• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Archos Gmini 400
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_audio1.gif

Een geweldige muziek, game en film machine:
Mp3 en wma afspelen, 20gb, video afspelen op ingebouwd scherm en op een TV.
Herkend als extrene hardeschijf. Foto's bekijken, spelletjes doen. Dit alles voor een prijs van €320, zelfs goedkoper dan een ipod :9~
PICS:

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_audio3.gifAfbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/gmini400_os2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/store_view_photos2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/transfer_photos2.gifAfbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/organize_files2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/head_3.gifAfbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/head_2.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/gmini400/pocket_games2.gif

Pics van de gmini in het echt en vergeleken met andere mp3 spelers: HIER
SPECS:

Capacity: 20GB 1.8" Hard Disk - Store up to 300 hours of music, 200,000 photos or 80 hours of MPEG-4 videos*.
Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter.
Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (Including copy protected files with Microsoft PD DRM), WAV (PCM & ADPCM).
Music recording: Stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format.
Game engine: Mophun game engine - Playback on TV.
Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP - Download JPEG images through CompactFlash slot.
Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, up to 640x400 @ 30 f/s, AVI file format. Reads XviD and DivX®** 4.0 & 5.0. Play Music Video in MPEG-4.
Display: 2.2" LCD 220x176 pixels, 262 000 colours and TV output.
AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Composite Video/ Earphone / Analog Line Out jack, SCART for European version. Built-in microphone.
Battery life: Up to 10 hours for music or 5 hours for video on built-in LCD.
Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor.
Dimensions: Approx. 10.6 x 6 x 1.7 cm (4.2" x 2.4" x 0.7").
Weight: 160 g (5.64 oz).

LINKS:

Website Fabrikant: Hier
Pricewatch van de speler: Hier
laagste prijs op moment van schrijven: ongeveer 314 euro(!)
FIRMWARE:

op dit moment de nieuwste versie:
1.200
Laatste versie te downloaden op:
http://www.archos.com/download/firmware.html

overige

Design by: Nanax, comments op inhoud naar lazyed

[ Voor 88% gewijzigd door lazyed op 04-01-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
lazyed schreef op 25 september 2004 @ 20:40:
Hier een nieuw topic over de nieuwe Archos gmini 400 portable audio/video speler gebaseerd op een 20 Gb harde schijf.

Wat ik wel weten:

- hoe delete je audiobestanden? tijdens het spelen? moet de speler eerst stop gezet worden, naar de file browser en deleten? kan je het betrefende audiobestand bookmarken om deze later via de windhoos verkenner terug te vinden en te deleten?

- is er een buiten de orginele adapters van Archos ook adapate die van MMC naar CF adaptert?

- als je de player uitschakeld dmv de uitknop en weer aanschakeld speelt deze weer verder? hoe goed is de autoresume? of moet je het laatst gespeelde audiobestand bookmarken voor dat je de speler uitschakeld om te autoresumen?

- werkt de autoresume ook als je de caradapter (voeding) onderbreekt? erg handig voor in de auto, contact eraf, speler uit, contact er weer op, speler weer aan.

enz enz

Graag ook alle plus en minpunten, klachten, complimenten wat je ook maar kwijt wil.
toon volledige bericht
antwoord op je vragen kan ik niet geven, omdat ik de speler nog niet heb.
een paar minpunten:

- er zit geen hoesje bij, en er is ook geen hoesje speciaal voor de Gmini 400
- je moet vrijwel alle video eerst converteren voordat je het kunt afspelen
- de bijgeleverde oordopjes zijn matig
- batterij is matig

verder vind ik het een fantastisch ding, en ik kan niet wachten tot ik em binnen krijg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113032

Er zit toch niet zo`n groot verschil tussen de av400 en de gemini hoezo ben jij dan voor de gemini gegaan ik vind het wel een vet dingetje, k kan ook nie w8en totdat ik me av400 binne krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 113032 schreef op 26 september 2004 @ 14:27:
Er zit toch niet zo`n groot verschil tussen de av400 en de gemini hoezo ben jij dan voor de gemini gegaan ik vind het wel een vet dingetje, k kan ook nie w8en totdat ik me av400 binne krijg
de av400 is mij te groot
en de gmini is dan ook iets minder duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben voor de Gmini gegaan omdat ik niet de behoefte heb om iets op te nemen, en de AV is idd wat groot (en duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
super ding, 2 dagen in bezit, volgegooid met muziek en foto's. geen klachten.

ben nu bezig met video. video's (avi) moeten wel omgezet worden voordat je ze kan afspelen op de gmini 400.

wie heeft er al een beetje ervaring met wat de juiste settings zijn om je video op de gmini 400 af te spelen? (voorkeur is om de video's via de gmini 400 af te spelen op je TV en ook draaibaar zijn op de lcd van de gmini 400) ? de uiteindelijke avi moet dan uiteraard geen 10 Gb worden.

de bijgeleverde MPG4 translater (ism VirtualDub) werkt erg beperkt. ben nu aan het testen direct met VirtualDub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103689

Klopt het dat Dixons is gestopt met de verkoopt van Archos producten omdat er ontzettend veel defecten waren ? ik heb naar 1 dixons winkel gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het schijnt dat er veel problemen waren met de vorige Gmini's van Archos. Maar met deze zijn ze op de goede weg :)

Ook schijnt het dat er veel problemen zijn met de harde schijf van de AV 400 serie...

Ach ja, Fransen... je kunt er niet op aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 103689 schreef op 02 oktober 2004 @ 14:52:
Klopt het dat Dixons is gestopt met de verkoopt van Archos producten omdat er ontzettend veel defecten waren ? ik heb naar 1 dixons winkel gebeld.
dit ik heb ik ook al gehoord bij een dixons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

@Lazyed

waar heb je hem gekocht? alleen de dure winkels hebben hem op voorraad, maar daar heb ik niet veel zin in, als ik em ergens anders 70 euro goedkoper kan krijgen...
misschien dat jij em ergens voor een leuke prijs weg hebt kunnen halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb em inmiddels, heeft iemand enig idee hoe je video goed kunt converten? met dat programma van Archos loopt de audio niet synchroon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 17:10

TdV

_RoD_ schreef op 14 oktober 2004 @ 16:46:
Ik heb em inmiddels, heeft iemand enig idee hoe je video goed kunt converten? met dat programma van Archos loopt de audio niet synchroon :(
Ik heb zelf een av420 maar het werkt voor alle archos video spelers hetzelfde. Gewoon met virtualdub de file openen en zowel de audio als video laten bewerken. Audio moet in mp3 CBR staan want VBR loopt dus niet synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hartstikke bedankt! :D het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
_RoD_ schreef op 04 oktober 2004 @ 16:53:
@Lazyed

waar heb je hem gekocht? alleen de dure winkels hebben hem op voorraad, maar daar heb ik niet veel zin in, als ik em ergens anders 70 euro goedkoper kan krijgen...
misschien dat jij em ergens voor een leuke prijs weg hebt kunnen halen? :)
ik heb m besteld bij www.mmport.nl
2 dagen levertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:46
ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie mp3 speler (met video) me pa heeft de Cowon M3, en is er erg tevreden over behalve dat je dus dat als je een bepaalde cd horen die ergens in het midden van de harde schijf staat dan kan je dat wel vergeten dan moet ik vooruit scrollen tot je er bent.

Nu is mijn vraag dus of de Gmini de 399 euro's waard is en of je dus gewoon ten alle tijden gemakkelijk een song kunt kiezen ?!

Ten slotte. je hebt de Gmini nu een tijdje, hoe gemakkelijk is het om video van de computer op de Gmini te krijgen ?! En hoe kan je bijv een .mov/.avi bestand op de Gmini400 krijgen ?!

alvast bedankt !

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
TdV schreef op 14 oktober 2004 @ 16:54:
[...]

Ik heb zelf een av420 maar het werkt voor alle archos video spelers hetzelfde. Gewoon met virtualdub de file openen en zowel de audio als video laten bewerken. Audio moet in mp3 CBR staan want VBR loopt dus niet synchroon.
is het mogelijk om ook .mov etc files te converteren mbv de software die bij de Gmini400/AV420 geleverd wordt? Niet alles op internet is in het .Avi formaat. Diverse footage van games etc zijn gemaakt met Quicktime (.mov) Dus dat wou ik graag even weten ?! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-07 17:10

TdV

cypress3d schreef op 19 oktober 2004 @ 01:10:
[...]
is het mogelijk om ook .mov etc files te converteren mbv de software die bij de Gmini400/AV420 geleverd wordt? Niet alles op internet is in het .Avi formaat. Diverse footage van games etc zijn gemaakt met Quicktime (.mov) Dus dat wou ik graag even weten ?! :*)
Waarschijnlijk wel (geen garanties want geen ervaring) mits je de goede codec's geïnstalleerd hebt, je hebt dan virtualdub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

cypress3d schreef op 18 oktober 2004 @ 21:44:
ik ben al enige tijd opzoek naar een mooie mp3 speler (met video) me pa heeft de Cowon M3, en is er erg tevreden over behalve dat je dus dat als je een bepaalde cd horen die ergens in het midden van de harde schijf staat dan kan je dat wel vergeten dan moet ik vooruit scrollen tot je er bent.

Nu is mijn vraag dus of de Gmini de 399 euro's waard is en of je dus gewoon ten alle tijden gemakkelijk een song kunt kiezen ?!

Ten slotte. je hebt de Gmini nu een tijdje, hoe gemakkelijk is het om video van de computer op de Gmini te krijgen ?! En hoe kan je bijv een .mov/.avi bestand op de Gmini400 krijgen ?!

alvast bedankt !
Hij is zeker de 313,59 euro waard die ik er voor betaald heb :)
De Gmini heeft een ARClibrary, waardoor je heel snel kunt zoeken op titel, album, artiest, genre, enz.

Video erop zetten is een fluitje van een cent, dat ie het ook afspeelt is een ander verhaal... je moet alles converteren naar mpeg4 formaat, en als je dat op de beste kwaliteit wil, dan gaat dat wel ff duren :(
Magoed, dit converteren is opzich niet moeilijk als je ff weet hoe het moet.

Ik ben er iig ontzettend tevreden mee, harstikke goed geluid, kwaliteit van de video is goed, erg makkelijk te bedienen (ondanks dat op sommige sites staat dat dat niet zo is) en je hebt errug veel features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:16
Heb em afgelopen week uit Amerika meegenomen, omgerekend 305 euro!!
Vooral gekocht als mp3speler, draagbare harde schijf en fotobackup (imagetank)

Wat een apparaatje:
-Prima formaat, voelt 'goed'; metaal, stevig. Bediening is even aanleren, maar na een dag gebruik geen enkel probleem.
-De browser voor het kopieren, verplaatsen en verwijderen van bestanden werkt prima met 'explorer' programma op de speler.
-CF card erin en bestanden kunnen meteen worden gekopieerd naar een (zelfgemaakte) map op de HD.
-Mp3 speler functie's zijn prima. on the fly playlists maken (terwijl muziek speelt). Id3 tags worden meteen herkend. Geluidskwaliteit en instellingen zijn goed.
-Resume functie (voor video en mp3)
-De video functies hebben me echt verbaasd.
Voor de grap een gedownloade Xvid film erop gezet, en hij speelde hem gewoon af, zonder hapering en problemen. en dan het mooiste, de TV-out functie werkt perfect, de film zag er op tv net zo goed uit als wanneer ik hem via mn pc op tv zou afspelen!! Nu werkt dit alleen met CBR mp3 en niet alle Xvid/divx codecs werken (een andere film moets eerst opnieuw gecodeerd worden), maar tot 640x480, 25 fps en goed gecodeerd werk het perfect. Film is zelfs op schermpje aardig te bekijken, maar ik denk dat die ik die optie, op mischien wat korte tv afleveringen na en om te patsen :P, niet zoveel zal gebruiken.
-Foto viewer werkt goed, 1, 4 of 9 fotos tegelijk. laden van een 4 Mp foto gaat snel.
Foto's op tv werkt goed (speciale progressive ipv interlaced image display functie, zorgt voor weinig flikkering)
-De spelletjes heb ik pas even gespeeld en zijn nogal van het 386 niveau, maar mischien dat er in de toekomst betere dingen komen.

Minpuntjes die ik totnutoe heb:
-Geen draag/bescherm hoesje meegeleverd, waar te koop?
-bij intensief HD en schermgebruik (bijv. kopieren van data van pc naar speler zonder adapter) gaat de batterij snel op, bij normaal gebruik valt het me nog mee, maar het is niet super, heb verder nog niet echt getest
-De afstandbediening moet je los kopen (30-50- euro, moet ik nog doen) maar dan heb je wel meteen radio erbij en opnemen van radio. Afstandbediening is eigelijk wel een vereiste, vooral als je hem als mp3 speler gebruikt. Gmini veilig in je zak en afstandbed in de hand, dit zal ook batterijduur schelen, nu moet iedere keer het kleurenscherm aan als je nummers wil skippen of volume wil aanpassen.
-Voor de bediening heb je eigelijk altijd 2 handen nodig, maar met afstandbediening natuurlijk niet meer.

Na een aantal dagen gebruik is mijn indruk over de Gmini400 alleen maar beter geworden, de video functies (die me eigelijk het minste interesseerde) zijn indrukwekkend, en gebruik als divx/xvid player ipv de pc is echt een optie. Hij doet prima de dingen waarvoor ik hem gekocht heb. Alleen nog een afstandbediening, draagtasje en een goede batterijtest.

[ Voor 10% gewijzigd door JelleMan op 19-10-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Jelleman... aangezien jij de Gmini400 al hebt, hier enkele vragen.

Er is een proggie dat heet PocketDivXEncoder wat het mogelijk maakt om praktischa alle soorten (.mov) en andere extensies te encoden rechtstreeks geschikt om naar de AV420 te kopieren.

Je hoeft dus haast niets te doen daarvoor.
Nu mijn vraag is dat ook mogelijk met de Gmini400? Het beeldscherm is kleiner van de Gmini400 en daarom misschien niet geschikt voor die encoder?

Ik hoop dat je hier antwoord op hebt. Ik download vaak (.mov) files en die zou ik graag willen afspelen op de Gmini400. Ik ben geen ervarende ripper dus weet niet zoveel over encoderen. Dus ik zou het wel graag zo simpel mogelijk willen houden.

weet je hier iets over?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Ik denk dat dit wel mogelijk is,
De Gmini400 speelt volgens mij alle formaten divx 4, 5 en Xvid (max resolutie 640 x 480, 25 fps) af alleen moet je met coderen rekening houden dat je met CBR mp3 (niet VBR) codeerd. Totnutoe heb ik verschillende films en trailers (xvid en divx) goed kunnen afspelen, alleen bij de films met vbr mp3 loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

Dus als je van een .mov file een met divx (5.1 codec ofzo) gehercodeerde file maakt met CBR mp3 moet hij hem prima af kunnen spelen.

Ik zal een op zoek gaan naar PocketDivXEncoder, het klinkt interressant. Kan ik meteen even testen.
Heb je een link?

De groote van het beeldscherm van de Gmini maakt volgens mij niets uit. Ik heb hem op tv aangesloten en de films en trailers worden dan op volledige resolutie weergegeven terwijl ze op het scherm ook prima te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
http://download.ppccool.com/PocketDivXEncoder_0.3.50.exe

perfect proggie! Ik heb net wat tests gedaan op 640x480 @ 25fps het maximale dat de gmini400 moet kunnen, geluid zit erbij en denk dat het wel goed zit. kan jij dit oook even testen? ik wil misschien vandaag de gmini400 nog kopen bij mediamarkt voor 399. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Kan nu geen programma's installeren of downloaden, zit op mn werk. Als je een stukje (20 sec ofzo) film op web kan zetten zodat ik t kan downloaden en testen op mn gmini, dan weet je meteen of t werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11-2024

Gambit

Ik heb op vakantie ook met een gmini 400 mogen spelen, maar het viel me op dat de kwaliteit van de afgebeelde foto's gewoon slecht was. Erg korrelig en hoekig.
Ik heb de zelfde foto's naar mijn tank gekopieerd en op de pc thuis bekeken en daar zagen ze er gewoon goed uit.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden?

If it is alive it can be killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
filmpje van oorsprong in .mov formaat, maar mbv PocketDivXEncoder omgezet naar .avi

http://s4.yousendit.com/d...49175C00CEE87DEB94D6FB78C

bovenstaande link daar kan je em downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Werkt perfect, geluid goed, beeld goed!

Het filmje heeft alleen een resolutie van 320x240, moet ik 640x480 ook testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
@gambit
Als je gaat zoomen dan is de kwaliteit lager (blokkeriger) dan de orginele foto, De gmini gooit er iets van een compressie overheen.
Maar foto's op gewoon formaat zien er bij mij prima uit, het enige blokkerige wat je dan ziet als je goed kijkt heeft gewoon te maken met de resolutie van het schermpje.

[ Voor 8% gewijzigd door JelleMan op 20-10-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
JelleMan schreef op 20 oktober 2004 @ 15:02:
Werkt perfect, geluid goed, beeld goed!

Het filmje heeft alleen een resolutie van 320x240, moet ik 640x480 ook testen?
top! nee als ie het doet, dan doet ie het :9

thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-11-2024

Gambit

JelleMan schreef op 20 oktober 2004 @ 15:11:
@gambit
Als je gaat zoomen dan is de kwaliteit lager (blokkeriger) dan de orginele foto, De gmini gooit er iets van een compressie overheen.
Maar foto's op gewoon formaat zien er bij mij prima uit, het enige blokkerige wat je dan ziet als je goed kijkt heeft gewoon te maken met de resolutie van het schermpje.
Ja bij het inzoomen werd het idd erger maar ook gewoon formaat was niet best. Nog gekeken met foto's van verschillende resoluties maar het probleem zat in alle foto's.
Eerst maar eens de firmware naar de nieuwste versie brengen dat schijnt al een hoop problemen te verminderen. Dus misschien ook wel dit probleem.

If it is alive it can be killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Succes met je Gmini400, ik heb er zker geen spijt van dat ik em gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Ik heb firmware 1.1.00 er ook al opstaan, werkt goed, heb nog geen verbetering kunnen merken, maar het is ook niet slechter.

http://www.archos.com/download/firmware.html

Version 1.1.00
-----------------

Improvement:Overall power consumption reduced.

Bug Fix:Enabling JPG decoding for images with large headers (typically HP pictures).
Bug Fix:LCD display did not recover when toggling video from menu during video playback.
Bug Fix:Fixing playback errors in some 8-bit PCM files.
Bug Fix:Prevent to hang by loading a bad thumbnail with a size too big.
Bug Fix:Bad color palette for some Mophun games.
Bug Fix:Some Mophun games installers were not deleted after install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98946

Ik ga deze ook bestellen als mijn salaris binnen is , ik heb hem nu bij MP3spelers.nl gezien voor 359,- euro incl.verzendkosten dat is toch weer 30,- euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
gaaf man, ik ga em zo halen voor 365 euro :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
JelleMan schreef op 20 oktober 2004 @ 15:52:
Succes met je Gmini400, ik heb er zker geen spijt van dat ik em gekocht heb.
ik heb hem inmiddels voor me liggen >:), valt me op dat er geen cd bijzit met install of codering software waar archos het over heeft?

Moet ik perse de accu voor de eerste keer volledig laten laden? zo ja hoe lang duurd dit ongeveer, ik wil er namelijk graag mee aan de slag :*)

de multiconnect plug zal wel een accesoire zijn, aangezien onderop de verpakking deze niet bij de contents vermeld stond.

[ Voor 63% gewijzigd door cypress3d op 20-10-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Alle software en handleidingen staan op de hd van de gmini.
Ik heb inmiddels een stofje onder het scherm :| Het schijn meer te gebeuren:
(Ook mooie plaatjes van de binnenkant)

http://babelfish.altavist...3927a33add4ea6e30aec550d9

wordt tijd voor een goed beschermhoesje.
Heeft iemand de afstandbediening al? Werkt dat een beetje?

[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 21-10-2004 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
JelleMan schreef op 21 oktober 2004 @ 09:28:

Jelleman, heb jij die plaatjes van die exploded view zelf geschoten? Geprobeerd er een grote HD in te zetten? Of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
JelleMan schreef op 20 oktober 2004 @ 13:37:
Ik denk dat dit wel mogelijk is,
De Gmini400 speelt volgens mij alle formaten divx 4, 5 en Xvid (max resolutie 640 x 480, 25 fps) af alleen moet je met coderen rekening houden dat je met CBR mp3 (niet VBR) codeerd. Totnutoe heb ik verschillende films en trailers (xvid en divx) goed kunnen afspelen, alleen bij de films met vbr mp3 loopt het geluid niet gelijk met het beeld.
Ik heb er ook een aantal films op staan met een hogere res dan 640 x 480, spelen ook gewoon. uiteraard wel 25 fps. Echt een mooi ding, beetje je eigen films kijken tijdens die oervervelende lange vlucht in het vliegtuig .....

Mijn voorkeur gaat er ook naar uit de de films die ik er op zet ook goed op TV worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
Nee, en ga dat voorlopig ook zeker niet doen. de garantie ben je zo kwijt lijkt me. Je moet toch wel iets van een een speciale schroevendraaier hebben. de zwarte schroefjes zijn volgens mij snel beschadigd (ook binnenin) waardoor ze meteen zien dat er mee geklooid is.
Een grotere HD is nog niet mogelijk de 20 GB is 0.2 inch dik en ik heb ff opgezocht hoe dik de 40 en 60 GB hd's zijn en die zijn 0.3 inch dus dat gaat zeker niet passen.

bron:
http://www.costcentral.co...Drives/15/Toshiba/Z00055/

[ Voor 5% gewijzigd door JelleMan op 21-10-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103689

Anoniem: 98946 schreef op 20 oktober 2004 @ 18:54:

Ik ga deze ook bestellen als mijn salaris binnen is , ik heb hem nu bij MP3spelers.nl gezien voor 349,- euro incl.verzendkosten dat is toch weer 30,- euro goedkoper.
Ben je er echt uit wordt dit dan je opvolger van je mobiblu dah 1000 kopje thee ? toch niet de iaudio u2.... ik vind het een goede keuze, mooie speler alleen voor mij iets te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ik vind het een geweldig apparaatje alleen ben ik bang dat mijn exemplaar wat mankeert. Ik heb em gisteren volledig opgeladen dus tot het lampje knippert. Daarna wat mp3 op de HD gezet (aangesloten op stroom) maar heel even de speler gebruikt zonder stroom en wat video maar nu al leeg na nog geen 3 uur :'(

Dus ik ga bellen met media markt en wil gewoon een nieuwe, deze moeten ze eerst bestellen aangezien mijn model het showmodel was, zag er overigens gloednieuw uit en heb daardoor iets korting gekregen. Nu voor de zekerheid laad ik em nog 1x op en wil eens zien of het nog zo kort duurd...

De speler is best wel warm nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
cypress3d schreef op 21 oktober 2004 @ 17:37:
ik vind het een geweldig apparaatje alleen ben ik bang dat mijn exemplaar wat mankeert. Ik heb em gisteren volledig opgeladen dus tot het lampje knippert. Daarna wat mp3 op de HD gezet (aangesloten op stroom) maar heel even de speler gebruikt zonder stroom en wat video maar nu al leeg na nog geen 3 uur :'(

Dus ik ga bellen met media markt en wil gewoon een nieuwe, deze moeten ze eerst bestellen aangezien mijn model het showmodel was, zag er overigens gloednieuw uit en heb daardoor iets korting gekregen. Nu voor de zekerheid laad ik em nog 1x op en wil eens zien of het nog zo kort duurd...

De speler is best wel warm nu...
3 uur is idd te kort, heb afgelopen vakantie tijdens de heenvlucht 2 speelfilms gekeken op het ingebouwde scherm, een reisgenoot een compleet concert (met beeld) en daarna ook nog wat mp3 geluisterd met scherm uit, batterij was nog niet helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
lazyed schreef op 21 oktober 2004 @ 19:14:
[...]

3 uur is idd te kort, heb afgelopen vakantie tijdens de heenvlucht 2 speelfilms gekeken op het ingebouwde scherm, een reisgenoot een compleet concert (met beeld) en daarna ook nog wat mp3 geluisterd met scherm uit, batterij was nog niet helemaal leeg.
heb net met mediamarkt gebeld, en maandag a.s ligt er waarschijnlijk een nieuwe klaar voor me. verkoper melde dat misschien de adaptor defect was, maar die laadt gewoon dus ik neem aan dat de batt van mijn speler gewoon niet goed is. Ik breng het hele zaakje dan terug en krijg een nieuwe _/-\o_

Maar voordat het zover is, heb ik nu de batt nog 1x opgeladen helemaal vol en test het nog 1x. Misschien dat de eerste charge een opwarmertje was?! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JelleMan schreef op 21 oktober 2004 @ 09:28:

Ik heb de afstandsbediening.
Werkt aardig goed, ben er tevreden over :)
Alleen ik ben niet zo te spreken over de kwaliteit, het lijkt erop alsof je em op de kermis kunt winnen...
Magoed, hij werkt naar behoren, dus ben ik tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Improvement:Significant power consumption improvement during audio playback.
Improvement:Better picture quality in NTSC external mode.
Improvement:More accurate computation of WMA track duration.
Improvement:Add possibility for user to choose thumbnail in video file.
Improvement:Add a generic pause mode when playing games, enabling volume setting (with exit key).
Improvement:Saving game options upon exit.
Improvement:Enabling pause during audio editing.
Improvement:Force full rebuild of Arclibrary when update selected from menu.
Improvement:Display track number in audio player.
Improvement:Sound volume now varies from 0 to 99 instead of 0 to 31.
Improvement:Text scrolls only once on the FM remote LCD.
Improvement:Fixing playback could stop when encountering an unsupported audio file (should stop only on a PLAY action).

Bug Fix:Read all WMA "Track" tags correctly.
Bug Fix:Prevent bookmarks from appearing on new files.
Bug Fix:Fixing file corruption/sound glitches during audio editing.
Bug Fix:Removing key click noises at the begining and end of a micro recorded file.
Bug Fix:Fixing crash when trying to add "Browse HD" to playlist.
Bug Fix:Fixing unit hang-up when audio playback is stopped while editing playlist.
Bug Fix:Saved playlists can now be renamed.
Bug Fix:Fixing unit locks when audio recorded file reaches 2 GB.
Bug Fix:Fixing video playback unwanted pause for some types of AVI files.
Bug Fix:Audio output was sometimes lost after playing 8 kHz SR audio files.
Bug Fix:Fixing bad creation date when copying a folder.
Bug Fix:Fixing bad progress bar progress when copying a file larger than 256 MB.
Bug Fix:Fixing random stop of video player (after FF/REV).

ziet er goed uit! :)

ga em nu uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:24

Nanax

Ik ben sjaak niet

zeg verbaast met dat nog niemand heeft geroepen: PICS!!!!1111oneoneone :P kan iemand eens foto's maken, niet van die perfecte pers foto's maar gewoon in het echt en vergelijken met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126864

Anoniem: 98946 schreef op 20 oktober 2004 @ 18:54:
Ik ga deze ook bestellen als mijn salaris binnen is , ik heb hem nu bij MP3spelers.nl gezien voor 359,- euro incl.verzendkosten dat is toch weer 30,- euro goedkoper.
Hij is daar 349,- geen 359,- euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nanax schreef op 23 oktober 2004 @ 16:16:
zeg verbaast met dat nog niemand heeft geroepen: PICS!!!!1111oneoneone :P kan iemand eens foto's maken, niet van die perfecte pers foto's maar gewoon in het echt en vergelijken met andere dingen.
gaaf zeg, netjes dat Archos toch streeft naar service. Ik ga em nog niet firmgraden aangezien mijn Gmini400 maandag terug gaat en ik een nieuwe krijg. De batterij van deze is niet goed, na een kleine 3 uur is ie gewoon leeg, en dan gebruik ik alleen mp3 en af en toe video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 12:15
Kan iemand commentaar geven op de afstandsbediening? Is het bv met deze afstandbediening mogelijk om door je muziekcollectie te bladeren zonder de gmini zelf daarbij te gebruiken? Oftewel kan je met de afstandsbediening de gmini volledig besturen (het mp3 gedeelte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cinner schreef op 23 oktober 2004 @ 16:55:
Kan iemand commentaar geven op de afstandsbediening? Is het bv met deze afstandbediening mogelijk om door je muziekcollectie te bladeren zonder de gmini zelf daarbij te gebruiken? Oftewel kan je met de afstandsbediening de gmini volledig besturen (het mp3 gedeelte)?
ja, je kunt overal komen met de afstandsbediening (het muziekgedeelte dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
_RoD_ schreef op 23 oktober 2004 @ 17:02:
[...]

ja, je kunt overal komen met de afstandsbediening (het muziekgedeelte dan)
Is het schermpje op de AB informatief, of valt er weinig info op af te lezen? Is hij de 40 euro wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Cinner schreef op 23 oktober 2004 @ 16:55:
Ik neem aan dat het om deze remote gaat?

Afbeeldingslocatie: http://www.archos.com/img/products/290x230/rm_fm_gmini.jpg

features:

http://www.archos.com/products/prw_500533_specs.html

Even wat anders, mij valt op dat met mijn Sennheiser MX400 oordopjes het geluid niet erg hard kan. Zeker niet als ik via Line-in opneem (wav). Ligt dat aan de headphones of aan de Gmini400!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 17:15:
[...]

[afbeelding]

features:

Even wat anders, mij valt op dat met mijn Sennheiser MX400 oordopjes het geluid niet erg hard kan. Zeker niet als ik via Line-in opneem (wav). Ligt dat aan de headphones of aan de Gmini400!?
Bij mij viel het geluid me ook al tegen... maar nu ik andere oordoppen heb (Audio Technica's :)) kan het hard genoeg.

Dus het zal idd wel aan de Gmini liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
_RoD_ schreef op 23 oktober 2004 @ 17:18:
[...]

Bij mij viel het geluid me ook al tegen... maar nu ik andere oordoppen heb (Audio Technica's :)) kan het hard genoeg.

Dus het zal idd wel aan de Gmini liggen
ik heb je ff ge-add aan me msn, dus accept me ff... Waar heb je die headphones weg? zijn het oordopjes? en voor welke muziek gebruik jij ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
lazyed schreef op 21 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Ik heb er ook een aantal films op staan met een hogere res dan 640 x 480, spelen ook gewoon. uiteraard wel 25 fps. Echt een mooi ding, beetje je eigen films kijken tijdens die oervervelende lange vlucht in het vliegtuig .....

Mijn voorkeur gaat er ook naar uit de de films die ik er op zet ook goed op TV worden weergegeven.
Hij kan dus ook goed films weergeven met een hogere resolutie als 640x480? Stel ik download een DivX/Xvid film (zou ik nooit doen hoor O-) ), kan ik hem dan direct op de gmini zetten en afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Cinner schreef op 23 oktober 2004 @ 17:55:
[...]

Hij kan dus ook goed films weergeven met een hogere resolutie als 640x480? Stel ik download een DivX/Xvid film (zou ik nooit doen hoor O-) ), kan ik hem dan direct op de gmini zetten en afspelen?
niet alle avi's speeltie direct af.
heb er vlak voor vertrek naar vakantie van alles opgezet, somige wel somige niet
iemand in dit forum topic sprak over max 640 x 480, ik heb grotere avi's die het ook doen. ik denk zelf dat de beperkende factor de 25 fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
cypress3d schreef op 23 oktober 2004 @ 17:15:
[...]

[afbeelding]

features:

Gebruik JVC dopjes, HA-F17, volume op max en het geluid staat mij te hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

zeg als iemand pics wil schieten beloof ik een mooie startpost te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Nanax schreef op 23 oktober 2004 @ 19:44:
zeg als iemand pics wil schieten beloof ik een mooie startpost te maken :P
ik wil wel pics schieten maar m'n cam is kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

kwijt als in uitgeleend of kwijt in als ik weet niet waar hij ligt of kwijt van hij is gejat :P

NOU de code voor de startpost
Hier

[ Voor 32% gewijzigd door Nanax op 23-10-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nanax schreef op 23 oktober 2004 @ 20:07:
kwijt als in uitgeleend of kwijt in als ik weet niet waar hij ligt of kwijt van hij is gejat :P

Hier
u say u wanted pics...... your wish is my command :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125049

Rod zou ik mogen weten waar jij je Gmini 400 heb gehaald?
voor die 313 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Ok dan, hier de eerste foto's van mijn exemplaar. Het is nu behoorlijk donker hier dus morgen overdag meer lichtere foto's.

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/7227/G400a.jpg

Dat is em nou, is het geen beauty ? 8)

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/4917/G400c.jpg

Gmini400 van de voorkant, close up foto. mooi vormgegeven gadget I'd say >:)

Afbeeldingslocatie: http://img97.exs.cx/img97/8004/G400d.jpg

Pic van het kristalheldere LCD scherm, waardoor het bekijken van info en films een piece of cake word :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Kun je er ook tekstdocumenten op bekijken, en kan de speler zijn batterij via de usb interface opladen?

[ Voor 43% gewijzigd door Cinner op 24-10-2004 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ding is echt super 1337 :p nu ff wachten tot layzed ff de nieuwe startpost er op zet.. te vinden in mijn vorige post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand misschien waar je hem kan halen voor 313 euro?
op pricewatch staat hij idd voor 313 euro bij BBNederland maar ik had een tijdje geleden een email naar hun gestuurd en gevraagd of zij hem op voorraad hebben maar dat hadden ze niet en ze wisten ook niet waneer hij wel op voorraad zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

dan neem je hem toch voor 320 das nou ook niet een verschil om over naar huis te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nanax schreef op 24 oktober 2004 @ 11:35:
dan neem je hem toch voor 320 das nou ook niet een verschil om over naar huis te schrijven
Moet ik hem kopen bij BBNederland bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

nee als ze hem niet bij bbnederland hebben staat er volgens mij inkoopsprijs onder met 319 euro, dan haal je hem daar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inkoopprijs had ik ook een mail gestuurd van of ze hem op voorraad hebben maar krijg geen email terug (tot nu toe)

waar heb jij hem dan gekocht ? of heb je hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 125049 schreef op 23 oktober 2004 @ 22:14:
Rod zou ik mogen weten waar jij je Gmini 400 heb gehaald?
voor die 313 euro?
www.bbsnederland.nl

de levering duurt meestal wel een tijdje, je kunt misschien beter eerst ff mailen over de leverdatum.
ikzelf moest er 4 week op wachten, maar dit was toen de Gmini net uit was.
een vriend van me bestelde er laatst ook 1, en die moest 2 week wachten.

edit: ietsje te laat :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 24-10-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_RoD_ schreef op 24 oktober 2004 @ 11:59:
[...]

www.bbsnederland.nl

de levering duurt meestal wel een tijdje, je kunt misschien beter eerst ff mailen over de leverdatum.
ikzelf moest er 4 week op wachten, maar dit was toen de Gmini net uit was.
een vriend van me bestelde er laatst ook 1, en die moest 2 week wachten.
bedankt voor je reply dan bestel ik hem ook maar van BBNederland dan maar paar weken wachten.

nog een vraagje

*kan je tijdens het luisteren van muziek ook scrollen door de menu of stop de muziek dan vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Cinner schreef op 24 oktober 2004 @ 00:55:
Kun je er ook tekstdocumenten op bekijken, en kan de speler zijn batterij via de usb interface opladen?
je kan er geen tekst doc's mee kijken en hij laad niet op via usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 125049 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:01:
[...]

nog een vraagje

*kan je tijdens het luisteren van muziek ook scrollen door de menu of stop de muziek dan vanzelf?
je kan tijdens het afspelen van muziek ook in het menu en de browser komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Nanax schreef op 23 oktober 2004 @ 20:07:

Hier
verloren/gejat ja ...............

en wat is nou de bedoeling van die code voor de startpost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*die startpost code moet je gebruiken voor de 1ste post van deze tread, omdat jij de tread hebt gestart neem ik aan dat jij het moet doen

Kijk das mooi,
Mag je zo'n apparaat eigenlijk ook in een vliegtuig gebruiken? tijdens zo'n lange vlucht is zo'n ding natuurlijk geweldig

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 125049 op 24-10-2004 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

idd copier jij even de code uit dat documentje naar de eerste post in dit topic aub.. dus je eerst bericht editten, inohoud wissen en dit er voor in de plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Anoniem: 125049 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:21:
*die startpost code moet je gebruiken voor de 1ste post van deze tread, omdat jij de tread hebt gestart neem ik aan dat jij het moet doen

Kijk das mooi,
Mag je zo'n apparaat eigenlijk ook in een vliegtuig gebruiken? tijdens zo'n lange vlucht is zo'n ding natuurlijk geweldig
Das mooi zo'n startpost code ........... mooi gedaan ja

Heb het tijdens de vlucht gebruikt, er zit niks in wat iets uitzend zoals een gsm dus ...... er wordt wel tijdens de opstijging en landing gezegd dat je electronische apparaten uit moet zetten maar niet tijdens de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

lol ik heb niet goed gelezen net :P kijk maar ff boven me ^^

[ Voor 79% gewijzigd door Nanax op 24-10-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
Nanax schreef op 24 oktober 2004 @ 12:55:
volgens mij vertelde iemand dat hij film had zitten kijken 2* en een concert tijdens het vliegen dus lijkt me geen probleem, of mischien mag het niet maar heeft niemand er wat van gezegd. maar het ding zend idd niks uit dus waarom zou het niet mogen?
2 concerten + 1 film achter elkaar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
mooie starters post, kan iemand er ook "Het grote Archos Gmini400 topic " van maken? Klinkt wat stoeder.. anywayz let this topic be @live for a long time _/-\o_

Ik vraag me af wat het verschil tussen Progressive en Interlace betekent bij "image display" in de gmini400.
Ik heb zelf fotos in jpeg formaat op 640x480 erop gezet maar deze zijn niet zo scherp als de voorbeeld fotos die er al instaan.

Fotos van mij zijn allemaal in 5.1MP. Moet ik soms voor een andere reso gaan?

[ Voor 52% gewijzigd door cypress3d op 24-10-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107065

ziet er leuk uit die gmini400... hijs alleen iets te duur voor mij :x

maar misschien als de reacties allemaal zo positief blijven kan ik de aanschaf misschine overwegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

als je de topic naam wilt veranderen moet je even een topic report doen, met het handje links boven in de pagina. denk alleen niet dat ze er het grote .. van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Nanax schreef op 24 oktober 2004 @ 13:49:
als je de topic naam wilt veranderen moet je even een topic report doen, met het handje links boven in de pagina. denk alleen niet dat ze er het grote .. van maken :P
okies done !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had nog een vraagje
kan je muziek luisteren en plaatjes kijken tegelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Anoniem: 125049 schreef op 24 oktober 2004 @ 15:50:
ik had nog een vraagje
kan je muziek luisteren en plaatjes kijken tegelijk?
Nee dat is niet mogelijk, ik heb het net even geprobeerd. Je kunt wel door de directories heen swappen maar je ziet niet veel. Ook kun je geen video's zien tijdens het afspelen van mp3.

Je kunt wel als je luisterd naar mp3, scrollen door de music dirs die in je speler staan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Is er nog geen firmware update waarmee je wél foto's en mp3 tegelijk kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cinner schreef op 24 oktober 2004 @ 16:35:
Is er nog geen firmware update waarmee je wél foto's en mp3 tegelijk kan afspelen?
nee, hij heeft geen multitasking... misschien dat het ooit nog eens komt... de processor lijkt me er sterk genoeg voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
met welke software zetten jullie eigenlijk films op je G400? Ik gebruikte eerst het gratis PocketDivXEnc maar heb sinds gisteren via internet het geweldige proggie Pocket-DVD Studio gekocht.

Je kunt zelf een trail proberen maar dat is limited op 5 mins. Je kunt geluid, beeld, formaat en subtitles probleemloos overzetten. Tevens is dit proggie speciaal gemaakt voor pocket pc's en werkt perfecto icm Gmini400. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik las in Tom's Hardware review dat foto's alleen kunnen worden gezoomed als je ze verkleind naar 640x480, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
4 Megapixel foto's kunnen gewoon gezoomed worden, alleen worden ze bij 2 of 3x zoomen wel wat blokkerig

Heb inmiddels de nieuwe firmware 1.2.00 erop staan. volume gaat nu van 0 tot 100 (met stapjes van 3) is iets overzichtelijker dan van 0 - 31. En energieverbruik moet iets verbeterd zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door JelleMan op 01-11-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die hele fotokwaliteit sowieso wat blokkerig. dat had volgens mij wel beter gekund... of ligt dat aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ik lees net dit

"I've used the Gmini 400 for recording a live classical concert using an external mic preamplifier. The sound quality was excellent. It seems that the line input is very clean; about 85 dB s/n ratio. There were no glitches or missing samples on the recording."

Ik zou dit ook graag willen, maar wat is precie seen external mic preamplifier?!

Ikzelf gebruik icm mijn portable MD de Sony ECM-MS907 mic. Welke soorten en merken ext mic preamps zijn er ?? Als ik gewoon deze mic zo in de line-in stop van de G400 (met dat kleine stekkertje ertussen) dan wordt de mic niet herkent denk ik en pakt ie de internal mix van de G400. Wie weet hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Ik heb em van de week in mijn hand gehad, en wat een apparaat zeg. Voor de prijs van ongeveer €300 staat deze zeker bovenaan mijn gadgetlijstje :9~

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
cypress3d schreef op 25 oktober 2004 @ 16:17:
ik lees net dit

"I've used the Gmini 400 for recording a live classical concert using an external mic preamplifier. The sound quality was excellent. It seems that the line input is very clean; about 85 dB s/n ratio. There were no glitches or missing samples on the recording."

Ik zou dit ook graag willen, maar wat is precie seen external mic preamplifier?!

Ikzelf gebruik icm mijn portable MD de Sony ECM-MS907 mic. Welke soorten en merken ext mic preamps zijn er ?? Als ik gewoon deze mic zo in de line-in stop van de G400 (met dat kleine stekkertje ertussen) dan wordt de mic niet herkent denk ik en pakt ie de internal mix van de G400. Wie weet hier iets meer over?
Als je de line in wil gebruiken van de gmini 400 moet je eerst de bijgeleverde plug insteken. Die zorgt ervoor dat en je een line in krijgt en een AV out. Als je een normale mic in die line in stopt wordt het signaal te zwak. (met de mic die ik hier hep heb ik nauwelijks tot geen signaal) Dus gebruik je een externe mic preamp om het signaal van de externe mic te versterken tot line in signaal. Of je gebruikt een actieve mic (hier zit een versterkertje in).

ps: als je de line in wil opnemen moet je dat wel even instellen in de gmini 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
lazyed schreef op 25 oktober 2004 @ 22:43:
[...]

Als je de line in wil gebruiken van de gmini 400 moet je eerst de bijgeleverde plug insteken. Die zorgt ervoor dat en je een line in krijgt en een AV out. Als je een normale mic in die line in stopt wordt het signaal te zwak. (met de mic die ik hier hep heb ik nauwelijks tot geen signaal) Dus gebruik je een externe mic preamp om het signaal van de externe mic te versterken tot line in signaal. Of je gebruikt een actieve mic (hier zit een versterkertje in).

ps: als je de line in wil opnemen moet je dat wel even instellen in de gmini 400.
Ik stel em in op Line in als ik wil opnemen, alleen heeft mijn mic dus helaas geen versterkertje erin zitten. zo'n ext preamp zijn wel duur geloof ik :(

Ik ga gewoon proberen om een akoestisch concert op te nemen met de standaard mic van de Gmino400 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
_RoD_ schreef op 25 oktober 2004 @ 15:34:
Ik vind die hele fotokwaliteit sowieso wat blokkerig. dat had volgens mij wel beter gekund... of ligt dat aan mij?
Ik heb net de fotos bekeken die standaard op de Gmini400 staan, ik neem als voorbeeld die van die vrouw, als ik die bekijk zien de er heel erg netjes uit.

Als ik vervolgens zelf 1 erop zet (640x480, 96dpi) dan wordt deze niet zo scherp als die van de vrouw.

Waar ligt dit aan, het zijn beide jpeg's en je zou toch denken dat je net zulk scherpe foto's moet kunnen krijgen als die er standaard op staan ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallum
  • Laatst online: 26-03 00:58
cypress3d schreef op 25 oktober 2004 @ 23:37:
[...]

Ik stel em in op Line in als ik wil opnemen, alleen heeft mijn mic dus helaas geen versterkertje erin zitten. zo'n ext preamp zijn wel duur geloof ik :(

Ik ga gewoon proberen om een akoestisch concert op te nemen met de standaard mic van de Gmino400 :>
De standaard mic zal ook wel redelijk zijn, maar die Sony ECM-MS907 mic is wel wat beter, ik gebruik hem om bandrepetities (hoog volume) op te nemen (nu nog op minidisc) en dat klinkt heel niet slecht.

Line-level is een algemene standaard in de audioindustrie. De output van een onversterkte mic is veel zwakker dan line in/out, zelfs met opnamelevels op maximaal hoor je weinig van de opname en veel ruis. De pre-amp die meestal achter de mic-input zit ingebouwd, brengt het signaal naar line-level.
Ext. pre-amp ben ik ook niet goedkoper dan $ 100 tegengekomen (en meestal veel duurder), maar ik heb wel eens een zelfbouwschema op internet gezien dat erg goedkoop te maken was.

Een actieve/powered mic is trouwens niet hetzelfde als een voorversterkte mic. Alle mics hebben een beetje voeding nodig en meestal geeft de mic-ingang die (verschil Line In en mic-ingang is dus voeding en voorversterking). De Sony ECM-MS907 heeft eigen batterij maar het signaal is geen line-level. Bij veel van de wat betere mic's is de voeding die minidisc's en MP3-spelers leveren (1,5-2,5 V), zelfs nog te weinig voor hoge volumes en is een batterypack aan te raden (9v). Duidelijke uitleg hier:
http://www.soundprofessio...y.cgi?category=batteryfaq

Hoe zit het trouwens met die adapter/bijgeleverde plug die je moet insteken om line In en AV-out te krijgen? Is dat een groot/zwaar ding met veel snoer of valt het wel mee?
Jammer dat je die nodig hebt en geen gewone line In hebt. Want de Gmini lijkt erg goed voor audio-opnames. Je hebt dan wel een externe preamp nodig (of batteriepack als je alleen harde volumes opneemt), maar op o.a. bovenstaande link zijn portables te koop vanaf $ 100 (zie ook bij bv. reactivesounds.com en core-sounds.com).
De meeste HDMP3-spelers hebben geen goeie levelmeters of ze kunnen niet tijdens het opnemen worden bekeken/bijgesteld. Zoals bij de iRiver H1xx serie, die eigenlijk veel beter toegerust is voor opnames (mic-input, digitale en analoge in/out). Maar door die beperkingen en de gaps/glitche in de opname als hij haar de HDD schrijft, is die minder geschikt.

Ik twijfel nog tussen de H120 en de Gmini, de Iriver lijkt me wat steviger en robuuster dan de Gmini, wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wallum schreef op 26 oktober 2004 @ 01:19:
[...]

Hoe zit het trouwens met die adapter/bijgeleverde plug die je moet insteken om line In en AV-out te krijgen? Is dat een groot/zwaar ding met veel snoer of valt het wel mee?
Jammer dat je die nodig hebt en geen gewone line In hebt. Want de Gmini lijkt erg goed voor audio-opnames. Je hebt dan wel een externe preamp nodig (of batteriepack als je alleen harde volumes opneemt), maar op o.a. bovenstaande link zijn portables te koop vanaf $ 100 (zie ook bij bv. reactivesounds.com en core-sounds.com).
De meeste HDMP3-spelers hebben geen goeie levelmeters of ze kunnen niet tijdens het opnemen worden bekeken/bijgesteld. Zoals bij de iRiver H1xx serie, die eigenlijk veel beter toegerust is voor opnames (mic-input, digitale en analoge in/out). Maar door die beperkingen en de gaps/glitche in de opname als hij haar de HDD schrijft, is die minder geschikt.

Ik twijfel nog tussen de H120 en de Gmini, de Iriver lijkt me wat steviger en robuuster dan de Gmini, wat vinden jullie ervan?
snoer zit er niet aan, die moet je er apart instoppen. het is gewoon een "ding" in de vorm van een audio splitter connector als deze: http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=138
alleen dan maakt ie er een line in een AV out van. het ding is totaal niet groot, en zou je er best standaard op kunnen laten zitten.

Over de robuustheid kan ik niet veel zeggen. van de iRiver weet ik niks. de Gmini is volgens mij wel robuust, ziet en voelt stevig aan. maar nu ik em 2x heb laten vallen heb ik ongeveer 1mm speling tussen middenstuk en 8erkant :S
(ik liet em btw wel op harde vloer vallen)

Je kunt ook opnemen met de afstandsbediening van de Gmini. ik vind dat wel erg handig, omdat je een stuk vrij met dat ding kunt bewegen. De kwaliteit vind ik ook goed, maar daar kan ik niet veel over zeggen. ik weet namelijk niet hoe dat bij andere spelers zit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.