'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Jup, maar met alle banken bezet lukt dat dus nietApoca schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 21:55:
OCZ booster kost ook nog maar 48 euri, dus daar is ook wel overheen te komen lijkt me als je echt die 3V nodig hebt op je geheugen.
Al gechecked?Carel schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:40:
[...]
Ja, ok, maar omdat ik dus niet wist of het mobo dan fouten maakt of het mem vroeg ik het mij dus af, maar gezien jij met 300 stabiel kan werken moet ik toch maar eens goed gaan kijken wat dr niet werkt.
Ehm...oops?
Gaat voelen en post!
Ik vrees dat ik morgen ook maar een MSI Neo2 Platinum scoren...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik ben juist van dat mobo naar de a8v gegaan, had zo vreselijk veel gezeik ermee dat het gewoon niet meer leuk was.Ballebek schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:11:
* Carel gaat even blarenzalf halen bij den avondwinkel.
Ik vrees dat ik morgen ook maar een MSI Neo2 Platinum scoren...
Noem is een paar dingen aub?Carel schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:06:
[...]
Ik ben juist van dat mobo naar de a8v gegaan, had zo vreselijk veel gezeik ermee dat het gewoon niet meer leuk was.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hier nog 1....Carel schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:06:
[...]
Ik ben juist van dat mobo naar de a8v gegaan, had zo vreselijk veel gezeik ermee dat het gewoon niet meer leuk was.
o.a. geen Dual Channel geheugen!
Rare freezes bij het booten die 30 seconden duurden, windows opstarten ook een rare 30 seconden w8en op niets. Bepaalde netwerk connecties verliepen niet goed via beide onboard ethernetten. Bij teveel HD i/o's corrupte data.
Dit alles was zelfs met orgienle(snelheid)@ processor.
Overigens ging mijn SATA riad 0 setup maar 85mb/sec met deze controller, nu haal ik 97.
Dit alles wat icm een gehele reeks aan biossen, en vrijwel alle hardware componenten op de proc na anders was ik het toch wel spuugzat. IK had overigens eerst ook in mijn MSI K8N-2 2 verschilldende modules, nou dat ging ook mooi niet door hoor
Maargoed, dit is het A8V topic en er zijn ook zat tevreden mensen met dat MSI NForce 3 bord
[ Voor 18% gewijzigd door Carel op 04-02-2005 23:48 ]
Vreemd, ik heb er 4 modules in (2x dezelfde, en nog 2x dezelfde), nergens last van...Huigie schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:09:
Iets vreemds ontdekt op 2 rev2 moederborden met 3 soorten geheugen... de rechter module, die het verst van de CPU af wordt VEEEEEL warmer dan de andere module. Bij mij kan dat verschil niet door de cpu-koeler verklaard worden want ik heb waterkoeling. Ballebek heeft een kilo Zalman op z'n CPU zitten dus de linker module zou iets koeler kunnen zijn dan de rechter maar de rechter is GLOEIEND! Ik had het probleem dat m'n overklok steeds minder stabiel werd. Terugschroeven overklok maakte niks meer uit, mobo had bij mij de rechter Ballistix module gesloopt, die was standaard niet eens meer stabiel. Ballebek vertelde me verleden week dat hij steeds meer voltage op z'n CPU moest zetten om de zaak stabiel te houden dus ik vraag'm of ie ff de temp van z'n modules wil checken en...verdomd, de rechter is ook gloeiend heet!
Ehm...oops?
Gaat voelen en post!
Zal dit nog eens even controleren
Ja, ok, maar de 2 dezelfdde werken paired, met 3 verschillende modules heb je zowel niet paired andere als 2 van elk slot. Misschien is dat een groot verschil, verder is het ook nog zo dat sommige module combi's wel samenwerken en andere niet etc.FnF schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 08:09:
[...]
Vreemd, ik heb er 4 modules in (2x dezelfde, en nog 2x dezelfde), nergens last van...
Zal dit nog eens even controleren
Ik zal het volgend weekend even uittesten, ik heb hier wel 3 verschillende soorten RAM liggen, dus das geen probleemCarel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 09:47:
[...]
Ja, ok, maar de 2 dezelfdde werken paired, met 3 verschillende modules heb je zowel niet paired andere als 2 van elk slot. Misschien is dat een groot verschil, verder is het ook nog zo dat sommige module combi's wel samenwerken en andere niet etc.
Ik weet, volgend weekend duurt nog ff, maar heb het atm erg druk
Nou ik heb nog even een snelle test gedaan met 3 verschillende, maar merkte geen verschil in temperatuur.Carel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 09:47:
[...]
Ja, ok, maar de 2 dezelfdde werken paired, met 3 verschillende modules heb je zowel niet paired andere als 2 van elk slot. Misschien is dat een groot verschil, verder is het ook nog zo dat sommige module combi's wel samenwerken en andere niet etc.
Zal volgend weekend ff een lange test doen.
Heb hem de hele avond laten lopen met 3 verschillenden, maar geen verschil in temp op te merken...FnF schreef op zondag 06 februari 2005 @ 08:47:
[...]
Nou ik heb nog even een snelle test gedaan met 3 verschillende, maar merkte geen verschil in temperatuur.
Zal volgend weekend ff een lange test doen.
Dus kort samengevat, ding doet het 9van de 10 keer niet. Ik vermoed zelf de cpu maar het kan dus netzo goed het moederbord zijn. Ik vermoede ook de videokaart (zwaar geklokte 6800 LE op 1.4volt) maar met me kyro2 kijg ik ook geen beeld. En als ik zonder videokaart start zou ik een error moeten horen, dat gebeurde dus niet, zelfde geld voor het geheugen... CPU er maar uit gehaald en bekeken, behalve een beetje donkere rand in de vorm van het koelblok zag (en rook) ik niks raars. Ding draaide altijd prima op 260*10 op 1.75v, met een goede koeler (xp120)...
Bios versie was die 1010.3 beta, maar heb ook nog de 1009 gehad en 1008, allemaal zelfde problemen mee. Morgen ga ik terug met me cpu naar de winkel om hem om te ruilen, maar toch bang dat het me moederbord is.
Mijn vraag, heeft iemand dit ook meegemaakt (wat is dat coldboot probleem percies??). En wat denken jullie..
Overige info is, promise fastrack 133 raid kaart met daarop 2xmaxtor 40gb, 2x512 corsair value dit alles in een chieftec matrix big tower met 360 watt voeding.
Zelf al computer hobbiest vanaf me 13e jaar (ben 23). Aan gebrek aan kennis zal het niet liggen denk
Nahja, morgen ruil ik me cpu om en dan horen jullie het wel... Oja, de cpu is een 3500+ 939 new castle
[ Voor 3% gewijzigd door Mister_X op 07-02-2005 22:09 ]
http://forums.pcper.com/showthread.php?p=3355327#post3355327
Lijkt een gevaarlijk probleem en hoop dat er niet meer bijkomen (productie fout in bord??)
Das een Winchester, jij hebt een NC.Mister_X schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:27:
Ik heb hier al iemand gevonden met het zelfde probleem!
http://forums.pcper.com/showthread.php?p=3355327#post3355327
Lijkt een gevaarlijk probleem en hoop dat er niet meer bijkomen (productie fout in bord??)
Maar het is wel een vreemd probleem...
Weet niet of het een productiefout is, denk het haast niet. Ik zou eens proberen om zo veel mogelijk hardewaren te strippen...
Coldboot is een probleem dat als je je pc een tijdje niet aan heeft gestaan, en dus koud is, dat ie dan niet wil bootten. Moet je resetten en dan werkt het wel, maar das BIOS probleem...
Ene BIOS heeft het wel, andere niet.
Op verschillende andere systemen werkt het wel (geen van deze zijn overigens A64)
Het beeld blijft zwart en krijg telkens de melding: System VGA test failed.
AMD64 3000+
Dit moedebord
En 2 x 256MB pc 2100 geheugen.
Heb je je BIOS al eens reset? Ook met de jumper op je mobo?Rekkie schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:01:
Ik heb ook nog steeds een probleem met die moederbord dat mijn XFX 6800LE niet werkt.
Op verschillende andere systemen werkt het wel (geen van deze zijn overigens A64)
Het beeld blijft zwart en krijg telkens de melding: System VGA test failed.
AMD64 3000+
Dit moedebord
En 2 x 256MB pc 2100 geheugen.
Probeer eens ander geheugen, etc...
//EDIT:
Ik zie net dat jij ook degene bent die de 6800LE op V&A heeft staan
Als je het erg vindt om een stukje te rijden, zou je de kaart eventueel ook bij mij mogen testen. Jij woont in Emmen zo te zien, ik woon vlakbij Leeuwarden. Is ff rijden, maar dan kan je hem testen
[ Voor 22% gewijzigd door Phyxion op 08-02-2005 11:08 ]
Hé das inderdaad wel een optie, ik zou het namelijk ook erg jammer en waarschijnlijk ook duur gaan vinden als ik hem weg moet doen.FnF schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:04:
[...]
Heb je je BIOS al eens reset? Ook met de jumper op je mobo?
Probeer eens ander geheugen, etc...
//EDIT:
Ik zie net dat jij ook degene bent die de 6800LE op V&A heeft staan
Als je het erg vindt om een stukje te rijden, zou je de kaart eventueel ook bij mij mogen testen. Jij woont in Emmen zo te zien, ik woon vlakbij Leeuwarden. Is ff rijden, maar dan kan je hem testen
Voor de rest heb ik alles al geprobeerd!
Ik heb me cpu bij me, en ga na me stage even naar de pc winkel om dat ding te testen in een ander bordje, voor de zekerheid heb ik ook het moederbord in bestelling gezet (samen met nieuwe cpu, msischien wel een winnie!)... dat komt morgen binnen, vanmiddag dus cputje testen... Ben benieuwd.FnF schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:45:
[...]
Das een Winchester, jij hebt een NC.
Maar het is wel een vreemd probleem...
Weet niet of het een productiefout is, denk het haast niet. Ik zou eens proberen om zo veel mogelijk hardewaren te strippen...
Coldboot is een probleem dat als je je pc een tijdje niet aan heeft gestaan, en dus koud is, dat ie dan niet wil bootten. Moet je resetten en dan werkt het wel, maar das BIOS probleem...
Ene BIOS heeft het wel, andere niet.
Als je langs wilt komen, mail me maar ff, kan altijdRekkie schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:27:
[...]
Hé das inderdaad wel een optie, ik zou het namelijk ook erg jammer en waarschijnlijk ook duur gaan vinden als ik hem weg moet doen.
Voor de rest heb ik alles al geprobeerd!
Idd, hopelijk doet je CPU het nog, maar misschien ook wel nietMister_X schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 11:29:
[...]
Ik heb me cpu bij me, en ga na me stage even naar de pc winkel om dat ding te testen in een ander bordje, voor de zekerheid heb ik ook het moederbord in bestelling gezet (samen met nieuwe cpu, msischien wel een winnie!)... dat komt morgen binnen, vanmiddag dus cputje testen... Ben benieuwd.
En je raad het nooit, kreeg steeds een cpu failure due overclocking! Zelfs zonder geheugen/videokaart, uiteraard dat bios ook gereset, maarja dat bordje kwam uit doos dus er was helemaal niks overgeklokt!
Dus toch cputje stuk, wat raar, ding draaide gewoon op 2.6ghz / 1.75v en werd neit warmer dan 45 graden, draaide got-pifast stabiel en prime95 tot 10minuten (
Ik verwacht geen problemen, wat voor CPU wordt het? NC of WC?Mister_X schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:43:
Ok, vandaag getest op me werk, heb effe voor de zekerheid getest op een A8V deluxe met corsair value geheugen en een saphire 9250,
En je raad het nooit, kreeg steeds een cpu failure due overclocking! Zelfs zonder geheugen/videokaart, uiteraard dat bios ook gereset, maarja dat bordje kwam uit doos dus er was helemaal niks overgeklokt!
Dus toch cputje stuk, wat raar, ding draaide gewoon op 2.6ghz / 1.75v en werd neit warmer dan 45 graden, draaide got-pifast stabiel en prime95 tot 10minuten () en gamen gaf nooit problemen (zelfs niet na 2uur
). Dus ik hou het op een productie fout van de cpu... Nou maar hopen dat als ik morgen een nieuwe cpu heb dat die het wel gewoon doet in mijn mobo... (alles kan tegewoordig met computers ...)
Het was de laaste van het hoofd magazijn (bas computers almere) Dus ik verwacht een NC, aangezien het de laaste 3500 is, kan het best zijn dat binnekort de nieuwe winnies het magazijn gaan vullen ... Eerst maar hopen dat een ander filliaal hem ook neit bestel heb (bestellingen smiddags gedaan, wie het eerst maalt die krijgt het als het op is...)FnF schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:30:
[...]
Ik verwacht geen problemen, wat voor CPU wordt het? NC of WC?
Loop got pifast door op 1.50v op 260x10ADA3500DIK4BI
CBBID 0451EPCW
1173705A50125
Wel vaag dat me vorige cpu gewoon na 2 weekjes stuk was, hoop niet dat het door me moederbord komt
Das cker relaxed, maar is ie ook P95 stable? Want Pifast stable is nog lang niet P95 stable...Mister_X schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:38:
Heb nieuwe cpu er al in zitten, its a winni!
[...]
Loop got pifast door op 1.50v op 260x10![]()
Wel vaag dat me vorige cpu gewoon na 2 weekjes stuk was, hoop niet dat het door me moederbord komt
Overigens, idle temp 36 graden
[ Voor 11% gewijzigd door Mister_X op 09-02-2005 22:49 ]
[ Voor 88% gewijzigd door ManiacScum op 09-02-2005 23:13 ]
Verwijderd
Ik wil gewoon kijken hoe laag Vcore kan
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 16:51 ]
1.18V...Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:50:
draai nu 215x9 op 1.18 Vcoremaar is er een mogelijkheid om nog lagere Vcore? want als ik lager doe zegt die "vcore voltage out of range" (btw let niet op mijn slegte engels).
Ik wil gewoon kijken hoe laag Vcore kan
Ik weet niet hoe het zit met undervolting, dit wordt nml niet zo veel gedaan, en weet ook niet of t wel
goed voor de CPU is... Iig, als het mobo niet lager wil, dan zal die wel niet lager willen
Verwijderd
Mja, ik wil gewoon proberen op hoe laag die stabiel is.
Ik weet t ook niet cker, maar het leek me niet gezond eigenlijks...Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:29:
1.18 Vcore niet goed voor cpu? lijkt me wel vaag dan
Mja, ik wil gewoon proberen op hoe laag die stabiel is.
Hier zijn de resultaten:
http://home2.telebyte.nl/~l.baten/Foto,s%20Eric/cbi.JPG
- CPU loopt nu op 2610 MHZ
- Mem loopt op 217 MHZ
- HTT: 600 MHZ
- MP: 10 X
- Mem: 5:3 (333MHZ)
- FSB: 261 MHZ
- Vcore: 1,5 Volt
Nu de Mem settings:
- 2.3.3.6 1T (CL, Trcd, Trp, Tras, Command Rate)
Tests:
Sisoft Sandra Mem test:
- Geheugen bandbreedte test: 6328/6304
HTT van 800 was na een tijdje onstabiel, systeem reboote spontaan.
Ik gebruik de standaard heatsink, en heb geen casefans draaien.
Timing van 2.2.2.5 ging niet, net opgestart in Windows reboote het systeem.
Ik vind het mooi zo voor een eerste poging, ik ga nu kijken hoe het verder loopt.
[ Voor 9% gewijzigd door dynax op 15-02-2005 21:14 ]
Cker netjes, ook P95 stable?dynax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:22:
Voor het eerst overklok ik mijn systeem.
Ik weet ff niet zo gauw hoe ik plaatjes moet neerzetten hier, maar hier zijn de resultaten:
- CPU loopt nu op 2610 MHZ
- Mem loopt op 217 MHZ
- HTT: 600 MHZ
- MP: 10 X
- Mem: 5:3 (333MHZ)
- FSB: 261 MHZ
- Vcore: 1,5 Volt
Nu de Mem settings:
- 2.3.3.6 1T (CL, Trcd, Trp, Tras, Command Rate)
Tests:
Sisoft Sandra Mem test:
- Geheugen bandbreedte test: 6328/6304
HTT van 800 was na een tijdje onstabiel, systeem reboote spontaan.
Ik gebruik de standaard heatsink, en heb geen casefans draaien.
Timing van 2.2.2.5 ging niet, net opgestart in Windows reboote het systeem.
Ik vind het mooi zo voor een eerste poging, ik ga nu kijken hoe het verder loopt.
Heb ik nog niet geprobeerd, moet het proggie nog ergens vandaan toveren, maar ik laat weten hoe dat is afgelopen.
Op ftp://mersenne.org/gimps/ kan je de laatste versie downloaden. Er zijn zelfs latere Beta versies beschikbaar...dynax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 19:26:
[...]
Heb ik nog niet geprobeerd, moet het proggie nog ergens vandaan toveren, maar ik laat weten hoe dat is afgelopen.
Zelf zou ik deze nemen. Dit is niet de laatste versie, maar dat scheelt je weer een paar stappen, en werkt net zo goed
Dus heb ik alles weer in stock stand teruggebracht, eerst zal ik iets aan de NB doen.
Aangezien ik WC heb, wil ik de NB ook in het circuit opnemen.
Of een Zalman Nb cooler.
Verwijderd
Woensdag heb ik dit systeem gebouwd:
Lian-Li PC61 met Enermax EG995AX-VE
ASUS A8V rev. 2.00 met BIOS 1010.003 en boxed cooler
AMD Athlon 3200+ stepping CBBID0451APMW
Corsair TwinX PC4000 3.4.4.8 2x 512 meg
ASUS V9999GT/TD rev 1.01 256meg DDR3
2x 200Gig SATA150 Maxtor DM10 7200rpm in RAID0 (Promise controller)
Creative Soundblaster Audigy
Floppy, DVD-ROM, DVD-RW, etc.
Mijn probleem is nu, hij overclockt _niet_, zelfs geen klein beetje. Op 210x10 heb ik al last van errors in Prime95. Ook als ik de timings van het RAM (Nu op 3.3.3.8) strakker maak krijg ik last van round-off errors.
Als ik het RAM op een lagere divider zet is er geen probleem, boot makkelijk op 2.3, geen errors voor zover ik kan testen. Natuurlijk wil ik met deze setup 1:!.
Het vreemde is dat het RAM wel goede memtest86-ed op 220 Mhz loose timings als ik de CPU multiplier op bijv 5 zet.
Samen willen ze gewoon niet werken op hoge snelheid. Stock speeds is de PC wel 100% Prime stable (8 uur Blend).
Doe ik iets verkeerd? Heb HTT settings al verlaagd, voltage op CPU en/of RAM verhoogd, RAM in andere banken, etc. etc.
Iemand goede iedeeen?
Verwijderd
Doet hetzelfde als handmatig... instabiel zijnVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 23:13:
probeer es alle mem settings op auto en dan je cpu clock omhoog te jassen?
Bij mij maakte het iig niet uit in overclockbaarheid. Behalve dan dat de temps er ongeveer 15 graden door zijn gedaalddynax schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:23:
Toch werd het weer instabiel, ik heb zo'n vermoeden dat de NB te warm word.
Dus heb ik alles weer in stock stand teruggebracht, eerst zal ik iets aan de NB doen.
Aangezien ik WC heb, wil ik de NB ook in het circuit opnemen.
Of een Zalman Nb cooler.
@Magestic,
zoals ik kan lezen heb je je VCore niet verhoogd, probeer dat maar eens
Verwijderd
Heb ik ook geprobeerd, t/m 1.75, maakt ook geen verschil. Vreemde is dat het lijkt of mijn RAM aan ze max zit... erg vreemd. Ook vreemd is dat mijn systeem stabieler is (maar lang niet 100% stabiel) als ik RAM voltage zet van 2.7 of 2.8 naar Auto.FnF schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 07:45:
[...]
@Magestic,
zoals ik kan lezen heb je je VCore niet verhoogd, probeer dat maar eens
Heb je de memdivider al eens op 1:1 gezet?Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 07:49:
[...]
Heb ik ook geprobeerd, t/m 1.75, maakt ook geen verschil. Vreemde is dat het lijkt of mijn RAM aan ze max zit... erg vreemd. Ook vreemd is dat mijn systeem stabieler is (maar lang niet 100% stabiel) als ik RAM voltage zet van 2.7 of 2.8 naar Auto.
Ik weet het, weinig snelheid, maar om eerst eens te testen hoever je CPU kan...
Verwijderd
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Zo goed ik weet wel, eventueel moet je een aantal pennetjes verbuigen/eraf halen...Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 10:44:
Weet iemand toevallig of de Zalman ZM NB47J past wanneer je de XP 120 koeler erop hebt zitten?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Gelukkig dat ik nog kan draaien op mijn Kingston HyperX geheugen
Heel vreemd, ik iedere keer Windows installeren, en dan na een tijdje, als ik Tweak-XP ging installeren, gaf Tweak-XP een error in the read and write van het geheugen. Dus ik nu eens zo slim om hetzelfde te doen, en dan alleen de Kinston erin, werkt prima tot dusverre
Maar wat helemaal vreemd is, is dat Memtest 86+ rustig een hele nacht door kan lopen op dat mem (Ook op andere mobo's werkt het mem 100%)... Of zou dit mobo moeite hebben met Kingston en mijn noname tegelijk?
Iemand ervaringen oid?
Ben dan iig van plan om ander mem aan te schaffen mocht dit de oorzaak zijn...
Voordat ie stuk ging draaide me NC op 2.6ghz, meer dan 12000 (sisoft sandra neem ik aan?) draaide hem op 260x10...(ram 1op2)Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:26:
Is er iemand die met een 3500 Newcastle een AQM cpu score van meer dan 11000 heeft gehaald?
Ik zit nu op net 11000 maar het lukt me niet om veel daarover te gaan. (220*11, DDR440-2.5-2-2-5-1T)
Verwijderd
Maar opeens zomaar total freese
Wat kan dit zijn? ik heb de hypertransportbus oid al op 600 mhz gezet...
Mem draait met divider op 208.
Verwijderd
Mijn backplate heeft net losgelaten - gelukkig hield de boel wel, maar de proc knalde naar dik 70 graden en toen in z'n thermische beveiliging (freeze).
Dus: wees gewaarschuwd, gebruik de Zalman Backplate die meegeleverd wordt.
Das heel vreemd...Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:16:
Voor de mensen met dit bord en een Zalman 7700Cu of Alcu: ik heb in een eerder stadium gezegd dat de gewone Asus backplate prima voldoet bij de montage. Ik had geen gelijk
Mijn backplate heeft net losgelaten - gelukkig hield de boel wel, maar de proc knalde naar dik 70 graden en toen in z'n thermische beveiliging (freeze).
Dus: wees gewaarschuwd, gebruik de Zalman Backplate die meegeleverd wordt.
Mijn ASUS backplate zat zo vast dat ik die er niet eens af kon krijgen...
Daarnaast lijkt het me bijna onmogelijk, want als je er schroeven doorheen hebt, zit alles strak aan elkaar gedraaid, en zou er eigenlijks niks af kunnen vallen. Maar ja, ik heb de 7000B-Cu, maar echt veel grammetjes verschil is dat ook niet...
Heb je er misschien wat pics van? Want als ik dit zo lees lijkt het mij haast onmogelijk
Verwijderd
1 maal backplate voor FnF

Hij zit vast met een soort van lijm, waarvan ik vind dat-ie niet zo heel erg hard meer plakte. Zou warmte kunnen zijn overigens.
M'n 7700 zit er nu ook een stuk strakker op, scheelt nogal wat in de temps ook
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2005 09:37 ]
Ik heb zelfde probleem, agp/pci staat op 66/33 (met 75/37 trekt ie het ook wel trouwens) Maar af en toe gewoon een dikke freez gevolgt door een reboot (na aantal seconden) Daarna black screen en moet ik hem helemaal uit zetten en weer aan om weer scherm te krijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 20:56:
Ik zit met klein probleempje met overclocken, als ik bijv 255x9 ga draaien (nog geen hoge OC, hij deed gewoon 2650 3dmark01) dan draait dat voor heeeel lang goed, ook prime95 3 uur stabiel.
Maar opeens zomaar total freese![]()
Wat kan dit zijn? ik heb de hypertransportbus oid al op 600 mhz gezet...
Mem draait met divider op 208.
Prime doet ie stabiel op 260x10 HTT op 800 of 600 maakt ook niet... Geheugen doet 216mhz!
Als ik iets hoger klok wordt ie meteen ook onstabiel, vraag me af hoe andere die winnies op 2.7gh krijgen.. (koeling is goed, vcore is 1.65, op 1.7 wordt ie weer stabiel, op 1.625 weer onstabiel... wicked)
Hm, het backplate is er afgevallen? Want normaal zitten de schroeven er nog wel in, of is gewoon het schroefdraad kapot?Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 09:36:
Uiteraard
1 maal backplate voor FnF
[afbeelding]
Hij zit vast met een soort van lijm, waarvan ik vind dat-ie niet zo heel erg hard meer plakte. Zou warmte kunnen zijn overigens.
M'n 7700 zit er nu ook een stuk strakker op, scheelt nogal wat in de temps ook
Het zit dus vast met een soort lijm, dan ga ik eens proberen om met een föhn dat ding los te krijgen, maar twijfel of het lukt, dat ding van mij zit als een huis vast zo te voelen...
Verwijderd
Ging best moeilijk, maar lukte gewoon
Gewoon rossen aan dat ding? Leek me niet helemaal safe iigVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 12:43:
Ik heb hem er gelijk afgehaald toen ik het mobo binnen had, dus nog niet eens aangehad.
