Ik had me s-ata schijven in connector 1 en 2. Ik draaide raid-0. Mijn overclock lag op 289x9. Dus maak je maar geen zorgen.Kingskawn schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:09:
Is er nog iemand aanwezig om op mijn vraag te antwoorden?
Ben ik nu beter af met 2 extra SATA hd's of beter IDE? Om raid te zetten hé.
Want ik zou de NEO4 Ultra willen kopen maar heb geen zin om problemen te hebben met SATA 1&2 om te overclocking zoals het geval was met de Neo2 voordien
Dat doet die van mij idd ook zo nu en dan...Visgek24 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:11:
[...]
Yep, die van mij doet z'n werk ook op 7000 rpm , however , soms hoor ik dat hij harder gaat draaien, en dan trekt ie hem voor 5~6 seconden naar 7300 rpm toe. is dit bij jullie ook zo?
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Nou ik heb hem op 5000 rpms, staat 24/7 aan. Nog nooit last gehad van reboots of bsod of andere zooi. Game ook af en toe er op.Animal_X schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:23:
[...]
Dat doet die van mij idd ook zo nu en dan...Zou hij standaard al te warm worden?
Maar had je mijn mail nog gekregen?
Ik weet niet eens of dat ding een temperatuur gestuurde fan heeft , maar het is wel vreemd. vreemd genoeg heeft die van mij het al een tijd niet gedaan? Nouja, zal wel zo horen.Animal_X schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:23:
[...]
Dat doet die van mij idd ook zo nu en dan...Zou hij standaard al te warm worden?
Bordje draait nog steeds stabiel , nog niet gecrashed, voor de geintresseerden
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ik heb net de NB koeler van mijn SLI Platinum afgehaald en op mijn Neo4 Ultra gezet. Dit is al een stuk beter!
Vanmiddag nog even een fanmate halen en dan vind ik het wel best!
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Ff een vraagje tussendoor.
Bij Sisoft Sandra geheugen benchmark haal ik 4689/4693 (onder/boven) , met een geheugen efficiency van 73% (estimated) . is dit niet erg weinig?
Het gaat hier om het volgende
Msi K8N Neo4 platinum
2x512 MB (PC3200 , DDR400) Corsair Valueram (cas 2.5 , Dual Channel)
AMD64 3200+
Alles loopt standaard.
Tnx
Bij Sisoft Sandra geheugen benchmark haal ik 4689/4693 (onder/boven) , met een geheugen efficiency van 73% (estimated) . is dit niet erg weinig?
Msi K8N Neo4 platinum
AMD64 3200+
Alles loopt standaard.
Tnx
[ Voor 3% gewijzigd door Visgek82 op 28-02-2005 15:37 ]
Mijn favoriete MSI nForce4 mainboard heeft weer een Anandtech golden award gekregen... http://www.anandtech.com/printarticle.aspx?i=2358
Damm man ik ben echt aan het dubben of een extra Asus E6600 GT het wel waard is met Semi- Sli:
http://www.cdr-info.com/S...Details.aspx?NewsId=12503
Valt geloof ik vies tegen, is geen 200 euro waard voor extra 3d performance....
http://www.cdr-info.com/S...Details.aspx?NewsId=12503
Valt geloof ik vies tegen, is geen 200 euro waard voor extra 3d performance....
Anoniem: 137166
Sinds gisteren heb ik mijn K8N Neo 4 Platinum(de Ultra), maar men Corsair TwinX 2x512 MB PC 3200 C2 modules geven problemen. Als ik ze niet op auto zet, dan krijg ik data corruptie en installeert windows helemaal niet goed, heb 5x mogen herinstalleren voor alles in orde was.
Nu loopt men ram aan 3-3-3-8 T2, wat helemaal niet de bedoeling is, zeker al niet op stock speeds... Iemand een idee of het echt aan de ram zou liggen of iets anders?
Modules zitten in Bank 1 en 2.
Nu loopt men ram aan 3-3-3-8 T2, wat helemaal niet de bedoeling is, zeker al niet op stock speeds... Iemand een idee of het echt aan de ram zou liggen of iets anders?
Probeer ze eens in bank 3 en 4.Anoniem: 137166 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:34:
Sinds gisteren heb ik mijn K8N Neo 4 Platinum(de Ultra), maar men Corsair TwinX 2x512 MB PC 3200 C2 modules geven problemen. Als ik ze niet op auto zet, dan krijg ik data corruptie en installeert windows helemaal niet goed, heb 5x mogen herinstalleren voor alles in orde was.
Anoniem: 113451
Heb je dat geheugen als dual channel setje gekocht of gewoon beide reepjes apart gekocht. Als het dual channel is lijkt me 73% idd wat aan de lage kant. Zet 1T op enabled, dan haal je zo'n 1000mb/s meer. Misschien dat de efficiency dan wat omhoog gaat. Ik kan niet garanderen dat 1T goed werkt met de valueram series, maar het is het proberen waard.Visgek24 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:40:
Ff een vraagje tussendoor.
Msi K8N Neo4 platinum
AMD64 3200+
Alles loopt standaard.
Tnx
Ik heb 2x 512mb corsair 3200xl pro, werkt perfect @ 200-2-2-2-5 1T
CPU loopt nu 220x4.@ 28 graden idle.
Ik haal iets van 5600mb/s read en 2200mb/s write en een latency van 45ns in everest. Lijkt me wel ok toch.
ook bank 1 en 2 gebruikt, geen probs.
CPU loopt nu 220x4.@ 28 graden idle.
Ik haal iets van 5600mb/s read en 2200mb/s write en een latency van 45ns in everest. Lijkt me wel ok toch.
ook bank 1 en 2 gebruikt, geen probs.
[ Voor 30% gewijzigd door t3q op 01-03-2005 15:18 ]
Life goes as it goes.
Wow! dit heeft idd geholpen. Het was idd gekocht als een dual-channel kitje.Anoniem: 113451 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 14:08:
[...]
Heb je dat geheugen als dual channel setje gekocht of gewoon beide reepjes apart gekocht. Als het dual channel is lijkt me 73% idd wat aan de lage kant. Zet 1T op enabled, dan haal je zo'n 1000mb/s meer. Misschien dat de efficiency dan wat omhoog gaat. Ik kan niet garanderen dat 1T goed werkt met de valueram series, maar het is het proberen waard.
Nu haal ik ineens 5602/5543 (onder/boven), lekker! memory efficiency zit nu op 87%!
Maar als compu gewoon stabiel draait enzo, kan dat geheugen er niet stuk van gaan? wil eigenlijk niet overklokken enzo (iig nog niet) of heeft dit daar niks mee te doen?
Bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 01-03-2005 15:34 ]
voor de msi k8n sli platinum serie is een nieuwe bios uit , versie 1.10final
voor de gene die intresse hebben
http://www.techpowerup.com/articles/other/111
k heb hem zelf al getest en het is iig naar mijn mening de stabielste bios tot nu toe
voor de gene die intresse hebben
http://www.techpowerup.com/articles/other/111
k heb hem zelf al getest en het is iig naar mijn mening de stabielste bios tot nu toe
Nee er kan echt niks gebeuren met de 1T enabled. Als je geheugen 1T niet aankan zul je dat binnenkort wel merken door blauwe schermen en reboots. Draai gewoon ff een memtest om daar zeker van te zijn dat je geen errors hebt. Je pc is door die 1T echt niet overgeclocked dus er kan echt niks geheuren.Visgek24 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:34:
[...]
Wow! dit heeft idd geholpen. Het was idd gekocht als een dual-channel kitje.
Nu haal ik ineens 5602/5543 (onder/boven), lekker! memory efficiency zit nu op 87%!
Maar als compu gewoon stabiel draait enzo, kan dat geheugen er niet stuk van gaan? wil eigenlijk niet overklokken enzo (iig nog niet) of heeft dit daar niks mee te doen?
Bedankt
Op 1t boot mijn pc niet meer. Stom Twinmos meuk, naja koste geen drol, beetje logisch.Anoniem: 113451 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:03:
[...]
Nee er kan echt niks gebeuren met de 1T enabled. Als je geheugen 1T niet aankan zul je dat binnenkort wel merken door blauwe schermen en reboots. Draai gewoon ff een memtest om daar zeker van te zijn dat je geen errors hebt. Je pc is door die 1T echt niet overgeclocked dus er kan echt niks geheuren.
Met cheap ass geheugen wil het idd vaak niet booten op 1T. Koop gewoon een mooi dual channel setje van OCZ ofzo (Als je het geld hebt) dan zou het makkelijk moeten willen.Aight! schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:12:
[...]
Op 1t boot mijn pc niet meer. Stom Twinmos meuk, naja koste geen drol, beetje logisch.
Daar zeg je het al, als ik geld heb. Maar wil idd nog een setje gaan halen, eigenlijk 2e hands, dan weet ik al wat ze aan kunnen en zijn iets goedkoper. Je hebt toch meestal life time garantie.Anoniem: 113451 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:33:
![]()
[...]
Met cheap ass geheugen wil het idd vaak niet booten op 1T. Koop gewoon een mooi dual channel setje van OCZ ofzo (Als je het geld hebt) dan zou het makkelijk moeten willen.
Vind het zo jammer dat OCZ pas bij 180 begint, maar dan heb je pas de Value reeks, en of die hard gaan weet ik niet.
Wil het liefst natuurlijk 1:1 lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aight! op 01-03-2005 21:44 ]
Tja OCZ is een duur merk, maar wel een super goed merk. Je hebt ook wel andere merken met erg goeie dual channel setjes. Ik weet niet hoever je wilt gaan met 1:1, maar als je echt hoog wilt zul je geheugen moeten vinden met Samsung TCCD chips. Dan ga je zo richten de 280 of hoger. Merken als G.Skill, OCZ, PQI en Geil hebben geheugen modules met deze chips. Denk dat je rond de 280 euro zit voor 2x512. Het is natuurlijk een hoop geld, maar goedkoper kun je niet echt vinden. Ga in ieder geval niet voor valueram.Aight! schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 21:42:
[...]
Daar zeg je het al, als ik geld heb. Maar wil idd nog een setje gaan halen, eigenlijk 2e hands, dan weet ik al wat ze aan kunnen en zijn iets goedkoper. Je hebt toch meestal life time garantie.
Vind het zo jammer dat OCZ pas bij 180 begint, maar dan heb je pas de Value reeks, en of die hard gaan weet ik niet.
Wil het liefst natuurlijk 1:1 lopen.
Mijn valueram loopt anders wel moop 1T hoorAnoniem: 113451 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:47:
[...]
Tja OCZ is een duur merk, maar wel een super goed merk. Je hebt ook wel andere merken met erg goeie dual channel setjes. Ik weet niet hoever je wilt gaan met 1:1, maar als je echt hoog wilt zul je geheugen moeten vinden met Samsung TCCD chips. Dan ga je zo richten de 280 of hoger. Merken als G.Skill, OCZ, PQI en Geil hebben geheugen modules met deze chips. Denk dat je rond de 280 euro zit voor 2x512. Het is natuurlijk een hoop geld, maar goedkoper kun je niet echt vinden. Ga in ieder geval niet voor valueram.
Zal wel niks bijzonder zijn , maar het is wel grappig.
Voor zover ik kan zien draait het stabiel , zelfs bij 800% coverage op memtest geen errors gezien.
Dus die OCZ setjes van 200 euro's zijn ook niet goed?Anoniem: 113451 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:47:
[...]
Tja OCZ is een duur merk, maar wel een super goed merk. Je hebt ook wel andere merken met erg goeie dual channel setjes. Ik weet niet hoever je wilt gaan met 1:1, maar als je echt hoog wilt zul je geheugen moeten vinden met Samsung TCCD chips. Dan ga je zo richten de 280 of hoger. Merken als G.Skill, OCZ, PQI en Geil hebben geheugen modules met deze chips. Denk dat je rond de 280 euro zit voor 2x512. Het is natuurlijk een hoop geld, maar goedkoper kun je niet echt vinden. Ga in ieder geval niet voor valueram.
Damm, dat wordt dus minimaal voor zoiets neem ik aan:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ EL Platinum Rev2)
Kan je alleen nergens bestellen
Vind het namelijk nu zonde mijn cpu kan geloof ik iets van 2600 mhz aan, maar mijn mem trekt het niet ik kom niet hoger dan 220 en met dviders of andere timings boot hij niet.
Beetje jammer.
Nog even over dat irritante northbridge fannetje he...
Ik wil eens proberen om 't ding te olieen. ik heb van dat teflon spul wat ik ook voor mn mountainbike gebruik , als ik hier nu eens een minimale hoeveelheid op 't naafje spuit , en het stikkertje weer terug doe.. zou dat helpen? Heb namelijk niet het idee dat het fannetje stuk is ofzo , eerder dat hij "droog loopt" .
Is dat teflon-spray spul hier ook goed voor , of moet het perse naaimachine olie zijn? en waar kan ik dat dan kopen?
Tnx
Ik wil eens proberen om 't ding te olieen. ik heb van dat teflon spul wat ik ook voor mn mountainbike gebruik , als ik hier nu eens een minimale hoeveelheid op 't naafje spuit , en het stikkertje weer terug doe.. zou dat helpen? Heb namelijk niet het idee dat het fannetje stuk is ofzo , eerder dat hij "droog loopt" .
Is dat teflon-spray spul hier ook goed voor , of moet het perse naaimachine olie zijn? en waar kan ik dat dan kopen?
Tnx
Ik wilde ook upgraden naar een nforce 3ultra mobo. Ik stel de eisen dat het dualchannel moet hebben, agp en s939. Maar de MSI Neo2 platinum had me teveel dingetje wat verkeerd konden gaan en mijn gainward kaartje zou niet passen. Maar toen de introductie was van die nForce4 mobo's stond erbij dat deze ook in AGP uitvoering kwamen.
Ik persoonlijk vind het erg jammer dat die er nog steeds niet zijn. AGP gaat nog wel even mee en iedereen die een dure AGP kaart heeft gekocht na de zomer is min of meer de spreekwoordelijke 'lul' als hij/zij wilt upgraden.
Ik hoef alleen een nieuwe cpu en dus ook nieuw moederbord. Ik vertik het dus om mijn 6800GT te verpatsen en dan maar een PCI-E videokaart te kopen.
Misschien weet iemand wanneer de AGP bordjes van nForce uitkomen?
Ik persoonlijk vind het erg jammer dat die er nog steeds niet zijn. AGP gaat nog wel even mee en iedereen die een dure AGP kaart heeft gekocht na de zomer is min of meer de spreekwoordelijke 'lul' als hij/zij wilt upgraden.
Ik hoef alleen een nieuwe cpu en dus ook nieuw moederbord. Ik vertik het dus om mijn 6800GT te verpatsen en dan maar een PCI-E videokaart te kopen.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ehm.. mischien is dit wat ?Deathchant schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:01:
Ik wilde ook upgraden naar een nforce 3ultra mobo. Ik stel de eisen dat het dualchannel moet hebben, agp en s939. Maar de MSI Neo2 platinum had me teveel dingetje wat verkeerd konden gaan en mijn gainward kaartje zou niet passen. Maar toen de introductie was van die nForce4 mobo's stond erbij dat deze ook in AGP uitvoering kwamen.
http://www.hexus.net/cont...JRD04MjAmdXJsX3BhZ2U9Mg==
Gigabyte Nforce 3 250 bordje met AGP
Sommige valuereepjes doen inderdaad 1T stabiel. 800% is aardig stabiel, maar je kan beter memtest 86 gebruiken.Visgek24 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:51:
[...]
Mijn valueram loopt anders wel moop 1T hoor
Zal wel niks bijzonder zijn , maar het is wel grappig.
Voor zover ik kan zien draait het stabiel , zelfs bij 800% coverage op memtest geen errors gezien.
De setjes van 200 euro zijn wel goed, maar dan heb je 2x256mb of oudere dual channel kitjes.Aight! schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:47:
[...]
Dus die OCZ setjes van 200 euro's zijn ook niet goed?
Damm, dat wordt dus minimaal voor zoiets neem ik aan:
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ EL Platinum Rev2)
Kan je alleen nergens bestellen.
Vind het namelijk nu zonde mijn cpu kan geloof ik iets van 2600 mhz aan, maar mijn mem trekt het niet ik kom niet hoger dan 220 en met dviders of andere timings boot hij niet.
Beetje jammer.
Met reepjes waar TCCD opzit kan je erg hoge htt's halen 1:1. Ik doe 289x9=2600mhz 1:1.
Dus met TCCD chips zal jij dat vast ook wel kunnen.
Kijk maar eens op www.icomputers.nl. Daar staat een hele bult aan a-merk geheugen.
MSI K8N NEO3 heeft zowel PCI-E als AGP, enkel is deze voor socket 754.Deathchant schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:01:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=642
Voor socket 939 zullen er weinig van deze mainboarden uitkomen aangezien PCI-E snel doorbreekt. Misschien toch maar snel je AGP kaart verkopen (nu kun je er nog iets voor vangen) en een PCI-E kaart kopen? PCI-E kaarten zijn niet per definitie duurder.
Anoniem: 67503
hmm op anandtech en hardocp hebben ze het over de K8N Neo4 Platinum/SLI maar ik kan dat bord nergens vinden, wel een msi sli platinum of neo4 platinum, maar volgens deze spec is dat dus een bord met minder features en ook niet het bord wat zo getest is. kzit te denken aan die of de asus, maar kan dus het hele bord niet vinden , haal ik borden door elkaar of is de neo4/sli echt zo zeldzaam nog?
oh en heeft iemand ervaringen met een van beide borden, ik heb ergens gelezen dat de neo4/sli plat een atx2.0 voeding nodig heeft en daarbij een -5V rail(zodat je voeding ook atx1.3 moet kunnen doen daar atx2.0 standard de -5V rail niet meer aansluit)
oh en heeft iemand ervaringen met een van beide borden, ik heb ergens gelezen dat de neo4/sli plat een atx2.0 voeding nodig heeft en daarbij een -5V rail(zodat je voeding ook atx1.3 moet kunnen doen daar atx2.0 standard de -5V rail niet meer aansluit)
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 67503 op 02-03-2005 22:04 ]
Mijn geluidskaart werkt prima hoewel ik geen -5V lijn heb. Ik heb de standaard voeding die bij een Antec Sonata kast geleverd wordt.
Heeft dit moederbord nog ondersteuning voor temperatuur in Serious Samurize?
Mijn vorige (nf2) bordje had nog goed ondersteuning, maar kan nu niets vinden
Heeft dit moederbord nog ondersteuning voor temperatuur in Serious Samurize?
Mijn vorige (nf2) bordje had nog goed ondersteuning, maar kan nu niets vinden
Er zijn 2 SLI mainboard:Anoniem: 67503 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:02:
hmm op anandtech en hardocp hebben ze het over de K8N Neo4 Platinum/SLI maar ik kan dat bord nergens vinden, wel een msi sli platinum of neo4 platinum, maar volgens deze spec is dat dus een bord met minder features en ook niet het bord wat zo getest is. kzit te denken aan die of de asus, maar kan dus het hele bord niet vinden , haal ik borden door elkaar of is de neo4/sli echt zo zeldzaam nog?
K8N SLI Platinum
K8N DIAMOND (onder USA andere naam K8 NEO4 Platinum SLI ) <--- deze wint al die awards.
Nu heb ik eventjes een vraagje, ik heb niet te veel geld te besteden maar ik kan misschien dit doen:
- 1024 (2x 512) Corsair Pc/3200 Bh-5 2e hands voor 200 euro kopen (staat in t.net pricewatch)
- 1024 (2x 512) G.Skill PC3200 @ 2-3-3 Dual Channel (tccd?????)€160
- 1024 (2x 512) OCZ PC3200 EL Series Dual Channel Pack 2-3-3-6 €215 (pc/3500 kost hetzelfde)
- 1024 (2x 512) OCZ PC3200 Value Dual Channel *Winbond UTT Chip* - 3-4-4-8 €165
- 1024 (2x 512) OCZ PC3200 Premier Series Dual Channel 2.5-3-3-7 €199
Nu heb ik me laatst er een beetje in verdiept, ik moet zowizo zorgen voor CH-5, BH-5 of TCCD chips, als ik een beetje wil overlocken met strakke timings en 1:1 laat lopen, helaas vind ik 280 euro te duur voor 1024 geheugen.(De OCZ Pc/3500 El Series heeft garantie tot 2,9 volt)
Heeft er iemand ervaring met een van deze geheugen modules, op dit bord, of weet iemand wat voor mij de beste keuze is?Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
(Ik geef eigenlijk max 120/150 uit aan geheugen, kan mijn oude setje misschien verkopen voor 80 euros of zo)
- 1024 (2x 512) Corsair Pc/3200 Bh-5 2e hands voor 200 euro kopen (staat in t.net pricewatch)
- 1024 (2x 512) OCZ PC3200 EL Series Dual Channel Pack 2-3-3-6 €215 (pc/3500 kost hetzelfde)
Nu heb ik me laatst er een beetje in verdiept, ik moet zowizo zorgen voor CH-5, BH-5 of TCCD chips, als ik een beetje wil overlocken met strakke timings en 1:1 laat lopen, helaas vind ik 280 euro te duur voor 1024 geheugen.(De OCZ Pc/3500 El Series heeft garantie tot 2,9 volt)
Heeft er iemand ervaring met een van deze geheugen modules, op dit bord, of weet iemand wat voor mij de beste keuze is?Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
(Ik geef eigenlijk max 120/150 uit aan geheugen, kan mijn oude setje misschien verkopen voor 80 euros of zo)
Die borden zijn allemaal het zelfde (7100). Ik heb hier nog een SLI Platinum liggen, maar wanneer ik het stikkertje "K8N SLI Platinum" op het mobo er af haal staat er een andere benaming met de naam " K8N Diamond" onder. Zegt voldoende dacht ikThe Source schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:10:
[...]
Er zijn 2 SLI mainboard:
K8N SLI Platinum
K8N DIAMOND (onder USA andere naam K8 NEO4 Platinum SLI ) <--- deze wint al die awards.
[ Voor 26% gewijzigd door Animal_X op 02-03-2005 23:56 ]
Volgens MSI zit er wel degelijk verschil in, in een post op t diamond forum geven ze aan dat het verschil is dat de diamond activeMOS en activeMOS2 heeft terwijl de platinum SLI alleen activeMOS heeft.Animal_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:54:
[...]
Die borden zijn allemaal het zelfde (7100). Ik heb hier nog een SLI Platinum liggen, maar wanneer ik het stikkertje "K8N SLI Platinum" op het mobo er af haal staat er een andere benaming met de naam " K8N Diamond" onder. Zegt voldoende dacht ikDe een wordt gewoon iets anders gemarket dan de ander.
Dat klopt. Er zit een ander koelertje op, maar het eigenlijke bord is precies het zelfde.brainball schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:08:
[...]
Volgens MSI zit er wel degelijk verschil in, in een post op t diamond forum geven ze aan dat het verschil is dat de diamond activeMOS en activeMOS2 heeft terwijl de platinum SLI alleen activeMOS heeft.
volgens de website van msi hier scheelt het wel degelijk en heeft de platinum bijv 1 raid,GB-lan minder. ik zit naar het bord te kijken omdat het stabiel zou zijn en zich nog wel aardig liet overklokken, maar dat geld dus voor de diamond blijkbaar. kzit nu te twijfelen tussen dat asus deluxe bord en de k8n platinum.Animal_X schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:54:
[...]
Die borden zijn allemaal het zelfde (7100). Ik heb hier nog een SLI Platinum liggen, maar wanneer ik het stikkertje "K8N SLI Platinum" op het mobo er af haal staat er een andere benaming met de naam " K8N Diamond" onder. Zegt voldoende dacht ikDe een wordt gewoon iets anders gemarket dan de ander.
Er staat idd op de website dat de SLI platinum niet over een Silicon Image's chip zou beschikken en de Diamond wel. Dit klopt dus niet, want die had ik wel degelijk op mijn SLI Platinum zitten. Bij die extra GB-lan staat dit:Anoniem: 67503 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:56:
[...]
volgens de website van msi hier scheelt het wel degelijk en heeft de platinum bijv 1 raid,GB-lan minder. ik zit naar het bord te kijken omdat het stabiel zou zijn en zich nog wel aardig liet overklokken, maar dat geld dus voor de diamond blijkbaar. kzit nu te twijfelen tussen dat asus deluxe bord en de k8n platinum.

Met andere woorden, het zijn dus precies de zelfde borden... (afgezien van het ActiveMOS2 koelertje dat er bij de Diamond op geplakt is)
[ Voor 6% gewijzigd door Animal_X op 03-03-2005 15:08 ]
ah , dan laat ik de bestelling voor de sli platnium maar staan
, ongelooflijk knullig van msi dat ze er zo'n puinhoop van maken qua naamgeving dat je niet meer weet wat je nu gaat krijgen als je de mooie besteldoos openmaakt .
Ga voor geheugen met TCCD chips. Die hebben weinig voltage nodig om lekker te draaien. BH-5 en CH-5 hebben al ruim over de 3v nodig om 1:1 te draaien met strakke timings. En aangezien de MSI niet hogere vdimm geeft dan 2.85v is dat zeker geen aanrader. Zoals ik al zei, ga voor geheugen met TCCD chippies. Mijn G.Skill liep makkelijk 289mhz 2.5-3-3-7 2.75v 1T zonder errors in Memtest.Aight! schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 23:48:
Nu heb ik eventjes een vraagje, ik heb niet te veel geld te besteden maar ik kan misschien dit doen:
Dan ga ik denk ik voor G.Skill die hebben wel altijd TCCD. Danku vriendelijk, welke reepjes had jij?Anoniem: 113451 schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:39:
[...]
Ga voor geheugen met TCCD chips. Die hebben weinig voltage nodig om lekker te draaien. BH-5 en CH-5 hebben al ruim over de 3v nodig om 1:1 te draaien met strakke timings. En aangezien de MSI niet hogere vdimm geeft dan 2.85v is dat zeker geen aanrader. Zoals ik al zei, ga voor geheugen met TCCD chippies. Mijn G.Skill liep makkelijk 289mhz 2.5-3-3-7 2.75v 1T zonder errors in Memtest.
(edit:) ik bedenk me nu dat ik nog belastings geld terug krijg, en nog 80 euro voor mijn oude mem kan vangen ga ik mooi voor de G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
270,00 bij IC. Dan moet ik wel een dikke performance boost krijgen
[ Voor 19% gewijzigd door Aight! op 03-03-2005 19:10 ]
Jep ik heb ook de PC4400 LE 2.5-3-3-7, dus ik verwacht wel lekkere speeds van jou.Aight! schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:20:
[...]
Dan ga ik denk ik voor G.Skill die hebben wel altijd TCCD. Danku vriendelijk, welke reepjes had jij?
(edit:) ik bedenk me nu dat ik nog belastings geld terug krijg, en nog 80 euro voor mijn oude mem kan vangen ga ik mooi voor de G.Skill 1024MB PC4400@2.5-3-3 Extreme Series Dual Channel
270,00 bij IC. Dan moet ik wel een dikke performance boost krijgen.
Die system temp bij de Neo4 serie, waar wordt die eigenlijk gemeten? Is dat de NB temp?
Volgens mij wordt dit gemeten ergens op het moederbord, en is dit de case temp.Animal_X schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:29:
Die system temp bij de Neo4 serie, waar wordt die eigenlijk gemeten? Is dat de NB temp?
Geen idee wat AUX is , hier geeft ie 20 graden aan.. zou zo niet weten welk component in de pc dat is , maar goedAight! schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:53:
Wat is dit eigenlijk:
[afbeelding]
AUX, mijn kamer is 18/20 ºC, vind het een beetje raar, foutje?Bij Speedfan geeft hij dat ook aan, en bij andere proggies ook.
Everest zegt dat Motherboard temperature 40 graden is , hetzelfde getal als wat Corecenter bij Sys temp neer pleurt , dus het zou mss kunnen dat die 40c niet de casetemp is , maar idd de chipset. al vind ik het dan wel een kromme benaming , aangezien chipset geen systeem is
Hey mensen!
Ik had een(noob)vraag betreffende het MSI bord:is het zo dat de PCI-express voor de videokaart niet volledig wordt benut?.
Ik had een review gelezen,en daarbij maakten ze wel gebruik van een betá bios,waar ze opmerkten dat ie niet optimaal draaide.
Hebben jullie daar andere ervaringen mee,is dat niet meer het geval met de huidige bios?
btw,ik heb het bord ook besteld tesamen met een 3200+ winnie,met een batc van 0033,ben wel benieuwd wat die gaat doen straks
Ik had een(noob)vraag betreffende het MSI bord:is het zo dat de PCI-express voor de videokaart niet volledig wordt benut?.
Ik had een review gelezen,en daarbij maakten ze wel gebruik van een betá bios,waar ze opmerkten dat ie niet optimaal draaide.
Hebben jullie daar andere ervaringen mee,is dat niet meer het geval met de huidige bios?
btw,ik heb het bord ook besteld tesamen met een 3200+ winnie,met een batc van 0033,ben wel benieuwd wat die gaat doen straks
ik weet eigenlijk niet of ik deze vraag hier stellen mag maar gaat dus wel over het msi mainboard waar de topic mee gestart is.
Heb sinds ik dit mainboard K8N Neo4 Platinum aangeschaft heb een klein probleem.
Als een externe harddisk aansluit op de usb, en wil dmv verkenner of wat dan ook, iets van me interne schijf kopieren, dan valt de externe schijf na een 20 seconde uit en krijg ik een kreet u schijf is vol.
Maar kopieer ik van extern schijf naar me interne schijf dan gaat alles goed.
heb dit met twee verschillende externe schijven geprobeert.
Heb sinds ik dit mainboard K8N Neo4 Platinum aangeschaft heb een klein probleem.
Als een externe harddisk aansluit op de usb, en wil dmv verkenner of wat dan ook, iets van me interne schijf kopieren, dan valt de externe schijf na een 20 seconde uit en krijg ik een kreet u schijf is vol.
[ Voor 2% gewijzigd door Jopioware op 04-03-2005 16:44 . Reden: taalfoutjes zijn er nog uhm ]
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Tja...Fern schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 11:32:
Hey mensen!
Volgens mij wordt PCI-Express zoiezo (nog) niet volledig benut , AGP 8x werdt ook niet volledig benut..
volgens mij zelfs agp 4x niet (aangezien er al bizar weinig verschil zit tussen agp 4x en 8x) .
Of dit opgelost is weet ik niet , ik heb er iig niks van gemerkt
Ik heb weinig tot geen ervaring met externe schijven , maar ik ga je toch proberen te helpen.Jopioware schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 16:42:
ik weet eigenlijk niet of ik deze vraag hier stellen mag maar gaat dus wel over het msi mainboard waar de topic mee gestart is.
Probeer die externe schijf eens te formatteren. En kijk ook even of je alle drivers van het moederbord geinstalleerd hebt, volgens mij zijn deze nodig voor USB.
Wat je ook nog kan proberen is een andere USB poort, als ook dit niet werkt mischien even in het boekje van het moederboard (test report) kijken of jouw extern apparaat wel ondersteund wordt.
Succes.
Inderdaad, en heb even gekeken usb gecheckt, maar heb alternate er al op de hoogte gesteld en ze zouden het gaan testen als ze bij toeval zo`n mainboard assembleren en installeren, dus wat het wel even af.Ik heb weinig tot geen ervaring met externe schijven , maar ik ga je toch proberen te helpen.
Probeer die externe schijf eens te formatteren. En kijk ook even of je alle drivers van het moederbord geinstalleerd hebt, volgens mij zijn deze nodig voor USB.
Wat je ook nog kan proberen is een andere USB poort, als ook dit niet werkt mischien even in het boekje van het moederboard (test report) kijken of jouw extern apparaat wel ondersteund wordt.
Succes.
Even goed bedankt
Ik heb ook de K8N Neo4 Platinum en daarbij een externe hd (voor backup) en dat werkt gewoon. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.quote: JopiowareInderdaad, en heb even gekeken usb gecheckt, maar heb alternate er al op de hoogte gesteld en ze zouden het gaan testen als ze bij toeval zo`n mainboard assembleren en installeren, dus wat het wel even af.
Anoniem: 137166
Ik denk dat men CMOS batterijtje het begeven heeft, gisteren deed ik men kast namelijk nog eens open aangezien ik weer die verdomde HDD Led aansluiting verkeerd had gestoken, ik doe zoals steeds voeding uit en stekker ook uit, switch de HDD led om en doe alles weer mooi dicht. Ik start op en zie dat men bios instellingen weer verdwenen zijn. Zou dit kunnen liggen aan lege batterij?
Nog een vraagje ivm nForce 4 drivers. Hebben jullie de IDE drivers geïnstalleerd staan of niet? Wat zijn de voordelen/nadelen ervan? Ik heb ze geïnstalleerd en enige probleem dat ik lijk te krijgen is het feit dat men cdrom soms het systeem ff kan beheersen als hij een cd wil laden. Met beheersen bedoel ik dat hij de hele boel eventjes serieus minder responsief doet maken.
Nog een vraagje ivm nForce 4 drivers. Hebben jullie de IDE drivers geïnstalleerd staan of niet? Wat zijn de voordelen/nadelen ervan? Ik heb ze geïnstalleerd en enige probleem dat ik lijk te krijgen is het feit dat men cdrom soms het systeem ff kan beheersen als hij een cd wil laden. Met beheersen bedoel ik dat hij de hele boel eventjes serieus minder responsief doet maken.
Vandaag mijn MSI K8N binnen,vanavond inbouwen.Heeft iemand nog tips???
Ik heb zelf nog mijn oude spullen in mijn pc zitten ,enigste wat er uitgaat zijn,mobo,cpu en videokaart.
Ik heb zelf nog mijn oude spullen in mijn pc zitten ,enigste wat er uitgaat zijn,mobo,cpu en videokaart.
Net 2 MSI Diamond MB's opgepikt bij Alternate. Wat denk je geen WLAN/BT kaart in de dozen!!
Er zit zelfs een A4tje bij waarop staat dat het er bij hoort en het staat aan de binnenkant van de doos...Maandag maar MSI bellen en Alternate klantenservice want ik voel me flink genaai... en ik moet die 2 kaarten hebben.
Er zit zelfs een A4tje bij waarop staat dat het er bij hoort en het staat aan de binnenkant van de doos...Maandag maar MSI bellen en Alternate klantenservice want ik voel me flink genaai... en ik moet die 2 kaarten hebben.
Anoniem: 131133
Dit is geen Neo 4 mobo maar ik wil het toch even laten zien
Wel raar... AGP èn PCI-e op ÉÉN Mobo.... heb ik dus echt nog nooit gezien

Het ziet er wel leuk uit
Wel raar... AGP èn PCI-e op ÉÉN Mobo.... heb ik dus echt nog nooit gezien

Het ziet er wel leuk uit
welke merk is dat?, waar die harddisk in zit?Hastur schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:41:
[...]
Ik heb ook de K8N Neo4 Platinum en daarbij een externe hd (voor backup) en dat werkt gewoon. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.
ben benieuwd!
Ja is leuk, maar op de site van MSI(die je via mij hebtAnoniem: 131133 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:56:
Dit is geen Neo 4 mobo maar ik wil het toch even laten zien
Wel raar... AGP èn PCI-e op ÉÉN Mobo.... heb ik dus echt nog nooit gezien![]()
![]()
*pic*
Het ziet er wel leuk uit
Er passen dus niet alle AGP kaarten is, ik heb dit boardje btw ook nog nooit gezien, zag 't vandaag in een krantje staan van een computer zaak hier een dorp verder(Naam kwijt

[ Voor 6% gewijzigd door link_mario op 05-03-2005 17:07 ]
Die PDF geeft een overzicht van videokaarten die getest zijn en dus werken in combinatie met de AGR aansluiting. Ik heb dit bordje sinds een aantal weken en redelijk wat ervaring opgedaan. In ieder geval is de AGP performance enorm brak vanwege het ontbreken van de AGP Gart toegang. Mijn onlangs aangeschafte Asus Extreme 6600/256MB haalde betere cijfers in alle benchmarks omdat deze native PCI-E islink_mario schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:05:
[...]
Ja is leuk, maar op de site van MSI(die je via mij hebt)...stond ook een PDF'je met daarin de AGP kaarten die zouden passen http://www.msi.com.tw/htm...mainboard/agr/7135agr.pdf
Er passen dus niet alle AGP kaarten is, ik heb dit boardje btw ook nog nooit gezien, zag 't vandaag in een krantje staan van een computer zaak hier een dorp verder(Naam kwijt)
Ondanks de bedroevende AGP performance ben ik enorm te spreken over dit bordje. Hij is superstabiel en de performance van de nForce4-4x chip is ruim voldoende. Kortom, een leuk PCI-E bordje voor Socket754 gebruikers.
[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 06-03-2005 12:08 ]
Nog ff een kleine status update mijnerzeids, het bordje draait prima. is niet meer gecrashed, en ook de northbridge fan lijkt zichzelf opgelost te hebben? Mischien dat ie nog moest inlopen heb ik gehoord van mensen. iig is hij nu lekker stil, en heb ik er niks aan gedaan.
Toppie dus!
Toppie dus!
iemand probelemen gehad met de sli platinum on board soundblaster?, bijgeleverde/nieuwste drivers ge probeerd, alles geinstalleerd en herkent, maar geluid ho maar. m'n huisgenoot met exact dezelfde voeding+mobo+rest heeft geen problemen dus aan de voeding zit wel goed. vanavond maar es ff proberen of ik met zo'n cdrom kabeltje er geluid uit kan krijgen.
hier werkte hij ook niet ...
er hangt nu een audigy 2 zs is die het wel doet
er hangt nu een audigy 2 zs is die het wel doet
hmm zelfs met audio kabeltje niets
ff reinstal misschien driver mockup , teveel rotzooi oid. hij mot het wel doen
Ik heb wel geluid,maar had het tijdens een spel ineens niet meer?Anoniem: 67503 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:53:
hmm zelfs met audio kabeltje niets
Keek even in de setup van de soundblaster,stond ie helemaal op 0(volume ofcourse),heel vreemd dat dat gebeurd tijdens een spel.
Heb er nu geen last meer van
Trouwens,bordje draait prima,heb m'n cpu even overgeklokt naar 2,5Ghz ben nog niet verder gegaan,maar dat komt nog wel
[ Voor 3% gewijzigd door Fern op 07-03-2005 00:21 ]
Volgens mij zit alleen op de diamond een onboard sb chipset. Bij de platinums zijn het realtek chipsets.Anoniem: 67503 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 20:17:
iemand probelemen gehad met de sli platinum on board soundblaster?, bijgeleverde/nieuwste drivers ge probeerd, alles geinstalleerd en herkent, maar geluid ho maar. m'n huisgenoot met exact dezelfde voeding+mobo+rest heeft geen problemen dus aan de voeding zit wel goed. vanavond maar es ff proberen of ik met zo'n cdrom kabeltje er geluid uit kan krijgen.
@jvo: nope, Platinum SLI heeft SB Live! 24bits onboard sound
.
[ Voor 8% gewijzigd door KillerBee op 07-03-2005 13:13 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
idd het is een 24 soundblaster op de sli platiunm/diamond. maar die is dus dood
, maar es ff zorgen dat ik een nieuwe kan krijgen
, zo'n snelle bak is wel leuk, maar dan moet ie wel geluid hebben

Heb je wel een voeding met een -5V lijn op pin-20? Anders doet hij het namelijk niet...Anoniem: 67503 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:36:
idd het is een 24 soundblaster op de sli platiunm/diamond. maar die is dus dood, maar es ff zorgen dat ik een nieuwe kan krijgen
, zo'n snelle bak is wel leuk, maar dan moet ie wel geluid hebben
MSI Reminds You...
• These two connectors (JPWR1 & JPWR2) connect to the ATX power supply and have to work together to ensure stable operation of the mainboard.
• Power supply of 450 watts (and above) is highly recommeded for system stability.
• For ATX 12V power connection, it should be greater than 18A.
• For this model, you must use the power supply that with a -5V pin supply.
[ Voor 37% gewijzigd door Animal_X op 07-03-2005 15:05 ]
Ah, ja, platinum SLI, die was ik even vergeten,KillerBeeForEver schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:13:
@jvo: nope, Platinum SLI heeft SB Live! 24bits onboard sound.
Hoi,
'k heb sinds enkele weken ook men NEO4 bordje en ben zowat aan het oc'en gegraakt. Men eerste poging liep fataal af. Ik had men multiplier verlaagd naar 10 en had met stapjes van 5 men fsb hoger gezet. Aan 10*230 (2300mhz dus) blokte heel men pc en na een reboot was er iets fout met men OS.
Nu blijkt dat dit komt doordat de PCI lock niet werkt en door dat de snelheid van de pci verhoogt men sata hd's hun snelheid ook verhoogt. Nog mensen met een niet werkende PCI lock ??
'k heb sinds enkele weken ook men NEO4 bordje en ben zowat aan het oc'en gegraakt. Men eerste poging liep fataal af. Ik had men multiplier verlaagd naar 10 en had met stapjes van 5 men fsb hoger gezet. Aan 10*230 (2300mhz dus) blokte heel men pc en na een reboot was er iets fout met men OS.
Nu blijkt dat dit komt doordat de PCI lock niet werkt en door dat de snelheid van de pci verhoogt men sata hd's hun snelheid ook verhoogt. Nog mensen met een niet werkende PCI lock ??
Werkt prima hier...
Anoniem: 127962
bij de neo2's werken de pcilocks niet op de eerste 2 sata aansluitingen, wel op de 3e en 4e, misschien is dat hetzelfde bij jou mobo
Erg vreemd zeg. Mijn ervaring met de Neo4 was erg goed. Heb 2 sata schijven gehad en werkten gewoon prima in raid op de poorten 1 en 2 zonder problemen. Draaide 289x9 1:1 gewoon primestable.n0sTRa schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:46:
Hoi,
Ik heb 3 sata schijven, 2x WD raptor op slot 1 en 2 en een maxtor op 3.
kzal is kijken of ik ook probs ondervind als ik ga overclocken.
kzal is kijken of ik ook probs ondervind als ik ga overclocken.
Life goes as it goes.
Als je nu eens je pcix bus van de standaard 100 naar b.v 102 zet moet ie wel lockken.n0sTRa schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:46:
Hoi,
Ik had het zelfde probleen dat m'n os niet meer wilde(fout met m'n pci drver gaf ie aan)na overclocken.
Ik heb het probleem nu niet meer met m'n pcix bus op 102.
Ik zie 2 interessante vragen gepost, op geen van deze kwam een antwoord.
Kan iemand er een antwoord op geven? (wil het zelf ook graag weten)
Vraag 1:
Bij de specificatie van de K8N Diamond zie ik dit staan:
Two PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Echter zie ik ze nergens op het mobo zelf...
En vraag 2:
Bij de Neo4 Platinum specificatie staat hetvolgende:
One PCI Express x4 slots (support PCI Express x2 only)
kan iemand dat uitleggen?
ook vind ik het raar dat niet gebruik gemaakt wordt van de onboard sata II controller en ook niet van onboard gbit nic mogelijkheid van de nforce 4 ultra
Kan iemand er een antwoord op geven? (wil het zelf ook graag weten)
Vraag 1:
Bij de specificatie van de K8N Diamond zie ik dit staan:
Two PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Echter zie ik ze nergens op het mobo zelf...
En vraag 2:
Bij de Neo4 Platinum specificatie staat hetvolgende:
One PCI Express x4 slots (support PCI Express x2 only)
kan iemand dat uitleggen?
ook vind ik het raar dat niet gebruik gemaakt wordt van de onboard sata II controller en ook niet van onboard gbit nic mogelijkheid van de nforce 4 ultra
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Anoniem: 81352
Two PCI Express x1 slots(by share)(support PCI Express Bus specification v1.0a compliant)
Bedoel je dit? (Zo ja, de 16x sloten kunnen ook als 1x sloten funtioneren)
Een neo4 platinum heeft een geel slot ten grootte van een 4x slot, er zijn maar twee banen verbonden dus functioneerd het als 2x slot.
De msi moederborden gebruiken de onboard nic en sata II controller wel (volgens mij), daarnaast hebben ze ook een extra gigabyte nic en een sil3114 sata controller.
Bedoel je dit? (Zo ja, de 16x sloten kunnen ook als 1x sloten funtioneren)
Een neo4 platinum heeft een geel slot ten grootte van een 4x slot, er zijn maar twee banen verbonden dus functioneerd het als 2x slot.
De msi moederborden gebruiken de onboard nic en sata II controller wel (volgens mij), daarnaast hebben ze ook een extra gigabyte nic en een sil3114 sata controller.
Dus als ik het 100% goed begrijp dan:
* Kan een SLI bord in non-SLI config gebruikt worden waardoor het tweede PCI-e 16x slot alleen als 1x slot functioneert voor een ander apparaat.
* Is het feitelijke verschil tussen beide nForce4 borden qua PCI-e slotindeling dat de Platinum een PCI-e 2x slot extra heeft t.o.v. de Diamond.
Toch?
* Kan een SLI bord in non-SLI config gebruikt worden waardoor het tweede PCI-e 16x slot alleen als 1x slot functioneert voor een ander apparaat.
* Is het feitelijke verschil tussen beide nForce4 borden qua PCI-e slotindeling dat de Platinum een PCI-e 2x slot extra heeft t.o.v. de Diamond.
Toch?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
lijkt ook niet te helpen, zal eens contact opnemen met msi om te vragen of dit een veel voorkomend probleem isFern schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:52:
[...]
Als je nu eens je pcix bus van de standaard 100 naar b.v 102 zet moet ie wel lockken.
Ik had het zelfde probleen dat m'n os niet meer wilde(fout met m'n pci drver gaf ie aan)na overclocken.
Ik heb het probleem nu niet meer met m'n pcix bus op 102.
Anoniem: 81352
Bij de diamond heb je of 2 pci-e 8x sloten of een 16x slot en waarschijnlijk een 1x slot (ben niet zeker)
Bij de platinum heb je een 16x slot, twee 1x sloten en een 2x slot.
De diamond heeft om een of andere reden maar 6 sata poorten, dat wist ik niet. Misschien dat ik een verkeerd beeld heb gegeven.
Bij de platinum heb je een 16x slot, twee 1x sloten en een 2x slot.
De diamond heeft om een of andere reden maar 6 sata poorten, dat wist ik niet. Misschien dat ik een verkeerd beeld heb gegeven.
Buh wat een maf bordje, 230 HTT haal ik niet in de Bios wel met Clockgen, stabiel.
Raar, maar waar.
Raar, maar waar.
Als ik het bios vcore op 1,5v zet blijft ie doodleuk op 1,45v staan.
Iemand idee?
Iemand idee?
Life goes as it goes.
Anoniem: 60435
Op de site van alternate staat een nieuw type uit de NEO4 serie.
Ik kan hier alleen niets over terugvinden op de site van MSI
het gaat hier om de MSI K8N Neo4-F alis de MS7125 met de volgende specs.
Supports 64bit Athlon64(Socket939) processor
-1048698; nVIDIA® nForce4 chipset
- HyperTransport link to the AMD Athlon 64/Athlon 64 FX CPU
- HyperTransport supporting speed up to 1GHz (2000MT/s)
- IEEE802.3 nVIDIA MAC for 1000BASE-T
-1048698; One PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification
v1.0a compliant)
-1048698; Two PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification
v1.0a compliant)
-1048698; Four 32-bit Master PCI Bus slots, one orange slot reserves as
communication slot.
-1048698; An IDE controller on the nVIDIA® nForce4 Ultra chipset provides
IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 66/100/133
operation modes
-1048698; NV RAID supports 4 SATA ports(SATA1-4). Transfer rate is up to
300MB/s.
-1048698; Silicon Image SATARAID5TM supports another 4 SATA ports(SATA5-
Transfer rate is up to 150MB/s.
; Supports Gb jack
- 1st LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111
Ik heb dit moederbord besteld maar ik moet zeggen dat ik de naamgeving niet ideaal vind, en heb maar 3 verschillen tussen de platinum kunnen vinden:
* 2 1x PCI-E ipv 1*PCI-E 1x en 1 * PCI-E 4x
* 1 Lan contoller
* 40 euro prijsverschil
Ik kan hier alleen niets over terugvinden op de site van MSI
het gaat hier om de MSI K8N Neo4-F alis de MS7125 met de volgende specs.
Supports 64bit Athlon64(Socket939) processor
-1048698; nVIDIA® nForce4 chipset
- HyperTransport link to the AMD Athlon 64/Athlon 64 FX CPU
- HyperTransport supporting speed up to 1GHz (2000MT/s)
- IEEE802.3 nVIDIA MAC for 1000BASE-T
-1048698; One PCI Express x16 slot (supports PCI Express Bus specification
v1.0a compliant)
-1048698; Two PCI Express x1 slots (support PCI Express Bus specification
v1.0a compliant)
-1048698; Four 32-bit Master PCI Bus slots, one orange slot reserves as
communication slot.
-1048698; An IDE controller on the nVIDIA® nForce4 Ultra chipset provides
IDE HDD/CD-ROM with PIO, Bus Master and Ultra DMA 66/100/133
operation modes
-1048698; NV RAID supports 4 SATA ports(SATA1-4). Transfer rate is up to
300MB/s.
-1048698; Silicon Image SATARAID5TM supports another 4 SATA ports(SATA5-
Transfer rate is up to 150MB/s.
; Supports Gb jack
- 1st LAN supports 10/100/1000 Fast Ethernet by Marvell 88E1111
Ik heb dit moederbord besteld maar ik moet zeggen dat ik de naamgeving niet ideaal vind, en heb maar 3 verschillen tussen de platinum kunnen vinden:
* 2 1x PCI-E ipv 1*PCI-E 1x en 1 * PCI-E 4x
* 1 Lan contoller
* 40 euro prijsverschil
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 60435 op 10-03-2005 12:12 ]
ik heb het volgende in mijn systeem.
MSI k8n neo4 -platinum
Twinmos DC 2* 512mb pc3200
amd64 3500
maxtor 200 gb max10 sata
asus X300 128 mb
tagan 380 watt met alle voltages op strakke waarden en amperages boven de minimale norm.
nu is het volgende aan de hand. hele handel in elkaar gezet. doet ut. ik installeer xp en krijg na het installeren van de drivers van MSI een BSOD. een machine exception fault. daarna nog een reboot en zodra xp opstart BSOD. compu uit gezet. opstarten, krijg ik dat loge van het bios te zien. en vervolgens blijft ie hangen.
hele handel terug gestuurt (MB + proc + geheugen ) krijg ik een mailtje terug van de winkel. alles werkt top!
dan krijg ik het idee dan ik een bezem kan vreten.
komt de handel terug. alles weer geinstalleerd en doet niks. alles van het bord afgehaald wat ik niet nodig heb. alleen nog proc, geheugen en een graf kaart. en ik doe voor de fun de HDD op sata 2 zetten. opeens doet ie het.
windows geinstalleerd op nieuw. alle drivers erop. software erbij. draaien als een zonnetje.
dus na een dag wil ik die kast toch eens dicht schroeven en de kabels erin. zet m'n compu daarna weer al.
doet ie het niet meer. weer het logo van het bios en hij blijft hangen. terwijl ie het een hele dag probleemloos heeft gedaan.
ook geprobeerd om met een geheugen plankje te werken, maar dat geeft geen beterder resultaat.
iemand een idee? ik heb een zo'n zelfde systeem bij m'n broer neer gezet en die doet het wel. deze is niet aan de gang te krijgen.
MSI k8n neo4 -platinum
amd64 3500
maxtor 200 gb max10 sata
asus X300 128 mb
tagan 380 watt met alle voltages op strakke waarden en amperages boven de minimale norm.
nu is het volgende aan de hand. hele handel in elkaar gezet. doet ut. ik installeer xp en krijg na het installeren van de drivers van MSI een BSOD. een machine exception fault. daarna nog een reboot en zodra xp opstart BSOD. compu uit gezet. opstarten, krijg ik dat loge van het bios te zien. en vervolgens blijft ie hangen.
hele handel terug gestuurt (MB + proc + geheugen ) krijg ik een mailtje terug van de winkel. alles werkt top!
dan krijg ik het idee dan ik een bezem kan vreten.

komt de handel terug. alles weer geinstalleerd en doet niks. alles van het bord afgehaald wat ik niet nodig heb. alleen nog proc, geheugen en een graf kaart. en ik doe voor de fun de HDD op sata 2 zetten. opeens doet ie het.
windows geinstalleerd op nieuw. alle drivers erop. software erbij. draaien als een zonnetje.
dus na een dag wil ik die kast toch eens dicht schroeven en de kabels erin. zet m'n compu daarna weer al.
doet ie het niet meer. weer het logo van het bios en hij blijft hangen. terwijl ie het een hele dag probleemloos heeft gedaan.
ook geprobeerd om met een geheugen plankje te werken, maar dat geeft geen beterder resultaat.
iemand een idee? ik heb een zo'n zelfde systeem bij m'n broer neer gezet en die doet het wel. deze is niet aan de gang te krijgen.
roelbb
Probeer eens die full-screen logo-show in de bios uit te zetten. dan kan je beter zien WAAR hij precies blijft hangen. kijk ook even op de D-led , naar de kleur-combinatie, en zoek in het boekje waar het is dat ie niet verder komt.roelbb schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:41:
ik heb het volgende in mijn systeem.
MSI k8n neo4 -platinum
amd64 3500
maxtor 200 gb max10 sata
asus X300 128 mb
nu is het volgende aan de hand. hele handel in elkaar gezet. doet ut. ik installeer xp en krijg na het installeren van de drivers van MSI een BSOD. een fatal machine error. daarna nog een reboot en zodra xp opstart BSOD. compu uit gezet. opstarten, krijg ik dat loge van het bios te zien. en vervolgens blijft ie hangen.
dan krijg ik het idee dan ik een bezem kan vreten.![]()
Wat je kunt proberen is om het geheugen in een ander bankje te gooien, bv 3 en 4 ipv 1 en 2.
Dit lijkt het meest op een los contact ergens, dus druk alles even goed aan.
Post ook je voltages eens , als je wilt ?
ik heb de geheugen banken al gewisseld, volgens het boekje mag je in bak 3 alleen een dimm hebben zitten. de voltages die ik zo ff uit het hoofd weet zijn +5,06 +12,07 andere weet ik zo ff niet.Visgek24 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:56:
[...]
Probeer eens die full-screen logo-show in de bios uit te zetten. dan kan je beter zien WAAR hij precies blijft hangen. kijk ook even op de D-led , naar de kleur-combinatie, en zoek in het boekje waar het is dat ie niet verder komt.
Wat je kunt proberen is om het geheugen in een ander bankje te gooien, bv 3 en 4 ipv 1 en 2.
Dit lijkt het meest op een los contact ergens, dus druk alles even goed aan.
Post ook je voltages eens , als je wilt ?
de fout code van het bios is: "bios sign on " ik kan op dat moment helemaal niks. toetsenboird werkt niet. alleen de voeding uit zetten helpt
wat ik inmiddels wel heb gedaan is mijn usb hub eraf gegooid (waar mijn toetsenbord en muis aan zitten) en ff een normaal toetsenbord erop gezet. dan start windows op, maar meteen een BSOD.
wat ik ook raar vind is, dat het connect lampje op een lan poort zodra de compu aan gaat gaat branden en de andere lan poort doet dat niet, als ik de kabel daarop aansluit.
dus resumerend. een USB hub vind ie niet tof. en ik zit nog steeds een BSOD. Misschien dat ik windows XP nog eens opnieuw erop kan zetten.
[ Voor 9% gewijzigd door roelbb op 10-03-2005 19:10 ]
roelbb
Wat staat er precies op die BSOD die je dan krijgt?roelbb schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:07:
[...]
ik heb de geheugen banken al gewisseld, volgens het boekje mag je in bak 3 alleen een dimm hebben zitten. de voltages die ik zo ff uit het hoofd weet zijn +5,06 +12,07 andere weet ik zo ff niet.
de fout code van het bios is: "bios sign on " ik kan op dat moment helemaal niks. toetsenboird werkt niet. alleen de voeding uit zetten helpt![]()
wat ik inmiddels wel heb gedaan is mijn usb hub eraf gegooid (waar mijn toetsenbord en muis aan zitten) en ff een normaal toetsenbord erop gezet. dan start windows op, maar meteen een BSOD.
wat ik ook raar vind is, dat het connect lampje op een lan poort zodra de compu aan gaat gaat branden en de andere lan poort doet dat niet, als ik de kabel daarop aansluit.
dus resumerend. een USB hub vind ie niet tof. en ik zit nog steeds een BSOD. Misschien dat ik windows XP nog eens opnieuw erop kan zetten.
Probeer eens een andere bios versie. met een beetje mazzel draai je nog 1.0 , 1.1 is uit . mischien verhelpt dat je probleem. de changelog van de nieuwste bios zegt dit : " Improved system working efficiency " , Mischien ook stabiliteit.
Succes.
[ Voor 12% gewijzigd door Visgek82 op 10-03-2005 19:24 ]
Anoniem: 126194
Probeer eens een andere harde schijf, ik heb op m'n werk al een aantal keren problemen gehad met maxtor max10 200gb sata schijven gehad. Een aantal ervan werden verholpen door bios update van moederbord (Asus) en een paar keer was de schijf brak.
Rond de NB zie ik gaatjes zitten voor montage van een WC blokje, maar rond de CPU zit alleen maar die plastic beugel-dinges... lijkt wel.
Kan iemand me bevestigen of er rond de CPU gaten zitten?
Ik had gelezen van niet, maar waar zit die plastic beugel dan mee vast op het mobo? Als ik die er vanaf rot dan heb ik toch gaten?
Weet iemand hier meer van?
Ik had gelezen van niet, maar waar zit die plastic beugel dan mee vast op het mobo? Als ik die er vanaf rot dan heb ik toch gaten?
heb er 2x 200gig sata van maxtor diamondmax 10 in zittenAnoniem: 126194 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:43:
Probeer eens een andere harde schijf, ik heb op m'n werk al een aantal keren problemen gehad met maxtor max10 200gb sata schijven gehad. Een aantal ervan werden verholpen door bios update van moederbord (Asus) en een paar keer was de schijf brak.
geen enkel probleem
krijg wel bsod met de nvidia netwerk firewall
zit nu op de marvell, geen probleem.(firewall software gedeinstalleerd)
[ Voor 24% gewijzigd door olson op 11-03-2005 12:09 ]
Compjoeters... hu?
Bios 1.2 is uit : http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=637&kind=1
- Update NVMM version to 4.79.
- Support Maxtor 300 GB HDD.
- Update NVPXE version to 2.03.0469.
- Update NVRAID version to 4.81.
[ Voor 42% gewijzigd door Huigie op 11-03-2005 13:53 ]
Hmm,heb hem nu draaien,maar vindt hem verre van stabiel in vergelijk met de vorige bios(btw ik clock over).Vcore gaat niet meer tot 1,55V.Huigie schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:52:
Bios 1.2 is uit : http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=637&kind=1
Krijg hem ook niet meer op 225/250(ddr/cpu)maar draait nu 208/250.
1.55v?? Hadden sommige mensen hier geen 1.7v, met foto's en al???
Dat is niet deze bios,waren dat niet de béta bios'n? Maarja,dit is wel een officieel bios.3.10.Tijgert schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:08:
Anoniem: 112410
De meeste mensen hebben ook Winchesters die vanwege energiezuinige perspectieven niet te veel volt behoeven.
Ik heb iets vaags :
Mijn geheugen ( PC3200-XLPRO 2-2-2-5 ) wil niet op 200mhz draaien. Ik moet mijn geheugen op 180mhz zetten in het bios en anders crashen games ed.
Kheb met memtest mijn geheugen al getest , geen errors. 1T of 2T maakt geen verschil.
Kan het komen doordat het geheugen in me oude pc > barton 333mhz, nooit 400mhz gedraaid heeft @ 2.75 ( dit is volgens de datasheet van corsair het voltage waarop de reepjes moeten werken )
Nu heb ik het op 2.75v draaien, misschien moet het even warmdraaien ofzo ?
Mijn geheugen ( PC3200-XLPRO 2-2-2-5 ) wil niet op 200mhz draaien. Ik moet mijn geheugen op 180mhz zetten in het bios en anders crashen games ed.
Kheb met memtest mijn geheugen al getest , geen errors. 1T of 2T maakt geen verschil.
Kan het komen doordat het geheugen in me oude pc > barton 333mhz, nooit 400mhz gedraaid heeft @ 2.75 ( dit is volgens de datasheet van corsair het voltage waarop de reepjes moeten werken )
Life goes as it goes.
Die "plastic beugel-dinges" zit met 2 lange schroeven vast door het moederbord en de backplate. Je kunt die dingen er zo afhalen, dan heb je dus 2 gaten.Tijgert schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 00:53:
Rond de NB zie ik gaatjes zitten voor montage van een WC blokje, maar rond de CPU zit alleen maar die plastic beugel-dinges... lijkt wel.
[ Voor 15% gewijzigd door GekkeRipper op 13-03-2005 11:54 ]
Heb je ze in bank 1+2?t3q schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:51:
Ik heb iets vaags :
Probeer anders eens wat meer volts 2,85v kijken wat ie dan doet.
Ja in bank 1+2.
Idd maar ze hoeven maar @ 2.75v te draaien maar kzal ff wat meer volt geven.
En dan memtest een tijd lang laten draaien.
Idd maar ze hoeven maar @ 2.75v te draaien maar kzal ff wat meer volt geven.
En dan memtest een tijd lang laten draaien.
Life goes as it goes.
Volgens MSI kunnen de Diamond en platinum SLI niet hoger dan 1.50/1.55V door ontwerp problemen ofzo.Tijgert schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 11:08:
Ik ben ook sinds een paar weken eigenaar van de Neo4 Platinum. Hij werkt super snel, heerlijk gewoon, alleen zit ik nog steeds te stoeien met die Fan's.
Ik heb een Papst fan op de Fan1 aansluiting gedaan, maar hij maakt nogal veel geluid, dus wilde ik hem wat langzamer zette. Helaas, dat ging niet (via speedfan geprobeert, maar dan krijg ik alleen mn CPU fan omlaag.) Weet iemand misschien wat het kan zijn?
Moederbordje zelf is voorderest helemaal
Toppie.

Moederbordje zelf is voorderest helemaal
Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.