[Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En de Mac Mini is nu ook over te klokken 8) Van 1.25 GHz naar 1.42 GHz gaat zonder problemen. Vanaf 1.5 GHz ontstaan er problemen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heh, da's snel :D
Denk alleen niet dat ik 't ga doen ;) Als 't nou echte jumpers waren a la, maar 't zijn van die fokking kleine weerstandjes ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
CyBeR schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:11:
Heh, da's snel :D
Denk alleen niet dat ik 't ga doen ;) Als 't nou echte jumpers waren a la, maar 't zijn van die fokking kleine weerstandjes ;)
Het zíjn jumpers...maar dan soldeerbare SMD-jumpers. Ook wel draadbruggen genoemd. Ofwel weerstanden van 0 Ohm, vandaar toch aangegeven met een R-nummer.
Dus je kan dr ook gewoon een draadje oid. op solderen, alleen is dat dan weer lastiger ongedaan te maken. En dat SMD solderen is op zich best te doen hoor met een beetje ervaring en een max. 20W soldeerbout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja ok, 't zijn dan geen echte weerstandjes (ben geen electrotechnieker) maar ze zijn wel fokking klein ;) Ik vind 't zelf 't risico niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Dat vind ik wel humor net uit en nu al tweaks. Jammer dat die 1.5ghz of hoger niet goed werkte.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:53

Maximus

There is no substitute

Zoals ik ook al in #apple zei, ik denk niet dat je de Mini moet gaan overklokken mede omdat de snelheids winst minimaal is. En mijn persoonlijke idee is dat de mini misschien goed gekoeld is op dit moment maar ik denk niet dat wanneer de mini is overclocked de koeling niet meer zo functioneerd als nu. Het komt op mij over als, wanneer de mini is overclocked dat hij ook sneller te warm wordt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Daar heb jij wel weer gelijk in, maar op zich al leuk als je 50 euro kan besparen (1.25 -> 1.42) door 1 dingetjes weg te halen en eentje te verplaatsen. 1.42 kan hij wel aan. Nog even je eigen ram erin stoppen en klaar :)
€550 voor een 80gb, 512mb, 1.42ghz Mm
Alleen als hij ooit stuk gaat en naar de winkel moet ........

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Maximus schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:36:
Zoals ik ook al in #apple zei, ik denk niet dat je de Mini moet gaan overklokken mede omdat de snelheids winst minimaal is. En mijn persoonlijke idee is dat de mini misschien goed gekoeld is op dit moment maar ik denk niet dat wanneer de mini is overclocked de koeling niet meer zo functioneerd als nu. Het komt op mij over als, wanneer de mini is overclocked dat hij ook sneller te warm wordt.
Wat ik me afvraag, is of het CPU model van de 1,25 GHz Mac mini gelijk is aan die van de 1,42 GHz editie, en hetzelfde voor de koeler. Als ze namelijk beiden gelijk zijn, dan is het dus werkelijk alleen dat ene weerstandje dat verschilt :D

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Wat ik me afvraag, is of het CPU model van de 1,25 GHz Mac mini gelijk is aan die van de 1,42 GHz editie, en hetzelfde voor de koeler. Als ze namelijk beiden gelijk zijn, dan is het dus werkelijk alleen dat ene weerstandje dat verschilt :D
Ik vermoed van wel. Tijdens de bestukking in de fabriek, zal men enkel dmv de weerstandjes kiezen welke snelheid men precies wil.
Je zou een foto moeten hebben van de 1.2Ghz en 1.4Ghz om een vergelijking te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAcKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08-2023
macmouse schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:45:
[...]

Ik had ergens begrepen dat de nieuwste versie van iDvd geen externe brander zou ondersteunen.
Maar daar zal dan nog wel een crackje voor verschijnen.
(als het waar is natuurlijk)
Dat is er al langer, patchburn. Externe dvd/cd-writers werken gewoon out-of-the-box, alleen het schrijven gaat dan alleen met toast bijvoorbeeld. De iLife apps werken blijkbaar enkel met 'door apple vertrouwde writers'. Patchburn lost dit blijkbaar op. Ik ben van plan een Sony DRX-710UL externe 16x dvd+/-writer te halen, dan kan ik er meer over vertellen ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Dr. Strangelove schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:13:
[...]

Had ik gezien ja, maar ik meen ook gezien te hebben dat er nog een grote bruine doos omheen zat... ik vraag me nl. af of dat kleine doosje de behandeling van de 'throwers' bij het in en uitladen van bagage overleeft ;) En handbagage is vragen om importrechten te mogen betalen...
Als je een Mac mini in de winkel koopt, dan krijg je die in dat kleine doosje. De grote doos die je hebt gezien was waarschijnlijk bedoeld om een groot aantal Mac mini's in te vervoeren.

Ik las trouwens op een Mac rumor site dat de Mac mini veel beter verkocht dan was ingeschat, dus er zijn alweer tekorten.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

MacWolf schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:35:
[...]
Ik las trouwens op een Mac rumor site dat de Mac mini veel beter verkocht dan was ingeschat, dus er zijn alweer tekorten.
Dit kan weleens een hele grote hype gaan worden voor Apple. Gunstig. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik heb trouwens ook nog eens de Madagascar HD trailer gedownload om te bekijken in MPlayer en daar doet die het vloeiend in. Ik verwacht dus dat dit ook mogelijk zal zijn op de Mac mini, als er maar genoeg geheugen in zit (minimaal 512 MB).

QuickTime kan het niet vloeiend afspelen.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de H.264 codec, die kan ook gebruikt worden voor HD filmpjes, en ik verwacht dat die wel vloeiend zal werken in QuickTime 7. Als ik mij goed herinner had Apple een MPEG-4 showcase en die filmpjes waren (volgens mij) HD formaat en liepen ook vloeiend op mijn 1,25 Ghz Mac.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Heeft 1GB-geheugen erin stoppen echt grote meerwaarde boven 512mb of is het meer een persoonlijke afweging? Ik heb helaas geen 512mb bankje, en 256mb is dus wel te weinig heb ik begrepen. Dus het wordt 512 of 1gb. Wat zou ik bij voorkeur het beste kunnen nemen :) ?

En die Airport Extreme Card zit die in het boxje of steekt die uit? Misschien 'n noob-vraag maar ik vraag maar als 'overstapper' :)

[ Voor 21% gewijzigd door objectief2 op 02-02-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 15:33

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

De Airport Extreme is ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Vandaag 1 besteld, 3 tot 4 weken levertijd... jammer :(
Maar ja, dan maar geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hebben jullie al winkels gezien waar hij gewoon af te halen is want bestellen via internet duurt me te lang en is te ingewikkeld, ik rij liever een paar KM en dan heb ik hem wel meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

afaik hebben alle winkels ook een wachtlijst dus ik denk niet dat je er veel mee zult opschieten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Waarom zijn ze in nederland zo slecht te leveren en in Engeland had ik er zo 1 mee kunnen nemen?

Het probleem heb je dan wel dat de stekker niet goed is :)

<--- http://www.lansensations.nl --->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

devilbird schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:47:
Waarom zijn ze in nederland zo slecht te leveren en in Engeland had ik er zo 1 mee kunnen nemen?

Er is niet alleen in Nederland een probleem, maar wereldwijd - simpelweg omdat de productielijn(en) in Azië de vraag niet aankunnen. Ook in Engeland/Ierland en ieder ander land waar Apple met de Store actief is (en lijkt me ook bij de offline apple stores/centres dus) is er een levertijd van 3-4 weken op dit moment. Overigens meen ik te herinneren dat Apple een tijd terug eenzelfde probleem had met de iPod en de Powerbooks. Dus gewoon wachten en geduld hebben of doorsparen voor een power- of imac ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:31
devilbird schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:47:

Haha, daar doet zon verloopstukje wonderen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird

devilbird

Freaky

mindcrash schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:37:
[...]

Er is niet alleen in Nederland een probleem, maar wereldwijd - simpelweg omdat de productielijn(en) in Azië de vraag niet aankunnen. Ook in Engeland/Ierland en ieder ander land waar Apple met de Store actief is (en lijkt me ook bij de offline apple stores/centres dus) is er een levertijd van 3-4 weken op dit moment. Overigens meen ik te herinneren dat Apple een tijd terug eenzelfde probleem had met de iPod en de Powerbooks. Dus gewoon wachten en geduld hebben of doorsparen voor een power- of imac ;)
En zoals ik dus al zeg, ik was afgelopen weekend in Engeland in een computer winkel. En daar heb ik informatie gevraagd en dat ding eens bekeken omdat ze hem ook in de showroom hadden staan en ze hadden hem in voorraad. Ik heb nog getwijfeld om er 1 mee te nemen, vooral vanwege de stekker en omdat ik geen idee heb wat ze gaan doen als ik bij de duane sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Die verloopstukjes kan je on-line bij de Apple Store kopen. Het gaat dan om de Apple World Travel Adapter kit. Volgens mij zitten er verloopstukjes op voor bijna ieder land in de wereld. De kit is ook handig met Airport Extreme. Ik heb de kit zelf 2 jaar geleden gekocht om mijn iBook mee te kunnen nemen naar Ierland.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/2041/701/store.apple.com/Catalog/US/Images/travel_adapter_kit_125.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MacWolf schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:59:
Die verloopstukjes kan je on-line bij de Apple Store kopen. Het gaat dan om de Apple World Travel Adapter kit. Volgens mij zitten er verloopstukjes op voor bijna ieder land in de wereld. De kit is ook handig met Airport Extreme. Ik heb de kit zelf 2 jaar geleden gekocht om mijn iBook mee te kunnen nemen naar Ierland.

Plaatje:
[afbeelding]
Dat zijn andere verloopstukjes. Die zijn voor de iBook/PowerBook/iPod adapters en voor de airport express. In de voeding van de Mac mini gaat een ander soort snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook gewoon naar de Blokker toegaan en een verloopstukje halen voor 2,5 euro :)

Douane gaat ook geen probleem zijn trouwens, vrij vervoer van ... alles hé tegenwoordig, binnen de EU grenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
Volgens mij scheelt het ook wel iets als je een standaard of aangepaste configuratie neemt?
Mijne wordt pas per 10-3 verstuurd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird

devilbird

Freaky

fetcher schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:45:
Volgens mij scheelt het ook wel iets als je een standaard of aangepaste configuratie neemt?
Mijne wordt pas per 10-3 verstuurd :/
De standaard configuratie scheeld ongeveer 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
wel jammer dat hij zo populair is, anders hadden ze misschien acties gaan voeren met meer ram voor dezelfde prijs om meer kopers te trekken, nu kunnen we eerder rekenen op een prijsverhoging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand die em heeft trouwens al een beetje getest welke spellen er eventueel op zouden kunnen draaien? van quake 3 arena tot unreal tournament 2003 of zo...
niet dat ik van plan ben om er echt op te gaan gamen of zo maar ik ben gewoon benieuwd wat ie aankan op grafisch gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Q3A gaat prima op 800x600, 1024 heb ik niet kunnen proberen omdat 'ie dan m'n monitor op 85Hz wil zetten en dat kan dit oude beestje niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over games gesproken, zijn die 2 bijgeleverde games wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:44:
wel jammer dat hij zo populair is, anders hadden ze misschien acties gaan voeren met meer ram voor dezelfde prijs om meer kopers te trekken, nu kunnen we eerder rekenen op een prijsverhoging :+
De prijs van (oa. ) geheugen is deze week omlaag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacMini heeft als shipping method 'Fast ship' (max mini: 1GB, BT, AE, Keyboard, 1.42, EUR 1178). Dit bedrag is 60% hoger dan mijn vorige order (1.42, 512 MB, Keyboard, EUR 736) en die had als shipping method 'Merge in transit'.

Wat is het verschil tussen 'Fast ship' en 'Merge in transit'? Staat jouw MacMini ook op Fast Ship of geldt dit alleen voor dure configs? Fast klinkt erg snel maar ik wacht al weken ;)

Ow ja en iedereen die mij voor gek verklaard: ik heb echt geen zin om die Mac Mini met een plamuurmes open te slopen. En verder heb ik 8 jaar gedaan met een Pentium 200, dus dat mag wel een keertje ;-).

Ik heb vandaag trouwens een Samsung SyncMaster 910T scherm binnengekregen (19" zowel DVI als VGA). Dit is echt een *FANTASTISCH* Scherm. Het heeft een hele hoge contrastratio: 1000:1 (tegenover de rest van de markt die nog rond 500:1 zit). Het is wel niet zo'n snel scherm (25 ms), maar SUPER Helder. En 0 kapotte (sub)pixels. Dit is een echte aanrader voor je Mini.

Alles bij elkaar opgeteld (EUR 1178 voor de Mini, en EUR 529 voor de SyncMaster) loopt dit inderdaad richting de prijs van een iMac, maar mij bevalt het iMac concept niet (alles in 1). Verder is het iMac scherm nu ook niet zo supergeweldig (zie specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:34:
Over games gesproken, zijn die 2 bijgeleverde games wat? ;)
Marble Blaster is zooooo verslavend. Echt een heel vet spel. Heb het voor windows. Dat andere spel zegt me helemaal niks.

