[Ervaringen]Ethernet harddisks

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 72.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:04:
[...]

Je kunt toch in je router zien welke ip-addressen in gebruik zijn ? Die van je pc weet je, dus is het die andere. ;) (moet 169 overigens niet 196 zijn ?)
Ik heb mijn NAS op een vast ip-adres, veel duidelijker, scheelt weer debuggen/gokken.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46

Exirion

Gadgetfetisjist

VisionMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:21:
Ik heb mijn NAS op een vast ip-adres, veel duidelijker, scheelt weer debuggen/gokken.
Ik draai een eigen DNSje waarin alle apparaten een naam hebben :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

effe ter info over de SC101 er is een nieuwe update uitgekomen hopelijk verhelpt deze de meeste problemen :)

edit: er ik heb er een PIII fan opgezet en die houd alles lekker koel ;)

ik draai nu nog op de oude versie en ik heb nog geen problemen ondervonden zelfs niet via draadloos (met een vaste kaart in pc met een stick daarentegen 8)7 over met iemands voeten spelen te praten)
streamen van films en muziek gaat zeer goed via het netwerk :) itunes houd er precies rekening mee dat het op een externe drive staat en neemt veel meer geheugen in beslag door alles te bufferen

[ Voor 6% gewijzigd door pm1 op 19-09-2007 12:04 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

7(8)7 waah die nieuwe software van netgear zei me dat er een mirror problem is en daardoor is m'n mirror weg :( nu moet ik alles op één pc plaatsen de schijven trg goed zetten en dan alles opnieuw op de schijven zetten }:O van wachten gesproken het is precies maar berekend op een 50 Mbit netwerk (jaja rare snelheid maar hij gebruikt maar 50 % op zijn maximum het lampje van LAN op de NAS is dan uit en het HDD ledjes brand constant >:) )
ik denk dat ik er goed aan doe een beetje koeling aan te brengen O-)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:37:
7(8)7 waah die nieuwe software van netgear zei me dat er een mirror problem is en daardoor is m'n mirror weg :( nu moet ik alles op één pc plaatsen de schijven trg goed zetten en dan alles opnieuw op de schijven zetten }:O van wachten gesproken het is precies maar berekend op een 50 Mbit netwerk (jaja rare snelheid maar hij gebruikt maar 50 % op zijn maximum het lampje van LAN op de NAS is dan uit en het HDD ledjes brand constant >:) )
ik denk dat ik er goed aan doe een beetje koeling aan te brengen O-)
Ach, de meeste disken gaan of in het begin O(eerste maanden) dood of ze blijven lang door hobbelen. Dus ik weet niet hoe warm ze worden, maar dat is meestal niet direct het probleem.

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik heb gemeten op de koelvinnen en aan volle snelheid ( 40 graden) :S maar nu worden ze al gekoeld en als ze nietb gebruikt worden gaan ze in standbty zeer handig :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 21:36:
ik heb gemeten op de koelvinnen en aan volle snelheid ( 40 graden) :S maar nu worden ze al gekoeld en als ze nietb gebruikt worden gaan ze in standbty zeer handig :)
Te snel en makkelijk in standby zetten is ook weer niet goed voor je disk. Ik zet mijn standby stand niet op de kleinste setting. Mijn disk meet max 45 graden C en minimaal 40 graden C idle. Nu wordt het frisser in die kamer waar de NAS staat, dus zal de temperatuur 1 of 2 C dalen, maar dat is geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik gebruik standby vooral omdat ik de NAS niet constant gebruik en omdat s'avonds de stroom van m'n pc (inclusief NAS) wordt uitgeschakeld als je dit doet terwijl de schijven nog draaien :S niet gezond denk ik als ze dan in standby gaan zet ik het station af en draait de fan mooi uit

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

Voor de Synology DS1XXX gebruikers, er is een nieuwe beta gelanceerd die de oude DS1 serie weer gelijk brengt met de nieuwere...

Synology:
Synology Released Beta Firmware for 06-series models and DS-101j to Introduce new Music Application

(September 21, 2007) Synology announced the new Beta firmware release, v.2.0.3-0514, for its DS-101j, DS-106j, DS-106e, DS-106, CS-406e, CS-406, and RS-406 models.

This release added various new features such as Audio Station, File Station, and Photo Station 2 + video. With Audio Station, users can now not only enjoy listening to music with Synology Remote in an innovative way, but also have the liberty to manage their play lists and personalize their radio program with a web browser. File Station allows users to access and manage files anywhere from Internet. At last, users can view video on the web with PPhoto Station 2 + video, not bothering to download it to the desktop first. Other features include PPPoe connection, DDNS support, and Rsync support.
Synology

Voor DS106e bezitters, een wat snellere (100KB) downloadlink ipv Synology's 2KB speed :P
DS106E Beta0514

Ik teken nergens meer voor

• Franckey
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 18:37
Ik zoek een NAS en ik twijfel tussen deze twee: Qnap TS-201 en Synology DS207. Wat betreft specs en prijs komen ze zich bij elkaar of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand argumenten om juist voor de Qnap of voor de Synology te kiezen?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Franckey schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 15:48:
Ik zoek een NAS en ik twijfel tussen deze twee: Qnap TS-201 en Synology DS207. Wat betreft specs en prijs komen ze zich bij elkaar of zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand argumenten om juist voor de Qnap of voor de Synology te kiezen?
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

• Franckey
Die heb ik helemaal gelezen, maar mede daardoor zit ik dus nu nog te twijfelen tussen de Qnap TS-201 en Synology DS207. Op GoT lees ik erg veel over Synology en maar weinig over Qnap. Op andere review sites kwam ik nog wel wat plus- en minpunten van de Qnap TS-201 ten opzichte van de Synology DS207 tegen:
- default folders can't changed / forced folder names
- cooling fan does not have a control
+ Network Recycle Bin
+ steel construction
+ quiet operation

Dus ik zoek eigenlijk Qnap TS-201 kenners die dit kunnen bevestigen of relativeren. Ik vind het een beetje raar van Qnap dat je de default shares niet kan veranderen. Maar de Network Recycle Bin vind ik een mooie feature, die je niet bij de Synology DS207 ziet. Of is het daar misschien toch ook mogelijk? En ik ben ook benieuwd welke het minste geluid maakt en het minst energie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:46
Er is mij nog steeds iets niet helemaal duidelijk aan NAS schijven. Ik lees van de QNAP TS109 onderstaande eigenschappen. Ik wil mijn NAS kunnen verkennen dmv. de internet explorer, waar ik dan \\ip.adres intik en vervolgens de mappenstructuur voor ogen krijg. Vertellen de onderstaande eigenschappen mij of ik dit kan?

QNAP TS109
Aanwezig:Kensington aansluiting
Printserver
Webadmin
Authenticatie m.b.v. gebruikers
Authenticatie m.b.v. gebruikersgroepen
Authenticatie m.b.v. wachtwoorden op shares
Read-only toegang mogelijk
FTP server
FTP server met anonymous
UPnP compatible
HTTP folders
DHCP server
Active Directory Support
Apple file server
iTunes server
uPnP AV (DLNA) server
Multimedia Server
Webserver
Niet Aanwezig:NDAS / Zetera (directe schijf toegang)
Aparte gebruikers voor FTP
Mionet.
Download: http
FTP
Bittorent

Bron: hardware.info
Overigens is het enige verschil met de Synology 107+ op deze punten dat de Synology geen DHCP server heeft. Daarnaast doet de QNAP het zonder fan en is daarom stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

2_05 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:00:
Er is mij nog steeds iets niet helemaal duidelijk aan NAS schijven. Ik lees van de QNAP TS109 onderstaande eigenschappen. Ik wil mijn NAS kunnen verkennen dmv. de internet explorer, waar ik dan \\ip.adres intik en vervolgens de mappenstructuur voor ogen krijg. Vertellen de onderstaande eigenschappen mij of ik dit kan?

QNAP TS109
Aanwezig:Kensington aansluiting
Printserver
Webadmin
Authenticatie m.b.v. gebruikers
Authenticatie m.b.v. gebruikersgroepen
Authenticatie m.b.v. wachtwoorden op shares
Read-only toegang mogelijk
FTP server
FTP server met anonymous
UPnP compatible
HTTP folders
DHCP server
Active Directory Support
Apple file server
iTunes server
uPnP AV (DLNA) server
Multimedia Server
Webserver
Niet Aanwezig:NDAS / Zetera (directe schijf toegang)
Aparte gebruikers voor FTP
Mionet.
Download: http
FTP
Bittorent

Bron: hardware.info
Overigens is het enige verschil met de Synology 107+ op deze punten dat de Synology geen DHCP server heeft. Daarnaast doet de QNAP het zonder fan en is daarom stiller.
Ik zou je niet kunnen vertellen wat de fabrikant bedoelt met HTTP folders (misschien WebDAV toegang (denk het haast wel)). Maar met de FTP kan je iig wel al je netwerk shares te zien krijgen met internet explorer, omdat het ook het FTP protocol ondersteunt ipv alleen de HTTP dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
2_05 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 10:00:
Er is mij nog steeds iets niet helemaal duidelijk aan NAS schijven. Ik lees van de QNAP TS109 onderstaande eigenschappen. Ik wil mijn NAS kunnen verkennen dmv. de internet explorer, waar ik dan \\ip.adres intik en vervolgens de mappenstructuur voor ogen krijg.
<< knip >>
Van de Qnap weet ik het niet, maar de Synology heeft "filestation" waarmee je via de internetbrowser alle mappen en bestanden kan zien en aanklikken zoals je dat ook op een "echte" webpage kan.
Verder zou ik in een NAS toch wel een fan willen hebben, om de harddisk(s) op een redelijke temperatuur te houden zodat ze langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, even een 'kort door de bocht' vraagje.

Ik zoek een ethernet harddisk, die tevens als mediaplayer op mijn tv/audioset is aan te sluiten.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets met +/- 0,5 tot 1TB, en liefst niet iets dat je zelf in elkaar moet knutselen (gebruikersvriendelijkheid moet voorop staan)

In verschillende compu zaken kunnen ze me niet helpen, en andere beginnen met melden dat het wel kan, maar allemaal heel lastig is....

- bestaat wat ik zoek?
- zoja, welke is de beste voor mij?
- idee waar ik hem kan bestellen/halen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:56:

Ik zoek een ethernet harddisk, die tevens als mediaplayer op mijn tv/audioset is aan te sluiten.
Mijn voorkeur gaat uit naar iets met +/- 0,5 tot 1TB, en liefst niet iets dat je zelf in elkaar moet knutselen (gebruikersvriendelijkheid moet voorop staan)

In verschillende compu zaken kunnen ze me niet helpen, en andere beginnen met melden dat het wel kan, maar allemaal heel lastig is....

- bestaat wat ik zoek?

alvast bedankt!
Google is your friend... maar goed, hier is een lijstje:
- De nieuwste Synology producten ondersteunen de mogelijkheid om via de USB een audio uitgang te regelen die dan direct in je stereo kan
- Kant en klaar (let op: Geen NAS, dit is een USB drive, geen ethernet!): OEM [EN306TV] 3.5" HDD MediaPlayer (USB2.0, MPEG1-4, DivX, Etc.)
- zoek hier: www.tweakers.net/pricewatch op NAS als zoekterm en dan moet je die lijst effe doorploegen.

[ Voor 7% gewijzigd door VisionMaster op 09-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:46
Was er eigenlijk net een beetje uit voor mezelf. Ik ga voor een DS207+

Ik kreeg de vraag van een vriend om iets te voorzien voor zijn zelfstandige activiteit als back up en als ftp-server. Ook daarvoor is de ds207+ geschikt. Zelfs het feit dat die vriend enkel met mac werkt, is blijkbaar geen probleem.
Maar automatische backup's zijn blijkbaar wel een probleem, tenminste als het van een mac moet zijn. Er is een programma voorzien voor het backuppen van een pc maar blijkbaar niet van een mac. Dat moet toch ook gewoon simpel mogelijk zijn?

Ik ben eigenlijk aan het denken dat de backup software er niet echt toe doet. Alle backup software zal waarschijnlijk wel werken. Je moet dan waarschijnlijk gewoon enkel het doel (nas) instellen en de rest werkt zoals het bij een andere schijf zou doen. Maar ja, is die gratis te vinden voor mac?

Zou iemand dus kunnen bevestigen of ontkennen dat het ook mogelijk is dit als auto backup te gebruiken bij een Mac. Het is een beetje teveel geld om aan te kopen en te proberen. Als het dan niet lukt, sta ik daar met da spul :-)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:56:

- bestaat wat ik zoek?

alvast bedankt!
Er bestaan volop van dit soort apparaten. Er zijn tientallen mediaplayer/harddisks met ethernet. Zijn een hoop topics over. Even zoeken b.v. dit topic . Die link in de startpost van dat draadje geeft ook een goeie site als begin voor je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Kenhas schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:28:
Was er eigenlijk net een beetje uit voor mezelf. Ik ga voor een DS207+

Ik kreeg de vraag van een vriend om iets te voorzien voor zijn zelfstandige activiteit als back up en als ftp-server. Ook daarvoor is de ds207+ geschikt. Zelfs het feit dat die vriend enkel met mac werkt, is blijkbaar geen probleem.
Maar automatische backup's zijn blijkbaar wel een probleem, tenminste als het van een mac moet zijn. Er is een programma voorzien voor het backuppen van een pc maar blijkbaar niet van een mac. Dat moet toch ook gewoon simpel mogelijk zijn?

Ik ben eigenlijk aan het denken dat de backup software er niet echt toe doet. Alle backup software zal waarschijnlijk wel werken. Je moet dan waarschijnlijk gewoon enkel het doel (nas) instellen en de rest werkt zoals het bij een andere schijf zou doen. Maar ja, is die gratis te vinden voor mac?

Zou iemand dus kunnen bevestigen of ontkennen dat het ook mogelijk is dit als auto backup te gebruiken bij een Mac. Het is een beetje teveel geld om aan te kopen en te proberen. Als het dan niet lukt, sta ik daar met da spul :-)
Als je vriend weet waar al zijn data op zijn Mac staat, dan kan hij net zogoed een script of automator script maken of zoeken op het web die dat regelt. Wil je geen incrementele backups, dan is FTP of rsync to ook nog wel te doen? Allemaal standaard op de Mac en volgens mij is rsync ook snel te regelen op de DS207(+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Nou ik heb het nodige leesvoer doorgespit, maar nu weet ik het helemaal niet meer...ik lees zoveel verschillende dingen

Ik weet dat het vragen is naar de bekende weg, maar nooit geschoten is altijd mis, dus ik doe een gok.

Ik wil dus een NAS schijf plaatsen:
  • Deze moet betrouwbaar zijn, niet te warm worden zoals ik veel heb gelezen
  • bij voorkeur te benaderen zijn via FTP
  • te beveiligen zijn, ik maak veel designs die ik hier op wil plaatsen, deze zijn vertrouwelijk dus het moet geen open source worden
  • Grote bestanden aankunnen dan 4GB
  • Netwerk aansluiting hebben (usb hoeft niet perse)
Verdere zaken als PHP/MySQL, Webserver, backup, photo-station is handig als het er op zit, maar niet van het grootste belang

De schijf kom in een 8U patchkast te liggen en word rechtstreeks op de switch aangesloten, het hoeft geen 19" te zijn, deze zijn op dit moment eigenlijk net ff te duur voor wat ik er mee ga doen
In principe heb ik nog wel een paar 250GB sata schijven over...dus het kan/mag ook iets zijn waar ik deze ik kan plaatsen

Belangrijkste is dat het goed af te schermen is voor de buitenwereld.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen, ik heb heel wat pagina's een links die daar in stonden doorgelezen, maar ik kom er niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:47:
[...snip...]
Ik wil dus een NAS schijf plaatsen:
  • Deze moet betrouwbaar zijn, niet te warm worden zoals ik veel heb gelezen
  • bij voorkeur te benaderen zijn via FTP
  • te beveiligen zijn, ik maak veel designs die ik hier op wil plaatsen, deze zijn vertrouwelijk dus het moet geen open source worden
  • Grote bestanden aankunnen dan 4GB
  • Netwerk aansluiting hebben (usb hoeft niet perse)
Verdere zaken als PHP/MySQL, Webserver, backup, photo-station is handig als het er op zit, maar niet van het grootste belang

De schijf kom in een 8U patchkast te liggen en word rechtstreeks op de switch aangesloten, het hoeft geen 19" te zijn, deze zijn op dit moment eigenlijk net ff te duur voor wat ik er mee ga doen
In principe heb ik nog wel een paar 250GB sata schijven over...dus het kan/mag ook iets zijn waar ik deze ik kan plaatsen

Belangrijkste is dat het goed af te schermen is voor de buitenwereld.

Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen, ik heb heel wat pagina's een links die daar in stonden doorgelezen, maar ik kom er niet verder mee.
Wat ik zou adviseren is iig om niet de goedkoopste NAS te kopen, want ik krijg de indruk dat het voor meer is dan huis-tuin-keuken gebruik. Hoeveel mensen gaan van dat ding gebruik maken? Ik heb een oudere Synology 106e en dat is SOHO versie van die serie. Er is van dit merk een serie die meer voor de professional of veel eisende tweaker is gemaakt.

Als je het een betaalbare NAS wilt die niet berust is op Windows Home Server, Windows Server versie of een andere grote commerciele hardware NAS maker, dan kom je al snel op een NAS uit die met open source producten gemaakt is. Als je je iets meer verdiept had in de materie, dan had die eis er niet op gestaan, want het is gewoon nonsens om geen "open source" te stellen :)

Ik ken geen NAS die geen FTP service heeft, maar dat staat altijd wel duidelijk beschreven. De 'N' van NAS staat voor Network, dus netwerk zit er vast op, anders is het geen NAS :D (nofi...)

Koop een NAS waar geen gebruik gemaakt word van FAT32 als file system, maar zoiets als ext3 (pas op, dat is open source *sigh*). Iedere file mag niet groter zijn dan 2TB en je volume mag niet groter zijn dan 32TB (per file system).

De Bufallo, Synology en nog een aantal bieden out of the box MySQL, webserver(s) en Photostation aan.

Bekijk de omschrijven van de NAS-en of ze s-ata ondersteunen. Dan kunnen je disken daarin worden gebruikt. Zelf zou ik dan wel aanraden om je disken nieuw te kopen en groter (500GB bijv.) voor een NAS. Maar dat is mijn mening. Ik begin met zo'n centrale service graag vanaf scratch.

Een ander idee is om een NAS te vinden met twee (of meer) disken. Daardoor kan je RAID-1 (mirrored) twee disken met elkaar synchrrom laten lopen of misschien zelfs RAID-5. Al na gelang welke versie je koopt en hoeveel je er voor wilt uitgeven.

Goed afschermen houdt iig in dat je de kast op slot doet en dat er een duidelijke admin is. In andere woorden, waarschijnlijk bedoel je hier dat je aparte user rechten wilt geven aan bepaalde shares. Dat kan eenvoudig met een hele boel van die NAS-en.

Als je het echt goed wilt afschermen had je eigenlijk geen FTP willen hebben natuurlijk... dat is een ideaal protocol, maar natuurlijk zo onveilig als het maar kan. (8> Sommige (duurdere) NAS-en ieden ook secured FTP of SFTP aan. Dat is het ideale alternatief voor de normale FTP. De andere manier is AppleTalk en Samba/CIFS/Windows Sharing meestal. Daarmee kan je standaard windows networkmappings aanduiden (van die schijf letters) aan je windows shares van de NAS.

Dus... om een betere hint te geven moet je effe iets meer doen. Aan de andere kant, kunnen we je hier natuurlijk niet een direct product advies (a la: "koop dit en klaar") geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Visionmaster,

Het is ook niet de bedoeling om het allergoedkooptste te kopen, maar ook niet de duurste oplossing.
Voor mij is dit de eerste ervaring met een NAS, dus wil ik eerst een met een niet te duur apparaat starten en zo wat ervaring opdoen.

Wat betreft die open source dat is een ongelukkige woordkeuze geweest....ik bedoelde ermee dat de bestanden die ik er op zet niet zomaar voor iedereen toegangkelijk moeten zijn oftewel een openbare bron waar iedereen mijn werk kan downloaden.

de schijven zijn voor mij voor nu toereikend, ze draaien op dit moment in mijn machine, maar daar wil ik ze uit hebben...zodat ik ze ook met me laptop en andere werkplek aankan zonder mijn computer aan te moeten laten
Een ander idee is om een NAS te vinden met twee (of meer) disken. Daardoor kan je RAID-1 (mirrored) twee disken met elkaar synchrrom laten lopen of misschien zelfs RAID-5. Al na gelang welke versie je koopt en hoeveel je er voor wilt uitgeven.
Ik zat zo te denken aan een budget van rond de 250 a 300 euro (evt zonder schijven)
deze NAS spreekt me ook wel aan, de software lijkt me redelijke
http://www.hardware.info/.../bGRkZZiamJbK/viewphoto/2
van andere nas met een raid kan ik geen software voorbeelden vinden, helaas weet ik dan niet precies waar ik aan toe ben
Als je het echt goed wilt afschermen had je eigenlijk geen FTP willen hebben natuurlijk... dat is een ideaal protocol, maar natuurlijk zo onveilig als het maar kan.
Je hebt gelijk, maar dit maakt het voor mij wel heel prettig werken als ik ook van buitenshuis mijn bestanden kan benaderen
Ik werk met vele verschillende FTP's (voor klanten) maar nooit een ftp hack meegemaakt, schat je de kans groot in met een nas ?
Dus... om een betere hint te geven moet je effe iets meer doen. Aan de andere kant, kunnen we je hier natuurlijk niet een direct product advies (a la: "koop dit en klaar") geven
Hehe...was ook niet de bedoeling, maar de markt is zo groot dat het een uitgebreide zoektocht is en ik helaas niet alle talen en termen ken...het kost me dus behoorlijk wat moeite om ook te begrijpen wat er staat en geschreven word...

alvast bedankt voor je info...als je nog tips hebt richting de RAID, dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 04:26:
[...]
Wat betreft die open source dat is een ongelukkige woordkeuze geweest....ik bedoelde ermee dat de bestanden die ik er op zet niet zomaar voor iedereen toegangkelijk moeten zijn oftewel een openbare bron waar iedereen mijn werk kan downloaden.
De meeste NAS-en hebben de mogelijkheid om gebruikersrechten te specificeren. Meestal betekent dat dat je een share (een directory) deelt en die share kan wel/niet gelezen worden door een bepaalde gebruiker (de eigenaar) of zijn groepsleden. Wat je kan doen is afhankelijk van je NAS en hangt dus af van je eisen hier in. Met mijn Synology kan je dus aangeven per share wie er mag lezen op basis van individuele accounts of groupen.
[...]
Ik zat zo te denken aan een budget van rond de 250 a 300 euro (evt zonder schijven)
van andere nas met een raid kan ik geen software voorbeelden vinden, helaas weet ik dan niet precies waar ik aan toe ben
Wat bedoel je met software voorbeelden? Alle RAID functies worden opgelost in de NAS en wordt je dus niet lastig gevallen met de details daarvan.
[...]
Je hebt gelijk, maar dit maakt het voor mij wel heel prettig werken als ik ook van buitenshuis mijn bestanden kan benaderen
Ik werk met vele verschillende FTP's (voor klanten) maar nooit een ftp hack meegemaakt, schat je de kans groot in met een nas ?
Het protocol is hetzelfde overal, ongeacht wat het kastje is dat de FTP verzorgt. Hier op het werk hebben we een verbod op het gebruik van telnet en FTP (intern en extern), omdat theoretisch iedereen op het Internet je wachtwoord kan sniffen. Meestal gebeurt het echter van iemands Wifi, omdat dat nu eenmaal makkelijk is :)

FTP is geweldig snel, maar er zijn tegenwoordig genoeg stukken software die ook SFTP ondersteunen. Ik gebruik zelf telnet en FTP om mijn NAS te beheren en om mijn gigabytes van mijn laptop over te pompen naar mijn NAS op de meest efficiente manier, maar als je het over het Internet gebruikt of als je niet 100% zeker bent van het eindpunt, dan raad ik het af. :)
[...]
alvast bedankt voor je info...als je nog tips hebt richting de RAID, dan hou ik me aanbevolen.
In deze thread zijn er al een heel aantal NAS-en met RAID langs gekomen. Een leuk model is de Synology DS207. Er zijn ook goedkopere volgens mij (effe alle namen kwijt van de twee-disk NAS-en die ook goed zijn), maar ja, als ik wat zou moeten noemen, dan dit. Te koop met en zonder harddisken al in het apparaat bij verschillende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 04:26:
van andere nas met een raid kan ik geen software voorbeelden vinden, helaas weet ik dan niet precies waar ik aan toe ben.
Die WD My Book World kun je heel makkelijk "funpluggen" omdat de firmware/software op een aparte (niet zichtbare) partitie staat. Even in een linux machine hangen en de software uitbreiden met telnet zorgt er al voor dat je alle linux software kunt installeren die aan jouw wensen voldoet. Het is zowiezo handig om de meegeleverde software te deinstalleren, want die is gewoon brak.
Er loopt op dit moment trouwens een topic om een WD mybook world te funpluggen. Alleen jammer van de processor en het kleine geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi VM,
Wat bedoel je met software voorbeelden? Alle RAID functies worden opgelost in de NAS en wordt je dus niet lastig gevallen met de details daarvan.
Op de link die ik eerder posten kan je zien wat ik bedoel hoe de beheer software er uit ziet en wat er mogelijk mee is...etx

De Synology was als 1 van de opties die ik had genoteerd, ik twijfel echter nog tussen de DS-207 en de DS-207+ 128MB

De enige verschillen die ik kan vinden is dat de normale versie een capaciteit heeft tot 750 en over de + versie kan ik niks vinden over de capaciteit
Daarnaast is het verschil het geheugen....

zijn die 2 dingen het enige verschil of zie ik iets over het hoofd, het verschil is toch al snel 60 euro

Vteuniis, De WDbook gaat het waarschijnlijk (toch) niet worden....reden is dat ik schijven heb liggen die ik kan gebruiken en de Synology wat ik aan tests lees beter uit de bus komt.

Grt
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 02:31:
[...]
De Synology was als 1 van de opties die ik had genoteerd, ik twijfel echter nog tussen de DS-207 en de DS-207+ 128MB
De enige verschillen die ik kan vinden is dat de normale versie een capaciteit heeft tot 750 en over de + versie kan ik niks vinden over de capaciteit
Daarnaast is het verschil het geheugen....
Zijn die 2 dingen het enige verschil of zie ik iets over het hoofd, het verschil is toch al snel 60 euro
Ik weet niet of er een capaciteits verschil in de Synology zit, maar waar het eigenlijk om gaat met die NAS-en is de warmte van de harddisken. De Terabyte disken gebruiken meer platters om de Terabyte te halen. Meer massa in beweging, meer koppen heen en weer, meer warmte en die warmte wil je er weg hebben. Ze geven gewoon een garantie op de 750GB disken in die behuizing. Technisch kan je er wel iets groters in doen, maar dan is het aan te raden om het iig niet in een gesloten ruimte neer te zetten die te warm wordt.

Wat betreft het geheugen... tja, dat hangt dus af van wat je er mee gaat doen. Als je via een telnet-hack extra software op je NAS gaat installeren en gebruiken, dan is extra geheugen altijd welkom voor de algemene performance. Maar als je dat niet doet, dan kan de extra geheugen variant alsnog interessant zijn als je meer dan 5 hard werkende clients er aan hebt hangen op je netwerk. Misschien dat de grens hoger ligt, maar dat zou mijn psychologische grens zijn. Met meer dan 5 clients die het apparaat flink gaan gebruiken, dan krijg je al snel dat het interne geheugen flink wordt gebruikt om het netwerk verkeer te bufferen. Dat is allemaal normaal, maar als je tegen het plafond aan loopt van het active intern geheugen, dan gaat de performance omlaag. Ik denk dat je het niet 1-2-3 merkt, maar het is iets wat ik in mijn overwegingen zou meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 02:31: [...] ik twijfel echter nog tussen de DS-207 en de DS-207+ 128MB [...]
De DS207+ heeft t.o.v. de DS207 een snellere CPU en heeft ook standaard meer geheugen. Daarnaast is de DS207 ook energie zuiniger. Ik heb voor de DS207 gekozen i.c.m. 2x Western Digital WD5000AAKS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 19:51

S913

Abusus non tollit usum

Voor de DS207+ met de 500Mhz processor (en 128MB) uitkwam, had je trouwens al 2 versies van de DS207: eentje met 64MB en eentje met 128MB intern geheugen ... Allebei vaak (erg handig) gewoon DS207 genoemd.

Ter terzijde, maar ook ter informatie :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franckey
Ik heb zojuist m'n DS207+ geïnstalleerd en nu vraag ik mij af of het handig is om het hele Windows user profile op de NAS te zetten of alleen de "My documents" directory? Of geen van beide en alleen een backup op de NAS te zetten.

Ik vraag mij af of Windows erg traag wordt als "My documents" op het netwerk staat i.p.v. lokaal. En heeft het voordelen om het hele user profile op de NAS te zetten? Heb je dan roaming profiles, of komt daar meer bij kijken? (Ik heb gewoon een workgroup, dus geen domain controller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

Hmm daar benik weer.
k vind dat de 207+ erg duur is voor wat je krijgt, en zit daarom te denken om gewoon een miniitx bordje te nemen ofzo. Stuk flexibeler, maar ik kan geen leuke case vinden (mini itx, picoitx of microatx) waar 2 3.5" disks in kunnen helaas.. (liefst eentje die in de stereotoren blend :)

Maar dit hoort in het DIY nas topic thuis

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Jrz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:49:
Hmm daar benik weer.
k vind dat de 207+ erg duur is voor wat je krijgt, en zit daarom te denken om gewoon een miniitx bordje te nemen ofzo. Stuk flexibeler, maar ik kan geen leuke case vinden (mini itx, picoitx of microatx) waar 2 3.5" disks in kunnen helaas.. (liefst eentje die in de stereotoren blend :)

Maar dit hoort in het DIY nas topic thuis
Er zijn ook vele andere goedkopere oplossingen als NAS. Ik weet niet wat je beperkt vind, maar goed daar zal ik niet over kunnen oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

Mex

Quakie schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:19:
Voor de Synology DS1XXX gebruikers, er is een nieuwe beta gelanceerd die de oude DS1 serie weer gelijk brengt met de nieuwere...

Synology:
Synology Released Beta Firmware for 06-series models and DS-101j to Introduce new Music Application

(September 21, 2007) Synology announced the new Beta firmware release, v.2.0.3-0514, for its DS-101j, DS-106j, DS-106e, DS-106, CS-406e, CS-406, and RS-406 models.

Synology
Heeft er iemand een mirror?

edit:

http://www.synology.com/e...ynology_x06_0515_2007.php

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 22-10-2007 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:46

Jrz

––––––––––––

VisionMaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 00:01:
[...]

Er zijn ook vele andere goedkopere oplossingen als NAS. Ik weet niet wat je beperkt vind, maar goed daar zal ik niet over kunnen oordelen.
Nou ja, ik vind het eigenlijk wel fijn als ik dat apparaat gewoon als x86 (minder gedoe met crosscompilen enzo) kan gebruiken.
En ik zou eigenlijk wel gewoon divxjes er mee willen kunnen spelen enzo. ('echte' HTPC's zijn te zwaar vind ik, en moet ook kijken naar idle power-usage ;))

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Jrz schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 09:48:
[...]

Nou ja, ik vind het eigenlijk wel fijn als ik dat apparaat gewoon als x86 (minder gedoe met crosscompilen enzo) kan gebruiken.
En ik zou eigenlijk wel gewoon divxjes er mee willen kunnen spelen enzo. ('echte' HTPC's zijn te zwaar vind ik, en moet ook kijken naar idle power-usage ;))
Ik snap je statement niet over het crosscompileren. Ik heb zelf niets gecompileerd op mijn NAS, hooguit een zwik bash scriptjes geschreven. Het cross compileren hoeft ook niet, want er is een open source project dat een dependency lijst bijhoudt voor verschillende platformen, waaronder de energie zuinige en in middels propulaire NAS oplossingen voor PowerPC. Dat werkt top :D Vooral omdat je niet over dependencies hoeft na te denken tijdens het installeren van je gewenste pakket. En out-of-the-box kan je bij verschillende NAS-en al iTunes-servers en via UPnP verschillende typen streams naar je PC leiden.
Uiteraard kan je ook videolan installeren die GUI-loos al je bestanden kan streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Jrz schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 23:49:
(liefst eentje die in de stereotoren blend :)
Waarom zou je dat willen? Het voordeel van een NAS is nu juist dat je hem lekker uit het zicht zijn werk kan laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Kwam er achter dat mijn maand oude DS207 een best wel oude firmware had. Op de site gekeken en de release note gelezen, blijkt er voor de laatste fw een waarschuwing te staan indien je bepaalde software gebruikt: Niet installeren :'(

Maar ik draai fw versie -4 ofzo, dus zou dan eigenlijk naar de één na laatste fw willen ... maar ze bieden op de site alleen maar de laatste fw aan :(

In een wilde gok de url van de laatste fw gecopy/paste en in de url de versie van 514 naar 510 verandert: En hij download de één na laatste versie :*) M.a.w. de oude firmwares staan nog gewoon op de server.

Ter uwer informatiek ende vermaeck :)

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Als je nu zeker wist, dat er bij de voorlaatste versie geen waarschuwing stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

En dat weet ik ook, want de release notes gaan gewoon terug tot de intiële firmware. Dus je kan van welke firmware lezen wat er in zit en wat de problemen zijn *O*

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit
  • Laatst online: 23:41

Jit

S913 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:25:
Kwam er achter dat mijn maand oude DS207 een best wel oude firmware had. Op de site gekeken en de release note gelezen, blijkt er voor de laatste fw een waarschuwing te staan indien je bepaalde software gebruikt: Niet installeren :'(
Als je de mogelijke filecorruptie bedoelt, dan ben je ook met fw 510 niet veilig. In fw 515 is het naar verluidt wel opgelost. Die zou ondertussen al even te downloaden moeten zijn, maar niet alle links op de download pagina lijken er al naar te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Jit schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:43:
[...]

Als je de mogelijke filecorruptie bedoelt, dan ben je ook met fw 510 niet veilig. In fw 515 is het naar verluidt wel opgelost. Die zou ondertussen al even te downloaden moeten zijn, maar niet alle links op de download pagina lijken er al naar te verwijzen.
Welke software heb jij dan die in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Jit schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:43:
Hmm, da's lullig dat ze die waarschuwing dan alleen bij de 514 firmware zetten en zelf expliciet naar 514 verwijzen als probleem ... Maja, 510 zit er nu bij mij op en downgraden kan niet volgens de handleiding, we wachten dan wel op 515. Ik kan inderdaad geen linkje vinden naar 515, zal binnenkort wel op de downloads sectie komen denk ik.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
LOL *O* nu maar de url gokken, raad ik zo 8)7?
(ter lering ende vermaek...)

[ Voor 23% gewijzigd door Toff op 23-10-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Niet dat ik Jit niet geloof, maar zo lang Synology expliciet aangeef dat dat specifieke corruptie probleem in 514 zit, ga ik er vanuit (hoop ik ;)) dat 510 dit probleem niet heeft. Synology houdt de release notes van alle oude versies netjes bij, dus waarom zou je niet geloven wat er in de release notes staat ...

Maar bedankt voor je bijdrage Toff ... Ben blij dat je er de LOL van data corruptie inziet ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja sorry, maar ik neem aan dat je op zijn minst een back-up maakt, als je zulke essentiële zaken als de firmware gaat wijzigen en ik vind het op zijn zachts gezegd nogal riskant, om op deze manier aan je firmware te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Riskant? Is toch gewoon een oude fw die bij Synology vandaan komt? Vind het riskanter om een fw ergens van een andere site/mirror te halen of een nieuwe fw (zoals 515) via mijn onorthodoxe manier te verkrijgen, dat zou ik dan ook niet doen (vandaar mijn opmerking dat ik wel op een linkje wacht).

Gelukkig ben ik niet volledig bevattelijk voor de datacorruptie zoals die beschreven staan bij 514 (en dus misschien ook in 510 zit), maar helaas zit een full backup maken elke keer als ik een fw upgrade zit er niet meer in ... Heb geen 'spare' 750GB liggen, maar belangrijke data wordt inderdaad altijd nog verder gebackupped naar een ander extern device.

Ach we wachten wel af :) Zijn maar 0'en en 1'en :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
S913 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:30:
Riskant? Is toch gewoon een oude fw die bij Synology vandaan komt?
Ja, ik zie nog wel eens beren op de weg en ik kan me bijvoorbeeld ook voorstellen dat de betreffende versie binnen een paar uur offline gehaald is, omdat het klachten regende. Dat gaan ze echt niet aan de grote klok hangen dan. Dat het bestand zelf nog benaderbaar is, getuigt imo niet echt van de betrouwbaarheid. Waarom wilde je eigenlijk nieuwe FW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Daar heb je gelijk in. Volgens de release notes zit er een maand tussen 510 en 514 en aangezien er geen waarschuwing bij 510 stond, ging ik er vanuit dat 510 gewoon een maand stabiel geleverd is. Maar dat is inderdaad alleen een aanname.

Ik draaide nog de 1ste initiële firmware, waar filestation en audiostation niet inzaten. Vandaar mijn upgrade behoefte.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 21:58
Hoi Allen,

ik zie hier voornamelijk Synology ervaringen langs komen. Wat vinden jullie van de QNAP's?
de TS-109PRO en de DS-107+128MB zijn qua features volgens mij ongeveer gelijkwaardig.

de Prijs is ook ongeveer gelijk.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit

Jit

S913 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 10:00:
Niet dat ik Jit niet geloof, maar zo lang Synology expliciet aangeef dat dat specifieke corruptie probleem in 514 zit, ga ik er vanuit (hoop ik ;)) dat 510 dit probleem niet heeft. Synology houdt de release notes van alle oude versies netjes bij, dus waarom zou je niet geloven wat er in de release notes staat ...

Maar bedankt voor je bijdrage Toff ... Ben blij dat je er de LOL van data corruptie inziet ;)
Check anders het forum: http://www.synology.com/enu/forum/. Daar staan in de 51x firmware hoek diverse topics over corruptie. Eentje specifiek over Outlook pst files en eentje over file corruption in het algemeen. In beide gevallen ging het om problemen met 510, die in 514 nog niet verholpen waren.

In de fora is overigens al een tijdje terug gemeld dat 515 uit is en diverse links er naar zijn ook al gepost inclusief posts van mensen dat bij hun daarmee de corruptie problemen waren verholpen. Dat ze nog nergens op de dl-page zelf staan is wel vreemd (516 is ook al in beta gesignaleerd bijv. Zoek in de fora naar NFS support voor de diskstation.)

Dat er verder bij de releasenotes van 510 geen gewag van gemaakt wordt, wil niet zeggen dat het een stabiele versie betreft op dat punt. Het was alleen ten tijde van de release nog niet bekend genoeg om er een waarschuwing voor af te geven.
Verder heeft lang niet iedereen er last van met 510/514, getuige de beperkte aantallen klagers die ik op de fora tegenkom t.o.v. de totale populatie daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jit

Jit

VisionMaster schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

Welke software heb jij dan die in de weg zit?
Torrents zouden er iig last van hebben en outlook pst files, maar de laatste gebruik ik niet en de eerste heb ik geen problemen mee. Zie het forum van synology zelf als je meer details wil weten. Er staan 2 draadjes in de firmware 51x hoek: file corruption en oulook pst files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Thanks voor je uitgebreide antwoord, zal het forum eens beter doorspitten!

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer massa in beweging, meer koppen heen en weer, meer warmte en die warmte wil je er weg hebben. Ze geven gewoon een garantie op de 750GB disken in die behuizing. Technisch kan je er wel iets groters in doen, maar dan is het aan te raden om het iig niet in een gesloten ruimte neer te zetten die te warm wordt.
Ah ok, dom dat ik daar niet aan gedacht heb

• TF
  • Laatst online: 16:49

TF

bla bla

ik vraag mij af of het zin heeft om ipv een 8MB cache schijf een 16MB cache schijf te plaatsen mijn Synology 107e.... Zou het schelen in snelheid? Ik vind hem nu tergend traag (wifi en fixed)

edit: Misschien wil iemand zich opwerpen om een nieuw topic aan te maken met een 'verniewde' OP. Ik ben daar niet zo handig in....mede in kracht bijgestaan door gebrek aan veel kennis over dit onderwerp

[ Voor 35% gewijzigd door TF op 15-11-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerk harde schijf voor:
- een Mac OSX / Windows omgeving
- een 10/100 netwerk
- delen van bestanden (vooral foto's) en backup

De hoeveelheid en de grootte van de bestanden maakt dat ik toch wel graag zoveel mogelijk van de 100 mbps wil gebruiken. Snelheid van 10MB per seconde lijkt maximaal haalbare. En zal ook wel werkbaar zijn denk ik.

Heb ervaring met een linksys NSLU2 maar de snelheid daarvan was erg laag. En die is dus exit.
Deze ervaring maakt wel dat ik niet goed weet wat ik nu moet kopen.

Hoor en lees wisselende geluiden over zowel NAS als NDAS.

Wat is in mijn situatie de beste oplossing?
En wie heeft ervaring met een soortgelijke situatie en gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Grab 'n Go Network Harddisk 320Gb (CHD3NET320), die nu in de aanbieding is bij de MediaMarkt/KijkShop?

Draait deze wel op NTFS en hoe is de UPnP server? Bekende snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een combinatie van USB/netwerk drive, dus fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:52:
Hoi.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een netwerk harde schijf voor:
- een Mac OSX / Windows omgeving
- een 10/100 netwerk
- delen van bestanden (vooral foto's) en backup
Ik heb zojuist de Thecus N299 besteld voor 169 euro.
Het doet volgens mij alles wat jij wil (nfs, smb/cifs, photo, raid) en heeft daarbovenop 2xGbit lan verbinding.

Redelijk nieuw apparaat dus het zal kinderziektes hebben, ik zal over een weekje mijn eerste indruk posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:44:
Is een combinatie van USB/netwerk drive, dus fat32.
Geen ISO's van 5 GB dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Deze vind ik ook erg interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/uploads/magazine/images/article/e/Emtec_MovieCube-R.jpg

Behalve NAS functionaliteiten kan hij ook video opnemen en afspelen, het is gelijk een mini-media center.

Het is een movie cube-r van emtec . Iemand ervaring hiermee? Vraag me af of hij ook linux draait.

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Largo schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:24:
[...]

Ik heb zojuist de Thecus N299 besteld voor 169 euro.
Het doet volgens mij alles wat jij wil (nfs, smb/cifs, photo, raid) en heeft daarbovenop 2xGbit lan verbinding.

Redelijk nieuw apparaat dus het zal kinderziektes hebben, ik zal over een weekje mijn eerste indruk posten.
ik ben ook van plan deze aan te schaffen maar heb hier en daar negatieve comentaar gelezen ivm de snelheid van Gigabit poorten.

zie hier:
http://forums.hexus.net/t...down-lmy-14042-345-a.html
http://forums.hexus.net/t...54-n299-setup-issues.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:19:
Het is een movie cube-r van emtec . Iemand ervaring hiermee? Vraag me af of hij ook linux draait.
Ja, hij draait onder linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
Ik ben op zoek naar een NAS, maar kan maar geen keus maken.. misschien dat iemand me verder kan helpen?

Doel: backups bewaren voor computers in interne netwerk, bestanden extern beschikbaar maken voor prive doeleinden (school e.d. vooral word docs..).

prijs: rond de 200eu max

eisen: rond de 500 gig, stil als het even kan, voldoende snel, en het liefst ook nog met download mogelijkheid voor nieuwsgroepen (nzb, par, unrar). als het even kan ook nog in een leuk jasje.

schijven waar ik al naar gekeken heb zijn de mybook world, en ch3nas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

FloRadix schreef op donderdag 29 november 2007 @ 11:38:
[...]

ik ben ook van plan deze aan te schaffen maar heb hier en daar negatieve comentaar gelezen ivm de snelheid van Gigabit poorten.

zie hier:
http://forums.hexus.net/t...down-lmy-14042-345-a.html
http://forums.hexus.net/t...54-n299-setup-issues.html
Inmiddels ontvangen, getest en teruggestuurd.

Naast die snelheid had het ding geen hibernate mode, en de fan was niet controlled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Fried schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:05:
Ik ben op zoek naar een NAS, maar kan maar geen keus maken.. misschien dat iemand me verder kan helpen?

Doel: backups bewaren voor computers in interne netwerk, bestanden extern beschikbaar maken voor prive doeleinden (school e.d. vooral word docs..).

prijs: rond de 200eu max

eisen: rond de 500 gig, stil als het even kan, voldoende snel, en het liefst ook nog met download mogelijkheid voor nieuwsgroepen (nzb, par, unrar). als het even kan ook nog in een leuk jasje.

schijven waar ik al naar gekeken heb zijn de mybook world, en ch3nas..
Je vraag is nog steeds erg algemeen gesteld. Tot nu toe zou ik zeggen, ga naar de pricewatch, selecteer de NAS lijst, klik op < 200 euro en Go. Ik vraag me af of je dan uberhaupt een NAS tegenkomt die 500GB is. nzb vereist meestal al dat je een beetje telnet-hack vriendelijke NAS moet vinden.

Waarom zijn de MyBook World en ch3nas niets? We gaan hier je keuze natuurlijk niet maken, maar om je wellicht door de jungle te leiden, zul je wel een beetje meer moeten vertellen over je eind bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 25-03 08:42
VisionMaster schreef op maandag 03 december 2007 @ 08:23:
[...]

Je vraag is nog steeds erg algemeen gesteld. Tot nu toe zou ik zeggen, ga naar de pricewatch, selecteer de NAS lijst, klik op < 200 euro en Go. Ik vraag me af of je dan uberhaupt een NAS tegenkomt die 500GB is. nzb vereist meestal al dat je een beetje telnet-hack vriendelijke NAS moet vinden.

Waarom zijn de MyBook World en ch3nas niets? We gaan hier je keuze natuurlijk niet maken, maar om je wellicht door de jungle te leiden, zul je wel een beetje meer moeten vertellen over je eind bestemming.
Ik zeg niet dat de mybook en ch3nas niets zijn, de mybook valt sowieso af voor me, hoewel ik deze qua design het mooist uit vind zien, is er geen review te vinden die hier lovend over is. ook de ervaringen hier op tweakers vallen me tegen.

de ch3snas en dns-323 hebben nu mijn aandacht. en aangezien ze praktisch niet van elkaar verschillen, heeft de ch3 mijn voorkeur. 140 eu, 9 tientjes voor een 500gig schijf. ben je voor 230eu klaar.
wat wil ik er mee doen:
- nzb remote downloaden
- interne backups
- ftp extern beschikbaar maken
- eventueel iets van een simpel webservertje of iets met een mysql fotoalbumpje.

nu is mijn vraag of de ch3snas hier de beste optie voor is, of zijn er betere mogelijheden die binnen mijn budget vallen (<250eu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Fried schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:29:
[...]

Ik zeg niet dat de mybook en ch3nas niets zijn, de mybook valt sowieso af voor me, hoewel ik deze qua design het mooist uit vind zien, is er geen review te vinden die hier lovend over is. ook de ervaringen hier op tweakers vallen me tegen.

de ch3snas en dns-323 hebben nu mijn aandacht. en aangezien ze praktisch niet van elkaar verschillen, heeft de ch3 mijn voorkeur. 140 eu, 9 tientjes voor een 500gig schijf. ben je voor 230eu klaar.
wat wil ik er mee doen:
- nzb remote downloaden
- interne backups
- ftp extern beschikbaar maken
- eventueel iets van een simpel webservertje of iets met een mysql fotoalbumpje.

nu is mijn vraag of de ch3snas hier de beste optie voor is, of zijn er betere mogelijheden die binnen mijn budget vallen (<250eu)?
Wellicht dat de pricewatch meer mogelijkheden demonstreert, maar volgens mij was die de meest uitgebreide NAS voor de laagste prijs. Geen idee of ze nog goed te koop zijn. Volgens mij is het die NAS die slecht leverbaar is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn berichten dat de CH3SNAS weer beschikbaar komt. Voor mij heeft het allemaal wat te lang geduurd. Heb inmiddels een DNS-323 besteld.
edit:
en weer afgezegd, de CH3SNAS was op voorraad bij coolprices, is inmiddels besteld en verzonden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Schaamteloze crosspost, maar hier is'ie beter op zijn plek denk ik...
Een hele tijd geleden heb ik me een Mapower KC31-N aangeschaft... Al snel liep ik tegen de limitaties van de gebruikte NAS-software aan, vooral bij het aantal te sharen folders enzomeer.
Ding dus gedegradeerd tot dure externe usb2-behuizing.
Tot ik lucht kreeg van de fall-update voor xbox360, mbt het afspelen van divx/xvid video, en dat dat dus misschien een andere toepassing voor mijn KC31-N zou kunnen zijn.
Mijn idee was dus aan de ene kant hang ik dat ding volstouw via mijn netwerk, en aan de andere kant hang ik 'm via USB aan m'n xbox.
Gisteren een aantal uren beziggeweest om het ding terug aan de gang te krijgen, wat ook gelukt is, na veel en langdurig vloeken en tieren ;)
Nu komt het echter : hang ik dat ding rechtstreeks aan mijn router, dan is er geen vuiltje aan de lucht en werkt alles naar behoren.
Van zodra er een switch of hub tussen de KC31-N en de router komt, kan ik het ding niet meer benaderen, noch via ftp, noch via de webinterface.
En ik weet dat het ooit zo gewerkt heeft, want ik heb het zo aan de gang gehad voor een paar weken icm m'n oude xbox.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er mensen die deze nas kennen?

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=36550

en wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Daarnaast is ie hier ook vrij populair:

[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Targa 500GB NAS (vanaf volgende week maandag bij de Lidl).

Heeft deze bijvoorbeeld een soort van powersave mode, of staat deze continu aan? Zo ja, is dat echt slecht voor de disk, of is het meer een kostenissue? Ik zal 'm gaan gebruiken voor MP3 en Divx (afspelen via de xbox over het netwerk) en voor backups, dus hij zal niet 24/7 gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehuurman schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:12:
Heeft iemand ervaring met de Targa 500GB NAS (vanaf volgende week maandag bij de Lidl).

Heeft deze bijvoorbeeld een soort van powersave mode, of staat deze continu aan? Zo ja, is dat echt slecht voor de disk, of is het meer een kostenissue? Ik zal 'm gaan gebruiken voor MP3 en Divx (afspelen via de xbox over het netwerk) en voor backups, dus hij zal niet 24/7 gebruikt worden...
Volgens de Targa-website is dit een NDAS. Dit betekent dat je een aparte driver moet installeren om de schijf via het netwerk te kunnen benaderen. Dit gaat volgens mij niet werken op de Xbox want waarschijnlijk krijg je de driver daar niet op geïnstalleerd. Ik denk dat het beter is om even verder te zoeken naar een NAS-oplossing o.b.v. linux/samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:28:
[...]

Volgens de Targa-website is dit een NDAS. Dit betekent dat je een aparte driver moet installeren om de schijf via het netwerk te kunnen benaderen. Dit gaat volgens mij niet werken op de Xbox want waarschijnlijk krijg je de driver daar niet op geïnstalleerd. Ik denk dat het beter is om even verder te zoeken naar een NAS-oplossing o.b.v. linux/samba.
Tenzij je XBox een linux distributie draait is het nogal lastig om je XBox NDAS te laten praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Thanks voor de info. Jammer,want het is een mooie prijs. Ik wacht rustig af tot er een andere goede aanbieding voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Heeft hier iemand een ReadyNas NV+ in gebruik? Zit een vergelijking te maken tussen de Thecus 5200 en de ReadyNas.

Als ik zo de testen lees, blaast de Thecus de ReadyNas weg, Echter, op gebruiksgemak wint de Readynas. Iemand nog productspecifieke gebruikers aandachtspunten van een van beide?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Black Piet schreef op zondag 16 december 2007 @ 18:09:
Heeft hier iemand een ReadyNas NV+ in gebruik? Zit een vergelijking te maken tussen de Thecus 5200 en de ReadyNas.

Als ik zo de testen lees, blaast de Thecus de ReadyNas weg, Echter, op gebruiksgemak wint de Readynas. Iemand nog productspecifieke gebruikers aandachtspunten van een van beide?
Dat zou ik graag ook willen, ik neig eerder naar de ReadyNas NV+ maar ik twijfel ook hier indit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
ben ook heel erg aan het twijfelen tussen de ready nas en de thecus n5200 maar ook de cs-407 lijkt me erg intressant
gebruik nu een ds106 en vindt het uitstekend werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 20:36
Grom, probeer weer een backup te maken met m'n Synology Diskstation 101j, maar hij loopt weer te zeiken over "The backup procedure could not be proceeded without a backup disk connected. Please plug in a new backup disk or create a new one in page [External Devices -> USB Disk]." terwijl er toch wel een aan hangt die ik heb geformatteerd.
Why does it always have to be the hard way?! :(

Nou ja, als iemand een tip heeft, hoor ik het graag.

EDIT:
Interessant, de front USB port leent zich blijkbaar niet voor backups. Hij zit nu in een van de twee back ports en nu mag het wel. Nu ja, blaaaaaaaazen maar!

[ Voor 15% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-01-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Shadow_Zero schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:14:
Grom, probeer weer een backup te maken met m'n Synology Diskstation 101j, maar hij loopt weer te zeiken over "The backup procedure could not be proceeded without a backup disk connected. Please plug in a new backup disk or create a new one in page [External Devices -> USB Disk]." terwijl er toch wel een aan hangt die ik heb geformatteerd.
Why does it always have to be the hard way?! :(

Nou ja, als iemand een tip heeft, hoor ik het graag.

EDIT:
Interessant, de front USB port leent zich blijkbaar niet voor backups. Hij zit nu in een van de twee back ports en nu mag het wel. Nu ja, blaaaaaaaazen maar!
Ja, die USB aan de voorkant is meestal zo ingesteld dat je snel een kopie kan trekken van een USB sticky (of een ander mass-storage device). In de USBCopy opties in het menu kan je die USB port ook dat doel ontzeggen voor die knop die er naast zit. Dus... dan werkt het weer wel. In ieder geval el op mijn 106e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik ben ook al een tijdje aan het kijken naar een netwerk HD voor thuis. Ik zit in een Mac-omgeving, dus Windows ondersteuning heb ik niet nodig.

Nu heb ik al aardig wat doorgelezen, maar d'r zijn een aantal dingen die me niet helemaal duidelijk zijn;
- Als ik in een "G"-netwerk zit (binnenkort hopelijk zelfs een "N"-snelheid), dan zit ik dus op een 10/100/1000 netwerk toch? Als ik een ethernet-HD zou nemen die op gigabit-snelheid werkt, wat zou dan de praktijksnelheid zijn van de dataoverdracht?

- Kun je een ethernet HD gewoon aansluiten op je modem/router (ik zit hier met een Livebox met wifi), en hem zonder extra programma's vinden via je wifi?

Ik ben op zich redelijk technisch, maar al die termen (NAS, NDAS, eSata, e.d.) maakten 't een beetje verwarrend voor me. Nu weet ik dat eSata iets heel anders is overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

NAS is gewoon de makkelijkste -> een samba/NFS share die je kan mounten op je lokale PC zonder extra drivers e.d.

De meeste NAS'en halen geen denderende snelheden, ondanks dat ze op een gigabit LAN aangesloten zijn, meestal door de beperkte processorkracht aan boord die de boel van de HDD moet plukken en naar het netwerk moet sturen ofwel omgekeerd.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:47
Bedankt voor de snelle reactie.
Toch wel jammer dat die snelheden zo tegenvallen.

M'n ervaring/de reviews met een Apple TV (in feite ook een draadloze HD, met wat extra functionaliteit imho), en een TimeCapsule zijn toch wat lovender over de wifi-snelheden dan wat ik zo hoor over normale NAS-HD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

joramoudenaarde schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:23:
Bedankt voor de snelle reactie.
Toch wel jammer dat die snelheden zo tegenvallen.

M'n ervaring/de reviews met een Apple TV (in feite ook een draadloze HD, met wat extra functionaliteit imho), en een TimeCapsule zijn toch wat lovender over de wifi-snelheden dan wat ik zo hoor over normale NAS-HD's.
De performance van en naar de TimeCapsule is gemiddeld 3,5MB/s Engadget had het beter verwacht op een "N" netwerk. Het andere detail is dat de TimeCapsule AFAIK niet bruikbaar is voor Windows vriendjes. Ik heb geen idee hoe streng je bent met je eis qua andere gebruikers.

Ik haal met mijn oude NAS zo'n 10MB/s over de 100Mbit/s kabel. Wireless heb ik een "G" netwerk en haal ik zo'n 3,5 MB/s (max) als ik FTP gebruik (ook iets dat je TimeCapsule niet doet). Even rekenen, 3,5 * 8 = 28 MBit/s (max) en dat is ongeveer de helft van 54 MBit/s, wat een "G" netwerk is. Dus met "N" kan je de 54MBit/s upgraden naar 130 MBit/s voor een "N".

Verder vertelt de 10/100/1000 MBit/s snelheid iets over de bekabelde ethernet snelheid.De "N" of "G" heeft betrekking op de details van de Wireless, het frequentie gebiedt waar het in werkt, de doorvoersnelheden, de kanalen en hoe de data pakketjes er uit zien en heen en weer gegooit worden.

Van de Synology producten weet ik (en gebriuk het zelf ook) dat ze het Apple File Protocol gebruiken. Dat wordt niet altijd met alle Samba services aangeboden. Maar er zijn er zat. Er is enkelt maar een technisch verschil in het protocol in vergelijking met zijn Windows tegenhanger. Maar ja... zit je op een Mac, dan maakt het geen fluit uit, want je kan met een Mac prima verbinding maken met de Samba service via CIFS, dat is het Windows Sharing protocol. Je zit altijd safe ;)

Bedenk verder dat als je een NAS neemt met gigabit, dat je traagste factor de harddisk is in de NAS, niet je gigabit netwerk. Je wireless "N" netwerk kan iets sneller dan een 100MBit/s netwerk in de praktijk, maar ja... zoveel scheelt het niet met die kabel. Wel invergelijking met een "G" netwerk. Doorgaans zo'n 5x sneller in gunstige gevallen.

En NDAS... vergeet het. Waarschijnlijk gaat het ook op je Apple werken, maar dat is niet hetzelfde als een 'normaal' file sharing protocol, zoals CIFS(Windows Sharing), AFP, NFS of FTP. Ik heb alleen maar negatieve ervaringen gehad in mijn Windows tijden. Verder kan een NDAS disk niets anders dan dubbelen als USB disk om mee te nemen. Daar is het niet voor bedoelt. Verder heeft het nog andere technische redenen, maar mijn post is al zo lang :D

[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 04-03-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

eerder in dit topic heb ik gemeld dat ik een SC101 van netgear had gekocht.

:( dat ding blokkeert elke keer als je een bestand groter dan 1 Gb kopieert meestal error in drive en op de site staat te lezen dat dit zeldzaam is :(

ik heb er wel RAID schijven van Western Digital ingestoken omdat ze normaal langer meegaan ( vooral voor servers)

ik ga het zootje terug verkopen en de schijven komen in een Dell workstation die een 3 voudige functie krijgt :)
- internet PC
- Fileserver (met de schijven uit de SC101 alles samen goed voor een 320 Gb)
- Home cinema
(- en misschien nog grafische PC)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:04:
eerder in dit topic heb ik gemeld dat ik een SC101 van netgear had gekocht.

:( dat ding blokkeert elke keer als je een bestand groter dan 1 Gb kopieert meestal error in drive en op de site staat te lezen dat dit zeldzaam is :(

ik heb er wel RAID schijven van Western Digital ingestoken omdat ze normaal langer meegaan ( vooral voor servers)

ik ga het zootje terug verkopen en de schijven komen in een Dell workstation die een 3 voudige functie krijgt :)
- internet PC
- Fileserver (met de schijven uit de SC101 alles samen goed voor een 320 Gb)
- Home cinema
(- en misschien nog grafische PC)
Wat heb je al geprobeerd om het te voorkomen? Heb je dat ding al eens geupdate, of zelfs gedowngrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

VisionMaster schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:17:
[...]

Wat heb je al geprobeerd om het te voorkomen? Heb je dat ding al eens geupdate, of zelfs gedowngrade?
firmware upgrade ja heb ik al gedaan maar dan moet je alle data weer op het stomme ding zetten en dat duurt echt UREN

het is ook heel traag over een 100 MBps netwerk zou je toch verwachten dat je 1Gb aan een 12.5 MB/s haalt maar in werkelijkheid zal het niet zo zijn.

ik had een exe file gekopieerd en ineens begon de tijd op te lopen en zag ik dat er een error in drive 2 was en dan staat er op de site " if the operation continues normal don't do anything and make shure this drive is backed up correctly" maar ze staan in mirro mode dusjah, toen ik het bestand boven via het draadloos downloadde was er een fout in het programma bij het uitpakken :( en toen dacht ik nu is het genoeg.

de schijven zijn nieuw dus het zou mij verworderen dat ze nu al kapot zijn, ik heb zelfs op de grill van het toestel een PIII fan gemod voor betere koeling.

maar nu gaan de HDD's eruit het enige wat ik me afvraag is hoe dat ik die cominatiepc draainde ga houden :S

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pm1 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 13:44:
[...]

firmware upgrade ja heb ik al gedaan maar dan moet je alle data weer op het stomme ding zetten en dat duurt echt UREN

het is ook heel traag over een 100 MBps netwerk zou je toch verwachten dat je 1Gb aan een 12.5 MB/s haalt maar in werkelijkheid zal het niet zo zijn.

ik had een exe file gekopieerd en ineens begon de tijd op te lopen en zag ik dat er een error in drive 2 was en dan staat er op de site " if the operation continues normal don't do anything and make shure this drive is backed up correctly" maar ze staan in mirro mode dusjah, toen ik het bestand boven via het draadloos downloadde was er een fout in het programma bij het uitpakken :( en toen dacht ik nu is het genoeg.

de schijven zijn nieuw dus het zou mij verworderen dat ze nu al kapot zijn, ik heb zelfs op de grill van het toestel een PIII fan gemod voor betere koeling.

maar nu gaan de HDD's eruit het enige wat ik me afvraag is hoe dat ik die cominatiepc draainde ga houden :S
Uhm, tja... ik zou toch (just in case) echt die disken effe op een laag niveau langzaam testen, omdat effe uit te sluiten. Een foute sector kan funest zijn en kan je goed opbreken ook in je andere machine.
Qua performance op gigabit, tja... in een slecht geval kan je slechter uitkomen dan 100Mbit/s als de vullingsgraad van de data pakketen klote is aan de verzendende kant.

In 100Mbit/s netwerken kan je door het Windows protocol overhead 1/3 van je line speed verliezen. Ik test het altijd met FTP. Met mijn stomme oude NASje haal ik 10~11MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

ik ga toch waarschijnlijk 2 netwerkkaarten inbouwen zodat als je tegelijk iets streamt en op het internet zit niet ineens je hele snelheid wegvalt :(

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Goed nieuws voor bezitters van een Synology Disk Station. Er is een nieuwe firmware uit met enorm veel nieuwe features (o.a. een nieuwe AJAX based web interface, XBOX360 en PS3 support etc etc). Zie de website van Synology

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

FreeRider schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 14:39:
Goed nieuws voor bezitters van een Synology Disk Station. Er is een nieuwe firmware uit met enorm veel nieuwe features (o.a. een nieuwe AJAX based web interface, XBOX360 en PS3 support etc etc). Zie de website van Synology
Het verschil in de interface mag er zeker zijn :D
Ik vind het geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:34
Heren,

Wil een Logitech squeezbox aanschaffen en gebruik maken van een NAS HD.
Zat te denken aan de WD MyBook world edition 500 Gb http://www.westerndigital...p?driveid=278&language=en

zal dit kunnen werken ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Ik heb nu twee weken een CH3SNAS draaien en ben er heel tevreden mee. Heb 'm aangepast zodat hij ook als download station en mediaserver werkt. Heb er een howto over geschreven, voor de geïnterreseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Pimmetje651 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:17:
Heren,

Wil een Logitech squeezbox aanschaffen en gebruik maken van een NAS HD.
Zat te denken aan de WD MyBook world edition 500 Gb http://www.westerndigital...p?driveid=278&language=en

zal dit kunnen werken ?
Wat je wilt weten is of de protocollen wel comptatible zijn. Zoals de UPnP en hoe die je gestreamde video of audio aanbiedt.

Dus we zijn erg benieuwd naar je bevindingen :)
GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:50:
Ik heb nu twee weken een CH3SNAS draaien en ben er heel tevreden mee. Heb 'm aangepast zodat hij ook als download station en mediaserver werkt. Heb er een howto over geschreven, voor de geïnterreseerden.
Erg interessant en gedetailleerd! _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door VisionMaster op 28-03-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Conceptronics CHD3NET al een tijdje lekker draaien in mijn netwerk, en heb dus iedereen een eigen map gegeven en de Root staat lekker met muziek en progies die wel eens hier en daar gebruikt kunnen worden.

Maar nu ik VISTA heb draaien op mijn nieuwe pc en kan ik niet meer een drive letter geven aan mijn eigen map en noem maar op.
Las in diverse forums dat ik moest wachten op de SP1 maar die heb ik al.
heb tevens iets gedaan in mijn register wat aangegeven staat bij conceptronics zelf, maar ook dit werkt gewoon niet.

Wie weet er een oplossing..?? 8)7

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
Hoi Mensen,

even ter bevestiging (?):

de Synology 107+ (128) en de 207+ zijn toch functioneel (en qua overige specs) hetzelfde op de 2e schijf (en dus wat RAID) in de 207+ na?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Puppetmaster schreef op woensdag 23 april 2008 @ 11:46:
Hoi Mensen,

even ter bevestiging (?):

de Synology 107+ (128) en de 207+ zijn toch functioneel (en qua overige specs) hetzelfde op de 2e schijf (en dus wat RAID) in de 207+ na?
Ja, de CPU en of het geheugen is volgens mij ook anders in omvang. De CPU's zijn wel van hetzelfde snellere types als de zonder + teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
volgens mij hebben ze allebei een Marvell 5281, 500 MHz CPU en 128MB RAM?
ook de rest lijkt me hetzelfde op de mogelijkheden van een 2e HD na...

http://www.mobile-harddis...t&sort=2a&columns_300=300
of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 30% gewijzigd door Puppetmaster op 23-04-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit topic gaat al even mee en is inmiddels de 1000 posts ruim voorbij gegaan. Tevens loopt er dit topic op het forum: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic , ik stel voor met één topic verder te gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.