Probleem Nvidiadrivers of probleem videokaart 7300 GT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-04-2022
Beste mensen,

Op mijn nwe systeem met een Asus 7300GT videokaart heeft Vista 64 een paar weken goed gedraaid. Sinds 2 dagen echter, blijft het beeldscherm zwart bij het opstarten. Ik krijg nog wel even het Windows Corporation logootje met dat groene bewegende balkje erboven, maar daarna is het over met de pret. Windows start ondertussen wel gewoon op, heb ik de indruk.
Ik heb eerst geprobeerd een ouder herstelpunt terug te zetten, zonder resultaat.
Veilige modus doet het wel gewoon en dus heb ik toen verschillende Nvidiadrivers geprobeerd: eerst de beta 101.41, toen de 100.65 en vervolgens de 97.46 versie. Alle drie zonder resultaat.
Ook in aparaatbeheer de gehele driver gedeinstalleerd en Windows hem zelf weer laten opzoeken, werkt niet.
Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen? Nog steeds een driverprobleem, of is de kaart kapot?

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaart is denk ik niet kapot.
Ik zou proberen om windows opnieuw te installeren.
mischien te hoog ingestelde resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik denk ook dat je windows brak is. Bij XP had ik dat sowieso gezegt, maar van een Vista-machine durf ik dat niet te zeggen. Kan je je specs geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig ook een tv aangesloten?
Kan zijn dat het beeldscherm verspringt naar de secondary monitor/tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je de monitor eens op de tweede uitgang aangesloten?
Misschien staat die op poort 2, dan zou het goed kunnen dat Windows uit eindelijk poort 1 kiest.
Had dat ook wel eens.

Of je hebt misschien een softwartje draaien die de refresh of resolutie lockt dat jou monitor niet aan kan. Dan je denk ik we 100 keer je drivers opnieuw installeren maar daar schiet je dus niets mee op.

[ Voor 36% gewijzigd door mysterieworld op 16-04-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
Heb uiteindelijk Vista terug gezet naar een van de eerste herstelpunten en toen kreeg ik weer beeld. Zat 'm dus toch in een geinstalleerd programma of driver update of zo. Ben er alleen nog niet achter welke, want ik heb nog niet alle prog;s weer geinstalleerd. Zodra ik het weet, meld ik het nogmaals.

Het was i.i.g. niet een TV of tweede monitor.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvkraaij
Heb inmiddelde meerdere malen dit probleem gehad. Op willekeurige momenten, o.a. na installeren van Avast antivirus (doet die wat met je videodrivers??). Terugzetten naar een herstelpunt waarop het probleem niet bestond, helpt niet altijd. Ook Vista opnieuw installeren heeft niet geholpen. Het gaat dan een tijdje goed, maar vervolgens blijft het scherm zomaar weer zwart na het opstarten.
De laatste keer hielp het uitzetten en de stekker van het systeem er een tijdje uit halen. Sindsdien ben ik verlost van het probleem (nu zo'n 6 dagen). Zou het zodoende misschien toch een hardware probleem kunnen zijn??

Kasper

Pagina: 1