Tweakers.net Foto Contest - uitslag: 7 maart

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:26
ludo schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:26:
[...]
Krijg je ook je eigen foto als je op de Volgende of Vorige knop klikt?
Nee, ik krijg dan een foto waarop ik al gestemd had (Vorige, want Volgende is niet beschikbaar).

Overigens lijkt het te zijn opgelost, even 10 minuutjes niet op de site geweest en ik krijg weer nieuwe foto's. Zal wel iets raars met sessions zijn geweest ofzo. :)

[ Voor 6% gewijzigd door wacko op 13-02-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

wacko schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:30:
[...]

Nee, ik krijg dan een foto waarop ik al gestemd had (Vorige, want Volgende is niet beschikbaar).

Overigens lijkt het te zijn opgelost, even 10 minuutjes niet op de site geweest en ik krijg weer nieuwe foto's. Zal wel iets raars met sessions zijn geweest ofzo. :)
Ik krijg het ook af en toe, en steeds vaker naarmate ik op meer foto's heb gestemd (dan zal de kans groter zijn dat ik op mijn foto terecht kom... :( )

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

voor mensen die geinsteresseerd zijn in de stats, hier het excelbestandje dat de stemmen van de website verzameld en de statistieken uitpoept :P

tcastats.zip

Wel even klikken op Afbeeldingslocatie: http://www.rayflexcom.nl/vernieuwen.gif het uitroeptekentje om de nieuwste gegevens binnen te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door RRX op 13-02-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Interessant, alleen gooit hij bij mij de layout door elkaar bij refreshen en klopt het niet meer.

Ik krijg de melding: 'this action causes some cells to unmerge, do you wish to continue?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

FaceDown schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:05:
[...]

Klopt! Ik heb precies hetzelfde; en ik weet zeker dat ik _alle_ foto's al beoordeeld hebt. Ik begin me serieus af te vragen of het stemsysteem wel betrouwbaar is. Dit soort fouten kunnen natuurlijk niet. Want wat is er met mijn eerdere stemmen gebeurd? Zijn die gewoon verdwenen? En mijn overige stemmen, zijn die wel bij de juiste foto's terecht gekomen?? :/
Ik heb dit even aan ACM voorgelegd, ben zelf ook benieuwd wat er aan de hand is :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX

RRX

@life-

Molybdenum schreef op maandag 14 februari 2005 @ 08:48:
Interessant, alleen gooit hij bij mij de layout door elkaar bij refreshen en klopt het niet meer.

Ik krijg de melding: 'this action causes some cells to unmerge, do you wish to continue?'
Hmm, misschien de versie van office? Ik gebruik office 2003

Ik merk het, bij mij is dat nu ook zo. Er is iets gewijzigd op de site waardoor hij de gegevens niet meer goed oppakt.

Zo, hij werkt nu met de huidige site: tcastats.zip

[ Voor 28% gewijzigd door RRX op 14-02-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
hier nog niet!

er verdwijnen nu categorieën uit de lijst! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Banners uitgeschakeld

Moeten de banners op de stem-site ook niet uitgeschakeld worden? Of zijn dat de t.net banners?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Remy schreef op maandag 14 februari 2005 @ 08:50:
[...]
Ik heb dit even aan ACM voorgelegd, ben zelf ook benieuwd wat er aan de hand is :)
Het lijkt nou opeens niet meer voor te komen. Is er iets aan gedaan misschien? Wellicht dat andere mensen er nog wel last van hebben?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Laatst online: 22-03 00:40
FaceDown schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:17:
[...]

Het lijkt nou opeens niet meer voor te komen. Is er iets aan gedaan misschien? Wellicht dat andere mensen er nog wel last van hebben?
Bij mij nog wel, zelfs commentaar is weg bij die foto's, evenals de punten dus. Geen idee wat dat is, maar het lijkt me beter dat ik geen wijzigingen meer aanbreng via de link "Stem op een willekeurige foto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Zo, ik ben ongeveer klaar met beoordelen. Ik heb bij zo'n 80% (?) ook nog commentaar gegeven. Een opmerking die ik heel vaak had willen maken is de volgende:
'Vind je de foto zelf mooi genoeg om te laten afdrukken en aan je muur te hangen?'
Ik kan het me in een heel aantal gevallen niet voorstellen. Maar gelukkig in een aantal gevallen ook wel :)
Waar ik verder sterk naar gekeken heb is de vraag of de foto wel in de categorie thuishoort. Dat viel in bepaalde categorieën nogal tegen vond ik.

Verder heb ik de laatste tig inderdaad telkens moeten selecteren uit de categorie, omdat ik anders op mijn eigen foto's terecht kwam. Het is me een paar keer gebeurd dat ik het idee had een foto al beoordeeld te hebben en ik het opnieuw moest doen.

Ik ga de uitslag verder rustig afwachten :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Rudedadude schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:43:
Zo, ik ben ongeveer klaar met beoordelen. Ik heb bij zo'n 80% (?) ook nog commentaar gegeven. Een opmerking die ik heel vaak had willen maken is de volgende:
'Vind je de foto zelf mooi genoeg om te laten afdrukken en aan je muur te hangen?'
Ik kan het me in een heel aantal gevallen niet voorstellen. Maar gelukkig in een aantal gevallen ook wel :)
Waar ik verder sterk naar gekeken heb is de vraag of de foto wel in de categorie thuishoort. Dat viel in bepaalde categorieën nogal tegen vond ik.

Verder heb ik de laatste tig inderdaad telkens moeten selecteren uit de categorie, omdat ik anders op mijn eigen foto's terecht kwam. Het is me een paar keer gebeurd dat ik het idee had een foto al beoordeeld te hebben en ik het opnieuw moest doen.

Ik ga de uitslag verder rustig afwachten :)
zo hee!
petje af voor het geven van zoveel commentaar!

ik heb me daarmee redelijk beperkt. in sommige gevallen wel tips gegeven: als ik een foto zie die potentie heeft, maar heel slecht is uitgevoerd, dan geef ik daarover wel tips (voor zover ik dat kan he? ;))

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Halllow zijn we er nog :7

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Er komen nog steeds wat stemmen binnendruppelen. De teller staat nu op 67871. Als er nog een paar mensen zich inspannen, dan kan de 70K net gehaald worden :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Rudedadude schreef op maandag 14 februari 2005 @ 14:43:
Sommige foto's passen in meerdere categorien. Overigens vind ik het raar dat je daarop beoordeeld, want als het goed is heeft de Jury ze goed gekeurd dat ze in die categorie zitten :?

• T.T.

T.T.

Sowieso

Erkens schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:49:
Sommige foto's passen in meerdere categorien. Overigens vind ik het raar dat je daarop beoordeeld, want als het goed is heeft de Jury ze goed gekeurd dat ze in die categorie zitten :?
Nee, lijkt me logisch dat je ze ook beoordeeld op geschiktheid voor categorie. In de categorie panorama's bijvoorbeeld is er een foto van 2 eenden. Dat vind ik dus absoluut geen panorama foto, hoewel de foto op zich wel prima is. Doordat hij niet in de categorie past krijgt die van mij een laag cijfer (en zo zijn er wel meer voorbeelden).

• Molybdenum
T.T. schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:08:
[...]

Nee, lijkt me logisch dat je ze ook beoordeeld op geschiktheid voor categorie. In de categorie panorama's bijvoorbeeld is er een foto van 2 eenden. Dat vind ik dus absoluut geen panorama foto, hoewel de foto op zich wel prima is. Doordat hij niet in de categorie past krijgt die van mij een laag cijfer (en zo zijn er wel meer voorbeelden).
maar een panorama van een brug past wel in architectuur! ;)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

T.T. schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:08:
[...]

Klopt en een aantal macrofoto's die geen macrofoto zijn en een aantal abstracten die niet abstract zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Aangezien de stemronde nu bijna ten einde is, vroeg ik me af wat de procedure is voor de prijsuitreiking. Worden alle winnaars eerst persoonlijk op de hoogte gesteld met de vraag of ze het orgineel willen aanleveren, of wordt op de FP de uitslag bekend gemaakt? Wanneer gebeurt alles?
Het klopt dat in de categorie van de uiteindelijke winnaar, de nummer 2 de geheugenkaart wint? Wat gebeurt er met de 2e en 3e en tweakers.net prijs? Kunnen die ook nog een geheugenkaart winnen?

[ Voor 26% gewijzigd door T.T. op 18-02-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn 972 foto's in het systeem waar stemmen op uitgebracht kunnen worden, trek daar je eigen foto's van af en dat is het totaal aantal waar je op kan stemmen:
BizonKid schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:38:
Telkens als ik opnieuw klik op "stem op een willekeurige foto", krijg ik foto's die ik 100% zeker al beoordeeld had, en waar nu staat: nog geen punten opgeslagen. Het zijn er telkens maar een paar, maar ik had ze toch echt allemaal al beoordeeld? :?
Voor zover ik kan zien heb je op 967 van de 972 foto's gestemd. Mocht je zoiets weer krijgen, laat me dan voor je een stem uitbrengt en zonder verder te stemmen weten welke foto je kreeg en dan zal ik nakijken of je die idd al eerder gehad had. Er zijn namelijk ook gewoon foto's die heel erg op andere lijken van dezelfde maker, etc, etc.
FaceDown schreef op zondag 13 februari 2005 @ 15:05:
Klopt! Ik heb precies hetzelfde; en ik weet zeker dat ik _alle_ foto's al beoordeeld hebt.
En jij hebt er, volgens de db, 969 beoordeelt.
Ik begin me serieus af te vragen of het stemsysteem wel betrouwbaar is.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het onbetrouwbaar is.
Dit soort fouten kunnen natuurlijk niet.
Ik heb zelfs geen reden om aan te nemen dat we met een fout te maken hebben.
Want wat is er met mijn eerdere stemmen gebeurd? Zijn die gewoon verdwenen? En mijn overige stemmen, zijn die wel bij de juiste foto's terecht gekomen?? :/
Pak willekeurig een foto waar je op gestemt hebt en open die, controleer of de score die je gegeven had wel reeel is en doe dat voor een paar. En dan liefst ook een paar die je erg goed vind en juist erg slecht.
wacko schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:06:
Tijdens het stemmen kom ik steeds uit bij een eigen foto, waarop ik niet kan stemmen en ik dus niet door kan gaan. Ook als ik klik op de "Stem op een willekeurige foto" link kom ik bij een eigen foto uit... nu moet ik iedere foto waarop ik nog niet gestemd heb manueel aanklikken en beoordelen, en vervolgens weer terug gaan naar de index om de volgende op te zoeken. Ontzettend vervelend, kan hier nog iets aan gedaan worden?
Hmm, dat is niet zo handig. Maar als je op f5 drukt bij zo'n foto, krijg je dan ook steeds dezelfde foto's terug?? Je hebt, zo te zien op 932 foto's gestemt en dan blijven er natuurlijk niet zoveel over om "willekeurig" uit te zoeken, zonder af en toe een van je eigen foto's tegen te komen.

Dat je je eigen foto's krijgt had ik niet echt bij stil gestaan toen ik de code van momania aanpaste, maar dat zal ik vandaag nog even veranderen. Officieel hoor je nadat je op alle foto's gestemt hebt de index-pagina terug te krijgen, maar doordat je je eigen foto's ook kan krijgen, zonder dat je daar op mag stemmen loopt dat een beetje in het honderd natuurlijk :o

[edit]
Aangepast, je kan nu je eigen foto's niet meer daarbij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
ACM schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:38:

Voor zover ik kan zien heb je op 967 van de 972 foto's gestemd. Mocht je zoiets weer krijgen, laat me dan voor je een stem uitbrengt en zonder verder te stemmen weten welke foto je kreeg en dan zal ik nakijken of je die idd al eerder gehad had.
ok, als test daarnet nog eens op een willekeurige foto gestemd. Nu krijg ik bij Transport de foto "quad". Die heb ik ook al beoordeeld, maar ik doe er even niets mee, kijk het maar eerst na. Want zoals ik al zei, ik ben 100% zeker dat ik verschillende keren dezelfde foto heb teruggezien, op het einde, toen ik al op heel wat foto's had gestemd.

edit: je zegt nu zelf dat ik op 967 heb gestemd. 5 erbij van mezelf, dus dat maakt 972.
Dus die foto (van die quad nu) kan ik toch niet meer krijgen normaal, want die is al eens voorbijgekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door BizonKid op 18-02-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

ACM schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:38:
[...]

En jij hebt er, volgens de db, 969 beoordeelt.
969 + 5 van mezelf = 974 en er doen maar 973 foto's aan de contest mee.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het onbetrouwbaar is.
[...]
Sja...

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

BizonKid schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:59:
edit: je zegt nu zelf dat ik op 967 heb gestemd. 5 erbij van mezelf, dus dat maakt 972.
Dus die foto (van die quad nu) kan ik toch niet meer krijgen normaal, want die is al eens voorbijgekomen.
Ik ga die 973 nog even controleren ;)

Ik heb je iig net een e-mailtje gestuurd met de foto's die je op dat moment nog zou moeten kunnen krijgen volgens het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:03:
[...]

[...]

Sja...
Er is vanochtend nog 1 foto uit de contest verwijderd die in 2003 gemaakt is en op miraculeuze wijze door is gekomen. Misschien dat dat wat verklaart?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

FaceDown schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:03:
Er zijn in totaal 1110 foto's, momenteel mogen er daar 973 van getoond worden van de jury. Ik gok dat er enkele foto's tijdens de stemronde weer zijn ingetrokken waardoor je er wel een stem op hebt kunnen uitbrengen maar er nu de stem dus achteraf waardeloos is geworden. Maar wel uiteraard opduikt bij de optelling die ik net maakte...
De gene die Grrrrrrene noemt is er slechts een van.

Jij hebt er trouwens op 2 gestemd die achteraf ingetrokken zijn, BizonKid op 3.

[ Voor 12% gewijzigd door ACM op 18-02-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
ACM schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:27:
[...]

Ik gok dat er enkele foto's tijdens de stemronde weer zijn ingetrokken waardoor je er wel een stem op hebt kunnen uitbrengen maar er nu de stem dus achteraf waardeloos is geworden.
kan het niet zijn dat zo de random functie in de war is geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

He, eindelijk zag ik inderdaad mijn eigen foto's niet meer terug en bleek er toch nog een foto te zijn die ik nog niet beoordeeld had.

Volgens mij wordt de vraag of we aan de 75 stemmen per foto komen. Wanneer is de absolute deadline precies? Ik kan me herinneren dat de stemming ergens aan het eind van de ochtend open ging op een dinsdag ofzo...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BizonKid schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:37:
[...]

kan het niet zijn dat zo de random functie in de war is geraakt?
Ik gok dat de database niet toestaat dat er meerdere stemmen van 1 user op 1 foto kunnen zijn ;)

iets als
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `foto_stemmen` (
  `foto_id` INT UNSIGNED NOT NULL, 
  `user_id` INT UNSIGNED NOT NULL, 
  `cijfer` TINYINT UNSIGNED NOT NULL, 
  `commentaar` TEXT, 
  PRIMARY KEY(`foto_id`,`user_id`)
) 

Waarbij foto_id en user_id dus samen uniek moeten zijn omdat ze de primary key zijn, waardoor het meteen onmogelijk is om dubbel te stemmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Rudedadude schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:52:
He, eindelijk zag ik inderdaad mijn eigen foto's niet meer terug en bleek er toch nog een foto te zijn die ik nog niet beoordeeld had.

Volgens mij wordt de vraag of we aan de 75 stemmen per foto komen. Wanneer is de absolute deadline precies? Ik kan me herinneren dat de stemming ergens aan het eind van de ochtend open ging op een dinsdag ofzo...
een uurtje meer of minder zal voor de einduitslag niet veel meer uitmaken, een dagje meer of minder ook niet, denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:42
Ligt de jury een beetje op schema?
Krijg je we nog een 'update' voor de einddatum, of is het gewoon afwachten.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Weten we de 23e ook wie de winnaars zijn, of moeten we dan nog lang wachten op de uitslag?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Laatst online: 09-09 07:50
De winnaars zijn tijdens het stemmen al bekend geworden, dat is met statistiek aan te tonen. Lijkt mij een kwestie van stemronde dichtgooien en op een knop drukken :P

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

j0bro schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:16:
De winnaars zijn tijdens het stemmen al bekend geworden, dat is met statistiek aan te tonen. Lijkt mij een kwestie van stemronde dichtgooien en op een knop drukken :P
Dat is nogal een naieve voorstelling. Misschien wil de crew het orgineel nog controleren en is de crew nog niet klaar met de keuze van haar favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

T.T. schreef op zondag 20 februari 2005 @ 07:52:
[...]

Dat is nogal een naieve voorstelling. Misschien wil de crew het orgineel nog controleren en is de crew nog niet klaar met de keuze van haar favoriet.
Inderdaad. Allereerst moeten wij de uitslagen gaan bekijken en controleren of er geen fraude gepleegd is danwel kan zijn. Daarna moet inderdaad het origineel opgevraagd worden van de diverse winnaars en moet er een overzicht gemaakt worden van de prijswinnaars, eventueel met nog wat commentaar.
Verder moeten we als jury nog tot een definitieve keuze komen van de winnaar van de juryprijs; dit zal niet zonder meer degene met het hoogste aantal punten van de jury zijn (hoewel een hoog aantal punten wel een eerste indicatie kan zijn).
Ik kan op dit moment geen termijn daarvoor geven, maar het zal zeker niet a la minuut na het aflopen van de stemperiode zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

De komende 2 weken kan er gestemd worden tot 22 feb 00:00, dan sluit de stemronde.
Dus nog een paar uurtjes te gaan en dan zullen de winnaars van de publieksprijzen vaststaan (mogelijk is dat nu ook al het geval). Ik ben erg benieuwd, ik ga vanavond nog even m'n laatste ratings aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Is de stemronde nu vanavond afgelopen of morgenavond?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
FaceDown schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:45:
Is de stemronde nu vanavond afgelopen of morgenavond?
[ME=50076]kijkt post boven de jouwe 22 feb, * simon checkt datum... Dat zal dan wel vanavond zijn

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Simon schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:11:
[ME=50076]kijkt post boven de jouwe 22 feb, * simon checkt datum... Dat zal dan wel vanavond zijn
Inderdaad, een dag begint immers met 00:00 dus 22 februari 00:00 moet vanacht zijn, anders had er 23:59 of 23 februari 00:00 moeten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

En dat was het :)

Ik ben benieuwd.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

hmm, nog net een paar minuten voor twaalf nog wat cijfertjes veranderd. Verder ben ik benieuwd naar alle cijfertjes, statistieken en ranglijsten per categorie.

en oh ja, ik wil ook wel weten wie er gewonnen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Zal wel even duren voor we het allemaal weten.. maargoed, als we toch aan het wachten zijn kan er nog wel een weekje (of 2 :+) bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

In totaal zijn er 75053 stemmen uitgebracht op 972 foto's, een gemiddelde van 77.218 per foto.
Aangezien er naar schatting 200 mensen meededen met de contest, hebben de meeste mensen (lang niet) alle foto's beoordeeld. Dat was natuurlijk ook niet helemaal te verwachten, maar ik vind het wel netjes om zo veel mogelijk stemmen uit te brengen. Als niemand gaat stemmen, dan is de contest immers nog mislukt. Misschien hebben heel veel mensen alleen de beste foto's een cijfer gegeven. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de stats, mogelijk als zoethoudertje tot de prijsuitreiking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Yep, stemronde is over \o/ 77 stemmen per foto is nog een behoorlijk gemiddelde eigenlijk :P

De jury gaat zich over de resultaten buigen en zien of er rare dingen tussen zitten, evenals aanverwante post-stemronde zaken :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook erg benieuwd... succes mensen van de jury!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
T.T. schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:09:
Misschien hebben heel veel mensen alleen de beste foto's een cijfer gegeven. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de stats, mogelijk als zoethoudertje tot de prijsuitreiking :)
Ik dacht dat als je stemde, je dat voor een hele categorie moest doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BizonKid schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:55:
[...]

als dat nog steeds zo is, dan denk ik dat enorm veel stemmen weggegooid kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

BizonKid schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:55:
[...]

Nee hoor, volledig random (behalve de forward en back knoppen) en je kon stoppen wanneer je wilde. Als je dan een andere dag verder ging begon je weer heel ergens anders.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel net zo benieuwd naar de comments op mijn foto's als naar de uitslag.
77 stemmen per foto betekend dat er best wat comments zullen staan :)

Alleen dat is het al waard geweest om mee te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:04:
Ik ben eigenlijk wel net zo benieuwd naar de comments op mijn foto's als naar de uitslag.
77 stemmen per foto betekend dat er best wat comments zullen staan :)
Ik denk dat je heel blij mag zijn als je 7 keer commentaar hebt gekregen. De meesten hebben volgens mij niets ingevuld en alleen een cijfer gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

FaceDown schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:11:
Weten we de 23e ook wie de winnaars zijn, of moeten we dan nog lang wachten op de uitslag?
De uitslag zal behoorlijk vlot bekend worden gemaakt, aangezien we nu de resultaten al hebben natuurlijk :) Lang wachten zal het dus niet worden ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

Reacher

oldschool

Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:44:
[...]
De uitslag zal behoorlijk vlot bekend worden gemaakt, aangezien we nu de resultaten al hebben natuurlijk :) Lang wachten zal het dus niet worden ;)
Check ff het saldo op je rekening, bedank mailtje is niet nodig ;)

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

das mooi volgens mij zit iedereen met spanning te wachten.
Komen dan alle uitslagen tegelijk dus die van de jury en van de mensen zelf?

ik ben best tevreden met winnaar van een categorie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Reacher schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:45:
[...]

Check ff het saldo op je rekening, bedank mailtje is niet nodig ;)
Het is maar goed dat jij mijn bankrekening niet weet, en dat ik nog steeds niet weet wie welke foto's heeft gemaakt ;)
MantaMania schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:48:
das mooi volgens mij zit iedereen met spanning te wachten.
I know :)
Komen dan alle uitslagen tegelijk dus die van de jury en van de mensen zelf?
Dat is de bedoeling ja: alle resultaten in 1 keer 8)
ik ben best tevreden met winnaar van een categorie hoor ;)
Je merkt vanzelf hoe het is afgelopen met jouw inzendingen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik binnenkort nog vrij vragen voor de prijsuitreiking... of wordt dat niet officieel gedaan?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
Op voorpagina staat nog niet dat stemmen is afgelopen. Of het is vergeten |:( ; of het is verspilde moeite om het aan te passen omdat de uitslag zeer snel volgt :Y)

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mogen we nou al gaan speculeren over de einduitslag? Ik denk dat de winnaar van de fotowedstrijd december een zeer goede kans maakt. Ik vond dit zelf een van de betere foto's. Ik denk sowieso dat de winnaar in categorie portret gaat vallen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

FaceDown schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:12:
Mogen we nou al gaan speculeren over de einduitslag? Ik denk dat de winnaar van de fotowedstrijd december een zeer goede kans maakt. Ik vond dit zelf een van de betere foto's. Ik denk sowieso dat de winnaar in categorie portret gaat vallen.
Hehe, die foto heb ik niet zo hoog beoordeeld. Ik vond bij landschappen ook een aantal zeer mooie foto's zitten. Ik hoop dat Remy ons snel kan verrassen met wat stats. Moet gewoon iemand een paar creatieve sql-queries in elkaar zetten :)
lijkt me misschien ook wel een idee om 1-en en 2-en (en 10-en) zonder goede beargumentering ook weghalen...
Nee, dat is niet haalbaar of zinvol: meeste mensen hebben geen commentaar gegeven, daarnaast zou je weer al het commentaar moeten doorspitten en beslissen wat een "goede" beargumentering is. Bovendien houden foto's die allemaal 1'en hebben gekregen en één 9 in jouw voorstel gemiddeld een 9 over. Laten we maar uitgaan van de goedheid van de mensheid en de dempende werking van het grote aantal stemmen.

[ Voor 49% gewijzigd door T.T. op 22-02-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me misschien ook wel een idee om 1-en en 2-en (en 10-en) zonder goede beargumentering ook weghalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:44:
[...]
Mooi mooi, dan kan ik snel mijn nieuwe D70 in ontvangst nemen :P
Nee, maar ben wel benieuwd wat mensen nou van mijn foto's vinden.

Edit: ik typ te langzaam, dus maar ff een quote erbij gezet.

[ Voor 61% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-02-2005 15:37 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Mogen we nou al gaan speculeren over de einduitslag? Ik denk dat de winnaar van de fotowedstrijd december een zeer goede kans maakt.
Ik denk dat dat speculeren verspilde moeite is, aangezien de eindresultaten dus snel bekend zullen worden gemaakt :)
Ik vond dit zelf een van de betere foto's. Ik denk sowieso dat de winnaar in categorie portret gaat vallen.
Dat heb je dan fout ;)
T.T. schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:14:
...
Hehe, die foto heb ik niet zo hoog beoordeeld. Ik vond bij landschappen ook een aantal zeer mooie foto's zitten. Ik hoop dat Remy ons snel kan verrassen met wat stats. Moet gewoon iemand een paar creatieve sql-queries in elkaar zetten :)
Dat is niet eens nodig: de cijfers zijn bekend. Alvast een klein voorproefje (geen pics, wel cijfers): hoogste gemiddelde cijfer (de winnaar dus) 7,9630 en het laagste gemiddelde cijfer: 2,5065.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:39:
Dat is niet eens nodig: de cijfers zijn bekend. Alvast een klein voorproefje (geen pics, wel cijfers): hoogste gemiddelde cijfer (de winnaar dus) 7,9630 en het laagste gemiddelde cijfer: 2,5065.
_/-\o_ Ik hoop dat de nr. 2 niet op 7,9500 is geeindigd, dat zou het wel een beetje sneu maken. (1 punt verschil op 77 stemmen geeft een afwijking van +/- 0.013 op het gemiddelde, wanneer het verschil kleiner dan dit zou zijn, dan speelt toeval een erg grote rol. Ik hoop dus dat de nummer 2 ongeveer 7.85 ofzo heeft)

Ik ben zeer benieuwd naar het commentaar bij zowel de beste als slechtste foto. Eigenlijk vooral de slechtste, dat wordt lachen. Ik heb wel een idee welke de slechtse is, dat gecrashte vliegtuig gok ik :D

Met wat creatieve sql queries bedoel ik (naast natuurlijk de top-3 per categorie):
- de top 10 users met gemiddeld de beste foto's (waarvan het gemiddelde van hun foto's dus het hoogst ligt)
- de bottom 10 users met gemiddeld de slechtse foto's (ok, misschien wat hard, maar wel lachen tenzij ik er ook bij sta O-) )
- de top 10 foto's met de meeste stemmen
- de top 10 foto's met de grootste variantie (standaarddeviatie)
- de top 10 overall foto's

Ik denk dat er niet veel te zeggen valt over gebruikte camera's, omdat de namen van camera's op veel verschillende manieren zijn gespeld. Misschien nog wel over meest gebruikte merken.

edit: ohja, hoe zat het nou met de globale winnaars en de winnaars van de categoriën? Heeft de winnaar van de D70 ook nog een extra geheugenkaart als categoriewinnaar? Lijkt me haast niet. Gaat die dan naar de nr2, of vervalt die? Heeft er één persoon meerdere prijzen? Bijv 3x geheugenkaart + D70 ofzo? ;)

[ Voor 33% gewijzigd door T.T. op 22-02-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
[b][message=22841533,noline]
Ik ben erg benieuwd wat het verschil is met nummer 2 / 3!
Zit daar echt een puntje tussen, of zit de hele top 10 op 7.9XXXX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:39:
[...]
[...]
Dat heb je dan fout ;)
[...]
er is toch een fout gemaakt denk ik mijn beste foto zat wel in de categorie portret, en welke kl**tzak heeft mijn foto dan minder dan een 10 gegeven? een 7.96 gemiddeld daar doe ik het niet voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 22:26
Hoe wordt de uitslag bekend gemaakt? Krijg ik de winnaars per mail eerst bericht, of wordt het gewoon hier vermeldt?

* SysRq Nieuwsgierig is :P

Overgens maak ik zelf niet zo'n grote kans imo, ik heb meerdere foto's gezien die ikzelf een stuk beter vind. :)

[ Voor 37% gewijzigd door SysRq op 22-02-2005 16:40 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

SysRq schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:39:
Hoe wordt de uitslag bekend gemaakt? Krijg ik de winnaars per mail eerst bericht, of wordt het gewoon hier vermeldt?
Voor zover ik begrepen heb, zullen de winnaars binnenkort een e-mail krijgen met een verzoek om het orgineel (als dat nog nodig is neem ik aan). Dan zullen ze wel spoedig daarna de uitslag bekend maken op zowel de Frontpage als het Forum.

ik helaas ook kansloos

[ Voor 21% gewijzigd door T.T. op 22-02-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mijn favorieten zaten in de categorie stilleven. Daar had ik zelf trouwens geen foto ingeleverd. Ik ben verder vooral benieuwd of de prijzen naar 'regulars' op FG of GoT gaa, of dat de fotowedstrijd toch wat stoffige accountjes weer leven heeft ingeblazen :)

7,96 voor de hoogste foto lijkt me bijna niet zo hoog (maar ik zeg niks totdat ik weet of mijn foto's uberhaupt een voldoende hebben gehaald) 2,5 voor de laagste vind ik wel weer laag, maar dat komt misschien omdat ik alleen hele uitzonderingsgevallen een 3 heb gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Shit man nou kan ik echt niet meer wachten.. :P Maar ja ik heb ook niet de illusie dat ik iets ga winnen. Ben wel erg benieuwd naar mijn cijfers. :)

Als speculeren geen zin heeft, dan volgt de uitslag dus vanavond?? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben bang dat het wel langer kan duren, als we ook nog moeten wachten op de originele van de winnaars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:05:
ik ben bang dat het wel langer kan duren, als we ook nog moeten wachten op de originele van de winnaars...
Sja dat zal wel ja. Van de ene kant wel begrijpelijk, van de andere kant jammer, want als je geen mail hebt ontvangen, dan weet je al zeker dat je niks gewonnen hebt. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

FaceDown schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:06:
Sja dat zal wel ja. Van de ene kant wel begrijpelijk, van de andere kant jammer, want als je geen mail hebt ontvangen, dan weet je al zeker dat je niks gewonnen hebt. :)
Weet je wat humor zou zijn, als Remy gewoon random wat mensen mailde of ze het orgineel wilden opsturen, allemaal denken dat ze gewonnen hebben terwijl Remy op Ibiza zit met de D70 _/-\o_
xtuv
Ik zie niet in waarom er een origineel ingeleverd zou moeten worden.. lijkt me alleen van toepassing als er twijfel bestaat of de foto wel aan de regels voldoet, maar dat zou na alle controle toch niet meer het geval mogen zijn?
Ik geloof ook niet dat zij dat gezegd hebben, maar dat heb ik ervan gemaakt. Voor de hoofdprijs lijkt het me echter logisch één stapje extra controle uit te voeren. Maar je hebt gelijk, als alles 100% duidelijk is, dan zullen ze niet om een orgineel vragen. Gewoon even afwachten, allemaal speculatie :)

[ Voor 50% gewijzigd door T.T. op 22-02-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Ik zie niet in waarom er een origineel ingeleverd zou moeten worden.. lijkt me alleen van toepassing als er twijfel bestaat of de foto wel aan de regels voldoet, maar dat zou na alle controle toch niet meer het geval mogen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ben benieuwd naar de winnende foto's (top 10 ofzo) en naar het commentaar waarom juist die foto gewonnen heeft. Ik hoop het nog voor de vakantie te lezen
*gaat 2 maart weg*

Leuke contest!

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

T.T. schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:08:
[...]

Weet je wat humor zou zijn, als Remy gewoon random wat mensen mailde of ze het orgineel wilden opsturen, allemaal denken dat ze gewonnen hebben terwijl Remy op Ibiza zit met de D70 _/-\o_
Remy mocht niet meedoen en bovendien heeft hij al een D70. Nu is nog een D70 nooit weg natuurlijk, maar toch :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Als de uitslag nou morgen komt, en ik zou wat winnen heb ik wel meteen een leuk verjaardagscadeau :) .
(MuD Starrr morgen 20 is)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Beaves schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:15:
[...]

Remy mocht niet meedoen en bovendien heeft hij al een D70. Nu is nog een D70 nooit weg natuurlijk, maar toch :+
Een 2e D70 is altijd leuk ja, maar voor mij zit dat er niet in :)
camera body's are just expensive parking places for your lenses
;)

Als ik een 2e body zou nemen zou het een pro body worden, zeker weten :) Anyways, de uitslag gaat niet vanavond komen, aangezien de jury nog zelf tot een akkoord moet komen: zoals eerder gezegd willen we alle resultaten in 1 keer laten zien natuurlijk, maar dat komt wel goed ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen we nou al gaan speculeren over de einduitslag? Ik denk dat de winnaar van de fotowedstrijd december een zeer goede kans maakt. Ik vond dit zelf een van de betere foto's.
Zijn wel leuke speculaties ;)

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:21:
Anyways, de uitslag gaat niet vanavond komen, aangezien de jury nog zelf tot een akkoord moet komen: zoals eerder gezegd willen we alle resultaten in 1 keer laten zien natuurlijk, maar dat komt wel goed ;)
Een paar dagen langer wachten kunnen er ook nog wel bij hoor, neem maar geen overhaaste beslissingen, zolang mijn foto's maar als winnende foto's uit de bus komen :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Er waren niet enorm veel inzendingen waarvan ik bijzonder onder de indruk was. Enkele uitzonderingen waren "Hollandse hoogten" uit de cat. landschappen, "2 broers" en "De Schoonmaker" uit de cat. portretten.
Waarbij eerstgenoemde imho de beste foto van de contest is.

Of de algemene mening hetzelfde is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Booster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:06:
Er waren niet enorm veel inzendingen waarvan ik bijzonder onder de indruk was. Enkele uitzonderingen waren "Hollandse hoogten" uit de cat. landschappen, "2 broers" en "De Schoonmaker" uit de cat. portretten.

Ik hoop dat je gelijk hebt..! :D :P
nouja.. niet helemaal, want de eerstgenoemde is niet van mij :( ;)

Zelf vond ik uiteindelijk er toch nog veel behoorlijk goede foto's tussen zitten, 't is niet makkelijk om een winnaar te voorspellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Xtuv op 23-02-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Mja die Hollandse Hoogten heeft een 8 gekregen van mij. Hij is echter wel nogal zwaar gephotoshopped, anders was het wellicht hoger geworden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die het gaat worden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Fijn argument :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Booster schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:06:
"Hollandse hoogten" was inderdaad fraai (een 8 gegeven), maar niet mijn beste. "2 broers" is technisch zeer netjes, maar heel vaak gedaan (een 7 voor de uitvoering dan maar), "De Schoonmaker" kon mij niet echt beroeren ondanks dat het technisch een degelijke plaat is.

Opvallend mooi vind ik bijvoorbeeld "Dijk", bij "Abstract" hoewel de categorie misschien niet helemaal klopt (maar waar onder dan wel?). Een van de uitzonderingen op de regel dat de meeste behoorlijke foto's, zoals men kon verwachten, met een (D)SLR waren gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sja ik heb geen probleem met PS, maar zwarte lucht gaat er bij mij niet in. Ik vind het de foto gewoon niet mooier maken.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

FaceDown schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:19:
Mja die Hollandse Hoogten heeft een 8 gekregen van mij. Hij is echter wel nogal zwaar gephotoshopped, anders was het wellicht hoger geworden. Ik denk eerlijk gezegd niet dat die het gaat worden.
tss, Photoshoppen bij een fotocontest zou verboden moeten worden :P
Gebruik van filters al helemaal! :P

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Idd, banthefucker.jpg!

Garage look vind ik echt super trouwens!

[ Voor 72% gewijzigd door Azrael op 23-02-2005 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Xtuv schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:11:
Zelf vond ik uiteindelijk er toch nog veel behoorlijk goede foto's tussen zitten, 't is niet makkelijk om een winnaar te voorspellen.
Oh nou, begrijp me niet verkeerd: er zaten zeker wel prima foto's tussen, maar de meeste vond ik 'gewoon' wel leuk, en niet heel spectaculair.

Wat mijn gemiddelde cijfer is geweest durf ik zo niet 123 te zeggen (dit is een hint voor een statsoverzichtje) maar hoog was het zeker niet. De imho beste foto kreeg een 9 van mij, en dat was dan ook de enige 9 van deze contest.

De cat. Macro vond ik erg tegenvallen in totaal. "Treefrog" vond ik daar heel leuk, kleuren spatten er echt vanaf :)

"Garage look" vond ik een hele aardige, scoorde bij mij dan ook een 8. Subway girl vond ik trouwens ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Hollandse Hoogten vond ik op het eerste gezicht wel aardig, maar toen ik nog een keer keek, was het echt veel te sterk bewerkt. Kreeg van mij een zesje.
Garage look kreeg een 7 dacht ik, mooi, maar niet super ofzo. Stukje Steen vond ik heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hangloozz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:59:
[...]

tss, Photoshoppen bij een fotocontest zou verboden moeten worden :P
Gebruik van filters al helemaal! :P
Helemaal mee eens! Deze contest gaat erom dat je de mooiste foto's maakt, niet wie de beste fotosoepskillz heeft.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar of een foto licht geshopt is is 1. niet te controleren... en 2. niet schadelijk voor de foto...
het gaat toch om het resultaat... en als je het niet mooi vind geef je hem een lager cijfer...

ps. gaat het vandaag lukken... O+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

ps. gaat het vandaag lukken... O+ ?
V!NNY, hou es op? Iedereen die hier aan mee werkt heeft zijn gewone baan danwel studie, dit wordt allemaal in de vrije tijd gedaan :) Dat betekent dat er niet een vaste datum en tijd aan te stellen is, bv 23 feb 12:00u is de uitslag bekend: dat kan gewoon helaas niet, en hopelijk snap jij dat ook. Je merkt echt vanzelf wel wanneer de resultaten er zijn, heus waar :)

En overigens is het wel te zien of een foto geshopt is: of het schadelijk is voor de foto moet iedereen voor zich beoordelen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Erasmo schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:41:
Helemaal mee eens! Deze contest gaat erom dat je de mooiste foto's maakt, niet wie de beste fotosoepskillz heeft.
Wat een onzin zeg, maar dat moet iedereen zelf maar uitzoeken. Het gaat om het eindresultaat en wanneer een foto mooier wordt door een aantal kleine aanpassingen, dan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Digitale fotografie leent zich bij uitstek voor het aanpassen van de beelden achteraf.
Als je jouw redenering doortrekt, dan zou je dus ook niet in RAW kunnen fotograferen, want dan moet je ook de balans zelf aanpassen (wat ook een bewerking is). Eigenlijk zou je helemaal niet meer kunnen fotograferen, want de camera voert ook allerlei digitale bewerkingen uit. Of wat te denken van croppen of de horizon net even recht zetten. Of een stukje stof wegwerken. Of die vervelende hoogspanningsmast wegwerken. Of het licht van de zonsondergang net wat intenser maken?
Ik vind dat er absoluut niets mis is met het bewerken van foto's. Het maakt mij niet uit hoe het eindresultaat is ontstaan, als de deelnemer aan de contest het maar helemaal zelf heeft gedaan. Helemaal bij een fotocontest op een website voor computer-liefhebbers, verwacht je toch bewerkingen? Al sinds het begin der fotografie werden foto's bewerkt. Nogmaals, het gaat om het eindresultaat

[ Voor 16% gewijzigd door T.T. op 23-02-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
Remy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:05:
[...]
V!NNY, hou es op? Iedereen die hier aan mee werkt heeft zijn gewone baan danwel studie, dit wordt allemaal in de vrije tijd gedaan :) Dat betekent dat er niet een vaste datum en tijd aan te stellen is, bv 23 feb 12:00u is de uitslag bekend: dat kan gewoon helaas niet, en hopelijk snap jij dat ook. Je merkt echt vanzelf wel wanneer de resultaten er zijn, heus waar :)
Uiteraard, maar als je zegt dat speculeren verspilde moeite is omdat de resultaten snel bekend gemaakt zullen worden dan krijgen we ook wel verwachtingen he.. :P
Het moet toch wel mogelijk zijn om een indicatie te geven? Als ik het goed begrijp moet er nu een juryberaad plaatsvinden, ik neem aan dat jullie daar zelf ook even een tijd voor afspreken, dan is het toch handig om even te zeggen dat dat b.v. in de loop van de week of in het weekend plaats vind?
Scheelt weer een hoop mensen die hier onnodig zenuwachtig gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Xtuv schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:52:
[...]

Uiteraard, maar als je zegt dat speculeren verspilde moeite is omdat de resultaten snel bekend gemaakt zullen worden dan krijgen we ook wel verwachtingen he.. :P
Het moet toch wel mogelijk zijn om een indicatie te geven? Als ik het goed begrijp moet er nu een juryberaad plaatsvinden, ik neem aan dat jullie daar zelf ook even een tijd voor afspreken, dan is het toch handig om even te zeggen dat dat b.v. in de loop van de week of in het weekend plaats vind?
Scheelt weer een hoop mensen die hier onnodig zenuwachtig gaan doen ;)
Zenuwachtig doen... gewoon wachten. Zo enorm simpel is het. It's done when it's done. En als maar vragen hoever ze zijn is een vertragende factor omdat ze uit fatsoen nog wel de moeite nemen om jullie te beantwoorden.

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sja als wij ons aan een strakke deadline moeten houden mbt het inleveren van foto's mag je ook verwachten dat de organisatie zich enigszins aan (zelf opgestelde) deadlines houdt mbt organisatorische zaken. De wedstrijdleiding heeft ook 2 weken de tijd gehad om zich te beraden op een jurywinnaar en om na te denken over eventueel op te stellen stats. Ik vind het een vreemde gang van zaken dat er op dit moment nog geen uitspraak gedaan kan worden over wanneer de uitslag bekend wordt (terwijl hij dat op dit moment feitelijk al is).
Ik snap dat jullie allemaal een vast baan, studie etc hebben, maar dat wist je voordat je aan dit project begon. Oke, het is wel wat groter uitgevallen, maar je maakt me niet wijs dat je als jury binnen 2 weken niet een winnaar kan uitkiezen, hoe druk je het ook hebt. Laat dan die stats maar gewoon wat later komen. Niemand zal het een ramp vinden dat die niet direct af zijn. Op de uitslag, daar zit iedereen nu op te wachten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FaceDown schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:09:
Sja als wij ons aan een strakke deadline moeten houden mbt het inleveren van foto's mag je ook verwachten dat de organisatie zich enigszins aan (zelf opgestelde) deadlines houdt mbt organisatorische zaken.
Als je een tentamen maakt heb je ook maar x uur. Je gaat dan ook niet tegen je docent zeggen dat hij het binnen 24u nagekeken moet hebben.

Doe eens rustig....

Een deadline for het inleveren is gewoon een noodzaak, anders is het totaal arbitrair hoelang je mee kan doen aan de wedstrijd. Als een jury langer de tijd nodig heeft, so be it. Zeker als het vrijwilligers zijn.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher

Reacher

oldschool

Vind je dat niet onrespect vol en erg ondankbaar. Ik kan als ex-crew toch echt wel stellen dat je mensen met dergelijke uitspraken tegen de schenen schopt.

[ Voor 28% gewijzigd door Reacher op 23-02-2005 13:20 ]

born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Dat is duidelijk, V!NNY en FaceDown maken geen kans meer Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/monkeytail/fok/cheer/cheer_puh.gif

Geintje, gewoon even wachten. Gun ze gewoon lekker de tijd. Het komt allemaal vast wel goed!
De wereld vergaat echt niet morgen :) En als je tijd over hebt, kan je vandaag toch weer mooie foto's gaan maken?

[ Voor 29% gewijzigd door T.T. op 23-02-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat het ff duidelijk zijn dat het gewoon een vraag was van mij, en dat ik niets dan respect heb voor degene die al hun vrije tijd erin stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Reacher schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:19:
[...]

Vind je dat niet onrespect vol en erg ondankbaar. Ik kan als ex-crew toch echt wel stellen dat je mensen met dergelijke uitspraken tegen de schenen schopt.
Het is uiteraard niet mijn bedoeling om wie dan ook tegen de schenen te schoppen. Volgens mij blijkt dat ook niet uit mijn post.
Ik studeer zelf ook en ik heb een baan. Toch heb ik binnen enkele dagen een kleine 1000 foto's weten te beoordelen. Kan een jury dan binnen 2 weken niet 1 winnaar aanwijzen? Lijkt me sterk.

De clou van mijn verhaal (waar iedereen weer overheen lijkt te lezen): Kom gewoon met de winnaars naarbuiten, en die stats kunnen wel effe wachten.

Maar goed zoals gezegd wil ik dus niemand tegen de schenen schoppen. Ik heb nu gewoon gezegd hoe ik erover denk en wacht verder rustig af. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

FaceDown schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:40:
Ik studeer zelf ook en ik heb een baan. Toch heb ik binnen enkele dagen een kleine 1000 foto's weten te beoordelen. Kan een jury dan binnen 2 weken niet 1 winnaar aanwijzen? Lijkt me sterk.
de jury moest ook alle foto's beoordedelen. En zijn daar nu over aan het overleggen oid gok ik. En ik denk dat dat overleggen gebeurd via een forum of mail oid en dan duurt dat gewoon wat langer so be it ;)
De clou van mijn verhaal (waar iedereen weer overheen lijkt te lezen): Kom gewoon met de winnaars naarbuiten, en die stats kunnen wel effe wachten.
Wie zegt dat ze nu bezig zijn met die stats 8)7 dat is gewoon een "simpele" query uitvoeren :o

@ the jury, neem rustig de tijd al is het nog een paar weken ofzo :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je een vraag stelt: Lees eerst het topic door of gebruik de quicksearch om te kijken of je vraag al niet beantwoord is.
Het vorige topic vind je met deze link

De uitslag zal 7 maart bekend worden gemaakt.

Voegt je post niks toe aan het topic? Dan wordt deze verwijderd!