Het Archos Gmini400 topic deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.694 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:09:
Hmm, een raar iets...
Ik heb nu die nieuwste firmware erop staan (natuurlijk :*) ), maar nu doet mijn AB nogal vaag, 9 op de 10 keer staat er alleen "Archos" op het display, en moet ik de Gmini opnieuw opstarten, en de AB er in pluggen, net zo lang tot ie het doet.
Nog meer mensen daar last van?
Ja hier hetzelfde probleem. Bagger zooi. Die AB is al zo brak en nu werkt ie zelfs niet meer. Zelfs niet na 10 erin pluggen. Dat soort dingen test je toch als producent zijnde? Eerst al die ruis, nu weer dit. Echt ik snap ze niet. Die remote is echt precies het omgekeerde van de gmini 400 zelf. Nu maar hopen dat die oude firmware er nog op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:15:
[...]

Ja hier hetzelfde probleem. Bagger zooi. Die AB is al zo brak en nu werkt ie zelfs niet meer. Zelfs niet na 10 erin pluggen. Dat soort dingen test je toch als producent zijnde? Eerst al die ruis, nu weer dit. Echt ik snap ze niet. Die remote is echt precies het omgekeerde van de gmini 400 zelf. Nu maar hopen dat die oude firmware er nog op kan.
Nee, dat kan dus niet :|
Nouja, ff bellen met Archos (mailen helpt toch niet) en dan verhelpen ze het hopelijk wel.
Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben, en het dus aan Archos ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:28:
Nee, dat kan dus niet :|
Nouja, ff bellen met Archos (mailen helpt toch niet) en dan verhelpen ze het hopelijk wel.
Ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben, en het dus aan Archos ligt :)
Damn, net gemailed :P. Morgen maar bellen dan. Kan ik meteen vragen waarom die AB ruist. Lijkt mij niet bij de specificaties horen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:33:
[...]

Damn, net gemailed :P. Morgen maar bellen dan. Kan ik meteen vragen waarom die AB ruist. Lijkt mij niet bij de specificaties horen :+.
Nee, maar ik denk dat er niet veel aan te doen valt, er is namelijk alleen ruis als de backlight van de AB aanstaat, dus lijkt het me een hardwarematig probleem.
Misschien dat ze het iets kunnen verminderen, maar oplossen zal wel niet :/
Maar goed, wie weet, Archos doet het opzich niet verkeerd met firmware upgrades, dus ik hou moed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:36:
Nee, maar ik denk dat er niet veel aan te doen valt, er is namelijk alleen ruis als de backlight van de AB aanstaat, dus lijkt het me een hardwarematig probleem.
Misschien dat ze het iets kunnen verminderen, maar oplossen zal wel niet :/
Maar goed, wie weet, Archos doet het opzich niet verkeerd met firmware upgrades, dus ik hou moed :)
Het zou ze niet misstaan een goede remote te ontwikkelen en alle crappy remotes om te ruilen ;). Ik heb trouwens al wel een auto-reply gehad. Die telt zeker niet mee voor de reactie snelheid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:48:
[...]

Het zou ze niet misstaan een goede remote te ontwikkelen en alle crappy remotes om te ruilen ;). Ik heb trouwens al wel een auto-reply gehad. Die telt zeker niet mee voor de reactie snelheid :P.
Dat zou inderdaad wel mooi zijn, ik zou er gelijk 1 kopen :)
Ik krijg ook de hele tijd auto-replies, maar nog nooit een "echte" email teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Hey,
Ik overweeg een Gmini 400 te kopen, want ik vind het een erg gaaf apparaatje, vooral de video functie vind ik interessant. Ik heb wel een paar vragen.
1 Ik las net ergens dat je geen ogg vorbis kunt afspelen, is dit zelfs met de laatste firmware upgrades niet mogelijk? En is het niet te "hacken"? Want ik vind ogg wel fijn eigenlijk.
2 De fm-radio werkt alleen als je een afstandbediening erbij koopt, is dit nog steeds?? Als het zo is zou het wel erg stom zijn dan :| ;(
3 Ik koop hem dus vooral vanwege de video-functie. Is de beeldkwaliteit wel goed? Heb je geen last van het redelijk kleine beeldscherm? En hoe zit het met het "coderen", moet je elk xvid filmpje dat je hebt speciaal coderen voor de Gmini? Hoe lang duurt dat, en is het moeilijk?

Alvast bedankt,

Cold_Phoenix

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cold_Phoenix schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:11:
Hey,
Ik overweeg een Gmini 400 te kopen, want ik vind het een erg gaaf apparaatje, vooral de video functie vind ik interessant. Ik heb wel een paar vragen.
1 Ik las net ergens dat je geen ogg vorbis kunt afspelen, is dit zelfs met de laatste firmware upgrades niet mogelijk? En is het niet te "hacken"? Want ik vind ogg wel fijn eigenlijk.
2 De fm-radio werkt alleen als je een afstandbediening erbij koopt, is dit nog steeds?? Als het zo is zou het wel erg stom zijn dan :| ;(
3 Ik koop hem dus vooral vanwege de video-functie. Is de beeldkwaliteit wel goed? Heb je geen last van het redelijk kleine beeldscherm? En hoe zit het met het "coderen", moet je elk xvid filmpje dat je hebt speciaal coderen voor de Gmini? Hoe lang duurt dat, en is het moeilijk?

Alvast bedankt,

Cold_Phoenix
1. Geen .Ogg, naar mijn weten geen gehackte firmware. Is hier ook verboden op GoT trouwens ;)
2. Is inderdaad nog steeds zo
3. De beeldkwaliteit is in 1 woord: super! Nee, geen last van het kleine beeldscherm, het is allemaal ontzettend duidelijk, en een film is er imho best goed op te kijken :)
Nee, je hoeft niet elk filmpje meer te coderen, mede door de nieuwe firmware die net uit is gekomen :*)
Mocht het toch nodig zijn om te coderen, dan kun je het programma'tje van Archos gebruiken wat bij de Gmini 400 geleverd zit, daarmee is het doodsimpel, het programma'tje doet alles voor je.
Hoe lang het duurt hangt van de kwaliteit af waarmee je de film codeert, en hoe snel je pc is.
Bij mij duurt een videoclip van 4minuten, ongeveer 1minuut, op gemiddelde kwaliteit, met een AMD 64 3200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik overweeg ook een gmini 400 te kopen en ik vraag me nog een paar dingen af:
- ik verwacht best veel van de videofunctie. zeker met de laatste firmware upgrade. is dit terecht of zeg je toch dat een serie als 24 of the oc (als je t kent) eigenlijk niet te volgen is op het schermpje?
- ik ben ook van plan om een xd->cf adaptertje te kopen aangezien die cardreader van archos geen xd aankan en mijn digicam alleen xd heeft. iemand hier ervaringen mee?
- ogg support boeit me niet zo, als ie het kan is het mooi, maar zo'n audiofiel ben ik ook weer niet.
- hoe *** is die AB want een fm tuner is toch ook wel fijn, maar als ie alleen maar kraakt is het ook niks
- kep nu een 128 mb flash mp3speler(nike psa 128max) en vind zo langzamerhand de hoeveelheid muziek saai worden. ik update dat dus niet iedere dag en daarom lijkt t me wel handig om 20 gig mee te nemen.

iemand zin om me over te halen? ;) ik zit echt zo te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:41:
ik overweeg ook een gmini 400 te kopen en ik vraag me nog een paar dingen af:
- ik verwacht best veel van de videofunctie. zeker met de laatste firmware upgrade. is dit terecht of zeg je toch dat een serie als 24 of the oc (als je t kent) eigenlijk niet te volgen is op het schermpje?
- ik ben ook van plan om een xd->cf adaptertje te kopen aangezien die cardreader van archos geen xd aankan en mijn digicam alleen xd heeft. iemand hier ervaringen mee?
- ogg support boeit me niet zo, als ie het kan is het mooi, maar zo'n audiofiel ben ik ook weer niet.
- hoe *** is die AB want een fm tuner is toch ook wel fijn, maar als ie alleen maar kraakt is het ook niks
- kep nu een 128 mb flash mp3speler(nike psa 128max) en vind zo langzamerhand de hoeveelheid muziek saai worden. ik update dat dus niet iedere dag en daarom lijkt t me wel handig om 20 gig mee te nemen.

iemand zin om me over te halen? ;) ik zit echt zo te twijfelen...
Kijk eens naar de 2 posts boven je :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:44:
Kijk eens naar de 2 posts boven je :/
Problem solved! Speciaal voor de AB bezitters de pc nu nog even aan gezet 8).

Probleem: De afstandbediening (AB) werkt niet met de Gmini 400 en de firmware 2.1.

Oorzaak: Volgens mij gebruikt de AB de 4e pin bij de koptelefoon uit. Deze pin wordt ook gebruikt voor video. De gmini 400 ziet met firmware 2.1 de AB niet, maar denkt dat het de TV is.

Oplossing:
Oplossing 1) Bij het aanzetten van de speler je AB niet aansluiten.
Oplossing 2) Bij settings -> display -> het beeld van internal display naar external TV zetten en weer terug. Voila, je AB doet het weer :).

De ruis op de AB valt trouwens wel meer hoor, tis alleen bij het begin van een nummer (als de tekst scrolled) en als het backlight van de AB aan staat. 't blijft irritant, maar liever een beetje ruis dan geen FM radio. Dan zou ik zo met het oog op morgen van de NOS missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt wwillem
en sorry, maar zo snel type ik niet en ik had die post nog niet gezien voor ik mijn bericht postte. en het bericht daarvoor stond vol met vragen. ennn niet alles stond erin O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht maar 'ns een berichtje achter te laten hier op tweakers. Kheb net m'n Archos binnen en vind het een fantastisch apparaat :-) Mede dankzij de uitgebreide reacties hier heb ik 'em aangeschaft. Het geeft nu eenmaal een zeker gevoel als je op vakantie gaat met 20Gig om je foto's te downloaden en weer verder te 'schieten'. - Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Zoooo gisteren m'n gmini 400 opgehaald en ik moet zeggen dat ik daar wel heel erg blij van wordt :) :) :)
Ga hem vooral gebruiken voor het spelen van mp3 en voor het opslaan van foto's. Nou heb ik alleen een vraag waar jullie vast wel het antwoord op weten. Is het mogelijk tijdens het beluisteren van muziek of wat dan ook het toetsenbord te blokkeren.
Heb de speler altijd in m'n jaszak zitten en vind het vervelend als ie plotseling naar het volgende nummer gaat. Kon het niet in de handleiding vinden dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je n liedje aan het spelen bent, houd je de linker zwarte knop (onder het scherm) een tijdje in. Dan staat er "Buttons locked!". Als je hem weer wilt deblokken doe je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 10:55:
Als je n liedje aan het spelen bent, houd je de linker zwarte knop (onder het scherm) een tijdje in. Dan staat er "Buttons locked!". Als je hem weer wilt deblokken doe je hetzelfde.
Effe getest en werkt perfect! Nu ben ik nog blijer :) :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is een AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cold_Phoenix schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:11:
Hey,

Alvast bedankt,

Cold_Phoenix
Ik ben gek op OGG-vorbis spijtig genoeg is deze codec wel heel zwaar!
Ik heb naast m'n Archos ook CD-speler van iRiver (iMP-700) die als een van de enige CD-spelers OGG vorbis kan draaien (naast de iMP-500), wel zeg ik er bij dat de codec veel geheugen eist en die cd speler over meer dan 8 MB werkgeheugen beschikt (soms bewaard hij de hele cd in zijn geheugen)
Daarbij wil ik er aan toevoegen dat de firmware update van m'n iMP-700 veel groter is (1360 kb)dan die van archos wat al heel raar is op zichzelf
En dat de volledige OGG-codec er niet op staat omdat die ongeveer 400 kb groot is. Het apparaat wil alleen ogg vorbis draaien vanaf 96 kbps tot 220 kbps. En omdat OGG vorbis niet zo een populaire codec is ben ik er bijna zeker van dat archos die niet op z'n spelers gaat plaatsen. Wel spijtig want OGG vorbis geeft de beste geluidskwaliteit zelfs op 48 kbps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 23:02:
[...]

Problem solved! Speciaal voor de AB bezitters de pc nu nog even aan gezet 8).

