Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 02:44

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter

floAt's Mobile Agent

Afbeeldingslocatie: http://fma.sourceforge.net/images/download.jpg
Klik voor download

Inleiding:

FloAt's Mobile Agent, afgekort FMA is een gratis, GPL (Open Source) programma waarmee je met met je mobiele telefoon je telefoonboek, SMS berichten, profielen, bestanden, en gesprekken kan bijhouden, syncroniseren en controleren.

FloAt's Mobile Agent is begonnen met de ondersteuning voor de SonyEricsson's zoals de T68i en de T610. Omdat er momenteel veel nieuwe SonyEricsson's verkrijgbaar zijn, hebben de ontwikkelaars van FloAt's Mobile Agent hun programma weten te ontwikkelen tot een programma die voor bijna elke SonyEricsson geschikt is.

Naast de ondersteuning voor zowat bijna elke SonyEricson, is er ook support voor ouder Ericsson toestellen zoals de T39m. Daarnaast zijn de ontwikkelaars momenteel ook bezig om FloAt's Mobile Agent ook geschikt te maken voor veel ander merken zoals Nokia, Siemens en nog meer andere merken.

FloAt's Mobile Agent, momenteel nog vrij klein, zal in de toekomst zeker weten uit gaan groeien tot één van de beste en meest universele programma's om een mobiele telefoon mee te beheren.

Ondersteunde toestellen:

Momenteel werken de volgende toestel volledig, of bijna volledig met FloAt's Mobile Agent:

• Ericsson T39m
• Ericsson T68m
• Ericsson R520m

• SonyEricsson T68i
• SonyEricsson T610
• SonyEricsson T630
• SonyEricsson T230
• SonyEricsson T300
• SonyEricsson T310
• SonyEricsson F500i
• SonyEricsson K500i
• SonyEricsson K700i
• SonyEricsson S700i
• SonyEricsson Z600
• SonyEricsson Z1010

Van de volgende toestellen is al bekend dat er een verbind tot stand gebracht kan worden, en dat sommige opties werken. Maar om nou van een goede ondersteuning te spreken?

• SonyEricsson T200

• Siemens ME45
• Siemens M55
• Siemens S55
• Siemens S65

• Nokia 6310(i)
• Nokia 6610(i)

Bovengenoemde toestellen zijn de voor mij bekende, door FMA ondersteunde toestellen. Deze lijst zal héél vaak uitgebreid gaan worden.

Op de website van FMA kan je lijst vinden van feedback die gebruikers geven. Daar is bijvoorbeeld te vinden dat verschillende Nokia toestellen al wel verbinding kunnen maken, maar nog weinig functionaliteit bieden.
De functionaliteit van de Nokia toestellen zal heel snel kunnen groeien als jullie allemaal FMA downloaden, en gaan uitproberen. Mocht je problemen ondervinden met de ondersteuning van jouw toestel door FMA, dan kan je jouw bevindingen beschrijven op de website van FMA. Begrijp wel dat de ontwikkelaars van FMA natuurlijk niet op elke melding een feedback kunnen geven.

Opsomming Mogelijkheden:

Als jij een toestel heb die door FMA geheel ondersteund wordt, dan is het voor jou mogelijk om de volgende dingen met jouw telefoon te doen:

• Telefoonboek beheren. (zowel toestel als SIM geheugen)
• SMS berichten beheren en kopieren naar je PC.
• SMS berichten versturen, en ontvangen.
• Bellen via de microfoon en luidspreker(s) van jouw PC.
• Profielen bewerken.
• Bestanden, zoals wallpaper, ringtones uploaden/downloaden.
• Uitgaande, inkomende en gemiste gesprekken bekijken.

Verschillende programma met je telefoon besturen

Hoe je telefoon te verbinden met FloAt's Mobile Agent:

Afhankelijk van je gekozen telefoon kan je elke telefoon tot op maximaal 3 manieren verbinden met je PC, en dus FMA. Dat kan afhankelijk van het toestel via datakabel, infrarood of via Bluetooth.

Datakabel:
Het meest makkelijk, maar tevens het minst mobiel en minst functioneel is om je telefoon te verbinden via de datakabel. Dan kan je namelijk heel makkelijk zien via welke COM poort de kabel aangesloten is, selecteer dat in FMA onder opties, en verbinden maar. Helaas is een datakabel gebonden aan een kabel (owja :? ), daarom zal de functie van afstandsbediening erg nutteloos zijn.

Er is nog een belangrijk nadeel van een datakabel. Dat is namelijk als je na een bepaalde periode weer een nieuw toestel wil kopen, dat je dan gebonden ben aan de aansluiting, of je zou weer een nieuwe datakabel moeten kopen.

Installatiestappen:

1: Installeer de bijgeleverde driver van de datakabel. (DCU-11)
2: Steek de USB kabel in de USB poort, en laat de PC je datakabel herkennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44529/full.jpg

3: Ga naar je apparaatbeheer, en kijk via welke COM poort je USB kabel verbonden is.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44530/full.jpg

4: Voer de juiste COM-poort in bij FMA onder de opties

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44531/full.jpg

5: Druk op de knop verbinden, zoek uit wat je allemaal met FMA kan doen en geniet van FMA.

Bluetooth:
Je telefoon via Bluetooth of infrarood verbinden is iets moeilijker. Het is bij Bluetooth namelijk al geheel afhankelijk van het besturingssysteem dat op jouw PC aanwezig is.
Als je bijvoorbeeld nog over Windows 98 bezit, dan is het bijna niet mogelijk omdat Windows 98 een slechte ondersteuning bied voor USB en Bluetooth.
Als je over Windows XP beschik, dan is het afhankelijk welk SP je op je PC geinstalleerd heb. Heb je Windows XP SP1 (of zonder SP), dan is het nog steeds nodig om de bijgeleverde drivers van de Bluetooth Dongle te instaleren. Dit is dus ook niet meer nodig bij SP2 omdat daarin al een 'Native' driver aanwezig is.

Nadat je de Bluetooth dongle werkt, moet je natuurlijk een beveiligde verbinding tot stand brengen tussen jouw GSM en de PC. Doe dat op de volgende manier:

1: Ga naar 'My Bluetooth Places' door op je het icoon op je werkblad te klikken, of via het kleine Bluetooth icoontje rechtsonder in je systemtray

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44579/full.jpg

2: In 'My Bluetooth Places' klik je op "Search for devices in range" en zodra je de telefoon gevonden heb klik je op "Pair Device"

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44580/full.jpg

3: Zodra de GSM 'gepaired' is aan jouw PC kan je de serial port connecten. Als je dat gedaan heb, kan je teruggaan naar 'My Bluetooth Places' en daar kan je links onderaan vinden via welke COM poort jouw GSM verbonden is met jouw PC. (In plaatje via COM 4)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44581/full.jpg

4: De juiste COm poort voer je weer in bij 'opties' in FloAt's Mobile Agent.

Infrarood:
Aangezien ikzelf niet over een infrarood poort op mijn computer beschik, is dit zeer moeilijk voor mij uit te legen hoe je dit moet doen. Eigenlijk moet je me de 2 handleidingen van bovenstaande manieren het zelf wel kunnen.

Ik hoop in de toekomst van iemand een infrarood adapter te kunnen lenen, of het met iemand zijn laptop uit te kunnen proberen, om daar ook een handleiding voor te kunnen schrijven.

FloAt's Mobile Agent, het programma zelf:

Met FloAt's Mobile agent krijg je standaard je 'FMA today' scherm te zien, daar krijg je een totaalbeeld van alle activiteiten die er in je GSM hebben plaatsgevonden. En kan je een heel overzicht krijgen van alle mogelijkheden die FloAt's Mobile Agent jou bied:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/44585/full.jpg

Hier komt nog een uitleg over 'het op afstand besturen van programma's vie FloAt's Mobile Agent, met je GSM, bellen via je PC, het makkelijk overkopieren van gegevens van telefoon 1 naar telefoon 2, en nog veel meer aangezien FMA over een enorm groot aantal mogelijheden beschikt.

Afbeeldingslocatie: http://fma.sourceforge.net/images/download.jpg
Klik voor download

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 22-11-2004 20:32 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 21:52

Whuzz

Dodgeball!

ik mis de P900 in de lijst (en dus ook de P800 en P910) :'(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Erg goed programmaatje idd. Ik gebruik het erg veel i.s.m mijn T610 en dat werkt dus perfect. Wat ik een erg handige functie vind is het uploaden van spullen naar je telefoon toe bijvoorbeeld nieuwe ringtones en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Whuzz schreef op 06 november 2004 @ 03:38:
ik mis de P900 in de lijst (en dus ook de P800 en P910) :'(
Ja, klopt.

Die draaien namelijk op een heel apart systeem. Ondersteuning daarvoor moet vast in de toekomst mogelijk zijn. Maar momenteel eerst het volledig 100% goed functioneren van S700

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoe kan ik via FMA daar afspraken typen in m'n kalender en deze versturen naar m'n telefoon :-S ?? En hoe kan ik met mijn telefoontje zefl m'n computer besturen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 13:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Had eerst een los topic maar werd op dit topic gewezen, dus hier komtie:

Ik heb het carpedi3m script in FMA geladen om winamp, maar nu valt me op dat singen die wel in het script zijn terug te vinden, zoals repeat shuffle en een eigen volume regelaar van winamp(dus niet de master volume) wel terug zijn te vinden in de code, maar niet voorkomen in het FMA remote menu op de telefoon (T610).

Ik heb al lopen zoeken op internet maar kan nergens vinden hoe ik t script moet editten om het wel in het menu te krijgen(ballen verstand van programmeren en scripten). er zijn zo meer opties verborgen in het script, die ik waarschijnlijk op een dezelfde wijze "aan" zet.

is het trouwens mogelijk om de volume schuiver ipv per 10% ook per 5 of 2 % in te stellen?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik hoop in de toekomst van iemand een infrarood adapter te kunnen lenen, of het met iemand zijn laptop uit te kunnen proberen, om daar ook een handleiding voor te kunnen schrijven.
Ik ga dit binnenkort wel even uittesten, zodra ik weer internet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat ik nog steeds zoek is een manier om automatisch via BT een verbinding te krijgen zo gauw ik in range kom, net als IR zeg maar.
Als iemand mij daarmee kan helpen ben ik een gelukkig mens.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Dat is redelijk mogelijk als je bij FMA de 'Proximity .......', 'Connect at startup' en 'Reconnect' aanzet. Dan blijft FMA zoeken naar een BT telefoon.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ginz schreef op 10 november 2004 @ 11:12:
Dat is redelijk mogelijk als je bij FMA de 'Proximity .......', 'Connect at startup' en 'Reconnect' aanzet. Dan blijft FMA zoeken naar een BT telefoon.
Als dit echt zo is ga ik het vanavond meteen installeren....
Iemand ervaring mee?

Niets is zo irritant als je steeds weer naar boven moet lopen om de connectie te accepteren om winamp te kunnen bedienen met mn t68i.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

download down? kan iemand ff de installer/zip mirorren? [of mag dat zelfs bij Open Source niet?]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
woest85 schreef op 10 november 2004 @ 12:59:
download down? kan iemand ff de installer/zip mirorren? [of mag dat zelfs bij Open Source niet?]
Done, fixed.
Anoniem: 83516 schreef op 10 november 2004 @ 13:09:
Telefoon binnen (T630), bluetooth dongle (Mycom) aangesloten, gepaired en Float's Mobile Agent geinstalleerd. Geen problemen tot dusver......

FMA opgestart en wanneer ik nu probeer te connecten, dan reboot mijn systeem (XP Pro, sp2,COM poort staat goed ingesteld in de opties :) ). Bij het zoeken op andere poorten gaat het icoontje knipperen met vervolgens de foutmelding dat ie niet kan connecten. Maar dat lijkt me logisch... :X

Standaard wordt de verbinding via COM4 geleid, maar daar zit het reboot-probleem. Wat is nu precies het probleem en hoe kan ik dit oplossen? Andere poort creeren (weet alleen niet hoe)?
Probeer eens eerst in 'My Bluetooth Places' je 'Serial Port' te connecten en daarna FMA op te starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Ginz op 10-11-2004 22:54 ]

-

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

hmm, waarom ziet ie mijn nokia 6610 niet? terwijl oxygen phone manager etc er wel gewoon mee kunnen werken?

[Signature]

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:56
Goed topic!Maar downloaden wil niet echt... Mijn ervaring met downloaden van Sourceforge is dat belnet erg vaak niet werkt. Ik neem altijd de heanet link, nooit problemen: ierse downloadlink

@woest:
Tja, als je het topic leest zie je dat het in eerste instantie gemaakt is voor SonyErisson phones.
Daarnaast zijn de ontwikkelaars momenteel ook bezig om FloAt's Mobile Agent ook geschikt te maken voor veel ander merken zoals Nokia, Siemens en nog meer andere merken.
Dus ze zijn nog bezig om nokia's aan de praat te krijgen... :)

[ Voor 44% gewijzigd door Savantas op 11-11-2004 10:09 . Reden: reactie op woest ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:56

Nitai

Live the life you love.

Waar ik dus gisteren achterkwam onder Windows XP, is dat m'n icoontjes niet worden gerefreshed. Laat me dit even uitleggen.

Als ik connect in My Bluetooth Places, met m'n Serial Port naar K700i dan komt er een klein windowtje, connecting bla bla. Maar dit schermpje blijft dus hangen. Als ik dan rechtermuisknop op het Serial Port icoontje doe, dan zie ik in het submenuutje 'Disconnect, Status etc.' staan. Dus ik heb verbinding! Als ik dan F5 doe van refresh, dan zie ik pas dat het icoontje is veranderd naar connected :)

En ik maar klooien en klooien met SP2, ik doe gewoon connect, daarna start ik FMA op, en het werkt als een zonnetje.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Savantas schreef op 11 november 2004 @ 10:00:
Goed topic!Maar downloaden wil niet echt... Mijn ervaring met downloaden van Sourceforge is dat belnet erg vaak niet werkt. Ik neem altijd de heanet link, nooit problemen: ierse downloadlink

@woest:
Tja, als je het topic leest zie je dat het in eerste instantie gemaakt is voor SonyErisson phones.
[...]

Dus ze zijn nog bezig om nokia's aan de praat te krijgen... :)
ja, en in de ts staat de nokia 6610 ook tussen de nokia telefoons die volgens de TS met floats werken...

[Signature]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
woest85 schreef op 11 november 2004 @ 13:41:
[...]

ja, en in de ts staat de nokia 6610 ook tussen de nokia telefoons die volgens de TS met floats werken...
Gedeeltelijk. Heb net een Samsung SGH-E700 ook werkend gekregen met FMA, maar daar werkt ook niet alles bij. Zoals het telefoonboek werkt (nog) niet.

Download link werkt nog even niet, zal ik even een oplossing voor zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 11-11-2004 14:13 ]

-

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Ginz schreef op 11 november 2004 @ 14:12:
[...]

Gedeeltelijk. Heb net een Samsung SGH-E700 ook werkend gekregen met FMA, maar daar werkt ook niet alles bij. Zoals het telefoonboek werkt (nog) niet.

Download link werkt nog even niet, zal ik even een oplossing voor zoeken.
mjah, maar mijn telefoon word helemaal niet gevonden :|

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Eej dat FMA werkt ook wel goed bij mij, maar in de opsomfunctie van de mogelijkheden van FMA aan 't begin van dit topic staat ook 'Bellen via de microfoon en luidspreker(s) van jouw PC' Maar hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? En als ik 't goed begrijp kan ik dan iemand bellen en diegene hoor ik dan praten via m'n computerboxen? Of zit ik nu in de verkeerde richting?!? Dus waar moet ik iets 'veranderen' om dit ook mogelijk te maken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127005

Ik heb een probleem in Float's Mobile Agent. Alles werkt goed, behalve als ik een afbeelding naar mijn PC wil verzenden die met de Camera op mijn SE F500i gemaakt is. Wie heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Probeer je een foto vanaf je F500 naar je PC te sturen, of haal je met FMA een foto van je F500?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik probeer een Foto van mijn F500i naar mijn PC te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Anoniem: 127005 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:31:
Ja, ik probeer een Foto van mijn F500i naar mijn PC te sturen.
Doe is anders. Connect je F500 met FMA, en download met FMA de foto van je F500i.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O sorry, dat bedoelde ik dat doe ik. Als ik hem heb geconnect, en naar de Files map ga, en dan op een Foto rechtermuisknop, en dan Send & Receive kan ik niet op Download klikken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 21:47

Zydell

* * * * *

Ik heb zelf de T230 en vroeg me af of het ook mogelijk was zo'n datakabel zelf te maken... heb ooit wel eens zoiets gemaakt voor mn TI83 rekenmachine maar kun je niet hezelfde voor telefoons doen? Ik heb op mn laptop trouwns infrarood maar dat ondersteund de T230 niet geloof ik

[ Voor 19% gewijzigd door Zydell op 13-11-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Peanut schreef op 10 november 2004 @ 13:09:
FMA opgestart en wanneer ik nu probeer te connecten, dan reboot mijn systeem (XP Pro, sp2,COM poort staat goed ingesteld in de opties ). Bij het zoeken op andere poorten gaat het icoontje knipperen met vervolgens de foutmelding dat ie niet kan connecten. Maar dat lijkt me logisch...

Standaard wordt de verbinding via COM4 geleid, maar daar zit het reboot-probleem. Wat is nu precies het probleem en hoe kan ik dit oplossen? Andere poort creeren (weet alleen niet hoe)?
Dit kan voorkomen bij sommige versies van Widcomm drivers. Er is nog geen oplossing voor gevonden. Voor meer informatie zie dit topic op het FMA forum.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 127005 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:37:
O sorry, dat bedoelde ik dat doe ik. Als ik hem heb geconnect, en naar de Files map ga, en dan op een Foto rechtermuisknop, en dan Send & Receive kan ik niet op Download klikken.....
Heb je wel een bestand geselecteerd om te downloaden? Staat OBEX wel aangevinkt in de opties? Let er ook op dat een infrarood verbinding geen OBEX Browsing support heeft en je dus geen bestand kan selecteren om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

CLB schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 15:36:
Hoe kan ik via FMA daar afspraken typen in m'n kalender en deze versturen naar m'n telefoon :-S ?? En hoe kan ik met mijn telefoontje zefl m'n computer besturen?
Het synchronizeren van afspraken kan kan voorlopig alleen nog met een pre-release. Zie http://sourceforge.net/pr...d=71167&package_id=122777

Voor het besturen van programma's op je computer via de telefoon moet je een geschikt script laden in FMA en verbinden met je telefoon. Je geeft in de Options van FMA aan welk script geladen moet worden. De scripts kan je bijvoorbeeld hier vinden. Bij de nieuwere FMA versies wordt al een script meegeleverd, maar de installer bevat een bug. Zie hier voor de fix.

Vergeet ook niet om na het installeren via de internet update de laatste versie op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39

Rubman

Retarded or just overjoyed!

ik heb een el cheapo kabel (die al wel werkend is gemeld) niet door mij maar andere mensen hier maar het probleem is ik kan met mijn t610 niet connecten (het is een seriele kabel van 9 euro bij een internetshop waar ik de naam ff van kwijt ben)

de compoort staat voor zover ik weet goed ingesteld en ook in FMA lopen kloten ermee maar niks hielp

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98579

ik heb een probleem met fma...

hij start gewoon niet. Eerst deed ie et wel, en toen kapte hij er ineens mee.
heb em daarna nog wel een keer aan de praat gekregen, maar nou is et weer raak.

Ik krijg gewoon als ik em start die "rapport verzenden" grap.
Ik heb echt alles opnieuw geinstalled, fms, se software, en bt software.
Heb em gewoon met de com4 gepaired, en ik kan met de normale software vrolijk door mijn telefoon browsen.
Snap er nix van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Rubman schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:08:
de compoort staat voor zover ik weet goed ingesteld en ook in FMA lopen kloten ermee maar niks hielp
Tja, weinig meer dat je dan zou kunnen proberen.
Anoniem: 98579 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:32:
Verwijder de /data directory eens? Als dat helpt moet je naar de aller nieuweste versie updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast... je bent de koning... hoe simpel was dat 8)7

alleen bedenk ik me nu dat ik nou alle lieve gebackupte smsje van mijn vriendin kwijt ben :'(

maargoed, fma werkt weer, thx a lot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm nou heb ik et aan de praat...
zie ik die menu optie... take a picture...

weet iemand hoe dat zou moeten werken? ik heb een k700i...

lijkt me wel lachen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ik heb een t610 bluetooth dongle en sp2 geinstalleerd maar in fma als ik bluetooth selecteer als verbindingsmethode en zelf naar de comport laat zoeken en dan op find device druk blijft hij zoeken zonder resultaat terwijl mijn tel wel is gevonden met de nativet bluetooth driver van windows xp sp2.
als ik dan maar gewoon op connect druk i fma zegt hij phone disconnected or out of range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 98579 schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:43:
gast... je bent de koning... hoe simpel was dat 8)7
Das mooi. Vergeet dan niet meteen vanuit FMA zelf te updaten naar de laatste versie. Daar is deze bug al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 98579 schreef op zondag 28 november 2004 @ 16:55:
zie ik die menu optie... take a picture...

weet iemand hoe dat zou moeten werken? ik heb een k700i...
Dat gaat via VB Scripts. Ik weet niet precies welk script je geladen hebt (zie Options) en hoe het moet werken. Misschien moet je ook eens in de scripting section kijken van het officele FMA forum: http://fma.xinium.com/for...3c558d661ac3a&showforum=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Rubman schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 16:51:
ik heb een t610 bluetooth dongle en sp2 geinstalleerd maar in fma als ik bluetooth selecteer als verbindingsmethode en zelf naar de comport laat zoeken en dan op find device druk blijft hij zoeken zonder resultaat terwijl mijn tel wel is gevonden met de nativet bluetooth driver van windows xp sp2.
als ik dan maar gewoon op connect druk i fma zegt hij phone disconnected or out of range
Je gebruikt dus de native bluetooth driver van XP SP2? En daar heb je je telefoon al aangemeld? Dan zou je het bluetooth adres wat je daar vindt in moeten vullen in FMA bij de native bluetooth opties. De Port laat je op 0 (auto) staan. Dan zou je gewoon moeten kunnen connecten. Mits je telefoon ook bluetooth aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

hij werkt nu hartstikke bedankt
WeAreLegion schreef op zaterdag 06 november 2004 @ 03:40:
Erg goed programmaatje idd. Ik gebruik het erg veel i.s.m mijn T610 en dat werkt dus perfect. Wat ik een erg handige functie vind is het uploaden van spullen naar je telefoon toe bijvoorbeeld nieuwe ringtones en dergelijke
waar haal je die ringtones dan vandaan want waar ik het probeer krijg je alleen van die halve

[ Voor 88% gewijzigd door Rubman op 03-12-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Anoniem: 98579 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:32:
ik heb een probleem met fma...

Ik krijg gewoon als ik em start die "rapport verzenden" grap.
Ik heb echt alles opnieuw geinstalled, fms, se software, en bt software.
Heb em gewoon met de com4 gepaired, en ik kan met de normale software vrolijk door mijn telefoon browsen.
Snap er nix van...
Heb ik ook heel vaak last van. Werkt 't 3 dagen en dan opeens weer helemaal niet. Alles opnieuw installeren en werktie weer wel 1 dag. Beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rubman schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:02:
[...]
waar haal je die ringtones dan vandaan want waar ik het probeer krijg je alleen van die halve
Hier bijvoorbeeld: [google=myt610] :)
Er zijn overigens nog veel meer sites met dat soort spul, gratis :)

[ Voor 1% gewijzigd door Cloud op 07-12-2004 11:25 . Reden: typo ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Gebruik zelf ook FMA voor mijn T230, heb momenteel nog wat foutjes erin. Maar dat mag de pret niet drukken :)

/me Notna is aan de slag gegaan met de theme creator

Damn FMA doet raar :(

Ik connect me T230 via de seriale kabel (com poort). Zodra ik dus op connect drukt gaat alles goed, totdat hij bij "build contact structure' komt. Hij doet dan helemaal _niks_. Ik heb al op het fma foum gekeken en daar verschillende oplossingen geprobeerd (OBEX op 256 zetten, irmc uitvinken enz.) maar het mag niet baten :(

Iemand een idee :?

Daarnaast krijg ik bij de nieuwste versie allemaal VB errors :?

Edit 2:

Goed ik ben nu zover dat ik wel kan connecten, maar hij blijft halverwege steeds zeggen dan obex bezig is. Nu kan ik hier omheen door me telefoon aan/uit/aan te zetten maar dit si niet fijn voor de telefoon. Iemand :?
en ik heb problemen met het sturen van spellen. Als ik iets van bij 56 kb stuur dan kapt ie ermee bij 39 terwijl ik 350 kb vrij heb op de tel :?

[ Voor 181% gewijzigd door Notna op 07-12-2004 14:25 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

ik heb dus ff een vraagje over de spellen sturen, ik kan geen apparte map vinden zoals voor de afbeeldingen enzo, moet ik het dan gewoon sturen dat hij het zelf in de goede dingen stopt of moet ik iets hel anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 14:13
Rubman schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 15:41:
ik heb dus ff een vraagje over de spellen sturen, ik kan geen apparte map vinden zoals voor de afbeeldingen enzo, moet ik het dan gewoon sturen dat hij het zelf in de goede dingen stopt of moet ik iets hel anders doen?
je moet het gewoon sturen en dan zet je foon het in de juiste map
suc6

Don’t go around the mountain but go over the mountain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
Heb een paar vragen over FMA icm de SE k700i
ik alle nummers in mijn telefoonlijst voorzien van +31, als ik echter vanuit FMA een contactpersoon op bel dan wordt de + verwijderd waardoor er dus een 31.... nummer overblijft wat niet bestaat. Wanneer ik handmatig met de telefoon een nummer kies dan komt het wel keurig met +31 in gevoerde gesprekken te staan. Hoe lost ik dit op?
Hoe kan ik vanuit FMA de speaker van mijn telefoon aanzetten zodat ik hands-free kan bellen via mijn compu?
De temperatuur van mijn accu loopt op tot een paar duizen graden celcius, is er een instelling die niet goed staat of is er een ander probleem?
Ik hoop dat hier mensen zijn die een oplossing voor deze problemen hebben.

Had deze zaken ook al in het K700 topic gepost, daarna ontdekte ik dit topic, vandaar dat ik mijn vrgaen ook hier stel

[ Voor 8% gewijzigd door argro op 11-12-2004 00:30 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _knakker_
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 20:27
Dat FMA aangeeft dat de temp van je batterij een paar duizend graden is, is op te lossen door in FMA via help naar Check for Update te gaan. Dan de nieuwste versie kiezen en dan is dat opgelost. Bij mij in ieder geval wel. Ik gebruik FMA ook icm met een K700. Misschien dat je andere problemen ook wel verholpen worden door een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Probleem met de batterij is inderdaad opgelost na de update.
Het andere probleem is er echter nog steeds, gewone 06 nummers gaan zonder problemen maar +316 nummers gaan mis, dit worden 316 nummers die dus niet bestaan. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik weet niet of het echt een bekend probleem is of dat het misschien aan mij zelf ligt.
Ik heb een k700i en het werkt allemaal erg lekker icm met FMA via bluetooth.
Alleen ik heb een probleem met de foto's, hoe kan ik die in godsnaam downloaden van mijn k700 naar mijn pc? Ik krijg het wel voor elkaar via een of andere preview functie, maar ik wil gewoon in een keer alle foto's tegelijk downloaden naar mijn pc.
Weet iemand hier een oplossing voor?

(ik heb de laatste updates, en obex staat aan)

Ik heb iets gevonden waarmee het wel kan: http://k700.hitziger.net en zoek naar dateimanager

[ Voor 21% gewijzigd door Tije op 12-12-2004 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Notna schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:46:
Ik connect me T230 via de seriale kabel (com poort). Zodra ik dus op connect drukt gaat alles goed, totdat hij bij "build contact structure' komt. Hij doet dan helemaal _niks_. Ik heb al op het fma foum gekeken en daar verschillende oplossingen geprobeerd (OBEX op 256 zetten, irmc uitvinken enz.) maar het mag niet baten :(
Als je een debug log kan laten zien kunnen we er naar kijken.
Daarnaast krijg ik bij de nieuwste versie allemaal VB errors :?
Dat is een bekende bug van de installer. Zie http://fma.xinium.com/forums/index.php?showtopic=2214
Goed ik ben nu zover dat ik wel kan connecten, maar hij blijft halverwege steeds zeggen dan obex bezig is. Nu kan ik hier omheen door me telefoon aan/uit/aan te zetten maar dit si niet fijn voor de telefoon. Iemand :?
en ik heb problemen met het sturen van spellen. Als ik iets van bij 56 kb stuur dan kapt ie ermee bij 39 terwijl ik 350 kb vrij heb op de tel :?
Misschien een probleem met je kabel? Probeer de snelheid te verlagen en te spelen met RTS en DTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Tije schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:22:
Ik weet niet of het echt een bekend probleem is of dat het misschien aan mij zelf ligt.
Alleen ik heb een probleem met de foto's, hoe kan ik die in godsnaam downloaden van mijn k700 naar mijn pc? Ik krijg het wel voor elkaar via een of andere preview functie, maar ik wil gewoon in een keer alle foto's tegelijk downloaden naar mijn pc.
Selecteer de map waar je foto's in staan in de boom aan de linkerkant. Selecteer dan alle bestanden die je wilt downloaden aan de rechterkant. Doe rechtermuis Send and Receive en kies Download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

argro schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 00:29:
Heb een paar vragen over FMA icm de SE k700i
ik alle nummers in mijn telefoonlijst voorzien van +31, als ik echter vanuit FMA een contactpersoon op bel dan wordt de + verwijderd waardoor er dus een 31.... nummer overblijft wat niet bestaat.
Kan je beschrijven wat je precies doet? Als ik voor Call Contact kies vanuit mijn Contacts lijst in FMA gaat het gewoon goed. Al mijn telefoonnr's zijn in de vorm van +31...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ik druk met rechts op een contact en kies Call Contact
dan krijg ik plaatje 1 met de plus voor het scherm, Dan kies ik dial en krijg ik plaatje 2, de plus is nu echter verdwenen, wat doe ik fout?
[img]src="http://home.wanadoo.nl/argro/pics/dial.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
LordLarry schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:41:
[...]

Selecteer de map waar je foto's in staan in de boom aan de linkerkant. Selecteer dan alle bestanden die je wilt downloaden aan de rechterkant. Doe rechtermuis Send and Receive en kies Download.
Was het maar waar dat ik dit kon kiezen :) dan had ik dat natuurlijk allang gedaan.
Maar het gekke is dat er bij mij alleen de mogelijkheid upload staat :?
Zelfs na een update van FMA kan het bij mij niet, ik gebruik nu dateimanager (van http://k700.hitziger.net/) en daarmee gaat het wel goed.

Ik kan trouwens ook maar 1 bestand tegelijk selecteren, meerdere wil niet. (Ook niet met CTRL)

[ Voor 9% gewijzigd door Tije op 12-12-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28
nokia 7110 word ook ondersteund zag ik net :)

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Tije schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:56:
Was het maar waar dat ik dit kon kiezen :) dan had ik dat natuurlijk allang gedaan.
Maar het gekke is dat er bij mij alleen de mogelijkheid upload staat :?
Zelfs na een update van FMA kan het bij mij niet

...

Ik kan trouwens ook maar 1 bestand tegelijk selecteren, meerdere wil niet. (Ook niet met CTRL)
Weet je wel zeker dat je de bestanden selecteer in de rechterkant en niet in de boom aan de linkerkant? Ook rechtermuis doen aan de rechterkant. En misschien heb je OBEX uitgevinkt hebt in de Options. Die moet wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

argro schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:10:
ik druk met rechts op een contact en kies Call Contact
dan krijg ik plaatje 1 met de plus voor het scherm, Dan kies ik dial en krijg ik plaatje 2, de plus is nu echter verdwenen, wat doe ik fout?
Vreemd want dat doe ik ook, werk prefect hier. Ik neem aan dat je de laatste stable versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LordLarry schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:59:
[...]

Vreemd want dat doe ik ook, werk prefect hier. Ik neem aan dat je de laatste stable versie hebt?
Versie 0.1.1.16c stable (patched). Ik zal eens proberen FMA van de compu af te halen en opnieuw te installeren.

Nieuwe download en install mochten ook niet baten, het probleem blijft bestaan. Mijn telefoon geeft echter wel de juiste persoon weer die gebeld wordt incl het nummer met + maar toch komt de verbinding niet tot stand.
Ik zou natuurlijk overal 06 ipv +316 van kunnen maken maar dat is natuurlijk geen oplossing. Heb het probleem ook al in een fma-forum gedropt maar daar is men niet erg actief met posten.

[ Voor 39% gewijzigd door argro op 14-12-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
LordLarry schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:54:
[...]

Weet je wel zeker dat je de bestanden selecteer in de rechterkant en niet in de boom aan de linkerkant? Ook rechtermuis doen aan de rechterkant. En misschien heb je OBEX uitgevinkt hebt in de Options. Die moet wel aan staan.
Volgens mij doe ik het helemaal goed, ik heb 2 plaatjes meegepost om te laten zien hoe ik het doe.

Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/fma1prob.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/fma2prob.jpg

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik slaag er maar niet in om mijn T610 op een Aldi 8383 PC (de recentste) met Bluetooth te koppelen aan FMA.

Er staat op de PC een programmatje (BlueSoleil) op, waarmee ik nogal omslachtig de telefoon kan benaderen. De Bluetooth verbinding werkt dus.

Maar wanneer ik in de FMA options "Native" kies, zegt hij voortdurend "Not detected" en wanneer ik een serial port koppeling maak in BlueSoleil, dan hangt FMA wanneer ik de comport ingeef en op Connect klik.

Dat BlueSoleil programma is echter ook niet heel erg duidelijk: In de instellingen staat dat comp-port verbinding A overeenkomt met ComPort 7 en com-port verbinding B overeenkomt met ComPort 8.

Als je echter één van de twee (A of B) als comport verbinding actief zet, maakt hij wel een verbinding met de telefoon, maar zegt in die dialoogboks dat hij ComPort 5 gebruikt.

Ik heb de drie verschillende poorten al opgegeven in FMA, maar geen enkele blijkt te werken. Wat ook heel vervelend is, is dat FMA hangt als je een ComPort ingeeft (in de titel balk verschijnt tvens 'Reageert niet') en als je dan FMA af wil sluiten door op het kruisje linksboven te klikken (want je kan nergens anders op klikken omdat de cursor steeds een zandloper is als je met je muis over het FMA scherm gaat), dan herstart de PC.

Ik heb voldoende lang gewacht om FMA de compoort verbinding te laten detecteren (tot 10 min. lang) maar zonder resultaat.

Het besturingssysteem op de Aldi PC is XP Home SP2.

Heeft iemand deze combinatie al kunnen laten werken? Heeft iemand nog ideeën?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

argro schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:14:
[...]

Versie 0.1.1.16c stable (patched). Ik zal eens proberen FMA van de compu af te halen en opnieuw te installeren.

Nieuwe download en install mochten ook niet baten, het probleem blijft bestaan. Mijn telefoon geeft echter wel de juiste persoon weer die gebeld wordt incl het nummer met + maar toch komt de verbinding niet tot stand.
Ik zou natuurlijk overal 06 ipv +316 van kunnen maken maar dat is natuurlijk geen oplossing. Heb het probleem ook al in een fma-forum gedropt maar daar is men niet erg actief met posten.
Dat is vreemd, ik zal er nog eens goed naar kijken.

Niet actief met posten? Niet zoveel als hier bij GoT misschien, maar zeker toch 30 posts per dag. Bovendien is het al een uitgebreide thread waar je het over hebt en is er iemand actief bezig met je om het probeelm uit te zoeken: http://fma.xinium.com/forums/index.php?showtopic=2885

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Tije schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:24:
Volgens mij doe ik het helemaal goed, ik heb 2 plaatjes meegepost om te laten zien hoe ik het doe.
Ziet er toch correct uit. Wat voor telefoon heb je, wat voor verbinding (bluetooth/ir/kabel) gebruik je en welke versie van FMA heb je? Laat anders ook eens een debug log zien als je connect met je telefoon.

• argro
LordLarry schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:41:
[...]

Dat is vreemd, ik zal er nog eens goed naar kijken.

Niet actief met posten? Niet zoveel als hier bij GoT misschien, maar zeker toch 30 posts per dag. Bovendien is het al een uitgebreide thread waar je het over hebt en is er iemand actief bezig met je om het probeelm uit te zoeken: http://fma.xinium.com/forums/index.php?showtopic=2885
was een beetje voorbarige conclusie inderdaad
probleem is inmiddels opgehelderd, het ligt aan de telefoon of aan de provider, in dit geval dus aan de telefoon en dus aan de firmware, er wordt een code144 gebruikt om te bellen maar die wordt niet herkend door de firmware, dat is het verhaal geloof ik
binnenkort firmware maar eens upgraden dus

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Brynnie schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:13:
Ik slaag er maar niet in om mijn T610 op een Aldi 8383 PC (de recentste) met Bluetooth te koppelen aan FMA.

Er staat op de PC een programmatje (BlueSoleil) op, waarmee ik nogal omslachtig de telefoon kan benaderen. De Bluetooth verbinding werkt dus.
FMA en BlueSoleil werken niet lekker samen. Een van tweeen zal moeten gaan. Zoek op http://fma.xinium.com/forums/index.php?act=idx als je er meer informatie over wil weten.

• Tije
LordLarry schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:44:
[...]

Ziet er toch correct uit. Wat voor telefoon heb je, wat voor verbinding (bluetooth/ir/kabel) gebruik je en welke versie van FMA heb je? Laat anders ook eens een debug log zien als je connect met je telefoon.
Ik heb een SE k700i ik doe dit via een bluetooth verbinding (sitecom dongle).
De log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
10:25:30:984 Establishing new connection via Serial.
10:25:30:984 Accessing device (may take a while)...
10:25:33:656 Connecting...
10:25:35:015 Identify phone model
10:25:35:250 Auto-connect: Prev phone ID: K700 series [354007007180471]
10:25:35:250 Auto-connect: Curr phone ID: K700 series [354007007180471]
10:25:35:250 Opening phone database
10:25:35:250 Database: Saving to C:\Program Files\Fma\data\K700 series [354007007180471]\dat\
10:25:35:359 Database: Unload all data and clear views...
10:25:35:484 Database: Unload done
10:25:35:484 Database: Loading from C:\Program Files\Fma\data\K700 series [354007007180471]\dat\
10:25:35:562 Try switching character set to UTF-8 or Latin-1
10:25:35:734 Check for special voice dialing commands (dial) (T68, T610)
10:25:35:812 Check for special voice dialing commands (answer) (T68, T610)
10:25:35:890 Check for special voice dialing commands (hangup) (T68, T610)
10:25:36:000 Check SIM status
10:25:36:312 Request calling line ident
10:25:36:421 Request Alpha Tags
10:25:36:609 Enable Call Monitoring
10:25:36:687 Enable New Msg Notification
10:25:36:796 New Messages: Class 3 Delivery not supported!
10:25:36:875 Enable Music Mute Notification
10:25:36:984 Checking EOBEX Capability
10:25:37:093 Obex is OK
10:25:37:093 Obex Build contact structure
10:25:37:171 Obex Session Established
10:25:38:171 Obex Negotiateing...
10:25:38:234 Obex Negotiated: Packet Size = 1024
10:25:38:234 Receiving telecom/pb/info.log
10:25:38:281 Obex: Aborting...
10:25:38:343 Error retrieving telecom/pb/info.log: Unauthorized
10:25:38:343 Operation aborted by user
10:25:38:390 Obex Session Ended
10:25:39:203 Obex Build contact by defaults
10:25:39:203 Connecting...
10:25:39:203 Startup: Skipping folders loading
10:25:39:203 Checking keypad support
10:25:39:312 Retrieving profiles
10:25:39:750 Retrieving groups
10:25:39:937 Retrieving calls
10:25:39:937 Loading Incoming calls...
10:25:40:328 Loading Outgoing calls...
10:25:40:812 Loading Missed calls...
10:25:41:156 Retrieving bookmarks
10:25:41:156 Loading bookmarks...
10:25:41:375 Retrieving SIM info
10:25:41:593 SIM: max entries = 200
10:25:41:593 SIM: max tel length = 80
10:25:41:593 SIM: max name length = 12
10:25:41:593 Retrieve Identification Information
10:25:42:015 Retrieve Signal and Battery Status
10:25:42:296 Synchronizing Phone Clock with PC Clock
10:25:42:421 CLOCK: Checking status...
10:25:42:421 CLOCK: 04/12/16,10:25:45+04 on Phone
10:25:42:421 CLOCK: 04/12/16,10:25:42+04 on PC
10:25:42:421 CLOCK: OK
10:25:42:718 Connected successfully to K700 series phone.
10:25:42:734 SIM card found and ready with operator

p.s. Ik heb versie 0.1.1.16c (patched) van FMA BTW

[ Voor 2% gewijzigd door Tije op 16-12-2004 10:30 . Reden: versie fma ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dit lijkt me een activity log. Gaarne had ik het debug log gezien. Dat venster kan je pas openen als je FMA opstart met de parameter -debug of als je "floAt Mobile Agent (debug mode)" kiest in je startmenu.

Het is zo te zien een submap van de afbeeldingen map op je telefoon? Werkt het wel op de map afbeeldingen zelf? Ik heb geen K700 en kan daarom geen submappen aanmaken. Daarom kan ik het niet testen.

• Tije
LordLarry schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:48:
Dit lijkt me een activity log. Gaarne had ik het debug log gezien. Dat venster kan je pas openen als je FMA opstart met de parameter -debug of als je "floAt Mobile Agent (debug mode)" kiest in je startmenu.

Het is zo te zien een submap van de afbeeldingen map op je telefoon? Werkt het wel op de map afbeeldingen zelf? Ik heb geen K700 en kan daarom geen submappen aanmaken. Daarom kan ik het niet testen.
Ik zal even een debug log posten, maar op de afbeeldingen map zelf wil dit helaas ook niet...

Log: Klik hier voor de log

Het valt me zojuist ook op dat ik in debug mode helemaal niet in de "Files" folder kan kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door Tije op 16-12-2004 12:02 . Reden: log added ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het verschil tussen de debug en de gewone mode is alleen een extra log. Het is erg vreemd als je spontaan ook minder functionaliteit hebt. Aan je log is wel wat vreemds te zien bij het laden van je contacts, of heb je m daar zelf afgebroken? Verder niets aan te zien. Zijn er andere k700 gebruikers die hetzelfde probleem hebben met die files?

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Tije schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:22:
Weet iemand hier een oplossing voor?

(ik heb de laatste updates, en obex staat aan)

Ik heb iets gevonden waarmee het wel kan: http://k700.hitziger.net en zoek naar dateimanager
eej Tije, hoe doe je het met die bluetooth?

gebruik jij wel BlueSolei?

Ik heb de Bluetooth Dongle van Mediamarkt gekocht (17 euro) en die pakt WIDCOMM Bluetooth Software niet :|

vanpeltje

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Wat is nu je precies probleem vanpeltje? Lukt er iets niet met FMA of algemeen met Bluetooth? Heb je BlueSoleil en wil je wat anders? Windows XP SP2 heeft ook een ingebouwde bluetooth driver die je meestal kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
vanpeltje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:21:
[...]

eej Tije, hoe doe je het met die bluetooth?

gebruik jij wel BlueSolei?

Ik heb de Bluetooth Dongle van Mediamarkt gekocht (17 euro) en die pakt WIDCOMM Bluetooth Software niet :|
Ik gebruik gewoon die standaard driver van WinXP SP2, en zoals LordLarry al zegt wat is je probleem precies? Kan je gewoon niet connecten via FMA of gewoon HELEMAAL niet naar je telefoon? Ik heb trouwens een dongle van Sitecom, die was 35euro ofzo bij KPN zelf.
LordLarry schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:05:
Het verschil tussen de debug en de gewone mode is alleen een extra log. Het is erg vreemd als je spontaan ook minder functionaliteit hebt. Aan je log is wel wat vreemds te zien bij het laden van je contacts, of heb je m daar zelf afgebroken? Verder niets aan te zien. Zijn er andere k700 gebruikers die hetzelfde probleem hebben met die files?
Ik heb die log op een gegeven moment zelf gestopt, omdat hij daarna steeds dezelfde regels uitspuugde...
En ik heb toch echt minder functionaliteit...

[ Voor 33% gewijzigd door Tije op 17-12-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik heb een vraagje. Ik gebruik FMA al 'n tijdje (0.1.6 stable versie ofzo) maar sinds 'n paar dagen start FMA niet meer op. Elke keer dat ik FMA wil opstarten doettie dat niet en daarom moet ik 't elke keer opnieuw installeren. Maar dan moet ik ook elke keer m'n contacten en berichten synchen enzo en dat is de bedoeling natuurlijk niet. Hoe kan ik er voor zorgen dat FMA elke keer normaal op start!? Hij geeft nu de eerste keer dat ik t opnieuw geinstalleerd hebt 12 .vbs files die die mist, maar FMA start wel gewoon op. Als ik FMA heb afgesloten en bv de dag erna weer opstart krijg ik deze 12 'foutjes' niet te zien en krijg ik gewoon 4 foutmeldingen en start FMA niet op!? Moet ik wat doen met die .vbs files ofzo!? Somebody can help me!? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er zat een bug in FMA die dat kon veroorzaken. Het verwijderen van de /data directory is voldoende, je hoeft niet FMA elke keer opnieuw te installeren. Als je FMA weer gestart hebt moet je even voor Web Update kiezen zodat je de aller aller laatste versie download. Deze heeft het probleem niet meer. Die .vbs foutjes zijn een probleem in de installer. Je kan ze negeren, want ze zijn niet de oorzaak van je probleem. Je kan ze ook oplossen: http://fma.xinium.com/forums/index.php?showtopic=2214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
GSM - Veel van de huidige mobiele telefoons zijn uitgerust met Bluetooth, een snelle en simpele manier om over een korte afstand data uit te wisselen. Maar recent onderzoek wijst erop dat Bluetooth gebruikt kan worden om mobieltjes te hacken.

Mobiele telefoons als de SonyEricsson T68, T68i, T610 en de Nokia 3610 en de 7650 zijn enkele van de modellen die gemakkelijk gehackt kunnen worden via Bluetooth.

De ondezoekers noemen een dergelijke manier van dataroof "snarf". Mobiele telefoons met Bluetooth hebben de Bluetooth-functie vaak standaard aan staan en weten bellers niet eens dat ze gevaar lopen.

Via software die via internet verspreid wordt is het mogelijk om, zonder medeweten van de eigenaar, contact te maken met een Bluetooth telefoon. Dit kan zelfs als de Bluetooth-functie uitgeschakeld is.

Bij de meeste Bluetooth telefoons kunnen met een “snarf-aanval” het telefoonboek en afspraken uit de ingebouwde agenda gestolen worden. Onderzoekers waarschuwen dat voor Nokia's nog een gevaar dreigt. Indien het toestel ooit een ander Bluetooth-toestel toestemming gaf om contact te maken, kan dit vrijgestelde toestel altijd en onbeperkt toegang krijgen tot het andere toestel. Ook als het toestel uit de veilige lijst is verwijderd. Via deze achterdeur kunnen MMS'jes, SMS'jes en mediabestanden worden gestolen. Maar het ergste is dat kwaadwillenden ook de GPRS verbinding kunnen hacken en ongestoord misbruik maken van de open mobiele internetverbinding.

De ontwikkelaars van Bluetooth en de onderzoekers zijn in overleg om Bluetooth veiliger te maken.

[ Bron: http://www.portablegear.nl/nieuws-detail.htm?NID=1485 ]

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
vanpeltje schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:34:
Heel erg achterhaalt en oud, 'niet goed op de hoogte zijnde' verhaal over het terreur dat Bluetooth heet
Aangezien jij het in zowel het T610 als in het K700 topic post, doe ik dat ook maar:

Plus dat dit artikel duidelijk uitgebracht is door iemand die puur alleen maar naar de technische specificaties kijkt.. Ja, tuurlijk is het mogelijk. Inbreken via de voordeur van iemand waar 4 sloten op zit is ook mogelijk. Maar wie wilt in hemelsnaam nou bij mij inbreken...

Dit is dus gewoon ongefundeerd het uitbrengen van nutteloze informatie die alleen maar de normale gebruiker bang kan maken.

Ik heb ooit een klant bij mij in de winkel gehad die absoluut geen toestel wilde met Bluetooth, want (zo was door iemand van een VCP gemeld) kon haar telefoon gehacked worden en op haar kosten gebeld worden.... :? :?

Waarom zou ik in hemelsnaam iemand zijn telefoon willen hacken, zijn telefoonboek kopieren, en dan met mijn eigen telefoon, in een straal van 10 meter op iemand anders zijn kosten willen bellen? Terwijl je daarvoor een PDA of laptop met bluetooth voor nodig hebt + de juiste software die ik nog niet gevonden heb (en reken maar dat ik vrij veel software gezien heb)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132325

Ik heb ne SE T630 via D-Link DBT-120 BT verbonden met mijne pc da draait op Win XP SP1
'k heb volledige verbinding met gsm, maar 'k kan mijn seriele poorten nie verbinden ie geeft nen error, en 'k kan de compoort link ook nie aanpassen... :?
De compoort van mijne gsm sta op COM 0 en 'k krijg daardoor link geen verbinding en 'k kan die poort ook nie verzetten, en de poort v mijne pc sta nie ingegeven en 'k kan da ook nie aanpassen... Iemand enige oplossing voor mijn probleem?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
waar heb jij in hemelsnaam nederlands geleerd? niet, ik, hij, een, net, mijn, daar, van, staat, dat: allemaal woorden die ze vergeten zijn om jou te leren
een paar spelfouten ok maar dit is echt erg, wanneer je antwoord wilt dan is een goede vraag stellen een goed begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
hmm,

Ik heb sinds kort de Bluetooth dongle van Mediamarkt gekocht (was maar 16 euro!)

bereik van 10m van het merk Canyon-tech.

Probleem is, ik kan Widcomm/MSI Bluetooth software installeren want de licencie klopt gewoon niet. Met BlueSoleil_1.4.9.2_release_041117 werkt alles wel maar kan ik helaas niet geen gebruik maken van Float's Mobile Agent.

Elke keer als ik mijn K700i wil connecten met Bluetooth loopt hij vast.. erg jammer..

Wat moet ik instellen??

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wat bedoel je met een licentie die niet klopt? De melding van windowsXP tijdens het installeren? zo ja, gewoon negeren. De goede driver installeren (met of zonder goedkeuring van windowsXP) en dan zou het moeten werken, succes

Anoniem: 132094

Hm...

Ik krijg ook deze error met mijn K700i
Error retrieving telecom/pb/info.log: Unauthorized

Met mijn T630 werkte alles wel. Heb een Belkin bluetooth adapter. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

• vanpeltje
argro schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:43:
wat bedoel je met een licentie die niet klopt? De melding van windowsXP tijdens het installeren? zo ja, gewoon negeren. De goede driver installeren (met of zonder goedkeuring van windowsXP) en dan zou het moeten werken, succes
neej, de licencie van Widcomm. Drivers zijn allemaal goed maar volgens mij ondersteund widcomm mijn Mediamarkt bluetooth dongle niet ofzo :(

erg jammer!

Ik wil eigenlijk weten hoe je mijn Bluesoleil moet instellen voor FMA!

thanx

vanpeltje

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 13:36
Probeer 'em anders nog te ruilen (als dat nog kan) en neem dan de (duurdere) Qtrek klasse 1 dongle bij de Media Markt mee. Die heb ik net en die werkt perfect!

Edit:
Bij welke MM ben jij trouwens geweest? In Rotterdam kost die Canyon namelijk 20 eurp i.p.v. 16...

[ Voor 27% gewijzigd door Rossi46 op 23-12-2004 23:02 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er is een nieuwe beta gereleased:
Change log for FMA 2.1 Beta 1 (aka 2.1 Xmas Edition)

- Fixed: New Text Message do not clear message fields.
- Fixed: GSM SMS support, TP-User-Data-Length usage.
- Fixed: GSM SMS support, TP-DCS field decoding.
- Fixed: Manual GSM encoding Char Convertion.
- Fixed: Sending 8-bit or UCS2 encoded Flash Message.
- Fixed: Text Message UCS2 decoding scheme.
- Fixed: New Contacts Outlook Folder cleared on Refresh.
- Fixed: Conflict Dialog and Link Contact garbage text removed.
- Fixed: Dropped chars when sending Long SMS message.
- Fixed: Compose Text Message chars left calculation.
- Fixed: Compose Text Message set focus.
- Fixed: Edit WAP Home Page Unicode support.
- Fixed: Add New Group Unicode support.
- Fixed: EBCA Battery parsing for K700i.
- Fixed: All stable urgent bugfixes applied.
- Fixed: Upgrade from single DB (some files arent copied).
- Fixed: Options Native Bluetooth required text label.
- Fixed: Bug 1073298 SMS text input move cursor at the end.
- Fixed: Fma Today page labels text/positions.
- Fixed: Calendar default font to Tahoma.
- Fixed: Tray area icon popup menu enchanced.
- Fixed: Startup code cleanup and optimization.
- Fixed: Clear some global variables on exit.
- Fixed: About dialog widgets tab order.
- Fixed: Splash image contains FMA logo now.
- Fixed: Splash shown on first instance only.
- Fixed: Status Diagram moved into Today Caption.
- Fixed: Load profile from various locations.
- Fixed: Select Contacts refresh after Properties.
- Fixed: Switch profiles searches in AppData too.
- Fixed: Reset SMS counter if the reset-day passed.
- Fixed: Event Properties dialog size and picture.
- Fixed: AV Bugs on startup while checking Outbox.
- Fixed: Task Properties widgets tab order.
- Fixed: Key Monitoring state detection bugfixes.
- Fixed: Update Fma Today caption on phone rename.
- Fixed: Edit Profile dialog default font.
- Fixed: File properties Preview hided after Refresh.
- Fixed: Use AppData path to access local files.
- Fixed: Sound file preview locked on Refresh.
- Fixed: Themes database profile sub-path.
- Fixed: Merged with LongSMS branch changes.
- Fixed: Additional Long SMS support fixes.
- Fixed: Messages View bugfixes.
- Fixed: Database compatability bugfixes.
- Fixed: AV/GUI bug when last Favorite item is deleted.
- Fixed: Incoming call without personalization.
- Fixed: Log window selection and cursor position.
- Fixed: Download messages wrong results processed.
- Fixed: WebUpdate bugfixes and improvements.
- Fixed: Remember Log selection and cursor position.
- Fixed: Force UCS2 setting factory default.
- Fixed: Fma Options font default character set.
- Fixed: Outlook categories could be edited now.
- Fixed: Edit Outlook categories dialog.
- Fixed: New/Edit Bookmark Default charset.
- Fixed: New/Edit Bookmark Unicode support.
- Fixed: Bookmark properties Unicode support.
- Fixed: Refresh bookmarks possible AV bugs.
- Fixed: Message View column headers settings.
- Fixed: Number of Fma Today reported contacts.
- Fixed: Disable links on Fma Today when syncing.
- Added: Info messages about Obex Folder Browseing feature.
- Added: Warning message when turning Long SMS mode off.
- Added: Some GUI improvements.
- Added: Database files moved to {user}\Application Data folder.
- Added: Splash image for MobileAgent 2 release.
- Added: Splash could be closed by mouse click.
- Added: Always start as Minimized option.
- Added: Show splash on startup option.
- Added: About dialog shows cool splash image.
- Added: More Fma Today links.
- Added: Send Outbox messages progress dialog.
- Added: Switch profiles shows profile location folder.
- Added: Confirmation moving profile to AppData.
- Added: Task Properties dialog more images.
- Added: Task Properties browse for contact.
- Added: Check Battery support on connecting.
- Added: Check Signal support on connecting.
- Added: Compose SMS vertical memo scrollbar.
- Added: Localization Options preparations.
- Added: Bookmarks sync initial implementation.
- Added: Edit Outlook Categories popup menu.
- Added: Remove Outlook Category confirmation.
- Changed: merged with Calendar Sync branch
- Changed: Enable sending Long Flash text messages.
- Changed: vCard Quoted Printable support.
- Changed: Made disconnect on low battery optional.
- Changed: Made Battery monitoring optional.
- Changed: Made Signal monitoring optional.
- Changed: Status Diagram update while minimized.
- Changed: Splash image with white background.
- Changed: WebUpdate use DLL instead of external EXE.
- Changed: New Web Update Wizard implementation.
- Changed: Options Script page predefined settings.
- Changed: About form redesigned, removed splash.
- Changed: Slpash image do not stay on top.
- Changed: Post New Bookmark in offline mode.
- Changed: Explorer node properties background.
Binnenkort wordt ook een nieuwe Stable versie verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Tije schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:24:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde probleem, altijd gehad.

Ook heb ik nog iets raars... Ik krijg altijd de melding dat er een stuk of wat *.vbs files niet gevonden werden als ik FMA opstart :? Deze zouden ergens in de directory moeten staan waar ik FMA heb geinstalleerd, maar daar zijn ze dus niet te vinden. Herinstalleren maakt niks uit... Ben ik nou de enige met dit probleem?

edit:
Zelf maar even in de directories gaan rommelen... FMA is niet helemaal lekker gedevved, hij zocht deze *.vbs files in /Fma/script/core (ook FMA versie 2 die in /Fma 2/ staat... :?) maar ze stonden in /Fma/sframework/core/. Eventjes alle content van /Fma/sframework/ gecopy/paste naar de zelf aangemaakte directory /Fma/core/. Problemen zijn verdwenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 25-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Laatst online: 12-05 19:50
vanpeltje schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:05:
hmm,

Ik heb sinds kort de Bluetooth dongle van Mediamarkt gekocht (was maar 16 euro!)

Probleem is, ik kan Widcomm/MSI Bluetooth software installeren want de licencie klopt gewoon niet. Met BlueSoleil_1.4.9.2_release_041117 werkt alles wel maar kan ik helaas niet geen gebruik maken van Float's Mobile Agent.

Elke keer als ik mijn K700i wil connecten met Bluetooth loopt hij vast.. erg jammer..

Wat moet ik instellen??
Je gaat naar apparaat beheer en je past de driver van je BT aan. Die vervang je voor de driver die in XP sp2 zit verwerkt. Dat loste mijn probleem op. Ik neem aan dat je sp2 hebt geinstaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 20-05 09:10

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Anoniem: 34169 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:39:
[...]
Zelf maar even in de directories gaan rommelen... FMA is niet helemaal lekker gedevved, hij zocht deze *.vbs files in /Fma/script/core (ook FMA versie 2 die in /Fma 2/ staat... :?) maar ze stonden in /Fma/sframework/core/. Eventjes alle content van /Fma/sframework/ gecopy/paste naar de zelf aangemaakte directory /Fma/core/. Problemen zijn verdwenen.
Of je past de fma-scripting-framework.vbs aan en verandert de volgende line "ScriptFolder = .\scripts\" in "ScriptFolder = .\sframework\" zonder aanhalingstekens natuurlijk.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-05 22:04
Een probleem met het verbinden met FMA... De telefoon is verbonden met de computer via een Sitecom CN500 dongle. Dat wordt ook aangegeven in de taakbalk. Als ik de telefoon wil verbinden met FMA wordt er niks gevonden. In de bluetoothmap staat de telefoon op COM4 en ook in FMA is ingesteld dat de telefoon op COM4 zit. Alleen, als ik op connect klik gebeurt er niks. Wie weet wat het probleem is?? Telefoon is een t610 en ik gebruik windows XP met SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien is SP2 de oorzaak? Dat zal niet de eerste keer wezen :r
Kheb hier XP prof SP1, een 100m dongle met Widcomm drivers 1.4.3.4, FMA 0.1.1.16c Stable (patched) op een T630 (via com4).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vanpeltje schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:05:
hmm,

Wat moet ik instellen??
offtopic:
Het connecten van de SE software met de K700i lukt wel? Om dat voor elkaar te krijgen moest ik ook eerst zorgen dat de SE software geconfigged stond om com port 6 t/m 8 te monitoren, ipv. port 1 t/m 3 waar deze standaard op stond.

Ik heb ook sinds drie dagen de K700i en dezelfde Canyon-tech dongle. Ik draai thuis WinXP Pro SP2 - de blue soleil dingen heb ik niet geinstalleerd. Bij het inpluggen van de dongle werden automatisch drivers voor het apparaat geinstalleerd (MS Bluetooth Enumerator en Silicon Wave Bluetooth Wireless Adapter).

Ook ik had in eerste instantie problemen met het connecten van FMA met de K700i. FMA ging bij het connecten op 100% cpu belasting en liep gewoon vast dus. Bij mij lijkt het erop dat het niet mogelijk is om gelijktijdig van zowel de SE software als FMA gebruik te maken - bijv. als ik in explorer eenmaal gebruik heb gemaakt van het 'My Mobile Phones' kopje om door de folders van mn K700 te spitten is er een grote kans dat ik daarna niet met FMA kan connecten (en laatstgenoemde vastloopt). Andersom, als FMA geconnect is en daarna probeer ik via explorer > my mobile phones de K700i te benaderen geeft dit weer problemen (de K700 staat er wel, maar als ik de folders probeer te browsen geeft ie een error en krijg ik niet eens de folderstructuur op m'n K700 te zien).

Om FMA zonder problemen te connecten heb ik gezorgd dat FMA geconfigureerd staat om via port 6 (serial port) met de K700 te laten communiceren en heb ik in de mobile phone monitor (van SE) onder configure gezorgd dat deze niet port 6 monitored - BTW inmiddels heb ik de SE zooi helemaal van mn harde schijf gehaald.

Nog een puntje: sowieso lukte het FMA pas na een reboot na installatie met de K700i te connecten. Zorg ook nog even dat je script folders goed geconfigged staan (dus FMA 0.1.1.16 > scripts > regel 71 > folder moet zijn "C:\Program Files\Fma\sframework\" indien geinstalleerd in de default folder en vervolgens FMA restarten).

De Widcomm drivers heb ik dus niet nodig gehad (heb nergens kunnen lezen waarom ik deze nou echt nodig zou moeten hebben) en de soleil-sheit heb ik ook niet nodig gehad dus. Connecten van FMA is mij alleen gelukt via de seriele port, niet via 'native BT'. Nog iets: het instellen van de BT devices gaat bij mij totaal anders dan in de TS. 'My Bluetooth Places' ?? nergens tegengekomen.

Goed, is een beetje een lang verhaal geworden maar hoop dat het zo duidelijk/hulpzaam is. Laat vanpeltje nog even weten of het gelukt is? Wellicht handig voor andere mensen met hetzelfde probleem - zijn op GoT vrij veel die sjoppen bij de Media Markt geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

jobcohen schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:18:
Een probleem met het verbinden met FMA...
Lees dit eens door: http://fma.xinium.com/forums/index.php?showtopic=32

Kan je het debug log laten zien als het dan nog niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Laatst online: 20-04 23:21
Hallo

even een noot voor de startende gebruikers. zorg er voor dat er geen COM verbinding is en stel in FMA een uitgaande com-poort in. Die staat normaal in je instellingen. FMA zal deze poort zelf aanzetten. Heb al gemerkt dat de tool van SE die poorten ook openzet en daardoor alles blokkeerd. In het begin heb ik ook erg esukkeld met het maken van een manuele verbinding. Maar toen FMA hem proberde aan te spreken was hij meestal al weer gesloten.

Verder heb ik geen problemen behalve dat ik eens van vaste lijn naar gsm belde om te zien of FMA dit toonde en hij nam gewoon op terwijl dat niet de bedoeling was. Daarna gewoon die optie uitgezet.

Wacht op agenda optie al een hele poos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51750

Ik heb 2 vraagjes.

Ik heb een nokia 6100 via ir aangesloten. Het werkt perfrect, ik kan telefoneren via microfoon maar ik krijg geen geluid binnen via mijn koptelefoon. Dus het wordt in de hoorn van mijn gsm gezet.. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb hier ook nog een Nokia 6310i. Mijn usb-bluetooth dongle vind de gsm en kan er ook mee connecten. Maar van zodra ik connect met mijn nokia krijg ik een melding verbinding in orde en dan direct erna verbinding verbroken. Heb dit al met 2 pc's aan de hand.

Ik heb het topic doorgelezen maar ik vind het niet of lees ervover.. Tnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Ik denk dat het voor ons (zelfs voor LordLarry) héél moeilijk is om hier antwoord op te geven omdat FMA niet ontwikkeld is voor Nokia's. Dat verschillende Nokia deels functioneren is meegenomen. Maar het is ook (nog) niet de prioriteit om FMA geheel geschikt te maken voor Nokia's.

Ik denk gewoon dat dit helaas een voorbeeld is van de non-compatabilitie van Nokia en FMA

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

co0lman schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:42:
Wacht op agenda optie al een hele poos.
Die zit nu in de 2.1 Beta 1 xmas versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

LordLarry schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:47:
[...]

FMA en BlueSoleil werken niet lekker samen. Een van tweeen zal moeten gaan. Zoek op http://fma.xinium.com/forums/index.php?act=idx als je er meer informatie over wil weten.
Helaas werkt het forum niet, heeft iemand meer info?

Als ik FMA start en connect druk dan loopt FMA gewoon vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130788

Ik heb nog een vraagje over FMA,
Ik heb een SE s700i. Het besturen van de muis via dat standaard script werkt wel, maar als ik dat doe dan bladert de telefoon gwoon door het menu van dat script. En als ik dan bijvoorbeeld klik laadt ie dus onbedoeld een ander programma wat in de lijst van dat script staat.
Is het ook mogelijk dat je een of ander muis menu-tje in je telefoon krijgt zodat je niet steeds andere programma's opent als je de muis bestuurd met je gsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 19894 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:14:
Helaas werkt het forum niet, heeft iemand meer info?
Het forum wordt geupgrade en verplaatst. Binnenkort komt het weer online.

/edit

Het forum is inmiddels weer online op http://www.mobileagent.info/forums/

[ Voor 16% gewijzigd door LordLarry op 29-12-2004 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132907

Zijn hier mensen die mee werken/werkten aan MFA?
:s kwil maar even laten weten dat het programma nog vol met vb bugs zit.
Hopelijk hebben niet teveel mensen VB staan op hun pc, anders zullen ze de alerts ook wel gezien hebben. Nuja, kzal ze zelf nie uithalen ... althans nu niet ;) ff geen zin.

Anders wel leuk concept van het programma. Moet zeker verder uitgewerkt worden!

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik ben een van de ontwikkelaars die meehelpt aan FMA. FMA bevat zeker nog bugs en dat is ook een punt waar we aandacht aan willen besteden naast het toevoegen van nieuwe functionaliteit. Ik kan je verzekeren dat het niet in VB geschreven is, maar in Delphi. Ik ben zelf geen VB programmeur dus wat je met 'alerts' bedoelt weet ik niet, maar ik betwijfel of ze van FMA komen.

Je kan in FMA wel gebruik maken van scripting. Hierbij maken we gebruik van het MS-Scripting control en het VBScript. Misschien dat je dat ziet. FMA functioneerd ook perfect zonder de scripts, dus als je ze te buggy vindt kan je dat gewoon uitzetten. Nog beter is natuurlijk het probleem mee helpen te zoeken of zelfa op te lossen zodat we FMA (en de scripts) nog beter kunnen maken. Zie daarvoor de script sectie van het FMA forum: http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showforum=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Rossi46 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:01:
Probeer 'em anders nog te ruilen (als dat nog kan) en neem dan de (duurdere) Qtrek klasse 1 dongle bij de Media Markt mee. Die heb ik net en die werkt perfect!

Edit:
Bij welke MM ben jij trouwens geweest? In Rotterdam kost die Canyon namelijk 20 eurp i.p.v. 16...
kan niet meer ruilen, ik zal het hiermee moeten doen... ben bij de MM in Zwolle geweest :P

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

En er is weer een nieuwe 2.1 Beta 1 versie beschikbaar:
An update for Fma 2.1 Beta 1 is available!

Change log for 2.1.0.52a:

- Fixed: Copy/move Long SMS to Archive.
- Fixed: Relocate DB create AppData path.
- Fixed: Group select in Call Favorites.
- Fixed: Create Bookmark on-update event.
- Fixed: COM port registry reading error.
- Fixed: Missing Delphi project debug data.
- Fixed: Missleading Relocate DB message.
- Fixed: Main menu hints text updated.
- Fixed: Main menu selection with keyboard.
- Changed: Various main menu images.
- Changed: Main menu reorganized alot.
- Changed: Tray icon popup menu.
- Changed: Source code cleanup.
- Changed: Message view details GUI changes.
- Added: Ask for DB relocate only once.
- Added: Minute Minder menu option (iceberg).
- Added: Save unsent New message as Draft.
- Added: Clear unsent New message warning.
- Added: Main menu toolbars are optional.
- Added: Remember toolbars positions.
bron: http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showtopic=3021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
De vorige versie was toch ook een 2.1 beta 1?

Aha, 2.1.0.52a

[ Voor 31% gewijzigd door Ginz op 04-01-2005 20:17 ]

-

Pagina: 1 2 3 4 Laatste