Marble Blaster is een balletje dat dmv powerups door een doolhof gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:54:
heeft iemand die em heeft trouwens al een beetje getest welke spellen er eventueel op zouden kunnen draaien? van quake 3 arena tot unreal tournament 2003 of zo...
niet dat ik van plan ben om er echt op te gaan gamen of zo maar ik ben gewoon benieuwd wat ie aankan op grafisch gebied :)
De UT2004 demo vond ik nog verdacht goed lopen. Op 1024x768 en alle detail settings op 'Normal' kan ik samen met 4 bots een potje DM-Rankin op ongeveer 25fps spelen. Niet genoeg om iedereen te 'pwnen' op een LAN party, maar genoeg om tussendoor even een spelletje te spelen :)

De meegeleverde spellen zijn op zich wel aardig. Nanosaur 2 heeft alleen een vervelende besturing vind ik, maar Marble Blast Gold is een grappig behendigheids spelletje. Chess is ook wel leuk, maar zelfs met de moeilijkheidsgraad op +/- 30% lukt het me maar niet om te winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna dezelfde situatie als jij:
Mac mini 1,42 GHz., 512 MB, BT, Superdrive (Merge in Transit overigens).
Ik ga morgen bij Samsung 710T ophalen, de 17" versie van jouw monitor. Wat snellere reactietijd heeft die (12 ms), en natuurlijk 2" kleiner, maar dat is zat voor mijn bureautje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb ff de apple site gecheck voor de dvi to s-video converter, maar volgens deze site is die speciaal gemaakt voor de powermac. Weet iemand of hij gaat werken op een mac mini, en heeft iemand ervaring met de kwaliteit van deze converter? Vind het nogal een gemis van de mini mac dat er geen tv-out opzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 22:51
Volgens mij betekent fast ship dat de boel rechtstreeks vanuit 1 punt naar je verstuurd wordt, terwijl merge in transit betekent dat de order vanaf verschillende plaatsen verzonden wordt, waarschijnlijk de mini uit china en accessoires uit ierland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

atze schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:07:
Heb ff de apple site gecheck voor de dvi to s-video converter, maar volgens deze site is die speciaal gemaakt voor de powermac. Weet iemand of hij gaat werken op een mac mini, en heeft iemand ervaring met de kwaliteit van deze converter? Vind het nogal een gemis van de mini mac dat er geen tv-out opzit
www.apple.com/macmini
't staat gewoon op die site hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
|:( stupid me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

atze schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:07:
kan ook op de mac mini, heb hem hier zo zelf aangesloten, op elke dvi aansluiting (ook op pc's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Qorne schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:15:
kan ook op de mac mini, heb hem hier zo zelf aangesloten, op elke dvi aansluiting (ook op pc's)
Je meent 't? :X :D

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Gaat het niet vervelen steeds die dvi stekker omwisselen met de tv uitgang? Lijkt me ook niet erg best voor die dunne pinnetjes in de stekker. Jammer dat er meteen een tv uitgang opzat, maar nu kunnen ze weer leuk verdienen aan die losse stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Bestaan er eigenlijk een betaalbare switch boxen, waarmee je tussen een DVI en een svhs signaal zou kunnen switchen? Dit zou in het geval van de MiniMac het gemis aan een tv out kunnen oplossen. Gewoon een simpele DVI splitter zou ook al leuk zijn.

Aangezien ik toch nooit naar twee schermen tegelijk kijk maakt het me niet uit dat mijn monitor en mijn tv hetzelfde beeld weergeven. Ik neem tenminste aan dat er geen dbbl ramdac in de MiniMac zit.

NB: Ik weet dat geffen een dergelijke kastje levert, maar $300 is wel erg veel

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders zet je er een DVI splitter op (desnoods een VGA splitter, die weet ik dat bestaan).
Dan gaat er dus gewoon 1 uitgang naar je monitor en de andere naar je tv.
Moet je alleen wel je resolutieinstellingen etc zo hebben zoals je ze op tv wil zien, dus kan een lelijk effect krijgen op je monitor.

EDIT: cornelisprul was me net voor.
@cornelisprul: je zou daar gewoon een KVM box voor kunnen gebruiken zelfs, dan op de ene uitgang gewoon je tv-out converter zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Weet iemand wat de maximale scherm resolutie is van de mac mini ?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
Erhnam schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:22:
Weet iemand wat de maximale scherm resolutie is van de mac mini ?
www.apple.com/macmini

@tai-z
Een KVM switch stuurt toch juist het signaal van twee computers naar 1 monitor en niet vanuit 1 computer naar twee monitoren.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Mac Store Groningen heeft gisteren een stapeltje Mini's binnengekregen: ik telde er gisteravond nog een stuk of 6 op voorraad in hun vitrine... Heb liep hard heb ik me laten vertellen. Er zouden vandaag nog wat nieuwe 1,42GHz-modellen binnenkomen...

* Moartn moet nog eventjes geduld hebben helaas, ik hoop volgend weekend eentje te kunnen kopen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

vraag was al eens gesteld geloof ik, maar niet beantwoord:

is de macmini als mediapeecee te gebruiken?? dus afstandsbediening en mediacentre en dergelijke?

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

cornelisprul schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:38:
[...]

www.apple.com/macmini

@tai-z
Een KVM switch stuurt toch juist het signaal van twee computers naar 1 monitor en niet vanuit 1 computer naar twee monitoren.
Video

* DVI video output for digital resolutions up to 1920 x 1200 pixels; supports 20-inch Apple Cinema display and 23-inch Apple Cinema HD display; supports coherent digital displays up to 154MHz; supports non-coherent digital displays up to 135MHz
* VGA video output (using included adapter) to support analog resolutions up to 1920 x 1080 pixels

Maar zou die ook 1200x1600 ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:11:

is de macmini als mediapeecee te gebruiken?? dus afstandsbediening en mediacentre en dergelijke?
Wordt wel beantwoord ergens.

Remote: http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=TB638\
En de mini heeft geen 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird

devilbird

Freaky

Erhnam schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:47:
[...]

Video

* DVI video output for digital resolutions up to 1920 x 1200 pixels; supports 20-inch Apple Cinema display and 23-inch Apple Cinema HD display; supports coherent digital displays up to 154MHz; supports non-coherent digital displays up to 135MHz
* VGA video output (using included adapter) to support analog resolutions up to 1920 x 1080 pixels

Hmmzzz, bedoel je misschien 1600x1200? aangezien dat een lagere resolutie is als 1920x1080 moet hij dat wel aankunnen. En tja omgekeerd dat durf ik niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dano_nl schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:11:

hier een draadje op AppleTalk over Mac Media Center(s)

[rml][ Mac Media Center] Tover je Mac (mini) om tot media center[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:33

breinonline

Are you afraid to be known?

Erhnam schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:47:

1600 x 1200 is minder dan 1920 x 1200. Vreemd is dat de specificaties van de analoge output minder zijn, er zit alleen maar een adaptertje tussen. Alsnog lijkt het me geen probleem op te moeten leveren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

morgen komen de Mac mini's binnen, ik zal mijn bevindingen snel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56
Die remote is voor Airtunes en niet voor iets anders, IIRC. Op zich ook leuk natuurlijk, maar voornamelijk nuttig in kamers waar geen Mac en ook geen TV staat (en waar je dus je Airport Express basestation aan speakers hebt aangesloten).

Waar Dano_nl naar vraagt kan grotendeels worden afgevangen met behulp van de EyeTv en EyeHome van Elgato. De EyeTv gebruik je om TV op je Mac te krijgen. De EyeHome gebruik je weer om TV en films en muziek van je Mac bij je TV te krijgen...

Je kan de EyeHome dus ook afzonderlijk gebruiken, om alleen films te kijken.

Maar dit alles was _ook_ al eens als antwoord gegeven :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik probeer even iets te bedenken waarom ik een Bluetooth of airport nodig zou nemen op de Mm, maar eigenlijk kan ik niets bedenken.
Ik heb geen draadloos netwerk, de Mm komt op 3 meter van de hifi, dus die verbind ik wel met een draadje. iBook voor op schoot/bank zie ik ook niet zitten, gebruik liever mijn 19inch tft op het buro 2 meter verder. Bluetooth dan, heb geen behoefte aan een pda, usb PC toetsenbord/muis zijn beide draadlooos.

Ik probeer echt een excuus te bedanken, maar volgens mij heb ik nu alles wel gehad waarvoor het nuttig zou moeten zijn. Ben ik toch iets vergeten .....
Het niet echt dat ik een excuus zoek, maar meer omdat achteraf inbouwen zowat onmogelijk zou zijn of heel duur. Dus dan wil ik er liever niet achteraf achterkomen dat ik het nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister mijne gehaald in Eindhoven, bij Youmac hadden ze hem binnengekregen en hadden ze er een aantal op voorraad. Geweldig ding.

Desktop Assist hier in Den Bosch had ze gisteren trouwens ook binnen, maar hadden enkel nog de 1.2 op voorraad, de rest was al weg. Ik heb zelf de 1.4 maar genomen...

Volgende week eens 1gb ddr kopen... Maar voor nu ben ik al dik tevree!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik moet me inhouden maar ik wacht nog even op een versie met Tiger :X
Alhoewel ik soms wel eens denk, gewoon nu kopen en later een kopie zien te ritselen, heb je toch nu al lol. maar ik wil liever het origineel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth icm een bluetooth-telefoon en Salling Clicker is wel een aanrader. Met Salling Clicker kan je je computer op afstand besturen met je mobieltje. Heb je geen remote controll nodig of iets dergerlijks. Je kan er zelfs je iTunes-bibliotheek mee doorzoeken en powerpoint presentaties besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Salling Clicker is echt een aanrader, daarvoor is het wel handig om bluetooth te nemen. Ook is bluetooth handig als je adresgegevens (uit je globale adresboek) en afspraken (uit iCal) wil synchronizeren met je mobiele telefoon, want je hoeft die dan niet met een USB kabeltje te verbinden en de Mac mini heeft al zo weinig USB uitgangen.

Synchronisatie wordt uitgevoert door iSync, dat gratis wordt meegeleverd met het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik heb het hele land liggen af te bellen : ( In belgie is hij nog nergens te koop. Dat word dan maar Nederland ben ik bang.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm ik heb hem niet besteld maar wil hem wel hebben.

Als iemand een macstore weet waar ze hem op voorraad hebben kan ie dan even het telefoonnummer hier neergooien?
Die in Eindhoven die hierboven genoemd word ga ik morgen ff bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Apple Centre Arnhem had ze gisteren geloof ik wel op voorraad.
Bel ze even zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het vermaak... een Mac Mini bash stukje door de ogen van een echte Windows liefhebber :P

http://www.divisiontwo.com/articles/MacMini2.html
The Mini boots up into a stripped-down operating system which Apple calls OS X, similar to the stripped-down WindowsCE OS found on many handhelds. The mini OS is going to be a significant hurdle for many buyers who are used to Windows or have favorite Windows software packages they need to use. Think of it more as a first computer for your daughter or niece than as a machine to get any serious work done and you’ll get the point of the Mini and its target market. It might also be the perfect computer for grandmothers or autistic children, for example.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar wat is dat voor een mongool :D, OS X geen compleet OS :D, ik vind de meegeleverde software van OS X een stuk beter/handiger dan de troep die bij Windows zit, die gebruikte ik nooi nl. :P

Edit: Ik heb het even doorgelezen, en die gast heeft echt geen flauw idee waar hij het over heeft, als nadelen noemt hij het niet meeleveren van Anti-Virus, jaja, er zijn ook zoveel virussen en wormen voor OS X :{

En wat ik helemaal top vind, hij gaat mekkeren over het feit dat er geen register cleanup tool bij zit :D

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Het hele artikel is bedoelt als grap. Lees ook andere artikelen die op die site zijn geschreven, dan wordt dat beter duidelijk.

Voorbeelden:
Oma gaat over op Linux
Apple nieuws

[ Voor 16% gewijzigd door MacWolf op 05-02-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dacht al, hoe kun je nou zo dom zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:19:
Ah, dacht al, hoe kun je nou zo dom zijn :P
Tis jou gelukt :P ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb hem net binnen en ik moet zeggen dat het wel heeeeel anders is maar wel mooi :)
Iemand uit Enschede had er eentje besteld bij Mexpert maar zn scherm was nog niet binnen dus kreeg ik zn Mac Mini, sorry als diegene dit leest :*
Nu maar eens uitzoeken hoe je dat ding een reboot geeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bierkameel schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:15:
Ik heb hem net binnen en ik moet zeggen dat het wel heeeeel anders is maar wel mooi :)
Iemand uit Enschede had er eentje besteld bij Mexpert maar zn scherm was nog niet binnen dus kreeg ik zn Mac Mini, sorry als diegene dit leest :*
Nu maar eens uitzoeken hoe je dat ding een reboot geeft :D
Netjes? Twee mogelijkheden, Apple menu -> Restart; of Ctrl-Eject (als je een apple tobo zonder powerknop hebt); of gewoon de powerknop als je die wel hebt ;)

Niet netjes? Achterop 't knopje een paar seconden indrukken.

Dit geldt voor alle macs sinds de B/W G3's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
G4 towers hadden anders nog een net reset knopje, G3s volgens mij ook.

Ik moet me wel bedwingen om er geen te gaan halen, maar ik wacht toch netjes nog even op Tiger :)

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-02-2005 16:18 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:17:
G4 towers hadden anders nog een net reset knopje, G3s volgens mij ook.

Ik moet me wel bedwingen om er geen te gaan halen, maar ik wacht toch netjes nog even op Tiger :)
Quicksilvers en later volgens mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, hoe moet ik dat nou weten, kende die hele site niet, en er zijn genoeg mensen die er wel zo over denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Tipje als je een Mac Mini wil kopen neem er dan meteen wat geheugen bij, 256MB is echt te weinig want er blijft maar 14 MB over voor programma's en daarna gaat hij al swappen waardoor het nogal traag word.

Ik ga er volgende week maar eens een 1GB module inbouwen want dit gaat me toch te traag en ik heb nog wel een 1,42Ghz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
vanaf vandaag mag ik mezelf ook een trotse bezitter noemen van mijn eerste mac :P de mac mini dus. het is een aardig ritje geweest voordat ik hem in mijn handen kreeg (van den haag naar groningen) maar dan heb je ook wat wat een ding zeg !! je hoort hem echt niet (tenzij je met de cd/dvd speler gaat friemelen) ben nou druk bezig met het mac os x ontdekken en dat gaat me tot nu toe goed af (ik heb maar wel even firefox erop geknald en ik denk ook dat er zeer binnenkort wat extra geheugen in gaat)

al met al een zeer tevreden switcher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Weet iemand hoe je een screenshot onder maxosx kan maken? Hier ook een zeer tevreden mac mini gebruiker!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
Vroegah (onder OS 7 :) ) was dat met appeltje - shift - 3.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het nu nog steeds :)

Met Appeltje (Command) - Shift - 4 wordt je muiscursor een crosshair (hoe heet zoiets in het Nederlands? :P) en kan je een gebied kiezen waarvan je een screenshot wilt maken.

Volgens mij is het ook mogelijk om alleen van het actieve venster een screenshot te maken, maar ik ben even kwijt wat daar de toetscombinatie voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:49:
Dat is het nu nog steeds :)

Met Appeltje (Command) - Shift - 4 wordt je muiscursor een crosshair (hoe heet zoiets in het Nederlands? :P) en kan je een gebied kiezen waarvan je een screenshot wilt maken.

Volgens mij is het ook mogelijk om alleen van het actieve venster een screenshot te maken, maar ik ben even kwijt wat daar de toetscombinatie voor was.
dat is Command+shift+4 en dan op de spatie rammen ;) krijg je een fototoestel, en kan je per venster selecteren, wat voor screenshot je wilt :)

die worden dan op de desktop neergezet in PDF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Modbreak:Het hele verhaal over PDF weggehaald. Is het nou zo lastig om niet offtopic te gaan in dit topic? Het doet gewoon niet terzake wat CyBeR of ErikRo's mening is over PDF, het is dik offtopic en daardoor gewoon OW waardig.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwerver schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:10:
Modbreak:Het hele verhaal over PDF weggehaald. Is het nou zo lastig om niet offtopic te gaan in dit topic? Het doet gewoon niet terzake wat CyBeR of ErikRo's mening is over PDF, het is dik offtopic en daardoor gewoon OW waardig.
Mja, vond het niet zo nodig, zeker niet om daar nou een OW voor te geven Wie zegt dat ze die gehad hebben? Daarbij heb ik heel weinig te schaften met wat jij vind. Als je zo nodig een beslissing moet betwijfelen dan kan je me mailen.
Die tag die je hier nu neerzet geeft aan dat je opzettelijk de regels overtreed, wat wil je nou? Echt een OW hebben dan? [/ook-offtopic]

[ Voor 29% gewijzigd door Zwerver op 06-02-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Bihn heeft wel gave draagtassen voor Mac Mini.

Afbeeldingslocatie: http://www.tombihn.com/Merchant2/images/minifrontblue.jpg
The eM² was designed specifically for the Mac mini, the new computer by Apple. Though technically a desktop computer, at only 6.5" x 6.5" x 2" it's a natural for Mac mini owners to transport the computer from home to the office and back, to friends' houses, on business trips, to school, and maybe even on vacation (if your vacations are like ours.)
iets beter dan de originele verpakking van de mini ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Waar kan ik nou het beste terecht? Ik lees hier dat ze beetje bij beetje in de stores verschijnen, maar ik lees ook weer dat het bestellen via het internet voorrang heeft. Kan ik nou beter naar de store gaan om de mini te kopen of deze gewoon via het internet bestellen? Ik wil de mini natuurlijk zo snel mogelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:46
Ik heb hem van het weekend in Groningen gehaald, daar hadden ze er nog wat op voorraad .

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

scan schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:28:
Ik heb hem van het weekend in Groningen gehaald, daar hadden ze er nog wat op voorraad .
Maar dat is zeg maar onmogelijk voor mij. aangezien ik in amsterdam zit. en ik onmogelijk veel verder kan komen ivm met mijn stage hier. de enige store waar ik kan komen is dus in a-dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 17:54

Nitai

Live the life you love.

Ga eens langs de Apple stores in A'dam...hebben ze hem niet, dan bestel je hem online.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Nitai schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:31:
Ga eens langs de Apple stores in A'dam...hebben ze hem niet, dan bestel je hem online.
Dat is nou juist mijn vraag. Ik zal dat ding zeker moeten bestellen. De kans dat ze de mini daar hebben is extreem klein aangezien iedereen naar gronigen rijdt om em daar op te halen. Dus wat zou nou sneller gaat bestellen in de store of online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mijn mac mini stond 7KM verderop in Enschede dus je moet een beetje geluk hebben en rondbellen :)

http://www.apple.com/nl/buy/applecentre/ < Telefoonlijst rechts.
Er zitten er zelfs 2 in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Besteld via de store. Maar die knul zei dus dat apple ze had "toegezegt" dat de mini's ongeveer de 12e binnen zouden komen. Ze hebben het 1,25ghz model met BT nog 2x op voorraad daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 22:43

Q

Au Contraire Mon Capitan!

LoeiOrdinair schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:29:
[...]

Maar dat is zeg maar onmogelijk voor mij. aangezien ik in amsterdam zit. en ik onmogelijk veel verder kan komen ivm met mijn stage hier. de enige store waar ik kan komen is dus in a-dam.
Niet zo zeuren en even met een paar winkels bellen, ik was vrijdag 4 feb nog in denieuwemacwinkel en toen bleken ze nog wat mini's op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
LoeiOrdinair schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:29:
[...]

Ik heb hem zaterdag in groningen gehaald (vanuit Den Haag) 5 uur in de trein gezeten maar ja dan heb je ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Vandaag opgehaald in Eindhoven :)
Ben nu geswitcht van pc en ben zeer tevreden.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ben benieuwd welk Mac mini systeem het meest gekocht wordt.
Jullie nemen allemaal de 1.4ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ben ik ook wel benieuwd, is die 50 euro 10% extra snelheid waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, 1.4 GHz met alle opties en een 20" Cinema Display.

(en effe geduld, want bonus & vakantiegeld duren nog even :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
dolby schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:33:
Ben benieuwd welk Mac mini systeem het meest gekocht wordt.
Jullie nemen allemaal de 1.4ghz?
Ik heb ook een 1.4ghz systeem besteld met alle opties via de online Apple store.
Het 20" Apple cinema scherm volgt later nog wel een keer :P

tot 10/03 wachten, dat gaat het prachtapparaatje worden verstuurd....

[ Voor 12% gewijzigd door fetcher op 07-02-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

ErikRo schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:49:
Ben ik ook wel benieuwd, is die 50 euro 10% extra snelheid waard?
Ja dat wel meer stop er ook zeker meer geheugen in!

Als ik een paar dingen open heb staan en je gaat een beetje met vensters spelen dan begint Itunes al te haperen en slaat de muziek over :(
Voor de rest ben ik super tevreden over mn 1,42Ghz, deze week ga ik er 1GB geheugen instoppen en dan zal het wel perfect werken :)

Na het booten zonder applicaties is er 14MB vrij van de 256 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Nah kweenie, ik zit zelf een beetje te denken om die 50 euro in meer geheugen te stoppen ipv 1.4ghz denk niet dat je die 10% meer echt merkt.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het vorige topic liep nogal uit de hand omdat veel te veel mensen zo maar een vraag neermikten, zonder te kijken of het antwoord op die vraag al eerder gegeven was, of uberhaupt wel iets met de Mac mini te maken had. Dit topic is een nieuwe poging. Vragen over Mac producten in het algemeen, zoals over Mac OS X, kunnen in [ MacOS] Overstappers-vragen. Laten we er met z'n allen op letten dat dit nu niet weer gebeurt, zodat we nog veel kunnen discussieren over dit nieuwe speeltje.
Daarnaast nog even dit: het beleid uit het oude topic blijft onveranderd van kracht. Twijfel je of het ontopic is wat je post, post het dan niet. Vragen die in de startpost genoemd zijn worden behandeld als offtopic vragen.