MacWolf schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:41:
Ik heb een DivX HD filmpje geprobeerd (720 lijnen horizontaal geloof ik - fil was Madagascar), maar dat loopt niet helemaal vloeiend op mijn G4 (1,25 Ghz). Wellicht loopt het wel vloeiend op een 1,42 Ghz G4?
Erg leuk filmpje trouwens die magadascar.
Had eerlijk gedacht dat een Mm het niet zou trekken, DVD ja alles erboven nee.
Vroeger liep 1080I op minder dan 3ghz p4 niet eens vloeiend. En 720P ging vaak maar net. Echter betere drivers en grafische kaarten die cpu ontlasten hebben veel verbeterd.
Als een 1.4 Mm het vloeiend aankan worden er vast een hoop mensen blij
Maar ik zie eerlijk gezegd wel dat xvid een nieuwe en hele efficiente codec is met die zo te zien genoegen neemt met de helft of minder van de gemiddelde HD bandbreedte (uit mijn hoofd)
Zo te zien de helft van de bandbreedte van een WMP9 clip
Het wordt intressanter als hij ook die windows HD clips (720P en 1080I) aankan, geen 1080P want dat gebruikt toch niemand en en de hardware eis is daarvoor ook te hoog.
Als hij dan ook nog .ts files aankan (dat zijn HD mpg2 streams direct van de satelliet opgenomen, LOTR-ROTK is bv 22GB groot

)) dan is het echt een miniatuurbeest van een computer. Maar als ik even snel reken is deze alweer 10 x zo groot als Magadascar. 10gb .ts per uur tegen 1.2gb per uur magadascar. Dat wordt denk ik lastig zelfs voor een Apple.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant