[Ervaringen]Ethernet harddisks

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 72.421 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpcatcher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Harde schijf-interface Serial ATA 150

Meeste SATA Harddisks zijn Serial ATA 300
gaat dit werken dan? of gewoon langzamer dan dat de HD aankan ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

carpcatcher schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Harde schijf-interface Serial ATA 150

Meeste SATA Harddisks zijn Serial ATA 300
gaat dit werken dan? of gewoon langzamer dan dat de HD aankan ? :D
}:O

ok, ga even achter over zitten. Open een nieuw tabblad in je browser en ga naar Google Search. Type effe daar in iets als "Wiki sata-150" en neem de 'Doe een gok' button voor de grap. Lees het artikeltje, best leuk geschreven overigens en vertel ons dan even of je vraag beantwoord is. :X

offtopic:
Je kan merken dat het 15:00 uur in de middag is en dat ik een caffeine-shortage heb, desalniettemin, wat voor vraag is dit?.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 22:22
vandaag mijn Synology DS-106e binnengekregen
installeren met 500GB Samsung schijf, daarna direct firmware update gedaan

ziet er wel allemaal verzorgd uit
best wel grappig de QIG "It is normal that the fan does not work when powering up the NAS."

qua performance haal ik toch 15MB lezen en schrijven, zoals verwacht dus
nu hopen dat hij betrouwbaar is

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Eindelijk een Ebay veiling gewonnen.. Afgelopen week al een paar keer in de laatste seconde overboden. Nu heb ik voor 35,- + 15,- de NAS waar ik een paar pagina's terug een plaatje van plaatste.

Is mijn eerste NAS en we gaan eens proberen wat we er allemaal mee kunnen doen. Heb toch nog een schijf van 120GB liggen die niks doet.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 09:15
Gefeliciteerd, dan heb je hem goedkoper dan mij(ik zit op 53 incl verzendkosten).
Het is een grappig ding, alleen wil die van mij momenteel geen harde schijven pakken.
Binnenkort maar even met firmware upgrades spelen :)

[edit] Hij pakt nog steeds geen harde schijven, ook niet naar firmware upgrades.
Jammer...

[ Voor 17% gewijzigd door Eddos op 17-01-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren er nog een gekocht. Ingericht en een beetje getest. Wat me opviel is het lage geluidsiveau. :) en de beperkte doorvoersnelheid. (gemiddeld 20% van 100 Mbps) :/
USB doorvoer is ong 2GB in 5 minuten. :P
Toch gaat hij weer terug want ik krijg met geen mogelijkheid de share te pakken.
Ik weet niet wat het is hoor, maar ik had met de vorige ook al pech, die deed helemaal niets meer na 1 dag. Ik had ook al een Sitecom Harddrive Network Case, LAN/USB2.0 gekocht en weer teruggestuurd omdat ik hem niet kon bereiken met de USB aansluiting. Die maakte ook meer herrie maar was ook weer wat sneller.. (zo blijven we bezig) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Wát heb je precies gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb hier zo'n WD My little black boox van 400GB. Deze zit aan mijn dell 2407 scherm(met usb aansluitingen). ALs ik weg loop van mijn pc, zet ik altijd mijn scherm uit, echter als ik hem dan weer aanzet, gaat de harddisk ook altijd aan. Zijn hier USB-instellingen/oplossingen voor, ik ben bang van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:59:
Gisteren er nog een gekocht. [...snip...]
Dit is wel een heel wazig bericht ... Nu kan ik er natuurlijk achter komen wat je nu net heb terug gestuurd en dat willen alle lezers van dit topic erg graag weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Voor diegene met een Synology... firmware is uit beta status.....

Let wel op! EzInternet is eruit gehaald om deze versie als final te stempelen.

Ik zelf blijf even nog op 424 zitten voordat ik 426 probeer (DS106E).

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:18:
Voor diegene met een Synology... firmware is uit beta status.....

Let wel op! EzInternet is eruit gehaald om deze versie als final te stempelen.

Ik zelf blijf even nog op 424 zitten voordat ik 426 probeer (DS106E).
Cool, thanks 4 the update! Wat was dat EzInternet ook al weer dan? Volgens mij gebruik ik het niet eens....

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 20-01-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

VisionMaster schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 15:01:
[...]

}:O

ok, ga even achter over zitten. Open een nieuw tabblad in je browser en ga naar Google Search. Type effe daar in iets als "Wiki sata-150" en neem de 'Doe een gok' button voor de grap. Lees het artikeltje, best leuk geschreven overigens en vertel ons dan even of je vraag beantwoord is. :X

offtopic:
Je kan merken dat het 15:00 uur in de middag is en dat ik een caffeine-shortage heb, desalniettemin, wat voor vraag is dit?.
Idd, deze vraag slaat gewoon nergens op :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

VisionMaster schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:32:
[...]

Cool, thanks 4 the update! Wat was dat EzInternet ook al weer dan? Volgens mij gebruik ik het niet eens....
Kan kloppen. Het is een soort upnp stukje zodat je de poorten in je router niet hoeft te unlocken/forwarden. Sommige mensen kunnen dit niet instellen of hebben de know how niet om dit te doen.

De EzInternet zorgt dan dat hij communiceert met je router om er door heen te komen (uit me hoofd voor FTP, Web en >? ).

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 20-01-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:43:
[...]

Kan kloppen. Het is een soort upnp stukje zodat je de poorten in je router niet hoeft te unlocken/forwarden. Sommige mensen kunnen dit niet instellen of hebben de know how niet om dit te doen.

De EzInternet zorgt dan dat hij communiceert met je router om er door heen te komen (uit me hoofd voor FTP, Web en >? ).
Owja! Ik weet het weer en ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Zeer goed voor de torrent functie trouwens lijkt me dat, al heb ik het zelf niet geactiveerd. Dat portforwarding regelt die dan ook ivm je WWW en FTP server direct met je router via UPnP. Ik ga die nieuwe versie vandaag eens proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door VisionMaster op 21-01-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Ik heb met interesse gelezen over de DS-106j (de j versie omdat deze zonder fan is). Ik heb ene vraag over de backup functie. Op de synology site lees ik dat je via de web-interface de backup functie in kunt stellen. Wat kun je hier precies instellen?

Ik ben van plan er een 500 gig schijfje in te zetten, graag zou ik dan wel regelmatig backups maken. Het makkelijkst lijkt me door er een usb-schijf aan te hangen. Kun je hem instellen dat hij bijv. wekelijks een backup maakt? Hoe willen de ds-106 eigenaars hun backups regelen? Kunnen jullie vertellen wat je in kunt stellen?
Lijkt me ook dat 500 gig backupen wel even gaat duren, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pelican schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:20:
Ik heb met interesse gelezen over de DS-106j (de j versie omdat deze zonder fan is). Ik heb ene vraag over de backup functie. Op de synology site lees ik dat je via de web-interface de backup functie in kunt stellen. Wat kun je hier precies instellen?

Ik ben van plan er een 500 gig schijfje in te zetten, graag zou ik dan wel regelmatig backups maken. Het makkelijkst lijkt me door er een usb-schijf aan te hangen. Kun je hem instellen dat hij bijv. wekelijks een backup maakt? Hoe willen de ds-106 eigenaars hun backups regelen? Kunnen jullie vertellen wat je in kunt stellen?
Lijkt me ook dat 500 gig backupen wel even gaat duren, wat zijn jullie ervaringen?
Persoonlijk is mijn backup niets minder dan een reserve kopie van de essentiele files op mijn PC neer zetten en burnen naar een paar DVD's.

Wat die Synology je kan bieden is een backup via het netwerk naar een andere machine en een backup via de USB. De netwerk backup kan je volgens mij twee kanten op zetten, dus je kopieert alles naar de Synology of van de Synology naar elders.

Via de USB kan je dat volgens mij ook automatisch instellen wanneer die de backup moet draaien. Wat je ook kan doen is een USB disk er aan hangen als je dat wilt doen en dan op de Backup knop drukken zodat het direct gebeurt.

Alle andere oplossingen zijn natuurlijk al snel via een pc geregeld in je netwerk, maar dit is zo'n beetje wat dit kastje je kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:23

sphere

Debian abuser

Hrm, was aan het kijken naar een Qnap (dat 1 disk model), maar zie nu die landisk. Helaas lijkt ie nog niet stabiel? Kan dat ding wel downspinnen, dat is voor mij een belangrijke eis, naast natuurlijk het feit dat je niet nog een keer een aparte (MS only) driver moet installeren.

[ Voor 20% gewijzigd door sphere op 22-01-2007 13:28 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

sphere schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:16:
Hrm, was aan het kijken naar een Qnap (dat 1 disk model), maar zie nu die landisk. Helaas lijkt ie nog niet stabiel? Kan dat ding wel downspinnen, dat is voor mij een belangrijke eis, naast natuurlijk het feit dat je niet nog een keer een aparte (MS only) driver moet installeren.
Welke landisk bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

VisionMaster schreef op maandag 22 januari 2007 @ 08:58:
[...]

Persoonlijk is mijn backup niets minder dan een reserve kopie van de essentiele files op mijn PC neer zetten en burnen naar een paar DVD's.

Wat die Synology je kan bieden is een backup via het netwerk naar een andere machine en een backup via de USB. De netwerk backup kan je volgens mij twee kanten op zetten, dus je kopieert alles naar de Synology of van de Synology naar elders.

Via de USB kan je dat volgens mij ook automatisch instellen wanneer die de backup moet draaien. Wat je ook kan doen is een USB disk er aan hangen als je dat wilt doen en dan op de Backup knop drukken zodat het direct gebeurt.

Alle andere oplossingen zijn natuurlijk al snel via een pc geregeld in je netwerk, maar dit is zo'n beetje wat dit kastje je kan bieden.
Weet je 100% zeker dat de Synology van de DS naar PC ondersteund? Zover ik kan zien ondersteund het alleen naar een andere DS, E Sata of USB toe (via de DS uiteraard). Oke, je kan programma van Synology gebruiken om bepaalde shares te laten backupen naar je pc toe, maar werkt 1) omslachtig 2) volgens mij niet automatisch. Handig zou het zijn als hij het zelf zou verzorgen zoals 3 andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Bedankt voor de uitleg.

Ik wil de volledige 500 GB gebackupped hebben, zodat ik ook gewoon een grote mp3 verzamelijk veilig kan bewaren. Ik heb na verder zoeken ook nog info gevonden op het forum van synology. Je schijnt dus ook 'incremental' backups te kunnen maken. Ideaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Dat 50 euro ding van ebay - zoals ik het hier lees is die onstabiel, als je hem wil gebruiken in SAMBA/CIFS omgeving. Daar heb ik hem nou net voor nodig.

[ Voor 27% gewijzigd door sphere op 22-01-2007 20:24 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 22:59
TYZ schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Die schijf van Conceptronic is de CHD3LAN. (De configuratiepagina's hebben dezelfde layout.) Laatst heb ik deze schijf een paar dagen in mijn bezit gehad, echter behoorlijk teleurstellend qua stabiliteit: ook met meest recente firmware regelmatig vastlopers bij het kopiëren van bestanden.

Dus maar geretourneerd naar de leverancier en mijn geld geïnvesteerd in een Synology DS-106j. Vandaag gearriveerd, moet 'm nog installeren...
Welke firmware had jij precies als laatste geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Laatst online: 15-09 22:59
Carel schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:33:
Ik heb hier zo'n WD My little black boox van 400GB. Deze zit aan mijn dell 2407 scherm(met usb aansluitingen). ALs ik weg loop van mijn pc, zet ik altijd mijn scherm uit, echter als ik hem dan weer aanzet, gaat de harddisk ook altijd aan. Zijn hier USB-instellingen/oplossingen voor, ik ben bang van niet?
Lijkt me nogal logisch he, blijkbaar zit er ingebouwde hub in de monitor welke niet functioneerd als de monitor niet aan staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
sphere schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:23:
[...]

Dat 50 euro ding van ebay - zoals ik het hier lees is die onstabiel, als je hem wil gebruiken in SAMBA/CIFS omgeving. Daar heb ik hem nou net voor nodig.
Zoals je dus kunt lezen heb ik er niet bijzonder goede ervaringen mee.
Hij detecteert nu helemaal geen harde schijven meer, en ik heb er niet bepaald rare dingen mee gedaan.
De Samba omgeving werkt wel, maar verwacht er niet teveel van.
Ik zou hem niet kopen als Samba oplossing in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Eddos schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:51:
Zoals je dus kunt lezen heb ik er niet bijzonder goede ervaringen mee.
Hij detecteert nu helemaal geen harde schijven meer, en ik heb er niet bepaald rare dingen mee gedaan.
De Samba omgeving werkt wel, maar verwacht er niet teveel van.
Ik zou hem niet kopen als Samba oplossing in ieder geval :)
Heel jammer, ik wacht nog maar even dan, wil het gebruiken om muziek vanaf te streamen, zodat dat op een centrale plek benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dat zou wel willen, zolang je maar met één gebruiker gaat werken.
Meerdere gebruikers met meerdere mappen waar ze in mogen is nogal een opgave voor hem.
Tenminste, bij mij had hij daar moeite mee, hij staat al even niet meer aan.
Zal hem aankomend weekend nog eens uit elkaar draaien, en dan hoop ik dat hij weer naar behoren gaat functioneren.
RMA-en wordt lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Wat ik nu doe is Synctoy gebruiken om muziek en Mijn Documenten te backuppen tussen twee computers. Maar soms staat mijn computer een periode lang eerder aan dan de andere, en wil het nog eens scheef lopen.

Daarom zou ik liever Synctoy'en naar een ethernetdisk, en daar dan gelijk met max 2 man muziek vanaf streamen (max 1Mbps per stream - flac/APE etc). Ik heb gedacht aan een LaCie oid, maar die vind ik niet echt snel. Helaas ben ik kennelijk nogal kritisch als ik vraag om 100Mbps.

edit: en hij moet dus ook uit als hij niet gebruikt wordt, 24/7 spinnen vind ik onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door sphere op 24-01-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 19:57

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

geetwee schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:22:
Vraagje aan diegenen die een WD Netcenter hebben en de melding 'kan geen windows netwerkbron vinden' krijgen: draaien jullie de Home versie of de Professional versie van XP? Ik heb onlangs zo'n Netcenter geinstalleerd bij iemand en op zijn pc met Home kreeg ik de melding 'kan geen windows netwerkbron vinden'. Op mijn eigen laptop met XP Professional kreeg ik die melding niet.
Ik heb een WD Netcenter 500 GB op XP-Pro-SP2(NL) draaien en ik heb dit probleem ook met de "easy link" s/w. Op zich is dit geen probleem, je kunt de shared folders ook 'mappen' als netwerk drive en een snelkoppeling op je bureaublad flatsen.

Het probleem dat ik heb is dat ik de printerserver niet aan de gang krijg. Mijn HP Laserjet 1018 wordt herkend en ik kan hem als netwerkprinter toevoegen op de XP bak, maar hij verrekt het om te printen :( . Ik heb hier vragen over gesteld op http://support.wdc.com maar ik ben bang dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden. Die printerserver was toch de reden dat ik het WD netcenter gekozen heb, laat dat nou net niet werken. Ik wacht op antwoord en als ik het werkend heb zal ik me weer melden. O-)

<edit> was vergeten te melden dat de HP LaserJet 1018 in de 'supported list' van het WD netcenter staat </edit> :o

[ Voor 4% gewijzigd door hatross op 24-01-2007 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

hatross schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:59:
[...]

Ik heb een WD Netcenter 500 GB op XP-Pro-SP2(NL) draaien en ik heb dit probleem ook met de "easy link" s/w. Op zich is dit geen probleem, je kunt de shared folders ook 'mappen' als netwerk drive en een snelkoppeling op je bureaublad flatsen.

Het probleem dat ik heb is dat ik de printerserver niet aan de gang krijg. Mijn HP Laserjet 1018 wordt herkend en ik kan hem als netwerkprinter toevoegen op de XP bak, maar hij verrekt het om te printen :( . Ik heb hier vragen over gesteld op http://support.wdc.com maar ik ben bang dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden. Die printerserver was toch de reden dat ik het WD netcenter gekozen heb, laat dat nou net niet werken. Ik wacht op antwoord en als ik het werkend heb zal ik me weer melden. O-)

<edit> was vergeten te melden dat de HP LaserJet 1018 in de 'supported list' van het WD netcenter staat </edit> :o
Met welk protocol moet dit werken? Is dat via de samba als printer share of via 'lpd'? Beiden zijn mogelijk, al nagelang hoe het doosje alles intern afhandelt. In het laatste geval moet je het dus niet via he windows netwerk oplossen, maar via de lokale printer optie een nieuwe tcp/ip printer toevoegen.

my 2 cts zonder op de product site te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Laatst online: 31-08 19:57

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

hatross schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:59:
[...]

<cut> Ik heb hier vragen over gesteld op http://support.wdc.com maar ik ben bang dat dit een langdurige geschiedenis gaat worden. </met peren>
Ik heb zojuist gezien op de support site van WD dat mijn vragen na 4 dagen op 'escalated' gezet zijn. Men is er dus mee bezig. *O* Well well, keeping U posted ... O-)

[ Voor 0% gewijzigd door hatross op 25-01-2007 22:31 . Reden: typo, dislectische handjes ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 15:58
Hey Tweakers,

Sinds een lange tijd ben ik in het bezit van een Thecus N2100 NAS. Zowel het product als ook de support bevallen me heel erg goed (zie eerdere post van een tijdje geleden), zeker na de laatste firmware update en na wat case-mods voor warmte afvoer en geluidsproductie.

Ben je op zoek naar een NAS oplossing, kijk dan beslist eens op http://www.thecus.com, voor gebruikerservaringen op http://thecususergroup.proboards106.com/index.cgi en voor toegevoegde functionaliteit (modules, e.d.) op http://onbeat.dk/thecus/index.php/Main_Page.

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn case-modification, dan kun je kijken op http://thecususergroup.pr...display&thread=1169675808

Voor mensen die weinig (lees:geen :P ) geld willen uitgeven en nog een oude pc over hebben, is FreeNAS mogelijk een alternatief: http://www.freenas.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

rookie no. 1 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:52:
Hey Tweakers,

Sinds een lange tijd ben ik in het bezit van een Thecus N2100 NAS. Zowel het product als ook de support bevallen me heel erg goed (zie eerdere post van een tijdje geleden), zeker na de laatste firmware update en na wat case-mods voor warmte afvoer en geluidsproductie.

Ben je op zoek naar een NAS oplossing, kijk dan beslist eens op http://www.thecus.com, voor gebruikerservaringen op http://thecususergroup.proboards106.com/index.cgi en voor toegevoegde functionaliteit (modules, e.d.) op http://onbeat.dk/thecus/index.php/Main_Page.

Mocht je geïnteresseerd zijn in mijn case-modification, dan kun je kijken op http://thecususergroup.pr...display&thread=1169675808

Voor mensen die weinig (lees:geen :P ) geld willen uitgeven en nog een oude pc over hebben, is FreeNAS mogelijk een alternatief: http://www.freenas.org/
Via de pricewatch is die 345,- euro wel flink aan de prijs, maar ja... naast de iTunes service zijn die mods wel kinky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Laatst online: 15:58
VisionMaster schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:43:
Via de pricewatch is die 345,- euro wel flink aan de prijs, maar ja... naast de iTunes service zijn die mods wel kinky.
Klopt zeker, maar kijk eens naar het splinternieuwe 1200 model, die heeft veel leuke opties (bijna dezelfde en soms meer) en wordt veel goedkoper. Wanneer je geen RAID (0 of 1) nodig hebt, is dat een leuk bakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

rookie no. 1 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:05:
[...]
Klopt zeker, maar kijk eens naar het splinternieuwe 1200 model, die heeft veel leuke opties (bijna dezelfde en soms meer) en wordt veel goedkoper. Wanneer je geen RAID (0 of 1) nodig hebt, is dat een leuk bakje.
Ik weet niet of die N1200 ook aanvullende modules slikt, zoals de N2100. De N1200 biedt ten op zichte van mijn Synology:
- naast de gigabit aansluiting nog een 4x 10/100Mbit switch
- iTunes server

De rest kan mijn Synology ook, dus behalve het mooiere design (dat bij mij toch niet zichbaar is vanuit de meterkast). Ik hoop dat de prijs net zo uitdagend is als mijn kastje want dan is het echt een goede concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

Heeft er iemand ervaring met deze NAS oplossing:

Freecom Classic NetDrive 160GB USB&Ether

Ik ben vooral geinteresseerd in de Samba performance.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

VisionMaster schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:21:
[...]

Ik weet niet of die N1200 ook aanvullende modules slikt, zoals de N2100. De N1200 biedt ten op zichte van mijn Synology:
- naast de gigabit aansluiting nog een 4x 10/100Mbit switch
- iTunes server

De rest kan mijn Synology ook, dus behalve het mooiere design (dat bij mij toch niet zichbaar is vanuit de meterkast). Ik hoop dat de prijs net zo uitdagend is als mijn kastje want dan is het echt een goede concurrent.
Tweede kan je "haast" wegstrepen. Synology werkt aan een Itunes server. Helaas werkt Synology aan veel dingen dus geen idee of het gauw is. Ik persoonlijk vind dit een grote pluspunt van Synology. Ze willen je graag helpen via forum en supportcenter. Ze nemen dingen aan van de users om via een update te verbeteren. Persoonlijk zie ik zulke dingen gewoon bij de fabrikant terug wegens support, garantie etc.
Mooi is ook dat ze oudere produkten niet vergeten en meenemen in hun update rondes. Zo kan de oudere 101 bijna hetzelfde als nieuwe versie. Geweldig toch? Elke jaar gaat je apparaat er op vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

NoTimeRemains schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:53:
Heeft er iemand ervaring met deze NAS oplossing:

Freecom Classic NetDrive 160GB USB&Ether

Ik ben vooral geinteresseerd in de Samba performance.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als het dezelfde Freecom classic is die ze al een tijdje verkopen ondersteunt het geen SAMBA/CIFS enkelt een iSCSI achtig protocol waarvoor je de drivers apart moet installeren. Ik heb zo'n ding ooit eens gekocht en gebruikt in een klein kantoortje. Ik vind het zelf heel snel werken (zeker met de laatste firmware en drivers (performance is een plus) maar ik vind het zo onhandig installeren op allerlei clients (windows/linux/apple)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Hoi, ik ben een newb met NAS :+

Tot voor kort wist ik niet eens dat zo`n mogelijkheid bestond, maar vind het nu wel erg interesant. Ben namelijk op zoek naar een leuke oplossing voor mijn muziekcollectie. Wij hebben hier thuis een LAN met 3 windows desktops en een macbook, waar ik graag een 'mp3 fileserver' voor heb. Het netwerk bestaat nu nog uit een switch + alcatel speedtouch home (getweakt) + de computers, maar dat gaat veranderen aangezien ik een nieuw ADSL modem krijg (van KPN via XS4all) die 'Multi PC' is.

Is daar nou zo`n Buffalo LinkStation al geschikt voor, om zo stand-alone aan de modem of switch te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Patriek schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 04:23:
Hoi, ik ben een newb met NAS :+

Tot voor kort wist ik niet eens dat zo`n mogelijkheid bestond, maar vind het nu wel erg interesant. Ben namelijk op zoek naar een leuke oplossing voor mijn muziekcollectie. Wij hebben hier thuis een LAN met 3 windows desktops en een macbook, waar ik graag een 'mp3 fileserver' voor heb. Het netwerk bestaat nu nog uit een switch + alcatel speedtouch home (getweakt) + de computers, maar dat gaat veranderen aangezien ik een nieuw ADSL modem krijg (van KPN via XS4all) die 'Multi PC' is.

Is daar nou zo`n Buffalo LinkStation al geschikt voor, om zo stand-alone aan de modem of switch te hangen?
Bekijk dit plaatje maar, dat is misschien duidelijker. (Dat kastje in het midden is de NAS met de printers geshared)
Afbeeldingslocatie: http://www.buffalotech.co.uk/product-images/HD-H120LAN-diagram.jpg
Al je computers zijn nog steeds gewoon aangesloten zoals je het nu hebt. Je hebt alleen nu een apparaat erbij in je netwerk (je NAS). Dit apparaat moet je als iedere andere computer classificeren in je netwerk. Gezien het een server is voor de harddisk ruimte en eventuele printers, is het enige verschil dat je misschien voor de handigheid het ip-adres wilt vast zetten ipv DHCP gebruiken. Maar verder is het allemaal niet zo spannend. Dus het boeit niet echt wat voor switch of router je er aan hangt.

Ik kan alleen niet lezen of die Buffalo het Windows File Sharing protocol ondersteunt (ook wel aangeduidt als CIFS of Samba), dat staat niet op de website van Buffalo. Er staat alleen 'Windows Compatible', maar gezien de printer sharing en derdelijke mag ik denk ik wel die conclusie trekken dat het beestje de Samba danst.

[ Voor 4% gewijzigd door VisionMaster op 27-01-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
De Buffalo Linkstation gebruikt zeker samba.
Het is een ip based NAS, en werkt prima.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Echt ideaal dus :) super voor een gezamelijke mp3-collectie thuis, altijd beschikbaar en kost weinig stroom. Snelheid van zo`n goedkope (200euro) NAS is niet al te best lees ik, maar onze LAN is toch maar 10/100mbit en bovendien niet nodig voor mp3 files.

Twijfel alleen nog aan de betrouwbaarheid.

En of ik de genoemde Buffalo LinkStation (160 Gb - 199 euro) neem,
of de Western Digital NetCenter (250 Gb - 189 euro)

[ Voor 30% gewijzigd door Patriek op 27-01-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Je kan altijd de Tomshardware NAS chart bekijken.
Daar staan een aantal NAS systmen in, kan je de performance bekijken.

De Buffalo Linkstation Pro is 1 van de snelste !

http://www.smallnetbuilde...on=com_wrapper&Itemid=153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Die discussie over snelheid is in mijn ogen wat overtrokken.
Als je het als centrale storage gebruikt is de snelheid prima.
Ik kan er zelfs (dvd)films zonder problemen mee bekijken over het netwerk.

Verder zitten de verschillen niet in de prijs, maar in de gebruikte software op het apparaat en hun mogelijkheden. Dus daar moet je vooral je aandacht op vestigen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Patriek schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:51:
Echt ideaal dus :) super voor een gezamelijke mp3-collectie thuis, altijd beschikbaar en kost weinig stroom. Snelheid van zo`n goedkope (200euro) NAS is niet al te best lees ik, maar onze LAN is toch maar 10/100mbit en bovendien niet nodig voor mp3 files.

Twijfel alleen nog aan de betrouwbaarheid.

En of ik de genoemde Buffalo LinkStation (160 Gb - 199 euro) neem,
of de Western Digital NetCenter (250 Gb - 189 euro)
Ik gebruik de WD Netcenter nu een paar maanden probleemloos met WinXP-computers. Helaas lukt het me niet om vanuit Win98-computers in hetzelfde netwerk contact te maken met het Netcenter. De mogelijkheid om printers aan te sluiten via het Netcenter heb ik nog niet getest. Snelheid is OK, maar omdat mijn Netcenter in slaapstand gaat, als er geen beroep op gedaan wordt, duurt het eerste contact wel even. Na de "wake-up" is de response prima. Geluidsproductie is "nul" in slaapstand en acceptabel bij "in gebruik" (er knettert iets in de verte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Toff schreef op zondag 28 januari 2007 @ 04:39:
[...]

Ik gebruik de WD Netcenter nu een paar maanden probleemloos met WinXP-computers. Helaas lukt het me niet om vanuit Win98-computers in hetzelfde netwerk contact te maken met het Netcenter. De mogelijkheid om printers aan te sluiten via het Netcenter heb ik nog niet getest. Snelheid is OK, maar omdat mijn Netcenter in slaapstand gaat, als er geen beroep op gedaan wordt, duurt het eerste contact wel even. Na de "wake-up" is de response prima. Geluidsproductie is "nul" in slaapstand en acceptabel bij "in gebruik" (er knettert iets in de verte).
Bij de Synology duurt het ook effe zo'n 2 seconden om de disk aan te zwengelen en de eerste byte door te voeren. Het lijkt me niet anders dan normaal dat je een beetje delay hebt.
Die Buffelo lijkt me wel een pittig machinetje. Ik vind het zelf fijn dat de response tijd niet te hoog wordt en dat de line-speed van 10/100MB gehaalt kan worden in een Windows CIFS/Samba omgeving. Het CIFS protocol is simpelweg kut geimplementeerd door MickeySoft MicroSoft vanwege de lage hoeveelheid packages die in transfer mogen zijn. Daarom willen sommige mensen wel vaker menen dat Samba dat wel goed heeft gedaan. In Vista en de nieuwste versies van de Windows Server edities is dat probleem verbeterd trouwens.

Sorry TCP/IP geneuzel...

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 29-01-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Plextor PX-EH?

Ik ben van plan om de 400 Gb uitvoering (200 Eur) te kopen omdat ik er een hoop goede reviews over heb gelezen en omdat hij qua prijs/prestatie heel goed lijkt. Ik wil hem thuis gebruiken om op ons thuisnetwerk (2 laptops, 1 desktop alles wireless) mp3, documenten en printer te delen, snelheid is niet zo'n issue. En ik wil misschien wat gaan spelen de FTP mogelijkheden, gewoon om eens te kijken hoe dat werkt.

Is er iemand die hands-on ervaring heeft met dit apparaat? Ik was eigenlijk verbaasd dat, hoewel het apparaat al relatief lang op de markt is (vandaar ook de lage prijs en de wat lagere specs), er weinig echte gebruikerservaringen te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonex_nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-11-2022
Ik denk dat ik voor een Buffalo ga.

Weet iemand het verschil tussen Buffalo Linkstation PRO 250GB SATA (LS-250GL) en de Buffalo Linkstation LIVE 250GB (HS-DH250GL). Ze verschillen nauwelijks van prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

he3763 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:04:
Heeft iemand ervaring met de Plextor PX-EH?
[...]
Is er iemand die hands-on ervaring heeft met dit apparaat? Ik was eigenlijk verbaasd dat, hoewel het apparaat al relatief lang op de markt is (vandaar ook de lage prijs en de wat lagere specs), er weinig echte gebruikerservaringen te vinden zijn.
Ik wist niet eens dat Plextor ook zulke dingen verkocht voor dit deel van de markt. Misschien wisten meerderen dat niet en hebben meerderen net als ik zeker niet aan Plextor gedacht voor zulke oplossingen. Misschien is het een prima ding, maar ze mogen nog wel wat aan marketing doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
yonex_nl schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:24:
Ik denk dat ik voor een Buffalo ga.

Weet iemand het verschil tussen Buffalo Linkstation PRO 250GB SATA (LS-250GL) en de Buffalo Linkstation LIVE 250GB (HS-DH250GL). Ze verschillen nauwelijks van prijs.
De Pro is wel de snelste zie http://www.smallnetbuilde...om_wrapper&Itemid=153

Even kijken op http://www.buffalo-technology.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*knip*

Neem eens Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 29-01-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 20:18
Heb vandaag de Synology DS-106 besteld.

Belangrijkste overwegingen:

- Zeer goede performance 30Mb/s
- 1GB ethernet
- SATA drives
- uitbreidbaar via 3 x USB 2.0
- eSATA aansluiting
- print / webserver
- Linux based
- download ondersteuning torrents

Via mods mogelijkheid tot installatie SABnzbd om vanuit nieuwsgroepen te downloaden.

Voor een review zie MPCclub

Een nadeel is dat er intern één schijf in kan dus geen RAID. Zal komende week wel binnenkomen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 16-09 20:36
Quakie schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 15:47:
[...]

Tweede kan je "haast" wegstrepen. Synology werkt aan een Itunes server. Helaas werkt Synology aan veel dingen dus geen idee of het gauw is. Ik persoonlijk vind dit een grote pluspunt van Synology. Ze willen je graag helpen via forum en supportcenter. Ze nemen dingen aan van de users om via een update te verbeteren. Persoonlijk zie ik zulke dingen gewoon bij de fabrikant terug wegens support, garantie etc.
Mooi is ook dat ze oudere produkten niet vergeten en meenemen in hun update rondes. Zo kan de oudere 101 bijna hetzelfde als nieuwe versie. Geweldig toch? Elke jaar gaat je apparaat er op vooruit. :)
Yup, dat doen ze wel goed. Helaas willen we nog zoveel leuke features en met zoveel engineers zitten ze daar geloof ik niet :P
Maar komt wel goed.
Heb jij ook de nieuwste driver geinstalleerd? Ik las dat deze geen EzInternet meer heeft, dus ik heb hem maar niet geinstalleerd. Moet er niet aan denken dat ik me daar weer in moet gaan verdiepen mbt. tot de router/firewall en al die ingewikkelde zaken ;)
(tenzij jij me nu gaat overtuigen met nieuwe features die er in zitten :P )

Man, ik ben ook zo blij met dat Download Director. Torrentje er in gooien, en hij doet z'n werk! Nu nog eens de mogelijkheden en security van FTP accounts opschroeven zodat ik met vertrouwen ook andere mensen er van kan laten leechen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Shadow_Zero schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:13:
[...]

Yup, dat doen ze wel goed. Helaas willen we nog zoveel leuke features en met zoveel engineers zitten ze daar geloof ik niet :P
Maar komt wel goed.
Heb jij ook de nieuwste driver geinstalleerd? Ik las dat deze geen EzInternet meer heeft, dus ik heb hem maar niet geinstalleerd. Moet er niet aan denken dat ik me daar weer in moet gaan verdiepen mbt. tot de router/firewall en al die ingewikkelde zaken ;)
(tenzij jij me nu gaat overtuigen met nieuwe features die er in zitten :P )

Man, ik ben ook zo blij met dat Download Director. Torrentje er in gooien, en hij doet z'n werk! Nu nog eens de mogelijkheden en security van FTP accounts opschroeven zodat ik met vertrouwen ook andere mensen er van kan laten leechen :P
Volgens mij ook niet... moest lachen toen ik er achter kwam dat hun website en forum op een 406 draaide. Zoveel vertrouwen hebben ze in hun product. Als het goed is zijn ze inmiddels wel over.

Lekker laten zitten als je nu op 424 zit. Ben zelf daar ook bij gebleven. Forum stond binnen 2 dagen vol met troubles, probs, enz dat ik eigenlijk 424 als final beschouw ;) Er zijn wel een paar hele kleine bugfixes plus features eruit zoals EzInternet Me usb drive doet het nu wel niet goed maar die knal ik in latere versie wel weer eraan... Ik heb sinds 3 weken niet meer aan de DS gezeten en het bevalt me. Ding is uit, ding gaat uit/aan wanneer het moet, werkt snel :) ding is voor 99% vol :( .

Wat mis je dan aan FTP gebeuren? Ik heb een request ingevuld om de snelheid per gebruiker plus uitzondering van private lan ips toe te voegen. Rest is dik in orde. Per user, per group, per account etc werkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 16-09 20:36
Zoals iemand al zei op het forum "A God-hand feature" ;)
Dus idd, zien wie er zijn ingelogd, wat ze doen, hier een logging van bijhouden etc. En bij de read/write toegang de mogelijkheid om te kunnen deleten uitschakelen. Nu kunnen dus mensen die op mijn upload folder komen ook verwijderen, maar ik heb liever dat ze alleen kunnen uploaden ;)

En misschien nog wat meer dingetjes, maar die zullen wel gezegd zijn op het forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Shit, volgens mij word m`n portemonnee de dupe van gretigheid. Ik begon te zoeken voor een oplossing voor m`n volle interne muziek-HDD. Toen bedacht ik het gemak van een portable schijf, voor anderen. Toen maakte ik kennis met de NAS-schijven en dus het gemak van een always-online, shared, muziekcollectie/FTP.... en net toen ik op het punt stond de Buffalo Linkstation Pro te kopen las ik dat er ook NAS-schijven zijn met Bittorrent... ideaal snachts downloaden zonder lawaai en volle bandbreedte.

Als je nou Bittorrent op je NAS wilt hebben, kom je dan sowieso uit op Synology?
(en dan hebben we het niet over proffesionele oplossingen, maar low budget)

En nog wat over harddisks voor NAS; is het niet zo dat er een verschil bestaat tussen schijven ontwikkeld voor "24/7-gebruik"(server) en schijven bedoeld voor reguliere "even-computeren-schijven"(PC)? Ik werkte bij een gamecafé waar om de haverklap harddisks kapot gingen in die normale Dell PC`s. Puur omdat ze zoveel uren maakten. Volgens mij beginnen nu pas servers echt interessant te worden voor thuisgebruik en ik kan me voorstellen dat HDD-fabrikanten hier nog niet echt een lijn voor hebben. Dus schijven die ten alle tijde de warmte kunnen verdragen of misschien minder warmte produceren, waardoor deze betrouwbaarder zijn. Echte serverschijven zijn namelijk te duur voor thuisgebruik.

[ Voor 38% gewijzigd door Patriek op 31-01-2007 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Patriek schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:42:
Shit, volgens mij word m`n portemonnee de dupe van gretigheid. Ik begon te zoeken voor een oplossing voor m`n volle interne muziek-HDD. Toen bedacht ik het gemak van een portable schijf, voor anderen. Toen maakte ik kennis met de NAS-schijven en dus het gemak van een always-online, shared, muziekcollectie/FTP.... en net toen ik op het punt stond de Buffalo Linkstation Pro te kopen las ik dat er ook NAS-schijven zijn met Bittorrent... ideaal snachts downloaden zonder lawaai en volle bandbreedte.

Als je nou Bittorrent op je NAS wilt hebben, kom je dan sowieso uit op Synology?
(en dan hebben we het niet over proffesionele oplossingen, maar low budget)

En nog wat over harddisks voor NAS; is het niet zo dat er een verschil bestaat tussen schijven ontwikkeld voor "24/7-gebruik"(server) en schijven bedoeld voor reguliere "even-computeren-schijven"(PC)? Ik werkte bij een gamecafé waar om de haverklap harddisks kapot gingen in die normale Dell PC`s. Puur omdat ze zoveel uren maakten. Volgens mij beginnen nu pas servers echt interessant te worden voor thuisgebruik en ik kan me voorstellen dat HDD-fabrikanten hier nog niet echt een lijn voor hebben. Dus schijven die ten alle tijde de warmte kunnen verdragen of misschien minder warmte produceren, waardoor deze betrouwbaarder zijn. Echte serverschijven zijn namelijk te duur voor thuisgebruik.
Nee, je komt niet direct uit by de Synology oplossingen. De professionele NAS oplossingen hebben juist niet de bittorrent download ingebouwd. Dat is een huis-tuin-keuken gadget die gewoon cool is. Die N2100 heeft het ook en er zijn er nog een paar.

Ik heb zelf voor een Seagate harddisk gekozen, omdat we dat in ons datacenter op het werk ook gebruiken. De Maxtor disken vliegen er uit (die 9 serie vooral) bij ons en daar heb ik mijn kansen dus op gewaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik heb wat zitten klooien met de goedkope Ebay NAS, maar ik krijg het niet voor elkaar om een share te krijgen op mijn PC. FTP gaat goed, maar Samba lukt niet..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
CIFS is ook niet geweldig ondersteund in die NAS.
Iemand ervaring met het RMA-en van die apparaten naar Duitsland?
Die van mij ziet nog steeds geen harde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik heb toch de Plextor aangeschaft en ik moet zeggen dat het prima werkt. Misschien een beetje raar, maar ik was eigenlijk een beetje tereurgesteld dat het allemaal zo makkelijk ging. Het werkt direct out of the box, zonder ook maar iets in te stellen of de handleiding te lezen. Stekker erin, netwerkkabel in de router en hop beschikbaar op al mijn clients. Ik had eigenlijk nog wel verwacht dat ik nog wel wat met instelling zou mogen rommelen, maar nee hoor. En ook het on the fly aanpassen van de newerknaam, wachtwoord etc. gaf geen enkel probleem. Webinterface is duidelijk en functioneel, maar zeker niet sexy. Usermanual staat in html op bijgeleverde cd-rom (en op het web). Ik heb zelf liever gewoon een pdf-je, maar goed, je moet wat te zeuren hebben.

Hij is bovendien heerlijk stil tijdens gebruik (hij is passief gekoeld) en gaat keurig slapen als hij niet gebruikt wordt (en wordt ook weer netjes wakker). Buitenkant wordt tijdens gebruik wel gewoon warm, maar niet erg.

Wat betreft de snelheid heb ik nog niet echt gemeten, maar het is snel genoeg om op mijn wireless client video te streamen, dus voldoet voor mij prima. Ik ga binnenkort eens een benchmark draaien om wat concretere cijfers te hebben.

Kortom, op het eerste gezicht prima tevreden. Er zit ook nog standaard 2 jaar pick up and return garantie op, da's toch wat anders dan bij die E-bay dingen. Hoewel die voor een echte tweaker natuurlijk wel een stuk leuker en uitdagender zijn. Ik ga binnenkort eens even met de ingebouwde printserver stoeien, maar als het net zo gaat als de rest wordt dat ook een saaie snelle installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Patriek schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 02:42:
Shit, volgens mij word m`n portemonnee de dupe van gretigheid.

<<< snip >>>

Echte serverschijven zijn namelijk te duur voor thuisgebruik.
Vorige week heb ik een gratis PII-400 van dell gekregen. Ik loop ook al een tijd te azen op een goede ethernet disk, maar ik denk dat ik hiermee begin. Voordat ik € 200,- aan extra stroomkosten kwijt ben, zijn we weer een tijdje verder :)

Of geldt deze optie niet in dit topic ;) Het is toch een ethernet disk? Maar dan groter ...

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik ben alle RAID1 opties eens aan het aflopen. Ik kwam er op via de Netgear, maar was niet overtuigd, vooral door SAN. Daarna vond ik de D-Link DNS-323, maar in combo met een squeezebox of soundbridge en tevens functionaliteit kwam ik toch terecht bij de Thecus YES Box N2100. Na vele reviews las ik toch ook aardig wat negatieve dingen. Nu zag ik als extra optie ook nog de QNAP TS-201. Ik ben nog aan het lezen. Die zit wel zo ongeveer op de max van mijn budget. Zijn er eventueel nog meer kandidaten voor RAID1 NAS (2 disk)? En heeft iemand al ervaring met 1 van deze apparaatjes?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

VisionMaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 06:23:
[...]
Nee, je komt niet direct uit by de Synology oplossingen. De professionele NAS oplossingen hebben juist niet de bittorrent download ingebouwd. Dat is een huis-tuin-keuken gadget die gewoon cool is. Die N2100 heeft het ook en er zijn er nog een paar.</cut>
Zojuist gezocht naar "N2100", je bedoeld dus de Thecus N2100, maar op hun website word er geen woord gerept over torrents ?

Heb vanuit dit topic nog wel de Qnap TS-101 (+/- €240,-) en TS-201 (+/- €400,-) gevonden met bittorrent.
Al vind ik de TS-201 met dat prijskaartje al geen optie meer voor thuis.

[ Voor 13% gewijzigd door Patriek op 31-01-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
zijn er NAS devices met usenet support?, bittorent is leuk en aardig, maar als je een ISP zoals tweakdsl hebt, zou het wel leuk zijn als je je nzb's ken iomporteren, en dat ie begint met downloaden :)

http://www.mobileforum.nl...=0&postorder=asc&start=90

zo te zien wel dus, mjah als je 2000KB/sec met je pc haalt, en dan naar max 600 gaat, en ook nog eens via de prompt moet werken, is een oude pc beter denk ik zo...

[ Voor 38% gewijzigd door Dutch2007 op 31-01-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

http://onbeat.dk/thecus/index.php/N2100_Module:_P2P-BT
Patriek schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:47:
Zojuist gezocht naar "N2100", je bedoeld dus de Thecus N2100, maar op hun website word er geen woord gerept over torrents ?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ah ok, is dat een third-party iets? Wel vreemd dat Thecus hier niet mee adverteert op hun eigen site. Maar dat zou dus goed moeten werken, ook voor linux n00bs als ik? (nog nooit linux gezien).

Edit: laat maar hangen ook, €350,- excl. HDD is wederom buiten mijn budget.

[ Voor 81% gewijzigd door Patriek op 31-01-2007 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:29:
Ter info: ik heb zojuist nog een aardig uitgebreide review van de QNAP TS-101 en TS-201 gevonden:
http://www.hothardware.co....aspx?articleid=909&cid=7

Volgens mij was deze hier nog niet gepost, dus bij deze. :)
Thanks, goede review en zeer interessant product. Alleen jammer dat er geen read performance getest word, enkel write. Zag overigens bij Salland Automatisering dat ze ook verkocht worden inclusief HDD, maar je komt een stuk goedkoper uit als je dr een los koopt.

Voor meer reviews van NAS-producten, check ook het duitse Toms Hardware Guide:
http://netzwerk.thgweb.de/kvm-nas-player/

Ben op Toms Hardware Guide ook op een interessante forumpost gestuit over Synology en QNAP, al weten we niet of het betrouwbare info is:
'telecomkid'
(Msg. 20) Posted: Fri Jul 21, 2006 10:18 pm

about the history (rumor) between these two similar devices...QNAP vs Synology
As I know, some talents who are old ASUS capable guys joined Synology. Synology realized how to design product and do business.
The SOHO NAS is actually defined and promoted by these ASUS key men.
Due to some reasons, they left and then joined QNAP then come out the TS-101, which is better.
Before they join QNAP, QNAP actually is an experienced IPC vender, providing NAS and Surveillence.

I do believe QNAP will have much brighter future, and much better product roadmap.
In product point of view, I bought and installed one QNAP TS-101 in my apartment. It is stable and quiet.
I love its metal good-looking housing, fanless without noise design. Metal housing is good to resolve heating issue.
Base on the newest firmware release 1.2.0 from QNAP. I think the performance of BT download and functionality wins over Synology's.
QNAP's GUI also looks more professional.

I think QNAP's one will be a better solution.
beetje pro QNAP praat dus

[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 31-01-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Enigzins off-topic, maar zeker interessant voor (toekomstige) bezitters van een Synology DS of CS.
Er schijnen toch genoeg draadloze muziekapparaten te werken met Synology`s" Multimedia Server".

Deze webwinkel bundelt ze zelfs met de Slim Devices Squeezebox3 (open source!).

Afbeeldingslocatie: http://www.wifisound.nl/catalog/images/leegproduct.jpg

Synology DS-106e (los € 219,-) + Slim Devices Squeezebox3 wireless (los € 299,-) = € 518,- € 508,-
Wifisound (de webwinkel) kan de Slimserver (software v/d Squeezebox) installeren (+ €10,-) indien de NAS met harddisk wordt gekocht. Wifisound garandeert de werking van SlimServer 6.3 in combinatie met de DS101J, DS106e, DS106 en de CS406(e) bij levering.
Om te weten te komen welke HDD`s ze gebruiken heb ik een forumpost gemaakt.

Update: quote van de genoemde forumthread:
Als laatste: wij adviseren eigenlijk niet de DS106e voor het gebruik ic de SlimServer, omdat deze slecht 32 Mb geheugen heeft, de DS106 heeft 64 MB en daar draait de versie 6.3.1. beter in. Hier draait de 6.5 versie langzamer in, dus een DS106e is daar al helemaal niet geschikt voor.
Het verschil tussen 6.3.1 en 6.5 is dat men voor 6.5 MySql gebruikt, en dat vraagt meer geheugen. Daarvoor werd SQLite gebruikt. Zie:

http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?MySQL

[ Voor 65% gewijzigd door Patriek op 01-02-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Ik heb zojuist contact gehad met iemand van Synology over hun nieuwe productlijn (te tonen op CeBIT). Na ik gemeld had dat ze de Squeezebox op hun compatibility lijst kunnen zetten, stelde ik nog de volgende vraag:
Now we have contact, may I ask you a quick question? I`m considering buying the DS-106e, especially for its Bittorrent client and the Multimedia Server, but I read you`re going to show new products on CeBit this March. Is it worth waiting for these new products, or isn't there going to be a product similar to the DS-106e? (low budget!)
Antwoord:
Dear Patriek,

If you are someone who cares about functions only, then I will ask you to purchase the DS-106e now. They are basically the same, especially when you are targeted at BT client and Multimedia Server. You only need to download the install the most updated firmware, and then you will have all the new functions. They will definitely have different appearances, and to be honest with you, I like the new products' appearances more than the DS-106e. I am not certain about the price yet, but my wild guess is that the new product is going to be slightly more expensive than DS-106e.

It's just my opinions, and its your call which one to buy.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 01-02-2007 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Patriek schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 04:14:
Ik heb zojuist contact gehad met iemand van Synology over hun nieuwe productlijn (te tonen op CeBIT). Na ik gemeld had dat ze de Squeezebox op hun compatibility lijst kunnen zetten, stelde ik nog de volgende vraag:

[...]

Antwoord:
[...]
Maw: als het nieuwe model eraan komt, gaat de 106 in prijs naar beneden. Maar iig bedankt voor de tip :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

Mex

Is het mogelijk om op de DS106 van buiten het netwerk, via Internet .torrent bestanden up te loaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Mex schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:36:
Is het mogelijk om op de DS106 van buiten het netwerk, via Internet .torrent bestanden up te loaden?
Je kan twee dingen doen (want ik vind je vraag onduidelijk):
- Je kan de torrent file uploaden via de FTP ingang op de harddisk, maar dan doet het niet veel, maar het is wel geupload naar een DS106.
- Je kan de juiste management port openzetten naar de DS106 vanuit je NAT router en daarmee remote je torrents laten downloaden mbv de download service.

De eerste optie is een beetje vervelend (vind ik) als je normale FTP gebruikt gezien die namelijk u/p over het draadje onbeschermt verstuurt, er is sftp mogelijk, dus gebruik dat ook.
De laatste optie is lastig, omdat ik denk dat je misschien wel erg eenvoudig je NAS box open stelt voor de wereld.

[ Voor 21% gewijzigd door VisionMaster op 01-02-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Laatst online: 02-09 17:25
Ik heb een punt waar ik niet uitkom met mijn Plextor PX-EH16. Ik heb FTP ingeschakeld. Er zijn bestanden op geschreven. Nu wil ik natuurlijk via de NAS in de FTP-map komen. Wanneer ik via het netwerk op de PX-EH kijk, zie ik een tweetal shares: disk en ftpusr. In ftpusr staan de gewenste bestanden. Als ik op deze map klik, krijg ik een dialoogvenster in de verkenner welke vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. De aangemaakte user werkt niet, de admin ook niet. Iemand een idee over hoe ik hier bij kan komen?

-edit:
Door anonymous users toegang te verlenen tot de FTP, wordt er een nieuwe share ftp aangemaakt. Deze kan uitgelezen worden, maar niet beschreven worden door anonymous users. De voor FTP toegewezen user kan wel in deze map schrijven. Deze share is wel benaderbaar via het netwerk.

Overigens is er een net wat meer gedetailleerde handleiding beschikbaar van IOData op: http://www.iodata.com/manuals/uhdl-u/top.htm. (De firmware voor het vergelijkbare model van IOData is overigens NIET bruikbaar voor de PX-EH-serie.)

-edit2:
Stom... Je kan via het menu gewoon een share aanmaken en rechten toekennen aan een enkele user of aan een groep. Simpel als maar zijn kan en werkt gelijk. Helaas geldt dit niet voor FTP-shares.

[ Voor 41% gewijzigd door BAUKstEr op 01-02-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 10:27

Mex

VisionMaster schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:44:
[...]

Je kan twee dingen doen (want ik vind je vraag onduidelijk):
- Je kan de torrent file uploaden via de FTP ingang op de harddisk, maar dan doet het niet veel, maar het is wel geupload naar een DS106.
- Je kan de juiste management port openzetten naar de DS106 vanuit je NAT router en daarmee remote je torrents laten downloaden mbv de download service.

De eerste optie is een beetje vervelend (vind ik) als je normale FTP gebruikt gezien die namelijk u/p over het draadje onbeschermt verstuurt, er is sftp mogelijk, dus gebruik dat ook.
De laatste optie is lastig, omdat ik denk dat je misschien wel erg eenvoudig je NAS box open stelt voor de wereld.
Mijn vraag was inderdaad niet helemaal correct :) De .torrent die ik upload moet uiteraard wel gaan downloaden, dat stond er niet bij :) Beide opties werken dus niet, het download redirector progje werkt alleen lokaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Mex op 01-02-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Mex schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:08:
[...]

Mijn vraag was inderdaad niet helemaal correct :) De .torrent die ik upload moet uiteraard wel gaan downloaden, dat stond er niet bij :) Beide opties werken dus niet, het download redirector progje werkt alleen lokaal.
Ik had zoiets zelf ook wel gewild... maar ik zou dan eigenlijk al heel veel kunnen doen als ik de ssh-daemon aan zou krijgen op de Synology. Dan kan je namelijk een tunnel opzetten en op de sterke vorm van authenticatie meeliften die de SSH daemon mij zou kunnen bieden.

Anywayz: Ik denk dat de enige 'makkelijke' manier is om de service port te forwarden via mijn NAT router. Maar ik zou er bij willen zeggen.

(8> => Not recommended, only when your damn sure you really think you know what your doing (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Eusebius schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:20:
[...]

Maw: als het nieuwe model eraan komt, gaat de 106 in prijs naar beneden. Maar iig bedankt voor de tip :)
Dat hoeft niet als geen van de nieuwe producten in het zelfde (prijs)segment zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Maar even contact opgenomen met die xcshop om te vragen of hij ervaring had met mijn probleem.
>Hello,
>
>I recently purchased this device from you.
>It worked fine for a couple of weeks, but lately the device doesn't
>detect the hard-disks i install anymore. I've tried several
>different hard-disks, but none of them were detected by the NAS. I
>also tried a firmware-upgrade, but this did not help either. Do you
>have any experience with this particular problem by any chance?
>
>With kind regards,
>
>Edwin
Krijg ik dit terug...
>make a factory reset over the web interface
>
>I will tell you why ..
>because without our permission you make a firmware upgrade
>and you ccause this problem
>
>i know what i sold you ..
>
>as I told you make a factory reset over the web interface try again
>
>and also which version do you use
>incl bootloader version
Vind hem redelijk onvriendelijk over komen.
Zou dat komen omdat hij niet echt geweldig engels praat, of geen zin heeft om ondersteuning te verlenen?Het is niet alsof ik direct over het zootje terugsturen begon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Eddos schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:10:
Maar even contact opgenomen met die xcshop om te vragen of hij ervaring had met mijn probleem.

[...]

Krijg ik dit terug...

[...]

Vind hem redelijk onvriendelijk over komen.
Zou dat komen omdat hij niet echt geweldig engels praat, of geen zin heeft om ondersteuning te verlenen?Het is niet alsof ik direct over het zootje terugsturen begon ofzo.
Inderdaad een onvriendelijke en slechte behandeling. Je schreef toch duidelijk dat het probleem er al was vóór de firmware upgrade. Hij doet nu net alsof jij je eigen probleem hebt veroorzaakt en het maar moet uitzoeken. Zijn engels lijkt hem ook te beperken ja.

Is het trouwens niet zo dat een firmware-upgrade gewoon een feature is dat bij een product hoort? En dus ook gewoon goed zou moeten werken? Lijkt mij dat de verantwoordelijkheid nog altijd bij de fabrikant ligt om de vrijgegeven firmwares goed te laten werken. En dus moet de retailer zulk soort problemen gewoon behandelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Patriek op 02-02-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Nou ja, heb er gewoon op gereplied met het volgende berichtje:
Before the upgrade, i used nas-basic43 loader 067.
I upgraded to the following version, http://www.station-driver...sk%20v46+boot%20v0.70.exe.

Mind you, the landisk did not detect hard drivers prior to the firmware upgrade.
I tried to upgrade the firmware to get the landisk back to detecting my hard drive.

Since it didn't help, i decided to ask you about this because you probably have more experience with these devices.
Hij had schijnbaar ook wel door dat ik niet zomaar een upgrade had gedaan, dus ik kreeg het volgende terug:
send the box without any accesories to ( as registered letter )

elgün
logenstr. 24
67655 Kaiserslautern - germany

I can check it
Dat maar doen dan. Hij is zo ook waardeloos, hij doet nu helemaal niets meer, behalve het opstarten van de harde schijf en de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

he3763 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:29:
Ik heb toch de Plextor aangeschaft en ik moet zeggen dat het prima werkt. Misschien een beetje raar, maar ik was eigenlijk een beetje tereurgesteld dat het allemaal zo makkelijk ging. Het werkt direct out of the box, zonder ook maar iets in te stellen of de handleiding te lezen. Stekker erin, netwerkkabel in de router en hop beschikbaar op al mijn clients. Ik had eigenlijk nog wel verwacht dat ik nog wel wat met instelling zou mogen rommelen, maar nee hoor. En ook het on the fly aanpassen van de newerknaam, wachtwoord etc. gaf geen enkel probleem. Webinterface is duidelijk en functioneel, maar zeker niet sexy. Usermanual staat in html op bijgeleverde cd-rom (en op het web). Ik heb zelf liever gewoon een pdf-je, maar goed, je moet wat te zeuren hebben.

Hij is bovendien heerlijk stil tijdens gebruik (hij is passief gekoeld) en gaat keurig slapen als hij niet gebruikt wordt (en wordt ook weer netjes wakker). Buitenkant wordt tijdens gebruik wel gewoon warm, maar niet erg.

Wat betreft de snelheid heb ik nog niet echt gemeten, maar het is snel genoeg om op mijn wireless client video te streamen, dus voldoet voor mij prima. Ik ga binnenkort eens een benchmark draaien om wat concretere cijfers te hebben.

Kortom, op het eerste gezicht prima tevreden. Er zit ook nog standaard 2 jaar pick up and return garantie op, da's toch wat anders dan bij die E-bay dingen. Hoewel die voor een echte tweaker natuurlijk wel een stuk leuker en uitdagender zijn. Ik ga binnenkort eens even met de ingebouwde printserver stoeien, maar als het net zo gaat als de rest wordt dat ook een saaie snelle installatie.
Ik heb smakelijk moeten lachen om je reply! :*)

Ik had nl. precies hetzelfde toen ik me Synology DS binnen kreeg...
Uit pure verveling heb ik het ding maar opengeschroefd om te zien hoe het nu allemaal zat. Helaas blijkt dat ook niet meer te zijn dan een printplaat, fannetje, hardeschrijf plus coolblokje en een usbkabeltje. Na 4 a 6 schroefjes ben je klaar.
Daarna maar in de beta upgrading gegaan, beetje bugs zoeken, maar continue 320gig terugzetten gaat ook vervelen en zelfs irriteren. Ding doet het nu goed tot super goed... (behalve hibernation als er een USB disk bij hangt, geen zin om tech support in te schakelen).

Standaard NAS dingen zijn saai ! :P

(misschien toch dadelijk over naar Microsoft Home Server??? dan weet je bijna zeker dat je altijd wat te doen hebt, hehehe :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 13:47:
[...]
Standaard NAS dingen zijn saai ! :P

(misschien toch dadelijk over naar Microsoft Home Server??? dan weet je bijna zeker dat je altijd wat te doen hebt, hehehe :P )
Ja, zoals je virusscanner controleren of die wel netjes automagisch geupdate heeft en dergelijke. Nee dank je, dan maar iets saais kopen dat niet meer beloofd dan ze waar kunnen maken. ;)

no-MS flame intended, maar ja... ik denk dat ik dit altijd wel zal vinden als een apparaat over intelligent zou moeten zijn met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik zit al enige tijd te kijken naar een NAS oplossing. Ik ben mijn P3 1GHz met 3 HD's in een fulltower meer dan zat :P Ik wil gewoon een klein apparaat waar ik een 500GB schijf in kwijt kan of er al inzit en ik deze vanaf mijn PC en laptop kan benaderen.

Uiteraard me wel ingelezen over een aantal NAS oplossingen alleen is niet alles duidelijk.

Ik las in enkele artikelen dat sommige NAS oplossingen DHCP vereisen. Dit is voor mij niet wenselijk. Ik werk altijd met vaste IP-adressen en wil dat mijn netwerkopslag dat ook heeft. Echter is het voor mij bij veel produkten dus niet duidelijk of het kan werken zoals ik dat wil. Ik weet alleen niet goed op welke term ik moet letten.

Iemand die me kan vertellen waar ik in dat geval op moet letten :? Is dat IP-based?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 20:27

MrScratch

I am rubber, you are glue

Al die NAS-oplossingen werken ook gewoon met vast IP-adres. Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt 1 is die alleen via DHCP werkt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

MrScratch schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:43:
Al die NAS-oplossingen werken ook gewoon met vast IP-adres. Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt 1 is die alleen via DHCP werkt.
Zoals MrScratch al vertelde, je hebt het niet nodig. Ik draai zelf hier mijn NAS met vast ipadres. Ik weet geen makkelijke manier om mijn netwerkshares en linux samba mounts naar mijn NAS anders zo mooi constant te laten werken.
De DHCP heb ik uiteraard wel gebruikt om het apparaatje in mijn netwerkje aan de gang te helpen, maar het ipadres veranderen was (behalve rondneuzen door de web-interface) het eerste wat ik met mijn NAS hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Meeste routers ondersteunen ook MAC koppeling. Je device krijgt steeds hetzelfde ip ook al staat DHCP aan. Handig, want nieuwe devices krijgen automatisch een ip-tje. Even MAC aan ip vast zetten en klaar. Dit is hier makkelijkste manier (vaste ip's geven werkt hier niet, vraag me niet waarom) en kost nog geen 5sec. Ik heb hier nog nooit een andere ip gehad die ik niet verwachtte. Voor veiligheid ip range verkorten tot aan alle devices die je aangesloten hebt (voor als je wireless hebt, onbevoegden krijgen zowiezo geen ip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:58:
Meeste routers ondersteunen ook MAC koppeling. Je device krijgt steeds hetzelfde ip ook al staat DHCP aan. Handig, want nieuwe devices krijgen automatisch een ip-tje. Even MAC aan ip vast zetten en klaar. Dit is hier makkelijkste manier (vaste ip's geven werkt hier niet, vraag me niet waarom) en kost nog geen 5sec. Ik heb hier nog nooit een andere ip gehad die ik niet verwachtte. Voor veiligheid ip range verkorten tot aan alle devices die je aangesloten hebt (voor als je wireless hebt, onbevoegden krijgen zowiezo geen ip)
Sommige NAT-routers functioneren niet goed, die routeren de ipadressen simpelweg niet die niet geserveerd worden uit de DHCP pool. Dat gaat tegen alle standaarden in.
Ik heb zelf een DHCP range gedefinieerd die begint bij nummer 20 tot 254. Dat geeft me de ruimte om de ipadressen 1 tot 19 statisch toe te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

VisionMaster schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:35:
[...]

Sommige NAT-routers functioneren niet goed, die routeren de ipadressen simpelweg niet die niet geserveerd worden uit de DHCP pool. Dat gaat tegen alle standaarden in.
Ik heb zelf een DHCP range gedefinieerd die begint bij nummer 20 tot 254. Dat geeft me de ruimte om de ipadressen 1 tot 19 statisch toe te wijzen.
Oke ben dus verkeerd bezig? ... tja, geen tijd en zin om het te veranderen..en het werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:02:
[...]
Oke ben dus verkeerd bezig? ... tja, geen tijd en zin om het te veranderen..en het werkt goed.
Ik zeg toch niet dat je oplossing verkeerd is ;) Uit management overwegingen is het zelfs goed om alles vanuit 1 plek te kunnen regeren.
Het ligt aan de firmware van sommige routers dat die iets niet toelaten wat welk gewoom zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom je bijvoorbeeld niet de Maxtor Fusion moet nemen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:45:
Kan iemand mij uitleggen waarom je bijvoorbeeld niet de Maxtor Fusion moet nemen?

Bedankt
Laat maar.
Ik heb toch besloten om de QNAP TS-101 aan te schaffen. Als ik het goed begrijp is zo'n beetje het enige verschil met de synology dat ie geen ventilator heeft en aangezien ie naast de bank in de woonkamer komt te staan, gaf dat de doorslag.
Mocht iemand al tijd besteed hebben aan de uitlef over de Maxtor Fusion. SORRY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:02:
[...]

Laat maar.
Ik heb toch besloten om de QNAP TS-101 aan te schaffen. Als ik het goed begrijp is zo'n beetje het enige verschil met de synology dat ie geen ventilator heeft en aangezien ie naast de bank in de woonkamer komt te staan, gaf dat de doorslag.
Mocht iemand al tijd besteed hebben aan de uitlef over de Maxtor Fusion. SORRY!
Ik heb gekeken in de pricewatch, maar ik kan geen product vinden met de zoekterm 'Maxtor Fusion'. En via Google kan ik weer te veel vinden en het weer niet linken naar 1 van de producten die ik kan begrijpen.
Momenteel is het helemaal lastig omdat Maxtor overgenomen is, dan zijn er wat weblinks verandert. dus je excuses zijn aanvaard, ik was gelijk aan het zoeken voor je :) maar ik kon niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Laatst online: 06-09 18:54
Kaap schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:02:
Ik zit al enige tijd te kijken naar een NAS oplossing. Ik ben mijn P3 1GHz met 3 HD's in een fulltower meer dan zat :P Ik wil gewoon een klein apparaat waar ik een 500GB schijf in kwijt kan of er al inzit en ik deze vanaf mijn PC en laptop kan benaderen.

Uiteraard me wel ingelezen over een aantal NAS oplossingen alleen is niet alles duidelijk.

Ik las in enkele artikelen dat sommige NAS oplossingen DHCP vereisen. Dit is voor mij niet wenselijk. Ik werk altijd met vaste IP-adressen en wil dat mijn netwerkopslag dat ook heeft. Echter is het voor mij bij veel produkten dus niet duidelijk of het kan werken zoals ik dat wil. Ik weet alleen niet goed op welke term ik moet letten.

Iemand die me kan vertellen waar ik in dat geval op moet letten :? Is dat IP-based?
Voor veel NAS oplossingen is Fast Ethernet (100Mbit 100-base-T) simpelweg te traag. Mijn oude laptopje thuis met 400MHz Mobile-Pentium-3 LV weet 100Mbit aardig vol te krijgen. Bij de NAS oplossingen met Gbit LAN op is meestal de ARM processor de bottleneck (op enkele SoHo BYOD oplossingen na, maar dat zie je direct aan de prijs).

Volgens mij kun je dus het beste gaan voor een mini-ITX oplossing met bv. FreeNAS danwel een full-blown OS als FreeBSD of Ubuntu-server. Kost wat, maar daar krijg je ook fiks performance voor terug.
VIA GBit LAN ITX -> Pricewatch ca 200€
Daar moet je dan nog wel wat geheugen bij rekenen (tenzij je veel clients hebt kun je samba makkelijk met 256MB draaien) en uiteraard harddisk(s). Met 2 PATA en 2 SATA aansluitingen kun je met de huidige techniek 4.5TB aan storage aan dit bordje knopen.......

Ome Tom's networking (tegenwoordig http://www.smallnetbuilder.com/ -> NAS) heeft een mooie NAS comparison chart http://www.smallnetbuilde...n,com_wrapper/Itemid,153/ waaruit blijkt dat een DIY NAS prima performed (Dat was dan een Sempron, deze via zal iets langzamer zijn).

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Een kennis van mij overweegt om (op mijn advies) een Buffalo Linkstation Pro of een Synology Disk Station DS-106e of j te kopen. Is er echter iets bekend over compatibiliteit met Windows Vista? Ik zie zelf geen reden om problemen te vermoeden... maar aangezien het voor een ander is, wil ik het toch even bij jullie checken!

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

JaymzHetfield schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 22:07:
Een kennis van mij overweegt om (op mijn advies) een Buffalo Linkstation Pro of een Synology Disk Station DS-106e of j te kopen. Is er echter iets bekend over compatibiliteit met Windows Vista? Ik zie zelf geen reden om problemen te vermoeden... maar aangezien het voor een ander is, wil ik het toch even bij jullie checken!
Over vista weet ik t niet, maar ff wat anders; waarom twijfel je nog tussen DS-106 j (PATA) of e (SATA) als de SATA-variant sneller getest word? Verder zijn er toch geen verschillen? Dacht dat de j-variant alleen bedoeld is voor mensen die al een PATA-schijf hebben liggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Patriek op 09-02-2007 18:01 . Reden: namen verwisseld, thnx visionmaster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Patriek schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:41:
[...]

Over vista weet ik t niet, maar ff wat anders; waarom twijfel je nog tussen DS-106 e (PATA) of j (SATA) als de SATA-variant sneller getest word? Verder zijn er toch geen verschillen? Dacht dat de e-variant alleen bedoeld is voor mensen die al een PATA-schijf hebben liggen.
He, kijk uit, je draait die types door elkaar!
de DS-106e is de S-ATA en de DS-106j is de P-ATA.

Makkelijk te onthouden, omdat de S-ATA versie ook nog eens external S-ATA heeft en de 'j' heeft dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

En vergeet de fan niet (E versie)! Voor sommige belangrijk wegens geluidshinder.

Heeft iemand toevallig een externe usbdisc aangesloten op een DS106E? Zoja, werkt bij hun hibernation van zowel de DS als de externe usbdisc?

Mijnes gaat nogsteeds niet in hibernation (wat op zich geen punt is, zit een uitknop op) echter zorgt deze ervoor dat me DS ook niet me in hibernation gaat.
Zoek dus een goedkope vervanging hiervoor.. die zeker weten werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Quakie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:02:
En vergeet de fan niet (E versie)! Voor sommige belangrijk wegens geluidshinder.

Heeft iemand toevallig een externe usbdisc aangesloten op een DS106E? Zoja, werkt bij hun hibernation van zowel de DS als de externe usbdisc?

Mijnes gaat nogsteeds niet in hibernation (wat op zich geen punt is, zit een uitknop op) echter zorgt deze ervoor dat me DS ook niet me in hibernation gaat.
Ik zal straks eens een USB stick in zijn kont stoppen en effe kijken of de interne disk in hibernation gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bld-
  • Laatst online: 08-09 11:53
Quakie schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:02:

Ik heb op de Synology website gelezen dat er een update is die dit probleem oplost.
Nu weet ik niet of jij al je kastje hebt geupdate?

Ik heb gister de DS-106e besteld, hoop hem morgen in huis te hebben.
Morgen dan ook meteen even bij onze buren een 500gb hd halen :)

[EDIT]
Nog eens voor je gekeken:

Version: v2.0.4-.3.0426
(2165) USB disk hibernation is supported
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/DS106e.php

[ Voor 8% gewijzigd door Bld- op 09-02-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

VisionMaster schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:38:
[...]

Ik zal straks eens een USB stick in zijn kont stoppen en effe kijken of de interne disk in hibernation gaat.
jammer dat je geen externe hardeschrijf hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bld- schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:29:
[...]

Ik heb op de Synology website gelezen dat er een update is die dit probleem oplost.
Nu weet ik niet of jij al je kastje hebt geupdate?

Ik heb gister de DS-106e besteld, hoop hem morgen in huis te hebben.
Morgen dan ook meteen even bij onze buren een 500gb hd halen :)

[EDIT]
Nog eens voor je gekeken:

Version: v2.0.4-.3.0426
(2165) USB disk hibernation is supported
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/DS106e.php
Jip, draai hier 424 waarin het gefixt zou moeten zijn. (tot nu toe blijf ik 426 een slechtere versie vinden vandaar niet een update naar final 426).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:08:

Dat maar doen dan. Hij is zo ook waardeloos, hij doet nu helemaal niets meer, behalve het opstarten van de harde schijf en de ventilator.
En ik kwam gisteren thuis, met een wachtend pakketje.
Heb een nieuwe NAS gekregen, ook met nieuwe firmware (NAS-BASIC45, LOADER 69) en hij doet het weer prima :)
* Eddos is weer blij.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.