fun...anyone?
quote:Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:07:
[...]
Waarom zou je dat in godsnaam willen? 3 speakers op het centerkanaalIk snap dat het zonde is als je speakers onbenut laat, maar het hele geluid wordt er niet beter van als je halstarrig alle speakers in gebruik houdt
kweenie, ik dacht dat wel iets harder en voller zou klinken oid
maar jij beweert dus dat dat totaal zinloos is?
dan ga ik namelijk es kijken naar een andere center.
want het staat niet echt in proprtie zo, zo'n klein pokke centertje met in verhouding gruwelijk grote L+R
Game bak: | A8N-Sli Deluxe | Athlon64 3500+ Venice | TwinMOS 4x512MB | Asus Extreme 7800GTX TOP | 2xWD Raptor 36GB in RAID0 | Benq 17" FP71E+ | TT Purepower 560 Watt | CM Stacker 101 |
Reg. datum: 24 januari 2004
Idd, dat is best netjes ja, ik kijk gewoon of ik wat moois tegen kom zodra ik aan de rears toe kom. Moet nog een behoorlijk DVD player, center, rears, Dolby Digital reciever en goede bekabeling en kabels om alle apparaten aan te sluiten.quote:triple_A schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:25:
[...]
Zoiets voldoet toch prima als rears?
Staat wel mooi bij die zuilen
quote:amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:30:
[...]
kweenie, ik dacht dat wel iets harder en voller zou klinken oid
maar jij beweert dus dat dat totaal zinloos is?
dan ga ik namelijk es kijken naar een andere center.
want het staat niet echt in proprtie zo, zo'n klein pokke centertje met in verhouding gruwelijk grote L+R
Ik weet wel zeker dat dat beter gaat klinken, 3x een klein satelietje klinkt misschien wat harder dan 1x (hoewel dat hard gaat tegenvallen als je het parallel aansluit op 1 versterker), maar de klank van de speakers wordt er niet anders op. Het past nu niet bij je zuilen, dat gaat het met z'n 3-en ook niet doen. Het beste kun je gewoon een center uit dezelfde serie als je fronts uitzoeken
Edit: Ohja, die Aldi speakers, moet je alleen nog ff uitzoeken welk merk dat was
Grrrrrene wijzigde dit bericht 18-12-2004 22:58 (6%)
Imitation is the sincerest form of flattery
quote:Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:57:
Edit: Ohja, die Aldi speakers, moet je alleen nog ff uitzoeken welk merk dat was
"Life", toch?
Nagenoeg hetzelfde als Eltax.
fun...anyone?
Game bak: | A8N-Sli Deluxe | Athlon64 3500+ Venice | TwinMOS 4x512MB | Asus Extreme 7800GTX TOP | 2xWD Raptor 36GB in RAID0 | Benq 17" FP71E+ | TT Purepower 560 Watt | CM Stacker 101 |
Reg. datum: 29 oktober 2004
Hoe bevallen jou deze speakers.
Ik heb daar niet zulke oren voor
Ik ben wel te vreden. (ben ik vrij snel
Ik wil mijn set uitbouwen. Wat is het beste om te doen.
Ik ben op zoek naar een center, 2 achter speakers en een sub.
Kan je deze na elkaar kopen. of ik het echt wel handig alles te gelijk te kopen.
Als dit wel kan, is een center speaker dan het best. Of een sub of de achter speakers?
In welke volgorde kopen dus.
Alvast bedankt.
loW wijzigde dit bericht 19-12-2004 00:26 (53%)
Ik ben er een beetje laat mee (drukke week), maar ik heb vorige week een Marantz PM-78 gekocht van JT zijn vader
Pic (zie ook mijn nieuwe audiorack):

(Beetje brakke foto. Ik moest helaas de flitser gebruiken, en ik had de amp nog niet schoongemaakt.)
Het gaat dus om dat geval op de bovenste plank (ja hij is groot
Vorige week zaterdag ben ik, samen met een vriend, na het avondeten bij JT thuis wezen luisteren naar de versterker. In combinatie met een stel Tannoy's klonk het erg goed! De diepgang die ik hoorde was totaal nieuw voor mij. Dit was ik écht niet gewend zonder subwoofer. Het hoog neigde een beetje naar mijn B&W's. Ik kon eigenlijk geen goed oordeel geven over de versterker. Toen JT de versterker in klasse A schakelde meende ik toch een tikkeltje verschil te horen. Echter was ik niet zeker van mijn zaak omdat het opwarmproces mij iets te lang duurde. Een paar nummers verder besloot ik 'm maar te kopen
Toen ik de boel thuis aangesloten had, ging er een nieuwe wereld voor mij open: de muziek klonk veel ''groter''. Het kwam niet zo directioneel meer op me af. Zelfs bij heel hoge volumes blijft het geluid, op versterking na, gewoon hetzelfde klinken. Of ik in klasse A ook werkelijk verschil hoor weet ik nog niet. Het lijkt wel ruimtelijker en sprankelender, maar dat kan ook tussen de oren zitten
Wat nuttige spec's:
Klasse AB :2x 95 W @ 8 Ohm 20Hz-20KHz THD 0.03%
Klasse A: 2x25 W @ 8 Ohm 20Hz-20KHz THD 0.03%
IHF dynamic vermogen (klasse AB): 8 Ohm/4 Ohm/2 Ohm: 120 W/185 W/220 W
IHF dynamic vermogen (klasse A): 8 Ohm/4 Ohm/2 Ohm: 35 W/45 W/ 50 W
Pre-out's
Alu front
Metalen bedieningsknoppen
Vergulde connectoren
symetrische opbouw (op trafo na)
Ik zal van de week eens wat betere pics schieten
quote:Wc_eend schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:21:
Yo, amd187 (of iets derdelijks)
Hoe bevallen jou deze speakers.
Ik heb daar niet zulke oren voor, maar wil wel eens weten wat andere mensen van deze speakers vinden.
Ik ben wel te vreden. (ben ik vrij snel) en dan komt dan vooral door de bass.
Ze bevallen me zeer goed.
Maar ik had ook eigenlijk niet slechters verwacht dan mijn satelietjes
Ze gaan lekker luid, en de bass is ook vrij strak.
zeker een goeie koop zeker als je naar de prijs kijkt
No way! De laatste zin is niet juistquote:Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:41:
De beste volgorde is, eerst de rears, dan de sub, en als laatste de center. Sommige mensen gebruiken zelfs geen center. En de sub is theoretisch enkel een bron voor wanneer de fronts tekort schieten. Echter schieten alle fronts te kort.
1 game pc en 4 kantoor pc's
quote:Grrrrrene schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:13:
Mooie set man, PimmyNL. Je hoeft niet per se dezelfde speakers als rears te hebben hoor, sterker nog: persoonlijk vind ik zuilen als rears ook niet zo handig. Moet je maar net ruimte voor hebben
Ideaal is overal gelijke speakers, dus ook als rears dezelfde als de fronts gebruiken. Dit geeft het meest homogeen geluid.
Echter wordt terecht opgemerkt dat je er maar net de ruimte er voor moet hebben. En het geld natuurlijk.
quote:Blue Eyes schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:59:
[...]
Ideaal is overal gelijke speakers, dus ook als rears dezelfde als de fronts gebruiken. Dit geeft het meest homogeen geluid.
Moet je eens 5 keer dezelfde speaker neerzetten in elke hoek van je kamer en er dan 5 keer naar luisteren met om te beginnen alleen maar een pink noise... Moet je opletten hoe "homogeen" dat klinkt.
als je écht geld wil uitgeven, koop je 5 keer dezelfde speakers. Als je nadenkt, koop je gewoon goed klinkende surround effect speakers voor het surround effect kanaal... Dat doen ze in de bioscoop ook niet voor niets zo.
Bij een film komt er toch nooit hetzelfde geluid uit, zo'n beetje 80% komt uit je center (en front speakers), rears worden een beetje als sfeeraanvulling gebruikt, al anders afgemixt en een stuk zachter, behalve als er een keer een helicopter over je heen vliegt ofzo.
Ook bij de beter gemixte 5.1 muziek, komt er uit de achterkanalen geen compleet orkest, maar alleen reverb of publiek effecten.
JvS wijzigde dit bericht 19-12-2004 11:18 (24%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
A wizard knows much, but says little... A fool knows little, but says much.... which, my friend, are you?
quote:
Nice
Na deze post nog 11 posts... zat er al iemand over deel 14 te denken?quote:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
www.carina-avensisclub.nl
quote:XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:39:
[...]
NiceWat zijn die rode krulletjes? Zoiets dergelijks heb ik eerder gezien op een marantz dvd-speler met een of andere mod?
[...]
Na deze post nog 11 posts... zat er al iemand over deel 14 te denken?
Er staat een nieuwtje klaar
In het nieuwe topic maar eens m'n nieuwe opstelling tonen
Dupje wijzigde dit bericht 19-12-2004 11:50 (7%)
quote:JvS schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:16:
[...]
Moet je eens 5 keer dezelfde speaker neerzetten in elke hoek van je kamer en er dan 5 keer naar luisteren met om te beginnen alleen maar een pink noise... Moet je opletten hoe "homogeen" dat klinkt.
als je écht geld wil uitgeven, koop je 5 keer dezelfde speakers. Als je nadenkt, koop je gewoon goed klinkende surround effect speakers voor het surround effect kanaal... Dat doen ze in de bioscoop ook niet voor niets zo.
Bij een film komt er toch nooit hetzelfde geluid uit, zo'n beetje 80% komt uit je center (en front speakers), rears worden een beetje als sfeeraanvulling gebruikt, al anders afgemixt en een stuk zachter, behalve als er een keer een helicopter over je heen vliegt ofzo.
Ook bij de beter gemixte 5.1 muziek, komt er uit de achterkanalen geen compleet orkest, maar alleen reverb of publiek effecten.
Kwestie van goed afstellen ("even" de acoustiek daargelaten) . Ik ga voor identieke klank van alle speakers. Lees anders het stuk van de 4G's op HT forum, dan hoef ik dat hier niet te doen. Ik kan me daar goed in vinden.
Let wel, ik realiseer me goed dat het veelal een utopie is, enorm geld verslindend en ruimteverslindend. Vooropgesteld dat je dat het mag van je eventuele partner als je niet alleen woont
blue eyes wijzigde dit bericht 19-12-2004 11:54 (3%)
Nee, dat is het power-on LED'je van mijn ampquote:XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 11:39:
[...]
NiceWat zijn die rode krulletjes? Zoiets dergelijks heb ik eerder gezien op een marantz dvd-speler met een of andere mod?
quote:Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:07:
[...]
Nee, dat is het power-on LED'je van mijn amp.
Cool zo'n krulvormig ledje
quote:Ik zal nu eens wat betere foto's maken...
Goed plan
Overigens mensen, Dupje maakt het nieuwe topic...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
quote:XanderH schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:11:
Goed plan
offtopic:
Overigens mensen, Dupje maakt het nieuwe topic...
Jammer, het wil niet echt lukken met die gare cam
En dat Led'je is niet krulvormig, dat komt door de cam
Het is maar net waar je het mee vergelijkt. Als je 2 B&W DM604S3 koopt, dan heb je echt geen Yamaha subje nodig van 150 of 200 euro. Die zal amper dieper gaan. Echter, als je de juiste sub uitkiest (of zelf bouwt) dan red je wel de 20 a 25hz in-room. Ik ken zo eigenlijk geen speakers die dat redden en ik vermoed dat er ook maar heeeeel weinig zijn die zo diep kopen en al helemaal niet met een hoog SPLquote:Blue Eyes schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:57:
[...]
No way! De laatste zin is niet juistIk hoor dat dagelijks (tenminste als ik een film kijk). Kijk anders even op HTforum, diverse topics over 4.1 / 4.0 etc.
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
quote:Barry_Loef schreef op zondag 19 december 2004 @ 02:07:
Update!
Pic (zie ook mijn nieuwe audiorack):
[afbeelding]
Ben je tevreden met dat Leenbakker rack? Is het beetje stevig enzo?
Ik denk er namenlijk ook over er een te halen, als ze er nog zijn...
Yamaha RX-V757 & CDX-596, Denon DVD1920, Marantz MA-500 & MordauntShort 906, 905c, 904.
quote:Offtrack schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:17:
[...]
Ben je tevreden met dat Leenbakker rack? Is het beetje stevig enzo?
Ik denk er namenlijk ook over er een te halen, als ze er nog zijn...
Ik had een kleinere variant, voor video/reciever/Tv.
Erg stevig
Dit topic is gesloten. ![]()