dan schakelt de gmini nl over op de video out, naar je tv bv.Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:29:
Kwam er vandaag achter de gmini 400 wel een optie heeft om het backlight uit te schakelen en tegelijk te kunnen switchen van muziekDat gaat heel veel batterij schelen
hee, dat trucje had ik laatst ook bedacht, maar gaat er dan geen extra stroom ofwatdanook naar de koptelefoon?
Verwijderd
njah 't is maar dat jullie het weten maar de middenste knop 3 seconden indrukken is eigelijk bedoeld om de videouitgang naar de tv te laten gaan ipv naar het scherm. heb er geen idee of dit minder verbruikt maar ik denk het nietRoD schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:05:
[...]
Goh, dat wist ik zelfs nog helemaal niet
@Surround: ik zou er ns proberen voor te zorgen dat die statische schokken ophouden, lijkt me bijzonder vervelend, en lijkt me helemaal niet goed voor je Gmini.
Ik weet niet hoe, maar volgens mij heeft niemand anders hier last van...
Verwijderd
normaalgezien ga je er geen last van hebben hoor maar eigelijk is het niet echt de bedoelingChriztiaan schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:02:
hee, dat trucje had ik laatst ook bedacht, maar gaat er dan geen extra stroom ofwatdanook naar de koptelefoon?
Verwijderd
verbruikt wel meer stroom
ik heb ontdekt dat je bestanden kan kopiëren en verplaatsen tijdens het spelen!
Als je batterij ver op het einde is kan je nog blijven spelen (je batterij is dan wel heel geod ontladen)
Laadt gewoon de map music als afspeellijst en de gmini zal niet uitschakelen omdat de batterij leeg is
zet de speler wel af als de harde schijf uitvalt! dna is hij zeker volledig leeg! Laat de speler dan niet meer knoeien om de harde schijf weer op gang te laten komen
alle ja dit was maar ene mededeling!
ook kan je de harde schijf laten stoppen tijdens het renamen van een file; simpel laat de speler eerst 10 seconden wachten nadat je op rename hebt gedrukt en dan valt hij automatisch uit.
wacht je niet, dna blijft de schijf draaien!
dit zijn zo allemaal een paar kleine zaken die ik toevallig heb gevonden
Als je batterij ver op het einde is kan je nog blijven spelen (je batterij is dan wel heel geod ontladen)
Laadt gewoon de map music als afspeellijst en de gmini zal niet uitschakelen omdat de batterij leeg is
alle ja dit was maar ene mededeling!
ook kan je de harde schijf laten stoppen tijdens het renamen van een file; simpel laat de speler eerst 10 seconden wachten nadat je op rename hebt gedrukt en dan valt hij automatisch uit.
wacht je niet, dna blijft de schijf draaien!
dit zijn zo allemaal een paar kleine zaken die ik toevallig heb gevonden
Lithium ion batterijen moet je niet helemaal leeg laten lopen, dat is slecht voor de batterij en gaat hij minder lang mee. Zie ook Wikipedia voor meer info over dit type batterijen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 19:44:
Laadt gewoon de map music als afspeellijst en de gmini zal niet uitschakelen omdat de batterij leeg iszet de speler wel af als de harde schijf uitvalt! dna is hij zeker volledig leeg!
[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 24-03-2005 12:35 ]
Verwijderd
Ah leuk om weten! Ik had anders nu wel het vermoeden dat de meter correct werkte en dat de batterijen langer meegingen als anderswwillem schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:33:
[...]
Lithium ion batterijen moet je niet helemaal leeg laten lopen, dat is slecht voor de batterij en gaat hij minder lang mee. Zie ook Wikipedia voor meer info over dit type batterijen.
dank je voor de informatie
Volgens mij moet je em in het begin juist wel leeg laten lopen, zodat de batterij kan "trainen", zodat ie beter werkt.
In het begin werkte mijn batterij zo rond de 6 uur, maar toen ik em een paar keer leeg heb laten lopen, en weer opgeladen had, haalde ik met gemak de 10-11 uur.
In het begin werkte mijn batterij zo rond de 6 uur, maar toen ik em een paar keer leeg heb laten lopen, en weer opgeladen had, haalde ik met gemak de 10-11 uur.
Verwijderd
bij mijn weten moet je de eerste keer een batterij altijd laten leeglopenRoD schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:28:
Volgens mij moet je em in het begin juist wel leeg laten lopen, zodat de batterij kan "trainen", zodat ie beter werkt.
mijn archos was al opgeladen had ik ondervonden toen ik hem voor de eerste keer had opgeladen want hij was na een half uur volledig opgeladen!
de eerste ker ging hij niet zo lang mee maar nu gata hij al 12 uur ana een stuk mee voor muziek te spelen. ik had hem gisteren volledig (de klok stond zelfs verkeerd) en dan weer opgeladen en de batterij-indicator werkt nu beter dan anders. Anders waren de eerste twee streeptjes er snel af en bleef dat geel streepje heel lang staan en dan plotseling rood en na tien minuten volledig leeg!
Zelfde heb ik voorgehad met m'n gsm, die had ik in het begin 3 uur opgeladen en het moest eigenlijk vier uur duren maar hij was al gestopt met opladen. De eerste keer ging hij een dag mee en sindsdien is die tijd steeds langer en langer beginnen meegaan. Nu gaat hij soms 2 weken mee

Vroeger was het simpel met Ni-Cd (Nikkel Cadium) Batterijen; Altijd volledig opladen en elke keer ook volledig ontladen. Deed je dat niet dan ging je batterij minder lang mee.
De opvolger van Ni-Cd was dan Ni-Mh (Nikkel Metaal hydride).
Die moest je de eerste keer volledig opladen en ontladen. Daarna had de batterij geen of bijna geen geheugenverlies!
En nu gaan ze afkomen dat je Ni-ion beter niet volledig ontlaadt. Hehe sorry maar dat snap ik nu even niet

Ik dacht zelf ook dat het goed was om em in het begin helemaal te ontladen, het heeft bij mij iig wel gewerkt.
Was het ook niet zo dat je bij gewone batterijen de batterijen juist wel moest ontladen? en dat het bij Lithium-ion batterijen helemaal niet uitmaakte..
Was het ook niet zo dat je bij gewone batterijen de batterijen juist wel moest ontladen? en dat het bij Lithium-ion batterijen helemaal niet uitmaakte..
Verwijderd
inderdaad gewone batterijen ontlaadt je beter altijd anders gaat er een groot dele van de capaciteit verlorenRoD schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:00:
Ik dacht zelf ook dat het goed was om em in het begin helemaal te ontladen, het heeft bij mij iig wel gewerkt.
Verwijderd
Ik heb vandaag dus eens legaal muziek gedownload met skynet music club, je kan het gratis proberen een heel jaar door! Dus waarom niet?
Ik probeer een single van moby (lift me up), kopiëer die met WMP naar m'n gmini (handmatig via browser gaat niet, dan vergeet hij de licenties).
Oké het bestand wordt probleemloos afgespeeld op de gmini. Dus download ik wat meer liedjes van de cd van moby. Ik wil ze overzetten en alles is mislukt, ongekende fout.

Als ik vraag wat de fout is krijg ik de volgende pagina : http://www.microsoft.com/...default.aspx?&id=80045009
Hulp gevraagd
Ik probeer een single van moby (lift me up), kopiëer die met WMP naar m'n gmini (handmatig via browser gaat niet, dan vergeet hij de licenties).
Oké het bestand wordt probleemloos afgespeeld op de gmini. Dus download ik wat meer liedjes van de cd van moby. Ik wil ze overzetten en alles is mislukt, ongekende fout.
Als ik vraag wat de fout is krijg ik de volgende pagina : http://www.microsoft.com/...default.aspx?&id=80045009
Hulp gevraagd
Um waarom via dat programma?
Zoek de locatie van de gedownloade nummers en doe recht muis knop, kopieren naar verwisselbare schijf..
Ik snap niet waarom je zo moeilijk moet doen.
Zoek de locatie van de gedownloade nummers en doe recht muis knop, kopieren naar verwisselbare schijf..
Verwijderd
wel ja zonder dat programma geeft de gmini gewoon een domme foutmelding dat er licenties nodig zijn om het betsand te draaien en media player kopiërt die dus meePu_Dy schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:40:
Um waarom via dat programma?
ik haat media àplayer om audio over te zetten en ik denk dat ik misschien gewoon beter naar een winkel loop en een cd koop! ik dnek zelfs dat het minder lang zal duren en da je geen miserie hebt !
WMP wil wel vaker vervelend doen met het overzetten van dingen, ik heb dit met allerlei verschillende apparaten gehad.
Het moet toch mogelijk zijn om gekochte muziek op je mp3speler te zetten? Als je er niet uitkomt zou ik ns ff contact op te nemen met Archos.
Het moet toch mogelijk zijn om gekochte muziek op je mp3speler te zetten? Als je er niet uitkomt zou ik ns ff contact op te nemen met Archos.
Contact op nemen met Archos bestaat niet. Ze reageren nergens op. Zowel telefonisch niet als via email.RoD schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:01:
WMP wil wel vaker vervelend doen met het overzetten van dingen, ik heb dit met allerlei verschillende apparaten gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door lazyed op 27-03-2005 01:01 ]
Mjah, hoe kon ik dat ook vergetenlazyed schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:00:
[...]
Contact op nemen met Archos bestaat niet. Ze reageren nergens op. Zowel telefonisch niet als via email.
Dr moet iig wel een manier zijn, het zou schandalig zijn als je je gekochte nummers er niet eens op kunt zetten, en je dus verplicht bent om illegaal te downloaden.
Mensen...
Wordt het niet langzaam tijd voor deel 3 van dit topic?
21 tabbladen is best veel om door te worstelen
en had ik nou eindelijk die gmini400 maar..
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Ach ja ze zitten te zagen tot tot en met over illegale downloaders maar als het er op aan komt kan je je legaal gedownloade muziek bijna niet overzetten ! 
raar maar waar maar op een cd branden gaat dan plotseling wel (media player heeft de geniale instelling dat hij altijd tegen maximale snelheid brandt alhoewel ik het niet zo goed vindt!
En als ik die liedjes dan uiteindelijk op m'n archos wil moet ik ze dus eerst op cd branden dan weer rippen met CDex en dat zit je al met kwaliteitsverlies!
Oké dat was dan de eerste en denk ik ook veruit de laatste keer dat ik legaal beveiligde muziek heb gedownload !
Het is ten eerste veel te duur 15 euro en het is beveiligd en je hebt niet eens ee originele cd en je kan blijven knoeien met die licenties dat je het beter gewoon laat!
Volgende week zal ik die cd van moby dan gewoon maar gaan kopen, dan ben ik er zeker van dat ik hem op mijn archos kan zetten en heb je tenminste een echte cd!
raar maar waar maar op een cd branden gaat dan plotseling wel (media player heeft de geniale instelling dat hij altijd tegen maximale snelheid brandt alhoewel ik het niet zo goed vindt!
En als ik die liedjes dan uiteindelijk op m'n archos wil moet ik ze dus eerst op cd branden dan weer rippen met CDex en dat zit je al met kwaliteitsverlies!

Oké dat was dan de eerste en denk ik ook veruit de laatste keer dat ik legaal beveiligde muziek heb gedownload !
Het is ten eerste veel te duur 15 euro en het is beveiligd en je hebt niet eens ee originele cd en je kan blijven knoeien met die licenties dat je het beter gewoon laat!
Volgende week zal ik die cd van moby dan gewoon maar gaan kopen, dan ben ik er zeker van dat ik hem op mijn archos kan zetten en heb je tenminste een echte cd!
ppaddo schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:11:
Mensen...
offtopic:
Nieuw topic is pas bij 1000 posts
Nieuw topic is pas bij 1000 posts
Op soulseek kost het € 0,- en heb je nog very rare music ook.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 11:22:
Ach ja ze zitten te zagen tot tot en met over illegale downloaders maar als het er op aan komt kan je je legaal gedownloade muziek bijna niet overzetten !
Noem me maar een ripper, ik heb toch ± 50 orginele cd's
Sorry hoor, ff telfoutje gemaakt...
blijft lastig 1000/25 = 40
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
hehe ja inderdaad ee, klein foutje maar eerlijk zijn 1000 euro vind ik wat veel, alhoewel ik er zelf ook al zeker 1000 euro aan cd's heb gekocht! moesten de gewone cd's niet zo duur zijn en maar 15 euro kosten er zou veel minder illegaal worden gedownload! Ik koop enkel nu cd's die ik echt graag hoor ik zit ongeveer nu aan 100 cd's (wel legale cd's)ppaddo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 09:18:
[...]
Sorry hoor, ff telfoutje gemaakt...
blijft lastig 1000/25 = 40niet 20....
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 10:30 . Reden: schrijffouten ]
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:27:
[...]
hehe ja inderdaad ee, klein foutje maar eerlijk zijn 1000 euro vind ik wat veel, alhoewel ik er zelf ook al zeker 1000 euro aan cd's heb gekocht! moesten de gewone cd's niet zo duur zijn en maar 15 euro kosten er zou veel minder illegaal worden gedownload! Ik koop enkel nu cd's die ik echt graag hoor ik zit ongeveer nu aan 100 cd's (wel legale cd's)
offtopic:
dit ging over het aantal posts in het topic, niet over cd's
[ontopic]
Iemand al iets gehoord over een firmware upgrade? Ik vind het nu wel ns tijd worden eigenlijk
Verwijderd
Nog niks gehoord, en het is inderdaad nodigRoD schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:09:
[...]
offtopic:
[ontopic]
Iemand al iets gehoord over een firmware upgrade? Ik vind het nu wel ns tijd worden eigenlijk
Verwijderd
archos klantendienst leeft!!!
Ik heb er naar gebeld met skype en er is daar inderdaad leven.
Ik heb gevraagd of ze in de toekomst niks kunnen doen ana het feit dat de CF-reader enkel kan lezen en niet schrijven. En wat het probleem is met multitask. Het blijkt een softwarematige beperking te zijn.
En het feit dat de hard disk blijft draaien bij games is volgens hem voor de high scores
Ik hoop dat het iets heeft opgeleverd en dat er in de toekomst echt iets wordt aan gedaan!
Ik heb er naar gebeld met skype en er is daar inderdaad leven.
Ik heb gevraagd of ze in de toekomst niks kunnen doen ana het feit dat de CF-reader enkel kan lezen en niet schrijven. En wat het probleem is met multitask. Het blijkt een softwarematige beperking te zijn.
En het feit dat de hard disk blijft draaien bij games is volgens hem voor de high scores
Ik hoop dat het iets heeft opgeleverd en dat er in de toekomst echt iets wordt aan gedaan!
Ja, dat kan dus niet, zoals ze zeggen.
Je hebt toevallig niet gevraagd naar een firmware upgrade?
tot mijn spijt moet ik meedelen dat ik niet langer een archos ga kopen, ben overgestapt op het idee om een ibook te kopen, net wat handiger 
heb een 256mb ibead, dus muziek luisteren onderweg zit wel goed, veel succes allemaal met het contacten van de klantenservice, al lukt het sommigen al aardig
heb een 256mb ibead, dus muziek luisteren onderweg zit wel goed, veel succes allemaal met het contacten van de klantenservice, al lukt het sommigen al aardig
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Tuurlijk heb ik gevraagd naar een firmware update !RoD schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:35:
Ja, dat kan dus niet, zoals ze zeggen.
Ik heb alle gebreken opgesomt en bij de meeste problemen zei hij: "Ja, dat probleem is ons bekend ja"
Ik heb gesmeekt (overdreven) voor een firmware update, hopelijk doen ze er nu ook is iets aan hé!
Verwijderd
deuh ik dacht dat er daar inderdaad nooit iemand opnam en na 3 seconden had ik antwoord! zo slecht is dat nu toch ook al niet?djmurcielago schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:46:
tot mijn spijt moet ik meedelen dat ik niet langer een archos ga kopen, ben overgestapt op het idee om een ibook te kopen, net wat handiger
als moet ik toegeven de klantendienst van iRiver die is pas supersnel! na 1 uur heb je antwoord op je mail!
Verwijderd
ik wacht nog steeds op bericht van iriver en ik heb inmiddels als een archosVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:23:
[...]
deuh ik dacht dat er daar inderdaad nooit iemand opnam en na 3 seconden had ik antwoord! zo slecht is dat nu toch ook al niet?
als moet ik toegeven de klantendienst van iRiver die is pas supersnel! na 1 uur heb je antwoord op je mail!
Verwijderd
Eey nix tegen de klantendienst van iRiver, Archos is wel supergoed maar klantendienst is niet zo denderend maar met de telefoon toch bereikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:30:
[...]
ik wacht nog steeds op bericht van iriver en ik heb inmiddels als een archos
Ik heb de iMP-700 gekocht (da was voor m'n archos), een betere cd-speler kan je je werkelijk niet voorstellen en klantendienst supergoed! Alle bugs die ik naar de klantendienst heb gestuurd, en alle functies die ik er graag had bijgehad heb ik mooi in een lijstje opgestuurd nara de klantendienst, een half jaar later hebben ze al die functies in een firmware update gebracht, de speler was niet zo populair op forums en zo maar ik vind het nu een superapparaat (Archos gebruik ik nu meer omdat ik er meer muziek op krijg, het grootste gebrek aan de archos is multitask en OGG)
maar een H320 van iriver doet wel serieus onder voor de archos gmini 400, net als de PMP120 die wel een groter scherm heeft maar niet zo goed scoort als gmini 400
Het enigste wat ik te horen kreeg van archos via mail was dat ze geen informatie geven over toekomstige firmware upgrades.
Wat opzich ook heel logisch is ...penetreerbeer schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:52:
Het enigste wat ik te horen kreeg van archos via mail was dat ze geen informatie geven over toekomstige firmware upgrades.
Er is een nieuwe versie uit van Xvid.
Denken jullie dat die gewoon met de Gmini gaat werken als ik video's naar dat formaat codeer?
Denken jullie dat die gewoon met de Gmini gaat werken als ik video's naar dat formaat codeer?
Vast wel, ik heb de eerste beta van die versie en dat werkt ook prima.RoD schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 19:24:
Er is een nieuwe versie uit van Xvid.
[ Voor 13% gewijzigd door Cinner op 05-04-2005 19:52 ]
Verwijderd
met mijn ervaring over xvid op de archos vind ik persoon dat het niet zo goed gaat, ik vind de codec een beetje zwaar voor de archos soms hapert het beeld wat en in de meest gevallen zijn de bestanden oftewel superklein oftewel supergroot!
Kan iemand me wat meer uitleggen hoe je die codec het beste gebruikt met een degelijke resolutie, kwaliteit en bestandsgrootte?
Kan iemand me wat meer uitleggen hoe je die codec het beste gebruikt met een degelijke resolutie, kwaliteit en bestandsgrootte?
Ik heb het zelf ook idd, dat als ik een filmpje naar xvid codeer, het beeld soms "langzamer" gaat. Daarom gebruik ik ook alleen maar DivX, want die werken altijd perfect.
Verwijderd
vooral op de tvCinner schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:46:
Merk je het langzamer afspelen van XviD op de TV of op het kleine scherm van de speler zelf?
en daarbij de ersolutie mag ook niet te hoog zijn in dat formaat
Hmm, in XviD laat ik de resolutie altijd hetzelfde als het bronbestand. Ik weet niet zeker of ze dan bij mij op TV ook langzamer afspelen: ik merk wel dat een NTSC XviD soms niet helemaal soepel loopt bij pans (en dan doel ik niet op schokken maar ik zie dan wel dat het niet helemaal loopt zoals het zou moeten). Ik zal eens een NTSC film in DivX coderen, kijken of ik dan hetzelfde verschijnsel zie.
Verwijderd
wel het verschijnsel dat er bij mij op komt is namelijk dat alles met schokken gaat zelfs in PAL-modus.Cinner schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:52:
Hmm, in XviD laat ik de resolutie altijd hetzelfde als het bronbestand. Ik weet niet zeker of ze dan bij mij op TV ook langzamer afspelen: ik merk wel dat een NTSC XviD soms niet helemaal soepel loopt bij pans (en dan doel ik niet op schokken maar ik zie dan wel dat het niet helemaal loopt zoals het zou moeten). Ik zal eens een NTSC film in DivX coderen, kijken of ik dan hetzelfde verschijnsel zie.
Verwijderd
hehe ziet er leuk uit ik zal het eens uitproberen
o ja ik heb dus een paar spelletjes op de site van archos gekocht maar heb geen enkel idee waar ik die nu moet downloaden sturen ze die bestanden op in een mail of niet?
o ja ik heb dus een paar spelletjes op de site van archos gekocht maar heb geen enkel idee waar ik die nu moet downloaden sturen ze die bestanden op in een mail of niet?
Verwijderd
alleen zou ik geen idee hebben hoeBaT schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 22:16:
Lijkt me dat je die dan van hun site gewoon kan downloaden.
Is het die knop voor de games te recoveren na een firmware update ?
Zijn er meer mensen waarbij de links/rechts/onder/boven-knopjes wat lastig gaan?
Voor naar beneden moet ik namelijk echt hard drukken of anders een beetje schuin naar rechtsonder, vaag maar niet echt fijn
Zal ik hiervoor terug gaan? Geen zin om hem 4 weken kwijt te zijn...
Voor naar beneden moet ik namelijk echt hard drukken of anders een beetje schuin naar rechtsonder, vaag maar niet echt fijn
//
Goeie vraag... het wordt nu wel weer ns tijd, de nieuwste firmware is al weer 3 maand uit.
Njah, wie weet zijn ze met een hele goeie nieuwe firmware bezig
Het heeft dus ook geen zin om hier voor terug te gaan, want dat is bij elke Gmini in ieder geval wel een beetje zo.
Njah, wie weet zijn ze met een hele goeie nieuwe firmware bezig
Ja, dat heb ik ook, die toetsjes zijn niet zo super.man-o-script schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:56:
Zijn er meer mensen waarbij de links/rechts/onder/boven-knopjes wat lastig gaan?
Het heeft dus ook geen zin om hier voor terug te gaan, want dat is bij elke Gmini in ieder geval wel een beetje zo.
[ Voor 65% gewijzigd door RoD op 11-04-2005 18:58 . Reden: quote toegevoegd ]
Verwijderd
och man, ik denk dat ze bij archos niet zo gejeneerd zijn als bij iRiver voor het maken van firmware updates! iRiver heeft er bijna elke week een nieuwe uit. En als je ziet wat de laatste update was van die oudere gmini players vrees ik er zelfs voor dat ze helemaal niks meer van plan zijn
Het middelste knopje van die drie onder je scherm, werkt bij mij sinds dag 1 al klote, moet je heel goed indrukken wil ie uberhaubt iets doen... Gelukkig, heb je die knop niet zo vaak nodig..man-o-script schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:56:
Hier ook problemen met het naar beneden drukken. Idem geen zin om hem kwijt te zijn voor langere tijd. Was al na 3 dagen zo 
Maar goed, er valt mee te leven. Echter, wie herkent het volgende:
Als ik aan het afspelen ben, dan gaat het scherm uit na 5 seconden zoals ik dat heb ik ingesteld. Echter als ik dan naar een andere song wil, dan moet ik dus eerst het scherm activeren. Dat gaat soms goed, en soms fout: hij blijft in een wit scherm hangen. Hij speelt wél door maar doet niks meer. Moet hem dan eerst uitzetten voor hij het weer doet.
Alsof de hardeschijf niet meer tot leven komt... ik weet het niet.
herkent iemand dit?
Als ik aan het afspelen ben, dan gaat het scherm uit na 5 seconden zoals ik dat heb ik ingesteld. Echter als ik dan naar een andere song wil, dan moet ik dus eerst het scherm activeren. Dat gaat soms goed, en soms fout: hij blijft in een wit scherm hangen. Hij speelt wél door maar doet niks meer. Moet hem dan eerst uitzetten voor hij het weer doet.
herkent iemand dit?
Was dat niet een probleem met oudere firmware? weet je zeker dat je de nieuwste firmware hebt?djazete schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:58:
Hier ook problemen met het naar beneden drukken. Idem geen zin om hem kwijt te zijn voor langere tijd. Was al na 3 dagen zo
herkent iemand dit?
Verwijderd
Zou dan de 1 na nieuwste pakken. Met de laatste kan je niet meer terug. Waarom geeft archos niet gewoon mensen de mogelijkheid om zelf FW in elkaar te prutsen. Hoeft Archos zelf niet meer te zorgen voor de FW en dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze graag zien en wat wel en niet kan.
Ik kreeg hem geleverd met de nieuwste firmware..
dus ik kan niet terug en kan niet vooruit...
Maar geen anderen met dit probleem??
Dan denk ik dat er gewoon iets mis is met de hdd, zodat je wel garantie kunt claimen.djazete schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:37:
Ik kreeg hem geleverd met de nieuwste firmware..
Verwijderd
tuurlijk ik heb dit ook al eens gehad met m'n statische energie dat het scherm wit was en niks meer wou doen, soms doet ie dan wel nog iets en dan moet je gewoon 3 seconden middenste toets indrukken en dan nog eens indrukken en is het scherm normaal. Ook heb je dit soms voor als de transformator een beetje knettert omdat er een slecht contact is met de aansluiting!djazete schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 10:58:
herkent iemand dit?
Voilà verder kan ik je niet helpen hoor ik zou hem binnendoen als ik jou was (registreer het eerst op de site voor de garantie te activere
Je moet het middelste knopje inhouden, gaat het scherm uit en kan je gewoon skippen zonder dat het scherm aan gaat (bespaart ook veel batterij)Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:12:
[...]
tuurlijk ik heb dit ook al eens gehad met m'n statische energie dat het scherm wit was en niks meer wou doen, soms doet ie dan wel nog iets en dan moet je gewoon 3 seconden middenste toets indrukken en dan nog eens indrukken en is het scherm normaal. Ook heb je dit soms voor als de transformator een beetje knettert omdat er een slecht contact is met de aansluiting!
Voilà verder kan ik je niet helpen hoor ik zou hem binnendoen als ik jou was (registreer het eerst op de site voor de garantie te activere)
Verwijderd
middenste knop is gewoon tv uitgang en euh of dat minder bespaard van de batterij? ik weet niet maar die chip verbruikt ook watPu_Dy schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:54:
[...]
Je moet het middelste knopje inhouden, gaat het scherm uit en kan je gewoon skippen zonder dat het scherm aan gaat (bespaart ook veel batterij)
Verwijderd
En bij de av out functie hoor je ook steeds een wazige ruis. Maar die optie heb ik ook nog een tijdje gebruikt.
Verwijderd
Hallow, kan de gmini 400 de nieuwe Divx 6 aan die naar het schijnt menu's en ondertiteling en meerkanaals geluid ondersteund aan?
Ik heb wat schrik om het te installeren omdat anders de oude divx niet meer werkt.
Ik veronderstel van niet maar ja ik kan het maar vragen.
Ahja ik heb nog een ideetje voor de mensen die interesse hebben in een externe baterij én daarbij enorm veel plaats over hebben in een rugzak (anders is het geen zicht). => koop een noodvoeding (in de vorm van een stekkerdoos)
Klinkt idioot maar het werkt
Natuurlijk zou het wel beter zijn dat archos een degelijk extern batterijpack maakt. Zelf begin ik er niet aan het blijkt dat Li-ION batterijen kunnen exploderen als er kortsluiting optreedt of ze verkeerd worden opgeladen dus vind ik het redelijk riskant
Ik heb wat schrik om het te installeren omdat anders de oude divx niet meer werkt.

Ahja ik heb nog een ideetje voor de mensen die interesse hebben in een externe baterij én daarbij enorm veel plaats over hebben in een rugzak (anders is het geen zicht). => koop een noodvoeding (in de vorm van een stekkerdoos)
Klinkt idioot maar het werkt
Natuurlijk zou het wel beter zijn dat archos een degelijk extern batterijpack maakt. Zelf begin ik er niet aan het blijkt dat Li-ION batterijen kunnen exploderen als er kortsluiting optreedt of ze verkeerd worden opgeladen dus vind ik het redelijk riskant
Ik denk niet dat de Gmini die nieuwe DivX aankan, want de Gmini ondersteunt zeker geen menu's, en meerkanaals geluid ook nietVerwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:03:
Hallow, kan de gmini 400 de nieuwe Divx 6 aan die naar het schijnt menu's en ondertiteling en meerkanaals geluid ondersteund aan?
Ik heb wat schrik om het te installeren omdat anders de oude divx niet meer werkt.![]()
Klinkt idioot maar het werkt![]()
Over die externe batterij, ik denk dat door zon noodvoeding het portablegehalte zo drastisch daalt, dat niemand dat zal overwegen
Verwijderd
Wel ja het is maar een voorstel ! Maar het is allenszins multifunctioneel voor in de auto!RoD schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 13:21:
[...]
Ik denk niet dat de Gmini die nieuwe DivX aankan, want de Gmini ondersteunt zeker geen menu's, en meerkanaals geluid ook niet
Over die externe batterij, ik denk dat door zon noodvoeding het portablegehalte zo drastisch daalt, dat niemand dat zal overwegen
Je kan inderdaad wel ene omvormer kopen voor van 12 V DC naar 240 AC te gaan en als je gmini dan leeg is kan je hem opladen maar zo'n apparaat zuigt je autobatterij leeg en je zit met een verlies door de conversie! Terwijl je op zo'n Noodvoeding een half uur stroom kan trekken bij 350 Watt (toch bij de meeste). Wetende dat de archos oplader nooit zoveel verbruikt 11.25 Watt/uur volgens mij. En daarbij kan je dat spul dan thusi aan je pc hangen. Ik vind het niet zo'n slecht idee 't is wel ultralomp en de perfecte oplossing zou gewoon een adaptor voor in de auto zijn maar spijtig genoeg bestaat die niet
En wat betreft die Divx 6 => ik denk het ook dat we er niet veel mee zullen kunnen doen. Beter dan maar niet installeren.
Eindelijk! nieuwe firmware is uit!
Ze hebben gelijk een paar versies overgeslagen...we zijn nu bij versie 2.1.00 aangekomen.
Version 2.1.00
-----------------
Improvement: Support for MPEG4-AVI files with B-Frames added.
Improvement: Support for MPEG4-AVI files with MP3-VBR soundtrack added.
Improvement: Capabitility to set video player osd timeout added.
Improvement: "Clear thumbnails" popup in photo/video browser added.
Improvement: Info screen for folders with detailed information on contents added.
Bug Fix: Adding Message Box to inform the user when the copy of folder is not allowed.
Bug Fix: Fixed browser with gray background after a NTSC/PAL toggling while playing several video in repeat mode.
Bug Fix: Fixed file status truncated by playmode icons when returning to the main browser after playing an audio file.
Bug Fix: Prevent to add a second M3U extension when we rename a playlist from ARCLIB.
Bug Fix: Fixed a potential endless loop when browsing a corrupted ASF header.
Download u maar: http://www.archos.com/dow....1.00/Update_Gmini400.aos
Ze hebben gelijk een paar versies overgeslagen...we zijn nu bij versie 2.1.00 aangekomen.
Version 2.1.00
-----------------
Improvement: Support for MPEG4-AVI files with B-Frames added.
Improvement: Support for MPEG4-AVI files with MP3-VBR soundtrack added.
Improvement: Capabitility to set video player osd timeout added.
Improvement: "Clear thumbnails" popup in photo/video browser added.
Improvement: Info screen for folders with detailed information on contents added.
Bug Fix: Adding Message Box to inform the user when the copy of folder is not allowed.
Bug Fix: Fixed browser with gray background after a NTSC/PAL toggling while playing several video in repeat mode.
Bug Fix: Fixed file status truncated by playmode icons when returning to the main browser after playing an audio file.
Bug Fix: Prevent to add a second M3U extension when we rename a playlist from ARCLIB.
Bug Fix: Fixed a potential endless loop when browsing a corrupted ASF header.
Download u maar: http://www.archos.com/dow....1.00/Update_Gmini400.aos
Yes! Yes! Geweldige update! Zojuist de eerste test gedaan: een video die eerst niet afspeelde, speelt nu perfect met deze firmware
Eens kijken of nu wat meer uit m'n pr0n map het doet op m'n archosCinner schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:10:
Yes! Yes! Geweldige update! Zojuist de eerste test gedaan: een video die eerst niet afspeelde, speelt nu perfect met deze firmware
//
Ik denk het welman-o-script schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:21:
[...]
Eens kijken of nu wat meer uit m'n pr0n map het doet op m'n archos
Dus wat doet dit nu juist?
1) Je moet je video's niet meer met CBR MP3 coderen
2) Voor die B-frames, geldt dat dan dat je multipass kan coderen ofzo (voor divX dan)? Of gelden die B-frames alleen voor Xvid?
1) Je moet je video's niet meer met CBR MP3 coderen
2) Voor die B-frames, geldt dat dan dat je multipass kan coderen ofzo (voor divX dan)? Of gelden die B-frames alleen voor Xvid?
Je hoeft nu geen CBR MP3 meer inderdaad
waardoor veel (uiteraard legaal
) gedownloade films/video's het gewoon doen zonder dat je eerst hoeft te coderen.
Woei, ben hier best wel blij mee
* RoD doet een vreugdedansje

Woei, ben hier best wel blij mee
* RoD doet een vreugdedansje
Wow, das vet relaxed !!!! Vanavond maar meteen ff er op zetten 
Cool, zo wordt de archos nog beter voor video, ik vond het omzetten altijd irritant
Het is en blijft een geweldig apparaat, Gmini 400 OWNAGE !!!!!!!
Cool, zo wordt de archos nog beter voor video, ik vond het omzetten altijd irritant
Het is en blijft een geweldig apparaat, Gmini 400 OWNAGE !!!!!!!
Verwijderd
Yeuh eindelijk haperen Xvid bestanden niet meer én kan ik ook DivX files van 720*576 spelen zonder dat het hapert dit is de max
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 20:20 ]
Jawel, de Gmini 400 is nu nóg beter geworden
Met ondersteuning voor B-frames wordt ook de kwaliteit van de video beter, naast het feit dat je gedownloade films nu minder vaak opnieuw moet coderen
Wat wel opvalt: bij 1 video die voor de nieuwe firmware wel werkte, werkt nu niet meer: hij zegt "image size too big". Het bestand is 736x550.
Wat wel opvalt: bij 1 video die voor de nieuwe firmware wel werkte, werkt nu niet meer: hij zegt "image size too big". Het bestand is 736x550.
Verwijderd
Wat is de functie video osd eigenlijk 
Oké niemand schijnt het te weten
Oké niemand schijnt het te weten
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2005 20:46 ]
Verwijderd
osd = on screen display, ik own er zelf nog geeneen, maar ik denk dat je dan kan instellen hoe lang de functie van de knopjes onder het scherm blijven staan bij het spelen van een videootje
Dr zitten ook nog andere improvements bij, nog meer features waar je wat mee kunt doen, ook al zijn het maar kleine functies.
Ben gek op features
Ben gek op features
"is net thuis gekomen, gaat nu meteen nieuwe firmware eropzetten"
VET RELAXED, beeld kwaliteit is zoveeeel beter nu (van de tv-out).
Btw vraagje : Ik had versie 1.3.00 > heb niet 1.3.01/1.3.04 geinstalleerd > maar meteen naar 2.1.00 > Deze update is kleiner dan de vorige 2 > zijn die bugfixes van die "gemiste" updates dan ook meteen toegevoegd in 2.1.00 ?? Want je kan niet een eerdere versie meer installeren ...
Btw vraagje : Ik had versie 1.3.00 > heb niet 1.3.01/1.3.04 geinstalleerd > maar meteen naar 2.1.00 > Deze update is kleiner dan de vorige 2 > zijn die bugfixes van die "gemiste" updates dan ook meteen toegevoegd in 2.1.00 ?? Want je kan niet een eerdere versie meer installeren ...

[ Voor 113% gewijzigd door BaT op 19-04-2005 05:49 ]
Meteen erop gezet, alles werkt. Alleen na updaten ff de instellingen terugzetten. Hij speelt meer filmpjes af en bij een waarbij het geluid niet synchroon liep is dat nu wel het geval.
Verder nog niets getest.
Archos
Verder nog niets getest.
Archos
Wooeiiiii
Dit betekent dat ik AL mijn anime erop kan pleuren
en pr0n
Die oude bugfixes zitten ook gewoon in de nieuwste firmwareBaT schreef op maandag 18 april 2005 @ 23:18:
"is net thuis gekomen, gaat nu meteen nieuwe firmware eropzetten"
Maar das toch wel knap ? Want het verschil tussen die updates kwa grootte is wel apart, de nieuwste update fixed het meest, maar is het kleinst van allemaalRoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:33:
[...]
Die oude bugfixes zitten ook gewoon in de nieuwste firmware
Ik had nog wat anime er op gepleurd, die het eerst niet deed, nu ook nog niet, maar kreeg wel een wat duidelijker melding waarom hij hem niet afspeeld (can't do cubic ofzoiets).
[ Voor 22% gewijzigd door BaT op 19-04-2005 14:24 ]
Huh? bij mij is het de grootste updateBaT schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:22:
[...]
Maar das toch wel knap ? Want het verschil tussen die updates kwa grootte is wel apart, de nieuwste update fixed het meest, maar is het kleinst van allemaal
Ik had nog wat anime er op gepleurd, die het eerst niet deed, nu ook nog niet, maar kreeg wel een wat duidelijker melding waarom hij hem niet afspeeld (can't do cubic ofzoiets).
De Archos Gmini400.aos file van versie 1.3.00 was ongeveer 1,3 mb , 1.3.01 en 1.304 zijn allebei 799 kb en de nieuwste 2.1.00 is maar 772 kb

1.3 was 799kb staat op de site van Archos.BaT schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:52:
De Archos Gmini400.aos file van versie 1.3.00 was ongeveer 1,3 mb , 1.3.01 en 1.304 zijn allebei 799 kb en de nieuwste 2.1.00 is maar 772 kb
Ze zullen met versie 2 het OS wel anders gemaakt hebben oid, waardoor het kleiner is, in ieder geval kun je er vanuit gaan dat de oude bugfixes er op zitten.
Ok dan, MAAR ik blijf het raar vindenRoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:54:
[...]
1.3 was 799kb staat op de site van Archos.
Ze zullen met versie 2 het OS wel anders gemaakt hebben oid, waardoor het kleiner is, in ieder geval kun je er vanuit gaan dat de oude bugfixes er op zitten.
AARGH!! Ik word serieus gek nu!
Eindelijk is er een goede FW-update, en nu wil mn Gmini hem niet updaten!!
Elke keer weer krijg ik de foutmelding:
Maar ik heb de file nu al meerdere keren gechecked, op alles, en hij hoort gewoon goed te zijn! Is er iemand die nog iets weet dat ik kan proberen?Bad update file! (code 10)
Same here.... Weet iemand een oplossing?Chriztiaan schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:08:
AARGH!! Ik word serieus gek nu!
[...]
Maar ik heb de file nu al meerdere keren gechecked, op alles, en hij hoort gewoon goed te zijn! Is er iemand die nog iets weet dat ik kan proberen?
Eerst probeerde ik te updaten van 1.3.0 naar de nieuwe, daarna van 1.3.1 (ofzo
Verwijderd
Of zou het nu zijn dat je het flashgeheugen niet kan herschrijven en dat er steeds op een bepaalde basis wordt voortgewerkt en door middel van compressie een minder groot bestand bekomen wordt?BaT schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 14:52:
Toegeven het installeren duurt wel een minuutje
Dat van dat flashgeheugen vind ik zelf wat absurd en zal ook niet kloppen maar ik denk dat ze wel van ene bepaalde basis voortbouwen en dat ze een hoop rommel eruit hebebn gegooit voor het installeren van het komende OS zodat er meer plaats over is alle ja ('t is hoe je het bekijkt)
Verwijderd
Hmmz misschien opnieuw downloaden ?Code-X schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 17:34:
[...]
Same here.... Weet iemand een oplossing?
Eerst probeerde ik te updaten van 1.3.0 naar de nieuwe, daarna van 1.3.1 (ofzo) naar de nieuwe. En het werkt nog steeds niet...
Heb ik helaas ook al geprobeerd...
Ik ga eens kijken of Archos me ergens mee kan helpen...
Verwijderd
Heb je hem wel aan de lader liggen als je update? Moet namelijk. (klinkt misschien dom, maar je weet maar nooitCode-X schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:26:
Heb ik helaas ook al geprobeerd...
Ja, hij lag ook aan de lader, ik heb ondertussen een mailtje gestuurd. Ik zal het antwoord (als ik dat krijg) ook hier even melden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:52:
[...]
Heb je hem wel aan de lader liggen als je update? Moet namelijk. (klinkt misschien dom, maar je weet maar nooit)
Verwijderd
Op een antwoord moet je bij archos niet rekenen (dat krijg je toch niet) Bel hun op, dat lukt wel!Code-X schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 18:55:
[...]
Ja, hij lag ook aan de lader, ik heb ondertussen een mailtje gestuurd. Ik zal het antwoord (als ik dat krijg) ook hier even melden.
Hij zegt eerst:Updating system...en dan na een tijdje begint t balkje eronder te lopen tot ongeveer een kwart en dan stopt ie dr mee. (Bad update file! (code 10))
Misschien is het firmware bestand beschadigd geraakt op de server van Archos? Wellicht dat het dus echt kapot is en je de firmware ergens anders vandaan moet halen...
Kan hier iemand hem misschien mirror-en?
Als hij bij jullie wel heeft gewerkt ^^
Verwijderd
Hoi,
Ik ben van plan een Gmini 400 te kopen,
Is dat aan te raden of zijn er nog (kleine) problemen met deze speler.
Haha, je komt precies op het verkeerde moment binnenvallenVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:03:
Hoi,
Nee, er zijn toevallig op dit moment wat probleempjes met de firmware update (bij mij iig).
Verder vind ik het wel een nadeel dat deze speler geen equalizer-mogelijkheden heeft (hij heeft wel Bass Boost, je kan ook de Bass & Treble instellen).
Voor de rest is het een hele goede MP3speler voor een hele mooie prijs
Geen problemen, alles werkt naar behoren.Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:03:
Hoi,
Of ie aan te raden is... tsja, bepaal eerst ns voor jezelf wat je eisen zijn, en kijk dan of de Gmini 400 hieraan voldoet
Iedereen in dit topic zal em je aanraden, maar of je daar wat aan hebt...
Deze heeft bij mij goed gewerkt iniedergevalCode-X schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:02:
Kan hier iemand hem misschien mirror-en?
//
Hmm, een raar iets...
Ik heb nu die nieuwste firmware erop staan (natuurlijk
), maar nu doet mijn AB nogal vaag, 9 op de 10 keer staat er alleen "Archos" op het display, en moet ik de Gmini opnieuw opstarten, en de AB er in pluggen, net zo lang tot ie het doet.
Nog meer mensen daar last van?
Ik heb nu die nieuwste firmware erop staan (natuurlijk
Nog meer mensen daar last van?
Dit topic is gesloten.