Tweakers.net Foto Contest - uitslag: 7 maart

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.405 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:41

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Aankondiging T.net frontpage: reviews: Tweakers.net photocontest 2004 - Uitslag

MED: Tweakers.net Foto Contest

Contest site zelf: link

Belangrijke info:

De jury is klaar het het doorlopen van alle foto's die ingezonden zijn.

Nu kan het zijn dat je foto toch nog een status 'queued' of 'denied' heeft. Dit kan betekenen dat of de jury nog twijfelt of de foto wel aan de eisen voldoet, of de foto voldoet daar echt niet aan.

Mocht je toch overtuigd zijn dat je foto wel aan de eisen voldoet en je wilt dat je foto toch nog geaccepteerd wordt dan kan je het volgende doen:

Stuur mij een mailtje met daarin je bewijs dat je foto aan de eisen voldoet en dan kan ik de foto, eventueel in overleg met de jury, toch nog goedkeuren.

Dit bewijs zal dus in de meeste gevallen de orginele foto met exif informatie als bijlage bij de mail zijn, of geef een linkje naar de orginele foto als hij online staat, zodat ik zelf de exif info kan zien.

Stuur je e-mail naar 'momania [at] tweakers [dot] net' als onderwerp het volgende:
Fotocontest [got nickname] [got userid]
[small]Voorbeeld: Fotocontest momania 9857

E-mails die niet aan dit onderwerp voldoen worden niet behandeld !!

Iedereen heeft tot en met a.s. zondag 23 januari de tijd om mij te mailen.
Foto's die dan alsnog niet geaccepteerd zijn, worden verwijderd van de contest.

[ Voor 83% gewijzigd door momania op 19-01-2005 10:36 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

succes met de laatste lootjes!

stiekeme bookmark :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...voor het grootste gedeelte...
Ik denk dat het wel zal gebeuren, maar op het moment dat de standaard queue -helemaal- doorgewerkt is lijkt het me een goed idee dat even in de openingspost te verwerken. Mensen kunnen dan op dat moment checken wat er voor hen nog openstaat.

Wellicht dat er nog oneffenheden zijn die onopgemerkt zijn, die anders niet aan het licht komen. (Zo staat er bij mij b.v. een foto nog op "queued" die ergens in het midden zat van de ingestuurde foto's. Als dat nog zo is op het moment dat de queue zelf helemaal is doorgewerkt, dan lijkt het me dat er iets niet helemaal goed is gegaan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:40:
[...]
Ik denk dat het wel zal gebeuren, maar op het moment dat de standaard queue -helemaal- doorgewerkt is lijkt het me een goed idee dat even in de openingspost te verwerken. Mensen kunnen dan op dat moment checken wat er voor hen nog openstaat.
Dat waren we heus al wel van plan hoor ;)
We zijn gewoon alleen nog niet zo ver.
Wellicht dat er nog oneffenheden zijn die onopgemerkt zijn, die anders niet aan het licht komen. (Zo staat er bij mij b.v. een foto nog op "queued" die ergens in het midden zat van de ingestuurde foto's. Als dat nog zo is op het moment dat de queue zelf helemaal is doorgewerkt, dan lijkt het me dat er iets niet helemaal goed is gegaan :))
Wij hebben achter de schermen ook nog wat meer verschillende statussen voor foto's die jullie gewoon dan nog als 'queued' zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:41:
[...]

Dat waren we heus al wel van plan hoor ;)
We zijn gewoon alleen nog niet zo ver.

[...]

Wij hebben achter de schermen ook nog wat meer verschillende statussen voor foto's die jullie gewoon dan nog als 'queued' zien ;)
*nieuwsgierigmodus*
"Als kerstkaart laten drukken voor volgend jaar"
of
"Deze wil ik mogelijk onder m'n eigen naam insturen"
:P

Het gaat zo snel het gaat, niet laten opjutten, want als het daardoor ten koste van de kwaliteit gaat krijg je later dat weer op je brood :)
/me doet een kopje koffie in zodat jullie goed wakker blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Quote uit het vorige deel:
Remy schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:23:
[...]
Tot een paar uur geleden wel: nu worden die gewoon granted, eventueel wordt later de originele foto met EXIF opgevraagd.
Hm das wel netjes. Vier van mijn vijf foto's hadden namelijk gewoon geldige EXIF-info, maar op de een of andere manier werd die niet uitgelezen door het instuur-script waardoor ik alsnog de info zelf moest invullen. Hopelijk komen m'n foto's er nu wel door want er staan er nog drie onterecht op denied :P (net als bij 29838 anderen hier :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

JER00N schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:11:
Quote uit het vorige deel:

[...]

Hm das wel netjes. Vier van mijn vijf foto's hadden namelijk gewoon geldige EXIF-info, maar op de een of andere manier werd die niet uitgelezen door het instuur-script waardoor ik alsnog de info zelf moest invullen. Hopelijk komen m'n foto's er nu wel door want er staan er nog drie onterecht op denied :P (net als bij 29838 anderen hier :P)
Volgens mij was er geen script, de bedoeling was dat je het zelf moest invullen.
Correct me if I am wrong.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Er is wel een script, maar dat kan nog niet omgaan met de nieuwste exif versie (2.2 :? )
Dus dat zal het waarschijnlijk dan geweest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Heej ACM, er zit een bugje in MyPhotos ;)

als je uitlogt op GoT en je gaat dan naar de fotosite, kun je de fotos zien van een bepaalde (Unknown?) gebruiker; blijkbaar van fotos waarbij er iets is foutgegaan.
Foto's van
naam categorie status
Chemistry Abstract denied
Nikon D70 (sealux behuizing) Mensen en Portretten denied
nikon D70 Sport denied
CD-rainbow Macro's accepted
Bovendien is het een beetje raar dat er op sommige punten Engelse meldingen als "denied" en "queued" voorkomen. Daarnaast verandert de statusbalk bovenin niet mee. Het blijft altijd op logout staan, ook al ben je op het forum al uitgelogged.

Het is allemaal niet echt belangrijk natuurlijk, maar er moet altijd wat op te merken blijven ;)

[ Voor 34% gewijzigd door T.T. op 18-01-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
T.T. schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:24:
Heej ACM, er zit een bugje in MyPhotos ;)
Dat mag je gewoon aan mij melden hoor :P
ACM heeft dit niet gemaakt.

Verder was dit al bekend ;)
Bovendien is het een beetje raar dat er op sommige punten Engelse meldingen als "denied" en "queued" voorkomen.
Dat is meer door gebrek aan knappe nederlandse benamingen.
En als die er al zijn, zijn die meestal te lang en een beetje layout verknallend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

momania schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:31:
Dat mag je gewoon aan mij melden hoor :P
ACM heeft dit niet gemaakt.
Verder was dit al bekend ;)
:o excuus, de melding had ik nog niet voorbij zien komen.
Dat is meer door gebrek aan knappe nederlandse benamingen.
En als die er al zijn, zijn die meestal te lang en een beetje layout verknallend ;)
Denied -> Afgewezen / Afgekeurd
Queued -> In wachtrij / In behandeling
Accepted -> Geaccepteerd / Toegelaten / Geplaatst

hmm je hebt wel gelijk eigenlijk, Engels is een stuk korter B)

als ik dan bezig ben, Photo contest -> Fotowedstrijd, myPhotos -> mijnFoto's. Hehe, lijkt wel op een Belgische contest wedstrijd zo.

[ Voor 12% gewijzigd door T.T. op 18-01-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nu het vorige deel gesloten is, kan op de contest-pagina de link ook veranderd worden naar dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Ik heb bij één foto in de opschudding tijdens de laatste foto's uploaden vlak voor sluitingstijd de verkeerde titel en tekst ingevuld (deze hoorden bij een eerder geupload foto). Kan ik iemand mailen om dit te laten corrigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:59

dollarman

Travel is my game

Ik heb 1 foto waar de exif gegevens niet bij zaten nu als denied staan bij myphoto's. Als ik het goed begrijp moet ik dus nog even afwachten totdat jullie alle denied foto's nog een keertje hebben doorgenomen. Mocht hij dan nog op denied staan dan krijg ik van jullie een mailtje om te bewijzen dat hij toch aan de regels voldoet? Of moet ik zelf jullie een mailtje sturen met het origineel, evt ook met andere foto's die ik op dat tijdstip heb genomen. In mijn geval een kleine 150 die dag?

Succes met de laatste lootjes en ik ben benieuwd hoe het stemmen gaat!

[ Voor 3% gewijzigd door dollarman op 19-01-2005 00:00 ]

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollarman
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 17:59

dollarman

Travel is my game

wacko schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:59:
Ik heb bij één foto in de opschudding tijdens de laatste foto's uploaden vlak voor sluitingstijd de verkeerde titel en tekst ingevuld (deze hoorden bij een eerder geupload foto). Kan ik iemand mailen om dit te laten corrigeren?
Correct me if I'm wrong maar als je naar je eigen foto gaat en je drukt er rechtsboven op het knopje edit dan kan je de gegevens gewoon aanpassen.

Canada, Alaska, Schotland, Scandinavie, IJsland - Als het maar verlaten is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
dollarman schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:01:
[...]

Correct me if I'm wrong maar als je naar je eigen foto gaat en je drukt er rechtsboven op het knopje edit dan kan je de gegevens gewoon aanpassen.
Verrek, je hebt gelijk. Ik ging er van uit dat dit niet kon. Bedankt :D

Aan de crew: nog succes met de laatste foto's verwerken. Neem vooral de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een script, maar dat kan nog niet omgaan met de nieuwste exif versie (2.2 :? )
Dus dat zal het waarschijnlijk dan geweest zijn :)
Dat zou wel eens kunnen want al mijn foto's waren voorzien van EXIF II en ze staan allemaal op denied behalve eentje :) Geen idee waarom die er dan wel is doorgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Mooi zo :) Trouwens, is het een idee ook een link naar deze draad op te nemen op de tca.gathering.tweakers.net site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Prima oplossing momania!
Ik heb nog een vraagje over de foto's die nu al geplaatst zijn. Voor zover ik het goed begrepen heb, zijn die dus allemaal goedgekeurd. Er is echter een aantal foto's dat te groot is. Ik zal geen links posten omdat ik ze niet allemaal na wil gaan, maar ik heb hier een aantal foto's voor me die 857x1024 pixels groot is, of van 1024x784, 1024x1022, 1005x1024, 925x914, 1000x1000 enz enz

Quote uit de regels:
Ingezonden foto's hebben een maximum resolutie van 1024 bij 768 pixels.
Maximaal had het dus 768x1024 of 1024x768 mogen zijn, de foto's voldoen dus allemaal niet aan de regels op de tca site, maar zijn toch goedgekeurd. Worden de foto's die te groot zijn verwijderd, of krijgen zij ook nog een extra mailtje? Eigenlijk voldoet de foto gewoon niet en mag hij dus niet meedoen.

Jullie kunnen waarschijnlijk heel makkelijk alle fotos die te groot zijn eruit filteren: SELECT * FROM fotos WHERE (X>768 AND Y>768) OR (X>1024 OR Y>1024) maar dat is volgens mij al gecontroleerd. Dit is dus tevens een bugje in de upload controle, alleen de maximale zijde wordt gecontroleerd, niet de korte zijde.

[ Voor 61% gewijzigd door T.T. op 19-01-2005 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh Momania, Die foto van mij in Landschappen, daar staat wel degelijk een exif in en daarin staat 29-12-2004, vraag me af wat het probleem is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:35:
Uhh Momania, Die foto van mij in Landschappen, daar staat wel degelijk een exif in en daarin staat 29-12-2004, vraag me af wat het probleem is??
Dan mail je toch gewoon even? Het lijkt me voor Momania&co makkelijker om alles centraal te doen (via de mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar ik ga niet mijn foto mailen als tie hem al heeft met exif das dubbel op lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:00:
Ja maar ik ga niet mijn foto mailen als tie hem al heeft met exif das dubbel op lijkt mij
Nee gewoon mailen dan :)
Beter dubbel, dan helemaal niet ;)

Zie ook de MED.
momania in "Tweakers.net Foto Contest - vragen en op..."
momania in "Tweakers.net Foto Contest"

[ Voor 21% gewijzigd door Atlas op 19-01-2005 12:05 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:00:
Dan mail je de foto niet mee maar alleen waarom de foto in jouw ogen wel goed is en geaccepteerd moet worden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-09 16:37

vanDaal

-ismeereentje

T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:32:
Ik heb nog een vraagje over de foto's die nu al geplaatst zijn. Voor zover ik het goed begrepen heb, zijn die dus allemaal goedgekeurd. Er is echter een aantal foto's dat te groot is.
Op de korte zijde van een foto is geen limiet gesteld. Een foto mocht dus bijvoorbeeld ook 1024x1024 zijn, zolang de langste zijde maar niet groter is dan 1024px.

Is er overigens al bekend wat de stemprocedure wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

vanDaal schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:39:
[...]

Op de korte zijde van een foto is geen limiet gesteld. Een foto mocht dus bijvoorbeeld ook 1024x1024 zijn, zolang de langste zijde maar niet groter is dan 1024px.
Hmmm toch wel hoor, in de contest rules staat:
Ingezonden foto's hebben een maximum resolutie van 1024 bij 768 pixels.
Ik had begrepen dat hier automatisch op gecontroleerd zou worden, maar blijkbaar is er toch iets doorheen geglipt. We zullen er in ieder geval nog naar kijken.

De stemprocedure hebben we op dit moment overleg over.

[ Voor 5% gewijzigd door Korakal op 19-01-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Korakal schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:42:
Hmmm toch wel hoor, in de contest rules staat:
Ik geloof dat in het vorige topic (deel 1) het tegengestelde is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

vanDaal schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Zie maar: http://tca.gathering.twea...PhotoContestRules.do?id=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

vanDaal schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:46:
Zoiets staat me ook bij. Ik wilde aanvankelijk ook een grotere foto insturen, maar omdat in de regels op de tca site 1024x768 stond heb ik me daar maar aan gehouden. Die regels gaan voor andere uitspraken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
De controle was idd alleen op de langste zijde. Dus breedte en/of hoogte max 1024px.

Ik vind ook dat dat voor deze contest nog wel kan ipv nu strak te zeggen dat alleen een 1024/768 verhouding is toegestaan.

Ik vind persoonlijk ook dat je meer op een maximale grootte moet letten, dan op een maximale grootte met een maximale verhouding van lengte/breedte. Dus je hebt een kader van 1024x1024 en welke verhouding van lengte/breedte je daarin wilt gebruiken moet je zelf weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

momania schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:09:
Ik vind ook dat dat voor deze contest nog wel kan ipv nu strak te zeggen dat alleen een 1024/768 verhouding is toegestaan.

Ik vind persoonlijk ook dat je meer op een maximale grootte moet letten, dan op een maximale grootte met een maximale verhouding van lengte/breedte. Dus je hebt een kader van 1024x1024 en welke verhouding van lengte/breedte je daarin wilt gebruiken moet je zelf weten. :)
Dan wil ik nu even al mijn foto's aanpassen, want dan zijn de regels veranderd >:)

Oh trouwens, is dit het officiele Tweakers standpunt of alleen jouw mening? ;)
momania schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:41:
Is mijn mening :)

Ik begin ook de zinnen met: "ik vind" :P
Dat zag ik, maar als jij de baas bent dan is jouw wil wellicht wet ;)
Ben daarom vooral benieuwd wat de uiteindelijke regels zullen zijn. Niet dat mijn foto's te groot waren ofzo, maar gewoon benieuwd.

[ Voor 25% gewijzigd door T.T. op 19-01-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Is mijn mening :)

Ik begin ook de zinnen met: "ik vind" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Eh, als ik nou 600x1024 doe, of 10x10, 768x300, dat is toch allemaal geldig? :)

* Sponge is nu confused :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momania: ik had je maandag al een mailtje gestuurd omdat mijn foto op denied stond.. daar heb ik ook het origineel met exif gedaan. Maar hij staat nog steeds op denied. Ben je hier nog niet aan toegekomen???
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Sponge schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:54:
Eh, als ik nou 600x1024 doe, of 10x10, 768x300, dat is toch allemaal geldig? :)

* Sponge is nu confused :P
Ja, dat is sowieso goed. Het ging alleen over fotos waarbij twee afmetingen groter zijn dan 768. Bijvoorbeeld 800x800, 900x800, 1024x1024 enz.

Enfin, we horen wel wat er met de foto's gebeurd. Aan momania te horen blijven alle fotos er gewoon instaan.
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:58:
Momania: ik had je maandag al een mailtje gestuurd omdat mijn foto op denied stond.. daar heb ik ook het origineel met exif gedaan. Maar hij staat nog steeds op denied. Ben je hier nog niet aan toegekomen???
Ik denk dat we zondagnacht allemaal emailtjes terugkrijgen "this message could not be delivered. Error: mailbox full" ;)

[ Voor 35% gewijzigd door T.T. op 19-01-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:58:
Zou je die aub nog een keer willen sturen? :)
Ik heb nu nog overzicht in de chaos nml. :+
T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:07:
[...]
Ik denk dat we zondagnacht allemaal emailtjes terugkrijgen "this message could not be delivered. Error: mailbox full" ;)
Neuh, ik heb een box bij t.net zelf en ik begreep van Kees dat er nog zeker 32Gb vrij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

krijg je al veel maitljes binnen momania, of valt het wel mee?
Maar goed dat het niet zo druk is tijdens de normale contest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Zo, ik heb ook gemailed, het zal mij benieuwen of ik alsnog toegelaten wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Mister I schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:25:
krijg je al veel maitljes binnen momania, of valt het wel mee?
Ik heb er nu al 25 e-mails binnen, dus dat is al redelijk veel gezien ik mededeling om 10:37 deed :)

Gelukkig houd iedereen zich netjes aan de onderwerp voorwaarde zodat ik ze netjes met een rule in een aparte folder binnen krijg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
26 :P
Succes met het doorwerken Momania.
Het einde lijkt nu dan toch nabij!

Ben benieuwd naar het stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:49
Stuur je e-mail naar 'momania [at] tweakers [dot] net' als onderwerp het volgende:
Fotocontest [got nickname] [got userid]
Voorbeeld: Fotocontest momania 9857

E-mails die niet aan dit onderwerp voldoen worden niet behandeld !!
Dit heeft misschien niet zoveel met de contest op zich te maken, maar: Waarom heb je nickname EN userid nodig? Is userid niet voldoende? Of is dat een soort 'check'? "If userid not match nickname then prullenbak"?

Mijn mailtje is in ieder geval al onderweg. :)

[ Voor 15% gewijzigd door DriesA op 19-01-2005 14:59 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Dries_Aendekerk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:57:
[...]Mijn mailtje is in ieder geval al onderweg. :)
Idem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Dries_Aendekerk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:57:
[...]
Dit heeft misschien niet zoveel met de contest op zich te maken, maar: Waarom heb je nickname EN userid nodig? Is userid niet voldoende? Of is dat een soort 'check'? "If userid not match nickname then prullenbak"?

Mijn mailtje is in ieder geval al onderweg. :)
Omdat het voor mij iets makkelijker zoeken is op basis van userid, maar ik ook wel graag iemands nick wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ahzo,
Ik had één of andere technische verklaring verwacht. ;)

@Shiva66: Momania bedoelt gewoon dat je de orginele foto moet opsturen waar de EXIF inderdaad vanzelf bijzit.

[ Voor 93% gewijzigd door DriesA op 19-01-2005 15:54 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:20:

Belangrijke info:

Dit bewijs zal dus in de meeste gevallen de orginele foto met exif informatie als bijlage bij de mail zijn
Hoe kan je de EXIF info er als bijlage bijdoen? En is dat ook nodig als de orginele foto er gewoon bij opgestuurd wordt? Daar zit de EXIF info toch vanzelf bij/in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Hoe kan je de EXIF info er als bijlage bijdoen? En is dat ook nodig als de orginele foto er gewoon bij opgestuurd wordt? Daar zit de EXIF info toch vanzelf bij/in?
Je moet het lezen als (orginele foto met exif informatie) als bijlage. Niet de exif informatie als bijlage. Je kan natuurlijk ook gewoon de orginele foto online zetten en dan een linkje geven naar de foto.

[ Voor 12% gewijzigd door T.T. op 19-01-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:37:
[...]

Je moet het lezen als (orginele foto met exif informatie) als bijlage. Niet de exif informatie als bijlage. Je kan natuurlijk ook gewoon de orginele foto online zetten en dan een linkje geven naar de foto.
Ow ok

Stomme ik :0)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me baalt omdat het perongelijk 2 dezelfde pics heeft ingestuurd, stom stom stom :'(

offtopic:
Voor de liefhebbers, eigelijk had deze erbij gemoeten www.rootdance.net/S3500210.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Jullie hoeven natuurlijk niet allemaal stuk voor stuk te gaan melden dat je een mailtje hebt gestuurd, dat is compleet nutteloze informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Korakal schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:03:
Jullie hoeven natuurlijk niet allemaal stuk voor stuk te gaan melden dat je een mailtje hebt gestuurd, dat is compleet nutteloze informatie...
Yep, verdere overbodige posts worden, zoals in de topic waarschuwing staat, simpelweg verwijderd ;)

Daarnaast moet ik zeggen dat toch een behoorlijk aantal foto's van behoorlijke kwaliteit zijn: een aantal mensen hebben toch echt moeite gedaan d:)b

[ Voor 35% gewijzigd door Remy op 19-01-2005 19:04 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Remy schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:03:
[...]
Daarnaast moet ik zeggen dat toch een behoorlijk aantal foto's van behoorlijke kwaliteit zijn: een aantal mensen hebben toch echt moeite gedaan d:)b
Goh, ik had gedacht de enige te zijn die een serieuze poging had gewaagd :P
Ik denk ook niet dat jullie het fijn hadden gevonden als jullie straks de prijzen hadden moeten uitreiken aan de eerste de beste persoon die de foto even tussen het kerstdiner en de borrel had gemaakt :)

Maar nu de grote vraag: hoe staat het met het communitygevoel ? Heeft de contest al een duidelijk effect hierop?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Beetje gek dat mijn fotos nog steeds op "queued" staan. Ze voldoen namelijk aan alle regels waar jullie zelf naar verwijzen: http://tca.gathering.twea...PhotoContestRules.do?id=1

Daar staat niets in over een verplichte Exif in de foto.

Maargoed, als je graag even 6 MB aan fotos wilt ontvangen, be my guest.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc H schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:09:
Beetje gek dat mijn fotos nog steeds op "queued" staan. Ze voldoen namelijk aan alle regels waar jullie zelf naar verwijzen: http://tca.gathering.twea...PhotoContestRules.do?id=1

wat ik heb gedaan:
Pak je origele foto - open m met Photoshop - resize m naar... 600 breed ofzo... - save as - en gebruik een lage quality - en heb je een foto van een 100 kb... MET EXIF!

wat je ook kan doen:
Geen foto terug sturen... en lekker niet mee doen aan de contest...
scheelt de jury ook weer werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Marc H schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:09:
Daar staat wel dit:
Geen archief-foto's! Oude foto's die van voor de contest-startdatum zijn zullen verwijderd worden.
En de exif info in je foto is daar een soort van bewijs van ;)
Kom maar op :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 19-01-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Het is al opgemerkt en jullie weten het waarschijnlijk zelf ook wel, maar ik vroeg me af waarom in Architectuur de foto met de titel "Titel: Villa surrounded by nature" nog steeds in de contest voorkomt (ivm kader). Alle oude foto's zouden toch ook opnieuw worden beoordeeld?

[ Voor 10% gewijzigd door T.T. op 19-01-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Waarom staat een foto die dubbel is upgeload ineens weer op queued ipv denied? (er is trouwens alleen maar een kruisje te zien)
Die foto kan wel verwijderd worden natuurlijk.
momania schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:37:
<span style="color:#0000ff;font-size:20pt;line-height:20px">Belangrijke mededeling:</span>

momania in "Tweakers.net Foto Contest - vragen en op..."
Je hebt een raw bestand van 5,4 MB in je mailbox :Y) (k heb ze maar niet alle 6 opgestuurd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hmm, ik wil wel een mailtje gaan sturen met het origineel, maar volgens mij heeft dat weinig zin. De foto die ik heb ingestuurd bevat namelijk al exif info, dus wat voegt een mailtje dan toe?
Heb verder geen idee waarom hij denied is, m'n andere 4 foto's (waaronder 2 foto's die uit dezelfde serie zijn als de geweigerde foto) zijn gewoon geaccepteerd.

Moet ik toch maar een mailtje sturen, of is dat verspilde moeite?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Gizz schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:36:
Hmm, ik wil wel een mailtje gaan sturen met het origineel, maar volgens mij heeft dat weinig zin. De foto die ik heb ingestuurd bevat namelijk al exif info, dus wat voegt een mailtje dan toe?
Heb verder geen idee waarom hij denied is, m'n andere 4 foto's (waaronder 2 foto's die uit dezelfde serie zijn als de geweigerde foto) zijn gewoon geaccepteerd.

Moet ik toch maar een mailtje sturen, of is dat verspilde moeite?
Ik had hetzelfde probleem hier, mailtje gestuurd met uitleg en het is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Xtuv schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:58:
[...]

Ik had hetzelfde probleem hier, mailtje gestuurd met uitleg en het is verholpen.
Same here, gewoon mailen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Even een inval van mij:

Hebben jullie er al eens aan gedacht om een 'moviecontest' te doen? Vele tweakers hebben toch al een digitaal fototoestel waar ze korte filmpjes mee kunnen maken?

En om te vermijden dat er heuse langspeelfilmen worden ingediend kun je de tijd beperken tot 30 sec, of zo.

Edit:
Als je de filmpjes beperkt tot 30 sec zal dat wel meevallen, die bandbreedte, niet? En ja prijzen, een contest zonder prijzen, of een geheugenkaartje als prijs, is toch ook goed?

[ Voor 26% gewijzigd door DriesA op 20-01-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Dries_Aendekerk schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:30:
Even een inval van mij:

Hebben jullie er al eens aan gedacht om een 'moviecontest' te doen? Vele tweakers hebben toch al een digitaal fototoestel waar ze korte filmpjes mee kunnen maken?

En om te vermijden dat er heuse langspeelfilmen worden ingediend kun je de tijd beperken tot 30 sec, of zo.
Voordat er een nieuwe contest komt denk ik dat men eerst gaat evalueren ;). Met name prijzen komen niet vanzelf uit de lucht vallen ;). (Trouwens, bandbreedte gebruik zal enorm stijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Jury leden, hebben jullie al enig idee hoe het nu verder gaat?
Dus een globale tijdsplanning?

@ momania
Thnx voor accepten foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Even een inval van mij:

Edit:
Als je de filmpjes beperkt tot 30 sec zal dat wel meevallen, die bandbreedte, niet? En ja prijzen, een contest zonder prijzen, of een geheugenkaartje als prijs, is toch ook goed?
Met digitale camera filmpjes maken ehhh..... Dan lijkt mij het er alleen om gaan dat het "grappige" filmpjes worden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Even een inval van mij:

De maandelijkse tweakers fotocontest was volgens mij ook een initatief van leden van het forum, dus wat houd je tegen? Wie weet is er voldoende animo in het AV forumgedeelte.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
De maandelijkse tweakers fotocontest was volgens mij ook een initatief van leden van het forum, dus wat houd je tegen? Wie weet is er voldoende animo in het AV forumgedeelte.
Probleem is dat mijn eigen toestel niet kan filmen. Ik vind het dan zo'n beetje stom om dan in die richting een initiatief te nemen. Wat uiteraard niet wegneemt dat ik zo'n initiatief nauwgezet zal volgen: misschien is het een aanzet om een nieuw foto-apparaat te kopen.
This post is an excellent example of my Thesis Avoiding Behaviour
Zo'n signature gaat ook voor mij perfect op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Het mailen gaat goed mensen :)

Iedereen houd zich netjes aan de richtlijnen voor de mail en alle bewijs dat mee komt is ook prima in orde d:)b

Ondertussen staan er 902 foto's in de contest, maar ook nog een hoop die nog status 'denied' hebben.
Ik hoop dat ik nog meer mail krijg en dat we over de 1000 heen gaan.. lijkt mij een mooi aantal voor zo'n eerste contest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 22:26
momania schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:20:
Ik hoop dat ik nog meer mail krijg en dat we over de 1000 heen gaan.. lijkt mij een mooi aantal voor zo'n eerste contest :)
Phiew, dat is aardig wat...

Weet je al hoe het stemmen ongeveer in z'n werk zal gaan? Of zijn jullie er nog over bezig? :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:08
Als ik op MyPhotos klik dan zie ik deze 3 foto's:
Chemistry Abstract accepted
Nikon D70 (sealux behuizing) Mensen en Portretten denied
CD-rainbow Macro's accepted
Maar die zijn helemaal niet van mij 8)7

Ik niet snap niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
GekkeRipper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:37:

[...]

Zeg dat nou niet dan win je misschien met die foto's ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

GekkeRipper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 22:37:

Je bent waarschijnlijk niet ingelogged? :P Dat zijn 3 foto's van user 'unknown'. Die ziet iedereen als je uitgelogged bent.

[ Voor 14% gewijzigd door T.T. op 22-01-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackybeer
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-08 12:35
PETJE AF voor de jury-leden... hebben jullie al rode-oogjes ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim baalt dat ik de FP niet genoeg checkte.. had nog mooi materiaal liggen.. van sri lanka :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/resettim_sri_lanka.jpg
bijv :)

ja dit was in de zomer nog voor sri lanka was getroffen :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Dan had je m dus ook niet kunnen inzenden slimmerik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Azrael schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:24:
kom ik net achter :P :X
maargoed gaat gewoon om het idee.. het blijven mooie foto's van die reis :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
Azrael schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 02:24:
:D

Regeltjes lezen blijft moeilijk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Nou, de laatste dag om te mailen... Zal de grens van 1000 fotos gehaald worden? Mijne zit er nu bij iig :) Dank momania!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
DRvDijk schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:32:
Nou, de laatste dag om te mailen... Zal de grens van 1000 fotos gehaald worden? Mijne zit er nu bij iig :) Dank momania!!
Hopelijk kunnen we volgende week ergens stemmen :D.

denk trouwens niet dat we de 1000 halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat allemaal heel goed dus.

Ik heb wel nog (een voor mij belangrijke) vraag. Ik heb hem al in deel 1 gesteld, maar ik denk niet dat ie daar beantwoord is.

Zullen bij het stemmen de originele foto's langskomen of thumbnails ? Van sommige foto's zijn de thumbnails namelijk heel erg anders dan het origineel. Bijvoorbeeld heel erg donker of hele andere kleuren. Het mag duidelijk zijn dat niemand op een bijna zwarte foto stemt.

plz. answer :*)

p.s. ook van mij een bedankje voor dit leuke project en de energie die erin gestoken wordt. Dank!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat heel soon er gestemd mag worden op de mooie shots van iedereen. Helaas zijn er maar 2 foto's van mij te zien maar heb er meer ingestuurd maar naar mijn weten is alles ok met de foto's en zie ook geen reden dat het niet geplaatst kan worden. Vroeg me af of de crew me ff een bericht kan sturen zodat ik weet waar ik aan toe ben. Had nog foto bij Abstract, Stilleven, en bij Architectuur maar niets te zien. Misschien ben ik te vroeg met dit soort vragen maar wil toch even polshoogte nemen. Alvast bedankt voor een reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:33:
Denk dat heel soon er gestemd mag worden op de mooie shots van iedereen. Helaas zijn er maar 2 foto's van mij te zien maar heb er meer ingestuurd maar naar mijn weten is alles ok met de foto's en zie ook geen reden dat het niet geplaatst kan worden. Vroeg me af of de crew me ff een bericht kan sturen zodat ik weet waar ik aan toe ben. Had nog foto bij Abstract, Stilleven, en bij Architectuur maar niets te zien. Misschien ben ik te vroeg met dit soort vragen maar wil toch even polshoogte nemen. Alvast bedankt voor een reply
Zoals je had kunnen zien is er een my photo's bijgekomen bij de contest hier kun je zien of je foto's geupload zijn en welke er wel en niet geaccepteerd zijn..

Misschien heb je deze link ook gemist momania in "Tweakers.net Foto Contest - vragen en op..."

Hier kun je lezen dat vandaag de laatste kans is om te bewijzen dat jouw foto echt is. Alle foto's die nu dus nog stonden op denied of qued waren in de twijfel fase. Was dit het geval dan moest je een email sturen met bewijs dat jouw foto echt gemaakt was op die dag.

Hier voor jouw een link naar je My Photo's gedeelte

http://tca.gathering.tweakers.net/PreMyPhotos.do?id=1

wil je je eigen foto's hier zien moet je natruulijk wel ingelogd zijn ;)
Iedereen heeft tot en met a.s. zondag 23 januari de tijd om mij te mailen.
Foto's die dan alsnog niet geaccepteerd zijn, worden verwijderd van de contest
en toen was MicDis weer voor een maand weg :+

[ Voor 33% gewijzigd door Micha op 23-01-2005 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:33:
Zoals je kunt lezen, wordt er van jou verwacht dat als je het niet eens bent met de status van jouw foto's (denied, queued), dat je dan zelf een emailtje stuurt met de relevante gegevens. Dat beoordelen zij dan en als het goed is, dan wordt de foto toch geplaatst, anders wordt de foto afgekeurd. Waarom moeten ze je dan nog mailen :? :?

* T.T. edit: Laat het stemmen maar beginnen nu ;)

[ Voor 13% gewijzigd door T.T. op 24-01-2005 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
Ik zou graag de volgende post van mij uit deel 1 van dit topic nog eens aan willen halen:

vanDaal schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 10:48:
Over het stemproces gesproken. Hetgeen ik opmaak uit dit topic is dat je alle foto's van een categorie moet doorlopen om te kunnen stemmen. Houdt dat in dat je per foto moet aangeven of je er wel of niet op stemt? Of hoe moet ik dat voor me zien?

Als het aan mij ligt, dan lijkt mij het volgende het handigst. Er zijn nu +/- 1000 foto's, zeg 100 gemiddeld per categorie. Het lijkt me dan het handigst dat iedere user per categorie aangeeft wat hij de 10 beste foto's van die categorie vindt. Uiteraard wel dat nummer 1 beter wordt bevonden (en dus meer punten krijgt) dan nummer 10.

Idee? :)
Lijkt mij een goed plan ja, ik bedacht er nog een variatie op: laat de samengestelde jury de 10 beste van iedere categorie uitkiezen zodat er een voorselectie ontstaat, en vervolgens kan hier op worden gestemd door de users. Alle ~100 foto's komen dan op één pagina omdat het nu niet meer per categorie beoordeeld zal worden (uiteindelijk gaat het om de beste foto's van het geheel), maar de oorspronkelijke categorie zal eventueel nog wel bij de foto vermeld staan.

Overigens kan het aantal genomineerden per categorie het beste variëren denk ik, aangezien sommige categoriën minder en kwalitatief slechtere foto's hebben dan anderen. Een totaal van 100 genomineerde foto's lijkt me echter wel weer een mooi aantal.

Zomaar wat ideeën hoor. :)

Is er al iets bekend over de definitieve stemmethode? Het lijkt me toch wel moeilijk om te vragen een ieder alle foto's te laten beoordelen, zelfs al kan het per categorie en hoeven niet alle categoriën beoordeeld te worden. Een manier zoals hierboven zou een stuk gebruikersvriendelijker zijn en zou denk ik een betere uitslag hebben omdat het makkelijker objectief te beoordelen is als er minder foto's zijn en ze snel met elkaar zijn te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

T.T. schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:37:
* T.T. edit: Laat het stemmen maar beginnen nu ;)
liever niet....
Laten we eerst wachten tot de jury de binnengekomen mails heeft verwerkt, wel zo eerlijk he ;)
Ik mag blij zijn dat ik dit topic gisteren nog bekeken had, anders hadden mijn foto's helemaal geen kans gekregen omdat ze in de wachtrij stonden of denied, terwijl ze volledig aan de regels voldoen.
En zo zullen er nog wel meer zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
wacko schreef op maandag 24 januari 2005 @ 03:29:
[...]
Een manier zoals hierboven zou een stuk gebruikersvriendelijker zijn en zou denk ik een betere uitslag hebben omdat het makkelijker objectief te beoordelen is als er minder foto's zijn en ze snel met elkaar zijn te vergelijken.
Lijkt me nou juist net niet objectief: de jury zou dan bij het uitzoeken van de ~100 foto's voor de eindstrijd ook niet objectief zijn.. Misschien vinden de users wel dat er een andere foto zou moeten winnen dan een van de 100 die de jury uitgezocht zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

DRvDijk schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:38:
[...]

Lijkt me nou juist net niet objectief: de jury zou dan bij het uitzoeken van de ~100 foto's voor de eindstrijd ook niet objectief zijn.. Misschien vinden de users wel dat er een andere foto zou moeten winnen dan een van de 100 die de jury uitgezocht zou hebben..
En dat lijkt me nu juist het voordeel van de jury: dat je er op mag vertrouwen dat zij met een deskundig oordeel een hondertal goede foto's eruit kiezen. De mensen in de jury zijn tenslotte niet @random gekozen. En verder is natuurlijk elke mening over een foto tot op zekere hoogte subjectief :)

Het is een afweging. Het fatsoenlijk beoordelen van 1000 foto's is een grote klus, hoe 'objectief' en democratisch het ook lijkt. Het is voor veel mensen beter te doen om 100 foto's écht te beoordelen dan 1000 op basis van een vluchtige blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ik vroeg me af of er (voor de nieuwsgierigen) een update gepost kan worden met het (vermoedelijke) tijdsschema of wat er nog moet gebeuren voordat het stemmen begint. Bijvoorbeeld
• woensdag overleg stemprocedure
• t/m vrijdag afwerken laatste 100 emails
• donderdag t/m zaterdag stemprocedure programmeren op tca site
• zaterdag testen
• zondag begin met stemmen
zoiets :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:59:
Het gaat allemaal heel goed dus.

Ik heb wel nog (een voor mij belangrijke) vraag. Ik heb hem al in deel 1 gesteld, maar ik denk niet dat ie daar beantwoord is.

Zullen bij het stemmen de originele foto's langskomen of thumbnails ? Van sommige foto's zijn de thumbnails namelijk heel erg anders dan het origineel. Bijvoorbeeld heel erg donker of hele andere kleuren. Het mag duidelijk zijn dat niemand op een bijna zwarte foto stemt.

plz. answer :*)

p.s. ook van mij een bedankje voor dit leuke project en de energie die erin gestoken wordt. Dank!
wil iemand deze vraag nog beantwoorden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07 07:38
DRvDijk schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:38:
[...]

er zijn zoveel fotowedstrijden waarbij slechts en alleen de jury beoordeeld. dus daar zou ik het probleem niet van inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

T.T. schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:07:
Ik vroeg me af of er (voor de nieuwsgierigen) een update gepost kan worden met het (vermoedelijke) tijdsschema of wat er nog moet gebeuren voordat het stemmen begint. Bijvoorbeeld

[...]

zoiets :?
We laten zo snel mogelijk weten wanneer het stemmen begint: als wij het zeker weten, weten jullie het ook binnen de kortste keren ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:04:
[...]

wil iemand deze vraag nog beantwoorden ?
Als het goed is, is bij het stemmen zowel de thumb als het origineel te zien, dus zal het stemmen wat dat betreft zo eerlijk mogelijk verlopen. momania zal hier (manier van foto's bekijken tijdens stemmen) nog een verduidelijking/bevestiging over kunnen geven :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 15:21

GG85

.......

Kut, zit net te kijken en zie dat je tot afgelopen zondag de tijd had om je bewijs in te sturen! Kom ik weer lekker laat achter, naja, toch nog maar even geprobeerd, tis wel lullig als je foto''s niet geplaatst worden omdat je het topic een paar dagen niet hebt gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GG85 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:03:
Kut, zit net te kijken en zie dat je tot afgelopen zondag de tijd had om je bewijs in te sturen! Kom ik weer lekker laat achter, naja, toch nog maar even geprobeerd, tis wel lullig als je foto''s niet geplaatst worden omdat je het topic een paar dagen niet hebt gelezen :(
alleen maar reden te meer om dit topic in de gaten te houden 8)7

anyway mijn status is all clear en ready om te gaan stemmen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn nu toch wel al een week verder sinds de mededeling...
Als je zeker was dat je foto's onterecht denied waren dat had je toch wel het topic of het verloop gevolgd vlak nadat men niet meer kon inzenden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 18-06 08:34
zou ik ook gedaan hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ik weet het, ben een beetje aan de late kant. Maar misschien kan er nog iets aan gedaan worden? Ik heb het al eerder aangegeven, maar mijn inzending "Path into Eternity" in de categorie "Flora & Fauna" heeft miskleurde thumbnails. Met het origineel is niks mis, maar in de thumbs zien de kleuren er niet uit. Kan dit nog gefixt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Mja, dacht eigenlijk ook dat iedereen die uiteindelijk denied was een mail kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Maaruh, is er al meer nieuws? :) We zitten ondertussen al weer 2 weken na de foto-inlever-deadline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Sponge schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:42:
[...]

Mja, dacht eigenlijk ook dat iedereen die uiteindelijk denied was een mail kreeg?
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar was dat niet het geval en moest je zelf maar hier kijken dat je actie moest ondernemen.
Ik was dus nog op tijd, maar vervolgens hoor je helemaal niks meer, er veranderd ook geen status op de fotopagina, helemaal niks. Mijn vraag is dan ook of mijn mail wel aangekomen is :X

edit:
gezien mijn server logs, zijn mijn originelen nog niet opgevraagd, dus ik denk dat mijn mail niet ontvangen is, momania, kan je dat bevestigen?

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 27-01-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Ik begin zo langzamerhand ook wel erg benieuwd te worden :D

mijn T.net systeemspecspagina

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voordat je een vraag stelt: Lees eerst het topic door of gebruik de quicksearch om te kijken of je vraag al niet beantwoord is.
Het vorige topic vind je met deze link

De uitslag zal 7 maart bekend worden gemaakt.

Voegt je post niks toe aan het topic? Dan wordt deze verwijderd!