[Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 08:31:
Ik heb niet bijgehouden hoeveel die upgrades hier kostten, dus ik weet niet welke optie 't is :|
Bluetooth/Airport combo was 129 euro, nu 99 euro
1 Gb RAM DIMM was 429 euro, nu 329 euro
Van die HD weet ik niet zeker of die in NL ook gedaald is, dacht dat die al 50 was.

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacCentral heeft ook een review geplaatst.

Het is nog interessant om te zien of we straks een 5400RPM of een 4200RPM HD krijgen. Volgens de review zijn de meeste 40GB HDs in de Mac mini 5400RPM, terwijl de (meeste?) 80GB versies 4200RPM hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand die al wat gehoord over zijn status van zijn bestelling. Die van mij zou morgen bezorgd moeten worden maar de status is nog steeds Open?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bij mij ook. Ik heb nog nooit eerder iets besteld bij de Apple Store Online, dus ik weet niet of 't anders hoort te gaan maar ik neem aan van niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De datum die ze noemen is volgens mij de datum waarop het verzonden wordt. Ze zeggen dat het 3 tot 7 dagen duurt voordat 'ie dan binnen is.

Als je morgen, 28 januari, de verzendbevestiging krijgt, dan krijg je je Mac mini tussen maandag en vrijdag - Erg ruim, dus ik hoop dat ze wat specifieker zullen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Hij is nog nergens te koop in Nederland. Ik ben ook een windows gebruiker maar ga overstappen op de Mac Mini. Lijkt mij allemaal wel fijn en os is erg stabiel lekker klein en geen geluid :) verademing om dat ding snachts aan te laten staan. enfijn.. weet iemand waar hij nu al af te halen is?

Gr,

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blogbuster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:22:
Hij is nog nergens te koop in Nederland.
blogbuster schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:22:
enfijn.. weet iemand waar hij nu al af te halen is?
Je gaf het antwoord zelf al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik was gister even bij de Apple Store in Groningen en die gasten wisten me te vertellen dat ze de eerste demomodellen "ergens in februari" verwachten, maar ze wisten zelf ook nog niet of dat volgende week is of dat dat nog 3 weken duurt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 10:50

Neus

www.zenaconsult.com

Mijn Mac mini wordt vòòr of op 23 februari door de Apple Store Italia afgeleverd. Ben benieuwd! Mijn broers in Nederland krijgen hem al op 3 februari, Apple Store Nederland.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Modbreak:Ik heb weer wat offtopic-berichten verwijderd. Nogmaals: Geen geheugenprijzen of andere offtopic zaken in dit topic!

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leveringsaankondiging is binnen. Ik heb hem om 12 januari 00:30 besteld en hij wordt over 2 - 3 werkdagen geleverd: Volgende week dinsdag of woensdag.
De verwachte levertijd voor uw bestelling is 2 - 3 dagen.
Houd er rekening mee dat dit werkdagen zijn, en dat het een geschatte levertijd is.
Of zou die maandag of dinsdag binnen komen? Als je de mail zo leest, doet het overkomen alsof ze vandaag ook nog meetellen als werkdag.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
Nog even over de snelheden aangezien hier vaak naar gevraagd wordt; is ie niet traag?

Ikzelf heb op deze machine koetje gedraaid (Distributed.net client met RC5-72) en daarmee is de Mac Mini SNELLER dan mijn AMD 64 3500+ @ 2420Mhz !
Even voor het vergelijk.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Maar dat is een zinloze vergelijking. Voor distibuted computing wordt vaak AltiVec gebruikt wat bepaalde acties inderdaad veel sneller kan, maar veel applicaties zijn maar ten dele (of helemaal niet) gevectoriseerd en daar zal je dus veel meer verschil mee kunnen merken t.o.v. een AMD 3000+ o.i.d.

Toch is het geen trage processor. Veel acties zul je snel genoeg op de G4 1,25 Ghz kunnen uitvoeren. Halo loopt op mijn G4 1,25 ook lekker (alleen heb ik wel een betere grafische kaart dan wat er in de mini zit, nl. een ATI Radeon 9000 Pro), op PC's van 1,25 Ghz is Halo niet echt speelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door MacWolf op 28-01-2005 11:29 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:52:
Leveringsaankondiging is binnen. Ik heb hem om 12 januari 00:30 besteld en hij wordt over 2 - 3 werkdagen geleverd: Volgende week dinsdag of woensdag.

[...]
Order Date, 12/01/2005, 02:54 PM GMT
Op deze datum besteld. Bij mij nog steeds op open :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Erhnam schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:11:
[...]

Order Date, 12/01/2005, 02:54 PM GMT
Op deze datum besteld. Bij mij nog steeds op open :(
Order Date, 11/01/2005, 08:16 PM GMT

Bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ballebek schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 09:59:
Nog even over de snelheden aangezien hier vaak naar gevraagd wordt; is ie niet traag?