Probleem: De afstandbediening (AB) werkt niet met de Gmini 400 en de firmware 2.1.

Oorzaak: Volgens mij gebruikt de AB de 4e pin bij de koptelefoon uit. Deze pin wordt ook gebruikt voor video. De gmini 400 ziet met firmware 2.1 de AB niet, maar denkt dat het de TV is.

Oplossing:
Oplossing 1) Bij het aanzetten van de speler je AB niet aansluiten.
Oplossing 2) Bij settings -> display -> het beeld van internal display naar external TV zetten en weer terug. Voila, je AB doet het weer :).

De ruis op de AB valt trouwens wel meer hoor, tis alleen bij het begin van een nummer (als de tekst scrolled) en als het backlight van de AB aan staat. 't blijft irritant, maar liever een beetje ruis dan geen FM radio. Dan zou ik zo met het oog op morgen van de NOS missen :P
Bij mij doet ie het wel, zonder em naar external te zetten. :)
Eerst zet je de speler aan, zonder dat je de AB hebt aangesloten, als ie dan helemaal opgestart is, sluit je de AB aan, en hij doet het.
(Dit werkt bij mij tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 20:36

BaT

universele afkorting voor Afstands Bediening .... :X

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 20 april 2005 @ 15:48:
Bij mij doet ie het wel, zonder em naar external te zetten. :)
Eerst zet je de speler aan, zonder dat je de AB hebt aangesloten, als ie dan helemaal opgestart is, sluit je de AB aan, en hij doet het.
(Dit werkt bij mij tenminste)
Ja, dat is oplossing 1 die ik noemde ;). Oplossing 2 is voor mensen die te lui zijn om de kabel van de AB eruit te halen.

Owja, voor surround_2 en RoD, zouden jullie willen voorkomen dat er twee berichten van je onder elkaar komen, door de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop te gebruiken. Die is daar speciaal voor gemaakt :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:50:
[...]

Ja, dat is oplossing 1 die ik noemde ;). Oplossing 2 is voor mensen die te lui zijn om de kabel van de AB eruit te halen.

Owja, voor surround_2 en RoD, zouden jullie willen voorkomen dat er twee berichten van je onder elkaar komen, door de [afbeelding] knop te gebruiken. Die is daar speciaal voor gemaakt :Y).
Sorry, die knop verdwijnt soms in het niets ik zal er op letten ;)
Zeg hebben jullie dat soms ook voor dat je MP3's niet meer zo goed leesbaar zijn met die nieuwe firmware en dat hij niet meer zo stabiel is? Sommige liedjes stoppen plotseling met spelen en het besturingssysteem loopt sneller vast

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op woensdag 20 april 2005 @ 17:50:
[...]

Owja, voor surround_2 en RoD, zouden jullie willen voorkomen dat er twee berichten van je onder elkaar komen, door de [afbeelding] knop te gebruiken. Die is daar speciaal voor gemaakt :Y).
Ik weet het, ik dacht er ff niet aan toen ik iemand anders quote, dat mijn bericht de laatste was :>

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 20-04-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:06:
[...]

Sorry, die knop verdwijnt soms in het niets ik zal er op letten ;)
Zeg hebben jullie dat soms ook voor dat je MP3's niet meer zo goed leesbaar zijn met die nieuwe firmware en dat hij niet meer zo stabiel is? Sommige liedjes stoppen plotseling met spelen en het besturingssysteem loopt sneller vast
Nog geen last van gehad ...

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat heb ik juist bij WMA :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:38
Oke...na wat ruimte op mn PC te hebben gemaakt, heb ik alles maar gebackupd en mn Gmini ge formatteerd. En nu werkt de Firmware upgrade wel! :D Dus...als jullie ook een Code 10 error krijgen tijdens t updaten, formatteren helpt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Whoohoo, ik heb antwoord van de Archos support afdeling (via de mail)! Binnen een dag, dus dat is best netjes. De problemen: De afstandsbediening (AB) werkt niet wanneer deze aan de speler zit bij het opstarten en de AB veroorzaakt ruis.

De Archos oplossing. Je moet je complete System folder weggooien (wel eerst backupen). Maar natuurlijk 7(8)7. Ik heb het zelfs serieus geprobeerd :+. 'k Heb maar een vrolijk mailtje teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wwillem schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:20:
Whoohoo, ik heb antwoord van de Archos support afdeling (via de mail)! Binnen een dag, dus dat is best netjes. De problemen: De afstandsbediening (AB) werkt niet wanneer deze aan de speler zit bij het opstarten en de AB veroorzaakt ruis.

De Archos oplossing. Je moet je complete System folder weggooien (wel eerst backupen). Maar natuurlijk 7(8)7. Ik heb het zelfs serieus geprobeerd :+. 'k Heb maar een vrolijk mailtje teruggestuurd.
Ongelofelijk dat je binnen een dag een mail terug kreeg! :o
Gek antwoord trouwens, je System folder weggooien... je hebt het dus geprobeerd... werkte niet neem ik aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:23:
Ongelofelijk dat je binnen een dag een mail terug kreeg! :o
Gek antwoord trouwens, je System folder weggooien... je hebt het dus geprobeerd... werkte niet neem ik aan? :P
Ja de ruis is weg, echt waar :+. Ik weet niet hoeveel wijn die Fransmannen daar op de helpdesk op hadden, maar 't is iig gezellig daar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Je system folder weggooien ? Ik zie geen enkel verband daarin met ruis , behalve dat je je background theme weggooit en ruis als achtergrond krijgt ... (8>

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
gezellige boel dus, maar ondertussen hebben ze je niks verder geholpen

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Als ik het me goed kan herinneren zit de telefonische helpdesk van Archos in Nederland, Enschede welteverstaan, in een "internationale" helpdesk voor allerlei merken. Soms zijn het daar ook een stel hei-kneuters, vooral sommige supervisors... O-)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
:p zeg eens welke van jullie zit er op het ccnv?, als je hier rond loopt: ik weet wie je bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Nanax schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:58:
:p zeg eens welke van jullie zit er op het ccnv?, als je hier rond loopt: ik weet wie je bent :p
?? }:O

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor case gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Ik heb die van http://www.infusionthreads.com en ben er erg tevreden over, want :

1) Je scherm wordt nooit blootgesteld aan direct contact, want je kan hem altijd bedienen.

