Het Archos Gmini400 topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.036 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:52:
Hallo.

Ik overweeg het ook om een gmini 400 te kopen. Dit vooral vanwege het scherm met de video en foto mogelijkheden. Nou zie ik dat het scherm niet al te groot is (ogeveer net zo groot als mijn nokia 6600). Nou is mijn vraag of het de moeite waard is om voor de videos deze te kopen of om een andere goedkopere te kopen of om te wachten tot er andere mp3/video spelers komen. Aangezien mijn budget niet onbperkt is kan ik ook niet de av 420 /480 kopen.

BVD

Geert
Ik vind het scherm zelf erg duidelijk, en is imho goed te gebruiken om video's op te kijken.
Als je puur voor video gaat zou ik nog ff wachten tot er modellen uitkomen die zich daar meer op richten.
Imho is de Gmini goed te gebruiken als videospeler, maar de Gmini heeft eigenlijk als hoofddoel mp3's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus alles is gewoon goed zichtbaar. Ook als je hem niet een paar centimeter voor je hoofd houdt? Anders ga ik hem eind deze maand even bestellen. Moet toch nieuwe mp3 speler hebben. Mijn ibead 100 (256mb) wordt mij iets te weinig.

edit:/ Ook ik koop hem hoofdzakelijk voor de mp3

edit2:/ Kan je nou van tv recorden of niet?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nanax schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:15:
[...]

vreemd nu is hij wel de volle breete , laat maar zitten dan he ;)
nee dus in Firefox niet, graag even weg halen dus
zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:48

BaT

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:59:
Dus alles is gewoon goed zichtbaar. Ook als je hem niet een paar centimeter voor je hoofd houdt? Anders ga ik hem eind deze maand even bestellen. Moet toch nieuwe mp3 speler hebben. Mijn ibead 100 (256mb) wordt mij iets te weinig.

edit:/ Ook ik koop hem hoofdzakelijk voor de mp3

edit2:/ Kan je nou van tv recorden of niet?
Nee, je kan er geen tv mee recorden, hij kan alleen geluid opnemen, in WAV formaat.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-08 03:18
Het scherm is trouwens wel perfect, zelf kijk ik ook veel films met ondertiteling en zelfs de ondertiteling valt goed te lezen (behalve als er van die exotische lettertypen zijn gebruikt ;) )

Alleen denk ik dat als je het scherm veel gebruikt, dat dan ook de batterij veel sneller op gaat, als ik bij mij namelijk het scherm veel gebruik (ook onder het MP3 afspelen, foto bekijken, gamepje spelen) dan gaat de batterij veel sneller op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de battery snel opgaat boeit mij niet zo veel. Ik fiets momenteel 2 uur per dag. Dan heb ik nog wat tussenuren op school. Dan moet ik me toch zien te vermaken. Als alles goed is heb ik aan het eind van het jaar een havo diploma ( :*) ) en dan moet ik per dag 3 uur in de bus zitten om op school te komen. Dan is het toch wel erg fijn als ik verschillende muziek kan luisteren. Films kijken enzo is wel belangrijk maar zeker niet mijn 1e prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand nog een goedkope winkel om de originele Archos Gmini400 hoes te kopen :? $40,- Vind ik een beetje veel :D.
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 13:08:
Dat de battery snel opgaat boeit mij niet zo veel. Ik fiets momenteel 2 uur per dag. Dan heb ik nog wat tussenuren op school. Dan moet ik me toch zien te vermaken. Als alles goed is heb ik aan het eind van het jaar een havo diploma ( :*) ) en dan moet ik per dag 3 uur in de bus zitten om op school te komen. Dan is het toch wel erg fijn als ik verschillende muziek kan luisteren. Films kijken enzo is wel belangrijk maar zeker niet mijn 1e prioriteit.
offtopic:
Jij wilt denk ik niet 3 uur per dag vrijwillig in de bus zitten. Tip:Ik zou een brommer (el-cheapo Puchje) of een scooter kopen als ik jou was. Je kan hier ook over 9 maanden achter komen, maar dan heb je wegens tijdgebrek het begin van je studie al verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaT schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 02:18:
[...]

Nee, je kan er geen tv mee recorden, hij kan alleen geluid opnemen, in WAV formaat.
Aangezien ik niet zo veel verstand van techniek heb vraag ik het maar aan de kenners ;) Is het ook niet mogelijk naar firmware update of laat de hardware het gewoon niet toe? Ik weet dat er nog geen firmware is die het doet maar in de nabije toekomst misschien?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:06:
[...]

Aangezien ik niet zo veel verstand van techniek heb vraag ik het maar aan de kenners ;) Is het ook niet mogelijk naar firmware update of laat de hardware het gewoon niet toe? Ik weet dat er nog geen firmware is die het doet maar in de nabije toekomst misschien?
Ik denk niet dat het kan, en als het al zou kunnen zou er nog geen firmware voor uitkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:05
_RoD_ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:16:
[...]

Ik denk niet dat het kan, en als het al zou kunnen zou er nog geen firmware voor uitkomen denk ik.
Dat zal idd technisch onmogelijk zijn: de gmini heeft geen hardware aansluitingen om video binnen te laten komen, daar kan software niks aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Maar wie wil er nou analoog opnemen, gewoon lekker digitaal die handel kopieren. Daar komt bij, als het dingetje audio opneemt, kan hij het niet eens naar mp3 zelf omzetten, wat zou moeten betekenen, dat als hij video "zou kunnen" (wat al niet kan door missende aansluitingen, maar toch , we gaan er even vanuit dat het wel kan) opnemen, hij dit niet kan comprimeren en dus alleen in RAW MPG opneemt.... en je het dus vervolgens eerst naar je pc moet kopieren (wegens ruimte gebrek op je gmini) , omzetten naar DivX en dan weer terug moet kopieren naar je Gmini400 .... nee niet bepaald handig ... (8>

Het is ook een Audio speler, en zal daarom niks speciaals met video kunnen, omdat anders de hele videolijn van Archos onder vuur staat, door een van hun eigen produkten.... 8)7 hehe als je begrijpt wat ik bedoel... })

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BaT schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:00:
Maar wie wil er nou analoog opnemen, gewoon lekker digitaal die handel kopieren. Daar komt bij, als het dingetje audio opneemt, kan hij het niet eens naar mp3 zelf omzetten, wat zou moeten betekenen, dat als hij video "zou kunnen" (wat al niet kan door missende aansluitingen, maar toch , we gaan er even vanuit dat het wel kan) opnemen, hij dit niet kan comprimeren en dus alleen in RAW MPG opneemt.... en je het dus vervolgens eerst naar je pc moet kopieren (wegens ruimte gebrek op je gmini) , omzetten naar DivX en dan weer terug moet kopieren naar je Gmini400 .... nee niet bepaald handig ... (8>

Het is ook een Audio speler, en zal daarom niks speciaals met video kunnen, omdat anders de hele videolijn van Archos onder vuur staat, door een van hun eigen produkten.... 8)7 hehe als je begrijpt wat ik bedoel... })
Ja, als je video wilt opnemen zul je de AV400 moeten kopen :)
Ach, dat opnemen vind ik niet zo interessant, als ik er audio op wil zetten doe ik dat wel gewoon met mp3'tjes, en niet via line in ofzo iets omslachtigs.
Zelfde geld voor video :P (alleen dan is dat geen mp3 natuurlijk :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Laatst online: 16-09 12:28
Even ter info :) :

De batterij gaat ongeveer 10 uur en 20 minuten mee met half uur MP3 en de rest FM-radio via de RC.

(Had hem op pauze gezet en vergeten uit te zetten en in me kastje gedaan en perongeluk knopje geraakt en toen is ie blijven spelen 8)7 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:23

Polycom

Poes van goud

En alleen mp3? in samenwerking met de remote control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik zal binnekort ook nog ff een battery test doen, nog niet gedaan. Heb hem ook nog maar 2 keer vol moeten opladen, daar komt bij, dat ik heel lang met omzetten van filmpjes ben bezig geweest, en dan hangt ie al non-stop aan de lader.... Maar nu staat ie eindelijk vol, en ga ik hem vandaag of morgen helemaal DRAINEN MUHAHAHAHA }) 8)7

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:43

Nanax

Ik ben sjaak niet

prima....

nu nog besluiten wannneer ik hem ga halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Pu_Dy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:48:
En alleen mp3? in samenwerking met de remote control?
Aleen MP3 weet ik niet, nog niet geprobeerd maar zal vvast wel iemand zijn die dat wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Zie vorige pagina voor mijn battery test zonder recmote control...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flesdop schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:35:
[...]

Aleen MP3 weet ik niet, nog niet geprobeerd maar zal vvast wel iemand zijn die dat wil proberen.
Ja, ik had dus ook een testje gedaan, een paar pagina's terug :P
Ik kreeg er bijna 12 uur uit, bij non stop spelen op shuffle.
Dr was nog iemand die er ook zoiets uit kreeg, maar ik weet niet meer wie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

aha oké..

ik heb trouwens wel last van een variabele battery life. Een week geleden helemaal opgeladen en toen ging het ding 8 en half uur met (zelf nog wat overgezet en even de photoviewer gebruikt)

en maandag opgeladen en nu is hij bij krap 5 uur op.

toch erg vreemd en vervelend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pu_Dy schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:56:
aha oké..

ik heb trouwens wel last van een variabele battery life. Een week geleden helemaal opgeladen en toen ging het ding 8 en half uur met (zelf nog wat overgezet en even de photoviewer gebruikt)

en maandag opgeladen en nu is hij bij krap 5 uur op.

toch erg vreemd en vervelend vind ik.
Heb ik ook wel ns... soms gaat ie idd erg snel leeg.
Vraag me af waar dat aan kan liggen :? heeft dat misschien met het opladen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

_RoD_ schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:08:
[...]

Heb ik ook wel ns... soms gaat ie idd erg snel leeg.
Vraag me af waar dat aan kan liggen :? heeft dat misschien met het opladen te maken?
Zo opzich wel kunnen, want de oplader vind ik nogal vreemd
je moet het stroomconnector erop klikken ofzo.. wat een cheap-ass systeem.
Tenzij je vaak in landen komt met zo'n andere stroom aansluiting.. maar ja dat is bij mij 2 weken in het jaar ofzo en dan ga ik niet muziek luisteren of what so ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een van de gebruikers van de gmini 400 hier een paar foto's maken van de gmini 400 in gebruik, en dan vooral scherm foto's, zodat ik kan zien wat de kwaliteit van het scherm is als het video afspeelt of foto's laat zien. Ik heb al gezocht op internet, wel wat gevonden, maar niet heel veel. Ik zit er aan te denken om m'n gmini 220 (die ik nog niet heb ontvangen :|) in te ruilen voor de gmini 400. Maar wil eerst nog wat films zien in gebruik zeg maar. Wie kan me die foto's sturen of het liefst posten op GoT?

Zijn de filmpjes op de gmini 400 zowiezo al aan te zien, of valt het tegen, of is het juist super?

Bedankt alvast wie deze moeite wil nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:00:
Kan een van de gebruikers van de gmini 400 hier een paar foto's maken van de gmini 400 in gebruik, en dan vooral scherm foto's, zodat ik kan zien wat de kwaliteit van het scherm is als het video afspeelt of foto's laat zien. Ik heb al gezocht op internet, wel wat gevonden, maar niet heel veel. Ik zit er aan te denken om m'n gmini 220 (die ik nog niet heb ontvangen :|) in te ruilen voor de gmini 400. Maar wil eerst nog wat films zien in gebruik zeg maar. Wie kan me die foto's sturen of het liefst posten op GoT?

Zijn de filmpjes op de gmini 400 zowiezo al aan te zien, of valt het tegen, of is het juist super?

Films op de Gmini zijn echt superscherp :)
Over de kwaliteit, die is evengoed als wanneer ik een dvd kijk op mn pc.
Het enige verschil is het kleine schermpje van de Gmini, maar alles blijft goed te zien, ik heb er al veel afleveringen van The Simpsons op gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:00:

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/8/0,1311,sz=1&i=83474,00.jpg
Een foto van gmini 400 met film. Niet zelf gemaakt maar toch. Gmini is in echt kleiner denk ik. Zelf koop ik hem eind deze maand. Dus als er nog mensen zijn die hem ook willen kopen.. misschien kunnen we een leuke korting krijgen als we er 2 (misschien 3) tegelijk bestellen :)
Welke tags moet ik gebruiken voor een groot plaatje? Heb het gevoel dat de lay-out een beetje fucked up is zo :X
hier staat een filmpje :) Ook even Friends in actie en ziet er scherp uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even voor de Archos geinteresseerde onder ons:

www.archos.com :)

PMA 400, nieuwe AV400 maar dan met PDA opties waarschijnlijk. Helaas werkt de link nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klinkt goed :)
Volgens mij ligt de site plat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij doet ie het wel. Duurt eventejs maar komt wel site met spec etc.
edit:\ nu hier ook niet meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Bij mij doet ie het inmiddels
Wat een prachtig ding zeg! :9~ ontzettend veel features, en wat een mooie interface O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
En Linux :9~ Waarom had ik niet even (of heel lang :P) doorgespaard totdat ik deze kon kopen :'(
Ik hoop nog steeds dat ooit nog een firmware hack voor de Gmini 400 komt zodat we (grotendeels) dezelfde dingen met de Gmini 400 kunnen als met deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Code-X schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:03:
En Linux :9~ Waarom had ik niet even (of heel lang :P) doorgespaard totdat ik deze kon kopen :'(
Ik hoop nog steeds dat ooit nog een firmware hack voor de Gmini 400 komt zodat we (grotendeels) dezelfde dingen met de Gmini 400 kunnen als met deze :)
Je kan hem vast verkopen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zal nooit gebeuren, als ik kijk naar de features die op dat ding zitten, dan kunnen die niet softwarematig op de Gmini komen.

Maar ohw, wat een mooi ding, ben wel geinteresseerd naar wat dat dingetje moet kosten!

Magoed, laten we het verder maar over de Gmini 400 hebben, dat is immers ook een mooi ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ach dat ding is me veels te groot.... Koop dan een laptop :P Als je toch meer functionaliteit wil, gaat ook zo'n 4,5 uur mee, heeft een NOG GROTER scherm, brandt dvd's, etcetcertc :X

[ Voor 29% gewijzigd door BaT op 07-01-2005 22:02 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:33:

PMA 400, nieuwe AV400 maar dan met PDA opties waarschijnlijk. Helaas werkt de link nog niet.
:9~ _/-\o_ . De PMA400 heeft zelfs een wifi aansluiting!

Snik snik, die kan ik vast nooit betalen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de adviesprijs voor de av400 is 599 euro. Die zal waarschijnlijk wel iets zakken nu de pma400 er is. Een prijs rond de 700 euro als begin lijkt me wel aardige inschatting. Het was ook al wel te verwachten dat men met iets nieuws zou komen. Had het heel wat posts geleden al aangegeven dat 7 januari wel wat leuks zou langs kunnen komen, omdat als je hun press-releases leest zij bij iedere grote beurs iets nieuws laten zien. Hij zal er eind januari zijn.

Verder is het ook erg nice om te zien dat ze van linux gebruik maken en ze zelfs een sdk heeft. Dus ik zie veel uitbreidingsmogelijkheden.
Er zijn ook al enkele accesoires: extra pennetjes mocht men ze kwijt raken en een usb naar ethernet adapter, mocht je niet draadloos kunnen :)

Kortom erg gadgetachtig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online

Carkit ?

Iets wat bij de gmini400 ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

tijd voor een apart topic!? zal ik er ff een maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Nanax op 08-01-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nanax schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:06:
tijd voor een apart topic!? zal ik er ff een maken?
Doe maar, dat ding verdient zeker een apart topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze Archos Gmini 400. Ik heb even gekeken naar de prijzen in Amerika, daar is de goedkoopste Gmini 328 USD dat is 256 euro omgerekend! Maar dan komen er transportkosten van 35 dollar bij en 6% douaneheffing en 19% BTW dan kom je op 353 euro uit, dus dat is dan niet meer interessant omdat de prijs hier dan weer lager ligt. Weet iemand een goedkopere oplossing? Ik vind 310 euro namelijk ook nog wel veel geld. Iemand misschien in Belgie of Duitsland gekeken naar dit product?

Gr

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duitsland kan hij goedkoper zijn.
belgie -> vorige week in antwerpen, mediamarkt -> €450 8)7

en misshcien frankrijk he. Archos is Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinner schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:47:
[...]

Je kan hem vast verkopen lijkt me...
Bijvoorbeeld aan mij :7
Verkeerde account gepost :o Pm geertt indien je hem echt kwijt wilt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Beste mensen gaan we nou niet een beetje ver offtopic?

offtopic:
On-topic graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:40:
[...]

[...]

Bijvoorbeeld aan mij :7
Verkeerde account gepost :o Pm geertt indien je hem echt kwijt wilt ;)
beetje voorbarig en nutteloos in dit topic

HIER topic over de PMA400

[ Voor 16% gewijzigd door Nanax op 08-01-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWs
  • Laatst online: 14-09 20:23

WWs

Ik ben (was?) van plan om een Gmini400 te kopen, maar toen ik naar de Tech Specs op de officiële site ging zag ik dit : "Pentium® III 800 MHz or higher"...ik zit hier met een oude PIII 600 MHz roestbak, is dat een recommend of MOET m'n processor echt 800 of hoger zijn? iemand ervaring? Het zou echt kut jammer zijn als dat moet.

(Het is plug & play, de software is toch niet noodzakelijk?)

[ Voor 17% gewijzigd door WWs op 10-01-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

ik zie niet in waarom dat nodig is.. hoogstens voor het encoden van video.. maar dat werkt wel alleen traaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Als je usb 2.0 kaartje hebt maakt het niet echt uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWs

WWs

[schaam]...ik heb hier dus een 1.1.... 8)7 [/schaam]

Ik neem aan dat hij hier wel op werkt, sinds alle USB 2.0 dingen hierop ook werken (bv mn huidige mp3speler) ...dus ik kan er vanuit gaan dat de Gmini400 hier ook werkt? (ik wil 100% zeker zijn...voor het geval dat :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

hij werkt wel.. alleen trager.. in het ergste geval steekje er een usb2.0 kaartje in ... maar dat zou absoluut niet hoeven moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Het gaat prima werken die Gmini op je P3 600 met usb 1.1 (100% zeker)

Maar wat iedereen idd al zegt ... het is traag, zo doe je al snel 10 keer zo lang over een film kopieren van je hdd naar je Gmini ... nog erger is dat je er dan achter komt dat het video fragment dan nog niet goed speelt op je gmini en je dus het filmpje op je eigen pc moet gaan her-encoden ... wat dan LANG gaat duren .... :O

Ps. moet er niet een deel 2 komen al van de Gmini 400 _/-\o_

even iets anders ... ik heb een aantal filmpjes die ik mbv Virtual Dub niet kan hercoderen .. krijg dan de melding : "The source image format is not acceptable. (error code -2)"

Heb op internet al zitten zoeken hoe dit komt en kwam er achter dat :
"The video resolution has to be multiplies of 16, otherwise it will fail"

Nu is mijn vraag, hoe kan je makkelijk een filmpje croppen, dat VD hem wel makkelijk kan inlezen? (standaard Archos progje werkt ook met VD, dus krijg daar ook uiteraard die melding)

[ Voor 46% gewijzigd door BaT op 10-01-2005 21:20 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

BaT schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:15:
*knip*
Ps. moet er niet een deel 2 komen al van de Gmini 400 _/-\o_
*knip*
nog niet ;) pas bij de 1000 dus nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Ik heb samen met een gast 3 remote controls besteld voor 22 dollar incl verzend kosten..

moeilijk relax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:08:
Het is al eerder geopperd door MeqTrader: Auto Gordian knot: dit is echt subliem. VOBs (rip via DVDDecrypter) in en een avi out.

Uitstekende kwaliteit. Ik gebruik 700MB max voor 1 film, weet niet hoe het bij hogere bitrates loopt, maar dit schokt niet, audio loopt perfect in sync, ook na doorspoelen of na het selecteren van een ander beeldformaat, met CBR.
Hoe doe jij dat dan met Auto Gordian Knot?
Prachtig programma'tje trouwens maar als ik een dvd rip met Auto GK, xvid, 700mb, 192 kb/s mp3 audio en auto width dan leest mijn gmini hem niet hoor :S dan komt hij weer met z'n "Cannot play video! please check"... (zou trouwens wel handig zijn als de gmini aangaf waar hij nou problemen mee heeft)
komt dit misschien omdat hij de resolutie veranderde in: 592x336 (vraag me niet waarom zo'n raar getal).
Jij zei dat je 720x... gebruikte maar bij mij blijft de resolutie nooit zo hoog :S
Wat zijn nou precies de instellingen die jij gebruikt...?

M'n xvid encoder had ik trouwens op AS @L3 gezet voordat ik begon maar nu zie ik dat hij weer terug is gesprongen op AS @L5 :S

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gnixon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:14:
[...]

Hoe doe jij dat dan met Auto Gordian Knot?
Prachtig programma'tje trouwens maar als ik een dvd rip met Auto GK, xvid, 700mb, 192 kb/s mp3 audio en auto width dan leest mijn gmini hem niet hoor :S dan komt hij weer met z'n "Cannot play video! please check"... (zou trouwens wel handig zijn als de gmini aangaf waar hij nou problemen mee heeft)
komt dit misschien omdat hij de resolutie veranderde in: 592x336 (vraag me niet waarom zo'n raar getal).
Jij zei dat je 720x... gebruikte maar bij mij blijft de resolutie nooit zo hoog :S
Wat zijn nou precies de instellingen die jij gebruikt...?

M'n xvid encoder had ik trouwens op AS @L3 gezet voordat ik begon maar nu zie ik dat hij weer terug is gesprongen op AS @L5 :S

alvast bedankt :)
Ik heb met sommige files ook problemen met afspelen.
Wat ik ook doe, hij wil ze _niet_ afspelen, ook al is het het goeie formaat.
Waar het aan ligt... geen idee :?
Bij mij werkt slechts 1 videoclip niet, de rest werkt perfect, dus ik heb niks te klagen verder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Pu_Dy schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:14:
Ik heb samen met een gast 3 remote controls besteld voor 22 dollar incl verzend kosten..

moeilijk relax.
Waarzo :? Hier toevallig met creditcard :?

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 11-01-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Gnixon schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:14:
[...]M'n xvid encoder had ik trouwens op AS @L3 gezet voordat ik begon maar nu zie ik dat hij weer terug is gesprongen op AS @L5 :S
AS profiel is helaas niet goed compatible met de gmini, je zal een van de Simple profiles moeten gebruiken, dan komt het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand me kort uitleggen hoe je de xvid codec het beste instelt voro de gmini 400 want euh dat ebeld hapert er verschrikkelijk mee het neemt zelfs al redelijk veel processorkracht in bij mijn pc. ik snap wel niks van de instellingen 8)7 :s de bestanden zijn wel veel kleiner en veel betere kwaliteit op m'n pc op de gmini is het beeld zeer goed alleen hapert het hulp gevraagd !

Is het normaal dat de muziek stopt als je een bestand of map een andere naam wil geven ?

JB,

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:35:
Kan er iemand me kort uitleggen hoe je de xvid codec het beste instelt voro de gmini 400 want euh dat ebeld hapert er verschrikkelijk mee het neemt zelfs al redelijk veel processorkracht in bij mijn pc. ik snap wel niks van de instellingen 8)7 :s de bestanden zijn wel veel kleiner en veel betere kwaliteit op m'n pc op de gmini is het beeld zeer goed alleen hapert het hulp gevraagd !

Is het normaal dat de muziek stopt als je een bestand of map een andere naam wil geven ?

JB,
Waar hapert het beeld? op je Gmini of op je pc? op je pc is normaal, en ja, dat neemt wat processorkracht in beslag.
Zou je iets duidelijker kunnen zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:08:
[...]

Waar hapert het beeld? op je Gmini of op je pc? op je pc is normaal, en ja, dat neemt wat processorkracht in beslag.
Zou je iets duidelijker kunnen zijn? :?
Wel ja op mijn pc hapert het niet. ik had het beedlformata op 640 * 400 gezet en As @ L5
wat betekenn die instellingen as@l5 ? en nog van die andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:18:
[...]

Wel ja op mijn pc hapert het niet. ik had het beedlformata op 640 * 400 gezet en As @ L5
wat betekenn die instellingen as@l5 ? en nog van die andere
Aha,
As is niet goed, je moet een Simple profile gebruiken, dan werkt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 18:19
kun je de afstandsbediening voor de av400 ook voor de gmini 400 gebruiken?
En zullen we met een paar mensen afstandsbedieningen kopen, scheelt in verzendkosten

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

daniel_ev schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:54:
kun je de afstandsbediening voor de av400 ook voor de gmini 400 gebruiken?
En zullen we met een paar mensen afstandsbedieningen kopen, scheelt in verzendkosten
Ik denk het niet, ze hebben niet voor niks een aparte afstandsbediening voor de Gmini serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de afstandsbediening van de Gmini 220 ook gebruiken op de 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWs

WWs

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:32:
Kan je de afstandsbediening van de Gmini 220 ook gebruiken op de 400?
Er is 1 AB voor de hele Gmini serie dacht ik. (120 SP, 220 en 400 voor zo ver ik het weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
iemand al ervaring met de plugin voor de windows mediaplayer?

-als ik ga synchroniseren dan staan alle mp3tjes dubbel in de music map van de gmini

-als ik synchroniseer met een lege music map op de gmini dan plaatst wmp alles in de root van de gmini

mpf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazyed schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:51:

-als ik ga synchroniseren dan staan alle mp3tjes dubbel in de music map van de gmini

-als ik synchroniseer met een lege music map op de gmini dan plaatst wmp alles in de root van de gmini

mpf...
Ik heb er geen problemen mee mischien ff nieuwe plugin downloaden: (of opnieuw instaleren)http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/devicedetaildialog.aspx?deviceid=785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lazyed schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:51:

mpf...
Bij mij werkt het prima, raar dat ie dat bij jou doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
heb ik gedaan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:48:
[...]

Ik heb er geen problemen mee mischien ff nieuwe plugin downloaden: (of opnieuw instaleren)http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/devices/devicedetaildialog.aspx?deviceid=785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
istie soms uitsluitend hiervoor bedoeld:

This plug-in is required if you want to transfer copy protected WMA music to your AV400 or Gmini400............

Werktie bij iemand ook met mp3tjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

lazyed schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:45:
istie soms uitsluitend hiervoor bedoeld:

This plug-in is required if you want to transfer copy protected WMA music to your AV400 or Gmini400............

Werktie bij iemand ook met mp3tjes?
Ik heb er gewoon muziek mee opgezet, geen probleem.
Heb niet eens protected WMA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
en hij synchroniseerd de bestanden met die in de music map op de gmini?
hier worden alle bestanden naar de root van de gmini gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst wat jpg-tjes gamaakt in photoshop. nadat ik ze op mijn gmini had gezet kon hij ze wel in de "9" formatie en de "4" formatie laten. Maar wanneer ik ze helemaal wil laten zien in de 1-pic stand, kan hij ze niet weergeven: Can't load progressive jpg. Hebben meer mensen hier last van gehad?

en daarnaast: wat is het hoogst aantal kbps wat jullie halen zonder dat het beeld gaat schokken? Ik heb een hele tijd met DivX 5.2.6 mijn films gecodeerd met 768 kbps, 640x320, portable stand. Het beeld loopt dan heel soepel, maar je ziet vaak digitalisering. Vvooral wanneer er zwart in het scherm verschijnt gaat hij een soort van vlekken vertonen. Op de tv heb je veel minder last van die vlekken dan op je gmini.
Is Xvid een beter alternatief? En hoeveel kbps gebruiken jullie dan met Xvid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:53:
ik heb laatst wat jpg-tjes gamaakt in photoshop. nadat ik ze op mijn gmini had gezet kon hij ze wel in de "9" formatie en de "4" formatie laten. Maar wanneer ik ze helemaal wil laten zien in de 1-pic stand, kan hij ze niet weergeven: Can't load progressive jpg. Hebben meer mensen hier last van gehad?

en daarnaast: wat is het hoogst aantal kbps wat jullie halen zonder dat het beeld gaat schokken? Ik heb een hele tijd met DivX 5.2.6 mijn films gecodeerd met 768 kbps, 640x320, portable stand. Het beeld loopt dan heel soepel, maar je ziet vaak digitalisering. Vvooral wanneer er zwart in het scherm verschijnt gaat hij een soort van vlekken vertonen. Op de tv heb je veel minder last van die vlekken dan op je gmini.
Is Xvid een beter alternatief? En hoeveel kbps gebruiken jullie dan met Xvid?
In de specs staat dat de Gmini geen progressive jpg. aankan..

Over video, ik gebruik zelf Xvid, en dat bevalt prima :)
Geen idee wat daarvoor de beste instellingen zijn... maar het werkt iig goed bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:04:
[...]

In de specs staat dat de Gmini geen progressive jpg. aankan..

Over video, ik gebruik zelf Xvid, en dat bevalt prima :)
Geen idee wat daarvoor de beste instellingen zijn... maar het werkt iig goed bij mij
maar waarom kan hij sommige progressives wel weergeven in 9-pic en 4-pic? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_RoD_ schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:43:
[...]

Aha,
As is niet goed, je moet een Simple profile gebruiken, dan werkt het wel :)
Ja maar ja dat Simple profile, ik probeer het hier eventjes maar het aantal frames per seconde is beperkt tot 15fps en de resolutie 352x288 ... Als je op die manier een film op je tv wil bekijken.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:14:
[...]

Ja maar ja dat Simple profile, ik probeer het hier eventjes maar het aantal frames per seconde is beperkt tot 15fps en de resolutie 352x288 ... Als je op die manier een film op je tv wil bekijken.... :P
:?

Bij mij is het gewoon 25fps :)
Weet je zeker dat je alles goed doet? ik heb er ook niet zo heel veel verstand van eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:22:
[...]

maar waarom kan hij sommige progressives wel weergeven in 9-pic en 4-pic? :|
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat in de specs stond dat ie het niet kon weergeven.
Het ding zal wel niet in staat zijn om progressives in zn geheel te laten zien, maar het kan blijkbaar wel in 9-pic en 4-pic.

Niet dat ik er verstand van heb :?
Wees iig blij dat ie ze iig nog in 9-pic en 4-pic kan afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
Goeiendag,

Mijn Archos Gmini400 is net gecrasht en staat nog aan, ik kan hem niet uit zetten of wat dan ook.
Ik kan helemaal niks doen, moet ik gewoon wachten tot de batterij leeg is of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:14:
[...]

JAH! dat heb ik ook..zie ik nu pas...ik heb er een foto van gemaakt..
Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe hoor, maar dit is de nieuwste versie van de xvid encoder en bij simple L3 hoort 15fps bij mij :S
Afbeeldingslocatie: http://graham.firewings.net/gmini%20hoesje/15fps.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
Flesdop schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:44:
Goeiendag,

Mijn Archos Gmini400 is net gecrasht en staat nog aan, ik kan hem niet uit zetten of wat dan ook.
Ik kan helemaal niks doen, moet ik gewoon wachten tot de batterij leeg is of ?
gewoon de uit knop 10/15 seconden inhouden en als dat niet werkt, inderdaad gewoon wachten totdat de batterij op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gnixon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:48:
[...]

Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe hoor, maar dit is de nieuwste versie van de xvid encoder en bij simple L3 hoort 15fps bij mij :S
[afbeelding]
Wel ja :p en AS @ L5 euhm dat is onmogelijk dus heeft er iemand een voorstel om twee uur video in 500 mb te krijgen op goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Wel ja :p en AS @ L5 euhm dat is onmogelijk dus heeft er iemand een voorstel om twee uur video in 500 mb te krijgen op goeie kwaliteit.
Divx 5.2.1, portable profile, 500 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Gnixon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 13:48:
[...]

[afbeelding]
Als je nou gewoon zelf eens een video codeert met die instelling, dan zou je zien dat je helemaal niet vast zit aan die resolutie die daar staat. Het is een SUGGESTED resolutie, je mag hem met het simple profile zo hoog maken als je wil. Zelfde geldt voor de bitrate. Het enige wat de verschillende profielen doen is bepaalde compressie mogelijkheden in- en uitschakelen. Met Simple profile zijn dus bepaalde instellen die voor betere compressie/optimalisering zorgen, uitgeschakeld. Dit zorgt voor betere compatibiliteit met stand-alone spelers, oftewel de gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
oh, ok rustig maar hoor
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sledge HaMMeR
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 08:58

Sledge HaMMeR

-= Je Vini, Vidi, Vici =-

Wat is dat ding vet zeg _/-\o_

.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Je kunt beter hier een kijkje nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Weet iemand al over de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pu_Dy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:34:
Weet iemand al over de nieuwe firmware?
welke nieuwe filmware?
http://www.archos.com/download/firmware.html

1.3.0.1 is nog steeds de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Ze mogen wel eens met nieuwe firmware komen, ik zou graag nog de onderstaande opties op mn Gmini willen hebben :) :
- MPEG 1/2, WMV, ASF, MOV afspelen
- VBR ondersteuning bij video zonder dat het geluid niet meer sync loopt met het beeld
- Meer gratis games :P
- Een fotoviewer die meer bestandsformaten kan lezen en ook progressive JPEG's leest
- Een .txt viewer
- Langere batterijduur en betere inschatting van batterijduur :/

Zullen we een handtekeningenactie beginnen en die overhandigen aan Archos als we rond de 1000 handtekeningen hebben? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Code-X schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:08:
Ze mogen wel eens met nieuwe firmware komen, ik zou graag nog de onderstaande opties op mn Gmini willen hebben :) :
- VBR ondersteuning bij video zonder dat het geluid niet meer sync loopt met het beeld
- Een fotoviewer die meer bestandsformaten kan lezen en ook progressive JPEG's leest
- Een .txt viewer

Zullen we een handtekeningenactie beginnen en die overhandigen aan Archos als we rond de 1000 handtekeningen hebben? 8)
Denk eerlijk gezegd dat dat weinig zin heeft :P
Die tekstviewer en VBR ondersteuning zouden opzich nog wel mogelijk zijn, wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

oew bijna tijd voor een nieuw topic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:10
- Een .txt viewer

Ik wil gewoon divx 3 dr op hebben. Kan ik tenminste gewoon simpsons dr op gooien zonder alles om te hoeven zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier nog een help functie die werkt op zijn Gmini? Want ik vraag me af wat dat precies inhoudt. Ik heb hem denk ik per ongeluk weggegooid 8)7

en verder zoals eerder gezegd: www.gmini400.com.
Je kan daar wel wat leuke wallpapertjes krijgen voor je gmini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:19:
Heeft iemand hier nog een help functie die werkt op zijn Gmini? Want ik vraag me af wat dat precies inhoudt. Ik heb hem denk ik per ongeluk weggegooid 8)7

en verder zoals eerder gezegd: www.gmini400.com.
Je kan daar wel wat leuke wallpapertjes krijgen voor je gmini.
Volgens mij hebben ze dat help knopje er gewoon bijgezet omdat ze geen 9e knop konden bedenken :P
Hoezo werkt ie niet meer dan? als ik naar help ga krijg ik keurig de files in dat mapje te zien (waar overigens niemand wat aan heeft)

Edit: Post nummer 1000 _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 20-01-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyed
  • Niet online
- Een .txt viewer

reactie krijgen van archos is sience fiction .........

[ Voor 9% gewijzigd door lazyed op 20-01-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de gmini 400 ook de compactflash type 2 kan lezen of heb ik hier een speciale adapter voor nodig? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb deze vraag bij verschillende leveranciers nagevraagd, maar ik krijg ook verschillende antwoorden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hebben sommige van jullie wel eens last van vocht onder het scherm van je gmini400 :?

Bij de Archos AV400 komt dit namelijk wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Code-X
Ik heb geen last van vocht...
Reactie krijgen is idd sf...
Ik stuur zo'n mail over zelf firmware maken. Auto-reply met dat ze het niet kunnen beantwoorden :*)
Wie o wie maakt er een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:43:
Hebben sommige van jullie wel eens last van vocht onder het scherm van je gmini400 :?

Bij de Archos AV400 komt dit namelijk wel eens voor.
Nooit last van :)

Nanax, maak jij een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

is goed ;)

en we gaan verder:
HIER