Moeilijke zoektocht naar Ideale Media Player

Pagina: 1
Acties:
  • 23.392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205471

Topicstarter
Ik heb heel wat zoekwerk moeten verrichten, maar heb eindelijk gevonden wat nagenoeg voor 100% aan mijn wensen voldoet.

Het was uiteraard niet makkelijk en ik heb dan ook het hele internet moeten afzoeken om iets geschikts te kunnen vinden.

Het ging bij mij net zo als bij de meeste verhalen die ik heb gelezen: het ene apparaat heeft/kan dit en het andere weer dat, maar nooit alles wat jij wenst.
De hoofdzaak waar het mij voornamelijk om ging was dat het een ethernetaansluiting moest hebben, alle video-/audio formaten kan afspelen, subtitles afspelen, foto's bekijken, voorzien van een HDD (zelf kopen) en USB aansluiting heeft voor externe apparatuur (host).

Ik ben uiteindelijk bij de site van RHISC B.V. (www.rhisc.nl) terecht gekomen en heb daar de TVIX M-4000P van DVico (www.dvico.com) gevonden, dit apparaat kan alles wat ik hierboven heb omschreven + nog een paar dingen meer, waaronder:
- Dit apparaat kan zelf middels USB als "target" aangesloten worden
- 2 USB aansluitingen (host)
- Je kan zelf bepalen hoe groot je de HDD wilt hebben (max 500Gb)
- En het is ook nog een leuk kastje ook.
- enz., enz.
Enig minpuntje, maar dat was voor mij geen issue, DRM wordt bij WMV9, WMV9 Pro en WMV9 Advanced Profile niet ondersteund.

Om het een ander ook wat te vergemakkelijken heb ik hier ook nog een website tip.
Kijk ook eens op de site van www.mpcclub.com.
Daar wordt heel veel informatie verstrekt middels forums en reviews van diverse Multi Media Players, waaronder bijvoorbeeld ook de Zensonic Z500 (inmiddels is de bedrijfsnaam Zensonic gewijzigd in Ziova)

Ik hoop door bovenstaande sites ook een klein steentje te hebben kunnen bijdragen naar de moeilijke zoektocht voor de ideale Multi Media Player.

met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkleine
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
Hey Alysha heb je hem al in huis? Wat zijn je bevindingen, voldoet hij aan je verwachtingen?
Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een (fatsoenlijke) media player en deze komt behoorlijk in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door rdkleine op 10-02-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:07

mphilipp

Romanes eunt domus

Afgezien van het afspelen van HD content kan een Xbox met XBMC dit ook allemaal. Voordeel is dat je van alles erop kan zetten qua codecs zonder dat je afhankelijk bent van een fabrikant. Er zijn bovendien talloze scripts te krijgen om allerlei leuke dingen te doen: weerbericht, uitzending gemist kijken en vele andere internet streams.
Kan ook alle video die je afspeelt upscalen naar HD formaat (gewone content; SDI), maar niet zelf HD afspelen, daar is het processortje te zwak voor. (XBMC topic)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:09
Voor zover ik zie speelt dit ding geen FLAC af. Klopt dat?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Kijk eens naar Snazio?

Hoewel ik even zou wachten met het aanschaffen van een mediaplayer tot er een is die H264 ondersteund. Zal niet lang meer duren gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 19:47
Ik heb de TVIX M-4000P ook vorige week gehaald en ben er erg content mee.. Doet alles wat ik tot nu toe wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kan de TVIX M-4000P ook files afspelen vanaf een NAS/UPNP apparaat?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 829

Heb de Rapsody N35 sinds een paar weken, en er erg tevreden over. Speelt alles af, enkel niet H264 bestanden ivm de Sigma processor.

Alles is makkelijk aan te sluiten en in goede kwaliteit af te spelen, voordeel boven de Tvix modellen is de NDAS mogelijkheid waardoor het overpompen van grote hoeveelheden GB's geen probleem is en lekker snel gaat, tegelijkertijd kopieren en HD content bekijken over het netwerk is ook geen probleem.

Meer info: http://www.rhisc.nl/shop/...r_garantie_N_art_7050.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99586

De keuze voor een degelijke speler wordt eigenlijk makkelijker naarmate de tijd verstrijkt omdat de meeste huidige modellen toch veel meer leveren dan modellen van een jaar geleden als Snazio bijvoorbeeld. het nadeel van die toestellen is dat ze "generic firmware" gebruiken van Syabas en stuk voor stuk import wzijn uit Azie waarbij als enige echte uitschieter de TViX.

Vandaag zijn er enkele modellen die zowat alles kunnen waaronder de Co-World N35 en de Ziova
CS-505 spelers die de TViX bijvoegen als beste spelers van het moment, ondanks nog een resem
korte en kleine tekortkomingen. Vooral het SMB verhaal waarbij je data van network shares kan
plukken (NAS en PC) is een pluspunt waarbij de Co-World N35 ook nog eens direct over het netwerk
met je PC kan verbinden alsof de interne harde schijf in je PC stak...

Linksys KiSS 1600 is nu ook beschikbara maar valt een beetje tegen betreffende netwerk gebruik.
Geen SMB en DVD ondersteuning voor ISO en IFO fomraten is toch wel heel erg jammer als je
spreekt over de "King of Home networking" Linksys.

Allemaal netjes...
Nog een maand of 6/8 en dan krijgen we de echte reuzen die volledig Linux kunnen draaien op een Sigma chip in de EM863x serie. Dat word pas genieten terwijl de huidige spelers, zij het binnen aanvaardbare perken, al ruimschoots "fun" kunnen leveren.

GrEetz
Hi-Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Waarom is zo'n media-player handiger dan een pc'tje? Die media player is vrij prijzig, en met een pc kun je alles doen wat je wilt...

Dit is een serieuze vraag:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
mphilipp schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:35:
Afgezien van het afspelen van HD content kan een Xbox met XBMC dit ook allemaal. Voordeel is dat je van alles erop kan zetten qua codecs zonder dat je afhankelijk bent van een fabrikant. Er zijn bovendien talloze scripts te krijgen om allerlei leuke dingen te doen: weerbericht, uitzending gemist kijken en vele andere internet streams.
Kan ook alle video die je afspeelt upscalen naar HD formaat (gewone content; SDI), maar niet zelf HD afspelen, daar is het processortje te zwak voor. (XBMC topic)
Dus als ik een 2ehands xbox zou kopen dan kan ik geen 720P content kijken?
Dat lijkt me wel jammer, want ik kijk veel HD materiaal, ook al heb ik geen HDTV(720P ziet er veel beter uit dan PAL).

En de proc van een xbox is toch 700MHz? Die moet toch wel 720P aankunnen?

@qinq

ik denk dat het ook op de lawaai gaat en zon media player verbrukt wat minder stroom dan een pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Sefyu op 28-04-2007 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 22:02

UTP

Unshielded Twisted Person

Ik heb laatst ook gezocht naar zo'n media player, eerst leek de freecom me wel wat, daarna kwam ik op rhisc.nl. Ook mooi spul.

Uiteindelijk op de gok een 2e hands xbox gekocht via marktplaats. XBMC staat er op en er zit een mooie afstandsbediening bij. 130 euro. Das geen geld toch?!

Werkt echt super! Al mijn bestanden staan op een NAS en ik ben nog niks tegen gekomen wat hij niet afspeelt. Behalve HD materiaal dan, ik heb van deze MS site wat testvideos gedownload om te kijken of hij ook 720p en 1080p wil afspelen. Dat werkt niet goed, erg schokkerig. Dat is wel jammer maar ik heb toch geen hdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221518

Zou iemand mij antwoord kunnen geven of de DVI uitgang van de TViX 4000 PA middels een verloopstuk ook op een HDMI poort is aan te sluiten ? Ik zie dat de nieuwe speler, de TViX M-4100SH, wel een HDMI uitgang heeft, maar waarom moeilijk (en duurder doen) als het misschien ook makkelijk kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Ik heb zelf de MB100 van Pixelmagic aan een netwerk gehangen. Shares via samba, NFS en binnenkort UPnP.
Mooie vormgeving en slimline formfactor, dus makkelijk te plaatsen. Aansluitingen: HDMI, Component, VGA, Composite, Optical out, Digitale coax out.

De beeldkwaliteit is erg goed, geluid is redelijk. De MB200 is een audiofiele versie van EUR 100 meer.
Speelt alle SD content makkelijk via netwerk. HD content kan via NFS worden gestreamed. Ook kun je FTP-en naar de interne harddisk. Enige minpunt is de lelijke interface, maar da's bijzaak.

Afbeeldingslocatie: http://www.pixelmagicsystems.com/images/products/headers/hd_mediabox_head2.gif

Specifiaties:
Pixelmagic MB200

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5760 op 05-06-2007 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 06:54
@tslh: Hoe bevalt de 4000? Ik overweeg nl. deze ook aan te schaffen?
Idem voor @Alysha. Zo na een tijdje.
Of de 5000? Ik hoef niet zo nodig de HD-varianten 4100/5100, die ook een heel stuk duurder zijn.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10134

Ik heb de tvix m-4100SH gisteren binnen gekregen (na het retour sturen van een Kiss DP-1600).

Leuk apparaat, maar de 3 HD films die ik getest heb, spelen niet af. Wmv8 en wmv7 ook niet. Bij het aansluiten van een externe dvdrom spelen audio cd's niet af, wel film dvd's.

Mijn eisen waren een handige GUI, veel support voor videoformaten, netwerkaansluiting, HDMI, optische geluidsuitgang.

Na het lezen van een review over Ziova CS 505 speler lijkt mij deze ook niet zo geschikt...Ben nu aant kijken naar de n35. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

Staat ie al te koop ;)
Op het htforum.nl staat ook een thread over de m4100sh/5100sh.
De mp200 kwam er qua geluid, beter van af. Maar ook hier verschillen de meningen.
Ik heb wel het idee dat de m4100sh beter wordt met de updates die reglmatig uitkomen.
Je ziet ook regelmatig het advies om te wachten op mediaspelers met de sigma 863x chipset...
Blijft dus lastig kiezen.
Anoniem: 10134 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 20:08:
Ik heb de tvix m-4100SH gisteren binnen gekregen (na het retour sturen van een Kiss DP-1600).

Leuk apparaat, maar de 3 HD films die ik getest heb, spelen niet af. Wmv8 en wmv7 ook niet. Bij het aansluiten van een externe dvdrom spelen audio cd's niet af, wel film dvd's.

Mijn eisen waren een handige GUI, veel support voor videoformaten, netwerkaansluiting, HDMI, optische geluidsuitgang.

Na het lezen van een review over Ziova CS 505 speler lijkt mij deze ook niet zo geschikt...Ben nu aant kijken naar de n35. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-11-2020
Heeft iemand ervaringen met de Netgear EVA 8000?

Waar kan je deze goedkoopste bestellen op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99716

Ik zoek een media speler die je zonder je tv kunt besturen, dus met een eigen display.
Iemand ervaring en tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Anoniem: 99716 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:07:
Ik zoek een media speler die je zonder je tv kunt besturen, dus met een eigen display.
Iemand ervaring en tips ?
Ik heb een Freecom mp35 die NIET over een eigen display beschikt, maar hier heb ik via de composiet-uitgang een LCD-schermpje van 6,5" (ong.16cm) diagonaal 2ehands aangeschaft voor enkele tientjes, werkt probleemloos.
Indien je over een draagbare DVD-speler beschikt, gaat dit meestal ook (moet dan wel voorzien zijn van een aparte video-ingang, meestal zo'n 3.5 mm-aansluiting).
Voordeel: je beschikt op een vrij goedkope manier over een mooi display, dat je mits kabelaansluiting in je gezichtsveld kan opstellen. Is dan ook veel bruikbaarder dan een minuscuul ingebouwd schermpje.

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57

TF

bla bla

schop,

Ben ook op zoek naar een leuke set-top met een harde schijf die al mijn muziek kan spelen zonder te hoeven streamen van een pc die aanstaan.

Dit is alles wat ik eigenlijk nodig heb. plus dat het een set-top is, liefst 19". De rest heb ik al in mijn hdd-recorder en receiver zitten,.
Ik kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik ben ook aan het zoeken, maar ik kan maar geen apperaat vinden die alles heeft wat ik wil

- Digitale en analoge tuner
- Hard Disk (of USB/SATA aansluiting waar een HD op kan)
- Opnemen (op HD en als het ff kan ook direct op dvd of netwerk)
- Netwerk toegang (Wireless liefst) zodat bestanden op het netwerk ook afgespeelt kunnen worden (en dan denk ik aan divx/xvid, flac of mkv en andere exotische soorten intreseert mij niet)
- Interne dvd speler (of brander)

Ik vind wel oplossingen, maar zonder dvd speler :(
zoals deze: http://www.tvix.co.kr/Eng/products/5100sh.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
kmmartins schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 11:43:
Ik ben ook aan het zoeken, maar ik kan maar geen apperaat vinden die alles heeft wat ik wil

- Digitale en analoge tuner
- Hard Disk (of USB/SATA aansluiting waar een HD op kan)
- Opnemen (op HD en als het ff kan ook direct op dvd of netwerk)
- Netwerk toegang (Wireless liefst) zodat bestanden op het netwerk ook afgespeelt kunnen worden (en dan denk ik aan divx/xvid, flac of mkv en andere exotische soorten intreseert mij niet)
- Interne dvd speler (of brander)

Ik vind wel oplossingen, maar zonder dvd speler :(
zoals deze: http://www.tvix.co.kr/Eng/products/5100sh.aspx
Wellicht flauw, off topic, een-inkopper en niet wat je wilt; horen; maar dat ding van jou bestaat wel en heet een computer; een multi media home theatre computer wel te verstaan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20

Chiron

Moderator Discord
Ik zit de laatste tijd ook wat rond te kijken, en een AppleTV lijkt me ook wel wat (hdmi aansluiting, optisch geluid uit), en met wat trucjes :p speelt ie ook divx af.

Hoeveel zou je gemiddeld kwijt zijn als je zoiets zou bouwen met een 'gewone' pc?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
User interface is toch wel een sterk punt van de ATV, heb er een staan maar 40GB is wat klein (dus binnenkort upgrade naar 160GB)
Die TVIX is ook wel leuk (4100) maar ik vindt de interface niet sterk -> mijn vriendin en kinderen moeten er ook mee om kunnen gaan....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 09:20
Ik ben zelf ook al heel lang op zoek en had de sites uit de 1e post ook inmiddels gevonden.
Mijn grootste probleem met de meeste mediaplayers die je ziet (freecom bijv), is dat je niet makkelijk playlists kan aanmaken (on the fly queuen zoals bijv in winamp).

Daarnaast ondersteunen er ook de meeste geen id3 tag ..., dus de vraag bij de meeste apparaten is dus, kan het dat ja of nee, en dat vinden is nog de grootste opgave.

Hoe is jullie ervaring met die Tvix 4100 qua muziek afspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Spyro_the_Dragon schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 16:12:
Die TVIX is ook wel leuk (4100) maar ik vindt de interface niet sterk -> mijn vriendin en kinderen moeten er ook mee om kunnen gaan....
Wat is er mis met de interface dan?
Ikzelf twijfel tussen tvix en ziova, eigenlijk wil ik alleen iso's streamen.

ATV heeft inderdaad een sterkere interface maar accepteerd veel te weinig formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85494

De ideale media player bestond 6 jaar geleden al in de vorm van de XBOX med XBMC

O ja, en ik heb nog nooit een geweigerde divx op de xbox gehad.
en bijna vergeten, de beeldkwaliteit is erg erg goed van de XBOX
oja en upscalen doet hij ook nog

o, en was ook bijna vergeten dat hij gewoon van een gedeelde netwerk schijf kan spelen wat zeer veel mediaspeler niet kunnen

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 85494 op 24-10-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09-2024
Anoniem: 85494 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 21:13:
De ideale media player bestond 6 jaar geleden al in de vorm van de XBOX med XBMC

O ja, en ik heb nog nooit een geweigerde divx op de xbox gehad.
en bijna vergeten, de beeldkwaliteit is erg erg goed van de XBOX
oja en upscalen doet hij ook nog

o, en was ook bijna vergeten dat hij gewoon van een gedeelde netwerk schijf kan spelen wat zeer veel mediaspeler niet kunnen
Kun je met een Xbox met XBMC ook het internet op om vervolgens uitzendingen van bv UitzendingGemist.nl te bekijken ?

Zijjn er (nog) andere media players die dat kunnen ? (en ja ik weet het, het kan met een multimediapc ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Anoniem: 829 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:12:
Heb de Rapsody N35 sinds een paar weken, en er erg tevreden over. Speelt alles af, enkel niet H264 bestanden ivm de Sigma processor.

Alles is makkelijk aan te sluiten en in goede kwaliteit af te spelen, voordeel boven de Tvix modellen is de NDAS mogelijkheid waardoor het overpompen van grote hoeveelheden GB's geen probleem is en lekker snel gaat, tegelijkertijd kopieren en HD content bekijken over het netwerk is ook geen probleem.

HOe zit het met support op de Rapsody. Ik lees her en der dat er regelmatig firmware updates uitkomen, maar een website hiervoor heb ik nog niet gevonden.
Ik heb de website van de fabrikant gevonden (http://www.dacostech.co.kr ), maar mijn koreaans is niet zo best.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 829

Frank B268 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:43:
[...]

HOe zit het met support op de Rapsody. Ik lees her en der dat er regelmatig firmware updates uitkomen, maar een website hiervoor heb ik nog niet gevonden.
Ik heb de website van de fabrikant gevonden (http://www.dacostech.co.kr ), maar mijn koreaans is niet zo best.... :'(
Poehee, ik heb onderhand alweer een aantal maanden een Dvico 4100SH vanwege de bredere ondersteuning van diverse HD formaten. De N35 was daar nogal kieskeurig in. De 4100 speelt nu met een beta fw zelfs MKV bestanden af.

Op dit forum: http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums vindt je zeer veel info en discussies over de verschillende mediaplayers die er nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank B268
Nou, ik heb toch maar eens een tweedehands XBOX op de kop getikt compleet geinstalleerd met XBMC en ik moet zeggen dat dit toch een heel eind in de richting van de Ideale Media Player komt. Hij lijkt zo op het eerste gezicht werkelijk alles van overal af te spelen met een beeldkwaliteit die mij deed verbazen.

Nadelen die ik tot nu toe ervaar:
- relatief grote kast
- standaard niet voor zien van een draadloze netwerk aansluiting
- enigszins hoog "hobby" gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 12:04
Als XBMC ook matroska (mkv) en 720p (of nog beter 1080i/p) zou ondersteunen, dan zou het helemaal 100% top zijn. Maar dat trekt de CPU natuurlijk gewoon niet, dus dat zal er wel nooit van komen. (Al zou 720p moeten kunnen. Zelfs gedownscaled naar PAL is dat altijd nog mooier dan non-HD content.)

Maar zolang ik nog geen HDTV heb (wel monitor) doet dat er in de huiskamer nog niet zo toe. Dus voor mij een oude Xbox met XBMC... De beste èn goedkoopste oplossing :). Zien we over een jaar of zo (mocht er dan wel een HDTV in de huiskmaer hangen) wel weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240293

Wat denk je van de Emtec movie cub, kan je gebruiken als harddiskrecorder en muziek en video streamen, in januari wordt hij uitgebreid met hdtv en wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-07 19:36
kaajee schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:03:
Wellicht flauw, off topic, een-inkopper en niet wat je wilt; horen; maar dat ding van jou bestaat wel en heet een computer; een multi media home theatre computer wel te verstaan.......
Precies mijn idee. Daarom heb ik afgelopen weekend deze jongen besteld. Was even wikken en wegen of ik niet zelfbouw zou doen, maar nu kan ik uit de doos meteen kijken (hoop ik). Is wel duurder, maar volgens de site steunen ze open source e.d. (en ik geloof dat dan gewoon), dus ik heb er toch een warm gevoel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dr. Cheeks schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:26:
Maar zolang ik nog geen HDTV heb (wel monitor) doet dat er in de huiskamer nog niet zo toe. Dus voor mij een oude Xbox met XBMC... De beste èn goedkoopste oplossing :).
De Popcornhour NMT100 komt aardig in de buurt. Kost zonder HD nog geen €200 (import).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143918

Tijdens mijn eigen zoektocht kwam ik ook de Emtec movie cube tegen. Er wordt weinig over gescheven, terwijl het een leuk apparaat lijkt met zelfs recording mogelijkheden. In tegenstelling tot de ook hier genoemde mediaplayers.

Ik ben ook nieuwsgierig naar ervaringen met dit apparaat.
Anoniem: 240293 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 00:08:
Wat denk je van de Emtec movie cub, kan je gebruiken als harddiskrecorder en muziek en video streamen, in januari wordt hij uitgebreid met hdtv en wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 143918 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:16:
Tijdens mijn eigen zoektocht kwam ik ook de Emtec movie cube tegen. Er wordt weinig over gescheven, terwijl het een leuk apparaat lijkt met zelfs recording mogelijkheden. In tegenstelling tot de ook hier genoemde mediaplayers.
Kijk heel goed uit met dat ding. Gezien de prijs betwijfel ik of ie écht meer kan de bv de PopcornHour. Wat afspelen betreft houdt ie het bij de gangbare 'normale' videoformaten. Geen enkele vermelding van HD formats. Ook het opnemen is niet meer dan een video-input verwerking. Het is géén digitale videorecorder. Hij heeft nl geen tuner. Straks komt er een DVB-T tuner, waar je erg blij mee kunt zijn: digitenne (hoera!). Geen DVB-C decoder/tuner, dus geen PVR functionaliteit.

Op zich een leuk doosje, en als je primair een externe HD zoekt die ook nog wat MP3 of DivXjes kan afspelen, is ie misschien zelfs ideaal te noemen. Met een uitbreiding naar HD formats zal ie wel een stuk duurder worden. Niet dat ik het apparaat probeer te pluggen, maar die Popcorn toestand zit érg laag met z'n prijs. Ik heb nl pas een Freecom HD350 gekocht voor ongeveer de prijs van de NMT100. En de Freecom kan maar mondjesmaat met HD materiaal overweg.

Er is uiteindelijk geen 'beste' speler. Je zult eerst je eigen doel vast moeten stellen. Persoonlijk zoek ik alleen een zo klein en zo stil mogelijk apparaat dat films (gangbare formats én HD spul) en muziek kan afspelen. Dat is het voornaamste doel. Dat ie nog wat extra dingen kan zoals internet streams en youtube kan enzo is bonus. Het mooiste en meest flexibele is nog altijd de HTPC. Maar als je die klein en stil wilt maken, gaat je dat geld kosten. Je zit zó aan de €500-€600. Het bij elkaar zoeken van de componenten is een crime; alles moet wel weer werken met iets als MytPC, én in een klein doosje passen, én stil zijn...mega hoofdpijn... ;)
Zo'n dedicated mediaplayer is dan the next best thing. Ik realiseer me wel weer dat ik waarschijnlijk na een jaar weer een andere moet kopen omdat er weer tal van nieuwe codecs uitgevonden zijn die ie weer niet kan afspelen. Het is altijd wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:17
aangeboden schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:45:
Heeft iemand ervaringen met de Netgear EVA 8000?

Waar kan je deze goedkoopste bestellen op internet?
Heb deze ook besteld, hoop dat die een beetje aan mijn eisen voldoet straks :) Heb hem via V&A gekocht, dus waar je hem het goedkoopst kan bestellen weet ik eigenlijk niet. PW ff checken.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DJ Henk schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 15:13:
[...]
Precies mijn idee. Daarom heb ik afgelopen weekend deze jongen besteld.
Ziet er idd erg mooi uit. Als ik de hardwarelijst bekijk, is het niet zo gek moeilijk om dit zelf 'even' te bouwen. Het is in principe een VIA Epia bordje met hardware accelleration voor HD (blijkbaar). Alles onboard en maar 60W verbruik (onder load). In feite moet je dat bordje in een klein doosje weten te peuren en Linux installeren, MythTV en klaar... Zal wel niet zonder slag of stoot gaan, maar ik ga toch een serieus naar dat ding kijken (voor zelfbouw dan). TV kaart hoef ik niet. Ik heb een Dreambox met 2 tuners en een HD. MythTV ondersteunt de hardware in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hmm...net even snel een review gelezen van dat Via Epia bord dat in die Lisentio zit. Check 'm hier. Tot 720p gaat het goed, 1080p kreeg ie niet voor elkaar. Ook x.264 ging niet smooth.

Wat kanttekeningen bij deze review:
* de geteste HD formaten waren nog nieuw en de codec zijn/waren misschien niet 100%
* er is getest met Windows. MythTV onder Linux is allicht efficiënter

Toch ben ik zeer benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik voel wel voor zo'n klein bordje. Eventueel is er ook nog een 1,5Ghz variant van het gebruikte bord te koop. Die heeft dan weer een klein fannetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
mphilipp schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 00:37:
Hmm...net even snel een review gelezen van dat Via Epia bord dat in die Lisentio zit. Check 'm hier. Tot 720p gaat het goed, 1080p kreeg ie niet voor elkaar. Ook x.264 ging niet smooth.
Volgens de winkel is hij afgelopen maandag opgestuurd, dus ik wacht vol spanning af.

Dat hij 1080p niet afspeelt vind ik zelf niet zo'n probleem. Ik kijk nog op een 70cm CRT, dus het verschil tussen 720p en 1080p zal niet te zien zijn.

Een vette beamer ligt in de planning, maar pas nadat ik een huis heb gekocht. Tegen de tijd dat ik daaraan toe ben is er vast een hoop ander nieuw mooi spul te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DJ Henk schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Volgens de winkel is hij afgelopen maandag opgestuurd, dus ik wacht vol spanning af.

Dat hij 1080p niet afspeelt vind ik zelf niet zo'n probleem. Ik kijk nog op een 70cm CRT, dus het verschil tussen 720p en 1080p zal niet te zien zijn.
Nou ja...wat ik zeg: het is een oudere review dus de codecs zullen wel zijn geoptimaliseerd én het is Linux ipv Windows. Windows moet je niet willen draaien op een machine met weinig puf en geheugen.

Ik ben erg benieuwd. Ik zal dit weekend nog wat research plegen zo links en rechts. Ook jouw ervaringen wil ik graag horen. Als het een beetje loopt, koop ik zo'n plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lees dit eens voor de gein... Ze testen een 1.5Ghz versie van dat Epia bordje, en die trekt de HD content gewoon niet. Ze noemen het een slideshow wat ze te zien krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240293

Wat dachten jullie van de Ellion HMR-700A/250 deze kan ook opnemen, streamen, hdmi enz. voor maar 299 euro te verkrijgen bij o.a.divxplayer.nl

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 240293 op 04-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
mphilipp schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:56:
Ik ben erg benieuwd. Ik zal dit weekend nog wat research plegen zo links en rechts. Ook jouw ervaringen wil ik graag horen. Als het een beetje loopt, koop ik zo'n plankje.
Nou, het aparaat is inmiddels binnen. Eerste reactie: ik had me het geld moeten besparen en het toch zelf in elkaar moeten zetten, want hier valt nog wel het een en ander aan te prutsen. Afstandsbediening is niet geinstalleerd, moest in het bios rotzooien voordat de de s-video-uitgang het deed (met dank aan de eerste review die je postte).

Ik wacht nog even op wat kabeltjes voor ik er verder mee ga. Ondertussen kun je wel kijken naar een ander bordje van VIA: de EX-serie. Ook fanless maar met hardwarematige support voor mpeg4 en wmv9-decoding.

Als het veel uitmaakt bouw ik misschien deze EN om naar een superzuinig file/subversion/download-servertje en probeer ik het met de EX of een andere opnieuw.

Edit: hmm... ik geloof dat men ook over die andere niet zo enthousiast is: klik.

De ellende met die hardwarematige versnelling is dat het niet werkt voor h.264, dus zal x264 ook wel kansloos zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door DJ Henk op 06-01-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226168

Hier is een netgear EVA 8000 die wel ifo en subtitles ondersteunt
Ik denk een geupgrade software versie ofzo...
dan zou ie aardig ideaal zijn.....
Een leuke browser met toetsenbord aansluitig zou ook aardig zijn maar je dan kan je net zo goed een pceetje met HDMI videokaart gaan kopen

het moet wel rond de 300 euro blijven denk ik...

http://www.netgear.fr/produits/produit.php?prod=EVA8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvooijen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 11:27
Zeer interessant artikel! Precies waar ik al lang naar op zoek was.
Ik zit nog met een puntje. Bij veel specs lees ik dat de mediareceiver moet worden aangesloten op een windows machine. Zelf heb ik een linux server (webserver, films, muziek, foto's) draaien. Ik heb begrepen dat samba windows simuleert en dat dit geen probleem hoeft te zijn. Is dat zo? Zijn er spelers waar dit wel of juist niet een probleem is, waar moet ik nog meer rekening mee houden. Graag jullie ideeen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bvooijen schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:54:
Ik zit nog met een puntje. Bij veel specs lees ik dat de mediareceiver moet worden aangesloten op een windows machine. Zelf heb ik een linux server (webserver, films, muziek, foto's) draaien. Ik heb begrepen dat samba windows simuleert en dat dit geen probleem hoeft te zijn. Is dat zo? Zijn er spelers waar dit wel of juist niet een probleem is, waar moet ik nog meer rekening mee houden. Graag jullie ideeen!?
Let op! Sommige players verwachten een specifieke (Media)server; een windows machine met een speciaal programma erop. Dat is iets anders als een share, wat je ook met Samba kunt op een Linux doos. Nou zou de Linux wereld niet zijn wat ze is, als ze ook voor dat soort dingen een equivalent hebben. Maar het kan zeker geen kwaad om het even goed te checken voordat je iets bestelt dat je meteen weer op MP kunt zetten.

btw: die Netgear doet helegaar niets met HD files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Anoniem: 226168 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:29:
Hier is een netgear EVA 8000 die wel ifo en subtitles ondersteunt
Ik denk een geupgrade software versie ofzo...
dan zou ie aardig ideaal zijn.....
Een leuke browser met toetsenbord aansluitig zou ook aardig zijn maar je dan kan je net zo goed een pceetje met HDMI videokaart gaan kopen

het moet wel rond de 300 euro blijven denk ik...

http://www.netgear.fr/produits/produit.php?prod=EVA8000
Inderdaad: http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101693.asp
ISO/IFO va versie 1.2.20

Heeft iemand dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
mphilipp schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:56:
Nou, het valt een beetje tegen. Toegegeven, ik heb er nu niet de meest lichte omgeving op staan (Ubuntu standaard), maar zelfs 720p wordt niet veel meer dan een diashow. Ik heb hier een mkv met Corpse Bride en mplayer doet het nog het beste, met ongeveer 2 a 3 beeldjes per seconde.

Als ik een nieuwe tv of een beamer aan ga schaffen moet ik meteen maar een upgrade voor de htpc begroten, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvooijen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-01 11:27
Heb na mijn vraag en antwoord over linux, nog flink op het net gestruind en ben er bijna uit.
Ik heb een lijstje wat de speler in ieder geval moet kunnen/hebben:
- (uiteraard) afspelen van mijn bestanden, waaronder ook HD (en H264)
- juiste aanluistingen; lan, digitiaal audio en video (bij voorkeur HDMI)
- netwerktoegang en dan specifiek mijn linux server
- en hij moet het liefste ook een schermpje hebben, zodat de tv niet aan hoeft.

wat niet hoeft (maar wel mag) is o.a.: hardisk, opnemen, internet, youtube, dvdspeler, tuner

Dit bekijkende, houd ik een aantal mogelijk spelers over, elk met z'n eigen voordelen en beperkingen:
ziovaCS505 (kinderziektes), Rapsody N34 (geen schermpje en geen HDMI), Netgear Eva 8000 (geen schermpje), tvix-m 4100sh (of de nieuwe tvix-m 6500a). Ik heb nog een hoop andere spelers bekeken, maar om diverse redenen (niet aan te sluiten op linux server, geen dhmi, geen schermpje, geen hd, slechts reviews!, etc) vallen die af.

Mijn voorkeur gaat nu uit naar de tvix. Volgens de beschrijving kan hij overweg met samba shares en dus moet het werken met mijn linux server. toch? Kan iemand dat bevestigen.

Iemand nog opmerkingen / suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

bvooijen schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:33:
Mijn voorkeur gaat nu uit naar de tvix. Volgens de beschrijving kan hij overweg met samba shares en dus moet het werken met mijn linux server. toch? Kan iemand dat bevestigen.

Iemand nog opmerkingen / suggesties?
Tsja...de Popcorn Hour NMT-100 is op dezelfde Sigma chip gebasseerd, dus kan hetzelfde. De tvix is alleen €399, terwijl ik voor nog geen €200 de Popcorn uit de States laat komen. Uiteindelijk is het enige verschil het doosje en het schermpje. Duur schermpje... ;)

Ik doe het voorlopig met de Popcorn denk ik. Ongetwijfeld zullen er problemen ontstaan omdat er tóch weer codecs komen die hij niet aan kan. Dat is nu eenmaal altijd het grote probleem. Als ik niet meer goed uit de voeten kan met de Popcorn, zet ik wel een HTPC in elkaar. Maar dan een die ook HD digitale TV kan doen enzo. Ik heb daar nu een Dreambox 7025 voor, maar die kan geen HD aan. En voorlopig is het HD aanbod op tv nog te beperkt. De beoogde HTPC gaat dan de dreambox en de popcorn vervangen en moet dan ook alles kunnen. En mag dan ook wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-06 07:19
Ik heb ook al enige tijd woeste plannen een HTPC in elkaar te prutsen, maar lees regelmatig dat de combinatie HD weergave en Bleu-ray/HD DVD niet vlekkeloos werkt. Mijn speurtocht op het net leverde mij deze week iets op wat mogelijk voor anderen ook interessant is. Er komen dit kwartaal MOB's met de nieuwste chipsets op de markt.
Lees dit artikel maar eens:
http://www.fudzilla.com/i...ask=view&id=5093&Itemid=1

Chaos is a higher form of arranging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Bijna gekocht totdat ik deze review las, let op het stukje over 50hz 60hz.

http://www.computertotaal...l-Entertainer-EVA8000.htm

[ Voor 14% gewijzigd door manvanstaal op 15-01-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

manvanstaal schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:31:
Ik heb ook al enige tijd woeste plannen een HTPC in elkaar te prutsen, maar lees regelmatig dat de combinatie HD weergave en Bleu-ray/HD DVD niet vlekkeloos werkt. Mijn speurtocht op het net leverde mij deze week iets op wat mogelijk voor anderen ook interessant is. Er komen dit kwartaal MOB's met de nieuwste chipsets op de markt.
Er komen idd MoBo's met die chipsets als in de HD2600 videokaart. Punt is alleen dat ook die videokaart niet zaligmakend is. Met H.264 en VC1 materiaal gaat het perfect; vrijwel geen cpu belasting. Maar pak een X.264 bestand (en dat is zeg maar 80% van wat je kunt downloaden) en het is weer aan de CPU om aan het werk te gaan.
Mijn hoop is gevestigd op energiezuinige CPU's. De AMD's zijn op zich best goed, met een 2Ghz coreduo die slechts 45W pakt. Als ie het écht redt, want ik heb alweer verhalen gelezen dat ie tóch ijskoud 89W trekt. Evengoed, als je zoiets kunt vinden, en je pakt er een goed MoBo bij met een koele NB ben je spekkoper. Check SilentPC Review voor meer info over stille PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
mphilipp schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:12:
[...]

Er komen idd MoBo's met die chipsets als in de HD2600 videokaart. Punt is alleen dat ook die videokaart niet zaligmakend is. Met H.264 en VC1 materiaal gaat het perfect; vrijwel geen cpu belasting. Maar pak een X.264 bestand (en dat is zeg maar 80% van wat je kunt downloaden) en het is weer aan de CPU om aan het werk te gaan.
Mijn hoop is gevestigd op energiezuinige CPU's. De AMD's zijn op zich best goed, met een 2Ghz coreduo die slechts 45W pakt. Als ie het écht redt, want ik heb alweer verhalen gelezen dat ie tóch ijskoud 89W trekt. Evengoed, als je zoiets kunt vinden, en je pakt er een goed MoBo bij met een koele NB ben je spekkoper. Check SilentPC Review voor meer info over stille PC's.
Gelukkig gaan de CPU ontwikkelingen ook in een stroomversnelling, d.w.z. meer cores lagere power consumptie enz. We wachten maar even rustig af wat en wanneer er nieuwe zaken beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142098

Hoi Ralph,

kan ik de rapsody vanaf mijn pc wireless bereiken. M.a.w. kan ik 'm instellen als externe hdd en zo gebruiken om op de televisie films te kijken?

Mvg.

Barry
Anoniem: 829 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:12:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253016

In het begin van dit topic werd de site www.mpcclub.com genoemd. Ik heb hier de reviews eens van doorgenomen.

Daar zijn ze erg positief over de Netgear EVA8000.

Deze heeft voor mij een belangrijke feature, namelijk dat je muziek op een fatsoenlijke manier kunt organiseren (hij neemt volgens de review ID3 tags over en je kunt zoeken op artiest, genre, album etc, er zitten random functies op.

Heeft er iemand ervaringen met dit apparaat?

Belangrijkste voor mij is volledig werkende menu's (dus ook subs selecteren etc), goede search functies voor muziek en ook lossless weergave en selectie van VOB en ISO files voor DVD's.

HD content is voor de toekomst misschien leuk, nu download ik het nooit (misschien ook omdat ik het niet kan afspelen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253186

Ik heb zelf thuis een Netgear EVA8000.

Ik draai op beta firmware 2.0.156.
inmiddels is 2.0.159 ook al uit en 2.1.16 ook( 2 aparte beta tree's).

Tot nu toe kan ik er alles mee afspelen.
ISO's(incl menu's) mkv avi noem maar op
Ben tot nu toe alleen een probleempie tegen gekomen met een 1080p versie van Lost.
was een x.264L5.1 heb ik omgezet naar L4.1

Deze moet ik nog testen of deze zonder problemen afspeelt.

Verder prima ding,
Haalt alles vanaf mijn NAS(D-link DNS323) over een samba share.

Ook is er een heel actief Users forum op de Site van Netgear waar ook de developers op zitten.
Deze komen met polls en dergelijke om te vragen wat voor functies de gebruikers extra willen, of verbeteringen.

Ook hebben ze veelal oplossing voor problemen die er zijn met afspelen van files of codecs.

Al met al een goed ding, die telkens verbeterd wordt door de ontwikkelaars en de gebruikers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even de tijd (in april wil ik alles ineens aanschaffen).

Maar zijn er nog eisen waaraan de NAS moet voldoen? (moet natuurlijk media sharing ondersteunen (upnp)) (zit er bijvoorbeeld verschil in snelheid van de externe hardeschijven of iets dergelijks?

En zit er een limiet op het aantal Gb's van de harddisk welke je eraan wilt hangen?

En bijvoorbeeld de netwerk kabel, welke kan ik daar het beste voor nemen? Want ook daar zijn er weer vele soorten van te koop. Ik moet wel een meter of 10 overbruggen...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 253016 op 22-02-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn NAS hier op Gigabit hangen(cat6) en 2 keer 1TB schijf zit erin.
Media Sharing heb ik uitgezet omdat het via Samba veel beter gaat.
De eva8000 pakt het zelf op met Tags en maakt daarmee een library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Highwater, thanks voor de reply's!

Is er ergens een topic waar ik meer kan lezen over Samba en de benodigdheden daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 253186 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:17:
Ik heb mijn NAS hier op Gigabit hangen(cat6) en 2 keer 1TB schijf zit erin.
Media Sharing heb ik uitgezet omdat het via Samba veel beter gaat.
De eva8000 pakt het zelf op met Tags en maakt daarmee een library.
Cat6 is een klein beetje over the top voor thuis, maar als je die kabel toevallig hebt liggen (?) is het leuk. Voorlopig is Cat5e meer dan genoeg. Cat6 is leuk als je een bedrijfspand neerzet waar 3km kabel in moet, en je wilt over 5 jaar niet alles opnieuw moeten bekabelen. Maar goed...offopic.

Als je een snel NAS wilt, is NFS als netwerk filing system het snelste (Samba kan gelijktijdig voor clients die het niet snappen). Je NAS zelf draai je (natuurlijk) onder Linux (ik draai Ubuntu, maar elke smaak is goed). Schijven formatteren met XFS, die gaat beter om met grote bestanden en dat is goed voor het streamen van video bv. Beheer is niet moeilijk meer als je WebMin gebruikt. Mijn NAS staat in de kast en ik beheer 'm via WebMin en SecureCRT.
Er zijn inmiddels ook een aantal upnp servers te krijgen voor Linux, waarmee je zelf naar een PS3 kunt streamen. Alles kan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb sinds vandaag ook een EVA8000, perfect beeld enzo dus ik ben tevreden, hij speelt ook alles af wat ik heb.
Nu nog voor elkaar zien te krijgen dat hij alles fullscreen afspeelt, op de een of andere manier doe hij dit wel na het opstarten maar als ik in de preview zit niet.
Ik kan er ook geen knop voor vinden na het lezen van de handleiding? :/

Ah 2 keer huisje drukken staat op internet, raar dat het niet in de manual staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Bierkameel op 28-02-2008 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de review van computertotaal hebben ze het over flikkerend beeld ivm 60Hz en mindere beeld kwaliteit als gevolg van de de-interlancing van de EVA8000. Zijn deze problemen inmiddels opgelost?

En wat zijn de ervaringen met de audio kwaliteit en het afspelen van lossless files (flac etc)?

In de review van computertotaal hebben ze het erover dat hij geen DTS ondersteund. Maar als je hem via de digitale output op een reciever aansluit welke wel DTS ondersteund (nieuwe onkyo serie) dan moet hij toch gewoon DTS weergeven als de bron ook DTS is, of zie ik nu iets verkeerds?

Dit laatste over DTS klopt.

DTS staat op passthrough ingesteld standaard.
de eva800 decodeerd op dit moment dus niet de dts zelf.
mocht je de audio via een versterker versturen die dts decode of naar een TV die DTS decode dan werkt het natuurlijk wel.

Maar standaard zo op een normale tv aangesloten werkt DTS audio dus niet.

er komt als het goed is binnen een week weer een nieuwe firmware uit waarbij een paar leuke dingen worden toegevoegd, ik heb het alleen nog niet uit de developers kunnen krijgen wat ze er nou allemaal in hebben gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
Er komt beweging rond de chipset SB700, volgens diverse sites komt volgende week een Gigabyte MoBo, de GA-MA78GM-S2H M/b beschikbaar op de markt. Zodra het board beschikbaar is koop ik hem en ga eindelijk mn HTPC in elkaar knutselen. Asus zou ook binnenkort zijn nieuwe MoBo's gaan uitleveren, maar daar lees ik helemaal niets meer over.

Gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De EVA 8000 bevalt me erg goed.
Ik had Kanye West ft. Daft Punk - Stronger (Live at the 2008 Grammy Awards) 720p HDTV x264-pTT gedownkocht (Matroska) en die kon mijn PC niet eens decoderen en de EVA speelt het vloeiend af.
Het beeld is echt super.
Soms hapert ie een beetje maar dat komt omdat ik vanaf een laptop schijfje afspeel in een traag servertje, vanaf mijn eigen PC gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik verder zoek om wat meer te lezen over NAS oplossingen, merk ik dat dit toch wat minder plug en play is als ik had verwacht.

Ik wil vanaf mijn laptop via nieuwsgroepen downloaden en dit op de NAS zetten en dan met de mediaspeler afspelen.

Kan ik mijn nieuwslezer (newsleechter) dan direct op de NAS laten downloaden, of gaat dit niet (ivm het controleren en uitpakken). Of moet ik het dan eerst downloaden op de hardeschijf van de laptop en dan draadloos naar de NAS kopieeren (dan duurt het wel even voor de een HD filmpje hebt overgezet, gezien dit via het draadloze gedeelte dient te gebeuren).

En als ik een NAS haal, kan ik deze dan gewoon aansluiten met behulp van de handleiding en zien mijn laptops hem dan al meteen? Of heb je hier al vergaande kennis van netwerken etc voor nodig? (voor de installatie van Samba etc) en hoeveel 'onderhoud' vraagt zo'n NAS (1 keer installeren en daarna werkt hij als een externe harde schijf, of constant parameters wijzigen om het zaakje draaiende te houden?)

Kent iemand misschien een topic waar dit soort zaken (vanaf de basics) worden uitgelegd?\

Misschien een beetje offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 253016 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 19:03:
Als ik verder zoek om wat meer te lezen over NAS oplossingen, merk ik dat dit toch wat minder plug en play is als ik had verwacht.

Ik wil vanaf mijn laptop via nieuwsgroepen downloaden en dit op de NAS zetten en dan met de mediaspeler afspelen.

Kan ik mijn nieuwslezer (newsleechter) dan direct op de NAS laten downloaden, of gaat dit niet (ivm het controleren en uitpakken). Of moet ik het dan eerst downloaden op de hardeschijf van de laptop en dan draadloos naar de NAS kopieeren (dan duurt het wel even voor de een HD filmpje hebt overgezet, gezien dit via het draadloze gedeelte dient te gebeuren).

En als ik een NAS haal, kan ik deze dan gewoon aansluiten met behulp van de handleiding en zien mijn laptops hem dan al meteen? Of heb je hier al vergaande kennis van netwerken etc voor nodig? (voor de installatie van Samba etc) en hoeveel 'onderhoud' vraagt zo'n NAS (1 keer installeren en daarna werkt hij als een externe harde schijf, of constant parameters wijzigen om het zaakje draaiende te houden?)

Kent iemand misschien een topic waar dit soort zaken (vanaf de basics) worden uitgelegd?\

Misschien een beetje offtopic...
Newsleecher kan zelf rarren en parren dus als je het gewoon op die schijf laat wegschrijven ben je er al.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newsleecher kan zelf rarren en parren dus als je het gewoon op die schijf laat wegschrijven ben je er al.
Ok, dat leek me het het meest logisch, maar omdat ik aan het lezen ging en er bij de vergelijking van verschillende NAS's het erop leek dat het een speciale feature van de NAS moest zijn, begon ik te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

manvanstaal schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 07:52:
Er komt beweging rond de chipset SB700, volgens diverse sites komt volgende week een Gigabyte MoBo, de GA-MA78GM-S2H M/b beschikbaar op de markt. Z
Mooi! Hij is er 'weer'. Hij had al eerder op de site gestaan, maar was een week of 2-3 geleden ineens 'weg'. Ik vreesde een beetje dat er problemen waren, want ik wil dit bordje ook wel. Uiteindelijk denk ik dat ie er gewoon te vroeg op heeft gestaan. Dinsdag begint de CeBIT, dus dan moeten ze een nieuwe lineup hebben.

Het bordje heeft een mooi formaat, firewire voor mijn FloppyDTV én goede onboard sound. Lijkt me een killer! Ik wil er een 5000+ op prikken. Lijkt me meer dan zat om gedownloade HD content af te kunnen spelen (die niet geaccelereerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manvanstaal
mphilipp schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:57:
[...]

Het bordje heeft een mooi formaat, firewire voor mijn FloppyDTV én goede onboard sound. Lijkt me een killer! Ik wil er een 5000+ op prikken. Lijkt me meer dan zat om gedownloade HD content af te kunnen spelen (die niet geaccelereerd wordt).
Het Is inderdaad en heel mooi bordje. De H264 decoding gaat via de chipset en de cpu heeft het dan daardoor ergggg rustig. Ik koop het zodra het beschibaar is. Helaas loop ik bij het samenstellen van mijn HTPC tegen een vervelend dinhg aan. DE KAST!!!! ik heb maar exact 13,8 cm inschuif hoogte in het meubel om het ding in te plaatsen(breedte en diepte geen probleem evenals interne hoogte) en mag van moeders de zaag niet hanteren >:) . De websites van de diverse leveranciers geven alleen de hoogte van het kastje zonder de pootjes mee te rekenen. Hellup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb contact opgenomen met Netgear om te vragen welke NAS geschikt is om media naar een EVA8000 te streamen. Zij geven aan dat de NAS wel snel genoeg moet zijn, zonder aan te geven wat dan wel of niet snel genoeg is.

Uit eerdere reacties merk ik dat mensen Samba gebruiken en dat dat goed werkt. Ikzelf heb zitten kijken naar de 2disks NAS van Conceptronic. Kan iemand aangeven of ik de standaard software van deze NAS kan gebruiken om de media te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257925

Anoniem: 240293 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 19:02:
Wat dachten jullie van de Ellion HMR-700A/250 deze kan ook opnemen, streamen, hdmi enz. voor maar 299 euro te verkrijgen bij o.a.divxplayer.nl
Hoi heb je hem ondertussen al gekocht de Ellion HMR-700A/250??? Ik wil hem misschien ook gaan halen maar dan de 500 GB versie.
Zit te twijfelen tussen bovenstaande en de FREECOM MP-450 met hdmi??

help wat moet ik doen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102464

Je moet even goed naar chipsets kijken die de players hebben. Als je H264 en MKV wil hebben hebn je unit nodig met Sigma Designs chipset 8635 serie. De 8621 CPU's ondersteunen wel Full HD alleen dan moet het Divx 6 of WMV HD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264201

hallo,hier ff een vraagje van een leek.
is het ook mogelijk om beeldmateriaal van een video speler naar een media player te kopieëren?
en zo ja welke media player is daar geschikt voor?
mvg de_armst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 264201 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 22:27:
hallo,hier ff een vraagje van een leek.
is het ook mogelijk om beeldmateriaal van een video speler naar een media player te kopieëren?
en zo ja welke media player is daar geschikt voor?
mvg de_armst
En wat bedoel je in deze met 'een video speler'? Een VHS video recorder.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 13:58
Misschien een leuk topic voor jullie:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1285823
Hiermee creer je volledig naar eigen wens een media player. en je houd de kosten volledig zelf in de hand.

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264201

kaajee schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:15:
[...]

En wat bedoel je in deze met 'een video speler'? Een VHS video recorder.......?
ja dat bedoel ik,is dat mogelijjk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Anoniem: 264201 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:32:
[...]

ja dat bedoel ik,is dat mogelijjk?
Nee ik ken geen 'media player' die ook beschikt over een zgn. capture mogelijkheid, dus een video INgang waarmee je beeldmateriaal kan capturen (opnemen) om het vervolgens weer te kunnen geven. Je zult dan los, apart van de media player het beeld op je computer moeten gaan 'opnemen' (capturen) het vervolgens in een gekozen formaat om te zetten en dan naar de media player verplaatsen.

Dit kan met een 'speciale' computer capture kaart, die zijn er in verschillende uitvoeringen: PCI, meestal/vaak kan een 'simpele' pc tuner kaart, die kunnen meestal ook een andere bron (VCR) als ingang hebben. Ook heb je USB uitvoeringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 13:58

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op ibood staat vandaag een leuk ding (DVico TViX met 750GB harddisk). Tenminste, het ziet er leuk uit en de specs klinken leuk. Maar ik heb al een PCH dus het is niet nodig :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138284

Exclusive MPC limited offer - Popcorn Hour A-110 - 249€ @ http://www.mpcclub.com/mo...ms&file=viewtopic&t=18619

Voor mensen die geinteresseerd moesten zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277123

Is er bij jullie iets bekend over de Dane-Elec SO Smart Media Player met HDMI? Volgens de beschrijving ondersteund hij een legio aan formaten, zowel video en audio formaten. Maar is dit een interessant apparaatje of valt dit tegen?

Helaas hebben al die Media Players nog maar een 10/100Mbit LAN aansluiting, of zijn ze er al in een 1000MBit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 277123 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:03:
Is er bij jullie iets bekend over de Dane-Elec SO Smart Media Player met HDMI? Volgens de beschrijving ondersteund hij een legio aan formaten, zowel video en audio formaten. Maar is dit een interessant apparaatje of valt dit tegen?

Helaas hebben al die Media Players nog maar een 10/100Mbit LAN aansluiting, of zijn ze er al in een 1000MBit versie?
1000 mbit heeft ook weinig toegevoegde waarde als de chip het niet kan verwerken :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277123

Marzman schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:23:
[...]

1000 mbit heeft ook weinig toegevoegde waarde als de chip het niet kan verwerken :)
Dat klopt, maar is er nou geen fabrikant die bedenkt dat het overdragen van een pc naar een mediaplayer met een 100MBit verbinding erg traag is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vind het niet traag. Of ik stream (en dan is het snel genoeg) of ik download het rechtstreeks op mijn PCH (en dan is het snel genoeg).

/▌

Pagina: 1