Weet iemand hoe het komt dat de fotokwaliteit zo slecht is? Komt dit door de Gmini zelf, of is het een kwestie van resolutie aanpassen?
Heeft iedereen last van slechte fotokwaliteit? Kan het apparaatje trouwens eenvoudige mpeg1 video's afspelen (zal wel niet), of windows media video?
Er is trouwens een uitgebreide nederlandstalige handleiding voor de Gmini waarin veel vragen beantwoord worden:
http://www.archos.com/dow...L_Gmini400_Manual_V11.pdf
http://www.archos.com/dow...L_Gmini400_Manual_V11.pdf
nee, geen van beideCinner schreef op 27 oktober 2004 @ 23:06:
Heeft iedereen last van slechte fotokwaliteit? Kan het apparaatje trouwens eenvoudige mpeg1 video's afspelen (zal wel niet), of windows media video?
@wallum: die handleiding verklaart niet de slechte kwaliteit van de foto's...
[ Voor 14% gewijzigd door RoD op 28-10-2004 16:44 ]
klopt, wat onhandig geformuleerd van mij. Maar verder issie wel handig_RoD_ schreef op 28 oktober 2004 @ 16:33:
[...]
@wallum: die handleiding verklaart niet de slechte kwaliteit van de foto's...
Beetje stil hier, dus ik stel nog maar eens een vraag (ik verwacht het apparaatje deze week):
De spelletjes zien er nogal suf uit, maar zit er ook een tetris-achtige game tussen?
De spelletjes zien er nogal suf uit, maar zit er ook een tetris-achtige game tussen?
Spelletjes zijn suf. Alleen het spel russpack is wel aardig. Alleen is het een demo.
je kan de spelletjes online testen:
http://www.archos.com/pro...id=j22kyy2ybyj322cb32fy3c
COLIN MCRAE RALLY 4 is wel grappig
Mischien komt er in de toekomst nog wat leuks.
je kan de spelletjes online testen:
http://www.archos.com/pro...id=j22kyy2ybyj322cb32fy3c
COLIN MCRAE RALLY 4 is wel grappig
Mischien komt er in de toekomst nog wat leuks.
[ Voor 8% gewijzigd door JelleMan op 01-11-2004 12:52 ]
als ik zo op de site van Archos kijk: neeCinner schreef op 01 november 2004 @ 12:43:
Beetje stil hier, dus ik stel nog maar eens een vraag (ik verwacht het apparaatje deze week):
Ik heb nog even gekeken, en er staat toch een leuk Tetris-gebaseerde game tussen: RUSSPACK. "RussPack is an aerobic workout for your mind! Test your mental fitness with this diabolical matching-game for Tetris fans. Feel the burn as you remove blocks by getting rows or columns to match." Ik heb hem even gespeeld en het is een heel basic puzzelspelletje, niet onaardig:)
Goed eindelijk mijn defecte Gmini400 terug gebracht en geld terug gekregen bij Media Markt. Nu heb ik direct de Gmini400 weer besteld bij Mp3spelers + een setje Cresyn oordopjes. Ik verwacht morgen het pakketje
niets dan lof voor de goede service van beide (internet)winkels!
MM had er 9 op bestelling staan, ik heb 2 weken gewacht en vandaag dus contact gehad met Archos distributie Nederland en daar werd ik veel wijzer van. Wat blijkt nu, Er zijn veel te veel bestellingen gedaan in heel Europa en dit kan Archos niet meer aan. Het blijkt dus een geweldig succes te zijn de Gmini400. Dus ik mag wel met geluk spreken dat ik er een heb weten te bemachtigen.
Goed ik wijk af, morgen dus hopelijk de speler en met een beetje mazzel volgende week maandag de FM afstandbediening erbij
MM had er 9 op bestelling staan, ik heb 2 weken gewacht en vandaag dus contact gehad met Archos distributie Nederland en daar werd ik veel wijzer van. Wat blijkt nu, Er zijn veel te veel bestellingen gedaan in heel Europa en dit kan Archos niet meer aan. Het blijkt dus een geweldig succes te zijn de Gmini400. Dus ik mag wel met geluk spreken dat ik er een heb weten te bemachtigen.
Goed ik wijk af, morgen dus hopelijk de speler en met een beetje mazzel volgende week maandag de FM afstandbediening erbij
[ Voor 83% gewijzigd door cypress3d op 03-11-2004 17:37 ]
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Verwijderd
Een collega van mij heeft hem daar ook in bestelling staan en krijgt hem vandaag of morgen. Maar het schijnt inderdaad een hot ding te zijn want 2 bestellen was niet mogelijkcypress3d schreef op 02 november 2004 @ 21:31:
Goed eindelijk mijn defecte Gmini400 terug gebracht en geld terug gekregen bij Media Markt. Nu heb ik direct de Gmini400 weer besteld bij Mp3spelers + een setje Cresyn oordopjes. Ik verwacht morgen het pakketjeniets dan lof voor de goede service van beide (internet)winkels!
Wat ik altijd interessant vind zijn de minpunten van een speler. Ik heb een klein lijstje gemaakt en ik vroeg mij af of dit is uit te breiden (bugs, stabiliteit issues?). Samen met de specs (vol met plus punten) kun je dan een goede afweging maken.
Minpunten
• - Batterijduur is kort. De specs zeggen 12 uur, Tomshardware zelfs maar 8 uur (mp3 beluisteren).
• - Standaard oordopjes zijn niet zo goed
• - Geen Ogg Vorbis support.
• - Geen afstandsbediening meegeleverd.
• - Radio zit standaard niet in de Gmini400 (wel in de afstandsbediening).
• - Geen hoesje meegeleverd.
• - Veel Divx'jes moeten geconverteerd worden.
• - Signal/Noise verhouding is maar 90 dB, zoals op de meeste mp3 spelers. 6 dB Meer betekent 2x zo weinig ruis. Liever had ik 95 of meer dB gezien (een goede versterker heeft een S/N verhouding van meer dan 100 dB).
Pluspunten (voor de volledigheid):
• + Lage prijs in vergelijking met de concurrentie.
• + Kleuren scherm (met net zoveel kleuren als een tft scherm: 2^18=262.000)
• + Ondersteunt video (divx 4.0 en 5.0)
• + TV-output die beeld levert van goede kwaliteit.
• + Geen extra software nodig (handig voor film-sharing
).
• + Klein: 106 x 60,3 x 17,4 mm
• + Ondersteunt jpeg/bmp.
• + Ondersteunt spellentjes (die je wel moet kopen!)
• + Goede opname functie en goede in-remote-gebouwde microfoon S/N ratio: 85dB
• + Firmware upgrade-able en er worden veel firmwares uitgebracht.
• + De remote moet je er dan wel bij kopen, maar je krijgt er dan wel een radio + mic bij.
Ik zou van de archos bezitters graag willen weten welk min punt en welk plus punt ze nu het belangrijkst vinden.
Minpunten
• - Batterijduur is kort. De specs zeggen 12 uur, Tomshardware zelfs maar 8 uur (mp3 beluisteren).
• - Signal/Noise verhouding is maar 90 dB, zoals op de meeste mp3 spelers. 6 dB Meer betekent 2x zo weinig ruis. Liever had ik 95 of meer dB gezien (een goede versterker heeft een S/N verhouding van meer dan 100 dB).
• + Geen extra software nodig (handig voor film-sharing
• + Goede opname functie en goede in-remote-gebouwde microfoon S/N ratio: 85dB
• + Firmware upgrade-able en er worden veel firmwares uitgebracht.
• + De remote moet je er dan wel bij kopen, maar je krijgt er dan wel een radio + mic bij.
Ik zou van de archos bezitters graag willen weten welk min punt en welk plus punt ze nu het belangrijkst vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door dr snuggles op 03-11-2004 20:51 ]
Hmm eens kijkenwwillem schreef op 03 november 2004 @ 19:16:
Wat ik altijd interessant vind zijn de minpunten van een speler. Ik heb een klein lijstje gemaakt en ik vroeg mij af of dit is uit te breiden (bugs, stabiliteit issues?). Samen met de specs (vol met plus punten) kun je dan een goede afweging maken.
Minpunten
• + Geen extra software nodig (handig voor film-sharing).
• + Goede opname functie en ingebouwde microfoon.
Batterijduur kan ik nog niet over praten aangezien mijne stuk was. Morgen krijg
ik die binnen. Maar ik hoor van vrienden dat met mp3 de accu 10-12uur werkt en
met video 5-6 uur. Dit is dus een feit en heb het zelf gezien.
- Standaard oordopjes zijn simpel gezegt ***. Hoe durven ze deze te leveren,
maar voor 9,95 heb je uitstekende oordopjes van Cresyn die het gehoorgenot
ten goede komt!
+ Afstandbediening, tja nee die zit er niet bij standaard, maar ondertussen is de
hij al wel te krijgen, en er zit een ingebouwde mic op, je kunt radio beluisteren
en direct omzetten in mp3. Dit vind ik een zeer goede feature. Ook neemt hij
30secs voor jij op REC drukt al op (zeer bijzonder)
+Er zijn diverse firmware's uit en ook eentje die het volume opschroeft
+ filmpjes die je op je gmini wilt zetten is een fluitje van een cent, en ik snap niet
dat men daar zoveel moeite mee heeft. Er is zelfs een gratis proggie dat al je
films omzet naar avi!
verder kan ik niet veel opnoemen behalve dat ik dit een zeer mooie speler vind met meer dan genoeg features! En is al verkrijgbaar voor 348,95 (inc verzending)
hij staat voor 310 in de pricewatchcypress3d schreef op 03 november 2004 @ 19:33:
[...]
verder kan ik niet veel opnoemen behalve dat ik dit een zeer mooie speler vind met meer dan genoeg features! En is al verkrijgbaar voor 348,95 (inc verzending)
Ik heb ook grote moeite met het vinden van dit apparaat. MP3Spelers.nl vertelde me dat ze nu weer tot volgende week moeten wachten tot het apparaat geleverd kan worden, terwijl ze hem eigenlijk vorige week al verwachtten. Ik word ongeduldig
Ja, de kwaliteit van de foto's is gewoon slechtGambit schreef op 20 oktober 2004 @ 14:55:
Ik heb op vakantie ook met een gmini 400 mogen spelen, maar het viel me op dat de kwaliteit van de afgebeelde foto's gewoon slecht was. Erg korrelig en hoekig.
Ik heb de zelfde foto's naar mijn tank gekopieerd en op de pc thuis bekeken en daar zagen ze er gewoon goed uit.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden?
Ervaren alle gebruikers hier de fotokwaliteit als slecht? In recensies lees ik hier weinig tot niks over namelijk.
je moet ff kijken wat de reso's en het aantal dpi de fotos zijn die op de gmini zelf staan. Ik heb enkele vakantie fotos in dezelfde reso en dpi staan en dan zien ze er niet verkeert uit hoorCinner schreef op 03 november 2004 @ 20:15:
[...]
Ervaren alle gebruikers hier de fotokwaliteit als slecht? In recensies lees ik hier weinig tot niks over namelijk.
Plus puntjes kort samengevat:cypress3d schreef op 03 november 2004 @ 19:33:
- Standaard oordopjes zijn simpel gezegt ***. Hoe durven ze deze te leveren,
maar voor 9,95 heb je uitstekende oordopjes van Cresyn die het gehoorgenot
ten goede komt!
+ Afstandbediening, tja nee die zit er niet bij standaard, maar ondertussen is de
hij al wel te krijgen, en er zit een ingebouwde mic op, je kunt radio beluisteren
en direct omzetten in mp3. Dit vind ik een zeer goede feature. Ook neemt hij
30secs voor jij op REC drukt al op (zeer bijzonder)
+Er zijn diverse firmware's uit en ook eentje die het volume opschroeft![]()
+ filmpjes die je op je gmini wilt zetten is een fluitje van een cent, en ik snap niet
dat men daar zoveel moeite mee heeft. Er is zelfs een gratis proggie dat al je
films omzet naar avi!
+ Gebruiksgemak overzetten filmpjes
+ Firmware upgrade-able en er worden veel firmwares uitgebracht.
+ De AB moet je er dan wel bij kopen, maar je krijgt er dan wel een radio + mic bij.
NB: Ik wil niet lullig doen, maar goede kwaliteit oordopjes voor 10 euro klinkt enigszinds tegenstrijdig. Ongetwijfeld wilde mp3spelers.nl je dit graag laten geloven, maar stiekem doe ik dat niet
Ja, bij dubieuze winkels die één reactie in de shopservey hebben
Maar hij is inderdaad voor minder dan 350 te krijgen. Het probleem bij mp3 spelers is (anders dan bij andere computer onderdelen) vrij vaak de RMA afdeling nodig hebt. Dan wil je liever geen beginnende computer winkel of een zaak buiten Nederland.
ik heb em voor 313 euro gehaald, niet veel verschil, en dat was naar mijn ervaring een hele goeie winkelwwillem schreef op 03 november 2004 @ 20:47:
[...]
[...]
Ja, bij dubieuze winkels die één reactie in de shopservey hebben. Veelal door zichzelf gemaakt. Niet dat grote winkels dit niet doen. Sterker nog, er is één populaire winkel waarbij ik dit vermoeden heel sterk heb, maar toch. Meestal kun je dit zien aan het totaal aantal posts van een reagerende gebruiker.
Maar hij is inderdaad voor minder dan 350 te krijgen. Het probleem bij mp3 spelers is (anders dan bij andere computer onderdelen) vrij vaak de RMA afdeling nodig hebt. Dan wil je liever geen beginnende computer winkel of een zaak buiten Nederland.
hehe ik wil ook niet lullig doen, ik ben namelijk al weken opzoek naar een goed setje oordopjes. Ik wou eerst de EX71 van Sony kopen, maar ik heb ze nog nooit gehoord, en ik heb geen idee wat het draaggemak is van die dopjes die geheel je oor in gaan! Dan nog iets anders, ik weet precies wat ik koop.wwillem schreef op 03 november 2004 @ 20:47:
[...]
NB: Ik wil niet lullig doen, maar goede kwaliteit oordopjes voor 10 euro klinkt enigszinds tegenstrijdig. Ongetwijfeld wilde mp3spelers.nl je dit graag laten geloven, maar stiekem doe ik dat niet(maar misschien zit ik er wel naast). Dit vind je ongetwijfeld een leuk topic: Wat zijn goede oordopjes? Deel 3
Mijn vader heeft de Cowon M3 gekocht en kreeg daar een setje Cresyn bij. Dit is een Koreaans topmerk in headphones. Ik weet dus hoe het klinkt en dat voor 9,95 is onvoorstelbaar!!
Ik neem niet de gok om 60 pleuro uit te geven voor een setje EX71 die ik misschien wel bagger vind en vervolgens niet kan omruilen dus bye bye 60 euro... nee dank je dan doe ik wel voorlopig met een setje Cresyn
Je hebt volgens mij helemaal gelijk! Ik had alleen naar de 3 goedkoopste gekeken. Maar BBS NL heeft een vrij uitgebreide goede shopservey (met niet alleen van die dubieuze positieve reacties). 313 euro is niet duur, een aankoop om over na te denken_RoD_ schreef op 03 november 2004 @ 21:03:
ik heb em voor 313 euro gehaald, niet veel verschil, en dat was naar mijn ervaring een hele goeie winkel
cypress3d schreef op 03 november 2004 @ 21:04:
Mijn vader heeft de Cowon M3 gekocht en kreeg daar een setje Cresyn bij. Dit is een Koreaans topmerk in headphones. Ik weet dus hoe het klinkt en dat voor 9,95 is onvoorstelbaar!!
offtopic:
Aha, misschien eindelijk goede oordopjes voor weinig geld. Helaas zijn ze niet in-ear en hebben dus een minder goede isolatie. Een review op google kon ik niet vinden, wel een stukje uit een iAudio review. Meerdere mensen vinden deze oordopjes goed en helder en benadrukken dat ze de bass goed horen, jammer alleen dat ze geen vergelijkingsmateriaal erbij zetten. Mijn ervaring met oordopjes is altijd dat je elk setje perfect vind klinken, totdat je iets beters hebt gehoord
. Maar goed, misschien heb je gelijk en zijn dit de eerste zeer goede dopjes die niet in-ear zijn.
Aha, misschien eindelijk goede oordopjes voor weinig geld. Helaas zijn ze niet in-ear en hebben dus een minder goede isolatie. Een review op google kon ik niet vinden, wel een stukje uit een iAudio review. Meerdere mensen vinden deze oordopjes goed en helder en benadrukken dat ze de bass goed horen, jammer alleen dat ze geen vergelijkingsmateriaal erbij zetten. Mijn ervaring met oordopjes is altijd dat je elk setje perfect vind klinken, totdat je iets beters hebt gehoord
[ Voor 51% gewijzigd door dr snuggles op 03-11-2004 21:31 ]
Over welk soort foto's wordt er eigenlijk gesproken (waarvan de kwali slecht is): zelfgeschoten foto's of foto's die je op internet download? (of beide?)cypress3d schreef op 03 november 2004 @ 20:45:
[...]
je moet ff kijken wat de reso's en het aantal dpi de fotos zijn die op de gmini zelf staan. Ik heb enkele vakantie fotos in dezelfde reso en dpi staan en dan zien ze er niet verkeert uit hoor
ja ze klinken erg goed, maar wie weet klinken die in-ear dopjes van Sony/Shure ook goed.. tis alleen zo verrot dat je ze niet kunt testen voor een aankoopwwillem schreef op 03 november 2004 @ 21:17:
[...]
offtopic:
Aha, misschien eindelijk goede oordopjes voor weinig geld. Helaas zijn ze niet in-ear en hebben dus een minder goede isolatie. Een review op google kon ik niet vinden, wel een stukje uit een iAudio review. Meerdere mensen vinden deze oordopjes goed en helder en benadrukken dat ze de bass goed horen, jammer alleen dat ze geen vergelijkingsmateriaal erbij zetten. Mijn ervaring met oordopjes is altijd dat je elk setje perfect vind klinken, totdat je iets beters hebt gehoord. Maar goed, misschien heb je gelijk en zijn dit de eerste zeer goede dopjes die niet in-ear zijn.
Ik ben ook wel benieuwd naar die foto's. Er zit toch een ingebouwde CF reader in, waarmee je de foto's direct op de schijf kan zetten. Dat zou voor mij de enige reden zijn om over deze na te denken ipv een ipod. Aangezien ik geen video en dergelijke nodig heb. Ik wil namelijk gewoon een goede mp3 speler met HD, die ik ook als imagetank kan gebruiken, omdat ik maar 67 foto's kan maken op mijn 512 Mb CF kaart. (5 MPixel, RAW Minolta A1)
edit:
ik hoef ze dus ook niet eens te bekijken op het ding... hoewel het wel gaaf zou zijn als ze RAW zouden ondersteunen zal de verschillende merken
ik hoef ze dus ook niet eens te bekijken op het ding... hoewel het wel gaaf zou zijn als ze RAW zouden ondersteunen zal de verschillende merken
[ Voor 18% gewijzigd door Balachmar op 04-11-2004 14:06 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
ja, deze zit erin, en werkt bij mij perfectBalachmar schreef op 04 november 2004 @ 14:05:
Ik ben ook wel benieuwd naar die foto's. Er zit toch een ingebouwde CF reader in, waarmee je de foto's direct op de schijf kan zetten. Dat zou voor mij de enige reden zijn om over deze na te denken ipv een ipod. Aangezien ik geen video en dergelijke nodig heb. Ik wil namelijk gewoon een goede mp3 speler met HD, die ik ook als imagetank kan gebruiken, omdat ik maar 67 foto's kan maken op mijn 512 Mb CF kaart. (5 MPixel, RAW Minolta A1)
edit:
gaat dat dan nog een beetje snel en hoe zit het met het verbuik van batterijen als je dat doet?
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
gaat voor mij snel genoeg, ik heb in ieder geval niet genoeg tijd om uit te testen hoe de batterijen er op reagerenBalachmar schreef op 04 november 2004 @ 14:48:
gaat dat dan nog een beetje snel en hoe zit het met het verbuik van batterijen als je dat doet?
YES ik heb mijn nieuwe binnen, hij is nu aan het laden dus straks party time
Ik heb natuurlijk alvast even de iRiver Cresyn oordopjes getest en mijn mond viel open van verbazing! Ik vond de Cresyn's van me pa's M3 (cowon) al mooi, maar deze is nog beter! Heerlijk hoog en laag goed verdeeld en zeer prettig om te horen. Ook zitten ze goed in je oorschelp dit in tegenstelling tot Sennheiser.
Tis haast niet te geloven maar voor 9,95 heb je supergoede oordopjes! Voor mij geen dure Sony's/Sennheiser of Shure.. ik als audiofiel zijnde ben gewoon zeer tevreden met deze dopjes. Ik ben klaar
Ik heb natuurlijk alvast even de iRiver Cresyn oordopjes getest en mijn mond viel open van verbazing! Ik vond de Cresyn's van me pa's M3 (cowon) al mooi, maar deze is nog beter! Heerlijk hoog en laag goed verdeeld en zeer prettig om te horen. Ook zitten ze goed in je oorschelp dit in tegenstelling tot Sennheiser.
Tis haast niet te geloven maar voor 9,95 heb je supergoede oordopjes! Voor mij geen dure Sony's/Sennheiser of Shure.. ik als audiofiel zijnde ben gewoon zeer tevreden met deze dopjes. Ik ben klaar
[ Voor 13% gewijzigd door cypress3d op 04-11-2004 19:53 ]
Verwijderd
Ben ook helemaal lekker gemaakt voor de gminni400. Helaas zijn ze erg populair en de shops die ze betaalbaaar leveren kunnen ze neit aanslepen. Ik sta in de rij voor anderhalve week, maar goed dan wel voor 310 euro en afhalen want het is om de hoek.
Het gaat met usb 1 snelheid, de batterijen gaan natuurlijk wel een stuk sneller leeg, hd moet de hele tijd draaien en beeldscherm staat aan. Maar je kan redelijk wat kaartjes van 512 mb leeghalen voordat ie leeg is. Hetzelfde geld voor als je hem op de pc aansluit zonder adapter, ik heb gemerkt dat als je dan enkele GB's overzet (met usb 1) de batterij-indicator toch wel snel terugloopt.Balachmar schreef op 04 november 2004 @ 14:48:
het staat ook in de manual dat als je em op de pc aansluit, hij veel sneller leeg gaatJelleMan schreef op 05 november 2004 @ 10:03:
[...]
Het gaat met usb 1 snelheid, de batterijen gaan natuurlijk wel een stuk sneller leeg, hd moet de hele tijd draaien en beeldscherm staat aan. Maar je kan redelijk wat kaartjes van 512 mb leeghalen voordat ie leeg is. Hetzelfde geld voor als je hem op de pc aansluit zonder adapter, ik heb gemerkt dat als je dan enkele GB's overzet (met usb 1) de batterij-indicator toch wel snel terugloopt.
je bedoeld toch niet dat ie usb 1 is heh? ik dacht toch echt USB 2.0
HOT van de pers dikke 11 pagina's tellende review van de Gmini400 van Toms Hardware!
http://www.tomshardware.com/mobile/20041021/index.htmlArchos has hit a home run with the Gmini 400. First, its ultra-compact and light design renders microdrives obsolete, since the Gmini 400 offers five times more storage capacity with only 50 grams of additional weight.
Indeed, the purchasing decision should be a no-brainer compared to the iPod Mini or Creative's Muvo. The Gmini 400 comes with a sleek design, 20 GB of storage, excellent photo and video playing capabilities, and can also accommodate DivX video files. On top of all this, the player is even a decent game console.
For those primarily seeking a portable audio player, the Gmini 400 more than does the job, with multimedia photo, gaming and video features added. In sum, you get a lot of bang for your 400 bucks.
[ Voor 75% gewijzigd door cypress3d op 05-11-2004 18:58 ]
hier wachtte ik al een tijdje op
ga em gelijk lezen
Die review is al eerder genoemd en van 21 oktober
my bad.. en boeiend.. tis een verdomd goede review en dat kan ik niet vaak genoeg zien !
ik had em iig nog niet eerder gelezen
Heeft iemand al een goed passend tasje/hoesje gevonden? Krijg mijnes over 2 weken i.c.m. Sennheiser PX100 maar zoek nog wat bescherming, want hij mag gelijk mee op reis!
Ik heb hem eindelijk binnen! Ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben van al die functionaliteit in zo'n klein en vooral licht pakketje. Ik heb een iRiver discman, en die is toch een stuk zwaarder dan de Gmini, en een stuk groter natuurlijk. Over de foto's: toen ik zo voor het eerst bekijk schrok ik inderdaad van de slechte kwaliteit, maar nadat ik de image op 'progressive' had ingesteld, ging de kwaliteit een flink stuk omhoog. Sommige jpg's kan hij niet afspelen btw, dan staat er 'progressive jpg' in beeld. Moet eens opzoeken wat dat inhoudt. Sommige films speelt hij direct af, andere niet. Ik heb het idee dat dit aan het geluid van de divx/xvid ligt, want sommige van deze hebben 5.1 geluid en dat weigert hij natuurlijk.
Ik ga even verder spelen
Ik ga even verder spelen
Ja, zon standaard iPod hoesjeSciver3 schreef op 05 november 2004 @ 20:06:
Heeft iemand al een goed passend tasje/hoesje gevonden? Krijg mijnes over 2 weken i.c.m. Sennheiser PX100 maar zoek nog wat bescherming, want hij mag gelijk mee op reis!
wow dat is vet ! ik moet een hoesje hebben en met spoed! heb je een pic van dat hoesje?
gehe
geeft ook niks van die review hoor, ik dacht alleen ik meld het even.
http://www.mp3man.nl/product/2941cypress3d schreef op 05 november 2004 @ 20:48:
[...]
wow dat is vet ! ik moet een hoesje hebben en met spoed! heb je een pic van dat hoesje?
dit is de eerste de beste site die ik kon vinden. hij is volgens mij gewoon te koop bij de apple store
Wow, 49 euro voor een hoesje! Dat kan alleen bij Apple_RoD_ schreef op 05 november 2004 @ 20:57:
http://www.mp3man.nl/product/2941
dit is de eerste de beste site die ik kon vinden. hij is volgens mij gewoon te koop bij de apple store
bij de Apple stores zijn ze 39 euro geloof ik. blijft idd duurwwillem schreef op 06 november 2004 @ 11:41:
[...]
Wow, 49 euro voor een hoesje! Dat kan alleen bij Apple.
Ik heb eens goed gekeken naar de reden waarom sommige speelfilms wel goed afspelen, en anderen niet. Hier is wat ik heb 'ontdekt':
Ik kwam er maar niet achter waarom 2 films in het XviD formaat, beide met een zeer hoge bitrate, 24 fps en ongeveer dezelfde resolutie (576*320), verschillend afspelen op de gmini. Een speelt vloeiend, de ander schokkerig. Daarnaast heb ik ook een film die werkelijk perfect draait, in een hogere resolutie (dvd-rip) en 30 fps. Op papier zien de specs van vooral de eerste twee films er hetzelfde uit, maar na een hoop gedoe met Virtual Dub, ben ik er toch achter hoe ik ook de schokkerige film perfect afspeelbaar maak op de gmini. Het zit hem in het XviD profiel dat is gebruikt door degene die de video heeft gecodeerd. Als ik zelf een film naar Xvid converteer, met (in Virtual Dub) het default XviD profiel AS @ L5, dan resulteert dat in schokkerige framerates op de gmini. Wanneer je echter kiest voor Simple @ L3, dan heeft de gmini er geen moeite meer mee, en de opnieuw gecomprimeerde file ziet er ongeveer hetzelfde uit als de bron. Waarom werkt dit zo goed? Archos geeft zelf al aan dat de gmini alleen MPEG4 - Simple profile ondersteunt. XviD Simple is in feite een vorm van MPEG4 Simple Profile, dus daarom werkt ook dit goed op de gmini.
Hoe dit verhaal toepasbaar is op DivX codering weet ik nog niet, maar daar komen we nog wel achter. Een slecht draaiende DivX kun je nog altijd converteren naar een XviD, met geen tot weinig kwaliteitsverschil.
Ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan hebben
Ik kwam er maar niet achter waarom 2 films in het XviD formaat, beide met een zeer hoge bitrate, 24 fps en ongeveer dezelfde resolutie (576*320), verschillend afspelen op de gmini. Een speelt vloeiend, de ander schokkerig. Daarnaast heb ik ook een film die werkelijk perfect draait, in een hogere resolutie (dvd-rip) en 30 fps. Op papier zien de specs van vooral de eerste twee films er hetzelfde uit, maar na een hoop gedoe met Virtual Dub, ben ik er toch achter hoe ik ook de schokkerige film perfect afspeelbaar maak op de gmini. Het zit hem in het XviD profiel dat is gebruikt door degene die de video heeft gecodeerd. Als ik zelf een film naar Xvid converteer, met (in Virtual Dub) het default XviD profiel AS @ L5, dan resulteert dat in schokkerige framerates op de gmini. Wanneer je echter kiest voor Simple @ L3, dan heeft de gmini er geen moeite meer mee, en de opnieuw gecomprimeerde file ziet er ongeveer hetzelfde uit als de bron. Waarom werkt dit zo goed? Archos geeft zelf al aan dat de gmini alleen MPEG4 - Simple profile ondersteunt. XviD Simple is in feite een vorm van MPEG4 Simple Profile, dus daarom werkt ook dit goed op de gmini.
Hoe dit verhaal toepasbaar is op DivX codering weet ik nog niet, maar daar komen we nog wel achter. Een slecht draaiende DivX kun je nog altijd converteren naar een XviD, met geen tot weinig kwaliteitsverschil.
Ik hoop dat andere mensen hier ook iets aan hebben
Dat is niet verkeerd!

Had vandaag een paar volledig omsluitende hoesjes gevonden dacht ik:
http://www.expansys.nl/ac...ode=GMINI_400&atype=Cases
maar volgens mij zijn die dingen ook veeeel te groot voor een mooie kleine Gmini...
Kan iemand mij uitleggen hoe die APIC album-pictures werken? Ik zie in de handleiding een plaatje van de cover van het album dat wordt gespeeld. Hoe werkt dit?
Hij kan niet uit het iPod hoesje glippen, iig net zo min als een iPod dat kan. Hij zit er best wel strak inSciver3 schreef op 06 november 2004 @ 19:30:
[...]
Dat is niet verkeerd!Nog liever zou ik er 1 vinden die het de Gmini helemaal inpakt en waar 'ie niet uit kan glippen; hij krijgt het zwaar te verduren vrees ik. Bij Archos hebben ze alleen zo'n verschrikkelijke Travellers Pouch...veel te groot, want ook geschikt voor AV300/400 + accessoires...
![]()
Had vandaag een paar volledig omsluitende hoesjes gevonden dacht ik:
http://www.expansys.nl/ac...ode=GMINI_400&atype=Cases
maar volgens mij zijn die dingen ook veeeel te groot voor een mooie kleine Gmini...
EDIT:
@Cinner: ik ben niet zo technisch dus... je kunt gewoon alle video's converteren naar dat "simple" formaat? en dan werkt dus alles perfect?
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 06-11-2004 20:03 ]
Jazeker, ik heb het nu bij verschillende films geprobeerd en het werkt, je hoeft de resolutie niet te veranderen, alleen het compressie profiel van XviD. Zo heb je dus films van hoge kwaliteit, die goed draaien op de gmini_RoD_ schreef op 06 november 2004 @ 20:02:
@Cinner: ik ben niet zo technisch dus... je kunt gewoon alle video's converteren naar dat "simple" formaat? en dan werkt dus alles perfect?
mooiCinner schreef op 06 november 2004 @ 20:16:
[...]
Jazeker, ik heb het nu bij verschillende films geprobeerd en het werkt, je hoeft de resolutie niet te veranderen, alleen het compressie profiel van XviD. Zo heb je dus films van hoge kwaliteit, die goed draaien op de gmini
als je gewoon goede kwaliteit en beeld wilt, kun je het met 2 proggies doen!
- PocketDivXEncoder
- PocketDVDStudio (kost je 38 euro) maar deze zet alle dvd's gewoon op de Gmini400 en ook subtitels
- PocketDivXEncoder
- PocketDVDStudio (kost je 38 euro) maar deze zet alle dvd's gewoon op de Gmini400 en ook subtitels
Ik heb dat Simple profile geprobeerd, maar video's die hij eerst verkeerd afspeelde, speelt ie nu nog steeds verkeerd af
Het probleem met die programma's is volgens mij dat ze de beeldkwaliteit (formaat, compressie) aanpassen aan het kleine beeldscherm van PDA's e.d. Het mooiste is natuurlijk als je het oorspronkelijke beeldformaat kan behouden, en daarmee de hoogste kwaliteit kan behouden. Dit is mij gelukt.cypress3d schreef op 06 november 2004 @ 22:33:
als je gewoon goede kwaliteit en beeld wilt, kun je het met 2 proggies doen!
- PocketDivXEncoder
Hmm, dat is vreemd. Wat is het beeldformaat, en is wellicht belangrijker, is de audio gewoon in mp3?_RoD_ schreef op 06 november 2004 @ 23:35:
Ik heb dat Simple profile geprobeerd, maar video's die hij eerst verkeerd afspeelde, speelt ie nu nog steeds verkeerd af
het is 352x288 en de audio is idd in mp3Cinner schreef op 07 november 2004 @ 00:17:
[...]
Hmm, dat is vreemd. Wat is het beeldformaat, en is wellicht belangrijker, is de audio gewoon in mp3?
Misschien helpt het als je de mp3 ook opnieuw comprimeert (in mp3, maar andere bitrate)?
Bij mij is de reso in Pocket DVD Studio toch echt max op 640x352, 24fps en 1281 kbps. Ik ben erg te spreken over de beeld en geluidskwaliteit en of dat nou wel of niet in mp3 is (dacht het niet trouwens) het klinkt zoals een film met surround hoort te klinkenCinner schreef op 07 november 2004 @ 01:15:
[...]
Misschien helpt het als je de mp3 ook opnieuw comprimeert (in mp3, maar andere bitrate)?
Okay, ik nam vanwege de naam van het prog aan dat hij weinig overliet van de resolutie, niet duscypress3d schreef op 07 november 2004 @ 12:54:
[...]
Bij mij is de reso in Pocket DVD Studio toch echt max op 640x352, 24fps en 1281 kbps. Ik ben erg te spreken over de beeld en geluidskwaliteit en of dat nou wel of niet in mp3 is (dacht het niet trouwens) het klinkt zoals een film met surround hoort te klinken
Wat je ook eens kunt proberen is de nieuwste XviD codec installeren. Ik maak gebruik van de nieuwste versie, dus wellicht ligt het daaraan...Cinner schreef op 07 november 2004 @ 01:15:
[...]
Hoelang doe jij er over een speelfilm te comprimeren? (van divx/xvid naar divx/xvid, als je dit doet tenminste)cypress3d schreef op 07 november 2004 @ 12:54:
[...]
Bij mij is de reso in Pocket DVD Studio toch echt max op 640x352, 24fps en 1281 kbps. Ik ben erg te spreken over de beeld en geluidskwaliteit en of dat nou wel of niet in mp3 is (dacht het niet trouwens) het klinkt zoals een film met surround hoort te klinken
ik zal beide eens proberen, waar kan ik de nieuwste codec halen?Cinner schreef op 07 november 2004 @ 14:18:
[...]
Wat je ook eens kunt proberen is de nieuwste XviD codec installeren. Ik maak gebruik van de nieuwste versie, dus wellicht ligt het daaraan...
Hier staan enkele downloadlinks naar de nieuwste XviD codec.
klein uurtje dan is een hele film passend voor de gmini400. Ik gebruik trouwens de XviD MPEG-4 Codec.Cinner schreef op 07 november 2004 @ 14:20:
[...]
Hoelang doe jij er over een speelfilm te comprimeren? (van divx/xvid naar divx/xvid, als je dit doet tenminste)
Ik heb net ff me gmini400 aangezet en onder info het volgende gevonden.
Shrek2
Duration: 1h27
Resolution 720x468
Bitrate 1846kb's
25fps
AUDIO: 128kb/s, 44100Hz, Stereo
[ Voor 22% gewijzigd door cypress3d op 07-11-2004 15:29 ]
Indrukwekkende specs, het is toch knap dat de gmini dat zomaar even afspeeltcypress3d schreef op 07 november 2004 @ 15:09:
[...]
klein uurtje dan is een hele film passend voor de gmini400. Ik gebruik trouwens de XviD MPEG-4 Codec.
Ik heb net ff me gmini400 aangezet en onder info het volgende gevonden.
Shrek2
Duration: 1h27
Resolution 720x468
Bitrate 1846kb's
25fps
AUDIO: 128kb/s, 44100Hz, Stereo
Heb de nieuw codec geinstalleerd, en een andere bitrate voor mp3 geprobeerd, maar geen resultaat.
Ik denk dat het dan aan de video zelf ligt...
Ik denk dat het dan aan de video zelf ligt...
hierbij ff een pic van Shrek 2 in actie op mijn Gmini400 (aangesloten op mijn widescreen tv)Cinner schreef op 07 november 2004 @ 15:31:
[...]
Indrukwekkende specs, het is toch knap dat de gmini dat zomaar even afspeelt

Ziet er goed uit:) Wat me trouwens opvalt is dat sommige breedbeeldfilms niet volledig in het scherm passen, er ontbreekt dan informatie aan de zijkanten van het scherm. Het aanpassen van de beeldinstellingen van de gmini lossen dit niet op.
uhm ik heb nergens last vanCinner schreef op 07 november 2004 @ 17:29:
Ziet er goed uit:) Wat me trouwens opvalt is dat sommige breedbeeldfilms niet volledig in het scherm passen, er ontbreekt dan informatie aan de zijkanten van het scherm. Het aanpassen van de beeldinstellingen van de gmini lossen dit niet op.
Met dat proggie dat ik gebruik maakt ie hem gewoon passend en maakt geen **** uit wat voor dvd/film ik kies
Inderdaad, daar had ik ook al last van.Cinner schreef op 07 november 2004 @ 17:29:
Nouja, dat is misschien iets voor de volgende firmware upgrade.
Weet iemand al hoe je bij het afspelen van albums een plaatje van het album kunt laten weergeven??

[ Voor 9% gewijzigd door Cinner op 07-11-2004 21:33 ]
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook de Gmini 400 en de album art word automatisch getoond wanneer je deze het toegevoegd aan de ID3 Tag
Voor Video gebruik ik overigens auto guardian knot en kan dat zeker aanraden voor mensen. Super kwaliteit
Hope this helps
Voor Video gebruik ik overigens auto guardian knot en kan dat zeker aanraden voor mensen. Super kwaliteit
Hope this helps
erg gaaf om dit topic te zien groeien, en mensen die toch een Gmini400 aanschaffen! Versterken die hap !!Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:35:
Ik heb sinds kort ook de Gmini 400 en de album art word automatisch getoond wanneer je deze het toegevoegd aan de ID3 Tag
Hope this helps
Deze speler kan zich perfect voordoen als zeer grote ipod concurrent (of is er geen concurrentie..
-IPod wat is dat ook alweer..?
-Oja...zo'n wit ding die alleen muziek kan afspelen...
*Nee man, je hebt er nu ook een die foto's kan laten zien!
-Jeetje foto's kijken dat moet toch wel een erg krachtig apparaat zijn, dat dat allemaal al kan tegenwoordig!
Wat kost dat?
-O....maar 549 euro, wat een koopje.....
Zou zomaar een gesprek kunnen zijn tussen mij en bijvoorbeeld mn vader.....
Archos zou toch echt meer reclame moeten maken, voordat bijvoorbeeld de Gmini400 een echte klapper zal worden
-Oja...zo'n wit ding die alleen muziek kan afspelen...
*Nee man, je hebt er nu ook een die foto's kan laten zien!
-Jeetje foto's kijken dat moet toch wel een erg krachtig apparaat zijn, dat dat allemaal al kan tegenwoordig!
Wat kost dat?
-O....maar 549 euro, wat een koopje.....
Zou zomaar een gesprek kunnen zijn tussen mij en bijvoorbeeld mn vader.....
Archos zou toch echt meer reclame moeten maken, voordat bijvoorbeeld de Gmini400 een echte klapper zal worden
[ Voor 6% gewijzigd door JelleMan op 08-11-2004 09:55 ]
Verwijderd
Gmini400 wordt toch wel een hit hoor. Niet vergeten dat hij hier pas net opkomt. Zag laast dat je er 1 kon winnen bij idols als je smsde. Als ze hun leverings problemen nu eens oplossen
haha dat is dus het bewijs van succes. Ik heb met Archos aan de telefoon gehangen en gehoord wat er aan de hand is. Er is zoveel vraag naar de Gmini400 dat ze het zelf niet eens kunnen aanslepen ! Over heel Europa gezien stapelen de backorders op en op. Als je heel goed zoekt kan je vrij snel een vinden, zo heb ik hem bij mp3spelers weg voor een mooi prijsje en meer dan uitstekende service.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 10:25:
Gmini400 wordt toch wel een hit hoor. Niet vergeten dat hij hier pas net opkomt. Zag laast dat je er 1 kon winnen bij idols als je smsde. Als ze hun leverings problemen nu eens oplossen
1 tip, koop er andere oordopjes bij want de standaard dopjes van Archos zuigen letterlijk!
voor de rest, heerlijk, compact maar zeer vol apparaatje
Trouwens net de remote binnen gekregen, en ook weer een stukje mooi techniek. Je hebt de Gmini's kleurenscherm niet meer nodig, je kunt namelijk alles op de remote doen en dat spaart gigantisch batterij
Ook erg mooi is dat het display van de remote verlicht is dus van alle markten thuis. Voeg daaraan toe dat je uitstekend radio kunt opnemen (30 sec voor aanvang al opnemen!) en een uitstekende ingebouwde mic op de remote maakt het voor mij de ultieme combinatie !
Nu alleen nog een handig hoesje voor de speler en klaar is kees
Dat er geen hoesje voor te krijgen is vind ik onbegrijpelijk, maar wie weet komt deze nog wel.cypress3d schreef op 08 november 2004 @ 13:16:
[...]
haha dat is dus het bewijs van succes. Ik heb met Archos aan de telefoon gehangen en gehoord wat er aan de hand is. Er is zoveel vraag naar de Gmini400 dat ze het zelf niet eens kunnen aanslepen ! Over heel Europa gezien stapelen de backorders op en op. Als je heel goed zoekt kan je vrij snel een vinden, zo heb ik hem bij mp3spelers weg voor een mooi prijsje en meer dan uitstekende service.
1 tip, koop er andere oordopjes bij want de standaard dopjes van Archos zuigen letterlijk!
voor de rest, heerlijk, compact maar zeer vol apparaatje![]()
Trouwens net de remote binnen gekregen, en ook weer een stukje mooi techniek. Je hebt de Gmini's kleurenscherm niet meer nodig, je kunt namelijk alles op de remote doen en dat spaart gigantisch batterij![]()
Ook erg mooi is dat het display van de remote verlicht is dus van alle markten thuis. Voeg daaraan toe dat je uitstekend radio kunt opnemen (30 sec voor aanvang al opnemen!) en een uitstekende ingebouwde mic op de remote maakt het voor mij de ultieme combinatie !
Nu alleen nog een handig hoesje voor de speler en klaar is kees
Nadeeltje van de remote is dat ie een raar geluid maakt als de backlight aanstaat (tenminste bij mij)
ik maak even een nieuwe reply hier, omdat ik hier mijn kleine review wil plaatsen over de nogal belangrijke accesoire n.l de remote voor de Gmini400
De Gmini400 heeft het goed voor elkaar. Uitstekende geluidskwaliteit, zeer goede video dankzij het tft scherm en natuurlijk de mogelijkheid om je digi-foto's direct erop te kunnen zien.
Maar door van mp3's te wisselen of door het menu van de gmini400 heen te scrollen moet je perse gebruik maken van het kleurenscherm en ja dat vreet stroom. Nu heeft Archos ook een speciaal bijhorende remote gemaakt waarbij je helemaal niet meer de Gmini400 nodig bent, behalve om hem aan te zetten.
Je kunt play,stop, forward/rewind doen, Radio beluisteren en opnemen en gebruik maken van de ingebouwde mic. Tevens is het ook mogelijk om je volume te regelen en daardoor is het een perfecte remote.
Even terugkerend naar het opnemen van radio. Archos heeft iets nieuws bedacht hiervoor en uiterst handig! Het is namelijk mogelijk om met de remote zongenaamde "retro" opnamens te maken.
"Dit is een functie waarmee 30 seconden radio kan worden opgenomen voordat de opnameknop is ingedrukt. Er wordt voortdurend 30 seconden muziek opgenomen in een buffer.
Als je dan op de REC knop drukt om radio op te nemen, worden 30 seconden toegevoegd aan het begin van de opname. dit is heel erg handig als je bijv te laat bent met het opnemen van een song, maar door deze functie is er geen paniek, want hij neemt het gewoon op! "
Ik heb flink wat foto's gemaakt, dus kijk en geniet :-) Oh ja de remote is rond de 49 euro te verkrijgen. Remote is stevig inelkaar gezet en het snoer is van goede en stevige kwaliteit. Tevens is het mogelijk om de remote aan je shirt te clippen.

De Gmini400 heeft het goed voor elkaar. Uitstekende geluidskwaliteit, zeer goede video dankzij het tft scherm en natuurlijk de mogelijkheid om je digi-foto's direct erop te kunnen zien.
Maar door van mp3's te wisselen of door het menu van de gmini400 heen te scrollen moet je perse gebruik maken van het kleurenscherm en ja dat vreet stroom. Nu heeft Archos ook een speciaal bijhorende remote gemaakt waarbij je helemaal niet meer de Gmini400 nodig bent, behalve om hem aan te zetten.
Je kunt play,stop, forward/rewind doen, Radio beluisteren en opnemen en gebruik maken van de ingebouwde mic. Tevens is het ook mogelijk om je volume te regelen en daardoor is het een perfecte remote.
Even terugkerend naar het opnemen van radio. Archos heeft iets nieuws bedacht hiervoor en uiterst handig! Het is namelijk mogelijk om met de remote zongenaamde "retro" opnamens te maken.
"Dit is een functie waarmee 30 seconden radio kan worden opgenomen voordat de opnameknop is ingedrukt. Er wordt voortdurend 30 seconden muziek opgenomen in een buffer.
Als je dan op de REC knop drukt om radio op te nemen, worden 30 seconden toegevoegd aan het begin van de opname. dit is heel erg handig als je bijv te laat bent met het opnemen van een song, maar door deze functie is er geen paniek, want hij neemt het gewoon op! "
Ik heb flink wat foto's gemaakt, dus kijk en geniet :-) Oh ja de remote is rond de 49 euro te verkrijgen. Remote is stevig inelkaar gezet en het snoer is van goede en stevige kwaliteit. Tevens is het mogelijk om de remote aan je shirt te clippen.

[ Voor 3% gewijzigd door cypress3d op 08-11-2004 14:16 ]
Verwijderd
Echt top die remote, denk je dat je een simple remote krijgt. Ze hebben er best werk van gemaakt. Heb bij mijn gmini400 dan ook direct een remote bestelt. Gmini400 + remote voor 350 euro! 
nu nog een hoesje
nu nog een hoesje
hoesje is idd van essentieel belang nu. Ik vertik het om een i-pod hoesje te kopen voor 45 pleuro! Ik vraag mijn oma wel of ze een mooi hoesje kan maken van leerVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 14:21:
Echt top die remote, denk je dat je een simple remote krijgt. Ze hebben er best werk van gemaakt. Heb bij mijn gmini400 dan ook direct een remote bestelt. Gmini400 + remote voor 350 euro!
nu nog een hoesje
Dat heb ik ook geloof ik._RoD_ schreef op 08 november 2004 @ 14:04:
[...]Nadeeltje van de remote is dat ie een raar geluid maakt als de backlight aanstaat (tenminste bij mij)
Ik heb nu de album art aan de praat gekregen. Je moet dit inderdaad zelf toevoegen aan de ID3 tags. Ik gebruik hiervoor gewoon Windows Media Player 10. Eerst download ik de cover van Amazon, verander het formaat in 75x75 pixels, en dan in de library van Media Player edit ik de ID3 tag (van alle songs in een album tegelijk, dus niet per mp3tje), en voeg zo het plaatje toe.Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 21:35:
Verwijderd
stoer als het lukt wil ik er ook 1cypress3d schreef op 08 november 2004 @ 14:32:
[...]
hoesje is idd van essentieel belang nu. Ik vertik het om een i-pod hoesje te kopen voor 45 pleuro! Ik vraag mijn oma wel of ze een mooi hoesje kan maken van leer
Het is me ondertussen gelukt met album art. Waarom heeft de ene cd wel album art en de ander niet!?Cinner schreef op 08 november 2004 @ 15:12:
[...]
Ik heb nu de album art aan de praat gekregen. Je moet dit inderdaad zelf toevoegen aan de ID3 tags. Ik gebruik hiervoor gewoon Windows Media Player 10. Eerst download ik de cover van Amazon, verander het formaat in 75x75 pixels, en dan in de library van Media Player edit ik de ID3 tag (van alle songs in een album tegelijk, dus niet per mp3tje), en voeg zo het plaatje toe.
[ Voor 18% gewijzigd door cypress3d op 08-11-2004 16:29 ]
ik gebruik het hoesje dat ik bij mn oordopjes kreegcypress3d schreef op 08 november 2004 @ 14:32:
[...]
hoesje is idd van essentieel belang nu. Ik vertik het om een i-pod hoesje te kopen voor 45 pleuro! Ik vraag mijn oma wel of ze een mooi hoesje kan maken van leer
denk dat ik wel een leuk cadeautje voor sinterklaas weet
Tja dat kan ik niet zien vanaf hiercypress3d schreef op 08 november 2004 @ 16:14:
[...]
Het is me ondertussen gelukt met album art. Waarom heeft de ene cd wel album art en de ander niet!?
Verwijderd
Jemig heb ik weer:
Deze shop bied hem wel aan voor 311, iemand tips wil tot 350 gaan voor de spelerquote: LeverancierGeachte heer v Jaarsveld,
Ik heb niet zo'n heel positief bericht voor u.
Ik werd net gebeld door de importeur van de Gmini welke mij vertelde dat de
levertijd is opgeschort naar enkele weken, zij hebben nu al meer back orders
dan dat er spelers binnen komen.
Ik heb geprobeert via collega's spelers over te nemen, maar dit is helaas
ook niet gelukt ( niemand heeft ze nog op voorraad, zelfs mijn contacten in
het buitenland kunnen niet op korte termijn leveren).
Ik begrijp het als u zegt van uw bestelling af te zien.
Een echte leverdatum kan ik u helaas niet geven, uiteraard blijf ik proberen
snel aan de spelers te komen, maar garanties kan ik u helaas niet geven.
Ik had u graag anders bericht.....
www.bbsnederland.nlVerwijderd schreef op 08 november 2004 @ 18:14:
Jemig heb ik weer:
[...]
Deze shop bied hem wel aan voor 311, iemand tips wil tot 350 gaan voor de speler
www.mp3spelers.nl
www.mp3.direqt.nl
Ik denk dat die shops hem ook niet op korte termijn kunnen leveren. Ik had mijne bij mp3spelers besteld, en die geven vorige week aan dat ze deze week pas nieuwe verwachtten, maar gelukkig hadden ze nog onverwachts een kleine lading binnen gekregen, dus ik had geluk. En ze hadden daarvoor ook al een keer de leverdatum uit moeten stellen.
Het klopt toch dat de gmini geen ondertiteling kan weergeven he?
Verwijderd
Helemaal waar. Gmini400 is een super success, blijf dan ook bij de shop waar ik nu zit (cmd-allround.nl). Service is tot nu toe helemaal top namelijk en dan heb ik nog geen eens iets binnenCinner schreef op 08 november 2004 @ 18:58:
[...]
Ik denk dat die shops hem ook niet op korte termijn kunnen leveren. Ik had mijne bij mp3spelers besteld, en die geven vorige week aan dat ze deze week pas nieuwe verwachtten, maar gelukkig hadden ze nog onverwachts een kleine lading binnen gekregen, dus ik had geluk. En ze hadden daarvoor ook al een keer de leverdatum uit moeten stellen.
als je de gmini400 bedoeld en als je het over subtitels hebt bij films is het antwoord: JA dat kan wel. Ik heb al meerdere films op de gmini400 staan met ned ondertitelingCinner schreef op 08 november 2004 @ 21:31:
Het klopt toch dat de gmini geen ondertiteling kan weergeven he?
hoe doe je dit? ik heb de film Troy op de Gmini staan met ondertiteling, maar ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen hebcypress3d schreef op 08 november 2004 @ 22:25:
[...]
als je de gmini400 bedoeld en als je het over subtitels hebt bij films is het antwoord: JA dat kan wel. Ik heb al meerdere films op de gmini400 staan met ned ondertitelingen Gmini400 is al een succes en groeit en groeit... apple here we are
Verwijderd
wacht liever op de
sony PSP: http://www.i4u.com/article799.html
of de Iaudio M5 http://www.iaudiophile.net/viewtopic.php?id=133
.... niet dat de Gmini niet leuk is, maar als gadgetfreak ga je natuurlijk voor de ultieme gadget en die is voor een ieder weer anders he
.
.... niet dat de Gmini niet leuk is, maar als gadgetfreak ga je natuurlijk voor de ultieme gadget en die is voor een ieder weer anders he
Oh dat is goed nieuwscypress3d schreef op 08 november 2004 @ 22:25:
[...]
als je de gmini400 bedoeld en als je het over subtitels hebt bij films is het antwoord: JA dat kan wel. Ik heb al meerdere films op de gmini400 staan met ned ondertitelingen Gmini400 is al een succes en groeit en groeit... apple here we are
De M5 kan 'beperkt films afspelen'Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 22:50:
wacht liever op de
.... niet dat de Gmini niet leuk is, maar als gadgetfreak ga je natuurlijk voor de ultieme gadget en die is voor een ieder weer anders he.

[ Voor 3% gewijzigd door Cinner op 08-11-2004 22:53 ]
beetje flauw om zo te reageren, ik zie eigenlijk nauwelijks negatief commentaar. Als je zo iets roept mag je er ook wel even argumenten bij geven, waarom wachten?.Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 22:50:
wacht liever op de
.... niet dat de Gmini niet leuk is, maar als gadgetfreak ga je natuurlijk voor de ultieme gadget en die is voor een ieder weer anders he.
De prijs zou alleen al een argument voor de gmini zijn.
Verwijderd
De gmini lijkt anders zwaar boven de m5 te staan. Psp is de moeite niet om te wachten tenzij je een handheld game machine wilt hebben. Als je dat wilt zit je in de verkeerde topic te posten, weet dat de psp ook muziek en film zal gaan spelen maar dat zal sony kennende onderdoen aan een dedicated mediaplayer als de gmini of av serie.
Heb gekeken naar dat mophun game platform beetje jammer dat het zo gesloten is allemaal. Wil je iets maken meot je je software eerst laten valideren voordat het op een handheld gaat werken. Als non-premium (lees niet betalende) gaat zoiets natuurlijk wat langer duren allemaal. Ach ja het is maar een extratje.....
Heb gekeken naar dat mophun game platform beetje jammer dat het zo gesloten is allemaal. Wil je iets maken meot je je software eerst laten valideren voordat het op een handheld gaat werken. Als non-premium (lees niet betalende) gaat zoiets natuurlijk wat langer duren allemaal. Ach ja het is maar een extratje.....
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 09:30 ]
Verwijderd
Ik zeg alleen maar dat ik liever wacht op die dingen omdat ze er wat geiler uitzien, en ik dan een vergelijking wil maken. Op dit moment zijn er weinig spelers in de topklasse (sony,iriver,iaudio,archos,enz.) die echt onderdoen voor een andere, ze hebben allemaal hun eigen plus- en minpuntjes... De Archos heeft een supergoede prijs-kwaliteitverhouding maar is qua design (dit is persoonlijk) en geluidskwaliteit (dit is een feit) duidelijk minder dan de M5. We zullen zien of de M5 de meerprijs waard is, dat is alles wat ik zeg.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 09:29:
De gmini lijkt anders zwaar boven de m5 te staan. Psp is de moeite niet om te wachten tenzij je een handheld game machine wilt hebben. Als je dat wilt zit je in de verkeerde topic te posten, weet dat de psp ook muziek en film zal gaan spelen maar dat zal sony kennende onderdoen aan een dedicated mediaplayer als de gmini of av serie.
<offtopic> Trouwens, heeft iemand van jullie dat nieuwe spelertje van Archos al gezien, die 20Gb speler die niet groter is dan een pakje sigaretten? http://www.i4u.com/article2272.html ik heb het ding in het echt gezien en het heeft echt een hoog gadgetgehalte.
En Samsung komt met een PVP uit, zal begin december hier in nederland te verkrijgen zijn: http://www.i4u.com/article1463.html</offtopic>
Dit topic is gesloten.