[Ervaringen]Ethernet harddisks

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 72.424 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Shadow_Zero schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:20:
[...]

Ja, ik had Knoppix geprobeerd, maar die kreeg ik niet geboot (kreeg een error). Damn Small Linux en Feather Linux nog geprobeerd maar de commando's in de command prompt deden het niet.
Uiteindelijk linux-reader (http://www.diskinternals.com/linux-reader/ ) gebruikt en dat werkte prima. Maar dan nog, ik heb geen 500GB in mijn PC zitten, dus ik kan nog niet alles overzetten...
commando's in de prompt deden het niet? Je hebt een prompt en die functioneerde niet? Dat is gek. Weet je zeker dat het niet het allereerste prompt is dat je zit, waarbij je niets anders moet doen dan op <enter> rammen 8)7

Als je een prompt hebt op een linux doos, dan moet je me anders prive effe mailen wat je ziet, desnoods via GTalk of MSN kan ik je er nog wel effe door heen slepen ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
En we hebben meer informatie over de nieuwe DS-107x reeks:

http://www.mobile-harddis...sief-harddisks-p-266.html

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-harddisk.nl/product_thumb.php?img=images/DS-207.jpg&w=248&h=300

Synology Diskstation DS-207
Gigabit LAN, 2x USB 2xSATA, RAID, sFTP SSL

Beschikbare types:
DS-207 €309,00
Wordt verwacht: 30-03-2007

LET OP: DIT IS EEN PRE-ORDER PRODUCT.

De Synology DS-207 wordt in de 2de helft van maart verwacht.
Omdat de eerste levering beperkt zal zijn kunt u hier vooraf bestellen.

With additional Windows Active Directory Service (ADS) support, performance and security enhancement, DS-207 is ready to become a Windows 2000 Server companion. It can fit into sophisticated computing environments, yet remain cost-competitive.

Share More Than Just Data

Disk Station integrates many features that you would imagine in a Home & SOHO environment. It shares data, printer, photo, web, multimedia files and more! Having a Disk Station means that you can connect all of your digital data. It makes sharing everything easy and controllable.

Program Your Own Website

Creating your own web site is a fun project to take on and with the Disk Station it now even easier. Disk Station now supports PHP+MySQL. You are free to construct your own web site with dynamic web contents, or to install PHP open source applications from the Internet, such as blog and bulletin boards.

Transfer Data Securely

If you are worried about critical data being accessed via Internet, the Secure FTP and Secure Network Backup can put your mind at ease. Secure FTP uses mature SSL/TLS technology. Secure Network Backup uses the industry-proven SSH package to transfer data.

Work with Windows ADS

Disk Station itself already includes account management, but what if you want your Windows-domain colleagues to share the function-rich server? The Windows domain support is compatible with Windows ADS and NT4 Domain. Windows domain users now can enjoy the exciting features of Disk Station.

Let the Music Play

If you have cool photos, music, and movies, why not share them? You simply upload the files to Disk Station, hook up a Network Media Player, and you can enjoy them on your TV or audio set.

Total Backup Solution

Data backup is so important but people tend to ignore it, Disk Station makes data backup so complete and automatic that backup is always happening without much attention. From Network Backup to Local Backup, from USB Copy to PC Backup (Synology Data Replicator II), you can always find backup alternatives that fit your needs.

Share Photos with Right People

Having trouble sharing your photos with the right people? Photo Station lets you not only share them with friends through the Internet, but also control who can view certain photo albums. You are now the master of your shared photos.

Continuous Download without a PC

Wouldn’t it be great if you could turn off your PC when you are downloading files? Download Station was designed specifically just for that. You only need to manage the download tasks with Synology's Download Redirector, and the files will be transferred to Disk Station. That’s it.

Features:

Supports RAID 1 and RAID 0 (Mirror or Stripping)
Network Attached Storage, Share your digital content over the network
Supports Windows Active Directory Service (ADS)
Build-in Dynamic Web Site Server with PHP and MySQL support
Share your Photo over Internet with build-in Photo Station
Share your USB Printer over Network with build-in USB Printer Server
One-Touch USB Backup from your USB device, such as Digital Camera, MP3 player to Disk Station
Support UPnP Multimedia Player for Digital Home
Unattended Download for HTTP, FTP and BitTorrent with build-in Download Station Functions
Encrypted FTP Server with Hack Preventions
Total backup solution, support NAS to NAS, PC to NAS and NAS to external hard drive backup
Support USB or eSATA External Hard Drive for Storage Expansions

Specificaties

Algemeen:
Naam: Synology DiskStation DS-207
Soort: NAS / RAID oplossing
Intern / extern: extern
Kleur: Wit
Opslag medium: 2 X SATA / SATA II 3.5" Harddisk
Ondersteunde bestandsformaten: Intern ext3, extern FAT32, ext3 en NTFS (alleen lezen)
Gewicht: 1100 gram exclusief harddisks
Afmetingen: 223 x 165 x 89 mm
Koeling: Actief (smart fan)
Bijzonderheden: 6 in 1 NAS Server

Multimedia mogelijkheden:
Foto weergave: Online fotoboek
Bijzonderheden: Mediaserver, iTunes server

Netwerkmogelijkheden:
LAN: RJ-45 10/100/1000 Mbps Ethernet
WLAN: Nee
Netwerk settings: DHCP auto assignment / manual
Netwerk protocollen: TCP/IP, Apple Talk, Microsoft Networks CIFS, Apple File Protocol
Security: Account / group / share support. SSL / SSH
Printserver: 1 x USB
Extra USB drives aansluiten: 2 x USB
Samba: Ja
FTP: Ja, Secure FTP
Webbased configuratie: Ja
Bijzonderheden: Web Server (html, mysql, php, ADS support)

RAID mogelijkheden:
RAID type: RAID0, RAID1

Bedieningselementen:
Knoppen: Aan / Uit en Backup knop
LED's: Power, en activitieten, LAN

Technische Specificaties:

Voeding:
Adapter: 100V to 240V AC
Voeding via USB: Nee
Bijzonderheden: Stand-by power save, Automatische AC spannings herstel
Overige accessoires: Handleiding, cd-rom
Garantie:
Garantie: 24 Maanden
Overig:
Geschikt voor: Windows 98/ME/NT 4.0/ 2000/ XP / Windows Server 2003 / Apple Mac

[ Voor 93% gewijzigd door Binnetie op 08-03-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
309 euro is de prijs, ik vind het wel een beetje aan de hoge kant. Ik kan zo snel ook geen vernieuwde functies t.o.v. de DS-106e vinden behalve ADS.

Ik zit nu sterk te twijfelen of ik de DS-106e of de DS-107 neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Iemand een idee of de specs anders zijn? Uit eerder genoemd mailtje van iemand die naar Synology had gemaild zeiden ze dat het alleen een nieuw kastje was? Zullen de specs van de 207 meer in de buurt liggen van de 406 of van de 106?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hier zijn de verschillende uitvoeringen te bekijken:

http://www.sansdigital.com/synology.html

Afbeeldingslocatie: http://www.sansdigital.com/Image/DS-107.JPG
DS-107 Synology Series
(Single bay NAS Server with Windows Active Directory Service Support)

Afbeeldingslocatie: http://www.sansdigital.com/Image/DS-107e.JPG
DS-107e Synology Series
(Single bay NAS Server)

Afbeeldingslocatie: http://www.sansdigital.com/Image/DS-207.JPG
DS-207 Synology Series
(2-bay RAID 0/1, NAS Server with Windows Active Directory Service Support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nou geen extra spectaculaire functies bij de nieuwe DS-107 in vergelijking met de 106.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de laatste hardware.info stond een test van Ethernet Harddisks. Vind het maar zielig hoor. Hoogste score was 16 MB/s op een Gbit lijntje. :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:50:
In de laatste hardware.info stond een test van Ethernet Harddisks. Vind het maar zielig hoor. Hoogste score was 16 MB/s op een Gbit lijntje. :X :X
Heb je toevallig een scan van die test? Ik had voor 2 weken terug een gescande test en daar kwam deze als beste keus uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Binnetie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:30:
[...]

Heb je toevallig een scan van die test? Ik had voor 2 weken terug een gescande test en daar kwam deze als beste keus uit de bus.
En daarbij ... was dit met Jumbo frames aan of niet... door de drivers ondersteunt, enz. Hoevaak zoiets al niet goed getest is op die manier via het netwerk. Maar goed... 16/MB/s is toch niet zo slecht :) Beter dan ik ooit met 10/100Mbit ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
VisionMaster schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:11:
[...]

commando's in de prompt deden het niet? Je hebt een prompt en die functioneerde niet? Dat is gek. Weet je zeker dat het niet het allereerste prompt is dat je zit, waarbij je niets anders moet doen dan op <enter> rammen 8)7

Als je een prompt hebt op een linux doos, dan moet je me anders prive effe mailen wat je ziet, desnoods via GTalk of MSN kan ik je er nog wel effe door heen slepen ;)
Ik kwam, met DSL en Feather Linux dus, via ALT Fx (weet niet meer precies welke) in de command prompt. Dus het was verder goed opgestart enzo, hoewel ik wel in de prompt foutmeldingen zag (die waren wellicht weer van het opstarten???).
Ik heb dus zelf geen Linux doos, doe het alleen via die boot discs. Maar ja, met Linux Reader kan ik de bestanden zien, alleen dan moet ik ze dus naar een Windows partities kopieeren wil ik er wat mee doen.

Dus de enige manier die ik hier zie is een extra 500GB schijf er aan hangen, alles kopieeren, Synology inrichten, alles weer terugkopieeren (argh!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:37:
Ik zie nou geen extra spectaculaire functies bij de nieuwe DS-107 in vergelijking met de 106.
Idd, maar misschien zijn de snelheden (voor processen en transfers) wel stukken beter. Nog even afwachten :) Vind `m dr iig wel stukken beter uit zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Shadow_Zero schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:23:
[...]

Ik kwam, met DSL en Feather Linux dus, via ALT Fx (weet niet meer precies welke) in de command prompt. Dus het was verder goed opgestart enzo, hoewel ik wel in de prompt foutmeldingen zag (die waren wellicht weer van het opstarten???).
Ik heb dus zelf geen Linux doos, doe het alleen via die boot discs. Maar ja, met Linux Reader kan ik de bestanden zien, alleen dan moet ik ze dus naar een Windows partities kopieeren wil ik er wat mee doen.

Dus de enige manier die ik hier zie is een extra 500GB schijf er aan hangen, alles kopieeren, Synology inrichten, alles weer terugkopieeren (argh!).
tja, ik heb nog wel 250 GB online staan en vrij. Dus, zoals ik al zei, ik zou wel willen weten wat voor fout meldingen je krijgt om te kijken waar het probleem zit en of je er omheen kan werken. Als je sftp kan doen of zoiets en je hebt een beetje upstream, dan kan je een computer account krijgen op mijn machine in de DMZ om 'effe' te gebruiken. Ik ben de enige Admin op die doos. ik zou niet alles uploaden, zeker gezien ik niet zoveel heb. Maar ja ... deze doos hangt aan 100Mbit/s up/down op het lab (www.nikhef.nl). Toegang tot de grote storage is helaas onmogelijk te regelen voor je (50TB online)

offtopic:
Het topic verandert soms spontaan in 'Safe your NAS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 12:50:
Ik heb hem(De HWI) ook hier liggen, maar ik vond het geen goede test. Zo stond er niks van Synology bij terwijl die toch wat betreft prijs duidelijk onder de genoemde andere systemen lag en nog meer features bevatte. Ook zag je in de test dat je van NIET RAID naar RAID 0 of 5 nauwelijks performance verbetering zag. Hooguit 2 MB erbij terwijl je zonder RAID al op 13 MB/s zat. Sowieso zie je ook dat RAID 0,0 nut heeft als je geen gigabit netwerk hebt. En inderdaad de transfer rates waren teleurstellend, als de waarden van synology kloppen zou je rond de 30MB/s met gemakt halen als je via ftp downloadt en dan nog tot 25MB/s als je zonder raid via Samba.

Ook waren de stukjes kort en was er niks over ervaringen gesproken met de features die in de apparaten zaten, enkel opgesomd dat het ene device meer had dan een ander. Het is dus eigenlijk niets meer dan zelf een keus maken uit de features die de fabrikant opgeeft. Hoe die features dan in werkelijkheid presteren vind je niks over.

De scan staat hier: http://server750.dyndns.org/files/HWINAS.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De link naar de scan doet het niet. Op het forum van Computertotaal moet je van hun test uitgebreidere conclusies kunnen lezen, helaas heb ik deze op hun site nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Binnetie schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:21:
De link naar de scan doet het niet. Op het forum van Computertotaal moet je van hun test uitgebreidere conclusies kunnen lezen, helaas heb ik deze op hun site nog niet kunnen vinden.
Zeik, ben het nog aan het regelen. Probeer deze anders es: http://85.146.62.124/files/HWINAS.pdf

Blijf je houden die zeik met niet kunnen doorrouten van je router (nota bene) naar je externe ip adres bleh.

edit: gek dat hij het niet doet want mijn ip is nog altijd hetzelfde en staat correct bij dyndns èn als ik via thecloak surf kom ik ook gewoon erop uit...

edit @ puch maxi: nee re-hosten maakt mij niks uit. Is inderdaad thuis gehost, overdag normaal 50kb/s upload. Aangezien het slechts een 800kb file is geen probleem lijkt me. Maja als je die 40 seconden niet kunt wachten ... :P Het dataverbruik boeit mij in ieder geval niet. Maja zo'n file scannen en uploaden mag eigenlijk niet he ;)

edit2 @ puch maxi. Neu, de enige die gaat wachten is de tweakertjes die allemaal willen downloaden dan! Zo actief is dit topic nu ook weer niet.

[ Voor 38% gewijzigd door REDFISH op 09-03-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:07
Je link werkt hier wel hoor, heel erg bedankt voor het in-scannen !
Het is een thuis gehoste server verneem ik ? ik heb hem ff geupload als je het niet erg vind,
-Klik-
Ik persoonlijk kan wel 40 sec wachten, is het wel waard ;) hopelijk krijg je geen slashdot effect, al die requests van tweakerts :P

[ Voor 26% gewijzigd door Puch-Maxi op 09-03-2007 21:36 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Puch-Maxi schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:31:
Je link werkt hier wel hoor, heel erg bedankt voor het in-scannen !
Het is een thuis gehoste server verneem ik ? ik heb hem ff geupload als je het niet erg vind,
-Klik-
Ik persoonlijk kan wel 40 sec wachten, is het wel waard ;) hopelijk krijg je geen slashdot effect, al die requests van tweakerts :P
Hier staan alle gegevens van de test, zoals snelheden etc:
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkaZg/viewgroup/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:43:
309 euro is de prijs, ik vind het wel een beetje aan de hoge kant. Ik kan zo snel ook geen vernieuwde functies t.o.v. de DS-106e vinden behalve ADS.

Ik zit nu sterk te twijfelen of ik de DS-106e of de DS-107 neem.
Vergeet vooral niet dat de 207 (die van 309 euro) een versie is met plaats voor 2 harddisks en raid.. Lijkt me best een groot verschil met de 106 serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2007 @ 16:38:
[...]

Vergeet vooral niet dat de 207 (die van 309 euro) een versie is met plaats voor 2 harddisks en raid.. Lijkt me best een groot verschil met de 106 serie...
Dat weet ik, daarom wacht ik ook op de 207, maar ik heb nu zoiets van ach met 1 schijf kan het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Binnetie schreef op zondag 11 maart 2007 @ 20:47:
[...]

Dat weet ik, daarom wacht ik ook op de 207, maar ik heb nu zoiets van ach met 1 schijf kan het ook wel.
Als ik de specs van de 207 bekijk, zie ik dat deze geen eSata heeft.
http://www.sansdigital.com/syn_DS_207.html
Als RAID geen must is, zou een 106 of 107 met een eSata (of USB2) backupschijf ook een mooie optie zijn. Ik denk dan zelf aan gebruik van Seagate Barracuda ES schijven, die zijn net even wat betrouwbaarder bij continu gebruik.
Nu alleen nog een goedkope eSata behuizing. Ik heb overigens pas kortgeleden ontdekt dat je voor eSata een externe behuizing nodig hebt en dat je het niet gewoon direct op de harddisk kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik hoef niet persee de data dubbel opgeslagen te hebben. De meeste data op de fileserver (pc) die ik er nu op heb staan zijn van downloads als ik deze gebrand heb gaan ze er weer af. Om af en toe een backup te maken van mijn belangrijke bestanden ga ik denk ik gewoon via een los aan te sluiten externe hardeschijf via usb werken. Deze kan ik er op aansluiten en daarop een backup maken toch?
Niet van de complete schijf maar van de mappen die belangrijk zijn, of is het los kiezen van mappen niet mogelijk?

Wat is een eSata aansluiting precies?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 13-03-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Zou iemand de transferrates van de synology op hun website kunnen repliceren? In tests van tomshardware of anandtech(weet het niet meer precies) haalden ze bij lange na de 20MB/s niet over gigabit. Hoe zet je jumbo frames aan en die MTU op 8500 zoals je op de site van synology ziet?

In de test van HWI zag je dat RAID vrij weinig effect had op de prestaties. Het waren toch niet de goedkoopste systemen die er met RAID slechts 2MB/s extra uit wisten te persen. Het enige dat ik me kan voorstellen is dan ook dat je RAID gebruikt voor directe backup. De extra performance is te verwaarlozen. Hooguit als je er andere dingetjes op gaat draaien heb je misschien profijt van de snellere processor en meer geheugen die er misschien in zitten.

Je kunt altijd data backuppen zoals jij beschrijft naar een externe hardeschijf. Deze verschijnt gewoon als share, en dan kun je belangrijke bestanden daarnaartoe slepen.

eSATA staat voor external SATA. Wil dus gewoon zeggen dat er een aansluiting op het kastje zit waarop je via SATA een harddisk kunt aansluiten. Een beetje als USB maar dan met andere connector. Het verschil is de maximale doorvoorsnelheid die bij SATA natuurlijk veel hoger is. Maja harddisks zijn toch nog niet snel genoeg.

Kijk anders hier effe: KLIK

[ Voor 27% gewijzigd door REDFISH op 13-03-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bedankt voor de informatie. Dus als ik een externe behuizing aanschaf met eSata aansluiting dan kan ik daar mijn backupschijf in doen en zo af en toe een backup maken van de belangrijkste bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

REDFISH schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:55:
Zou iemand de transferrates van de synology op hun website kunnen repliceren? In tests van tomshardware of anandtech(weet het niet meer precies) haalden ze bij lange na de 20MB/s niet over gigabit. Hoe zet je jumbo frames aan en die MTU op 8500 zoals je op de site van synology ziet?

In de test van HWI zag je dat RAID vrij weinig effect had op de prestaties. Het waren toch niet de goedkoopste systemen die er met RAID slechts 2MB/s extra uit wisten te persen. Het enige dat ik me kan voorstellen is dan ook dat je RAID gebruikt voor directe backup. De extra performance is te verwaarlozen. Hooguit als je er andere dingetjes op gaat draaien heb je misschien profijt van de snellere processor en meer geheugen die er misschien in zitten.

Je kunt altijd data backuppen zoals jij beschrijft naar een externe hardeschijf. Deze verschijnt gewoon als share, en dan kun je belangrijke bestanden daarnaartoe slepen.

eSATA staat voor external SATA. Wil dus gewoon zeggen dat er een aansluiting op het kastje zit waarop je via SATA een harddisk kunt aansluiten. Een beetje als USB maar dan met andere connector. Het verschil is de maximale doorvoorsnelheid die bij SATA natuurlijk veel hoger is. Maja harddisks zijn toch nog niet snel genoeg.

Kijk anders hier effe: KLIK
Een paar pagina's terug is er één GOTer die inderdaad de 35MB download speed haalt. Ik denk echt dat hij een uitzondering is. Zover ik gezien heb halen de meeste mensen 17~20MB.
Ik persoonlijk haal 25MB (Bruto) bij een iso van 4,4gig. Ik upload met 11~12MB (bruto) via FTP. MTU staat op 8000 (hoger is niet in te stellen op de DS te vinden bij settings eerste tabje). Uiteraard moeten je router en je PC het ook ondersteunen.
Het is logisch dat de RAID opstellingen bijna niet sneller zijn. Bij de enkele opstellingen is de hardeschrijf niet de bottleneck. Die haalt niet eens 50% van zijn performance. Inderdaad geheugen en cpu wat te kort schiet. Je moet aardig wat CPU power hebben wil je 1000mbit vol trekken. Dit is dus ook niet gauw te verwachten in zulke apparaten. Ik denk dat je met 25MB al dik tevreden mag en moet zijn. Jammer dat ze het niet halen met de uploadsnelheid.

Nog handiger is om niet te slepen maar het gewoon in te stellen. Bijv elke week van die mappen een backup. Klaar dan kan je externe weer weg of uit. (ik zeg dit omdat er nog steeds problemen zijn om usb2 externe hardeschrijven te laten hibernaten. De DS en de USB2 disk blijven dan altijd actief)

Dit klopt, je hardeschrijf haalt max snelheid niet van sata. Wel is het handig voor je burstspeed bijv. Ook mag je niet vergeten dat je grote kans hebt dat je 3x de snelheid haalt als met je usb2 schrijf. Als je dus van plan bent om er iets eraan te hangen zou ik gaan voor de eSATA variant. Zelfs als deze ietsjes duurder is. Het kan aardig wat tijd schelen als je bijv je 500gig schrijf backupt. Hoe minder tijd hoe minder je DS aan het doen is. Rest heeft te lijden qua response en snelheid.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Let effe op: je hebt een dubbelpost gemaakt :)

Wel bedankt voor de info zover over de transferspeeds.

@Binnetje: Ja dat werkt dus gewoon. Moet je wel zorgen voor een externe SATA behuizing, want gewoon inpluggen werkt niet heb ik begrepen uit een eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
VisionMaster schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:50:
[...]

Tja, de Plextor zit wel in zeer goede prijs/prestatie verhouding. De mogelijkheid tot eenvoudig uitbreiden van die NAS wordt weerspiegeld in zijn scherpe prijs.
Heeft intussen al iemand een Plextor PX-EH gekocht?
Weet iemand of deze NAS: nfs of cifs http://www.sat4all.com/fo...view&questId=223&catId=21 ondersteund?
Wil hem namelijk gebruiken in combinatie met een Dreambox 500S
b.v.d.

Dus heeft iemand een overzicht voor:

Netwerkbestandssystemen
Een netwerkbestandssysteem (ook een gedistribueerd bestandssysteem genoemd) is een bestandssysteem waar men toegang krijgt tot de bestanden via een netwerk, mogelijkerwijs vanaf verschillende computers. Voorbeelden zijn NFS, ZFS, CIFS, Lustre en Global File System.

[ Voor 23% gewijzigd door Psychostase op 14-03-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Wat zijn precies de verschillen tussen de DS-106e en de DS-107e?

Wat ik uit de specsheets kan halen:
DS-107:
- Photo Station 2
- iTunes Server
- Bandwith control
- User quota
- Web based download Manager

Of heeft de DS-106 dit ook maar staat het niet in de specsheet?

Specsheet DS-107e:
http://www.psiber.de/german/pdf/DS_107e_Datasheet.pdf

Specsheet DS106e:
http://59.124.61.242/down...on_DS-106e_Data_Sheet.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
itunes server zou via firmware update ook beschikbaar gesteld worden voor de 106 - hoop dat dat dan ook gebeurt....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik moet nog uit zien te vinden of het mogelijk is om die Streamium apparaten van Philips te connecten met de 106, 107 of 207.
Mijn vriendin had er wel oren naar mede omdat je via de Synology NASsen kunt downloaden met torrents waardoor ik mijn pc niet meer aan hoeft te laten staan.
Daarnaast alle muziek, video's, foto's e.d. beschikbaar maken voor 4 computers is ook heel erg makkelijk.
Alleen backups moet ik van dit apparaat op mijn pc op een snelle en makkelijke manier gaan doen. Maar dat verzin ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Arunia schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:09:
Ik moet nog uit zien te vinden of het mogelijk is om die Streamium apparaten van Philips te connecten met de 106, 107 of 207.
Geen probleem hoor. Twonkyvision kan op MIPS en ARM systemen draaien, en er zijn nog wat opensource media servers die je kunt compileren voor deze systemen. Twonkyvision werkt perfect op m'n Asus router en op m'n Buffalo Linkstation :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb een synology DS106e gekocht.
super apparaat, NAS, goede transferspeed. leuk photos station, FTP, bittorrent en nog wat dingen.

Echter acteraf heb ik toch spijt dat ik geen HTPC heb gekocht.
Ik heb er toentertijd zon 320 euro voor betaald, en voor iets rond de 400 euro zou ik een goede HTPC hebben die veel meer kan.

de HTPC die ik in gedachte hda:
CPU: Sempron 64 3000+
Mobo: Asus M2A-VM HDMI
Behuizing: Antec NSK2400
HD: zo'n 250Gb
DVD: NEC rewriter (vooral vanwege het zilver frontje en SATA aansluiting)

maar goed ik heb nu de Synology en die bevalt verder wel goed. Bovendien zoeits leuks als het photostation kan ik niet zelf (zonder er heel veel moeite voor te doen)

maar ik had graag een extra PC gehad aan mn tv voor films, downloaden m.b.v. utorrent is beter, en een betere FTP client, (en misschien een VPN server).
Daar tegenover staat dat de synology wel veel minder energie verbruikt (neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Exirion schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 09:56:
[...]

Geen probleem hoor. Twonkyvision kan op MIPS en ARM systemen draaien, en er zijn nog wat opensource media servers die je kunt compileren voor deze systemen. Twonkyvision werkt perfect op m'n Asus router en op m'n Buffalo Linkstation :)
Dat is toch helemaal niet nodig? de 106/107 doen std al UPNP. Daardoor kunnen streamium apparaten gewoon out of the box de synology gebruiken...

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Exirion en Spiro bedankt voor jullie posts.
Dat maakt het leven voor mij een stuk makkelijker.
Nu alleen nog het geld zien te vinden voor de apparatuur.
De iTunes server zou misschien ook wel handig zijn voor de iPod van m'n vriendin, maar dat zien we dan wel weer (wat makkelijker is van de opties die er zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:00
Psychostase schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:06:
[...]

Heeft intussen al iemand een Plextor PX-EH gekocht?
Weet iemand of deze NAS: nfs of cifs http://www.sat4all.com/fo...view&questId=223&catId=21 ondersteund?
Ik heb deze NAS een paar weken geleden gekocht. Bevalt mij goed: ik gebruik hem echter alleen als filserver/printerserver in een netwerk met drie Windows XP PCs.

In het menu kun je onder service setup drie servies aan-/uitzetten
* Microsoft Network
* AppleShare Network
* FTP Service

Er staat niet vermeld welk netwerkbestandsysteem wordt gebruikt: zegt mij verder ook niet zoveel, dus misschien heb je aan bovenstaande al genoeg. Ook de (erg beknopte) papieren manual zegt daar volgens mij niets over. Op de bijgeleverde CD staat een uitgebreidere manual: die kan ik je eventueel wel toesturen (5 MB gezipt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Arunia schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:49:
De iTunes server zou misschien ook wel handig zijn voor de iPod van m'n vriendin, maar dat zien we dan wel weer (wat makkelijker is van de opties die er zijn).
Die heb ik ook nog draaien. Eigenlijk twee: een aparte server voor m'n vriendin en mij ;) Werkt prima stabiel.

Ik ben momenteel bezig met een hobby projectje om via m'n iPaq muziek te browsen/zoeken die op de Linkstation staat en die vanaf de Linkstation direct te kunnen spelen richting m'n Airport Express over het draadloze netwerk. Alle technische zut is aanwezig, maar ik moet nog een progsel in elkaar schroeven om alles te integreren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Exirion schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:07:
[...]

Die heb ik ook nog draaien. Eigenlijk twee: een aparte server voor m'n vriendin en mij ;) Werkt prima stabiel.

Ik ben momenteel bezig met een hobby projectje om via m'n iPaq muziek te browsen/zoeken die op de Linkstation staat en die vanaf de Linkstation direct te kunnen spelen richting m'n Airport Express over het draadloze netwerk. Alle technische zut is aanwezig, maar ik moet nog een progsel in elkaar schroeven om alles te integreren :)
Dus als ik het goed begrijp, dan heb jij een Linkstation en die iTunes server er op getweaked? HOe functioneert dat dan? Hoe bestuur je die server en hoe koppelt dat met je iTunes als ik vragen mag?

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 16-03-2007 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VisionMaster schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:46:
Dus als ik het goed begrijp, dan heb jij een Linkstation en die iTunes server er op getweaked?
Het is vrij simpel te doen opzich. Een kwestie van Debian installeren (daar is een gemodde firmware voor te downloaden) en daarmee kun je gewoon apt-get gebruiken zoals op elk Debian systeem. Wel heb ik een beetje moeten tweaken om 2 servers tegelijk te kunnen gebruiken en afzonderlijk te kunnen configureren, maar dat was vrij snel gelukt.
Hoe bestuur je die server en hoe koppelt dat met je iTunes als ik vragen mag?
Firefly (voormalig mt-daapd) heeft een webinterface dus je kunt 'm met een browser configureren. Verder detecteert iTunes automatisch muziekservers in je netwerk, dus hij verschijnt vanzelf op het scherm in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie wel dat jullie hier allemaal erg op de hoogte zijn dus zou ik wel jullie hulp kunnen gebruiken.
Ik zit nu momenteel met 2 pc en mijn xbox aangesloten op mijn D-Link Router (type DI-524)
Nu was ik van plan om een ethernet HD van 500 GB aan te sluiten op mijn router en daar al mijn divx films op te plaatsen.
Nu vraag ik mij wel af ofdat de snelheid beduidend lager zal zijn dan moest ik een externe HD aansluiten via USB 2.0 of Firewire?
En ofdat ik mijn films zal kunnen streamen zoals ik nu doe via de HD in de pc?
Welke merk en type raden jullie mij aan??

alvast bedankt voor de reacties !!!

greetz,

thewitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:26:
ik zie wel dat jullie hier allemaal erg op de hoogte zijn dus zou ik wel jullie hulp kunnen gebruiken.
Ik zit nu momenteel met 2 pc en mijn xbox aangesloten op mijn D-Link Router (type DI-524)
Nu was ik van plan om een ethernet HD van 500 GB aan te sluiten op mijn router en daar al mijn divx films op te plaatsen.
Nu vraag ik mij wel af ofdat de snelheid beduidend lager zal zijn dan moest ik een externe HD aansluiten via USB 2.0 of Firewire?
En ofdat ik mijn films zal kunnen streamen zoals ik nu doe via de HD in de pc?
Welke merk en type raden jullie mij aan??

alvast bedankt voor de reacties !!!

greetz,

thewitten
Kuch... heb je deze topic wel doorgelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ach ja, ik geef die arme jongen wel antwoord.

Ja de transfer speeds zijn lager als je via ethernet aansluit vergeleken met USB of firewire. Veel zal het echter in de meest optimale situatie niet schelen. USB geeft ongeveer 30MB/s terwijl je uit bovenstaande grafiekjes kunt zien dat die 30MB via ftp overdracht ook bijna gehaald wordt met een gigabit netwerk.

Zelf zit ik nog wat te twijfelen. Als ik zo ook lees, dan is de firmware van de 107 altijd iets uitgebreider dan de 106 die je nu kunt kopen. Kan wel geüpdate worden okay. Ik zit alleen met het feit dat ik geen SATA schijf heb. Misschien dat ik het toch nog maar even uitstel en die 100euro per jaar stroom voor lief neem. Want aan stroomkosten duurt het wel 4 jaar voordat ik de kosten eruit heb en wat betreft mogelijkheden ga je er toch net ietsje op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Met zweet in m'n handen heb ik net een zelfgecompileerde kernel geprobeerd op m'n Linkstation Pro (met het risico 'm, iig voorlopig, onbruikbaar te maken oftewel te bricken) en het werkte. Nu kon ik ook een zelf gecompileerde driver voor m'n wifi usb stick laden en de wireless tools erbij zetten. Eindresultaat: een draadloze Linkstation Pro :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Exirion schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:17:
Met zweet in m'n handen heb ik net een zelfgecompileerde kernel geprobeerd op m'n Linkstation Pro (met het risico 'm, iig voorlopig, onbruikbaar te maken oftewel te bricken) en het werkte. Nu kon ik ook een zelf gecompileerde driver voor m'n wifi usb stick laden en de wireless tools erbij zetten. Eindresultaat: een draadloze Linkstation Pro :Y)
Feli!
Maar had je niet een kernel module kunnen compileren om de wireless voor elkaar te krijgen ipv een complete kernel build? Vindt ik persoonlijk minder 'eng'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VisionMaster schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:48:
Maar had je niet een kernel module kunnen compileren om de wireless voor elkaar te krijgen ipv een complete kernel build? Vindt ik persoonlijk minder 'eng'.
Om een driver voor wireless apparaten te kunnen laden moet de kernel wel support voor wireless apparaten hebben. Dat is net als een geluidskaartdriver laden; alleen mogelijk als de kernel support voor geluid heeft. Het kon dus niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Exirion schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Om een driver voor wireless apparaten te kunnen laden moet de kernel wel support voor wireless apparaten hebben. Dat is net als een geluidskaartdriver laden; alleen mogelijk als de kernel support voor geluid heeft. Het kon dus niet anders.
Ow ja, 'and there's that...'. _/-\o_
Ik ben verlekkerd met al die kernels die praktisch alles al in zich hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door VisionMaster op 19-03-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ik zit vandaag dit topic door te lezen, en eea ziet er wel erg interessant uit. Ik twijfel alleen nogal aan de power van de verschillende oplossingen, en zoek eigenlijk iets met minimaal 128 MB RAM waar ik bij voorkeur 4 (2 zou eventueel kunnen) HD's in kan hangen en Debian oid op kan knallen.

Nu wordt er op de eerste pagina wel even over de Intel SS4000-E gepost, waar dus 256 MB RAM in zit en een 400 MHz ARM procje, maar hier lijkt niet echt een community rond te bestaan.

Iemand nog suggesties voor andere vrij krachtige NAS oplossingen? Een VIA Epia ofzo zou ook kunnen, maar het lijkt me leuker om met een ARM/PPC powered dingetje te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

[b][message=27705102,noline]Nu wordt er op de eerste pagina wel even over de Intel SS4000-E gepost, waar dus 256 MB RAM in zit en een 400 MHz ARM procje, maar hier lijkt niet echt een community rond te bestaan.
Deze machine zou ik niet kopen. De firmware is buggy en de performance erg slecht. Het is wel de goedkoopste NAS voor 4 harde schijven (hotswappable) en als knutselproject kan het wel wat zijn.
Enige links:
http://kwaak.net/
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=30292
[b][message=27705102,noline]
Iemand nog suggesties voor andere vrij krachtige NAS oplossingen? Een VIA Epia ofzo zou ook kunnen, maar het lijkt me leuker om met een ARM/PPC powered dingetje te klooien.
Tja, wat is vrij krachtig? Gigabit snelheden haal je nooit iig, wel is het mogelijk om onder de juiste omstandigheden met een goedkoop NAS <1000 euro incl. harddisks tot 3x fast ethernet te komen.
Dan kun je denken aan de Thecus N4100, Newisys NA-1400 (zie sig) of Buffalo. De Synology CS406 lijkt mij wel ook wel interessant (400 MHz PPC), maar vooral omdat de originele firmware gewoon goed (uitgebreid) is.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 18:48
Ik was ook niet van plan de Intel te kopen, alleen al omdat er vrij weinig over op het internet te vinden is. Maar ik wil wel graag een ding met redelijk wat intern geheugen, aangezien ik er nogal wat op wil draaien (mailserver met flinke mailboxen met name). Dat ik de gbit poort niet voltrek is niet zo'n probleem, dat is het doel ook niet. Ik ga even kijken naar de opties die je hebt aangedragen, in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
pleunbaan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:46:
[...]

Ik heb deze NAS een paar weken geleden gekocht. Bevalt mij goed: ik gebruik hem echter alleen als filserver/printerserver in een netwerk met drie Windows XP PCs.

In het menu kun je onder service setup drie servies aan-/uitzetten
* Microsoft Network
* AppleShare Network
* FTP Service

Er staat niet vermeld welk netwerkbestandsysteem wordt gebruikt: zegt mij verder ook niet zoveel, dus misschien heb je aan bovenstaande al genoeg. Ook de (erg beknopte) papieren manual zegt daar volgens mij niets over. Op de bijgeleverde CD staat een uitgebreidere manual: die kan ik je eventueel wel toesturen (5 MB gezipt).
Bedankt!

Maar, ik heb inmiddels de PX-EH16L, waar een Samsung HDD inzit van 160GB (model SP1604N)

En deze NAS ondersteund in iedergeval CIFS, dus dat is goed nieuws voor Dreambox gebruikers.

Ik heb hem al uit elkaar gehad.. moet er natuurlijk wel zelf een andere grotere HDD in kunnen bouwen. Zit best aardige electronica in :9 voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
http://www.lidl.nl/nl/hom...p.400_GB_externe_harddisk
Op zich lijkt me dit mooie aanbieding. Alleen jammer dat er niks bij staat over ftp en smb functionaliteiten.

Voor meer info:
http://www.targa.de/index...defined&SPCAREA=undefined

en hij is ntfs geformateerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Stampre op 22-03-2007 21:27 ]

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Psychostase schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:47:
[...]
Bedankt!

Maar, ik heb inmiddels de PX-EH16L, waar een Samsung HDD inzit van 160GB (model SP1604N)

En deze NAS ondersteund in iedergeval CIFS, dus dat is goed nieuws voor Dreambox gebruikers.

Ik heb hem al uit elkaar gehad.. moet er natuurlijk wel zelf een andere grotere HDD in kunnen bouwen. Zit best aardige electronica in :9 voor het geld.
Maaruhm, moet je zelf alle informatie van je disk overzetten op je grotere disk met veel gepruts of kan je de disk her-installeren met een cd-tje van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
VisionMaster schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:23:
[...]

Maaruhm, moet je zelf alle informatie van je disk overzetten op je grotere disk met veel gepruts of kan je de disk her-installeren met een cd-tje van de fabrikant?
Daar moet ik nog achterkomen...
Kan dus tegen vallen :X
Maar ik verwacht in eerste instantie wel, aangezien er een mogelijkheid op de NAS zit die zegt dat deze optie alle data verwijderd. Mag dus aannemen dat ze een recover functie erin gebouwd hebben :*)

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w171/Psychostase/PX-EH16L-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w171/Psychostase/PX-EH16L-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w171/Psychostase/PX-EH16L-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Psychostase schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:08:
[...]

Daar moet ik nog achterkomen...
Kan dus tegen vallen :X
Maar ik verwacht in eerste instantie wel, aangezien er een mogelijkheid op de NAS zit die zegt dat deze optie alle data verwijderd. Mag dus aannemen dat ze een recover functie erin gebouwd hebben :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Alle data kwijt raken is niet hetzelfde als je systeem OS van je NAS kwijt raken.
Als je linux gebruikt zou ik met dd je complete blockdevice kopieren, van block '0' tot de laatste.

Als je windows gebruikt zou ik de disk partitie tabel namaken op de nieuwe disk en de partie met zoiets als partition magic kopieren naar je grotere disk en vervolgens op je nieuwe disk de partie uitstrekken tot de omvang van je grote harddisk.

Het enige dat je kan tegenhouden is dat de omvang van de orginele disk in de software is gemetseld, maar dat lijkt me totaal niet. Het is goedkoper voor Plextor om dat te laten varen, omdat ze anders drie (of later meer) varianten van de software moeten bij houden als de harddisken qua omvang veranderen.

Simpelweg niet meer doen dan de orginele disk achterhouden en alleen maar kopieren, dan kan er niet veel misgaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 23-03-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampre schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:22:
http://www.lidl.nl/nl/hom...p.400_GB_externe_harddisk
Op zich lijkt me dit mooie aanbieding. Alleen jammer dat er niks bij staat over ftp en smb functionaliteiten.

Voor meer info:
http://www.targa.de/index...defined&SPCAREA=undefined

en hij is ntfs geformateerd.
hmm wel interessant, zeker voor die prijs, kan alleen weinig reviews vinden van dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Dat Lidl ding is dus verglijkbaar met die Freecom NAS dingen?
werken met een drivertje en zijn erg basic?

Ben wel benieuwd naar de snelheid eigenlijk :?

[ Voor 19% gewijzigd door hjs op 23-03-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

hjs schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:28:
Dat Lidl ding is dus verglijkbaar met die Freecom NAS dingen?
werken met een drivertje en zijn erg basic?

Ben wel benieuwd naar de snelheid eigenlijk :?
Als ik zoek naar dat apparaat kan ik zeer moeilijk echt info. vinden. Zelfs naar de fabriekkant kan ik niet snel vinden met Google. (Google noemde zich mijn vriend... pfff). Van een paar duitse fora heb ik vernomen dat het hier om een NDAS schijf gaat. Dus tja, snelheid, zal wel rap zijn. Maar als het een NDAS is heb je dus die drivers nodig om dus NDAS-erig te praten over je ethernet lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Ik ben al een half jaar de gelukkige eigenaar van een Buffalo LinkStation Home Server 300GB (type HS-D300GL) en het ding is snel, stil, stabiel en zuinig met energie.

Het énige wat me aan dit ding stoort: HIJ ONDERSTEUNT MAAR 1 EXTERNE USB-DISK!!!

Klink ik boos? Mooi! Want dat ben ik ook... :(

Er zitten 2 USB-poorten op. Ik wilde een USB-hub aansluiten waarop een stapeltje USB-harddisks van 500Gb. De hub wordt netjes gezien door de LinkStation en ook de schijven maar meer dan 1 harddisk kan niet worden ingesteld en gemount. Ik heb toen aan Buffalo gevraagd of zij niet even ;) options scsi_mod max_scsi_luns=15 in /etc/modules.conf wilden zetten maar je snapt al wat de reactie was...en nee, ik kan ook niet naar het ding Telnetten...en nee, de laatste keer dat ik checkte was er geen firmware-aanpassing hiervoor.

Verder laat-ie de USB-disks niet downspinnen maar daar valt mee te leven.

Maar mocht iemand al een mooie oplossing hebben voor mijn meerdere-USB-disks-aan-een-LinkStation-probleem hebben dan houdt ik mij van HARTE aanbevolen!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

VisionMaster schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:42:
[...]

Als ik zoek naar dat apparaat kan ik zeer moeilijk echt info. vinden. Zelfs naar de fabriekkant kan ik niet snel vinden met Google. (Google noemde zich mijn vriend... pfff). Van een paar duitse fora heb ik vernomen dat het hier om een NDAS schijf gaat. Dus tja, snelheid, zal wel rap zijn. Maar als het een NDAS is heb je dus die drivers nodig om dus NDAS-erig te praten over je ethernet lijn.
Staat ook bij de link naar Targa ;)

Gehäuse mit integrierter Festplatte
Externes Netzteil
Standfuß für vertikale Aufstellung
USB Kabel
Netzwerkkabel
CD mit Treiber für Windows 95/98/ME/2000/XP, Mac OS 10.2, Linux
Bedienungsanleitung
Abmessungen: 120 x 48 x 213 mm
Garantie: 36 Monate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
En dan nog hopen dat je straks nog een Windows Vista driver voor dat ding kan vinden...
hjs schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:16:
[...]

Staat ook bij de link naar Targa ;)

Gehäuse mit integrierter Festplatte
Externes Netzteil
Standfuß für vertikale Aufstellung
USB Kabel
Netzwerkkabel
CD mit Treiber für Windows 95/98/ME/2000/XP, Mac OS 10.2, Linux
Bedienungsanleitung
Abmessungen: 120 x 48 x 213 mm
Garantie: 36 Monate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

BounceMeister schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:25:
En dan nog hopen dat je straks nog een Windows Vista driver voor dat ding kan vinden...
[...]
Tja, ik heb mijn persoonlijke geloof opgebouwd om enkelt cross-platform protocollen te gebruiken. Samba valt er ook onder als open-source versie van CIFS (Windows Sharing). NDAS is out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHMvP schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:05:
Ik ben al een half jaar de gelukkige eigenaar van een Buffalo LinkStation Home Server 300GB (type HS-D300GL) en het ding is snel, stil, stabiel en zuinig met energie.

Het énige wat me aan dit ding stoort: HIJ ONDERSTEUNT MAAR 1 EXTERNE USB-DISK!!!

Klink ik boos? Mooi! Want dat ben ik ook... :(

Er zitten 2 USB-poorten op. Ik wilde een USB-hub aansluiten waarop een stapeltje USB-harddisks van 500Gb. De hub wordt netjes gezien door de LinkStation en ook de schijven maar meer dan 1 harddisk kan niet worden ingesteld en gemount. Ik heb toen aan Buffalo gevraagd of zij niet even ;) options scsi_mod max_scsi_luns=15 in /etc/modules.conf wilden zetten maar je snapt al wat de reactie was...en nee, ik kan ook niet naar het ding Telnetten...en nee, de laatste keer dat ik checkte was er geen firmware-aanpassing hiervoor.

Verder laat-ie de USB-disks niet downspinnen maar daar valt mee te leven.

Maar mocht iemand al een mooie oplossing hebben voor mijn meerdere-USB-disks-aan-een-LinkStation-probleem hebben dan houdt ik mij van HARTE aanbevolen!
misschien stomme opmerking, ook niet al je een andere firmware er op zet, bv als je twonky wilt installeren? Ik zit zelf ook met dit probleem straks, want 320 gb is niet genoeg met wat ik wil. Maar ja, om nou 700 euro uit te geven voor een Tb vind ik ook teveel. Dus leek me het een mooie oplossing om later een usb schijf aan te sluiten zodat ik mijn capaciteit kan vergroten. Nou hoef ik niet meteen een heel serverpark aan schijven maar 2 usb schijven van 500 gb zou wel tot mijn wensen behoren. Hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond op het Synology forum een overzichtje van de CPU/RAM specs van de nieuwe modellen. Behoorlijk teleurstellend, eerlijk gezegd; ik had eigenlijk wel verwacht dat er zeker 107/207 modellen met 128 MB beschikbaar zouden zijn.

Version | CPU     | RAM
--------+---------+-----
DS-107e | 266 MHz | 32 MB
DS-107  | 266 MHz | 64 MB
DS-107+ | 500 MHz | 64 MB
DS-207  | 266 MHz | 64 MB
CS-407e | 266 MHz | 64 MB
CS-407  | 500 MHz | 128 MB
RS-407  | 500 MHz | 128 MB

Een DS-207 met 500 MHz en 128 MB is waar ik eigenlijk op zit te wachten, maar of die er komt? Ik denk dat ik toch maar weer verder ga kijken dan Synology. Beetje gemiste kans, dit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik heb dit topic even snel doorgebladerd maar vind niet echt wat ik zoek. Ik ben van plan een Notebook te kopen. Deze zal mijn pc helemaal gaan vervangen omdat iemand anders die kan gebruiken. Nu is het zo dat ik in mijn pc een 500 gig raid0 setup heb draaien welke ik op mijn notebook wil gaan gebruiken. Daarvoor zat ik dus aan een extern kastje te denken (eventueel aan te sluiten op m'n router).

Ik wil dus een lege hardeschijven behuizing kopen waar m'n SATAII schijven inpassen. Nu schrok ik 'n beetje van de prijzen van 350 euro of meer(en dan vraag ik me af of dit de goede apparaten zijn). Mijn gevoel zegt dat die dingen er toch ook wel voor rond de 100 euro te krijgen moeten zijn!?

Verder ben ik een enorme leek dus vertel me aub niet om ergens een oude p2 vandaan te toveren en allemaal gekke dingen te doen om het te laten draaien. Ik wil dat zoieso niet want die bakken zien er niet uit. Het liefst heb ik gewoon een strak rechthoekig aluminium doosje waar ze in zitten.

Kan iemand me hiermee verder helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:23:
hallo allemaal,
[...]Nu een 500 gig raid0 setup
[...]aan een extern kastje te denken (eventueel aan te sluiten op m'n router).

[...]wil een lege hardeschijven behuizing kopen waar m'n SATAII schijven inpassen.
[...]schrok van de prijzen van 350 euro of meer. Mijn gevoel zegt dat die dingen er toch ook wel voor rond de 100 euro te krijgen moeten zijn!?

[...]ben een leek dus vertel niet om een oude p2 om te toveren
[...]liefst een strak rechthoekig aluminium doosje waar ze in zitten

Kan iemand me hiermee verder helpen?

Alvast bedankt
Okidoki... Over een tijdje komen van Synology de 207 serie uit. Er zijn uiteraard nog een aantal andere oplossingen voor twee harddisken, maar die zijn niet onder de 150 euro (zonder disk) te vinden.

Verder zal je RAID-set waarschijnlijk verkloot (lees: data weg) worden als je het zomaar in zo'n apparaat zet. Het is precies hetzelfde alsof je je schijven in een andere RAID controller zou aansluiten. De kans dat het werkt is zeer klein.

De meeste van dit soort NAS systemen gebruiken niet direct FAT32 of NTFS. Sommige hebben ext3 daarvoor in te plaats en gooien ze de NAS-systeem files op dat nieuwe filesysteem. Dus... ze formateren meestal standaard de schijven eerst.

Dus tja... ik zou eerst nog effe een stapeltje DVD's kopen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door VisionMaster op 26-03-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen ramp als alle data verloren gaat. De belangrijke zaken zijn toch al gebackupped. Het gaat me er meer om dat ik die schijven in samenwerking met die laptop kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om vanaf dan wel te mirroren in plaats van te stripen.

Ik neem aan dat een macbook ook met zulke oplossingen overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:17:
Het is geen ramp als alle data verloren gaat. De belangrijke zaken zijn toch al gebackupped. Het gaat me er meer om dat ik die schijven in samenwerking met die laptop kan gebruiken. Ik zit er aan te denken om vanaf dan wel te mirroren in plaats van te stripen.

Ik neem aan dat een macbook ook met zulke oplossingen overweg kan?
Mijn Synology doet zelfs AppleTalk naast dat Windows Sharing protocol (CIFS of ook Samba). Dat doet Mac helemaal prima zelfs. Ik zou effe op zoek gaan naar apparaten in de pricewatch (er is een tabje om NAS-en te selecteren) die in je prijs/kwaliteits verhouding passen die ook twee schijven ondersteunt.

edit:
Persoonlijk denk ik dat je je eisen te hoog stelt voor de waarde die je er aan verbind. Die apparaten zijn niet gratis, ze zien er goed uit (sommigen), ze zijn doelgericht (soms te tweaken tot 'multi-purpose') en energie zuinig. Dat is allemaal pegels waard. En als je twee disken ipv. slechts 1 grote schijf in een NAS wilt doen, dan kost dat nog meer geld. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door VisionMaster op 27-03-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:09:
Ik vond op het Synology forum een overzichtje van de CPU/RAM specs van de nieuwe modellen. Behoorlijk teleurstellend, eerlijk gezegd; ik had eigenlijk wel verwacht dat er zeker 107/207 modellen met 128 MB beschikbaar zouden zijn.

Version | CPU     | RAM
--------+---------+-----
DS-107e | 266 MHz | 32 MB
DS-107  | 266 MHz | 64 MB
DS-107+ | 500 MHz | 64 MB
DS-207  | 266 MHz | 64 MB
CS-407e | 266 MHz | 64 MB
CS-407  | 500 MHz | 128 MB
RS-407  | 500 MHz | 128 MB

Een DS-207 met 500 MHz en 128 MB is waar ik eigenlijk op zit te wachten, maar of die er komt? Ik denk dat ik toch maar weer verder ga kijken dan Synology. Beetje gemiste kans, dit. :/
Inderdaad jammer, zie bijna geen vooruitgang in de nieuwe 107 modellen.
En de prijs is hetzelfde (nu nog even wat duurder om de oude weg te krijgen denk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Ik zit te denken over de aanschaf van een MyBook world edition. (500GB) Dat deze netwerk schijf zich als normale harde schijf laat zien in Deze Computer lijkt me erg makkelijk (volgens mij is dit niet bij de meeste NAS schijven). Met mijn laptop wil ik namelijk graag overal beschiikking hebben over mijn datacollectie. Ook kan ik zo gemakkelijk met andere pc's mijn data benaderen. Op deze manier heb ik al mijn data centraal. Ik weet alleen niet precies wanneer deze beschikbaar is.
Adviesprijs van 229 euro voor de 500GB-versie en 449 euro voor de 1TB-versie.

Is dit een wijze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb 2 weken terug een Lacie Mini Ethernet Disk gekocht. Gigabit LAN, 500GB opslag en dat alles in een zeer fraaie behuizing. Ik heb al eerder een Netgear SC101 in mijn handen gehad, wat een ramp van een product was. Ik was dus huiverig om met NAS aan de gang te gaan, maar heb de gok gewaard met de Lacie.

Omdat ik in Windows en Mac omgeving werk (Windows XP, maar vooral OSX 10.4) stond het me erg aan dat de Lacie out of the box gewoon zou werken met AFP en SMB, en... Dat doet het ook! Super goed! De eerste installatie gaat makkelijk: Lacie heeft een klein programma'tje meegeleverd dat even je netwerk afscant, vindt de Lacie (eventueel meerdere schijven) en geeft je het IP adres op het werm. Vervolgens kun je de rest via de browser afhandelen. De webinterface is niet moeders mooiste, maar wel zeer effectief, snel genoeg en zonder ingewikkelde stappen.

De data-doorvoersnelheid valt me een beetje tegen over Gigabit, Lacie via Gbit naar mijn 3Com Gbit switch naar m'n Gbit aansluiting van m'n Mac levert met AFP zo'n 10MB per seconde op. Dat is lang niet wat er te halen is met Gbit...

De ingebouwde FTP server doet het ook prima (30Sec upload met IPcam zonder enige problemen) en de HTTP server stelt niet teveel voor: gewone kale 'apache-like' dirlistings. Een jammer puntje: geen quota management voor users / shares. Ondanks dat een bijzonder compleet product, prettig in gebruik, compatible met m'n Windows en Mac bakken (SMB en AFP) en nette prijzen. Wat mijn betreft een aanrader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 15:50
Dan ben ik toch benieuwd welke firmwarevariant jij op je Lacie hebt.
Kan je een screenshot posten van de tool / webinterface? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

wietse.cc schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:54:
[...]
De data-doorvoersnelheid valt me een beetje tegen over Gigabit, Lacie via Gbit naar mijn 3Com Gbit switch naar m'n Gbit aansluiting van m'n Mac levert met AFP zo'n 10MB per seconde op. Dat is lang niet wat er te halen is met Gbit...
Vraagje, is die doorvoertest met FTP of met Samba/Windows protocol gedaan? Zou je het eventueel kunnen testen met twee of drie grote filetjes tegelijkertijd via de FTP? Dat geeft meestal een vollediger beeld van de max doorvoersnelheid. Als je het met FTP gedaan hebt (single stream), dan geeft dat meer de nominale snelheid aan en via de Samba zit er altijd nog het CIFS protocol met zijn ingebouwde over head als bottleneck er nog tussen. Ik merk zelf meer en meer dat het CIFS protocol niet schaalt naar gigabit snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een netwerk harddisk die wel goed werkt met Windows Vista? Ik heb onlangs een Maxtor Shared Storage II 500 GB gekocht en deze werkt niet goed met Windows Vista. Oplossingen zoals wijzigingen in het register m.b.t. het aanmeldingssysteem hebben niets geholpen. Ik kan wel een share maken, maar de bijgeleverde backup software is niet compatible met Windows Vista en de backup software van Vista kan geen verbinding maken met de Maxtor. Heeft iemand ervaringen met bepaalde harddisks in combinatie met Windows Vista? Ik word nogal gefrustreerd, er is wel erg veel software en hardware niet compatible met Vista :(

Misschien is de LaCie Ethernetdisk Mini 500 GB compatible? Deze is in de aanbieding bij Office Centre en de specificaties zien er goed uit. Volgens LaCie kun je wel met ftp en http connecten, maar dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ze zeggen echter ook dat hun backup software werkt met Vista. Misschien dan toch ook de gewone Windows shares? Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 12:20:
Weet iemand een netwerk harddisk die wel goed werkt met Windows Vista? Ik heb onlangs een Maxtor Shared Storage II 500 GB gekocht en deze werkt niet goed met Windows Vista. Oplossingen zoals wijzigingen in het register m.b.t. het aanmeldingssysteem hebben niets geholpen. Ik kan wel een share maken, maar de bijgeleverde backup software is niet compatible met Windows Vista en de backup software van Vista kan geen verbinding maken met de Maxtor. Heeft iemand ervaringen met bepaalde harddisks in combinatie met Windows Vista? Ik word nogal gefrustreerd, er is wel erg veel software en hardware niet compatible met Vista :(

Misschien is de LaCie Ethernetdisk Mini 500 GB compatible? Deze is in de aanbieding bij Office Centre en de specificaties zien er goed uit. Volgens LaCie kun je wel met ftp en http connecten, maar dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Ze zeggen echter ook dat hun backup software werkt met Vista. Misschien dan toch ook de gewone Windows shares? Iemand hier ervaringen mee?
De software comaptibiliteit met de bijgeleverde tools in Vista is natuurlijk een bekend probleem. Dat is met iedere software wel een beetje een kansspel tegenwoordig. Ik gebruik zelf voor namelijk de Windows shares en FTP. Dat werkt prima en ik denk dat het bij iedere NAS wel netjes blijft werken. Hooguit dat je doorvoer snelheid beter is onder Vista dan op mijn Windows XP. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Aan Mora en de andere mensen die in de nieuwe Synology NAS schijven geïnteresseerd zijn: op het officiële forum is een post te lezen van een medewerker van Synology dat er een test wordt uitgevoerd om een DS-207 te produceren die over 128Mb beschikt. Het is de verwachting dat deze eind april, begin mei voor verkoop gereed is. Dit model wordt voorlopig DS-207.128 genoemd en wordt misschien zelfs met een 500 MHz processor uitgerust. Klik hier voor meer info.

Voor mij in ieder geval genoeg reden om de aanschaf van een "normale" DS-207 nog even uit te stellen. Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Ik ben al tijden op zoek naar een NAS met de volgende mogelijkheden;
[list]
• 10/100/1000Mbps ethernet
• 3 of meer externe USB-drives aansluiten (eventueel met USB-hub)
• Spindown externe USB-drives
• FAT32 en EXT3, read&write
[/list]
Nu heb ik al een tijdlang een Buffalo LinkStation Home Server 300GB (type HS-D300GL) maar die kan maar één externe USB-drive aan. Net als bij vele andere NAS'sen werd in de documentatie in meervoud gesproken, maar er kan slechts één USB-drive tegelijkertijd worden gemount... :(
De Buffalo gaat er dus binnenkort uit.

Weet iemand een apparaat waarvan zéker is dat-ie aan bovenstaande wensenlijstje voldoet?

Hoeft niet meer; ik heb zojuist de Synology DiskStation DS-106e besteld...die kan zo'n beetje alles wat ik wil.

[ Voor 8% gewijzigd door JHMvP op 29-03-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

JHMvP schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 11:29:
Ik ben al tijden op zoek naar een NAS met de volgende mogelijkheden;
[list]
• 10/100/1000Mbps ethernet
• 3 of meer externe USB-drives aansluiten (eventueel met USB-hub)
• Spindown externe USB-drives
• FAT32 en EXT3, read&write
[/list]
Nu heb ik al een tijdlang een Buffalo LinkStation Home Server 300GB (type HS-D300GL) maar die kan maar één externe USB-drive aan. Net als bij vele andere NAS'sen werd in de documentatie in meervoud gesproken, maar er kan slechts één USB-drive tegelijkertijd worden gemount... :(
De Buffalo gaat er dus binnenkort uit.

Weet iemand een apparaat waarvan zéker is dat-ie aan bovenstaande wensenlijstje voldoet?

Hoeft niet meer; ik heb zojuist de Synology DiskStation DS-106e besteld...die kan zo'n beetje alles wat ik wil.
Die Synology 106e mount mijn usb drive altijd intern als usbshare1, dus ik neem aan dat er ook wel een 2 kan volgen of meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
avkooi schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:55:
Aan Mora en de andere mensen die in de nieuwe Synology NAS schijven geïnteresseerd zijn: op het officiële forum is een post te lezen van een medewerker van Synology dat er een test wordt uitgevoerd om een DS-207 te produceren die over 128Mb beschikt. Het is de verwachting dat deze eind april, begin mei voor verkoop gereed is. Dit model wordt voorlopig DS-207.128 genoemd en wordt misschien zelfs met een 500 MHz processor uitgerust. Klik hier voor meer info.

Voor mij in ieder geval genoeg reden om de aanschaf van een "normale" DS-207 nog even uit te stellen. Hoe denken jullie hierover?
Als je de snelheid nodig hebt omdat je er andere dingen mee wilt doen dan wat hij standaard kan, is het de overweging waard. Ik denk wel dat het een duur apparaat gaat worden. Als je een NAS neemt om energie te besparen t.o.v. een PC die altijd aan staat, lijkt me een NAS met veel geheugen en een snelle processor dan weer minder geschikt.
Als je twijfelt zou ik wachten tot de prijs bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Ik ga zowiezo wachten tot de prijs bekend is. Voor mij is de € 319,- die nu voor een "normale" DS-207 gevraagd wordt eigenlijk al een paar tientjes teveel.

De belangrijkste reden dat ik meer geheugen in de NAS nodig heb, is dat ik het apparaat wil gebruiken om Slimserver op te draaien. En dat gaat met 128 Mb een stuk prettiger dan met 64. Zie ook flipflip's pagina. Met mijn huidige muziekbibliotheek gebruikt de Slimserver 6.5.1 onder Linux al circa 43 Mb!

Of heeft iemand een beter of betaalbaarder alternatief om aan mijn wensen (weinig stroomverbruik, mogelijkheid om Slimserver te installeren, en natuurlijk alle standaard NAS applicaties) te voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

avkooi schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:46:
Of heeft iemand een beter of betaalbaarder alternatief om aan mijn wensen (weinig stroomverbruik, mogelijkheid om Slimserver te installeren, en natuurlijk alle standaard NAS applicaties) te voldoen?
Voor 240 euro heb je een Buffalo Linkstation Pro met 320GB/128MB/400MHz. Voldoet prima voor Slimserver en alles wat je verder wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

VisionMaster schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:02:
[...]
Die Synology 106e mount mijn usb drive altijd intern als usbshare1, dus ik neem aan dat er ook wel een 2 kan volgen of meer :D
Ha! Dat deed mijn Buffalo ook...maar mooi geen tweede! :(

Als de 106e binnen is zal ik er gelijk eens een zooitje USB-schijven aan hangen en kijken of we over de 5TB heen kunnen komen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JHMvP schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 10:59:
Ha! Dat deed mijn Buffalo ook...maar mooi geen tweede! :(
De Linkstation Pro (andere modellen weet ik niet) heeft expliciet USB Disk 1 en USB Disk 2 in de standaard firmware genoemd staan en kan dus twee schijven mounten. Als je er eenmaal Debian op hebt staan kun je zoveel schijven mounten als je wil, maar dat geldt voor alle systemen waar Linux op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Exirion schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:07:
[...]

De Linkstation Pro (andere modellen weet ik niet) heeft expliciet USB Disk 1 en USB Disk 2 in de standaard firmware genoemd staan en kan dus twee schijven mounten. Als je er eenmaal Debian op hebt staan kun je zoveel schijven mounten als je wil, maar dat geldt voor alle systemen waar Linux op draait.
Gezeik met de oudere fiormware van de 106e is dat het niet usb-hubs ondersteunde. Wel de 3x usb vol met stickies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Nice, die Synology 106e lijkt me inderdaad wel een lekkere NAS. Maar kopen jullie 'm met HD erin of alleen de behuizing? Ik zie namelijk dat de 106e met een WD 500GB SATA schijf wordt geleverd. Ik zat juist te denken om daar dan de stille 500GB Samsung SpinPoint T166 HD501LJ in te zetten.

Reden dat ik deze Synology wil kopen:

Koppelen aan mijn ADSL router om shares te mounten op mijn PC's en Mac's, USB printer als netwerkprinter te kunnen gebruiken en eventueel de FTP te kunnen benaderen van buitenaf, torrents downloaden is ook wel fijn dat dat kan. Moet dan alleen nog een Gbit switch kopen. Maar zou ik om die redenen een Synology kopen of is dat dan overkill?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

MaTr1x schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:41:
Nice, die Synology 106e lijkt me inderdaad wel een lekkere NAS. Maar kopen jullie 'm met HD erin of alleen de behuizing? Ik zie namelijk dat de 106e met een WD 500GB SATA schijf wordt geleverd. Ik zat juist te denken om daar dan de stille 500GB Samsung SpinPoint T166 HD501LJ in te zetten.

Reden dat ik deze Synology wil kopen:

Koppelen aan mijn ADSL router om shares te mounten op mijn PC's en Mac's, USB printer als netwerkprinter te kunnen gebruiken en eventueel de FTP te kunnen benaderen van buitenaf, torrents downloaden is ook wel fijn dat dat kan. Moet dan alleen nog een Gbit switch kopen. Maar zou ik om die redenen een Synology kopen of is dat dan overkill?
Je kan later altijd nog een gigabit switch kopen ;)

Verder... ik heb geen idee waar die Synology met een harddisk er in kan kopen, maar volgens mij is die alleen maar zonder harddisk te koop. Heb je een weblinkje? De synology kost wat centen, maar ik vind het dat geld nog prima waard. Maar ja... ik ben bevooroordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
VisionMaster schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:45:
[...]

Verder... ik heb geen idee waar die Synology met een harddisk er in kan kopen, maar volgens mij is die alleen maar zonder harddisk te koop. Heb je een weblinkje? De synology kost wat centen, maar ik vind het dat geld nog prima waard. Maar ja... ik ben bevooroordeeld.
www.mobile-harddisk.nl daar vind zie je meteen de prijzen met of zonder hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Binnetie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:52:
[...]

www.mobile-harddisk.nl daar vind zie je meteen de prijzen met of zonder hardeschijf.
Thanks!
Ok, je kan het nu dus kopen met en zonder disk. Netjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_05 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:32:
Ik zit te denken over de aanschaf van een MyBook world edition. (500GB) Dat deze netwerk schijf zich als normale harde schijf laat zien in Deze Computer lijkt me erg makkelijk (volgens mij is dit niet bij de meeste NAS schijven). Met mijn laptop wil ik namelijk graag overal beschiikking hebben over mijn datacollectie. Ook kan ik zo gemakkelijk met andere pc's mijn data benaderen. Op deze manier heb ik al mijn data centraal. Ik weet alleen niet precies wanneer deze beschikbaar is.
Adviesprijs van 229 euro voor de 500GB-versie en 449 euro voor de 1TB-versie.

Is dit een wijze keuze?
Ik zou wel even deze review lezen en deze thread. Het apparaat gebruikt speciale software genaamd "Mionet" om de shares te accessen, hoewel gewone toegang via CIFS/SMB ook mogelijk lijkt te zijn. In eerste instantie is er dus geen support voor Win98/Mac/Linux, en ik vraag me nog steeds af of je het apparaat gewoon met FTP/HTTP kan accessen, of alleen via de MioNet website. Toegang via SMB gaat via shares met rare namen en passwords die je niet zomaar weet, maar 'ergens' moet opzoeken.

Het apparaat lijkt een lage throughput te hebben, in de extremetech review slechts 3.6 MB/s over een gigabit link. Een andere reviewer geeft aan dat hij 4.6 MB/s haalt en een ander 4.9MB/s. Mensen klagen over (a) de herrie van de ventilator van de 1TB versie, (b) limitatie van 2GB voor files, (c) de slechte documentatie.
This virtual drive can be accessed even if you're off site—MioNet then accesses the drive through its own secure web services. But it all looks like a shared drive to you.

You can use MioNet to allow other users to share specific folders, even if they're not local to your network. An invited user can either download the MioNet software directly from MioNet or simply access the drive through the MioNet web site.
Het is me onduidelijk waar je de MioNet software nou wel en niet voor nodig hebt, en wat nou de compatibility is met andere OSen en hoe de toegang vanaf het internet gaat.

Je schrijft dat je het fijn vindt dat de schijf toegankelijk wordt via een drive-letter in windows, maar elke NAS die toegankelijk is via CIFS/SAMBA kun je mappen naar een drive-letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

VisionMaster schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 18:45:
[...]

Binnetie schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 20:52:
[...]

of www.wifisound.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Patriek op 31-03-2007 04:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:32:
[...]
Je schrijft dat je het fijn vindt dat de schijf toegankelijk wordt via een drive-letter in windows, maar elke NAS die toegankelijk is via CIFS/SAMBA kun je mappen naar een drive-letter.
Ok, bedankt voor je reactie. Als ik het goed bekeken heb kan ik de bovengenoemde Synology dus ook mappen naar een drive-letter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

2_05 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:21:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie. Als ik het goed bekeken heb kan ik de bovengenoemde Synology dus ook mappen naar een drive-letter?
Ja, ook de synology. Die doet namelijk ook Samba/CIFS/Windows sharing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avkooi schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 09:55:

Bedankt voor de update. Lijkt me goed nieuws, maar ik ben wel benieuwd naar de prijs; hopelijk wordt ie niet al te duur. Ik wacht de ontwikkelingen ook nog even af. :)

Slimserver is voor mij ook een belangrijke overweging.
BounceMeister schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 19:31:
Als je de snelheid nodig hebt omdat je er andere dingen mee wilt doen dan wat hij standaard kan, is het de overweging waard. Ik denk wel dat het een duur apparaat gaat worden. Als je een NAS neemt om energie te besparen t.o.v. een PC die altijd aan staat, lijkt me een NAS met veel geheugen en een snelle processor dan weer minder geschikt.
Als je twijfelt zou ik wachten tot de prijs bekend is.
Voor het energieverbruik maakt dat extra geheugen en snellere processor helemaal niet zoveel uit. Het blijven zuinige apparaatjes in vergelijking met een gewone PC. De QNAP ts-201 heeft volgens mij standaard al 128 MB en is nog steeds een erg zuinig apparaatje. (Maar ik heb liever een Synology dan een QNAP, omdat er meer support voor de Synology beschikbaar is - bijvoorbeeld in hun forums.)

Ik ben er inmiddels wel achter dat het ook goed mogelijk is om zelf een NAS te bouwen op basis van bijvoorbeeld een mobiele Core Solo processor en 512 MB, met een energieverbruik dat vrijwel net zo laag is als zo'n Synology, maar met veel betere prestaties. Daarom neig ik de laatste dagen steeds meer naar zo'n zelfbouw NAS, hoewel een kant-en-klare oplossing wel erg gemakkelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2007 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar gebruiken jullie die SlimServer dan voor? Heeft iedereen zo'n SqueezeBox thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
Ik gebruik Slimserver inderdaad alleen voor mijn Squeezebox. Is voor mij een geniaal stuk software, zowel de bediening via de Squeezebox zelf, als via de web-interface (die je uiteraard van overal kan benaderen). En de plugins maken het pakket nog een stuk beter ook. Er zijn al standaard een aantal vaakgebruikte geïnstalleerd, maar als je bijvoorbeeld het weerbericht up-to-date op het Squeezebox scherm wilt kunnen zien, dan kan dat ook. Of de RSS-feeds van je favo websites.

Het nadeel tot nu toe is dat ik mijn Linux- of Win-doos aan moet hebben staan, als ik mijn eigen muziek wil luisteren (Squeezenetwork is wel te benaderen als je compu uit staat om radio, Pandora, Shoutcast ofzo te horen). Als je Slimserver op je NAS kan installeren, dan hoeft alleen dat apparaat nog maar aan te staan. En dat levert je dus een flinke energiebesparing op.

Ook kan de NAS die ik nu op het oog heb (Synology DS-107, DS-207 of DS-207.128) zelfstandig Bittorrents downloaden. Dus ook daarvoor hoeft je stroomvretende CPU niet meer dag en nacht aan te staan.

Een paar posts terug werd de Buffalo LInkstation Pro aangeraden i.p.v. een Synology DS-207.128, die voor flink minder geld dezelfde prestaties levert. Na een korte zoektocht op internet kwam ik erachter dat je als je Slimserver installeert, wel vaarwel moet zeggen tegen de oorspronkelijke webinterface van de Linkstation Pro. Is dat ook te voorkomen? En heeft iemand hier de Linkstation Pro i.c.m. Slimserver draaien? Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe je dan de configuratie beheert (waarschijnlijk Linux CLI...) en welke applicaties je verder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
Heb even de verschillen tussen wat verschillende synology's naast elkaar gezet:
106jFoto browser via netwerk, 3xUsb drives,
itunes server (Q2-2007 met firmware update)
passief gekoeld
??W(Spin)
13.4W(Access)
15W(Idle)
6.2W(Hibernation)
200Mhz, 32mb~€199
106eFoto browser via netwerk, 3xUsb drives,
itunes server (Q2-2007 met firmware update)
??266Mhz, 32mb~€199
106Foto browser via netwerk, 3xUsb drives,
itunes server (Q2-2007 met firmware update),
ADS support, SSL / SSH
14.64W(Standby)
17.88W(Working)
6.72W(Hibernation)
266Mhz, 64mb~€249
107ephotostation 2, Cool&Quiet design, 2xUsb drives
itunes server
43W(Spin)
25.4W(Access)
26.9W(Idle)
14W(Hibernation)
266Mhz, 32mb~€239
107photostation 2, Cool&Quiet design, 2xUsb drives,
itunes server,
ADS support, SSL / SSH
43W(Spin)
25.4W(Access)
26.9W(Idle)
14W(Hibernation)
266Mhz, 64mb~€279
107+photostation 2, Cool&Quiet design, 2xUsb drives,
itunes server,
ADS support, SSL / SSH
41W(Spin)
16W(Access)
19W(Idle)
8.6W(Hibernation)
500Mhz, 128mb~€339

Ik vroeg me nu af, bij de 106 en de 107 staat apart dit vermeld:
If you are worried about critical data being accessed via Internet, the Secure FTP and Secure Network Backup can put your mind at ease. Secure FTP uses mature SSL/TLS technology. Secure Network Backup uses the industry-proven SSH package to transfer data.
Maar wil dit zeggen dat de 'e' versie niet veilig is? Ik ga geen supergeheime informatie op de schijf zetten, maar ik wil mijn prive data toch wel graag prive houden en niet te gemakkelijk toegankelijk hebben.

Edit: In Duitsland zijn de 107 versies verkrijgbaar voor ongeveer €30 euro minder dan bovengenoemde prijzen.

[ Voor 56% gewijzigd door 2_05 op 17-04-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

avkooi schreef op zondag 01 april 2007 @ 17:03:
Na een korte zoektocht op internet kwam ik erachter dat je als je Slimserver installeert, wel vaarwel moet zeggen tegen de oorspronkelijke webinterface van de Linkstation Pro. Is dat ook te voorkomen? En heeft iemand hier de Linkstation Pro i.c.m. Slimserver draaien? Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe je dan de configuratie beheert (waarschijnlijk Linux CLI...) en welke applicaties je verder gebruikt.
Ik heb geen Slimserver maar heb even voor je gekeken:
I got it!!! Slimserver 6.5.2 + mysql 5.0.36

1. download the 6.5.2 deb from debian.slimdevies.com
[2. apt-get install mysql-server-5.0] dunno if I did this, I guess slimserver comes with a mysql binary - not sure though
3. install slimserver with dpkg -i
4. meet all dependencies (wget from debian.slimdevices.com) from slimdevices server manually
5. download newest mysql tar from mysql
6. self-build it, configure + make + make install
7. overwrite the binary slimserver uses: cp /usr/local/libexec/mysqld /usr/sbin

woohooooooooo!!!!
Bron: http://forum.linkstationw...opic=2174&page=0#msg23416

Zelf heb ik het nodige op m'n LS Pro draaien, inclusief Twonkyvision UPnP server, Torrentflux, Firefly (iTunes server) en nog heel wat zut. Overigens is sqlite+lighttpd een stuk sneller dan mysql+apache. Al deze software werkt met eigen web interfaces dus wat dat betreft mis je weinig. Verder configureer je zo'n Linux doos maar zelden als het eenmaal draait, dus dan is ssh+vi prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychostase
  • Niet online
VisionMaster schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:47:
[...]

Alle data kwijt raken is niet hetzelfde als je systeem OS van je NAS kwijt raken.
Als je linux gebruikt zou ik met dd je complete blockdevice kopieren, van block '0' tot de laatste.

Als je windows gebruikt zou ik de disk partitie tabel namaken op de nieuwe disk en de partie met zoiets als partition magic kopieren naar je grotere disk en vervolgens op je nieuwe disk de partie uitstrekken tot de omvang van je grote harddisk.

Het enige dat je kan tegenhouden is dat de omvang van de orginele disk in de software is gemetseld, maar dat lijkt me totaal niet. Het is goedkoper voor Plextor om dat te laten varen, omdat ze anders drie (of later meer) varianten van de software moeten bij houden als de harddisken qua omvang veranderen.

Simpelweg niet meer doen dan de orginele disk achterhouden en alleen maar kopieren, dan kan er niet veel misgaan :)
Bedankt voor je informatie!
Ik ben helaas wel zo slim geweest |:( om geen backup te maken toen ik begonnen was met: http://www.tumfatig.net/d...are/BSD%20-%20landisk.php dus heb ik nu geen data meer op mijn disk staan! Heeft iemand hier wel een copy van gemaakt? b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 15:34
2_05 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:34:
Maar wil dit zeggen dat de 'e' versie niet veilig is? Ik ga geen supergeheime informatie op de schijf zetten, maar ik wil mijn prive data toch wel graag prive houden en niet te gemakkelijk toegankelijk hebben.
Volgens mij is het verschil dat de logingegevens en data encrypted verstuurd worden.

Bij bijvoorbeeld gewoon FTP kan iemand die jouw pakketjes opvangt de login in plain text zien.

Ik denk zelf dat de kans dat iemand jouw datapakketjes onderschept niet zo groot is. Dan moet tussen de client en jouw server iemand zitten die je pakketje sonderschept. Aangezien de meeste hops gewoon routers van prviders e.d. zijn, denk ik niet dat je veel te vrezen hebt.

Wireless access is dan nog het meest gevaarlijk cq minst ongevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Psychostase schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:06:
[...]
Bedankt voor je informatie!
Ik ben helaas wel zo slim geweest |:( om geen backup te maken toen ik begonnen was met: http://www.tumfatig.net/d...are/BSD%20-%20landisk.php dus heb ik nu geen data meer op mijn disk staan! Heeft iemand hier wel een copy van gemaakt? b.v.d.
De methode van 'dd' die hier staat is precies het gene wat ik hier boven beschreef. Alleen nu dus gebruikt om een harddisk image terug te zetten op de disk. Lekker simpel opzich.

Maaruhm, werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb nu nog een servertje staan (AMD XP 2200+), ik brand veel data on the fly. Als ik op 12x brand trekt die pc het net. Maar k vraag me af of het ook met een Synolgy DS x07 of 106e wil. Dus kan ik bijvoorbeeld een dvd branden on the fly (ik gebruik hier imgburn voor) te branden zonder dat er de hele tijd gebufferd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb de externe HD bij de Lidl gekocht. Echt een prima ding! Aansluiten, drivers instaleren en hoppa 400GB erbij. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dj-sannieboy schreef op zondag 08 april 2007 @ 15:21:
Heb de externe HD bij de Lidl gekocht. Echt een prima ding! Aansluiten, drivers instaleren en hoppa 400GB erbij. Geen problemen mee.
Je hebt het hier over een externe USB schijf waarschijnlijk. In dit topic hebben we het over ethernet harddisks oftewel NAS apparatuur. Met deze apparaten kan je veel meer dan een gewone externe USB schijf.
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.