Je redenatie is prachig, maar je eerste standpunt is een stuk realistischer.RagingR2 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:58:
Misschien dat ik het gemist heb, maar ik kon in dit topic niet vinden wat precies het nut is van een monitor die op grijswaarden springt?
Klopt het dat het vooral "voor de leuk is" ?
Ik dacht zelf namelijk (maar als ik het mis heb hoor ik het graag) dat het voor de slijtage van je monitor niet echt veel uitmaakt. Sowieso zijn monitoren tegenwoordig veel minder gevoelig voor "inbranden" dan vroeger. Maar als je hem op grijswaarden laat springen slijten bepaalde pixels toch nog steeds, of niet? Weliswaar slijten de blauwe, rode en groene componenten (zowel bij TFT als bij CRT) dan elk even hard (het zijn immers grijswaarden). Maar nog steeds heb je dat bepaalde plekken harder slijten dan andere (dus "inbranden"). Want als je een grijs scherm hebt met een inlogvenstertje erop (of iets anders, zoals icoontjes op de achtergrond) dan heeft dat gedeelte een andere grijswaarde, en dus een andere helderheid dan gebieden eromheen.
Het ziet er gewoon heel mooi uit.