Heb je wel de laatste bios draaien? Ik had bij versie 1.6 van pcb 1.0 dat hij soms vast liep bij het opstarten. Omdat die bios een conflict kreeg met de aangesloten usb apparaten. Wat in de daar op volgende bios verholpen is.
Anoniem: 192251
Ik ben in bezit van een K8N Neo2 Platinum Nforce3, al een jaartje in bezit. 24/08/2006 is hij defect geraakt door een onbekende reden. Gelukkig heb ik er 3jaar garantie bij gekregen, dus ik dezelfde dag nog naar Euromaxi te spijkenisse gegaan om hem te laten maken. Mij werd toen verteld dat het 3 a 4 weken ging duren. Nu (12 Oktober 2006) nog niks vernomen, ik bel nog weleens maar ze kunnen me alleen vertellen dat hij bij de leverancier ligt voor reparatie, duurt volgens mij wel een beetje te lang:-(
Voor de rest zeer tevreden geweest over het bordje.....
Hoe wist jij dat je moederbord defect was en niet andere onderdelen?Anoniem: 192251 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 13:22:
Ik ben in bezit van een K8N Neo2 Platinum Nforce3, al een jaartje in bezit. 24/08/2006 is hij defect geraakt door een onbekende reden. Gelukkig heb ik er 3jaar garantie bij gekregen, dus ik dezelfde dag nog naar Euromaxi te spijkenisse gegaan om hem te laten maken. Mij werd toen verteld dat het 3 a 4 weken ging duren. Nu (12 Oktober 2006) nog niks vernomen, ik bel nog weleens maar ze kunnen me alleen vertellen dat hij bij de leverancier ligt voor reparatie, duurt volgens mij wel een beetje te lang:-(
Nu heb ik een probleem dat ik mn pc wel aan kan zetten maar ik krijg helemaal geen beeld, geluid en pc start ook niet op. Dus de HDD en fans doen het wel gewoon maar kan er verder niets mee. Heb ik dan ook een soortgelijk probleem...
Net even gechecked met de Live Update. Die geeft aan dat er geen nieuwer bios is.Hastur schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:45:
Heb je wel de laatste bios draaien? Ik had bij versie 1.6 van pcb 1.0 dat hij soms vast liep bij het opstarten. Omdat die bios een conflict kreeg met de aangesloten usb apparaten. Wat in de daar op volgende bios verholpen is.
Life goes as it goes.
Hallo mensen,
ik ga een systeempje samenstellen uit de volgende onderdelen:
AMD Athlon 64 3700+
1GB (2x 512) Kingston of Corsair geheugen)
Asus GeForce 7600GS Top Silent
Seagate 250gb sata HD
Nu zit ik kwa mobo te twijfelen tussen de Asus A8N-E (deze kost rond de 80,- en schijnt nog een beetje overclockbaar te zijn ook) en de MSI K8N Neo4-FI... van dat laatste mobo weet ik eignelijk weiing af, er zijn geen goeie reviews van te vinden en al helmeaal geen goeie benchmark tussen due Asus en de MSI.
ik zoek natuurlijk een zo snel en stabiel mogelijk mobo, wat ook nog een beetje overclockbaar is... kunnne jullie wat zeggen over de MSI en welke van deze 2 nforce 4 ultra's de beste keuze is?
ik ga een systeempje samenstellen uit de volgende onderdelen:
AMD Athlon 64 3700+
1GB (2x 512) Kingston of Corsair geheugen)
Asus GeForce 7600GS Top Silent
Seagate 250gb sata HD
Nu zit ik kwa mobo te twijfelen tussen de Asus A8N-E (deze kost rond de 80,- en schijnt nog een beetje overclockbaar te zijn ook) en de MSI K8N Neo4-FI... van dat laatste mobo weet ik eignelijk weiing af, er zijn geen goeie reviews van te vinden en al helmeaal geen goeie benchmark tussen due Asus en de MSI.
ik zoek natuurlijk een zo snel en stabiel mogelijk mobo, wat ook nog een beetje overclockbaar is... kunnne jullie wat zeggen over de MSI en welke van deze 2 nforce 4 ultra's de beste keuze is?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Mijn Neo4 Platinum is overleden. Ik had omdat windows wat traag opstarte en ik er ook nieuwe processor op wou zetten de laatste bios (v1.D) geflahed. De eerste dag leek alles goed te zijn verlopen. Maar de dag daarop hing hij plots bij het opstarten van windows. Toen leek het mij een goed plan om de default settings in de bios te activeren. Maar dat vond ie niet leuk. Hij was zo dood als een pier, deed helemaal niks meer.
Ik heb nu een goedkope Asus A8N5X. Deze voldoet naar wens (ik doe toch niet aan overklokken) en hij heeft in tegenstelling tot de Neo4 wel genoeg ruimte voor zowel een Zalman northbridge heatsink als een grote videokaart met Zalman fan.
Ik heb nu een goedkope Asus A8N5X. Deze voldoet naar wens (ik doe toch niet aan overklokken) en hij heeft in tegenstelling tot de Neo4 wel genoeg ruimte voor zowel een Zalman northbridge heatsink als een grote videokaart met Zalman fan.
Ik heb hetzelfde geintje gedaan, maar dan met een X300 erin. Dus niks buigenAnoniem: 169390 schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:48:
Heb zelf de neo4...
ergerde me ook kapot aant geluid..
na een uur pootjes zwikken van een zalman passief koeler is dit resultaat.
heb der ook een 120mm fan er naast gezet voor de flow.
[afbeelding]
heb 2 uurtjes battlefield zitten spelen en koeler was gewoon lauw..
missie gslaagd dus
PS: kijk wel uit met buigen.. mn vingers zien eruit net alsof ik een brommer ongeluk heb gehad.

Nu heb ik m'n X300 laatst vervangen door een 7600GT (passief, gigabyte.) Bij het reference design van de 7600GT zit er een condensator in de weg. Helaas bij deze passieve versie ook. Keuze was buigen of solderen en ik heb het laatste gekozen en die condensator aan de andere kant van de 7600GT gezet. Kortom, het blijft gedoe, zo'n NB47-J op een neo4...
Dat blokje wordt bij mij trouwens op zich flink warm. (Vind ik eigenlijk positief, zit de koelpasta in elk geval goed.) Lauw is in elk geval niet het juiste woord, want ik kan hem zo heet krijgen dat ik hem niet langer dan 5-10 seconden kan vasthouden.
hallo ,
ik ben recentelijk van een msi k8n neo2 platinum overgestapt naar een msi k8n sli ,
nu valt me alleen op dat het overklokken niet meer zo goed gaat ,
het betreft hier een X2 4600+ en 2 * 512 mb OCZ reepjes die op het oude bord prima 220 MHz wilden doen , alleen op het nieuwe bord wil windows nog maar tot 216 en 3d test lopen dan al vast ,
geheugen timings iets losser gezet helpt niet , meer spanning voor geheugen en proc helpen ook niet ,
is er soms een tweakers bios , of is dit bord gewoon kritiseren dan het andere ?
ik ben recentelijk van een msi k8n neo2 platinum overgestapt naar een msi k8n sli ,
nu valt me alleen op dat het overklokken niet meer zo goed gaat ,
het betreft hier een X2 4600+ en 2 * 512 mb OCZ reepjes die op het oude bord prima 220 MHz wilden doen , alleen op het nieuwe bord wil windows nog maar tot 216 en 3d test lopen dan al vast ,
geheugen timings iets losser gezet helpt niet , meer spanning voor geheugen en proc helpen ook niet ,
is er soms een tweakers bios , of is dit bord gewoon kritiseren dan het andere ?
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Waarschijnlijk werkt je PCI-lock nog niet. Die kun je instellen door iets in de stellen in BIOS, High Performance Mode o.i.d. (heb het mobo ook gehad, maar weet t niet meer precies). Even met je instellingen spelen.
kan het soms ook zo zijn dat (dit was bij de k8n neo2 zo) de sata poorten 1 & 2 dit soms doen ?
dit schoot me net te binnen , bij het oude bord was dit namelijk zo .
ik ga iig even in de bios neuzen of ik iets vinden kan en het resultaat meld ik dan .
in de bios ben ik helaas geen pci lock oid tegen gekomen , ik dus dan ook niet zien of dit het probleem is of niet , zou de pcie frequentie een probleem kunnen zijn ?
ook deze kan ik alleen maar naar boven bij stellen .
het lijkt er verdacht veel op dat dit mobo en/of bios de Vcore veel te laag insteld ,
gemeten met corecenter is de idle spanning 1,04 Volt en full load met
maar 1,25 Volt ,
terwijl dit op mijn vorige mobo toch al gauw op 1,36 Volt zat , het is namelijk ook aan de temperaturen te merken zo blijkt ......
iemand nog tips ?
dit schoot me net te binnen , bij het oude bord was dit namelijk zo .
ik ga iig even in de bios neuzen of ik iets vinden kan en het resultaat meld ik dan .
in de bios ben ik helaas geen pci lock oid tegen gekomen , ik dus dan ook niet zien of dit het probleem is of niet , zou de pcie frequentie een probleem kunnen zijn ?
ook deze kan ik alleen maar naar boven bij stellen .
het lijkt er verdacht veel op dat dit mobo en/of bios de Vcore veel te laag insteld ,
gemeten met corecenter is de idle spanning 1,04 Volt en full load met
terwijl dit op mijn vorige mobo toch al gauw op 1,36 Volt zat , het is namelijk ook aan de temperaturen te merken zo blijkt ......
iemand nog tips ?
[ Voor 55% gewijzigd door Misterpc op 12-11-2006 17:08 ]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west
Mensen ik heb jullie hulp nodig.
Graag wil ik een andere videokaart in mn pc stoppen.
Het gaat om een Leadtek Geforce 6800GT

Gaat dit passen icm met een passief gekoelde chipset? (cooler zalman)
Graag wil ik een andere videokaart in mn pc stoppen.
Het gaat om een Leadtek Geforce 6800GT

Gaat dit passen icm met een passief gekoelde chipset? (cooler zalman)
Whatever.
Ik heb een Gainward Geforce 6800 GT Golden sample en die past gewoon. De kaart komt wel precies boven de koeler van het moederbord te zitten, maar past uiteindelijk wel gewoon.
Great, goed om te horen! 
Thanks
Thanks
Whatever.
Heeft iemand ervaring met de geheugen modules van OCZ,type PC3200 XTC Platinum 2 X 1GB.
Ik probeer deze dus op 133 of 166 te draaien alleen lukt me dat niet,enkel 100 of 200.Met m'n 2 X 512MB PC3200 EL rev2. lukt me het wel.Ik heb een MSI K8N Platinum SLI bord,zou het gewoon aan de modules liggen of aan m'n huidige bios.?
Ik probeer deze dus op 133 of 166 te draaien alleen lukt me dat niet,enkel 100 of 200.Met m'n 2 X 512MB PC3200 EL rev2. lukt me het wel.Ik heb een MSI K8N Platinum SLI bord,zou het gewoon aan de modules liggen of aan m'n huidige bios.?
Ik heb vandaag een MSI K8n Diamond met een kapotte northbridgecooler gekregen, ik wil graag mn Club3D X1800XT 512MB hierop plaatsen. Is er een northbridgecooler die i.c.m. mijn videokaart past?
Je kunt MSI even een mailtje sturen en dan sturen ze gratis een nieuwe northbridgecooler naar je toe. Dat is pas servicejoswillems86 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:21:
Ik heb vandaag een MSI K8n Diamond met een kapotte northbridgecooler gekregen, ik wil graag mn Club3D X1800XT 512MB hierop plaatsen. Is er een northbridgecooler die i.c.m. mijn videokaart past?
Voor mijn K8N Neo2 Platinum heb ik eindelijk een BIOS versie gevonden die de problemen met eerdere versies verhelpen.
Nu ziet mijn POST de volledige 4096 MB geheugen, Corsair TwinX2048 PC3200 C2 x2
Ook Windows XP Professional x64 ziet het volledige geheugen.
Windows Vista 32 bit echter niet. Is 3,62 gebleven.
De timings heb ik nu ook fatsoenlijk op 2-3-3-6 @ 2,70 Vdimm draaien.
Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken was de memory test in de POST, deze is niet uit te zetten maar uiteraard wel te skippen.
De BIOS versie is W7025NMS.1D0 en is op de site van MSI te vinden.
Nu ziet mijn POST de volledige 4096 MB geheugen, Corsair TwinX2048 PC3200 C2 x2
Ook Windows XP Professional x64 ziet het volledige geheugen.
Windows Vista 32 bit echter niet. Is 3,62 gebleven.
De timings heb ik nu ook fatsoenlijk op 2-3-3-6 @ 2,70 Vdimm draaien.
Enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken was de memory test in de POST, deze is niet uit te zetten maar uiteraard wel te skippen.
De BIOS versie is W7025NMS.1D0 en is op de site van MSI te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrisson op 10-06-2007 16:54 ]
Interessant, zijn er voor alle nForceX -based MSI borden nieuwe biossen of alleen die van jou? Waar heb je hem gevonden ?Morrisson schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:10:
Voor mijn K8N Neo2 Platinum heb ik eindelijk een BIOS versie gevonden die de problemen met eerdere versies verhelpen.
De BIOS versie is W7025NMS.1D0 en is niet officieel op de site van MSI te vinden, daar staat nog steeds de 1B als nieuwste aangegeven.
Aangezien de Live update niet op mijn x64 werkt maar wel op Vista 32 bit kwam ik er wat laat achter.
Via Live update kwam ik erachter dat de 1D versie er was, kon hem alleen niet zo installeren.
Dat word ook afgeraden, je kunt beter zoals ik via een ramdisc flashen.
Deze versie is alleen voor de K8N Neo2 Platinum ( 7025) voor zover ik dat kan nagaan met Live update!
Via Live update kwam ik erachter dat de 1D versie er was, kon hem alleen niet zo installeren.
Dat word ook afgeraden, je kunt beter zoals ik via een ramdisc flashen.
Deze versie is alleen voor de K8N Neo2 Platinum ( 7025) voor zover ik dat kan nagaan met Live update!
[ Voor 6% gewijzigd door Morrisson op 20-05-2007 13:37 ]
Je hebt gelijk, ik heb net een mailtje gekregen dat ze er een kostenloos opsturen, goede service!VariX schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 19:24:
[...]
Je kunt MSI even een mailtje sturen en dan sturen ze gratis een nieuwe northbridgecooler naar je toe. Dat is pas service.
In de tussentijd heb ik er al een koelertje van een oude processor opgeschroeft, maar het lijkt me stabieler als ik de orginele koeler erop zet.
Toch nog maar even wachten met de assemblage dus.
De genoemde 1D bios versie voor K8N Neo2 Platinum (7025) staat gewoon op de website:Morrisson schreef op zondag 20 mei 2007 @ 13:10:
De BIOS versie is W7025NMS.1D0 en is niet officieel op de site van MSI te vinden, daar staat nog steeds de 1B als nieuwste aangegeven.
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&prod_no=587
Idd, mijn zoek handicap speelt weer eens op.XDK schreef op maandag 21 mei 2007 @ 22:38:
[...]
De genoemde 1D bios versie voor K8N Neo2 Platinum (7025) staat gewoon op de website:
http://global.msi.com.tw/...&maincat_no=1&prod_no=587
1D werkt overigens goed, ben veel aan het spelen geweest met de timings en 2-3-3-6 draait stabiel.
In een ander topic word ook gesproken over een 1D1 versie, deze kan ik echter met mijn zoek talent ook niet vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Morrisson op 21-05-2007 23:56 ]
Oude quote, maar dmv de search heb ik hem gevonden, ik heb namelijk hetzelfde probleem!tiesum schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:53:
Ten eerste is er een probleem bij het booten. Als ik opstart blijft het beeld zwart en komt hij niet tot Windows. Als ik 'm dan reset krijg je het startup-menu. Hier kies ik dan: Windows normaal starten en dan werkt het wel. Dit is elke keer zo. Heeft iemand dit ook?
Je start de computer op, maar vlak voordat ie Windows wil gaan laden, blijft het scherm zwart. Het enige wat helpt is een reset, waarna ie gewoon doorstart (en daarna ook idd dat schermpje krijgt of je Windows normaal wilt opstarten of in veilige modus enzo).
Wat ik al heb gedaan:
Herinstall op een ander merk HD (eerst op Maxtor, toen op Samsung)
Kabels tig keer doorgelopen
In de bios gecontroleerd of hij van de goede schijf wil booten
Verder heb ik het gevoel dat het iets met de usb-poorten te maken heeft, ik heb hem laatst weer opnieuw geinstalleerd, zonder usb-apparaten eraan (behalve muis en toetsenbord). De computer startte keer op keer normaal op. Gisteren toch maar eens mijn printer geinstalleerd (Canon MP130), en vanochtend bleef ie meteen weer hangen bij het booten.
EDIT: Ik lees toevallig dit bovenaan de pagina, dus ga ik dat ook nog eens proberen:
Hastur schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 08:45:
[ Voor 14% gewijzigd door j86 op 09-06-2007 09:33 ]
Ongeveer een maand of 3 geleden heb ik een Sata harde schijf (WD5000AAKS) ingebouwd met mijn K8N SLI Platinum. Ging allemaal prima tot afgelopen week. Windows hing, starte niet door etc.
Na lang zoeken heb ik eindelijk het vermoedelijke probleem gevonden: Geen ondersteuning meer voor de SATA drive. (Het probleem verdween namelijk na het installeren van een IDE drive en het afkoppelen van de SATA drive.)
Ergens ben ik blij dat mijn PC weer werkt, alleen logica zie ik niet echt. Waarom werkt die SATA drive 2 maanden zonder problemen om dan ineens het zaakje vast te laten lopen.
Overigens heb ik nu weer een probleem met mijn USB controller. Ik kan de ingebouwde controller in mijn beeldscherm niet meer aan de praat krijgen.
Een ding is me inmiddels wel duidelijk. Voor mij geen MSI meer.
Na lang zoeken heb ik eindelijk het vermoedelijke probleem gevonden: Geen ondersteuning meer voor de SATA drive. (Het probleem verdween namelijk na het installeren van een IDE drive en het afkoppelen van de SATA drive.)
Ergens ben ik blij dat mijn PC weer werkt, alleen logica zie ik niet echt. Waarom werkt die SATA drive 2 maanden zonder problemen om dan ineens het zaakje vast te laten lopen.

Overigens heb ik nu weer een probleem met mijn USB controller. Ik kan de ingebouwde controller in mijn beeldscherm niet meer aan de praat krijgen.
Een ding is me inmiddels wel duidelijk. Voor mij geen MSI meer.

Ja ik heb ook problemen met mijn usb poorten. Soms werkt het gewoon goed en soms hangt het gewoon.
Wel weet ik dat de computer niet doorstart als je een usb-cardreader aansluit ook al staat de bios niet op booten van usb-apparaten. Dus joswillens86; dat kan het probleem zijn als je printer cardreaders heeft.
Wel weet ik dat de computer niet doorstart als je een usb-cardreader aansluit ook al staat de bios niet op booten van usb-apparaten. Dus joswillens86; dat kan het probleem zijn als je printer cardreaders heeft.
Let op:
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.
Neem dit eens door: PMG Beleid - De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Samengevat:
* Basic Vraagjes worden niet getolereerd.
* Problemen horen in een eigen topic.
* Ervaringentopics zijn om ervaringen uit te wisselen.