We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Reg. datum: 25 februari 2004
Heb al beetje rondgesurf op de fma onderwerp.. Maar heb vraagje dat ik niet echt kan vinden. Vraag me af of iemand hier mee bekend is. Ik wil namelijk mijn afbeeldingen backupen ivm dat mijn k700i teruggaat naar de winkel voor een firmware update. Nu kan ik alles netjes via de fma 'downloaden' van mijn telefoon naar mijn pc. Echter ik kan de gif's of jpg's die een map staan niet van de telefoon afkrijgen. De files die direct in de maindirectory van afbeeldingen staan lukken wel. Als ik de hele map tegelijk wil downloaden geeft fma aan dat het 'unauthorized' is. Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??
mvg Arno
A.R.
Alles blijft gewoon behouden als je een firmware-update bij SE Service Points laat doen..quote:arnoberg schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:28:
Ten eerste ben ik zeer blij met dit proggie. Zeer handig...
Heb al beetje rondgesurf op de fma onderwerp.. Maar heb vraagje dat ik niet echt kan vinden. Vraag me af of iemand hier mee bekend is. Ik wil namelijk mijn afbeeldingen backupen ivm dat mijn k700i teruggaat naar de winkel voor een firmware update. Nu kan ik alles netjes via de fma 'downloaden' van mijn telefoon naar mijn pc. Echter ik kan de gif's of jpg's die een map staan niet van de telefoon afkrijgen. De files die direct in de maindirectory van afbeeldingen staan lukken wel. Als ik de hele map tegelijk wil downloaden geeft fma aan dat het 'unauthorized' is. Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??
mvg Arno
vanpeltje
Dit is een bekend probleem die inmiddels al opgelost is. Zorg dat je de laatste versie hebt en gebruik de webupdate feature in FMA om de aller laatste patch te krijgen.quote:arnoberg schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:28:
Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??
Reg. datum: 02 augustus 2004
Ik maak eerst contact om nadien een seriële poort op te stellen (COM4). Dit lukt allemaal zonder problemen. Dan in FMA opties instellen en proberen contact te leggen. Daar komt de reboot
Hier draait de PC met het standaard windowsstuurprogramma (XP home, SP2) Bluetooth (MSI Dongle)
Kan het soms ok liggen aan Baudrate, RTS en DTR in de opties (Serial Port)? WAt is dit eigenlijk juist en waar klan ik vinden wat ik daar moet invullen?
Al bedankt en groetjes
Mister B
Met infrarood krijg ik meteen zonder problemen contact, alleen lijkt bluetooth mij toch iets omslachtiger, maar ook makkelijker in gebruik, tenmiste als je het werkend krijgt.
De methode in de startpost werkt alleszins niet.
Mister B
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Maar het is me gelukt
Nu al ff aant spelen en dit gaat nog even duren.
Alleszins, nog veel suc6 LordLarry. Mooi gedaan (wat jou deel ook is
Mister B
quote:Mister_B schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:24:
Ik heb enorm veel moeite met de samenwerking tussen m'n SE T630 en FMA. De oplossingen die op vorige problemen lijken bij mij niet te werken en blijft FMA na het zoeken de PC heropstarten. Ik geloof dat ik niet veel kan doen met de debugmode daar ik niet de kans krijg om iets te kopiëren.
Ik maak eerst contact om nadien een seriële poort op te stellen (COM4). Dit lukt allemaal zonder problemen. Dan in FMA opties instellen en proberen contact te leggen. Daar komt de reboot.
Hier draait de PC met het standaard windowsstuurprogramma (XP home, SP2) Bluetooth (MSI Dongle)
Kan het soms ok liggen aan Baudrate, RTS en DTR in de opties (Serial Port)? WAt is dit eigenlijk juist en waar klan ik vinden wat ik daar moet invullen?
Bij mij werkt FMA (2.1.1.2 beta 2 en 2.0.0.23 stable) perfect samen met m'n T630, ik denk dat je BT dongle op de een of andere manier een conflict heeft met XP en/of SP2.

Kun je via my BT places met de T630 connecten en een file transfer uitvoeren
Mijn BT class 1 dongle werkt met z'n eigen Widcomm drivers (4.0.1.700) en niet met de native xp drivers, want die gebruik ik liever niet
SP2 wil ik ook niet, want dan ben je wel heel erg beperkt in je mogelijkheden, omdat het zonodig 'veilig' moet
Je zou kunnen proberen om de BT drivers van XP te verwijderen en dan de drivers van MSI gebruiken.
[edit] Je hebt al precies gedaan wat ik had bedacht als oplossing
Speedy-Andre wijzigde dit bericht 21-04-2005 23:00 (6%)
Breedband internet via bluetooth/ Internet via PAN K800/K810/K550 + info screen protectors
quote:Mister_B schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:24:
Ik heb enorm veel moeite met de samenwerking tussen m'n SE T630 en FMA. De oplossingen die op vorige problemen lijken bij mij niet te werken en blijft FMA na het zoeken de PC heropstarten. Ik geloof dat ik niet veel kan doen met de debugmode daar ik niet de kans krijg om iets te kopiëren.
Je beschrijft een probleem met Widcomm dat in de aller laatste versies van FMA opgelost is. Ik begrijp dat het nu al bij je opgelost is, maar mochten andere mensen hier last van hebben moeten ze zorgen dat ze de aller laatste versie installeren en via de webupdate in FMA nog de laatste patches ophalen.
Bedanktquote:Mister_B schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:09:
Alleszins, nog veel suc6 LordLarry. Mooi gedaan (wat jou deel ook is)
Reg. datum: 27 november 2003
De SE software liep gelijk brak en heb ik meteen verwijderd nadat ik FloAt's Mobile Agent had gevonden...
Maar is t mogelijk om bij FloAt's Mobile Agent ineens AL je foto's tegelijk eraf te halen en naar je pc te sturen? Ik erger me namelijk mateloos dat ik dit 1 voor 1 moet doen, plus dat ik ze daarna allemaal 1 voor 1 handmatig moet verwijderen op mijn telefoon zelf!
Ik denk nl ook dat je met de officiele SE software wel een soort van directe verbinding hebt met je telefoon zodat dit wel kan (met name het verwijderen dan bedoel ik
Wie weet t?
Reg. datum: 27 november 2003
Heb t iig nu zo dat t me lukt via OBEX file transfer
quote:
- Fixed: Crash on web update finish
- Fixed: Prev,Next do not select all message text
- Fixed: Bug caused asking to save draft each time a message was send
- Fixed: Bug preventing the Event Log to be shown
Reg. datum: 27 januari 2005
Iemand weet wat dit is?
Heb trouwens nog niet geprobeerd de telefoon er aan te connecten...doe ik als ik klaar ben met eten
Edit: Nou als ik mijn telefoon connect wordt mijn pc zo traag als ik weet niet wat...
Ik zie wel mooi alle info, maar zooi die op mijn memorystick staat is niet zichtbaar? (Bij Files staat alleen telefoon geheugen?) Zie ook hier. Zelfde gedoe...
En hoe zit het met de files die die niet kan vinden als ik het proggie opstart? Heeft dat iets te maken met dat de pc zo traag is?
Edit2: Nou memory stick en telefoongeheugen zijn dus gescheiden...met dit proggie zouden ze niet allebij zichtbaar moeten/kunnen zijn?
Timp Daddy wijzigde dit bericht 21-05-2005 21:10 (48%)
Zorg dat je de laatste Beta versie download en de webupdate in FMA onder het Help menu gebruikt om de laatste patches binnen te halen. Daar zijn wat problemen opgelost.
Zou de K750i er ook mee kunnen werken? en werkt het naar behoren?
Geen zin om het te proberenn nml. vervuiling van pc als ik voor niets installeer..
vanpeltje
quote:vanpeltje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:34:
dudes,
Zou de K750i er ook mee kunnen werken? en werkt het naar behoren?
Geen zin om het te proberenn nml. vervuiling van pc als ik voor niets installeer..
Dude, misschien kan jezelf iets meer inzet tonen door:
1. Het toch te installeren en te proberen
2. Op internet te zoeken naar K750i en FMA
3. Op het forum van FMA te kijken naar de ondersteunde toestellen
Succes
Ik heb zelfs nog even gekeken of die K750i een Ericsson was: ja. Hoge kans dus dat dit toestel ondersteunt wordt.
Motrax wijzigde dit bericht 23-05-2005 14:44 (11%)
| Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert |
Werken in Tilburg bij een leuke, kleine IT-afdeling? Dat kan! Meer info per DM.
Ik gebruik FMA al 2 jaar naar volle tevredenheid. Ik heb er toch nog n vraag over: ik switchte in maart van een T300 naar een T630. Alle sms'en van mijn T300 waren opgeslagen in het 'Archive' van FMA. Toen ik de T630 op FMA 'aansloot' was dat Archive dus leeg. Is er een manier om mijn smsen alsnog te 'recupereren' zonder dat ik die T300 daarvoor moet gebruiken?
colijn.be Nikon D70s - 18-70 kitlens - 70-210 Nikkor zoom
maar ik begrijp het gebrui van de sripts niet (like I said...n00b
Plaatst FMA nou een extra menu-optie op je phone?
Hoe maak ik bv gebruik van de remote desktop feature? Of Winamp bedienen?
Ik heb al op de FMA forum gekeken, maar daar gaat het alleen maar over de scripts zelf
en niet echt hoe het werkt, etc.
iPaq 3640, Qtek 8310, iPaq rx3715, Qtek S200, HTC P4350, HTC S710, HTC 3700
quote:LordLarry schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:06:
Je kan de SMSjes exporteren, maar je zou waarschijnlijk ook gewoon de gegevens die in de /data directory staan van de T300 naar de T610 verplaatsen.
Ja, maar als ik het bestand SMSArchive van de T300 map naar de T630 map verzet, dan zal volgens mij FMA de bestanden van de T630 wegdoen, en ik wil die twee gewoon 'samenvoegen', of zal me dat niet lukken?
edit: als ik SMSArchive van de T300 gewoon in de T630 map plaats (en ik rename het originele T630 bestand) dan geeft FMA alsnog een foutmelding, en laadt hij (hoe weet ik niet!) toch de smsen van de T630 in!
cocico wijzigde dit bericht 25-05-2005 10:39 (20%)
colijn.be Nikon D70s - 18-70 kitlens - 70-210 Nikkor zoom
Ja, FMA laat een menutje zien, maar je kan er ook bij via het menu Connectivity - Accessories op je telefoon. Dat menutje werkt via de FMA scripts. Je zal in de FMA Options een goed script moeten kiezen en in de scripts zelf eventueel nog paden en/of instellingen aanpassen. Voor winamp moet je nog wat extra doen:quote:Skillz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:11:
Ik wil graag FMA gebruiken met mijn K750i en het lijkt allemaal wel te werken,
maar ik begrijp het gebrui van de sripts niet (like I said...n00b)
Plaatst FMA nou een extra menu-optie op je phone?
Hoe maak ik bv gebruik van de remote desktop feature? Of Winamp bedienen?
Ik heb al op de FMA forum gekeken, maar daar gaat het alleen maar over de scripts zelf
en niet echt hoe het werkt, etc.
Overigens heb je een hele nieuwe telefoon die nog niet goed getest is binnen FMA. Het zou best kunnen dat FMA nog niet helemaal compatible is. Laat anders je event log even zien als je fouten hebt.quote:
Winamp Howto (by Zdravko Stoychev)
Using Winamp through your phone is simple*, in few steps**:
- Run command regsvr32 "C:\Program Files\Fma\WinampCOMLib.dll" (skip this if you use setup to install Fma, it's done automaticaly, or check the right path to the dll)
- Run Fma, go to Options and select Carpedi3m script, close Options and Edit Script Code from main menu. Make sure WinAmp path and title/version are correct in the script (do this step only once)
- Connect to phone, go to phone Menu->Connections->Accessoires and then FMA, enter WinAmp and see what is offered there :-)
* You could control other applications as Windows Media Player, PowerPoint, WinDVD, etc. Explore FMA menu under accessories for more information.
** If you are using Scripting Framework scripts instead of Carpedi3m, go to Tools->Script Configurator and set up all Winamp settings from there.
Dan zit er niets anders op als de SMSjes van je T300 te exporteren en daarna weer te importeren bij je T630 via FMA.quote:cocico schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:36:
Ja, maar als ik het bestand SMSArchive van de T300 map naar de T630 map verzet, dan zal volgens mij FMA de bestanden van de T630 wegdoen, en ik wil die twee gewoon 'samenvoegen', of zal me dat niet lukken?