Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat durf ik niet te zeggen. Misschien moet je de scripts sectie van het officiele forum eens proberen.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

jongens; vandaag mijn eerste ervaring met FMA gehad (jawel; ook eindelijk een SE aangeschaft) en ik moet zeggen... meesterlijker dan dit kan echt niet (afgezien van de kleuren en de navigatie) ik ben echt megatevreden :D dit gebruik ik op PC; onderweg op mn Powerbook bluephoneelite :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107115

Ten eerste ben ik zeer blij met dit proggie. Zeer handig...
Heb al beetje rondgesurf op de fma onderwerp.. Maar heb vraagje dat ik niet echt kan vinden. Vraag me af of iemand hier mee bekend is. Ik wil namelijk mijn afbeeldingen backupen ivm dat mijn k700i teruggaat naar de winkel voor een firmware update. Nu kan ik alles netjes via de fma 'downloaden' van mijn telefoon naar mijn pc. Echter ik kan de gif's of jpg's die een map staan niet van de telefoon afkrijgen. De files die direct in de maindirectory van afbeeldingen staan lukken wel. Als ik de hele map tegelijk wil downloaden geeft fma aan dat het 'unauthorized' is. Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??

mvg Arno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Anoniem: 107115 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:28:
Ten eerste ben ik zeer blij met dit proggie. Zeer handig...
Heb al beetje rondgesurf op de fma onderwerp.. Maar heb vraagje dat ik niet echt kan vinden. Vraag me af of iemand hier mee bekend is. Ik wil namelijk mijn afbeeldingen backupen ivm dat mijn k700i teruggaat naar de winkel voor een firmware update. Nu kan ik alles netjes via de fma 'downloaden' van mijn telefoon naar mijn pc. Echter ik kan de gif's of jpg's die een map staan niet van de telefoon afkrijgen. De files die direct in de maindirectory van afbeeldingen staan lukken wel. Als ik de hele map tegelijk wil downloaden geeft fma aan dat het 'unauthorized' is. Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??

mvg Arno
Alles blijft gewoon behouden als je een firmware-update bij SE Service Points laat doen..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 107115 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 16:28:
Bij het apart downloaden van de file's krijg ik niet eens de optie om de file te downloaden. Is er iemand die dit probleem ook heeft/kent??
Dit is een bekend probleem die inmiddels al opgelost is. Zorg dat je de laatste versie hebt en gebruik de webupdate feature in FMA om de aller laatste patch te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120082

Ik heb enorm veel moeite met de samenwerking tussen m'n SE T630 en FMA. De oplossingen die op vorige problemen lijken bij mij niet te werken en blijft FMA na het zoeken de PC heropstarten. Ik geloof dat ik niet veel kan doen met de debugmode daar ik niet de kans krijg om iets te kopiëren.

Ik maak eerst contact om nadien een seriële poort op te stellen (COM4). Dit lukt allemaal zonder problemen. Dan in FMA opties instellen en proberen contact te leggen. Daar komt de reboot |:( .

Hier draait de PC met het standaard windowsstuurprogramma (XP home, SP2) Bluetooth (MSI Dongle)

Kan het soms ok liggen aan Baudrate, RTS en DTR in de opties (Serial Port)? WAt is dit eigenlijk juist en waar klan ik vinden wat ik daar moet invullen?

Al bedankt en groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwse vordering is nu dat ik dan maar probeer via bluetooth "zelf" contact te leggen (in opties). Nu krijg ik de melding dat ik de nieuwse drivers moet downloaden. Maar ik mee gelezen te hebben dat die niet nodig zijn met servicepack 2 ??

Met infrarood krijg ik meteen zonder problemen contact, alleen lijkt bluetooth mij toch iets omslachtiger, maar ook makkelijker in gebruik, tenmiste als je het werkend krijgt. :*)

De methode in de startpost werkt alleszins niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

misschien even een nieuwe bluetooth seriële poort aanmaken (wellicht in gebruik door andere functies ??)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, handig toch die Bluetooth :/

Maar het is me gelukt 8) . Toch een nieuwe driver van de site van MSI gehaald en alles werkt plots perfect. 'k heb ook geen gebruik moeten maken van een seriële poort maar doe alles gewoon via bluetooth zelf.

Nu al ff aant spelen en dit gaat nog even duren. ;)

Alleszins, nog veel suc6 LordLarry. Mooi gedaan (wat jou deel ook is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 120082 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:24:
Ik heb enorm veel moeite met de samenwerking tussen m'n SE T630 en FMA. De oplossingen die op vorige problemen lijken bij mij niet te werken en blijft FMA na het zoeken de PC heropstarten. Ik geloof dat ik niet veel kan doen met de debugmode daar ik niet de kans krijg om iets te kopiëren.

Ik maak eerst contact om nadien een seriële poort op te stellen (COM4). Dit lukt allemaal zonder problemen. Dan in FMA opties instellen en proberen contact te leggen. Daar komt de reboot |:( .

Hier draait de PC met het standaard windowsstuurprogramma (XP home, SP2) Bluetooth (MSI Dongle)

Kan het soms ok liggen aan Baudrate, RTS en DTR in de opties (Serial Port)? WAt is dit eigenlijk juist en waar klan ik vinden wat ik daar moet invullen?
Bij mij werkt FMA (2.1.1.2 beta 2 en 2.0.0.23 stable) perfect samen met m'n T630, ik denk dat je BT dongle op de een of andere manier een conflict heeft met XP en/of SP2.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/highend/fma.jpg

Kun je via my BT places met de T630 connecten en een file transfer uitvoeren :?
Mijn BT class 1 dongle werkt met z'n eigen Widcomm drivers (4.0.1.700) en niet met de native xp drivers, want die gebruik ik liever niet :/
SP2 wil ik ook niet, want dan ben je wel heel erg beperkt in je mogelijkheden, omdat het zonodig 'veilig' moet :r
Je zou kunnen proberen om de BT drivers van XP te verwijderen en dan de drivers van MSI gebruiken.

[edit] Je hebt al precies gedaan wat ik had bedacht als oplossing 8)7 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-04-2005 23:00 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 120082 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 20:24:
Je beschrijft een probleem met Widcomm dat in de aller laatste versies van FMA opgelost is. Ik begrijp dat het nu al bij je opgelost is, maar mochten andere mensen hier last van hebben moeten ze zorgen dat ze de aller laatste versie installeren en via de webupdate in FMA nog de laatste patches ophalen.
Anoniem: 120082 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:09:
Alleszins, nog veel suc6 LordLarry. Mooi gedaan (wat jou deel ook is :P)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98298

Blij met mn S700i!!! Echt kwaliteit dingetje maar toch weer paar dingen jammer...

De SE software liep gelijk brak en heb ik meteen verwijderd nadat ik FloAt's Mobile Agent had gevonden...

Maar is t mogelijk om bij FloAt's Mobile Agent ineens AL je foto's tegelijk eraf te halen en naar je pc te sturen? Ik erger me namelijk mateloos dat ik dit 1 voor 1 moet doen, plus dat ik ze daarna allemaal 1 voor 1 handmatig moet verwijderen op mijn telefoon zelf! :(
Ik denk nl ook dat je met de officiele SE software wel een soort van directe verbinding hebt met je telefoon zodat dit wel kan (met name het verwijderen dan bedoel ik :) )

Wie weet t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98298

Ben benieuwd of t gaat...

Heb t iig nu zo dat t me lukt via OBEX file transfer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan toch meerdere bestanden selecteren en dan voor downloaden kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er is een nieuew patch met het versie nummer 2.1.1.2b. Deze kan je verkrijgen via de webupdate feature in FMA.
- Fixed: Crash on web update finish
- Fixed: Prev,Next do not select all message text
- Fixed: Bug caused asking to save draft each time a message was send
- Fixed: Bug preventing the Event Log to be shown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135440

Ik heb hem niet in de default map geinstalleerd (C:/Program Files/Fma) maar in C:/Program Files/Sony Ericsson/FMA. Iedere keer als ik hem nu opstart krijg ik de ene na de andere melding dat er bestanden niet zijn gevonden?
Iemand weet wat dit is?

Heb trouwens nog niet geprobeerd de telefoon er aan te connecten...doe ik als ik klaar ben met eten :P

Edit: Nou als ik mijn telefoon connect wordt mijn pc zo traag als ik weet niet wat...
Ik zie wel mooi alle info, maar zooi die op mijn memorystick staat is niet zichtbaar? (Bij Files staat alleen telefoon geheugen?) Zie ook hier. Zelfde gedoe...
En hoe zit het met de files die die niet kan vinden als ik het proggie opstart? Heeft dat iets te maken met dat de pc zo traag is?

Edit2: Nou memory stick en telefoongeheugen zijn dus gescheiden...met dit proggie zouden ze niet allebij zichtbaar moeten/kunnen zijn?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 135440 op 21-05-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, dat zijn waarschijnlijk de scripts die niet meer gevonden kunnen worden. Maar dat is een gokje aangezien je niet de foutmelding zelf opnoemd (wat wel handig zou zijn). De scripts worden gebruikt om een menu op je telefoon te tonen waarmee je verschillende programma's op je computer kan besturen. In de opties kan je de script instellingen vinden en er staan wellicht ook paden in de scripts zelf. Maar je hebt de scripts dus niet nodig als je dat menu niet op je telefoon hoeft en het heeft ook niets te maken met waarom je pc traag zou worden.Ik heb geen idee waarom je pc traag zou worden overigens.

Zorg dat je de laatste Beta versie download en de webupdate in FMA onder het Help menu gebruikt om de laatste patches binnen te halen. Daar zijn wat problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Laatst online: 04-10-2022
dudes,

Zou de K750i er ook mee kunnen werken? en werkt het naar behoren?

Geen zin om het te proberenn nml. vervuiling van pc als ik voor niets installeer..

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

vanpeltje schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:34:
dudes,

Zou de K750i er ook mee kunnen werken? en werkt het naar behoren?

Geen zin om het te proberenn nml. vervuiling van pc als ik voor niets installeer..
Dude, misschien kan jezelf iets meer inzet tonen door:
1. Het toch te installeren en te proberen
2. Op internet te zoeken naar K750i en FMA
3. Op het forum van FMA te kijken naar de ondersteunde toestellen

Succes :)

Ik heb zelfs nog even gekeken of die K750i een Ericsson was: ja. Hoge kans dus dat dit toestel ondersteunt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Motrax op 23-05-2005 14:44 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 11:36
Hallo,

Ik gebruik FMA al 2 jaar naar volle tevredenheid. Ik heb er toch nog n vraag over: ik switchte in maart van een T300 naar een T630. Alle sms'en van mijn T300 waren opgeslagen in het 'Archive' van FMA. Toen ik de T630 op FMA 'aansloot' was dat Archive dus leeg. Is er een manier om mijn smsen alsnog te 'recupereren' zonder dat ik die T300 daarvoor moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan de SMSjes exporteren, maar je zou waarschijnlijk ook gewoon de gegevens die in de /data directory staan van de T300 naar de T610 verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil graag FMA gebruiken met mijn K750i en het lijkt allemaal wel te werken,
maar ik begrijp het gebrui van de sripts niet (like I said...n00b :P)

Plaatst FMA nou een extra menu-optie op je phone?
Hoe maak ik bv gebruik van de remote desktop feature? Of Winamp bedienen?

Ik heb al op de FMA forum gekeken, maar daar gaat het alleen maar over de scripts zelf
en niet echt hoe het werkt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 11:36
LordLarry schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:06:
Je kan de SMSjes exporteren, maar je zou waarschijnlijk ook gewoon de gegevens die in de /data directory staan van de T300 naar de T610 verplaatsen.
Ja, maar als ik het bestand SMSArchive van de T300 map naar de T630 map verzet, dan zal volgens mij FMA de bestanden van de T630 wegdoen, en ik wil die twee gewoon 'samenvoegen', of zal me dat niet lukken?

edit: als ik SMSArchive van de T300 gewoon in de T630 map plaats (en ik rename het originele T630 bestand) dan geeft FMA alsnog een foutmelding, en laadt hij (hoe weet ik niet!) toch de smsen van de T630 in!

[ Voor 20% gewijzigd door cocico op 25-05-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Skillz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:11:
Ik wil graag FMA gebruiken met mijn K750i en het lijkt allemaal wel te werken,
maar ik begrijp het gebrui van de sripts niet (like I said...n00b :P)

Plaatst FMA nou een extra menu-optie op je phone?
Hoe maak ik bv gebruik van de remote desktop feature? Of Winamp bedienen?

Ik heb al op de FMA forum gekeken, maar daar gaat het alleen maar over de scripts zelf
en niet echt hoe het werkt, etc.
Ja, FMA laat een menutje zien, maar je kan er ook bij via het menu Connectivity - Accessories op je telefoon. Dat menutje werkt via de FMA scripts. Je zal in de FMA Options een goed script moeten kiezen en in de scripts zelf eventueel nog paden en/of instellingen aanpassen. Voor winamp moet je nog wat extra doen:
Winamp Howto (by Zdravko Stoychev)

Using Winamp through your phone is simple*, in few steps**:
- Run command regsvr32 "C:\Program Files\Fma\WinampCOMLib.dll" (skip this if you use setup to install Fma, it's done automaticaly, or check the right path to the dll)
- Run Fma, go to Options and select Carpedi3m script, close Options and Edit Script Code from main menu. Make sure WinAmp path and title/version are correct in the script (do this step only once)
- Connect to phone, go to phone Menu->Connections->Accessoires and then FMA, enter WinAmp and see what is offered there :-)

* You could control other applications as Windows Media Player, PowerPoint, WinDVD, etc. Explore FMA menu under accessories for more information.
** If you are using Scripting Framework scripts instead of Carpedi3m, go to Tools->Script Configurator and set up all Winamp settings from there.
Overigens heb je een hele nieuwe telefoon die nog niet goed getest is binnen FMA. Het zou best kunnen dat FMA nog niet helemaal compatible is. Laat anders je event log even zien als je fouten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

cocico schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:36:
Ja, maar als ik het bestand SMSArchive van de T300 map naar de T630 map verzet, dan zal volgens mij FMA de bestanden van de T630 wegdoen, en ik wil die twee gewoon 'samenvoegen', of zal me dat niet lukken?
Dan zit er niets anders op als de SMSjes van je T300 te exporteren en daarna weer te importeren bij je T630 via FMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zou ik mijn T630 via FMA kunnen opladen?(met een datakabel uiteraard :9 )

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:55

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Erasmo schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:59:
Zou ik mijn T630 via FMA kunnen opladen?(met een datakabel uiteraard :9 )
Als je bedoelt of je de batterij kan bijladen is het antwoord nee, want dan zou dat ook zonder FMA mogelijk moeten zijn. Je kan wel bestanden uploaden naar je T630 via IR, BT of serieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik gebruik nu al een tijdje FMA met mijn K750i, maar er zijn een paar dingen waar ik niet uit kom:

- Hoe stel ik FMA in dat de K750i auto connect zodra de bluetooth in range is?
Ik gebruik WIDCOMM 4.0.1.700 software, maar ik krijg het niet voor elkaar op mijn laptop.

Het gekke is dat het op mijn PC op het werk juist wel werkt, ook met deze WIDCOMM software.
Ik zie dan dat eerst netjes automatisch de Virtuele Com poort word aangemaakt in Bluetooth en dan FMA netjes automatisch update met de K750i.

Moet ik van FMA echt alles installeren? Ook die MS Script Engine en zo?

- Ik krijg echt GEEN fma optie op mijn K750i, maar dat heeft nog nooit gewerkt.
Het lijkt me wel super als je met playlists kan werken via je mobiel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

In het File menu vindt je een Auto Reconnect optie. Als je die aanvinkt gaat het vanzelf. Daarbij moet ik natuurlijk wel aanmerken dat je telefoon zich wel eerst automatisch bij Windows moet kunnen aanmelden.

Nee, je hoeft de script enginge niet te installeren als je geen scripts wil gebruiken.

Dat menu op je telefoon werkt via scripts. Als je de script enginge nooit installeerd zal je die ook nooit krijgen. Er is ook nog een probleem met de K750 waardoor er op dit moment helemaal geen menu op dit type telefoon getoond kan worden. Als het allemaal zou werken kan je idd bijvoorbeeld je winamp playlist zien en besturen via je telefoon. Ook zou je je powerpoint presentaties kunnen bedienen of je videospeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147156

Iemand enig idee of er een toestel is waarop FMA inkomende ussd berichtjes herkent of dat er een andere tool is die op zulke berichtjes reageert?

Ik zit namelijk met een project op m'n werk waarbij we die berichtjes op een of andere manier via de pc willen controleren, maar omdat ze niet binnenkomen als gewone sms berichtjes lijkt float ze helemaal niet te herkennen.

Thanks,
Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Lijkt me zo'n zeer specifiek iets dat het me zou verbazen. FMA ondersteund het iig niet bij geen enkele telefoon. Het zijn aparte commando's die gebruikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82269

Kun je een back up maken met FMA?
Waar ik wel achter ben gekomen is dat je het wel kan synchroniseren. Maar meer ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je kan alle bestanden van je telefoon downloaden (behalve spelletjes), alle telefoonummers lokaal opslaan evenals de sms berichten. Dit zal je wel allemaal los moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118345

hey,

Zoals eerder gepost door Tije, kan ik eveneens geen bestanden van mijn k700i op mijn pc zetten met FMA. Als ik naar de map ga met de bestanden en aan de rechterkant erop klik met de rechtermuisknop, kan ik bij "send and recieve" enkel de upload functie kiezen NIET de download en ik kan ook enkel 1 bestand selecteren...

Ik kon het antwoord op die vraag niet vinden....

Wie kan er mij uitleggen hoe het moet om meerdere bestanden in 1 keer van Phone naar pc te krijgen...( Obex staat aan...)

Thx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Damnit :(

Bluetooth werkt prima (kan gsm zien, bestanden verzenden)
GSM werkt prima, zie boven
FMA doet het maar half

GSM: T630 BT: ERGENIC BT Adapter ERT BT-002

De GSM kan ik prima via de bijgeleverde drivers aansluiten op de pc. Ook kan ik de gsm op COM4 (zegt ie althans) laten connecten via dat programma.

Als ik FMA opstart, en dan bij opties de verbinding kies gaat het fout:

Bij BT: doet hij het niet
Bij COM: doet hij het niet, als ik COM4 invul, en op connect duw, crasht FMA :(

Heb ergens in het menu van de drivers gezien dat hij ook COM6 en COM7 gebruikt, misschien die eens proberen.

// Nieuwe versie gedownload, nu werkt ie :D

FMA pwnt, monitor aan/uit, winamp, reboot etc...

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 01-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 118345 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 16:13:
Zoals eerder gepost door Tije, kan ik eveneens geen bestanden van mijn k700i op mijn pc zetten met FMA. Als ik naar de map ga met de bestanden en aan de rechterkant erop klik met de rechtermuisknop, kan ik bij "send and recieve" enkel de upload functie kiezen NIET de download en ik kan ook enkel 1 bestand selecteren...
Je moet de laatste Beta versie downloaden en de webupdate feature in FMA gebruiken om de laatste patches op te halen. Dan moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey, bedankt...hij doet het... _/-\o_

Ik heb nog niet veel tijd gehad om het programma goed te leren gebruiken, maar klopt het dat je alles appart moet refreshen zodat je pc en phone correct synchroon zijn?
en ook dit...ik had een paar test fotos genomen en die van phone naar pc gezet, die bekeken en die vervolgens gewist op de phone via de phone, maar die zijn nog steeds te zien in FMA, terwijl die dus niet meer op de phone zijn...en ik kan ze niet verwijderen in programma...normaal of niet? en ik heb al eens "refresh" gedaan...

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 118345 op 01-07-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, maar je kan het ook zo instellen dat alles wordt ververst als je verbind met de telefoon.

Vreemd dat je de gewiste foto's nog ziet. Het kan eigenlijk niet anders of de telefoon zelf geeft aan dat het bestand nog bestaat. FMA cached dat soort dingen niet. Als je de verbinding verbreekt en weer opbouwd of ververs wordt de informatie over de bestanden weer opnieuw opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackiE1982
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-05 22:20
Ik heb sinds een paar dagen een SE k750i. Wat een wereld telefoon _/-\o_ . Mijn vorige was een ouwe nokia 3210. Ik heb nu ook fma v2 geinstalleerd. Ik heb in dit programma mijn contacten ingetypt en deze uploaden naar de tel. Het prog kan mijn tel vinden, maar het synchronatie proces duurt eeuwen en er gebeurt niks. :Z moet ik nog iets instellen in de tel zelf bij 'synchronatie'????

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Op het moment zijn er enkele problemen bekend tussen de K750 en FMA, waaronder het syncroniseren van contacts en de remote control. Er wordt aan een oplossing gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

LordLarry schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:54:
Je kan alle bestanden van je telefoon downloaden (behalve spelletjes), alle telefoonummers lokaal opslaan evenals de sms berichten. Dit zal je wel allemaal los moeten doen.
Waarom eigenlijk niet? Ik heb redelijk wat handige apps(niet alleen spelletjes) en het zou erg mooi zijn als ik ze zo zou kunnen uploaden naar de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Tja, dat zou je aan SonyEricsson moeten vragen. Zij laten het technisch gewoonweg niet toe. Ik vermoed om het kopieeren tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nie-0
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 21:38
Ik heb mijn pc opnieuw geïnstaleerd en van de data uit fma een backup gemaakt, nou heb ik dus bijvoorbeeld "SMSArchive.dat" maar hoe kan ik dit nou weet importeren in het programma. Gewoon kopieëren met het nieuwe SMSArchive.dat bestand werkt niet. Hij vervangt het bij het opnieuw opstarten gewoon weer door een ander bestand en de smsjes krijg ik ook niet te zien.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het is wel dezelde telefoon? Dan zou het copieeren van directories gewoon moeten werken. Zorg wel dat je alle bestandjes vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
LordLarry schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:05:
Op het moment zijn er enkele problemen bekend tussen de K750 en FMA, waaronder het syncroniseren van contacts en de remote control. Er wordt aan een oplossing gewerkt.
is er al oplossing....heb contacten mooi bewerkt op pc met emailadressen ed....lukt me nog altijd niet die op telefoon te krijgen (via kabel)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:17

reiker

dan jij!

Ik denk dat we het hier dan wel zouden lezen, aangezien LordLarry zeer nauw betrokken is bij het product :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We zijn bezig met een oplossing, maar dat is lastig als we nog geen developer hebben met zo'n telefoon :) We hebben een nieuwe ontwikkelaar gevonden die al een test versie heeft gemaakt voor de K750i. Die kan je uitproberen. Zijn wijzigingen werken nog niet goed samen met de K700, dus daar zijn we nog mee aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09-2024
hé nen dikke mercie......nu werkt het wel !

enkel op Todayscherm enkele letters die door elkaar lopen

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:35
weet er soms iemand waarom ik niet kan connecteren ... (zonder iets te veranderen) alles blijft steken bij de connectie : "checking voice support"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Niet als je niet meer informatie geeft. Zorg eerst dat je de Beta 2.1 versie download and de webupdate feature in FMA gebruikt om de laatste patches ta krijgen. Dan gebruik je de getting started wizard om je telefoon te vinden. Als er dan nog iets niet lukt wil ik graag een FMA event log zien daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

De FMA ontwikkelaars zijn druk bezig met het oplossen van sommige problemen met de K750. Daar hebben we wat hulp bij nodig van mensen met een K750. Zie http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showtopic=4997

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• BobB
  • Laatst online: 26-05 20:41
Hey allemaal,
Wanneer ik mijn T630 wil ''paren'' met mijn computer stuit ik op enkele moeilijkheden. Wanneer de software geinstalleerd is en ik hem opdracht geef om mijn mobiel te zoeken wil dit maar niet lukken. Na een tijdje zoeken krijg ik de melding dat hij geen toegang kan krijgen en dat hij geen licentie kan krijgen, gevolgd door een explorer schermpje met als bestandsnaam ''License''. Maar ik zou dus bij god niet weten waar ik dat bestandje moet vinden. Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel fout doe?

Alvast bedankt, Bob :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bobbus schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:47:
Hey allemaal,
Wanneer ik mijn T630 wil ''paren'' met mijn computer stuit ik op enkele moeilijkheden. Wanneer de software geinstalleerd is en ik hem opdracht geef om mijn mobiel te zoeken wil dit maar niet lukken. Na een tijdje zoeken krijg ik de melding dat hij geen toegang kan krijgen en dat hij geen licentie kan krijgen, gevolgd door een explorer schermpje met als bestandsnaam ''License''. Maar ik zou dus bij god niet weten waar ik dat bestandje moet vinden. Kan iemand mij vertellen wat ik eventueel fout doe?

Alvast bedankt, Bob :)
Je hebt Widcomm drivers en WinXP SP2? Bekend probleem :)

Hier staat de oplossing:
http://www.jonsguides.com/bluetooth
En dan waarschijnlijk hier:
http://www.jonsguides.com/bluetooth/manual.html

Het enige wat ik niet weet is of FMA goed werkt met de Widcomm drivers. Kan de stable er inmiddels ook goed mee overweg?

edit:
Ow, het is trouwens niet gebruikelijk dat er afgesloten wordt met groeten en namen enz, want anders komt het hele topic er mee vol te staan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 18-08-2005 19:54 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, FMA kan inmiddels weer zonder problemen gebruikt worden met de nieuwere Widcomm drivers. Zorg dat je na het installeren de webupdate in FMA gebruikt om de laatste patches op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152986

Hoi

Heb het hele topic gehad geloof ik. Kan alleen het antwoord niet vinden. Heb een k750i. FMA doet het prima maar ik zie alleen mijn memorystick niet??? Iemand de oplossing of is het gewoon niet mogelijk met fma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je moet even de webupdate draaien vanuit FMA zodat je de laatste patches hebt. En zorg dat je de Beta 2.1 versie neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Er is net weer een nieuwe versie van FMA gereleased met vele bug fixes. Deze release is de 2.1 Beta 3 en kan je vinden op http://prdownloads.source...beta-3-setup.exe?download
This BETA version does not includes latest support for Sony
Ericsson phones K700, K750i, S700 and similar. Such support
will be available in final FMA 2.2 release in next one or two
months. So stay tuned...

Change log:

- Fixed BSOD with Widcomm issue thanks to Vox.
- Fixed BlueSoleil issue workaround.
- Fixed Unsafe chars in phone model.
- Fixed Unsupported phone file type.
- Fixed Multi-download from subfolders.
- Fixed GSM encode/decode routines.
- Fixed Long SMS option in Chat window.
- Fixed Long SMS button click.
- Fixed Group member properties now work.
- Fixed download button was grayed out when in subfolders.
- Fixed Quit on Windows End Session.
- Fixed Compile with latest ICS version.
- Fixed Chat not scrolled on new message.
- Fixed Download not possible for not registered file types.
- Fixed MultiSelect capability for OBEX files.
- Fixed Log message with formatting error.
- Fixed Typecast bug.
- Fixed Long SMS button click.
- Fixed Deleting a file didn't work in subdirectories.
- Fixed Assigning an image to a contact didn't work.
- Fixed Unsafe chars in phone model.
- Added Log messages can be copied from window.
- Fixed bug 1143576 SMS Reply prompts to save to drafts.
- Fixed bug 1170299 Forum URL points to outdated location.
- Fixed bug 1169960 AV error while archiving Sent Items.
- Fixed bug 1166568 Export Messages spaces shown as %20.
- Fixed bug 1156924 Bug with sending Long SMS.
- Fixed bug 1151814 Move to archive failure.
- Fixed bug 1094364 Cannot personalize phonebook contact.
- Fixed bug 1093423 Problems with Outbox.
- Fixed Explorer Save message to folder routines.
- Fixed Partial Long SMS stays in Outbox as invisible.
- Fixed Upload (move) Long SMS to phone.
- Fixed Upload SMS to phone should clear message details.
- Fixed Delete error if explorer selection changed meanwhile.
- Fixed Various routines Unicode support bugfixes.
- Fixed No status text if message send sanity check failed.
- Fixed Send message to group member with comma in its name.
- Fixed Message to group member without number shows error.
- Fixed Sanity check manualy entered recipient's number.
- Added Verbose 'Icorrect number specified' error message.
- Changed IRMC Contacts Database Unicode support.
- Fixed Crash on web update finish.
- Fixed Prev,Next do not select all message text
- Fixed Asking to save draft each time a message was send.
- Fixed Bug preventing the Event Log to be shown
- Fixed Exception handling for reading Outlook folders.
- Added Outlook fields mapping in FMA Options.
- Added "/log" command line switch to store log in file.
- Added Contact Postal Address Outlook sync support.
- Offline profile names are read-only now.
- Changed log event small images and view options.
- Typo fixed for contact postal address, PostalCode.
- Typo fixed in Getting Started wizard dialog.
- Removed Organizer obsolete nodes Notes, Alarms.
- Show Developer Tools menu option in Obex debug.
- Startup to Organizer mode shows the Calendar now.
- Options title has a gradient background now.
- Modified Favorites popup menu text and icons.
- Fixed Favorite item details after delete.
- Fixed Organize Favorites Win XP Theme support.
- Fixed misleading text when Obex is aborted.
- Events Log do not change focus when filtered.
- Events Log selection rectangle not visible now.
- Removed obsolete Test Exception menu item.
- Outlook categories not remembered fixes.
- Connecting to phone percentage baloons removed.
- Ask to send Ouotbox messages on startup delayed.
- Stop retrying to send messages on failure.
- Timeouts due to interrupted SMS send fixes.
- Cancel Outbox sending if long sms part fails.
- Better handling User Abort on various places.
- Various Outbox sending text are altered.
- About box credits text lines are updated.
- New Event Viewer small icons (see image).
- Safe close call window if disconnected.
- Do not accept drag'n'drop files while connecting.
- Call OnDisconnected script event properly.
- Better handling for AT commands on Options exit.
- Script Initialize fixes on Options exit.
- Proximity implementation small changes.
- Multiple Syncs on Startup issue fixes.
- Removed useless Scripts Phone Explorer node.
- Edit Script Code menu command launches Notepad.
- Fixed explorer frames NoItemsPanel background.
- Reset Options to Defaults will ask confirmation.
- Options GUI changes, missing Caption set.
- Contact Personalize upload file fixes.
- Personalize Remove will ask confirmation.
- Personalize Upload will ask confirmation.
- Personalize Upload checks OBEX support.
- Cancel Edit Contact will ask confirmation.
- Changed Contact Personalize GUI.
- New Folder and File properties dialog (see attached image).
- Fixed About hyperlinks default font.
- Added License Button to About dialog.
- Fixed missing Group members properties.
- uWBMP refference moved into uGlobal.
- Added support for JPEG2000 images.
- Fixed GIF images displaying issue.
- Added Image properties effects and filters.
- New Person Action always enabled if IrmcSync enabled.
- Event Viewer Main menu has been rearranged.
- Event Viewer Added shortcuts to Filter menu.
- Explorer Popup menu added Add to Phonebook.
- Default Explorer view Popup menu rearranged.
- Allow Contact popup options to work with calls.
- Fixed Double-click behaviour in default explorer view.
- Added detailed info and some actions to Call properties.
- Fixed Database info for some Explorer Node properties.
- Show different icons in Explorer node Properties.
- Added more Codec stuff to FMA developer tools.
- Fixed Explorer ME contact properties without IrmcSync.
- Fixed Contact Personalize Upload canceled.
- Fixed Update explorer and views if contact modified.
- If not IrmcSync supported, disable Calendar view.
- Fixed Phonebook update on IrmcSync option change.
- Edit script code confirmation could be canceled.
- Fixed Voice Call Contact unicode support.
- Fixed New Message and Call dialogs width.
- Fixed New Message Add to Phonebook check.
- New Message received dialog GUI changes.
- Select contact to Voice Call GUI changes.
- Different user-friendly Refresh Action captions.
- Can save Event Viewer Filter and Stay On Top settings.
- Fixed LookupContact, LookupNumber, ContactNumberByName.
- Fixed Find contact in Phonebook (Irmc), Phone Book, SIM.
- Fixed Select Contact popup menu disabled if no IrmcSync.
- Fixed Personalize Call/New message dialog semafor usage.
- Fixed Add contact to phonebook when replacing old one.
- Changed "-debug", "-debugobex" to use "/" switch too.
- Fixed Properties toolbar button recreated as an Action.
- Fixed Incorrect Explorer frame on Explorer properties.
- Fixed Select Contact popup menu commands lose changes.
- Various FMA dialog windows GUI changes and fixes.
- Fixed Messages Folder name lookup thread removed.
- Fixed Text Messages sorted by name column issue.
- About dialog GIF image misused units fixed.
- New message dialog Reply Button not visible fixed.
- Edit Profile Cancel button will ask for confirmation.
- Parse received AT commands do not Trim them.
- Writting SMS to phone uses FSendingMessage flag.
- Fixed Show Archive outgoing messages in Sent folder.
- Fixed Move to Phone (upload) text messages.
- Fixed Delete text Message from SIM archive.
- Changed some toolbar buttons and some icons.
- Fixed AV errors if run as second instance.
- Fixed File propertes GUI if target is missing.
- Proximity implementation bugfixes.
- Use 'No items to display' uniform messages.
- Progress dialog (indicator added) changes.
- Web Update bugfixes, improvements and new stuff.
- Options Reset to Defaults works for each page individually.
- Updated Reset to Defaults factory settings.
- Fixed Add to Phonebook GUI depends on target source.
- Fixed Add contact to a Group unicode support.
- Added Add to Phonebook/Group Cancel confirmation.
- Changed Text Message properties dialog GUI.
- Fixed Getting Started Wizard GUI typos.
- Fixed Contacts Database loading and parsing.
- Fixed Contacts Database Unicode support.
- Fixed Edit Contact exception when SIM memory full.
- Fixed Editing contact in SIM memory IsNew detection.
- Fixed Add to Phonebook/Group panel background.
- Cancel New Contact with phone will ask confirmation.
- Changed Edit Contact OK check exception to messages.
- Changed Edit Contact Call Notes allowed for SIM book.
- Changed Edit Contact Call Prefs allowed for SIM book.
- Added Edit Contact Reset Position ask confirmation.
- Synchronization display messages are uniform now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 08:43
Restarte eerst mijn PC steeds als ik met FMA wilde connecten naar mijn k750i. Nu met de nieuwe versie, is het een eitje. Gewoon een serial verbinding maken en dan met FMA connecten. Een kind kan de was doen.

En het werkt nog allemaal ook. Zo kon ik eerst niet mijn phone book syncen met de datakabel, dat gaat nu dus wel.

Alleen heb ik een vraag. In FMA is de mogelijkheid om te connecten naar je telefoon als hij in het bereik van de pc komt. Echter gaat dat niet, want dan moet er eerst een serial verbinding worden gemaakt in mijn bluetooth locaties. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat automatisch gebeurt? Of is er nog een andere manier?

bvd. TranceSetter

• Superfly
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 21:05
Ik neem aan dat ik deze release niet zomaar over de oude heen kan zetten? Betekent wel dat ik dan wat settings zal moeten bewaren uit mijn 2.0.0.23 versie voordat ik deze 2.1 beta3 installeer...

Assistant Professor New Media & Digital Culture

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

TranceSetter schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:50:
Alleen heb ik een vraag. In FMA is de mogelijkheid om te connecten naar je telefoon als hij in het bereik van de pc komt. Echter gaat dat niet, want dan moet er eerst een serial verbinding worden gemaakt in mijn bluetooth locaties. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dat automatisch gebeurt? Of is er nog een andere manier?
Dat zal afhangen van de bluetooth stack/drivers die je gebruikt. Als je de native bluetooth stack van Microsoft gebruikt (WinXP SP2 en dan geen andere stack installeren) gaat dit vanzelf.
Superfly schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:49:
Ik neem aan dat ik deze release niet zomaar over de oude heen kan zetten? Betekent wel dat ik dan wat settings zal moeten bewaren uit mijn 2.0.0.23 versie voordat ik deze 2.1 beta3 installeer...
Dat kan wel, maar zorg dat je voor de zekerheid wel eerst een backup maakt van jr oude gegevens.

• bitpixl
  • Niet online
Ik gebruik nu de speciale test versie voor de K750i die ik hier vandaan heb en het werkt allemaal erg goed :)

Nu vraag ik me alleen af of het volgende ook mogelijk is:

- Bluetooth staat aan.
- FMA staat aan met proximity detection.

Als ik nu met mijn K750i in range kom van mijn notebook, dat via een script(?) FMA een extern programma (bv. winamp) kan starten :?

[ Voor 3% gewijzigd door bitpixl op 25-08-2005 13:06 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, dat kan via de FMA Scripts. Zie http://fma.sourceforge.net/resources/docs/scripts_sdk.htm en http://fma.sourceforge.net/resources/docs/framework/ en http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showforum=8 voor het maken van scripts.

/edit
Ow, maar ik lees net dat je een K750 hebt. De script support is nog niet gefixed voor die telefoon, dus daar zal je nog even op moeten wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door LordLarry op 25-08-2005 19:05 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Nou gisterenavond laat toch FMA geinstalleerd, en na wat uitvogelen met WildComm drivers en XP2 toch aan de praat gekregen, wat een mooi programma. Ikzelf heb een Z1010, die hoewel qua formaat niet ideaal is (big is the new black baby...) toch nog erg vertrouwd is. Ik heb alleen een vraagje/opmerking, forgive me als dit niet het juiste topic is:

Als ik in FMA een bericht verzend dan komt deze in de Archive folder te staan. Echter op mijn Z1010 heb ik alleen een map genaamd "Sent Items". Nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen, ik zou graag als ik via FMA SMS berichten stuur, deze ook te zien krijgen in mijn 'Sent Items' folder op mijn telefoon. Is dit mogelijk, of is dit een setting die ik over het hoofd heb gezien?

Thnx alvast :)

"You're only as good, as what you did last week."

• bitpixl
  • Niet online
LordLarry schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:04:
Ja, dat kan via de FMA Scripts. Zie http://fma.sourceforge.net/resources/docs/scripts_sdk.htm en http://fma.sourceforge.net/resources/docs/framework/ en http://www.mobileagent.info/forums/index.php?showforum=8 voor het maken van scripts.

/edit
Ow, maar ik lees net dat je een K750 hebt. De script support is nog niet gefixed voor die telefoon, dus daar zal je nog even op moeten wachten.
Woot! Dan wacht ik nog even af! :)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

oh,when? schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:21:
Als ik in FMA een bericht verzend dan komt deze in de Archive folder te staan. Echter op mijn Z1010 heb ik alleen een map genaamd "Sent Items". Nu voel je hem waarschijnlijk al aankomen, ik zou graag als ik via FMA SMS berichten stuur, deze ook te zien krijgen in mijn 'Sent Items' folder op mijn telefoon. Is dit mogelijk, of is dit een setting die ik over het hoofd heb gezien?
Als je rechtermuis doet op een smsje in FMA kan je m uploaden naar je telefoon in de Sent Items.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

LordLarry schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:06:
[...]

Als je rechtermuis doet op een smsje in FMA kan je m uploaden naar je telefoon in de Sent Items.
Dat deed 't em..thnx! :) Nu eens kijken of we PowerPoint kunnen besturen :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36
Zalig om zo met mij T610 te werken, alleen jammer dat ik geen tel nummers kan verwijderen via Pc.
Bellen via Bluetooth, is de kwaliteit goed ?
Welke acties gebruiken jullie het meest in het programma ? SMS'en of wat doe jij er zoal mee ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Anoniem: 120448

Ik gebruik nog altijd de FMA 2.0 stable versie, maar ik heb sinds kort de 2 beta 3 versie erop gezet. Werkt allemaal prima alleen bij de 2.0 stable versie krijg ik na het connecten met mijn t630 een menu ervoor met wat ik allemaal kan besturen (mediaplayer,muis,powerpoint etc). Als ik dan ga connecten met die beta versie lukt het mij wel een verbinding te maken maar krijg ik geen menu op mijn phone. Weet iemand hier een oplossing voor?

• Azrael
  • Laatst online: 27-05 00:12
Dit topic gaat over FMA, dus maar ff hier vragen :P

Ik kan m'n k750i gewoon verbinden, kan ook de klok gelijk zetten, bestanden erop zetten enzo, maar ik krijg met geen mogelijkheid contacten van de pc naar de phone!
Al de laatste stable en Schnorbsl Test Build 2 geprobeerd, USB kabel en blue tooth, maakt allemaal niet uit. Als ik het phone book probeer te synchen zegt de phone 'sessie is mislukt' en FMA zegt 'error: synchronize aborted'. En oja, winamp wordt op pauze gezet :? :?

Iemand een oplossing? Ik zou je erg dankbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 12:06
winamp pauze is bij mij enkel als ik een telefoontje kreeg... maar dat was bij mn t610, nu heb ik een p800 :9~ . wel stom dat dat daar niet mee werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 22:21
Azrael schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:08:
Dit topic gaat over FMA, dus maar ff hier vragen :P

Ik kan m'n k750i gewoon verbinden, kan ook de klok gelijk zetten, bestanden erop zetten enzo, maar ik krijg met geen mogelijkheid contacten van de pc naar de phone!
Al de laatste stable en Schnorbsl Test Build 2 geprobeerd, USB kabel en blue tooth, maakt allemaal niet uit. Als ik het phone book probeer te synchen zegt de phone 'sessie is mislukt' en FMA zegt 'error: synchronize aborted'. En oja, winamp wordt op pauze gezet :? :?

Iemand een oplossing? Ik zou je erg dankbaar zijn ;)
kabel en bluetooth gaat ook neit bij mij, infrarood daarentegen weer wel :? dat werkt verder perfect

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 27-05 00:12
Hm ja, infrarood heb ik niet..

Nouja, dan maar geen contacten met de pc syncen voorlopig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 120448 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 11:28:
Ik gebruik nog altijd de FMA 2.0 stable versie, maar ik heb sinds kort de 2 beta 3 versie erop gezet. Werkt allemaal prima alleen bij de 2.0 stable versie krijg ik na het connecten met mijn t630 een menu ervoor met wat ik allemaal kan besturen (mediaplayer,muis,powerpoint etc). Als ik dan ga connecten met die beta versie lukt het mij wel een verbinding te maken maar krijg ik geen menu op mijn phone. Weet iemand hier een oplossing voor?
Wellicht zijn er problemen met de scripts? Bekijk het log eens in FMA en kijk of er foutmeldingen in voorkomen. Staat het script wel correct geconfigurereerd in de FMA Options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127291

ik gebruik nu FMA test build 2 voor m'n k750i en alles lijkt goed te werken. Ik krijg het alleen maar niet voor mekaar om winamp en andere aplicaties (Tools > Script configurator) te besturen met m'n telefoon. Als ik na verbindingen>accessoires ga krijk ik telkens de melding dat er geen accesoire is aangesloten op de telefoon.
Moet ik eerst iets oploaden naar m'n telf. ofzow? heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor mekaar?
is er iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen en die me wil helpen? :*)
BVD

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 127291 op 04-09-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Nee, dat moet niet. Het probleem is dat de K750 andere instructies heeft voor het menu gedeelte en dat FMA daarvoor nog niet aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LordLarry schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:05:
Nee, dat moet niet. Het probleem is dat de K750 andere instructies heeft voor het menu gedeelte en dat FMA daarvoor nog niet aangepast is.
dus als ik dat goed begrijp kan ik met m'n k750 winamp nog niet bedienen via fma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:41

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Anoniem: 127291 schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:30:
ik gebruik nu FMA test build 2 voor m'n k750i en alles lijkt goed te werken. Ik krijg het alleen maar niet voor mekaar om winamp en andere aplicaties (Tools > Script configurator) te besturen met m'n telefoon. Als ik na verbindingen>accessoires ga krijk ik telkens de melding dat er geen accesoire is aangesloten op de telefoon.
Moet ik eerst iets oploaden naar m'n telf. ofzow? heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg het maar niet voor mekaar?
is er iemand die het wel voor elkaar heeft gekregen en die me wil helpen? :*)
BVD
In de K750i zitten standaard al HID profielen, als je een paar andere profieltjes op je foon zet dan kun je ook allerlei programma's bedienen, waaronder winamp en windvd :)
Je vindt de standaard HID profielen bij Entertainment\externe besturing en hier zet je de andere gewoon bij (verzenden met BT).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankjwel Speedy-Andre,
Had dit al een keer geprobeerd meet toen had ik die hid profielen op m'n memorystick gezet, maar nu werkt het via bluetooth:)
Alleen met dat hid profliel van winamp kan ik de nummers die ik afspeel in op m'n telefoonscherm zien.
zoals dit: http://www.tweakers.net/ext/f/20934/full.jpg
maar iig bedankt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 16:36

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Met JeYo Remote krijg je ook een playlist te zien, misschien dat die werkt met de K750?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 127291 schreef op zondag 04 september 2005 @ 13:18:
dus als ik dat goed begrijp kan ik met m'n k750 winamp nog niet bedienen via fma?
Klopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40130

Heeft iemand ervaring met de nieuwe W800i van SE samen met dit programma?

Ik ben nu aan het testen, maar ik kan alleen niet op de 512mb geheugenkaart komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat zou wel moeten lukken met de nieuwste Beta versie. Er zijn nog wel wat andere problemen. Zie daarvoor de K750 posts in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:34
ik heb wat problemen met FloAt's en m'n k300i. Zodra ik wil connecten (via usb kabel) sluit het programma gewoon af. Ik heb al een keer verbinding gehad met m'n telefoon, toen werkte alles. Ik gebruik de laatste beta, maar met de stable ging het ook mis. Met de stable hing ie gewoon, en moest ik via taakbeheer afsluiten.

Ook via de wizard ziet hij de telefoon gewoon, maar zodra hij daarna wilt gaan connecten kapt hij er weer mee. Het rare is dat het wel gewerkt heeft :S Opnieuw installeren had ook geen nut. Iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door ScorpionNL op 20-09-2005 19:53 ]

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Anoniem: 40130

Dit heb ik nu ook! Eerst werkte het wel, maar sinds de laatste Beta update van vandaag niet meer....

Afwachten totdat de stable uit is denk ik. Met support voor w800i hoop ik!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-11-2024
Eerst had ik een T610, die werkte prima met FMA. Telefoongeheugen en alles dus op de pc gezet. :)

Helaas ben ik twee weken geleden mijn telefoon met simkaart en alles verloren :X

Inmiddels heb ik alweer een K700i, en deze werkt prima ook prima met dezelfde FMA install :Y)

Nu vraag ik me af, kan ik mijn hele adresboek (wat nog op mijn computer staat als een twee .dat bestanden) weer terugzetten op mijn k700i? :)

Weet iemand of dat kan, en zo ja hoe? :>

Tomorrow is often the busiest day of the week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Even een quote van mij zelf uit een vorig topic:
wout-hugo schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:23:
[...]

Met Floats mobile agent heb ik het al geprobeerd. Het punt is alleen dat als ik de telefoon connect dat die dan 100% van de CPU gebruikt. Met het programma kan ik dan niets meer beginnen.
Heeft iemand een oplossing voor mij?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dunbar schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:01:Nu vraag ik me af, kan ik mijn hele adresboek (wat nog op mijn computer staat als een twee .dat bestanden) weer terugzetten op mijn k700i? :)
Ja, kopieer de .dat bestanden over die van de K700 en start FMA. Je ziet dan je T610 contacts staan. Selecteer deze en doe rechtermuis Force As New. Dan synchronizeren en klaar.
wout-hugo schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:25:
Heeft iemand een oplossing voor mij?
Heb je het probleem nog steeds met de aller nieuwste beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, het is zeer waarschijnlijk al langsgeweest, maar ik zie het niet staan, ik kijk er waarschijnlijk naast, maar kan ik met fma een backup maken van mijn telefoonboek en simkaart, in geval ik mijn nummers kwijtspeel? En zo ja..;hoe doe ik dat dan?

Merci....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als ik met FMA geconnected ben krijg ik zo'n handig menutje met een aantal functies... Maar soms moet ik hem ff wegklikken om bij iets op m'n telefoon te komen... Hoe kom ik dan weer terug in het main menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Anoniem: 118345 schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 17:49:
Sorry, het is zeer waarschijnlijk al langsgeweest, maar ik zie het niet staan, ik kijk er waarschijnlijk naast, maar kan ik met fma een backup maken van mijn telefoonboek en simkaart, in geval ik mijn nummers kwijtspeel? En zo ja..;hoe doe ik dat dan?
Door de data directory van FMA te backuppen of door je telefoonnummers te exporteren naar CVS.
Erasmo schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 19:53:
Als ik met FMA geconnected ben krijg ik zo'n handig menutje met een aantal functies... Maar soms moet ik hem ff wegklikken om bij iets op m'n telefoon te komen... Hoe kom ik dan weer terug in het main menu?
Bij het Connect menu en dan bij Accessories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Laatst online: 01-05-2020
ik gebruik mijn K750I in combinatie met de FMA versie 2.1.1.102 beta3.
alles gaat goed maar het syncroniseren met mijn kalender lukt niet, sessie is mislukt krijg ik dan.

Weet iemand hoe ik dit oplos??

Mijn dank is groot.

Speedbeertje@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 13:58
ScorpionNL schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:48:
ik heb wat problemen met FloAt's en m'n k300i. Zodra ik wil connecten (via usb kabel) sluit het programma gewoon af. Ik heb al een keer verbinding gehad met m'n telefoon, toen werkte alles. Ik gebruik de laatste beta, maar met de stable ging het ook mis. Met de stable hing ie gewoon, en moest ik via taakbeheer afsluiten.

Ook via de wizard ziet hij de telefoon gewoon, maar zodra hij daarna wilt gaan connecten kapt hij er weer mee. Het rare is dat het wel gewerkt heeft :S Opnieuw installeren had ook geen nut. Iemand?
Niemand die dit weet? Want ik heb ook het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

speedbeertje schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:55:
ik gebruik mijn K750I in combinatie met de FMA versie 2.1.1.102 beta3.
alles gaat goed maar het syncroniseren met mijn kalender lukt niet, sessie is mislukt krijg ik dan.
Dat deel is nog niet compatible met de K750 en de W800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefrijn
  • Laatst online: 09-05 14:01
Ik heb ook een probleempje bij het connecten van mij w800i met FMA. Via USB gaat alles perfect (mooi programma trouwens), maar niet via Bluetooth (terwijl ik daarvoor juist FMA wil).

Ik maak eerst verbinding in Blue Soleil via de seriële poort, hierbij geeft hij weer dat er verbinding is over COM poort 5, dus dit stel ik in in FMA. Dan druk ik op Connect, maar dan blijft FMA hangen :? . Hij loopt gewoon vast, geeft ook geen laadbalkje ofzo, hij doet niks meer.

Ik heb al een aantal variaties geprobeerd met RTS / DTR (niet alle combinaties, maar ik weet ook niet wat het inhoud). Ik heb net ook een update gedaan van Blue Soleil, maar dit hielp ook niet.

Is er iemand die weet wat ik moet doen, of wat ik fout doe? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Je moet de laatste Beta versie eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefrijn
  • Laatst online: 09-05 14:01
LordLarry schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:28:
Je moet de laatste Beta versie eens proberen
Ik installer de Beta 3 versie, en ik selecteer de COM poort, en hij doet het METEEN :7

Bedankt! _/-\o_

edit: Aaargh, ik kom er net achter dat scripts voor de w800i nog niet ondersteund worden :'( . Echt vet balen, want dit lijkt me nou juist zo gaaf aan FMA

[ Voor 25% gewijzigd door Sefrijn op 27-10-2005 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb nog wel een vraag over dit floAt's. Ik moest m'n SE K750i master resetten om de nederlandse taal terug te krijgen. Ik had m'n contacten op SIM gezet en nu weer netjes terug gezet maar ik had floAt's gebruik om m'n smsjes te bewaren en daarna (na de master reset) deze weer terug te zetten. Ik snap alleen de ballen van het programma, ik heb het voor elkaar gekregen om de smsjes op de computer te laden, en ik heb ze opgeslagen in een .CVS file (is dit nodig?). Maar verder dan dat kom ik niet. Als ik deze .CVS file upload weet de telefoon er geen raad mee (komt in de map overige). Ik hoop toch dat er wel een mogelijkheid is om de opgeslagen SMS'jes terug te sturen naar je telefoon?

Ik moet trouwens zeggen dat de 'stable' versie (2.0.0.19) érg instabiel is. Voor de kleinste verwerking loopt het programma al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Voor de K750 raad ik aan de laaste Beta versie te gebruiken. Je zal de SMSjes weer in FMA moeten importeren, daarna kan je ze mbv FMA weer in je telefoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

de beta 3 versie laat mijn cpu op 100% load draaien als ik probeer telefoonboek te synchroniseren, en doet vervolgens niets :|

ik heb trouwens een nokia 6230i

//edit

in beta 2 werkt dit dus wel, gaat het alleen maar mis met synchroniseren van agenda :P

[ Voor 24% gewijzigd door woest85 op 11-12-2005 21:56 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-05 17:00

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Kan het kloppen dat het een bug is dat de charge counter niet verder gaat dan 99 in FMA. Of kan de K700I zelf niet verder tellen dan 99.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste