De grote vraag is : ga je voor audio primair of voor video, als je niet voor video gaat is het "niet slim" om die av te halen.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:36:
Ik had een tijdje geleden besloten om een mp3 speler te kopen en enkele dagen geleden ben ik op ***verhaal ***
waar ik ze kan bestellen maar heeft iemand al gebruik gemaakt van deze site en wat vonden ze ervan?http://www.komplett.nl/k/kl.asp
alvast bedankt
Wat betreft de shop? Heb ik geen ervaring mee, maar ik zou eens kijken op de site http://www.mmport.nl Daar betaal je geen verzendkosten, ook niet onder rembours.Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:36:
En nog een laatste vraag: ik heb een site gevonden waar ik ze kan bestellen maar heeft iemand al gebruik gemaakt van deze site en wat vonden ze ervan?http://www.komplett.nl/k/kl.asp
alvast bedankt
je punt over de schermgrootte. Ik vind de gmini aan de kleine kant, ik wil dr ook echt films op kijken, maar de av420 vind ik weer aan de prijzige kant. Zijn er geen shops die me laten "upgraden" naar een av420 zonder dat ik zelf met de gmini blijf zitten? Of is dat echt niet te doen?
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Weet iemand ook een website waar je gratis spelletjes kunt downloaden?
Of een website waar je makkelijk en goedkoop wat spelletjes kunt kopen?
Verwijderd
Site van Archos zelf. Ze zijn al druk bezig met het kraken van codes voor de games. Als je games gekocht hebt moet je even op www.gmini400.com kijken en even de serial doorspelen aan de mensen die bezig zijn met het kraken ervan. Dan kan jij (en wij) eerder games gebruiken zonder ervoor te betalen.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:45:
Weet iemand ook een website waar je gratis spelletjes kunt downloaden?
De games die op de Archos site staan zijn dusdanig kut dat ik er geen geld voor uit wil geven
en als ze gratis zijn wil je ze wel? zegt meer over jou dan over de spelletjes dus.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:59:
[...]
Site van Archos zelf. Ze zijn al druk bezig met het kraken van codes voor de games. Als je games gekocht hebt moet je even op www.gmini400.com kijken en even de serial doorspelen aan de mensen die bezig zijn met het kraken ervan. Dan kan jij (en wij) eerder games gebruiken zonder ervoor te betalen.
De games die op de Archos site staan zijn dusdanig kut dat ik er geen geld voor uit wil geven

Dit mag niet op GoT hèVerwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 11:59:
[...]
Site van Archos zelf. Ze zijn al druk bezig met het kraken van codes voor de games. Als je games gekocht hebt moet je even op www.gmini400.com kijken en even de serial doorspelen aan de mensen die bezig zijn met het kraken ervan. Dan kan jij (en wij) eerder games gebruiken zonder ervoor te betalen.

Overigens kosten die spellen maar 5 euro, dus dat is best te doen lijkt me.
Verwijderd
maar zijn er ook sites met gratis spelletjes? Ik wil eerst nog wat meer spelletjes spelen en kijken hoe dat is voordat ik colin mcrea rally koop. En is er niet een nederlandse site die spelletjes aanbied?
Verwijderd
Ik heb mijn gmini bij komplett.nl besteld en kreeg hem de volgende dag al bezorgd: goede en snelle leveringVerwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 22:36:
Ik had een tijdje geleden besloten om een mp3 speler te kopen en enkele dagen geleden ben ik op deze site terechtgekomen en het heeft me wel al veel geholpen, uiteindelijk zijn er bij mij nog 2 mogelijke spelers overgebleven: archos av420 of archos gmini 400
ik heb der al veel over opgezocht en heb al enkele voor en nadelen gevonden
gmini
voor: klein, goeie kwaliteit van muziek, ook games en films, batterij leefduur valt mee maar kan beter
tegen: vooral geen vervangare batterij, het scherm is wat aan de kleine kant (iedereen is er superpositief over maar ik heb tog mijn twijfels)
av420
voor: groot mooi scherm, vervangbare batterij,veel functies, kan ook tvprogramma's downloaden (al denk ik niet dat ik dit veel zal gebruiken), zit een draaghoes bij
tegen: veel te duur, mss te groot
binnenkort komt de av500 serie uit, zou dit de prijs van deze 2 spelers naar beneden halen?
Voor beide spelers is er ook een afstandsbediening/radio te koop, wel redelijk duur en ik heb er ook al wat slechte dingen over gehoord, wat vinden jullie van dit en zijn er nog accesoires die jullie aanraden?
En nog een laatste vraag: ik heb een site gevonden waar ik ze kan bestellen maar heeft iemand al gebruik gemaakt van deze site en wat vonden ze ervan?http://www.komplett.nl/k/kl.asp
alvast bedankt
Nee, er zijn geen gratis spelletjes, wel kun je op de site van Archos een demo spelen van de meeste spelletjes.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:53:
maar zijn er ook sites met gratis spelletjes? Ik wil eerst nog wat meer spelletjes spelen en kijken hoe dat is voordat ik colin mcrea rally koop. En is er niet een nederlandse site die spelletjes aanbied?
Verwijderd
da's jammer. die demo's heb ik al gespeeld.. maarja is natuurlijk toch anders._RoD_ schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:33:
[...]
Nee, er zijn geen gratis spelletjes, wel kun je op de site van Archos een demo spelen van de meeste spelletjes.
Wat is daar anders aan?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:51:
[...]
da's jammer. die demo's heb ik al gespeeld.. maarja is natuurlijk toch anders.
Als je Collin McRae wil kopen, dan kun je prima die demo spelen om te zien hoe dat spel gaat.
Het volledige spel zal er niet veel van verschillen, waarschijnlijk kun je gewoon andere auto's en andere banen kiezen.
Verwijderd
weet er iemand wanneer de av500 dan juist uitkomt, ik heb al zitten zoeken maar kvind het tog nergens, op 1 site stond eind 2004 maar we zijn ondertussen al 2005
Verwijderd
Klopt! Zodra ze gratis zijn neem ik ze allemaaldjmurcielago schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:40:
[...]
en als ze gratis zijn wil je ze wel? zegt meer over jou dan over de spelletjes dus.
Sorry dat ik dit zei, wist niet dat ze dat op tweakers liever niet hebben. Sorry daarvoor
Hoe moeten wij fanatieke Gmini 400 bezitters dit weten?Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:16:
weet er iemand wanneer de av500 dan juist uitkomt, ik heb al zitten zoeken maar kvind het tog nergens, op 1 site stond eind 2004 maar we zijn ondertussen al 2005
Kijk maar es in het PMA400 topic
Verwijderd
Waarom maakt archos ook niet zo'n mogelijkheid om muziek en audio te beluisteren zo als die nieuwe onnozele Ipod???
http://www.zdnet.be/reviews.cfm?id=43898&p=3
en mozaïekeffecten?
http://www.zdnet.be/reviews.cfm?id=43898&p=3
en mozaïekeffecten?
Verwijderd
http://www.comp-u-plus.co...149o5f&track=searchViewed
een site die ik juist heb ontdekt, is het echt mogelijk dat die gmini maar voor 234 euro te koop is of is er mee gefoemeld, wrslk moet je ook veel verzendingskosten betalen
http://www.hotmp3gear.com/MMJB%20Comparison.htm
en nog één, ik vraag me af of ze te vertrouwen zijn
een site die ik juist heb ontdekt, is het echt mogelijk dat die gmini maar voor 234 euro te koop is of is er mee gefoemeld, wrslk moet je ook veel verzendingskosten betalen
http://www.hotmp3gear.com/MMJB%20Comparison.htm
en nog één, ik vraag me af of ze te vertrouwen zijn
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 21:39 ]
Verwijderd
Dan moet je toch invoerrechten, BTW en dat soort rommel betalen? Correct me if i'm wrong
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 22:01 ]
Het heeft niet veel zin om em uit Amerika te laten overkomen, inclusief invoerrechten en dat soort onzin zit je ongeveer op dezelfde prijs als in Nederland, en dan heb je ook nog ns pech als ie kapot gaat.
Ja dat klopt. Om makkelijk rekening te houden met de 19% BTW en de ~7,5% douane rechten kun je zeggen dat 1 dollar = 1 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:01:
Dan moet je toch invoerrechten, BTW en dat soort rommel betalen? Correct me if i'm wrong
Zo'n converter zou technisch gezien mogelijk zijn en ik kan mij herinneren dat dit soort converters bestaan voor andere spelers. Maar het nadeel van de usb poort is dat je maar een gelimiteerde stroom van 0,5 Ampère eruit mag trekken. Deze limiet geldt niet per poort, maar voor alle poorten samen als ik mij niet vergis. Als we nu op de sticker op de gmini400 adapter kijken, dan staat daar dat hij 1,6 Ampère levert.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:45:
ik bedoel meer een usb naar adapter aansluiting..dus niet USB<->USB maar USB en dan op de stroom ingang waar je normaal de adapter insteekt...dus alleen voor het uploaden van je gmini...niet voor het versturen van data
zijn die dingen er al?
Nu is het niet zo dat je bij het opladen constant op 1,6 A zit, maar wanneer de batterij een beetje leeg is, heb je te weinig aan maximaal 0,5 A en gaat het opladen een stuk langer duren. Bovendien wil jij denk ik ook geen gefrituurde usb aansluiting aan de achterkant hebben, of een crashende pc voor het geval je per ongeluk meer stroom eruit trekt dan maximaal kan.
[ Voor 66% gewijzigd door dr snuggles op 11-03-2005 22:23 ]
Verwijderd
er zijn al een paar mensen die op mijn post hebben geantwoord maar ik zou graag weten wie zou er voor av420 gaan en wie voor de gmini
ik geraak er anders echt nooit uit welke ik nou juist moet kopen
ze zien er alletwee wel goed uit
nog 1 laatste ding, kan ik die spelers ergens aan vastmaken, insteke en dat dan vastmake als ik zou gaan lopen zodat ik het niet gedureg in mijn handen zou moeten houde?
ze zien er alletwee wel goed uit
nog 1 laatste ding, kan ik die spelers ergens aan vastmaken, insteke en dat dan vastmake als ik zou gaan lopen zodat ik het niet gedureg in mijn handen zou moeten houde?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 23:13 ]
Verwijderd
stoom van 0.5 A per poort, dus NIET in totaal en een max. spanning van 5Vwwillem schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 22:10:
[...]
Ja dat klopt. Om makkelijk rekening te houden met de 19% BTW en de ~7,5% douane rechten kun je zeggen dat 1 dollar = 1 euro.
[...]
Zo'n converter zou technisch gezien mogelijk zijn en ik kan mij herinneren dat dit soort converters bestaan voor andere spelers. Maar het nadeel van de usb poort is dat je maar een gelimiteerde stroom van 0,5 Ampère eruit mag trekken. Deze limiet geldt niet per poort, maar voor alle poorten samen als ik mij niet vergis. Als we nu op de sticker op de gmini400 adapter kijken, dan staat daar dat hij 1,6 Ampère levert.
Nu is het niet zo dat je bij het opladen constant op 1,6 A zit, maar wanneer de batterij een beetje leeg is, heb je te weinig aan maximaal 0,5 A en gaat het opladen een stuk langer duren. Bovendien wil jij denk ik ook geen gefrituurde usb aansluiting aan de achterkant hebben, of een crashende pc voor het geval je per ongeluk meer stroom eruit trekt dan maximaal kan.
let vooral goed op als je je pc een hele nacht hebt laten aanstaan en de computer een laag verbruik heeft als de harde schijven zijn uitgeschakelt, als je dan de volgende ochtend je gmini aankoppelt om te gaan opladen hoor je oftewel een plof, start je pc opnieuw op of blijft hij hangen door het plotseling hoge stroomverbruik. (heb zoiets al meegemaakt bij m'n webcam die 500 mA zuigt!
Even iets anders: Ik wil graag ondertitels bij m'n films coderen.
-PocketdivxEncoder werkt helaas niet bij mij (hij begint gewoon nooit met coderen en wacht bij 0%).
-DrDivx heb ik nog niet kunnen betrappen op ondertitel ondersteuning.
-AutoGknot kan wel ondertitels aan, maar wil een dvd als input en geen divx/xvid.
-Archos mpeg4 translator heeft ook geen ontertitel ondersteuning.
Weet iemand misschien nog een geschikt programma om ondertitels in een divx/xvid te stoppen
.
-PocketdivxEncoder werkt helaas niet bij mij (hij begint gewoon nooit met coderen en wacht bij 0%).
-DrDivx heb ik nog niet kunnen betrappen op ondertitel ondersteuning.
-AutoGknot kan wel ondertitels aan, maar wil een dvd als input en geen divx/xvid.
-Archos mpeg4 translator heeft ook geen ontertitel ondersteuning.
Weet iemand misschien nog een geschikt programma om ondertitels in een divx/xvid te stoppen
Volgens mij hebben we allebei gelijk. Als je op wiki kijkt zie je dat normaal 0.5 A per poort geldt, maar voor niet gevoede hubs geldt dit uiteraard voor alle poorten samen. Vervelend voor ontwerpersVerwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 10:09:
stoom van 0.5 A per poort, dus NIET in totaal en een max. spanning van 5V
let vooral goed op als je je pc een hele nacht hebt laten aanstaan en de computer een laag verbruik heeft als de harde schijven zijn uitgeschakelt, als je dan de volgende ochtend je gmini aankoppelt om te gaan opladen hoor je oftewel een plof, start je pc opnieuw op of blijft hij hangen door het plotseling hoge stroomverbruik. (heb zoiets al meegemaakt bij m'n webcam die 500 mA zuigt!
wwillem schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:40:
Even iets anders: Ik wil graag ondertitels bij m'n films coderen.
Je kunt daarvoor een plugin downloaden, weet niet waar je em kunt vinden maar met wat gegoogle moet ie wel te vinden zijn
Ook moet je je ondertitels naar .ssa converteren, ook daar zijn tools voor, weet ze ook zo niet te vinden, maar Google bied uiteraard hulp
Verwijderd
met pocketdivx kan het maar euh weet iemand hope je dat kan aanpassen de ondertitels als ze een paar minuten te snel gaan?_RoD_ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 12:46:
[...]
Virtual Dub
![]()
Je kunt daarvoor een plugin downloaden, weet niet waar je em kunt vinden maar met wat gegoogle moet ie wel te vinden zijn
Ook moet je je ondertitels naar .ssa converteren, ook daar zijn tools voor, weet ze ook zo niet te vinden, maar Google bied uiteraard hulp
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 10:14 . Reden: Nu blij? ]
Bij mij lag dat aan de codecsVerwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:01:
[...]
met pocketdivx kan het maar euh weet iemand hope je dat kan aanpassen de ondertitels als ze ene paar minuten te snel gaan????
Toen ik K-lite Codec Pack installeerde inclusief VobSub lukte het, verder loopt het vaak bij achter als ik mp3 geluid gebruik, daarom gebruik ik ook WAV ADPCM
1 uitroepteken is trouwens genoeg, en doe alsjeblieft wat aan je leestekens en spelling
Verwijderd
ja sorry maar je weet ondertussen dat ik makelijk uitsleer over m'n toetsenbord maar is er geen manier om de lyrics te vertragen of versnellen als ze achter lopen?_RoD_ schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:20:
[...]
Bij mij lag dat aan de codecs
Toen ik K-lite Codec Pack installeerde inclusief VobSub lukte het, verder loopt het vaak bij achter als ik mp3 geluid gebruik, daarom gebruik ik ook WAV ADPCM
1 uitroepteken is trouwens genoeg, en doe alsjeblieft wat aan je leestekens en spelling
Is het nu ook mogelijk om in de toekomst de harde schijf van de gmini te vervangen door een van 60 Gb => www.gmini400.com
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 10:16 . Reden: nog een vraagje erbij ]
Tuurlijk, waarom niet?Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:12:
Is het nu ook mogelijk om in de toekomst de harde schijf van de gmini te vervangen door een van 60 Gb?
Zolang je een harde schijf neemt die even qua afmetingen even groot is en dezelfde aansluiting heeft dan is er geen probleem. Dus een 1.8" harde schijf met maar één platter
Verwijderd
hmm idd maar in windows xp kan je schijven in fat 32 max formatteren tot 32 giegwwillem schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:44:
[...]
Tuurlijk, waarom niet?
Zolang je een harde schijf neemt die even qua afmetingen even groot is en dezelfde aansluiting heeft dan is er geen probleem. Dus een 1.8" harde schijf met maar één platter.
Dat is waar. Maar dat zou je aan het denken moeten zetten; Want waarom bestaat er dan de iPod Photo (60gb) en de iRiver H340 (40gb)? De 32 gb limiet is iets wat Microsoft heeft ingesteld (waarschijnlijk omdat ntfs vanaf de 32 gb een stuk efficienter werkt). Met programma's als partition magic kun je wel over de 32 gb heen komen. Er loopt zelfs iemand op GoT rondt met een Xclef mp3speler met 100GBVerwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:09:
hmm idd maar in windows xp kan je schijven in fat 32 max formatteren tot 32 gieg
Even iets anders; Wat heeft het programma PocketDivxEncoder allemaal nodig aan software om goed te kunnen draaien? Divx en audio codecs neem ik aan. Maar wat heeft het nog meer nodig, wat zou kunnen verklaren waarom het programma bij mij bij 0% blijft steken
Verwijderd
Psst: Windows XP legt niet een beperking van 32 gieg op ntfs maar wel op fat32wwillem schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:14:
[...]
Dat is waar. Maar dat zou je aan het denken moeten zetten; Want waarom bestaat er dan de iPod Photo (60gb) en de iRiver H340 (40gb)? De 32 gb limiet is iets wat Microsoft heeft ingesteld (waarschijnlijk omdat ntfs vanaf de 32 gb een stuk efficienter werkt). Met programma's als partition magic kun je wel over de 32 gb heen komen. Er loopt zelfs iemand op GoT rondt met een Xclef mp3speler met 100GB.
Even iets anders; Wat heeft het programma PocketDivxEncoder allemaal nodig aan software om goed te kunnen draaien? Divx en audio codecs neem ik aan. Maar wat heeft het nog meer nodig, wat zou kunnen verklaren waarom het programma bij mij bij 0% blijft steken
Dat zegt ie ook, Microsoft stelde een beperking van 32GB aan Fat32 omdat NTFS vanaf dat punt efficiënter werkt.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 15:50:
[...]
Psst: Windows XP legt niet een beperking van 32 gieg op ntfs maar wel op fat32
Verwijderd
weet er nu al iemand of de gmini deels op linux is gebaseerd?
Allenszins ben ik er achter gekomen dat m'n cd speler er op is gebaseerd
Nee Archos heeft zn eigen besturingssysteem voor de Gmini.Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 22:31:
weet er nu al iemand of de gmini deels op linux is gebaseerd?
Ik wordt gek van het poorten van video....heb nou al 4 progjes geinstalleerd maar is er nou niet een die gewoon alle formaten pakt en ze naar het goede formaat omzet dus mov,dvd,mpg,wmv
Nu het goeie nieuws
Ik heb mun gmini400 aan de praat op mun 16:9 scherm in de auto. Het geluid over de autoradio en het beeld over mijn clarion 6,5" 16:9 scherm van de navigatie. Vanochtend friends in de file gekeken....top hehe 
Nu nog netjes wegbouwen moet nog even zien heb er niet zoveel plaats voor. Heeft iemand al is een houder gebruikt in de auto? bijvoorbeeld een universeel gsm houder?
Nu het goeie nieuws
Nu nog netjes wegbouwen moet nog even zien heb er niet zoveel plaats voor. Heeft iemand al is een houder gebruikt in de auto? bijvoorbeeld een universeel gsm houder?
altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)
Verwijderd
Met welke tv kaart neem je op met je pc (gewoon maar om te weten)RobbyNitroz schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:47:
Ik wordt gek van het poorten van video....heb nou al 4 progjes geinstalleerd maar is er nou niet een die gewoon alle formaten pakt en ze naar het goede formaat omzet dus mov,dvd,mpg,wmv![]()
![]()
Nu het goeie nieuwsIk heb mun gmini400 aan de praat op mun 16:9 scherm in de auto. Het geluid over de autoradio en het beeld over mijn clarion 6,5" 16:9 scherm van de navigatie. Vanochtend friends in de file gekeken....top hehe
(aarch friends wie kijkt daar nu naar!
wow, zou erg graag willen weten hoe je dat hebt gedaan.RobbyNitroz schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:47:
Ik wordt gek van het poorten van video....heb nou al 4 progjes geinstalleerd maar is er nou niet een die gewoon alle formaten pakt en ze naar het goede formaat omzet dus mov,dvd,mpg,wmv![]()
![]()
Nu het goeie nieuwsIk heb mun gmini400 aan de praat op mun 16:9 scherm in de auto. Het geluid over de autoradio en het beeld over mijn clarion 6,5" 16:9 scherm van de navigatie. Vanochtend friends in de file gekeken....top hehe
Verwijderd
zitten toch aansluitingen aan je navigatie voro een apparaat aan te koppelen? niet?djmurcielago schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:34:
[...]
wow, zou erg graag willen weten hoe je dat hebt gedaan.
weet ik nie, me pa heeft een scenic met zo'n navigatiesysteem, misschien dat het mogelijk is, aan de andere kant, heb geen zin om dat allemaal te gaan modden ofzo, vandaarVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:51:
[...]
zitten toch aansluitingen aan je navigatie voro een apparaat aan te koppelen? niet?
maar als het standaardaansluitingen zijn
Verwijderd
Hoi; aangezien jij prima resultaten krijgt ben ik jou verhaal gaan nabootsen.BaT schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:17:
Nadat ik op internet had gezoekt, hoe het best dvd om te zetten naar divx (met goede instellingen voor gmini400), kwam ik de volgende 2 FREEWAREprogs tegen :
DVD Decrypter & AutoGK (Guardian Knot)
DVD Decrypter > 1 druk op de knop en hij selecteerd de hoofdfilm + subs die er bij horen + alle audiokanalen die erbij horen > 2e knop die je indrukt zet dit alles om naar IFO+VOB bestanden ergens op je hdd. Dit duurt 10 minuten ofzo.
AutoGK > Leest direct IFO+VOB files in die _door_ DVD Decrypter werden gemaakt (wordt bij AutoGK ook aanbevolen om DVD Decypter te gebruiken om deze bstanden aan te maken). Vervolgens heb je in _1_ schermpje OVERZICHTERLIJK alle dingen die maar kan instellen. Filesize (ook meer dan 700 mb natuurlijk) , of liever 2CD etcetc. En een Audiokanaal (language)kies je (configuren : dus iig CBR voor gmini to be in sync, maar bitrate kan je zelf kiezen) , met eventueel de subs er bij (ze zijn goed leesbaar op de gmini) en met ook 2 drukken op de knop zet hij bij mij dit in 1,5 uur om in de perfecte divx...(iig geen last van schokkerige bewegingen met pan's enzo)
Werkt prima, gebruik het alleen maar nog.![]()
Die step 2 in AutoGK snap ik ook niet. Want Decrypter maakt volgens mij geen audiofiles aan. Ik kan dan ook in step 2 niets invullen. BaT kan je me helpen?
Yes I most certainly can. Als je ff geduld hebt, maak ik een reeks stap-voor-stap-screens, die ik dan hier post.Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:33:
[...]
Hoi; aangezien jij prima resultaten krijgt ben ik jou verhaal gaan nabootsen.En je raad het al; het is me niet gelukt. Als ik een Band of Brothers DVD rip met DVD Decrypter krijg ik VOB en IFO files. Als ik die dan wil inlezen in AutoGK kan hij alleen 1 VOB files inlezen. Decrypter verdeelt de film in enkele VOB files maar mijn bedoeling is om AutoGK die VOB files in 1 divx/xvid omtezetten.
Die step 2 in AutoGK snap ik ook niet. Want Decrypter maakt volgens mij geen audiofiles aan. Ik kan dan ook in step 2 niets invullen. BaT kan je me helpen?
Tadaaa , voor iedereen die m.b.v. DVD Decrypter en AutoGK DVD's wil gaan rippen voor z'n Gmini :
Plaatjes zijn clickable ....
Je doet de desbetreffende DVD (in dit geval Blade II) in je DVD drive en start DVD Decrypter. BELANGRIJK : zorg alvorens je iets gaat doen, je DVD Decrypter insteld op IFO mode, anders werkt AutoGK niet correct:
Vervolgens selecteer je de hoofdfilm, dit kan met een handige functie in DVD Decrypter:
Nadat je hebt ingesteld waar je destination output komt (begruik het map icoontje):
Klik je op DVD Decrypt knop:
DVD Decrypter gaat nu de film omzetten, zodat AutoGK er een divx/etc van kan maken, je ziet zoiets in je scherm:
Dit duurt zo ongeveer 15 minuten (afhankelijk van de snelheid van je DVD speler uiteraard) en als ie klaar is sluit je DVD Decrypter en zie je zoiets in je destination folder:
Start AutoGK, selecteer DVD input, en geef bij input directory de output directory aan van DVD Decrypter (in dit geval D:\GminiTMP) Geef bij Output file aan waar de uiteindelijke DivX moet komen en hoe hij heet (ik gebruik de zelfde map en noem de film Blade2.avi):
Je ziet nu alle instellingen die van belang zijn en zijn meegeript door DVD Decrypter:
Audiokanaal (ik kies voor bovenste English AC3 6ch) , de andere kanalen zijn soms voor andere talen, of met commentaar van regisseur of surround etcetc, ik wil iig gewoon engels:
Ondertiteling, kies hier of je ondertiteling wil ja of nee, ik kies voor geen:
Output size, ik kies altijd voor custom size 700 MB, voor gemiddelde film van 2 uur:
Klik op "Advanced settings", je krijgt een extra scherm, hier moet je de codec instellingen instellen, de volgende instellingen zorgen ervoor dat de uiteindelijke divx in sync loopt op je gmini:
Druk nu op de knop "Add job" > je ziet je project file verschijnen > druk vervolgens op de knop er naast "Start" en hij gaat beginnen:
Naar gelang je processorkracht duurt dit coderen wel een tijdje, als hij klaar is; ga je naar de output dir en delete je alle bestanden die door DVD Decryper zijn aangemaakt en hou je in dit geval Blade2.avi over, die prima op je gmini gaat lopen ! Succes!
[ Voor 72% gewijzigd door BaT op 16-03-2005 19:00 ]
Verwijderd
Hey hartstikke tof van je dat je dit wilde doen! Ik zal het morgen weer gaan proberen!
Nogmaals top! Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben!
He he, graag gedaan. Was wel ff een geklooi met paint zeg, had photosoep nog niet geinstalleerdVerwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:44:
Hey hartstikke tof van je dat je dit wilde doen! Ik zal het morgen weer gaan proberen!Nogmaals top! Ik denk dat veel mensen hier wat aan hebben!
![]()

[ Voor 4% gewijzigd door BaT op 16-03-2005 21:27 ]
Mooi gedaan Bat.
Maakt het in elk geval once and for all duidelijk
Hulde
Maakt het in elk geval once and for all duidelijk
Hulde
Je bent zo goed als je handtekening..
Ik heb een probleem en ik vrees dat jullie niet kunnen helpen, maar ik probeer het toch maar.
Onlangs tijdens het versturen van een film naar mijn Gmini 400 stopte de transfer opeens. Ik hoorde toen een vreemd geluid uit de Gmini. Zeg maar het opspinnende geluid van de HDD, dat steeds halverwege werd afgebroken en weer overnieuw begon. Hierop heb ik de Gmini uitgezet. Het enige wat er nu nog gebeurd is als ik de powerknop indruk en vasthoudt dat ik het "bootscherm" te zien krijg. Het witte schermpje met Archos Gmini 400 zeg maar. Hierna zou normaal de HDD moeten gaan draaien, dit gebeurd dus niet. Iemand een oplossing? Zo niet, dan maar n RMA, maar ja dan ben ik hem weer lang kwijt.
Onlangs tijdens het versturen van een film naar mijn Gmini 400 stopte de transfer opeens. Ik hoorde toen een vreemd geluid uit de Gmini. Zeg maar het opspinnende geluid van de HDD, dat steeds halverwege werd afgebroken en weer overnieuw begon. Hierop heb ik de Gmini uitgezet. Het enige wat er nu nog gebeurd is als ik de powerknop indruk en vasthoudt dat ik het "bootscherm" te zien krijg. Het witte schermpje met Archos Gmini 400 zeg maar. Hierna zou normaal de HDD moeten gaan draaien, dit gebeurd dus niet. Iemand een oplossing? Zo niet, dan maar n RMA, maar ja dan ben ik hem weer lang kwijt.
Ik denk bijna wel zeker dat dat een RMA wordt ...
[ Voor 7% gewijzigd door BaT op 17-03-2005 12:52 ]
Verwijderd
nochtans ik heb op de website van toshiba gekeken daar zou de harde schijf 300.000 uur moeten meegaan?! da zijn redelijk wat uren. wat je mss nog kan doen is compact flash gebruiken maar ik denk dat je harde schijf defect is.thoomie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:10:
Ik heb een probleem en ik vrees dat jullie niet kunnen helpen, maar ik probeer het toch maar.
Verwijderd
RMA?BaT schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:25:
Ik denk bijna wel zeker dat dat een rma wordt ...
Terugsturen voor garantie is dat.
Lol ik dacht dat ie zat te zeuren dat ik RMA met kleine letters had geschreven
300.000 uur = 12500 dagen
12500 dagen betekent non-stop een kleine 7 jaar...
Fijne jongens daar bij Toshiba
12500 dagen betekent non-stop een kleine 7 jaar...
Fijne jongens daar bij Toshiba
Je bent zo goed als je handtekening..
Verwijderd
Ah leuk maar dan vraag ik me af verslijt dat zo snel die harde schijf?BaT schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:56:
[...]
Lol ik dacht dat ie zat te zeuren dat ik RMA met kleine letters had geschrevenhad het al zitten editen....
En tegen wat voor schokken kan het apparaat nu, want ik heb het al twee keer per ongeluk uit m'n handen laten vallen... Gelukkig niks aan de hand :d
Nee, dit is gewoon een technisch mankementVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 20:00:
[...]
Ah leuk maar dan vraag ik me af verslijt dat zo snel die harde schijf?
En tegen wat voor schokken kan het apparaat nu, want ik heb het al twee keer per ongeluk uit m'n handen laten vallen... Gelukkig niks aan de hand :d
Verwijderd
Wat een geruststellingRoD schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:07:
[...]
Nee, dit is gewoon een technisch mankementdaarom -> garantie
Ik las gisteren een test van de gmini 400 en de av420 in het computer magazine, beide archos spelers komen er als een van de beste uit, av420 kan opnemen van T.V. en alle andere media players (met het brolbesturingssysteem van microsoft) krijgen commentaar omdat ze niet in staat zijn het apparaat als externe schijf te gebruiken en de gegevens er alleen naartoe kunnen worden gekopiërt en enkel WMV en WMA en MP3 ondersteunen, wel hadden de sukkels van het computermagazine niet door hoe ze de keylock moesten inschakelen en hebben ze archos daarom ene minpunt gegeven! Voor de rest alles prima!
JB,
Als die lui niet eens de keylock van de gmini kunnen vinden (RTFM), dan zegt dat verder ook wel iets over de kwaliteit van de review ....
Mwa, in wel meer reviews komen de beide Archos spelers als een van de besten naar voren hoor
True true, zou ook niet goed zijn als dat niet zo wasRoD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:42:
Mwa, in wel meer reviews komen de beide Archos spelers als een van de besten naar voren hoor
Het zou gewoon niet de waarheid zijn als dat niet zo wasBaT schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:56:
[...]
True true, zou ook niet goed zijn als dat niet zo was
Verwijderd
alle ma wa moet ik nu doen ik had ene checkdisk gedaan en de gmini op ene koele ijzeren plaat geplaatst voor hem te laten afkoelen. en dan sluit hij plotseling af en gaat hij niet meer op?
oververhit ?
zo ja wat moet ik doen ?
oververhit ?
zo ja wat moet ik doen ?
Verwijderd
ik heb maar 3 problemen met de gmini en dat zijn de geluidskwaliteit (ik heb ergens gelezen dat die niet zo goed zou zijn, das dus eigelijk een vraag naar jullie toe
), je kan de batterij niet zelf vervangen en dus ook geen andere kopen waardoor je ook een langere speeltijd zou krijgen, en een derde punt is dat het geen ingebouwde fm radio heeft, das toch wel een leuke afwisseling, maar daarvoor moet je de afstandsbediening kopen die de meesten hier neit goed vinden
Geluidskwaliteit niet goed?Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:38:
ik heb maar 3 problemen met de gmini en dat zijn de geluidskwaliteit (ik heb ergens gelezen dat die niet zo goed zou zijn, das dus eigelijk een vraag naar jullie toe), je kan de batterij niet zelf vervangen en dus ook geen andere kopen waardoor je ook een langere speeltijd zou krijgen, en een derde punt is dat het geen ingebouwde fm radio heeft, das toch wel een leuke afwisseling, maar daarvoor moet je de afstandsbediening kopen die de meesten hier neit goed vinden
Die batterij is imho goed genoeg, ik hoef em niet zo nodig te vervangen, ik laad em gemiddeld eens in de 3 dagen op.
Die FM radio zit in de remote, dus als je wil, kun je wel een radio krijgen.
Verwijderd
Geluidskwaliteit is wel supergoed ?!Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:38:
ik heb maar 3 problemen met de gmini en dat zijn de geluidskwaliteit (ik heb ergens gelezen dat die niet zo goed zou zijn, das dus eigelijk een vraag naar jullie toe), je kan de batterij niet zelf vervangen en dus ook geen andere kopen waardoor je ook een langere speeltijd zou krijgen, en een derde punt is dat het geen ingebouwde fm radio heeft, das toch wel een leuke afwisseling, maar daarvoor moet je de afstandsbediening kopen die de meesten hier neit goed vinden
Verwijderd
heb jij een remote? zo ja trekt die op iets?RoD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:50:
[...]
Geluidskwaliteit niet goed?Ik weet niet wie dat geschreven heeft, maar volgens mij zijn er hier in dit topic niet veel mensen die het hier mee eens zijn
(waaronder mezelf)
Die batterij is imho goed genoeg, ik hoef em niet zo nodig te vervangen, ik laad em gemiddeld eens in de 3 dagen op.
Die FM radio zit in de remote, dus als je wil, kun je wel een radio krijgen.
Ja, ik heb een remote Hoe bedoel je "trekt die op iets"?Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 19:58:
[...]
heb jij een remote? zo ja trekt die op iets?
Verwijderd
veel revieuws wijzen erop dat die remote nerges op trekt en dat je hem beter neit koopt, wat die vervangbare batterij betreft, ik vind die ook wel goed genoeg, er mocht wat bij, maar voor het geval hij stuk geraakt moet je niet zo veel betalen (en ook niet zo lang wachten) eer hij gemaakt is -> elke batterij raakt op den duur kapot, kweet wel niet hoe lang deze zou meegaan, maar het zou dan wel gemakkelij kzijn als je er een kan bijsteken
nog 2 dingen vergeten: heeft hij een wekker? kzou graag is wakker worden met muziek in men horen
en hoe lang duurt het opladen?
nog 2 dingen vergeten: heeft hij een wekker? kzou graag is wakker worden met muziek in men horen
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 22:00 ]
Die batterij gaat met normaal gebruik wel een aantal jaartjes mee, dus dat moet geen probleem zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:38:
veel revieuws wijzen erop dat die remote nerges op trekt en dat je hem beter neit koopt, wat die vervangbare batterij betreft, ik vind die ook wel goed genoeg, er mocht wat bij, maar voor het geval hij stuk geraakt moet je niet zo veel betalen (en ook niet zo lang wachten) eer hij gemaakt is -> elke batterij raakt op den duur kapot, kweet wel niet hoe lang deze zou meegaan, maar het zou dan wel gemakkelij kzijn als je er een kan bijsteken
nog 2 dingen vergeten: heeft hij een wekker? kzou graag is wakker worden met muziek in men horenen hoe lang duurt het opladen?
Er zit geen wekker op, en het opladen duurt bij mij zo'n 2,5 uur als ie helemaal leeg is.
Nog even over de geluidskwaliteit : iemand die beweert dat die van de gmini niet goed is, is :
A ) slecht horend
B ) jaloers
C ) heeft een IQ < 100
D ) gebruikt de meegeleverde oordopjes, maar heeft WEL een IQ => 100
A ) slecht horend
B ) jaloers
C ) heeft een IQ < 100
D ) gebruikt de meegeleverde oordopjes, maar heeft WEL een IQ => 100
[ Voor 92% gewijzigd door BaT op 19-03-2005 02:50 ]
Verwijderd
da batterij van de ipod gaat 18 maanden mee en daarna moet je heel veel geld betalen om het te laten vervangen + je moet lang wachten tot je hem trug hebt, de gmini heeft ook geen vervangbare batterij dus hoeveel kost het om hem te laten vervangen als hij kapot is en hoe lang moet je r op wachten?
de batterij kan je 800 keer opnieuw opladen.
Verwijderd
800 keer is wel niet zo veel vind ik en kheb juist gelezen op cnet dat bij veel gebruikers de gmini na een paar weken/maanden al kapot is
Verwijderd
er zijn veel mense die daar commentaar op hebben...RoD schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:33:
[...]
Ja, ik heb een remote Hoe bedoel je "trekt die op iets"?
Verwijderd
800 keer is nu idd niet overdreven veel... valt de service om te herstellen van archos een beetje mee vraga ik me afVerwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:25:
800 keer is wel niet zo veel vind ik en kheb juist gelezen op cnet dat bij veel gebruikers de gmini na een paar weken/maanden al kapot is
800 Keer opladen is ruim genoeg voor bijna iedereen. Bedenk maar eens in om de hoeveel dagen jij je speler oplaadt. Stel dat je vrij veel luistert en aan ongeveer twee uur luisteren per dag komt met tussen door wat video. Je gmini zal dan minimaal 8 uur mee gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 21:47:
800 keer is nu idd niet overdreven veel... valt de service om te herstellen van archos een beetje mee vraga ik me af
(8 uur/1xopladen) / (2 uur /dag)= 4 dagen gebruik gmini per 1x opladen.
(800 keer opladen / levensduur batterij) * (4 dagen / 1x opladen) = 3200 dagen / levensduur batterij = 8 jaar en 9 maanden / levensduur batterij. Ik denk niet dat jij dat nog gaat mee maken, je speler is dan allang bejaard
Je tweede punt: Archos heeft een vrij goede service. Mijn Archos (display was kapot) was binnen 4 weken vervangen, waarvan ongeveer 1,5 week door Archos is veroorzaakt en 2,5 week door de winkel waar ik hem gekocht had
Verwijderd
sorry da ik het zeg hoor maar ik laadt m'n archos dagelijks opwwillem schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:38:
[...]
800 Keer opladen is ruim genoeg voor bijna iedereen. Bedenk maar eens in om de hoeveel dagen jij je speler oplaadt. Stel dat je vrij veel luistert en aan ongeveer twee uur luisteren per dag komt met tussen door wat video. Je gmini zal dan minimaal 8 uur mee gaan.
(8 uur/1xopladen) / (2 uur /dag)= 4 dagen gebruik gmini per 1x opladen.
(800 keer opladen / levensduur batterij) * (4 dagen / 1x opladen) = 3200 dagen / levensduur batterij = 8 jaar en 9 maanden / levensduur batterij. Ik denk niet dat jij dat nog gaat mee maken, je speler is dan allang bejaard. Ik denk zelf dat 800x te hoog geschat is, ook al wordt dit getal door veel accu fabrikanten opgegeven. Dit omdat meerdere lithium-ion accu's in de Xclef hd500 het na 2 jaar beginnen te geven. Archos gebruikt overigens de nieuwe platte lihium-ion accu's.
Je tweede punt: Archos heeft een vrij goede service. Mijn Archos (display was kapot) was binnen 4 weken vervangen, waarvan ongeveer 1,5 week door Archos is veroorzaakt en 2,5 week door de winkel waar ik hem gekocht had.
=> Aankoppelen aan pc=> gaat de batterij nog geen 3 uur mee. Meestal zet ik er dan wel de adaptor op maar dan laadt hij automatisch ook op. => Niet te vergeten: ik zet het apparaat op shuffle. Als er liekes zijn die ik beu ben gehoord volgende, zo gaat hij allenszins geen volledige 11 à 12 uur spelen. en ondertussen nog een paar video's. Conclusie: volgend jaar moet die batterij dringend vervangen worden!!!
Ik dacht dat er in die handleiding stond: "De batterij gaat een levenlang mee".
=>Is het de bedoeling dat je dan onder een auto loopt als het rood licht was omdat je naar een video op je gmini waard aan het bekijken? ALS ja van dat standpunt uitgaat dan zal hij zeker een levenlang meegaan.
Dan heb je geluk.wwillem schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 23:38:
[...]
Je tweede punt: Archos heeft een vrij goede service. Mijn Archos (display was kapot) was binnen 4 weken vervangen, waarvan ongeveer 1,5 week door Archos is veroorzaakt en 2,5 week door de winkel waar ik hem gekocht had.
Op 9 november heb ik mijn Gmini400 besteld en betaald bij bbsnederland. Eind december heb ik die dan eindelijk ontvangen en die bleek kapot te zijn. Ik zit tot op vandaag nog altijd te wachten op een nieuw exemplaar. Volgens bbsnederland zijn ze zo goed als niet te krijgen maar blijkbaar word ik dus serieus opgelicht als belg zijnde...
Nee ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben van Archos/bbsnederland. Ik heb namelijk al eens geprobeerd rechtstreeks contact te krijgen met Archos maar die antwoorden al helemaal niet.
Dit heeft niets te maken met archos, maar met die winkel. Je bent dus inderdaad geflashed, ik zou even de winkel een bezoekje brengen.Horla schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:19:
[...]
Dan heb je geluk.
Op 9 november heb ik mijn Gmini400 besteld en betaald bij bbsnederland. Eind december heb ik die dan eindelijk ontvangen en die bleek kapot te zijn. Ik zit tot op vandaag nog altijd te wachten op een nieuw exemplaar. Volgens bbsnederland zijn ze zo goed als niet te krijgen maar blijkbaar word ik dus serieus opgelicht als belg zijnde...
Nee ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben van Archos/bbsnederland. Ik heb namelijk al eens geprobeerd rechtstreeks contact te krijgen met Archos maar die antwoorden al helemaal niet.
Is het nou al bekend of er ook een update komt voor de gmini 400, die update die andere archos gadgets zeg maar laatst hadden gehad, dat meer codecs werden geaccepteerd ofzo...
Nee, nog niks bekend, er hoeft ook helemaal geen update te komen.BaT schreef op maandag 21 maart 2005 @ 00:37:
Is het nou al bekend of er ook een update komt voor de gmini 400, die update die andere archos gadgets zeg maar laatst hadden gehad, dat meer codecs werden geaccepteerd ofzo...
Maar omdat de AV4xx een upgrade kreeg, en ze beide op hetzelfde OS gebaseerd zijn, en ook vaak dezelfde verbeteringen in de firmware krijgen, namen we hier aan dat er voor de Gmini dus ook wel zo'n firmware upgrade kan komen
Ff de Archos site in de gaten houden dus.
Verwijderd
over welke codecs hebben jullie het die binnenkort zouden beschikbaar zijn?
OGG? AAC? ik ben alleen iets met OGG, dat ik eens al die rommelmuziek in 48 kbps kan opslaan dat ik eens wat meer plaats heb voor video's. Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de 1.8" harde schijf? Ik heb al schijven van 100 gieg gezien maar ik vraag me af of de gmini dat zou aankunnen?
het zou anders wel handig zijn! dan kan ik eens al die TV-opnames daar op zetten ipv al m'n schijven vol te proppen!
OGG? AAC? ik ben alleen iets met OGG, dat ik eens al die rommelmuziek in 48 kbps kan opslaan dat ik eens wat meer plaats heb voor video's. Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de 1.8" harde schijf? Ik heb al schijven van 100 gieg gezien maar ik vraag me af of de gmini dat zou aankunnen?
het zou anders wel handig zijn! dan kan ik eens al die TV-opnames daar op zetten ipv al m'n schijven vol te proppen!
Er was trouwens toch zo'n site waar je van os kon veranderen (die van de andere archos producten)?
en die site was zelf ook bezig met een os, even zoeken bij de search misschien kom je wel iets leuks tegen.
en die site was zelf ook bezig met een os, even zoeken bij de search misschien kom je wel iets leuks tegen.
Bedoel je deze site?Pu_Dy schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:15:
Er was trouwens toch zo'n site waar je van os kon veranderen (die van de andere archos producten)?
Verwijderd
Inderdaad die site maar ze zijn niet echt bezig met iets te ontwikkelen voor de gmini niet?
Even iets anders:Veel gmini bezitters hebben hun fijne speler nu al meer dan een maand en wat vinden jullie nu van de bediening
Blindelings te besturen?
Logische indeling knopjes (handleiding nodig gehad)?
Verder verbaas ik mij over de stabielheid van de software. Hij is bij mij echt nog nooit gecrashed
.
Blindelings te besturen?
Verder verbaas ik mij over de stabielheid van de software. Hij is bij mij echt nog nooit gecrashed
Ik kan dat ding blindelings en intuïtief bedienen, dit is de beste mp3speler qua bediening die ik ooit in mn handen heb gekregenwwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:41:
Even iets anders:Veel gmini bezitters hebben hun fijne speler nu al meer dan een maand en wat vinden jullie nu van de bediening![]()
Blindelings te besturen?
Verder verbaas ik mij over de stabielheid van de software. Hij is bij mij echt nog nooit gecrashed.
Handleiding eigenlijk niet nodig gehad, alleen om te kijken of ik nog features miste
Blind besturen kan is wel te doen als je je archos niet in een strakke broek stop.. al doe je hem bv in je jas zak (doe ik zelf niet omdat ik er fucking zuinig op ben) kan je gewoon naar voor en naar achter drukken niets moeilijks aan.. harder en zachter is ook nog wel te doen.. verder kan je niet echt veel maar goed, als je iets wilt doen haal je hem er toch gewoon uit?wwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:41:
Even iets anders:Veel gmini bezitters hebben hun fijne speler nu al meer dan een maand en wat vinden jullie nu van de bediening![]()
Blindelings te besturen?
Verder verbaas ik mij over de stabielheid van de software. Hij is bij mij echt nog nooit gecrashed.
Maar vragen jullie je nooit af waarom de play en de stop knop dubbel aanwezig zijn?
Jawel, maar het maakt mij iig niet uit. Het werkt prima zo.wwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:46:
Maar vragen jullie je nooit af waarom de play en de stop knop dubbel aanwezig zijn?
Verwijderd
Logisch toch??wwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:46:
De rechtste knop met vierkantje dient als functietoets voor spelletjes
je kan moeilijk de play toets (links) gebruiken om te springen omdat je dan de viertoetsenknop niet kan gebruiken. Als het niet in een spelletje wordt gebruikt heeft archos er niet beter op gevonden dan te zeggen: " waarom maken we er geen play toets van :p"
voilà
O en daarbij bij mij is het besturingssysteem al 4 keer vastgelopen door een statische schok.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 21:55 . Reden: schrijffouten ]
Dit ligt niet aan het OS zelf, dit ligt meer aan jouVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:51:
[...]
O en daarbij bij mij is het besturingssysteem al 4 keer vastgelopen door een statische schok.
(Of waar die statische schokken ook maar vandaan komen)
Eigenlijk is het helemaal niet logisch. De linker start en stop knop kun je gewoon weg laten zonder functionaliteit te verliezen. Geef mij maar aan waarom dat logisch zou zijnVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:51:
Logisch toch??
De rechtste knop met vierkantje dient als functietoets voor spelletjes
je kan moeilijk de play toets (links) gebruiken om te springen omdat je dan de viertoetsenknop niet kan gebruiken. Als het niet in een spelletje wordt gebruikt heeft archos er niet beter op gevonden dan te zeggen: " waarom maken we er geen play toets van :p"
voilà
Verder zou ik oppassen met die statische schokken van je en wat minder statische kleding kopen. 't Sloopt je elektronica.
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 21-03-2005 22:03 ]
Verwijderd
wel ja maar dan ben ik er nog eens in geslaagd om het te doen vastlopen door een wav bestand van 5 kb te openen met hoge bitrate dat eigelijk een metronoom geluid gaf, de cpu werd overbelast en daardoor kon ik dat bestand niet meer afzetteRoD schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:57:
[...]
Dit ligt niet aan het OS zelf, dit ligt meer aan jou![]()
(Of waar die statische schokken ook maar vandaan komen)
niet proberen om betsanden van enkele miliseconden te openen anders ben je gewoonweg dom ! (dit was weliswaar per ongeluk
Verwijderd
Kan het kwaad voor de gmini? soms heb ik al een statische schok als ik gewoon op m'n kousen rondloop en aan de cd-speler kom:swwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:02:
[...]
Eigenlijk is het helemaal niet logisch. De linker start en stop knop kun je gewoon weg laten zonder functionaliteit te verliezen. Geef mij maar aan waarom dat logisch zou zijn. Opstarten en afsluiten van de speler zelf zou dan uiteraard ook gewoon met de rechter play en stop knop mogelijk moeten zijn.
Verder zou ik oppassen met die statische schokken van je en wat minder statische kleding kopen. 't Sloopt je elektronica.
Volgens mij kan de statische energie toch niet de gmini om zeep helpen alhoewel ik alles kan laten vastlopen met m'n statische elektriciteit en een metalen behuizing.
ok ik wil mijn mening direct veranderen op het vlak van die elektrische schokken: de hele map video is weg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 12:11 ]
Ik vind het erg handig, je kan de gmini met 1 hand bedienen. Om te door files te browsen en een playlist te maken heb je aleen de richtingtoets en de play/enter toets nodig die ernaast zit. Ik vind het iig. erg slim gedaan.wwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:46:
Wat Jelleman hierboven ook al zegt; zo kan je de gmini makkelijk met 1 linkerhand bedienen ... of als je dat niet wilt, dan nie!wwillem schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:46:
Explain wat die 2 dingen met elkaar te maken hebben ...Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:04:
[...]
ok ik wil mijn mening direct veranderen op het vlak van die elektrische schokken: de hele map video is weg
[ Voor 37% gewijzigd door BaT op 22-03-2005 12:43 ]
Verwijderd
ik ben al lang bezig over statische schokken! wel dit is het resultaatBaT schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:41:
[...]
Wat Jelleman hierboven ook al zegt; zo kan je de gmini makkelijk met 1 linkerhand bedienen ... of als je dat niet wilt, dan nie!
[...]
Explain wat die 2 dingen met elkaar te maken hebben ...
Geen garantie maar het is het proberen waard! ik heb gene zin om alle videobestanden were te converteren!
Nog een vraagje! Zijn alle 1,8" schijven even dik??
neen, dat hangt van de platters af.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:51:
[...]
Nog een vraagje! Zijn alle 1,8" schijven even dik??
een 40 GB 1,8" heeft er 2 (van 20 Gb) dus is die hardisk dikker
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Verwijderd
Kwam er vandaag achter de gmini 400 wel een optie heeft om het backlight uit te schakelen en tegelijk te kunnen switchen van muziek
Dat gaat heel veel batterij schelen
Hoe doe je dat dan?Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:29:
Kwam er vandaag achter de gmini 400 wel een optie heeft om het backlight uit te schakelen en tegelijk te kunnen switchen van muziekDat gaat heel veel batterij schelen
Verwijderd
De middelste knop van die 3 kleine zwarte onder het scherm 3 tellen inhouden
Goh, dat wist ik zelfs nog helemaal nietVerwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 20:12:
[...]
De middelste knop van die 3 kleine zwarte onder het scherm 3 tellen inhoudenGeniet er van
@Surround: ik zou er ns proberen voor te zorgen dat die statische schokken ophouden, lijkt me bijzonder vervelend, en lijkt me helemaal niet goed voor je Gmini.
Ik weet niet hoe, maar volgens mij heeft niemand anders hier last van...
Dit topic is gesloten.