2) Hij maakt de Gmini niet veel groter dan hij al is (ik draag hem vooral in mijn binnenzak van me jas)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/10klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bataaaa/11klein.jpg

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het toch steeds weer fantastisch om pics van een Gmini 400 te zien O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
ik heb mijn vermoedens :p als ik het mis heb merk ik het vanzelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi hoesje!
Alleen één vraag: komen er na een tijd geen horizontale strepen op het scherm van het hoesje? Ik heb zoiets meegemaakt met m'n GSM door ene hoesje te gebruiken :| Ik weet het het klinkt idioot maar het is nu eenmaal zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Nanax schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:43:
[...]

ik heb mijn vermoedens :p als ik het mis heb merk ik het vanzelf :p
Ik weet niet wat jij denkt, maar wat is het ccnv ??

Googlen geeft een of andere christelijke school op de veluwe, dus nee, daar zit ik niet op })

[ Voor 18% gewijzigd door BaT op 23-04-2005 13:56 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

Topicstarter
:p wie zei dat ik het over jou had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Nanax schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:19:
:p wie zei dat ik het over jou had :p
Niemand, maar dan ben ik nog wel nieuwsgierig :7
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:41:
Mooi hoesje!
Alleen één vraag: komen er na een tijd geen horizontale strepen op het scherm van het hoesje? Ik heb zoiets meegemaakt met m'n GSM door ene hoesje te gebruiken :| Ik weet het het klinkt idioot maar het is nu eenmaal zo
Horizontale strepen :? Het stugge plastic "frontje" staat bol, en raakt nimmer het scherm zelf aan. Zelfs als je de Gmini gebruikt (de knoppen naast het scherm bijvoorbeeld) veert het frontje iets mee, maar raakt het nog niet het scherm aan _/-\o_

[ Voor 61% gewijzigd door BaT op 23-04-2005 15:32 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

** dubbelpost ** sorry, als een admin dit leest, haal maar weg ;)

[ Voor 145% gewijzigd door BaT op 23-04-2005 15:29 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
wwillem schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:20:

Hopelijk werkt dit beter dan je vorige oplossing wwillem. Bij mij werkt die AB dus helemaal niet meer. Hij springt soms eens aan na een beetje prutsen aan de kabel.
Moet je dan gewoon je system folder in explorer verwijderen? En dan zou ie weer normaal moeten booten?

En weet er al iemand wat je bent met die B-frames bij divx? Ik had vroeger multi-pass gecodeerde divx'jes (gecodeerd met autogk) en die speelden toen nog af.

Voor je album art, vond ik de gemakkelijkste methode met tagscanner. Eerst je hoesje verkleinen naar max 75 pixels (breedte of hoogte) en dan met tagscanner erop zetten. Vind ik makkelijker dan Windows media player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Weet iemand toevallig wat er bedoeld wordt met de scherminstelling Interlaced en Progressive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chriztiaan schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:56:
Weet iemand toevallig wat er bedoeld wordt met de scherminstelling Interlaced en Progressive?
Progressief => beeld wordt gevormd met halve frames (zoals bij CRT schermen) zo heb je 50 halve frames per seconde en 25 volledige frames per seconde.
Interlaced zijn denk ik volledige frames die worden doorgezonden naar het scherm

Het verschil is allenszins niet met het oog merkbaar.

verbeter me als het niet juist is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Ik denk dat je INTERLACED moet kiezen als je de gmini op de tv aansluit, en PROGRESSIVE als je hem op een beamer/plasma tv aansluit oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie met beide modi eigenlijk geen verschil op de tv, of op de Gmini zelf, het maakt niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Kan niet iemand een IA voor deze dingen regelen??
Nu staat die voor 269 euro bij de pricewatch.
Als daar nog iets af kan is dat mooi meegenomen, en volgens mij is er wel genoeg animo voor...
;)
Mocht dit gebeuren, dan heb ik in ieder geval intresse. :9

Wat is trouwens de opstarttijd van dit ding? Of doet die het gewoon meteen als je hem aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
penetreerbeer schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:28:
Hopelijk werkt dit beter dan je vorige oplossing wwillem. Bij mij werkt die AB dus helemaal niet meer. Hij springt soms eens aan na een beetje prutsen aan de kabel.
Moet je dan gewoon je system folder in explorer verwijderen? En dan zou ie weer normaal moeten booten?
Nee, system folder verwijderen heeft totaal geen zin, daar wordt je alleen maar slechter van. Ik heb al wel een tweede bericht van de Archos support ontvangen. Blijkbaar snappen ze je mailtjes wel als je in teletubby Engels schrijft (remote + new firmware = firmware not working :P). Ze gaan het onderzoeken :D. De ruis veroorzaakt door de afstandsbediening gaan ze ook onderzoeken.

De oplossing heb ik hier ooit eens neer gezet. Kort gezegd komt mijn oplossing 2 neer op:
-Middelste kleine knopje ingedrukt houden -> Display springt op zwart (tv out staat nu aan)
-Middelste kleine knopje ingedrukt houden -> Display springt nu aan (tv out staat nu uit)
-Knopje van de afstandsbediening (AB) indrukken -> AB werkt!

Nu zie je ook dat als je nog een keer het middelste knopje ingdrukt houdt, er niets gebeurd. Dit geeft dus aanleiding om te denken dat de vierde pin die normaal gebruikt wordt voor de tv-out, nu gebruikt wordt als display aansturing (de andere drie pinnen zijn voor: linker audio kanaal, rechter audio kanaal, aarde). Omdat de gmini nu wel de AB ziet, is er in de software iets ingebouwd waardoor je niet meer voor de tv out kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag echt wel wat voor gehad met de gmini, ik steek een CF kaart met wat MP3's erop in het apparaat, Ik laat ze spelen en ga were terug naar de browser en druk op copy all. Plotseling speelt het liedje af dat ik aan het kopiëren ben (helemaal op hol sloeg hij toen er een OGG vorbis bestand tussen stond). Na het kopiëren weet hij het helemaal niet meer; ik krijg bij de browserweergave ipv aan de linkerkant CF en aan de rechterkant de HDD juist het omgekeerde :s oké niks aan de hand het werkt zo ook wel. Ik speel een bestand af en ga terug naar de browser => nu heb ik zelfs aan beide kanten de CF kaart :? De bestanden spelen nog af maar als je de kaart ontkoppelt en terug naar de browsermodus geeft de gmini nog steeds aan dat er een CF kaart in zit en blijft hij op z'n gemak voortspelen.

