'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Wat een beest!
Reg. datum: 22 juni 2001
The only limit is the limit of your imagination
quote:jevn schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:42:
Ik zit helaas nog op de mijne te wachten... Hoe kan je zien dat het absoluut een Nederlandse versie betreft?
praat er eens tegen.. misschien praat ie terug
Ik neem aan dat je dit vraagt mbt de garantie? Dan boeit het alleen maar wat voor garantie erop zit niet waar hij vandaan komt
Camera: Canon EOS 10D | Canon EOS 300 | Canon S45
Lenzen: 17-40L | 70-200L | 100-400L | 28-135 IS | 100 Macro
Acc: Speedlite 580EX | MR-14EX | BG-ED3 | X-Drive Pro (VP-300)
Te koop: EF 50 f/1.8 II | Tokina AF 19-35mm f/3.5-4.5mm
Reg. datum: 22 juni 2001
quote:CrushOne schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:28:
[...]
praat er eens tegen.. misschien praat ie terug![]()
Ik neem aan dat je dit vraagt mbt de garantie? Dan boeit het alleen maar wat voor garantie erop zit niet waar hij vandaan komt
Het ging mij vooral om dat ze een Nederlandse beloven en belofte maakt schuld
qua garantie maakt het dus iig niets uit (zeer belangrijk) maar een Nederlandse handleiding is idd wel makkelijk.
Is het relevant om een sandisk extreme III te nemen voor deze camera of is een ultra II snel genoeg (ik weet niet wat de snelheid is van het wegschrijven van de camera en er zit wel degelijk wat verschil tussen de extreme en de ultra).
The only limit is the limit of your imagination
Reg. datum: 18 april 2000
quote:jevn schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:38:
[...]
Is het relevant om een sandisk extreme III te nemen voor deze camera of is een ultra II snel genoeg (ik weet niet wat de snelheid is van het wegschrijven van de camera en er zit wel degelijk wat verschil tussen de extreme en de ultra).
http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-7303
Het maakt niet uit dus. Zeker met dit in gedachte:
quote:Card-to-card speed variation within the same brand and model, photographing scenes of varying detail and at different ISO settings - these and other factors may slightly alter write speed performance. As a result, write speed differences of 5% or less from card to card in the table below should be considered insignificant. If one card's write speed is within 5% of another's, the two cards are likely to offer effectively the same performance in the real world.
Canon
Reg. datum: 28 november 2004
Kurzweil_, ik zag net per toeval iets : De "andere" Kurzweil op GoT, zonder streepje, is inactief. Deze user dus. Hij is al langer dan een half jaar niet meer ingelogd geweest, dus je mag nu officieel zijn nick overnemen. Misschien wil je van je streepje af
Katsunami wijzigde dit bericht 21-12-2004 22:37 (13%)
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Ik zie nu allen: Naam, Type, Genomen op (datum, geen tijd), Fotoformaat
quote:matthijst schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:15:
Kan je het ook voor elkaar krijgen om het tijdstip van de foto in Windows Verkenner te zien?
Ik zie nu allen: Naam, Type, Genomen op (datum, geen tijd), Fotoformaat
In WIndows XP zie ik in de details view en bij de properties de Date Picture Taken waar ook de tijd achter staat. Gebruik je misschien een andere windows versie?
@Katsunami:
Erg aardig dat je daar aan denkt! Die Nick was ooit van mij maar ik weet het paswoord en e-mail adres niet meer. Het lukt mij ook niet om een nieuwe nick (Kurzweil) aan te maken, ik krijg de melding dat mijn e-mail adres al in gebruik is. Dat is wel logisch, want die gebruik ik nu voor Kurzweil_
Kurzweil wijzigde dit bericht 22-12-2004 09:22 (3%)
Canon
quote:In Windows XP zie ik in de details view en bij de properties de Date Picture Taken waar ook de tijd achter staat. Gebruik je misschien een andere windows versie?
Nee, ik gebruik ook XP, SP2. Vaag, want met de Sony die ik heb zag je dat inderdaad ook gewoon: datum en tijd
Zal voor de zekerheid eens nakijken of ik hem wel in details view had staan.... Kan je ook "meer"opties kiezen? Als je normaal in verkenner rechtsklikt op de bovenste balk kun je iets van 20 opties aanvinken. Ik kon er in het 20D venster ook maar 4 kiezen?
Kurzweil_ even in 'schop een modje' (of hoe noemen ze dat tegenwoordig?) een nickchange aanvragen dan. Heb je gelijk je eigen nick weer terug
* Floris weet niks over verkenner, ik heb een apple en die geeft het netjes aan
Mijn Twitter - Mijn Flickr
Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
Reg. datum: 28 november 2004
quote:Kurzweil_ schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:21:
offtopic:
@Katsunami:
Erg aardig dat je daar aan denkt! Die Nick was ooit van mij maar ik weet het paswoord en e-mail adres niet meer. Het lukt mij ook niet om een nieuwe nick (Kurzweil) aan te maken, ik krijg de melding dat mijn e-mail adres al in gebruik is. Dat is wel logisch, want die gebruik ik nu voor Kurzweil_
Graag gedaan hoor
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Kurzweil wijzigde dit bericht 22-12-2004 20:20 (3%)
Canon
Ik ben zelf ook erg tevreden over de ruis in hoge ISO stand. Alleen heb ik bij sommige opnames een horizontale streep in de ruis zitten, is erg lelijk. Ik heb inmiddels begrepen dat dat met de laatste firmware verholpen wordt? Ik heb het nog niet gedaan zelf de firmware.
___________o____________
Mailtje heb ik ook gehad. Nu geen tijd om de vragen in te vullen, maar ga het zeker ook doen. Al is het alleen maar dat ze bij volledig ingevuld onderzoek 2,50 naar het WWF overmaken. En dan denk ik...da's goeie actie, want alle kleine beetjes helpen.quote:Beaves schreef op woensdag 22 december 2004 @ 19:05:
Net een marktonderzoek van Canon over de 20D gedaan, erg goede vragen en zo gesteld dat ik denk dat ze er ook echt iets mee gaan doen
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Firmware update vandaag gedaan, stelt weinig voor... Morgen maar eens klooien met die custom functies. ISO3200 nog niet aangezet
ISO3200 gebruik ik overigens niet, het is al vrij knap als ik boven de 800 kom eigenlijk... (1000-1250 gebruik ik heel zelden, 1600 nooit)
Voorbeeldje van mijn kant dan maar:
[1] Dame op de schouders, silhouette in een laser

[2] Marco V geconcentreerd

[3] Een danseres

[4] Ferry Corsten, geconcentreerd zoals zovaak

[5] Ferry Corsten, hij heeft het naar zijn zin!

[6] Ferry Corsten, iets closer

Kabeltje prikprak uit je computer op dat dingetje ppfffllrrt nou je man weet wel hoe hij werkt.
Ben nu thuis een beetje aan het klooien met die Sigma 18-125 (wegens kutweer), maar dan moet je 'altijd' flitsen. Als ik nou zo'n Canon 50 f1.8 II (?) koop, kan ik dan zonder flits, uit de hand, fotograferen binnen (bijvoorbeeld, heerlijk cliche: de kerstboom)?
Ja, de 1.8 is zeer lichtsterk en als je ISO 800 gebruikt heb je bijna nooit flits nodig, alleen als je beweging wilt vastleggen i.s.m. weinig licht ontkom je er niet aan.quote:matthijst schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:50:
Wat voor lens voor die "feest" foto's? En gebruik je daar een flitser voor?
Ben nu thuis een beetje aan het klooien met die Sigma 18-125 (wegens kutweer), maar dan moet je 'altijd' flitsen. Als ik nou zo'n Canon 50 f1.8 II (?) koop, kan ik dan zonder flits, uit de hand, fotograferen binnen (bijvoorbeeld, heerlijk cliche: de kerstboom)?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog
quote:matthijst schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:50:
Wat voor lens voor die "feest" foto's? En gebruik je daar een flitser voor?
Ik was een beetje lui en heb met maar twee lenzen gewerkt; 17-35L en 70-200L IS (op een 1D-MarkII als je het je afvraagt)
De DJ-shots zijn allemaal ingeflitst, met een 550EX die ik tussen de -1/3EV en +2/3EV liet bijlichten.
Als je een 50/1.8 koopt kan je nog niet altijd uit de hand werken, tenzij je vreselijk hoge ISO's aanhoud en een vaste hand hebt. Of als je lekker veel licht hebt binnen. Voor de kerstboom moet je wel een boel afstand hebben overigens, op een 300D/10D/20D/D30/D60 heb je een cropfactor van 1.6 en op Nikons van 1.5 waar je rekening mee moet houden.quote:Ben nu thuis een beetje aan het klooien met die Sigma 18-125 (wegens kutweer), maar dan moet je 'altijd' flitsen. Als ik nou zo'n Canon 50 f1.8 II (?) koop, kan ik dan zonder flits, uit de hand, fotograferen binnen (bijvoorbeeld, heerlijk cliche: de kerstboom)?
Floor-is wijzigde dit bericht 23-12-2004 12:53 (41%)
Dat hele flits/indoor gebeuren had ik niet verwacht (amateur heh); dacht: je gooit die camera op 800 - 1600 en klaar ben je, maar zelfs dan red ik het niet
Mooie rookiefout: had verwacht dat je met ISO 800-1600 ook een Sigma 3.5-5.6 wel stil zou kunnen houden. Maar (gok) hij komt dan op 1/10 of 1/6 seconde uit en zulke vaste handen heb ik niet
Is het dan eigenlijk "standaard" dat je binnen flitst, of een *-pod gebruikt, tenzij je een 1.8 lens hebt (en zelfs dan soms)... Dus eigenlijk kan je "nooit"standaard zonder flitser werken binnen ('s avonds als het wat donekrder is dan)? En als je dus wel binnen wilt fotograferen met flitser kun je beter een 580EX kopen?
Oh ja, en hoe wordt dat dan met zonsondergangen? Is dat nog uit de hand te doen, of kan je beter een monopodje meenemen?
Dacht eigenlijk dat een 17-40 f/4 tzt een mooie lens zou zijn, maar die hoef je dus in principe ook niet te kopen voor de lichtgevoeligheid, maar meer/puur voor de scherpte?
Oh ja, we hebben zon klein kerstboompje
Bedoelde ook meer closeups van de lampjes/ballen etc... om een beetje mee te klooien als kerstkaart ofzo...
matthijst wijzigde dit bericht 23-12-2004 13:05 (9%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last