I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:Dupje schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:16:
Die nieuwe Harman/Kardon's vind ik eigenlijk best wel mooiIn het begin vond ik ze niet zo mooi, maar nu vind ik ze wel erg goed meevallen
Heb zelf een 230, vooral die grote knop
Voor mij speelde het uiterlijk een grote rol, dus was mijn keuze snel gemaakt. De knrop is trouwens "hol", bestaat dus uit alleen de rand die je ziet.
Dookie Fundamentalist
Alleen snap ik niet dat hij die bak die achter het mooie front hangt niet zwart heeft gemaakt.
Dat grijs vind ik er een beetje goedkoop uit zien.
( als je hem in een meubel zet ben je natuurlijk helemaal klaar
Bij de mediamarkt in amsterdam hangen er een heel stel van die H/K's tegen de muur: de gewone stereo's, de stereo-recievers en de surround-receivers als je daar langs loopt ben je meteen scheel
"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
quote:mistermark schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:49:
Anyway, m'n zoektocht begon bij Lexicon en tot mijn verrassing mag HK als enige het befaamde Logic7 op z'n home-cinemareceivers voeren (zelfde concern). Ik heb een staatslot gekocht en alleen als daar een vette prijs op valt wordt het een Lexicon, anders toch echt de HK ;-)
Kan ik mooi meteen aan deze 2 HK-bezitters vragen... Is het wat, dat Logic7?
HK is niet de enige.....Mark Levinson heeft het ook.
Maaruh....ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest overal dat het een erg goed systeem is. Garmtz had hier als ondertitel "no Logic7 no Glory". Hij heeft een Lexicon btw.
zimbab wijzigde dit bericht 17-12-2004 22:42 (3%)
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Reg. datum: 18 april 2004
quote:mistermark schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 21:49:
Ah kijk, Harman Kardons!
Afgelopen week lopen surfen naar wat ik als volgende surroundprocessor wil... Uiteindelijk ligt m'n voorlopige besluit op een HK AVR 230... Die heeft pre-outs en kan mooi op mijn beide NAD 916's. Zal wel niet helemaal mooi bijelkaar staan, maar ja, het is nog steeds *audio*
Anyway, m'n zoektocht begon bij Lexicon en tot mijn verrassing mag HK als enige het befaamde Logic7 op z'n home-cinemareceivers voeren (zelfde concern). Ik heb een staatslot gekocht en alleen als daar een vette prijs op valt wordt het een Lexicon, anders toch echt de HK ;-)
Kan ik mooi meteen aan deze 2 HK-bezitters vragen... Is het wat, dat Logic7?
Huh? Je stelt dat je graag Logic7 wilt en direct erna vraag je aan ons of het wat is?
Komt een beetje raar over.......
1 game pc en 4 kantoor pc's
Reg. datum: 23 oktober 2002
De kwaliteit is mijlenver uiteen.
quote:zimbab schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:35:
[...]
HK is niet de enige.....Mark Levinson heeft het ook.Maar die zit ook in dezelfde boot. En ik denk niet dat je daar geld voor hebt tenzij je de lotto dus wint.
Maaruh....ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je leest overal dat het een erg goed systeem is. Garmtz had hier als ondertitel "no Logic7 no Glory". Hij heeft een Lexicon btw.
Sja....dat mag je inderdaad wel aannemen ja! Zou een beetje gek zijn als het niet zo zou zijn. Maar feit is dat ze allebei de basismogelijkheden en -principes hebbben. Dolby Digital heb je ook op versterkers/receivers van 200 euro tot ettelijke tienduizenden eruo's.quote:noord schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:53:
De enige overeenkomst tussen HK en Lexicon qua logic7, is t naamplaatje.
De kwaliteit is mijlenver uiteen.
[...]
zimbab wijzigde dit bericht 17-12-2004 23:07 (3%)
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Die AVR 130 hebben we op m'n werk in het zwart staan, dan is hij _nog_ mooierquote:ToniBraxton schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:30:
Echt een geweldig idee van die ontwerper van H/K .
Alleen snap ik niet dat hij die bak die achter het mooie front hangt niet zwart heeft gemaakt.
Dat grijs vind ik er een beetje goedkoop uit zien.
( als je hem in een meubel zet ben je natuurlijk helemaal klaar)
Bij de mediamarkt in amsterdam hangen er een heel stel van die H/K's tegen de muur: de gewone stereo's, de stereo-recievers en de surround-receivers als je daar langs loopt ben je meteen scheel
Imitation is the sincerest form of flattery
quote:Blue Eyes schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:52:
[...]
Huh? Je stelt dat je graag Logic7 wilt en direct erna vraag je aan ons of het wat is?
Komt een beetje raar over.......
Nou, van mijn kant is het allemaal getheoretiseer... Ik heb geen Logic7 gehoord, niet op een Lexicon en niet op een Harman Kardon. Mijn vraag is dus eigenlijk of diegenen die een HK receiver hebben met Logic7 het eigenlijk gebruiken of toch andere surroundformaten prefereren.
Ik ben inderdaad gaan zoeken naar Logic7 vanwege Garmtz' titel ooit.
Tuurlijk en ik verwacht ook niet dat het hetzelfde is... maar een HK AVR 230 is de cheapest way to Logic7, daarnaast heeft ie een behoorlijke set andere surroundformaten die die ondersteund, dus economisch gezien een erg interessante processor (het is natuurlijk een receiver, maar de versterker erin gebruik ik dan niet). Oh ja, en Harman Kardon is nou niet bepaald bokkiewokkie meuk, maar dat is mijn humble opinion. Oh ja(2) het wordt dan een upgrade voor m'n Sony SDP-EP70 (gelijk aan EP90ES) dedicated dolby digital processor...quote:Sja....dat mag je inderdaad wel aannemen ja! Zou een beetje gek zijn als het niet zo zou zijn. Maar feit is dat ze allebei de basismogelijkheden en -principes hebbben. Dolby Digital heb je ook op versterkers/receivers van 200 euro tot ettelijke tienduizenden eruo's.
I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs
Gigabyte EP-45-DS4 - E8400@3,8 - 8GB - nVidia 7900GTO - Areca-1210 RAID5 4*750GB
Lijkt me dat die er gewoon bij horen te zitten hoor, zou het erg gek vinden als dit niet zo was...quote:tHe_BiNk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:56:
@magst, hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver, zaten die er gewoon bij toen je de receiver kocht? Op mijn 330 heb ik ze niet, maar ik wil ze wel graag hebben, waar kan ik ze krijgen, cq hoe heb je ze gemaakt?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
quote:tHe_BiNk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:56:
@magst, hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver, zaten die er gewoon bij toen je de receiver kocht? Op mijn 330 heb ik ze niet, maar ik wil ze wel graag hebben, waar kan ik ze krijgen, cq hoe heb je ze gemaakt?
Bij de 330 zitten ze er ook bij hoor. Gewoon naast het piepschuim in een plasticje, waar de batterijen van de remote ook bijzitten.
/kidding
serieus.. heb je die van hout gemaakt of moet je bij HK bijbetalen voor de afwerking vh apparaat
XanderH, er zijn wel meer merken waar geen klepjes bijgeleverd worden.
Pixal wijzigde dit bericht 18-12-2004 02:18 (6%)
Ja, bij modellen waarvoor ook geen klepjes bestaan...?quote:Pixal schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:18:
XanderH, er zijn wel meer merken waar geen klepjes bijgeleverd worden.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nah, misschien heb ik t wel verkeerd aangezien er in de winkel een paar met en een paar zonder klepje stonden maar kan best dat die er in de loop der tijd afgejat worden of juist eraf gehaald worden omdat ze anders gejat worden.quote:XanderH schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 02:20:
[...]
Ja, bij modellen waarvoor ook geen klepjes bestaan...?
Uhm.....die sr7400 heeft geen Logic 7 maar DPL 2......is net zoiets, maar dan net anders.quote:Abaddon1 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:59:
Op mn sr7400 bevalt logic 7 heel goed hij convert gewoon 5.1 digital in logic 7 ik gebruik voor de side boxen gewone stereo set boxjes maar ik vind de surround ervaring zeker toegenomen.
Ik heb laatst op mijn gemak de E80 en de 603 S3 naast elkaar gehoord. Alhoewel de 603 het duidelijk beter doet in het laag, vind ik overall de E80 echt wel beter. Betere plaatsing (geluidsbeeld bleef minder aan de speakers plakken) en meer definitie (lekker duidelijke term hequote:robbie1234 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:26:
Als jullie zouden moeten kiezen, tevens voor housemuziek --> B&W DM603 S3 of JBL E80's
De Q5 heb ik nooit gehoord, maar heb KEF altijd wel een ok merk gevonden. Je moet ze gewoon een keer naast elkaar horen, dan heb je je keuze snel gemaakt waarschijnlijk.
quote:Mags> ik heb al een paar van die projectieschermen zien staan bij de mediamarkt en BBC, maar ik vind het beeld telkens zo donker, de kijkhoek lijkt ook niet goed te zijn, is dat een kwestie van afstand of afstellen? Op zich een mooi alternatief natuurlijk (alhoewel het nou niet het toppunt van ergonomie is) maar het beeld vond ik slechter dan plasma/lcd
Projectie tv's staan over het algemeen hopeloos slecht ingesteld bij de bruingoed boeren.
Maar er kleven wel wat nadelen aan een projectie kast :
- Verticale kijkhoek is klein, je moet echt gaan zitten om een goed beeld te zien
- Kijken bij een boel daglicht is niet echt mogelijk
- Groot en zwaar, maar er zitten wieltjes onder ...
- Soms oneven verdeling van de helderheid afhankelijk van model/merk
En de beeldkwaliteit is heel erg afhankelijk van de bron, meestal staan er bij
mediamarkt e.d. een kabelsignaal op wat nou niet bepaald mooi overkomt op 50inch.
Als je echt de kwaliteit wilt zien ga dan eens naar een goede dealer waar je een tijdje
met de instellingen kan spelen en er een plaatje opstaat van een goede DVD speler.
Op RGB of beter nog op y/pb/pr component.
Daarom staat er ook een satelliet ontvanger voor het TV beeld. Kabeltv heeft namelijk
een te slechte beeldkwalitiet voor zulke grote schermen. Ik kan het iedereen met
een plasma/projectie kast aanraden om over te gaan op satelliet. Vooral de Duitse zenders
spatten van je scherm af zo strak zijn ze.
Het grote voordeel van projectie tv's t.o.v. plasma is dat het beeld niet uit puntjes is
opgebouwd maar "gewoon" uit lijnen zoals op crt's. Je krijgt dus een strak plaatje
zonder de digitale vervuiling en smearing die je vaak ziet bij plasma's.
En natuurlijk de prijs, je hebt een goede projectie tv van 50inch voor rond de 2000-3000 euro.
Een 50inch plasma kost zo ergens rond de 7500 euro..
Verder is het geluid van een projectie tv veelal stukken beter dan een plasma, omdat
er een grote kast beschikbaar is voor de speakers.
Die Toshiba van mij heeft b.v. een ingebouwde DD5.1 decoder en achterspeakers die erbij
zitten. Als je wilt heb je dus geen verdere apperatuur nodig dan een dvd speler.
quote:Kan ik mooi meteen aan deze 2 HK-bezitters vragen... Is het wat, dat Logic7?
Ik vind het een prima "mode" voor muziek, het klink voller en ruimtelijker dan stereo zonder
onnatuurlijk te worden. Voor pop/r&b is het prima geschikt imho. Leuke mode om te hebben met een 5.1 setje. Als je echter 2 top voorspeakers hebt staan dan voldoet stereo waarschijnlijk beter.
quote:hoe kom je aan die afdekkapjes aan de voorkant van de HK receiver
Die zaten er bij in de doos. Schrijf eens een mailtje naar H/K of vraag je dealer of je ze los
kan krijgen. Ze maken de voorkant wel erg mooi af.
magst wijzigde dit bericht 18-12-2004 09:20 (7%)
Dolby Pro Logic IIx staat er inderdaad in het boekje. Ik ga maar eens googelen wat dat logic 7 dan is.quote:zimbab schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 03:00:
[...]
Uhm.....die sr7400 heeft geen Logic 7 maar DPL 2......is net zoiets, maar dan net anders.
Reg. datum: 18 april 2004
Dat zijn idd heco's, de mythos 500quote:GuidoMols1989 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 00:42:
@melcon: wat zijnd at voor speakers? (heco???) welk type?
Reg. datum: 09 februari 2002
die jamo 179 euri's