Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 3)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.573 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Topicstarter
Aangezien niemand anders dit doet en de topic al enige tijd gesloten is, bij deze...

Iemand mag de opening post wel editen ofzo, gaat mij erom dat er verder gepraat kan worden over deze monitoren.

Deel 2

Zijn ondertussen al weer speculaties aan de gang dat de nieuwe dell 24" die er aan komt misschien de 'oude' panelen van de samsung 243t zou nemen. Als ze die voor een mooie prijs kunnen neerzetten is dit zeker interessant.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 665 op 19-01-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 01:02
De nieuwe Samsungs kunnen nog wel maanden op zich laten wachten. Het enige dat bekend over ze is, is dat Samsung US heeft aangegeven dat de productie uitgesteld is van Q4 naar een onbekende datum wegens productie problemen. Voorlopig ziet het er niet naar uit dat er nieuwe modellen Samsung's in de winkels komen te liggen. T.z.t. als ze uitkomen zullen ze prijzig zijn omdat Samsung graag eerste de oude voorraad 243T's en 213T's in het retailkanaal wil verkopen.

Gaarne een ieder geinsteresseerd in de Dell's PF2001 en PF2005 hierover in de aparte thread voor deze modellen; Dell 2001FP door discusiëren, dat houd deze thread voor andere modellen.

De interresante modellen op dit moment zijn:
de 23" OEM LG-Philip schermen:
BENQ FP231W mooi design, lage prijs
HP L2335 de goedkoopste 23" in 2004 (nu ingehaald door de Benq)
Philips 230W5BS
Apple Cinema Display 23" TFT

Zie de Tweakers.net review door Hielko
En een korte review op pcworld.com

Onder de 21" is o.a. Samsungs 213T interessant als je er niet al te serieus mee wilt gamen(25ms).

Zie de Tweakers.net review door Hielko

Last but not least de Apple Cinema Display 30" Door de prijsverlaging van Apple begin dit jaar en doordat ook een gewone Asus 6800GE de resolutie van deze monitor aan kan, komt het model in het budgetbereik van kapitaalkrachtige Geeks.

o.a. op Hardforum kom je interessante posts tegen over (nieuwe) grotere TFT monitoren.
Op 2cpu.com vindt je wat meer technisch inhoudelijke threads.
Op widescreengamingforum kan je allerlij truuks en tips vinden om games te tunen voor een wide-screen scherm.

[ Voor 18% gewijzigd door Database freak op 19-01-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
Ok, ik zit te twijfelen tussen de Cinema 20" en de 2005FPW. Nou heb ik vandaag in Eindoven de Cinema gezien; in één woord geweldig! Weet iemand waar je zo'n 2005FPW kunt bekijken? Ik moet zeggen, er zit best een prijsverschil tussen. Is dat het waard?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ppotter10 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:42:
Ok, ik zit te twijfelen tussen de Cinema 20" en de 2005FPW. Nou heb ik vandaag in Eindoven de Cinema gezien; in één woord geweldig! Weet iemand waar je zo'n 2005FPW kunt bekijken? Ik moet zeggen, er zit best een prijsverschil tussen. Is dat het waard?
de apple heeft een mooi design maar:
- slechts 1 aansluiting (DVI)
- niet in hoogte verstelbaar

en de dell:
- meerdere aansluitingen
- in hoogte verstelbaar

nadeel van de dell is dat hij te kampen heeft met backlight lekkage (door knullige assemblage), en ja dode pixels maar welk scherm niet? ik weet niet of dit bij de nieuwere revisies is opgelost (denk het niet).
de dell kan je helaas niet bekijken in de winkel aangezien dell niet in de winkel verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb de delen van dit topic nu even doorgelezen, omdat ik van plan ben om een Apple 20" Cinema Display te gaan kopen eind volgende maand. Digitalview.nl heeft deze op dit moment voor 982,68 incl BTW, verzend/rembours kosten en verpakking.

Mijn eisen zijn max 16ms responsetime, minimaal 350:1 contrast ratio, 20" en breedbeeld. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor World of Warcraft (ondersteund 16:9 native), Photoshop, DVD's / TV op kijken en de standaard dingen. Huidige VGA kaart is een Radeon 9700 Pro. Ik ga er een TV kaart voor gebruiken, dus die enkele DVI aansluiting is voldoende. De VGA aansluiting op m'n Radeon laat ik mijn huidige 15" TFT gewoon aanhangen :)

Maximale budget is 1000 euro.

Is de Apple dan de beste keus, of heeft iemand anders nog suggesties? :)

[ Voor 13% gewijzigd door the_tWiStEr op 21-01-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Twister schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:56:
Ik heb de delen van dit topic nu even doorgelezen, omdat ik van plan ben om een Apple 20" Cinema Display te gaan kopen eind volgende maand. Digitalview.nl heeft deze op dit moment voor 982,68 incl BTW, verzend/rembours kosten en verpakking.

Mijn eisen zijn max 16ms responsetime, minimaal 350:1 contrast ratio, 20" en breedbeeld. Wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor World of Warcraft (ondersteund 16:9 native), Photoshop, DVD's / TV op kijken en de standaard dingen. Huidige VGA kaart is een Radeon 9700 Pro. Ik ga er een TV kaart voor gebruiken, dus die enkele DVI aansluiting is voldoende. De VGA aansluiting op m'n Radeon laat ik mijn huidige 15" TFT gewoon aanhangen :)

Maximale budget is 1000 euro.

Is de Apple dan de beste keus, of heeft iemand anders nog suggesties? :)
als je een zoekt naar een 20" inch widescreen heb je voorlopig nog maar 2 keuzes. apple of dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
De 23" BENQ is slecht leverbaar, uiterlijk 30 januari pas bij de leveranciers. De prijsdaling moet dus een koerscorrectie zijn geweest. Ik verwacht dat over twee maanden het scherm rond de 1100~1200 te koop zal zijn. Ik wacht nog ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Heb vrijdag m'n 30" Apple binnen gekregen. Door een gebrek aan de juiste video kaart, een AOpen GT ipv de Asus GE, werkt hij slechts op 1280x800. Zal m'n resultaten posten zodra ik de AOpen geruilt heb voor de V9999GE.

Een ieder geinteresseerd in de Apple's, zie deze links ze schijnen nogal eens incompatible te zijn met bepaalde pc hardware, zie de diverse threads hierover op het Apple forum:
ACD
Apple Displays

[ Voor 7% gewijzigd door Database freak op 23-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gaaf DBFreak!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vooral foto's :)

offtopic:
Het kopen van een nieuwe monitor stel ik even uit vanwege de aanschaf van nieuwe velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50
Selechts 1280x800, is dat wel niet heel erg laag? 1920x1200 moet toch ook wel met die AOpen haalbaar zijn, of hebben ze daar soms de aller goedkoopste tmds transmitter opgezet die ze konden vinden? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Nee de AOpen heeft een vrij goede TMDS die 2048x1536 aankan maar opeen of ander manier blijft hij in combinatie met de Apple steken op de helft van de bative resolutie; elk beeld puntje is opgebouwd uit 4 pixels. Zelf met powerstrip resoluties toevoegen hielp niks, de 30ACD geeft dan gewoon geen beeld meer. Andere 30ACD gebruikers op diverse forums hebben dezelfde ervaring echt alleen de V9999GE werkt, zelfs de V9999GT en V9999UDL die exact dezelfde board layout lijken te hebben werken niet in combinatie met de ACD. Het is een vreemd verschijnsel dat tot dusver nog niemand exact heeft kunnen verklaren. Laatste berichten zijn dat de V9999GE uit productie schijnt te worden genomen.

Ik post foto's + ervaring als ik hem werkend op een V9999GE heb! De V9999GE is echter in backorder met een levertijd van 10 dagen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Digitizers schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:05:
[...]

de apple heeft een mooi design maar:
- slechts 1 aansluiting (DVI)
- niet in hoogte verstelbaar

en de dell:
- meerdere aansluitingen
- in hoogte verstelbaar

nadeel van de dell is dat hij te kampen heeft met backlight lekkage (door knullige assemblage), en ja dode pixels maar welk scherm niet? ik weet niet of dit bij de nieuwere revisies is opgelost (denk het niet).
de dell kan je helaas niet bekijken in de winkel aangezien dell niet in de winkel verkrijgbaar is.
Onzin, mijn 2005 heeft geen backligt issue, en geen dooie pixels. ligt net aan de monitor die je heb. en heb je t wel dan kan je m zo omruilen bij dell :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Het 2005FPW backlight issue heeft waarschijnlijk veel te maken met een slordige montage in de fabriek. De plastic rand drukt namelijk te hard tegen het scherm. Hier heeft een Duitser dit met succes zelf proberen op te lossen. Mijn duits is niet goed genoeg om de hele procedure perfekt te begrijpen. (Welke schroeven heeft hij nu juist losser gezet? Ik kan het niet opmaken uit de foto's.) Misschien kan iemand het eens vertalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Hielko schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:29:
Selechts 1280x800, is dat wel niet heel erg laag? 1920x1200 moet toch ook wel met die AOpen haalbaar zijn, of hebben ze daar soms de aller goedkoopste tmds transmitter opgezet die ze konden vinden? :o
Voor de 30" Cinema display heb je een dual-link DVI poort nodig. De reden hiervoor is dat de bandbreedte van een TDMS transmitter niet voldoende is om de resolutie van 2560 x 1600 weer te geven. Daarvoor heb je dus twee TDMS transmitters nodig. Die heeft de Silicon Image 178CT64 wel. Dus dat verklaart ook waarom je helft hebt zonder zo'n kaart. Hoewel, je zou toch 1920 x 1200 moeten halen bedenk ik me nu. :?
Is wel toevallig dat het de helft is van de native resolutie en je een dual-link poort nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Database freak schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:59:
Nee de AOpen heeft een vrij goede TMDS die 2048x1536 aankan maar opeen of ander manier blijft hij in combinatie met de Apple steken op de helft van de bative resolutie; elk beeld puntje is opgebouwd uit 4 pixels. Zelf met powerstrip resoluties toevoegen hielp niks, de 30ACD geeft dan gewoon geen beeld meer. Andere 30ACD gebruikers op diverse forums hebben dezelfde ervaring echt alleen de V9999GE werkt, zelfs de V9999GT en V9999UDL die exact dezelfde board layout lijken te hebben werken niet in combinatie met de ACD. Het is een vreemd verschijnsel dat tot dusver nog niemand exact heeft kunnen verklaren. Laatste berichten zijn dat de V9999GE uit productie schijnt te worden genomen.

Ik post foto's + ervaring als ik hem werkend op een V9999GE heb! De V9999GE is echter in backorder met een levertijd van 10 dagen :(
Gefeliciteerd met je 30Inch ACD. _/-\o_

Krijg jij nu wel de bios info etc. te zien?
Dit varieerd ook van kaart tot kaart.

Zelf ben ik nogal huiverig om een 30Inch ACD aan te schaffen als ik dan straks weer een losse monitor moet gaan gebruiken om de Bios te bekijken e.d.

De meeste berichten laten zien dat het scherm pas actief wordt als Windows XP geladen is.

Wat zijn hier jouw ervaringen mee? (ook op dit moment met de AOpen kaart :) )

Het schijnt iets met hardware-scaling te maken hebben.
De ACD's schijnen dit niet te doen en alleen als de videokaart dit wel kan en overneemt dan krijg je de pre-windows schermen te zien.

[edit]

Er is trouwens ook al een PCI-Express videokaat beschikbaar die Dual-Link DVI ondersteund.
Namelijk de:
MSI NX6800GT-T2D256E

Specs:
• Superscalar GPU architecture
• NVIDIA® CineFX™ 3.0 engine
• On-chip Video processor delivers unmatched video performance and features.
• High-speed GDDR3 memory interface
• 256-bit memory interface with advanced memory control
• NVIDIA® UltraShadow™ II technology enhances the performance of bleeding-edge games that feature complex scenes with multiple light sources and objects. Second-generation technology delivers more than 4x the shadow processing power over the previous generation.
• NVIDIA® High-Precision Dynamic-Range (HPDR) technology
• 128-bit studio-precision computation prevents image defects due to low precision and ensures the best image quality for even the most demanding applications.
• NVIDIA® Intellisample™ 3.0 technology
• Full MPEG Support
• Advanced adaptive de-interlacing
• Video scaling and filtering
• Integrated TV encoder
• NVIDIA® ForceWare™ Unified Driver Architecture (UDA)
• DirectX® 9.0 and OpenGL® 1.5 Optimizations and Support
• NVIDIA® Digital Vibrance Control™ (DVC) 3.0
Dual-link DVI support
• Designed for PCI Express x16
• Supports PCI Express high-speed interconnect (HSI) technology for bidirectional interconnect protocol conversion
• NVIDIA® SLI™ multi-GPU ready
• Support for the industry's fastest GDDR3 memory
• 256-bit advanced memory interface
• 0.13 micron process technology
• Advanced thermal management and thermal monitoring
• Memory Interface: 256-bit
• Fill Rate (billion texels/sec.): 5.6
• Vertices/sec. (Million): 525
• Pixels per clock (peak): 16
• Textures per pixel (max in a single rendering pass): 16
• RAMDACs (MHz): 400

[ Voor 60% gewijzigd door M289 op 24-01-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gister de 30" in duesseldorf gezien. Manmanman echt ongelofelijk hoeveel ruimte je hebt. Er stond een 23" in naast die verdween in het niets. In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop.

HP schijnt binnenkort ook met een 30" uit te komen. Wellicht wordt die goedkoper dan de apple en is de stap om er een te nemen nog kleiner. Het enige wat ik hoop is dat er op dat moment meer videokaarten gaan uitkomen die dual link dual dvi gaan ondersteunen. Op dit moment heb je alleen de professionele kaarten die te duur zijn en de V9999 GE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 14:03
In de specs van de XFX geforce 6600GT (zie http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT43AND) staat:
Dual DVI Support
Able to drive the industry’s largest and highest resolution flat-panel displays.
zou dit betekenen dat deze kaart ook de Apple 30" aan zou kunnen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
The big J schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:11:
In de specs van de XFX geforce 6600GT (zie http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT43AND) staat:

[...]

zou dit betekenen dat deze kaart ook de Apple 30" aan zou kunnen sturen?
Ga er maar vanuit dat dit niet het geval zal zijn.

Dual DVI wordt eigelijk altijd uitgelegd als 2x een DVI-I aansluiting (Single Link).

Ik heb zelf de XFX Geforce 6800 Ultra ook met Dual DVI maar ik verwacht niet dat ik een resolutie van 2560x1600 zal kunnen aansturen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Ik kon met de AOpen gewoon de bios info zien. Dit schijnt een V9999GE probleem te zijn.
Maar na 10 minuten opwarmen schijnt ook de V9999GE het aan te kunnen, het schijnt te maken te hebben met het opwarmen van een onderdeel dat niet geheel goed werkt icm de 30ACD op de V9999GE.

Heb bij 4launch nu de V9999GE in backorder staan en Alternate beweert hem a.s. donderdag weer te hebben. Besluit dan om nog op 4launch te wachten (waar die aanzienlijk goedkoper is) of de premium prijs van Alternate te betalen voor het direct op voorraad hebben.
Alternate buit wat dat betreft haar positie uit dat ze snel bij haar leverancier nieuwe Asus kaarten kan krijgen terwijl alle ander webshops zeer lange backorder levertijden hebben voor de blijkbaar zeer schaarse Asus 6800 GE/GT/U-DL kaarten.

Wat betreft de MSI en overige kaarten, er wordt vaak in spraak verwarring dual link DVI verwart met dual dvi (2 x een dvi uitgang). Met "able to drive the largest LCD pannels" laten ze de 30" ACD buiten beschouwing en bedoelen ze 23" 1920x1200 op reduced blanking mode.
Ik heb een NCCH-DL in backorder staan voor twee 2.4LV xeon's dus PCI-E kaarten is zowiezo geen optie voor mij.Ik hoop dat de nieuwe generatie NV48 meer Dual-link DVi kaarten zal hebben en dat er nog een AGP versie van uitkomt (daarna zullen ze definitief overstappen op PCI-E).

Wat betreft een 30" dell model, Apple's hebben tot nu toe een betere beeldkwaliteit gehad dan dell's daarnaast schijnt de afwerking van bijvoorbeeld de FP2005 ook nogal eens te wensen over te laten.
Als ik donderdag of vrijdag-zaterdag m'n V9999GE binnen heb zal ik wat foto's en ervaring posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
Anoniem: 21792 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 02:36:
Het 2005FPW backlight issue heeft waarschijnlijk veel te maken met een slordige montage in de fabriek. De plastic rand drukt namelijk te hard tegen het scherm. Hier heeft een Duitser dit met succes zelf proberen op te lossen. Mijn duits is niet goed genoeg om de hele procedure perfekt te begrijpen. (Welke schroeven heeft hij nu juist losser gezet? Ik kan het niet opmaken uit de foto's.) Misschien kan iemand het eens vertalen?
Mja, ik denk dat je mss beter naar Dell kunt terugsturen ;) Maar ja, je bent tweaker of niet he 8)

Nou, dat wordt dus waarschijnlijk de Dell 2005FPW. Het verschil is voor mij (waarschijnlijk) niet te zien. Al moet ik zeggen dat die Apple vergeleken met andere schermen wel degelijk een klasse hoger lag qua kwaliteit (vergeleken met een shop ernaast dan :))

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Ah Apple 30"... te grof...
Maar ik ben dan gelijk weer benieuwd of de Asus 6800GE wel goed genoeg presteert op 2560x1600 (uiteraard zonder FSAA/AA aan :X ) bij spellen als Call of Duty / Half Life 2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Haha grapjas... Ik denk dat HL1 op 2560x1600 bij wijze van spreken al wel zwaar genoeg is (als die resolutie uberhaupt wel ondersteund wordt door het spel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125899

Als je 2 xDVI hebt dan heb je meestal 2x Single-DVI, 2 x Single DVI is ook DUAL-DVI op voorwaarde dat je de monitor met 2 DVI connectoren kan aangesloten worden.

Zo werkt mijn IBM T221 op resolutie 3840 x 2400 op een Quadro 1100FX aangesloten met een dual DVI kabel, met driver versie 52.16 kan ik zelfs op 7680 x 2400 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
De backorder voor de Asus V9999 blijft open staan, evens als de NCCH-DL die nog niet leverbaar is. Met die webshops van tegenwoordig moet je weken wachten op je spullen :( Balen als er een bijna 3000 euro kostend scherm in de doos naast je ligt, maar je niet de juiste video kaart er voor hebt (enkel een oude VGA kaart die niet past op de Apple).

[ Voor 20% gewijzigd door Database freak op 28-01-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
zonde idd... je zou kunnen proberen er eentje bij Alternate te bestellen, heb ik eergisteren ook gedaan. wel wat duurder, maar is vandaag dan ook al verzonden volgens hun mail..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Alternate was al weer uitverkocht met hun GE's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Database freak schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:11:
Alternate was al weer uitverkocht met hun GE's :'(
Yorcom.nl

ASUS V9999GE € 398.50

Volgens de site op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
dbfreak: is je 30" pixelperfect btw? nog speciaal op gelet/mogen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Dell heeft prijzen van de 2005fpw wederom verlaagd naar 694,- geloof ik. Wie hebben deze monitor al aangeschaft? Volgens mij is het backlight probleem in europa iets minder dan in Tha USA? Ik heb echt geen zin in eindeloze ruil acties met Dell, maar het gat naar Apple is wel groot..... maar ja apple design is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

De Dell vind ik toch ook zeker niet lelijk.. Als ik het geld zou hebben, zou ik het zeker wel weten...

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
RD schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:45:
Dell heeft prijzen van de 2005fpw wederom verlaagd naar 694,- geloof ik. Wie hebben deze monitor al aangeschaft? Volgens mij is het backlight probleem in europa iets minder dan in Tha USA? Ik heb echt geen zin in eindeloze ruil acties met Dell, maar het gat naar Apple is wel groot..... maar ja apple design is :P
Ik weet niet of de problemen met de dell 2005fpw hier ook aanwezig zullen zijn, beetje afhankelijk van waar de europesche versie gefabriceerd word. iemand enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115173

Digitizers schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:41:
[...]

Ik weet niet of de problemen met de dell 2005fpw hier ook aanwezig zullen zijn, beetje afhankelijk van waar de europesche versie gefabriceerd word. iemand enig idee??
Euhm, China iemand?
Aan deze prijs en kwaliteit kan dit bijna enkel 'made in China' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Alles is made in china of taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Post aub wat foto's!!
Ik wil ook misschien een 30" triple opstelling, maar moet weten hoe et eruitziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Anoniem: 110299 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:12:
Post aub wat foto's!!
Ik wil ook misschien een 30" triple opstelling, maar moet weten hoe et eruitziet!
Ik post foto's als ik hem aangesloten op m'n GE heb. Triple 30"? Heb je de lotterij gewonnen of een rijke vrouw gevonden?

@Opteron²/Xeon²: Yorcom gebeld ondanks dat de GE elders 355 kost en zij dus 40euro duurder zijn, wilde ze niets aan de prijs doen. Een winkel bij mij in de buurt heeft hem dinsdag ook op voorraad. 40 euro meer betalen om hem 2 dagen eerder te hebben vond ik net teveel van het goede.

Vanmiddag nog even bij Media-markt geweest en langs de 17"/19" TFT schermen (Samsung, Philpis, LG) gelopen. Je ziet dan echt een wereld van verschil tussen deze mainstream schermen qua kleur, contrast, helderheid en de 30" ACD. Die schermen daar stonden op maximale helderheid en contrast en zagen er nog 'dof' uit, terwijl de 30" ACD op middelbare helderheid al een enorm levendig, kleurecht beeld geeft. Je betaald voor grote TFT schermen niet alleen voor de grootte, ze hebben een enorm kwaliteitsverschil vergeleken met de gangbare kleinere TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vreemd, je zou verwachten dat het 'eerste' 30" scherm nou niet bepaald voorop zou liggen qua helderheid etc. Ik heb hem gezien in duitsland en ik vond hem mooi, maar om nou te zeggen dat hij er beter uit zag dan een highend 17" monitor...ik vind van niet. Dit had ook kunnen liggen aan de instellingen daar natuurlijk. Maarja de grote alleen al van de 30" geeft een hele impact.
Zelf weet ik nog niet of ik hem ga aanschaffen, t'is een hele uitgave aangezien ik dan ook voor een pci express kaart + moederbord + cpu moet gaan.

Iets anders is dat ik ergens las dat iemand met de v9999 GE op een ACD 30" rode flikkerende pixels krijgt op een zwarte achtergrond. Dit zou te maken hebben met dat de v9999 GE op zijn absolute max. zit op die resolutie en dan rare dingen begint te tonen. Een 'officiele' dual link kaart zoals de quadro zou hier geen problemen mee hebben. Geen idee of dit met andere v9999 GE ook het geval is.

klik

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 665 op 30-01-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Anoniem: 110299 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:12:
Post aub wat foto's!!
De volgende link is gegeven bij het uitkomen van de Matrox-kaart.
http://www.spymac.com/gal...php?picid=336067&size=big

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Heb bij myCom een V9999GE opgehaald. 2560x1600 werkte na installatie nVidia drivers; de plug-and-play monitor capabilities van de 30ACD werkten prima; geen monitor driver nodig (die is er nl. niet).
Wel staat het scherm hevig te flikkeren als het niet in windows onder de de nVidia driver draait; b.v. in dos mode. Weet niet of dit aan mijn kaart ligt, een algemeen probleem is met de V9999GE of een andere oorzaak heeft.
De extra ruimte op de desktop begint vreselijk snel te wennen; kan de twee imageshack web-pagina's waar ik onderstaande screenshots opsloeg gewoon naast de GOT forum post pagina houden, waardoor ik tegelijk kon doortypen en volgen of de plaatjes al geipload waren.

Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/2185/desktop2560x16005ot.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/707/desktop2560x1600leeg2nr.th.jpg

foto's volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Netjes!
Resolutie lijkt mij heerlijk. Ben benieuwd naar de foto's en de rest van je ervaringen.
Die flikkering zou mij niet uitmaken en is waarschijnlijk een kwestie van tijd tot er fatsoenlijke drivers komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Nee dat is het gekke, het gebeurt in dos-mode (dus opstarten pc en het windows opstart scherm, als windows de standaard VGA driver gebruikt en nog niet de nVidia driver).
Gekke is dat als ik inlog op Tiscali om m'n mail te bekijken het scherm geheel black-out. dit gebeurde ook al enekel keren eerder tijdens andere gevallen. Weet niet of dit nu aan de monitor ligt of aan de software; heb de nVidia drivers op een tamelijk verrotte W2K3 geinstalleerd in afwachting van m'n nieuwe moederboard, ook van Asus en ook, achteraf gezien met een veel langere (backorder)levertijd dan bij aankoop aangegeven.

De resolutie ben ik heel blij mee, de kleine letters vallen erg mee, ik zit gewoon nu veel dichter op m'n scherm dan op m'n oude 20" Iiyama. En je kan nu gewoon alles kwijt op je scherm. Ik ben een gebruiker die tijdens het internetten meerdere schermen tegelijk opend en soms naast elkaar wil hebben; bijvoorbeeld als ik post op forums en tegelijk e.e.a. wil opzoeken op een andere pagina en tegelijk m'n cpu en/of firewall/p2p in de gaten wil houden. Das geen enkel probleem met deze monitor. En de meerprijs t.o.v. een duurdere 23" of een 24" is relatief gezien niet zo groot (1000euro). Met name dit laatste en het feit dat hij leverbaar en opzicht te bekijken was, gaven de doorslag om +/-1000euro extra te investeren in een monitor die de komende jaren niet te klein zal worden en waar je het gevoel bij hebt echt achter the-mother-of-all LCD monitors te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schijnt dat Dell half februari met een nieuwe 24" komt gebasseerd op de nieuwe panels van Samsung.
Specs schijnen ongeveer zo te zijn:

The specs on the "raw" panels are as follows:
Up to 1000 Contrast Ratio
Up to 500 nit brightness
16ms response time
8ms response time for grey to grey

Daarnaast schijnt Samsung het defecte pixel verhaal in de fabriek op te kunnen lossen dus de kans op pixelfouten schijnt superklein te zijn met deze panelen. Om het geheel nog eens af te maken, ze schijnen erg goedkoop geproduceerd te kunnen worden (veel goedkoper dan de 243t van samsung) Dus een mooie prijs voor deze 24" met 'superspecs' zou helemaal :9~ zijn.

Allemaal uit de draad van Hardforum pagina 7,8,9

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 665 op 02-02-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108753

Heb de 23" Cinema Display gekocht en aangesloten op m'n RADEON X800 Pro onder Windows XP.

Beeld is perfect (tot nu toe géén pixeldefecten en mooi egaal verlicht).

Gamen op deze monitor, en dan vooral bv. Counter Strike of FarCry op 1920x1200 is werkelijk subliem. DVD's kijken is ook een genot, alleen de 4:3 beeldformaten geven wel erug brede balken links en rechts (of zeur ik nu (8> ).

Van het probleem in DOS modus heb ik géén last, dus mij hoor je niet klagen...

Hij geeft al beeld vanaf het begin, dus ook de POST berichten, etc.

Misschien dat dit DOS 'probleem' videokaart geralateerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Hij geeft al beeld vanaf het begin, dus ook de POST berichten, etc.

Misschien dat dit DOS 'probleem' videokaart geralateerd is?
Dat was volgens mij al duidelijk, dat is een probleem dat volgens mij tot nu toe alleen voorkomt met de 30" ACD met de Asus V9999GE. Persoonlijk denk ik dat 't voornamelijk een videokaart probleem is aangezien de extreem hoge resulotie van de 30" ACD niet officieel ondersteunt wordt door de desbetreffende videokaart. Maarja, zolang het maar fatsoenlijk werkt in windows maakt het opzich ook niet veel uit.
alleen de 4:3 beeldformaten geven wel erug brede balken links en rechts (of zeur ik nu ).
Helemaal gelijk. Gelukkig wordt volgens mij alles tegenwoordig uitgebracht in breedbeeld :). Overigens is het scherm 16:10, dat maakt 't nog iets vierkanter dan 16:9 (en dus geschikter voor 4:3 content) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Niet online
DBfreak; nog last van dode pixels en het rode-flikkerende-pixel-probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
IceOnFire schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:58:
DBfreak; nog last van dode pixels en het rode-flikkerende-pixel-probleem?
Nee als ik het hele scherm zwart zet in MS Paint blijft alles zwart. Probleem is de flikkerende pixels bij dos opstart en het spontaan op een zwart scherm komen te staan in Windows na verloop van tijd. Dit laatste waarschijnlijk door een slechte windows/driver installatie.
Eerste probleem is waarschijnlijk op te lossen met een echte dual-link kaart die waarschijnlijk met het uitkomende van de volgende generatie nVidia kaarten in de high-end consumer modellen zullen zijn terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Heb tijdelijk even m'n oude IIyama CRT monitor op de VGA poort van de V9999GE gezet terwijl de 30ACD op de DVI poort zit. Alle flikkering tijdens het opstarten was ineens weg en het opstart scherm in dos op de 30ACD was zo helder als op de AOpen. Gek lijkt wel alsof er load moet staan op de VGA poort van de V9999GE om op de DVI poort in dos mode een flikkervrij beeld te geven.

Nu uren mee gewerkt en alle black-outs zijn ook compleet weg. Met load op de 2e poort van de V9999GE, de analoge VGA poort, wordt ineens de DVI poort stabiel. Vreemd.

Nog maar even getest herstart, geen enkele flikkering na uren gebruik, terwijl anders het hele scherm onleesbaar was onder dos. De VGA kabel van de IIyama uit de V9999GE getrokken, geen effect, crtl-alt-del, herstart, het hele beeld staat te flikkeren onder dos en is compleets onleesbaar. VGA-kabel er weer in, geen effect, herstart, dos-scherm zo stabiel als een huis.

Enige video-poort guru hier aanwezig die weet wat dit kan zijn? Ik denk dat ik wel even een andere V9999GE ga proberen bij de zaak waar ik hem gehaald heb.

[ Voor 54% gewijzigd door Database freak op 04-02-2005 05:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Database freak
Heb een 2e exemplaar V9999GE (kan binnen acht dagen ruilen geld terug) en deze gaf wederom een flikkerend beeld in dos mode, zelfs nog iets erger, maar tot nu toe geen spontane reboots gehad (even afkloppen). Daarnaast deden de 4 uitgeschakkelde pixel-pipelines het hier wel goed ipv het vertekendebeeld dat in Halo te zien was bij inschakkeling van de 4 gemaskte pipeline in het eerder gekochte V9999 GE model; deze gaat dus zowiezo teurg.

Halo doet het dus gewoon in 2560x1600 en nog een heel klein beetje speelbaar.

http://img8.exs.cx/img8/8832/halo2560x16005tm.jpg

De kleuren zijn niet wat je op de monitor ziet omdat een print-screen een sterk verdonkerd copie genereeerd.

Na wat tweaken van de biossettings en halo setting haalt ie bijna 30fps;
------------------ /Halo/Timedemo.txt -------------------------------------------------------------------------------------------
Date / Time: 5-2-2005 19:03:17 (117118ms)
2200MHz, 1024MB, 256M nVidia (DeviceID=0x0041) Driver=6.14.10.6766 Shader=1.1
D:\Program Files\Microsoft Games\Halo\halo.exe -vidmode 2560,1600,60 -use11 -screenshot -timedemo (Version=1.0.0.564)
Frames=4700
Total Time=158.63s
Average frame rate=29.63fps
Below 5fps= 7% (time) 0% (frames) (12.288s spent in 13 frames)
Below 10fps= 8% (time) 0% (frames)
Below 15fps= 19% (time) 4% (frames)
Below 20fps= 34% (time) 13% (frames)
Below 25fps= 35% (time) 14% (frames)
Below 30fps= 42% (time) 21% (frames)
Below 40fps= 72% (time) 57% (frames)
Below 50fps= 93% (time) 86% (frames)
Below 60fps= 97% (time) 93% (frames)
Memory used Max=156MB, Min=136MB, Ave=147MB
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dit terwijl de CPU op 100% staat, de core nog op GT snelheid draaid ipv overclocked op Ultra speed en de AGP bus op 2x staat ivm stabiliteitsproblemen ipv op 4x; de AGP bus is overclocked ivm fsb overcloking m'n Athlon XP-M

[ Voor 50% gewijzigd door Database freak op 05-02-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Ik heb vrijdag mijn ViewSonic VP231wb 23.1" toegekregen...

Kom ik 's avonds thuis en begin vol plezier de doos uit te pakken...

Wat blijkt?

Zoals geweten heeft dit scherm een externe voeding in tegenstelling tot de kleinere VP modellen...

Externe voeding zit doodleuk NIET in de doos. Kan m'n scherm niet eens aanzetten dus. Is dat effe kak ja :'(

Naar winkel gebeld (maar het was al redelijk laat 's vrijdags dan) en die gaat ViewSonic maandagmorgen contacteren. In't slechtste geval krijg ik een volledig nieuwe doos, en kan ik er terug dagen (weken??) op wachten.

Nou daar kan ik dus niet exact mee lachen

[ Voor 5% gewijzigd door misterpro op 05-02-2005 22:01 ]

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652

hoop dat je toch nog een fijn weekend hebt, wat een k*t streek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
misterpro schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 21:59:
Ik heb vrijdag mijn ViewSonic VP231wb 23.1" toegekregen...

Kom ik 's avonds thuis en begin vol plezier de doos uit te pakken...

Wat blijkt?

Zoals geweten heeft dit scherm een externe voeding in tegenstelling tot de kleinere VP modellen...

Externe voeding zit doodleuk NIET in de doos. Kan m'n scherm niet eens aanzetten dus. Is dat effe kak ja :'(

Naar winkel gebeld (maar het was al redelijk laat 's vrijdags dan) en die gaat ViewSonic maandagmorgen contacteren. In't slechtste geval krijg ik een volledig nieuwe doos, en kan ik er terug dagen (weken??) op wachten.

Nou daar kan ik dus niet exact mee lachen
Balen man.

Nu denk ik er zelf ook over om een VP231WB aan te schaffen.
Waar heb jij je VP231WB gekocht?

We krijgen natuurlijk wel een reviewtje he :D

Hopelijk hoef je niet te lang te wachten op je stroomadapter.

Kun je trouwens niet een andere stroomadapter gebruiken?
Ik weet dat bij veel laptops en de samsung syncmaster tft schermen de adapters ook bijna allemaal gelijk/generic zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door M289 op 06-02-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

Tr1gg3R schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:48:
[...]

Balen man.

Nu denk ik er zelf ook over om een VP231WB aan te schaffen.
Waar heb jij je VP231WB gekocht?

We krijgen natuurlijk wel een reviewtje he :D

Hopelijk hoef je niet te lang te wachten op je stroomadapter.

Kun je trouwens niet een andere stroomadapter gebruiken?
Ik weet dat bij veel laptops en de samsung syncmaster tft schermen de adapters ook bijna allemaal generiek zijn.
Is gewoon een stomme verpakfout in de fabriek, want de stroomkabels, adapters etc... worden er achteraf ingestopt, afhankelijk van naar welk land verscheept wordt...

De kleinere modellen (tot 21" geloof ik) hebben een interne voeding, dus daar moet gewoon een kabel bijgestopt worden... En voor de 23.1'" ook de externe adapter/voeding, en dat ik kennelijk niet gebeurd.

Heb gisteren geprobeerd of een laptop adapter niet pastte, maar het ronde aansluitingkje dat in het scherm geplugd moet worden is +/- 2x groter dan bij m'n laptop dus't past niet.

Hopelijk krijg ik morgenvroeg een gunstig antwoord. (Ik hoop op een onmiddellijke spoedverscheping van die adapter zodat ik 'm dezelfde dag, of dinsdag heb, wan't 't is tenslotte ViewSonic z'n fout)

Ben er nu trouwens 200% zeker van dat het om een stomme verpakkingsfout gaat, want ik heb net gezien dat er oa. ook een CDtje inzit met de "Pivot Software", en dit terwijl het 23.1" model niet eens gedraaid kan worden... Dus wat doet dat CDtje uberhaupt in de doos???

Enne, ja een review komt er zeker aan, als ik eindelijk m'n scherm aan kan zetten :-)

*off topic*
Ik denk da'k nog nooit zoveel geslapen heb in een weekend, om de tijd door te komen. 'n Mens zou er gek van worden, betaal je haast 2 000 €'tjes en kan je je schermpje dat nu op je bureau staat doodleuk niet aanzetten :-)
*off topic*

PS:

Gekocht op www.fredpc.be

Staat niet op de site, maar heb per e-mail een offerte gevraagd, en had vlotjes het scherm binnen de week. De eigenaar van die shop zit er ook mee verlegen, maar kan er uiteraard zelf niks aan doen als een verpakt product spullen mist...

[ Voor 71% gewijzigd door misterpro op 06-02-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
offtopic:
bedankt voor de quote.
maar wat probeer je ons duidelijk te maken ? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

Tr1gg3R schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:03:
offtopic:
bedankt voor de quote.
maar wat probeer je ons duidelijk te maken ? ;-)
Ik post van op een andere PC, en er ging iets fout met het posten en gelijktijdig inloggen :-)

Is gefixed ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Ik ben benieuwd wat jij van de 23Inch vindt.

Ik twijvel zelf nog tussen 2x een VP211B (21,3Inch) of 1x een VP231WB (23Inch).

Waarom heb jij voor de 23Inch variant gekozen?

Is het het 16ms scherm?
De hogere resolutie?
Het breedbeeld formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Handig linkje waar ik tegenaan liep; http://tenser.typepad.com...4/08/1920_x_1200_wal.html

Lading wallpapers voor 1920x1200 schermen (ook andere reso's), op de meeste wallpaper sites niet of nauwelijks te vinden :). Vooral de eerste site met fractals is erg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Digitizers schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:41:
[...]

De Euro versies van de 2005FPW zijn made in UK.
Ik ben bezig om mijn 2005FPW terug te sturen. Ook erg veel backlight + dode pixels.
Erg mooi scherm helaas met veel probleempjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Tsja ik denk dat ik toch maar voor de Apple Cinema Display ga 20" .. lekker :P
Ik heb geen zin in eindeloze ruil acties met Dell.....
Binnenkort maar even langs MacHouse woerden... :)

Er is echter nog bij niemand van Apple bekent dat de garantie periode van twee jaar gehanteerd dient te worden voor consumenten producten volgens Europese wet. http://europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l32022.htm

Heeft iemand dit al bevestigd gekregen bij Apple.

[ Voor 44% gewijzigd door RD op 07-02-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

Tr1gg3R schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:34:
Ik ben benieuwd wat jij van de 23Inch vindt.

Ik twijvel zelf nog tussen 2x een VP211B (21,3Inch) of 1x een VP231WB (23Inch).

Waarom heb jij voor de 23Inch variant gekozen?

Is het het 16ms scherm?
De hogere resolutie?
Het breedbeeld formaat?
Een combinatie van de 3 eigenlijk.

Omdat het de hoogste resolutie is die aanspreekbaar is zonder problemen ivm. dual link DVI etc...

Omdat het perfect is om wat te gamen door zijn 16 ms respons.

En omdat je met het breedbeeldformaat lekker veel plaats hebt om te multitasken of een filmpje mee te pikken...

ViewSonic omdat het design zo lekker strak is, en met die dunne randjes. Heb vroeger overigens nog een ViewSonic gehad en was er erg tevreden over.

Waarom zou je uberhaupt 2x 21" willen??? Da's misschien leuk de eerste paar weken, maar erna gebrruik je dat toch niet meer (nuttig)

Als je een filmpje wilt kijken doe je dat wel op je TV (38" TV speelt hier als tweede monitor, werkt prima)

Heb vandaag m'n serienummer etc. moeten doorgeven, ze gaan de externa poweradapter versturen..

Ben is benieuw hoelang dat gaat duren :-S

[ Voor 17% gewijzigd door misterpro op 07-02-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52
misterpro schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:13:
Waarom zou je uberhaupt 2x 21" willen??? Da's misschien leuk de eerste paar weken, maar erna gebrruik je dat toch niet meer (nuttig)
Da's persoonlijk natuurlijk; ik werk al zes jaar met dualhead en gebruik het altijd en vind 't nog steeds nuttig. Hoewel zo'n l33t 1920*1200 scherm best wel een goed alternatief zou kunnen zijn :P (en die Viewsonic ziet er idd erg mooi uit :9 ).

Kun je, wanneer je 'm aan de praat hebt, ook wat over de kleuren zeggen? Ik weet niet in hoeverre je dat belangrijk vindt maar ik ben er wel benieuwd naar :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 12:32

Shaidar

Ik ben nog altijd zéér tevreden van m'n Dell 2001FP, nog niet één keer gedacht "dit of dat kan beter" ...

Maar ik denk dat ik 'm ga verkopen, en me zo'n Dell 2405FP aanschaffen ... ik loop steeds tegen de limieten van m'n UXGA resolutie aan ... dat wordt gewoon te klein!

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Nu online
Ik heb zondag een Apple Cinema Display 23" besteld. Zo'n ding wou ik echt altijd al hebben, nu toch maar eindelijk besteld. Het vervangt mijn huidige Samsung SyncMaster 959NF 19" CRT waar ik ook best tevreden over ben.
Maar die ruimte op me scherm lijkt me zooo relaxt :)
Nog even afwachten tot ze 'm versturen

@9-2-04: Ze hebben 'm verstuurd!

[ Voor 10% gewijzigd door ChiLLeR op 09-02-2005 14:05 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:57
ik zie dat dell nu 20% kortingen heeft op hun lcd collectie t/m 21feb. Zullen die prijzen daarna weer omhoog gaan? zou graag de 2005wfp willen hebben, maar kan nog best 1 a 2 maanden wachten en kijken of de prijs geleidelijk daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik heb gister een Apple Ciname Display 20" besteld. Ik had deze ook al een tijd op het oog en gezien de problemen met de Dell 2005fpw schermen heb ik toch maar deze gekozen. Een 23" had leuker geweest, maar ja dat laat de geldkluis niet toe ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Chillmeister schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:37:
ik zie dat dell nu 20% kortingen heeft op hun lcd collectie t/m 21feb. Zullen die prijzen daarna weer omhoog gaan? zou graag de 2005wfp willen hebben, maar kan nog best 1 a 2 maanden wachten en kijken of de prijs geleidelijk daalt
Ik had mijn 2005fpw 24 januari bestelt, 1 dag voordat die actie afliep. De volgende dag was de 20% actie verlengt tot 21 februari. Het zou me niks verbazen als 21 februari de actie weer een maand verlengt wordt.

Ze komen mijn 2005fpw volgende week omruilen. Ik had een REV-A00 van december, de REV-A01is al uit. De REV-A01 schijnt ook niet foutloos te zijn maar van wat ik zo gelezen heb zijn daar toch minder problemen mee. Ik wacht maar weer geduldig af...

Anoniem: 37153

Ik ben toch zeer gecharmeerd van die 23" BenQ. Maar vind dual 17" ook wel interessant.

Wat zijn de voordelen van 1x 23" tegenover 2x 17"? Ik kijk veel tv episodes op de computer dus dat maakt die BenQ zeeeeer geschikt :)

• ChiLLeR
  • Nu online
Ik heb mijn Apple Cinema Display binnen gekregen en aangesloten op mijn ati radeon 8500. En het is in 1 woord geweldig. Wat een ruimte in ene op je bureau en 1920x1200 haarscherp, echt vet. In MS Word gewoon 2 A4tjes naast elkaar etc.
De echte tweaker wil graag alles kunnen instellen, het enige wat je kan instellen is de brightness, jammer zou je zeggen maar iets anders instellen is ook helemaal niet nodig!

Als je het geld hebt zou ik het iedereen aanraden!

>> Signature?

• RD

RD

focus

Chiller mijn update komt zo ... ik heb de 20" aangesloten een ook super. Hoe is wit bij jou? Het lijkt niet helemaal wit namelijk, wellicht een kleine beetje roze-bruin. Kan ook aan mij liggen....
De backlight is helemaal mooi even verdeelt, nu in het donker wel een ligte zweem, dus niet zo zwarte als wanneer de monitor uitstaat, maar dat kan volgens mij ook niet anders....

• RD

RD

focus

De apple cinema display 20" is binnen. Door twee TNT mannen afgeleverd, tsja waardevol spul, niet?
In eerste instantie dacht ik; "wat een zware doos, maar wel een mooie verpakking". Later toen ik mijn 19"CRT van het bureau tilde werd ik even herinnerd aan wat nu echt zwaar is, haha!

Mijn eerste indruk is dat het geheel erg goed verpakt is en daarmee goed beschermt.
Eenmaal het scherm uitgepakt was het ijskoud van het vervoer, tsja dat is aluminium ... :P! Dus ik heb de monitor maar even twee uurtjes laten staan, pff dat was moeilijk, maar ik heb even 24 gekeken ... :P spannend!

Het werd tijd dat de monitor aangesloten moest worden. Hetgeen dat mij opviel is dat ik nog nooit zulke mooie USB stekkers heb gezien... tsja detail, niet.

Goed! Scherm aan DVI en knallen. Ik kreeg gelijk de bios te zien dus geen probleem hier. Toen kwam Windows en mij god wat een licht, snel de zonnebril erbij.

Eerste indrukken met het werken voor een paar uur met dit scherm. Mooie kleuren, helder, egaal en erg kleur echt, ik zou zeggen zo goed als gelijk aan mijn CRT. Wat mij wel opviel is dat de witte kleur een beetje laat afweten, maar goed mijn CRT heeft ook nooit wit zoals een wit A4-tje de kleur kunnen tonen. De backlight is goed en goed verdeeld. Geen overmatige backlight leakage zoals bij veel Dell schermen het geval is. Toch blijft het een beetje zoeken naar de juiste brightness instelling.

Heeft iemand een goede oplossing om het verschil tussen dag en avond op te vangen, of worden dat gewoon twee verschillende software kleurinstelling progfielen?

Het werken in Windows is echt super lekker met een TFT, geen convergentie fouten en geen moire effect. Games, Half-life2 tot nu toe, zien er echt super strak en helder uit. Straks maar even Doom3 beproeven.

Ik moet zeggen het is wel wennen na een CRT scherm gewent te zijn je hele leven, maar vooralsnog een erg prettig scherm. Ik zal de komende dagen eens goed gaan testen, instellen, bekijken enz.

Trouwens ik heb geen dode pixels kunnen vinden en de monitor staat nu al een uur of 5 aan.

Dan maar wat foto's...

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rdoeleman.demon.nl/image008.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door RD op 10-02-2005 20:15 ]

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:57
mooi, breedbeeld. Ik ziet echt manieren te bedenken hoe ik genoeg geld kan krijgen om een widescreen scherm te kopen.

damn, mooi scherm die 23" Apple :) I like design...

Ik ga denk ik voor de BenQ 23" omdat ik gewoonweg geen 1800 voor een scherm op kan hoesten maar toch 23" wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begin toch wel een beetje geinteresseert te raken voor die Apple,

Wat zijn de voordelen van die Apple ten opzichte van BenQ? Design ten eerste :P
De res is wel wat minder dan die 23" maar merk je dat in de praktijk echt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik kan niets zeggen over de 23" versie, want ik heb de 20" versie, niet dat het veel verschil maakt. Ik vind de kleurreproductie van Apple erg goed. Mijn mening, net zo goed als mijn Philips 109p10 CRT beeldscherm. Daarmee is de kleur wit als achtergrond niet spierwit, maar ik ben aan het kijken hoe dit met instelling zo goed mogelijk instelllen is. Als ik kijk naar foto's die ik gemaakt heb, komen deze erg goed uit het beeldscherm, zeg maar. Precies zoals je zou verwachten, niet te hard kleuren of te hoog contrast wat ik nog wel eens zie bij andere TFT schermen.
Verder is het super design, maar ik denk als ik moest kiezen tussen BenQ 23" en Apple zo ik de 400 euro besparen en de Benq nemen. Blijft een hoop geld, ik geloof dat de BenQ nog zo'n 1400,- kost, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 400 euro besparen en de BenQ nemen ???

Wat bedoel je nou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik dacht dat jij bedoelde om een keuze te maken tussen de apple 23" en de Benq 23". Echter heb ik mij vergist zie, jij wil een keuze tussen, benQ en Apple 20".
Dat blijft lastig, mijn motto, hoe groter hoe beter, maar voor mijn werk en geld vind ik de 20" meer dan genoeg. Zeker gezien dat je nog de meeste spellen op native resolutie kan spelen. Ik denk dat dat op een 23" erg lastig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, ik denk ook dat ik voor de Apple ga :)

Nog even paar vraagjes.
1.Hoe zien DVD's erop uit?
2.Hij is niet in hoogte verstelbaar, vormt dat een probleem?
3.Wat is het doel geweest van Apple met die USB Ports? Ze zitten achterop :?
4.Als je 24 of een andere serie op die monitor kijkt, die zijn meestal opgenomen in 16:9 zie je dan nu geen zwarte randen meer?
5.Waar kan ik hem het beste kopen i.v.m. pixel garantie etc

edit: wat is dat programmatje wat op je desktop achtergrond draaid, ziet er cool uit

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 11-02-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Indrukwekkend! Wat een resolutie!

Hoeveel heb je betaald? Pixel-garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Anoniem: 132776 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:59:
[...]

Indrukwekkend! Wat een resolutie!

Hoeveel heb je betaald? Pixel-garantie?
Betaling gaat via een aantrekkelijke financiering door werkgever, prijs is 1300 nog wat.
Ik heb hem mogen bekijken bij office center Amsterdam....retestrak, zeker met een 720i of 1080i film, je weet niet wat je ziet.

Pixel garantie niet exact, maar wel veel coulance doordat werkgever een reseller is dus dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anoniem: 37153 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:06:
Idd, ik denk ook dat ik voor de Apple ga :)

Nog even paar vraagjes.
1.Hoe zien DVD's erop uit?
2.Hij is niet in hoogte verstelbaar, vormt dat een probleem?
3.Wat is het doel geweest van Apple met die USB Ports? Ze zitten achterop :?
4.Als je 24 of een andere serie op die monitor kijkt, die zijn meestal opgenomen in 16:9 zie je dan nu geen zwarte randen meer?
5.Waar kan ik hem het beste kopen i.v.m. pixel garantie etc

edit: wat is dat programmatje wat op je desktop achtergrond draaid, ziet er cool uit
1. DVD is super. Ik heb net even The Matrix opgestart en erug lekker, moet ik zeggen;
2. Voor mij is het geen probleem. De hoogte is voor mij goed. Denk dat jij het niet lager wil. Moet het hoger, dan moet er wat onder, tjsa daarvoor zijn genoeg mooie plexiglas oplossingen voor denk ik dan maar;
3. Doel geen idee, maar het is, zeker met een usb memstick, aardig irritant. Verder zit mijn flexibele Sweex mini webcam erin... leuk gezicht. Dat voor naar 14 euro;
4. Het format is 16:10 dus als je een film in 16:9 kijkt heb je zwarte balken, of de speler moet het rekken tot de kanten van het scherm;
5. Tsja pixelgarantie, ik heb geen dodepixels. Wil je het zeker weten, dan zou ik naar een winkel gaan en het beeldscherm daar bekijken, daar wordt over het algemeen geen probleem van gemaakt. Echter heb gekozen om een scherm te bestellen via Apple. Dan heb je 10 werkdagen bedenkt tijd, dat weegt voor mij zwaarder, gezien dit mijn eerste Lcd is en ik niet goed wist wat te verwachten. Nu kan ik een paar dagen werken op dit ding en bepalen of ik het echt waard vindt. Tot nu toe wel ,... :P

edit: Samurize draaid onderin het scherm, daarover is genoeg te vinden hier.

[ Voor 3% gewijzigd door RD op 11-02-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:41:
[...]

1. DVD is super. Ik heb net even The Matrix opgestart en erug lekker, moet ik zeggen;
2. Voor mij is het geen probleem. De hoogte is voor mij goed. Denk dat jij het niet lager wil. Moet het hoger, dan moet er wat onder, tjsa daarvoor zijn genoeg mooie plexiglas oplossingen voor denk ik dan maar;
3. Doel geen idee, maar het is, zeker met een usb memstick, aardig irritant. Verder zit mijn flexibele Sweex mini webcam erin... leuk gezicht. Dat voor naar 14 euro;
4. Het format is 16:10 dus als je een film in 16:9 kijkt heb je zwarte balken, of de speler moet het rekken tot de kanten van het scherm;
5. Tsja pixelgarantie, ik heb geen dodepixels. Wil je het zeker weten, dan zou ik naar een winkel gaan en het beeldscherm daar bekijken, daar wordt over het algemeen geen probleem van gemaakt. Echter heb gekozen om een scherm te bestellen via Apple. Dan heb je 10 werkdagen bedenkt tijd, dat weegt voor mij zwaarder, gezien dit mijn eerste Lcd is en ik niet goed wist wat te verwachten. Nu kan ik een paar dagen werken op dit ding en bepalen of ik het echt waard vindt. Tot nu toe wel ,... :P
Het ging me juist om ge hoogte Maar heb hetzelfde bureau als jij hebt op die plaatjes, en die is ook in hoogte verstelbaar dus misschien dan maar zoiets regelen :)

Wat betreft die garantie bij Apple, zit het zo dat als je niet tevreden bent je hem kosteloos mag retourneren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

RD schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:13:
De apple cinema display 20" is binnen. Door twee TNT mannen afgeleverd, tsja waardevol spul, niet?
In eerste instantie dacht ik; "wat een zware doos, maar wel een mooie verpakking". Later toen ik mijn 19"CRT van het bureau tilde werd ik even herinnerd aan wat nu echt zwaar is, haha!

..................

[afbeelding]
Monitor _/-\o_

Wallpaper FightClub :9~ --> waarvandaan gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Volgens mij mag je de monitor kosteloos terugsturen, zeker weten doe ik het niet, maar goed dat is iets voor als je echt niet te vreden bent. Dat ben ik tot op heden echt wel!

FightClub wallpapert. .. volgens mij hier. http://www.deviantart.com/view/8066787/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:00
Zou je ons kunnen verblijden door nog wat meer plaatjes van je monitor in actie te laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Wat is nu wijsheid? Gaan voor de Samsung 243T of de ViewSonic VP231wb?
Denken jullie trouwens dat de verwachtte Dell 2405FPW een budgetoplossing is en zal onderdoen voor de Samsung versie? Ik kan niet wachten tot de 1e reviews van deze monitor!

Aanpassing: Een Apple screen op een pc werkt wel maar je mist verschillende instellingen die op een mac wel beschikbaar zijn via drivers, aangezien kleur/contrast controle voor mij als vormgever essentieel zijn is de Apple voor mij afgevallen, daarentegen is de Viewsonic wel op mijn lijstje voor kanshebbers terecht gekomen.

[ Voor 94% gewijzigd door dadj op 14-02-2005 02:18 . Reden: tweaked :) ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

M'n adapter is vanmorgen aangekomen :-) (Spijtig genoeg moest ik wel laat werken vandaag maar soit)

Sjonge, wat een ruimte je op je op je desktopje hebt aan 1920x1200, niet te geloven :-)

Eerste wat me opviel is dat ik brightness, contrast etc. gewoon standaard heb laten staan, terwijl ik normaal geenszins met de "standaardinstellingen" tevreden ben, dus over de kleurtjes ben ik al zeer te spreken :-)

Voor de rest blij verrast dat HL2 etc nog vlotjes draait op 1920x1200 16xAF.

En een leuke bijkomstigheid waar'k direct op getest had... Hij's pixelperfect. Geen enkele witte, zwarte, rode, blauwe, groene, al dan niet knipperende blabla pixel te bespeuren.

Kan 'k na een week op een scherm te hebben gekeken da'k niet eens kon aanzetten zonder power adapter, toch nog is juichen.

----------
Morgenmiddag is wat verder in detail testen en de digicam boven halen ;-)

*kwijlt op de dunne randjes van z'n ViewSonic VP231wb*

[ Voor 17% gewijzigd door misterpro op 12-02-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
misterpro schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 01:52:
M'n adapter is vanmorgen aangekomen :-) (Spijtig genoeg moest ik wel laat werken vandaag maar soit)

Sjonge, wat een ruimte je op je op je desktopje hebt aan 1920x1200, niet te geloven :-)

Eerste wat me opviel is dat ik brightness, contrast etc. gewoon standaard heb laten staan, terwijl ik normaal geenszins met de "standaardinstellingen" tevreden ben, dus over de kleurtjes ben ik al zeer te spreken :-)

Voor de rest blij verrast dat HL2 etc nog vlotjes draait op 1920x1200 16xAF.

En een leuke bijkomstigheid waar'k direct op getest had... Hij's pixelperfect. Geen enkele witte, zwarte, rode, blauwe, groene, al dan niet knipperende blabla pixel te bespeuren.

Kan 'k na een week op een scherm te hebben gekeken da'k niet eens kon aanzetten zonder power adapter, toch nog is juichen.

----------
Morgenmiddag is wat verder in detail testen en de digicam boven halen ;-)

*kwijlt op de dunne randjes van z'n ViewSonic VP231wb*
Ik ben erg benieuwd naar je foto-verslag ;-)

Ik heb dan ook eindelijk de knoop doorgehakt en heb een offerte aangevraagd voor een tweetal VP231WB's.

Waarom 2?
Ik ben erg gehecht aan mijn dual display setup (op dit moment nog 2 172T's van Samsung) en kon het dan ook niet laten om bij een 23Inch setup er ook direct 2 te nemen.
Waarschijnlijk gewoon pure hebberigheid :9

Ik mag hopen dat als ik ze binnen krijg er wel stroomadapters bij zitten :P

misterpro : Kom maar op met die ervaringen en foto's

Wat gebruikt men hier eigelijk voor de aansturing van het gemiddelde 20-Inch en hoger scherm?

Ik weet dat databasefreak gebruikt een V9999 GE i.v.m. zijn 30Inch Cinema Display van Apple, maar wat gebruiken de andere hier nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Tr1gg3R,

hoe is jou wit op je cinema display. Ik heb vandaag even de breedbeeld viao van sony gezien, volgens mij ook met een lg.philips scherm met x-brite, maar daar sprong het wit er echt af en dat heb ik nier niet op mijn 20" cinema display. Wat is jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
RD schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 19:55:
Tr1gg3R,

hoe is jou wit op je cinema display. Ik heb vandaag even de breedbeeld viao van sony gezien, volgens mij ook met een lg.philips scherm met x-brite, maar daar sprong het wit er echt af en dat heb ik nier niet op mijn 20" cinema display. Wat is jouw ervaring?
Hey RD,

Ik had je graag geholpen maar ik heb geen ACD.
(Ik weet ook niet hoe je daar bij komt :P )

Ik denk dat je dit op het moment het beste aan Database Freak kunt vragen daar hij beschikt over een 30Inch ACD.
Daarnaast beschikt ChiLLeR over een 23Inch ACD.

[ Voor 5% gewijzigd door M289 op 12-02-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Weet iemand hier trouwens of het tegenwoordig met 'nieuwe' NVidia drivers (misschien ook ATI) mogelijk is om de driver zo in te stellen dat bij een non-native (lagere) resolutie dan het scherm aankan een zwarte rand getoond wordt, in plaats van opschalen naar de schermgrootte?

Ik wil wel een mooi groot LCD-scherm kopen, maar ik ben bang dat als ik spelletjes doe op mijn wat oudere videokaart de native-resolutie een bagger performance geeft. Ik zou de resolutie dan willen verlagen, maar niet met een lelijk interpolatie effect willen zitten.

Het zou dan mogelijk zijn een 1600x1200 21.3" scherm (zit aan de Samsung 213T te denken) te gebruiken om op 1024x768 te spelen met zwarte rand in plaats van interpolatie. (Ja, 800x600 gaat natuurlijk weer netjes, dan heb je een integer factor, daar gaat het nu dus even niet om).

Ik had ergens op internet gelezen dat dit kan, maar heb het nog niet van een betrouwbare bron bevestigd (of ontkend) kunnen krijgen - en heb zelf nog geen LCD-scherm om het mee te proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Anoniem: 82384 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:40:
Weet iemand hier trouwens of het tegenwoordig met 'nieuwe' NVidia drivers (misschien ook ATI) mogelijk is om de driver zo in te stellen dat bij een non-native (lagere) resolutie dan het scherm aankan een zwarte rand getoond wordt, in plaats van opschalen naar de schermgrootte?

Ik wil wel een mooi groot LCD-scherm kopen, maar ik ben bang dat als ik spelletjes doe op mijn wat oudere videokaart de native-resolutie een bagger performance geeft. Ik zou de resolutie dan willen verlagen, maar niet met een lelijk interpolatie effect willen zitten.

Het zou dan mogelijk zijn een 1600x1200 21.3" scherm (zit aan de Samsung 213T te denken) te gebruiken om op 1024x768 te spelen met zwarte rand in plaats van interpolatie. (Ja, 800x600 gaat natuurlijk weer netjes, dan heb je een integer factor, daar gaat het nu dus even niet om).

Ik had ergens op internet gelezen dat dit kan, maar heb het nog niet van een betrouwbare bron bevestigd (of ontkend) kunnen krijgen - en heb zelf nog geen LCD-scherm om het mee te proberen :)
DIt is mogelijk in de huidige drivers van zowel NVIDIA als ATI.

Je dient dan te kiezen voor de "use centered timing" optie in bijvoorbeeld het Catalyst Control Center.
Bij de Foreware drivers kun je kiezen tussen 2 "timings" mogelijkheden voor het scherm.
De GMT of CMT (als ik het goed heb).
BIj GMT rekt hij het beeld uit tot beeldvullent en bij CMT (Centered Timings) krijg je dan een zwarte rand om het scherm als je buiten de native resolutie speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Vanwege de gesloten behuizing van de ACD vroeg ik me af hoe het met de warmteafvoer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Warmte gaat makkelijk via de alu behuizing naar buiten, zo warm wordt het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

Ik heb niet veel extra bemerkingen meer over m'n ViewSonic VP231wb'tje, behalve dat ik er supertevreden over ben.

Oa. één van de grote voordelen volgens mij is dat je niet meer met kleurtemperaturen hoeft te werken (dat moest nog bij mijn vorige flatscreen) waardoor je wit altijd een beetje rozig, blauwig, ... is, en nooit écht wit.

Als je'm over DVI-D aansluit kiest hij standaard sRGB ipv, een kleurtemperatuur, en dan kan je geen brightness, contrast of whatever meer instellen, hij pakt gewoon de kleuren die je beeldkaart oorspronkelijk bedoeld heeft, en da's een groot voordeel volgens mij...

http://www.misterpro.be/Color_Adjust.jpg

http://www.misterpro.be/No_Contrast_Brightness.jpg

De rest van de fototjes zet ik op een apparte webpage, om deze topic niet te overladen. Er zijn er wel een paar die niet echt je dat zijn (omdat ik meestal quasi in't donker zit, en de contrast van de pics wat fucked up is dan, en omdat ik is dringend een snellere digicam moet kopen, heeft wat shutterlag, dus moet dikwijls meerdere foto's nemen om een "goeie" over te houden)

http://www.misterpro.be/ImagesScreen

Voor de rest nog 1 opmerkingkje en da's dat tweakers.net is dringend een layout moet maken die schermvullend is, want ik zie ondertussen al meer grijs dan pagina 8)7 met die fixed breedte

[ Voor 24% gewijzigd door misterpro op 13-02-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
misterpro schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:45:
Ik heb niet veel extra bemerkingen meer over m'n ViewSonic VP231wb'tje, behalve dat ik er supertevreden over ben.
*KNIP*
Hoe zit het met de responstijd? Last van ghosting? ff testen met CS:S misschien? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 82384 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:40:
Op mijn Dell 2001fp's zien geinterpoleerde resoluties er echt wel okay uit, weet niet hoe ze het doen, maar het is veel beter dan je zou denken...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpro

misterpro

Pretentious Bastard

Digitizers schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:59:
[...]

Hoe zit het met de responstijd? Last van ghosting? ff testen met CS:S misschien? O-)
16ms Full Response time (dus niet grey to grey of zo, eender welke kleur naar eender welke kleur)

Ghosting nul komma noppes uiteraard, anders had'k 'm ook niet gekocht, had paar reviewtjes gelezen.

Ik liet dit achterwege omdat dit bij de huidige schermen bijna allemaal verleden tijd is

Iets boven 16 zou'k persoonlijk niet willen, 20 is al wat op 't randje bij heel snelle First Person Shooters, goeie ouwe Quake3 bvb

[ Voor 27% gewijzigd door misterpro op 13-02-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Zal een nVidia GeForce 6600GT afdoende zijn om een 20'' ACD aan te sturen? iemand wellicht ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Lekkie op 13-02-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Lekkie schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:24:
Zal een nVidia GeForce 6600GT afdoende zijn om een 20'' ACD aan te sturen? iemand wellicht ervaring?
Een geforce 4 (met dvi) is zelfs voldoende om een 24" LCD aan te sturen. Met ACD bedoel je een apple scherm toch? de 23" werkt prima op de GF4 dus de 20"ook wel lijkt me zo.

Zijn er hier Viewsonic owners die er op vormgeven? Ik ben erg benieuws naar de kleurweergave in photoshop (hoe zwart is het zwart bijvoorbeeld). Ik ben van plan een 23/24" monitor op dvi als main screen te gaan gebruiken met mn 22"lacie CRT als 2e monitor. De lacie heb ik vanwegen kleurechtheid voor grafisch en photografisch werk maar ik wil toch graag een lcd die zo dicht mogelijk bij de werkelijke kleuren zit zonder meteen $4400 aan een eizo lcd uit te geven. De sRGB mode van de viewsonic is wel relaxed al was Adobe RGB ultiem geweest... helaas heeft alleen de te dure Eizo monitor dit momenteel..

[ Voor 72% gewijzigd door dadj op 14-02-2005 02:43 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog vraagje @ RD: Hoe lang duurde het bij jou voordat je ACD geleverd werd ?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.