Ikzelf heb op deze machine koetje gedraaid (Distributed.net client met RC5-72) en daarmee is de Mac Mini SNELLER dan mijn AMD 64 3500+ @ 2420Mhz !
Even voor het vergelijk.
Wat gebeurde er verder op die machine? Zat er iemand achter die machine? Heb je een vergelijking gedaan op basis van een machine waar niemand achter zit en zonder draaiende programma's? Het lijkt mij sterk dat de Mac Mini het gemiddelde programma sneller runt dan een AMD 64 @ 2420 MHz, aangezien die Mac Mini CPU ook maar een gewone G4 is op 1,25 GHz. Zoals hierboven al is gezegd kan het gebruik van die Altivec instructies die koe behoorlijk sneller laten lopen, maar in dagelijks gebruik zie je dat niet terug. Daarnaast zit je natuurlijk ook met de relatief trage schijf van de Mini, waar een koe geen last van heeft, maar een gebruiker wel. Daarom zijn die benchmarks van die Anandtech review voor mij overtuigender, maar helaas wordt daar geen vergelijkende test gedaan met een PC. Doet er ook niet zo toe overigens, omdat die Mini Mac OS X draait en dat is een compleet ander systeem dan Windows. Helemaal ontworpen voor de huidige generatie Macs, waaronder de Mini, dus je weet dat het goed werkt. Alleen mensen die een Linux PC hebben en de Mini willen kopen om Linux op te draaien hebben baat bij een vergelijking met PC's om een inschatting te kunnen maken van de performance. Wat mij nog wel interessant lijkt, zijn Photoshop benchmarks met de Mini, die zullen nog wel komen.

[ Voor 18% gewijzigd door SvMp op 28-01-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou is een koe net het enige programma waar de G4 z'n gelijke niet in kent. Zo lang als ik dat DPC van Dnet volg is een G4 de heilige graal van de weilanden. Dus dat 'ie in die test een opgefokte Athlon eruitloopt, kan ik me goed voorstellen, maar iedereen zal je kunnen vertellen dat juist die test absoluut niet repressentatief is. Wel leuk om gebruikers mee om de oren te slaan.

* Delerium weet dat 1 G4-400 ongeveer 3 pentium3-600's eruit trok.
Vooral bikkels met een dualG4 hadden veel aanzien. Net zoiets als de PentiumM gebruikers dat momenteel bij Seti kunnen ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft de dnetc koe wel 's op een G4-450 gedraaid.. Een snellere (7-800 MHz) PC deed toen net aan 700Kkeys/sec (zover kwam mijn ppc 604e 180MHz al bijna), die G4 deed 3.6Mkeys/sec. Gaat idd best wel wat sneller ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Morgen krijg de de demo's bij de Mac store in enschede dus dan ga ik even kijken, voor 30 euro willen ze wel geheugen voor me plaatsen dat ik zelf meeneem want ze vinden die prijzen zelf ook belachelijk _/-\o_

Het moet wel PC2700 zijn en CL 2.5, ander geheugen zou niet werken :)
Morgen maar eens cheap een 1GB module scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PC3200 mag ook. De Mac mini wordt daar zelfs (iig met 256MB) mee geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 19:15
iemand hem al binnen ?

Ik heb hem net besteld bij MacHouse, wel erg goed daar, ze nemen bij bestelling van 512 de 256 in voor inkoopsprijs, was een korting van 49 euro, das toch netjes.

[ Voor 80% gewijzigd door macmouse op 29-01-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen leveringsaankondiging, maar wel een statuswijziging van "open" naar "Shipped". Als expediteur staat TNT Nederland, dus ik ga er vanuit dat hij toch wel snel zal arriveren.
Ik heb 'm trouwens op 12/01/05 besteld.

:*) ik ga vast op de TNT-man wachten!

*update: aankondigingsmail ook binnen nu*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

In Enschede waren zelfs de showmodellen nog niet binnen, is ie in Rotterdam al wel te koop?
Ik ben wel bereid om 200KM te rijden als ik hem dan meteen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

Bij de Youmac in Eindhoven duurde het nog iets van 6 weken zeiden ze. Laat ik hem daar net besteld hebben :( omdat ik geen credit card heb.

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
Bij machouse zeiden ze dat ie binnen nu en 2 weken geleverd werd, dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:43
eviltweaker schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:58:
Bij de Youmac in Eindhoven duurde het nog iets van 6 weken zeiden ze. Laat ik hem daar net besteld hebben :( omdat ik geen credit card heb.
Err, ik heb ook geen visa, maar er is ook een overschrijf optie. Ik neem aan dat dat gewoon werkt met overschrijven vanaf je bank naar de apple store, komt er geen visa aan te pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, zo heb ik het ook gedaan, is als je rabo hebt binnen een dag geregeld!
PhaeTom schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:43:
[...]

Err, ik heb ook geen visa, maar er is ook een overschrijf optie. Ik neem aan dat dat gewoon werkt met overschrijven vanaf je bank naar de apple store, komt er geen visa aan te pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Eindelijk ook m'n leveringsaankondiging binnen :) Ik was al bang dat 't niet meer zou lukken deze week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:54
Simpele vraag; heeft de Mini een ingebouwde microfoon? Hij wordt niet genoemd in de specificaties in ieder geval, dus ik betwijfel het. Ik zou het wel spijtig vinden, er zit ook geen microfoon input (of line-in) op, dus dan zou je met een USB oplossing moeten werken... Niet erg handig voor Skype en dergelijke...

(Ik werk op de Universiteit op een iMac G4 en die heeft een ingebouwde microfoon in het scherm...)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, alleen de Macs met ingebouwde monitor (iMac, eMac, iBook, PowerBook) hebben dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Laatst online: 18:23
Jeuh, ben ik dan de enige die em al echt in huis heeft? Vorige week bij machouse in Amsterdam ingeschreven voor de 1.42GH versie, en gistermiddag kreeg ik bericht dat ik em kon ophalen! Niet meteen allemaal moeilijke vragen stellen want ik ben een 'overstapper' :)

De installatie liep zoals verwacht vlekkeloos. Er worden wat taal en datum instellingen gevraagd, of je een .mac account wilt en daarna is het genieten. Ik vraag me nu echt elke keer af.. Waarom ben ik in vredesnaam niet eerder overgestapt? Wat heeft me tegen gehouden.. De missie van Apple is geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Kun je even testen of je vloeiend dvd kan afspelen op die Mm zonder stotteringen op haperingen? Liefst ook wat hdtv clips van 1280x720P of 1980x1080I maar die zul je vast niet hebben :)
Ben wel benieuwd wat een apple Mm aankan.

Trouwens nog gefeliciteerd met je aanschaf.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 30-01-2005 12:59 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom zou een Mac mini nou weer geen dvd's kunnen spelen? Het is dan wel geen 2.5GHz G5, maar dat houdt niet in dat 'ie niets kan ofzo? :|

* CyBeR wordt een beetje moe van de 'kan-ie-dit-wel' vragen die getuigen van totaal gebrek aan vertrouwen in Apple's machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altern8 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:50:
Jeuh, ben ik dan de enige die em al echt in huis heeft? Vorige week bij machouse in Amsterdam ingeschreven voor de 1.42GH versie, en gistermiddag kreeg ik bericht dat ik em kon ophalen! Niet meteen allemaal moeilijke vragen stellen want ik ben een 'overstapper' :)

De installatie liep zoals verwacht vlekkeloos. Er worden wat taal en datum instellingen gevraagd, of je een .mac account wilt en daarna is het genieten. Ik vraag me nu echt elke keer af.. Waarom ben ik in vredesnaam niet eerder overgestapt? Wat heeft me tegen gehouden.. De missie van Apple is geslaagd :)
Het lijkt erop dat je de eerste bent, ja :)
Volgt er nog een recensie, als je er een beetje me bent uitgespeeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
ErikRo schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:58:
Kun je even testen of je vloeiend dvd kan afspelen op die Mm zonder stotteringen op haperingen? Liefst ook wat hdtv clips van 1280x720P of 1980x1080I maar die zul je vast niet hebben :)
Ben wel benieuwd wat een apple Mm aankan.

Trouwens nog gefeliciteerd met je aanschaf.
dvd's afspelen doet hij prima. Diverse actie films bekeken (saving private ryan, the matrix) en geen hapering te bekennen. Ik had eigenlijk niet anders verwacht. De eerste keer vraagt ie om je regio code vast te leggen. Deze is daarna nog 4x te wijzigen. Als je me verteld waar ik hdtv voorbeelden kan vinden wil ik het graag voor je testen. Overigens zit ik nu op m'n werk, kan het vanavond pas testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:29:
[...]

Het lijkt erop dat je de eerste bent, ja :)
Volgt er nog een recensie, als je er een beetje me bent uitgespeeld? ;)
Het is onze eerste mac. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal :-) De ervaring is geweldig. Het enige minpuntje wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat iMail wat trager opstart dan de andere programma's. Ik weet nog niet waar dat aan kan liggen. Tja, wat kan ik verder recenseren :-) Als er vragen zijn (rekening houdende met het feit dat ik geen osx-goeroe ben) lees ik ze wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

altern8 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:27:
[...]

dvd's afspelen doet hij prima. Diverse actie films bekeken (saving private ryan, the matrix) en geen hapering te bekennen. Ik had eigenlijk niet anders verwacht. De eerste keer vraagt ie om je regio code vast te leggen. Deze is daarna nog 4x te wijzigen. Als je me verteld waar ik hdtv voorbeelden kan vinden wil ik het graag voor je testen. Overigens zit ik nu op m'n werk, kan het vanavond pas testen :)
Microsoft heeft wat showcases voor filmpjes in HDTV kwaliteit. Deze zijn echter wel in het WMV 9 formaat, dus je zal iets zoals mplayer of VLC nodig hebben om dit af te spelen. Op een Dothan 1.7GHz onder GNU/Linux werken de 720p films vloeiend, maar 1080p is er nét te veel aan.

Dus CyBeR, nofi, maar dit vind ik wel een interessante vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:42:
[...]

Microsoft heeft wat showcases voor filmpjes in HDTV kwaliteit. Deze zijn echter wel in het WMV 9 formaat, dus je zal iets zoals mplayer of VLC nodig hebben om dit af te spelen. Op een Dothan 1.7GHz onder GNU/Linux werken de 720p films vloeiend, maar 1080p is er nét te veel aan.

Mja, HDTV is wel even iets anders dan een DVD'tje he. Overingens spelen mplayer en vlc zonder windows DLL's (die niet werken op een non-x86 bak) geen WMV9. Microsoft heeft echter wel een eigen mediaplayer (crap versie, maar goed 't speelt) voor mac gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 10:42:
[...]

thnx, ik heb twee filmpjes, the magic of flight (1080) en to the limit (720) gedownload, op cd gebrand. Zal ze vanavond proberen en laat de resultaten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:41

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

De store is offline... Wat zouden ze van plan zijn? Gaan ze nu de prijzen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op maandag 31 januari 2005 @ 13:23:
De store is offline... Wat zouden ze van plan zijn? Gaan ze nu de prijzen aanpassen?
<offtopic>
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell misschien release van PB G5
</off>

[ Voor 11% gewijzigd door Matias op 31-01-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 11:45
offtopic:
Niet alleen MS doet HD. Probeer dit eens: http://www.divx.com/hd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Mac mini is iets voor drie uur gebracht hier. Behalve dat je merkt dat 256MB te weinig is als er wat apps open staan, werkt 'ie prima verder.

Ik heb overigens een Seagate HD, dus ik neem aan dat 'ie 5400RPM is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

altern8 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:50:
Had je een build to order of een standaard 1.42Ghz met 80GB hd en 256MB?
Dit is namelijk best snel, * Bierkameel wil ook een mini O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik heb een DivX HD filmpje geprobeerd (720 lijnen horizontaal geloof ik - fil was Madagascar), maar dat loopt niet helemaal vloeiend op mijn G4 (1,25 Ghz). Wellicht loopt het wel vloeiend op een 1,42 Ghz G4?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Voor wie z'n orderstatus wil bekijken maar dat niet meer kan omdat die &%((*T%&^% pagina niet meer werkt, deze doet 't prima: https://store.apple.com/Your/WebObjects/OrderStatus (dus zonder Europe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
en weg dan maar.

moet jij het ook ff doen

[ Voor 94% gewijzigd door macmouse op 31-01-2005 18:26 . Reden: aantal mb's erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eviltweaker
  • Laatst online: 30-08 15:38

eviltweaker

DDPEEKIW

foutje

[ Voor 97% gewijzigd door eviltweaker op 31-01-2005 18:27 ]

DDPEEKIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
MacWolf schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:41:
Ik heb een DivX HD filmpje geprobeerd (720 lijnen horizontaal geloof ik - fil was Madagascar), maar dat loopt niet helemaal vloeiend op mijn G4 (1,25 Ghz). Wellicht loopt het wel vloeiend op een 1,42 Ghz G4?
Erg leuk filmpje trouwens die magadascar.

Had eerlijk gedacht dat een Mm het niet zou trekken, DVD ja alles erboven nee.
Vroeger liep 1080I op minder dan 3ghz p4 niet eens vloeiend. En 720P ging vaak maar net. Echter betere drivers en grafische kaarten die cpu ontlasten hebben veel verbeterd.
Als een 1.4 Mm het vloeiend aankan worden er vast een hoop mensen blij :)

Maar ik zie eerlijk gezegd wel dat xvid een nieuwe en hele efficiente codec is met die zo te zien genoegen neemt met de helft of minder van de gemiddelde HD bandbreedte (uit mijn hoofd)
Zo te zien de helft van de bandbreedte van een WMP9 clip
Het wordt intressanter als hij ook die windows HD clips (720P en 1080I) aankan, geen 1080P want dat gebruikt toch niemand en en de hardware eis is daarvoor ook te hoog.

Als hij dan ook nog .ts files aankan (dat zijn HD mpg2 streams direct van de satelliet opgenomen, LOTR-ROTK is bv 22GB groot :) )) dan is het echt een miniatuurbeest van een computer. Maar als ik even snel reken is deze alweer 10 x zo groot als Magadascar. 10gb .ts per uur tegen 1.2gb per uur magadascar. Dat wordt denk ik lastig zelfs voor een Apple.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
ErikRo schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:20:
[...]
Als hij dan ook nog .ts files aankan (dat zijn HD mpg2 streams direct van de satelliet opgenomen, LOTR-ROTK is bv 22GB groot :) )) dan is het echt een miniatuurbeest van een computer. Maar als ik even snel reken is deze alweer 10 x zo groot als Magadascar. 10gb .ts per uur tegen 1.2gb per uur magadascar. Dat wordt denk ik lastig zelfs voor een Apple.
Ik denk dat in dat geval de hardeschijf een bottleneck gaat worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Thunder schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:37:
[...]
Ik denk dat in dat geval de hardeschijf een bottleneck gaat worden ook.
Nee dat valt gelukkig reuze mee. De snelheid van de interne hd is gelijk aan een firewire drive volgens een test die ik gelezen heb. En ik kan zonder problemen dit type films bekijken op de pc via een externe usb2 hardisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasticsmith.com heeft al een aantal standaarden uitgebracht voor de mini.

Afbeeldingslocatie: http://www.byodkm.net/uploads/24/grandstand.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.byodkm.net/uploads/24/tower.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.byodkm.net/uploads/24/skirt.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bovenste lijkt me niet erg handig alsje BT of AP er in hebt zitten. Zeker die metalen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
als je in de onderste een usb hub zou kunnen wegwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf morgen (01/02/05) heeft het Kruidvat een Medion USB hubje in de aanbieding:

http://www.kruidvat.nl/do...ainimage/3_afbeelding.jpg

Ik ga er eentje halen voor m'n mini (die nog moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
altern8 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:34:
[...]

thnx, ik heb twee filmpjes, the magic of flight (1080) en to the limit (720) gedownload, op cd gebrand. Zal ze vanavond proberen en laat de resultaten weten.
Het resultaat is om verdrietig van te worden :) To the limit schokt, maar is 'redelijk' te bekijken. The magic of flight is niet te bekijken. Om de twee seconde beeldverversing. Ik heb ze bekeken met media player 9 voor osx. Iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
Bierkameel schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:51:
[...]

Had je een build to order of een standaard 1.42Ghz met 80GB hd en 256MB?
Dit is namelijk best snel, * Bierkameel wil ook een mini O+
Nee, ik heb een 'standaard' MM. In eerste instantie wilde ik wat meer geheugen en een dvd-brander. Het geheugen komt later wel, en de dvd brander zet ik in een usb/firewire case..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

altern8 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:37:
[...]

Het resultaat is om verdrietig van te worden :) To the limit schokt, maar is 'redelijk' te bekijken. The magic of flight is niet te bekijken. Om de twee seconde beeldverversing. Ik heb ze bekeken met media player 9 voor osx. Iemand andere ervaringen?
Moet er wel even bijzeggen dat Mediaplayer voor OSX nu niet bepaald geweldige software is. Volgens mij gebruikt 't niet eens overlays, waardoor de weergave alleen al enorm veel resources kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
altern8 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:37:
[...]

Windows Media Player is dan ook de brakste media player die er is in Mac OS X. Probeer anders eens de Madagascar HD trailer (http://trailers.divx.com/Dreamworks/Madagascar_HD.zip) in DivX formaat, en probeer die samen met VLC en Quicktime met de DivX plugin.

Verder ben ik er zeker van dat als Apple trailers in HD gaat uitbrengen in het Quicktime formaat, deze nog beter zullen gaan spelen aangezien die codecs beter geoptimaliseerd zijn voor de PowerPC structuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

frim schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:15:
[...]

Windows Media Player is dan ook de brakste media player die er is in Mac OS X. Probeer anders eens de Madagascar HD trailer (http://trailers.divx.com/Dreamworks/Madagascar_HD.zip) in DivX formaat, en probeer die samen met VLC en Quicktime met de DivX plugin.

Verder ben ik er zeker van dat als Apple trailers in HD gaat uitbrengen in het Quicktime formaat, deze nog beter zullen gaan spelen aangezien die codecs beter geoptimaliseerd zijn voor de PowerPC structuur
Ook de DIVX codecs zijn voor de PowerPC bij lange na niet zo goed geoptimaliseerd als voor de x86.

Whee, en toen ik die zin af had ging de deurbel en stond TNT voor de deur \o/

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2005 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
frim schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:15:
[...]

Jawel maar dan ben je weer afhankelijk van quicktime of h264 en een heleboel is al uit en komt uit in niet quicktime. Een mediacenter zou alleen zin hebben als hij bijna alles aankan.
Het zou al een hoop schelen als er een super geoptimaliseerde player uitkwam die alle formaten aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) :*) Jahaaa! Hij is aangekomen. :*) :*)

Vanavond eens zien hoe snel alles geinstalleerd is. Als ik de forums mag geloven is het met 5 minuutjes gepiept. Binnenkort meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

CyBeR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 09:18:
[...]

Whee, en toen ik die zin af had ging de deurbel en stond TNT voor de deur \o/
hmmm en sindsdien is CyBeR spoorloos...heheheh

zo te zien hebben een aantal Tweakers de Mini al binnen. Wanneer kunnen we wat fotootjes e.d. verwachten? :) Ik ben benieuwd!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
altern8 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 08:40:
[...]

Nee, ik heb een 'standaard' MM. In eerste instantie wilde ik wat meer geheugen en een dvd-brander. Het geheugen komt later wel, en de dvd brander zet ik in een usb/firewire case..
Ik had ergens begrepen dat de nieuwste versie van iDvd geen externe brander zou ondersteunen.
Maar daar zal dan nog wel een crackje voor verschijnen.
(als het waar is natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt met de nieuwste versie van iDVD naar een image branden, die je dan natuurlijk met Toast weer op een echte dvd kunt zetten. Direct vanuit iDVD kan 't geloof ik niet idd.

Anyway, pics!

Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2744.JPG-smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2745.JPG-smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2747.JPG-smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2748.JPG-smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2749.JPG-smaller.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mediamatic.net/~marco/macmini/DSCF2751.JPG-smaller.jpg

M'n geheugen kwam net geen twee uur na de mini zelf, dus dat heb ik er meteen maar bijgeprikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

CyBeR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:13:
Je kunt met de nieuwste versie van iDVD naar een image branden, die je dan natuurlijk met Toast weer op een echte dvd kunt zetten. Direct vanuit iDVD kan 't geloof ik niet idd.

Anyway, pics!

M'n geheugen kwam net geen twee uur na de mini zelf, dus dat heb ik er meteen maar bijgeprikt :)
Mooi :) Die van mij zou vandaag binnenkomen.. Maar zit nu op mijn werk.. Morgen maar even afhalen van postkantoor. Weet jij waar de Harddisk zit? Zou je daar een foto van kunnen maken? En is die moeilijk open te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wel, ik heb 'm inmiddels al weer lang en breed dicht zitten he ;) Maar hij zit onder de superdrive in dat zwarte ding, naast de fan. Of 't lastig is 'm te veranderen weet ik niet, ik heb 'm met 80GB besteld en dus voorlopig nog ruimte zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber, kan je nog een (uitgebreide) review posten voor de wachtenden onder ons? ;)

Heb je trouwens een 4200 of 5400 RPM HD erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De uitgebreide review is gepost door anandtech ;)

Hij is heel stil, je hoort slechts een heel licht geruis als je er met je oor bijna tegenaan gaat liggen (de hdd). Alleen de optische drive is wat luidruchtiger. Ik heb 't nog niet voormekaargekregen om de fan hoorbaar aan de gang te krijgen. Je moet even uitkijken bij het oppakken, de voedingskabel zit niet heel geweldig stevig vast dus die schiet vrij snel los (zo heb ik ondervonden).

Geheugen upgraden is niet heel moeilijk. Als je een goed plamuurmes hebt wip je 'm zo open. 't is de eerste keer wel even eng, want je moet vrij veel kracht zetten. (Hoewel ik eerder 't gevoel kreeg dat m'n plamuurmes zou breken dan de Mac mini). Daarna is de geheugenslot meteen bereikbaar. Tenzij je Bluetooth hebt, dan zit de BT antenne erboven en moet je die eerst even losmaken. Het schroefje dat dient om de BT antenne op z'n plaats te houden zit niet door de antenne heen maar zorgt slechts dat er twee pootjes vastgeklemd worden, dus die hoef je niet geheel los te schroeven. Verder laat 't geheugen zich upgraden zoals elke computer :)

Veel verder ben ik qua ervaringen nog niet gekomen ;)

Oh, en volgens mij zijn alle 80GB drives 4200rpm, zo ook de mijne.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu een aantal mensen die een mini hebben. Ikzelf wil er ook 1 kopen (1,4 Ghz / 512MB 80GB) maar vraag me af hoe de snelheid van iMovie wordt ervaren om zelf (hobymatig) filmpjes te monteren. Vooral de opmerkingen over de schijf baren mij zorgen of de Mini wel geschikt is hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geheugen heb je erbij geprikt, Cyber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:19:
Hoeveel geheugen heb je erbij geprikt, Cyber?
1GB :) D'r zit maar een slot in, dus je kunt niet zeggen 'nu 512MB, als ik meer nodig heb prik ik 't er wel bij'. Nuja, dat kan wel maar dan heb je dus geld verspild ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:58:
[...]

1GB :) D'r zit maar een slot in, dus je kunt niet zeggen 'nu 512MB, als ik meer nodig heb prik ik 't er wel bij'. Nuja, dat kan wel maar dan heb je dus geld verspild ;)
Wilde je zeggen dat je niet nog ergens een pc oid hebt staan waar je geld geheugen in kwijt kunt ;)

[/genoeg-offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, goede verhalen tot nu toe! Da's mooi! Heeft iemand de macjes al bij een winkel zien staan, of is tot nu toe alles in Nederland naar vroege bestellers gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyber, welk geheugen heb je ervoor gebruikt en voor hoeveel heb je het waar gekocht?

Weet iemand ergens al een Mac Mini te bezichtigen in regio 's-Hertogenbosch, bij desktop assist hebben ze hem nog niet binnen.

offtopic:
Oeps beetje dubbelop die vraag... Misschien mogelijk een lijstje te posten met waar de Mac Mini verkrijgbaar is en die in de OP te gooien?

Ik kan niet wachten om een te kopen!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:07:
[...]

Wilde je zeggen dat je niet nog ergens een pc oid hebt staan waar je geld geheugen in kwijt kunt ;)

[/genoeg-offtopic]
Ik heb geen PC die DDR geheugen aanneemt, nee ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:20:
Cyber, welk geheugen heb je ervoor gebruikt en voor hoeveel heb je het waar gekocht?
Ik heb Corsair ValueSelect gekocht bij 4launch.nl, kostte me 174.50 o.i.d excl. verzendkosten :) Vrijdag besteld, zondag betaald, maandag verstuurd, vandaag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:40:

Geheugen upgraden is niet heel moeilijk. Als je een goed plamuurmes hebt wip je 'm zo open. 't is de eerste keer wel even eng, want je moet vrij veel kracht zetten. (Hoewel ik eerder 't gevoel kreeg dat m'n plamuurmes zou breken dan de Mac mini). Daarna is de geheugenslot meteen bereikbaar. Tenzij je Bluetooth hebt, dan zit de BT antenne erboven en moet je die eerst even losmaken. Het schroefje dat dient om de BT antenne op z'n plaats te houden zit niet door de antenne heen maar zorgt slechts dat er twee pootjes vastgeklemd worden, dus die hoef je niet geheel los te schroeven. Verder laat 't geheugen zich upgraden zoals elke computer :)

Veel verder ben ik qua ervaringen nog niet gekomen ;)

Oh, en volgens mij zijn alle 80GB drives 4200rpm, zo ook de mijne.
Heb je je Mm bij het openmaken (lichtelijk) beschadigd, is er iets zichtbaar, zo ja, zou je daarvan een foto kunnen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nope, ziet er prima uit. En eventuele beschadigingen bij onvoorzichtig handelen zouden aan de onderkant zitten dus hebben niet echt een serieuze impact :) Dat aluminium is een halve centimeter dik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installatie was een eitje. Zelfs mijn pc-wifi zender had de airport-extreme supersnel contact mee. Ik heb al eea met de software gedaan en dat ziet er ook allemaal piekfijn uit.

Enige minpuntje is dat als je een CD in de DVD-speler steekt hij 'm vrij onverwacht naar binnen trekt. Ook op een vrij laat moment vind ik.

Maar het ziet er allemaal super uit en ik denk dat mijn PC-laptop binnenkort ergens stof staat te vergaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:58:

Enige minpuntje is dat als je een CD in de DVD-speler steekt hij 'm vrij onverwacht naar binnen trekt. Ook op een vrij laat moment vind ik.
Dat ligt aan de manier waarop je 'm er in doet denk ik. Zelf heb ik er geen lastvan, ik duw ze d'r een beetje in en dan op een gegeven moment wordt de cd bij m'n duim weggetrokken. Iemand anders, ik meen Terr, vond 't ook al eng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hoe lang is de opstarttijd eigenlijk van een Mm? 30sec, 60sec, 90sec?
Dus vanaf de aan/uitknop indrukken t/m uitgeboot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

1 minuut, 4 sec. Het grootste gedeelte is ofwel zwart beeld ofwel grijs, als 't eenmaal blauw wordt is 't met 3 seconden klaar en staat 't loginscherm voor je neus.

Hmm, ook lekker. Sla je voor de lol de gebruikershandleiding van je Mac mini open, is 't eerste dat je ziet staan: 'De software van de iMac G5 up-to-date houden'. Eehhh.. :+

De rest is wel mac mini dus blijkbaar is iemand vergeten die pagina aan te passen na 't copypasten ;)

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2005 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Na gister voor het slapen gaan tot in de late uurtjes het vorige en dit topic te hebben doorgespit heb ik de volgende vragen nog. Nee, niet over het upgraden van geheugen want dat stond er inderdaad wel in :P

1. Als de hardeschijf de 'vertragende' factor in het geheel is, is het dan technisch mogelijk om de 5400 rpm (want ik ga voor de 40 GB versie) eruit te halen? Ik wil deze dan vervangen door de Hitachi Travelstar 7k60 (7200rpm) die nu in mn laptop zit. Het is alleen de vraag of de HD van de Mac Mini niet 'slecht' geplaatst is, want eigenlijk neem ik liever geen risico door teveel los te schroeven :)

2. Ik heb hier een draadloos (Windows) netwerk draaien. Als ik een Airport Extreme-kaartje in de MM laat zetten heb ik dan een aparte router of AP nodig of is 802.11g zo standaard dat dit ook voor Apple werkt?

Als ik het goed heb waren deze vragen nog niet eerder gesteld dus ik ben benieuwd naar jullie adviezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Allebei mogelijk. In het eerste geval moet je de Mac Mini bijna helemaal uit elkaar schroeven en in het tweede geval blijft een standaard een standaard.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 15-09 10:13
objectief2 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:10:

1. Als de hardeschijf de 'vertragende' factor in het geheel is, is het dan technisch mogelijk om de 5400 rpm (want ik ga voor de 40 GB versie) eruit te halen? Ik wil deze dan vervangen door de Hitachi Travelstar 7k60 (7200rpm) die nu in mn laptop zit. Het is alleen de vraag of de HD van de Mac Mini niet 'slecht' geplaatst is, want eigenlijk neem ik liever geen risico door teveel los te schroeven :)
Vergeet niet dat die 7K60 nogal een heethoofd is. Ik zou als je hem inbouwd wel eerst hem inde gaten houden :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zo, hij is bij mij eindelijk ook binnen, nu nog een USB-toetsenbord. Eerste wat iig wel enorm opviel is dat het geval idd enorm stil is, kan geen PC tegenop.

Dat de HD een 2.5" is, beperkt IMHO altijd de keuzes, de grootste HDD is daarvoor rond de 100 Gb en niet echt common... en tevens ook nooit echt snel. Die keuze heb ik dus allang gemaakt, het boeit me werkelijk geen flikker wat voor HD erin zit (zodoende vind ik 40 Gb voldoende0, want ik koop toch wel een firewireHDD van 300 Gb erbij. Bijkomende voordeel is dat ik die dan ook op de laptop kan aansluiten voor het betere backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Goed, ik heb ook even de filmpjes van www.divx.com/hd geprobeerd, zien er prachtig uit :) Quicktime speelt ze af met wat stotteren (zoals eerder gezegd), maar VLC en mplayer doen 't gewoon vloeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:05:
Zo, hij is bij mij eindelijk ook binnen, nu nog een USB-toetsenbord. Eerste wat iig wel enorm opviel is dat het geval idd enorm stil is, kan geen PC tegenop.
ja ik kan ook echt niet wachten tot ik (et geld ook heb) m'n mini en 20 inch cinema heb! :D
als ik m'n pc strax heb verkocht en de mini naast m'n cube staat heb ik de meest relaxte strakke en rustige desktop die er is :*) (cube hoor je ook echt niet :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Weet iemand wat voor een schijf er in zit? Is dit een normale 3,5" ? Of is dit een laptop harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Erhnam schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:15:
Weet iemand wat voor een schijf er in zit? Is dit een normale 3,5" ? Of is dit een laptop harddisk?
Ecteinascidin schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 10:05:

Dat de HD een 2.5" is, beperkt IMHO altijd de keuzes, de grootste HDD is daarvoor rond de 100 Gb en niet echt common... en tevens ook nooit echt snel. Die keuze heb ik dus allang gemaakt, het boeit me werkelijk geen flikker wat voor HD erin zit (zodoende vind ik 40 Gb voldoende0, want ik koop toch wel een firewireHDD van 300 Gb erbij. Bijkomende voordeel is dat ik die dan ook op de laptop kan aansluiten voor het betere backupen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Bedankt voor de adviezen hierboven.

Ik wil nog wel graag iets weten. Omdat ik weet dat draadloos relaxed werkt vroeg ik me af of zo'n Bluetooth desktopsetje van Apple een aanrader is voor ruim 90 euro? Of is de ervaring van mensen die een Apple-desktopset gebruiken dat bijv. een Logitech-set of MS( }) )-set lekkerder werken. Ik kan natuurlijk ook nog gewoon een draadloze set nemen zonder BT.

Ennuh...oja....vindt er ook daadwerkelijk controle plaats via de Apple Store voor onderwijs....beetje offtopic geef ik toe maar ik vroeg het me af :)

Edit...ik gebruik zelf een Logitech MX700/desktopset, draadloos en die werkt best lekker. Dat gehannes met die draden vind ik persoonlijk een nadeel. Nadeel van de draadloze muizen is dat ze nogal sneller kunnen vallen, met alle gevolgen van dien :'( Als dat setje van Apple zelf nou lekker werkt, ben ik EN draadloos EN heb ik 2 USB poorten over en loop ik niet met opladers-ontvangers en dergelijke te verplaatsen.

[ Voor 45% gewijzigd door objectief2 op 02-02-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:46:
Bedankt voor de adviezen hierboven.

Ik wil nog wel graag iets weten. Omdat ik weet dat draadloos relaxed werkt vroeg ik me af of zo'n Bluetooth desktopsetje van Apple een aanrader is voor ruim 90 euro? Of is de ervaring van mensen die een Apple-desktopset gebruiken dat bijv. een Logitech-set of MS( }) )-set lekkerder werken. Ik kan natuurlijk ook nog gewoon een draadloze set nemen zonder BT.
ik typ dit nu op een logitech navigator set waarvan ik de muis (draadloos) persoonlijk veeeel te zwaar vind, zal mischien wel komen door de batterijen en zo (en een fellowes muispad met gel gedeelte die in combiantie met die muis erg stroef glijd, dus combinatie muis-voetjes en muispad is ook erg belangrijk!)) maar ik vind em totaal niet lekker werken (onder os x).
vandaar dat ik binnenkort de logitech mx310 ga bestellen want ik wil geen draadloze muis meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilbird
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-01-2024

devilbird

Freaky

Ik heb hem afgelopen weekend al in een winkel in Engeland zien staan. Hij ziet er zeker goed uit.

Ik wil er graag mee gaan videobewerken met iMovie oid. Nou vraag ik me wel af hoe het met de mac mini gaat en of de mac mini ervoor geschikt is. Als ik met studio 9 een film van 2 uur op dvd ga zetten is hij er 5 a 6 uur mee bezig. Zal dat met de mac mini en iMovie beter/sneller gaan? Heeft iemand er al ervaring mee?

<--- http://www.lansensations.nl --->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erhnam schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:15:
lezen.. :X

2.5" hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Jaja ;) nu weet ik het wel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de verpakking; ik laat mijn moeder er in april een meenemen vanuit de VS, en ik wil haar goed instrueren over hoe ze het ding vervoert. Iemand pics?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Dr. Strangelove schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 16:55:
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd in de verpakking; ik laat mijn moeder er in april een meenemen vanuit de VS, en ik wil haar goed instrueren over hoe ze het ding vervoert. Iemand pics?
Van de Apple site:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/macmini/gallery/images/side20050111.jpg
Als je het plaatje moet geloven (en dat moet je), wordt het vervoeren erg makkelijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door MacWolf op 02-02-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
offtopic:
Pssst, anders gebruik je even thumbnails ofzo ;)
Aan luiigheid kan het niet liggen, want op de Apple site zelf staan al thumbnails, dus die hoef je niet eens zelf te maken :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier zit nog een toekomstige koper...
veel antwoorden op mn vragen hier...
alleen een heel belangrijk ding nog niet, hoe staat het met het media-center verhaal >:)
zijn er dingen verkrijgbaar met een afstandsbediening en wat is goede software etc etc

*mormegilmaster ziet al een mac mini glinsteren onder zijn chroom-kleur tv :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
MacWolf schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:02:
[...]

Van de Apple site:
[afbeelding]
Als je het plaatje moet geloven (en dat moet je), wordt het vervoeren erg makkelijk :)
Had ik gezien ja, maar ik meen ook gezien te hebben dat er nog een grote bruine doos omheen zat... ik vraag me nl. af of dat kleine doosje de behandeling van de 'throwers' bij het in en uitladen van bagage overleeft ;) En handbagage is vragen om importrechten te mogen betalen...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het vorige topic liep nogal uit de hand omdat veel te veel mensen zo maar een vraag neermikten, zonder te kijken of het antwoord op die vraag al eerder gegeven was, of uberhaupt wel iets met de Mac mini te maken had. Dit topic is een nieuwe poging. Vragen over Mac producten in het algemeen, zoals over Mac OS X, kunnen in [ MacOS] Overstappers-vragen. Laten we er met z'n allen op letten dat dit nu niet weer gebeurt, zodat we nog veel kunnen discussieren over dit nieuwe speeltje.
Daarnaast nog even dit: het beleid uit het oude topic blijft onveranderd van kracht. Twijfel je of het ontopic is wat je post, post het dan niet. Vragen die in de startpost genoemd zijn worden behandeld als offtopic vragen.