Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Screensaver] Project Greysaver *

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 3.139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 12:42
RagingR2 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:58:
Misschien dat ik het gemist heb, maar ik kon in dit topic niet vinden wat precies het nut is van een monitor die op grijswaarden springt?
Klopt het dat het vooral "voor de leuk is" ? :P

Ik dacht zelf namelijk (maar als ik het mis heb hoor ik het graag) dat het voor de slijtage van je monitor niet echt veel uitmaakt. Sowieso zijn monitoren tegenwoordig veel minder gevoelig voor "inbranden" dan vroeger. Maar als je hem op grijswaarden laat springen slijten bepaalde pixels toch nog steeds, of niet? Weliswaar slijten de blauwe, rode en groene componenten (zowel bij TFT als bij CRT) dan elk even hard (het zijn immers grijswaarden). Maar nog steeds heb je dat bepaalde plekken harder slijten dan andere (dus "inbranden"). Want als je een grijs scherm hebt met een inlogvenstertje erop (of iets anders, zoals icoontjes op de achtergrond) dan heeft dat gedeelte een andere grijswaarde, en dus een andere helderheid dan gebieden eromheen.
Je redenatie is prachig, maar je eerste standpunt is een stuk realistischer. :)

Het ziet er gewoon heel mooi uit.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:58:
Ik heb Bergen maar eens gemaild. Hij was bezig met wat andere projecten, maar hij zei dat hij van de week nog aan een update zou werken. Dus... stay tuned! :9
Zou je me even willen mailen als er een update is?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 12:47
Ik gebruik nooit screensavers, maar deze toch wel. Ik vind het fijn om toch nog iets op mijn scherm te zien, maar met een witte achtergrond is dat 's nachts zo fel dat ik de monitor wel uit moest schakelen. Nu hoeft dat niet meer, dus in die zin heeft het voor mij nut. Ik vind hem trouwens ook vooral mooi hoor ;)

Verwijderd

kieltju schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:35:
[...]

Zou je me even willen mailen als er een update is?
Nou, je kan dit topic toch gewoon bookmarken? Als 'k t niet vergeet, zal ik je mailen.

Verwijderd

Bergen, ik was helemaal weg van je screensaver..... totdat ik de volgende tegenkwam;

http://www.intellized.com/zip/npss11.zip
(downloaden, unzippen, exe filetje unrarren, *.scr kopieren naar /system32)

Dit is een screensaver welke naar een bepaalde transparantie gaat en vervolgens door het beeld laat scrollen wat je winamp speelt :*) Uiteraard met instelbaar lettertype etc. Het transparant worden gaat echter direct, dus niet in fases zoals bij jouw.

Anyway, als je dat "now playing" er nou nog als optie in zou kunnen maken..... _/-\o_ dan ruled de jouwe pas helemaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 01:48 ]

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:43:
Bergen, ik was helemaal weg van je screensaver..... totdat ik de volgende tegenkwam;

http://www.intellized.com/zip/npss11.zip
(downloaden, unzippen, exe filetje unrarren, *.scr kopieren naar /system32)

Dit is een screensaver welke naar een bepaalde transparantie gaat en vervolgens door het beeld laat scrollen wat je winamp speelt :*) Uiteraard met instelbaar lettertype etc. Het transparant worden gaat echter direct, dus niet in fases zoals bij jouw.

Anyway, als je dat "now playing" er nou nog als optie in zou kunnen maken..... _/-\o_ dan ruled de jouwe pas helemaal :P
ik zou het interesanter vinden als je me kon uitleggen hoe die grayout daar gemaakt is, want daar bevriest het beeld namelijk niet.

Ik ben zelf ook nog wat aan het proberen... maar ik vrees dat mijn programeer kennis nog een beetje moet komen :+

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:42

Knutselsmurf

LED's make things better

The_Savage schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:59:
[...]

ik zou het interesanter vinden als je me kon uitleggen hoe die grayout daar gemaakt is, want daar bevriest het beeld namelijk niet.

Ik ben zelf ook nog wat aan het proberen... maar ik vrees dat mijn programeer kennis nog een beetje moet komen :+
Volgens mij leggen ze gewoon een semi-transparante form fullscreen over alles heen. Alles wordt alleen maar donkerder gemaakt en dus niet echt zwart-wit

- This line is intentionally left blank -

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

yogy schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:04:
Je redenatie is prachig, maar je eerste standpunt is een stuk realistischer. :)
Het ziet er gewoon heel mooi uit.
Dank je. O-)
Maar nee, dat dacht ik inderdaad al, ik wou (middels die redenatie) alleen ff uitleggen waarom ik dat dacht. ;)

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

• The_Savage
RagingR2 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:58:
Misschien dat ik het gemist heb, maar ik kon in dit topic niet vinden wat precies het nut is van een monitor die op grijswaarden springt?
Klopt het dat het vooral "voor de leuk is" ? :P

Ik dacht zelf namelijk (maar als ik het mis heb hoor ik het graag) dat het voor de slijtage van je monitor niet echt veel uitmaakt. Sowieso zijn monitoren tegenwoordig veel minder gevoelig voor "inbranden" dan vroeger. Maar als je hem op grijswaarden laat springen slijten bepaalde pixels toch nog steeds, of niet? Weliswaar slijten de blauwe, rode en groene componenten (zowel bij TFT als bij CRT) dan elk even hard (het zijn immers grijswaarden). Maar nog steeds heb je dat bepaalde plekken harder slijten dan andere (dus "inbranden"). Want als je een grijs scherm hebt met een inlogvenstertje erop (of iets anders, zoals icoontjes op de achtergrond) dan heeft dat gedeelte een andere grijswaarde, en dus een andere helderheid dan gebieden eromheen.
Slijtage / inbranden vindt nou ook al weer niet zosnel plaats
Daarnaast... moet het een nut hebben dan :P

p.s. je kunt natuurlijk ook de greysaver laten faden naar zwart ;)

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50
greysaver dood?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• The_Savage
Ik vermoed van wel, er is hier schijnbaar weinig animo voor.
Ook heb ik verder weinig meer van Bergen gehoord over het eventuele vrijgeven van de source of uitbrengen van een nieuwe versie... maar ik hoop binnenkort wat tijd vrij te kunnen maken om zelf wat te ontwikkelen.

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 10:26
Das toch jammer...
Ik had graag de "nieuwe" versie gezien waar die paar bugs uit zijn.
Gebruik deze Screensaver met veel plezier.

Blog

• Technicality
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik heb versie 0.2 net gedownload uit de sp? :?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

headhunternl schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:16:
Ik heb versie 0.2 net gedownload uit de sp? :?
Ja .. dus? :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Het project is absoluut niet dood hoor, ik ben gewoon veel met andere dingen bezig. Don't worry. ;)

• The_Savage
Bergen schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:46:
Het project is absoluut niet dood hoor, ik ben gewoon veel met andere dingen bezig. Don't worry. ;)
_/-\o_

Verwijderd

Ik heb het project ook zo ongeveer op de voet gevolgd, net als vele anderen denk ik..

topproject! dit zijn de echte.. ik gebruik Greysaver met veel genoegen O+

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
Bergen, kunnen we nog een update verwachten? Zo niet, zou je het project dan misschien opensource kunnen maken zodat anderen het kunnen afmaken?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Daar ga ik helemaal mee akkoord Koen ! Wil ook graag de gevraagde aanpassingen zien in het programma

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Owja, was 't alweer vergeten. :X Hmm... Komende week begin ik voor de verandering weer aan een nieuwe opleiding en dan werk ik ook niet meer fulltime, dan heb ik waarschijnlijk wel weer ff wat tijd over om hieraan te sleutelen.

Hoewel ik een groot voorstander van open-sourceprojecten ben was ik eigenlijk nog niet van plan om de source van dit geval op 't net te dumpen... sorry. :>

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het topic niet helemaal gelezen dus sorry als het al gemeld is.
Ik heb de screensaver ook geinstalleerd, zeer mooi _/-\o_
Maar het probleem is dat ie alleen op m'n primary monitor werkt, m'n tweede monitor blijft normaal :/
Het effect is wel leuk, maar niet echt de bedoeling :P
Afbeeldingslocatie: http://67.15.145.34/~jonas/felix/graysaver2.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door fsfikke op 03-09-2005 11:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• The_Savage
:) greysaver blijft natuulijk mooi... maar ben 2 weken geleden overgestapt op Gentoo (linux), en wat blijkt... daar zit al een soort greysaver in :+... met niet alleen fade-out, maar ook met een fade-in.

Ik denk aangezien Bergen hier waarschijnlijk geen tijd meer in gaat steken en er schijnbaar weinig animo is voor het ontwikkelen van eigen brouwsels (ook niet door mij) denk ik dat het project vrijwel afgesloten is. Mensen met Windows zullen zelf maar wat in elkaar moeten knutselen (als ze dual-screen hebben).

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

The_Savage schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:21:
Ik denk aangezien Bergen hier waarschijnlijk geen tijd meer in gaat steken
Waar maak je dat uit op? Ik ben net aan een nieuwe studie begonnen, ik heb 't simpelweg even te druk voor leuke dingen.

Don't worry, ik wil 'm zeker nog 'af'maken. Dit topic blijven kicken de vraag hoe ver ik ermee ben heeft dus geen zin, als ik een update heb meld ik 't vanzelf wel.

Verwijderd

Way to go Bergen.... laa je nie opnaaien :P

We have faith in ya :Y)

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 11:54
Schopje, zijn er nog geen updates?

Verwijderd

Understatement... :o Wij kloppen aan bij Bergen's post history.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 18:33 ]

• Dreamshadow
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 17:15
Nu nog maar eens een klein schopje dan..
Ik heb hem een jaar geleden ofzo gebruikt en ik vond hem super. Het zou jammer zijn als er niks meer mee gedaan word.

• ThunderNet
  • Laatst online: 28-11 10:02

ThunderNet

Flits!

Dreamshadow schreef op maandag 24 september 2007 @ 23:13:
Nu nog maar eens een klein schopje dan..
Ik heb hem een jaar geleden ofzo gebruikt en ik vond hem super. Het zou jammer zijn als er niks meer mee gedaan word.
Dankzij dit schopje heb ik ineens tikkie inspiratie gekregen

En zie hier een pre-alpha versie van GlassSaver
Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/filespace/glasssaver.jpg
Video's e.d. (en ook windows mediaplayer animatie, blijft spelen op de achtergrond. De kleur (hier zwart) hangt ook af van je windows instellingen die je gedaan hebt :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Omg :P Maar het blijft natuurlijk wel een beetje een security-probleem. De enige reden om tegenwoordig nog een screensaver te gebruiken, is om een "leuke" animatie te hebben als je screen gelockt is. Maar misschien wil je dan niet dat iedereen de vertrouwelijke informatie kan lezen die je aan het intikken was.

In de nieuwe Gnome (non-Windows) is trouwens ook een grappige nieuwe feature: tijdens screenlock kan men berichtjes op je pc achterlaten, die je dan in een popupje ziet zodra je weer unlockt. Handig als vervanging van de post-it die zegt "Je bent er niet, kan je me die file even mailen?" Misschien een ideetje, ThunderNet? ;)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik zou eventueel nog in opties dialoog kunnen laten aangeven hoeveel opacity er toegestaan is. En dus hoe zichbaar je ondergrond is.

Die notes, leuk idee.. Was zelf nu al bezig om er een half doorzichtige klok in te plaatsen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Goed beta versie hier te downloaden:
http://kleurtjes.net/filespace/glass.rar

En zo ziet het er dus uit (op dual monitor)
http://kleurtjes.net/filespace/glasssaver2.jpg

Uitpakken, rechtermuisknop en dan voor Install kiezen.
(Werkt alleen met windows vista! (.Net 3.5))

.Net 3.5 installer: http://www.microsoft.com/...ef809b09ee&DisplayLang=en

[ Voor 39% gewijzigd door ThunderNet op 25-09-2007 16:02 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik krijg een System.IO.fileNotFound exception (Vista Home Premium UK). Geen .NET 3.5. :( Zijn er echt afhankelijkheden zodat je echt .NET 3.5 nodig hebt? Eventueel wil ik 'm wel met .NET 2 compilen als je me het VS project even geeft.

[ Voor 54% gewijzigd door AtleX op 25-09-2007 15:27 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:05:

Gaaf hoor!
Thuis eens uitproberen!

Als ik het goed zie is de tekst op de achtergrond niet leesbaar?
En kun je hem ook locken met deze screensaver?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

endless schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:20:
[...]

Gaaf hoor!
Thuis eens uitproberen!

Als ik het goed zie is de tekst op de achtergrond niet leesbaar?
En kun je hem ook locken met deze screensaver?
Tekst is bij mij niet leesbaar nee (grote tekst natuurlijk wel). Maar dit is ook gedeeltelijk afhankelijk van hoe je je aero-glass instellingen hebt.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ThunderNet schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:05:

.Net 3.5 installer: http://www.microsoft.com/...ef809b09ee&DisplayLang=en
Mooi, die draait nu op mijn vista bak :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Leuk om te horen :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wat mij wel op valt is dat als je je werkstation locked, de screensaver niet werkt. Je krijgt dan een zwart scherm met een witte rand er om heen. Is dat nog op een of andere manier op te lossen?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

megatronics schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:56:
Wat mij wel op valt is dat als je je werkstation locked, de screensaver niet werkt. Je krijgt dan een zwart scherm met een witte rand er om heen. Is dat nog op een of andere manier op te lossen?
Poeh, heb het net even getest, en ik krijg hier dezelfde witte rand met zwart scherm. Ik heb echter geen flauw idee waar het door komt.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Het viel mij net op dat als de screensaver inschakeld op het bureaublad, je ook even dat zwarte scherm krijgt met die witte rand, welke dan snel gevolgd wordt door het glaseffect.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

megatronics schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:18:
Het viel mij net op dat als de screensaver inschakeld op het bureaublad, je ook even dat zwarte scherm krijgt met die witte rand, welke dan snel gevolgd wordt door het glaseffect.
Klopt... Ik maak een window aan vanaf punt -1,-1 tot de laatste monitor +1,+1. Dan heb je dus een window wat alle monitoren beslaat, en daar roep ik dan een API call op om de gehele window het glass-effect te geven. Het lijkt er dus op dat hij die call niet maakt/afhandeld zodra het systeem gelocked wordt.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Ziet er leuk uit, maar hij flikkert hier nogal voordat het 'glass-effect' intreedt. Weet niet of dat aan mij ligt, of aan de screensaver?

met een hamer past alles

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Werkt hij ook met Vista x64?

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:P De vraag is eerder of hij op x32 werkt.. Heb 'm gedevt onder x64 dus ja :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Op vista 32 bits werkt die 8)

• mhoogendam
  • Laatst online: 22:56
Ik krijg helaas een error melding op Windows XP SP2.
Afbeeldingslocatie: http://www.debokkerijders.com/~delerium/glass.jpg

edit:
argh... alleen voor Vista :D

[ Voor 13% gewijzigd door mhoogendam op 18-09-2008 11:07 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Heeft er nog iemand de greysaver? alle links in dit topic lijken dood.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 14:31
laat maar 8)7

[ Voor 83% gewijzigd door Vunzz op 18-09-2008 13:02 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11 10:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hij bedoelt de greysaver ;) ik heb als het goed is de rar nog hier,stuur maar dm als je die wil hebben,en je hem daarna ergens kan dumpen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm ja da's waar ook... Hier zou ik nog een keer mee aan de slag... De originele source kan ik zo niet terugvinden, zou even een nieuwe moeten maken. Dat blur-gedoe is ook wel grappig. Nog andere wensen behalve de ouwe features en multi-monitor support? :)

• mhoogendam
  • Laatst online: 22:56
Windows XP Support :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bergen schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:07:
Hmm ja da's waar ook... Hier zou ik nog een keer mee aan de slag... De originele source kan ik zo niet terugvinden, zou even een nieuwe moeten maken. Dat blur-gedoe is ook wel grappig. Nog andere wensen behalve de ouwe features en multi-monitor support? :)
Kijk, dat zijn de goede berichten. Krijgen we zo een greysaver met blur :D
Greysaver werkte wel onder XP, de Glass inderdaad niet.

[ Voor 18% gewijzigd door MegaTronics op 19-09-2008 16:40 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58

ScSi

Belg.

Bergen, enige vorderingen wbt de greysaver / glass saver? :)
Pagina: 1 2 3 Laatste