Zo, gisteravond m'n eeste dvd omgezet naar divx. Eerst via Smartripper de dvd naar m'n schijf gekopieerd. En toen via Dr. Divx de dvd geconvergeerd naar divx (.avi). Na twee uur en 15 minuten was hij daar mee klaar. De audio heeft hij niet omgezet naar mp3 maar naar iets anders; ik weet niet meer precies naar wat voor een file.
De instelling die ik in Smartripper 2.41 heb gebruikt:
- resolutie van 720 x 576
- average datarate van 770 kb/s
Maar mijn probleem is; ik vind het beeld niet optimaal; stilstaande beelden zijn gewoon goed. Echter, als je bijvoorbeeld beelden ziet van een sneeuwstorm is dat gewoon een en al blokjes. Op zich niet helemaal gelukt dus. Komt dat misschien door de hoge instellingen die hij gebruikt heeft?
En dan m'n tweede probleem. M'n audio loopt 3 seconden voor het beeld. Erg lastig. Ik heb echt al heeel veel post gezien van mensen met dit probleem. Er is helaas nog niemand die een goede review van dvd's converteren naar divx, xvid heeft geschreven. Misschien een ideetje voor iemand die er veel verstand van heeft?
En dan nog m'n laatste vraag: SmartRipper doet toch precies hetzelfde als DVDShrink? Want dat proggie had ik al, en misschien kan ik die beter gebruiken, die is namelijk wat overzichtelijker.
Edit:
Ik heb het audioprobleem alleen op m'n gmini, in XP draait alles wel correct. Misschien toch te hoge instellingen, te hoge resolutie ed?
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 21-02-2005 11:05
]