groter! Met die kyro2 heb ik super OC scores neergezet toendertijd. Met bijna elke hardware tweak was ik er als eerste bij:

GF MX2 solderen naar quadro
kyro2 solderen voor voltmod
MSI bord + wiretrick! (was er nog maar net)...

En voor dit bord komt vast ook nog wel es wat leuks..

[ Voor 60% gewijzigd door Mister_X op 30-03-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:06:
Dat het enkel afhangt van de CPU of je kan OCen of niet. Dat is het stomste dat ik al gehoord heb.
Je mobo heeft er ook alle belang bij hoor.
Ik heb ze allebei kunnen testen met een en "dezelfde" CPU, dan kan ik toch weten welke mobo van de twee het beste OC.
Als de A8V een goede OC mobo was dan had ik het hier ook vermeld, maar spijtig genoeg is dit niet het geval. Ik probeer alleen uit te leggen aan Die Hard OC's dat de Epox veel beter te OCen is.
FNF ik waardeer de tijd en moeite dat je in deze topic steekt. Je antwoord onmiddelijk op de vragen die gesteld worden, echt tof.
Maar je hebt moeite om toe te geven dat de A8V een pruts OC mobo is. Als ik zeg dat de Epox een veel beter OC mobo is dan krijg ik onmiddelijk een antwoord van dat het aan de CPU ligt. Of dat de MSI een beter OC mobo is, enz, enz. En dat ik overal topics moet gaan lezen.
Geloof me, ik maak je geen blaasjes wijs. Mijn broer en ik hebben net dezelfde Epox mobo en allebei hebben we een super OC score. Heeft niets te maken dat het enkel aan de CPU ligt of biossen of iets anders. ;)
Ik zeg ook niet dat het alleen aan het mobo ligt, maar ik zeg alleen dat het ook heel erg van de CPU af hangt, en niet alleen van het mobo :) Jij wil de zaken nog wel eens wat verdraaien...
Maar goed, idd, de NForce chipsets clocken soms beter over, maar alles hangt van factoren af.
Wil jou CPU wel eens testen in mijn A8V Deluxe :)
Bliep schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:17:

Prima compatible, heb zelf de 7000B-Cu.
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:00:
[...]

Een wat minder agressieve toonzetting zou je sieren eerlijk gezegd.

Ik denk dat iedereen hier wel weet dat de A8V geen SUPERoverclocker is, maar als je de keus niet maakt op maximale overclock heb je er gewoon een prima bordje aan. Nogmaals: een 33% overclock is niet slecht (met een multi van 9). Ik heb ook al A8V's 3GHz zien doen met peperduur G.Skill mem - en met maximale investering is "iedere" waarde zo ongeveer wel te halen. Daarnaast is het natuurlijk altijd zo dat overclocken altijd "luck of the draw" is: alle componenten moeten naadloos met elkaar samenwerken om de gewenste (gehoopte) resultaten te halen. Blijkbaar is dat met jouw mem/mobo/proc combinatie niet het geval - en om daar nou algemene conclusies over *alle* A8V's uit te gaan trekken lijkt me niet zo verantwoord. Daar had je dan toch een een stapel verschillende procs en latten voor moeten testen.

In goed nieuws: fijn om te horen dat je Epox het lekker doet, hopen dat-ie het ook lang genoeg volhoudt ;)
Jup, groot gelijk. Alles hangt van factoren af, je kan niet alles schuiven naar 1 ding.
//EDIT: Mooie tijd trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Hmm, gister niet hoger gekomen dan 9x256 (=2304 mhz).. Ik denk dat hierbij het geheugen aan zijn max zit (ongeveer 210 mhz), aangezien ik op die site van Super Nade las dat Corsair ValueSelect niet veel hoger zal kunnen komen..

Ik dacht alleen dat je met de 'Memclock to CPU Ratio'-setting in je bios ervoor kon zorgen dat het geheugen op een lagere frequentie gaat lopen dan de CPU.Ik heb de divider op 3:2 gezet, maar dat maakte geen verschil... Daarna nog eens 5:3 geprobeerd, maar dan wil mijn compu helemaal niet booten (bsod bij het opstarten van windows, ik denk een Machine_check_exception)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 10:07:
Hmm, gister niet hoger gekomen dan 9x256 (=2304 mhz).. Ik denk dat hierbij het geheugen aan zijn max zit (ongeveer 210 mhz), aangezien ik op die site van Super Nade las dat Corsair ValueSelect niet veel hoger zal kunnen komen..

Ik dacht alleen dat je met de 'Memclock to CPU Ratio'-setting in je bios ervoor kon zorgen dat het geheugen op een lagere frequentie gaat lopen dan de CPU.Ik heb de divider op 3:2 gezet, maar dat maakte geen verschil... Daarna nog eens 5:3 geprobeerd, maar dan wil mijn compu helemaal niet booten (bsod bij het opstarten van windows, ik denk een Machine_check_exception)
Welke BIOS gebruik je? Bij de hele 1011 serie werkt de dividers namelijk niet, alleen bij 1011.005 werkt 3:2. Bij 1009.006 en bij 1008 werken alle dividers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd probleem met laatste beta bios versie 11:

Met deze versie kan ik niet meer van mijn Maxtor 200GB PATA schijf booten??

Wat gebeurt er: Hij gaat direct na post zoeken naar floppy in de floppydrive en blijft dit doen met vermelding van alleen 1 knipperende cursor. Welke bios instellingen maakt niet uit (SATA aan/uit, raid aan/uit, bootvolgorde, F8 bij opstarten).

Dit was niet het geval bij voorgaande biossen, daar moest ik wel de SATA uitzetten en raid controller op "IDE mode" om te kunnen booten maar dat werkt dus niet meer. Iemand ook dit probleem? Of een oplossing?

Snap dat dit misschien niet helemaal juiste topic is, maar gezien de ervaring hier met (beta)biossen en omdat ik van plan was om een goede overclock te behalen met dit bios.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:17:
[...]

Welke BIOS gebruik je? Bij de hele 1011 serie werkt de dividers namelijk niet, alleen bij 1011.005 werkt 3:2. Bij 1009.006 en bij 1008 werken alle dividers.
Dat verklaart dan waarschijnlijk e.a. Ik heb de nieuwste 1011 (das 005 dacht ik?) bios..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
hallo tweakers,

ik heb sinds vorige week een nieuwe 3000+ gekocht met dit bordje. nou krijg ik de 3000+ stabiel als een 3500+ (15 uur staan encoden van dvd's ) , wil ik hem als een 3800+ draaien (Dus 2,4ghz) dan valt me geluid weg. weet iemand hoe je in de bios pci lock aan kan zetten,zo ja waar kan ik dat dan vinden? of is dit niet mogelijk :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Possible schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:11:
hallo tweakers,

ik heb sinds vorige week een nieuwe 3000+ gekocht met dit bordje. nou krijg ik de 3000+ stabiel als een 3500+ (15 uur staan encoden van dvd's ) , wil ik hem als een 3800+ draaien (Dus 2,4ghz) dan valt me geluid weg. weet iemand hoe je in de bios pci lock aan kan zetten,zo ja waar kan ik dat dan vinden? of is dit niet mogelijk :?
Dat staat gewoon in de BIOS, maar je moet dan wel rev 2.0 hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:17
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Dat staat gewoon in de BIOS, maar je moet dan wel rev 2.0 hebben :)
hmmm blijkbaar heb ik dan een andere versie dus... zou ik dan gewoon me bios moeten updaten naar de nieuwste versie. :)

edit: ik zie dat ik versie 1.008 heb met rev 2.0, dan zou ik toch PCI lock in de bios moeten vinden of niet :?

[ Voor 37% gewijzigd door Possible op 30-03-2005 15:53 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
[quote]FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:27:
[...]

Ik zeg ook niet dat het alleen aan het mobo ligt, maar ik zeg alleen dat het ook heel erg van de CPU af hangt, en niet alleen van het mobo :) Jij wil de zaken nog wel eens wat verdraaien...
Maar goed, idd, de NForce chipsets clocken soms beter over, maar alles hangt van factoren af.

Oke, mijn CPU in jou A8V en jou CPU in mijn Epox. Is dat dan afgesproken?
Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling om een strijd aan te gaan.
Ik ben zeer leergierig als het om PC's gaat.
Ik wou enkel zeggen dat ik twee verschillende mobo's -A8V en Epox- met exact dezelfde hardware hebben kunnen testen met OCen. En dat ik tot een conclusie ben gekomen. Mijn broer heeft net hetzelfde meegemaakt met zijn systeem, ook A8V en Epox mobo's.

Heb enkele maanden geleden voor een kennis een systeem samengesteld met een A8V. De andere componenten zijn dezelfde als bij mij.
Heb deze ook eens OC. Maar zoals verwacht, kwam er niet veel van.
Dit zijn dan 3 verschillende systemen met allemaal dezelfde merken van componenten. En toch geven ze alle drie DEZELFDE OC problemen.
Dan is het toch wel duidelijk of niet?

En als ik aggresief overkom dan wil ik wel weten waarom Dabutcha1976.
Ik ben zeker niet aggresief. O-)
Maar ik mag mij toch een beetje verdedigen. :7

Ik wist dat Epox een goede reputatie had en nog heeft met OC mobo's en toch heb ik toen gekozen voor een A8V. Het kan toch dat dit mobootje tegenslaagd? En niet alleen bij mij maar ook nog bij andere mensen.
Het is gewoon een kwestie van aanvaarden dat is al. Dat aanvaarden heb ik toen ook gedaan toen ik de scores van mijn broer zijn Epox mobo zag. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:38:

Oke, mijn CPU in jou A8V en jou CPU in mijn Epox. Is dat dan afgesproken?
Begrijp me niet verkeerd, het is niet de bedoeling om een strijd aan te gaan.
Ik ben zeer leergierig als het om PC's gaat.
Ik wou enkel zeggen dat ik twee verschillende mobo's -A8V en Epox- met exact dezelfde hardware hebben kunnen testen met OCen. En dat ik tot een conclusie ben gekomen. Mijn broer heeft net hetzelfde meegemaakt met zijn systeem, ook A8V en Epox mobo's.

Heb enkele maanden geleden voor een kennis een systeem samengesteld met een A8V. De andere componenten zijn dezelfde als bij mij.
Heb deze ook eens OC. Maar zoals verwacht, kwam er niet veel van.
Dit zijn dan 3 verschillende systemen met allemaal dezelfde merken van componenten. En toch geven ze alle drie DEZELFDE OC problemen.
Dan is het toch wel duidelijk of niet?

En als ik aggresief overkom dan wil ik wel weten waarom Dabutcha1976.
Ik ben zeker niet aggresief. O-)
Maar ik mag mij toch een beetje verdedigen. :7

Ik wist dat Epox een goede reputatie had en nog heeft met OC mobo's en toch heb ik toen gekozen voor een A8V. Het kan toch dat dit mobootje tegenslaagd? En niet alleen bij mij maar ook nog bij andere mensen.
Het is gewoon een kwestie van aanvaarden dat is al. Dat aanvaarden heb ik toen ook gedaan toen ik de scores van mijn broer zijn Epox mobo zag. :9~
De quotes zijn hier en daar wat verkeerd gegaan, maar deal :)
Ben wel eens benieuwd naar; A8V vs Epox.

En hoe het met de Epox zit, ja, wat oc gebied hoor je er enorm weinig over, alles is op de MSI, je leest echt nagenoeg nooit iets over de Epox, zal ook zijn redenen wel hebben denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 30-03-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 18:28:
[...]

De quotes zijn hier en daar wat verkeerd gegaan, maar deal :)
Ben wel eens benieuwd naar; A8V vs Epox.

En hoe het met de Epox zit, ja, wat oc gebied hoor je er enorm weinig over, alles is op de MSI, je leest echt nagenoeg nooit iets over de Epox, zal ook zijn redenen wel hebben denk ik...
OK ben ook benieuwd naar Asus A8V vs Epox 9NDA3j. Misschien wel ideaal om achteraf in dit topic verslag uit te brengen. :)

Maar hoe en wanneer kunnen we dan afspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:12:
[...]

OK ben ook benieuwd naar Asus A8V vs Epox 9NDA3j. Misschien wel ideaal om achteraf in dit topic verslag uit te brengen. :)

Maar hoe en wanneer kunnen we dan afspreken?
Idd, mail me er maar ff over :)
Weet nml niet waar je woont e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
FnF schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:16:
[...]

Idd, mail me er maar ff over :)
Weet nml niet waar je woont e.d. :)
Sorry FNF, maar hoe kan ik je mijn gegevens doormailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ik ben bezig mijn waterkoeling te installeren, en moet daarvoor mijn backplate verwijderen. Alleen krijg ik hem met geen mogenlijkheid los, terwijl ik in dit topic lees dat hij bij wijze van spreken er bijna af waait. Ik heb geprobeerd hem warm te maken met een fhon, maar zit nog zo vast als een huis. Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:21:
[...]

Sorry FNF, maar hoe kan ik je mijn gegevens doormailen?
FnF :)
In mijn profiel staat het emailadres wel.
Naj_Geetsrev schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 21:34:
Ik ben bezig mijn waterkoeling te installeren, en moet daarvoor mijn backplate verwijderen. Alleen krijg ik hem met geen mogenlijkheid los, terwijl ik in dit topic lees dat hij bij wijze van spreken er bijna af waait. Ik heb geprobeerd hem warm te maken met een fhon, maar zit nog zo vast als een huis. Kan iemand mij helpen?
Het is echt enorm gemakkelijk. Je kan hem er gewoon met een schroevendraaier vanaf wrikken, gewoon een beetje kracht zetten. Het makkelijkste is het om eerst even je PC een uurtje te laten primen oid, zodat er mooi wat hitte tegen aan is gekomen, maar het is niet noodzakelijk. Gewoon wat kracht zetten, en dan is ie er al af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Het is me gelukt. Moest dat kreng best wel warm maken met een fhon, toen ging hij er redelijk makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Naj_Geetsrev schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:55:
Het is me gelukt. Moest dat kreng best wel warm maken met een fhon, toen ging hij er redelijk makkelijk af.
Mooi :) Bij mij was 1 kant al los, dus de andere kant ging toen wel heel erg gemakkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Even een vraagje mensen :

Na mijn initiële problemen met mijn winchester 3000+ die niet herkend werd , heb ik nu na een bios flash naar 1009 alle problemen van de baan.

Eerst probeerde ik de auto overclock van het asus moederbord en zette deze op 10%. Bij het kijken in cpu-z merkte ik op dat hij em bijna op 2000 mhz had gezet en dat mijn fsb 220 was en mijn geheugen synchroon liep , op 220 mhz dus. Ik had nooit gedacht dat dit geheugen ( 2 x 256 twinmos en 2 maal 512 corsair value ) op 220 kon draaien. Op mijn vorige nforce 2 plank kreeg ik er met moeite 210 mhz uit |:(

Enfin, dit gaf me wat hoop een beetje verder te gaan overclocken en ik stel nu deze instellingen in...
HTT 1000
multiplier 9
fsb 250
divider 5/3 ddr333
mem volt 2.8 volt
cpu volt 1.6

Na een uurtje testen met quake3 en prime tegelijk blijkt alles op het eerste zicht zo stabiel als een speer en krijgt mijn cpu blijkbaar 37 graden met de stock cooler zonder Artic Silver. Wat ik echter niet snap , is dat ondanks mijn devider van 5/3 , mijn geheugen volgens de nieuwste versie van cpu z, 204 mhz ddr draait. Volgens mij is 250 fsb / 5 maal 3 , toch 150 mhz ? en geen 204 , zoald cpu-z aanduidt ? Of snap ik het athlon 64 overclocken nog niet goed ? Of zou het aan mijn 1009 bios liggen ? wat denken jullie ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
-GF-Annihilator schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:44:
Even een vraagje mensen :

Na mijn initiële problemen met mijn winchester 3000+ die niet herkend werd , heb ik nu na een bios flash naar 1009 alle problemen van de baan.

Eerst probeerde ik de auto overclock van het asus moederbord en zette deze op 10%. Bij het kijken in cpu-z merkte ik op dat hij em bijna op 2000 mhz had gezet en dat mijn fsb 220 was en mijn geheugen synchroon liep , op 220 mhz dus. Ik had nooit gedacht dat dit geheugen ( 2 x 256 twinmos en 2 maal 512 corsair value ) op 220 kon draaien. Op mijn vorige nforce 2 plank kreeg ik er met moeite 210 mhz uit |:(

Enfin, dit gaf me wat hoop een beetje verder te gaan overclocken en ik stel nu deze instellingen in...
HTT 1000
multiplier 9
fsb 250
divider 5/3 ddr333
mem volt 2.8 volt
cpu volt 1.6

Na een uurtje testen met quake3 en prime tegelijk blijkt alles op het eerste zicht zo stabiel als een speer en krijgt mijn cpu blijkbaar 37 graden met de stock cooler zonder Artic Silver. Wat ik echter niet snap , is dat ondanks mijn devider van 5/3 , mijn geheugen volgens de nieuwste versie van cpu z, 204 mhz ddr draait. Volgens mij is 250 fsb / 5 maal 3 , toch 150 mhz ? en geen 204 , zoald cpu-z aanduidt ? Of snap ik het athlon 64 overclocken nog niet goed ? Of zou het aan mijn 1009 bios liggen ? wat denken jullie ?
Die 150MHz zal altijd iets hoger zijn, zal zo rond de 170 uitkomen schat it (tel overal voor het gemak een 20MHz op). Ik denk zelf dat je de divider of niet helemaal goed hebt gezet, of dat hij niet werkt, en weer terug is gegaan naar 2:1 (Niet alle standen werken namelijk altijd). Je kan altijd eens een andere BIOS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:04:
[...]

Die 150MHz zal altijd iets hoger zijn, zal zo rond de 170 uitkomen schat it (tel overal voor het gemak een 20MHz op). Ik denk zelf dat je de divider of niet helemaal goed hebt gezet, of dat hij niet werkt, en weer terug is gegaan naar 2:1 (Niet alle standen werken namelijk altijd). Je kan altijd eens een andere BIOS proberen.
Is het misschien een idee om wat in de openingspost te melden over die dividers? Zoals hierboven te lezen is ben ik er ook tegenaan gelopen.. En het is een vrij essentieel onderdeel bij het overclocken lijkt me..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Ik stelde alles net in met identiek dezelfde instellingen , behalve nu de fsb op 260 mhz , en blijkt cpu - z aan te geven dat mijn geheugen nu toch wel 212.7 mhz loopt. CPU loopt nu op 2339.4 mhz. HTT is volgens cpu-z 259.9

Nu is het wel zo dat ik nergens in mijn bios de HTT multiplier zie staan. Ik kan enkel instellen of mijn HTT nu op 1000 , 800 , enz... moet lopen. En ik heb em op 1000 staan dus.

Gezien de meeste mensen aanraden geen HTT boven de 1000 te nemen , vraag ik mij nu toch echt wel af , hoe deze bij mij loopt nu ? Is ze max 1000, aangezien ik dat zo instel in de bios ? Of gaat die nu met 260fsb erover ? |:(

Hier alle info :

http://users.pandora.be/anni/cpuz.htm

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 3500+ op kunnen schroeven naar 2.8ghz met deze instellingen

ht255
htt 600
mp 11
v-core 1.6

nu kijg ik alleen steeds naar een uur of 3/4 dat mijn hele pc freezed. wat zou dat kunnen zijn
de temp van mijn cpu is 39 graden idle en 45 graden max.
en mijn geheugen twinmoss pc3200 loop nu netjes op 200mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:35:

ht255
htt 600
mp 11
v-core 1.6

nu kijg ik alleen steeds naar een uur of 3/4 dat mijn hele pc freezed. wat zou dat kunnen zijn
Misschien wel te weinig vcore ? Ik heb voor de veiligheid maar al 1.6 vcore ingesteld bij mij , en , hij draait hier maar 2350 mhz... Ik kan me inbeelden dat jij met je 2800 mhz , met 1.6 vcore , toch net iets te weinig hebt ingesteld.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga 1.7 bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het probleem gevonden van mijn vastlopers. asus probe gaf een temp aan van 46 graden over load. maar de bios gaf een temp aan van 65graden. dus lekker vertrouwd dat asus probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:08:
[...]

Is het misschien een idee om wat in de openingspost te melden over die dividers? Zoals hierboven te lezen is ben ik er ook tegenaan gelopen.. En het is een vrij essentieel onderdeel bij het overclocken lijkt me..
Ja, maar dat hangt van je CPU en van je RAM e.d. af, en hangt ook nog van de BIOS af. Dat zijn net een beetje te veel factoren om er een mooi stukje van te bakken :)
-GF-Annihilator schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:27:
Ik stelde alles net in met identiek dezelfde instellingen , behalve nu de fsb op 260 mhz , en blijkt cpu - z aan te geven dat mijn geheugen nu toch wel 212.7 mhz loopt. CPU loopt nu op 2339.4 mhz. HTT is volgens cpu-z 259.9

Nu is het wel zo dat ik nergens in mijn bios de HTT multiplier zie staan. Ik kan enkel instellen of mijn HTT nu op 1000 , 800 , enz... moet lopen. En ik heb em op 1000 staan dus.

Gezien de meeste mensen aanraden geen HTT boven de 1000 te nemen , vraag ik mij nu toch echt wel af , hoe deze bij mij loopt nu ? Is ze max 1000, aangezien ik dat zo instel in de bios ? Of gaat die nu met 260fsb erover ? |:(

Hier alle info :

http://users.pandora.be/anni/cpuz.htm
Waar je nu over praat is de HTT frequency/multiplier (Zie ook de SP hierover)
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:35:

ht255
htt 600
mp 11
v-core 1.6

De HTT 600 kan wel op 800, de 4x5=20, is maar 1020HTT, dus dat maakt nix uit.
Je kan het voltage nog wat verhogen, maar het beste is om even te Prime95en. Als je errors krijgt is het niet stabiel, en moet je dus lager clocken :) .
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:57:
ik heb het probleem gevonden van mijn vastlopers. asus probe gaf een temp aan van 46 graden over load. maar de bios gaf een temp aan van 65graden. dus lekker vertrouwd dat asus probe
Geen probleem met ASUS Probe (stamp de laatste versie eens naar je HD, mocht je dat nog niet gedaan hebben :) ), en je temperatuur hoeft lang niet altijd het probleem te zijn van een onstabiele CPU, het ligt meestal gewoon aan een te hoge overclock, of een te laag voltage :)

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 31-03-2005 18:19 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op: