MSI K8N Neo Series

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.324 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-07 20:46
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzE0

K8N NEO4 SLI > Must Have Hardware award @ HardOCP.
Conclusion

Morry's Thoughts:

There’s really nothing I can say about how enamored I am with this board. The attention to detail in the board design and BIOS layout is phenomenal, saying much for the effort that MSI put in to implementing this gem. The performance and overclocking numbers really speak for themselves.

As far as shortcomings with this board, they are few and far between. Layout wise, my only concern is the placement and height of the chipset cooler. You may run in to seating issues when placing a PCI-Express video card into the secondary x16 slot. As far as the BIOS goes, the only thing that’s really missing is the menu selection to lock down the PCI bus. However, this did not seem to cause any issues while overclocking, since the board easily hit a 375MHz FSB without any type of drive corruption whatsoever so obviously it is locking down the PCI automatically.

MSI has really got a winner on their hands with this board. If you’re looking to upgrade and want to take the Athlon64 socket 939 plunge, don’t even think about getting another board. This is the board to get. Period.

Kyle's Thoughts:

After experiencing the ASUS A8N-SLI motherboard, I really thought that it would be hard to hold a candle to by any other manufacturer, much less surpass. The MSI K8N Neo4 Platinum/SLI does exactly that. From our experiences, while the ASUS A8N-SLI is an excellent piece of engineering, the MSI K8N Neo4 Platinum/SLI seems to be even better.

The differences in low resolution benchmarks are fairly sizeable, although, it is does not look at these will translate into such faster frame rates at high resolutions and eye candy settings so beware. In fact, I am still not sure what the exact differences are, except to say that the MSI motherboard is enjoying a more matured set of drivers. To pass the performance difference off on drivers alone would be irresponsible though. I think that MSI has taken more time and put together a superiorly engineered SLI motherboard in the MSI K8N Neo4 Platinum/SLI.

We did have some issues with our engineering sample of the board that was initially tested. We waited to get a full retail sample tested before publishing this review as we would with any motherboard. The retail MSI K8N Neo4 Platinum/SLI motherboard was near flawless in our stress testing.

I only had two pet peeves that were not pointed out above by Morry. The way that MSI has implemented the holder for the SLI card adapter is just plain cheesy and hard to work with. That said, once you get it set, you really should not have to touch if for a good while, so this point is likely moot. Also, keep in mind that we did need some airflow across the board's power components when overclocking and stress testing. This is not unusual for any motherboard, but was not needed on our engineering sample. (Differences such as this are the reason for testing retail sample products before publishing.)

Overall, the MSI K8N Neo4 Platinum/SLI is the best SLI motherboard on the market that we have had the pleasure of working with, not to mention that it is an overclocking giant. 2005 is looking to be a great year for MSI in the motherboard arena and we are happy to welcome them back to building true enthusiast products.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 01:46

Animal_X

Rodin

Gipsy King schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:10:
wanneer zouden er nieuwe biosse verschijnen voor de platinum sli ?

>:)
Een nieuwe bios voor de SLI Platinum en Diamond zal verder ook weinig te weeg brengen... Door een techische 'beperking' van de MS-7100 is het onmogelijk om met een andere bios een hogere Vcore te bereiken dan die we nu al hebben. De enige manier is d.m.v. een Vmod. Deze ga ik dan ook zeker uitvoeren, al wacht ik eerst even mijn nieuwe processor even af... :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
haha ik vroeg niet ommeer vcoremaaromgewoon een nieuwe bios :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:14

Aight!

'A toy robot...'

Iemand dit al geprobeerd?
Ik denk dat ik het van de week eens gaan doen, mits ik genoeg geld heb, net mijn router opgeblazen waarschijnlijk + nieuwe hdd heb ik ook nog nodig.
En dan een weer een nieuwe E6600 GT, pff ik blijf bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68406

Naar ik begrepen heb zijn er hier al verschillende mensen die een K8N Neo4 Platinum hebben mogen gebruiken, ik heb ook eenzelfde bordje besteld maar deze is volgens de webshop (Salland automatisering) helemaal niet leverbaar?

Ik zou graag weten of er nog meer mensen zijn die dit bord bij Salland hebben besteld en/of ik Salland eens een schop moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 10:40
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de NEO4 Plat.? Ik heb gelezen dat er een geintergreerde sound blaster inzit. Is die om naar huis te schrijven of niet echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

T-mo-T schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:04:
Hoe zit het met de geluidskwaliteit van de NEO4 Plat.? Ik heb gelezen dat er een geintergreerde sound blaster inzit. Is die om naar huis te schrijven of niet echt?
De Neo4 Platinum heeft een Realtek softwarematig chipje o.i.d. Alleen de SLI Platinum en de Diamond beschikken over de 24-bit SB-Live, en ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van deze echt super vind. Ik vind hem zeker niet onderdoen aan de Audigy 2 ZS. :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27
platinum niet leverbaar?

bij informatique was het anders geen probleem.

Heb dit bordje nu een week...
fijn ding hoor...
heb alleen even met de mem timings moeten kloten

2-2-2 ging toch net niet met hyperx ram (errors, bsod, .
2-3-2 lijkt wel te werken

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Hoe hebben jullie trouwens de bios optie "system bios cacheable" staan? Enabled of Disabled? Ik las ergens dat mensen problemen met hun SLI opstelling hadden wanneer deze optie uit stond.

[ Voor 38% gewijzigd door Animal_X op 15-02-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112410

Heeft iemand de Zalman CNPS7700-Cu op zijn mobotje die het gewoon doet en past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Anoniem: 112410 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:08:
Heeft iemand de Zalman CNPS7700-Cu op zijn mobotje die het gewoon doet en past?
Volgens Zalman USA wel. Zie: http://www.zalmanusa.com/...754-939-940MBlist_eng.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik heb nog altijd problemen met overlocken 10 x 220 1:1 en een htt van 4 is stabiel;.
Timings zijn 2,5 - 3- 3 -8. zodra ik hem op 230 zet kan hij het niet aan, boot hij niet.
Doe ik het mem op 166 mhz zetten doet hij het wel tot 240 daarna niet meer.
Zodra ik met de timings ga schommelen of op 1T zet boot hij weer niet.
Raar?

En dan nog een vraag als ik mijm mem op dvider 166 zet, en mijn fsb op 230 met een HTT van 4.
Heb ik dus 2300 en mijn mem loopt geloof ik op 192. Maar dan heb ik maar een memory bandwith van 5000 ongeveer als ik dat niet doe zit ik op de 6000 of iets hoger. Welke is beter?Snelle proc of sneller geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81352

Dit ruikt naar geheugen problemen, omdat 1T of hoge snelheid veel van een reepje vergen. Misschien kun je van iemand betere reepjes lenen om te kijken of het geen geheugen controller probleem is. (of je geheugen bij iemand anders met een vergelijkbaar systeem uitproberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Niemand die ik ken heeft een gelijk baar systeem. Dacht al dat het aan mijn geheugen lag, dat wordt dus OCZ of Geil of zo halen. Of ik neem van iemand een 2e hands setje over.
Eerst meer schijfruimte. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113451

Ik ben weer terug op MSI. Die Ultra-D bordjes van DFI zijn bagger. Tot er een betere bios uitkomt blijf ik lekker op mijn Neo4'tje. Bevalt me stukken beter. DFI is constant onstabiel en het lijkt totaal niet mee te werken met TCCD geheugen.

MSI-----> 1T 2.5-3-3-7 2.75v tot nu toe 15 passes in memtest zonder errors.
DFI------> 1T 2.5-4-3-7 2.6t/m3.2v errors.

Ook is die DFI onstabiel in sisoft sandra. De ene keer heb ik bij die cpu Aritmetic test op 2600mhz 11800mips en de volgende keer weer 11700mips of lager. Tis gewoon een onstabiel kloten bord.
Met mijn MSI blijf ik constant op 11800mips zonder ook maar te dalen.

Hulde aan MSI!! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Aight! schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 00:31:
Ik heb nog altijd problemen met overlocken 10 x 220 1:1 en een htt van 4 is stabiel;.
Timings zijn 2,5 - 3- 3 -8. zodra ik hem op 230 zet kan hij het niet aan, boot hij niet.
Doe ik het mem op 166 mhz zetten doet hij het wel tot 240 daarna niet meer.
Zodra ik met de timings ga schommelen of op 1T zet boot hij weer niet.
Raar?

En dan nog een vraag als ik mijm mem op dvider 166 zet, en mijn fsb op 230 met een HTT van 4.
Heb ik dus 2300 en mijn mem loopt geloof ik op 192. Maar dan heb ik maar een memory bandwith van 5000 ongeveer als ik dat niet doe zit ik op de 6000 of iets hoger. Welke is beter?Snelle proc of sneller geheugen?
Kom je toevallig een stuk hoger wanneer je met Clockgen overclocked? (stabiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nog niet geprobeerd ga eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Laat ff weten of dat beter lukt, want ik heb het zelfde probleem ongeveer... Boven een HTT van 220Mhz in de bios, wil het systeem niet meer booten ongeacht van de multiplier of mem divider.

Maar wanneer ik hem met clockgen overclock draai ik probleemloos 285Mhz met de mem divider op 1:1.... Dus ik start nu automatisch Clockgen via die hidden start-up optie wanneer mijn windows start. Werkt op zich ook prima, maar is natuurlijk niet de idaale oplossing... Ik ben er ook nog niet achter waar het aan ligt, al verdenk ik mijn voeding...

[ Voor 3% gewijzigd door Animal_X op 16-02-2005 23:51 ]

• Gipsy King
nee is echt een bios probleem

ik en kakaroto hebben het zelfde probleem

ik msi sli platinum

hij neo 4 platinum ...

duidelijk een msi bug

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Hmm... wazig... 8)7

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Jah idd wazig, wanneer komt msi met hun nieuwe bios :P.
Wel jammer dat je geen mem dviders kan instellen, dan moet ik weer naar de bios toe.
1:1 kan ik helaas niet runnen denk ik.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

ChefChocolateball schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 08:51:
Ik ben helemaal niet thuis in het voedingen verhaal, maar ik ben van plan om een Neo4 Platinum Sli aan te schaffen. Deze zou moeten gaan draaien met een Cooler Master Real Power 450 Watt: http://www.coolermaster.c...+Real%20Power&PHPSESSID=7

Voorzien jullie hier problemen mee? (ook in verband met de Creative chip), nogmaals ik ben niet thuis in voedingen en de specs van deze voeding zeggen mij ook weinig...
WIl dit ook wel graag weten, iemand hier ervaring mee?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-07 10:40
KillerBeeForEver schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:24:
[...]

Ik zit eigenlijk ook met hetzelfde probleem. Ik krijg nl. een Antec Sonata Lifestyle (380 W) maar ik weet niet of dat allemaal gaat werken.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
KillerBeeForEver schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:24:
[...]

ik heb hier een neo2 platinum en een coolermaster realpower 450 .
werkt perfect.
full load overclocked @2750 mhz staat het loadmetertje in het midden(280 watt)
3 schijven 1 fdvd fikker

heeft alleen geen -5 volt lijn (die heb je nodig om ocz ddr booster af te lezen,werkt wel gewoon)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ik heb een klein probleempje met een bios optie.
Als ik : Preformance op aggresive(of Optimal)zet in de bios dan blijft hij hangen bij het nvraid gedeelte.
Zet ik dit op normaal dan draait hij perfect.

Het vreemde is dat dit ook zo is als ik hem veel minder snel afstel dus .... lijkt op een Bios Bug ...

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

T-mo-T schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:02:
[...]

Ik zit eigenlijk ook met hetzelfde probleem. Ik krijg nl. een Antec Sonata Lifestyle (380 W) maar ik weet niet of dat allemaal gaat werken.
Ik heb ook een Antec Sonata Lifestyle, werkt perfect, met Msi K8N Neo 4 +E600 GT. Weet alleen niet of hij 2x 6800 Ultra's of Gt's gaat trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:34

nwagenaar

God, root. What's the differen

* nwagenaar is enorm blij omdat het Komplett pakketje met mijn MSI K8N Neo3 is gearriveerd :)

Na lang te hebben gewacht heb ik toch maar een MSI K8N Neo3 Gold besteld vanwege nForc4, 4xSATA met NCQ en PCI-e. Nu moet ik alleen op korte termijn een PCI-e kaartje zien te scoren want ik heb op diverse fora's gelezen dat de AGR (AGP to PCI-e bridge) tot 60% langzamer kan zijn dan een normale AGP aansluiting.

Zijn er overigens al mensen die een Neo3 in hun bezit hebben en wat kunnen zeggen over de AGR performance?

En zijn nu eindelijk alle S-ATA porten gelocked op jullie Neo3/Neo4 mamaplankjes? Dit ivm mijn Marvel S-ATA lock probleem op mijn vertrouwde K8N Neo Platinum :)

Ik zag in ieder geval al wel dat de Neo3 voorzien kan worden van een normale voedingaansluiting van 20 pins (icm de P4 stekkertje) en 24 pins. Nu hoop ik alleen dat mijn Tagan 480W 24 pins aansluiting compatible is met dit bordje. Scheelt mij weer een stug aansluitpunt :P

[ Voor 18% gewijzigd door nwagenaar op 18-02-2005 13:33 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt niet een 20 pins + 4 pins in een 24 pins connector stoppen. De 4 pins is alleen 12V als ik het me goed herinner, de 4 extra pinnen bij 24 pins bevatten meer dan alleen 12V. Ik zeg het maar even. Waarom zou een 24 pins stekker niet passen in een 24 pins aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07 10:46
Ik zag in ieder geval al wel dat de Neo3 voorzien kan worden van een normale voedingaansluiting van 20 pins (icm de P4 stekkertje) en 24 pins. Nu hoop ik alleen dat mijn Tagan 480W 24 pins aansluiting compatible is met dit bordje. Scheelt mij weer een stug aansluitpunt :P
als je de eps uitvoering heb, zit je goed ;)

die heeft die andere vier er al los bij zitten, normaal dus 20 pins en met het blokje van 4 die je erop schuif heb je de 24 pin aansluiting, bij de mijne in ieder geval wel (de EPS) uitvoering

[ Voor 23% gewijzigd door Jopioware op 18-02-2005 18:20 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zijn er nog problemen met de SATA connectors van Neo2 en Neo4? Want ik heb nu 2x Sata hd (in raid0) en wens er nog 2 bij te zetten ofwel gebruik ik de raid op de IDE connectors.

Tussen de Neo2 Plat-54G en Neo4 Plat-54G is er alleen het verschil dat er AGP is en op de andere PCI-X of is er nog?

Waarom vindt iedereen dat er PCIe 1x moet op zitten op de Neo4. Is dat sneller dan 16x? Dat is iets dat ik niet zo goed begrijp van die 'nieuwe' PCIe vga kaartjes :(

Ik heb nog een Creative Extigy en Creative Inspire 5.1 Digital 5500, is dit nog noodzakelijk als ik 1 van die bordjes neem?

[ Voor 24% gewijzigd door Kingskawn op 19-02-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PCI express 16x heeft 16 keer zoveel bandbreedte en is bedoeld voor een videokaart. Pci express 1x is bedoeld voor andere uitbreidingskaarten, zoals (gigabit) netwerkkaarten of raid controllers die teveel van de pci bus kunnen vergen. (pci bus is gedeeld, pci express heeft niet gedeelde bandbreedte) Die 1x sloten kunnen in de toekomst handig zijn voor sommige dingen, maar niet voor videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Ok dat snap ik nu al.

Nu nog de andere antwoorden op mijn vragen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Heeft iemand nog zo een sli bruggetje over, of weet iemand waar ik die kan kopen-bestellen?
Heb de Ultra en niet de sli, maar kan waarschijnlijk wel semi-sli aan. Wil ik eens testen, maar heb dan natuurlijk wel zo een bruggetje nodig.

Btw:
Heeft iemand het al getest?Nforce 4 Ultra @ Sli?

[ Voor 11% gewijzigd door Aight! op 20-02-2005 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Aight! schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:23:
Heeft iemand nog zo een sli bruggetje over, of weet iemand waar ik die kan kopen-bestellen?
Heb de Ultra en niet de sli, maar kan waarschijnlijk wel semi-sli aan. Wil ik eens testen, maar heb dan natuurlijk wel zo een bruggetje nodig.

Btw:
Heeft iemand het al getest?Nforce 4 Ultra @ Sli?
35 euro en hij is van jou! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Animal_X schreef op zondag 20 februari 2005 @ 03:37:
[...]

35 euro en hij is van jou! O-)
Word een dure test dus ;).

10 euro dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Aight! op 20-02-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
nieuwe 502 beta bios is uit .

tot 1.85v vcore
tot 3.1v vdimm

voor de sli bordjes dus...

jammer dat ze alleen die brakke temp sensor nog niet hebben gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Gipsy King schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:28:

tot 1.85v vcore
tot 3.1v vdimm

Nice, jammer geen nieuwe biossen voor de Ultra :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Gipsy King schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:28:

tot 1.85v vcore
tot 3.1v vdimm

Gaaf! :) En werkt de verhoogde Vcore ook echt? Of moet je hem alsnog modden om die waarden te bereiken?

edit:

Ok, ik hem hem geprobeerd en de verhoogde Vcore setting werkt dus niet... :(

[ Voor 53% gewijzigd door Animal_X op 21-02-2005 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ow dat is minder , ik heb zelf nog geen tijd gehad om hem te testen ,zal straks na mijn werk een proberen.

:)

bij smokey the bandit werkte het echter wel , die hadme ook detip gegeven dit bios te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Dan heeft hij of de Vmod uitgevoerd, of hij moet nog eens een keer goed naar zijn waarden kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kakaroto schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:14:
[...]

Nice, jammer geen nieuwe biossen voor de Ultra :(
Heej de Ultra eigenaren hadden al een goede maand eerder deze hoge vcore opties nu zijn wij aan de buurt ;)

Voorzover ik het kan zien werkt de vcore verhoging bij mij wel ..... 8)7
Nu heb ik niet gekeken naar 1.75 + maar daaronder werkt het gewoon perfect.
En aan mijn boardje is (nog ;) ) niets gedaan gewoon standaard ......

Nu heb ik een 1 MB Clawhammer core en daar kan het hem ook in zitten.

Ook heb ik het id dat hij net ff stabieler en beter draait :) ( 24/7 DDR 600 = 8) )

Corecell kan niet overweg met de nieuwe waardes deze moet ook geupdate worden.
Als jullie daarmee kijken of het werkt kan dit het probleem zijn

[ Voor 42% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 21-02-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb alle waardes geprobeerd, maar ik kom bij zowel deze bios als de orginele als de 113 bios niet hoger dan 1.55V (mijn winnie ondervolt nogal..) Dit geeft zowel de bios, CPU-Z, speedfan en Corecenter aan. Ook is hij niet stabieler wanneer ik hem op +19% zet.

Bij mij werkt hij dus duidelijk niet. Misschien ligt het er idd aan dat jij een Clawhammer hebt, al lijkt me dat ook sterk...

Kan iemand anders met een winnie hem misschien ook even proberen en hier report doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Animal_X op 21-02-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Animal_X schreef op maandag 21 februari 2005 @ 08:34:
Ik heb alle waardes geprobeerd, maar ik kom bij zowel deze bios als de orginele als de 113 bios niet hoger dan 1.55V (mijn winnie ondervolt nogal..) Dit geeft zowel de bios, CPU-Z, speedfan en Corecenter aan. Ook is hij niet stabieler wanneer ik hem op +19% zet.

Bij mij werkt hij dus duidelijk niet. Misschien ligt het er idd aan dat jij een Clawhammer hebt, al lijkt me dat ook sterk...

Kan iemand anders met een winnie hem misschien ook even proberen en hier report doen?
Vergeet ook niet dat het een BETA bios is ;)
In elke officiele bios zitten al een zoot bugs dus bij een beta mag je er wel wat meer verwachten :D .

Het laat iig duidelijk zien dat MSI goed bezig is om van het boardje een nog betere OCer te maken. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 21-02-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Daar heb je gelijk in. Ik wacht mijn nieuwe cpu'tje nog even af. Mocht die op deze voltages ook niet erg hoog komen dan ga ik aan het solderen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

*PHEW* Na twee dagen zonder een werkende P.C. te hebben gezeten (had mijn MSI K8N Neo3 mobo ingebouwd maar mijn Windows XP installatie had zoiets als zak maar in de stront) heb ik eindelijk de tijd gehad om een nieuwe XP installatie er op te gooien.

Maar ondertussen heb ik een aantal leuke zaken ontdekt. Zo is de Neo3 uitgerust met een nForce4-4x chipset maar desondanks kun je in de bios zonder problemen een HTT multiplier van 5 keer selecteren. Nu wil het ook zo zijn dat het moederbord ook zonder problemen boot met een HTT MP van 5 (ipv de default 4). De PCI-e/PCI lock werkt (eindelijk en zonder instellingen aan te passen) naar behoren en via Clockgen zie ik dat de PCI-e en PCI waardes gewoon vast blijven staan. Ik weet echter nog niet of de NVRAID S-ATA porten nu wel gelockt zijn maar hier kom ik snel genoeg achter :) Ook blijkt de nForce4-4x chipset voorzien te zijn van NCQ ondersteuning. Mijn Maxtor DiamondMax 10 300GB diskjes hebben hier ondersteuning voor, is kijken of dit ook te zien is qua performance.

Ik moet overigens wel zeggen dat de BIOS wel enorm beperkt is qua mogelijkheden. Maar gelukkig werkt de SHIFT-F2 + ALT-F3 combinatie nog steeds. Zo zag ik dat de NV/ATI Performance uitstond maar daarnaast kun je nu wel extra waardes instellen op gebied van performance (Default 7%). Ik hem nog niet echt gezien waarvoor het dient en ik merk het ook niet zo 1,2,3. In ieder geval wel enorm veel opties (default!) qua geheugen zoals op de DFI Lanparty UT 250GB. In ieder geval draai ik zonder problemen op 2-2-2-6 met mijn 2 x 512MB Crucial Balistix PC4000 @ 2.6V (had ik eerst 2.8V voor nodig) en het lijkt allemaal net wat sneller te lopen. Maar dit kan dus ook komen door mijn vorige XP installatie (die enorm ruk was). Des ondanks zometeen even wat Sandra memory benches draaien (onder andere om de werking van de HTT MP te verifieren). Enige wat mij wel opviel, is dat de NVRAID 4.76 BIOS enorm buggy is qua HDD detectie. Met een warme reboot duurt het 5(!) minuten voordat ze gedetecteerd worden terwijl een Cold Boot ze in één keer vindt.

Goed, qua moederbord. Het is een Socket754 nForce4-4x en is in feite een budget bord. Firewire ontbreekt (gelukkig, ik heb al een SB Audigy 2) en ik vind die 24-pins ATX aansluiting niet echt goed op z'n plaats zitten (ivm airflow). Verder die nForce chipsetcooler blijkt volgens de bios rond de 7000RPM(!) te geven maar hij is behoorlijk geruisloos. Voor de zekerheid even de cooler eraf gehaald vanwege de beperkte prut bij de vorige serie, maar dit is nu gelukkig wel goed voor elkaar. De rest ziet er wel goed uit alleen in mijn geval zat de FDD aansluiting een beetje rot toen een lange PCI kaartje wou plaatsen (SB Audigy 2). Wat ik wel een enorm voordeel vind, is de aanwezigheid van een BIOS Reset push zodat je na een te heftige aanpassing van de BIOS niet een jumper hoeft te vinden. Simpele druk van 10 seconden was in mijn geval genoeg voor een BIOS reset :)

Eén van de "voordelen" van dit bordje is de toevoeging van de AGR. Het is gewoon een converter van PCI-e naar AGP. Mijn videokaart (Gainward Geforce 6800/128MB/Golden Sample) doet het maar de performance is vanwege het ontbreken van de AGP GART toegang echt bedroevend. Ik heb daarom maar een Asus Geforce 6600 Extreme 256MB gehaald (GT's waren er niet meer alsmede ook de 6800 PCI-e series). Als ik maar CoD kan spelen op redelijke framerates, dan vind ik het al goed ;)

Al met al eerste indrukken, een enorm lekker en stabiel bordje voor enorm weinig geld.

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 21-02-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 20-07 14:42

Wirehub

Blaat

Heb nu al twee weken de MSI NEO 4 platinum en heb afgelopen weekend die chipset fan eraf gehaald en vervangen door de Zalman ZM-NB47J.
De originele chipsetfan was eem behoorlijke lawaaifan.
Net zoals bij de Asus A8N-SLI paste deze niet helemaal door de videokaart die ik gebruik (XFX 6600GT PCI-E met Zalman VF700 CU), maar een 3-tal pennetjes halveren en de Zalman past perfect.

http://www.wirehub.demon..../XFX%206600GT%20PCI-E.JPG

Verder erg tevreden over het moederboard en draait uber stabiel

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Goed, qua stabiliteit kom ik even op terug. Mijn systeem loopt om de 45 minuten vast (geen BSOD maar echt vast) dus ik moet het één en ander ff checken. Overigens, de HTT MP van 5 is toch niet zo stabiel als ik dacht en uiteindelijk moest ik mijn memory timings toch iets flexer maken na de installatie van diverse drivers en benodigde services. *ZUCHT* Het was te mooi om maar te zijn.

edit:
En ik heb mijn probleem gevonden. Mijn boot- en applicatiedisk (Samsung 120GB) heeft volgens SMART een fitness onder de 50%. Ik vond hem al enorm traag dus ik bestel een nieuwe en doe deze RMA om vervolgens die in te bouwen in mijn XBOX. })

Verder heb ik ook even die NV Performance options onderzocht. Het blijkt dus te zijn dat de NV Performance options de Core en Memory snelheid van NV4X kaarten omhoogdrukt in procenten (dit kan bijvoorbeeld mijn probleem zijn op gebied van vastlopers). Is leuk voor een beetje extra performance bij Geforce 6X00 kaarten dus.

Persoonlijk kijk ik met de bovenstaande opties met gemengde gevoelens. Als blijkt dat deze optie aanstaat op alle nForce4 mobo's en alleen icm NV4X kaarten (default 7%) werkt, dan moeten wij wel uitkijken op gebied van de NV4X performance binnen reviews. Op deze manier zullen de NV4X kaarten, en eventuele opvolgens, natuurlijk beter presteren ten opzichte van hun concurrenten (lees Ati) op het nForce4 platform. Bovendien kan het omhoogkrikken van de mem en core op deze kaarten leiden tot rare fouten en vastlopers

Op het moment heb ik even geen Ati PCI-E kaartje liggen, maar kunnen de Ati gebruikers valideren of deze performance options ook invloed heeft op Ati kaarten? Ik kan namelijk (nog) niet bewijzen dat deze optie alleen zijn werk doet op NV4X videokaarten.

[ Voor 19% gewijzigd door nwagenaar op 21-02-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik heb een vraag en heb me afgelopen dagen rot gezocht naar het antwoord, maar zie nu zo gezegd door de bomen het bos niet meer :| . Ik ben van plan om binnenkort het MSI K8N-SLI Platinum mobo aan te schaffen, heb zo'n beetje alles uitgezocht wat ik hier allemaal op wil hebben, behalve het geheugen, hier kom ik dus niet uit. Ik ben zeer geïnteresseerd in dual channel geheugen, en dan met name in de HyperX serie van Kingston (2x512mb). Is Kingston aan te raden voor dit mobo? Ik lees nl. vaak reacties van mensen die Kingston en Corsair sterk afraden. Ben echter benieuwd of er hier mensen zijn die deze combinatie (dus: dit mobo + Kingston óf Corsair geheugen) hebben en bij wie het ook prima werkt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Is er hier toevallig nog iemand met Diamond Club access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ok, ik ga waarschijnlijk ook weer voor een msi mobo en dan wel de K8N NEO4 Platinum.
Ik hoef geen SLI, want ik koop er een X800 XL bij, snel zat voor mij.

Nou vroeg ik me af, zag namelijk veel dingen over een -5 V lijn ofzo...

Ik heb nu een Chieftec kast met 360W chieftec voeding.
Voor mijn voeding heb ik wel al een sata verloopstekkertje om mijn nieuwe hdd aan te sluiten,
maar weet iemand of die voeding ook goed genoeg gaat zijn voor dit mobo?

Ik wil er het volgende in/op zetten:
AMD Athlon 64 3500+
Corsair TWINX1024-3200C2
Radeon X800XL
Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA (ja leker klein, server heeft de iets grotere schijven aangezien daar al mijn data staat ;))
Audigy 2
dvdrom speler
dvd brander

**ik ga vanavond ff kijken of die voeding wel zo'n 4 pins (p4) stekkertje heeft, maar ik geloof van wel**

En wat is dat nou allemaal over die -5V lijn?

[ Voor 3% gewijzigd door SaiBork op 22-02-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De borden met een creative live chip (de gewone neo4 heeft die niet) hebben -5 V lijn nodig. De atx 2.0 specificatie vereist een -5 V lijn niet. Je moet dus een ATX 1.3 en ATX 2.0 (of hoger) compatible voeding hebben, zodat je een -5 V lijn hebt en een 24 pins stekker. Dat geldt niet voor het bord wat jij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Correct. :)

Die voeding zou in principe net genoeg moeten zijn, maar persoonlijk zou ik toch een iets grotere halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137869

Ik was een trotse eigenaar van een NEO4. Tot gisterenavond... Helemaal niets meer. Alleen nog maar piepen.

Met de storingsmelding kan ik achterhalen dat hij de grafische kaart niet kan vinden, maar in een andere pc geeft dat kaartje gewoon beeld... Waarschijnlijk mijn MOBO kaputt... lekker verhaal.

Mischien dat iemand nog suggesties heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Extra info:

Videokaart MSI x600XT-TD128MB
Geheugen TWINX CORSAIR 4x256MB DDR400
Processor AMD64 3500+
Koeler Zalman7700AlCu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 02-07 10:46
Anoniem: 137869 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:56:
Ik was een trotse eigenaar van een NEO4. Tot gisterenavond... Helemaal niets meer. Alleen nog maar piepen.

Met de storingsmelding kan ik achterhalen dat hij de grafische kaart niet kan vinden, maar in een andere pc geeft dat kaartje gewoon beeld... Waarschijnlijk mijn MOBO kaputt... lekker verhaal.

Mischien dat iemand nog suggesties heeft?
Dat is ook sneu, zo kort in bezit en dan al kapot?
Gelukkig is me dat alleen in 1996 voor gekomen

jammer!!!

ps kan het niet je geheugen of cpu zijn?

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Nieuwe bios:
quote: windwithme
Beta version, only consults for testing

NEO4 1.24 BIOS
Alleen voor de Ultra versie dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 22-02-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
SaiBork schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:40:

En wat is dat nou allemaal over die -5V lijn?
die heb je nodig om je ocz ddr booster uit te lezen.
hij werkt overigens wel gewoon,je kunt het dan alleen meten:)

[ Voor 61% gewijzigd door erikdeperik op 22-02-2005 18:24 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 17:05
Ik heb sinds een week ook de K8N Neo4 uitvoering en ben er best tevreden mee, alleen vind ik die chipsetfan een ontzettende herrie maken.

Nu zit deze precies onder mij XFX 6800GT met artic cooling silencer5 fan dus kan ik er geen Zalman passive koeling meer opzetten want dat past niet (lijkt me).

Ben ik nu verplicht om naar die irritante zoem te luisteren terwijl de rest van mijn pc fluisterstil is? Of zijn er nog andere alternatieven voor?

Ik heb al gezocht op internet maar kan er eigenlijk geen goed antwoord op vinden, terwijl ik vast niet de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grindtegel schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:48:
Ik heb sinds een week ook de K8N Neo4 uitvoering en ben er best tevreden mee, alleen vind ik die chipsetfan een ontzettende herrie maken.

Nu zit deze precies onder mij XFX 6800GT met artic cooling silencer5 fan dus kan ik er geen Zalman passive koeling meer opzetten want dat past niet (lijkt me).

Ben ik nu verplicht om naar die irritante zoem te luisteren terwijl de rest van mijn pc fluisterstil is? Of zijn er nog andere alternatieven voor?

Ik heb al gezocht op internet maar kan er eigenlijk geen goed antwoord op vinden, terwijl ik vast niet de enige ben met dit probleem.
Zaag een stukje van zo'n passief blokje af en het moet wel passen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jopioware schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:15:
[...]

Dat is ook sneu, zo kort in bezit en dan al kapot?
Gelukkig is me dat alleen in 1996 voor gekomen

jammer!!!

ps kan het niet je geheugen of cpu zijn?
Djeez, Ik dacht toch maar eens mijn geheugen checken. Dus eerst maar één sleufje vol......
En ja hoor hij doet 't... Bij de tweede ook, de derde nog steeds...... spannend...

De vierde erop dezelfde manier weer in, en mijn pc doet 't ! Wazig :?

Blij :)

edit:
En nu doet het weer niet :? Ik snap er niks van....

Ik heb net tien minuten geleden een Fanmate2 van zalman tussen de voeding van de northbridge gezet. RPM van 7000 naar 3000 en een stuk stiller. Zal later wel posten of de temp een beetje laag blijft. Zo'n fanmate kost ook nog eens geen drol, ideaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 137869 op 24-02-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 137869 op 22-02-2005 21:16 . Reden: Foutje bedankt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

KillerBeeForEver schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:51:
Ik heb een vraag en heb me afgelopen dagen rot gezocht naar het antwoord, maar zie nu zo gezegd door de bomen het bos niet meer :| . Ik ben van plan om binnenkort het MSI K8N-SLI Platinum mobo aan te schaffen, heb zo'n beetje alles uitgezocht wat ik hier allemaal op wil hebben, behalve het geheugen, hier kom ik dus niet uit. Ik ben zeer geïnteresseerd in dual channel geheugen, en dan met name in de HyperX serie van Kingston (2x512mb). Is Kingston aan te raden voor dit mobo? Ik lees nl. vaak reacties van mensen die Kingston en Corsair sterk afraden. Ben echter benieuwd of er hier mensen zijn die deze combinatie (dus: dit mobo + Kingston óf Corsair geheugen) hebben en bij wie het ook prima werkt.
Klein kickje :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Laatst online: 20-07 14:42

Wirehub

Blaat

check http://www.wirehub.demon..../XFX%206600GT%20PCI-E.JPG
je kan gewoon een stukje van de Zalman passieve koeing afzagen/afknippen.

ook kan je een checken in het forum van de Asus A8N-SLI -deluxe, want daar doen ook verschillende mensen het en hebben geen problemen.

Ik heb zelf deze week een mail gestuurd naar Zalman over het passive cool blokje en zij vertelden me dat hat Zalman blokje gewoon goed werkt indien je een normale tot goede airflow hebt _/-\o_

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 13:02
Ik wil het Neo4 Platinum bord gaan kopen maar ik heb nog wat vragen. Vooral na het lezen van de geupdate manual. Daar staat namelijk in dat de Silicon Image controller en één LAN controller weg zijn gehaald. Mijn vragen:

1. Welke uitvoering krijg je op dit moment in Nederland? Die met geel PCI-E slot, of zonder? Die met het gele fannetje, of het grijze? Die mét de Silicon image en 2x LAN, of die zonder?

2. Kun je SLI maken met dit bord? Of gewoon 2 PCI-E videokaarten plaatsen? Werken die kaarten dan samen, of onafhankelijk?
Denk zelf onafhankelijk.

3. Kun je zonder problemen een 20 pins voeding aansluiten?
Heb hier het antwoord eigenlijk al op gevonden. Dat is "het kan wel, maar het kan voor stabiliteitsproblemen zorgen".

4. Kan de northbridge ook passief gekoeld worden?
Volgens wirehub boven mij dus wel, maar dan moet het blokje ingekort worden.

5. Is de Nvidia firewall beschikbaar? Zo ja, op welke netwerkkaart(en)?
edit:
Heeft die ook de nieuwe ActiveArmor techniek?

6. Welke netwerkkaart loopt via PCI-E?
Zelf denk ik de Marvell 88E8053, weet het niet zeker.

Schuingedrukt staat wat ik heb gevonden of denk, maar klopt deze info wel?

[ Voor 9% gewijzigd door GekkeRipper op 23-02-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

GekkeRipper schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:46:
Ik wil het Neo4 Platinum bord gaan kopen maar ik heb nog wat vragen. Vooral na het lezen van de geupdate manual. Daar staat namelijk in dat de Silicon Image controller en één LAN controller weg zijn gehaald. Mijn vragen:

1. Welke uitvoering krijg je op dit moment in Nederland? Die met geel PCI-E slot, of zonder? Die met het gele fannetje, of het grijze? Die mét de Silicon image en 2x LAN, of die zonder?

2. Kun je SLI maken met dit bord? Of gewoon 2 PCI-E videokaarten plaatsen? Werken die kaarten dan samen, of onafhankelijk?
Denk zelf onafhankelijk.

Heb hier het antwoord eigenlijk al op gevonden. Dat is "het kan wel, maar het kan voor stabiliteitsproblemen zorgen".

4. Kan de northbridge ook passief gekoeld worden?
Volgens wirehub boven mij dus wel, maar dan moet het blokje ingekort worden.

5. Is de Nvidia firewall beschikbaar? Zo ja, op welke netwerkkaart(en)?
edit:
Heeft die ook de nieuwe ActiveArmor techniek?

6. Welke netwerkkaart loopt via PCI-E?
Zelf denk ik de Marvell 88E8053, weet het niet zeker.

Schuingedrukt staat wat ik heb gevonden of denk, maar klopt deze info wel?
Ik heb hem sinds een tijdje, hier mijn antwoorden.
1. Ik heb de versie met silicon raid en 2x lan in Nederland besteld. (Azerty) De kleuren heb ik niet op gelet eigenlijk. Ok, de PCI-e 4x (2x) en 16x sloten zijn geel.
2. Ik heb gelezen dat SLI wel mogelijk was. Maar dit weet ik niet zeker.
3. Aansluiten is geen probleem, opstarten ook niet. Mijn pc liep ongeveer elke 8 uur vast. Na een voeding upgrade niet meer. Let wel, mijn nieuwe voeding is 480 watt tegenover 300 watt van de vorige (en 28A op de 12V i.p.v. 15A). Dit kan ook de oorzaak zijn voor de instabiliteit. Verder verdenk ik mijn geluidskaart (SBlive digital 5.1) ook, omdat deze ook na de upgrade spontaan begon te piepen.
4. Niet getest, mijn hd maakt zo veel lawaai dat ik er geen last van heb :)
5. Als het goed is wel, maar ik heb me er nog niet in verdiept.
6. Inderdaad, de Marvell.

[ Voor 6% gewijzigd door jvo op 23-02-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Denk zelf onafhankelijk
Semi-Sli, dus een kaart in 16x en een kaart in 2x je moet wel een sli bruggetje hebben, die ik nog aan het zoeken ben, en dan asus kaartje erbij en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

jvo schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:15:
[...]

3. Aansluiten is geen probleem, opstarten ook niet. Mijn pc liep ongeveer elke 8 uur vast. Na een voeding upgrade niet meer. Let wel, mijn nieuwe voeding is 480 watt tegenover 300 watt van de vorige (en 28A op de 12V i.p.v. 15A). Dit kan ook de oorzaak zijn voor de instabiliteit. Verder verdenk ik mijn geluidskaart (SBlive digital 5.1) ook, omdat deze ook na de upgrade spontaan begon te piepen.
Grote kans dat het je voeding is. Volgens mijn MSI K8N Neo3 handleiding adviseren zij minimaal 350W met 18A op de 12V aansluiting :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:35
-

[ Voor 99% gewijzigd door mad-dog op 24-02-2005 02:29 ]

• jvo

jvo

geen commentaar

nwagenaar schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 23:04:
[...]
Grote kans dat het je voeding is. Volgens mijn MSI K8N Neo3 handleiding adviseren zij minimaal 350W met 18A op de 12V aansluiting :)
Ja, bij de neo4 is dat hetzelfde. Maar goed, dat is een advies en hoe weet msi nou hoeveel vermogen mijn pc gebruikt? In elk geval begon mijn geluidskaart met de nieuwe voeding ook spontaan te piepen. Ik denk dat het zo'n latency probleem was dat bekend is tussen via en sblive, maar dus misschien ook tussen nforce4 en sblive voorkomt. Het 'crashen' van de geluidskaart trok vervolgens net zo veel extra stroom dat mijn voeding het niet meer redde. Dat is mijn theorie.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:24
Ben ik weer :)

sinds eergisteravond mijn MSI K8N Neo4 draaien , en moet zeggen dat het een erg prettig bordje is.
Installatie was geen probleem , ik heb wel 1 harde crash gehad tijdens Halflife 2 (Bugcheck fout) , maar dat kan meerdere oorzaken hebben (Hl2 was nog van de oude install, cpu driver niet geinstalleerd, volgens mij verkeerde nforce drivers) , is tot nu toe niet meer gebeurd , dus zit wel goed denk ik.

Voor de rest erg snel en stabiel , hier mijn config :

AMD64 3200+ (Winnie)
MSI K8N Neo4
Club3D Radeon X800XL
NEC 2500a
Western Digital WD2000JB schijffie
SB Audigy 2

Dit draait prima op een 350 watt Enermax, voltages zijn erg goed.

CPU temperatuur komt niet boven de 40 graden met stock koeler , C&Q staat uit.

Enige minpunten wat ik zo kan bedenken aan het bordje :

- Stonk vreselijk toen ik 'm uit de zak haalde , echt zo'n chemische verf lucht
- Northbridge fan had beter gekund , hij weet wat lawaai maken is.

Aanrader :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• brainball
  • Laatst online: 13-06-2023
Animal_X schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:18:
Is er hier toevallig nog iemand met Diamond Club access?
Ik heb daar access rechten, heb er sinds kort zelfs moderator rechten. :)

Trouwens er gaat t gerucht op t diamond forum dat er een revisie aankomt van t SLI bord, deze zal geen -5V nodig hebben en tevens de voltage limieten verder opkrikken.
Mijn contact bij MSI, zoekt het nog uit. De product manager is blijkbaar wat sloom met reageren

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:27
probleempje met mijn neo4 platinum

bsod met NVTcp.sys zodra de neo4 firewall aanstaat en emule
volgens forum van anandtech is het een driver probleem.
laatste versie zou probleem moeten verhelpen.

Helaas...

nog iemand ervaring hiermee?

Compjoeters... hu?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:51:
Eerst en vooral, je moet geen Dual Channel kit kopen om DC te kunnen draaien. Twee modules met dezelfde configuratie zijn genoeg (enkele uitzonderingen niet meegerekend, kijk daarvoor in de FAQ) dus als je twee geheugenmodules in dezelfde winkel koopt met dezelfde grootte, snelheid, enz dan kun je daar ook DC mee draaien. Het enigste verschil is dat de modules in een DC kit zogezegd zijn getest om in DC te draaien wat allemaal grote marketingpraat is. Je betaalt er gewoon te veel voor.

Als je veilig wil zijn met de geheugenmodules die je koopt dan kan je op de website van MSI een lijst downloaden met de modules die door MSI getest zijn op dit moederbord.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

• jvo

jvo

geen commentaar

amour021 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:39:
[...]

Eerst en vooral, je moet geen Dual Channel kit kopen om DC te kunnen draaien. Twee modules met dezelfde configuratie zijn genoeg (enkele uitzonderingen niet meegerekend, kijk daarvoor in de FAQ) dus als je twee geheugenmodules in dezelfde winkel koopt met dezelfde grootte, snelheid, enz dan kun je daar ook DC mee draaien. Het enigste verschil is dat de modules in een DC kit zogezegd zijn getest om in DC te draaien wat allemaal grote marketingpraat is. Je betaalt er gewoon te veel voor.

Als je veilig wil zijn met de geheugenmodules die je koopt dan kan je op de website van MSI een lijst downloaden met de modules die door MSI getest zijn op dit moederbord.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Ah, eindelijk iemand die het ook zegt. Ik draai dane-elec en hyundai door elkaar op dual channel. Uiteraard geen probleem, gezien er twee geheugencontrollers zijn, die ieder een eigen reepje voor rekening nemen. Het wordt alleen zo langzaam als het langzaamste stuk geheugen, maar als deze gelijk zijn, lijkt er me geen probleem. Is er ook niet. Mijn geheugen (geen van beide ;) ) staat ook niet in de lijst van msi.

[ Voor 3% gewijzigd door jvo op 24-02-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Visgek24 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:17:
Ben ik weer :)

sinds eergisteravond mijn MSI K8N Neo4 draaien , en moet zeggen dat het een erg prettig bordje is.
Installatie was geen probleem , ik heb wel 1 harde crash gehad tijdens Halflife 2 (Bugcheck fout) , maar dat kan meerdere oorzaken hebben (Hl2 was nog van de oude install, cpu driver niet geinstalleerd, volgens mij verkeerde nforce drivers) , is tot nu toe niet meer gebeurd , dus zit wel goed denk ik.

Voor de rest erg snel en stabiel , hier mijn config :

AMD64 3200+ (Winnie)
MSI K8N Neo4
Club3D Radeon X800XL
NEC 2500a
Western Digital WD2000JB schijffie
SB Audigy 2

Dit draait prima op een 350 watt Enermax, voltages zijn erg goed.

CPU temperatuur komt niet boven de 40 graden met stock koeler , C&Q staat uit.

Enige minpunten wat ik zo kan bedenken aan het bordje :

- Stonk vreselijk toen ik 'm uit de zak haalde , echt zo'n chemische verf lucht
- Northbridge fan had beter gekund , hij weet wat lawaai maken is.

Aanrader :)
Hier kom ik ff op terug.. de bugcheck foutmeldingen zijn nog niet opgelost. het zijn die van het type 0x0000009c (machine_check nogwat) , dus behoorlijk ernstig , ik heb als antwoord daarop de geheugen modules (PC3200 Corsair Valueram) in andere sloten gezet, en mijn Audigy 2 geluidskaart verplaatst naar een ander PCI slot , even kijken of dat werkt.

Op internet heb ik vernomen dat dit meestal duidt op een moederbord probleem , dus als ik het niet opgelost krijg zal mijn bordje RMA moeten :( voor de rest draait het systeem zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Ik ga denk ik morgen mijn nieuwe Neo4 Plat-54g of Neo2 Plat-54g kopen.

Waar moet ik op letten bij de aankoop? Is er een speciaal serienummer dat beter is dan andere? Zoiets van fabrieksconstructie bedoel ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

brainball schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:59:
[...]

Ik heb daar access rechten, heb er sinds kort zelfs moderator rechten. :)

Trouwens er gaat t gerucht op t diamond forum dat er een revisie aankomt van t SLI bord, deze zal geen -5V nodig hebben en tevens de voltage limieten verder opkrikken.
Mijn contact bij MSI, zoekt het nog uit. De product manager is blijkbaar wat sloom met reageren
Nevermind. Ik heb vandaag een Neo4 Ultra gehaald nadat ik gister mijn SLI Platinum heb gemold :X

Eerste resultaten: HTT ongeveer 6Mhz hoger. Dit komt vooral doordat het geheugen beter wil draaien. Ik zal zo die nieuwe 1.24 bios even proberen. Deze schijnt hogere Vcore instelling toe te laten heb ik begrepen. Ik ga voor de 2750Mhz (9x305)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Visgek24 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:14:
[...]

Hier kom ik ff op terug.. de bugcheck foutmeldingen zijn nog niet opgelost. het zijn die van het type 0x0000009c (machine_check nogwat) , dus behoorlijk ernstig , ik heb als antwoord daarop de geheugen modules (PC3200 Corsair Valueram) in andere sloten gezet, en mijn Audigy 2 geluidskaart verplaatst naar een ander PCI slot , even kijken of dat werkt.

Op internet heb ik vernomen dat dit meestal duidt op een moederbord probleem , dus als ik het niet opgelost krijg zal mijn bordje RMA moeten :( voor de rest draait het systeem zoals het hoort.
Haal je geluidskaart er eens helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Ik ga binnenkort ook een nieuw mobo kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de MSI en DFI op basis NF4. Wie kan me advies geven wat is stabieler , beter OC resultaten , want in DFI heb ik beetje minder vertrouwen sinds de DFI LP Rev. B

Verder gaat zo uitzien :

Thermaltake Silent Purepower w0049, 680W
AMD64 3200+
Gehugen : Kingston PC3200 HyperX BH-5 ( of als deze niet goed blijken te lopen op AMD64 koop ik me G.Skill PC4400 of PCZ VX PC4000 )
VGA : Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) Extreme , of XT800XL

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Damm man, stomme msi.
Denk ik mail eens even of je Sli Bruggetje apart kan kopen.
Maar nee hoor, koop maar een moederbord zeggen ze. Mafkezen :P.

Hoe moet ik nu ooit semi sli gaan testen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:18

t3q

Say yes to teq

Ik heb nu alles alles erin zitten. Ik heb 2x WD Raptor @ raid 0 op nvraid poorten 1+2.

Nu heb ik nog een Maxtor 250GB. Waar sluit ik deze op aan. Khad deze schijf expres nog even niet aangesloten omdat al me muziek erop staat :).

Al gefixed, gewoon aangesloten op SATA 3.
Ik moet zeggen het draait nu @ 28 graden idle volgens core center, zwaar ok vind ik dit.

Maar ik krijg messages dat er geen hardware monitor geladen is en dat deze versie niet voor mijn mobo geschikt is :?

[ Voor 36% gewijzigd door t3q op 26-02-2005 01:28 ]

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aight! schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:15:
Damm man, stomme msi.

Ik denk dat het de bedoeling om semi-sli moeilijker te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Anoniem: 81352 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat het de bedoeling om semi-sli moeilijker te maken :)
Dan hadden ze het Pci-Express 2x slot ook dicht moeten laten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Visgek24 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:14:
[...]

Okay, na dit gedaan te hebben (pci geluidskaart naar ORANJE slot , en dimmetjes van bankjes 1 en 2 , naar 3 en 4) lijkt het systeem prima te lopen, iig sinds ik dit gedaan heb geen BSOD's / Reboots meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
t3q schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:18:
Ik heb nu alles alles erin zitten. Ik heb 2x WD Raptor @ raid 0 op nvraid poorten 1+2.

Nu heb ik nog een Maxtor 250GB. Waar sluit ik deze op aan. Khad deze schijf expres nog even niet aangesloten omdat al me muziek erop staat :).

Al gefixed, gewoon aangesloten op SATA 3.
Ik moet zeggen het draait nu @ 28 graden idle volgens core center, zwaar ok vind ik dit.

Maar ik krijg messages dat er geen hardware monitor geladen is en dat deze versie niet voor mijn mobo geschikt is :?
Mja, dat met die hardware monitor heb ik ook , echter , als ik het proggie iets later opstart (een minuutje later) doet hij het prima. vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ik had eerder wat vragen in dit topic gesteld. Deze had ik ook naar MSI Nederland gemaild, hier de reactie:

>>> Er word maar 1 versie van de K8N Neo4 Platinum verkocht: MET geel
>>> slot, MET grijs fannetje, MET SIL controller en MET dual lan
>>> (inclusief nVidia ActiveArmor software)

Denk zelf onafhankelijk.
>>> Bij gebruik van 2 VGA kaarten en nVidia driver versies t/m driver v66.81 kunt u gebruik maken van het MSI DBS (Dual Bridge System). Hier mee is het mogelijk om in de driver te kiezen voor 'SLI Enabled'. U heeft dan een performance winst van ongeveer 30 tot 40% (afhankelijk van de toepassing) op grafische prestaties.

>>> Inderdaad, het kan voor stabiliteitsproblemen zorgen. Wij raden u altijd aan om met dit moederbord een 24-pins ATX versie 1.2 voeding te gebruiken. Indien u een gewone voeding gebruikt, dan kunt u het beste een voeding met minimaal 21 Ampere op de +12v lijn gebruiken. Kijkt u hiervoor op de specificatiesticker op uw voeding.

4. Kan de northbridge ook passief gekoeld worden? Volgens wirehub boven mij dus wel, maar dan moet het blokje ingekort worden.
>>> Dit kan wel, maar u moet wel zorgen voor voldoende luchtstroming in uw kast. Een defecte chipset door oververhitting bij gebruik van passieve koeling valt niet onder de garantie.

5. Is de Nvidia firewall beschikbaar? Zo ja, op welke netwerkkaart(en)? edit: Heeft die ook de nieuwe ActiveArmor techniek?
>>> Zie vraag 1.

6. Welke netwerkkaart loopt via PCI-E? Zelf denk ik de Marvell 88E8053, weet het niet zeker.
>>> De onboard Marvel Chip is inderdaad een PHY via PCI-E. Deze is voor gebruik van de niet-active armor aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Weet iemand welke SATA RAID controller op de Neo4 Platinum het snelste is? De Nvidia of de Sil3114? De betreffende schijven zijn Hitachi 7K250's die in RAID 0 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo

jvo

geen commentaar

Visgek24 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:50:
[...]

Okay, na dit gedaan te hebben (pci geluidskaart naar ORANJE slot , en dimmetjes van bankjes 1 en 2 , naar 3 en 4) lijkt het systeem prima te lopen, iig sinds ik dit gedaan heb geen BSOD's / Reboots meer gehad.
Hmm, misschien doet mijn sblive het dan ook wel in de oranje pci. Misschien heb je daar geen problemen met latency, omdat deze voorrang heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Aight! schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 00:15:
Damm man, stomme msi.

Neem even contact met mij op via mailadres@provider.com

Trouwens, de NB fan van de Ultra maakt wel twee keer zo veel herrie als die van de SLI Platinum/Diamond... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Animal_X op 26-02-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlowikPL schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:32:
Ik ga binnenkort ook een nieuw mobo kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen de MSI en DFI op basis NF4. Wie kan me advies geven wat is stabieler , beter OC resultaten , want in DFI heb ik beetje minder vertrouwen sinds de DFI LP Rev. B

Verder gaat zo uitzien :

Thermaltake Silent Purepower w0049, 680W
AMD64 3200+
Gehugen : Kingston PC3200 HyperX BH-5 ( of als deze niet goed blijken te lopen op AMD64 koop ik me G.Skill PC4400 of PCZ VX PC4000 )
VGA : Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI) Extreme , of XT800XL
Ik vind dat er weinig verschil zit tussen een Ultra-D en een Neo4 Platinum. Ik heb ze beide.
Ultra-D is wat moeilijker met TCCD geheugen dan de MSI. Op de Ultra-D heeft het meer voltage nodig dan op de MSI. Verder zijn het uitstekende borden, maar ga voor de MSI als je stabiliteit wilt en ook lekker wil overclocken. Een Winchester cpu heeft meestal niet meer nodig dan 1.65 a 1.7v En 1.7v levert de MSI maximaal. Dus dat is voldoende. De Ultra-D is gewoon een erg gevoeling bord vind ik, maar wel een goed bord als alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Animal_X schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:16:
[...]

Neem even contact met mij op via jelle.rijpkema aap gmail.com

Trouwens, de NB fan van de Ultra maakt wel twee keer zo veel herrie als die van de SLI Platinum/Diamond... :(
Idd. koop je een harstikke duur (vind ik) mobo , zit er nog steeds zo'n goedkope tokkie-wokkie made-in-verweggistan klote fannetje op :( zwaar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Visgek24 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:18:
[...]

Idd. koop je een harstikke duur (vind ik) mobo , zit er nog steeds zo'n goedkope tokkie-wokkie made-in-verweggistan klote fannetje op :( zwaar minder.
Idd ja... Dat ding is wel het meest crappy/el cheapo fannetje dat ik de afgelopen jaren heb gezien... Ik ga maandag wel zo'n Zalman pasief blokje halen, want een fanmate durf ik hier eigenlijk ook niet tussen te zetten. Ik vraag me nu al af of hij wel voldoende koelt...

Draait dat ding bij jullie trouwens ook op 7000rpm? De NB fan van mijn SLI draaide op 6000rpm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

GekkeRipper schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:10:
Weet iemand welke SATA RAID controller op de Neo4 Platinum het snelste is? De Nvidia of de Sil3114? De betreffende schijven zijn Hitachi 7K250's die in RAID 0 komen.
Dat zou ik ook wel eens willen weten en kan je de arrays onderling wisselen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Animal_X schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:52:
[...]

Idd ja... Dat ding is wel het meest crappy/el cheapo fannetje dat ik de afgelopen jaren heb gezien... Ik ga maandag wel zo'n Zalman pasief blokje halen, want een fanmate durf ik hier eigenlijk ook niet tussen te zetten. Ik vraag me nu al af of hij wel voldoende koelt...

Draait dat ding bij jullie trouwens ook op 7000rpm? De NB fan van mijn SLI draaide op 6000rpm...
Yep 7000 rpms.
Maar mooie fan mater ertussen en je hoort niks.

heb je btw gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Lucky schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:16:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten en kan je de arrays onderling wisselen?
Ik kan je nu al vertellen dat onderling wisselen niet gaat werken. Dit kan nooit tussen verschillende merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Animal_X schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:52:
[...]

Yep, die van mij doet z'n werk ook op 7000 rpm , however , soms hoor ik dat hij harder gaat draaien, en dan trekt ie hem voor 5~6 seconden naar 7300 rpm toe. is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Anoniem: 113451 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 20:09:
[...]

Ik vind dat er weinig verschil zit tussen een Ultra-D en een Neo4 Platinum. Ik heb ze beide.
Ultra-D is wat moeilijker met TCCD geheugen dan de MSI. Op de Ultra-D heeft het meer voltage nodig dan op de MSI. Verder zijn het uitstekende borden, maar ga voor de MSI als je stabiliteit wilt en ook lekker wil overclocken. Een Winchester cpu heeft meestal niet meer nodig dan 1.65 a 1.7v En 1.7v levert de MSI maximaal. Dus dat is voldoende. De Ultra-D is gewoon een erg gevoeling bord vind ik, maar wel een goed bord als alles goed werkt.
Wat is de max Volt van de MSI op DDR , want mijn BH-5 heeft wat nodig om speed te krijgen. +/- 3.4v

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SlowikPL schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:22:
[...]

Wat is de max Volt van de MSI op DDR , want mijn BH-5 heeft wat nodig om speed te krijgen. +/- 3.4v
Oei, dan is toch de DFI de beste keus. De MSI gaat maar tot 2.85v en de DFI tot 4v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Ik heb nu 2 160gb samsung sata's en wens 2 hd bij te kopen. Wat raden jullie aan? Nog 2 sata's of 2 ide's? De 2 die ik al heb staan in raid 0 en de 2 nieuwe wens ik ook in raid 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
Is er nog iemand aanwezig om op mijn vraag te antwoorden?

Ben ik nu beter af met 2 extra SATA hd's of beter IDE? Om raid te zetten hé. :)

Want ik zou de NEO4 Ultra willen kopen maar heb geen zin om problemen te hebben met SATA 1&2 om te overclocking zoals het geval was met de Neo2 voordien :'(
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.