[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.899 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
draait iemand van jullie trouwens winxp64? ik ben nu die nieuwe release aan het installeren :P

hmz, laatmaar, geen promise fastrack TX2000 AMD64 drivers.. :( :( :(

[ Voor 28% gewijzigd door Mister_X op 31-03-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therion309
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50
-GF-Annihilator schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 15:44:
Wat ik echter niet snap , is dat ondanks mijn devider van 5/3 , mijn geheugen volgens de nieuwste versie van cpu z, 204 mhz ddr draait. Volgens mij is 250 fsb / 5 maal 3 , toch 150 mhz ? en geen 204 , zoald cpu-z aanduidt ? Of snap ik het athlon 64 overclocken nog niet goed ? Of zou het aan mijn 1009 bios liggen ? wat denken jullie ?
Je geheugen draait bij 250 HTT en 5/3 divider op 250 * 5 / 3 = 416 mhz
Dit nog delen door 2 (DDR2) kom je op 208 mhz.

Bij een HTT van 260 kom je dan dus op 217 mhz.

[ Voor 1% gewijzigd door Therion309 op 01-04-2005 07:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Therion schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 07:56:
[...]

Je geheugen draait bij 250 HTT en 5/3 divider op 250 * 5 / 3 = 416 mhz
Dit nog delen door 2 (DDR2) kom je op 208 mhz.

Bij een HTT van 260 kom je dan dus op 217 mhz.
Het is geen DDR2 :) Maar je uitleg klopt wel. Staat ook in de SP trouwens...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Zo, even de SP geupdated.
Kwam nog wat tikfouten tegen, en zo goed ik kan zien, zit er nu niks meer in :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 02-04-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 22:27:
draait iemand van jullie trouwens winxp64? ik ben nu die nieuwe release aan het installeren :P

hmz, laatmaar, geen promise fastrack TX2000 AMD64 drivers.. :( :( :(
Ik ga binnenkort ook eens Windows XP x64 proberen :)
Ik heb alle drivers zo goed ik weet, behalve mijn tvkaart :'( Maar ze hebben aangegeven er mee aan de slag te gaan _/-\o_
Als ATi en nVidia nu ook eens met final x64 drivers komen, ben ik helemaal tevreden, zelfde geldt voor een final versie van VIA e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
FnF schreef op zondag 03 april 2005 @ 11:24:
[...]

Ik ga binnenkort ook eens Windows XP x64 proberen :)
Ik heb alle drivers zo goed ik weet, behalve mijn tvkaart :'( Maar ze hebben aangegeven er mee aan de slag te gaan _/-\o_
Als ATi en nVidia nu ook eens met final x64 drivers komen, ben ik helemaal tevreden, zelfde geldt voor een final versie van VIA e.d.
Ik ben benieuwd! Hoop stiekem dat promise ook nu snel AMD64 drivers gaan maken, ik ga ze eens mailen denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:02:
[...]

Ik ben benieuwd! Hoop stiekem dat promise ook nu snel AMD64 drivers gaan maken, ik ga ze eens mailen denk.
Ik zou zeggen: gewoon mailen, misschien zijn ze er al mee bezig, en hebben ze zelf al een versie voor zich zelf, dus vraag ook even of ze eventueel ook een (beta) versie hebben.
Je kan ook veel drivers vinden op: www.planetamd64.com (geen spam oid, alleen hulp :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb een ASUS A8V Deluxe, met een AMD 64 3500+ Winchester, en nu had ik eerst 2x 256 dezelfde modules dual channeled draaien, nu wil ik een gig erin doen ( 2x 512 dezelfde elixir pc 3200 ) en dan zegt voice: system failed due to overclocking. iemand sugesties? als ik alleen die 512 erin doe, op slot B1 dan boot hij wel gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:12:
hallo,

ik heb een ASUS A8V Deluxe, met een AMD 64 3500+ Winchester, en nu had ik eerst 2x 256 dezelfde modules dual channeled draaien, nu wil ik een gig erin doen ( 2x 512 dezelfde elixir pc 3200 ) en dan zegt voice: system failed due to overclocking. iemand sugesties? als ik alleen die 512 erin doe, op slot B1 dan boot hij wel gewoon
Hm, Elixir, daar heb ik zelf ook problemen mee gehad, maar dat was 2x256, ik kon dat gewoon niet goed krijgen, en om de haverklap geheugenerrors, zodoende heb ik nieuwe geheugen gehaald, en de probs zijn over _/-\o_
Maar goed, je kan eens proberen de BIOS te resetten, en zien wat het dan doet. Meestal werkt dat nml wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie het, hartstikke bedankt het werkt nu wel (Y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 15:41:
ik zie het, hartstikke bedankt het werkt nu wel (Y) :)
Mooi :) Ik had ook niet anders verwacht eigenlijks _/-\o_
Maar hoe zit het bij jou, heb jij ook allemaal geheugen errors in de read/write van het geheugen e.d.?
Had daar nml zelf ongelovelijke veel last van...
Het sluist er redelijk snel in, in het begin geen problemen, maar naar 1 dag gebruik oid (praat hier over diverse reinstalls van Windows), waren er allemaal errors :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm geen last van, ik werk zelf bij een computer winkel, en wij hebben vaak elixir of twinmos. met elixir heb ik nog geen problemen gehad, maar ik heb echt 0 ervaring met amd 64 en socket 939 dus vandaar dat ik even niet wist waar het aan lag, en achja je kan niet alles weten. Mocht je goed geheugen willen voor een rendabele prijs raad ik je Twinmos aan. Btw je kan me ook even op msn toevoegen. ua_liqious@hotmail.com

grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb zelf de a8v deluxe en wil op zich mijn 3200+ wel iets hoger klokken ;) .
Het geheel zit in een antec sonata kast, die vrij stil is.
Nu wil ik in plaats van de box cooler er een betere cooler opzetten die ook nog eens minder geluid maakt.
Daarbij moet de koeler gebruik kunnen maken van het meganisme waar de box cooler ook gebruik van maakt, waardoor de zalman 7700cu voor mij jammergenoeg afvalt.
Iemand een idee voor zo'n stille koeler???

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:57:
hmm geen last van, ik werk zelf bij een computer winkel, en wij hebben vaak elixir of twinmos. met elixir heb ik nog geen problemen gehad, maar ik heb echt 0 ervaring met amd 64 en socket 939 dus vandaar dat ik even niet wist waar het aan lag, en achja je kan niet alles weten. Mocht je goed geheugen willen voor een rendabele prijs raad ik je Twinmos aan. Btw je kan me ook even op msn toevoegen. ua_liqious@hotmail.com

grr
Me heeft al goed geheugen gekocht _/-\o_
chrisstructor schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:25:
Ik heb zelf de a8v deluxe en wil op zich mijn 3200+ wel iets hoger klokken ;) .
Het geheel zit in een antec sonata kast, die vrij stil is.
Nu wil ik in plaats van de box cooler er een betere cooler opzetten die ook nog eens minder geluid maakt.
Daarbij moet de koeler gebruik kunnen maken van het meganisme waar de box cooler ook gebruik van maakt, waardoor de zalman 7700cu voor mij jammergenoeg afvalt.
Iemand een idee voor zo'n stille koeler???
Waarom wil je het standaard ophang systeem gebruiken?
Alle high-end koelers maken gebruik van een standard systeem, omdat dat gewoon een stuk beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
BIOS 1011.007 is ook uit :)
Hij is te vinden op de Duitse site.
Maar heeft iemand toevallig ook 1011.006 gezien? Want ik ben die mis gelopen :'(
Heb trouwens gisteren nog gezien, en toen stond 1011.005 er nog op, dus misschien vandaag 006 erop gezet, bug gevonden, meteen 007 uitgebracht oid?
Hij staat er iig voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 16:57:

grr
Ik heb eerst TwinMos gehad en dat was gewoon een drama.. Veel bsod's (zonder overclocken) en memtest leverde een indrukwekkende hoeveelheid fouten op. Nu heb ik Corsair ValueSelect en dat geeft (geloof ik) een fout..

Ik heb nu alleen onlangs begrepen dat het voor het overclocken niet onverstandig is om geheugen te kopen dat sneller is dan pc3200...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:16:
[...]

Ik heb eerst TwinMos gehad en dat was gewoon een drama.. Veel bsod's (zonder overclocken) en memtest leverde een indrukwekkende hoeveelheid fouten op. Nu heb ik Corsair ValueSelect en dat geeft (geloof ik) een fout..

Ik heb nu alleen onlangs begrepen dat het voor het overclocken niet onverstandig is om geheugen te kopen dat sneller is dan pc3200...
Ach, dat hangt helemaal af van de gebruikte chips die op het mem zitten.
* Phyxion heeft wel gewoon PC4000 gehaald, en heeft nu echt nooit meer geheugenerrors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirelly
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 21:47
FnF schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:56:
BIOS 1011.007 is ook uit :)
Hij is te vinden op de Duitse site.
Maar heeft iemand toevallig ook 1011.006 gezien? Want ik ben die mis gelopen :'(
Heb trouwens gisteren nog gezien, en toen stond 1011.005 er nog op, dus misschien vandaag 006 erop gezet, bug gevonden, meteen 007 uitgebracht oid?
Hij staat er iig voor jullie ;)
Iemand dat bios al uitgeprobeerd?
Werkt 1T nu wel goed (want ik geloof dat het bij 1011.005 gewoon op 2T draaide).

[ Voor 4% gewijzigd door Pirelly op 08-04-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bios geprobeerd, maar 1T werkt nog steeds niet. Dus ben ik maar weer terug gegaan naar 1.009.006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb me ook maar eens aan het overclocken gewaagt op m'n A8V'tje revisie 2. Hieronder staat m'n eerste poging. Tips hoor ik graag. Hij zal waarschijnlijk nog wel iets hoger kunnen maar dan moet ik geheugen op 5:3 gaan zetten . Nja, brand maar los. :P

Vcore : 1.6v
Mem: 2.7v
Bios: 1011.005
Geheugen: 2:1

Type geheugen: corsair twinx 1024 pc3200c2 (2x512 MB)

Afbeeldingslocatie: http://cambridge.shacknet.nu/~brakkie/proc.png

Afbeeldingslocatie: http://cambridge.shacknet.nu/~brakkie/mem.png

[ Voor 56% gewijzigd door Brakkie op 12-04-2005 09:36 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Pirelly schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:02:
[...]

Iemand dat bios al uitgeprobeerd?
Werkt 1T nu wel goed (want ik geloof dat het bij 1011.005 gewoon op 2T draaide).
Heb het nog niet uitgeprobeerd, maar zal direct wel even aan het flashen gaan :)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:13:
Ik heb het bios geprobeerd, maar 1T werkt nog steeds niet. Dus ben ik maar weer terug gegaan naar 1.009.006.
Ik had juist bij 1011.005 alleen maar 1T :*) Direct ff flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ok, de divider 1:1 werkt niet meer bij 1011.007, even als de rest van de memorysettings.
1011.005 was duidelijk de beste van de 1011 serie. De 1T timing heb ik niet kunnen proberen, aangezien 1:1 niet werkte.
Maar ik heb hem toch maar weer terug geflashed naar 1009.006 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:34:
[...]

Ach, dat hangt helemaal af van de gebruikte chips die op het mem zitten.
* MrBarBarian heeft wel gewoon PC4000 gehaald, en heeft nu echt nooit meer geheugenerrors :)
Welk merk? Ik zit er ook aan te denken.. Maar na 2x geheugen te hebben gekocht dat me niet heel gioed bevalt wil ik nu wel eens geheugen hebben dat vrijwel zeker bevalt :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:58:
[...]

Welk merk? Ik zit er ook aan te denken.. Maar na 2x geheugen te hebben gekocht dat me niet heel gioed bevalt wil ik nu wel eens geheugen hebben dat vrijwel zeker bevalt :)
Ik heb het hier met verschillende merken geprobeerd, waaronder:
Elixir->Errors (Lag aan de modules zelf bleek later)
V-Data->Errors (Lag niet aan de modules, heb ASUS er over gemaild, wordt opgelost in een van de volgende BIOSSEN)
A-Data (Vitesta en normale)->Vitesta had problemen met DDR500, normale wou prima
Kingston HyperX PC3200->Liep ook niet helemaal 100%, zelfs niet @2.8V (1 bankje wel, 2 bankjes niet) Maar HyperX PC4000 liep wel prima, ook 2 bankjes, maar was minder snel dan de gene hieronder op zelfde settings, dus die keuze was snel gemaakt :)
Crucial Ballistix PC4000 (Welke ik er nu in heb zitten)->Perfect
Crucial PC3200->Ook prima
Corsair PC3200->Ook geen problemen
TwinMos SP->Zelfde verhaal als de laatste 3
Standaard TwinMos->Niet 100% naar mijn gevoel, maar te weinig getest, had een BSOD, dus ga uit van niet helemaal 100%

iig, mijn Crucial Ballistix is de enige die ik echt perfect vindt draaien _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 10-04-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Heb gisteren ook nog even Corsair PC4000 getest, was ook geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op maandag 11 april 2005 @ 07:00:
Heb gisteren ook nog even Corsair PC4000 getest, was ook geen probleem :)
Waar haal je ze allemaal vandaag zeg! ;)

Als ik mijn huidige geheugen voor een beetje een fatsoelijke prijs kan verkopen, ga ik je advies opvolgen en Crucial Ballistix kopen... Ik neem aan dat je ook gewoon dual channel hebt met twee van die reepjes...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:43:
[...]

Waar haal je ze allemaal vandaag zeg! ;)

Als ik mijn huidige geheugen voor een beetje een fatsoelijke prijs kan verkopen, ga ik je advies opvolgen en Crucial Ballistix kopen... Ik neem aan dat je ook gewoon dual channel hebt met twee van die reepjes...
Jep, 2x512MB.

De meeste geteste reepjes zijn allemaal 2x512MB, alleen sommigen 2x256 :)
De meeste reepjes leen ik even. En heb zelf natuurlijk ook nog wel het een en ander liggen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik heb 2 x 512 twinmos 400DDR ook perfect.

En gisteren een Zalman CNPS7700-ALCU en Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink geplaatst.
Northbridge Heatsink moesten wel 3 van die pootjes een beetje omgebogen worden, maar verder past het perfect, steekt ook niet uit aan de bovenkant.

Zalman Hp serie past er ook met gemak nog bij.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mud starrr schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:48:
Ik heb 2 x 512 twinmos 400DDR ook perfect.

En gisteren een Zalman CNPS7700-ALCU en Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink geplaatst.
Northbridge Heatsink moesten wel 3 van die pootjes een beetje omgebogen worden, maar verder past het perfect, steekt ook niet uit aan de bovenkant.

Zalman Hp serie past er ook met gemak nog bij.
Idd, als je het eventueel een beetje licht verbuigt, past alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Misschien nuttig om te vermelden :

Met bios versie 1011-005 kun je niet op T1 command (grotere bandbreedte) draaien.
Je kan er em in het bios wel op zetten, maar qua geheugen bandbreedte zul je er niet op vooruit gaan.
Het lijkt erop dat dit bios T2 command aanhoudt.
Terugflashen naar bios 1009 verholp voor mij het probleem en gaf me een bandbreedte boost van 4700 mb/s naar 5500 mb/s. (cas 2.5)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
chrisstructor schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 15:25:
Misschien nuttig om te vermelden :

Met bios versie 1011-005 kun je niet op T1 command (grotere bandbreedte) draaien.
Je kan er em in het bios wel op zetten, maar qua geheugen bandbreedte zul je er niet op vooruit gaan.
Het lijkt erop dat dit bios T2 command aanhoudt.
Terugflashen naar bios 1009 verholp voor mij het probleem en gaf me een bandbreedte boost van 4700 mb/s naar 5500 mb/s. (cas 2.5)
Dat was allang bekend hoor :)
Daarnaast werkte de 1T altijd bij mij, maakt niet uit waar ik hem op zet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan de 1011.006 ook niet vinden (.de en .com.tw), heb de 1011.007 toegevoegd aan de repository, zie sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 10:51:
ik kan de 1011.006 ook niet vinden (.de en .com.tw), heb de 1011.007 toegevoegd aan de repository, zie sig ;)
Oke, thnx!
Ja, vreemd dat de 1011.006 mist, misschien is die ook wel nooit online geweest, zou best eens heel goed mogelijk zijn. ASUS heeft zo nu en dan wel meer geskipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Weet iemand of ik DATA CORRUPTIE riskeer als in mijn a8v deluxe met SATA raid configuratie probeer te overclocken?
En wat zouden de beste OVERCLOCK settings zijn voor deze configuratie?

Configuratie:
MB:A8V deluxe v2
GH: 4x 512 Kingston DDR PC3200 512 MB (Total 2GB)
CPU: AMD Athlon 64 3500+ Winchester
HD: 2x SATA Maxtor Diamond max 10 16 MB Cache 250 GB (In Raid 0 configuratie)
SB: Creative audigy II ZS
VGA: ATI Radeon Club 3D X800 Pro ViVo (16 pipelines enabled) en ATI tool ovetclockt als 3D gedetecteerd word.
Cooler VGA: Arctic Cooling NV Silencer 4 ARC-NV-4 (Rev. 2)
Cooler CPU: Arctic Cooling Freezer 64

Ik heb namelijk dezeinfomatie niet echt eenduidig in dit forum terug kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Lijkt me niet, mischien dat je pc vastloopt of reboot door onstabiliteit tijdens het wegschrijven van data naar de hardeschijf.
Maar dat kan net zo hard met een enkele schijf.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Mud starrr schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:25:
Lijkt me niet, mischien dat je pc vastloopt of reboot door onstabiliteit tijdens het wegschrijven van data naar de hardeschijf.
Maar dat kan net zo hard met een enkele schijf.
Tijdens m'n eerste experimenten met OC'en was ik vergeten de AGP/PCI lock aan te zetten. PC wilde niet opstarten. Toen bleek dus dat m'n SATA bootschijf corrupts was geraakt. Altijd de AGP/PCI lock gebruiken dus anders loop je wel risico.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Brakkie schreef op maandag 18 april 2005 @ 14:04:
[...]

Tijdens m'n eerste experimenten met OC'en was ik vergeten de AGP/PCI lock aan te zetten. PC wilde niet opstarten. Toen bleek dus dat m'n SATA bootschijf corrupts was geraakt. Altijd de AGP/PCI lock gebruiken dus anders loop je wel risico.
Heb ik ook wel eens gehad.. Na de overclock herkende ie maar een van de twee disken in het raid 0 setje.. Terugklokken of de lock aanzetten wat genoeg om alles wel weer werkend te krijgen..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
innocent schreef op maandag 18 april 2005 @ 13:01:
Weet iemand of ik DATA CORRUPTIE riskeer als in mijn a8v deluxe met SATA raid configuratie probeer te overclocken?
En wat zouden de beste OVERCLOCK settings zijn voor deze configuratie?

Configuratie:
MB:A8V deluxe v2
VGA: ATI Radeon Club 3D X800 Pro ViVo (16 pipelines enabled) en ATI tool ovetclockt als 3D gedetecteerd word.

Ik heb namelijk dezeinfomatie niet echt eenduidig in dit forum terug kunnen vinden :(
Zoals hier onder al is aangegeven, houdt de AGP/PCI lock aan, en er zal niks gebeuren :)
En welke aansluitingen neem je, de VIA of de Promise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:50:
[...]

Zoals hier onder al is aangegeven, houdt de AGP/PCI lock aan, en er zal niks gebeuren :)
De Via schijnt het snelst te zijn

of verraad ik nu de grap?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
FnF schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:50:
[...]

Ik heb mijn schijven op de SATA rode raid promise sockets aangesloten, had ik dit anders moeten doen ?

[ Voor 40% gewijzigd door innocent op 18-04-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

innocent schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:59:
[...]

Ik heb mijn schijven op de SATA rode raid promise sockets aangesloten, had ik dit anders moeten doen ?
Zit hier dan ook alweer verschil in ? en wat dan precies :?

(verkeerde gequote) Ik bedoel dat van die promise en de VIA aansluiting.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
innocent schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:59:
[...]

Nee, maakt opzich helemaal niks uit. Ik zou gewoon even per stuk testen welke de snelste voor jou is :)
Misschien een beetje veel werk, maar voor de ene is dit sneller, voor de andere dit.
Nou heb ik wel dingen gehoord dat de VIA niet helemaal 100% gelocked is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 06:46:
[...]

Nee, maakt opzich helemaal niks uit. Ik zou gewoon even per stuk testen welke de snelste voor jou is :)
Misschien een beetje veel werk, maar voor de ene is dit sneller, voor de andere dit.
Nou heb ik wel dingen gehoord dat de Promise niet helemaal 100% gelocked is...
Juist andersom, zie je start post: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=332591, punt 16.

Gewoon altijd de Promise gebruiken als je OC'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 10:21:
[...]

Juist andersom, zie je start post: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=332591, punt 16.

Gewoon altijd de Promise gebruiken als je OC'ed.
lol :) Verkeerde getikt :) Was ook vroeg in de ochtend _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:51:
[...]

lol :) Verkeerde getikt :) Was ook vroeg in de ochtend _/-\o_
Idd, 6:46. Respect man, dan al tech vragen beantwoorden _/-\o_

Anyway, de VIA schijnt wel iets sneller te zijn, maar dus met dat nadeel. Ik persoonlijk gebruik de Promise (RAID 0), nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Heeft iemand voor mijn een mooie stabiele OverClock configuratie die ik kan loslaten op onderstaande configuratie? :)

Ik ben dan met name geïnteresseerd in de noodzakelijk bios instellingen :)

Configuratie:
MB:A8V deluxe v2 (bios 1009)
Kast: Cooler master Centurion 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Heeft iemand de onboard geluidskaart aan de praat gekregen naast een twee geluidskaart?
En kan ik deze 2e kaart dan nog op een of andere manier nuttig inzetten?

2e kaart is Ceative Audigy ZS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
innocent schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:51:
Heeft iemand voor mijn een mooie stabiele OverClock configuratie die ik kan loslaten op onderstaande configuratie? :)

Ik ben dan met name geïnteresseerd in de noodzakelijk bios instellingen :)

Configuratie:
MB:A8V deluxe v2 (bios 1009)
Kast: Cooler master Centurion 5
Dit hangt helemaal van je CPU af, en van meerdere factoren, is niks over te zeggen, gewoon de SP goed doorlezen, en je komt een heel eind :)
innocent schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:54:
Heeft iemand de onboard geluidskaart aan de praat gekregen naast een twee geluidskaart?
En kan ik deze 2e kaart dan nog op een of andere manier nuttig inzetten?

2e kaart is Ceative Audigy ZS
Ja, is mij makkelijk gelukt zonder problemen. Gewoon drivers installeren en klaar is kees _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ja, is mij makkelijk gelukt zonder problemen. Gewoon drivers installeren en klaar is kees _/-\o_
Hoe? want bij mij wordt automatisch de onboard kaart uitgeschakeld als ik er een andere instop.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:06:
[...]

Hoe? want bij mij wordt automatisch de onboard kaart uitgeschakeld als ik er een andere instop.
Dat idee had ik dus ook, het lijkt er momenteel namelijk op dat alleen de Audigy II ZS door het systeem gezien wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mud starrr schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:06:
[...]

Vreemd, hier nergens last van, gewoon audio op enabled zetten, drivers installeren, en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ja dat werkt bij mij ook, indien ik er geen andere geluidskaart in heb zitten.
Maar zodra ik er 1 instop schakeld de onboard blijkbaar uit.

Wat voor kaart heb jij erbij ziiten dan?
Edit: Ik zie het al, Creative SB Live! 5.1

Vreemd, ik heb wel een andere kaart M-Audio Revolution, maar daar lijkt het me niet aan te liggen aangezien hier ook iemand met een creative was met zelfde probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door Mud.Starrr op 21-04-2005 09:44 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
Ik wil graag een Non WiFi versie gaan kopen, alleen had ik een vraag met betrekking tot coolers. Ik wil een Zalman 7700-CU op mijn winchester3200+, een zalman blokje op mijn chipset en een ZM80C-HP op mijn videokaart. Heeft iemand ervaring met een van deze combinaties? Volgens de ST is alles compatible met het moederbord zelf, maar of het ook past naast elkaar is voor mij een vraag!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://zalman.co.kr/produ...754-939-940MBlist_eng.htm

Dat zou 't dus gewoon moeten doen :)

Ik zou 't geld voor een NB blokje overigens gewoon in je zak houden, het ding is niet warm te krijgen hier - zelfs met het standaard blokje erop: de 7700 zorgt namelijk voor fijn veel lucht over de NB.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:22:
http://zalman.co.kr/produ...754-939-940MBlist_eng.htm

Dat zou 't dus gewoon moeten doen :)

Ik zou 't geld voor een NB blokje overigens gewoon in je zak houden, het ding is niet warm te krijgen hier - zelfs met het standaard blokje erop: de 7700 zorgt namelijk voor fijn veel lucht over de NB.
Als je het even bij het standaard laat, is de NB47J toch een enorm stuk kouder, scheelde hier zo'n 25 graden. Misschien dat met de 7700 erbij te blazen de NB minder warm wordt, maar ik weet zeker dat die van mij kouder is dan die van jou met de NB47J. Ik zit namelijk meestal rond de 15 graden in een redelijk warme kamer :) Met de orignele koeler zat ik rond de 35 of 40 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:06
FnF schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 06:59:
[...]

Als je het even bij het standaard laat, is de NB47J toch een enorm stuk kouder, scheelde hier zo'n 25 graden. Misschien dat met de 7700 erbij te blazen de NB minder warm wordt, maar ik weet zeker dat die van mij kouder is dan die van jou met de NB47J. Ik zit namelijk meestal rond de 15 graden in een redelijk warme kamer :) Met de orignele koeler zat ik rond de 35 of 40 graden...
Ik kan hier dus uit opmaken dat een 7700 in combo met NB47J geen probleem is?
Is er dan nog ruimte voor een zalman tosti ijzer? Want op de huidige asus p4p800 zit het chipset coolertje in de weg...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 06:59:
[...]

Je hebt het hier over je northbridge he? He kom je aan die temp?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

stevenP schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 07:10:
[...]

Ik kan hier dus uit opmaken dat een 7700 in combo met NB47J geen probleem is?
Is er dan nog ruimte voor een zalman tosti ijzer? Want op de huidige asus p4p800 zit het chipset coolertje in de weg...
In het topic is het al vaker langsgekomen.
De NB47J moet je 3 pootjes een beetje ombuigen om onder de 7700 te passen.
Tosti ijzer kan er net naast.

Ik heb zelf de CNPS7700-AlCu + NB47J, en er is nog ruimte voor de HP80 serie.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:48:
[...]

Jep, dat is de Motherboard temp.

En btw, de 1011 Final versie is ook uit.
Oftewel 1011.007, die ik dus niet ga gebruiken, omdat ze nog steeds niet gewerkt hebben aan de 1T setting :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:27:
[...]

Jep, dat is de Motherboard temp.

En btw, de 1011 Final versie is ook uit.
Oftewel 1011.007, die ik dus niet ga gebruiken, omdat ze nog steeds niet gewerkt hebben aan de 1T setting :'(
Oke.. Ik snap het.. de temp die in bijv. Asus Probe als je motherboard temp word weergegeven.. die sensor zit in je northbridge..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:34:
[...]

Oke.. Ik snap het.. de temp die in bijv. Asus Probe als je motherboard temp word weergegeven.. die sensor zit in je northbridge..
Jep, motherboard temp is de temp van je NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
FnF schreef op maandag 11 april 2005 @ 15:05:
[...]

Jep, 2x512MB.

De meeste geteste reepjes zijn allemaal 2x512MB, alleen sommigen 2x256 :)
De meeste reepjes leen ik even. En heb zelf natuurlijk ook nog wel het een en ander liggen _/-\o_
Voor alle zekerheid even, elke Crucials heb je?
deze of deze?

Ik heb echt geen zin nogmaals prut geheugen te kopen :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen, ik ben een beetje aan het clocken geweest maar ik kom niet verder dan de 2400 mhz. Oh mijn specs zijn :asus a8v deluxe Rev 1.xx
proc: athlon 64 3000+ winchester
geheugen : onbekend
graka: xfx 6600 gt agp
hd: 2*maxtor diamond 200 Gb Sata + 1* maxtor 160 Gb ata
Voeding: techsolo 500 w
raid 0 opstelling
Nu is mijn vraag eigenlijk,ik wil verder ocen maar ik krijg mijn pctje maar niet stabiel (prime95).
Waar kan dit aan liggen? Ik heb al vanalles geprobeerd,m'n timings losser gezet,m'n V Core omhoog maar hij blijf instabiel en ik kan ook niet hoger ocen want dan start die niet meer op of ik krijg een bsod.Weet iemand mij te vertellen waar dit aan kan liggen ? Mischien mijn geheugen?
(of zit ik op het uiterste van mijn proc?)
http://specs.tweak.to/11550

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:27:
[...]Weet iemand mij te vertellen waar dit aan kan liggen ? Mischien mijn geheugen?
Welke week/stepping/batch heeft je cpu? Het kan goed zijn dat deze niet harder wil. Je kunt het voltage veilig zetten tot 1.6-1.65v. Ook kan het aan de voeding liggen. Meet die even door met een multimeter.

[ Voor 46% gewijzigd door pleasure op 25-04-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:27:
Hoi mensen, ik ben een beetje aan het clocken geweest maar ik kom niet verder dan de 2400 mhz. Oh mijn specs zijn :asus a8v deluxe Rev 1.xx
proc: athlon 64 3000+ winchester
geheugen : onbekend
graka: xfx 6600 gt agp
hd: 2*maxtor diamond 200 Gb Sata + 1* maxtor 160 Gb ata
Voeding: techsolo 500 w
raid 0 opstelling
Nu is mijn vraag eigenlijk,ik wil verder ocen maar ik krijg mijn pctje maar niet stabiel (prime95).
Waar kan dit aan liggen? Ik heb al vanalles geprobeerd,m'n timings losser gezet,m'n V Core omhoog maar hij blijf instabiel en ik kan ook niet hoger ocen want dan start die niet meer op of ik krijg een bsod.Weet iemand mij te vertellen waar dit aan kan liggen ? Mischien mijn geheugen?
Ik gok op je geheugen.. Mijn compu is vergelijkbaar (zelfs de kast :)) en ik loop ook tegen het geheugen aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
MrBarBarian schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:15:
[...]

Voor alle zekerheid even, elke Crucials heb je?
deze of deze?

Ik heb echt geen zin nogmaals prut geheugen te kopen :P
Ik heb hier de niet-tracer versie, daar zitten van die LED's op, en nemen meteen 2 banken in beslag. Voor als ik later nog eens een OCZ Booster oid erin wil hebben, of nog meer geheugen, past dat dan niet meer.
MrBarBarian schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:07:
[...]

Ik gok op je geheugen.. Mijn compu is vergelijkbaar (zelfs de kast :)) en ik loop ook tegen het geheugen aan.
Hoeft niet altijd, je kan ook met dividers werken.

@Back: heb je zeker een rev 1.xx mobo? Kan bijna niet geloven dat jij dan bij 2400MHz komt op een
3000+... //EDIT: Tenzij je natuurlijk de Beta BIOSsen gebruikt met lock, maar dat denk ik niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Phyxion op 26-04-2005 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Back: heb je zeker een rev 1.xx mobo? Kan bijna niet geloven dat jij dan bij 2400MHz komt op een
3000+... //EDIT: Tenzij je natuurlijk de Beta BIOSsen gebruikt met lock, maar dat denk ik niet :)[/quote]

Ik weet het niet zeker maar hij geeft bij het progje CPU-Z rev 1.xx aan, dus neem ik aan dat het dan ook is :? En idd ik gebruik beta versie 1009.007 en ik weet echt niet of dat met lock is. Ik ben ook nog maar een beginnerling dus een beetje hulp is vanharte welkom _/-\o_

Welke week/stepping/batch heeft je cpu? Ook dit weet ik niet heb ik met het monteren van m'n koeler niet naar gekeken en de verpakking heb ik ook niet meer 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:21

WoutF

Hoofdredacteur
Ik weet het niet zeker maar hij geeft bij het progje CPU-Z rev 1.xx aan, dus neem ik aan dat het dan ook is :? En idd ik gebruik beta versie 1009.007 en ik weet echt niet of dat met lock is. Ik ben ook nog maar een beginnerling dus een beetje hulp is vanharte welkom _/-\o_

Welke week/stepping/batch heeft je cpu? Ook dit weet ik niet heb ik met het monteren van m'n koeler niet naar gekeken en de verpakking heb ik ook niet meer 8)7
Mijn 2.0 geeft ook 1.xx aan, dat zegt dus niks. Je moet even tussen je PCI sloten op 't PCB kijken.

Ik snap trouwens het overclocken niet helemaal (laatste keer was met een Athlon 800 :P).
Clockspeed = FSB x multiplier, dat lijkt me logisch
Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat die HTT precies doet, en wat ik daarmee aan moet. Hij staat std op 1000MHz, is dat goed? Moet 'ie omlaag als ik mijn FSB ga verhogen?

[ Voor 16% gewijzigd door WoutF op 26-04-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Wout schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:47:
[...]

Mijn 2.0 geeft ook 1.xx aan, dat zegt dus niks. Je moet even tussen je PCI sloten op 't PCB kijken.

Ik snap trouwens het overclocken niet helemaal (laatste keer was met een Athlon 800 :P).
Clockspeed = FSB x multiplier, dat lijkt me logisch
Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat die HTT precies doet, en wat ik daarmee aan moet. Hij staat std op 1000MHz, is dat goed? Moet 'ie omlaag als ik mijn FSB ga verhogen?
Dat is de HT, je moet zorgen dat die onder de 1000 blijft. Boven de 800 biedt nauwelijks performance winst. Soms kan hij ook wel boven de 1000, maar dat is niet gegarandeerd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:59:
[...]

Dat is de HT, je moet zorgen dat die onder de 1000 blijft. Boven de 800 biedt nauwelijks performance winst. Soms kan hij ook wel boven de 1000, maar dat is niet gegarandeerd stabiel.
Uhm, hij gaat maar tot 1000MHz bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Ik heb 4 reepjes 512 Kingston DDR 400 PC3200 geheugen in mijn a8v deluxe gepropt. Prime95 kapt (zonder overclock CPU) echter na 9 uur met een foutmelding. Bij een overclock van 100 MHZ hield prime95 er al na 5 minuten mee op :(

Is dit normaal voor dit type geheugen in combinatie met dit MB? :(

De enige bios geheugen aanpassing die ik heb doorgevoerd is 2:1/200 om ze op 400 te laten draaien.
In de automatische stand draaiden ze namelijk maar op 333 :(

[ Voor 13% gewijzigd door innocent op 26-04-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Hmm, overclocken wil niet echt

Athlon 64 3000+
2x Balistics 512
HTT op 800MHZ
FSB op 220
Multiplier op 9
Vcore op 1.45
AGP lock op auto en op 66/33 geprobeerd

Ik kreeg op 220 een error van mijn videokaart (ATI AIW 9800) over een bad bios. AGP voltage verhogen had geen nut. Ook op 210MHz kreeg ik XP niet opgestart (bsod, fout in de raid drivers).

De CPU wordt ongeveer 36 graden, het mobo 25. Dit moet toch wel gewoon te overclocken zijn?

Ik heb alles weer op Auto gezet, en cpu-z zegt dat mijn vcore 1.696v is, is dat niet een beetje hoog?

[ Voor 11% gewijzigd door WoutF op 26-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Wout schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:08:
[...]

Uhm, hij gaat maar tot 1000MHz bij mij?
Verhoog dan je HTT eens, dan zie je dat hij hoger word. 1000 geeft de multiplier 5 weer. 5 x 210 is al 1050 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:07:
[...]

Verhoog dan je HTT eens, dan zie je dat hij hoger word. 1000 geeft de multiplier 5 weer. 5 x 210 is al 1050 ;)
Ok, nu snap ik het :)
Maar dan stond bij mijn OC poging de HT dus op 220x4=880 en dat is weer minder dan 1000, dus daar kan de instabiliteit niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ok, 't is mij als overclockn00b toch gelukt

HTT - 600
FSB - 240
Multiplier - 9
Mem - 5:3

oftewel een winny 1.8ghz op 2160mhz @34c idle. Geheugen draait op 196MHz, dus hoop dat nog wel omhoog te kunnen krijgen. Ga 'em nu even stressen

leuk dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Sorry voor alle posts achter elkaar, maar ik loop vast.

Ik draai nu op
HT 600
HTT/FSB 255
mp 9
Mem 5:3

2295MHz en 208.5MHz voor het geheugen.
Mijn cpu wordt echt niet wam (38 stressed) en dat balastix geheugen moet ook nog wel wat kunnen hebben denk ik. Maar als ik mijn HTT hoger dan 255 doe gaat mijn videokaart errors geven bij het booten. Hij geeft een bios checksum error. Ik heb de AGP/PCI lock gewoon op 66/33 staan, dus de hogere HTT hoort toch helemaal geen effect te hebben op mijn videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Wout schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:50:

Ik draai nu op
HT 600
HTT/FSB 255
mp 9

Mijn cpu wordt echt niet wam (38 stressed) en dat balastix geheugen moet ook nog wel wat kunnen hebben denk ik. Maar als ik mijn HTT hoger dan 255 doe gaat mijn videokaart errors geven bij het booten. Hij geeft een bios checksum error. Ik heb de AGP/PCI lock gewoon op 66/33 staan, dus de hogere HTT hoort toch helemaal geen effect te hebben op mijn videokaart?
Dat hoort inderdaad niet. Zet je pci frequence eens op 67MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:33:
[...]

Uhm, waar doe ik dat? Bij die lock kan ik alleen
Auto
66/33
75/37.5

instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 08:48:
[...]

IK heb ook die koelers en idd past precies net wel :9 met wat geknutsel ;) maar ik krijg mijn NB temp niet op 15c maar blijft hangen op z'n 26c en het is hier ook niet koud. Of had ik de onderkant van de NB cooler wat moeten afvlakken zodat die beter erop ligt? Of praat ik nu onzin :?

(off topic:is het progje prime95 wel zo zuiver?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Wout schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:55:
[...]

Uhm, waar doe ik dat? Bij die lock kan ik alleen
Auto
66/33
75/37.5

instellen.
Ow... Ik dacht dat die verstelbaar was van 66-100MHz. Vaak is het zo dat 66MHz niet goed gelockt wordt en 67MHz wél. Misschien werkt je lock niet goed... Je zou ook 75/37.5 kunnen proberen...
IK heb ook die koelers en idd past precies net wel :9 met wat geknutsel ;) maar ik krijg mijn NB temp niet op 15c maar blijft hangen op z'n 26c en het is hier ook niet koud. Of had ik de onderkant van de NB cooler wat moeten afvlakken zodat die beter erop ligt? Of praat ik nu onzin :?
Ik weet het ook niet prime95... Daarmee krijg ik de boel maar niet stabiel, terwijl superPI, 3dmarken ed. uren en uren lang kunnen draaien zonder problemen.

[ Voor 48% gewijzigd door pleasure op 26-04-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:06:
[...]

Ow... Ik dacht dat die verstelbaar was van 66-100MHz. Vaak is het zo dat 66MHz niet goed gelockt wordt en 67MHz wél. Misschien werkt je lock niet goed... Je zou ook 75/37.5 kunnen proberen...

[...]

Ik weet het ook niet prime95... Daarmee krijg ik de boel maar niet stabiel, terwijl superPI, 3dmarken ed. uren en uren lang kunnen draaien zonder problemen.
Ja ik tweifel toch ook bij dat progje ik zal is wat andere proberen. Ik krijg mijn pc ook niet meer stabiel op 2400 mhz dat dacht iemand (om even duidelijk te maken O-) ). mmar ik ben nu weer wat lager gaan zitten en gaat nog steedts goed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
* wout laat het overclocken maar even zitten

M'n voeding is net stuk gegaan gepaard met een helse stank en verschrikkelijke rooktontwikkeling :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:19:
3000+... //EDIT: Tenzij je natuurlijk de Beta BIOSsen gebruikt met lock, maar dat denk ik niet :)

Welke week/stepping/batch heeft je cpu? Ook dit weet ik niet heb ik met het monteren van m'n koeler niet naar gekeken en de verpakking heb ik ook niet meer 8)7[/quote]
CPU-Z klopt niet, heb hier ook een 2.0, maar CPU-Z geeft 1.xx aan. Gewoon ff op je mobo kijken. Weet trouwens wel 90% zeker dat jij een 2.0 hebt.
innocent schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:19:
Ik heb 4 reepjes 512 Kingston DDR 400 PC3200 geheugen in mijn a8v deluxe gepropt. Prime95 kapt (zonder overclock CPU) echter na 9 uur met een foutmelding. Bij een overclock van 100 MHZ hield prime95 er al na 5 minuten mee op :(

Is dit normaal voor dit type geheugen in combinatie met dit MB? :(

De enige bios geheugen aanpassing die ik heb doorgevoerd is 2:1/200 om ze op 400 te laten draaien.
In de automatische stand draaiden ze namelijk maar op 333 :(
Welke BIOS gebruik je?
Wout schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:50:

Ik draai nu op
HT 600
HTT/FSB 255
mp 9

De AGP/PCI lock heeft niet echt iets te maken met de HTT. Als de lock goed is, moet het goed zijn.
Je kan het VLink voltage nog wat verhogen. Maar normaal gesproken heeft een te hoge HTT niks te maken met je videokaart (spreek hier uit eigen ervaring), heb zelf nml wel HTT 1100 gehad, en zelf wel daarboven. Werkte nog steeds prima. Maar zorg er iig voor dat je je HTT in totaal boven de 800 hebt. Verschil 800 en 1000 is nml niet te merken (is ooit eens een test over gedaan).
pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:33:
[...]

Kan niet, zie SP.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:02:
[...]

Heb je de Zalman erop gezet? Afvlakken heeft iig weinig zin. Heb hier wel AS5 erop, dat kan nogal schelen _/-\o_
P95 werkt idd goed, maar soms kinkelt mijn Firewall er eerder uit dan P95 :*)
pleasure schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:06:
[...]

[...]

Nee, is niet verstelbaar. 75/37.5 zou ik niet doen, graka en vooral pcikaarten vinden dat niet leuk :)
Wout schreef op woensdag 27 april 2005 @ 00:09:
* wout laat het overclocken maar even zitten

M'n voeding is net stuk gegaan gepaard met een helse stank en verschrikkelijke rooktontwikkeling :{
Wat voor PSU had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
FnF schreef op woensdag 27 april 2005 @ 07:09:
[...]

De AGP/PCI lock heeft niet echt iets te maken met de HTT. Als de lock goed is, moet het goed zijn.
Je kan het VLink voltage nog wat verhogen. Maar normaal gesproken heeft een te hoge HTT niks te maken met je videokaart (spreek hier uit eigen ervaring), heb zelf nml wel HTT 1100 gehad, en zelf wel daarboven. Werkte nog steeds prima. Maar zorg er iig voor dat je je HTT in totaal boven de 800 hebt. Verschil 800 en 1000 is nml niet te merken (is ooit eens een test over gedaan).

[...]

Wat voor PSU had je?
Enig idee waarom de videokaart BIOS dan fouten gaat geven? Ik heb al verschillende AGP/V-link voltages geprobeerd. De HTT was 3x260=780, dus dat lijkt me ook prima.
De lock heb ik op 255 gecheckt, en die werkt perfect. Ik ga er dus van uit dat de lock op 260 ook gewoon functioneert,

Het was een 350W Q-Tech PSU van 2 jaar oud. PC heeft wel vaak dagen achter elkaar aan gestaan. Ik heb 'em opengemaakt en hij hij zat ook nog eens vol met stof van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Nee, is niet verstelbaar. 75/37.5 zou ik niet doen, graka en vooral pcikaarten vinden dat niet leuk
Deze waarden kunnen ze meestal wel aan, maar het kan inderdaad zo zijn dat het niet stabiel is. Mijn ervaring is dat vrijwel alles tot 76/38 prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:02:
[...]

Die waardes heb ik ook ja.. Zalman NB en CPU-cooler.. Maar 26 graden lijkt me niets om over te klagen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:37:
[...]

Die waardes heb ik ook ja.. Zalman NB en CPU-cooler.. Maar 26 graden lijkt me niets om over te klagen?
Doe ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

CPU-Z klopt niet, heb hier ook een 2.0, maar CPU-Z geeft 1.xx aan. Gewoon ff op je mobo kijken. Weet trouwens wel 90% zeker dat jij een 2.0 hebt.

Waar moet ik dan kijken op m'n mobo ?

[...]

Heb je de Zalman erop gezet? Afvlakken heeft iig weinig zin. Heb hier wel AS5 erop, dat kan nogal schelen _/-\o_

Het zou kunnen dat die dat bij mij ook doet maar hoe merk ik dat ? En ik heb de gewonen prut die erbij zat op de koelers gedaan en geen artic silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Wout schreef op woensdag 27 april 2005 @ 07:31:
[...]

Enig idee waarom de videokaart BIOS dan fouten gaat geven? Ik heb al verschillende AGP/V-link voltages geprobeerd. De HTT was 3x260=780, dus dat lijkt me ook prima.
De lock heb ik op 255 gecheckt, en die werkt perfect. Ik ga er dus van uit dat de lock op 260 ook gewoon functioneert,

Het was een 350W Q-Tech PSU van 2 jaar oud. PC heeft wel vaak dagen achter elkaar aan gestaan. Ik heb 'em opengemaakt en hij hij zat ook nog eens vol met stof van binnen.
Geen idee waarom de graka dan fouten geeft... Als de lock op 255 werkt, zou die idd ook op 260 moeten werken.

Wat de voeding, voor overclocking raad ik iig een degelijk merk aan, Zalman, Enermax etc.
pleasure schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:29:
[...]

Deze waarden kunnen ze meestal wel aan, maar het kan inderdaad zo zijn dat het niet stabiel is. Mijn ervaring is dat vrijwel alles tot 76/38 prima werkt.
De meeste videokaarten kunnen idd wel 75MHz aan, maar PCI-kaarten meestal niet. Neem dat maar
aan :) Geluidskaarten, tvkaarten e.d. kunnen daar zeer slecht tegen :'(
MrBarBarian schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:37:
[...]

Absoluut niet.
Die van mij is atm trouwens 23 graden :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:50:
[...]

Waar moet ik dan kijken op m'n mobo ?

[...]

Het zou kunnen dat die dat bij mij ook doet maar hoe merk ik dat ? En ik heb de gewonen prut die erbij zat op de koelers gedaan en geen artic silver
Tussen PCI sloten.
Ik praat btw over Kerio Personal Firewall. Als die een error geeft, is het niet goed. Over de prut, ach, die paar graad is het niet waard om hem eraf en er weer op te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen PCI sloten.
Ik praat btw over Kerio Personal Firewall. Als die een error geeft, is het niet goed. Over de prut, ach, die paar graad is het niet waard om hem eraf en er weer op te schroeven.
Het is idd rev 2.00 ,en ga ook echt niet weer aan het schroeven voor die paar graden :Y)
(even iets anders is dit goed geheugen DDR2 PC4200 2x512MB Kit King of ondersteund m'n mobo dit niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:57:
[...]

Het is idd rev 2.00 ,en ga ook echt niet weer aan het schroeven voor die paar graden :Y)
(even iets anders is dit goed geheugen DDR2 PC4200 2x512MB Kit King of ondersteund m'n mobo dit niet?)
DDR2!=DDR. Zoals je in je mobo kan lezen, ondersteund dit mobo alleen maar DDR. Had je ook wel op Google kunnen vinden btw, daarnaast is het niet echt overclocking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:01:
[...]

DDR2!=DDR. Zoals je in je mobo kan lezen, ondersteund dit mobo alleen maar DDR. Had je ook wel op Google kunnen vinden btw, daarnaast is het niet echt overclocking :P
Wat adviseer je dan voor geheugen voor het ocen? Ik heb er totaal geen verstand van en ik heb al hier en daar gekeken en ik krijg ook geen bericht op een ander topic. Met andere woorden wat voor geheugen gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb net een nieuwe voeding erin gedaan. Een Chieftec 410w.
Die oude was goed brak en werd erg warm, want mijn CPU is gewoon 4 graden kouder geworden alleen door het veranderen van voeding!

Ik ga zo weer proberen verder te clocken, misschien dat m'n graka raar ging doen vanwege die brakke voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:10:
[...]

Wat adviseer je dan voor geheugen voor het ocen? Ik heb er totaal geen verstand van en ik heb al hier en daar gekeken en ik krijg ook geen bericht op een ander topic. Met andere woorden wat voor geheugen gebruik jij?
Als het maar wat kwaliteitsgeheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:36:
[...]

Als het maar wat kwaliteitsgeheugen is.
OCZ6001024ELDCPE-K is dat kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:50:
[...]

OCZ6001024ELDCPE-K is dat kwaliteit?
Jazeker, maar dat kost ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pleasure schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:57:
[...]

Jazeker, maar dat kost ook wat.
Ik heb het al besteld dus ik wacht wel af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
[...]

quote:
innocent schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:19:
Ik heb 4 reepjes 512 Kingston DDR 400 PC3200 geheugen in mijn a8v deluxe gepropt. Prime95 kapt (zonder overclock CPU) echter na 9 uur met een foutmelding. Bij een overclock van 100 MHZ hield prime95 er al na 5 minuten mee op

Is dit normaal voor dit type geheugen in combinatie met dit MB?

In de automatische stand draaiden ze namelijk maar op 333

Welke BIOS gebruik je?
1009 maar ik denk dat ik nu de 1011 maar even probeer...

[ Voor 137% gewijzigd door innocent op 27-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

innocent schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:53:
[...]

1009 maar ik denk dat ik nu de 1011 maar even probeer...
Ik had er ook 4 reepjes in zitten bij mijn newcastle 3500+ + a8v. Het schijnt dat 4 geheugenreepjes veel zwaarder zijn voor de geheugen controller in de proc waardoor hij 4 reepjes maar max op 333 mhz kan aansturen.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
Brakkie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:46:
[...]

Ik had er ook 4 reepjes in zitten bij mijn newcastle 3500+ + a8v. Het schijnt dat 4 geheugenreepjes veel zwaarder zijn voor de geheugen controller in de proc waardoor hij 4 reepjes maar max op 333 mhz kan aansturen.
Huhm, dat is niet zo mooi :( Geef je een hoop geld uit aan goed spul, kun je nog niet het maximale eruit halen omdat 1Gig reepjes bij ons in de buurt niet te vinden waren toen ik mijn geheugen kocht:(
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.