Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Screensaver] Project Greysaver *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
W00t, dit is ook bij mij de eerste screensaver op mn bakkie. Hij is nogal traag, maar ook hier werkt ie (Pentium 300Mhz, 64Mb RAM en 4Mb Video). Echt super tof. Nu hopen dat beta 0.3 en uiteindelijk 1.0 uitkomt! Hulde _o_

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 11:01
Hulde! _/-\o_

Mooie screensaver :)
Heb normaal nooit een screensaver maar nu heb ik er één :*)
Ik hou dit topic zeker in de gaten. Goed werk! 8)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50
Sinterklaas is vroeg dit jaar. Bedankt :)

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Leuk!

Lijkt me ook leuk om een top drie (van laatste half uur?)? van de meest actieve processen, in tekst, ergens weer te geven (bepaald via processor/geheugen?).

• mithras
  • Niet online
*kick*
Het is alweer een dag geleden dat we wat van dit programeerwerkje gehoord hebben... :p
wanneer is de final er?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mithras86 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:51:
*kick*
Het is alweer een dag geleden dat we wat van dit programeerwerkje gehoord hebben... :p
wanneer is de final er?
Ook programmeurs hebben een leven ;)

Eventjes geduld nog :P Wat voldoet er in de versies tot nu toe niet dan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

sanfranjake schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:55:
[...]

Ook programmeurs hebben een leven ;)

Eventjes geduld nog :P Wat voldoet er in de versies tot nu toe niet dan?
Lees het topic maar :+

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Agent-X schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 01:25:
Leuk!

Lijkt me ook leuk om een top drie (van laatste half uur?)? van de meest actieve processen, in tekst, ergens weer te geven (bepaald via processor/geheugen?).
Ja, ik kan er vanalles op zetten, you name it, I make it. ;)
Mithras86 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:51:
*kick*

wanneer is de final er?
Zoals sanfranjake zegt, ik heb ook een leven, ik werk ook enzo. :) Sterker nog, ik heb een sociaal leven! Maw ik ben niet dag en nacht bezig met dit ding.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 26-05-2005 20:30 ]

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 13:15

evaarties

Powerball @ 12.582

Heeft iemand een mirror? De link naar http://files.gerbs.net/do...eysaver/greysaver_0.2.rar is dood

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Of je zegt gewoon: Bergen, kijk ff naar je pc, hij doet 't niet. Ik had ff routerproblemen, daardoor was m'n server blijkbaar de lease kwijtgeraakt en had die geen nieuwe aangevraagd. Enfin, hij's weer in de lucht.

• mithras
  • Niet online
Bergen schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:29:
[...]
Ja, ik kan er vanalles op zetten, you name it, I make it. ;)
[...]
Zoals sanfranjake zegt, ik heb ook een leven, ik werk ook enzo. :) Sterker nog, ik heb een sociaal leven! Maw ik ben niet dag en nacht bezig met dit ding.
Wow. een programmeur met sociaal leven :p
Maar, ik begrijp je wel hoor, just do your thing :7

• M-ThijZ
  • Nu online

M-ThijZ

Riding on Rails

Aah, nu moet er nog een xscreensaver versie komen!

Moet niet zo heel moeilijk zijn, genoeg voorbeelden om aan te passen. :Y)

Verwijderd

Na de screensaver enkele dagen gebruikt te hebben, heb ik ook nog een suggestie: een optie om de kleur random te laten overvloeien in een andere kleur in een periode van bijvoorbeeld 10 seconden. Dan 'eindigt' de screensaver niet.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan je er iets in maken dat hij ook weer terug kan faden? Dus faden naar z/w -> terug naar kleur, etc. Dat zou wel een geinig effect geven :).

Verder, vet gedaan _/-\o_

Trouwens: een mirror: http://home.atlex.nl/~alex/greysaver/. Als Bergen het OK vind kunnen beide links misschien in een topic warning worden opgenomen? Dat bespaart mensen het doorzoeken van een topic op zoek naar de nieuwste versie.

[ Voor 57% gewijzigd door AtleX op 28-05-2005 20:47 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Yep, prima! Dat van dat terugfaden was ik idd al van plan, ik had 't er hier over, maar bedankt voor 't meedenken! Als ik vannavond niet op stap ga pruts ik weer even verder, misschien zit er nog een versie 0.3 in dit weekend.

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
heb even mijn startpost aangepast, de links naar de graysaver versies zijn daar nu te vinden (ook de mirror)

Bespaart mensen wat zoekwerk :P

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Zal de 0.3-versie ook dual monitor setups ondersteunen? O-)

Permanent wintericon!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Leuk project, heb ik sinds tijden ook weer een screensaver!

Eigenlijk is een screensaver icm wachtwoord protectie bedoelt voor het beschermen van je 'privacy'. Die functie gaat met deze screensaver beetje verloren. Toeschouwers houden nu een zwart-witte kijk op jou leven over ;)

ideëen/uitbreidingen:
-terugvloeien
-overvloeien naar andere kleur na bepaalde tijd
-random hue
-reset instellingen knop
-dual screen

• mithras
  • Niet online
Al die dingen zijn wel super, alleen, zoals je kon lezen, zou het ombouwen naar dual monitor flink veel meer code zijn, en daar had bergen ATM geen zin in. De rest komt dan mss binnenkort wel, maar dual monitor mss voor 2.0?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25

Sabbi

je denkt aan mij.

mooi progsel, mijn complimenten :)
ff lijstje gemaakt van de graag geziene features tot nu toe: -Werken met dual screen -Werken icm ultramon -Faden zonder hue te veranderen -Reset instellingen knop -terugvloeien -overvloeien naar andere kleur na bepaalde tijd -random hue

en dan eentje die ik echt gaaf zou vinden: (en die vermoedelijk niet te doen is / een hele andere manier van aanpakken vereist)

-'live' de saturation/brightness naar beneden draaien! (kan je ff snel zien of je nog mail/msn meuk hebt.)

Is er overigens ook niet een veel simpelere manier om dit te doen, nl direct tegen de video-driver aanlullen dat je minder saturation/brightness/hue/gamma wilt hebben, zoals bv de nvidia-driver-control-panel-ding dat doet, en zoals sommige spellen dat doen?
Zou ook way minder proc-tijd kosten dan een screenshot dimmen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sabbi op 30-05-2005 11:37 ]

• Phr34k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-11 12:43
Als ik het goed begrijp, pakt het progje alleen de achtergrond van je desktop. (heb het nog niet geprobeerd). Denk je dat het ook mogelijk is om dit te doen inclusief alle vensters die je open hebt staan? Dit zou voor mij erg goed uitkomen, helemaal als het beeld wat je krijgt "live" is. Ik heb namelijk een 2de pc waar standaard open staan; Outlook, ICQ, Messenger, Skype en IRC. Als je dit dus live zou kunnen volgen, zou het helemaal stoer zijn.
Verder is het natuurlijk een geweldig id _/-\o_

5520 Wp op WZW PVOutput

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 17:40

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Je hebt echt een gaaf programma gemaakt, je hebt hem helemaal gemaakt voor Windows XP.
Echter onder MS media center 2005 werkt hij niet helemaal lekker.

Features die er in moeten om het mooi te laten zijn onder MCE 2005
- taakbalk komt op terwijl media center aantaat. (dit moet dus niet)
- De screensaver gaat niet uit dmv de afstandbediening (dit zou wel handig zijn)

Ik verwacht niet dat je hieraan gaat klussen ofzo, maar het zou wel leuk zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Alientrader op 30-05-2005 11:57 ]

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Phr34k schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:46:
Als ik het goed begrijp, pakt het progje alleen de achtergrond van je desktop. (heb het nog niet geprobeerd). Denk je dat het ook mogelijk is om dit te doen inclusief alle vensters die je open hebt staan? Dit zou voor mij erg goed uitkomen, helemaal als het beeld wat je krijgt "live" is. Ik heb namelijk een 2de pc waar standaard open staan; Outlook, ICQ, Messenger, Skype en IRC. Als je dit dus live zou kunnen volgen, zou het helemaal stoer zijn.
Verder is het natuurlijk een geweldig id _/-\o_
Hulde aan Bergen dat hij nog niet op keypresses reageert. :P
Afbeeldingslocatie: http://personal.kriteon.com/got/greysaver_small.png
Even een saaie background, andere komt niet helemaal door de policy heen. :+

Hij neemt dus windows mee, er wordt een screenshot van je situatie gemaakt, en deze wordt 'gerenderd' naar het uiteindelijke resultaat.
Het is helaas (nog) niet live.
Alientrader schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:56:
- De screensaver gaat niet uit dmv de afstandbediening (dit zou wel handig zijn)
= keypress, en zou (als ik me niet vergis) in 0.3 moeten zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door r0b op 30-05-2005 12:04 ]

• mithras
  • Niet online
Maar een live z/w scherm is heel wat anders dan hoe het nu werkt! De screenshot kan je toch niet zomaar laten veranderen, die blijft gewoon statisch en kleurt om naar z/w. Ha, en de fanclub wordt al groter :p

• r0b

r0b

Mithras86 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:00:
Maar een live z/w scherm is heel wat anders dan hoe het nu werkt! De screenshot kan je toch niet zomaar laten veranderen, die blijft gewoon statisch en kleurt om naar z/w. Ha, en de fanclub wordt al groter :p
er wordt een screenshot van je situatie gemaakt
Dat zeg ik (wel onduidelijk) toch? :+

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 14:05

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Mooi ding, die gaan we gebruiken!

en de fanclub is nog groter :D

System specs

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Al die andere dingen die hier staan boeien me niet zo veel. Het liefste zou ik hebben dat de screenshot om de 500ms ofzo zou worden ververst. Ik had laatst iemand die online kwam op msn en dat stond dus op de screenshot, een beetje jammer. Ook is het wel fijn om te zien of ik mail heb en dan soort dingen.
En volgens mij is het niet zo heel moeilijk om een loopje te maken die iedere zoveel tijd ff een nieuw screenshotje plaatst, toch?

EDIT: voor ik het vergeet! Hulde voor dit gave proggie en zijn maker! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Sjeik op 31-05-2005 15:21 ]

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• QwakQwak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-04-2022
En weer een fan er bij... leuk proggie als screensaver

Qwak :..)

Verwijderd

Zeer mooi prog, alleen lijkt mij dat met vernieuwen wel MEGA handig :) Dat je dan gewoon je MSN schermpies ziet knipperen enzo :P

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54
Ik begrijp niet goed waarom iedereen wil dat de screensaver 'vernieuwt'. Ik bedoel: een screensaver dient om niet te tonen wat er op je pc 'gaande' is, en dat doet deze screensaver heel mooi bij mij: hij neemt enkel de achtergrondfoto en vergrijst die. Maar ik snap echt niet wat jullie willen, want als je wil zien wat er op MSN en op mailvlak gaande is, dan installeer je toch gewoon géén screensaver? :X

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 20:48
Maar dat ziet er natuurlijk niet zo gaaf uit! Snap dat dan...

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• sus
  • Laatst online: 22:06

sus

is druk :+

ten eerste hulde _o_ Erg nette screensaver, die ik zeker ook ga gebruiken.

Req: Kan je een aantal voor-ingestelde-fade-effecten inbouwen. Ik wil dus de fade die ook in windows wordt gebruikt, maar ik kan hem qua instellingen niet vinden. Dit zal te maken hebben met mijn kleurenblindheid, waar ik enorm last van heb bij het werken met kleuren (d0h).

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 13:49
Kixtart schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:47:
Strak ding, maar ik heb een 'bug'.
De screensaver stopt alleen als ik met de muis beweeg en dus niet als ik typ op m'n toetsenbord.
Zie http://www.hinssen.demon.nl/bug.jpg.

Als niemand verder er last van heeft dan laat maar ;)

Edit: Trouwens XP SP2 bak. (thinkpad t42 laptop)

EDIT2 Belangrijk: Ik zie net dat dit al bekend was. Had topic wel gelezen, maar niet goed genoeg
:) 8)7
U heeft een heerschende wallpaper. Welke is dat? _/-\o_

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
cocico schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:59:
Ik begrijp niet goed waarom iedereen wil dat de screensaver 'vernieuwt'. Ik bedoel: een screensaver dient om niet te tonen wat er op je pc 'gaande' is, en dat doet deze screensaver heel mooi bij mij: hij neemt enkel de achtergrondfoto en vergrijst die. Maar ik snap echt niet wat jullie willen, want als je wil zien wat er op MSN en op mailvlak gaande is, dan installeer je toch gewoon géén screensaver? :X
'kvind 't vooral handig omdat ik al 2x de tijd verkeerd heb afgelezen van m'n desktop... |:(

Verwijderd

Jermaine schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:00:
[...]

U heeft een heerschende wallpaper. Welke is dat? _/-\o_
Zeer heersend: het is al gevraagd... ;)
Fire_escape in "Gevraagd&gemaakt - Screensaver maakt bee..."

Edit:
Ik heb nog een klein bugje gevonden. Als je een willekeurig venster gedeselecteerd open hebt staan, en de screensaver gaat aan, en dan weer uit, dan is opeens dat venster geselecteerd. Dit is normaal gedrag van Windows, maar niet echt de bedoeling bij een 'grayout wanneer inactief'. Nogmaals... slechts een miniem bugje.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 22:49 ]

• The_Savage
cocico schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:59:
Het helpt dan misschien dat je de startpost een beetje doorleest.
Het idee was namenlijk je scherm gewoon bij inactiviteit de gray-out vertoonde die standaard bij windows zit ingebouwd (kijk maar wanneer je op afsluiten klikt).
Het gebruik maken van de screensaver functie was hierbij het gemakkelijkst aangezien je deze automagisch kan laten afgaan na minimaal 1 minuut inactiviteit.

Nogmaals... het gaat niet om de screensaver opzich, dat is gewoon het middel... maar om het idee erachter.

---

Volgens mij is het niet mogelijk om gebeurtenissen te laten weergeven, zoals msn of de refresh van klokje, aangezien er maar twee mogelijkheden zijn om de grayout te krijgen... en screenshot maken en daarvan het contrast aanpassen... of de videokaart zo aan te sturen dat hij kleuren gaat filteren.
dat laatste lijkt mij niet echt handig i.v.m. veel verschillende videokaarten.

Kan iemand hier misschien meer uitleg over geven ?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

The_Savage schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:45:
[...]
Volgens mij is het niet mogelijk om gebeurtenissen te laten weergeven, zoals msn of de refresh van klokje, aangezien er maar twee mogelijkheden zijn om de grayout te krijgen... en screenshot maken en daarvan het contrast aanpassen... of de videokaart zo aan te sturen dat hij kleuren gaat filteren.

Geen uitleg, maar ik weet wel dat de eerder al genoemde screensaver die het beeld alleen maar donkerder maakt (PHM dark saver) het dus wel doet. Het zou dus theoretisch moeten kunnen. Van donkerder naar grijs / kleur / wat dan ook lijkt me geen moeilijke stap, als je maar weet hoe die andere in elkaar zit. Wat ik dus niet weet helaas, maar misschien kan Bergen er achter komen.

Permanent wintericon!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 12:47
Ligt het aan mij of krijg ik de screensaver niet in het menu in het tabblad schermbeveiliging in windows :S Ik heb hem al dubbelgeklikt, in de system32 map neergezet, maar niets werkt :S Wat doe ik fout, want dit lijkt mij toch wel een erg mooie screensaver :D

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Mooie screensaver hoor,gebruik hem ook nu...good job Bergen!
klein dingetje nog,in taakbeheer komt ie als greysa~1.exe

• I Am Weasel
  • Laatst online: 06-11-2021
TranceSetter schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:48:
Ligt het aan mij of krijg ik de screensaver niet in het menu in het tabblad schermbeveiliging in windows :S Ik heb hem al dubbelgeklikt, in de system32 map neergezet, maar niets werkt :S Wat doe ik fout, want dit lijkt mij toch wel een erg mooie screensaver :D
Erop rechtsklikken en kiezen voor Installeren :)

• TranceSetter
I Am Weasel schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:53:
[...]

Erop rechtsklikken en kiezen voor Installeren :)
Woops, wist niet dat het zo simpel zou zijn :P bedankt :)

Het is ook al laat he ;) :O :O

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
TranceSetter schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:48:
System32? Je bedoelt C:\Windows.
Wanneer je de .scr daarheen kopiëert werkt hij ook gewoon ;)

Maar goed, rechtermuisknop->Installeren is nog altijd het makkelijkst.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb sinds een dag deze screensaver in gebruik: leuk ding. Complimenten dus!

Een paar opmerkingen, punten, foutjes (misschien dat sommigen al zijn genoemd):
- Wanneer de screensaver actief is zie je gray.exe draaien als programma op de taakbalk. Stiekum vind ik dat een beetje jammer. Kan het niet verborgen of in de tray?
- Wanneer ik instel dat het password gevraagd moet worden, krijg ik de alleen mijn bureaublad te zien als screensaver, zonder actief desktop elementen (ook geen wachtwoordvenster). Kan er niet telkens een momentopname worden gemaakt van het scherm en dan pas naar de ‘echte’ screensaver toe, zodat ik zie wat er allemaal opstaat? Dus niet alleen mijn bureaublad, want dat weet ik al :P
- Als ik mijn instellingen wil wijzigen, krijg ik een foutmelding en worden de wijzigingen niet opgeslagen. Ik krijg een standaard foutmelding pop-up met de tekst: “Unable to write to Graysaver.ini”. Ik draai XP Pro SP2, als standaard gebruiker, dus niet admin.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• cocico
The_Savage schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:45:
[...]

Het helpt dan misschien dat je de startpost een beetje doorleest.
Het idee was namenlijk je scherm gewoon bij inactiviteit de gray-out vertoonde die standaard bij windows zit ingebouwd (kijk maar wanneer je op afsluiten klikt).
Het gebruik maken van de screensaver functie was hierbij het gemakkelijkst aangezien je deze automagisch kan laten afgaan na minimaal 1 minuut inactiviteit.

Nogmaals... het gaat niet om de screensaver opzich, dat is gewoon het middel... maar om het idee erachter.

---

Ja OK, ik snap het wel...

Maar ik hoor hier dat iedereen zijn openstaande vensters en zo ziet (echt zijn desktop dus) terwijl ik alleen een grijsgemaakte achtergrond foto zie, hoe komt dat? Ik draai Windows XP Pro SP2. :?

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

cocico schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:50:
[...]

Ja OK, ik snap het wel...

Maar ik hoor hier dat iedereen zijn openstaande vensters en zo ziet (echt zijn desktop dus) terwijl ik alleen een grijsgemaakte achtergrond foto zie, hoe komt dat? Ik draai Windows XP Pro SP2. :?
Je wachtwoord beveiliging van je screensaver aanstaan? Heb ik hier ook...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• cocico
Ja die staat aan, maar als ik op 'Voorbeeld' klik in Eigenschappen voor beelscherm', dan fade hij wel naar zwart met alles van mijn desktop. Maar in realiteit doet hij het niet.

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

cocico schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:03:
Ja die staat aan, maar als ik op 'Voorbeeld' klik in Eigenschappen voor beelscherm', dan fade hij wel naar zwart met alles van mijn desktop. Maar in realiteit doet hij het niet.
Die moet je dus uitzetten :P Anders werkt 't niet :)

☻/
/▌

• erik_g2rp
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ziet er echt heel goed uit, complimenten!!

Wat nog een ideetje zou zijn is om eerst het scherm zwartwit te laten worden (zoals nu ook al is) en daarna na een instelbare tijd helemaal op zwart laten gaan.

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
erik_g2rp schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:45:
Wat nog een ideetje zou zijn is om eerst het scherm zwartwit te laten worden (zoals nu ook al is) en daarna na een instelbare tijd helemaal op zwart laten gaan.
En ook dat kan, hoeft meneer Bergen zelfs geen regeltje code voor te schrijven :)
Gewoon de Power Options van windows induiken (die kan je o.a. via het screensaver-scherm vinden) en hem dan vertellen na hoeveel minuten je scherm uit (=helemaal zwart) moet.
En met deze "extra feature" kan je ook nog eens geld besparen en de planeet redden! :*)

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

Verwijderd

Bergen schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:28:
[...]
Alright tnx. Het formulier breder maken is geen goeie oplossing, want het 2e scherm kan best een hele andere resolutie hebben. Eigenlijk zou ik voor elk scherm een formulier moeten aanmaken. Dat wordt nog een kloteklus, daar begin ik eerst maar ff niet aan als je 't niet erg vindt. ;) (dit is zowieso daarvoor nodig)
Tsja, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

Screen.MonitorCount;
Screen.Monitors[0].Height
Screen.Monitors[0].Width
etc.

Verwijderd

Er is al een week niks gebeurd in het topic. Hoe staat het met het programma?

• AzzKickah
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:11:
Er is al een week niks gebeurd in het topic. Hoe staat het met het programma?
Heeft jouw jaar 104 weken?

• GeekK
  • Laatst online: 18:59

GeekK

Rag Mama Rag

Heeft iemand nog een werkende mirror voor deze screensaver - ziet er echt prachtig uit en leuk idee!
De links in de first post doen het nl niet. ;)

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bergen schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:08:
[...]
Of je zegt gewoon: Bergen, kijk ff naar je pc, hij doet 't niet. Ik had ff routerproblemen, daardoor was m'n server blijkbaar de lease kwijtgeraakt en had die geen nieuwe aangevraagd. Enfin, hij's weer in de lucht.
Ws is dit het probleem ;) Ik heb de file wel, maar kan nu even niet e-mailen. Werk :)

☻/
/▌

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Bookmarked ! Spijtig dat de huidige mirrors niet werken, anders testte ik het meteen uit.

Tip voor nieuw project : Een progje schrijven dat alles grijs-fade, behalve het actieve venster waar je mee aan het werken bent. Lijkt me zo sterk effect te zijn. Beetje het Mac gevoel op de PC :)

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@Motrax

Ah, thanks...

Bergen, kun je even naar je pc kijken? ;) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GeekK op 07-06-2005 13:30 ]

• TranceSetter
Download hem zo lang hier dan maar ff: klik!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

d:)b

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:49:
Download hem zo lang hier dan maar ff: klik!
dank u _/-\o_

en Bergen...? jij ook bedankt voor het maken van deze screensaver d:)b

@wel een slechte topictitel, ik werd op de verkeerde voet gezet door de titel maar gelukkig heb ik erin gekeken....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 14:02 ]

Verwijderd

AzzKickah schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:43:
[...]

Heeft jouw jaar 104 weken?
Ik wilde niet vervelend overkomen, maar een week is erg lang in internet-tijd. Het zou lullig zijn als dit project vergeten zou worden. Vandaar dat ik even wilde checken.

Verder vind ik dat Bergen tot nu toe al uitstekend werk heeft geleverd. _/-\o_

Topic title change zou wel handig zijn ja. Misschien "Project - Greysaver screensaver"?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:31:
Topic title change zou wel handig zijn ja. Misschien "Project - Greysaver screensaver"?
Hoe weet jij aan welk titel ik zat te denken? spycam?

ontopic: ik dacht eerst dat het een soort vraag&uitgevoerd topic was, dat iemand bijv. een casemodding in gedachten had en dat de ander dat zou uitvoeren. toen las ik dat over die screensaver, dacht ik dat het beeld stuk was of de screensaver stuk was. en snapte ik het ff niet meer. (ja ja nu na dit gelezen te hebben wel...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:38 ]

• kieltju
alstu:

greysaver_0.1.rar
greysaver_0.2.rar

[ Voor 4% gewijzigd door kieltju op 07-06-2005 15:57 ]

Verwijderd

het verschil tussen de 2 ook erbij zetten zou leuk zijn voor mensen die nu pas deze topic zien (oa. ik)

• Dirk
  • Laatst online: 19:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Versie nul punt een en nul punt twee, lijkt me logisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 07-06-2005 16:07 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Super, deze screensaver :)
Thx Bergen!

• kieltju
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:04:
[...]

het verschil tussen de 2 ook erbij zetten zou leuk zijn voor mensen die nu pas deze topic zien (oa. ik)
Sorry, heb geen flauw idee. Ik heb ze domweg alle 2 geupload omdat deze 2 ook onder de Fp Staan.

• The_Savage
startpost geupdate met nieuwe mirrors :)

zou Bergen om het project opgang te houden eventueel zo vriendelijk willen zijn de source ook publiek te maken?

[ Voor 59% gewijzigd door The_Savage op 07-06-2005 17:07 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:18
ook btj jmmr dat die maar 1 scherm van mn dual screen zwart/wit maakt :P verder wel toffe screensaver :D

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op verzoek pas ik de topictitel wederom even aan :)
offtopic:
The_Savage> een TopicReport is gewoon de best functie voor een topictitel-change-verzoek hoor :)

Gevraagd&gemaakt - Screensaver maakt beeld z/w * > [Screensaver] Project Greysaver *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:07:
Versie nul punt een en nul punt twee, lijkt me logisch.
doe je nu lollig of ben je gwoon dom?

in de allereerste post staan ze ook allebei samen in 1 post. als versie 2 de bugs in versie 1 op zouden moeten lossen, dan zou versie 1 weggehaald zijn uit de startpost, dus het lijkt me dat het 2 versies zijn met verschillende mogelijkheden. maar ik hou niet van gissen en ik had geen tijd zelf ernaar te kijken. (nu btw ook niet, want ik ga slapen. morgen maar weer)

• r0b

r0b

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:54:
[...]

doe je nu lollig of ben je gwoon dom?

in de allereerste post staan ze ook allebei samen in 1 post. als versie 2 de bugs in versie 1 op zouden moeten lossen, dan zou versie 1 weggehaald zijn uit de startpost, dus het lijkt me dat het 2 versies zijn met verschillende mogelijkheden. maar ik hou niet van gissen en ik had geen tijd zelf ernaar te kijken. (nu btw ook niet, want ik ga slapen. morgen maar weer)
In 0.2 zijn wat functies toegevoegd en mugjes gekilled, 0.2 is dus de versie die je wilt hebben. :)

Verwijderd

r0b schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 00:58:
In 0.2 zijn wat functies toegevoegd en mugjes gekilled, 0.2 is dus de versie die je wilt hebben. :)
dank u voor de uitleg.

@aan de mirrorders: is het dan niet verstandiger versie 1 niet meer te mirroren aangezien er mugjes inzitten?

/me me sluit zijn oogjes stilletjes.... :Z

• The_Savage
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:04:
[...]

dank u voor de uitleg.

@aan de mirrorders: is het dan niet verstandiger versie 1 niet meer te mirroren aangezien er mugjes inzitten?

/me me sluit zijn oogjes stilletjes.... :Z
hoeft niet... uit ervaring kan een eerdere release bijvoorbeeld wel onder win95 werken... en een volgende release niet, weet niet 100% zeker of dat in dit geval ook zo is.
Daarom gewoon allemaal mirroren (kost toch vrijwel geen schijfruimte) en het staat duidelijk aangegeven welke je moet hebben.

• Jazco2nd
  • Laatst online: 28-11 23:11
fantaastisch! ik gebruik nooit een screensaver, heb wel een gehackte FishTank, gewoon omdatie erg mooi is en soms start ik die handmatig op.... maar vanaf nu heb ik wel weer een screensaver! Het doet me denken aan de iMacs.
Datie weer infade hoeft voor mij niet per se want dat kan irritant werken, als je weer aan de slag wil maar paar seconden moet wachten...

Wat wel grappig zou zijn: een nieuwe screenshot maken als er iets op het scherm veranderd, (bijvoorbeeld een tekstballon onderin of een melding van Skype ofzo whatever) en de oude vergrijsde screenshot vervangen voor de nieuwe die dan al net zo grijs is.
Misschien is het dan makkelijker om bijv. om de 15sec (of meer) de screenshot te verversen?

Maar al veranderd er niks, ik vind het al prima zo!

• GG85
  • Laatst online: 18:53

GG85

.......

Alleen echt ZW wordt het beeld niet, meer geel-wit

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
GG85 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:54:
Configureer 'm dan! Je kan 'm zelfs roze laten worden, alleen standaard staat ie op 'gelig'.
Pleur 'm dus op zwart en klaar...

• mhoogendam
  • Laatst online: 22:56
GG85 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:54:
Gelukkig kan je dat aanpassen door de Saturation naar links te gooien.

Mooi progje, kep hem net geinstalleerd.

edit. en ik deed nog wel F5 ;) toch te laat.

[ Voor 50% gewijzigd door mhoogendam op 08-06-2005 10:06 ]

• GG85
  • Laatst online: 18:53

GG85

.......

Ohhh... Uhm had um gewoon uit de zipfile gelijk gerunt. Sorry

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

rb338 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:01:
[...]

Configureer 'm dan! Je kan 'm zelfs roze laten worden, alleen standaard staat ie op 'gelig'.
Pleur 'm dus op zwart en klaar...
Alleen werkt dat bij mij niet... :'( Ik krijg een foutmelding over dat het niet kan worden weggeschreven naar graysa~.ini ofzo... Ik ben bang dat het heeft te maken met het feit dat ik als niet administrator in Windows zit.

Hoe hebben jullie het geïnstalleerd? Rechtermuisknop, installeren? Of in c:\windows\system gezet en daarna aangezen om te gebruiken?

☻/
/▌

• TranceSetter
gewoon in c:\windows zetten. dus NIET in de system map.

Dan staat hij automatisch bij de screensavers erbij en kun je als het goed is het wel aanpassen.

Verwijderd

Nice!!!

Glijk maar ff verspreid in m'n kantoor :)

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

TranceSetter schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:49:
gewoon in c:\windows zetten. dus NIET in de system map.

Dan staat hij automatisch bij de screensavers erbij en kun je als het goed is het wel aanpassen.
Uh, ja... die map dus :P

Probleem opgelost: het was inderdaad dat ik geen rechten had in de C:\windows map. Nog steeds niet (en terecht), maar ik heb eerst een greysaver.ini bestand aangemaakt, en rechten erop gegeven aan mijzelf als normale gebruiker. Nu worden de instellingen wel opgeslagen :)

Overigens valt het me wel op dat ik de eerst ben die als niet admin in Windows werk, ik ben de eerste met dit probleem. Ik wil jullie er wel op wijzen dat als admin in Windows werken risico's met zich meebrengt :+
/moraalridder ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Motrax op 08-06-2005 12:41 ]

☻/
/▌

Verwijderd

Motrax schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:40:
Overigens valt het me wel op dat ik de eerst ben die als niet admin in Windows werk, ik ben de eerste met dit probleem. Ik wil jullie er wel op wijzen dat als admin in Windows werken risico's met zich meebrengt :+
/moraalridder ;)
We houden gewoon van een beetje spanning in het leven :P

offtopic:
Nee, serieus... het is nog altijd erg vervelend om in Windows niet onder een root-account te werken. Sommige proggies zijn gewoon verkeerd geschreven. Ik neem dan wel een risico, maar een virusscanner en een firewall zal het toch vrij moeilijk maken voor een virus om mijn computer te kapen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mooi! ik heb het ook gelijk gedownload :)

39

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:34:
offtopic:
Nee, serieus... het is nog altijd erg vervelend om in Windows niet onder een root-account te werken. Sommige proggies zijn gewoon verkeerd geschreven. Ik neem dan wel een risico, maar een virusscanner en een firewall zal het toch vrij moeilijk maken voor een virus om mijn computer te kapen.
offtopic:
Dat weet ik ook wel ;) Alleen heb ik er bewust voor gekozen om als gewone gebruiker door het leven te gaan. Soms lastig, soms wat omslachtiger, maar ik zit hier op een eigen laptop waar ik op werk. Ik moet er niet aan denken dat die onderuit gaat aan malware. Even voor de statistieken: sinds ik als gewone gebruiker werk (nu 8 maanden denk ik), heb ik niets ernstigers gehad dan trackercookies (okay, surfgedrag, FF, firewall, virusscanner enz helpen ook). Ook kan je programma's standaard onder admin laten draaien, of wanneer het nodig is. Voor truuks en tips kan je hier eens kijken: Ervaringen: Niet inloggen als administrator onder Windows XP

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 08-06-2005 14:56 ]

☻/
/▌

• TranceSetter
Motrax schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:18:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:34:
[...]

We houden gewoon van een beetje spanning in het leven :P

[offtopic] Nee, serieus... het is nog altijd erg vervelend om in Windows niet onder een root-account te werken. Sommige proggies zijn gewoon verkeerd geschreven. Ik neem dan wel een risico, maar een virusscanner en een firewall zal het toch vrij moeilijk maken voor een virus om mijn computer te kapen. [/offtopic][/quote]

Dat weet ik ook wel ;) Alleen heb ik er bewust voor gekozen om als gewone gebruiker door het leven te gaan. Soms lastig, soms wat omslachtiger, maar ik zit hier op een eigen laptop waar ik op werk. Ik moet er niet aan denken dat die onderuit gaat aan malware. Even voor de statistieken: sinds ik als gewone gebruiker werk (nu 8 maanden denk ik), heb ik niets ernstigers gehad dan trackercookies (okay, surfgedrag, FF, firewall, virusscanner enz helpen ook). Ook kan je programma's standaard onder admin laten draaien, of wanneer het nodig is. Voor truuks en tips kan je hier eens kijken: Ervaringen: Niet inloggen als administrator onder Windows XP
offtopic:
heb je misschien wel gelijk in, maar dan ook eens mijn statistieken: in 2 jaar tijd niets ernstigers gehad als 1 virus, en dat was blaster. Die heeft het echter niet lang uitgehouden op mijn pc die beschermt wordt door McAfee en de Windows XP SP2 firewall... Ik zie het nut niet om moeilijk te gaan doen met non-admin-accounts...

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

TranceSetter schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:48:
[...]

offtopic:
heb je misschien wel gelijk in, maar dan ook eens mijn statistieken: in 2 jaar tijd niets ernstigers gehad als 1 virus, en dat was blaster. Die heeft het echter niet lang uitgehouden op mijn pc die beschermt wordt door McAfee en de Windows XP SP2 firewall... Ik zie het nut niet om moeilijk te gaan doen met non-admin-accounts...
offtopic:
Eigenlijk is er maar een reden om het te doen: verhoogde veiligheid en minder risico. En je levert er inderdaad een stuk gebruikersgemak voor in. Soms met een aanpassing aan je gebruikerspatroon op te vangen, soms echt een stuk minder gebruikersgemak. Maar zolang windows-virussen geschreven zijn om te werken onder een admin-account en geen hack bevatten om van een normale user naar admin te gaan, zit ik veilig :) Ik zit me eigenlijk af te vragen of ik door het blaster-virus ook zou zijn getroffen. Anyway, einde off-topic vanaf hier, beide punten zijn duidelijk ;)
Edit: ik heb het even opgezocht: ja, als normale gebruiker ben je ook kwetsbaar voor sasser enz :( Maar dat komt gewoon omdat Windows wat lek was...

[ Voor 7% gewijzigd door Motrax op 08-06-2005 14:59 ]

☻/
/▌

• kieltju
The_Savage schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 01:16:
[...]

hoeft niet... uit ervaring kan een eerdere release bijvoorbeeld wel onder win95 werken... en een volgende release niet, weet niet 100% zeker of dat in dit geval ook zo is.
Daarom gewoon allemaal mirroren (kost toch vrijwel geen schijfruimte) en het staat duidelijk aangegeven welke je moet hebben.
wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel, niet, wel. :+

Misschien slim om even te vissen naar de verschillen tussen de 2?

[ Voor 3% gewijzigd door kieltju op 08-06-2005 21:59 ]

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Prachtig programmatje, _/-\o_ HULDE! _/-\o_

Om ook mss een beetje bij te dragen aan deze ontwikkeling: zou het mogelijk zijn om bij het verlaten van de screensaver, de omgekeerde beweging te maken.

Indien het mogelijk is van een overgang te doen nadat een "wake-up" signaal ontvangen werd (waar ik eerlijk gezegd een beetje voor vrees, gezien de knullige manier waarop (bijna) alle screensavers die ik al gezien heb exiten), zou je gewoon de omgekeerde beweging kunnen maken, van je grijs beeld, terug naar het originele screenshot, en dan exit. Ok, indien er iets veranderd is op het bureaublad, krijg je alsnog knullige effecten, maar hoe vaak zal dat gebeuren?

Toch nogmaals : _/-\o_

EDIT: zonet de graysaver eens laten aangaan op deze post, prachtig gewoon hoe die smilies "verstenen", grijsworden, en daarna weer gewoon wakker worden. Echt een "cryonic sleep" effect!

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 09-06-2005 11:10 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

is de source al groot genoeg? spyware verstoppen dan! :o :+

schitterende saver! thnx kerel

Aunt bunny is coming to get me!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Nog maar een spiegel dan? :+

Greysaver 0.1 (169 kB)
Greysaver 0.2 (169 kB)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ben hier blij mee. Ook ik sluit me aan in het rijtje van al lang geen screensaver-gebruikers die is overgestapt. Ik heb nog wel een op- danwel aanmerking...
Ik heb mijn winamp en trillian beide draaien op 50% transparantie. Als ik even ben weggeweest en mijn vergrijsde scherm zie, is dat zonder de semi-transparante schermen. Op zich geen probleem, maar (zeker de eerste keer) wel even verbazing...
Aanpassertje...???

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Ik heb Bergen maar eens gemaild. Hij was bezig met wat andere projecten, maar hij zei dat hij van de week nog aan een update zou werken. Dus... stay tuned! :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 16:59 ]

• Wwwillem
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Erg coole screensaver 8) Heb hm nu ingesteld op 1 minuut, staat wel kik.

Wel jammer dat ie maar 1 van de 2 monitoren herkent, wat al eerder genoemd is in de thread. Ik hoop dat je je screensaver nog verder ontwikkeld :)

Verwijderd

Caponi schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:44:
Dit ding bevalt me wel :9

Ik vind het alleen jammer dat het beeld niet refreshed in screensavermodus, zodat dat je kan zien hoever je downloads zijn en of iemand op msn tegen je lult.

Maar dat ligt niet aan het programmeerwerk volgens mij, want ik heb vroeger ooit zo'n lens-screensaver gehad die bij het Plus-pakket van win98 zat, en de refreshde het beeld ook niet.
Phr34k schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:46:
Niet helemaal hetzelfde effect als het originele programma, maar goed... ColorSaver :P
Je kan nog niets instellen.

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:41:
[...]

[...]

Niet helemaal hetzelfde effect als het originele programma, maar goed... ColorSaver :P
Je kan nog niets instellen.
Grappig downloadsysteem heb je op je site gemaakt ;)
Ik ga hem direct proberen zodra je hem gemailt hebt :)

Verwijderd

Caponi schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:21:
[...]
Grappig downloadsysteem heb je op je site gemaakt ;)
Ik ga hem direct proberen zodra je hem gemailt hebt :)
Als het goed is wordt hij direct automatisch gemailt. Als je niets ontvangen hebt moet je het ff laten weten. ;)

Edit:
- Om e.o.a. reden verdwijnen mails (incl. screensaver) met als bestemming gmail.com in een zwart gat.
- XS4all email validatie gefixed.
- Mail wordt geplaats in de "ongewenste mail" map als je hotmail.com gebruikt.
- Niet alle isp's/virus/spamfilters schijnen het fijn te vinden als er een screensaver in een zip-bestand zit Om die reden kan het zijn dat je niets ontvangt. Dit kan ik op dit moment niet controleren.

Edit2:
- Je kan hem nu gewoon downloaden!

Edit3:
- versie 1.0.1 build 63
Toegevoegd: Tonen van huidige Winamp titel en/of huidige datum en tijd.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 15:00 ]

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:26:
[...]

Als het goed is wordt hij automatisch gemailt. Als je niets ontvangen hebt moet je het ff laten weten. ;)
Bij deze dan, ik heb niks ontvangen ;)

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 13:15

evaarties

Powerball @ 12.582

Mmm.. ik kan het programma niet aanvragen.. hij vindt m'n xs4all adres ongeldig :|

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Misschien dat ik het gemist heb, maar ik kon in dit topic niet vinden wat precies het nut is van een monitor die op grijswaarden springt?
Klopt het dat het vooral "voor de leuk is" ? :P

Ik dacht zelf namelijk (maar als ik het mis heb hoor ik het graag) dat het voor de slijtage van je monitor niet echt veel uitmaakt. Sowieso zijn monitoren tegenwoordig veel minder gevoelig voor "inbranden" dan vroeger. Maar als je hem op grijswaarden laat springen slijten bepaalde pixels toch nog steeds, of niet? Weliswaar slijten de blauwe, rode en groene componenten (zowel bij TFT als bij CRT) dan elk even hard (het zijn immers grijswaarden). Maar nog steeds heb je dat bepaalde plekken harder slijten dan andere (dus "inbranden"). Want als je een grijs scherm hebt met een inlogvenstertje erop (of iets anders, zoals icoontjes op de achtergrond) dan heeft dat gedeelte een andere grijswaarde, en dus een andere helderheid dan gebieden eromheen.

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Pagina: 1 2 3 Laatste