Tenzij je een Mini ITX pc bouwt zul je aan stroomverbruik zo 150 euro per jaar kwijt zijn als je een NAS pc gaat bouwen. Dat is ook de reden dat ik zelf nu over ga stappen op een NAS systeempje.
Ik dacht aan de Synology 106j (omdat ik een PATA harddisk heb van 250GB). Hoe gaat dat met dit systeempje? moet ik dan extra partities maken? Of wordt het gewoon EXT3 dat dit wel aankan?
Mijn vraag is: hoe goed gaat torrents
uploaden via deze synology? Wat is het maximale aantal actieve en verder queued torrents die je kunt draaien?
edit 20: het seeden heb ik ook iets voor gevonden, niet uitgeprobeerd want ik heb het product nog niet Is wel in duits deze handleiding.
http://www.forumromanum.d...did=1113910298&onsearch=1
Ik zag al dat je gelukkig bandbreedte down en up kon instellen dus dat niet je hele internet plat ligt als er wat draait voor de downloads. Dat ik dan geen scheduler heb, neem ik maar voor lief. Misschien komt dat nog in de toekomst.
Zijn er ook nog custom firmwares met meer mogelijkheden of kun je er makkelijk een snelle linux distro op draaien met veel functionaliteit? Het lijkt me best wel leuk gewoon een visueel linux op zo'n dingetje te hebben staan zoals ik op die linkstation zag hierboven. Daar lijkt een hele linux op te draaien. Wel gek dat er 512MB in lijkt te zitten want die linkstation komt toch maar met 64MB standaard?
Weet iemand waarom de 106 het snelste is van al die kastjes? Snellere processor en geheugen ofzo? Ik kan niks vinden over de interne specs, maar had begrepen dat er een powerpc in zit?
Ah heb het gevonden:
DiskStation CPU MHz RAM 6.5.x 6.3.x 6.2.x FW Comments
PowerPC based Diskstations currently supported
CS-406 ppc 400 128 + + + 0426 recommended
DS-106x ppc 266 128 + + + + + 0426 recommended (alleen in zwitserland te koop, verzenden naar duitsland mogelijk)
CS-406e ppc 266 64 + + + 0426 recommended, but prevents HDD standby with 6.5.x
DS-106 ppc 266 64 + + + 0426 recommended, but prevents HDD standby with 6.5.x
DS-106e ppc 266 32 - - + + 0426 not recommended
DS-106j ppc 200 32 - - + 0426 not recommended
Deze cijfers komen van de slimserver linux update, maar ik zie daar eigenlijk weinig nut van in, aangezien het niks verandert aan de features van de DS zelf. Zijn er ander OS-en die je erop kunt draaien waarbij je bijv. Grafieken kunt weergeven van verkeer. Een custom torrent programma draaien of XAMPP for linux etc?
De X versie zie ik nog nergens te koop. Er zit SDRAM geheugen in, kun je dit ook zelf upgraden?
Nu is de vraag is het het extra geld waard en ook in mijn geval moet ik dan weer een extra hardeschijf gaan kopen omdat ik nu geen sata schijf heb. Kan ik dan wel gewoon de schijf extern aansluiten via een USB2 aansluiting?
Heeft iemand daar cijfers over? Ik las boven iets dat je via gigabit nooit de USB2 snelheden haalt. Maar heeft iemand concreet een voorbeeld van USB -> NAS -> NetwerkPC?
Als ik in de handleiding kijk staat er alleen: If harddisk space runs out: Replace with larger. Remove the original HDD. Kan dit apparaat dan draaien zonder interne hardeschijf? Je kunt namelijk de nieuwe harddisk via USB configureren als STORAGE.
Een USB apparaat komt tevoorschijn als USBshare1. Kun je de web/multimedia/photo lokale mappen ook op dat apparaat instellen of werkt de functionaliteit dan helemaal niet meer?
Jezus een hele zooi vragen. Ik denk als deze beantwoord zijn dat dit wel uitputtend zal zijn voor de Synology producten.
Op zich is de IDE versie snel genoeg voor mij, als je via FTP download doet met Gigabit haal je nog makkelijk 20MB/s.
Bld- schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:39:
Ok, ik moet het toch even kwijt: Wat een geweldig apparaat

DS-106e (SATA 500gb Samsung)
Op dit moment heb ik al een aantal "hacks" erop gezet. En het werkt stabiel:
*knip* lijst van programma's /*knip*
Zou leuk zijn als je even aangaf waar je die hacks had gekregen?
Jammer dat je 2 keer pagina 1 hebt ingescand...
[
Voor 93% gewijzigd door
REDFISH op 07-03-2007 23:59
]