Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 3)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.574 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Misschien ook interessant, de Dell 2405FPW is vandaag aangekondigd:

Dell website
Dell 24" Widescreen UltraSharpTM 2405FPW Flat Panel Monitor
Businesswire.com
The UltraSharp(TM) 2405FPW will be on sale for $1,199 in the Americas and Europe on March 1, 2005)
Specs:
  • 1920x1200 resolutie
  • Responsetijd 12ms gray-gray, 16ms black-white
  • Contrast: 1000:1
  • Brightness (typ) 500 nits
  • Inputs: analoog, DVI, S-Video, Composite, Component
  • 9-in-1 Memory card reader
Zou beschikbaar moeten zijn vanaf 1 maart.

(edit) Er staat al een review op Extremetech.com(/edit)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 14-02-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:07
Dan koop je, mijns inziens, toch liever een 20'' Apple Cinema Display voor € 940,- (incl. studentenkorting) ?! ieder zo z'n voorkeur...zouden bezitters trouwens nog wat extra fotootjes kunnen posten van het scherm tijdens games en het afspelen van dvd's, b.v.d.

[ Voor 42% gewijzigd door Lekkie op 14-02-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 22:10
weet niet hoor, Dell en Apple hebben toch dezelfde panelen?

edit: wacht even. ik realiseer mij net dat Apple geen 24 inch scherm heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door Chillmeister op 14-02-2005 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 665

Topicstarter
Voor dit scherm heb ik gewacht. Nog 2 weekjes en hij is te koop in Europa.
Dit is gewoon het beste 20"+ scherm wat er nu op de markt komt!

Zo blij dat ik heb gewacht en niet voor de 'oudere' 23" panelen van lg.philips ben gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652

RD,
Heb je moeite met het instellen van je 20" ACD?
Doordat je niet gebruik kan maken van de driver, doordat deze er niet is voor de pc, moet je software matig via je videokaart software dit instellen. Toch?
Bij de Apple store in Den Haag hebben ze mij afgeraden dit scherm te gebruiken op een pc om de bovengenoemde reden.
Doet je usb hub het en de power button?
Ik lees verschillende verhalen over wel niet bios scherm, wel niet power button en brightness contrast instellingen. Ik ben toch een beetje geschrokken omdat een apple store je meestal niet afraad om een scherm te kopen...(blijkbaar verkopen ze genoeg :))
Hopelijk kun je me overtuigen want die apple is toch een stuk "subtieler" dan de dell variant. Maar als blijkt dat het apple sherm niet lekker werkt wordt er toch een dell aangeschaft (wil ook niet wachten op de sony variant..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Anoniem: 82384 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:16:
Misschien ook interessant, de Dell 2405FPW is vandaag aangekondigd:

Specs:
  • 1920x1200 resolutie
  • Responsetijd 12ms gray-gray, 16ms black-white
  • Contrast: 1000:1
  • Brightness (typ) 500 nits
  • Inputs: analoog, DVI, S-Video, Composite, Component
  • 9-in-1 Memory card reader
Zou beschikbaar moeten zijn vanaf 1 maart.
Op papier een geweldig scherm. Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat dell geen pixelgarantie aanbied/geeft. En $1199 in de USA zal wel €1199 betekenen hier ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ok, zoals velen zat ik dus ook op een review van de Dell 2405FPW te wachten. wel een beetje teleurstellend voor de veeleisenden onder ons (o.a. ikzelf) gezien de geconstateerde kleurafwijkingen. DVD video zag er pas goed uit na een driver update voor de gebruikte Geforce 6. Ik ben ongerust over de kwaliteit op mijn geforce 4 na dit gelezen te hebben.
Zou de ViewSonic VP231wb dan toch een betere keus zijn (not considering the money difference) ? Wat denken jullie?

[ Voor 29% gewijzigd door dadj op 14-02-2005 23:07 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit ook te twijfelen of ik genoeg vertrouwen in Dell heb om er eentje uit te proberen. Het zijn goede schermen voor een goede prijs - zodra de eerste kinderziektes uit de productielijn zijn. Voordeel is natuurlijk wel dat je zowiezo binnen 7 dagen terug mag sturen. Maar dat is natuurlijk weer veel moeite als hij 1 of meer keer terug moet...

Mijn alternatief is de wat meer bescheiden Samsung 213T, maar die is al weer een jaartje oud en er zijn genoeg nieuwere schermen met betere specs (maar qua prijs weer niet natuurlijk).Als de Dell niet te ver boven de prijs van de 213T zit heb je toch veel meer scherm voor wat meer geld.

Ik wacht nog even op de definitieve prijs (en eerste kwaliteitsberichten) en dan beslis ik wat ik ga aanschaffen...

Dat DVD Video een probleem geeft maak ik me geen zorgen over. Dat is immers geen probleem van het scherm, maar van de driver (en is dus ook al opgelost). Heb overigens ook zelf een Ti-4200, maar die moet wellicht toch een upgrade krijgen 'dit jaar' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
dadj schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:03:
Ok, zoals velen zat ik dus ook op een review van de Dell 2405FPW te wachten. wel een beetje teleurstellend voor de veeleisenden onder ons (o.a. ikzelf) gezien de geconstateerde kleurafwijkingen. DVD video zag er pas goed uit na een driver update voor de gebruikte Geforce 6. Ik ben ongerust over de kwaliteit op mijn geforce 4 na dit gelezen te hebben.
Zou de ViewSonic VP231wb dan toch een betere keus zijn (not considering the money difference) ? Wat denken jullie?
Persoonlijk denk ik dat de ViewSonic een kwalitatief betere monitor is.
Ook bied ViewSonic een pick-up and return garantie + een dode pixel garantie (alleen dode sub-pixels tellen niet mee. Die moeten > 5 zijn).

Als ik zo de reviews van de VP231WB lees en de reacties hier op het forum en wat ik er zelf van gezien heb zou ik eerder voor de VP231WB gaan en dan die ene Inch verschil voor lief nemen.

De specificaties van 1000:1 en 500cd/m2 zijn op papier erg hoog maar blijken in de praktijk dus erg tegen te vallen (voor zover ik zo snel kan zien in de review van de 2405PW)

Het is alleen jammer dat de VP231WB geen s-video, component etc. etc. ingangen heeft.
Verder lijkt dit mij toch wel de beste monitor die je kunt krijgen op dit formaat.

Alleen de prijs is jammer genoeg nog vrij hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Tr1gg3R schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:24:
[...]

Persoonlijk denk ik dat de ViewSonic een kwalitatief betere monitor is.
Ook bied ViewSonic een pick-up and return garantie + een dode pixel garantie (alleen dode sub-pixels tellen niet mee. Die moeten > 5 zijn).

Als ik zo de reviews van de VP231WB lees en de reacties hier op het forum en wat ik er zelf van gezien heb zou ik eerder voor de VP231WB gaan en dan die ene Inch verschil voor lief nemen.

De specificaties van 1000:1 en 500cd/m2 zijn op papier erg hoog maar blijken in de praktijk dus erg tegen te vallen (voor zover ik zo snel kan zien in de review van de 2405PW)

Het is alleen jammer dat de VP231WB geen s-video, component etc. etc. ingangen heeft.
Verder lijkt dit mij toch wel de beste monitor die je kunt krijgen op dit formaat.

Alleen de prijs is jammer genoeg nog vrij hoog.
I hear ya. Een andere monitor die mij ook wel bevalt is de Samsung 243T, alleen heeft die een matig contrast, een probleem dat de viewsonic echter ook heeft. Ook heeft de Samsung slechts een response time van 25 ms wat in snelle games natuurlijk vervelend is. Ik heb hier geen gebruikerservaringen over de samsung gezien helaas, en wel positieve over de viewsonic dus ben all in all geneigd voor de viewsonic te gaan. Lastige keus toch.

Een quote die mij wel is bijgebleven van een online review is deze: "The Samsung and the Apple are the only two large wide-screen monitors tested to date to earn an Outstanding rating in both text and graphics."

[ Voor 13% gewijzigd door dadj op 15-02-2005 00:11 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
mbt het pixelgarantie (Dell 2405fpw) verhaal, hier iemand op het [H]ardforum die het volgende beweert:
called dell uk, and was told i sold be abel to preorder one by wenesday and they are offering a zero dead pixel policy
zou dit misschien te maken kunnen hebben met de zero dead pixel garantie die Samsung een tijdje terug aangekondigd heeft aangezien dit een Samsung panel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Anoniem: 52652 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:15:
RD,
Heb je moeite met het instellen van je 20" ACD?
Doordat je niet gebruik kan maken van de driver, doordat deze er niet is voor de pc, moet je software matig via je videokaart software dit instellen. Toch?
Bij de Apple store in Den Haag hebben ze mij afgeraden dit scherm te gebruiken op een pc om de bovengenoemde reden.
Doet je usb hub het en de power button?
Ik lees verschillende verhalen over wel niet bios scherm, wel niet power button en brightness contrast instellingen. Ik ben toch een beetje geschrokken omdat een apple store je meestal niet afraad om een scherm te kopen...(blijkbaar verkopen ze genoeg :))
Hopelijk kun je me overtuigen want die apple is toch een stuk "subtieler" dan de dell variant. Maar als blijkt dat het apple sherm niet lekker werkt wordt er toch een dell aangeschaft (wil ook niet wachten op de sony variant..)
Alles werkt hier goed. De instellingen moeten via de videokaart, maar dat moet voor zover ik weet bij elke LCD scherm die via DVI is aangesloten. Verder heb ik gewoon boot scherm, ligt aan de videokaart niet zo zeer aan het scherm, usb idem, de powerbutton werkt gewoon en de brightness is gewoon via de zijkant in te stellen. Contrast uiteraard niet want dat gaat via de software. Verder werkt het lekker, ik zit een beetje met het wit kleur van het scherm, maar dat zal mijn miereneukerige aard wel zijn, verder geen dodepixels en hele lichte backlight in een donkere kamer, maar met een schemerlamp aan zie je dat niet, maar ja dat blijft een beetje de aard van een tft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

RD schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:07:
[...]

Alles werkt hier goed. De instellingen moeten via de videokaart, maar dat moet voor zover ik weet bij elke LCD scherm die via DVI is aangesloten. Verder heb ik gewoon boot scherm, ligt aan de videokaart niet zo zeer aan het scherm, usb idem, de powerbutton werkt gewoon en de brightness is gewoon via de zijkant in te stellen. Contrast uiteraard niet want dat gaat via de software. Verder werkt het lekker, ik zit een beetje met het wit kleur van het scherm, maar dat zal mijn miereneukerige aard wel zijn, verder geen dodepixels en hele lichte backlight in een donkere kamer, maar met een schemerlamp aan zie je dat niet, maar ja dat blijft een beetje de aard van een tft.
Waaaaa Niek B houd toch je mond nu begin ik weer te twijfelen !

RD, hoe lang was je levertijd op het scherm ? Kan je nu ook 2 A4tjes tegelijk lezen met Word? Of moet je daarvoor toch echt een 23"-er hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

2 dagen! twee A4 volledig lukt net niet.... pff proberen. Nope je mits wat hoogte. Voor een volledig overzicht van twee a4 heb je een 23" nodig.
Nogmaals bij alle dvi schermen wordt contrast en brightness vastgezet. Apple behoud de mogelijkheid om brightness aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar in de breedte lukt het dus wel :)

Ik zag trouwens dat je bij het kijken van Joey nog steeds zwarte balken had. Deze zijn wel verder weg te werken met opties als Force 16:9 bla bla etc in BSplayer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Nu online
RD schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:10:

Nogmaals bij alle dvi schermen wordt contrast en brightness vastgezet. Apple behoud de mogelijkheid om brightness aan te passen.
:? Ik heb m'n schermen ook via DVI aangesloten en kan gewoon contrast en brightness aanpassen hoor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ook net niet twee a4 naast elkaar, wel op 90%.
Dell schermen zetten sowieso contrast uit wanneer op dvi geschakeld wordt.
Bsplayer is geweldig dus dat force zal wel werken, ik kijk joey gewoon op tv. Verder niet getest ofzo, dat vind ik ook niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:40:
Ook net niet twee a4 naast elkaar, wel op 90%.
Dell schermen zetten sowieso contrast uit wanneer op dvi geschakeld wordt.
Bsplayer is geweldig dus dat force zal wel werken, ik kijk joey gewoon op tv. Verder niet getest ofzo, dat vind ik ook niet belangrijk.
In Outlook lijkt het me heerlijk om zoveel ruimte te hebben :) Breedbeeld tv kijken en gamen ook erg fijn :) Is het ook zo dat werkelijk meer ziet op het scherm omdat het breedbeeld is of zie je evenveel als op een 4:3 ?

Zou het scherm binnen 3 weken nog goedkoper worden? Zo niet bestel ik gewoon met creditcard zo ja wacht ik netjes tot volgende loon periode en bestel ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Anoniem: 37153 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:35:
Maar in de breedte lukt het dus wel :)

Ik zag trouwens dat je bij het kijken van Joey nog steeds zwarte balken had. Deze zijn wel verder weg te werken met opties als Force 16:9 bla bla etc in BSplayer ?
je scherm heeft een verhouding van 16:10 terwijl de recentere tv programmas in 16:9 formaat zijn opgenomen.

in BSplayer moet het gewoon lukken zonder probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De viewsonic is in praktijk GEEN betere monitor.
Als je kijkt naar de review op extremetech die toch wat professionelere tools gebruikt dan de gemiddelde review zie je al dat de contrastratio, mijn inziens een van de belangrijkere dingen voor een LCD, ruim 2,5 x zo groot is als die van de Viewsonic.
Zo meten ze bij een BenQ FP231W, die exact hetzelfde lcd panel heeft als de Viewsonic, een gemiddelde contrastratio van 227:1. Bij het nieuwe panel van Samsung (die in de Dell 2405FPW zit) meten ze een gemiddelde van 612:1.
Daarnaast is dit panel sneller in ms aangezien het een 'typical' waarde heeft van 12ms wat dus in de meeste gevallen zo zal zijn. Hierdoor is het panel beter geschikt voor video en games.
Ook hebben ze de blacklevels gecheckt en ook hier is het nieuwe panel superieur. Het LG.Philips panel heeft soms een afwijking van 1cd/m2 en gemiddeld zo'n 0.5-0.6cd/m2. Het nieuwe panel van Samsung heeft gemiddeld zo'n 0.3-0.5cd/m2 en komt daar ook niet boven en is dus zwarter!
Meer persoonlijk voor mij is dat de Dell een samsung panel gebruikt. Dit is mijn inziens kwalitatief beter en geeft voor mij een garantie dat het scherm ok is.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten welke monitor hij aanschaft maar ik zal iedereen proberen af te raden om voor een 'oud' lcdpanel te gaan terwijl dit nieuwe panel van samsung over twee weken beschikbaar is. Zeker omdat je iets beters krijgt voor minder ;).

Op 1 maart ga ik hem zeker bestellen, kzal dan meteen wat foto's schieten als hij binnen is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 665 op 15-02-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20797

Mij lijkt die 24" Dell ook wel wat, prachtig ding. Ik snap alleen het nut niet waarom er toch weer een memory card reader in gepropt moet worden. Als je die wil koop je die toch wel los lijkt me? Verder prachtig.

Hopelijk trekt mijn ti4400 het een beetje, volgens de specs moet hij die resolutie wel aankunnen. Gamen doe ik verder toch niet, maar ruimte op je desktop is verslavend (nu 2 maal 1280*1024, met die 24" gaat een monitor weg en blijft er een staan voor itunes enzo).

Weet iemand die een 2005 heeft van dell of de kwaliteit van svideo input een beetje ok is? Ik moet namelijk eigenlijk een nieuwe televisie maar heb geen zin die te kopen, ik wil deze monitor dan ook gebruiken als pc monitor en tevens televisie op mijn slaapkamer. Ik hang er gewoon mijn videorecorder aan en gebruik die als tuner. Geeft dit een beetje mooi beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 665 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:53:
De viewsonic is in praktijk GEEN betere monitor.
Maar ook niet duidelijk slechter volgens mij..
Anoniem: 665 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:53:
Daarnaast is dit panel sneller in ms aangezien het een 'typical' waarde heeft van 12ms wat dus in de meeste gevallen zo zal zijn.
Waar heb je dat gevonden over die 12ms? is 16 toch?

Ik zat zelf ook te wachten op het nieuwe dell scherm maar ze zijn toch echt niet zo positief erover in die review.. "It's good",of; "It's not too bad", for a desktor panel, dat klinkt niet zo geweldig als je wat meer van een lcd verwacht. Ze zeggen wel "je krijgt veel voor het geld" maar dat betekend allerminst dat je de kwaliteit krijgt die je zou krijgen voor een scherm van $1900. Daar blijven ze maar vaag over en ze vergelijken hem ook niet echt met andere 23"/24" monitoren.. beetje slechte review eigenlijk.. ik wacht nog wat anderen af denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door dadj op 15-02-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19286

Hier een review van de nieuwe dell 2405FPW: http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1764466,00.asp

Erg leuk en interessant schermpje, vooral de prijs van $1199 :)

Edit: oeps stond bovenaan al :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 19286 op 15-02-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:00:
Dan koop je, mijns inziens, toch liever een 20'' Apple Cinema Display voor € 940,- (incl. studentenkorting) ?! ieder zo z'n voorkeur...zouden bezitters trouwens nog wat extra fotootjes kunnen posten van het scherm tijdens games en het afspelen van dvd's, b.v.d.
Hoe kom jij trouwens erbij dat je studenden korting krijgt? Ik ben student :Y

edit: Wytze gevonden heeft http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html
Nu helemaal Apple fan is, Wytze stemt voor studenten korting op alles :Y

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 15-02-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:00:
[...]

Waaaaa Niek B houd toch je mond nu begin ik weer te twijfelen !

RD, hoe lang was je levertijd op het scherm ? Kan je nu ook 2 A4tjes tegelijk lezen met Word? Of moet je daarvoor toch echt een 23"-er hebben?
Sorry WytzeNL :P
Ik twijfel al maanden, heb no gnooit zo lang gewacht met het aanschaffen van iets voor de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:15:
[...]

Sorry WytzeNL :P
Ik twijfel al maanden, heb no gnooit zo lang gewacht met het aanschaffen van iets voor de pc...
LOL, ik ga vanavond bestellen. Helemaal nu ik erachter ben dat ze studenten korting hebben. Echt go Apple JEEEEEEEEEJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:07
Ik geloof dat Apple die studentenkorting al vanaf het begin heeft aangeboden. Voor zo'n 20'' Cinema Display scheelt het toch mooi € 1029 - € 947,24 = € 81,76.
Zou iedereen nog wat foto;s van zijn/haar ACD kunnen posten? b.v.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Lekkie op 15-02-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dadj schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:14:
Waar heb je dat gevonden over die 12ms? is 16 toch?
Staat in de specs (ook op de 2e pagina van de review). gray-gray 12 ms, black-white 16 ms.
Overigens dacht ik dat black-white altijd makkelijker was dan tussenliggende waarden. Dat lijkt hier dus niet zo. Wellicht heeft dat iets te maken met een nieuwe techniek die dit oplost. Tijdje geleden ook iets op tweakers van gelezen.
Ik zat zelf ook te wachten op het nieuwe dell scherm maar ze zijn toch echt niet zo positief erover in die review.. "It's good",of; "It's not too bad", for a desktor panel, dat klinkt niet zo geweldig als je wat meer van een lcd verwacht.
Volgens mij valt dat wel mee. Bij de conclusie:
We were quite impressed with the Dell UltraSharp 2405FPW.
Pros: Good black levels for an LCD; 12-16ms response time; high resolution; bright.
Cons: Adjustment buttons are tiny and not well marked; on-screen display is quirky and doesn't allow comprehensive adjustments when connected via DVI.
Summary: Dell drops the price bomb, but this 24-inch beauty gives up little in the way of performance when compared to its pricier competition. Every desktop deservers one.
Score: 9/10
Het slechts vinden ze dus de knopjes op de monitor (big deal). Adjustments is ook niet zo'n issue omdat dat vaak via de videokaart gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:20:
[...]

LOL, ik ga vanavond bestellen. Helemaal nu ik erachter ben dat ze studenten korting hebben. Echt go Apple JEEEEEEEEEJ
Cool, onwijs veel plezier en laat het ons weten.
Ik kwam er vandaag achter dat een collega een 20 " thuis heeft staan! Heb meteen gevraagd of ik hem aankomend weekend kan testen om mn laatste twijfels weg te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Dit forum hier is geopend naar aanleiding van de Dell 2405FPW review. De auteur van het artikel zelf probeert daar vragen te beantwoorden. Ik heb hem gevraagd hoe hij de kwaliteit van de Dell 2405FPW ziet ten opzichte van schermen als de Samsung 243T, ViewSonic VP231wb en het Apple cinema scherm. Hier wordt niet echt op geantwoord maar hij blijkt zeker geen fan van de apple's te zijn.

Ik heb verder Dell Benelux gemailed met de vraag wanneer de schermen hier verwacht worden; wanneer ik een reply krijg zal ik dat hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In het persbericht van Dell staat dat hij nu al beschikbaar is in Azie en vanaf 1 maart beschikbaar is in Europa en de USA.

Viewsonic en Apple gebruiken hetzelfde panel dus het verschil tussen beide panelen zal nihil zijn. Samsung 243t gebruikt een ouder panel wat een beter contrast heeft dan de apple en viewsonic maar minder snel is.

Voor de meeste informatie gewoon Hardforum checken, daar lopen twee threads met veel info.
Draad 1
Draad 2

/offtopic
Geloof alsjeblieft niet in de apple marketing machine dat hun cinema displays het beste zijn. Behalve dat de panels die ze in de 23" gebruiken exact hetzeflde zijn als die in de hp2335/viewsonic231/sony23" etc. en dus niet beter kunnen zijn, vind je in de verschillende apple support forums veel mensen die problemen hebben met deze displays. Daarnaast heb ik tijdens mijn stage 6 maanden met apples gewerkt. Tijdens deze periode ben ik erachter gekomen dat apples traag zijn en vaak crashen. Ze crashen op een fantastische manier, ineens is je programma (Illustator,photoshop whatever) weg zonder error of wat dan ook en daarmee dus ook je bestand waar je in hebt gewerkt. Voor die tijd had ik altijd het idee dat apples met macosx erg fijn en stabiel moest zijn, gelukkig weet ik nu beter.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 665 op 15-02-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anoniem: 37153 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:20:
[...]

ik ben benieuwd wat jou kleuren reproductie is m.b.t. wit en zwart, wit lijkt een beetje oranje waas te hebben en dit zie je, met name als het donker is, terug op een zwarte achtergrond. Ik twijfel of ik deze zal retouneren voor een andere, maar hoop dat niet dat ik een "refurbished" exemplaar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Abbadon schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 10:36:
[...]

:? Ik heb m'n schermen ook via DVI aangesloten en kan gewoon contrast en brightness aanpassen hoor.
Ik vermoed dat dit met sRGB instellingen te maken heeft. Mijn 22"Lacie CRT kan ik (voor de "beste" grafische kleurechtheid) op sRGB mode zetten, en ik kan dan de contrasten en brightnes values ook niet wijzigen. Dit is dus geen uitzondering en zou wel eens een feature kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136696

ben ook van plan om die dell te gaan kopen, maar wacht nog ff af omdat ik moet sparen en wil ff weten wat andere mensen op dit forum ervan vinden die hem 1 maart gaan kopen.

mij lijkt het supermooi scherm, vroeg me alleen af of het uitmaakt welek videokaart je ervoor gebruikt gezien de resolutie van het scherm van 1900 x 1200.

ik heb nu de at radeon sapphire 9800 pro videokaart.

zal ook nog eens de andere reviews lezen van de schermen die worden genoemd maar gezien de prijs zal het de dell toch wel worden.

ook al heb ik liever een 30" scherm zoals de philips ofzo maar ja dat zit er voorlopig niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

RD schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:00:
[...]

ik ben benieuwd wat jou kleuren reproductie is m.b.t. wit en zwart, wit lijkt een beetje oranje waas te hebben en dit zie je, met name als het donker is, terug op een zwarte achtergrond. Ik twijfel of ik deze zal retouneren voor een andere, maar hoop dat niet dat ik een "refurbished" exemplaar krijg.
Die (vaak gelige) kleurenwaas is een veelgehoorde klacht van de Apples. Kan je de kleuren niet op een andere iso waarde zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door dadj op 16-02-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

iso waarden? Nee, gamma controle bij videokaart settings is ook niet voldoende. Het irritante is dat de gelige/oranje waas ook over zwart komt. Ik kijk het nog ff een dag aan en neem dan ff contact op met apple voor een ruil met een nieuwe scherm. Hopelijk kan dat, want zit echt niet te wachten op een refurbished exemplaar.

Niek_B laat ook jou ervaring en die van je collega eens weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

...Niek_B laat ook jou ervaring en die van je collega eens weten!
Bij mij collega draait ie naast een g5, zal zaterdag als ik hem ga ophalen eerst eens daar kijken en daarna als deze achter de pc is aangesloten..

• RD

RD

focus

Yeah let me know....

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 16:06
De specs van de Dell 2405FPW UltraSharp Flat Panel Monitor zijn er ook (al) in het Nederlands

http://support.dell.com/s...s/2405fpw/Dutch/index.htm

Iemand enig idee of er al andere fabrikanten het panel gaan gebruiken dat deze Dell gebruikt. Beetje sonde als je deze koopt (en ik sta op het punt dat te doen, dwz pre-order) en er over enkele weken of maanden er een ander merk komt met een net wat mooier ontwerp, net wat betere electronica, etc

Zoiets valt te verwachten, maarja wanneer is de vraag.

• dreester
  • Niet online
ja hoor Samsung :) . Het panel is afkomstig van Samsung, of andere fabrikanten dit panel ook gaan gebruiken weet ik niet. Dit wordt btw wel mn volgende monitor :*) :*) . zeker weten!

[ Voor 82% gewijzigd door dreester op 17-02-2005 15:12 ]

Anoniem: 19286

Hier een hoge resolutie foto van de Dell 2405FPW: http://www.dell.com/downl...k/displays/2405fp_300.jpg

Ziet er best goed uit naar mijn mening :)

• RD

RD

focus

Ik vraag me af wat de prijs wordt, hier in Europa. In de USA introductie prijs 1199,- zal niet lang duren voordat deze rond 1000 dollar wordt verkocht, dell kennende. Wellicht dat deze dan in Europa misschien 1100 euries gaat kosten. Daarvoor wil ik mijn appletje wel terugsturen.... kheb nog een paar werkdagen ...:)

Topicstarter
Het is zeer waarschijnlijk dat de prijs tussen de 1100 en 1200 euro komt te liggen. In de USA word hij $1200 en in Japan waar hij al beschikbaar is, is het omgerekend 1150 euro. In Nederland is hij misschien iets duurder zoals altijd met dell spullen, daarom bestel ik hem ook in Duitsland ;).

Natuurlijk gaan andere merken dit panel van Samsung gebruiken, Samsung zal dit zowiezo gaan doen. Misschien is de reden dat Dell ze als eerste heeft een deal met Samsung. Dell is erg groot en kan meteen een paar duizend van deze panels afnemen onder de voorwaarde dat ze hem de eerste maand exclusief mogen verkopen. De wachtperiode voor Samsung is vervelend maar zo verkopen ze wel in 1 klap heel wat panelen.

• RD

RD

focus

ik denk dat de eerste prijs hoger zal liggen dan het equivalent in dollars. Dat is altijd zo met al die Europese import shit. FUCK the EU! en al helemaal het nederlandse import beleid. Ik denk dat de introductie prijs 1300-1400 euro wordt. .. ..

Topicstarter
Tja en dan nog vind ik het een erg goede prijs. Met die specs was ik er vanuit gegaan dat hij minstens 1600-1800 euro zou worden. De 243T van Samsung kost immers nog steeds 1500-1700 euro.

allemaal leuk speculeren over de prijzen maar wanneer komt ie eigenlijk uit?
op de site van dell staat 1 maart klopt dit??

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 136696 op 17-02-2005 16:49 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Anoniem: 136696 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:49:
allemaal leuk speculeren over de prijzen maar wanneer komt ie eigenlijk uit?
op de site van dell staat 1 maart klopt dit??
Dat zullen we op 1 maart pas weten :)

(De indicatie van Dell zelf is de enige die er is)

RD schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:23:
Daarvoor wil ik mijn appletje wel terugsturen.... kheb nog een paar werkdagen ...:)
Verader ! :P

Ik heb nog niet bestelt, wacht nog even de bevinden van Niek_B dit weekend af. Zoals ik het nu verneem ben je toch niet echt tevreden over je appletje. Ik vind design wel belangrijk en hoe huge die Dell ook mag zijn. Qua Design wordt ie natuurlijk in 1 klap weg gevaagd door de Apple

• RD

RD

focus

Appletje is goed hoor.... heb de instellingen redelijk voor elkaar, maar als ik voor hetzelfde geld (ongeveer) een 24 inch samsung panel kan krijgen.... tsja.... wellicht een optie.

Ik vind na een week werken een 20" alweer klein .... :P

[ Voor 15% gewijzigd door RD op 17-02-2005 19:56 ]

RD schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:41:
Appletje is goed hoor.... heb de instellingen redelijk voor elkaar, maar als ik voor hetzelfde geld (ongeveer) een 24 inch samsung panel kan krijgen.... tsja.... wellicht een optie.

Ik vind na een week werken een 20" alweer klein .... :P
Hetzelfde geld is 1199,- is niet hetzelfde als 947,-. Is 250,- verschil :)

• RD

RD

focus

Klopt. Echter betaal ik de volle prijs voor de ACD en als de Dell voor 1199,- uitkomt en wellicht net zo snel, na een maand, als de 20" versie dan zal ook de 24" wellicht rond de 1000,- uirkomen.

• Chillmeister
baal nog steeds dat ik de 2005fpw in de VS zie staan voor prijzen als 550 dollar. Jammer dat Dell Nederland niet met coupons werkt, want daardoor kan je steeds mooie aanbiedingen vinden. Ik wacht nog een paar weken en hoop dat ie in prijs daalt

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

LV-426 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:52:
De specs van de Dell 2405FPW UltraSharp Flat Panel Monitor zijn er ook (al) in het Nederlands

Iemand enig idee of er al andere fabrikanten het panel gaan gebruiken dat deze Dell gebruikt. Beetje sonde als je deze koopt (en ik sta op het punt dat te doen, dwz pre-order) en er over enkele weken of maanden er een ander merk komt met een net wat mooier ontwerp, net wat betere electronica, etc

Waar kan je een pre-order plaatsen? plz, let me know!

edit: ik heb dell gebeld maar je kan hem niet pre-orderen. Dus wachten tot hij op de site verschijnt.

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 18-02-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beetec
  • Laatst online: 20-02-2021
Als er nog mensen zijn die twijfelen om een Dell 2005fwp te kopen, de nieuwere lijken beter te worden.
Ik had een REV-A00 uit December teruggestuurt naar Dell vanwege dode pixels in het midden van het scherm, erg veel backlight en om het verhaal compleet te maken was het scherm ook niet schoon, alsof er met een vuile natte doek overheen was gegaan, erg vaag.. Heb sterk het vermoeden dat het een refurbished scherm was. Daar betaal je dan 700€ voor...

Gister de nieuwe binnen gekregen, REV-A01 uit Februari, niks mis mee. Geen dode pixels, acceptabel backlight en een schoon scherm uit de doos ;)
Na mijn eigen ervaring en anderen ervaringen gelezen te hebben lijken de 2005fpw's langzaam beter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Beetec schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:52:
Als er nog mensen zijn die twijfelen om een Dell 2005fwp te kopen, de nieuwere lijken beter te worden.
Ik had een REV-A00 uit December teruggestuurt naar Dell vanwege dode pixels in het midden van het scherm, erg veel backlight en om het verhaal compleet te maken was het scherm ook niet schoon, alsof er met een vuile natte doek overheen was gegaan, erg vaag.. Heb sterk het vermoeden dat het een refurbished scherm was. Daar betaal je dan 700€ voor...

Gister de nieuwe binnen gekregen, REV-A01 uit Februari, niks mis mee. Geen dode pixels, acceptabel backlight en een schoon scherm uit de doos ;)
Na mijn eigen ervaring en anderen ervaringen gelezen te hebben lijken de 2005fpw's langzaam beter te worden.
Kan jij wat foto's plaatsen van het scherm in een donkere kamer met zwarte achtergrond. Ik ben benieuwd hoe deze tegenover mijn ACD presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anoniem: 52652 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 10:28:
[...]

Bij mij collega draait ie naast een g5, zal zaterdag als ik hem ga ophalen eerst eens daar kijken en daarna als deze achter de pc is aangesloten..
Kan jij wat foto's posten van een witte achtergrond en een zwarte achtergrond in een donkere kamer. Ik blijf zitten met een oranje waas over zwart heen en een redelijk slechte kijkhoek in de avond. Ik kan niet goed bepalen of dit nu zo hoort of foutief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit hoort zo. Dit heeft met het type panel te maken. IPS dacht ik?
PVA panels zoals de nieuwe samsung versie heeft hier helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Anoniem: 665 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:33:
Dit hoort zo. Dit heeft met het type panel te maken. IPS dacht ik?
PVA panels zoals de nieuwe samsung versie heeft hier helemaal geen last van.
toch behoud ik die oranje waas over zwart.....? Toch minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:38:
[...]

toch behoud ik die oranje waas over zwart.....? Toch minder prettig.
Post anders eens een foto van je oranje waas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

no flame intended maar waarom kiezen jullie op dit moment nog voor een (relatief oud) apple display terwijl er nu veel betere schermen verkrijgbaar zijn met een lagere prijs of meer mogelijkheden, bijvoorbeeld de Samsung 243T, ViewSonic VP231wb, HP L2335 en naar verwachting binnenkort de Dell 2405? Toch niet alleen t design? Toen ik aan mn zoektocht begon overwoog ik ook een apple maar kwam er al heel snel achter dat ze nogal over rated blijken te zijn. Dat moeten jullie (recente acd buyers) toch ook uitgevonden hebben? Ik ben serieus geinteressseerd in de verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RD schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:06:
[...]

Kan jij wat foto's posten van een witte achtergrond en een zwarte achtergrond in een donkere kamer. Ik blijf zitten met een oranje waas over zwart heen en een redelijk slechte kijkhoek in de avond. Ik kan niet goed bepalen of dit nu zo hoort of foutief is.
Op de pc aangesloten lukt het wel morgenavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dadj schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:44:
no flame intended maar waarom kiezen jullie op dit moment nog voor een (relatief oud) apple display terwijl er nu veel betere schermen verkrijgbaar zijn met een lagere prijs of meer mogelijkheden, bijvoorbeeld de Samsung 243T, ViewSonic VP231wb, HP L2335 en naar verwachting binnenkort de Dell 2405? Toch niet alleen t design? Toen ik aan mn zoektocht begon overwoog ik ook een apple maar kwam er al heel snel achter dat ze nogal over rated blijken te zijn. Dat moeten jullie (recente acd buyers) toch ook uitgevonden hebben? Ik ben serieus geinteressseerd in de verklaring.
Ik wil wel een beetje mooi design en ben eigenlijk niet echt te spreken over die Dell designs :) no flame intended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:42
LV-426 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:52:

Kan je op zo'n scherm naast je PC ook je playstation aansluiten om te gamen. Ik zit vaak achter mijn PC maar wil ook wel eens ff gamen op mijn PS2, maar m'n vriendin zit meestal achter de 'grote' TV. Ondersteund deze dan ook HDTV, weliswaar uitgerekt naar 1900x1200 ipv 1900x1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Monitor test rood, blauw en groen scherm, kleurverloop.
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0684.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0685.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0686.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0687.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0688.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0689.JPG

Eerste indrukken:
mooi, supper slank, erg helder. direct bios, boot en opstartscherm.
HL2: pff wat een ervaring...
Andere spellen die geen breedbeeld resolutie ondersteunen: twijfel geval aangezien ik hier geen winst uit haal (heb nu ook 1280 * 1024 resolutie)
Mooi zwart, hoe verder de kijkhoek hoe meer zwart naar rood gaat..
Iemand speciale wensen kwa foto: post even vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ervaringen deel 2:
Blijft een geweldig gezicht, mooi, elegant, past perfect in de woonkamer. _/-\o_
Maar.....
Niet speciaal dit scherm maar breedbeeld in het algemeen, ik merk dat ik me toch erger aan het feit dat ik in de hoogte geen winst heb met de overgang van een 17,4 inch tft naar een 20 inch breedbeeld.
Bijna alle internetsites worden nog ontwikkeld voor een resolutie van 800 * 600 een site gaan uitrekken tot de volledige breedte van dit scherm heeft ook niet veel zin aangezien de tekstkolommen erg onleesbaar worden. Daarnaast kun je wel lekker twee pagina's naast elkaar zetten :P
Ook bij het spelen van spelletjes die niet op breedbeeld in te stellen zijn merk ik toch dat ik mij erger aan de nuttelose zwarte randen en de bruikbare resolutei van 1280 * 1024 wat mij wederom geen winst op levert.

Het verschil in ghosting met mijn huidige scherm zijn zeker wel merkbaar, maar niet geheel verdwenen op dit apple scherm. vooral bij achtergronden die zich in het geheel verplaatsen zie je dat er ghosting optreed. Hierbij wel even de kanttekening dat mijn 9700pro wellicht hier ook een bijdrage aanlevert.

Ik kan geen orange waas bekennen met een volledig witte achtergrond. Wel een zwart naar rood wordend scherm als je de kijkhoek vergroot.

De helderheid is perfect in te stellen softwarematig waardoor je niet met geknepen ogen naar deze beauty hoeft te kijken. Ik vind zwart goed zwart en ik zie geen enkele vorm van backlight ellende.

Ik ben (nu) nog niet zover dat ik 100% voor dit scherm ga, qua vorm 300 % wel, maar ik wil toch eerst even een regulier 20 " scherm (viewsonic) gaan bekijken om voor mijzelf te acherhalen of ik de hoogte inderdaad mis.

hier nog even wat pics van het scherm:
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0718.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0719.JPG
http://www.clioplein.nl/apple/KICX0720.jpg

Foto's in het donker zijn niet zo goed gelukt aangezien de flitser alles verpest en als deze uitstaat heb je geen goed zicht op hoe het scherm zich daadwerkelijk zou moeten laten zien.

Eindconclusie: kan ik nog niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

De oranje waas over zwart. Het is in deze foto een beetje vlekkerig maar het is verdeeld over het scherm en in de rechter onderhoek wat erger.
Niek_B kan jij nog een foto van een zwarte achtergrond plaatsen in een donkere kamer. Zet de camera op een sluitertijd van een 1sec of 1.3sec dan krijg je een goede foto. Zeker als je de camera ergens op zet op de goede hoogte tot het scherm.

http://www.rdoeleman.com/images/acd/2.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door RD op 19-02-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan er niets van zien. Wellicht dat de white-balance van je camera het beeld verandert, en misschien ben ik niet zo goed in kleuren, maar Paint Shop is het in ieder geval met me eens: als ik naar de RGB waarden van de pixels binnen het scherm kijk, dan neigen ze heel licht naar paars (R en B hoger dan G) en soms iets meer naar blauw (R en G ongeveer gelijk, B iets hoger).

Dat paarse is, afhankelijk van het type scherm volgens mij normaal onder (grote) kijkhoeken. Ik weet niet of dat bij redelijk recht kijken (zoals op de foto) ook zou moeten optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Tsja .... volgens mij ben ik een mierenneuker ... net ff doom3 gespeeld en daar valt het erg mee qua zwarte en donkere omgevingen .... eigenlijk heel goed te doen met een zacht lampje in de achtergrond van de kamer... het valt allemaal wel mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijft een mooi scherm :)

Maar vraag me idd of het niet ontzettend stom is om voor een oud paneel te gaan als Dell over 2 weekjes met een 24"er komt en een nieuw paneel

Ook vraag ik me af of het wel een beetje staat op mijn bureau dat scherm (Die Dell dan)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 19-02-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foto van donker scherm gaat niet lukken (autoalles toestel), maar de oranje waas die je noemt heb ik niet gezien recht voor de monitor, het is wel hetzelfde beeld wat ik omschreef als zwart naar rood beeld bij een grote afstand van de monitor en bij een grote kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:48:
Blijft een mooi scherm :)

Maar vraag me idd of het niet ontzettend stom is om voor een oud paneel te gaan als Dell over 2 weekjes met een 24"er komt en een nieuw paneel

Ook vraag ik me af of het wel een beetje staat op mijn bureau dat scherm (Die Dell dan)
..en over drie weken is er weer een nieuw scherm, die nog beter is....
...wanneer komt nou die ene, in alle opzichten de meest ideale monitor!
....echt...vermoeiend...of stellen we te veel eisen tegewoordig aan onze spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52652 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:49:
[...]
Is ook, je zal altijd vernieuwingen hebben maar het Apple paneel is wel stukken ouden dan het "nieuwe" Samsung paneel in het Dell scherm. Dus waarom zou ik dan niet 3 weken wachten :)
Ik vind alleen het Apple Design zo :P

Sowiezo nog even de reviews afwachten en wil wel effe wat duidelijk screens zien van de dell monitor. Wat vind die review van Extremetech maar wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 52652 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:49:
[...]

...wanneer komt nou die ene, in alle opzichten de meest ideale monitor!
....echt...vermoeiend...of stellen we te veel eisen tegewoordig aan onze spullen?
Nou, we hebben het hoe dan ook over flinke hoeveelheden geld, dan mag je best kritisch zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tuurlijk, kritisch is goed en ik ben er zeker een voorstander van, alleen is het de pest in computerwereld dat de technologie zo hard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Die van LCD-schermen valt nog wel mee hoor hoe hard het gaat, tenminste die van bigsize lcd's. Volgens mij duurt het telkens minimaal een jaar voordat een nieuwe generatie op de markt verschijnt die aanzienlijk beter is. Als je dan net op de grens zit van de nieuwe generatie is het wel een beetje zonde als je dan kiest voor de oude generatie als de nieuwe er net aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het trouwens mogelijk om meerdere tabs naast elkaar open te hebben in Firefox of gewoon meerdere vensters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
pffff ik kan niet wachten tot die 2405fpw uit is, kwil die zeker hebben. Ik wil dit ding ook als tv gebruiken alleen kan ik geen externe tv-tuner vinden die zulke resoluties (1920x1200) ondersteund. Bijv. de Avermedia TV Box9 kan max een res van 1280x1024 door VGA heen pompen.

Zou ik het beeld dan middels de monitor zelf kunnen oprekken (dus niet middels de tuner zelf)? Volgens mij kan dit niet met een LCD maar ik vraag het toch.
Zijn er misschien betere externe tuner oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Elke lcd kan het beeld wel zonder problemen oprekken tot full screen formaat. Je zal echter wel een tuner moeten hebben die breedbeeld resoluties produceert, anders gaat 't waarschijnlijk fout met de verhoudingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben zelf nu ook erg onder de indruk van het Dell Schem :Y

Ik heb even gekeken en je kan 2 IE vensters naast elkaar knallen. Hoe dit er in de praktijk uitziet zou ik graag even van jullie horen.

't wordt gewoon even afwachten tot maart :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

Ik ga dus ook voor de dell 24"... Ziet er erg goed uit.
Ben dan wel benieuwd naar de viewsonic en samsung die dezelfde panalen gebruiken. Is daar al iets van te vinden?

Hoop ook dat ie niet al te duur gaat worden... $1199 omgerekend is nml een heel mooi prijsje.
Hier mensen ervaring met het importeren van een soortgelijk formaat scherm? Komen er veel importkosten bovenop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 5646 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:20:
Ik ga dus ook voor de dell 24"... Ziet er erg goed uit.
Ben dan wel benieuwd naar de viewsonic en samsung die dezelfde panalen gebruiken. Is daar al iets van te vinden?
Nope, Ik vermoed eigenlijk dat Samsung zelf vertraging heeft opgelopen dankzij de monsterorder afkomstig van Dell voor dit nieuwe LCD panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
dadj schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:22:
[...]

Nope, Ik vermoed eigenlijk dat Samsung zelf vertraging heeft opgelopen dankzij de monsterorder afkomstig van Dell voor dit nieuwe LCD panel.
De specificaties op de samsung site voor hun 243T lijken erg op die van de Dell.
Word het nieuwe paneel al gebruikt door samsung, of komt er een nieuwe monitor-lijn aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102135

HiddenWolf schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:46:
[...]

De specificaties op de samsung site voor hun 243T lijken erg op die van de Dell.
Word het nieuwe paneel al gebruikt door samsung, of komt er een nieuwe monitor-lijn aan?
dat valt best wel mee,
de 243T heeft een contrast verhouding van 500:1 en de Dell 1000:1
de 243T heeft een helderheid van 270 en de Dell 500
de Dell heeft ook een veel betere responstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De verwachte prijs is 1199 Dollar right. Dan mogen we hier toch wel verwachten dattie in ieder geval niet meer gaat kosten dan 1199 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tja, dat zou je nog wel eens tegenkunnen vallen. Vergeet niet 19% btw en eventuele invoerheffingen (weet niet of die er eigenlijk nog zijn voor lcd's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
de 2005fpw kost ook meer in euros dan dollars. 694 euro t.o.v. 550~600 dollar ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker kansloos weer Nederland :S

Dan zal die wel 1400 gaan kosten minimaal in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

HiddenWolf schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:46:
[...]

De verwachte Dell is voorzien van een lcd panel van een nieuwe generatie die samsung zelf ook nog niet eens heeft uitgebracht in hun eigen assortiment. De 243T is de huidige (binnenkort oude) generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
Ik zie redelijk verschillende specificaties voor die 243T's

Maar we mogen dus aannemen dat er een nieuwe serie uit gaat komen van samsung?

Over die Dell, reken er maar niet op dat ie minder dan 1400-1600 komen. Zolang 24" hier nog 1600 op kan brengen, zal men niet erg snel daar onder gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

HiddenWolf schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:14:
Over die Dell, reken er maar niet op dat ie minder dan 1400-1600 komen. Zolang 24" hier nog 1600 op kan brengen, zal men niet erg snel daar onder gaan zitten.
daarom vroeg ik al of er hier mensen waren die ervaring hebben met import van zo'n formaat/prijs scherm ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 21:43
Je hebt het probleem dat je invoerrechten moet betalen(alle tft schermen met DVI-D/I connector moeten dat, zonder die connector hoef je geen invoerrechten te betalen, :? zelfs ik snap die logica niet 8)7 )

Daarboven op komt nog eens 19%btw. Hou nog even aan dat je vervoers kosten moet betalen en je weet bijna al zeker dat het niet rendabel is om het zelf te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door FireWood op 21-02-2005 19:51 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
En vrij lastig als je dan dode pixels hebt-> tis nog maar de vraag of Dell NL 'em dan omruild voor je.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joe he dus 24" dell scherm

Zijn er nog andere 20"ers met een mooi design, behalve Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Ben op zoek naar een 19" TFT scherm. Ik wou eerst voor Iiyama E485S-S gaan, maar eenmaal toen ik verder in de topics zat door te spitten, krabbelde ik al snel terug.

Geld speelt niet echt een rol (rond 500/550 euro).

Punten waar die aan moet voldoen:
  • Geen ghosting in games zoals CS, LineAge, HL2, etc
  • Moet mooi Design zijn (Silver,Chrome)
  • Scherp beeld
  • DVI ondersteuning
Want ik zie overal tegenstrijdig uitspraken tegen elkaar. De een zegt Viewsonic, de ander zegt Sony, en ene zegt weer LG.

Dus wat moet het worden? :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Oxize op 21-02-2005 23:32 ]

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Ben op zoek naar een 19" TFT scherm
Wat is er zo moeilijk aan "20-inch TFT0-schermen en groter"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02-2024

Oxize

Social Engineering Specialist

Hielko schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:42:
[...]

Wat is er zo moeilijk aan "20-inch TFT0-schermen en groter"? ;)
Niet voor 500 Eurootjes ;)

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
kijk dan in het 19" draadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

b-gone schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:12:
En vrij lastig als je dan dode pixels hebt-> tis nog maar de vraag of Dell NL 'em dan omruild voor je.......
de garantie die erop zit staat op de site. heb ff geen zin om de url te zoeken ;)

maar je kunt hem wel omruilen binnen een x aantal dagen, formulier erbij doen en dan is het goed
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.