Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicVoor kwalitatief hoogwaardige schermen betaal je inderdaad goed. Het ligt er natuurlijk aan of je een trekscherm (handmatig) neemt of een elektrisch scherm, S-of M-kwaliteit (verschil in dikte bij Projecta), een high contrast scherm, een high gain scherm (meestal af te raden), etc.quote:Tja, de gemiddelde mediaan prijs voor een scherm ligt zo rond de 1000,- Vrij prijzig dus, en de meeste schermen zijn dan maximaal zo'n 2.5m x 1.5m. Dus nog steeds te klein
Voor schermen zie overigens ook projecta.
Zelfbouw kan al vanaf een paar tientjes, maar echt film doek kost ook knaken, en ook dan zit je aan die afmetingen vast (maximale breedte wederom zo'n 1.5m). Daarom hou ik het bij de latex beschilderde muur.
Overigens kun je ook gewoon los projectiedoek kopen vanaf de rol, bijvoorbeeld van 2.4 meter breed. Met wat marge van het bevestigen kun je hier bijvoorbeeld een 16:9 scherm van maken van 2.30 x 1.30 of 2.00 x 1.12 m. Dit doek kost zo'n 75 euro per m2. dus reken maar uit. Je spant dit doek dan op een houten plaat of bijvoorbeeld een houten frame en hangt dit aan de muur. Nadeel is natuurlijk het gemis van een rolmechanisme (alhoewel er vast wel wat de DHZ'en valt), maar voordeel met een permanent scherm is dat je er gemakkelijk een masking systeem bij kan maken.
way active
Uitgangsvermogen: 2x15W RMS
De buizen die gebruikt zijn in de versterker zijn 1 x ECC 81, 2 x ECC 82 en 4 x EL 84.
Frequentiebereik. 15 Hz tot 100 Khz.
Harmonische vervorming. <1% bij 10 Watt RMS
Ingangsgevoeligheid. 750 mV
uitgans impedantie. 8 Ohm
Brom/ruis nivo. S/N +/- 80 dB
afmetingen. 32 X 28 X 18 cm
De geintergreerde versterker heeft een overgedimensioneerde voeding, vergulde aansluitingen en een alp volumemeter. Verder zit er geen brom of kraak in de versterker en hij weegt ongeveer 10 kg.

Kan iemand mij vertellen wat zoiets ongeveer kost en of dit een goede ruil is? Ik heb helemaal geen verstand van buizenversterkers.. En ik heb gehoord dat sommige luidpsprekers niet geschikt zijn en sommige wel geschikt zijn voor buizenversterkers. Zijn mijn Kef Q5's geschikt voor deze versterker? En is het uitgangsvermogen niet erg laag?
Dit is vaag; http://www.arexx.nl/nl/aurexx.htm (dit is toch dezelfde versterker? maar kan er niks over vinden verder.. Dit is ook een ander merk. Dit is een AUREXX ultimo 1, en die kerel heeft dus een JAMA die er net zo uit ziet..)
heb ik iets gemist? het forum ziet er opeens heel anders uit..
Gemineye wijzigde dit bericht 01-12-2004 14:27 (22%)
KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
De wat goedkopere (handmatig oprolbare) schermen van Projecta kosten eerder iets van ¤300,- voor een normale afmeting (te groot projecteren wordt het echt niet mooier van, wel aan persoonlijke voorkeur onderhevig). Het verschil met de duurdere zit hem vooral in hoe snel het gaat krullen en hoe vlak het scherm uberhaupt is. Je moet hem ook zeker waterpas ophangen anders gaat ie heel snel kreuken heb ik gemerkt
Het uitgangsvermogen valt wel mee. Normaliter gebruik je nog niet eens een Watt. Het belangrijkste bij de meeste buizenversterkers is dat je speakers niet te lastig zijn aan te sturen. Ze moeten niet een lastig impedantieverloop hebben en het filter moet niet te uitgebreid/ingewikkeld zijn. Dat valt bij de Q5 allebei wel mee geloof ik. De vraag of het gaat klinken moet je echt zelf beantwoorden......je moet hem echt gaan beluisteren op je eigen speakers.quote:Gemineye schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:34:
Ik heb mijn reactie gekregen van iemand die zijn buizenversterker wel wil ruilen tegen mijn vincent SP996 eindversterkers. Het is me niet helemaal duidelijk om wat voor versterker het nou gaat, maar volgens mij is het een AUREXX ULTIMO 1 met de volgende specs: (ik citeer de email)
Uitgangsvermogen: 2x15W RMS
De buizen die gebruikt zijn in de versterker zijn 1 x ECC 81, 2 x ECC 82 en 4 x EL 84.
Frequentiebereik. 15 Hz tot 100 Khz.
Harmonische vervorming. <1% bij 10 Watt RMS
Ingangsgevoeligheid. 750 mV
uitgans impedantie. 8 Ohm
Brom/ruis nivo. S/N +/- 80 dB
afmetingen. 32 X 28 X 18 cm
De geintergreerde versterker heeft een overgedimensioneerde voeding, vergulde aansluitingen en een alp volumemeter. Verder zit er geen brom of kraak in de versterker en hij weegt ongeveer 10 kg.
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen wat zoiets ongeveer kost en of dit een goede ruil is? Ik heb helemaal geen verstand van buizenversterkers.. En ik heb gehoord dat sommige luidpsprekers niet geschikt zijn en sommige wel geschikt zijn voor buizenversterkers. Zijn mijn Kef Q5's geschikt voor deze versterker? En is het uitgangsvermogen niet erg laag?
Zie voor info; http://www.arexx.nl/nl/aurexx.htm (dit is toch dezelfde versterker? maar kan er niks over vinden verder..)
offtopic:
heb ik iets gemist? het forum ziet er opeens heel anders uit..
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
quote:zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:07:
[...]
Het uitgangsvermogen valt wel mee. Normaliter gebruik je nog niet eens een Watt. Het belangrijkste bij de meeste buizenversterkers is dat je speakers niet te lastig zijn aan te sturen. Ze moeten niet een lastig impedantieverloop hebben en het filter moet niet te uitgebreid/ingewikkeld zijn. Dat valt bij de Q5 allebei wel mee geloof ik. De vraag of het gaat klinken moet je echt zelf beantwoorden......je moet hem echt gaan beluisteren op je eigen speakers.
Ah oke, heeft iemand ook een idee van wat zoiets waard is? ik heb nog een foto: (clickable)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..
De prijs is wel degelijk te vinden trouwens. De prijs van de zelfbouwkit is 455 euro. Ik herken de versterker nu pas trouwens, maar er worden tegenwoordig wel meer advertenties van gezet, op marktplaats bijvoorbeeld. Zij (de importeur/fabrikant zelf) hebben hem daar voor 499 euro staan, maar dan is ie al in elkaar gezet. Ik heb alleen geen flauw idee van de kwaliteit. Ik kende die dingen helemaal niet tot voor een weekje ofzo geleden.quote:Gemineye schreef op woensdag 01 december 2004 @ 14:52:
[...]
Ah oke, heeft iemand ook een idee van wat zoiets waard is? ik heb nog een foto: (clickable)
[afbeelding]
zimbab wijzigde dit bericht 01-12-2004 15:16 (3%)
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
quote:zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:15:
[...]
De prijs is wel degelijk te vinden trouwens. De prijs van de zelfbouwkit is 455 euro. Ik herken de versterker nu pas trouwens, maar er worden tegenwoordig wel meer advertenties van gezet, op marktplaats bijvoorbeeld. Zij (de importeur/fabrikant zelf) hebben hem daar voor 499 euro staan, maar dan is ie al in elkaar gezet. Ik heb alleen geen flauw idee van de kwaliteit. Ik kende die dingen helemaal niet tot voor een weekje ofzo geleden.
Waar vind je die dingen dan? ik kan er echt niks over vinden.. De enige advertentie die ik kan vinden op marktplaats is van dezelfde kerel als die zn buizenversterker wilde ruilen tegen mijn amps. Voor de rest kan ik er via google, hifi.nl of marktplaats niks over vinden...
ik heb die prijs nu ook gevonden. Volgens de eigenaar zou het in dit geval echter gaan om een gemodificeerde versie met een andere volumemeter en andere transformatoren.
Gemineye wijzigde dit bericht 01-12-2004 15:34 (10%)
Dat is ook wel het leuke van een buizenversterker.....je kan een beetje knoeien met verschilende merken buizen (in de gaten houden wat de kenners er van vinden en eens proberen als je het leuk vindt).
Vraag eens of hij de facturen van de voeding en de volumemeter nog heeft. En zo niet welke het dan zijn. Niet alle potmeters van Alps zijn hetzelfde uiteraard.
zimbab wijzigde dit bericht 01-12-2004 15:43 (14%)
tja, ik denk dat het er toch op neerkomt dat ik de versterker dan weer verkoop, want ik wil graag meerkanaals.. Dus dan zou deze versterker al meer op moeten kunnen brengen dan de vincents. De buizen hebben overigens ongeveer 50 uur gespeeld.quote:zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:42:
Sja....ik zou zeggen ga gewoon luisteren en als je ze mooier vindt klinken dan je Vincents dan heb je een goede deal toch, of niet? Het kan zijn dat er al veel uren op de busjes zitten, maar die kan je makkelijk vervangen. Die zijn niet zo duur. Kijk hier bijvoorbeeld maar eens: http://www.ae-europe.nl/buizen_jj.htm
Dat is ook wel het leuke van een buizenversterker.....je kan een beetje knoeien met verschilende merken buizen (in de gaten houden wat de kenners er van vinden en eens proberen als je het leuk vindt).
Vraag eens of hij de facturen van de voeding en de volumemeter nog heeft. En zo niet welke het dan zijn. Niet alle potmeters van Alps zijn hetzelfde uiteraard.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
quote:XanderH schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:16:
* XanderH heeft de startpost updated... wat beter geïntegreerd in de nieuwe layout
Ik wil ook graag een beamer, maar moeten ze die dingen eerst goedkoper maken! anders moet ik mijn pappa lief aankijk zodat hij ook zo'n overhead-projector ombouwd tot beamer. ziet er niet mooi uit maar zeer handig!
Nicolai Lugansky, Hélène Grimaud, Hilary Hahn & Serkin.. thank you
Mooiste set die ik hier tot nu toe heb gezien, is die van Jag!quote:Navasis schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:28:
ik kan niet anders zeggen dan: WOW. ik wil wonen bij tbusquet, dat ziet er mooi uit! en die collectie dvd's (?) Impressive!
Ik wil ook graag een beamer, maar moeten ze die dingen eerst goedkoper maken! anders moet ik mijn pappa lief aankijk zodat hij ook zo'n overhead-projector ombouwd tot beamer. ziet er niet mooi uit maar zeer handig!
quote:Barry_Loef schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:43:
[...]
Mooiste set die ik hier tot nu toe heb gezien, is die van Jag!
Nou ik moet zeggen; ik heb net ff gezocht maar ik kan zijn set nergens vinden!
Ja alleen een aantal posts van z'n indrukwekkende versterking op de fronts, en van die film avonden.
Mss eens in z'n totaal posten Jag? (of als je dat al gedaan hebt is een linkje ook goed hoor
triple_A wijzigde dit bericht 01-12-2004 21:19 (9%)
fun...anyone?
Voor Jag z'n set kan je ook hier ff kijken: Nieuwe set voor Jag
zimbab wijzigde dit bericht 01-12-2004 21:27 (34%)
quote:zimbab schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:22:
Ik ga voor Garmtz!! Wie was dat ook al weer en wat voor een set had hij? Moet je maar weer ff opzoeken.
Agrees
http://home.zonnet.nl/garmtz/
www.carina-avensisclub.nl
Hmm, zou eigenlijk wel een leuke subcategorie voor de GoT verkiezingen geweest zijn... waarom kom je hier net nú meequote:
quote:
OMG
Is die gast miljonair ofzo??
iig echt mooi
Nu welquote:
fun...anyone?
www.carina-avensisclub.nl
quote:MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:33:
Mjah... Ik geloof ook niet dat ik het idee zie zitten... Tis geen kunst om met een boel geld een hoop mooi spul neer te zetten... En dat zijn wel de sets die er nu naar boven komen drijven... Dus een echt eerlijke verkiezing zou ik het niet vinden...
Ja OK, ik was ook niet serieus..
Anders zouden we de sets in verschillende prijsklassen moeten indelen
fun...anyone?
quote:MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:33:
Mjah... Ik geloof ook niet dat ik het idee zie zitten... Tis geen kunst om met een boel geld een hoop mooi spul neer te zetten... En dat zijn wel de sets die er nu naar boven komen drijven... Dus een echt eerlijke verkiezing zou ik het niet vinden...
De mooiste is de mooiste natuurlijk ongeacht de prijs.
Er lopen een paar mensen in Nederland die gewoon hun echte openbare bios neer kunnen zetten in deze topic en zullen winnen
De beste prijs/kwaliteit is een ander verhaal
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Reg. datum: 31 december 2003
ik zelf ben trots op mijn set zodra die klaar is.. lowbudget qua uitgaves.. maar komt zeker wel mee met mid-end..
-GE Imager CRT slechts 100 euro met goed beeld..moet nog goed doek hebben
-Pioneer dv-464 250 euro.. is het duurste van me hele set
-Magnat Motion Series 5.1 nieuwwaarde 400-500 ik heb op kop getikt (IN GOEDE CONDITIE) voor 150 euro..
-als het goed is zaterdag een nieuwe Pioneer vsx-d511 voor 199 euro..
dat is iets waar ik (vind ik dan hoor..) best trots op mag zijn
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.