Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Screensaver] Project Greysaver *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Weet iemand wat in Windows ervoor zorgt dat (bijv bij afmelden of thema wijzigen) het beeld zwart/wit wordt? (of hoe je dit kunt achterhalen)

De bedoeling is dat na 1 minuut idle het beeld dus zwart/wit wordt (gewoon zomaar zonder :P)

Googlen en zoeken op GoT gaf geen resultaten :(

Mede Tweaker Bergen is dus met een project begonnen, de resultaten hiervan kun je hieronder vinden :)

Wat is Greysaver?
Greysaver is een programma dat je windows scherm bij inactiviteit uitfade naar elke gewenste kleur (volledig in te stellen).
Gewoon het gedownloade bestand uitpakken (met bijvoorbeeld WinRAR) je krijgt dan een greysaver*.scr bestand, verplaats deze naar je %systemroot% directory (meestal c:\windows) of rechtsklik erop en klik op installeren.
Vervolgens kun je greysaver gebruiken als normale screensaver.

Afbeeldingslocatie: http://rommersnet.nl/jeroen/greysaver1.jpg

De meeste mensen zullen dus versie 0.2 willen hebben omdat deze de meest recente is ;)
greysaver is 169kB.

---------- MIRRORS -------------
Met dank aan TranceSetter
Greysaver 0.2

Met dank aan kieltju:
Greysaver 0.1 (oude versie)
Greysaver 0.2

Met dank aan r00n
Greysaver 0.2

En met dank aan mijzelf :)
Greysaver 0.2

[ Voor 131% gewijzigd door The_Savage op 10-06-2005 06:59 ]

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
dan moet je dat instellen bij screensavers onder beeldscherm in het configuratiescherm

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik zou het ook wel graag willen weten.. het ziet er wel mooi uit!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• The_Savage
leonvanderbeek schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:58:
dan moet je dat instellen bij screensavers onder beeldscherm in het configuratiescherm
Ik zoek dus niet dat het beeld uitgaat (of stand-by) maar dat de grijswaarden dus verhogen (zoals in XP gebeurd bij thema's verwisselen)
Wanneer de windows dus even idle staat moet het beeld vergrijzen... wanneer je weer iets doet natuurlijk terug naar kleur. Niet noodzakelijk, maar wel leuk :)

Ik hoef dus alleen de trigger te weten (in VB, C++, C# is ook goed, maar ik zelf wel wat)

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
Zijn daar geen kant-en-klare screensavers voor?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm... Ik zal eens kijken of ik een screensaver kan maken die dat doet.

[edit]
Dat gaat wel lukken, hij wordt ook customizable.. Zowieso hoe lang 't moet duren voor hij grijs moet zijn (in 1 sec, of in 2, etc) en 2 schuifjes om de mate van saturation en darkness in te stellen, met previewvenstertje...

Nog suggesties? :)

[ Voor 69% gewijzigd door Bergen op 21-05-2005 01:44 ]

Verwijderd

Eventueel zelf kleurtjes toevoegen i.p.v. grijswaarden!
Dat zou gaaf zijn :)
... en maak hem liefst ook compatibel met Windows Server 2003

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 02:03 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Komt voor de bakker. :)
en is niet elke gemiddelde win32-app geschikt voor 2003 dan?

[edit]
hij fade inmiddels netjes naar grijs, nu ga ik het configuratiescherm inbakken

[ Voor 94% gewijzigd door Bergen op 21-05-2005 09:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nice, leuk idee :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:44
Bergen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 02:56:
Komt voor de bakker. :)
en is niet elke gemiddelde win32-app geschikt voor 2003 dan?

[edit]
hij fade inmiddels netjes naar grijs, nu ga ik het configuratiescherm inbakken
Ik vind het idee ook wel geinig, laat maar weten als je wat verder bent ;)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja, ben al aardig wat verder, maar ik ga niet echt in een razend tempo. ;)

Afgelopen nacht ben ik doorgegaan, overdag dus geslapen + uitgeslapen (want zoals men hier zegt: "Real Programmers never work 9 to 5. If any real programmers are around at 9 AM, it's because they were up all night." en dat is waar) en vanavond leidde de tv teveel af. Nu ben ik weer lekker aan 't pielen, maar nu teistert bier weer mijn hersenen. (Dat heb je met zaterdagnachten he?) Het is me toch wat... :z Om dit topic even warm te houden een screenshotje van 't configuratievenstertje:

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/external/tweakers.net/gathering/2005/05/22/greysaver_control0.png

Wat moet ik nog doen:

* de settings opslaan als je op ok drukt
* de settings laden bij het starten
* faden zoals de instellingen dat aangeven ipv (zoals het nu is) in 2 sec naar simpel grijs
* een mooi icoontje maken :)

Niet zoveel meer dus, dat krijg ik vannacht nog wel af.

[edit]
Bij nader inzien ga ik toch maar ff slapen, morgen finishen we de zooi. :) Suggesties enzo zijn nog steeds welkom overigens!

[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 22-05-2005 05:28 ]

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
keep up the good work, als dit goed werkt dan staat er mogelijk sinds lange tijd weer een screensaver aan!

Verwijderd

Dat ziet er al schitterend uit :*)

• powerflux
  • Laatst online: 21:18

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

top, ik ben hier ook al lang naar aan het zoeken, vind het namelijk erg mooi dat zwart/wit..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ziet er idd al leuk uit. Eigenlijk zou ik ook wel gewoon willen computeren in het zwartwit. Kan dat ook ergens mee?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Verander lightness even in Brightness ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 22-05-2005 11:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 04:30:
Bij nader inzien ga ik toch maar ff slapen, morgen finishen we de zooi. :) Suggesties enzo zijn nog steeds welkom overigens!
Wow 8) keep it up :) dit lijkt me echt een strakke screensaver, ben echt benieuwd naar het eindresultaat! :) trouwens ontzettend tof dat je het wilt maken _/-\o_

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Spider.007 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:49:
offtopic:
Verander lightness even in Brightness ;)
Brightness? Klik jij eens hier en huiver. :) De afkorting is HSL, niet HSB. Luminance wordt ook wel eens gebruikt ipv Lightness.

[ Voor 18% gewijzigd door Bergen op 22-05-2005 15:31 ]

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:29:
[...]
Brightness? Klik jij eens hier en huiver. :) De afkorting is HSL, niet HSB. Luminance wordt ook wel eens gebruikt ipv Lightness.
Kennelijk kan het allebei: klik

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

He ja, nog nooit eerder gezien. Nouja, pak eens een willekeurig tekenprogramma erbij, ze hebben het allemaal over HSL:

Gimp: (daarboven bij de titelbalk)
Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/external/tweakers.net/gathering/2005/05/22/hsl_gimp.png

Paint Shop Pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/external/tweakers.net/gathering/2005/05/22/hsl_psp.png

...en ook websites over conversies zoals deze. Daar staat ook ergens zo'n tabelletje over HSV (v = value)/HSB/HSL-ranges in verschillende programma's. Het komt allemaal op 't zelfde neer.

Anders maak ik er gewoon Blightness van. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 22-05-2005 15:44 ]

• Vunzz
  • Laatst online: 27-10 14:31
Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:40:Anders maak ik er gewoon Blightness van. :+
Ben je gelijk klaar voor de gigantische Chinese groeimarkt :D

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11 00:09
Ziet er mooi uit man! Maak je het beschikbaar voor de mensen op het GoT? Lijkt me zeer gaaf...

Verwijderd

Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 04:30:
Suggesties enzo zijn nog steeds welkom overigens!
Even een vraagje tussendoor: hij is toch compatibel met de password protection hé?
En misschien nog een kleine optie voor in het configuratiescherm: Apply to wallpaper only (dus niet de openstaande vensters faden, maar enkel de bureaubladachtergrond) :)
Hoedanook, dit zal zeker mijn standaard screensaver worden, echt top :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Breepee schreef op zondag 22 mei 2005 @ 11:46:
Ziet er idd al leuk uit. Eigenlijk zou ik ook wel gewoon willen computeren in het zwartwit. Kan dat ook ergens mee?
Geen idee, zoiets heb ik nog nooit gezien. Misschien kan je videokaart dat hardwarematig doen. Bij (bijvoorbeeld) de Catalyst-drivers van ATI kun de kleuren van je desktop wel helemaal aanpassen.
Double J schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:59:
Ziet er mooi uit man! Maak je het beschikbaar voor de mensen op het GoT? Lijkt me zeer gaaf...
Als je de source bedoelt: ondanks dat ik een groot voorstander van open-source ben, ben ik niet iemand die meteen de hele source neerplempt op 't net, je moet 't eerst zelf proberen. ;) Maar jij bedoelt waarschijnlijk gewoon de screensaver en ik dat geval is het antwoord: uiteraard! :)
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:16:
[...]

Even een vraagje tussendoor: hij is toch compatibel met de password protection hé?
Ja, sinds Windows 98 handelt Windows dat zelf af; dat hoef je niet in je screensaver in te bouwen.
En misschien nog een kleine optie voor in het configuratiescherm: Apply to wallpaper only (dus niet de openstaande vensters faden, maar enkel de bureaubladachtergrond) :)
Euhm.. Hmm... Ik weet niet of dat gaat lukken. Hij neemt namelijk simpelweg een screenshot en daar pas ik softwarematig filters op toe. (Als in: ik gebruik geen DirectX oid.)
Hoedanook, dit zal zeker mijn standaard screensaver worden, echt top :)
You're welcome! :7

Verwijderd

moet je eff een proggie schrijven die een screenshot maakt van het bureaublad en vervolgens langzaamaan de verzadiging omlaag haalt =)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ooh, je bedoelt dat je alleen de achtergrond toont! (Goedemorgen Gerben...) Ik dacht dat je bedoelde dat alleen de achtergrond gefade moest worden en de vensters gewoon hun kleur moesten behouden. 8)7

Ja, alleen de achtergrond kan wel denk ik... Dan hoef ik alleen maar ff te zoeken waar de huidige bg staat en die bmp/jpg laad ik gewoon in.

Blightness :) (oh en een test-knop om je fade ff te testen, leek me ook wel handig)

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbs.net/external/tweakers.net/gathering/2005/05/22/blightness.png

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 22-05-2005 18:25 ]

Verwijderd

je hebt gelijk een patent genomen op blightnesstm zie ik! :+

een mooie screensaver, lekker simpel en niet zo'n resource vretend kutding. (lijkt mij)
KEEP IT UP! _/-\o_

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Kickass idee.

Hopelijk is hij snel downloadbaar

Multimonitor is relax :P

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Is er geen API call die dit doet? lijkt me wat makkelijker..

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Probeer dit eens:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
program Project1;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
  Windows, SysUtils;

var wp: PChar;
const SPI_GETDESKWALLPAPER = 115;

begin
  GetMem(wp, 255);
  SystemParametersInfo(SPI_GETDESKWALLPAPER, 255, wp, 0);
  writeln('Current wallpaper:');
  writeln(wp);
  readln;
  FreeMem(wp);
end.

Hiermee kun je de huidige wallpaper uitlezen. Werkt echter niet als Active Desktop aan staat. Zie ook deze pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door Stamgastje op 22-05-2005 21:59 ]

Verwijderd

Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:24:
Ja, alleen de achtergrond kan wel denk ik...
:) :*) _/-\o_

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Ziet er mooi uit :+ wanneer kunnen we de eerste versie downloaden? ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
Nou Gerben, keep up the good work, ik heb de testversie mogen aanschouwen en het ziet er verdomd geinig uit :)

Nu nog die kleurtjes pielen en dan ben je helemaal de koning :) Dat Blightness is trouwens supa!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:11:
moet je eff een proggie schrijven die een screenshot maakt van het bureaublad en vervolgens langzaamaan de verzadiging omlaag haalt =)
Een screenshot kan alleen van het complete scherm met vensters en al, helaas. De verzadiging per scherm per pixel opnieuw berekenen is te traag. Ik neem een schermschot, kopieer dat in een 'targetbitmap', bereken daar eenmalig hoe het scherm er na de fade uit moet zien en daarna interpoleer ik frame voor frame, pixel voor pixel. Dat interpoleren is ook niet echt snel, wat je ook wel kunt zien als je de fadetime op 1 seconde zet. Ok, op een 3 GHz zie je er vast weinig van, maar op mijn XP1800 zie je 't dan enigszins stotteren. Bij bijvoorbeeld 3 seconden zie je er niets van. Maargoed, dat kan toch nog wel wat geoptimized worden...
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:05:
je hebt gelijk een patent genomen op blightnesstm zie ik! :+

een mooie screensaver, lekker simpel en niet zo'n resource vretend kutding. (lijkt mij)
KEEP IT UP! _/-\o_
Hehehe, ik laat dat blightness (tm) maar niet staan denk ik, ik zit niet te wachten op mail van mensen die "een typfout hebben gevonden". Alhoewel... ;) En nee, als de fade klaar is is de boel gewoon idle. De fade zelf wordt trouwens ook uitgevoerd in idle-time. Als je pc het dus druk heeft zul je dus weinig meekrijgen van de fade, omdat er geen idle-time is. Dan springt ie waarschijnlijk in 1x naar het uiteindelijke scherm.
DiSiLLUSiON schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:28:
Is er geen API call die dit doet? lijkt me wat makkelijker..
De achtergrond laden? Ja, Stamgastje heeft er eentje gevonden, maar ik wil ook Active Desktop-bgs kunnen laden. Hij moet dus gewoon de lokatie van de achtergrond uit 't register vissen en zelf de bg laden.
ThunderNet schreef op zondag 22 mei 2005 @ 22:00:
Ziet er mooi uit :+ wanneer kunnen we de eerste versie downloaden? ;)
Binnen een paar uur!

Dan is ie nog niet af ofzo, misschien zitten er nog wat bugjes in en ik wil ook nog het preview-schermpje gebruiken van Windows zelf, dat is nu nog gewoon zwart. Het preview-schermpje van het configuratiescherm is nu ook nog pixelated, daar moet ook nog ff een nette resize komen.

En voor wie het wat kan boeien: ik zit momenteel inclusief witregels op zo'n 700 regels code.

[ Voor 16% gewijzigd door Bergen op 22-05-2005 23:38 ]

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 02-10 09:07
Bergen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:30:
De achtergrond laden? Ja, Stamgastje heeft er eentje gevonden, maar ik wil ook Active Desktop-bgs kunnen laden. Hij moet dus gewoon de lokatie van de achtergrond uit 't register vissen en zelf de bg laden.
Nou, het punt is.. Ik weet niet of mijn geheugen me in de steek laat (kan best!), maar ik kan me iets vaag herrineren van een beta van Windows XP waar het beeld zwart wit werd gemaakt, met uitzondering van het aflog venster, maar dat je verder wel gewoon alles kon doen, en dus in feite je windows in zwart wit modus was? Maar dat is misschien te ver gezocht.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

[...]
Een screenshot kan alleen van het complete scherm met vensters en al, helaas. De verzadiging per scherm per pixel opnieuw berekenen is te traag. Ik neem een schermschot, kopieer dat in een 'targetbitmap', bereken daar eenmalig hoe het scherm er na de fade uit moet zien en daarna interpoleer ik frame voor frame, pixel voor pixel. Dat interpoleren is ook niet echt snel, wat je ook wel kunt zien als je de fadetime op 1 seconde zet. Ok, op een 3 GHz zie je er vast weinig van, maar op mijn XP1800 zie je 't dan enigszins stotteren. Bij bijvoorbeeld 3 seconden zie je er niets van. Maargoed, dat kan toch nog wel wat geoptimized worden...

[...]
Hehehe, ik laat dat blightness (tm) maar niet staan denk ik, ik zit niet te wachten op mail van mensen die "een typfout hebben gevonden". Alhoewel... ;) En nee, als de fade klaar is is de boel gewoon idle. De fade zelf wordt trouwens ook uitgevoerd in idle-time. Als je pc het dus druk heeft zul je dus weinig meekrijgen van de fade, omdat er geen idle-time is. Dan springt ie waarschijnlijk in 1x naar het uiteindelijke scherm.

[...]

[...]
Binnen een paar uur!

Dan is ie nog niet af ofzo, misschien zitten er nog wat bugjes in en ik wil ook nog het preview-schermpje gebruiken van Windows zelf, dat is nu nog gewoon zwart. Het preview-schermpje van het configuratiescherm is nu ook nog pixelated, daar moet ook nog ff een nette resize komen.

En voor wie het wat kan boeien: ik zit momenteel inclusief witregels op zo'n 700 regels code.
Maar 700 regels code, valt me nog mee om eerlijk te zijn :+
Alleen lullig als je straks versie 1.0 af hebt ;) en de API call ervoor vind :X

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gaaf...

Nu wil SanderTje! ook wel een screensaver instellen. Ben benieuwd naar het resultaat, and so to see like so many here.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Lijkt mij ook vet! :)
Ben benieuwd _/-\o_

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:46
Ik wil 'm ook wel hebben. Ik vind dat 'naar zwart/wit faden' altijd wel cool.
Wel jammer dat je de 'trigger' nog niet gevonden hebt...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DiSiLLUSiON schreef op zondag 22 mei 2005 @ 23:48:
[...]
Nou, het punt is.. Ik weet niet of mijn geheugen me in de steek laat (kan best!), maar ik kan me iets vaag herrineren van een beta van Windows XP waar het beeld zwart wit werd gemaakt, met uitzondering van het aflog venster, maar dat je verder wel gewoon alles kon doen, en dus in feite je windows in zwart wit modus was? Maar dat is misschien te ver gezocht.
Ja, daar doen ze misschien hetzelfde als wat ik doe... Kijk, mijn screensaver is ook gewoon een normaal formulier maar dan maximized, zonder borders, en AlwaysOnTop. Daar kan dus ook nog best een venstertje overheen als die ook vindt dat die ook AlwaysOnTop moet staan.
ThunderNet schreef op maandag 23 mei 2005 @ 00:14:
[...]

Maar 700 regels code, valt me nog mee om eerlijk te zijn :+
Ik vind 't eigenlijk vrij veel, het resultaat ziet er zo simpel uit...
Alleen lullig als je straks versie 1.0 af hebt ;) en de API call ervoor vind :X
Misschien is er een API call voor dat faden naar zwartwit, maar kun je bij die API-call ook een fade-tijd instellen? En kun je bij die API-call ook de hue/saturation/blightness instellen?

[ Voor 1% gewijzigd door Bergen op 23-05-2005 01:56 . Reden: typo ]

Verwijderd

Je hebt het erover dat het langzaam is. Ken je het begrip scanlines ook? En eventueel hoef je niet alles in één keer te tekenen maar pixel voor pixel op de canvas zetten?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Alright, versie 0.1 is done!

De wallpaper-only functionaliteit is er nog niet, want ik realiseerde me dat je ook rekening moet houden met tileable zooi en wallpapers die groter of kleiner zijn dan de huidige resolutie. Dat is allemaal wel goed te doen, maar ik wil nu alvast een werkende versie releasen, om niet iedereen nog langer in spanning te houden. ;)

Here you go: klik! :)

Gewoon de .scr in je windows- of winnt-map gooien.

Todo:
* icoontje maken (dit is gewoon het standaard delphi 7-icoontje)
* wallpaper only-functionaliteit toevoegen
* ik heb nog geen idee hoe het zich gedraagt bij multi-head setups (iemand?)
* windows-preview maken
* instellingen in 't register opslaan ipv in greysaver.ini (ini's zijn zooooo 1995 8)7 maar wel simpel)
* faden optimizen
* roept u maar :)
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:08:
Je hebt het erover dat het langzaam is. Ken je het begrip scanlines ook? En eventueel hoef je niet alles in één keer te tekenen maar pixel voor pixel op de canvas zetten?
Ja, ik werk uiteraard ook met scanlines. (Sterker nog, de hele fade wordt inmiddels met integers gedaan ipv floats!) Ik moet er niet aan denken, alles met canvas.pixels. 8)7 Het kan ook met een PByteArray, rechtstreeks wijzen naar de eerste pixel van de hele bitmap ipv per scanline. Dat is nog ietsje sneller, bij deze aan de todo-list toegevoegd. De eerste pixel van de bitmap is trouwens de eerste pixel van de laatste scanline he, bitmaps staan op de kop in 't geheugen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bergen op 23-05-2005 01:39 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

blightness pwnt :D

Verwijderd

Wow! Net even getest en echt super!
Tof dat je hier zoveel tijd insteekt :)

Zelf zou ik graag nog een optie zien dat hij uit screensaver-mode komt bij een MSN pop-up.

Keep up the good work!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:46
Werkt alleen maar op m'n primaire monitor.
Verder is 'ie wat mij betreft al áf.

edit: nvidia kaart, horizontaal extended

[ Voor 34% gewijzigd door zetje01 op 23-05-2005 01:24 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:20:
Tof dat je hier zoveel tijd insteekt :)
Zie het maar als een verslaving. ;)
Zelf zou ik graag nog een optie zien dat hij uit screensaver-mode komt bij een MSN pop-up.
Poeh... uhm... ik weet niet of MSN Windows-messages de queue opgooit... In dat geval zou ik die wel kunnen afvangen.
zetje01 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:21:
Werkt alleen maar op m'n primaire monitor.
Alright tnx. Het formulier breder maken is geen goeie oplossing, want het 2e scherm kan best een hele andere resolutie hebben. Eigenlijk zou ik voor elk scherm een formulier moeten aanmaken. Dat wordt nog een kloteklus, daar begin ik eerst maar ff niet aan als je 't niet erg vindt. ;) (dit is zowieso daarvoor nodig)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 23-05-2005 01:32 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Bergen schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:14:
* instellingen in 't register opslaan ipv in greysaver.ini (ini's zijn zooooo 1995 8)7 maar wel simpel)
Liever niet, ik houd mijn register graag schoon. Nu kan ik nog simpelweg greysaver.* verwijderen, anders moet ik weer regedit openen, key opzoeken, deleten, etcetera. (KISS ;) )

Én, mocht iemand deze screensaver met zijn gedefinieerde settings door willen sturen naar een ander, dan gaat dat ook weer een stuk makkelijker. :)

Verder: d:)b Ik heb een nieuwe screensaver.

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 23-05-2005 01:41 ]

• three2five
  • Laatst online: 14-11 08:49
Zonder al te slijmerig te klinken; jij roelt!

De screensaver draait heel soepel op mijn 2.0ghz laptop (P4 2.0ghz, 1024 MB RAM) en ik ben je enorm dankbaar, want het is gewoon een lekker cleane simpele screensaver die ik vrolijk op elke computer in huis ga installeren.

Verwijderd

Eindelijk een screensaver, die ik wil gebruiken :)

Geweldig Bergen d:)b

En The_Savage, geweldig idee _/-\o_

offtopic:
Hij hoort nu eigenlijk in P&W he?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 01:55 ]

Verwijderd

JOEHOE _/-\o_

Ik zou bij deze ff Bergen maar ook zeker TS willen danken voor het toffe idee! Eindelijk een coole, simpele screensavert. Hou ons op de hoogte van updates aub.

keep up the good work!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ophouden, ik word nog eens verlegen. :*

Idd een bedankje naar The_Savage voor het kleuren-idee. Wat mij betreft blijft het topic mooi hier, al zou hij nu misschien beter in SA kunnen, 't gaat nu om een standaard Windows-app. Er was trouwens stiekem al een P&W-topic over de startup van de screensaver.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

d0s

sssst

Gave screensaver!

goed idee en netjes uitgewerkt! thnx voor het eerst in paar jaar weer screensavertje aanstaan :)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

d0s schreef op maandag 23 mei 2005 @ 02:10:
Gave screensaver!

goed idee en netjes uitgewerkt! thnx voor het eerst in paar jaar weer screensavertje aanstaan :)
je haald de woorden zo uit mijn mond. Zeker gaaaf. eindelijk een vervanging voor de "blank" screensaver. donker-zwart-wit is toch veel mooier dan alleen zwart.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

hier werkt i ook toppi @ win2k
alleen wat al gezegt was primary screen only en de overgang gaar wat schokkerig :? hoor dat of is dat win2k? (vooral als je naar helemaal zwart gaat)

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 23-05-2005 03:31 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je naar zwart gaat is 't kleurverschil per frame groter, dus valt het meer op. Hoe vloeiend het gaat hangt van je de snelheid van je professor en van de resolutie (dus het aantal pixels) af.

Ik heb de fade-code nog verder geoptimaliseerd, ik worstel nu met 1 for-loop de hele bitmap door ipv scanline voor scanline. Interpoleren met integers deed ik al, ik zou niet weten hoe ik 'm nog sneller moet maken.

Versie 0.2 :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

Bergen schreef op maandag 23 mei 2005 @ 03:59:
[..]
Hoe vloeiend het gaat hangt van je de snelheid van je professor en van de resolutie (dus het aantal pixels) af.

[..]
1920*1200, ik heb nix gezegt :X :P
laat staan dat ik er 2 van heb O-)

Verwijderd

Gaaf, ziet er echt al goed uit met een fadetime van 5 sec op een resolutie van 1600x1200 :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

_O_ Ziet er geweldig uit :D
Ik heb nu voor het eerst sinds 2 jaar (!) weer een screensaer ingesteld :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• BaRF
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

ziet er 'realistisch' uit :D gek dat het eigenlijk zo leuk is :+

[ Voor 82% gewijzigd door BaRF op 23-05-2005 07:40 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Gaat lekker, al 60 downloads. :)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik kom een probleempje tegen met de screensaver. bij mijn dual monitor setup is de fading alleen op het hoofdscherm actief. Mijn secundaire scherm blijft gewoon full color 8)7

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
megatronics schreef op maandag 23 mei 2005 @ 07:56:
Ik kom een probleempje tegen met de screensaver. bij mijn dual monitor setup is de fading alleen op het hoofdscherm actief. Mijn secundaire scherm blijft gewoon full color 8)7
Dat probleem heb ik ook nog. Ultramon kan niet met de screensaver om gaan dus op die manier werkt het ook niet. Ultramon zet met die screensaver gewoon de monitoren uit.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• StanTheMan
heb m ook geïnstalleerd, ziet er top uit. Bedacht me ook nog dat jehier ook een screensaver kan vinden die het scherm wat donkerder maakt. De .scr hiervan is 35 KB en werkt ook op de secondary monitor. Wellicht dat je er iets aan hebt of dat je met hem contact kan opnemen? Als je wilt kan ik je de .scr even mailen, hoef je niet heel dat pakket te installeren..

[ Voor 15% gewijzigd door StanTheMan op 23-05-2005 08:13 ]

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54
Zeer goed en snel gedaan, hulde! Dit wordt de vervanger voor men standaard Windows XP screensaver!

Verwijderd

Wat ik me wel afvraag he.... Stel, ik laat hem faden naar zwart-wit en stel de Blightness :9 in op zo'n 20%. Met andere woorden, hij word zwart maar ik zie m'n desktop er nog vaag in. In hoeverre "saved" het dan je screen? Of is de standaard windows "blank" screensaver ook al niet echt scherm besparend?
Uiteraard is je scherm uit laten gaan het meest scherm besparend. Iemand een idee daarover?

• Disney444
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09-2023
Cool gedaan!

Ziet er strak uit!

Ik heb nog wel een suggestie, namelijk een "restore default settings" knop.

• netvor
  • Laatst online: 08-04-2024
[b][message=23435437,noline]In hoeverre "saved" het dan je screen? Of is de standaard windows "blank" screensaver ook al niet echt scherm besparend?
Uiteraard is je scherm uit laten gaan het meest scherm besparend. Iemand een idee daarover?
Wat bedoel je precies met "besparen"? Stroom besparen? Theoretisch heb je met een donker scherm minder energieverbruik dan met een licht scherm, maar in de praktijk verbruikt een scherm nog steeds veel stroom, ook al is het scherm zwart. Het enige wat stroom bespaart is standby of uit.
Oorspronkelijk waren screensavers bedoeld om inbranden tegen te gaan. Maar bij hedendaagse beeldschermen komt dat echt niet meer voor (anders zou (bijna) iedereen tegenwoordig een startknop ingebrand hebben staan).

Ik heb trouwens een kleine bug te melden: de screensaver reageert alleen op muisactiviteit; je kan hem niet via het toetsenbord ontwaken.

Vervolgens wil ik nog eventjes de volgende bescheiden boodschap richting de maker sturen:

_/-\o_

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• StanTheMan
inderdaad in navolging op de bug die hierboven beschreven staat: hij geeft wat problemen met de media center remote als hij aanstaat.. Deze werkt meer als een soort toetsenbord, waardoor hij niet meer reageert op de groene knop als de screensaver aanstaat, verder zijn er dan ook nog andere probleempjes met de remote: het komt erop neer dat de screensaver ook bij toetsenbordactiviteit moet ontwaken.... Verder top!

Verwijderd

Als je het voor elkaar krijgt alleen gebruik te maken van de desktop (achtergrond) dan ben ik je man.

Dan kan ik hem ook gebruiken in mijn eigen screensaver toolje ( [rml]Fate? in "[ Alg] Welke tools heb jij gemaakt - deel..."[/rml] ) :*) ( ;) )

Nu blijft je screensaver namelijk zwart omdat de achtergrond ook zwart is.

[ Voor 201% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 17:25 ]

Verwijderd

imp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:47:
[...]

Wat bedoel je precies met "besparen"? Stroom besparen? Theoretisch heb je met een donker scherm.....
Oorspronkelijk waren screensavers bedoeld om inbranden tegen te gaan. Maar bij hedendaagse beeldschermen....
Ik bedoelde inderdaad tegen het inbranden. Maar zoals ik uit jouw reply opmaak valt dat wel mee met de monitoren van tegenwoordig, heel mooi.

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
Hij is echt vet, heerlijk simpel maar toch ergens wel doeltreffend.
Bergen schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:22:
Hmm... Ik zal eens kijken of ik een screensaver kan maken die dat doet.

[edit]

Nog suggesties? :)
Nou....
Ik vind het vaker mooier als er nog wel iets van de oorspronkelijke kleur van het grijs terug te vinden is, dus dat de het plaatje 90%grijsverzadiging is en 10%oorspronkelijke kleur. Dat kan je volgens mij vrij eenvoudig realiseren door de fade niet helemaal tot het eind te laten lopen, dus een optie waar je de hoeveelheid 'fade' oid kan instellen zou ik top vinden :) Niettemin, het is nu ook al prima :)

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dit is mijn eerste screensaver ooit!

Nooit gedacht dat ik er nog eens zou instellen, netjes man!
Dat niemand anders nog nooit op dit idee is gekomen zeg.

:)

Ik ga dit topic zeker in de gaten houden.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Erg fijne screensaver! Gewoon eentje zonder al teveel poespas en die niet teveel overheerst. :) Mooi gedaan d:)b

Tesla Model Y RWD (2024)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

megatronics schreef op maandag 23 mei 2005 @ 07:56:

I know, was al genoemd. Kijk, het is gewoon een formulier (een venster dus) wat maximized is en als je een venster maximized op je primaire desktop wordt die niet gemaximized naar je 2e desktop. Ik zou dus voor elk scherm een venster moeten openen. Daar kijk ik nog wel es naar, maar nu nog niet. Tnx voor de feedback anyway. ;)
lemming_nl schreef op maandag 23 mei 2005 @ 07:58:
[...]

Dat probleem heb ik ook nog. Ultramon kan niet met de screensaver om gaan dus op die manier werkt het ook niet. Ultramon zet met die screensaver gewoon de monitoren uit.
Uit? :? Waarom? Zoals ik al zei: het is niets anders dan een gemaximized venster. Als je je verkenner maximaliseert gaat je monitor toch ook niet uit? Dit kan ik niet verklaren. Iemand een idee?
StanTheMan schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:08:
heb m ook geïnstalleerd, ziet er top uit. Bedacht me ook nog dat jehier ook een screensaver kan vinden die het scherm wat donkerder maakt. De .scr hiervan is 35 KB en werkt ook op de secondary monitor. Wellicht dat je er iets aan hebt of dat je met hem contact kan opnemen? Als je wilt kan ik je de .scr even mailen, hoef je niet heel dat pakket te installeren..
35 kB, da's niet groot. Misschien horen er nog een aantal runtime files bij, net als VB executables, die hebben ook runtime files nodig om te werken. Helaas is die screensaver voor XP geschreven, niet voor 95/98/ME/2k. Ik zal 'm eens mailen om er een API call is voor dat faden, tnx.
Disney schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:20:
Ik heb nog wel een suggestie, namelijk een "restore default settings" knop.
Roger roger! :)
imp schreef op maandag 23 mei 2005 @ 10:47:
[...]

Ik heb trouwens een kleine bug te melden: de screensaver reageert alleen op muisactiviteit; je kan hem niet via het toetsenbord ontwaken.
Ohja lol, vergeten. 8)7
Vervolgens wil ik nog eventjes de volgende bescheiden boodschap richting de maker sturen:

_/-\o_
:*
Koen Rotteveel schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:01:

Nou....
Ik vind het vaker mooier als er nog wel iets van de oorspronkelijke kleur van het grijs terug te vinden is, dus dat de het plaatje 90%grijsverzadiging is en 10%oorspronkelijke kleur. Dat kan je volgens mij vrij eenvoudig realiseren door de fade niet helemaal tot het eind te laten lopen, dus een optie waar je de hoeveelheid 'fade' oid kan instellen zou ik top vinden :)
Daar zat ik ook al aan te denken, een checkboxje om de hue niet te veranderen, maar alleen de saturation en blightness, maar dit idee is idd beter. :) (een lijstje credits zou wel op z'n plaats zijn ergens in 't configscherm hehe)

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 23-05-2005 15:29 ]

• The_Savage
Idd een erg mooi gemaakte screensaver :)
ben er eerlijk gezegd zelf nooit verder mee gegaan (tijdgebrek)

maar in elk geval _/-\o_

Verwijderd

Ik kan gewoon niets anders zeggen dan "GEWELDIG"! echt super! ik heb nooit meer een screensaver ingesteld gehad, maar deze staat dus zeker wel geinstalleerd :D

Thnx voor het maken en sharen met ons /me is heel blij :9

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Strak ding, maar ik heb een 'bug'.
De screensaver stopt alleen als ik met de muis beweeg en dus niet als ik typ op m'n toetsenbord.
Zie http://www.hinssen.demon.nl/bug.jpg.

Als niemand verder er last van heeft dan laat maar ;)

Edit: Trouwens XP SP2 bak. (thinkpad t42 laptop)

EDIT2 Belangrijk: Ik zie net dat dit al bekend was. Had topic wel gelezen, maar niet goed genoeg
:) 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 23-05-2005 16:00 ]

☻/
/▌
/ \

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kixtart schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:47:
Strak ding, maar ik heb een 'bug'.
De screensaver stopt alleen als ik met de muis beweeg en dus niet als ik typ op m'n toetsenbord.
Zie http://www.hinssen.demon.nl/bug.jpg.

Als niemand verder er last van heeft dan laat maar ;)

Edit: Trouwens XP SP2 bak. (thinkpad t42 laptop)

EDIT2 Belangrijk: Ik zie net dat dit al bekend was. Had topic wel gelezen, maar niet goed genoeg
:) 8)7
Eej die schapen heb ik ook, maar dan als dual screen achtergrond (wit links, zwart rechts) :P

• Noork
  • Niet online
three2five schreef op maandag 23 mei 2005 @ 01:43:
Zonder al te slijmerig te klinken; jij roelt!

De screensaver draait heel soepel op mijn 2.0ghz laptop (P4 2.0ghz, 1024 MB RAM.....
Zijn er screensavers die niet soepel draaien op zo'n bak??

• mjszwo
  • Niet online
Dit ding bevalt me wel :9

Ik vind het alleen jammer dat het beeld niet refreshed in screensavermodus, zodat dat je kan zien hoever je downloads zijn en of iemand op msn tegen je lult.

Maar dat ligt niet aan het programmeerwerk volgens mij, want ik heb vroeger ooit zo'n lens-screensaver gehad die bij het Plus-pakket van win98 zat, en de refreshde het beeld ook niet.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-11 21:17
Caponi schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:44:
Dit ding bevalt me wel :9

Ik vind het alleen jammer dat het beeld niet refreshed in screensavermodus, zodat dat je kan zien hoever je downloads zijn en of iemand op msn tegen je lult.

Maar dat ligt niet aan het programmeerwerk volgens mij, want ik heb vroeger ooit zo'n lens-screensaver gehad die bij het Plus-pakket van win98 zat, en de refreshde het beeld ook niet.
Wou ik ook net gaan vragen ;)

Voor de rest... superrr!!! :)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Fire_escape schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:28:
[...]

Eej die schapen heb ik ook, maar dan als dual screen achtergrond (wit links, zwart rechts) :P
offtopic:
Heb je misschien een linkje naar die wallpaper?

[This is what you get when you mess with us]

• AzzKickah
  • Laatst online: 29-11 21:55

AzzKickah

06-CENSORED

Ik heb een (soort van?) bug gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/_azzkickah/grays_bug.jpg

De tekst van de knop in de titelbalk is greysa~1

nie mooi :+

:>

[edit]'gray'... 'grey'... :? *confused* 'grijs' in 't engels is toch 'gray' ? toch?

[ Voor 21% gewijzigd door AzzKickah op 23-05-2005 23:19 ]

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
AzzKickah schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:17:
Ik heb een (soort van?) bug gevonden:
ja, en ik zie ook regelmatig (maar niet altijd) dat het icoontje wil verschijnen net voordat de screensaver op actief staat. Wat er meestal voor zorgt dat er een half icoontje mee-fade... Niet dat het storend is hoor.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ruzor schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:45:
[...]

offtopic:
Ook offtopic maarja.
Ik heb hem ook pas. Via topic http://gathering.tweakers...1036821/1//muis%2Cprinter

☻/
/▌
/ \

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ruzor schreef op maandag 23 mei 2005 @ 22:45:
[...]

offtopic:
Single monitor: http://www.deviantart.com/deviation/17065111/
Dual monitor: http://www.deviantart.com/view/17160106/

:)

Dual screen heb ik zelf wel een beetje bewerkt om de vlekken er uit te halen op de achtergrond.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
'gray'... 'grey'... :? *confused* 'grijs' in 't engels is toch 'gray' ? toch?
Het kan allebei :)

http://dictionary.reference.com/search?q=gray
http://dictionary.reference.com/search?q=grey

Of or relating to an achromatic color of any lightness between the extremes of black and white.

Komt er eigenlijk op neer dat 'gray' Amerikaans is en 'grey' origineel Engels.

[ Voor 83% gewijzigd door Rone op 24-05-2005 11:38 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

[edit]'gray'... 'grey'... :? *confused* 'grijs' in 't engels is toch 'gray' ? toch?
Van Babylon ;) :
• gray
bn. grijs, grauw
ww. grijs maken; vergrijzen (van haar)

• grey
bn. grijs (veelvoorkomend in Brits schrift); verzilverd (veelvoorkomend in Brits schrift)
zn. grijs (kleur) (veelvoorkomend in Brits schrift)

Blijkbaar is "grey" dus het beste (het gaat hier om de kleur, niet om het haar :) )

Leuk dat je mijn kleurenidee al hebt toegevoegd, Bergen. :)
Komt er binnenkort nog een 0.3 versie met de mogelijkheid om alleen de wallpaper te tonen (en een -- ook reeds voorgesteld - Reset-knop naar de standaardwaarden)?

• cocico
Ik weet het zo niet, maar ik krijg alleen de wallpaper te zien, ik zie niet mijn desktop. Gelukkig maar ;)

• Stamgastje
  • Laatst online: 02-02-2020
Feitelijk gaf ik je al antwoord hoe je de wallpaper kunt vinden met Active Desktop, maar goed, ik heb even wat gegoogled en dit werkt (in ieder geval onder XP SP2, ook zonder Active Desktop enabled):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
program Project2;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
  SysUtils, Windows, ShlObj, ComObj, ActiveX;

function ActiveDesktopWallpaper: String;
const
  CLSID_ActiveDesktop: TGUID = '{75048700-EF1F-11D0-9888-006097DEACF9}';
var
  hObj: IUnknown;
  ADesktop: IActiveDesktop;
  wstr: PWideChar;
begin
  hObj := CreateComObject(CLSID_ActiveDesktop);
  ADesktop := hObj as IActiveDesktop;
  wstr := AllocMem(MAX_PATH);
  try
    ADesktop.GetWallpaper(wstr, MAX_PATH, 0);
    result := WideCharToString(wstr);
  finally
    FreeMem(wstr);
  end;
end;

begin
  { TODO -oUser -cConsole Main : Insert code here }
  CoInitialize(nil);
  writeln(ActiveDesktopWallpaper());
  readln;
  CoUnInitialize;
end.

Zie ook de betreffende MSDN pagina's.

[ Voor 21% gewijzigd door Stamgastje op 24-05-2005 19:11 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Koen Rotteveel schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:12:
[...]

ja, en ik zie ook regelmatig (maar niet altijd) dat het icoontje wil verschijnen net voordat de screensaver op actief staat. Wat er meestal voor zorgt dat er een half icoontje mee-fade... Niet dat het storend is hoor.
Ja, in 't vervolg haal ik de taakbalkknop helemaal weg, dat is een kwestie van 1 regeltje code.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:13:
[...]

Blijkbaar is "grey" dus het beste (het gaat hier om de kleur, niet om het haar :) )
Volgens mijn Prisma woordenboek mag 't beide, dus who cares. :z
Leuk dat je mijn kleurenidee al hebt toegevoegd, Bergen. :)
Komt er binnenkort nog een 0.3 versie met de mogelijkheid om alleen de wallpaper te tonen (en een -- ook reeds voorgesteld - Reset-knop naar de standaardwaarden)?
Yep, dat moet met Stamgastje z'n MSDN-zoekwerk wel lukken. Ik ga trouwens ook een random-kleurfunctie toevoegen, naast de optie om de mate van hue-wijziging in te stellen. Nouja, ik ga 't ook niet proberen uit te leggen, jullie zien 't wel.
Stamgastje schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:55:
[...]

Feitelijk gaf ik je al antwoord hoe je de wallpaper kunt vinden met Active Desktop, maar goed, ik heb even wat gegoogled en dit werkt (in ieder geval onder XP SP2, ook zonder Active Desktop enabled):
Ja, ik had even verder moeten kijken dan mijn neus lang was. Tnx alot. :) Als je geregistreerd bent bij delphi3000.com kun je hier een goed voorbeeld vinden van hoe je de wallpaper + opties uitleest en verandert.

Oh en nog iets wat me wel leuk leek: hem laten terugfaden naar normaal, als je de screensaver weer verlaat.

Ook zit ik nog te stoeien met reageren op 't toetsenbord. Soms lijkt 't alsof dat toch nog niet goed werkt...

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 25-05-2005 05:19 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

als eerste: wow _O_ deze ga ik ZEKER gebruiken .... en zoals zovelen blijkbaar wordt dit de eerste screensaver die ik in jaren gebruik :)

maar: is het normaal dat een screensaver een maximized formulier is? Andere screensavers gebruiken namelijk wel gewoon mijn 2 monitors.

en: het grijze van het scherm wat je krijgt bij wisselen van theme of bij het afsluitscherm dat refreshed ook niet helaas. Is dat niet toevallig TOCH in te bouwen? :P

Permanent wintericon!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik neem aan dat MS dat ook gewoon zo doet ja. Spellen zijn ook gewoon maximized vensters waarin mbv DirectX wordt getekend (correct me if I'm wrong), eventueel worden die geminimized als ze focus verliezen. Dat zie je vaak als je alt-tabt binnen een spel (als dat kan).

Apart trouwens, als je de wallpaperoptions uitleest zijn er 4 mogelijke statussen: centered, tiled, stretched en maxed, maar 'maxed' komt niet voor bij de beelschermeigenschappen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bergen op 25-05-2005 05:28 ]

• StanTheMan
overigens zie je wel dat bij de PHM dark saver het beeld wel gewoon uptodate blijft, daar wordt blijkbaar niet met een screenshot gewerkt.

Verwijderd

w00t...

Echt heel mooi gedaan

Ik zou hier toch een soort patent opvragen, anders trekt MS dit strax naar zich toe en je ziet er nooit meer iets van (financieel dan).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 09:11 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:10:
w00t...

Echt heel mooi gedaan

Ik zou hier toch een soort patent opvragen, anders trekt MS dit strax naar zich toe en je ziet er nooit meer iets van (financieel dan).
Tja et bestond al he :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• cocico
Als screensaver?

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

StanTheMan schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:33:
overigens zie je wel dat bij de PHM dark saver het beeld wel gewoon uptodate blijft, daar wordt blijkbaar niet met een screenshot gewerkt.
Ik heb het eventjes nagekeken, maar inderdaad! Dus het zou moeten kunnen!
Alleen kan je daar helemaal niets instellen verder, wat dat betreft is die van Bergen echt vele malen genialer :)

(Mocht je die scr nog nodig hebben bergen, mail me dan eventjes.)

Permanent wintericon!

• mjszwo
  • Niet online
Wokkels schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:45:
[...]

Ik heb het eventjes nagekeken, maar inderdaad! Dus het zou moeten kunnen!
Alleen kan je daar helemaal niets instellen verder, wat dat betreft is die van Bergen echt vele malen genialer :)

(Mocht je die scr nog nodig hebben bergen, mail me dan eventjes.)
Ik heb dat PHM ding ook bekeken en het zou erg mooi zijn als dat screenupdate gebeuren ook in de versie van Bergen komt.
Toch vind ik die van Bergen al beter dan die van PHM omdat dat ding van PHM zo weinig (zogoed als geen) mogelijkheden biedt. Maargoed dat zei je zelf ook al :+

[ Voor 4% gewijzigd door mjszwo op 25-05-2005 15:10 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar SA; dit is nu gewoon een applicatie :)

[XP] Windows zwart/wit trigger > Gevraagd&gemaakt - Screensaver maakt beeld z/w *
WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 2 3 Laatste