Als je er 4 reepjes inzet, wordt hij idd meestal op 333MHz gezet. Zelf heb ik met 2x Kingston HyperX en 2xMerk onbekend geen problemen gehad, en werd die altijd op 400MHz gezetBrakkie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:46:
[...]
Ik had er ook 4 reepjes in zitten bij mijn newcastle 3500+ + a8v. Het schijnt dat 4 geheugenreepjes veel zwaarder zijn voor de geheugen controller in de proc waardoor hij 4 reepjes maar max op 333 mhz kan aansturen.
Maar de geheugencontroller kan het wel aan om op 400MHz te draaien, geen probleem. Gewoon op 400MHz zetten. Sommige mensen klagen dat ze met 4 bankjes niet meer @1T kunnen draaien, heb dat natuurlijk als een echte tweaker ook zelf even getest
Ergens een paar pagina's terug heb ik een test gedaan van verschillende soorten geheugen wat stabiliteit e.d. betreft (voornamelijk getest bij overclock, want daar gaat het hier natuurlijk om
Het ene geheugen was enorm stabiel bij hoge overclock (geheugen altijd onder het officiele waarde gehouden, behalve als ik wist dat hij 100% stabiel was op een bepaalde frequency), terwijl de andere dat niet was.
Zelf heb ik dus geen problemen gehad, en verwacht er bij anderen ook geen problemen mee

//EDIT: Post 600, het wordt direct tijd voor een nieuw deeltje
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 27-04-2005 20:05 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May