waarom zou iemand met een GSM geen moeite doen om iets goed in beeld te krijge?
Lees: men had het over "snapshot" (momentopname, kiekje). In deze context: een 'vluggertje', zonder nadenken GSM genomen en fotootje gemaakt. Het tegenovergestelde van: uren wachten tot die verd*mde ooievaar terug naar zijn nest keert om haar jongeren te voederen zodat je eindelijk die foto kan maken voordat je van het dak valt.
edit:
Ik denk ook dat de mensen die zo fanatiek zijn en op die ooievaar wachten, niet naar hun Nokia grijpen om de foto te maken als het moment suprême daar is..
Maar daarom zou het juist goed zijn als iedereen die mee doet met de contest niet mag stemmen, op die manier heb je juist dat er minder naar het type cam wordt gekeken denk ik.
Ik denk dat buitenstaanders evenveel of evenweinig naar het type cam kijken. Bij veel fototoestellen weet ik nog niet eens of het dure toestellen zijn of niet. Waarom zou ik me daar ook iets van aantrekken? Ik zie aan de foto wel wat de capaciteiten zijn.
Volgens mij kan je op veel manieren een foto beoordelen:
* Originele inhoud:
Bijvoorbeeld je poedel waar je d.m.v. kleurenshampo het logo van Tweakers in zijn vacht hebt gekregen en daar een mooie foto van te maken.
=> Fototoestel heeft hier geen invloed op.
* Moeilijkheid van de te nemen foto
Vulkaanuitbarsting, die bovenvermelde ooievaar
* Technische factoren
Belichting, kleurechtheid, artefacten,...
=> Fototoestel heeft een invloed, maar de vaardigheden van de fotograaf zijn zeker zo belangrijk.
* Photoshop trukendoos
Bijkleuren, storende zaken weghalen uit de achtergrond,...
Conclusie: de specs van je digicam hebben maar een beperkte rol in het hele verhaal.
[
Voor 9% gewijzigd door
DriesA op 28-01-2005 17:34
]
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.