Ervaringen met 20-inch TFT-schermen en groter (deel 3)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.615 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:53:
[...]

de garantie die erop zit staat op de site. heb ff geen zin om de url te zoeken ;)

maar je kunt hem wel omruilen binnen een x aantal dagen, formulier erbij doen en dan is het goed
En dan zeker weer opnieuw invoer rechten betalen :(
Ik wil nu dus weer gewoon gaan voor de Apple Cinema Display 20" Ik begin me nu alleen een beetje af te vragen of ik niet beter 2x een 17" kan nemen. Voordelen zijn wel dat je meerdere dingen heel fijn naast elkaar kan doen, en je netto meer pixels hebt dan bij "de ACD. Voordeel van de ACD is weer dat je lekker groot breedbeeld kan gamen en films kijken.

Graag wat reacties hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:20:
[...]

LOL, ik ga vanavond bestellen. Helemaal nu ik erachter ben dat ze studenten korting hebben. Echt go Apple JEEEEEEEEEJ
Je bent er nog niet uit zo te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zaterdag die apple 30" gezien. zag er wel heel gaaf uit!!! :9~ weet alleen niet hoe die presteert met games ed. maar supermooi scherm, beetje jammer van de prijs })

wat ik vreemd vond is dat de verkoper zei dat het scherm 2x 23" was en op de apple site is het grootste scherm 30"?????

maar heeft iemand ervaring met dit scherm, want 30" bevalt me wel qua grootte _/-\o_

http://www.lcddiscount.nl...ips-300WN5VS-details.html

van deze vind ik alleen de resolutie zo laag

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 12:05
de ACD 30" heeft ook een lage resolutie ;)
de IBM T221 heeft een resolutie van 3840x2400. http://www.hardforum.com/...php?t=862341&page=7&pp=20 scroll naar beneden en je kan de verschil zien tussen de Apple en de IBM. Maar ik zou nog steeds liever de Apple hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:22:
wat ik vreemd vond is dat de verkoper zei dat het scherm 2x 23" was en op de apple site is het grootste scherm 30"?????
Is niet vreemd. Twee keer een 23" scherm is dus naast elkaar. De diagonaal wordt dan niet 2x zo groot (dan heb je er 4 nodig :9~ ). Het wordt dus ongeveer 23*sqrt(2) ~ 32.5 inch. Aardig in de buurt van een 30" dus. (Doordat 2x23" naast elkaar een andere aspectratio heeft dan 1x30" klopt de som niet precies, en wellicht is het aantal pixels per inch ook een klein beetje anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

een 30"sscherm is 24" * 18"
Een 23" scherm is 18.4" * 14.3"
Kortom, als je de van 2 23" schermen een 30"scherm wilt maken, hou je wel een streep van 4" over, maar dat is "snijafval" wat oppervlakte betreft scheelt het niet zo heel heel erg veel dus.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

heb zaterdag die apple 30" gezien. zag er wel heel gaaf uit!!! :9~ weet alleen niet hoe die presteert met games ed. maar supermooi scherm, beetje jammer van de prijs })

maar heeft iemand ervaring met dit scherm, want 30" bevalt me wel qua grootte _/-\o_

http://www.lcddiscount.nl...ips-300WN5VS-details.html

van deze vind ik alleen de resolutie zo laag
Dat lijkt me een 30" LCD TV.

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de kwaliteit van de 30" ACD. Ik heb nu bijna twee jaar gewerkt op een 20,1" TFT en begin het formaat nu wel beperkt te vinden. De 23" breedbeelschermen vind ik nauwelijks een verbetering vanwege de gelijke verticale resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

Tweemaal is ietwat overdreven maar het komt qua nuttig gebruik wel in de buurt. De 30" heeft een resolutie van 2560*1600, dat zijn 4.1Megapixels. De 23" heeft 2.3Megapixels, dus een verschil van zeg 78% :)

En dat andere scherm waar je naar verwijst is idd een TV.

Ik kom overigens elke dag langs een Mac shop waar ze netjes naast elkaar de 20, 23 en 30" hebben staan maar vertik het naar binnen te gaan ze even te bekijken, om eigen bestwil :o (op die 30" kun je van de andere kant v.d. straat nog van alles zien, zó enorm groot is dat ding 8)7 )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Iemand hier misschien ervaringen mee :+ HR256

Levert 2DVI kabels nou echt meer 'vermogen' op?, de GPU krijgt toch hetzelfde te verduren.
nou is 9MP opzich best wel veel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Het gaat niet om de GPU maar om de interface naar het scherm. DVI heeft een beperkte bandbreedte per kanaal (een single-link verbinding/kabel), deze is officieel 1920*1080*60Hz, hoewel met reduced blanking 1920*1200 gelukkig ook geen probleem is.

Wil je 9MP aansturen dan heb je vier kanalen nodig, namelijk twee dual-link verbindingen. En vier maal een scherm van 1920*1200 is 3840*2300 (zo'n leuk 9MP scherm), dus vandaar de twee dual-link kabels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
9MP, Far Cry iemand?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Abbadon schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:00:
Het gaat niet om de GPU maar om de interface naar het scherm. DVI heeft een beperkte bandbreedte per kanaal (een single-link verbinding/kabel), deze is officieel 1920*1080*60Hz, hoewel met reduced blanking 1920*1200 gelukkig ook geen probleem is.

Wil je 9MP aansturen dan heb je vier kanalen nodig, namelijk twee dual-link verbindingen. En vier maal een scherm van 1920*1200 is 3840*2300 (zo'n leuk 9MP scherm), dus vandaar de twee dual-link kabels :)
B) Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

30" is me toch wel erg groot en vooral duur :)

Ik kan er wel vanuit gaan dat jullie de voorkeur geven aan een groot scherm ten opzichte van 2 kleinere 17" bijvoorbeeld. Maar waarom eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:35:
30" is me toch wel erg groot en vooral duur :)

Ik kan er wel vanuit gaan dat jullie de voorkeur geven aan een groot scherm ten opzichte van 2 kleinere 17" bijvoorbeeld. Maar waarom eigenlijk ?
Voor mij geldt dat ik die ruimte gewoon goed kan gebruiken in photoshop of voor video editing. ik heb nu twee CRT monitoren staan (22"lacie+ 19"belinea ) beide op 1600x1200 maar in de praktijk gebruik ik photoshop nog steeds op 1 monitor omdat de onderbreking tussen 2 monitoren niet zo practisch is. De 2e monitor gebruik ik voor mail, explorer, chatwindows, etc.

Ik ga de 19" er uit gooien (te koop ;) ) en een 24" lcd widescreen als primary nemen en de 22" als secundary, voor (grafische kleurcontrole vooral) zodat ik maximale werkruimte heb.
Dat is mijn excuus. :)

ik moet er persoonlijk echt niet meer aan denken om op 17"op 1024x768 te moeten werken. Dat voelt zoooo klein aan nu ik aan hoge resoluties gewend ben. No can do!

[ Voor 17% gewijzigd door dadj op 23-02-2005 21:56 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

voor sommige mensen zal het best ook handig zijn met de hobby's of op proffesioneel gebied, denk aan fotobewerking etc.

maar ik vind het vooral gewoon mooi en heel stoer zo'n megascherm.
als ik met vrienden ga lannen is dat wel lache.

met vrienden doe je toch steeds alles verbeteren omdat het mooier of sneller is, waarbij ik uiteraard ook heel erg rekening houdt met het nut ervan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Maart komt trouwens dichtbij nu voor de mensen die geinteresseert zijn in de Dell :)

Ben wel benieuwd naar de reviews, maar de 1400/1500 gaat me toch net iets boven me budget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 08:53:
1 Maart komt trouwens dichtbij nu voor de mensen die geinteresseert zijn in de Dell :)

Ben wel benieuwd naar de reviews, maar de 1400/1500 gaat me toch net iets boven me budget
is inderdaad een groot bedrag als die daarop komt, dan koop ik misschien liever de 30 inch philips. wat ik vooral een nadeel bij de dell vindt is dat je hem niet eerst ff in het echt kan zien, dan weet ik meteen of het bedrag gerechtvaardigd is.

maar ja als de reviews goed zijn dan wordt ik waarschijnlijk wel overgehaald en is mijn spaarvarken weer mager :( en komt mijn zomervakantie in gevaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha daar was ik ook al bang voor. Daarom toch maar op safe spelen voor mij en voor de appel gaan :)

En zomervakantie is ook goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zit steeds te twijfelen. Nu de 2005fpw kopen omdat er momenteel 20% is, of wachten en hopen dat de prijs binnenkort sowieso daalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:11:
zit steeds te twijfelen. Nu de 2005fpw kopen omdat er momenteel 20% is, of wachten en hopen dat de prijs binnenkort sowieso daalt
2005 is ook goed idd, vraag me een beetje af waar ik beter voor kan gaan qua kwaliteit van het panel.
De Apple 20" of de Dell 2005fpw

Design van de Apple is iig om van te smullen maar de Dell is in hoogte verstelbaar ook fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
volgens mij hebben ze dezelfde paneel. De apple heeft idd een mooi/simpel design. Alleen heb ik het geld niet voor de ACD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Ik heb eergisteren de 20,1" Belinea 102015 overgekocht van mn vader.
Hij gebruikte hem als TV, met een los tv-tunertje ertussen, omdat toen hij hem kocht de flatscreen tv's van 20,1"nog royaal 2000 pleuro kostte en een tft scherm+tv-tunertje toen iets van 1100 euro geloof ik (950 voor scherm en 200 voor tunertje)

Nu zijn die TVs drastisch in prijs gekelderd en heeft mn vader een nieuwe besteld.
Ik had de Belinea 2 weken terug al eens geprobeerd op mijn pc en was er in eerste instantie niet echt heel erg over te spreken. Voornamelijk met gamen dan. Ook al is het een 15ms scherm, 1600x1200, kijkhoek van 170 hor & vert en licht van 700:1.

Het beeld "haperde" nogal. Ik geloof dat dat ghosting was, geen idee, ik heb nog nooit een TFT scherm gehad, altijd een 17" CRT. Maargoed, hij stond nog op standaard-monitor in Windows.

Nadat ik de drivers van het scherm erop gezet had draaide het prima in games.
Ofja, games, games, ik had eik alleen HL2 getest en dat draaide prima op 1280 bij 1024, terwijl ik op mn 17"CRT in 1024 bij 768 draaide.

Ik had eik gedacht dat mn videokaart (ati 9800 pro) het niet zou trekken in 1280, maar het gaat hem goed af.
Ik heb met mn vader afgesproken dat ik zijn tv (lees: TFT scherm) ophaal zodra zijn nieuwe TV binnen is, maar ik denk dat ik vanavond met mijn TV die kant op ga en het TFT scherm meeneem.

Dan kijk ik wel een paar dagen geen tv, dat maakt me niet uit :)
Anyway, lang verhaal kort: Vanavond zit ik achter een 20,1" belachelijk groot oversized flatscreen te HL2-en _O_

Het zal vast dat er betere schermen op de markt zijn, maar deze is pas een half jaar oud en kost nieuw in de winkel nog steeds rond de 900 euro en ik heb hem overgekocht voor 625 euro; prima deal al zeg ik het zelf :)

=edit=
Deze is het dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.hawk.ch/images/Computing/Bildschirm/Belinea/102015.JPG

Belinea (Maxdata) 102015

[ Voor 6% gewijzigd door vosss op 25-02-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder heeft zijn eigen voorkeur,maar het blijft toch heel belangrijk hoe een scherm er in het echt uitziet.
Ook kwa specs.

Daarom heb ik nu dan de 32PF9976 gekocht via dvi superbeeld met UT :P

Maar ok voor mijn films en mediacenter gewoon zeer strak en mooi en lekker snel < 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Vondt net wat nieuwe info over de Dell 2405FPW:
Dell has just announced the 2405FPW will go on sale in the UK from 2nd March for £729 ex VAT. Not quite as cheap as US pricing had suggested, but still a bargain when lined up against its current competitors. link

£729 = €1.054,34 +19%BTW = €1254,66
Lijkt me dan ook erg sterk als hij in nederland 1400 zou gaan kosten! Dan bestel ik heb wel in de UK :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9MP- ibm t221
ik heb er eentje nu bijna een jaar in gebruik,ik kan hem iedereen aanraden die een hoge resol. van 3840 x2400 nodig heeft,ik werk afwisselend op 1920 x1200 ; 3480 x 2400 en geregeld ook op 7680 x2400 - 12 Hz.(laatste gaat enkel met 52.16 drivers)
word gestuurd door een quadro FX1100,uitgang 2 x dvi single link,deze zit echter aan de grens van zijn mogelijkheden.
Sinds een 2 tal weken heb ik als 4de scherm een HP2335 op 1920 x 1200 in gebruik.
Het eigenaardige is dat ik op mijn ibm T221= 22.1" zelfs iets meer zie dan op mijn HP 23" op dezelfde resolutie nl.1920 x 1200.
Kwalitatief komt de HP 2336 (idem paneel als de Appel 23")nog niet in de buurt van de de IBM T221, want in feite heb ik al een beetje spijt mij geen 2de T221 te hebben gekocht ipv. de HP het grote voordeel van deze is dat hij kantelbaar is en de T221 niet.

Degenen die dagelijks ettelijke uren voor een scherm doorbrengen raad ik aan de T221 te kopen ipv. alle 6 maand of eens per jaar naar de optieker te gaan om uw bril aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vosss schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:53:
Ik heb eergisteren de 20,1" Belinea 102015 overgekocht van mn vader.
Hij gebruikte hem als TV, met een los tv-tunertje ertussen, omdat toen hij hem kocht de flatscreen tv's van 20,1"nog royaal 2000 pleuro kostte en een tft scherm+tv-tunertje toen iets van 1100 euro geloof ik (950 voor scherm en 200 voor tunertje)
is dat zo'n tuner waar je geen pc voor nodig hebt? zo ja, welke is het pcies? en op welke reso draait die tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:12:
...

Degenen die dagelijks ettelijke uren voor een scherm doorbrengen raad ik aan de T221 te kopen ipv. alle 6 maand of eens per jaar naar de optieker te gaan om uw bril aan te passen.
Ik wil je best geloven maar we praten wel over € 7500(!), da's een kwart modaal jaarsalaris, bruto nog wel! :X Niet iets wat je zo ff tussen neus en lippen door adviseert en/of koopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 10:11:
Het voordeel van de 2405 is dat hij vertikaal 1200 pixels heeft. Dan kun je dus bij games die je videokaart niet meer trekt de monitor zonder interpolatie op 800x600 zetten (of 960x600 wide). Bij de 2005 (vertikaal 1050 pixels) haal je 640x480 en dan krijg je nog net zwarte balken*.

Als je bedoelt dat je wilt wachten tot de 2005 in prijs daalt, kun je hem denk ik net zo goed nu kopen. Want anders moet je wachten tot hij 20% in prijs daalt, en dan heb je hem dus alleen later, voor hetzelfde geld (tot ze weer een kortingsactie doen). Prijstechnisch is Dell voor de LCDs nu best goed, zeker als je ziet dat de standaarden ook in hoogte verstelbaar zijn, schermen draaibaar, multiple inputs, etc. Hieruit kun je afleiden dat Dell minder 'noodzakelijk' de prijs hoeft te laten zakken in vergelijking met concurrenten. Het kan dus zijn dat het relatief lang duurt voor de Dells wezenlijk in prijs dalen. Maar ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben. Misschien geven ze de schermen vanaf 2 maart wel gratis weg, als iedereen net de dag ervoor de 2405 besteld heeft B)

* Je kunt geloof ik tegenwoordig wel custom resoluties instellen in drivers, maar ik weet niet of games daar ook goed mee om kunnen gaan (vermoed van wel). Je zou dan op 840x525 kunnen spelen op de 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
kijk eens wat ik vind:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...RC_VI_RSCC_Pr4_PcN__Shops

Dell 2405fpw voor 999 euro. Lijkt mij een koopje, alleen heb ik geen 999 euro op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Chillmeister schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:01:
kijk eens wat ik vind:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...RC_VI_RSCC_Pr4_PcN__Shops

Dell 2405fpw voor 999 euro. Lijkt mij een koopje, alleen heb ik geen 999 euro op het moment
wat raar zeg. hij komt uit duitsland maar ik zie em nergens staan op dell.de. verd8 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
vond ik ook, maar de prijs klinkt vooral goedkoop voor een 24" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt meer op pre-order:

"Achtung: Mit diesem Kauf sichern Sie sich eine Auslieferung Mitte bis Ende März. Das Gerät ist noch nicht erschienen und ist daher auch nicht auf Lager. Profitieren Sie von unserer bevorzugten Belieferung und beziehen Sie Ihr Modell schneller und günstiger als Andere."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:12:
En jij denkt dat dat door monitor-kijken komt?
Vroeger (10 jaar terug ofzo), toen men nog niet zoveel achter de computer zat ging het ook hard achteruit bij mensen die een bril hadden. Niet bij allemaal, maar dat doet het nu ook niet, alleen krijgt het nu meer aandacht lijkt het. Dat zal dan wel weer komen omdat brillen goedkoper (lijken) te worden en dat er meer concurrentie is.
Abbadon schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:26:
Ik wil je best geloven maar we praten wel over € 7500(!), da's een kwart modaal jaarsalaris, bruto nog wel! :X Niet iets wat je zo ff tussen neus en lippen door adviseert en/of koopt :+
Zoveel is €7500 niet eens... Toen ik ze voor het eerst in het echt zag stonden ze bij mijn stageplaats ter demonstratie, toen moesten ze nog ~ fl 50.000,- kosten.
dadj schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:07:
Vondt net wat nieuwe info over de Dell 2405FPW:
Dell has just announced the 2405FPW will go on sale in the UK from 2nd March for £729 ex VAT. Not quite as cheap as US pricing had suggested, but still a bargain when lined up against its current competitors. link

£729 = €1.054,34 +19%BTW = €1254,66
Lijkt me dan ook erg sterk als hij in nederland 1400 zou gaan kosten! Dan bestel ik heb wel in de UK :)
Ik zat net de amerikaanse press-release te lezen, daar wordt een prijs van $1.199,- genoemd. Uiteraard ex btw, maar dat zou dan op zo'n € 1100 komen als je dat omrekent naar euro's+btw. Zou dus niet eens zo vreemd zijn als ze die schermen voor € 1199 gaan verkopen in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 08:08
ACM schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:49:

Ik zat net de amerikaanse press-release te lezen, daar wordt een prijs van $1.199,- genoemd. Uiteraard ex btw, maar dat zou dan op zo'n € 1100 komen als je dat omrekent naar euro's+btw. Zou dus niet eens zo vreemd zijn als ze die schermen voor € 1199 gaan verkopen in nederland.
Heel gek is dat niet, vanuit het oogpunt van de consument.
Vanuit het oogpunt van het bedrijf, zou het waanzinnig zijn.
Je wilt voor je producten vangen wat je ervoor kunt krijgen. Zolang 24"-ers hier weg gaan voor 1600-1700, zou Dell wel gek zijn om op 1200 te beginnen.

Ik twijfel niet dat de prijs volgend jaar om deze tijd door moordende concurrentie en de behoefte te verkopen wat je verkopen kunt wel tot 1000-1200 euro gezakt is.

Dell zou echter waanzinnig zijn als ze de markt voor zichzelf zou verruineren door onder z'n eigen duiven te schieten.
Waarschijnlijk beginnen ze rond 1500, en gaat het pas bewegen als samsung en benq mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

HiddenWolf schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:04:
Je wilt voor je producten vangen wat je ervoor kunt krijgen. Zolang 24"-ers hier weg gaan voor 1600-1700, zou Dell wel gek zijn om op 1200 te beginnen.
En de 23"-ers kosten ~1600 dollar in de VS, terwijl ze daar aangekondigd hebben de boel voor 1200 te verkopen. De prijs staat uiteraard niet vast, maar 't lijkt me heel sterk als ze er ineens ver boven gaan zitten.
Ik twijfel niet dat de prijs volgend jaar om deze tijd door moordende concurrentie en de behoefte te verkopen wat je verkopen kunt wel tot 1000-1200 euro gezakt is.
Dell is de moordende concurrentie... Ze stappen later in een markt, maar dan wel met een goed product en bovendien een goede prijs en krijgen zo enorme marktaandelen. Kijk maar naar de PDA-markt bijvoorbeeld.
Dell zou echter waanzinnig zijn als ze de markt voor zichzelf zou verruineren door onder z'n eigen duiven te schieten.
Lagere prijs betekent normaliter meer verkopen, dus het hoeft helemaal geen geruineerde markt te zijn. In hoeverre dat soort schermen al gevoelig zijn voor marktwerking is natuurlijk nog maar de vraag, maar mensen in de markt voor een 20" scherm zullen eerder 300 meer, dan 1000 meer uitgeven voor een 24" ;)
Waarschijnlijk beginnen ze rond 1500, en gaat het pas bewegen als samsung en benq mee gaan doen.
Benq's scherm is al tot onder de 1400 gedaald zag ik in de pricewatch. Maar we zullen zien, naar verluidt komt ie op 1 maart beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
als je hem nu al kan bestellen op ebay.de voor 999 euro kan ik mij niet voorstellen dat hij meer gaat kosten dan 1399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Chillmeister schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:35:
als je hem nu al kan bestellen op ebay.de voor 999 euro kan ik mij niet voorstellen dat hij meer gaat kosten dan 1399
Niet meer dan 1199 denk ik toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
dadj schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:57:
[...]

Niet meer dan 1199 denk ik toch echt.
sincerly hope so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:35:
Zou dat nog niet helemaal vertrouwen op internet. Prijs is nog niet bekend, niemand kan het ding nog pre-orderen, en al wel te koop aanbieden voor minder dan de verwachte prijs?

Valt me op dat we nog geen reviews (behalve 1) hebben gezien terwijl het ding in Azie toch al bijna 2 weken te koop is. Zou dat alleen komen omdat Japans/Chinees/etc vertalen zo lastig is? (Hij moet ook in Australie al beschikbaar zijn, dus dat kan het niet alleen zijn...)

Ik denk dat grote review-sites nog een embargo hebben, omdat zij de mogelijkheid wel hebben zo'n monitor internationaal aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ik denk dat een dergelijk scherm gewoon niet door veel sites gereviewt zal worden, dat zie je ook met veel andere high-end lcd's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9MP-T221
Te duur is heel relatief,alles is afhankelijk waarvoor het gebruikt word
Een goed scherm betaald zichzelf altijd terug
Ik heb ook nog 2x SGI 1600sw schermen in gebruik, 17.3" resol. 1600 x 1024,deze zijn ondertussen 5 jaar oud,tot nu toe zijn het nog altijd de beste 17" schermen die er ooit zijn gemaakt en is het een plezier erop te werken,zij worden voornamelijk gebruikt voor office toepassingen.
5 jaar terug toen ze eerst in gebruik genomen werden deden we bijna het dubbele van het werk op dezelfde tijd doordat er 2 A4 bladen naast elkaar konden geopend worden.
Resultaat,tevreden en relaxt personeeel dat met plezier komt werken,meer werk afleverd en niet opgejaagd word omdat ze hun werk niet gedaan krijgen,de toen ook dure schrermen hebben zichzelf in een veelvoud terugbetaald.
Als ik mensen door paginas zie scrollen om de juiste gegevens te vinden is dat verloren tijd en werkt alleen maar stresserend.
Gezien de evolutie van de LCD's zullen deze 2 SGI's nog dit jaar aangevuld worden met 2 x 23 of 24 " schermen ( 2 parhelias 256 MB PCI zijn reeds besteld)zodat men veelgebruikte formulieren of pagainas gewoon open kan laten staan, de kunst is in feite de kwantiteit te verhogen en de werkdruk tegelijkertijd te verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 07:55:
9MP-T221
Te duur is heel relatief,alles is afhankelijk waarvoor het gebruikt word
Een goed scherm betaald zichzelf altijd terug
In een professionele omgeving en mits goed gebruikt, ja! (wat overigens ook niet expliciet uit je eerste post naar voren kwam, dat je 'm professioneel gebruikt) Maar in deze thread betreft het gros privé gerelateerde zaken, dus eigen TFT's. En in deze context (vandaar ook mijn vergelijk met modaal bruto jaarinkomen) is het een vreselijk groot bedrag voor een scherm :)
ACM schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 23:49:

Zoveel is €7500 niet eens...
Kijk, ik heb nu je zin uit z'n context gehaald, en zo kunnen we wel bezig blijven er telkens een andere context aan te geven maar voor privé gebruik (en 99% van de posts in deze thread gaat over privé aanschaf) is en blijft € 7500 véél voor een monitor. Ik durf dit zelfs probleemloos als feit te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Abbadon schreef op maandag 28 februari 2005 @ 08:26:
Kijk, ik heb nu je zin uit z'n context gehaald, en zo kunnen we wel bezig blijven er telkens een andere context aan te geven maar voor privé gebruik (en 99% van de posts in deze thread gaat over privé aanschaf) is en blijft € 7500 véél voor een monitor. Ik durf dit zelfs probleemloos als feit te stellen :)
Misschien had ik er toch een smiley bij moeten plaatsen :P Iets in de trant van ;), :+ of :P

't is veel geld voor een scherm, hoe je het went of keert. Alleen zal het in een aantal gevallen wel het geld waard zijn (data analyse bijv) en in andere gevallen niet (thuis gebruik bijv). Zelf zal ik ook zeker niet zoveel geld uitgeven aan een scherm, de nieuwe 24" Dell heb ik dan toevallig wel op het oog nu, maar die is toch een factor 5a6 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
De Dell 2005fpw is nu 655 euro ipv 694. Laatste dag dat dell 20% korting geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
ACM schreef op maandag 28 februari 2005 @ 11:52:
[...]

Misschien had ik er toch een smiley bij moeten plaatsen :P Iets in de trant van ;), :+ of :P
Okay :P, ik dacht al :+

Overigens heb ik ook die 24" Dell op 't oog :P Ben ook reuze benieuwd wat de prijs gaat worden (ga er alleen voor wanneer hij zo'n 1200 kost, anders wordt het me een te duur grapje, 't is niet dat ik ten koste van alles m'n huidige schermen wil vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiddenWolf
Het probleem met die Dell is dat het Dell is.

Ik wacht op dat paneel in een samsung, wil ze dan zien, en dan eens kijken welke de betere is.
Heb meer vertrouwen in Samsung dan Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Kan iemand hier japans lezen? ik geloof dat ik hier nog een review over de Dell gevonden heb :P http://kattchan.blog.ocn....5/02/dell_ultrasharp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor Ik vandaag naar Amsterdam, Apple Store.

Na het inspecteren van de Apple Cinema Displays (Die 30" is trouwens echt mega mega huge) de 20" aan willen schaffen. Dus even gecheckt en ja ze hadden hem op vooraad. Ik wilde hem wel eerst zien voordat ik hem kocht, dus even testen op dode pixels. Ja dat kon wel, maar dat deden ze nadat ik hem had aangeschaft en als het niet goed was zouden ze hem omruilen. Afijn ik gepint en alles was cool. Scherm uitgepakt en aangesloten. En ja hoor dode pixel op het scherm. Owja, dit was de laatste dus dan kon ik morgen wel een andere ophalen. Ja ik heb geen leven zeker :( Schermpje wordt nu dus morgen opgestuurt als het goed is. Heb wel gevraagt of ze hem even kunnen testen voordat ze hem opsturen maar met mijn ongeluk zal dit wel weer nog beroerder gaan dan dat het nu al is. Ben ik de enige of zijn er nog meer mensen met het gevoel dat ze altijd pech hebben met zulke dingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium zit naast Abaddon op de bank.
24" scherm is precies wat ik nodig heb, nu de prijs nog een beetje knap.

Dat dooie pixelgedoe snap ik nog niet helemaal. Met zo'n 2 megapixel scherm ga je toch niet naar 1 puntje kijken? Dat is de moeite van het in de winkel uitpakken niet waard IMHO, laat staan als 'ie na 1 maand 1 puntje laat doodgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
heb trouwens de dell 2005fpw besteld, simpelweg omdat hij aanzienlijk goedkoper is dan de Apple. Moet namelijk al diep in de zakken graven om de Dell te kunnen betalen

[ Voor 27% gewijzigd door Chillmeister op 28-02-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:17:
/me zit naast Abaddon op de bank.
24" scherm is precies wat ik nodig heb, nu de prijs nog een beetje knap.

Dat dooie pixelgedoe snap ik nog niet helemaal. Met zo'n 2 megapixel scherm ga je toch niet naar 1 puntje kijken? Dat is de moeite van het in de winkel uitpakken niet waard IMHO, laat staan als 'ie na 1 maand 1 puntje laat doodgaan.
Hoezo zou ik genoegen nemen met een corrupt scherm. Je gaat toch niet 1000 euro betalen voor een imperfect scherm. Als je een auto koopt zeg je toch ook niet tegen de verkopen, ow joh maakt niet uit dat er een kras zit aan de zijkant. Is echt de grootste onzin wat je zegt

En idd, als die naar een maand 1 puntje laat sterven dan ben ik gewoon de jack ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:32
Maar je algemene indruk van 't scherm was verder wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Het wordt druk op t bankje..
* dadj staat klaar zijn 2405 te bestellen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
HiddenWolf schreef op maandag 28 februari 2005 @ 17:26:
Het probleem met die Dell is dat het Dell is.....
Volg dit topic (en dat van de Dell 2001FP) nu al een tijdje, maar zou je die eerste zin uit kunnen leggen? Ik geloof dat zowel de reviews van de 2001FP als ook die van de 2005FP behoorlijk positief zijn uitgevallen voor de Dell's. Wat betreft die Samsung: is het niet zo dat de Dell en de Samsung in dat opzicht alleen in debehuizing verschillen (gaat het panel van de Samsung niet ook in de 2405FPW)?
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 21:30:
[...]
Hoezo zou ik genoegen nemen met een corrupt scherm. Je gaat toch niet 1000 euro betalen voor een imperfect scherm. Als je een auto koopt zeg je toch ook niet tegen de verkopen, ow joh maakt niet uit dat er een kras zit aan de zijkant. Is echt de grootste onzin wat je zegt...
Als ik zo'n scherm in de winkel mag openmaken en ik zie dat er een dode pixel opzit zal ik daar inderdaad ook wat van zeggen: Als de pixelpolicy van Apple echter een bepaald aantal dode pixels toelaat voordat er overgegaan wordt tot vervanging kun je het nog de grootste onzin noemen, een nieuw scherm hoeven ze je niet te geven. Dat ze dit vervolgens doen om jou als klant tevreden te stellen is natuurlijk mooi van Apple, helemaal de grootste onzin is het natuurlijk niet.

[ Voor 44% gewijzigd door CamU op 28-02-2005 23:02 . Reden: 2e reactie teogevoegd ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
CamU schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:57:
[...]

Als ik zo'n scherm in de winkel mag openmaken en ik zie dat er een dode pixel opzit zal ik daar inderdaad ook wat van zeggen: Als de pixelpolicy van Apple echter een bepaald aantal dode pixels toelaat voordat er overgegaan wordt tot vervanging kun je het nog de grootste onzin noemen, een nieuw scherm hoeven ze je niet te geven. Dat ze dit vervolgens doen om jou als klant tevreden te stellen is natuurlijk mooi van Apple, helemaal de grootste onzin is het natuurlijk niet.
Koop anders van de Apple website en mocht er een dodepixel in je scherm zitten heb je het recht om het binnen 7 dagen terug het te sturen (zoals alle internet aankopen trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik las op het vorige hoofdstuk dat een pc aansluiten op een LCD televisie geen gezicht is. Nu heb ik een leuke LCD TV met 1280*768 op het oog; is het echt geen gezicht om daar op te werken dan ? (26 inch)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 06:54
Chillmeister schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:14:
[...]
Koop anders van de Apple website en mocht er een dodepixel in je scherm zitten heb je het recht om het binnen 7 dagen terug het te sturen (zoals alle internet aankopen trouwens).
Dat klopt uiteraard. Je hebt het recht om het scherm terug te sturen maar bij mijn weten daarmee nog niet het recht op een vervangend exemplaar. Of zit ik er nu helemaal naast? Als je scherm wegens teveel dode pixels binnen de pixelgarantie valt (i.e: er zitten teveel dode pixels op / dode pixels op verkeerde plaatsen) heb je dat wel.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
CamU schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:20:
[...]

Dat klopt uiteraard. Je hebt het recht om het scherm terug te sturen maar bij mijn weten daarmee nog niet het recht op een vervangend exemplaar. Of zit ik er nu helemaal naast? Als je scherm wegens teveel dode pixels binnen de pixelgarantie valt (i.e: er zitten teveel dode pixels op / dode pixels op verkeerde plaatsen) heb je dat wel.
Dus je zou hem kunnen terugsturen geld terug krijgen en een nieuwe bestellen. Niet ideaal, maar het hangt ervanaf hoeveel moeite je wilt doen. Ik denk als je dan Apple de situatie schetst, dat ze dan liever een vervangend model sturen want dat zal een hoop werk schelen aan beide kanten.
meelmark schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:17:
ik las op het vorige hoofdstuk dat een pc aansluiten op een LCD televisie geen gezicht is. Nu heb ik een leuke LCD TV met 1280*768 op het oog; is het echt geen gezicht om daar op te werken dan ? (26 inch)
Toen ik in de Office Centre was vond ik het helemaal niet slecht, zelfs met een 32". Verschillende modellen stonden toen op display icm een PC. Heb toen alleen niet Word kunnen testen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chillmeister op 28-02-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb in de winkel gezegt dat ik deze niet hoefde. Toen zei ze dat ze morgen nieuwe op voorraad hadden. Omdat ik niet kon zouden ze morgen dan een andere opsturen. Die getest was (Hoop dat ze dit ook daadwerkelijk doen, zou ons allemaal een hoop werk besparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grr...

Na de verscheidene positieve feedbacks in dit topic, ook met betrekking tot de levertijd, heb ik bij Dell het 2005FPW 20" widescreen scherm besteld.

Meteen na de bestelling heb ik het geld overgemaakt via internet bankieren en dat bedrag is dezelfde dag nog afgeschreven. Dit is nu meer dan een week geleden en zelfs na meermalig contact met de customer service van Dell heb ik nog steeds geen klantnummer en ordernummer ontvangen.

De medewerkers aan de telefoon zijn steeds vriendelijk en ook ik weet nog steeds mijn frustratie te onderdrukken, maar je zou toch mogen verwachten van zo'n professioneel bedrijf dat men wat accurater is met orders en/of klachten.

Misschien heb ik gewoon pech want heb daarvoor ook al meer dan 10 dagen gewacht op de 19" Samsung met 8ms die van 'op voorraad' veranderd was naar 'in bestelling' op dag 8 van de bestelling bij dé Pczaak. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Digitizers schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:32:
[...]

is dat zo'n tuner waar je geen pc voor nodig hebt? zo ja, welke is het pcies? en op welke reso draait die tuner?
Nope, je hebt er geen pc voor nodig, het is gewoon een los kastje :)
Hij heeft hem op marktplaatst te koop gezet zie ik.

Zoeken op tv tuner en dan de AVERTV Box 9 voor 100 euro.
Ik zou zeggen kijk even of je het wat vind :)

=edit=
http://www.avermedia.com/...ox_avertvbox9.asp?show=3#

Daar staat meer info over het ding :)

[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 01-03-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Laatst online: 31-08 04:17

Majapro

Deventer

ik heb zo'n acer al2021
hoge ms maar geen ghosting te ontdekken, 1600x1200 is wel wat veel voor mn video kaartje maar kan net :)

wel lastig al die mensen die over inbreken etc beginnen te doemdenken :X

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:36:
Grr...

Na de verscheidene positieve feedbacks in dit topic, ook met betrekking tot de levertijd, heb ik bij Dell het 2005FPW 20" widescreen scherm besteld.

Meteen na de bestelling heb ik het geld overgemaakt via internet bankieren en dat bedrag is dezelfde dag nog afgeschreven. Dit is nu meer dan een week geleden en zelfs na meermalig contact met de customer service van Dell heb ik nog steeds geen klantnummer en ordernummer ontvangen.
ik zou sowieso Dell bellen want ik heb gister de 2005fpw besteld voor 655 euro, terwijil het zondag nog 694 euro was. Ik zou bellen en 49 euro terug vragen

[ Voor 26% gewijzigd door Chillmeister op 01-03-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Als ik nu op de site van Dell kijk zie ik:

DELL
Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99
€ 820
Inclusief BTW, exclusief transport
Gebruikelijke verzending: 5-7 dagen

??? :)

Had de telefoon alweer in mijn hand maar toch goed dat ik eerst ff gekeken heb :P

edit: Ik heb er overigens wél 694 voor betaald...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:00:
Huh? Als ik nu op de site van Dell kijk zie ik:

DELL
Dell Ultrasharp 2005FPW 20" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 300cd/m2 brightness, 600:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99
€ 820
Inclusief BTW, exclusief transport
Gebruikelijke verzending: 5-7 dagen

??? :)

Had de telefoon alweer in mijn hand maar toch goed dat ik eerst ff gekeken heb :P

edit: Ik heb er overigens wél 694 voor betaald...
zie ook de 2001fpw staan voor dat bedrag, beetje raar dat een mindere monitor qua specs net zo duur is.

sowieso beetje rar dat ze de prijs verhogen, mjij hebt hem lekker toch nog voo rhet oude bedrag dus wees blij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

* dadj sits on the bench waiting for the 2400 to appear on de dell site... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 12:14:
* dadj sits on the bench waiting for the 2400 to appear on de dell site... :z
mooi dan wacht ik lekker rustig af wanneer jij het nieuws over de dell 2405fpw hier post O-)

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
Chillmeister schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 11:56:
[...]

ik zou sowieso Dell bellen want ik heb gister de 2005fpw besteld voor 655 euro, terwijil het zondag nog 694 euro was. Ik zou bellen en 49 euro terug vragen
655 euro? Is dat excl. btw/transport ofzo? Hoe kan jij nou minder hebben betaald dan de aktieprijs tijdens de kortingsaktie?
Lijkt me erg sterk, of ze hebben daar een fout gemaakt. Ik heb na korting en incl vervoer, btw etc 698.77 betaald (dus 694,- incl btw) en dat was op 22-02-2005, dus een week terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
b-gone schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:26:
[...]

655 euro? Is dat excl. btw/transport ofzo? Hoe kan jij nou minder hebben betaald dan de aktieprijs tijdens de kortingsaktie?
Lijkt me erg sterk, of ze hebben daar een fout gemaakt. Ik heb na korting en incl vervoer, btw etc 698.77 betaald (dus 694,- incl btw) en dat was op 22-02-2005, dus een week terug.
Gister stond hij op de website voor 655 inc BTW en zonder vervoer. Als je nu kijkt is de 2001 en de 2005 allebei 820 euro. Gister waren ze allebei 655 euro (wat gelijk is aan 820 - 20%). Zondag was hij nog 694 euro.

Nadat ik de prijs op internet zag heb ik mijn bestelling via de telefoon gedaan om er zeker van te zijn dat het geen fout was.

[ Voor 13% gewijzigd door Chillmeister op 01-03-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de 2405fpw van dell staat op de amerikaanse site alleen jammer dat het linkje het nog niet doet, nu weten we nog niks. afwachten dus maar kan nooit lang duren.

nou hij staat op de amerikaanse site voor het luttele bedrag van 1080dollar vanwege een 10% kortings actie. als ze dat hier dan ook meteen ff doen dat zou wel fijn zijn

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:42:
nou de 2405fpw van dell staat op de amerikaanse site alleen jammer dat het linkje het nog niet doet, nu weten we nog niks. afwachten dus maar kan nooit lang duren.

nou hij staat op de amerikaanse site voor het luttele bedrag van 1080dollar vanwege een 10% kortings actie. als ze dat hier dan ook meteen ff doen dat zou wel fijn zijn
Usually Ships: 1-2 Weeks HAH, met andere woorden ze hebben hem daar ook nog niet.
linkje doet t (nu) wel hoor.
Ik heb dell nederland gebeld en ze hebben hem hier ook nog niet gezien. Ze bellen me vrijdag terug met meer informatie.

[ Voor 19% gewijzigd door dadj op 01-03-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chillmeister schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:43:
[...]

Gister stond hij op de website voor 655 inc BTW en zonder vervoer. Als je nu kijkt is de 2001 en de 2005 allebei 820 euro. Gister waren ze allebei 655 euro (wat gelijk is aan 820 - 20%). Zondag was hij nog 694 euro.

Nadat ik de prijs op internet zag heb ik mijn bestelling via de telefoon gedaan om er zeker van te zijn dat het geen fout was.
Aha ok, dan heb je én geluk gehad én ben je snel geweest! :)
Ik vind de 694 die ik ervoor betaald heb overigens ook nog redelijk, zeker in vergelijking met andere schermen van deze grootte en resolutie.

Vanmorgen overigens EINDELIJK een toffe medewerker van customer care gesproken.
Hij is er meteen achterheen gegaan en belde me zelfs nog terug 's middags om te zeggen dat alles geregeld is, de bevestiging al in mijn mailbox lag en ik de monitor rond de 4e kan verwachten. Top medewerker dus _/-\o_

Nu de rest nog... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De actie was tot en met 28 februari....heb mijn 2e 2001FP Dual Tone besteld voor die tijd dus dat scheelt zeker euries..(was nu 655 kwijt ipv 665) nu zijn ze idd 820 Eurie.....

foto's : van 1 monitor : http:\\www.dj-eric.com\Viper.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Viper72 op 01-03-2005 22:41 ]

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Dual Tone ziet er mooi uit, jammer dat ze die optie niet hadden voor de 2005fpw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Chillmeister schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:42:
Dual Tone ziet er mooi uit, jammer dat ze die optie niet hadden voor de 2005fpw
Idd want ik vind persoonlijk die dual-tone veel mooier maar smaken verschillen...

Have FUN

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
Ik heb een dell 2001fp gekocht. Scherm is prima en pixelperfect.
Alleen nu komt er een piep uit de rechteronderkant als ik hem aanzet.
Het gebeurd alleen als hij 'koud' is en word geleidelijk minder en verdwijnt uiteindelijk wel, maar dit kan toch niet goed zijn?
Heeft iemand zelfde ervaringen, oplossingen, advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:42:

1080 zou hip zijn als het in Nederland ook 1080 zou zijn, maar dat zal wel neit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:02:
[...]

1080 zou hip zijn als het in Nederland ook 1080 zou zijn, maar dat zal wel neit
nou zoals de meesten hier verwacht ik ook niet dat hij 1200 euro zal zijn zoals de standaardprijs in dollars.

maar als ze in nederland ook meteen een korting er tegenaan gooien van 10% dat zou wel fijn zijn.
alleen heb begrepen van een post hierboven dat het scherm nog niet in nederland is.
op de USA site staat ook dat ze pas na 1-2 weken verzonden worden. maar ja als er meteen 10% korting opzit dan wil ik ook nog wel een maand wachten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Ok, it's official!! De Dell 2405FWPmonitor gaat ex btw €1059 kosten. Mét btw, 10 euro verzendkosten en 3 jaar monitor replacement service komt dat totaal op €1260,21.
Levertijd 6 dagen. Hoop hem volgende week binnen te hebben. :9~
Absurd lage prijs he mannen? Nu maar hopen dat de kwaliteit echt is wat wij allemaal door slechts 1 review zijn gaan geloven.

[ Voor 15% gewijzigd door dadj op 02-03-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe zeker lage prijs,

Wil wel eens meer erover lezen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:55:
Ok, it's official!! De Dell 2405FWPmonitor gaat ex btw €1059 kosten. Mét btw, 10 euro verzendkosten en 3 jaar monitor replacement service komt dat totaal op €1260,21.
Levertijd 7-10 dagen.
Absurd lage prijs he mannen? Nu maar hopen dat de kwaliteit echt is wat wij allemaal door slechts 1 review zijn gaan geloven.
oke klinkt heel goed, kwaliteit is inderdaad nog even afwachten maar dat horen we snel genoeg aangezien veel mensen dit scherm gaan kopen.

maar het is niet dat ik ongelovig ben maar heb je misschien een bron want ik zie het nog nergens staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:23:
[...]
maar het is niet dat ik ongelovig ben maar heb je misschien een bron want ik zie het nog nergens staan??
Dell heeft me vanmorgen gebeld en ik kon hem direct bestellen. Hij staat inderdaad nog steeds niet op hun website.

Referentie Aantal Omschrijving Prijs per stuk Aantal Totaal
*1 1 FP/MG - Euro - 24in (2405FPW HAS TCO99) Wide Aspect 1.029,00 1.029,00
UltraSharp Midnight Grey Flat Panel
*2 1 3Y Monitor Replacement Service 20,00 20,00
EUR
Subtotaal 1.049,00
Transportkosten 10,00
BTW 201,21
Totaal 1.260,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die prijs gevonden? Dat is inderdaad een erg mooie prijs dan. Nu nog effe wachten op die 20% kortingsactie :)

Hier alvast een paar foto's: http://offsite.willo.net/2405/2405.html

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:53:
[...]
Vanmorgen overigens EINDELIJK een toffe medewerker van customer care gesproken.
Hij is er meteen achterheen gegaan en belde me zelfs nog terug 's middags om te zeggen dat alles geregeld is, de bevestiging al in mijn mailbox lag en ik de monitor rond de 4e kan verwachten. Top medewerker dus _/-\o_

Nu de rest nog... :+
Lucky you!
Ik heb die 2005FPW op 21-02 besteld, werd op 25-02 tevergeefs bij mij thuis aangeboden (overdag nooit thuis maar je mag bij Dell bij een eerste levering geen afwijkend leveradres opgeven). Om 17.00 is de customer care al gesloten dus ik kon op maandag pas een wijziging doorgeven. Maandag 2e poging tot levering , echter die ochtend fax naar Dell gestuurd t.b.v. wijziging afleveradres. Blijkbaar gekruist want dinsdag opnieuw (laatste poging UPS) thuis aangeboden. Zou dan vandaag eindelijk worden afgeleverd, telefoontje voor de zekerheid richting Dell: "eh, ja, het adres is wel gewijzig maar de chauffeur heeft per ongeluk niet alles meegenomen dus mag e.e.a. niet worden uitgeleverd" 8)7

Dus die zending is wederom retour :( , ben een beetje ziek van Dell! Ik hoor overigens wel vaker dat de service voor de zakelijke markt nogal verschilt t.o.v. consumenten.
Nu zwaar hopen dat die monitor i.i.g. technisch 110% is en geen pixel-ellende o.i.d. bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zakelijke markt scheelt enorm. Je pleegt een telefoontje naar je accountmanager, beetje afdingen en duidelijk maken dat je haast hebt, en voila binnen 2 dagen was alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dadj schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:41:
[...]

Dell heeft me vanmorgen gebeld en ik kon hem direct bestellen. Hij staat inderdaad nog steeds niet op hun website.

Referentie Aantal Omschrijving Prijs per stuk Aantal Totaal
*1 1 FP/MG - Euro - 24in (2405FPW HAS TCO99) Wide Aspect 1.029,00 1.029,00
UltraSharp Midnight Grey Flat Panel
*2 1 3Y Monitor Replacement Service 20,00 20,00
EUR
Subtotaal 1.049,00
Transportkosten 10,00
BTW 201,21
Totaal 1.260,21
kijk daar heb ik wat aan, maar direct bestellen? dat is helemaal ideaal.
toch wacht ik ff op reviews en gebruikerservaringen hier.

maar btw kan ik er wel af halen dus das mooi een 24" scherm voor 1050 euro.
hopen dat er snel een krotingsactie komt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb vorige week dit systeem besteld:
Afbeeldingslocatie: http://img148.exs.cx/img148/3707/pcazerty28xq.th.jpg

Echter ben ik 1 ding vergeten, namelijk de DVI kabel.
Alles goed doorgelezen te hebben heeft de videokaart (Asus EAX800XT PE/2DHTV 256 MB, DDR3, PCI Express x16) 2 DVI uitgangen en deze zijn beide DVI-I.
Als monitor heb ik 1 Iiyama E511S-B genomen, en deze heeft als invoer DVI-D nodig. Ik heb er nu maar 1 genomen, als monitor top bevalt, ga ik volgende maand een 2e E511S-B kopen (vandaar alvast de videokaart)

Nu is mijn constatering dat ik een DVI-D kabel moet gebruiken ipv. een DVI-I kabel.
Wat mij echter nog steeds onduidelijk is, is of de DVI-D kabel nu dual link of single link moet zijn. Daarnaast kan ik ook niet vinden of de videokaart wel eens dual link signaal kan uitzenden of enkel de single link pinnen van signaal voorziet.. Iemand die dat weet?

Ik lees regelmatig dat DVI-D Single link t/m 1920 x 1080 (at 85 Hz) kan. In tegenstelling daarop lees ik ook mensen die denken "Het horizontaal scrollen en het effect dat je een niet rechte lijn krijgt, komt doordat kabel single link is i.p.v. dual link". ( Dit idee: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1080231222.jpg )

Als laatste wil ik misschien niet een standaard 1,8 meter kabel gebruiken, maar denk dat ik voor 3 meter ga. Is dit nog nadelig voor de kwaliteit?

Kan iemand me duidelijkheid verschaffen hierover? En als ik verkeerde conclusies heb getrokken, geef het gerust aan.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
een DVI-D kabel kan gewoon in een DVI-I ingang (dacht ik). DVI-I kan namelijk analoog en digitaal aan.

[rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3[/rml]
Als je de inleiding leest van de 19-inch topic wordt er een uitleg en schema gegeven over DVI

[ Voor 44% gewijzigd door Chillmeister op 02-03-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

DVI-D kabels kan je idd gewoon op een DVI-I uitgang van een videokaart aansluiten. Maar een DVI-I kabel had je niet in de DVI-D aansluiting van je monitor kunnen steken, daarvoor missen een paar gaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Tnx Cheilmeister en ACM.

Ik was idd al van plan een DVI-D te halen. Wat me alleen echt onduidelijk was, was het single link/dual link verhaal.
Maar hij lijkt erop dat dat fabeltje "Het horizontaal scrollen en het effect dat je een niet rechte lijn krijgt, komt doordat kabel single link is i.p.v. dual link" dus idd een fabel is.

Als bandbreedte videosignaal geeft Iiyama 162 MHz aan.
Fysieke resolutie 1,9 MegaPixel (1600x1200).
Bij de lagere resoluties wordt wel het aantal Hz aangegeven, bij 1600 x 1200 is dat niet het geval. De stapverhoudingen echter bekijkend denk ik dat 1600 x 1200 op max 60 Hz draait.
Dit alles lijkt me dus dat een dual link kabel 0% toegevoegde waarde heeft boven een single kabel voor mijn videokaart / monitor combinatie.Is dit idd het geval? Dan weet ik welke kabel ik vandaag alsnog ga bijbestellen.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11-09 05:18
Aan dual link heb je inderdaad niks, praktisch geen enkele consumentenvideokaart die het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b-gone schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:48:
[...]

Lucky you!
Ik heb die 2005FPW op 21-02 besteld, werd op 25-02 tevergeefs bij mij thuis aangeboden (overdag nooit thuis maar je mag bij Dell bij een eerste levering geen afwijkend leveradres opgeven). Om 17.00 is de customer care al gesloten dus ik kon op maandag pas een wijziging doorgeven. Maandag 2e poging tot levering , echter die ochtend fax naar Dell gestuurd t.b.v. wijziging afleveradres. Blijkbaar gekruist want dinsdag opnieuw (laatste poging UPS) thuis aangeboden. Zou dan vandaag eindelijk worden afgeleverd, telefoontje voor de zekerheid richting Dell: "eh, ja, het adres is wel gewijzig maar de chauffeur heeft per ongeluk niet alles meegenomen dus mag e.e.a. niet worden uitgeleverd" 8)7

Dus die zending is wederom retour :( , ben een beetje ziek van Dell! Ik hoor overigens wel vaker dat de service voor de zakelijke markt nogal verschilt t.o.v. consumenten.
Nu zwaar hopen dat die monitor i.i.g. technisch 110% is en geen pixel-ellende o.i.d. bevat.
Nou ja lucky... ik heb hem op dezelfde dag als jou besteld maar in tegenstelling tot jou, is mijn order pas gisteren in behandeling genomen! Bij jou werd hij tenminste al na 4 dagen thuis aangeboden!

Gezien de reacties in dit topic, is de kwaliteit van de 2005FPW wat beter en is vooral de laatste batch van het backlight probleem verholpen. Ik neem aan dat ik die ook krijg, aangezien hij pas vandaag verstuurd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
heb hem maandag eind van de dag via de telefoon besteld met credit card, en meteen in behandeling genomen. Denk dat bellen toch verstandig is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
iemand de 2405FPW al besteld? ik zeer interesse hebben.. maar even afwachten op ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 06:47
HP L2035 terugroepbericht :)

Er zijn volgens HP een paar schermen verkocht waarvan de aarding niet goed is aangesloten en die schermen gaan ze vervangen. Je kunt er op de volgende link alles over lezen:

http://www.l2035recall.com/Netherlands.htm

En nu maar hopen dat ze mijn scherm vervangen door een met minder dooie pixels (4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
The Source schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:24:
iemand de 2405FPW al besteld? ik zeer interesse hebben.. maar even afwachten op ervaringen.
Ik geloof dat dadj over zes dagen een, hopelijk voor hem maar ook stiekem anderen, leuke ervaring kan delen :)

[ Voor 49% gewijzigd door Abbadon op 02-03-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefans schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:30:
HP L2035 terugroepbericht :)

Er zijn volgens HP een paar schermen verkocht waarvan de aarding niet goed is aangesloten en die schermen gaan ze vervangen. Je kunt er op de volgende link alles over lezen:

http://www.l2035recall.com/Netherlands.htm

En nu maar hopen dat ze mijn scherm vervangen door een met minder dooie pixels (4)
ha.. die van mij moet ook terug :o
heb 1 hot pixel die totaal niet opvalt dus hoop ik dat ze em repareren ipv een swap aangezien er (zover ik gehoord heb) aardig wat problemen met dead pixels zijn.
(had bij aanschaf een pixel garanatie afgesloten, maar die heeft het bedrijf "afgekocht" omdat het voor mij bezer zou zijn deze te houden aangezien bijna elk nieuwe scherm wat ze toen kregen wel problemen hiermee had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Abbadon schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:31:
[...]

Ik geloof dat dadj over zes dagen een, hopelijk voor hem maar ook stiekem anderen, leuke ervaring kan delen :)
Yes i did. Verwachte afleverdag is alleen 12 maart, maar das een zaterdag en dan ben ik niet thuis.. :( Wordt dit soort hardware uberhaupt wel op zaterdagen afgeleverd? Anyone know? Ik hoop dat ie de 14e wordt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
dadj schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:42:
[...]

Yes i did. Verwachte afleverdag is alleen 12 maart, maar das een zaterdag en dan ben ik niet thuis.. :( Wordt dit soort hardware uberhaupt wel op zaterdagen afgeleverd? Anyone know? Ik hoop dat ie de 14e wordt afgeleverd.
Dat ligt aan de vervoerder... UPS en DHL wel.

Dan lees ik je bevindingen wel na Cebit, ben 2 weken daar aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

The Source schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 01:10:
[...]

Dat ligt aan de vervoerder... UPS en DHL wel.

Dan lees ik je bevindingen wel na Cebit, ben 2 weken daar aan het werk.
Oh cool, zou daar ook wel een kijkje willen nemen, enjoy!

Ik had trouwens ergens iets interessants gelezen over de nieuwe samsung panelen, alleen weet ik niet meer waar :( De nieuwe panels zouden NA de laatste dead pixel check in de fabriek eventuele overleden pixels alsnog kunnen fixen voor ze de doos in gaan. Dit door een nieuwe techniek.
Ik neem aan, en hoop bovendien, dat de nieuwe dell (samsung) hier over beschikt omdat het de kans op dode pixels bij aankomst flink zou reduceren. Weet iemand waar ik het over heb en hoe het precies in elkaar steekt?

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.