Of het is een NDAS schijf, dan moet je die specifieke versie voor SCSI over ethernet ondersteunen (=> dus driver installeren) en dan hoort het weer wel hier thuis.Binnetie schreef op zondag 08 april 2007 @ 22:23:
[...]
Je hebt het hier over een externe USB schijf waarschijnlijk. In dit topic hebben we het over ethernet harddisks oftewel NAS apparatuur. Met deze apparaten kan je veel meer dan een gewone externe USB schijf.
Wat betreft je vraag over die Synology, op zich ligt het niet aan die NAS, maar aan de algemene snelheid die het constant moet halen over het netwerk. Als je een DVD image naar je brander gooit, dan gaat dat met enkele MB/s. Je 100Mbit netwerk heeft een plafond van 11MB/s, maar als je CIFS/Samba/Windows Shares gaat gebruiken om bufferloos te branden, dan krijg je te maken met een flinke overhead. Dus dan blijf je al snel steken op max 6 a 7 MB/s gemiddeld. Sneller dan een brandsnelheid van 5MB/s zou je dan nooit kunnen halen en de kans op mislukken is best wel groot.
Ik heb het geprobeerd via Linux, maar ik had de brandsnelheid altijd net op het randje staan. Dus het werkte net niet in de meeste gevallen. Als ik een buffer zou gebruiken in mijn intern geheugen van 100MB of meer om on-the-fly te branden dan denk ik dat het wel zou lukken.
[ Voor 49% gewijzigd door VisionMaster op 09-04-2007 09:43 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino