STIMPPYYY schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:35:
Nou vind ik dit een geweldige prijs, maar aangezien ik nu die dell zie begin ik toch te twijfelen. Apple heeft een fantastisch desing, maar de specs van de Dell zijn heel goed. Ik heb geen ervaring met 23"/24" schermen.
[...]
Ik wil daarom graag toch jullie meningen horen !
Ik snap niet dat er zo veel mensen voor design kiezen, om eerlijk te zijn. Ik heb liever iets praktisch. Aangezien ik er een groot deel van de dag naar moet kijken (het beeldoppervlak en de beeldinhoud, niet het randje er omheen, of de standaard!) heb ik liever betere specs en wat minder design. Alhoewel ik ook moet bekennen dat ik de Dell er niet zo slecht vindt uitzien en niet zo goed snap waarom die Apples zoveel mooier zouden zijn
In ieder geval, de responsetijd is nog enigszins te vergelijken, maar de rest is toch echt bij de Dell een stuk beter (op papier*):
Responsetijd: Apple 16 ms; Dell 12-16 ms [misschien zo laag als 8]
Contrast: Apple: 400:1; Dell 1000:1
Brightness: Apple: 270 cd/m2; Dell 500 cd/m2
Viewing angle: Apple: 170 gr.; Dell 178 gr.
En verder is de Dell bijvoorbeeld in hoogte verstelbaar (voor mij essentieel, om ergonimisch goed te kunnen zitten/kijken), is draaibaar (portrait), heeft ie een cardreader (scheelt weer 10 euro en een USB-kabeltje

) en meer aansluitmogelijkheden (S-video/composite en zo) en leuke dingen als PIP/PBP daarvoor.
Met de prijs die je noemt voor die Apple ben je wel zo'n 250 EUR duurder uit met de Dell, dus dan moet je kijken of dat voor jou de moeite is. Persoonlijk lijkt het me zonde om nu een oudere generatie scherm te kopen voor bijna hetzelfde geld.
* De positieve (initiele) berichten over de Dell doen vermoeden dat de specs niet alleen op papier goed zijn, maar ook in het echt.
Ik ben zelf eigenlijk nog alleen aan het dubben of er een kans is dat Dell weer met een kortingsactie komt op korte termijn, of dat ik hem maar gewoon zo moet kopen. Ik weet niet hoe vaak dat gebeurt, maar de actie van een paar weken geleden zou natuurlijk wel leuk zijn. Jammer dat er hier niet zo veel kortingsacties en coupons zijn...