[Ervaringen]Ethernet harddisks

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 72.423 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 11:53
Vandaag in huis gekregen, aangesloten en alles draaide perfect.
Erg leuk en handige functies. Backuppen werkt prima, webserver, ftp, photo album.
Nice! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Synology 106e, doet die ook aan bandwidth control bij de download station? Altijd handig als je de upload kan cappen voor torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

Mex

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:54:
De Synology 106e, doet die ook aan bandwidth control bij de download station? Altijd handig als je de upload kan cappen voor torrents.
Afbeeldingslocatie: http://i3.tinypic.com/4hct8g0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Je vergat nog het eenvoudige antwoord: "Ja" aan je post toe te voegen :+

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt. :) Heeft iedere user een eigen ingang hiervoor? Dus, zie ik als user A de status van de downloads van user B?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bld- schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 23:35:
Vandaag in huis gekregen, aangesloten en alles draaide perfect.
Erg leuk en handige functies. Backuppen werkt prima, webserver, ftp, photo album.
Nice! :)
Kun je hiermee ook een backup maken naar een externe HD die aan je DS-106 hangt? Dus van je interne schijf (in je DS-106) naar de externe USB / eSATA schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even twee vragen die ik met Google niet beantworrd kon krijgen; een antwoord zou mijn leven weer wat mooier maken

1: Als ik een 500 Gb schijf in een NAS hang, kan ik die ook volledig benaderen via een oude win2k pc zonder service packs (waarvan de bios en het os dus standaard geen schijven groter dan 120 GB ondersteunt)

2: is er ook een kant en klare oplossing waar ik ook een ED2K client in kan zetten, of eentje die het standaard ingebouwd heeft ( ik heb met google iets van Patoh gevonden maar die lijkt niet meer te bestaan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:05:
Ik heb even twee vragen die ik met Google niet beantworrd kon krijgen; een antwoord zou mijn leven weer wat mooier maken

1: Als ik een 500 Gb schijf in een NAS hang, kan ik die ook volledig benaderen via een oude win2k pc zonder service packs (waarvan de bios en het os dus standaard geen schijven groter dan 120 GB ondersteunt)

2: is er ook een kant en klare oplossing waar ik ook een ED2K client in kan zetten, of eentje die het standaard ingebouwd heeft ( ik heb met google iets van Patoh gevonden maar die lijkt niet meer te bestaan)?
1: ja, het protocol dat je gebruikt (samba/cifs (windows shares)) verschuilt dat detail dat je geheugen-adres 'X' wilt benaderen dat boven de 120GB zit.
Mijn NAS gebruikt bijv. ext3 als filesystem en ik kan het prima uitlezen omdat de samba service alles voor mij doet.

2: Ik heb geen glazenbol :+ Wat is ED2K en wat is Patoh?
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:43:
[...]

Kun je hiermee ook een backup maken naar een externe HD die aan je DS-106 hangt? Dus van je interne schijf (in je DS-106) naar de externe USB / eSATA schijf?
Yup, maar... aan mijn NAS (Synology 106e) kan ik FAT32 of ext2 of ext3 gepartitioneerde filesystems mounten via de USB en de backup draaien.

Wil je de USB drive aan een Windows bak hangen, dan zul je dus FAT32 moeten gebruiken. Mac en Linux begrijpt ext2 en ext3 wel, maar Windows niet. Dus ... dat betekent dat je rekening moet houden met de limitaties van FAT32. De belangrijkste limitatie is max. 4GB file grootte. Dus je kan grotere files niet backuppen.

Hint: gebruik een echt filesystem of let op je file grootte of (voor de Windows gebruikers) wacht tot de firmware zover is dat het NTFS leest en schrijft.

offtopic:
disclaimer: ik gebruik ook windows hoor, mocht ik nors overkomen :+

[ Voor 33% gewijzigd door VisionMaster op 12-02-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:33:
[...]
........
Yup, maar... aan mijn NAS (Synology 106e) kan ik FAT32 of ext2 of ext3 gepartitioneerde filesystems mounten via de USB en de backup draaien.

Wil je de USB drive aan een Windows bak hangen, dan zul je dus FAT32 moeten gebruiken. Mac en Linux begrijpt ext2 en ext3 wel, maar Windows niet. Dus ... dat betekent dat je rekening moet houden met de limitaties van FAT32. De belangrijkste limitatie is max. 4GB file grootte. Dus je kan grotere files niet backuppen.

Hint: gebruik een echt filesystem of let op je file grootte of (voor de Windows gebruikers) wacht tot de firmware zover is dat het NTFS leest en schrijft.
Das wel gunstig (niet die limiet, maar dat de DS-106 die mogelijkheid heeft). Ik denk dat ik het antwoord al weet (ik denk: ja), maar ik neem aan dat deze backup scheduled kan plaatsvinden en dat ik dit niet met het handje moet aftrappen (bijvoorbeeld) iedere vrijdagavond :?

Heb een topic lopen ivm interesse voor een kleine/betaalbare NAS oplossing, met failsafe mogelijkheden. Dus of RAID1 (niet mogelijk met DS-106) of backup mogelijkheid, die scheduled (een gedeelte van) mijn data backupt naar een USB / eSATA disk. Ik heb al te veel disks zien crashen om mij heen en zou niet willen dat dit met mijn (toekomstige) NAS-data zou gebeuren... :'( klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ED2K = Edonkey2000 (Emule/ Overnet/ Kad is ook goed)

Patoh is (of was) een NAS fabrikant die op basis van een van buffalo NAs apparaten een Externe Ethernet HD had gebouwd met een iongebouwde ED2K client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:06:
ED2K = Edonkey2000 (Emule/ Overnet/ Kad is ook goed)

Patoh is (of was) een NAS fabrikant die op basis van een van buffalo NAs apparaten een Externe Ethernet HD had gebouwd met een iongebouwde ED2K client
Misschien als je het apparaat weet uit te breiden (is mogelijk als je de te installeren firmware tweaked). Het zit er niet in, omdat bittorrent eenvoudig op Linux(-achtige) OS-en werkt, zoals de Synology is.

Laat je dat niet afschrikken, want alle details zijn verscholen achter de Web-Admin interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:10:
Bedankt. :) Heeft iedere user een eigen ingang voor het downloaden bij de Synalogy 106e? Dus, zie ik als user A de status van de downloads van user B?
Weet iemand wellicht nog een antwoord op mijn vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:16:
[...]

Weet iemand wellicht nog een antwoord op mijn vraag? :)
Ik denk dat je dat ook kan afschermen, maar ik weet het niet zeker... Je kan bijv. tijdens het starten van een download, kiezen op welke Share het beland. Voor die share moet je de permissies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij dan niet zozeer om de bestanden, maar de status en history van de downloads.
Maar die stand-alone applicatie waarmee de gebruikers moeten inloggen op de 106e om de downloads te zien, is dat standaard e e n account, of kan je daar meerdere users voor aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:00:
Het gaat mij dan niet zozeer om de bestanden, maar de status en history van de downloads.
Maar die stand-alone applicatie waarmee de gebruikers moeten inloggen op de 106e om de downloads te zien, is dat standaard e e n account, of kan je daar meerdere users voor aanmaken?
Uhm ... de stand-alone applicatie stelt je instaat om met de username/password in te loggen op de share waarop je de download wilt opslaan. Wat je dan ziet is een lijst van je downloads, maar ik heb geen idee of de lijst persoonsgebonden is. Je zult je eerst aan moeten melden om uberhaupt de downloads te mogen bekijken.

De status van iedere download is best wel gedetailleerd te volgen via die tool. De histroy idem, maar ik maak de lijst zelf altijd (handmatig) schoon. Ik wil al die downloads die klaar zijn niet meer zien, ik wil dan bij de bestanden zelf :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Visonmaster: heel erg bedankt voor de antwoorden.Ik snap je laatse zin echter niet zo goed: dat het me niet afschrikt en verborgen zit achter het admin tool.

ik dacht dat emule/ amule ook relatief simpel op linux draait.

In een van de gesponsorde links onderdaan deze pagina staat daat het op de synology relatief simpel moet zijn om forum software en nog meer opensource applicaties toe te voegen. Ik vroeg me af als dit idd zo flexibel is of als ik de firmware moet gaan hacken. Ik ben nl . allesbehalve een linux kenner (ben bij poging installeren afgehaakt omdat ik wifi niet aan de praat kreeg). Op de website van synology heb ik niets over die feature weten te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:39:
@Visonmaster: heel erg bedankt voor de antwoorden.Ik snap je laatse zin echter niet zo goed: dat het me niet afschrikt en verborgen zit achter het admin tool.

ik dacht dat emule/ amule ook relatief simpel op linux draait.

In een van de gesponsorde links onderdaan deze pagina staat daat het op de synology relatief simpel moet zijn om forum software en nog meer opensource applicaties toe te voegen. Ik vroeg me af als dit idd zo flexibel is of als ik de firmware moet gaan hacken. Ik ben nl . allesbehalve een linux kenner (ben bij poging installeren afgehaakt omdat ik wifi niet aan de praat kreeg). Op de website van synology heb ik niets over die feature weten te vinden
Ik weet zelf niets van plug-ins of add-ons voor mijn Synology 106e. Ik weet dat het kan, omdat ik de installatie cd-rom even heb bekeken. Het hele besturingsysteem dat wordt geinstalleerd vanaf je computer op de Synology (de eerste keer als je bijv. een nieuwe disk installeerd) vanaf de CD-Rom, staat in een zipfile. Daar kan je dus dingen aan toevoegen, mits het dus gebouwd is voor een compatible apparaat (de processor architectuur is anders dan die van een normale PC). Dus ja, het kan, nee ik heb het nog niet gezien met dit apparaat.

Wat ik met mijn laatste zin bedoelde was... laat het feit dat het apparaat een Linux besturingssysteem heeft je niet afschrikken.
Sommige mensen die lezen "draait op Linux" zeggen al snel, "ow laat maar zitten, want daar snap ik niets van". en dat is nou net zo jammer, omdat dit apparaat je nergens zal confronteren met de Linux specifieke dingetjes. Maar ... je krijgt er wel de voordelen voor terug. Zoals:
- Stabiel functioneren
- ext3 filesystem is in mijn ervaringen velen malen stabieler dan NTFS

Alles zit verborgen achter een web-interface (net als je gemiddelde huis-tuin-keuken routertje) en functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx.

heb net ff op de linksys nslu linux pagina gekeken en daar hebben ze dus wel amule als optionele package. alleen de installatie instructie moet ik ff goed doornemen
edit:deze dus http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Amule

ik zag dat er ook een altrenatieve linux os firmware was voor de synology 101 maar niet de 106.

voor linux ben ik op zich niet zo bang ik heb zelf een dreambox thuis staan en die heeft ook embedded linux. Alleen het compileren en commandline gepriegel ben ik niet zo goed in en troublkeshooten zal me dus helemaal niet lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 14:34:
thanx.

heb net ff op de linksys nslu linux pagina gekeken en daar hebben ze dus wel amule als optionele package. alleen de installatie instructie moet ik ff goed doornemen
edit:deze dus http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Amule

ik zag dat er ook een altrenatieve linux os firmware was voor de synology 101 maar niet de 106.

voor linux ben ik op zich niet zo bang ik heb zelf een dreambox thuis staan en die heeft ook embedded linux. Alleen het compileren en commandline gepriegel ben ik niet zo goed in en troublkeshooten zal me dus helemaal niet lukken.
Wat er op de Synology geshipped wordt een re-package van BusyBox linux (voor de PowerPC processor). Dat is een embedded linux OS. Dus in theorie zou je het apparaat met die kale variant kunnen laden, hihi... maar ik denk dat ik nu meer uit eigen verbeelding spreek, want ik kan begrijpen dat niet iedereen zulk gepriegel zal waarderen als ik O-) }:O (8> :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om een NDAS te kopen en wel de Coworld ShareDisk
maar nu las ik in deze review: http://www.mpcclub.com/mo...iews/review_sharedisk.pdf
In combination with media players, it will only work if the player has NDAS too.
dat je geen mp3 kan afspelen van de schijf??
dus dat ik de mp3 bestanden naar itunes sleep en dat hij ze dan via de netwerk hd afspeelt.
Klopt het dat dit niet kan of bedoelen ze er iets anders mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 19:57:
Ik zit er ook over te denken om een NDAS te kopen en wel de Coworld ShareDisk
maar nu las ik in deze review: http://www.mpcclub.com/mo...iews/review_sharedisk.pdf
[...]
dat je geen mp3 kan afspelen van de schijf??
dus dat ik de mp3 bestanden naar itunes sleep en dat hij ze dan via de netwerk hd afspeelt.
Klopt het dat dit niet kan of bedoelen ze er iets anders mee ?
NDAS is een protocol dat boven op ethernet is gebouwd (SCSI-achtig over ethernet) en werkt dus niet met TCP/IP. Dat is de 'geek' reden waarom ze terrecht vertellen dat het niet 1-2-3 werkt

Dit betekent dat je niet zomaar een leuke TCP/IP service/server op die doos laten draaien met standaard programma's. Dat komt omdat het met een ander protocol functioneert. Dus... je moet een mediaplayer vinden dat NDAS kan babbelen en AFAIK bestaan die niet en kan je het ook niet snel in de open source wereld vinden, omdat NDAS hier niet voor bedoelt is.

NDAS is bedoelt als low-level (lees: snel) iSCSI achtig protocol om disken te kunnen mounten in Linux, Windows, whatever...
Eigenlijk is het de berichtjes aan het afhandelen richting de harddisk zelf en niet naar een besturingssyteem dat weer zijn opdrachten verstuurt naar de harddisk (als die er zin in heeft).

Side note: daarom krijg je een NDAS schijf in je 'Deze Computer' te zien als een vaste schijf en niet zoals bij de Samba/CIFS/Windows Sharing als netwerkschijf te zien.

Persoonlijke ervaring met een simpele NDAS schijf, lekker snel, maar niet 100% bestand tegen veel verschillende users die flink tegelijkertijd willen werken met de disk.

[ Voor 12% gewijzigd door VisionMaster op 14-02-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, dan moet ik dus toch maar een nas halen want het is de bedoeling dat ik mp3's kan afspelen via itunes op me windows pc en op mijn macbook :P

Ik zit dan aan deze te denken:
http://www.mobile-harddis...sk-p-117.html?cPath=67_28

Is dat een beetje wat of weet iemand een beter alternatief?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Na een tijd lang een Freecom FSG-3 te willen kopen heb ik uiteindelijk voor een andere gekozen: de Buffalo Linkstation Pro. De Freecom was rond de 300 euro voor een draadloos doosje met 160GB, 64MB en 266MHz ARM (XScale) en in de Linkstation zit een 400MHz ARM9 met 128MB en 320GB storage. Het ding trekt veel hogere bandbreedtes dus de meeste in deze klasse: tot ruim boven de 20MB/s op een gigabit netwerk.

Ik heb er wel meteen Debian op gezet :9 www.linkstationwiki.net

Binnenkort ga ik een driver voor een USB wifi-dongle cross-compilen en dan kan ie ook draadloos gebruikt worden :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Exirion schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:15:
Na een tijd lang een Freecom FSG-3 te willen kopen heb ik uiteindelijk voor een andere gekozen: de Buffalo Linkstation Pro. De Freecom was rond de 300 euro voor een draadloos doosje met 160GB, 64MB en 266MHz ARM (XScale) en in de Linkstation zit een 400MHz ARM9 met 128MB en 320GB storage. Het ding trekt veel hogere bandbreedtes dus de meeste in deze klasse: tot ruim boven de 20MB/s op een gigabit netwerk.

Ik heb er wel meteen Debian op gezet :9 www.linkstationwiki.net

Binnenkort ga ik een driver voor een USB wifi-dongle cross-compilen en dan kan ie ook draadloos gebruikt worden :Y)
Holy shit, dat is gaaf :-)
Ik ga binnenkort maar eens investeren in DVDs en mijn NAS proberen te installeren met een kale versie van BusyBox linux om dit te evenaren :-)

hahahah

Verwijderd

De vraag is volgens mij al eens eerder voorbij gekomen: de Synology DS-106 heeft 64 ram en de 106e heeft er 32, prijsverschil ongeveer 50 euro. Voor een beetje tweaken met dat ding, is het de 50 euro waard om het dubbele geheugen te nemen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:18:
De vraag is volgens mij al eens eerder voorbij gekomen: de Synology DS-106 heeft 64 ram en de 106e heeft er 32, prijsverschil ongeveer 50 euro. Voor een beetje tweaken met dat ding, is het de 50 euro waard om het dubbele geheugen te nemen?
Als je alleen wat Samba/NFS/HTTP/FTP wil doen is 32MB zat. Met UPnP erbij lukt het ook nog wel, maar dan toch liever 64MB. Als je bijvoorbeeld torrentflux op je NAS wil draaien is 64MB wel redelijk een must, aangezien Apache nodig is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

TorrentFlux is een vervanger van de downloadstation ofzo?

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

ook als je bijv. 'slimserver' wilt draaien voor de Squeezebox is de 64Mb erg aangeraden. Slimserver werkt sinds v6.5 met MySQL dat zoveel meer resources vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde nog even melden dat ik verder gezocht heb naar NAS-en met extra software mogelijkheden ( met name dus de p2p ed2k client) en de linksys lijkt to nu toe in mijn zoektocht de beste resulaten te bieden.

voor de geinteresseerden staan op deze site wat howto's inclusief eentje om een debian variant draaiende te krijgen
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/24294/77/

waar ik me dnawel een beetje zorgen over maak is deopmerking hierboven dat 64 MB niet overbodig is aangezien de linksys maar 32 mb heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Ik heb een nieuwe 4 bay RAID NAS gevonden van Thermaltake.
http://www.thermaltake.co..._RAID/N0001LN/n0001ln.asp

En een test
http://aphnetworks.com/reviews/thermaltake_muse_nas_raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Iemand bekend ofdat je Windows Home Server kan installeren op zo'n NAS 4 bay ?

Je kan je nu inschrijven voor beta testen.
nieuws: Microsoft start bètatest van Windows Home Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:31
Er is weldegelijk een media player die ndas ondersteund en die komt van hetzelfde bedrijf die de sharedisk levert, het gaat om de Co-World Hi Def N35,

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

abusimbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:36:
Iemand bekend ofdat je Windows Home Server kan installeren op zo'n NAS 4 bay ?

Je kan je nu inschrijven voor beta testen.
nieuws: Microsoft start bètatest van Windows Home Server
De processor is een "Intel IOP 80219 400MHZ" en dat lijkt niet op een x86 processor, dus als ik het goed begrepen heb dan is Windows Home Server geen optie.
tipex schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:51:
Er is weldegelijk een media player die ndas ondersteund en die komt van hetzelfde bedrijf die de sharedisk levert, het gaat om de Co-World Hi Def N35,
Ik heb dat ding bekeken en de specs even lopen bekijken, maar dat was niet wat ik nou echt bedoelde. Je kan niet hup 1-2-3 een mediaspeler vinden die NDAS praat. Daarmee bedoelde ik niet een NDAS apparaat mediafiles kan spelen, ik bedoelde dat je een NDAS schijf hebt in je netwerk, waardoor je met een stukje software of een apart apparaat je NDAS schijf kan uitlezen.

[ Voor 36% gewijzigd door VisionMaster op 16-02-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een snel apparaat als je de pagina (klik) met snelheden bekijkt. Toch een beetje een nieuwkomer op de NAS markt wellicht, die mannen van Thermaltake.... :'(
Met een Synology DS-406 kan het een stuk rapper (of zelfs met een DS-106 single disk, want de test van die Thermaltake was ook maar met 1 schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:39:
[...]

Niet echt een snel apparaat als je de pagina (klik) met snelheden bekijkt. Toch een beetje een nieuwkomer op de NAS markt wellicht, die mannen van Thermaltake.... :'(
Met een Synology DS-406 kan het een stuk rapper (of zelfs met een DS-106 single disk, want de test van die Thermaltake was ook maar met 1 schijf).
Ja, niet snel, de snelste is nog altijd de Thecus N5200.
http://www.smallnetbuilde...n,com_wrapper/Itemid,153/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
VisionMaster schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 20:36:
[...]

De processor is een "Intel IOP 80219 400MHZ" en dat lijkt niet op een x86 processor, dus als ik het goed begrepen heb dan is Windows Home Server geen optie.
Een Thecus N5200 misschien wel, die heeft een Pentium M 600 Celeron.
http://www.thecus.com/products_over.php?cid=1&pid=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de Synology DS-207 dalijk een lekker snel apparaat wordt. Hij krijgt iig RAID1 en RAID0 mogelijkheden en wordt een concurrent van de D-Link DNS-323. :9
Ik ga iig nog ff op de DS-207 wachten :*), die Synology's kunnen lekker veel qua photo station, webserver en UPnP media streaming => XBOX360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

abusimbal schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:20:
[...]

Een Thecus N5200 misschien wel, die heeft een Pentium M 600 Celeron.
http://www.thecus.com/products_over.php?cid=1&pid=8
Heftig inderdaad. Geen idee of die voldoende geheugen heeft, maar die Windows Home Server is dan nog misschien een leuke upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de DS-106 binnen van Synology. Wat zit er een idioot grote voeding+kabel bij zeg. Mijn externe schijf van 500GB heeft nog een kleinere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:58:
Nou, ik heb de DS-106 binnen van Synology. Wat zit er een idioot grote voeding+kabel bij zeg. Mijn externe schijf van 500GB heeft nog een kleinere voeding.
Ik heb een kleine voeding voor mijn externe harddisk, maar ik heb zelf ook een joekel van een ding voor mijn Dell Inspiron 8600 laptop. Je hebt er geen fuck aan, maar je kan die voeding in een 110Volt en 240Volt regio gebruiken als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alleen nog even de Downloadstation aan de praat krijgen. Heb de BT-poorten geforward naar de diskstation, maar de download start niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:47:
Nu alleen nog even de Downloadstation aan de praat krijgen. Heb de BT-poorten geforward naar de diskstation, maar de download start niet.
De service moet je aanzetten via de admin-interface en de daarna de download software pas starten

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 17-02-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Done that. ;)

Check: -weggedit-

Als ik via grc.com mijn verbinding probe, dan zegt hij dat de poorten 6881-6890 volledig open staan en ergens een verbinding hebben met de applicatie, de downloadstation dus.

edit: nou, heb het werkend. ;) Straks nog even dat Torrentflux testen, kijken of ik daar betere snelheden mee haal. :)

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:40:
Done that. ;)

Check: http://i16.tinypic.com/4byivz8.jpg

Als ik via grc.com mijn verbinding probe, dan zegt hij dat de poorten 6881-6890 volledig open staan en ergens een verbinding hebben met de applicatie, de downloadstation dus.

edit: nou, heb het werkend. ;) Straks nog even dat Torrentflux testen, kijken of ik daar betere snelheden mee haal. :)
Nice, ik zal even net doen alsof ik niet 100% begrepen hebt wat voor high-quality file je daar hebt gedownload. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
VisionMaster schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:16:
[...]

Heftig inderdaad. Geen idee of die voldoende geheugen heeft, maar die Windows Home Server is dan nog misschien een leuke upgrade.
Standaard 256 maar je kan deze vervangen door een 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:47:
[...]

Ik hoop dat de Synology DS-207 dalijk een lekker snel apparaat wordt. Hij krijgt iig RAID1 en RAID0 mogelijkheden en wordt een concurrent van de D-Link DNS-323. :9
Ik heb al iets gevonden over de DS-207.
http://buy.yahoo.com.tw/gdsale/gdsale.asp?gdid=472863#
Afbeeldingslocatie: http://211.78.161.57/res/gdsale/st_pic/0472/st-472863-1.jpg?u=20070116060206&o=DS-207-400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

abusimbal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:29:
[...]

Standaard 256 maar je kan deze vervangen door een 512MB.
Cool, maar dit is praktisch een volwaardige PC in een mooi en handig kastje. Als het een Celeron Pentium-M (low-voltage) is dan ben ik zeer geinteresseerd. Maar mijn afsnapper in dat product zou de stroomconsumsie zijn. Ik had zelf anders ook nog wel een Pentium 2 of 3 uit de schuur kunnen rukken met FreeNAS :)
Al is het natuurlijk wel zo dat je met dat apparaat echt alles kan doen wat je maar kan verzinnen en de synology is simpelweg een SOHO NAS drive met verschrikkelijk veel functies.

Lang leve mijn PowerPC-tje _/-\o_ en de rekening van de <vul hier je energie-maatschappij in>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
VisionMaster schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:04:
[...]
Cool, maar dit is praktisch een volwaardige PC in een mooi en handig kastje. Als het een Celeron Pentium-M (low-voltage) is dan ben ik zeer geinteresseerd. Maar mijn afsnapper in dat product zou de stroomconsumsie zijn.
Er zit een Seaonic 200W voeding in, veel stroom zal hij niet verbruiken denk ik.

Hier zie je alle interne hardware
http://www.hexus.net/content/item.php?item=6181&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Er is ook een nieuwe van Qnap, de TS-201
http://www.qnap.com.tw/pro_detail_feature.asp?p_id=74

Ik weet niet of deze al eerder gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

abusimbal schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:36:
[...]

Er zit een Seaonic 200W voeding in, veel stroom zal hij niet verbruiken denk ik.

Hier zie je alle interne hardware
http://www.hexus.net/content/item.php?item=6181&page=3
Toch denk ik dat het mijn Synology niet kan verslaan:
Power Consumption
Standby 14.64W
Working 17.88W
Hibernation 6.72W
Zonder disk, maar dat is ook maar een paar Watt. Maar goed... die 200Watt wordt niet volledig gebruikt natuurlijk, maar ja ... ze hadden er ook een 100 Watt in kunnen doen, als ze de overhead nooit nodig zouden hebben met al die disken.

Die Synology staat vlak onder mijn Wifi-router-en-ADSL-modem-all-in-one, het is maar net wat je wilt. Wil je power en 100% felxibiliteit, tja, dan neem ik waarschijnlijk de Synology 106e niet. Dan neem ik iets dat nog groter is.

[ Voor 14% gewijzigd door VisionMaster op 17-02-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe NAS welke NFS ondersteunt. Ik wil deze gebruiken als een videoserver met HD-materiaal. Deze is via mijn netwerk aangesloten op een HD Mediabox welke weer via HDMI aan mijn TV is gekoppeld.

Op dit moment heb ik een Buffalo Gigabit Linkstation, maar deze ondersteunt helaas geen NFS, alleen Samba. Samba is gewoonweg te langzaam om probleemloos HD-materiaal (1080p) te streamen.

Een apparaat als de Thecus 5200 is iets teveel van het goede. Zelf zit ik meer te denken aan een apparaat als de Synology DiskStation DS-106 o.i.d. Een apparaat met ruimte voor meerdere schijven mag eventueel ook, maar ik denk dat ik eerst aan 500GB meer dan genoeg heb.

Tips en adviezen zijn welkom!

PS: ik weet dat er een alternatieve/onofficiele firmware voor de Buffalo is, maar dat risico wil ik niet lopen (garantie vervalt, kans op crash, etc.). Bovendien ben ik sowieso extra schijfruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:04:
Ik ben op zoek naar een nieuwe NAS welke NFS ondersteunt. Ik wil deze gebruiken als een videoserver met HD-materiaal. Deze is via mijn netwerk aangesloten op een HD Mediabox welke weer via HDMI aan mijn TV is gekoppeld.

Op dit moment heb ik een Buffalo Gigabit Linkstation, maar deze ondersteunt helaas geen NFS, alleen Samba. Samba is gewoonweg te langzaam om probleemloos HD-materiaal (1080p) te streamen.

Een apparaat als de Thecus 5200 is iets teveel van het goede. Zelf zit ik meer te denken aan een apparaat als de Synology DiskStation DS-106 o.i.d. Een apparaat met ruimte voor meerdere schijven mag eventueel ook, maar ik denk dat ik eerst aan 500GB meer dan genoeg heb.

Tips en adviezen zijn welkom!

PS: ik weet dat er een alternatieve/onofficiele firmware voor de Buffalo is, maar dat risico wil ik niet lopen (garantie vervalt, kans op crash, etc.). Bovendien ben ik sowieso extra schijfruimte nodig.
Ik zal eens proberen om die Synology met NFS te mounten. Ik gebruik via mijn Linux doos eigenlijk de samba interface.
Gek idee, maar weet je zeker dat je niet een Firewire harddisk wilt of external SATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loop nu een tijdje te spelen met de DS-106, prima apparaat. Toch nog even een vraag over de hibernate-optie. Wat verstaat het apparaat onder 'idle' zijn? Geen actie op de HD of totaal geen HD+netwerk meer? Dat laatste zal volgens mij moeilijk gaan, omdat de router om de zoveel tijd berichten stuurt om te zien of het apparaat nog leeft.

Gisteravond de hibernate-instelling op 20 minuten gezet, alles uitgedaan en slapen maar. Wordt ik vanmorgen wakker, hoor ik nog vrolijk de fan blazen. Heb een half uur geleden de netwerkkabel eruit getrokken, kijken wat hij toen deed. Na 20 minuten was hij compleet stil. Kan ik hieruit halen dat hij onder idle geen HD- en netwerkverkeer verstaat? Dan zal het best moeilijk worden om in hibernate te vallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:26:
[...]

Ik zal eens proberen om die Synology met NFS te mounten. Ik gebruik via mijn Linux doos eigenlijk de samba interface.
Gek idee, maar weet je zeker dat je niet een Firewire harddisk wilt of external SATA?
Ok, ben benieuwd! Op dit moment gebruik ik ook nog Samba op de Linkstation. Voor gewone DVD's (ISO, VOB, etc.), MP3's en 720p materiaal werkt dit goed, maar voor 1080p is 't te langzaam.

Wat voor schijf er in de NAS zit maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Zolang er maar NFS wordt ondersteunt en dat 'ie (logisch bij een NAS) in het netwerk komt te hangen. Ik wil 'm zowel via een PS3 als via mij HD Mediabox willen kunnen benaderen. Op die manier heb ik één centraal punt en kan ik vanaf elke computer en apparaat deze benaderen.

Ben nog wel vergeten te zeggen dat een Gigabit-verbinding eigenlijk wel een vereiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 09:50:
Loop nu een tijdje te spelen met de DS-106, prima apparaat. Toch nog even een vraag over de hibernate-optie. Wat verstaat het apparaat onder 'idle' zijn? Geen actie op de HD of totaal geen HD+netwerk meer? Dat laatste zal volgens mij moeilijk gaan, omdat de router om de zoveel tijd berichten stuurt om te zien of het apparaat nog leeft.

Gisteravond de hibernate-instelling op 20 minuten gezet, alles uitgedaan en slapen maar. Wordt ik vanmorgen wakker, hoor ik nog vrolijk de fan blazen. Heb een half uur geleden de netwerkkabel eruit getrokken, kijken wat hij toen deed. Na 20 minuten was hij compleet stil. Kan ik hieruit halen dat hij onder idle geen HD- en netwerkverkeer verstaat? Dan zal het best moeilijk worden om in hibernate te vallen.....
Dit zou gefixt moeten zijn met de laatste firmware, als dat je probleem is. Ik merk ook dat hij soms niet altijd hibernate. Mijn router staat niet om de 20 minuten de DHCP troep door het netwerk te blazen, dus dat scheelt bij mij enorm (ook in de stroomkosten).

Ik heb er zelf dus niet zoveel problemen mee. Ik heb wel gemerkt dat het apparaat op gezette tijden even iets in de log file wegschrijft. Dat kan het ook nog zijn. Dat is wat ik gegokt heb wat er bij mij aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:12:
[...]
Ok, ben benieuwd! Op dit moment gebruik ik ook nog Samba op de Linkstation. Voor gewone DVD's (ISO, VOB, etc.), MP3's en 720p materiaal werkt dit goed, maar voor 1080p is 't te langzaam.

Wat voor schijf er in de NAS zit maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Zolang er maar NFS wordt ondersteunt en dat 'ie (logisch bij een NAS) in het netwerk komt te hangen. Ik wil 'm zowel via een PS3 als via mij HD Mediabox willen kunnen benaderen. Op die manier heb ik één centraal punt en kan ik vanaf elke computer en apparaat deze benaderen.

Ben nog wel vergeten te zeggen dat een Gigabit-verbinding eigenlijk wel een vereiste is.
Die Synology 106e heeft een mooie gigabit NIC. In de webinterface kan die zelfs ook de jumbo frames configureren. Dat is handig als je zelf een gigabit switch hebt die dat ondersteunt en een netwerk driver aan de andere kant die dat ook begrijpt. Dan kan je de line-speed halen van 1 gigabit met dat ding in burst-mode. Er gaat maar 1 disk in, dus sustained 40MB/s is toch maar je max met een normale disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:42:
[...]

Dit zou gefixt moeten zijn met de laatste firmware, als dat je probleem is. Ik merk ook dat hij soms niet altijd hibernate. Mijn router staat niet om de 20 minuten de DHCP troep door het netwerk te blazen, dus dat scheelt bij mij enorm (ook in de stroomkosten).

Ik heb er zelf dus niet zoveel problemen mee. Ik heb wel gemerkt dat het apparaat op gezette tijden even iets in de log file wegschrijft. Dat kan het ook nog zijn. Dat is wat ik gegokt heb wat er bij mij aan de hand was.
Hij heeft een vast IP-adres. Op het Synology-forum ook even gekeken, zijn meer mensen die met de nieuwe firmware 428 dit probleem hebben. Uiterst vervelend, vooral vanwege de waarschijnlijk oplopende HD-temperatuur. Ik heb de nieuwe firmware draaien trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:45:
[...]

Die Synology 106e heeft een mooie gigabit NIC. In de webinterface kan die zelfs ook de jumbo frames configureren. Dat is handig als je zelf een gigabit switch hebt die dat ondersteunt en een netwerk driver aan de andere kant die dat ook begrijpt. Dan kan je de line-speed halen van 1 gigabit met dat ding in burst-mode. Er gaat maar 1 disk in, dus sustained 40MB/s is toch maar je max met een normale disk.
Bedankt voor de info. Ben benieuwd of je achter het NFS-verhaal kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 13:50:
[...]

Bedankt voor de info. Ben benieuwd of je achter het NFS-verhaal kan komen!
http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?t=516

Ik ga dit nog wel eens een keer uitproberen ;) Nog een tijd voor gehad en dit weekend kom ik er helaas niet aan toe, maar het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:30:
[...]

http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?t=516

Ik ga dit nog wel eens een keer uitproberen ;) Nog een tijd voor gehad en dit weekend kom ik er helaas niet aan toe, maar het kan dus wel.
Hmm:

"This WILL VOID YOUR WARRANTY!"

Dit komt dan op hetzelfde neer als wanneer ik de alternatieve firmware op m'n Linkstation zet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Mijn Synology DS-101j wil niet meer opstarten :/
Stroom was geloof ik uitgevallen, en hij krijgt nu totaal geen stroom meer. Ook al een ander stopcontact gebruikt, maar helaas (alle overige apparatuur werkt wel nog steeds overigens...).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Hmm:

"This WILL VOID YOUR WARRANTY!"

Dit komt dan op hetzelfde neer als wanneer ik de alternatieve firmware op m'n Linkstation zet, toch?
Ja, inderdaad. Het kan dus wel, er zijn zelfs al tools voor om het te doen, maar nee, niet out-of-the-box.
Shadow_Zero schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:30:
Mijn Synology DS-101j wil niet meer opstarten :/
Stroom was geloof ik uitgevallen, en hij krijgt nu totaal geen stroom meer. Ook al een ander stopcontact gebruikt, maar helaas (alle overige apparatuur werkt wel nog steeds overigens...).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Gek idee, maar haal je harddisk er eens uit. Gaat er dan nog een lampje branden als je het ding aan zet?

[ Voor 39% gewijzigd door VisionMaster op 18-02-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 14:36:
[...]

Als je alleen wat Samba/NFS/HTTP/FTP wil doen is 32MB zat. Met UPnP erbij lukt het ook nog wel, maar dan toch liever 64MB. Als je bijvoorbeeld torrentflux op je NAS wil draaien is 64MB wel redelijk een must, aangezien Apache nodig is.
Heb jij torrentflux draaiend op je boxje? Ik heb via telnet in Apache en php.ini de safe-mode uitgezet, maar torrentflux blijft maar zeuren dat hij nog in safe-mode zit. Wordt er gek van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:01:
[...]

Ja, inderdaad. Het kan dus wel, er zijn zelfs al tools voor om het te doen, maar nee, niet out-of-the-box.
Heb ondertussen ook de D-LINK 323 gevonden. Standaard ook geen NFS, maar wel te installeren zonder aan de firmware te zitten.
Zie bijvoorbeeld http://download.dns323.info/ en http://forum.dsmg600.info/t116-Server.html.

Wat zou je zelf kiezen, afgezien van het feit dat je al een Synology hebt?

Weet je ook waar ik meer informatie kan vinden over de tools om de firmware van de Synology automatisch aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 18:25:
[...]
Heb ondertussen ook de D-LINK 323 gevonden. Standaard ook geen NFS, maar wel te installeren zonder aan de firmware te zitten.
Zie bijvoorbeeld http://download.dns323.info/ en http://forum.dsmg600.info/t116-Server.html.

Wat zou je zelf kiezen, afgezien van het feit dat je al een Synology hebt?

Weet je ook waar ik meer informatie kan vinden over de tools om de firmware van de Synology automatisch aan te passen?
Ik denk de Buffalo, de LinkSys of wederom toch de Synology. De buffalo, omdatie sneller is dan de Synology. De LinkSys, omdat iedereen er mee aan het kloten is met zijn eigen setups. Erg leuk... en de Synology om diezelfde redenen, maar ja ... ik wil 1 disk in het netwerk, ik wil low-power, ik wil veel functionaliteiten. Er was nog een interessante NAS. Die had een iTunes Server support ingebouwd en dat leek mij ook wel super om te hebben, omdat ik in de tussentijd laaiend enthousiast ben geworden van Podcast en ik hou alles bij via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Visionmaster: heb jij ervaring met het draaien van Xmail op je DS106?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:47:
@Visionmaster: heb jij ervaring met het draaien van Xmail op je DS106?
Njet ... kickuh tool trouwens. Leuk voor mijn echte servers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
VisionMaster schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:01:
Gek idee, maar haal je harddisk er eens uit. Gaat er dan nog een lampje branden als je het ding aan zet?
Nope. Heb m'n disk nu in de PC zitten, maar aangezien het geen Windows partitie is kom ik er niet bij. Heb een poging gewaagd met Knoppix, maar die krijg ik niet geboot :|
De Synology krijgt gewoon helemaal geen stroom en er brandt/flikkert ook helemaal niks boohoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Iemand de aanbieding van de MM gezien? http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/96/ (tweede pagina van het blaadje, linksonder).

Alleen in de advertentie hebben ze het over 10/100, terwijl de enige schijf die ik op de site van LaCie kan vinden die er op lijkt 10/100/1000 is (link). Daarnaast is het artikel nummer dat in de advertentie staat (300728) een gewone USB externe schijf van LaCie (link) ...

Niet echt duidelijke reclame dus, maar 250GB voor 99 euro is niet duur.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 10:12:

Heb jij dan een ander type linkstation dan Exirion? Die zegt 20MB/s te halen, wat ook voor 1080p ruim voldoende lijkt.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sphere schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:24:
Heb jij dan een ander type linkstation dan Exirion?
Er zijn 3 verschillende hardware platformen inmiddels. MIPS, PPC en ARM. De Linkstation Pro is op de ARM gebaseerd en die presteert een stuk beter dan de vroegere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Exirion schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:28:
Er zijn 3 verschillende hardware platformen inmiddels. MIPS, PPC en ARM. De Linkstation Pro is op de ARM gebaseerd en die presteert een stuk beter dan de vroegere modellen.
Mooi apparaatje. Ondersteunt de drive onder Debian wel powersaving? Als dat zo is moet ik mijn buurman er maar eentje laten meenemen uit de Steets :>

edit: ja dus - http://www.linkstationwik..._the_hard_drive_when_idle

[ Voor 10% gewijzigd door sphere op 20-02-2007 15:30 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Shadow_Zero schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 11:30:
[...]

Nope. Heb m'n disk nu in de PC zitten, maar aangezien het geen Windows partitie is kom ik er niet bij. Heb een poging gewaagd met Knoppix, maar die krijg ik niet geboot :|
De Synology krijgt gewoon helemaal geen stroom en er brandt/flikkert ook helemaal niks boohoo...
Heb je data erop staan dat je wilt behouden? Probeer je PC met 'damnsmalllinux' te booten. Kan je met linux omgaan? Mounten van drives enzo? Die gegevens zijn niet verloren natuurlijk. Dus daar wil ik je nog wel mee helpen.

Als je die gegevens gerecovered hebt en de schijf hebt geleegd, dan is het misschien interessant om je aller eerste installatie procedure nog eens te proberen met die disk er schoon in. Werkt dat ook niet, dan zou ik het zooitje terug proberen te sturen. Dit is simpelweg zonde als die het niet meer doet vanwege een voedingsprobleem ofzo.

suc6 en als je een kleine linux how to nodig hebt dan kan ik wel een beetje helpen via het forum of IM om je data terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:24:
[...]

Heb jij dan een ander type linkstation dan Exirion? Die zegt 20MB/s te halen, wat ook voor 1080p ruim voldoende lijkt.
De snelheid is geen probleem, het gaat in mijn situatie om de verbindingssoort.
Mijn (standalone) mediaplayer kan met mijn NAS/netwerk verbinden via Samba en NFS.
Samba is veel langzamer dan NFS en niet geschikt voor 1080p HD-materiaal (wel beeld, maar schokkerig). Mijn Linkstation ondersteunt dan standaard weer geen NFS (alleen met firmware-hack), vandaar mijn vraag over een nieuwe NAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
VisionMaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 17:05:
[...]

Heb je data erop staan dat je wilt behouden? Probeer je PC met 'damnsmalllinux' te booten. Kan je met linux omgaan? Mounten van drives enzo? Die gegevens zijn niet verloren natuurlijk. Dus daar wil ik je nog wel mee helpen.

Als je die gegevens gerecovered hebt en de schijf hebt geleegd, dan is het misschien interessant om je aller eerste installatie procedure nog eens te proberen met die disk er schoon in. Werkt dat ook niet, dan zou ik het zooitje terug proberen te sturen. Dit is simpelweg zonde als die het niet meer doet vanwege een voedingsprobleem ofzo.

suc6 en als je een kleine linux how to nodig hebt dan kan ik wel een beetje helpen via het forum of IM om je data terug te halen.
Thanks for the feedback :)
(Uiteraard) staat er data op die ik wil behouden. 'damnsmalllinux' ken ik niet, dus dat zou dan ff googelen worden. Of toch proberen Knoppix aan de praat te krijgen. Ben niet bekend met het gebruik van Linux (maar nog wel wat DOS ervaring). Ik hoop dat de data intact is, daar heeft het ook wel alle schijn van, maar zien is geloven ;)
De Synology gaat voor reparatie terug, dat ga ik morgen wel doen, maar m'n schijf houd ik wel achter, want dat vertrouw ik niet om die mee te sturen.

De schijf legen is ook geen optie, want ik heb geen space om 500GB over te zetten >_>
Ik zal nog wel wat rommelen met Knoppix en DSL en hoop dat de reparatieservice snel werk verricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds blij met de aankoop van de Synalogy DS-106. :) Er is via Telnet zo verschrikkelijk veel aan te passen. Ik was benieuwd naar de huidige temperatuur van de HD. Het een en ander geinstalleerd wat vervolgens resulteert in deze grafiek. 55 graden, vindt ik toch best hoog. Toch maar eens zoiets proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:36:
Nog steeds blij met de aankoop van de Synalogy DS-106. :) Er is via Telnet zo verschrikkelijk veel aan te passen. Ik was benieuwd naar de huidige temperatuur van de HD. Het een en ander geinstalleerd wat vervolgens resulteert in deze grafiek. 55 graden, vindt ik toch best hoog. Toch maar eens zoiets proberen.
Uhm ... ja, die telnet service ... welke port zou dat moeten zitten, want port 23 staat dicht AFAIK op dat ding.

Leuke opzet trouwens met die USB ventilator. Maar ja ... Google heeft een mooi rapport uitgebracht afgelopen weekend wat betreft de temperatuur en uitval ervan. Er bleek geen relatie met de temperatuur van de disken en hun snelheid van uitvallen. Het lag vooral aan de serie van de disken, dus de robuustheid van die schijven. Gezien de ervaring op ons Grid datacenter waarvan we binnenkort boven de 50TB gaan zitten heb ik NIET voor de Maxtor 9 serie kozen (kut serie ... veel uitval), maar voor de Seagate.

Dus ... ik denk niet dat ik de extra ventilator ga installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VisionMaster schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:01:
[...]

Uhm ... ja, die telnet service ... welke port zou dat moeten zitten, want port 23 staat dicht AFAIK op dat ding.
Bekijk het forum van Synalogy even, is een hacking afdeling waar het e.e.a. wordt uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:09:
[...]

Bekijk het forum van Synalogy even, is een hacking afdeling waar het e.e.a. wordt uitgelegd.
Ik moet vaker dat forum bezoeken ... thanks ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mn hele Apache configuratie al over de kop gehad, had schoon genoeg van de te minimale configuratiemogelijkheden in de webconfig. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:12:
Heb mn hele Apache configuratie al over de kop gehad, had schoon genoeg van de te minimale configuratiemogelijkheden in de webconfig. O-)
Duuuuuuuuuuuddddde.... _/-\o_ ik heb via het Synology forum deze link gevonden: http://oinkzwurgl.org/diskstation (n00b warning... kijk uit wat je doet met je NAS: "with great powers come great responsibilities").

Wat een mooie schone hack. In theorie zou je de hele disk via de PHP kunnen overnemen, dus ik denk dat ik de privileges van die disk nog eens even ga bekijken ;)

Eerst maar even die telnet ingang maken (dit weekend) en dan effe de rest van de mogelijkheden uitbreiden.

Ik vraag me nou stiekem af... zou ik de processor en het geheugen nog kunnen uitbreiden in dat ding? Hmmmm .... It's Hack time (8> :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door VisionMaster op 21-02-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat eerste scriptje wat op die website staat moet je hebben. ;-) Uploaden als een firmware-upgrade, maar ipv dat hij reboot krijg je een errorcode 42. Dat is een bevestiging dat hij geinstalleerd is. ;)

Vervolgens verbinden via poort 23, gebruikersnaam is 'root' en wachtwoord is het wachtwoord van je admin-account.

Let wel: Synalogy weet dat dit er is en kan, en verbiedt dit ook niet. Ga je echter prutsen met CPU-settings e.d. en je ding vliegt in de fik, dan hoef je niet te vragen om garantie. Maar in principe kan er weinig kapot gaan aan het installeren en configureren van extra mogelijkheden. /me gaat nog even verder knutselen aan de mailserver. :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 22:42 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:33:
Dat eerste scriptje wat op die website staat moet je hebben. ;-) Uploaden als een firmware-upgrade, maar ipv dat hij reboot krijg je een errorcode 42. Dat is een bevestiging dat hij geinstalleerd is. ;)

Vervolgens verbinden via poort 23, gebruikersnaam is 'root' en wachtwoord is het wachtwoord van je admin-account.

Let wel: Synalogy weet dat dit er is en kan, en verbiedt dit ook niet. Ga je echter prutsen met CPU-settings e.d. en je ding vliegt in de fik, dan hoef je niet te vragen om garantie. Maar in principe kan er weinig kapot gaan aan het installeren en configureren van extra mogelijkheden. /me gaat nog even verder knutselen aan de mailserver. :P
Ik ga zeker prutsen, maar ik ga de hardware niet verneuken. Dat zou stom zijn. Ik zou wel eens willen zien wat mijn geheugen en cpu gebruik is als ik een flinke transfer doe via Samba bijv.

Ik zou zeer graag een full-blown sshd willen installeren op de disk. Dan kan ik namelijk vanaf buitenshuis bij mijn files en ik kan dan ook fijn een torrent starten of een andere download direct naar mijn NAS.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in NAS. Ik neem aan dat dit ook onder ethernet harddisks valt.

Ik heb nu een server staan (AMD 2600+ met 320 GB schijf waar ik alles via mijn andere pc's op sla. Mp3 en video worden gestreamed vanaf deze schijf naar mijn overige pc's
Aangezien min ouders nu de pc hebben ontdekt gaan ze elke keer achter deze "server" zitten.Als de boel vastloopt dan valt de muziek e.d. uit. Ze vinden het onzin dat er een pc 24/7 aanstaat zonder dat er iemand achter zit. *zucht*.

Nu dacht ik van ik neem wel een NAS.

Situatie bij mij thuis:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bridge4you/temp.JPG

De ADSL modem is een SMC met usb aansluiting voor NAS, deze is USB 1.0 dus niet interessant.

Ik ben opzoek naar een NAS die voldoet aan de volgende wensen:

- via windows benaderbaar (dus als schijfstation)
- via ftp extern benaderbaar (voor mijn broertje die zijn huiswerk wil uploaden naar de schijf)
- liefst gbit ondersteuning
- ik heb zelf een schijf dus een schijf hoeft er niet bij te zitten
- eventueel in de toekomst uitbreidbaar voor een grotere schijf
- via webinterface in te stellen

Eventuele optie:
* map per gebruiker aanmaken zodat ze hun eigen mpaje hebben voor documenten en huiswerk

Verwijderd

Ik ben dan lichtelijk partijdig maar de Syanalogy vindt ik nog steeds een geweldig apparaat. Heeft een gigabitpoortje, bladeren via windows en FTP is mogelijk, je kan je eigen schijf erin zetten. De laatste twee dingen kun je overigens met meerdere NAS'jes. ;)

Op mijn vraag over hibernating (zie mijn post) kreeg ik als antwoord:
Dear Bouwe ,

Thank you for your feedback.

Please connect the DS-106 directly to your PC and see if the DS-106 can sleep or not.
There must be some broadcasting signals sending by some devices to other devices, which cause the DS-106 can't not go into the hibernating.
Nu kan het aan mij liggen, maar volgens mij verstuurt een modem/router om de zoveel tijd een berichtje rond om te kijken of de netwerkapparatuur nog leeft. Dat zou dan betekenen dat hij nooit in hibernating kan gaan.

• Binnetie
Dat apparaat ziet er mooi uit. Als ik de product demo bekijk kan ik hem gewoon onder windows benaderen net als een netwerkschijf. Is hij ook extern als een ftp server te configureren?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Binnetie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:28:
Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in NAS. Ik neem aan dat dit ook onder ethernet harddisks valt.

Ik heb nu een server staan (AMD 2600+ met 320 GB schijf waar ik alles via mijn andere pc's op sla. Mp3 en video worden gestreamed vanaf deze schijf naar mijn overige pc's
Aangezien min ouders nu de pc hebben ontdekt gaan ze elke keer achter deze "server" zitten.Als de boel vastloopt dan valt de muziek e.d. uit. Ze vinden het onzin dat er een pc 24/7 aanstaat zonder dat er iemand achter zit. *zucht*.

Nu dacht ik van ik neem wel een NAS.

Situatie bij mij thuis:

[afbeelding]

De ADSL modem is een SMC met usb aansluiting voor NAS, deze is USB 1.0 dus niet interessant.

Ik ben opzoek naar een NAS die voldoet aan de volgende wensen:

- via windows benaderbaar (dus als schijfstation)
- via ftp extern benaderbaar (voor mijn broertje die zijn huiswerk wil uploaden naar de schijf)
- liefst gbit ondersteuning
- ik heb zelf een schijf dus een schijf hoeft er niet bij te zitten
- eventueel in de toekomst uitbreidbaar voor een grotere schijf
- via webinterface in te stellen

Eventuele optie:
* map per gebruiker aanmaken zodat ze hun eigen mpaje hebben voor documenten en huiswerk
offtopic:
Zorg dan gewoon dat je geen toetsenbord, muis en monitor hebt aangesloten (of maak gebruik van een KVM-switch, doe ik ook!)

Een server is niet om op te gaan internetten e.d, maak ze dat maar duidelijk dan :).

Wat betreft Ethernet Harddisks heb ik niet zoveel ervaring mee, maar belangrijk is wel dat er een 1gb aansluiting opzit (deze kan dan de maximale output van een harddisk maximaal aan!)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Binnetie
Dat heb ik ze al meermalen duidelijk gemaakt. Maar het gaat het ene oor in en het andere weer uit. Met NAS kan die pc gewoon weer gebruikt worden natuurlijk. Want nu is er altijd weer 1 pc te weinig als we met z'n allen thuis zijn.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Binnetie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 19:44:
Dat heb ik ze al meermalen duidelijk gemaakt. Maar het gaat het ene oor in en het andere weer uit. Met NAS kan die pc gewoon weer gebruikt worden natuurlijk. Want nu is er altijd weer 1 pc te weinig als we met z'n allen thuis zijn.
En ... een NAS kost minder energie, dat scheelt flink op de stroomrekening van je ouders. Ik ging uit huis en vooral de stroomrekening was opvallend anders bij mijn ouders (ik deed ook nog aan Folding@Home en dergelijke dus de CPU's stonden ook flink te stampen).

Een aantal hebben zo'n Synology 106e. Gigabit (met jumbo frames, interessant als je switch het aan kan), gescheiden FTP accounts, zuinig in het gebruik, schijfomvang kan flink groot worden zonder problemen, media service, Samba/CIFS en als je flink zeker van je zaak ben is deze mini-linux server nog uit te breiden met extra functionaliteiten.

• Binnetie
Ik heb een 3com Office Connect Gigabit Switch 8 ports, voor zover ik weer ondersteund deze geen jumboframes. Dat NAS scheelt op de energie rekening is natuurlijk een punt. Misschien dan toch Synology DS-106 overwegen (zonder fan en met sata, welke is dat ook alweer). Kan er iemand iets zeggen over de snelheid?
En nog iets wat ik niet kan vinden: ik heb veel videofiles van rond de 20 gb (voor videobewerking), ondersteund de Synology NTFS, zodat ik zonder veel problemen files kan streamen?

[ Voor 37% gewijzigd door Binnetie op 22-02-2007 21:10 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Binnetie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:50:
Ik heb een 3com Office Connect Gigabit Switch 8 ports, voor zover ik weer ondersteund deze geen jumboframes. Dat NAS scheelt op de energie rekening is natuurlijk een punt. Misschien dan toch Synology DS-106 overwegen (zonder fan en met sata, welke is dat ook alweer). Kan er iemand iets zeggen over de snelheid?
En nog iets wat ik niet kan vinden: ik heb veel videofiles van rond de 20 gb (voor videobewerking), ondersteund de Synology NTFS, zodat ik zonder veel problemen files kan streamen?
Nee, de Synology ondersteunt, vfat, fat32, fat16, ext2 en ext3 out of the box. Wellicht ook nog xfs, maar dat weet ik niet. Misschien dat het over een tijd nog de NTFS-3G kernel-mods krijgt, maar vertrouw daar niet op, mits je zelf een linux-held bent om het er zelf bij te gooien voor de PowerPC processor.

De Synology is een linux machine, vandaar dat het ext2 en ext3 en dergelijke ondersteunt. Hij kan dus prima grote bestanden aan, net als NTFS. En persoonlijk vertrouw ik mijn grote bestanden liever aan ext3 of xfs over. Ik ben een schijtert voor file-corruptie.

Ik heb zelf een 106e, dat is een s-ata disk intern, 3x USB2.0 aan de buitenkant en een externe S-ATA aansluiting. Er is ook nog een 106j, die heeft parallel ata intern en geen externe s-ata aansluiting. De 'j' zou fan-loos zijn. Ik geloof dat er ook nog een 106 is (zonder letter) maar ik weet daar niets vanaf.

[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 22-02-2007 21:37 ]

Verwijderd

Neem de 64mb of hoger. Na een potje flink modden gaat je geheugen er zo doorheen. :P Ik heb de 106 zonder letter. Heeft een fannetje en 64mb geheugen, en een e-sata externe uitsluiting.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 21:38 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:36:
Neem de 64mb of hoger. Na een potje flink modden gaat je geheugen er zo doorheen. :P Ik heb de 106 zonder letter. Heeft een fannetje en 64mb geheugen.
offtopic:
Damn, you basterd... ik ben zo jaloers nu...

Hebbie in de Synology 106 (letterloos) interne en externe s-ata?

Verwijderd

Intern s-ata, extern e-sata.

Voor het geheugen:

Afbeeldingslocatie: http://www.bshome.nl/got/mem.jpg

O-) De apacheserver neemt verreweg het meeste geheugen in beslag.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 21:42 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:41:

Voor het geheugen:

[afbeelding]

O-) De apacheserver neemt verreweg de meeste geheugen in beslag.
me => }:O
him => _/-\o_

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:41:

Voor het geheugen:

[afbeelding]

O-) De apacheserver neemt verreweg het meeste geheugen in beslag.
Waarom perse Apache? Lighttpd werkt prima. En ipv MySQL kun je ook prima sqlite draaien. Scheelt al met al een hoop resources en performance.

Verwijderd

Geen gek idee inderdaad, ook simpel te installeren met ipkg. Ga ik eens proberen. ;)

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:55:
Geen gek idee inderdaad, ook simpel te installeren met ipkg. Ga ik eens proberen. ;)
Ik moet vanavond nog een pc voor iemand fixen, dus ik kom nu WEER niet toe aan de telnet mod, dus vandaar mijn vraagje alvast vooruit:
Is er al iemand achter hoe die op de Synology via de commandline een torrent heeft kunnen downloaden met de spullen die al beschikbaar zijn?

Verwijderd

Met Ctorrent kan je vanaf de prompt torrents downloaden. Installatie: de optware hack installeren. Vervolgens de ipkg database updaten met het commando

code:
1
ipkg update

Daarna ctorrent installeren met

code:
1
ipkg install enhanced-ctorrent

Vervolgens kan je de torrent starten met

code:
1
enhanced-ctorrent /volume1/path_name/torrentnaam.torrent

Ctorrent maakt zelfs een mapje aan in de map waar de torrent staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 22:13 ]

• Binnetie
VisionMaster schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:36:
[...]

Nee, de Synology ondersteunt, vfat, fat32, fat16, ext2 en ext3 out of the box. Wellicht ook nog xfs, maar dat weet ik niet. Misschien dat het over een tijd nog de NTFS-3G kernel-mods krijgt, maar vertrouw daar niet op, mits je zelf een linux-held bent om het er zelf bij te gooien voor de PowerPC processor.

De Synology is een linux machine, vandaar dat het ext2 en ext3 en dergelijke ondersteunt. Hij kan dus prima grote bestanden aan, net als NTFS. En persoonlijk vertrouw ik mijn grote bestanden liever aan ext3 of xfs over. Ik ben een schijtert voor file-corruptie.

Ik heb zelf een 106e, dat is een s-ata disk intern, 3x USB2.0 aan de buitenkant en een externe S-ATA aansluiting. Er is ook nog een 106j, die heeft parallel ata intern en geen externe s-ata aansluiting. De 'j' zou fan-loos zijn. Ik geloof dat er ook nog een 106 is (zonder letter) maar ik weet daar niets vanaf.
Bedankt voor de info. Ik heb thuis een dreambox staan met hardeschijf geformateerd in ext3.
Wat adviseer je om te doen, als ik mijn files gewoon via windows benaderbaar wil hebben.
ik ga bijv. naar H: op mijn pc (wat dan de NAS moet zijn), kan ik dan alle bestanden zien? Want windows ondersteund toch geen ext3?
De hardeschijf is een 320 gb sata schijf, welk type zou ik dan eventueel het beste kunnen nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 22-02-2007 22:23 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.