Archos Gmini 400![]() | |
DEEL 2 vorige deel:hier | |
Een geweldige muziek, game en film machine: Mp3 en wma afspelen, 20gb, video afspelen op ingebouwd scherm en op een TV. Herkend als extrene hardeschijf. Foto's bekijken, spelletjes doen. Dit alles voor een prijs van €320, zelfs goedkoper dan een ipod | |
PICS: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pics van de gmini in het echt en vergeleken met andere mp3 spelers: HIER | |
SPECS: | |
Capacity: 20GB 1.8" Hard Disk - Store up to 300 hours of music, 200,000 photos or 80 hours of MPEG-4 videos*. Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter. Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (Including copy protected files with Microsoft PD DRM), WAV (PCM & ADPCM). Music recording: Stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format. Game engine: Mophun game engine - Playback on TV. Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP - Download JPEG images through CompactFlash slot. Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, up to 640x400 @ 30 f/s, AVI file format. Reads XviD and DivX®** 4.0 & 5.0. Play Music Video in MPEG-4. Display: 2.2" LCD 220x176 pixels, 262 000 colours and TV output. AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Composite Video/ Earphone / Analog Line Out jack, SCART for European version. Built-in microphone. Battery life: Up to 10 hours for music or 5 hours for video on built-in LCD. Scalability: Download firmware updates from www.archos.com Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor. Dimensions: Approx. 10.6 x 6 x 1.7 cm (4.2" x 2.4" x 0.7"). Weight: 160 g (5.64 oz). | |
LINKS: | |
Website Fabrikant: Hier Pricewatch van de speler: Hier laagste prijs op moment van schrijven: ongeveer 307 euro(!) | |
FIRMWARE: | |
op dit moment de nieuwste versie: 1.3.01 Laatste versie te downloaden op: http://www.archos.com/download/firmware.html | |
overige | |
comment?, mailen! of posten! |
Misschien is het handig om in de startpost wat info op te nemen over de afstandbediening met FM radio en het hoesje (of zeg maar gerust hoes, kijkend naar de adviesprijs: 40 euro!
). Bijvoorbeeld:
-Prijzen
-Waar ze te koop zijn.
-Prijzen
-Waar ze te koop zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 21-01-2005 21:12 ]
Nog even over de afstandsbediening:

Hieronder wat pic's van de binnenkant:

En nog wat info:
Recording off the radio directly into MP3 could not be simpler by using the FM Radio & Remote Control. Connect it to your Gmini™ series to play your favorite MP3 songs or listen to the FM radio in stereo, quickly find your selected station with the tuner and press 'REC' to start recording off the radio directly into your device.
Too late! You pressed 'REC' after the song started. Not a problem with the retro-record buffer. This allows you to record the 30 seconds previous to pressing 'REC'. And when you are done recording you can even edit any unwanted beginnings out of your recording.
Now you want to record a memo: switch off the radio, press 'REC' to start recording using the built-in microphone. Capture thousands* of hours of voice recording: meetings or ideas that come to mind while on the go. Everything will be stored onto the Gmini™ hard disk*.
Finally the Remote Control function allows you to operate your device easily through fast forward, rewind, play/pause/skip and volume control.
Take this tiny add-on with your Gmini™ series wherever you go. Use its built-in clip to secure it to your clothing.
Explore this advanced add-on for work and play.
Connection: Via Line In, Line Out jacks and Expansion Connector
Power source: No extra batteries needed, powers off the device
Operation: Easy-to-use Tuning Knob plus 6 buttons (8 functions)
Display: LCD with backlight.
1 text line plus icons for battery, play, pause, stop, record, play mode and volume.
Headphone Connection: Jack to connect stereo headphones (supplied with Jukebox Multimedia)
Antenna: Headphone cord is used as antenna for FM reception
Frequency range FM: US 87.9 - 107.9 MHz, Europe 87.5 - 108 MHz, Japan 76-91 MHz
Output: Headphones stereo mini-jack
Microphone: built-in microphone
Dimensions & Weight: 69 x 26.5 x 12.7 mm (2.7" x 1" x 0.5"), 25g (1 oz)
Package Includes: ARCHOS FM Radio & Remote Control with clip, and manual
Ik hoop dat er wat mensen wijzer van worden

Hieronder wat pic's van de binnenkant:

En nog wat info:
Recording off the radio directly into MP3 could not be simpler by using the FM Radio & Remote Control. Connect it to your Gmini™ series to play your favorite MP3 songs or listen to the FM radio in stereo, quickly find your selected station with the tuner and press 'REC' to start recording off the radio directly into your device.
Too late! You pressed 'REC' after the song started. Not a problem with the retro-record buffer. This allows you to record the 30 seconds previous to pressing 'REC'. And when you are done recording you can even edit any unwanted beginnings out of your recording.
Now you want to record a memo: switch off the radio, press 'REC' to start recording using the built-in microphone. Capture thousands* of hours of voice recording: meetings or ideas that come to mind while on the go. Everything will be stored onto the Gmini™ hard disk*.
Finally the Remote Control function allows you to operate your device easily through fast forward, rewind, play/pause/skip and volume control.
Take this tiny add-on with your Gmini™ series wherever you go. Use its built-in clip to secure it to your clothing.
Explore this advanced add-on for work and play.
Connection: Via Line In, Line Out jacks and Expansion Connector
Power source: No extra batteries needed, powers off the device
Operation: Easy-to-use Tuning Knob plus 6 buttons (8 functions)
Display: LCD with backlight.
1 text line plus icons for battery, play, pause, stop, record, play mode and volume.
Headphone Connection: Jack to connect stereo headphones (supplied with Jukebox Multimedia)
Antenna: Headphone cord is used as antenna for FM reception
Frequency range FM: US 87.9 - 107.9 MHz, Europe 87.5 - 108 MHz, Japan 76-91 MHz
Output: Headphones stereo mini-jack
Microphone: built-in microphone
Dimensions & Weight: 69 x 26.5 x 12.7 mm (2.7" x 1" x 0.5"), 25g (1 oz)
Package Includes: ARCHOS FM Radio & Remote Control with clip, and manual
Flesdop schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:33:
Nog even over de afstandsbediening:
*Foto's*
Zo, ik ga gelijk met mijn eerste probleem komen van vandaag.
Ik vind het zo af en toe wel es leuk om een film te kijken op de Gmini, aleen gaat die niet altijd met de films die ik wil zien, ik kan ze niet openen.
Goed dan gaan we ze converteren naar DivX of .avi wat is het, de ene .avi draait wel en de andere nou weer net niet, dan loopt het geluid weer achter op een .avi die weer wel speelt...
Maar nou is het mij nog nooit gelukt om een filmbestand om te zetten naar een type wat de Gmini kan lezen.
Ik heb al meerdere software etc. gebruikt om te converteren maar het wilt me maar niet lukken, ik snap en de ballen niet meer van, maar als iemand daar over wilt nadenken en met een goede oplossing kan komen ga ik die morgen lezen, moet morgen werken
Dus vroeg bed in.
Ik vind het zo af en toe wel es leuk om een film te kijken op de Gmini, aleen gaat die niet altijd met de films die ik wil zien, ik kan ze niet openen.
Goed dan gaan we ze converteren naar DivX of .avi wat is het, de ene .avi draait wel en de andere nou weer net niet, dan loopt het geluid weer achter op een .avi die weer wel speelt...
Maar nou is het mij nog nooit gelukt om een filmbestand om te zetten naar een type wat de Gmini kan lezen.
Ik heb al meerdere software etc. gebruikt om te converteren maar het wilt me maar niet lukken, ik snap en de ballen niet meer van, maar als iemand daar over wilt nadenken en met een goede oplossing kan komen ga ik die morgen lezen, moet morgen werken
DivX @ Simple Profile, en geluid WAV ADPCM, werkt gegarandeerdFlesdop schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:49:
Zo, ik ga gelijk met mijn eerste probleem komen van vandaag.
Ik heb al meerdere software etc. gebruikt om te converteren maar het wilt me maar niet lukken, ik snap en de ballen niet meer van, maar als iemand daar over wilt nadenken en met een goede oplossing kan komen ga ik die morgen lezen, moet morgen werkenDus vroeg bed in.
tenminste bij mij
Anoniem: 132012
Ik heb er net een gekocht. En hij is geweldig :)! Wel jammer van de lage kwaliteit foto's... was daar nu een optimale resolutie voor ofzo? Net zoals die standaard foto's die erop stonden?
Ik geloof dat de resolutie laag moest zijn voor goeie kwaliteit van de foto's, ook kan het aan het merk fototoestel liggen.Anoniem: 132012 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:07:
Ik heb er net een gekocht. En hij is geweldig :)! Wel jammer van de lage kwaliteit foto's... was daar nu een optimale resolutie voor ofzo? Net zoals die standaard foto's die erop stonden?
Maar ik ben er verder geen expert in
Anoniem: 105559
Even een testje:
Ik haal hieruit dat de laadtijd in verband staat met het aantal kbytes van een foto. Ik denk dat de Gmini thumbnails maakt van de foto's en ze daarom in de 9-pic stand sneller kan laten zien. (In je directories van je Gmini staat altijd een door Archos aangemaakte map Arcthumb_ oid). Alleen begrijp ik dan niet dat hij bij de Ricoh Caplio de foto's in de 9-pic stand in 30 sec doet. Misschien geen mogelijkheid om thumbnails te maken
En kwaliteit ligt aan je fototoestel. 5 megapixel foto's kunnen er slechter uitzien dan 2 megapixel foto's. Ik denk dat dat komt door het resizen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| Toestel: Ricoh Caplio RR30 Resolutie: 2048 x 1536 Kbytes: 1266 Load Time / Foto: 3 á 4 sec Load Time / 9 Foto's: 30 sec Toestel: Olympus X200, D560Z, C350Z Resolutie: 2048 x 1536 Kbytes: 652 Load Time / Foto: 2 sec Load Time / 9 Foto's: 1,5 sec (nee geen fout, gaat sneller) Toestel: Konica KD-400Z Resolutie: 2304 x 1404 Kbytes: 863 Load Time / Foto: 2 á 3 sec Load Time / 9 Foto's: 1 á 2 sec Toestel: Canon Powershot A70 Resolutie: 1600 x 1200 Kbytes: 634 Load Time / Foto: 1 á 2 sec Load Time / 9 Foto's: 1 á 2 sec Toestel: Nikon E2500 Resolutie: 1024 x 768 Kbytes: 270 Load Time / Foto: < 1 sec Load Time / 9 Foto's: 1 sec Toestel: Canon Digital Ixus2 Resolutie: 1600 x 1200 Kbytes: 554 Load Time / Foto: 1 á 2 sec Load Time / 9 Foto's: 1 sec Toestel: HP R707 Resolutie: 2592 x 1952 Kbytes: 1837 Load Time / Foto: 3 sec Load Time / 9 Foto's: 1 sec |
Ik haal hieruit dat de laadtijd in verband staat met het aantal kbytes van een foto. Ik denk dat de Gmini thumbnails maakt van de foto's en ze daarom in de 9-pic stand sneller kan laten zien. (In je directories van je Gmini staat altijd een door Archos aangemaakte map Arcthumb_ oid). Alleen begrijp ik dan niet dat hij bij de Ricoh Caplio de foto's in de 9-pic stand in 30 sec doet. Misschien geen mogelijkheid om thumbnails te maken
En kwaliteit ligt aan je fototoestel. 5 megapixel foto's kunnen er slechter uitzien dan 2 megapixel foto's. Ik denk dat dat komt door het resizen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105559 op 22-01-2005 13:33 ]
Oja, trouwens ik heb wat mensen zien zeggen dat de archos mini400 nooit zou kunnen opnemen van de tv omdat dit simpel niet mogelijk i.v.m de hardware.
Maar het is dus wel mogelijk.. check deze site maar eens:
http://gmini400.com/compo...,com_frontpage/Itemid,47/
Anoniem: 134923
Kan iemand mij vertellen of de gmini 400 ook de compactflash type 2 kan lezen of heb ik hier een speciale adapter voor nodig? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb deze vraag bij verschillende leveranciers nagevraagd, maar ik krijg ook verschillende antwoorden.
http://www.archos.com/pro...mini_400_tech_specs.html:Anoniem: 134923 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:55:
Kan iemand mij vertellen of de gmini 400 ook de compactflash type 2 kan lezen of heb ik hier een speciale adapter voor nodig? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb deze vraag bij verschillende leveranciers nagevraagd, maar ik krijg ook verschillende antwoorden.
USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter.
En ik ben nog geen CF type II -> CF type I apdarts tegen gekomen
Wat is er beter dan aan die OS, de standaard draait toch ook goed?Anoniem: 66156 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:24:
http://www.duke-box.com/avos.php
iemand al eens avos geprobeert op zijn gmini 400?
haha ja volgens mij ook, het ziet er in ieder geval wel hetzelfde uit.
Anoniem: 66156
beetje dom van me:P
die avos is volgens mij ook het zelfde, bedoelde eigelijk
http://linav.free.fr/index.php?page=home.php
linav

http://linav.free.fr/index.php?page=home.php
linav
Ziet er niet zo mooi uit
Als ze de vormgeving wat beter maken wil ik het wel proberen, maar ik wil geen OS met alleen maar tekst
Hmm, ik neem liever geen risico met alternatieve firmware... of die firmware moet al een heel stuk beter zijn dan die van Archos zelf..
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen tov die van Archos?
Wat zijn eigenlijk de verbeteringen tov die van Archos?
Op die site staat dat er nog behoorlijk wat bugs in zitten..
ik zet het er pas op als het voldoende getest is en bijna bug loos is
ik zet het er pas op als het voldoende getest is en bijna bug loos is
kan niet vinden wat je bedoeld met opnemen van tv. er zit immer ook geen video ingang op de gmini.Pu_Dy schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:07:
Oja, trouwens ik heb wat mensen zien zeggen dat de archos mini400 nooit zou kunnen opnemen van de tv omdat dit simpel niet mogelijk i.v.m de hardware.
Inderdaad, ik kan het ook niet vinden.
Bedoel je misschien dat stukje met "video encoding"? Ik denk dat ze daar bedoelen hoe je de video in het juiste formaat maakt voor de Gmini.
Bedoel je misschien dat stukje met "video encoding"? Ik denk dat ze daar bedoelen hoe je de video in het juiste formaat maakt voor de Gmini.
ik heb het daar ook een keer gelezen, maar kan het nu ook niet terugvinden. Iig staat er dat er een chip in de gmini zit die wel degelijk video kan opnemen. En er zit natuurlijk geen av-in in de gmini, maar ze hadden het over filmware aanpassingen enzo. Mij lijkt het hoog onwaarschijnlijk dat die chip precies zo zit aangesloten dat je av-out ook als av-in kan dienen. En Archos gaat ook niet na 12 maanden zeggen: heee! nu kan je ook opnemen met de gmini400._RoD_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:50:
Inderdaad, ik kan het ook niet vinden.
Dan zaten er waarschijnlijk meer mensen te posten in dit topic.
Hmm, raar... als dat zo is, waarom heeft Archos er dan geen AV in op gemaakt? lijkt me zonde van die mogelijkheid, om die dan niet te benuttenAnoniem: 105559 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:10:
[...]
ik heb het daar ook een keer gelezen, maar kan het nu ook niet terugvinden. Iig staat er dat er een chip in de gmini zit die wel degelijk video kan opnemen. En er zit natuurlijk geen av-in in de gmini, maar ze hadden het over filmware aanpassingen enzo. Mij lijkt het hoog onwaarschijnlijk dat die chip precies zo zit aangesloten dat je av-out ook als av-in kan dienen. En Archos gaat ook niet na 12 maanden zeggen: heee! nu kan je ook opnemen met de gmini400.
Dan zaten er waarschijnlijk meer mensen te posten in dit topic.
hier dat bericht:
From the manu's page at http://www.truetechnology.co.kr/in_dm270.php
With the ability to encode at 30 fps VGA resolution and decode at 30 fps D1 resolution, this board is ideal for applications such as personal multimedia recordable players
Havent really looked into this much, but doesnt this mean that with a hardware hack we should be able to record TV ?
With the ability to encode at 30 fps VGA resolution and decode at 30 fps D1 resolution, this board is ideal for applications such as personal multimedia recordable players
Havent really looked into this much, but doesnt this mean that with a hardware hack we should be able to record TV ?
Archos heeft er denk ik geen AV-in opgemaakt, omdat anders het duurdere model minder goed zou verkopen_RoD_ schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:14:
Hmm, raar... als dat zo is, waarom heeft Archos er dan geen AV in op gemaakt? lijkt me zonde van die mogelijkheid, om die dan niet te benutten
Als ik dat plaatje zo zie:Anoniem: 105559 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:23:
hier dat bericht:

Dan zou je zeggen dat het mogelijk moet zijn om op te nemen met de Gmini400, wanneer we de AV-out pinnen met de AV-in pinnen verbinden. Dan een schakelingetje er aan maken waarmee je kan kiezen tussen AV-in of AV-out. Vervolgens nog de firmware editten om de AV-in werkend te krijgen.
Maar wat wilde je precies opnemen van de TV dan
Hmm, dat klinkt inderdaad logischwwillem schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:11:
[...]
Archos heeft er denk ik geen AV-in opgemaakt, omdat anders het duurdere model minder goed zou verkopen.
[...]
KNIP
Maar wat wilde je precies opnemen van de TV danDe reclames of de films van 10 jaar oud
.
Het lijkt mij wel leuk om series op te nemen van de TV, en er komen soms ook nog wel leuke films voor hoor
Volgens mij is die LinAV alleen voor de AV300 & 400... dus niet voor de Gmini 400, als iemand WEL ervaring heeft met LinAV op de Gmini 400, zeg het eventjes, want ik ben wel uitgekeken op de standaard Gmini 400 firmware 
Bij die LinAV zit trouwens een bootloader, dat komt er op neer dat je kan kiezen wel OS je wilt draaien: LinAV of de standaard OS
Bij die LinAV zit trouwens een bootloader, dat komt er op neer dat je kan kiezen wel OS je wilt draaien: LinAV of de standaard OS
Het lijkt me heel onwaarschijnlijk als er een manier komt op video op te nemen met de gmini 400. Het probleem dat er geen video port in zit is geen punt, want als je de firmware goed schrijft kun je ervoor zorgen dat de video out port ook werkt voor in. (hadden ze ook gedaan met de ipod met ipodlinux maar dan voor geluid opname-> www.ipodlinux.org) maar qua hardware gaat het denk ik echt niet lukken.
In de gmini zit een decoder om een videobestanden weer te geven. Dus van een bestand naar een serie beelden. Maar om van een serie beelden naar een bestand te gaan heb je een encoder nodig, je kan niet een decoder achterstevoren gebruiken.
Maar zoiezo heeft volgens mij de gmini 400 niet genoeg mhz om real time video op te slaan in divx of xvid (compressed dus) op zijn HD. Dat lukt mijn pc amper als ik beelden invoer van mijn DV cam.
In de gmini zit een decoder om een videobestanden weer te geven. Dus van een bestand naar een serie beelden. Maar om van een serie beelden naar een bestand te gaan heb je een encoder nodig, je kan niet een decoder achterstevoren gebruiken.
Maar zoiezo heeft volgens mij de gmini 400 niet genoeg mhz om real time video op te slaan in divx of xvid (compressed dus) op zijn HD. Dat lukt mijn pc amper als ik beelden invoer van mijn DV cam.
[ Voor 5% gewijzigd door Gnixon op 23-01-2005 23:20 ]
Jesus wat heeft iedereen met video opnemen met de Gmini400 ??? Het ENIGE waar ik dat interessant voor zou vinden, is dat ik me digitale filmcamera er op ZOU kunnen aansluiten , zodat ik een tape digitaal kan inladen, en zo on-the-spot me tape weer zou kunnen hergebruiken, omdat ik er toch al een RAW mpg file van heb gemaakt op me gmini .... iets wat waarschijnlijk sowieso niet kan.... dus idd wat al eerder werd gezegd .... reclames opnemen ? oude films met irritant zender logo continu in beeld ? nee dank u ... vergeet niet mensen : Het is in de eerste plaats een MP3 SPELER, ook al wijkt het hier kwa functies een "beetje" mee af. Wil je dit apparaat sowieso niet vaak als mp3spelers gebruiken, dan zou het zonde zijn om er een aan te schaffen. En als mp3speler owned hij geweoon
Het gaat er denk ik niet om dat het zo cool is WAT hij precies kan opnemen, maar meer DAT hij kan opnemen. En sommige mensen hebben daar zeker wat aan.
Stel je zit elke ochtend in de trein. Dan kan je er zeker voor kiezen om bijv een avondprogramma (NOVA oid) er standaard op te zetten en die 's ochtends te bekijken.
Ik ben het er niet helemaal mee eens, wanneer jij zegt dat het hoofdzakelijk een mp3 speler is. Video en Photo (CF slot) deden het hem juist bij mij. Als ik enkel een mp3 speler had willen nemen, dan had ik wel een ander dingetje gekocht.
Stel je zit elke ochtend in de trein. Dan kan je er zeker voor kiezen om bijv een avondprogramma (NOVA oid) er standaard op te zetten en die 's ochtends te bekijken.
Ik ben het er niet helemaal mee eens, wanneer jij zegt dat het hoofdzakelijk een mp3 speler is. Video en Photo (CF slot) deden het hem juist bij mij. Als ik enkel een mp3 speler had willen nemen, dan had ik wel een ander dingetje gekocht.
Wat is er mis met een paar extra functies? 
Dit ding kost minder dan een iPod, en kan veel meer, ook al gebruik ik em hoofdzakelijk voor muziek.
Liever wat meer functies die je af en toe gebruikt, dan die functies helemaal niet
Dit ding kost minder dan een iPod, en kan veel meer, ook al gebruik ik em hoofdzakelijk voor muziek.
Liever wat meer functies die je af en toe gebruikt, dan die functies helemaal niet
Ik hoef het ook niet hoor.. Ik geef toe het lijkt me wel een leuk extra'tje..maar zo begint t steeds meer op een laptop te lijken, en die heb ik al dus..als ik video wil opnemen had ik wel zo'n groot ding gekocht..de gmini 400 is lekker klein en dat kan ook pas als je wat functies weg laat.BaT schreef op maandag 24 januari 2005 @ 02:21:
Jesus wat heeft iedereen met video opnemen met de Gmini400 ???
Toch vind ik voor de maat dat de gmini meer functies heeft dan een in maat vergelijkbare mp3 speler.
Ik legde enkel uit dat het hardware matig gewoon niet mogelijk is.
jongens geen ruzie maken. dat siert jullie niet
er is ook eindeloos gepielt over hoe je nou een video converteerd voor de gmini. zat ik ook niet op te wachten.
waar blijft de oplossing voor het gebruik van de gmini in de auto?
een delete on the fly while playing?
een instelbaar opname volume voor de interne microfoon...?
ook leuk om het over forummen.
er is ook eindeloos gepielt over hoe je nou een video converteerd voor de gmini. zat ik ook niet op te wachten.
een delete on the fly while playing?
een instelbaar opname volume voor de interne microfoon...?
ook leuk om het over forummen.
LoL; hij roelt gewoon als mp3 speler
Enige funtie die ik zou willen, is dat je eigen DivX/XviD codecs kan installeren, zodat je niet meer video persee hoeft om te zetten. Ook moet hij toch wel VBR kunnen ? dat het out of sync loopt nu, geeft toch aan dat hij het toch iig kan afspelen ... moet toch ook wel te fixen zijn lijkt me ...
Hehe net een newspost gelezen over Apple Ipod of fok.nl ... dat publiek daar heeft ook geen technische kennis ... 2/3 zegt gewoon dat Ipod DE BESTE is van allemaal .... met als reden, want hij is de mooiste en hij is van apple...
Hehe net een newspost gelezen over Apple Ipod of fok.nl ... dat publiek daar heeft ook geen technische kennis ... 2/3 zegt gewoon dat Ipod DE BESTE is van allemaal .... met als reden, want hij is de mooiste en hij is van apple...

[ Voor 7% gewijzigd door BaT op 25-01-2005 03:43 ]
Wat een hoog niveau 
Nu ik erover na aaan het denken was, de volgende functies mogen er ook nog bij
:
- DivX 3 (of zelf installeerbare codecs
)
- Een equalizer (hoe schrijf je dat
) met ook wat presets en de mogelijkheid om je eigen presets op te slaan
- misschien een mogelijkheid met themes, zodat je de icons kan veranderen enzo... En skins voor de mp3speler.
Dat was het denk ik wel weer
Nu ik erover na aaan het denken was, de volgende functies mogen er ook nog bij
- DivX 3 (of zelf installeerbare codecs
- Een equalizer (hoe schrijf je dat

- misschien een mogelijkheid met themes, zodat je de icons kan veranderen enzo... En skins voor de mp3speler.
Anoniem: 133279
Skins zijn er al hoor: http://www.skinit.com/cat...-Players--mp3_archos.htmlCode-X schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:33:
Wat een hoog niveau
Nu ik erover na aaan het denken was, de volgende functies mogen er ook nog bij:
- DivX 3 (of zelf installeerbare codecs)
- Een equalizer (hoe schrijf je dat) met ook wat presets en de mogelijkheid om je eigen presets op te slaan
Daar hebben ze toch de cassette-adapter voor uit gevondenlazyed schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:18:
Zoiets:

Is bij www.conrad.nl oa te bestellen.
Je kunt ook een (in Nederland illegaal verklaarde) FM-zender kopen en deze op je mp3 speler zetten. Met elke FM-ontvanger (dus ook die in je auto) kun je deze zender dan ontvangen.
Let er wel op dat beide methodes de kwaliteit van je muziek licht verslechteren (de hoge tonen gaan maximaal nog maar tot 15KHz. Mp3 standaard gaat ook tot 15KHz en mp3 lame-encoded tot 19 KHz als ik mij niet vergis).
Kan je nummers verwijderen van de speler met de speler zelfeen delete on the fly while playing?
Om bestanden te verwijderen moet je eerst de MP3 speler laten stoppen met spelen... kan soms irritant zijn
Och, je hoeft toch niet zo vaak bestanden te verwijderen?
Ff de muziek uit om wat files te deleten vind ik niet erg, doe het bijna nooit, en als ik het doe, heb ik er geen problemen mee
Ff de muziek uit om wat files te deleten vind ik niet erg, doe het bijna nooit, en als ik het doe, heb ik er geen problemen mee
Klinkt als WinampCode-X schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:03:
Om bestanden te verwijderen moet je eerst de MP3 speler laten stoppen met spelen... kan soms irritant zijn
[quote]wwillem schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:19:
[...]
Daar hebben ze toch de cassette-adapter voor uit gevonden
Ipv de hoofdtelefoon sluit je deze adapter aan op je gmini400. Aan de andere kant van het draadje zit een cassette bandje welke het signaal over zet.
Zoiets:
[afbeelding]
Je kunt ook een (in Nederland illegaal verklaarde) FM-zender kopen en deze op je mp3 speler zetten. Met elke FM-ontvanger (dus ook die in je auto) kun je deze zender dan ontvangen.
Let er wel op dat beide methodes de kwaliteit van je muziek licht verslechteren (de hoge tonen gaan maximaal nog maar tot 15KHz. Mp3 standaard gaat ook tot 15KHz en mp3 lame-encoded tot 19 KHz als ik mij niet vergis).
[...]
Erg handig als je gemiddeld 20 x per dag in en uit stapt. Iedere keer de player uit en aan zetten schiet niet echt op.
De gmini is immers in staat om te zien of er een externe power supply aangesloten is of niet. Dit lijkt mij tenminste vanwege de 2 verschillende energie besparende settings.... Kan je weer mooi gebruiken om de gmini achter de geschakelde voeding van je auto te hangen dmv van die 12V > 5V adapter. Gaatie tenminste vanzelf aan en uit. En auto resumen dan uiteraard nadat de auto gestart is.
[...]
Daar hebben ze toch de cassette-adapter voor uit gevonden
Zoiets:
[afbeelding]
[...]
Erg handig als je gemiddeld 20 x per dag in en uit stapt. Iedere keer de player uit en aan zetten schiet niet echt op.
De gmini is immers in staat om te zien of er een externe power supply aangesloten is of niet. Dit lijkt mij tenminste vanwege de 2 verschillende energie besparende settings.... Kan je weer mooi gebruiken om de gmini achter de geschakelde voeding van je auto te hangen dmv van die 12V > 5V adapter. Gaatie tenminste vanzelf aan en uit. En auto resumen dan uiteraard nadat de auto gestart is.
Ach je weet hoe dat gaat, je probeert weer eens een bult nieuwe muziek uit en tijdens het luisteren wil je gelijk de slechte nummer weggooien. Om dan de boel stop te zetten, dat ene nummer weer op te zoeken en vervolgens te deleten schiet niet echt op. En je wil weer verder luisteren in resume en shuffle zonder dat dezelfde nummers van die dag weer voorbij komen omdat je de player opnieuw aan het spelen heb gezet. Dus delete on the fly is nog zo gek niet._RoD_ schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:55:
Och, je hoeft toch niet zo vaak bestanden te verwijderen?
Hmm, ja.. in dat geval wellazyed schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:37:
[...]
Ach je weet hoe dat gaat, je probeert weer eens een bult nieuwe muziek uit en tijdens het luisteren wil je gelijk de slechte nummer weggooien. Om dan de boel stop te zetten, dat ene nummer weer op te zoeken en vervolgens te deleten schiet niet echt op. En je wil weer verder luisteren in resume en shuffle zonder dat dezelfde nummers van die dag weer voorbij komen omdat je de player opnieuw aan het spelen heb gezet. Dus delete on the fly is nog zo gek niet.
Ik luister eerst altijd alle muziek op mn pc, en dan zet ik op de Gmini wat ik leuk vind
Ik heb nu problemen met de audio out. Hij maakt niet goed contact met de oordopjes (ook verschillende andere geprobeerd). Als ik de 'stekker' wat naar links duw doet hij t wel maar als ik hem bijvoorbeeld in m'n broekzak heb zitten beweegd hij vaak en hoor ik weer heel weinig. Is hier iets tegen te doen, of moet ik hem terug sturen? Kheb m namelijk net en dat was al vanaf het begin zo...
Terugbrengen. Als het contact het nu al niet doet, dan wordt hij nog lammer naarmate je hem langer houdt. Maar je moet natuurlijk wel zeker weten dat je jackplug van je oordopjes niet kapot (versleten, (lijkt me sterk trouwens hoor) is.
Maar als je Archos dopjes niet goed contact maken, kan je hem sowieso terugbrengen.
Maar als je Archos dopjes niet goed contact maken, kan je hem sowieso terugbrengen.
Ben geinteresseerd
Heb je al een mailtje gesuurd als het goed is ... maar ik hoor het wel van wie / wat / waar / hoe ...

Kheb trouwens een oplossing gevonden voor dvd's converten voor de gmini.
Misschien kennen jullie het programma Fairuse wizard al. Super simpel!
Het is een demo dus max output size moet minder dan 700 zijn maar voor de gmini maakt dat toch niet uit. Ik gebruik altijd Xvid (Simple profile 3) met cbr mp3 192 kb/s en het werkt perfect!!!
Het is een demo dus max output size moet minder dan 700 zijn maar voor de gmini maakt dat toch niet uit. Ik gebruik altijd Xvid (Simple profile 3) met cbr mp3 192 kb/s en het werkt perfect!!!
Is daarmee ook het schokkerig afspelen op televisie bij een framerate anders dan 25 fps verholpen?Gnixon schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:37:
Bij mij wel jah! werkt perfect ook tv! (bij 23.976 fps) (maar er zitten heel veel instellingen bij fairuse dus het kan verschillen, ik zou gewoon ff wat expirimenteren) alleen als je je video's ook op tv wil afspelen zou ik wel een resolutie kiezen rond de 640*480...als je alleen op t beeldje van gmini gaat kijken..is 320*240 genoeg..bespaart ooknog ruimte.Cinner schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:36:
[...]
Is daarmee ook het schokkerig afspelen op televisie bij een framerate anders dan 25 fps verholpen?
[ Voor 14% gewijzigd door Gnixon op 26-01-2005 21:42 ]
Nadat ik op internet had gezoekt, hoe het best dvd om te zetten naar divx (met goede instellingen voor gmini400), kwam ik de volgende 2 FREEWARE
progs tegen :
DVD Decrypter & AutoGK (Guardian Knot)
DVD Decrypter > 1 druk op de knop en hij selecteerd de hoofdfilm + subs die er bij horen + alle audiokanalen die erbij horen > 2e knop die je indrukt zet dit alles om naar IFO+VOB bestanden ergens op je hdd. Dit duurt 10 minuten ofzo.
AutoGK > Leest direct IFO+VOB files in die _door_ DVD Decrypter werden gemaakt (wordt bij AutoGK ook aanbevolen om DVD Decypter te gebruiken om deze bstanden aan te maken). Vervolgens heb je in _1_ schermpje OVERZICHTERLIJK alle dingen die maar kan instellen. Filesize (ook meer dan 700 mb natuurlijk) , of liever 2CD etcetc. En een Audiokanaal (language)kies je (configuren : dus iig CBR voor gmini to be in sync, maar bitrate kan je zelf kiezen) , met eventueel de subs er bij (ze zijn goed leesbaar op de gmini) en met ook 2 drukken op de knop zet hij bij mij dit in 1,5 uur om in de perfecte divx...
(iig geen last van schokkerige bewegingen met pan's enzo)
Werkt prima, gebruik het alleen maar nog.
DVD Decrypter > 1 druk op de knop en hij selecteerd de hoofdfilm + subs die er bij horen + alle audiokanalen die erbij horen > 2e knop die je indrukt zet dit alles om naar IFO+VOB bestanden ergens op je hdd. Dit duurt 10 minuten ofzo.
AutoGK > Leest direct IFO+VOB files in die _door_ DVD Decrypter werden gemaakt (wordt bij AutoGK ook aanbevolen om DVD Decypter te gebruiken om deze bstanden aan te maken). Vervolgens heb je in _1_ schermpje OVERZICHTERLIJK alle dingen die maar kan instellen. Filesize (ook meer dan 700 mb natuurlijk) , of liever 2CD etcetc. En een Audiokanaal (language)kies je (configuren : dus iig CBR voor gmini to be in sync, maar bitrate kan je zelf kiezen) , met eventueel de subs er bij (ze zijn goed leesbaar op de gmini) en met ook 2 drukken op de knop zet hij bij mij dit in 1,5 uur om in de perfecte divx...

Werkt prima, gebruik het alleen maar nog.
[ Voor 7% gewijzigd door BaT op 27-01-2005 00:20 ]
is het mogelijk foto's op de gmini in een afgeschermde directorie te zetten? of bijvoorbeeld een andere extensie geven.
wat ik wil is foto's die ik er vanaf mijn camera opzet, niet allemaal zomaar zichtbaar zijn voor iemand die even door mijn directories scrolled. Ik wil dus 1 directorie voor publiek zichtbare foto's en 1 waarvoor je een wachtwoord moet hebben, of zo diep weggestopt is in de structuur dat je het echt moet weten, of dat je op de 400 zelf de extensies kunt veranderen, zodat ze eruit zien als niet foto bestanden.
wat ik wil is foto's die ik er vanaf mijn camera opzet, niet allemaal zomaar zichtbaar zijn voor iemand die even door mijn directories scrolled. Ik wil dus 1 directorie voor publiek zichtbare foto's en 1 waarvoor je een wachtwoord moet hebben, of zo diep weggestopt is in de structuur dat je het echt moet weten, of dat je op de 400 zelf de extensies kunt veranderen, zodat ze eruit zien als niet foto bestanden.
Dat is het voordeel als je je eigen NL DVD's ript, die zijn 25 fps, dus geen schokken op tv. Als je een film download (niet doen hoor jongens!) dan zijn ze al snel 23 fps, en dan krijg je die schokken. Aangezien ik mijn eigen DVD's niet op de gmini kijk, en films via de gmini alleen afspeel op tv, heb ik een probleem. Ik heb al een paar keer de framerates van filmpjes omgezet naar 25 fps, maar de audiovervorming die hierbij komt kijken is niet echt prettig. Volgens mij is dit gewoon een bug in de gmini, als hij 25 fps kan afspelen, dan moet 23 fps toch ook geen probleem zijn? Ik hoop dat Archos het snel fixed. Ondertussen probeer ik dat progje van Gnixon eensBaT schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:17:en met ook 2 drukken op de knop zet hij bij mij dit in 1,5 uur om in de perfecte divx...(iig geen last van schokkerige bewegingen met pan's enzo)
Uhm, ik denk niet dat dit mogelijk is, veelste ingewikkeld voor zon "simpel" apparaatb_map schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:39:
is het mogelijk foto's op de gmini in een afgeschermde directorie te zetten? of bijvoorbeeld een andere extensie geven.
Extensies zijn uiteraard niet te veranderen (zoals op elke mp3speler)
Wat je wel kunt doen is ze diep wegstoppen in je Data map, daar moet je via de browser komen, dus als je het dan een beetje slim wegstopt, moet het wel lukken om ze verborgen te houden
Ik denk dat de Gmini400 die 23,98 fps prima afspeelt, maar dat je TV de 'boosdoener' is. Deze is geforceert op 25 fps (en herhaalt elk beeldje 2x voor 50 Hz en 4x voor 100 Hz tv's). Maar dat is slechts mijn theorieCinner schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:37:
[...]
Dat is het voordeel als je je eigen NL DVD's ript, die zijn 25 fps, dus geen schokken op tv. Als je een film download (niet doen hoor jongens!) dan zijn ze al snel 23 fps, en dan krijg je die schokken. Aangezien ik mijn eigen DVD's niet op de gmini kijk, en films via de gmini alleen afspeel op tv, heb ik een probleem. Ik heb al een paar keer de framerates van filmpjes omgezet naar 25 fps, maar de audiovervorming die hierbij komt kijken is niet echt prettig. Volgens mij is dit gewoon een bug in de gmini, als hij 25 fps kan afspelen, dan moet 23 fps toch ook geen probleem zijn? Ik hoop dat Archos het snel fixed. Ondertussen probeer ik dat progje van Gnixon eens
Ik heb gebeld met 4launch en ze zeggen dat elk Archos Gmini 400 een kapotte koptelefoon uitgang heeft. Dit lijkt me niet te kloppen :\.Anoniem: 105559 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:50:
Terugbrengen. Als het contact het nu al niet doet, dan wordt hij nog lammer naarmate je hem langer houdt. Maar je moet natuurlijk wel zeker weten dat je jackplug van je oordopjes niet kapot (versleten, (lijkt me sterk trouwens hoor) is.
Als dat het probleem is, moet dat toch te omzeilen zijn: wanneer ik divx op tv afspeel via de laptop, zijn er immers ook geen schokken.wwillem schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:41:
[...]
Ik denk dat de Gmini400 die 23,98 fps prima afspeelt, maar dat je TV de 'boosdoener' is. Deze is geforceert op 25 fps (en herhaalt elk beeldje 2x voor 50 Hz en 4x voor 100 Hz tv's). Maar dat is slechts mijn theorie.
Nee, dat is natuurlijk onzinAnoniem: 132012 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:29:
[...]
Ik heb gebeld met 4launch en ze zeggen dat elk Archos Gmini 400 een kapotte koptelefoon uitgang heeft. Dit lijkt me niet te kloppen :\.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze bedoelen dat bij deze levering dit alleen het geval is. Maar dan snap ik niet waarom ze ze dan gaan verkopen
Ik bedoel... ze staan nu nog steeds op aanwezig.
Ik heb m iig teruggestuurd en dan moest ik maar afwachten of archos de lading terug wilt nemen...
Ik heb m iig teruggestuurd en dan moest ik maar afwachten of archos de lading terug wilt nemen...
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 132012 op 27-01-2005 17:57 ]
Nieuwe Filmware:
Gmini400 OS 1.3.04
Version 1.3.04
-----------------
Bug Fix:Fixed bookmarks sometimes lost when using the ARClibrary.
Bug Fix:Fixed error detected by Win98 scandisk after format by Gmini400 OS.
Bug Fix:Do not allow to play empty tracks and skip them during playback.
Bug Fix:Fixed entry mismatch in the browser when renaming an empty file.
Caution: For technical reasons, this release of the Operating System (OS) will not allow a downgrade beyond version 1.3.04.
If you feel you do not need the improvements brought by this release or want to be able to downgrade to a previously released version, then you should not upgrade your product with this release.
Be assured this was done purely out of necessity and not as an attempt to limit using previous OS versions.
Gmini400 OS 1.3.04
Version 1.3.04
-----------------
Caution: For technical reasons, this release of the Operating System (OS) will not allow a downgrade beyond version 1.3.04.
If you feel you do not need the improvements brought by this release or want to be able to downgrade to a previously released version, then you should not upgrade your product with this release.
Be assured this was done purely out of necessity and not as an attempt to limit using previous OS versions.
Anoniem: 133424
Heb ik ook gedaan. Beeld werkt perfect. Alleen zijn de subs onleesbaar klein. Enig id wat ik aan de instelling moet veranderen? Of heeft iemand anders nog mooi freeware waarmee ik dvd's kan rippen zodat ik ook de ondertitels kan lezen?Gnixon schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:37:
Zo deze software is proberen. Dank uBaT schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:17:
Nadat ik op internet had gezoekt, hoe het best dvd om te zetten naar divx (met goede instellingen voor gmini400), kwam ik de volgende 2 FREEWAREprogs tegen :
AutoGK > Leest direct IFO+VOB files in die _door_ DVD Decrypter werden gemaakt (wordt bij AutoGK ook aanbevolen om DVD Decypter te gebruiken om deze bstanden aan te maken). Vervolgens heb je in _1_ schermpje OVERZICHTERLIJK alle dingen die maar kan instellen. Filesize (ook meer dan 700 mb natuurlijk) , of liever 2CD etcetc. En een Audiokanaal (language)kies je (configuren : dus iig CBR voor gmini to be in sync, maar bitrate kan je zelf kiezen) , met eventueel de subs er bij (ze zijn goed leesbaar op de gmini) en met ook 2 drukken op de knop zet hij bij mij dit in 1,5 uur om in de perfecte divx...(iig geen last van schokkerige bewegingen met pan's enzo)
Werkt prima, gebruik het alleen maar nog.![]()
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 133424 op 27-01-2005 18:12 ]
Leuk, alleen niet veel spannendsAnoniem: 105559 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:55:
Nieuwe Filmware:
Gmini400 OS 1.3.04
Version 1.3.04
-----------------
Niet veel reden om up te graden voor mij, heb geen last van bugs.
Maar ach, die firmware van Archos is wel te vertrouwen, toch maar binnenkort ff updaten dan
Shit, dat prog is alleen voor DVD naar DivX/Xvid conversieGnixon schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:40:
[...]
Bij mij wel jah! werkt perfect ook tv! (bij 23.976 fps) (maar er zitten heel veel instellingen bij fairuse dus het kan verschillen, ik zou gewoon ff wat expirimenteren) alleen als je je video's ook op tv wil afspelen zou ik wel een resolutie kiezen rond de 640*480...als je alleen op t beeldje van gmini gaat kijken..is 320*240 genoeg..bespaart ooknog ruimte.

Xvid is één van de beste codecsCinner schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:10:
Shit, dat prog is alleen voor DVD naar DivX/Xvid conversie
Aaaah, hier zat ik op te wachtenAnoniem: 105559 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:55:
Nieuwe Filmware:
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.
Nee, ik wil DivX/XviD naar DivX/XviD conversiewwillem schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:22:
[...]
Xvid is één van de beste codecs. Maar had je liever een formaat gewild dat niet ondersteund wordt door de Gmini400 dan
.
Misschien past t niet 100% in dit topic, maar toch:
Ik zoek een apparaat, vergelijkbaar met de Gmini400.
(Zo nee, wordt t waarschijnlijk de Gmini400)
Ik zoek een apparaat, vergelijkbaar met de Gmini400.
- Wat ik zoek is t volgende:
- MP3 speler
- Imagetank met mogelijkheid om iig SD aan te sluiten, Memorystick (Sony) is een pre.
- Bekijken van .txt bestanden is ook een pre.
- Vervangbare batterijen (liefst gewoon AA-batterijen), want ik ga 2 maanden in Australie rondtrekken en kan niet altijd opladen.
- Video/games hoeft niet maar is natuurlijk wel erg leuk!
[ Voor 4% gewijzigd door BrBuggyB op 29-01-2005 01:10 ]
muv de txt bestanden te kunnen lezen omschrijf jij de gmini 400. het penlite probleem zou je kunnen oplossen door even in deel 1 van dit topic te kunnen kijken. hier staat een extern bat pack voor een paar euries,BrBuggyB schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:09:
Ik zoek een apparaat, vergelijkbaar met de Gmini400.Nou ben ik dus vooral benieuwd of er binnenkort nieuwere spelers a la Gmini400 uitkomen. Ik kom binnenkort in Hong Kong, dus daar kan ik misschien t nieuwste speeltje kopen... Weet iemand of er zo'n dergelijke speler uit komt binnenkort?
- MP3 speler
- Imagetank met mogelijkheid om iig SD aan te sluiten, Memorystick (Sony) is een pre.
- Vervangbare batterijen (liefst gewoon AA-batterijen), want ik ga 2 maanden in Australie rondtrekken en kan niet altijd opladen.
Jij vraagt je af of er binnenkort spelers à la de Gmini uitkomen?BrBuggyB schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:09:
Ik zoek een apparaat, vergelijkbaar met de Gmini400.Nou ben ik dus vooral benieuwd of er binnenkort nieuwere spelers a la Gmini400 uitkomen. Ik kom binnenkort in Hong Kong, dus daar kan ik misschien t nieuwste speeltje kopen... Weet iemand of er zo'n dergelijke speler uit komt binnenkort?
- MP3 speler
Het antwoord daarop is ja, dat is al in volle gang
Kijk eens op deze site, daar heb ik de laatste tijd veel video spelers langs zien komen
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 29-01-2005 16:03 ]
Weet iemand of je de gmini 400 ook als imagetank kan gebruiken?
Dus zeg maar zonder tussenkomst van de pc?
Dit kan alleen met CF kaarten, hij heeft geen USB-on-the-go.liemjordi schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 22:38:
Weet iemand of je de gmini 400 ook als imagetank kan gebruiken?
Als je camera geen CF heeft, kun je wel een adapter kopen zodat ie ook (uit het hoofd) SD, MMC, en memorystick kan lezen
Ik zag op Archos.com dit hoesje staan..
Is deze soms nieuw? volgens mij hadden ze eerst een andere toch? Deze is anders vormgegeven, en heeft een beltclip (
)
Is deze soms nieuw? volgens mij hadden ze eerst een andere toch? Deze is anders vormgegeven, en heeft een beltclip (
die is niet nieuw volgens mij hoor, ik weet niet beter dan dat het hoesje van archos er zo uitziet.
Kijk eens 1 pagina terug, bovenaan.Nanax schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:38:
die is niet nieuw volgens mij hoor, ik weet niet beter dan dat het hoesje van archos er zo uitziet.
Dat plaatje bedoel ik, was dat niet de vorige "versie"? of is dat geen officieel hoesje?
Die van Archos lijkt me wel wat, met beltclip
nee das niet de officiele(die andere op de vorige pagina dus). Das van een webshop in de USA en die is zo dun als papier schijnt. niet echt goed!
AhaNanax schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:02:
nee das niet de officiele(die andere op de vorige pagina dus). Das van een webshop in de USA en die is zo dun als papier schijnt. niet echt goed!
Mooi dat er nu dus een echt hoesje uit is
overigens, vraag van mij weer. Ik bezit het apperaatje nog niet (zou je mischien verbazen
) maarr... het schijnt dat als je je gmini 400 registreert bij archos dat je 25% korting krijgt bij je eerste aankoop via de webshop (of iets in die richting, iets van een kortingscode voor de eerste bestelling) jullie daar evaring mee?
edit:
Hier kun je reggen, en als je dan die case besteld, en de kortingcode invoert krijg je als het goed is 25% korting! is mischien ook intressant om dan en de AB en de case te bestellen als je de ab niet besteld hebt bij aankoop (bij mp3spelers.nl is ie dan €40 ipv €50 als het goed is)
edit:
bij mp3spelers.nl hebben ze het hoesje ook! alleen: €50, en als je hem tegelijk besteld met de 400 €40. dan is bij archos dus weer goedkoper vanwege die korting.
edit:
Hier kun je reggen, en als je dan die case besteld, en de kortingcode invoert krijg je als het goed is 25% korting! is mischien ook intressant om dan en de AB en de case te bestellen als je de ab niet besteld hebt bij aankoop (bij mp3spelers.nl is ie dan €40 ipv €50 als het goed is)
edit:
bij mp3spelers.nl hebben ze het hoesje ook! alleen: €50, en als je hem tegelijk besteld met de 400 €40. dan is bij archos dus weer goedkoper vanwege die korting.
[ Voor 49% gewijzigd door Nanax op 30-01-2005 15:31 ]
Ik heb het hoesje als het goed is overgekocht; misschien dat het plastic niet al te dik is, maar hij is tenminste stofvrij; het officiele hoesje van archos is zo open als een weet ik niet wat, lijkt me ook niet goed; daar komt bij; ik heb me Gmini altij in me binnezak van me jas; en daar is dat andere hoesje veel praktischer mee. ff snel uit je jas halen en aan / uit zetten zonder iets met het hoesje te moeten doen. Maar ja, krijg hem morgen als het goed is; dus zal het dan wel zien. Ik neem aan dat het niet enorme crap is; want hij ziet er kwa specs degelijk uit_RoD_ schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:21:
[...]
Ahadie vond ik al niks
Mooi dat er nu dus een echt hoesje uit is
Ik overweeg ook sterk om een Gmini te kopen (misschien hebben jullie mijn vorige topic al gelezen), maar ik heb nog wat vraagjes.
1. Is het handig om hem aan te schaffen bij mp3spelers.nl inclusief remote en leren hoesje waar je dan 20 € mee bespaart? Is de remote überhaupt handig? Of maakt het weinig uit als je die nog even niet besteld (het is namelijk wel weer meteen 40 € erbij :\ En dat vind ik wat minder eigenlijk... Ik ben denk ik wel van plan om meteen een hoesje aan te schaffen. Want krassen op mijn display... ik moet er niet aan denken
2. In dit topic worden verschillende hoesjes beschreven. Welke is de beste? De officiële van Archos die mp3spelers.nl ook verkoopt of die andere?
3. Nog even doorgaand op het hoesje van Archos; die lijkt erg groot en 'vergroot' de omvang van de speler. Past ie dan nog wel in je binnenzak?
Alvast bedankt!!
1. Is het handig om hem aan te schaffen bij mp3spelers.nl inclusief remote en leren hoesje waar je dan 20 € mee bespaart? Is de remote überhaupt handig? Of maakt het weinig uit als je die nog even niet besteld (het is namelijk wel weer meteen 40 € erbij :\ En dat vind ik wat minder eigenlijk... Ik ben denk ik wel van plan om meteen een hoesje aan te schaffen. Want krassen op mijn display... ik moet er niet aan denken
2. In dit topic worden verschillende hoesjes beschreven. Welke is de beste? De officiële van Archos die mp3spelers.nl ook verkoopt of die andere?
3. Nog even doorgaand op het hoesje van Archos; die lijkt erg groot en 'vergroot' de omvang van de speler. Past ie dan nog wel in je binnenzak?
Alvast bedankt!!
[ Voor 9% gewijzigd door Atomius op 30-01-2005 16:01 ]
1. Is het handig om hem aan te schaffen bij mp3spelers.nl inclusief remote en leren hoesje waar je dan 20 € mee bespaart? Is de remote überhaupt handig? Of maakt het weinig uit als je die nog even niet besteld (het is namelijk wel weer meteen 40 € erbij :\ En dat vind ik wat minder eigenlijk...
tja daar heb ik geen ervaring mee. je kunt mischien beter even afwachten hoe dat zit met die korting in de winkel van archos.
Niemand hier heeft hier een van de 2. Op andere fora schijnen de mensen over die niet officiele niet al te positief te zijn. De andere moet bij iedereen nog binnen kommen. Al kun je ook voor iets van 12 euro een stevig hoesje bij bijvoorbeeld v&d galen. dit is dan gewoon een universeel ding en niet zo handig als de speciale, maar wel veel goedkoper.
dat weten we pas als iemand hem heeft! op een ander forum krijgt iemand de eerste volgende week binnen.
tja daar heb ik geen ervaring mee. je kunt mischien beter even afwachten hoe dat zit met die korting in de winkel van archos.
Niemand hier heeft hier een van de 2. Op andere fora schijnen de mensen over die niet officiele niet al te positief te zijn. De andere moet bij iedereen nog binnen kommen. Al kun je ook voor iets van 12 euro een stevig hoesje bij bijvoorbeeld v&d galen. dit is dan gewoon een universeel ding en niet zo handig als de speciale, maar wel veel goedkoper.
dat weten we pas als iemand hem heeft! op een ander forum krijgt iemand de eerste volgende week binnen.
Ok, we moeten dus nog even wachten.
Ik wil wel even opmerken dat ik het érg jammer vind dat je geen beschermhoesje noch een remote erbij krijgt. De iRiver H120 heeft dat namelijk wel, voor dezelfde prijs. Maar die heeft weer geen video noch kleurenscherm enz.
40 € voor een hoesje vind ik trouwens wel belachelijk duur. En hij schijnt niet eens alle knoppen te coveren. Of heb ik dat mis?
Ik wil wel even opmerken dat ik het érg jammer vind dat je geen beschermhoesje noch een remote erbij krijgt. De iRiver H120 heeft dat namelijk wel, voor dezelfde prijs. Maar die heeft weer geen video noch kleurenscherm enz.
40 € voor een hoesje vind ik trouwens wel belachelijk duur. En hij schijnt niet eens alle knoppen te coveren. Of heb ik dat mis?
Ik heb liever het hoesje van Archos zelf omdat die er degelijker en (imho) mooier uitziet.BaT schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:38:
[...]
Ik heb het hoesje als het goed is overgekocht; misschien dat het plastic niet al te dik is, maar hij is tenminste stofvrij; het officiele hoesje van archos is zo open als een weet ik niet wat, lijkt me ook niet goed; daar komt bij; ik heb me Gmini altij in me binnezak van me jas; en daar is dat andere hoesje veel praktischer mee. ff snel uit je jas halen en aan / uit zetten zonder iets met het hoesje te moeten doen. Maar ja, krijg hem morgen als het goed is; dus zal het dan wel zien. Ik neem aan dat het niet enorme crap is; want hij ziet er kwa specs degelijk uit
+ het hele grote voordeel dat er een beltclip op zit, dat geeft wel de doorslag
Waarom zou je em in je binnenzak willen als er een handige beltclip aan zit?WizZie- schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:00:
Riem Smiem_RoD_ schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:40:
[...]
Waarom zou je em in je binnenzak willen als er een handige beltclip aan zit?

sowieso heb ik me twijfels over de remote. Hij is gewoon verouderd aangezien hij gemaakt is voor de gmini 120 en 200. Enkele grote nadelen die ik heb gezien in deze topic (en waarom ik hem dan ook niet koop) zijn:
* Wanneer de backlight aanstaat hoor je dit door in je muziek.
* Als je srollt hoor je dit door in de muziek.
* Hij schijnt nogal groot en log te zijn.
Ik woon in een gebied waar niet zoveel criminaliteit isBaT schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:54:
[...]
Riem SmiemNee aan je broek hangen, das lekker
Dit soort onzin doe ik altijd in me binnezak
straks wordt het nog gejat op straat
Je kunt em vast wel gewoon aan je broek hangen, en dan je trui/jas er overheen, en ik denk ook wel dat ie redelijk stevig aan je broek kan hangen als het een metalen clip is (mag ik toch hopen voor 40 euro)
Inderdaad.Anoniem: 105559 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:00:
sowieso heb ik me twijfels over de remote. Hij is gewoon verouderd aangezien hij gemaakt is voor de gmini 120 en 200. Enkele grote nadelen die ik heb gezien in deze topic (en waarom ik hem dan ook niet koop) zijn:
Maar anders heb ik geen FM radio
Iemand had het over een anders hoesje zonder beltclip die je wel in je binnenzak kan doen. Een of ander universeel geval bij de V en D.
Weten jullie hier iets van?
Edit; Over die remote; is die 'ruis' (of wat is het eigenlijk?) heel erg? En kan je de backlight uitschakelen zodat je die ruis niet hoort?
Hoe is de FM ontvangst?
Thx!
Edit; Over die remote; is die 'ruis' (of wat is het eigenlijk?) heel erg? En kan je de backlight uitschakelen zodat je die ruis niet hoort?
Hoe is de FM ontvangst?
Thx!
[ Voor 36% gewijzigd door Atomius op 30-01-2005 18:33 ]
die iemand was ik dusWizZie- schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
Iemand had het over een anders hoesje zonder beltclip die je wel in je binnenzak kan doen. Een of ander universeel geval bij de V en D.
*knip*.
gevonden:
15 euro
plaatje 1
plaatje 2
plaatje 3
[ Voor 28% gewijzigd door Nanax op 30-01-2005 20:19 ]
Die ruis bij de remote is een ruistoon die je hoort als de backlight van de remote aanstaat.WizZie- schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
Hoe is de FM ontvangst?
Thx!
Je hoort deze ruis dus alleen als je de backlight aan hebt, en die heb je alleen aan als je aan de knopjes zit.
Als je dus gewoon een playlist afspeelt hoor je die ruis niet.
Overigens is de ruis na een paar seconden weer weg, want dan gaat de backlight uit
Wat je nog overhoud is een heel klein beetje ruis als de remote de naam van het liedje scrollt op de display, dit duurt ook maar heel eventjes.
Nee, backlight kan jammer genoeg niet uit
FM ontvangst is naar mijn mening goed
Ok, dus het valt in zekere zin wel mee. Toch raar, maar goed.
Nog wat laatste vraagjes over die remote-ruis;
- Is de ruis héél sterk hoorbaar? Zo erg dat je de remote er niet voor zou kopen? In hoeverre weegt het comfort van de remote op tegen die ruis? En waar kan je de ruis überhaupt mee vergelijken?
- Zou het opgelost kunnen worden in een nieuwe firmware? Hoe groot is de kans dat dat gebeuren gaat?
Bedankt Nanax! Maar zo'n dingetje is niet doorzichtig, en dat is toch wel een vereiste. Die alternatieve hoes is trouwens ook wel ietwat groot enzo. Toch maar de officiele
? (Sorry, ik ben veeleisend.)
Nog wat laatste vraagjes over die remote-ruis;
- Is de ruis héél sterk hoorbaar? Zo erg dat je de remote er niet voor zou kopen? In hoeverre weegt het comfort van de remote op tegen die ruis? En waar kan je de ruis überhaupt mee vergelijken?
- Zou het opgelost kunnen worden in een nieuwe firmware? Hoe groot is de kans dat dat gebeuren gaat?
Bedankt Nanax! Maar zo'n dingetje is niet doorzichtig, en dat is toch wel een vereiste. Die alternatieve hoes is trouwens ook wel ietwat groot enzo. Toch maar de officiele
Die ruis kan niet worden opgelost met filmware. Die zoem is iets hardware matigs wat elke backlight doet. Alleen heeft Archos hier geen rekening mee gehouden. Hoogstens kan worden opgelost met filmware dat je hem niet meer hoort "denken" als je door de nummers scrollt en dat ze een optie kunnnen maken dat de backlight uit blijft.
Ten tweede, als ik een playlist luister heb ik ook geen remote nodig
Maar als je voor de radio gaat is het je enige optie.
Ten tweede, als ik een playlist luister heb ik ook geen remote nodig
Maar als je voor de radio gaat is het je enige optie.
Dit topic is gesloten.