Ging best moeilijk, maar lukte gewoon
Verwijderd

Maar ik had geen idee hoe vast ik ze op het mobo moest draaien, dus ik maar draaien en draaien, en ja, nog meer draaien, en toen bekeek in mijn moederbord even, het leek wel een hoepel
Ik was al bang dat mijn mobo naar de filisteinen waren, maar na snel alles terug te hebben gedraaid zodat het mobo weer wat rechter was (En zelf ook beetje terug heb gebogen...) was ie weer redelijk recht, en alles werkt gelukkig nog zoals het hoort te horen. Gelukkig dat de CPU goed in dat ding vastzat toen het mobo krom was, anders was die ook krom geweest, en kon ik het wel uit mijn raam gooien denk ik... Heb ook al eens eerder een mobo krom gedraaid, en die deed het het ook nog, denk dat de meeste mobos er dus ook wel tegenkunnen...
Maar goed, de AS5 was ook op, dus daar zit nu maar een flinterdun laagje op, maar dat laat ik zo, ben eindelijk blij dat alles dr weer opzit.
Dus DaButcha: Bedankt voor het melden!
Zal dit ook ff in de SP zetten, leek me misschien wel handig toe, en als je die foto erop wilt houden, graag, dan zal ik hem ff linken naar de SP.
//EDIT:
Backplate toegevoegd aan SP, foto's toegevoegd, foto's veranderd.
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 12-02-2005 15:23 ]
Verwijderd
bij de startpost staat het er niet bij...
Is het voor het niet kromtrekken ofzo?
tbh ik draai zonder backplate, zonder problemen....
Verwijderd
Vooral voor zwaardere koelers blijkt het wenselijk om een andere, gespecialiseerde backplate te gebruiken om de koeler op z'n plek te houden.
Verwijderd
Zie paar posts hierboven, ik heb hem eraf gehaald,,,Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 17:20:
er zit standaard een backplate op je A8V, dus zonder draaien lijkt me stug
Vooral voor zwaardere koelers blijkt het wenselijk om een andere, gespecialiseerde backplate te gebruiken om de koeler op z'n plek te houden.
Hoop dat het aan de AS5 ligt, maar ja, winkels zijn dicht, dus zal op zijn vroegst maandagmiddag worden voordat er iets te halen is
Normaal Primede die wel 12 uren door, nu 1 minuut

Iemand nog een idee waar het aan kan liggen voor de rest?
//EDIT:
Heb net 10MHz omlaag geclocked, en Prime95 loopt nog steeds
Heb ook nog even 0.025V extra aan mijn Winnie gegeven
Maar even een vraagje, of iemand dit ook even na wil checken,
ik heb mijn Winnie nu op 1.65V lopen. Maar onder load is het maar ~1.585V
Is dit niet een beetje erg groot verschil? Heeft iedereen daar last van?
3.3V en 5V zijn prima in orde iig...
Toen ik hem op 1.625V had lopen, was het maar ongeveer 1.52V, dus hij volt bijna 0.1V onder onder load...
//EDIT2: Nog wat vergeten, ook nog naar 1010.002 gegaan... Alhoewel het met de 10MHz extra nix uitmaakte, maar goed, 1010.002 is wat stabieler.
//EDIT3:
Was 45 minuten stabiel, toen geloofde ik het eerst wel, dus iig weer op 2510MHz stabiel denk ik...
[ Voor 54% gewijzigd door Phyxion op 12-02-2005 19:18 ]

Ik wil niet negatief overkomen maar het lijkt mij dat je in dit topic elkaars ervaringen i.v.m. het overklokken van dit moederbord deelt.
Nu ontopic.
Ik heb ook de indruk dat dit bord nou niet bepaald HET overklokmobo is. In eerste instantie lees ik in het begin verscheidene positieve overklokresultaten maar naarmate je verder leest in dit topic kom ik meer negatieve dan positieve resultaten tegen. Zelf heb ik de ervaring dat in het begin mijn mobo zeer goed leek te overklokken maar naarmate de tijd verstreek was het een stuk minder. Nu is t´ie stabiel @ 235*10, 1:1 en dat vind ik wel een beetje magertjes.
En voor dat de vragen uitbarsten, ik heb zo goed als alles uitgeprobeerd wat in dit topic staat beschreven.
Mijn broer heeft een Epox 9nda3j en die loopt wel degelijk stabiel @ 250*11, 1:1. Het lijkt mij dat Epox zijn overklokmogelijkheden beter waarmaakt dan Asus. Hij heeft ook een Asus A8V gehad met het zelfde resultaat als de mijne, maximale overklok@ 236*10, 1:1.
Misschien hebben wij PECH, daarom.... Laat eens kijken of er anderen onder ons meer geluk hebben en dit met iedereen willen delen, want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Lets see some results.
Met de backplate gaat wel over overclocken, want die heb je alleen maar nodig als je betere koeling erop doet.papichulo schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:31:
Het valt mij wel op dat men meer dan eens offtopic gaat in deze treat. Op deze bladzijde 7 (o.a.) gaat het nergens over,.... De backplate????Ik dacht dat het hier ging om het overklokken van de A8V en de bijbehorende positieve en negatieve ervaringen hieromtrend.
Ik wil niet negatief overkomen maar het lijkt mij dat je in dit topic elkaars ervaringen i.v.m. het overklokken van dit moederbord deelt.
Nu ontopic.
Ik heb ook de indruk dat dit bord nou niet bepaald HET overklokmobo is. In eerste instantie lees ik in het begin verscheidene positieve overklokresultaten maar naarmate je verder leest in dit topic kom ik meer negatieve dan positieve resultaten tegen. Zelf heb ik de ervaring dat in het begin mijn mobo zeer goed leek te overklokken maar naarmate de tijd verstreek was het een stuk minder. Nu is t´ie stabiel @ 235*10, 1:1 en dat vind ik wel een beetje magertjes.
En voor dat de vragen uitbarsten, ik heb zo goed als alles uitgeprobeerd wat in dit topic staat beschreven.
Mijn broer heeft een Epox 9nda3j en die loopt wel degelijk stabiel @ 250*11, 1:1. Het lijkt mij dat Epox zijn overklokmogelijkheden beter waarmaakt dan Asus. Hij heeft ook een Asus A8V gehad met het zelfde resultaat als de mijne, maximale overklok@ 236*10, 1:1.
Misschien hebben wij PECH, daarom.... Laat eens kijken of er anderen onder ons meer geluk hebben en dit met iedereen willen delen, want daar gaat dit topic uiteindelijk over.
Lets see some results.
Daarnaast, je kan pas zeggen als een mobo het minder goed doet als je dezelfde CPU test, jullie hebben twee verschillende cpu's zo te lezen, en de ene clocked gewoon slechter over...
Verwijderd
In het begin toen ik dit bord net had kreeg ik dit regelmatig maar de laatste 3 weken niet een keer. Net bij het opstarten ineens weer wel.
Ik heb in 2 weken tijd niets veranderd in de bios, hij is wel iets OC maar niet veel.
(220*11)
Alles is Prime/Memtest stable 24/7 alleen krijg ik net die irritante message weer.
Iemand misschien suggesties?
Alles is welkom en alvast bedankt voor de reacties.
Probeer eens een BIOS update naar 1010.002, die heeft er tot nu toe nog nooit last van gehad hier, en is daarmee ook de enige BIOSVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:15:
Is er iemand bekend met de Overclocking Failed message?
In het begin toen ik dit bord net had kreeg ik dit regelmatig maar de laatste 3 weken niet een keer. Net bij het opstarten ineens weer wel.
Ik heb in 2 weken tijd niets veranderd in de bios, hij is wel iets OC maar niet veel.
(220*11)
Alles is Prime/Memtest stable 24/7 alleen krijg ik net die irritante message weer.
Iemand misschien suggesties?
Alles is welkom en alvast bedankt voor de reacties.
Verwijderd
Maar de bios updaten is zeker de moeite waard om te proberen en eigenlijk had ik dat zelf ook kunnen bedenken

Het rare is dat ik absoluut niet meer kan vaststellen waar het aan ligt, mijn pc is bijv op 9*275 stabieler dan op 7*275. Ook "HTT 800 met 275 = 1100" lijkt stabieler dan wanneer is 600 kies, want dan is het weer over met de pret.
De 1T mem settings leveren ook heel snel problemen op, en mijn proc is op 10*240 ook weer instabieler dan 2400 mhz met een hogere fsb.
Met memtest kom ik heel erg ver qua fsb, maargoed ik heb ook G-skill pc4400.
Met stabiel bedoel ik trouwens dat mijn pc urenlang gewoon rars kan repareren etc, dus geen prime of Pi, want die doen het wel opzich. Ook krijg ik heel soms een rare freeze of bluescreen met errors over de USB driver.
Alle biossen heb ik zo ondertussen gehad en andere hardware heb ik ook al uitgesloten, ik heb toch het vermoeden dat het iets met maken heeft met de mem controller van de proc of puur het i/o van het mobo zelf, gezien het met branden en rarren mis gaat.
Vraag me wel af waar je dat gelezen hebt dat we twee verschillende cpu's hebben.FnF schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:03:
[...]
Met de backplate gaat wel over overclocken, want die heb je alleen maar nodig als je betere koeling erop doet.
Daarnaast, je kan pas zeggen als een mobo het minder goed doet als je dezelfde CPU test, jullie hebben twee verschillende cpu's zo te lezen, en de ene clocked gewoon slechter over...
Neen we hebben beide dezelfde 3500 winnie (natuurlijk is elke cpu one of a kind, als je dat bedoelt)
In ieder geval als je wil weten hoe de blackplate erafgaat moet je bij een coolingtopic gaan lezen.
of vragen, bv Zalman 7700 topic.
Heb reeds BIOS update naar 1010.002 gedaan, maar wacht nog even af deze stabieler werkt dan de 1010.003FnF schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 20:31:
[...]
Probeer eens een BIOS update naar 1010.002, die heeft er tot nu toe nog nooit last van gehad hier, en is daarmee ook de enige BIOS
Verwijderd
Ik heb mijn post over de loslatende backplate hier gedaan omdat naar mijn mening iedereen die enigszins wil overclocken met zijn A8V een high-end cooling oplossing zal (gaan) gebruiken. Daarnaast heb ik in een eerder stadium gemeld dat het monteren van de cooler in kwestie prima werkte op een stock A8V backplate en gezien mijn eigen ervaringen leek een rectificatie daarvan me niet meer dan toepasselijk.papichulo schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:11:
[...]
In ieder geval als je wil weten hoe de blackplate erafgaat moet je bij een coolingtopic gaan lezen.
Anyway - ik draai al tijden 24/7 op 2412MHz en ben buitengewoon tevreden
Daarom, zoek jij maar eens het topic op over 2 Winnies vergeleken oid, die zijn echt precies hetzelfde, alleen is de een 100 ofzo en die andere 200. Zit een groot verschil in, je kan hier alleen over oordelen als je dezelfde CPU gebruikt.papichulo schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:11:
[...]
Vraag me wel af waar je dat gelezen hebt dat we twee verschillende cpu's hebben.
Neen we hebben beide dezelfde 3500 winnie (natuurlijk is elke cpu one of a kind, als je dat bedoelt)
Idd, nix aan toe te voegen, vandaar dat ik ook zei dat dit absoluut wel met ocen te maken heeftVerwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 04:12:
[...]
Ik heb mijn post over de loslatende backplate hier gedaan omdat naar mijn mening iedereen die enigszins wil overclocken met zijn A8V een high-end cooling oplossing zal (gaan) gebruiken. Daarnaast heb ik in een eerder stadium gemeld dat het monteren van de cooler in kwestie prima werkte op een stock A8V backplate en gezien mijn eigen ervaringen leek een rectificatie daarvan me niet meer dan toepasselijk.
Anyway - ik draai al tijden 24/7 op 2412MHz en ben buitengewoon tevreden
FnF schreef op zondag 13 februari 2005 @ 08:57:
[...]
Daarom, zoek jij maar eens het topic op over 2 Winnies vergeleken oid, die zijn echt precies hetzelfde, alleen is de een 100 ofzo en die andere 200. Zit een groot verschil in, je kan hier alleen over oordelen als je dezelfde CPU gebruikt.
Heb je dan ook gelezen dat mijn broer diezelfde cpu op de Epox mobo een veeeeeel betere overklok resultaat heeft?Stabiel 250x1 - 1:1. Misschien is dat een goede vergelijk?
![]()
Neen, hetgeen ik naartoe wil is dat ik in het begin met de A8V mooie overklokresultaten behaalde en na verloop van tijd onstabiel werd en deze niet meer haalde. Hetzelfde gebeurde met de A8V van mijn broer.
[...]
Idd, nix aan toe te voegen, vandaar dat ik ook zei dat dit absoluut wel met ocen te maken heeft
Verwijderd
Ik bevestig dus een beetje wat FnF hierover zegt, in het begin was ik ook heel blij en tot op heden krijg ik steeds meer problemen die ik iig aan de IDE kan wijten momenteel.
Ik heb dus het vermoeden dat mijn setup wel OC potentie is, maar er iets is wat een hoop roet in het eten gooit voor een hoop van deze posters. Trouwens FNF, kan je iets specifieker zijn over het instabiele gebeuren, wat voor problemen had jij.
Hoe dan ook op std mhz blijk ik nu opeens ook niet stabiel normale cdtjes te branden.... IK begin goed simpel te worden van alle ellende en vraag me nu af of ik ooit wel weer aan de AMD had moeten beginnen
En jah het heeft wel met overklokken te maken gezien dit de bedoeling is, maar er helaas iets is met deze borden waarbij men dit wijt aan de OC, maar dit dus blijkbaar niet zo blijkt te zijn.
Voor FnF, ik heb vooral dvd brand en parity/rar problemen... eigenlijk geloof ik wel dat de proc goed overklokbaar is en mijn mem ook gezien prime etc allemaal zonder problemen loopt.
[ Voor 51% gewijzigd door Carel op 13-02-2005 14:16 ]
Als ie standaard niet eens stabiel is, terug naar de winkel, er zijn een paar CPU's van AMD, vooral de eerdere builds, die niet helemaal P95 stabiel zijn, maar andere progs wel... Probeer dus eens te Pifasten ipv Primen.Carel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:06:
Hmmm volgens mij had ik het toch mis en is hij op std mhz niet eens stabiel, zoals ik al vermoedde had het vooral met disk i/o's te maken en kreeg ik vaak usb errors.
Hoe dan ook op std mhz blijk ik nu opeens ook niet stabiel normale cdtjes te branden.... IK begin goed simpel te worden van alle ellende en vraag me nu af of ik ooit wel weer aan de AMD had moeten beginnenMIjn oude p4 klokte ook wle aardig en nu ben ik eigenlijk terug bij af qua speeds.
Lees deze thread maar eens 2 AMD 3000+ winchesters vergeleken Hier zie je dat het twee nagenoeg dezelfde zijn, maar toch een andere overclock halen.
Zo, daar haal je de gissingen mee de wereld uit
Weet niet of je mij wel bedoeld, maar goed, ik heb wel een aantal ideeen hieroverCarel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:06:
Hmmm volgens mij had ik het toch mis en is hij op std mhz niet eens stabiel, zoals ik al vermoedde had het vooral met disk i/o's te maken en kreeg ik vaak usb errors.
Ik bevestig dus een beetje wat FnF hierover zegt, in het begin was ik ook heel blij en tot op heden krijg ik steeds meer problemen die ik iig aan de IDE kan wijten momenteel.
Ik heb dus het vermoeden dat mijn setup wel OC potentie is, maar er iets is wat een hoop roet in het eten gooit voor een hoop van deze posters. Trouwens FnF, kan je iets specifieker zijn over het instabiele gebeuren, wat voor problemen had jij.
Hoe dan ook op std mhz blijk ik nu opeens ook niet stabiel normale cdtjes te branden.... IK begin goed simpel te worden van alle ellende en vraag me nu af of ik ooit wel weer aan de AMD had moeten beginnenMIjn oude p4 klokte ook wle aardig en nu ben ik eigenlijk terug bij af qua speeds.
En jah het heeft wel met overklokken te maken gezien dit de bedoeling is, maar er helaas iets is met deze borden waarbij men dit wijt aan de OC, maar dit dus blijkbaar niet zo blijkt te zijn.
Voor FnF, ik heb vooral dvd brand en parity/rar problemen... eigenlijk geloof ik wel dat de proc goed overklokbaar is en mijn mem ook gezien prime etc allemaal zonder problemen loopt.
Ten eerste lees ik problemen met de USB driver. Je kan eens proberen andere VIA drivers te installeren, je hebt 455 en 453, beide zou ik eens proberen, dus ff niet de bijgeleverde van het mobo gebruiken.
Ook zijn er mensen die problemen hebben met de VIA IDE/SATA poorten, probeer eens de Promise IDE/SATA.
Maar omdat het met branden verkeerd gaat, zou het ook nog wel eens aan je HD kunnen liggen, of eventueel aan de kabels... Heb je alle kabels wel goed aangesloten? En niet 2x master of slave op 1 kabel?
Ook kan je nog eens proberen te flashen naar 1010.002 (Is de stabielste BIOS IMHO) en dan ff het jumpertje op je mobo omzetten dat je de BIOS wist, moet iets van 1 minuut erop (Is de jumper rechts tussen de twee onderste PCI sloten, ongeveer 2cm ernaast).
Ook zou je nog kunnen proberen de DVD/CDROM spelers/branders los te koppelen, inclusief de kabel van de secundary poort afhalen, alleen de stroom afkoppelen helpt niet, omdat het mobo dan blijkbaar toch nog wat detecteert, want dan scanned ie ongeveer 2 minuten naar nix
Zal verder nog ff nadenken of ik nog iets bedenk, post dat later dan wel ff
Verwijderd
Als ik de voeding handmatig aanzet wil die gewoon aan (de voeding dan) maar al doe ik de p4 stekker in het mobo gaat de voeding gelijk uit, en ook met atx stekker er gewoon in wil die gewoon helemaal NIET aan.
Ik hoop maar dat het het mobo is, kan ik mooi een nforce 3 nemen
Geloof mij maar, ik heb alles geprobeerd wat er zo'n beetje mogenlijk is... ook hetgeen wat jij zegt.
PC is nu ook met games instabiel zie ik , zucht, ik zal hier niet meer posten voordat ik uitgesloten heb wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.
[ Voor 42% gewijzigd door Carel op 13-02-2005 16:40 ]
Das klote voor je, als nix meer wilCarel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:39:
Voor FnF
Geloof mij maar, ik heb alles geprobeerd wat er zo'n beetje mogenlijk is... ook hetgeen wat jij zegt.
PC is nu ook met games instabiel zie ik , zucht, ik zal hier niet meer posten voordat ik uitgesloten heb wat er nou daadwerkelijk aan de hand is.
Heb nog ff na zitten denken, alleen kan ik nog bedenken om betere NBkoeling erop te zetten.

Verwijderd
En dat dit niet de ultieme overklok mobo is heb ik ook reeds ondervonden.
Ik probeer zeker en vast vriend./volw. over te komen. Maar als een post wordt doorgestuurd is het toch de bedoeling om deze volledig te lezen en dan te antwoorden en niet de helft te lezen en dan antwoorden.
Zal het nog even herhalen. In begin was ik tevreden met de overklok resultaten van de A8V mobo net zoals mijn broer die er ook eentje had aangeschaft. Na een tijdje (paar weken) begon het systeem beetje onstabiel te worden. Moest dan teruggeklokt worden, zelfs bijna op std.. Na een aantal nieuwe biossen te flashen, geprobeerd terug te overklokken, met slechte resultaten. Dit heeft dan toch niets te maken of je nu twee dezelfde cpu's hebt of niet. Of wel?
Dit vergelijk kan je toch best maken met één en dezelfde cpu in twee verschillende mobos? Of niet?
Hopelijk kom ik nu een beetje vriendelijker voor.
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:33:
Of aan de combinatie van factoren. Overigens is het niks nieuws dat dit bord niet de ultieme overclocker is, daar moet je een MSI Neo2 Platinum voor nemen. Helaas is de layout van dat bord zo beroerd dat-ie voor mij afviel. Tikje vriendelijker/volwassener in de reacties mag overigens ook wel papichulo.
Scheelt een stukpapichulo schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:39:
Juist Dabutcha combinatie van factoren. Maar welke? Dat is hetgene dat men graag weet.
En dat dit niet de ultieme overklok mobo is heb ik ook reeds ondervonden.
Ik probeer zeker en vast vriend./volw. over te komen. Maar als een post wordt doorgestuurd is het toch de bedoeling om deze volledig te lezen en dan te antwoorden en niet de helft te lezen en dan antwoorden.
Zal het nog even herhalen. In begin was ik tevreden met de overklok resultaten van de A8V mobo net zoals mijn broer die er ook eentje had aangeschaft. Na een tijdje (paar weken) begon het systeem beetje onstabiel te worden. Moest dan teruggeklokt worden, zelfs bijna op std.. Na een aantal nieuwe biossen te flashen, geprobeerd terug te overklokken, met slechte resultaten. Dit heeft dan toch niets te maken of je nu twee dezelfde cpu's hebt of niet. Of wel?
Dit vergelijk kan je toch best maken met één en dezelfde cpu in twee verschillende mobos? Of niet?
Hopelijk kom ik nu een beetje vriendelijker voor.
Maar goed, je had het een beetje onduidelijk neergezet, maar nu ik het nog een aantal keer lees, ja, je kan het het beste vergelijken door 1 CPU in 2 verschillende mobo's te doen
Ik heb toch het vage vermoeden dat dit bord met G-skill mem op een duistere manier niet goed werkt, ik heb er nu ander mem in zitten en ondanks dat ik nooit memtestfouten/superpi etc etc krijg, heb ik nu geen problemen meer... tot op voorbehoud hoorFnF schreef op zondag 13 februari 2005 @ 16:58:
[...]
Das klote voor je, als nix meer wil![]()
Heb nog ff na zitten denken, alleen kan ik nog bedenken om betere NBkoeling erop te zetten.
Alles is ijskoud in mn kast, de NB, de CPU cooler , en mn videokaart , ook niet zo heel vreemd met mijn setup hoor(zalmans met veel airflow in een grote kast)
[ Voor 4% gewijzigd door Carel op 13-02-2005 20:07 ]
30 graden full load, of je moet een hele lage kamer temp hebben, of ik ben zeer jaloers op die tempCarel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:02:
[...]
Ik heb toch het vage vermoeden dat dit bord met G-skill mem op een duistere manier niet goed werkt, ik heb er nu ander mem in zitten en ondanks dat ik nooit memtestfouten/superpi etc etc krijg, heb ik nu geen problemen meer... tot op voorbehoud hoor
Alles is ijskoud in mn kast, de NB, de CPU cooler , en mn videokaart , ook niet zo heel vreemd met mijn setup hoor(zalmans met veel airflow in een grote kast), proc haalt amper de 30 graden nu full load
Maar ik heb vanochtend mijn laagste temp ooit zo goed ik weet gebroken, wel meteen aan, en BIOS induiken, maar goed, dat was 16 Graden, en bleef daar ook ff op, maar goed daar heb je helemaal nix aan jammergenoeg.
Of jij hebt een erg lage kamer temp, of ik ben zeer jaloersCarel schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:02:
[...]
Ik heb toch het vage vermoeden dat dit bord met G-skill mem op een duistere manier niet goed werkt, ik heb er nu ander mem in zitten en ondanks dat ik nooit memtestfouten/superpi etc etc krijg, heb ik nu geen problemen meer... tot op voorbehoud hoor
Alles is ijskoud in mn kast, de NB, de CPU cooler , en mn videokaart , ook niet zo heel vreemd met mijn setup hoor(zalmans met veel airflow in een grote kast), proc haalt amper de 30 graden nu full load
Maar ik heb vanochtend ff mijn laagste CPU temp ooit neergezet, 16 graden, was wel opstarten, meteen BIOS in, maar goed, toch weer een record neergezet, alhoewel je er helemaal nix aan hebt...
Verwijderd
Ow ja, is het ook mogelijk bij de a8v om net zoals bij de msi neo2 gelijk op het vdimm circuit 3.3 te zetten? of werkt daar ook de overvolting protection?
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:25:
Hehe, dan wordt je nu nog jaloerser; ik zat 2 weken geleden in een schuur te lannen van 5 gradensmiddags, 's ochtends begon cpu op 4.5 graden en werdt 9.5 stressed
![]()
Ow ja, is het ook mogelijk bij de a8v om net zoals bij de msi neo2 gelijk op het vdimm circuit 3.3 te zetten? of werkt daar ook de overvolting protection?
Dan zal ik toch eens buiten op moeten zoeken
Maar goed, nee, je kan niet meteen 3.3V op je RAM zetten, OVP begint te werken op 3.1V. Met een OCZ Booster kan je max 3V instellen, met een VDimm mod max 3.1V. Daarboven houd het op, en boot je mobo niet meer
Instellingen : 260x10 HTT op 800, of dus 270X10 en HTT op 600... Geheugen draait op 5:3 (333, blijft bij beide instellingen onder de 220mhz... daar ligt het niet aan)..
Nee, een te hoog voltage heeft idd jammergenoeg geen zin meer...Mister_X schreef op maandag 14 februari 2005 @ 17:09:
mijn 3500tje is nu prime95 stabiel op 2600mhz... @ 1.65v, maar al pleur ik het hele zooitje op 1.7v en 2650, komt ie got-pifast al niet mer door (stopt bijna voor het einde steeds...)...
Instellingen : 260x10 HTT op 800, of dus 270X10 en HTT op 600... Geheugen draait op 5:3 (333, blijft bij beide instellingen onder de 220mhz... daar ligt het niet aan)..
Ik neem iig aan dat je een Winnie hebt
Verwijderd
Hoe kan ik de memory speed berekenen als ik een divider van bv 166 gebruik.
Stel dat de fsb 220 is en de memory divider op 166 staat, wat is dan de werkelijke ram snelheid en hoe bereken ik die?
In de SP en in het vorige deel is daar een mooi stukje over geschrevenVerwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:46:
Is er iemand die een uitleg kan geven over de memory dividers?
Hoe kan ik de memory speed berekenen als ik een divider van bv 166 gebruik.
Stel dat de fsb 220 is en de memory divider op 166 staat, wat is dan de werkelijke ram snelheid en hoe bereken ik die?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om het overclocken te bespreken en is niet bedoeld voor eventuele 'normale' vragen over dit moederbord.