aZuL2001 schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 17:21:
Die FSG is een heel leuk ding.
Draait ook goed op
Openfsg <= aanrader.
Hardware is niet supersnel, dus ga geen joomla er op willen draaien.
Verder doet hij wat hij moet doen.
Nadeeltje : De fan maakt wat te veel herrie als je hem op max performance zet. Zou je eigenlijk wat moeten modden of extra passief koelen.
Koop de 80 GB variant, en trek hem open en vervang de hd voor een grotere.
Ik zou ook de wireless variant niet doen, maar dat is mijn mening.
Dan kun je beter een los AP erbij zetten.
Best wel een kickuh ding zeg. Dat ding kan nog net niet koffiezetten

Op zich valt het mee wat het meer kan dan mijn eigen Synology, maar als ik het goed heb doet het de volgende dingen meer:
- Wifi opzetten
- Mail server draaien
- Je NAT router spelen
- En ook je firewall spelen
Dit apparaat is duidelijk meer voor als alles in 1 oplossing gemaakt, tenminste... als je een niet al te uitgebreide router al in huis hebt. Want anders koop je een NAT-router te veel. Bij een hoop business ADSL of veel kabel modems zit je nog kaal op de verbinding of je hebt iig een standaard ADSL-modem gekregen die net aan NAT doet zonder wireless, dan is dit een ideaal apparaatje.
Ik kan niets bespeuren in de handleiding dat het apparaat automatisch dingen kan downloaden. Dus duidelijk een mooi apparaatje voor een kleine office situatie. Veel handige bruikbare toeters en bellen, maar geen speelgoed. Die Synology van mij is meer een spele dingetje voor de gevorderde thuisgebruiker, omdat:
- Een fotoalbum kan presenteren
- En die torrent en web downloads kan maken
Beide machines bieden een SSH connectie, althans, ik heb gezien in de sources van het besturingssysteem van de Synology dat het er in zit, alleen gefirewalled (denk ik) en de Freecom biedt dat native aan. Dus ik weet niet wat je dan op die disk kan, maar wellicht voldoende om te overleven als linux dude
Ik heb bij die Freecom niet gezien dat ik het apparaat aan een active directory kan koppelen. Dat kan ik met de Synology wel doen. Dat lijkt me ook in de kleine kantoor omgeving wellicht nog wel interessant dat je username/password database gebruikt kan worden tot in/op je diskserver.
just my 2cts
[
Voor 47% gewijzigd door
VisionMaster op 30-12-2006 19:20
]