Snapt iemand hier nu iets van ?
In de vorige firmware had ik deze problemen niet en sloeg die browser NIET op hol.
Ook is hij eens compleet doorgedraaid bij het beluisteren van muziek. Toen was de harde schijf plotseling onzichtbaar geworden en zat ik in een leeg venster terwijl hij muziek speelde. En op een of andere manier werd het scherm plotseling wit en was hij helemaal vastgelopen.
Archos beweerd dat het aan de harde schijf ligt waar maar één beschadigde blok op is gevonden :s
Volgens mij ligt het eerder aan de firmware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

-DG- schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:53:

Wat is trouwens de opstarttijd van dit ding? Of doet die het gewoon meteen als je hem aanzet?
3 seconden, waarvan je 1 seconde lang de aanknop ingedrukt houdt, dus eigenlijk 2 seconden. (8>

[ Voor 19% gewijzigd door BaT op 27-04-2005 01:46 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04

Polycom

Poes van goud

Ik heb mn gmini al een half jaar en hij is nog nooit vastgelopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

BaT schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:44:
[...]

3 seconden, waarvan je 1 seconde lang de aanknop ingedrukt houdt, dus eigenlijk 2 seconden. (8>
Wat best wel snel is, concurrenten zoals de iRiver H3x0 serie doen er veel langer over.
Pu_Dy schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:20:
Mijne slechts 1x, daar kan ik mee leven.
Verder zo stabiel als een huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom nieuwe firmware, nu 2.1.01

Version 2.1.01
-----------------
Bug Fix: Fixed remote FM became useless if Gmini400 is powered with remote FM plugged in.
Bug Fix: Fixed could not launch the first game of the folder in some cases.

Te downloaden vanaf: Firmware versie 2.1.01 van Archos-site

Zelf nog niet geprobeerd overigens. In ieder geval een zeer snelle reactie van Archos op het aangekaarte probleem met de remote FM. Dat is hoopgevend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik heb sinds maandag deze voortreffelijke multimediaplayer, en nog geen spijt van mijn aankoop gehad.
Gisteren bij een bruiloft foto's over gezet met de CF kaart ingang, echt ideaal :9~ .
Alleen 4 kleine dingen die soms irri zijn:
1 Geen USB opladen van de batterij, moet via adapter. ( valt mee te leven, maar toch...)
2 Geen brightness instellingen, heel vervelend wanneer je in een hele donkere ruimte bent, het beeldscherm schijnt nogal hard in je ogen. ( misschien nog firmware upgradeable)
3 Geen Albumartist tag support, mijn hele music library heb ik daar op geordend. ( Bijvoorbeeld:
Prodigy -> Fat of the land -> Smack my B*tch up. ( misschien nog firmware upgradeable)
4 Geen .sub support ? nog niet uit geprobeert apparte subtitles, maar zal waarscheinlijk niet werken.

Voor de rest echt een voortreffelijk apparaatje, en heel klein qua formaat Als je het vergelijkt met andere media players, dan is ie echt 1/3 of 1/4 kleiner. :9

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:23:

Version 2.1.01
-----------------
Bug Fix: Fixed remote FM became useless if Gmini400 is powered with remote FM plugged in.
Bug Fix: Fixed could not launch the first game of the folder in some cases.

Te downloaden vanaf: Firmware versie 2.1.01 van Archos-site

Zelf nog niet geprobeerd overigens. In ieder geval een zeer snelle reactie van Archos op het aangekaarte probleem met de remote FM. Dat is hoopgevend ;)
_/-\o_
Dat vind ik wel top service van Archos! Die bug was nog maar net gemeld aan Archos, en ze hebben nu alweer nieuwe firmware :*)
Nu maar hopen dat ze ook wat aan die ruis kunnen doen, als ze er wat aan kunnen doen, dan ben ik overtuigd dat ze het ook daadwerkelijk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42
Pu_Dy schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:20:
Wow.. ik heb em ook alweer een half jaar, time flies when you're having fun with the Gmini! ;)
Ook nog nooit een vastloper of iets dergelijks gehad. En nu alweer een aangepaste firmware, ben nog steeds een erg tevreden klant.

edit:
Nieuwe firmware staat erop en lijkt me goed te werken, ook met AB.

[ Voor 12% gewijzigd door JelleMan op 28-04-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Heb ook net de nieuwste firmware er opgezet; wat een degelijke service van Archos. Niet alleen lijken hun producten steeds beter te worden, hun service ook _/-\o_

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad archos is supergoed maar ik heb toch altijd wel wat voor : :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Mr_Groovy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:18:
Ik heb sinds maandag deze voortreffelijke multimediaplayer, en nog geen spijt van mijn aankoop gehad.
Gisteren bij een bruiloft foto's over gezet met de CF kaart ingang, echt ideaal :9~ .
Alleen 4 kleine dingen die soms irri zijn:
1 Geen USB opladen van de batterij, moet via adapter. ( valt mee te leven, maar toch...)
2 Geen brightness instellingen, heel vervelend wanneer je in een hele donkere ruimte bent, het beeldscherm schijnt nogal hard in je ogen. ( misschien nog firmware upgradeable)
3 Geen Albumartist tag support, mijn hele music library heb ik daar op geordend. ( Bijvoorbeeld:
Prodigy -> Fat of the land -> Smack my B*tch up. ( misschien nog firmware upgradeable)

4 Geen .sub support ? nog niet uit geprobeert apparte subtitles, maar zal waarscheinlijk niet werken.

Voor de rest echt een voortreffelijk apparaatje, en heel klein qua formaat Als je het vergelijkt met andere media players, dan is ie echt 1/3 of 1/4 kleiner. :9
Dat is er wel. Ga via Muziek naar Artist, dan Prodigy, dan zie je de Albums die je van Prodigy hebt, en dan dus Fat of the Land, en dan Firestarter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Chriztiaan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:29:
[...]

Dat is er wel. Ga via Muziek naar Artist, dan Prodigy, dan zie je de Albums die je van Prodigy hebt, en dan dus Fat of the Land, en dan Firestarter ;)
Ik bedoel ALBUM ARTIST. Niet artist. Dat is vooral handig by compilatie cd's, of waar een artist verschillende psydoniemen heeft. ;)

Ander voorbeeld dan. Supperclub -> Supperclub 4 La salle neige -> nr5 jurr - mr. suitcase.
Nu kan je nog steeds ook op artist zoeken jurr -> mr. suitcase i.p.v. de aritst supperclub te noemen. _/-\o_ ZEER Handig.

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Nou zit er niet in dat we niet een paar extra features krijgen :'( . Ik had vanochtend met ze gemailed,
en net een reply gekregen:

Originele mail:

This Monday I became a proud owner of the gmini 400, what I find to be
a perfect product.
I really like the small size, but it's huge capabilities.

However I would like to ask if these few things could be altered in
the firmware, or if it CAN be altered in the firmware.

1: Brightness control for in display settings. In a dark room it's
really hard to focus long time on the screen, because of the bright
glaring in to your eyes.
2: Albumartist support in music. It's really more efficient in
organizing the music library.
It's a default tag supported by windows media player. What you would
get for instance is:
Albumartist: Prodigy -> Album: The fat of the land -> Song: Breathe.
Really handy if it could be implied.
3: .sub or.idx subtitles support for divx/xvid. Maybe the hardware
isn't capable, maybe it is...

I really hope I could get an answer back, with if these changes could,
or could not be possible.
If not, I still think this device is a whole lot better than the competition.

en de Reply:

Dear Customer,

1/ Unfortunately no such feature is available
2/ You have the ArcLibrary
3/ No subtitle support

Kind Regards,
Archos Technical Support

Please include any previous correspondence.

Thank you for choosing Archos products. If you need any further assistance,
the most up to date information can be found at the following link.

Het kan natuurlijk zijn dat dit alleen de customer helpdesk is die antwoord geeft, en eigenlijk net zo veel verstand van de gmini 400 heeft zover de handleiding gaat :O . Misschien als maar genoeg mensen door zeuren dat uit eindelijk andere features wel komen. Als ze b-frames kunnen implenteren voor divx ( second pass for DIVX/ XVID wohoo :9 ), dan moet dit ook niet te veel gevraagd zijn....

To be continued.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:23:

Wauw, zou Archos dan serieus iets doet met mailtjes die je stuurt. Best een goede support dan :). Ik wacht samen met RoD dan maar vol verwachting op de verbeteringen die nodig zijn om de ruis bij de remote weg te halen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat je ook teveel vraagt, geen enkele speler heeft de functies die jij beschrijft..
Brightness voor zon speler is gewoon teveel gevraagd, net als ondertitelingen support.
Ondertitelingen kun je er trouwens wel op een andere manier inkrijgen.
Gewoon VirtualDub gebruiken, met een plugin om .ssa bestanden erin te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Groovy

Mr_Groovy

Designlapp

Misschien is het wel een beetje te veel gevraagd, maar kom op zeg. Op mijn Creative Rhomba ( die maandag overleed, waar door ik deze mooie mp3 speler moest kopen) zit brightness control, op mijn samsung e700 ( 64k display ) zit het, en op een laptop / ftf scherm zit het (ook de gb advance). Dus ga mij niet vertellen dat het grote moeite is om het te implenteren op de archos gmini 400. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:40:
[...]

Ik denk dat je ook teveel vraagt, geen enkele speler heeft de functies die jij beschrijft..
Brightness voor zon speler is gewoon teveel gevraagd, net als ondertitelingen support.
Ondertitelingen kun je er trouwens wel op een andere manier inkrijgen.
Gewoon VirtualDub gebruiken, met een plugin om .ssa bestanden erin te verwerken.
Héhé dat is nieuw dat Archos eindelijk de moeite doet om hun mails te lezen (zelfs als het zo'n lange zijn)!
Van dat brightness heb ik eigenlijk langs geen kanten last mee. Het zou enkel handig zijn voor energie te besparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mr_Groovy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:21:
Misschien is het wel een beetje te veel gevraagd, maar kom op zeg. Op mijn Creative Rhomba ( die maandag overleed, waar door ik deze mooie mp3 speler moest kopen) zit brightness control, op mijn samsung e700 ( 64k display ) zit het, en op een laptop / ftf scherm zit het (ook de gb advance). Dus ga mij niet vertellen dat het grote moeite is om het te implenteren op de archos gmini 400. :+
Creative Rhomba heeft geen kleurenscherm.
En jij trekt de vergelijking met een laptop/tft scherm? :/ je kan ook te ver gaan hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:25:
[...]

Creative Rhomba heeft geen kleurenscherm.
En jij trekt de vergelijking met een laptop/tft scherm? :/ je kan ook te ver gaan hoor :P
Wel als Archos nu over een hardwarematige optie beshikt (wat volgens mij het geval is) dan zou het best moeten lukken. De vraga is wie heeft er nu in godsnaam behoefte aan? Het zou wel handig zijn maar die backlight verlichting verbruikt belange niet zo veel energie als de hard disk die 500 mA verbruikt als hij actief is.

AV400 ondersteund de regeling van brightness bij de extra's, heb ik gezien op een amateurfilmpke van een amateur die alle functies van zijn AV400 beschreef. De link staat ergens op dit forum.

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kon de av300 wel losse subs erbij gooien. En die werkt voor zover ik weet met dezelfde OS en is al een stuk ouder. Maar de av420 kon weer geen subs errbij gooien net als de gmini400. Dus qua ontwikkeling zijn ze er wel. Ik begrijp ook niet waarom ze het niet toevoegen aan de nieuwe pvp's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:20:
Volgens mij kon de av300 wel losse subs erbij gooien. En die werkt voor zover ik weet met dezelfde OS en is al een stuk ouder. Maar de av420 kon weer geen subs errbij gooien net als de gmini400. Dus qua ontwikkeling zijn ze er wel. Ik begrijp ook niet waarom ze het niet toevoegen aan de nieuwe pvp's
Ze zijn redelijk lui vind ik, op het vlak van functies. Ik vind dat de gmini soms wat traag reageert met de laatste firmware, bij het browsen dat je zo niks kan doen als de harde schijf wakker wordt om te checken hoe lang het liedje duurt => dat haat ik zo! Of dat de thumbs niet vlot verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
misschien niet echt passend bij dit topic en waarschijnlijk ook off-topic maar dit moeten alle gmini400 fans wel ff zien: www.gizmondo.com !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gnixon schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:55:
misschien niet echt passend bij dit topic en waarschijnlijk ook off-topic maar dit moeten alle gmini400 fans wel ff zien: www.gizmondo.com !!!!
Er is hier al een topic over, dus ik zie niet in waarom je dit hier moet posten, is nogal spammerig.

Weet iemand wat het verschil is tussen "add" en "insert" als je een liedje wilt toevoegen aan een playlist?
(dus de middelste zwarte knop, en de rechter zwarte knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
RoD schreef op maandag 02 mei 2005 @ 02:11:
[...]

Weet iemand wat het verschil is tussen "add" en "insert" als je een liedje wilt toevoegen aan een playlist?
Geen idee, maar ik vermoed dat je met "add" en nummer aan het einde vd playlist toevoegd, en met "insert" op de plek waar het huidige nummer speelt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cinner schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:17:
[...]

Geen idee, maar ik vermoed dat je met "add" en nummer aan het einde vd playlist toevoegd, en met "insert" op de plek waar het huidige nummer speelt ofzo?
Hmm, ik heb het ns getest, en het blijkt dat bij "insert" het liedje bovenaan de playlist komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 02 mei 2005 @ 02:11:
[...]

Er is hier al een topic over, dus ik zie niet in waarom je dit hier moet posten, is nogal spammerig.

bij add wordt het vanacter de afspellijst ingevoegd, bij insert wordt het ingevoegd onder de plaats waar je cursor in het rechtervak staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:16:
[...]

bij add wordt het vanacter de afspellijst ingevoegd, bij insert wordt het ingevoegd onder de plaats waar je cursor in het rechtervak staat
Ik begrijp niet helemaal wat je nou zegt, maar ik ben er al achter, zie post hierboven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het mogelijk is om draadloos te archossen (van archos naar tv ) ???
of hoe ik dat korte kabeltje kan verlengen ???
iemand ideen?? ik hoor het graag, dankuwel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan toch gewoon een verlengstuk voor je tulp kabels kopen. Dus gewoon een X aantal meters voor je "witte", "rode" en "gele" kabels erbij kopen met aaan de ene kant females en aan de andere kant males...

Of je kan natuurlijk ook ff wat spullen halen bij de electronicaboer en gaan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je antwoord
maar het ziet er niet uit al die bussen en kabels door de kamer !!
er moet toch wel een draadloze oplossing voor zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Er bestaan vast wel wat draadloze zendertjes, maar dan zit je weer met de stroom e.d. die het moet hebben. Kan je niet gewoon je Archos naast je TV leggen? Hoe vaak moet je hem nou bedienen als je een film kijkt?

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor films heb je wel gelijk ja, maar ik zit nogal veel te bladeren door m'n muziek en zie dit graag op m'n tv scherm aangezien ik nogal kippig ben.
dus zou het voor mij geval ideaal zijn als dat vanaf m'n bank draadloos zou kunnen. snappie ?
nog iets foto's zien er niet uit iemand een idee welke resolutie of moet ik iets anders veranderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:39:
voor films heb je wel gelijk ja, maar ik zit nogal veel te bladeren door m'n muziek en zie dit graag op m'n tv scherm aangezien ik nogal kippig ben.
dus zou het voor mij geval ideaal zijn als dat vanaf m'n bank draadloos zou kunnen. snappie ?
nog iets foto's zien er niet uit iemand een idee welke resolutie of moet ik iets anders veranderen ??
Draadloos video en audio verzenden kan heel goed. Dit doe je door de informatie te moduleren en op een draaggolf te zetten. Klinkt misschien ingewikkeld, maar bijvoorbeeld FM radio wordt zo verstuurd. FM is het type modulatie en de draadgolf is bijvoorbeeld 88.6 MHz.

Nu zijn er twee opties:
1) Je bouwt de modulator zelf.
2) Je koopt de modulator los.

Ik denk dat jij beter voor optie twee kunt gaan. Meer info kun je vinden op Circuits Online voor optie één en op Conrad (catalogus -> audio, video & mp3 -> onderaan draadloze singaal overdracht) voor optie twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de gmini aan te schaffen [na mij eerst blind gestaard te hebben op de apple I-pod].

Resten mij 2 vragen, waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden:
1: kun je net als de apple I-pod, de gmini gebruiken in combinatie met je autoradio? en zo ja, hoe?
2: is de gmini compatible met mijn panasonic dmz-fz10 [sd card:pro simple tech]?
dat zijn dus 3 vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:06:
Ik overweeg de gmini aan te schaffen [na mij eerst blind gestaard te hebben op de apple I-pod].

1: kun je net als de apple I-pod, de gmini gebruiken in combinatie met je autoradio? en zo ja, hoe?
Je kunt de gmini aansluiten op de line-in van een autoradio. Je kan ook een speciaal cassette bandje kopen met een kabeltje eraan. Dit kabeltje sluit je aan op je gmini, de cassette stop je in je autoradio. Derde optie is om een fm-uitzender (verboden in NL) te kopen. Deze sluit je aan op je gmini en zendt vervolgens muziek uit op een bepaalde frequentie. Deze kan een autoradio vervolgens opvangen, net als alle andere radiozenders.

Maar voor alle drie de opties geldt: Dit kan met elke mp3 speler. Op wat voor een bijzondere manier kun je de Ipod aansluiten op een autoradio? Als het met één van de drie methodes gaat die ik net opnoemde, dan kan de gmini en elke andere speler dat ook :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:06:

Resten mij 2 vragen, waar ik tot nu toe geen antwoord op heb kunnen vinden:
2: is de gmini compatible met mijn panasonic dmz-fz10 [sd card:pro simple tech]?
dat zijn dus 3 vragen O-)
1) Zie ook: wwillem in "Het Archos Gmini400 topic deel 2"
Je hebt gewoon een audio out, dus je kan eraan hangen wat je wilt :)

2) Dan heb je wel deze nodig: http://www.archos.com/products/prw_500587.html, standaard kunnen er alleen CF kaartjes in. In de winkel zou je even kunnen testen of het werkt :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De I-pod kan op precies dezelfde [verboden :+ ] manieren aangesloten worden, als jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draadloos video en audio verzenden kan heel goed. Dit doe je door de informatie te moduleren en op een draaggolf te zetten. Klinkt misschien ingewikkeld, maar bijvoorbeeld FM radio wordt zo verstuurd. FM is het type modulatie en de draadgolf is bijvoorbeeld 88.6 MHz.

Nu zijn er twee opties:
1) Je bouwt de modulator zelf.
2) Je koopt de modulator los.

Ik denk dat jij beter voor optie twee kunt gaan. Meer info kun je vinden op Circuits Online voor optie één en op Conrad (catalogus -> audio, video & mp3 -> onderaan draadloze singaal overdracht) voor optie twee.

Heel hartelijk bedankt heer Willem, ik ga het uitproberen je hoort het resultaat binnenkort !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 11:18:
je kan toch gewoon een verlengstuk voor je tulp kabels kopen. Dus gewoon een X aantal meters voor je "witte", "rode" en "gele" kabels erbij kopen met aaan de ene kant females en aan de andere kant males...

Of je kan natuurlijk ook ff wat spullen halen bij de electronicaboer en gaan solderen.
Hoe langer de draad, hoe meer verlies van kwaliteit (al onder lijve gevonden toen ik een kabel van tien meter van de woonkamer naar mijn pc boven op m'n kamer ging, het beeld stond vol diagonale lijnen het was echt niet te doen!)
Misshien moet je beter geïsoleerde kabels kopen dat kan ook :p
Ik zo eerder ene draadloze verbinding kiezen via IR of via antenne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:18:
Hoe langer de draad, hoe meer verlies van kwaliteit (al onder lijve gevonden toen ik een kabel van tien meter van de woonkamer naar mijn pc boven op m'n kamer ging, het beeld stond vol diagonale lijnen het was echt niet te doen!)
Misshien moet je beter geïsoleerde kabels kopen dat kan ook :p
Ik zo eerder ene draadloze verbinding kiezen via IR of via antenne
Een gewone kabel veroorzaakt best veel signaalverlies. Draadloos is beter vanaf een bepaalde afstand, maar die grens hangt af van het type kabel en de draadloze modulatie die je kiest. Als je bijvoorbeeld gedraaide kabels neemt (als in Twisted pair, UTP) dan is het ontvangst al vrij goed. Coax is het beste (die je ook voor kabel TV gebruikt) en een stuk goedkoper en waarschijnlijk beter dan draadloos.

Ik heb hier een 15 meter lange UTP kabel (ja zo eentje die je eigenlijk gebruikt voor je netwerk :D) waar ik zowel audio, video als usb doorheen stuur (ik ben lui en wil beneden via de TV en een muis de pc boven besturen). Beeld is goed, geen diagonale lijnen. Het geluid is ook goed te doen, zo lang je maar niets aansluit op de USB aansluiting :P.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 03-05-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn gmini400 aangesloten via de cf-adapter op een dan-elec mmc, kingston sd, canon sd.
Zonder problemen. Ik verwacht dat je panasonic ook geen problemen geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens een dock beschikbaar voor de archos gmini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 23:28:
Is er trouwens een dock beschikbaar voor de archos gmini?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Ik heb mijn oog net als vele andere hier op de Archos laten vallen; al een hoop gelezen, alleen zit ik nog met 1 vraagje over deze speler: is het mogelijk om muziek per map af te spelen? Dus als ik de speler aansluit op mijn pc, en er dan een nieuwe map op maak en deze vul met muziek, en dan vervolgens op de speler deze map selecteer. Of is het alleen mogelijk via de ID3-tags af te spelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Ferdy op 04-05-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ferdy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 00:23:
Ik heb mijn oog net als vele andere hier op de Archos laten vallen; al een hoop gelezen, alleen zit ik nog met 1 vraagje over deze speler: is het mogelijk om muziek per map af te spelen? Dus als ik de speler aansluit op mijn pc, en er dan een nieuwe map op maak en deze vul met muziek. Of is het alleen mogelijk via de ID3-tags af te spelen?
Dat is met dit geweldige apparaatje zeker mogelijk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Je kan gewoon over je schijf browsen en die map kiezen, :)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:30
Bedankt voor de snelle replys! Ik was namelijk op zoek naar een MP3 speler met een HDD waarbij ik mijn MP3's op mijn eigen manier kan organiseren. Fijn om te horen dat deze speler dat kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ferdy schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 01:15:
Bedankt voor de snelle replys! Ik was namelijk op zoek naar een MP3 speler met een HDD waarbij ik mijn MP3's op mijn eigen manier kan organiseren. Fijn om te horen dat deze speler dat kan :)
Er zijn wel meer spelers die dit kunnen volgens mij, maar de Gmini heeft natuurlijk nog meer positieve kanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:48:
[...]

Een gewone kabel veroorzaakt best veel signaalverlies. Draadloos is beter vanaf een bepaalde afstand, maar die grens hangt af van het type kabel en de draadloze modulatie die je kiest. Als je bijvoorbeeld gedraaide kabels neemt (als in Twisted pair, UTP) dan is het ontvangst al vrij goed. Coax is het beste (die je ook voor kabel TV gebruikt) en een stuk goedkoper en waarschijnlijk beter dan draadloos.

Ik heb hier een 15 meter lange UTP kabel (ja zo eentje die je eigenlijk gebruikt voor je netwerk :D) waar ik zowel audio, video als usb doorheen stuur (ik ben lui en wil beneden via de TV en een muis de pc boven besturen). Beeld is goed, geen diagonale lijnen. Het geluid is ook goed te doen, zo lang je maar niets aansluit op de USB aansluiting :P.
Moet je dan geen omvormer kopen om het signaal van de uitgang van de gmini om te zetten naar het signaal van een coax kabel?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.