Gathering of Tweakers

Quicksearch
Feel the BASS!!

* Triple_A kwam vandaag een Eltax Atomic 8 subje tegen in de 2e hands winkel :)
Hij was maar 30euro, dus ik nam hem maar mee.
Van de week ff kijken of ie beter is dan mijn huidige Jamo. De bouwkwaliteit ligt iig al een stukkie hoger.

En ik kan zowel de Jamo als de Eltax voor meer dan 30euro kwijt op marktplaats dussss >:)

edit:
ff een plaatje;
http://www.son-video.com/Rayons/HomeCinema/Sub/Eltax/atomicA8NR_G.jpg

triple_A wijzigde dit bericht 18-12-2004 17:03 (17%)

fun...anyone?

Op zoek naar user icon...

quote:
Abaddon1 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:24:
[...]

Dolby Pro Logic IIx staat er inderdaad in het boekje. Ik ga maar eens googelen wat dat logic 7 dan is.

Is vergelijkbaar, het doet in principe hetzelfde. Vergelijk het maar met DTS en DD, allebei hetzelfde, maar net even anders.

Veel mensen beweren dat met Logic7 cd's wel mooi in 7.1 klinken, dit in tegenstelling tot DPL2 want echt niet klinkt met cd's. Maar goed, als men het mooi vind om "rondom" geluid te hebben met je het zeker doen (DPL2) :) . Logic7 is andere koek op de betere apparatuur, helaas erg duur.

1 game pc en 4 kantoor pc's

...........

Weer is een update, heb inmiddels een nieuwe opstelling, wat een flinke verbetering bracht voor het geluid. Daarnaast nieuwe stands en een nieuw rack. De Kef Q1 zijn naar mijn vader gegaan omdat ik ze op termijn niet goed genoeg vond in vergelijking met mijn 20 jaar oude Kef reference speakers. Na de kerst krijg ik een stel Amphion Helium2 speakers op proef welke in eerdere luistersessies wel de verbetering brachten die ik zoek. Tegen die tijd meer foto's nu alleen nog een overzichtje:
http://www.jordis.nl/forums/uploads//post-5-1102288729.jpg

Linkje naar mijn vorige grote post over mijn setje.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21556226
En latere update http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21610638
En een update daarna nog http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/21816311

quote:
Blue Eyes schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:10:
[...]

Is vergelijkbaar, het doet in principe hetzelfde. Vergelijk het maar met DTS en DD, allebei hetzelfde, maar net even anders.

Veel mensen beweren dat met Logic7 cd's wel mooi in 7.1 klinken, dit in tegenstelling tot DPL2 want echt niet klinkt met cd's. Maar goed, als men het mooi vind om "rondom" geluid te hebben met je het zeker doen (DPL2) :) . Logic7 is andere koek op de betere apparatuur, helaas erg duur.
Logic 7 is de interpretatie die lexicon geeft aan het upmixen van geluid... Dus van minder kanalen tot maximaal 7 kanalen maken...

www.carina-avensisclub.nl

* XanderH heeft sinds vandaag een tweedehands Sony KV28WS2 televisie.. nog in goede staat en even een stapje beter dan mijn vorige televisie, die had nieteens een scart-aansluiting. :P

TV beeld is veel beter dan mijn vorige tv! :)
Mijn Pioneer DV575A-K is ook binnen trouwens, maar dat word m'n kerstcadeautje. :P
Ik heb mijn cam op het moment op school liggen, maar ik denk dat ik ook even tot na kerst wacht en meteen wat foto's van mijn DVD-speler + tv.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Op zoek naar user icon...

quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:18:
[...]

Logic 7 is de interpretatie die lexicon geeft aan het upmixen van geluid... Dus van minder kanalen tot maximaal 7 kanalen maken...
Klopt. Echter probeerde ik het heel miniem weer te geven ;)

1 game pc en 4 kantoor pc's

Niet zo veel praten, maar specs posten :Y)
Ik heb vandaag mijn nieuwe set in ontvangst genomen, ik ben langzaam aan bezig een mooie home cineme set bij elkaar te krijgen.
hier alvast het begin van mijn verzameling. Ik ga deze set nog uitbreiden met 2 grotere zuilen (op de B selector) en er komt waarschijnlijk ook nog een losse yamaha dvd speler/recorder bij.

Hier een overal pic van mn hoekje:
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF0997.JPG

Hier een closeup van mijn subje (Yamaha yst-sw015)
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF0999.JPG

Hier een closeup van mijn receiver (Yamaha RX-V550 rds)
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1000.JPG

Een rear speakertje zonder roostertje(Yamaha nx-430p 100w)
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1001.JPG

Overall pic met flits
http://members.lycos.nl/grootnet123/got/DSCF1002.JPG

Overige specs:
yamaha nx-C430 center speaker

De set is 6.1 aangesloten en klinkt geweldig goed, mooi helder geluid. erg zuiver.
De subwoofer is groot genoeg voor mijn kamer, de sub staat niet voor een boomerige dikke bass maar een mooie zuivere bass, gaat ook best laag voor zijn formaat (30hz)
Ik ben zeer te spreken over deze samenstelling, maar er komt zeker nog een uitbreiding :)

U kunt deze ruimte huren voor reclame! Vette IE dance!

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Leuke set, maar kan je die rechter satelliet niet beter zo ongeveer daar neerzetten waar je sub staat ? Ik bedoel, een front speaker boven de center 8)7 Hoort niet echt :P

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Bored

Inderdaad stereo effect wordt beter als je die rechter speaker rechts van je tv plaats ....
hij hangt er niet recht boven, dat lijkt maar zo op de foto omdat hij schijn is genomen.
mn rechter speaker hangt ongeveer nog een meter vanaf mn center speaker weg.
Van voor gezien hangt die speaker boven mn sub.

Ondertitel
Reg. datum: 15 januari 2002

Ik heb een vraagje tussendoor, waar ik het nut van een nieuw topic aanmaken niet zie.
Ik heb vandaag bij de aldi zo'n setje zuil speakers gehaald, dit omdat ik mijn 2 fronts wilde vervangen.
Ze vervangen 2 sateliet speakers de links en rechts voor dus.
Nu heb ik dus 2 van die satelietjes over, en vroeg me af of ik deze veilig samen kon aansluiten op het center kanaal samen met m'n center sateliet speakertje.
Mijn idee was dus 3 satelietjes naast elkaar op m'n tv.
Hoe moet ik dit aansluiten als het veilig aan te sturen valt?
alle speakers parallel?
m'n receiver is een Sony HT-DDW740 (5x80 watt)

Game bak: | A8N-Sli Deluxe | Athlon64 3500+ Venice | TwinMOS 4x512MB | Asus Extreme 7800GTX TOP | 2xWD Raptor 36GB in RAID0 | Benq 17" FP71E+ | TT Purepower 560 Watt | CM Stacker 101 |

quote:
amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:38:
Ik heb een vraagje tussendoor, waar ik het nut van een nieuw topic aanmaken niet zie.
Ik heb vandaag bij de aldi zo'n setje zuil speakers gehaald, dit omdat ik mijn 2 fronts wilde vervangen.
Nu heb ik dus 2 van die satelietjes over, en vroeg me af of ik deze veilig samen kon aansluiten op het center kanaal samen met m'n center sateliet speakertje.
alle speakers parallel?
pff.. Denk dat je een probleem krijgt met de impendantie... Hoeveel ohm zijn die satellietjes?

www.carina-avensisclub.nl

Ondertitel
Reg. datum: 15 januari 2002

8 ohm geloof ik, ze zaten bij de receiver standaard.

Game bak: | A8N-Sli Deluxe | Athlon64 3500+ Venice | TwinMOS 4x512MB | Asus Extreme 7800GTX TOP | 2xWD Raptor 36GB in RAID0 | Benq 17" FP71E+ | TT Purepower 560 Watt | CM Stacker 101 |

Ik poste hier week terug van ik ben 14 ik weet het allemaal niet meer en of ik nu aan losse componenten kon beginnen. Nou, antwoorden waren verschillend maar naar htforum ben ik toch begonnen. Ik heb net bij een onwijs vriendelijke man deze speakers kunnen kopen, de B&W DM640i. Ze klinken echt geweelllldig en dat terwijl ik ze op een sony versterkertje met stroomsnoer heb aangesloten. Dat versterkertje kreeg ik gelijk bij de boxen mee, hij gebruikte het niet meer en hij vond me zo zielig dat ik nog geen versterker had. Geweldig als je dat te horen krijgt.

Speakertje
http://img77.exs.cx/img77/9060/linkerspeaker2id.jpg
Overzichtje
http://img77.exs.cx/img77/2417/overzichtlicht6ti.jpg
De apparatuur
http://img77.exs.cx/img77/6190/rack13yc.jpg

Dus je ziet 2 B&W DM640i, een sony versterker (160watt), een sony cd wisselaar (ook van die man gekregen) en 2 xboxen, 1 met mediacenter en 1 gewone.

dat zijn onwijs mooie speakers pimmyNL!
Volgens mij heb je echt heel erg veel geluk gehad met het scoren van deze speakers :7

Ik ben zelf ook op zoek naar zulke speakers,
ik heb alle tijd voor het zoeken. deze ga ik zoals gezegt gebruiken als uitbreiding op mn nieuwe set

Ja idd, naast dat ze geweldig klinken zijn ze ook nog is mooi. Ik bof zeker met deze speakers :D

Mac powered

Ze zien er iig wel cool uit, die oude B&W's :P

Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.

Feel the BASS!!

quote:
PimmyNL schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:35:
Ik poste hier week terug van ik ben 14 ik weet het allemaal niet meer en of ik nu aan losse componenten kon beginnen. Nou, antwoorden waren verschillend maar naar htforum ben ik toch begonnen. Ik heb net bij een onwijs vriendelijke man deze speakers kunnen kopen, de B&W DM640i. Ze klinken echt geweelllldig en dat terwijl ik ze op een sony versterkertje met stroomsnoer heb aangesloten. Dat versterkertje kreeg ik gelijk bij de boxen mee, hij gebruikte het niet meer en hij vond me zo zielig dat ik nog geen versterker had. Geweldig als je dat te horen krijgt.

Speakertje
[afbeelding]
Overzichtje
[afbeelding]
De apparatuur
[afbeelding]

Dus je ziet 2 B&W DM640i, een sony versterker (160watt), een sony cd wisselaar (ook van die man gekregen) en 2 xboxen, 1 met mediacenter en 1 gewone.

OMG &gt;:)
Mooi! Mag ik weten wat je ervoor betaalde?

fun...anyone?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
PimmyNL schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:35:

Speakertje
[afbeelding]
Overzichtje
[afbeelding]
De apparatuur
[afbeelding]

SLIK KWIJL :9~

DIE WIL IK OOK!! (8&gt;

Pff...* Barry gaat maar snel strafregels schrijven

Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Doorsparen
Maar 325 euro :D

Echt ik heb zo'n geluk gehad, voor 325 euro een cd wisselaar, versterker en 2 supergoede/mooie B&W's. Voor de duidelijkheid: de 325 was voor alleen de speakers, ik kreeg de hardware erbij omdat ik zielig was.

PimmyNL wijzigde dit bericht 18-12-2004 21:05 (35%)

Doet weer iets met vezels...

quote:
amd187 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:38:
alle speakers parallel?
Waarom zou je dat in godsnaam willen? 3 speakers op het centerkanaal :? Ik snap dat het zonde is als je speakers onbenut laat, maar het hele geluid wordt er niet beter van als je halstarrig alle speakers in gebruik houdt :)

Imitation is the sincerest form of flattery

glock pret...
Reg. datum: 24 september 2001

quote:
PimmyNL schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:04:
Maar 325 euro :D

Echt ik heb zo'n geluk gehad, voor 325 euro een cd wisselaar, versterker en 2 supergoede/mooie B&W's. Voor de duidelijkheid: de 325 was voor alleen de speakers, ik kreeg de hardware erbij omdat ik zielig was.

Je hebt een goede deal gedaan; die B&W's zijn _goede_ speakers.
voorlopig niet meer wegdoen.
quote:
teacher schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:09:
[...]

Je hebt een goede deal gedaan; die B&W's zijn _goede_ speakers.
voorlopig niet meer wegdoen.
Zal ik zeker niet doen, wordt alleen wel lastig om precies dezelfde te vinden als rears.

Doet weer iets met vezels...

Mooie set man, PimmyNL. Je hoeft niet per se dezelfde speakers als rears te hebben hoor, sterker nog: persoonlijk vind ik zuilen als rears ook niet zo handig. Moet je maar net ruimte voor hebben :)

Imitation is the sincerest form of flattery

Dat is waar maar moet wel uit de 600 series. Ik heb de ruimte op zich wel voor rear zuilen alleen kabels moeten dan door de kamer heen, das was minder. Maar dat heb je zowiezo .

PimmyNL wijzigde dit bericht 18-12-2004 21:25 (8%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws