Hoofdcategorieën
Topicacties

FloAt's Mobile Agent

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

floAt's Mobile Agent

http://fma.sourceforge.net/images/download.jpg
Klik voor download

Inleiding:

FloAt's Mobile Agent, afgekort FMA is een gratis, GPL (Open Source) programma waarmee je met met je mobiele telefoon je telefoonboek, SMS berichten, profielen, bestanden, en gesprekken kan bijhouden, syncroniseren en controleren.

FloAt's Mobile Agent is begonnen met de ondersteuning voor de SonyEricsson's zoals de T68i en de T610. Omdat er momenteel veel nieuwe SonyEricsson's verkrijgbaar zijn, hebben de ontwikkelaars van FloAt's Mobile Agent hun programma weten te ontwikkelen tot een programma die voor bijna elke SonyEricsson geschikt is.

Naast de ondersteuning voor zowat bijna elke SonyEricson, is er ook support voor ouder Ericsson toestellen zoals de T39m. Daarnaast zijn de ontwikkelaars momenteel ook bezig om FloAt's Mobile Agent ook geschikt te maken voor veel ander merken zoals Nokia, Siemens en nog meer andere merken.

FloAt's Mobile Agent, momenteel nog vrij klein, zal in de toekomst zeker weten uit gaan groeien tot één van de beste en meest universele programma's om een mobiele telefoon mee te beheren.

Ondersteunde toestellen:

Momenteel werken de volgende toestel volledig, of bijna volledig met FloAt's Mobile Agent:

• Ericsson T39m
• Ericsson T68m
• Ericsson R520m

• SonyEricsson T68i
• SonyEricsson T610
• SonyEricsson T630
• SonyEricsson T230
• SonyEricsson T300
• SonyEricsson T310
• SonyEricsson F500i
• SonyEricsson K500i
• SonyEricsson K700i
• SonyEricsson S700i
• SonyEricsson Z600
• SonyEricsson Z1010

Van de volgende toestellen is al bekend dat er een verbind tot stand gebracht kan worden, en dat sommige opties werken. Maar om nou van een goede ondersteuning te spreken?

• SonyEricsson T200

• Siemens ME45
• Siemens M55
• Siemens S55
• Siemens S65

• Nokia 6310(i)
• Nokia 6610(i)

Bovengenoemde toestellen zijn de voor mij bekende, door FMA ondersteunde toestellen. Deze lijst zal héél vaak uitgebreid gaan worden.

Op de website van FMA kan je lijst vinden van feedback die gebruikers geven. Daar is bijvoorbeeld te vinden dat verschillende Nokia toestellen al wel verbinding kunnen maken, maar nog weinig functionaliteit bieden.
De functionaliteit van de Nokia toestellen zal heel snel kunnen groeien als jullie allemaal FMA downloaden, en gaan uitproberen. Mocht je problemen ondervinden met de ondersteuning van jouw toestel door FMA, dan kan je jouw bevindingen beschrijven op de website van FMA. Begrijp wel dat de ontwikkelaars van FMA natuurlijk niet op elke melding een feedback kunnen geven.

Opsomming Mogelijkheden:

Als jij een toestel heb die door FMA geheel ondersteund wordt, dan is het voor jou mogelijk om de volgende dingen met jouw telefoon te doen:

• Telefoonboek beheren. (zowel toestel als SIM geheugen)
• SMS berichten beheren en kopieren naar je PC.
• SMS berichten versturen, en ontvangen.
• Bellen via de microfoon en luidspreker(s) van jouw PC.
• Profielen bewerken.
• Bestanden, zoals wallpaper, ringtones uploaden/downloaden.
• Uitgaande, inkomende en gemiste gesprekken bekijken.

Verschillende programma met je telefoon besturen

Hoe je telefoon te verbinden met FloAt's Mobile Agent:

Afhankelijk van je gekozen telefoon kan je elke telefoon tot op maximaal 3 manieren verbinden met je PC, en dus FMA. Dat kan afhankelijk van het toestel via datakabel, infrarood of via Bluetooth.

Datakabel:
Het meest makkelijk, maar tevens het minst mobiel en minst functioneel is om je telefoon te verbinden via de datakabel. Dan kan je namelijk heel makkelijk zien via welke COM poort de kabel aangesloten is, selecteer dat in FMA onder opties, en verbinden maar. Helaas is een datakabel gebonden aan een kabel (owja :? ), daarom zal de functie van afstandsbediening erg nutteloos zijn.

Er is nog een belangrijk nadeel van een datakabel. Dat is namelijk als je na een bepaalde periode weer een nieuw toestel wil kopen, dat je dan gebonden ben aan de aansluiting, of je zou weer een nieuwe datakabel moeten kopen.

Installatiestappen:

1: Installeer de bijgeleverde driver van de datakabel. (DCU-11)
2: Steek de USB kabel in de USB poort, en laat de PC je datakabel herkennen.

http://www.tweakers.net/ext/f/44529/full.jpg

3: Ga naar je apparaatbeheer, en kijk via welke COM poort je USB kabel verbonden is.

http://www.tweakers.net/ext/f/44530/full.jpg

4: Voer de juiste COM-poort in bij FMA onder de opties

http://www.tweakers.net/ext/f/44531/full.jpg

5: Druk op de knop verbinden, zoek uit wat je allemaal met FMA kan doen en geniet van FMA.

Bluetooth:
Je telefoon via Bluetooth of infrarood verbinden is iets moeilijker. Het is bij Bluetooth namelijk al geheel afhankelijk van het besturingssysteem dat op jouw PC aanwezig is.
Als je bijvoorbeeld nog over Windows 98 bezit, dan is het bijna niet mogelijk omdat Windows 98 een slechte ondersteuning bied voor USB en Bluetooth.
Als je over Windows XP beschik, dan is het afhankelijk welk SP je op je PC geinstalleerd heb. Heb je Windows XP SP1 (of zonder SP), dan is het nog steeds nodig om de bijgeleverde drivers van de Bluetooth Dongle te instaleren. Dit is dus ook niet meer nodig bij SP2 omdat daarin al een 'Native' driver aanwezig is.

Nadat je de Bluetooth dongle werkt, moet je natuurlijk een beveiligde verbinding tot stand brengen tussen jouw GSM en de PC. Doe dat op de volgende manier:

1: Ga naar 'My Bluetooth Places' door op je het icoon op je werkblad te klikken, of via het kleine Bluetooth icoontje rechtsonder in je systemtray

http://www.tweakers.net/ext/f/44579/full.jpg

2: In 'My Bluetooth Places' klik je op "Search for devices in range" en zodra je de telefoon gevonden heb klik je op "Pair Device"

http://www.tweakers.net/ext/f/44580/full.jpg

3: Zodra de GSM 'gepaired' is aan jouw PC kan je de serial port connecten. Als je dat gedaan heb, kan je teruggaan naar 'My Bluetooth Places' en daar kan je links onderaan vinden via welke COM poort jouw GSM verbonden is met jouw PC. (In plaatje via COM 4)

http://www.tweakers.net/ext/f/44581/full.jpg

4: De juiste COm poort voer je weer in bij 'opties' in FloAt's Mobile Agent.

Infrarood:
Aangezien ikzelf niet over een infrarood poort op mijn computer beschik, is dit zeer moeilijk voor mij uit te legen hoe je dit moet doen. Eigenlijk moet je me de 2 handleidingen van bovenstaande manieren het zelf wel kunnen.

Ik hoop in de toekomst van iemand een infrarood adapter te kunnen lenen, of het met iemand zijn laptop uit te kunnen proberen, om daar ook een handleiding voor te kunnen schrijven.

FloAt's Mobile Agent, het programma zelf:

Met FloAt's Mobile agent krijg je standaard je 'FMA today' scherm te zien, daar krijg je een totaalbeeld van alle activiteiten die er in je GSM hebben plaatsgevonden. En kan je een heel overzicht krijgen van alle mogelijkheden die FloAt's Mobile Agent jou bied:

http://www.tweakers.net/ext/f/44585/full.jpg

Hier komt nog een uitleg over 'het op afstand besturen van programma's vie FloAt's Mobile Agent, met je GSM, bellen via je PC, het makkelijk overkopieren van gegevens van telefoon 1 naar telefoon 2, en nog veel meer aangezien FMA over een enorm groot aantal mogelijheden beschikt.

http://fma.sourceforge.net/images/download.jpg
Klik voor download

Ginz wijzigde dit bericht 22-11-2004 20:32 (9%)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Master of Elements

ik mis de P900 in de lijst (en dus ook de P800 en P910) :'(

Amerasu - lvl 70 Undead Mage - Ghostlands :: Guild Leader of: <-[ Blood and Tears ]-> :: 2/6 SWP

Sui Generis

Erg goed programmaatje idd. Ik gebruik het erg veel i.s.m mijn T610 en dat werkt dus perfect. Wat ik een erg handige functie vind is het uploaden van spullen naar je telefoon toe bijvoorbeeld nieuwe ringtones en dergelijke

"Stargate: Uniting Planets" | Photogallery Updated!

Trek 6500 powered

quote:
Whuzz schreef op 06 november 2004 @ 03:38:
ik mis de P900 in de lijst (en dus ook de P800 en P910) :&#039;(

Ja, klopt.

Die draaien namelijk op een heel apart systeem. Ondersteuning daarvoor moet vast in de toekomst mogelijk zijn. Maar momenteel eerst het volledig 100% goed functioneren van S700

-
-

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Hoe kan ik via FMA daar afspraken typen in m'n kalender en deze versturen naar m'n telefoon :-S ?? En hoe kan ik met mijn telefoontje zefl m'n computer besturen?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Go Tweak your ass off
Reg. datum: 07 november 2000

Had eerst een los topic maar werd op dit topic gewezen, dus hier komtie:

Ik heb het carpedi3m script in FMA geladen om winamp, maar nu valt me op dat singen die wel in het script zijn terug te vinden, zoals repeat shuffle en een eigen volume regelaar van winamp(dus niet de master volume) wel terug zijn te vinden in de code, maar niet voorkomen in het FMA remote menu op de telefoon (T610).

Ik heb al lopen zoeken op internet maar kan nergens vinden hoe ik t script moet editten om het wel in het menu te krijgen(ballen verstand van programmeren en scripten). er zijn zo meer opties verborgen in het script, die ik waarschijnlijk op een dezelfde wijze "aan" zet.

is het trouwens mogelijk om de volume schuiver ipv per 10% ook per 5 of 2 % in te stellen?

Breek je nek voorzichtig

Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Ik hoop in de toekomst van iemand een infrarood adapter te kunnen lenen, of het met iemand zijn laptop uit te kunnen proberen, om daar ook een handleiding voor te kunnen schrijven.
Ik ga dit binnenkort wel even uittesten, zodra ik weer internet heb...

Proud Daddy of Iris!

Wat ik nog steeds zoek is een manier om automatisch via BT een verbinding te krijgen zo gauw ik in range kom, net als IR zeg maar.
Als iemand mij daarmee kan helpen ben ik een gelukkig mens.

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

Trek 6500 powered

Dat is redelijk mogelijk als je bij FMA de 'Proximity .......', 'Connect at startup' en 'Reconnect' aanzet. Dan blijft FMA zoeken naar een BT telefoon.

-
-

Proud Daddy of Iris!

quote:
Ginz schreef op 10 november 2004 @ 11:12:
Dat is redelijk mogelijk als je bij FMA de 'Proximity .......', 'Connect at startup' en 'Reconnect' aanzet. Dan blijft FMA zoeken naar een BT telefoon.
Als dit echt zo is ga ik het vanavond meteen installeren....
Iemand ervaring mee?

Niets is zo irritant als je steeds weer naar boven moet lopen om de connectie te accepteren om winamp te kunnen bedienen met mn t68i.

05-01-2008 / 5:38 uur / 2730 gram - Nu met: Canon 40D - 17-85mm IS USM - Tokina 100mm 2.8 - Canon 70-210mm 3.5-4.5 USM - Grip BG-E2 - Lowepro Slingshot 200AW

Reg. datum: 26 juli 2003

download down? kan iemand ff de installer/zip mirorren? [of mag dat zelfs bij Open Source niet?]

Zirtox (prot spec warrior) && Callixtus (Destruction warlock) @ Outland

Trek 6500 powered

quote:
woest85 schreef op 10 november 2004 @ 12:59:
download down? kan iemand ff de installer/zip mirorren? [of mag dat zelfs bij Open Source niet?]

Done, fixed.

quote:
Peanut schreef op 10 november 2004 @ 13:09:
Telefoon binnen (T630), bluetooth dongle (Mycom) aangesloten, gepaired en Float's Mobile Agent geinstalleerd. Geen problemen tot dusver......

FMA opgestart en wanneer ik nu probeer te connecten, dan reboot mijn systeem (XP Pro, sp2,COM poort staat goed ingesteld in de opties :) ). Bij het zoeken op andere poorten gaat het icoontje knipperen met vervolgens de foutmelding dat ie niet kan connecten. Maar dat lijkt me logisch... :X

Standaard wordt de verbinding via COM4 geleid, maar daar zit het reboot-probleem. Wat is nu precies het probleem en hoe kan ik dit oplossen? Andere poort creeren (weet alleen niet hoe)?
Probeer eens eerst in 'My Bluetooth Places' je 'Serial Port' te connecten en daarna FMA op te starten.

Ginz wijzigde dit bericht 10-11-2004 22:54 (14%)

-
-

hmm, waarom ziet ie mijn nokia 6610 niet? terwijl oxygen phone manager etc er wel gewoon mee kunnen werken?

La Vache qui plit®

Goed topic!Maar downloaden wil niet echt... Mijn ervaring met downloaden van Sourceforge is dat belnet erg vaak niet werkt. Ik neem altijd de heanet link, nooit problemen: ierse downloadlink

@woest:
Tja, als je het topic leest zie je dat het in eerste instantie gemaakt is voor SonyErisson phones.
quote:
Daarnaast zijn de ontwikkelaars momenteel ook bezig om FloAt's Mobile Agent ook geschikt te maken voor veel ander merken zoals Nokia, Siemens en nog meer andere merken.
Dus ze zijn nog bezig om nokia's aan de praat te krijgen... :)

Savantas wijzigde dit bericht 11-11-2004 10:09 (44%)
Reden: reactie op woest

specs: Converse Kingpin Brown +2.00 65ø +2.75 65ø Glas

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

Waar ik dus gisteren achterkwam onder Windows XP, is dat m'n icoontjes niet worden gerefreshed. Laat me dit even uitleggen.

Als ik connect in My Bluetooth Places, met m'n Serial Port naar K700i dan komt er een klein windowtje, connecting bla bla. Maar dit schermpje blijft dus hangen. Als ik dan rechtermuisknop op het Serial Port icoontje doe, dan zie ik in het submenuutje 'Disconnect, Status etc.' staan. Dus ik heb verbinding! Als ik dan F5 doe van refresh, dan zie ik pas dat het icoontje is veranderd naar connected :)

En ik maar klooien en klooien met SP2, ik doe gewoon connect, daarna start ik FMA op, en het werkt als een zonnetje.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

quote:
Savantas schreef op 11 november 2004 @ 10:00:
Goed topic!Maar downloaden wil niet echt... Mijn ervaring met downloaden van Sourceforge is dat belnet erg vaak niet werkt. Ik neem altijd de heanet link, nooit problemen: ierse downloadlink

@woest:
Tja, als je het topic leest zie je dat het in eerste instantie gemaakt is voor SonyErisson phones.
[...]

Dus ze zijn nog bezig om nokia's aan de praat te krijgen... :)
ja, en in de ts staat de nokia 6610 ook tussen de nokia telefoons die volgens de TS met floats werken...

Trek 6500 powered

quote:
woest85 schreef op 11 november 2004 @ 13:41:
[...]

ja, en in de ts staat de nokia 6610 ook tussen de nokia telefoons die volgens de TS met floats werken...

Gedeeltelijk. Heb net een Samsung SGH-E700 ook werkend gekregen met FMA, maar daar werkt ook niet alles bij. Zoals het telefoonboek werkt (nog) niet.

Download link werkt nog even niet, zal ik even een oplossing voor zoeken.

Ginz wijzigde dit bericht 11-11-2004 14:13 (10%)

-
-

quote:
Ginz schreef op 11 november 2004 @ 14:12:
[...]

Gedeeltelijk. Heb net een Samsung SGH-E700 ook werkend gekregen met FMA, maar daar werkt ook niet alles bij. Zoals het telefoonboek werkt (nog) niet.

Download link werkt nog even niet, zal ik even een oplossing voor zoeken.
mjah, maar mijn telefoon word helemaal niet gevonden :|

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Eej dat FMA werkt ook wel goed bij mij, maar in de opsomfunctie van de mogelijkheden van FMA aan 't begin van dit topic staat ook 'Bellen via de microfoon en luidspreker(s) van jouw PC' Maar hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? En als ik 't goed begrijp kan ik dan iemand bellen en diegene hoor ik dan praten via m'n computerboxen? Of zit ik nu in de verkeerde richting?!? Dus waar moet ik iets 'veranderen' om dit ook mogelijk te maken?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 23 oktober 2004

Ik heb een probleem in Float's Mobile Agent. Alles werkt goed, behalve als ik een afbeelding naar mijn PC wil verzenden die met de Camera op mijn SE F500i gemaakt is. Wie heeft een oplossing?

Trek 6500 powered

Probeer je een foto vanaf je F500 naar je PC te sturen, of haal je met FMA een foto van je F500?

-
-

Ja, ik probeer een Foto van mijn F500i naar mijn PC te sturen.

Trek 6500 powered

quote:
rschaik03 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:31:
Ja, ik probeer een Foto van mijn F500i naar mijn PC te sturen.
Doe is anders. Connect je F500 met FMA, en download met FMA de foto van je F500i.

-
-

O sorry, dat bedoelde ik dat doe ik. Als ik hem heb geconnect, en naar de Files map ga, en dan op een Foto rechtermuisknop, en dan Send & Receive kan ik niet op Download klikken.....

* * * * *
Reg. datum: 23 september 2000

Ik heb zelf de T230 en vroeg me af of het ook mogelijk was zo'n datakabel zelf te maken... heb ooit wel eens zoiets gemaakt voor mn TI83 rekenmachine maar kun je niet hezelfde voor telefoons doen? Ik heb op mn laptop trouwns infrarood maar dat ondersteund de T230 niet geloof ik

Zydell wijzigde dit bericht 13-11-2004 16:35 (19%)

[www.zydell.net] webdesign, webscripting & grafische vormgeving

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: